• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:52
Gisteren een otterbox strada besteld voor mijn se voor slechts 16,95 bij gsmpunt. Kleur is wel paars/roze maar ik ben dan ook vrouw die dat wel mooi vindt. Ik zocht hoes met goede valbescherming want ik vind de iPhone se best wel glad zonder hoes. :)

Eerste indruk van het toestel is prima. Ik moet eventjes wennen aan de grootte van het scherm want ik heb een pro Max gehad. Deze se kan eigenlijks precies hetzelfde dan mijn pro Max(behalve meer camera lenzen) maar dan voor veel minder geld. Mijn 11 pro Max heb ik voor zeer mooie prijs verkocht omdat ik deze toch te groot vond en de camera bijna niet gebruik.

[Voor 42% gewijzigd door elaho op 30-06-2020 10:11]

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-09 17:15
Me vrouw heeft nu een maand een iphone se 2020 .. in huis erg slechte wifi.
Ik zelf heb zakelijk een iphone 11 en heb perfecte wifi. Nu door omstandigheden heb ik zelf voor me
prive ook een se 2020 gekocht. blijkt: ook erge slechte wifi.
Ik dacht dat de 11 en de se 2020 dezelfde chip hadden? wat is hieraan te doen?

mijn pc

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-09 19:37
Mijn iPhone SE (gekocht uit mijn hoofd in Q1 2017) begint af te brokkelen. Te vaak laten vallen, hoekje uit het scherm, maar werkt verder nog wel. Als de batterij niet zo snel leeg zou raken had ik 'm nog een jaartje gehouden.

Ik ben van plan een iPhone SE 2020 128GB te kopen, voornamelijk vanwege zijn formaat (moet niet te groot zijn).

Meer mensen die overgestapt zijn van een oude naar een nieuwe generatie SE? En spijt hebben?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

vooghel

Cunning linguist

c-nan schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:38:
Meer mensen die overgestapt zijn van een oude naar een nieuwe generatie SE? En spijt hebben?
Ja. Nee.
Het grotere en betere beeldscherm, de betere camera en de de *veel* betere prestaties compenseren voor mij ruimschoots het verlies van het compacte formaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02-09 14:26
Hi all,

Laatste tijd zit ik er serieus over na te denken om vanaf mijn Galaxy S7 te upgraden naar een iPhone SE, mede vanwege de form factor en ook omdat ik het Samsung update beleid wat zat ben. Eventueel wil ik nog wel wachten totdat de Google Pixel 4a uitkomt, maar dat duurt nog even.

Ook ik heb zo mijn reservaties over de batterij duur, want ik lees daar verschillende dingen over op het internet en in reviews. Mijn Galaxy S7 houdt het in ieder geval geen dag vol met matig gebruik en moet ik soms wel 2x per dag opladen. Ik gebruik hem niet super intensief: Spotify, af en toe een podcast, appen, Duolingo, reddit, bellen etc. Geen gaming. Ook verwacht ik wel 3,5-4 jaar met een nieuwe telefoon te kunnen doen.

De vraag, hoe vaag wellicht ook, is dan ook: kan dit met de iPhone SE?

Als ik lees dat het batterij verbruik nu al niet top is, dan vraag ik me af hoe dat over 3 jaar gaat zijn. Uiteraard kan je er tegen die tijd voor kiezen om de batterij te laten vervangen bij een telefoonshop. Wel zou ik voor de 128gb gaan, omdat die relatief goedkoop is icm een abonnement en in één keer afbetalen.

Alvast bedankt voor een reactie!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:57
Mja, dat hangt toch vooral af van hoe je hem zelf gebruikt. Ik heb nog een SE uit 2016 met de originele batterij. 's-Ochtends van de lader af, 's-avonds voor het slapen gaan weer aan de lader en veelal heb ik dan nog 50% of zo over. Wat eenvoudige spelletjes (patience, flow-free bijvoorbeeld), wat whatsapp, NOS app en dan heb je het meeste wel gehad.

De nieuwe SE zal vergelijkbaar of beter zijn, maar niet heel veel beter.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-09 18:43
vanaalten schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:27:
Mja, dat hangt toch vooral af van hoe je hem zelf gebruikt. Ik heb nog een SE uit 2016 met de originele batterij. 's-Ochtends van de lader af, 's-avonds voor het slapen gaan weer aan de lader en veelal heb ik dan nog 50% of zo over. Wat eenvoudige spelletjes (patience, flow-free bijvoorbeeld), wat whatsapp, NOS app en dan heb je het meeste wel gehad.
Had je niet beter een Nokia 3310 gekocht?
De nieuwe SE zal vergelijkbaar of beter zijn, maar niet heel veel beter.
Heb je even?
- Scherm 4" -> 4,7" + schermtechniek + kleurweergave
- Waterbestendigheid
- Sneller (veel sneller)
- Draadloos opladen
- NFC
- betere Touch ID (veel beter)
- tweede SIM (eSIM)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
RigolleM schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Had je niet beter een Nokia 3310 gekocht?
Eh, nee... :)
Heb je even?
- Scherm 4" -> 4,7" + schermtechniek + kleurweergave
- Waterbestendigheid
- Sneller (veel sneller)
- Draadloos opladen
- NFC
- betere Touch ID (veel beter)
- tweede SIM (eSIM)
Oh, dat zeker wel, maar ik bedoelde wat batterijduur betreft (als reactie voor @EdwardK123) zal 'ie niet veel beter zijn, als ik de verhalen zo lees. Echt, ik twijfel om van m'n 2016 naar 2020SE over te stappen om enkele van bovenstaande redenen. Maar volgens mij is batterijduur daar niet een goede reden voor.

• RigolleM
@vanaalten
Heb een iPhone 8 liggen die ik alleen gebruik voor test en Zwift companion app en duurt toch 2 dagen eer ik die terug moet opladen.. Dus voor uw gebruik zal de batterij hetzelfde zijn...

[Voor 18% gewijzigd door RigolleM op 04-07-2020 16:09]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Alcje
  • Laatst online: 04-08 00:40
c-nan schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:38:

Absoluut niet. Ik had er een hard hoofd in, omdat ik het kleine formaat van de oude SE zo geweldig vond.
Maar aangezien de SE 2020 de kleinste iphone momenteel is, weinig keus. Naar de 11 pro gekeken maar deze vond ik echt te groot.

Het formaat was even wennen met vasthouden, vooral in het begin. Maar als ik nu mijn oude se pak, dan wil je echt niet meer terug. Ik heb wel een popsocket aan de achterkant geplakt, aangezien ik hem anders niet fatsoenlijk met 1 hand kan vasthouden en bedienen aangezien de hoes die ik heb redelijk glad is.

Wifi is perfect,camera is top. En maritieme waterkaarten die op de oude se wel 10 seconden duurden om te laden staan er nu gelijk. Ik had wel verwacht dat hij wat sneller zou zijn, maar met bepaalde applicaties scheelt het echt gigantisch.

En de batterij duur is echt wel prima. Veel beter tov bij mijn oude SE. Terwijl ik met de telefoon nu meer doe en zwaardere apps vaker gebruik. Mijn oude SE is net 2 jaar oud, en daar gaat deze week een nieuwe batterij in.

Scherm is ook echt fijn om naar te kijken. Als ik nu naar mijn oude SE kijk, dan vraag ik me af hoe ik hiermee heb kunnen werken.

Ik heb zelf de 256 gb versie besteld, en bevalt echt super. :9

Enige minpunt is, ik weet niet of dit al opgelost is. Maar een glassprotector is niet fatsoenlijk te plakken. Aan de randen blijf je lucht houden.

Ik heb uiteindelijk bij een telefoon zaak maar een edge to edge laten plakken. Deze heeft het ghosting probleem bij de randen ook nog wel, maar zit iig niet in de weg bij gebruik.

Schijnt dat ze een ander type scherm hebben gebruikt. Wellicht is dit al veranderd of gaat dit veranderd worden.

Heb zelf de SE 2020 in een catalyst impact protection hoes en dat gaat prima met deze edge to edge protector. ong 2 mm tussen hoes en protector.

[Voor 15% gewijzigd door Alcje op 08-07-2020 17:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:05
De verwachting is dat de nieuwe iPhone 12 wel eens kleiner kan zijn dan de huidige SE 2020.
https://www.macrumors.com...hone-12-size-comparisons/

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:44
ChrisM schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:05:
[Afbeelding]De verwachting is dat de nieuwe iPhone 12 wel eens kleiner kan zijn dan de huidige SE 2020.
https://www.macrumors.com...hone-12-size-comparisons/
Ik hoop het. Maar eerst zien dan geloven.
De nieuwe se viel mij uiteindelijk tegen waardoor ik hem niet gekocht heb.

Iemand al een topic aangemaakt? ;)

Meer dan ik dacht...

• Ask!
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-05 14:42
MIsschien een hele rare vraag:

Vandaag is mijn oude iPhone dan eindelijk kapot gegaan, en ik wil graag de iPhone SE 2020 kopen.
Maar ik wil hem vandaag hebben, dus het is best als hem ergens op kan halen (woon vlakbij Nunspeet).

Ik zie alleen nergens dat hij op voorraad is, of ergens dat hij dezelfde dag nog bezorgd kan worden.
Niet Coolblue, Mediamarkt, noem maar op. (Pricewatch).

Heeft iemand tips voor een goede leverancier? :)

Edit: via bol.com kan het wel.
Laat maar haha :) Heb al gevonden dus!

[Voor 7% gewijzigd door Ask! op 10-07-2020 08:34]

• erik23
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-09 09:14
Rusky schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:46:
Me vrouw heeft nu een maand een iphone se 2020 .. in huis erg slechte wifi.
Ik zelf heb zakelijk een iphone 11 en heb perfecte wifi. Nu door omstandigheden heb ik zelf voor me
prive ook een se 2020 gekocht. blijkt: ook erge slechte wifi.
Ik dacht dat de 11 en de se 2020 dezelfde chip hadden? wat is hieraan te doen?
Heb je een 5GHz netwerk? Het viel mij ook op dat de SE slecht wi-fi had. Iemand op internet gaf aan dat de SE niet zo'n fan is van 2.4GHz in combinatie met bluetooth, bluetooth uitzetten kan dan een beetje helpen.
Ik heb vervolgens contact opgenomen met mijn vast internet provider(t-mobile thuis) en die hebben mij een 5GHz accesspoint opgestuurd. Nu met speedtest zit ik op dezelfde snelheid(naast de accesspoint wel) als bedraad die bottleneckt op de limiet van m'n glasvezel abonnement.

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-09 17:15
erik23 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Heb je een 5GHz netwerk?
Heb ik zeker ja .. maar verbind eigenlijks nooit daarmee. Nu wel gedaan ..
in snelheidstests zie ik geen verschil in ping / snelheid. Ping is 11ms en download 50mb/s
op 2,4 en 5 ghz

mijn pc

• fazertje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19-09 19:39
Mijn SE aangemeld bij appel voor reparatie.
Reden is dat ik sinds de aankoop problemen heb met de bluetooth verbindingen.
Haperende geluid, regelmatig een disconnecten en we connecten, twee verbindingen geeft ook twee maal meer problemen.
Netwerkverbindingen gereset, hielp niet , daar na terug naar fabrieks instellinge en geen icloud back-up terug zetten maar een kale installatie.
Alles hielp niets, hij gaat nu terug voor controle
Alle verbindingen ook getest met de SE van mijn vrouw, geen probleem.

Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-09 14:09
Het appelenmerk heeft me weer gepakt. 2x een SE 2020 gekocht vandaag, 128 gb wit en rood.

Ben zeer tevreden over dit toestel, het toeval wilt mij treffen dat ik van het werk een Iphone XR heb gekregen. Ik vind dat echt te lomp, serieus. Het formaat van dit toestel is groot zat.

Voor de twijfelaars van de oude SE, het is een verademing geloof me, de oude SE is echt qua schermformaat verouderd. Snelheid etc. hoef ik het helemaal niet over te hebben.

• Cumberworld
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:20]

• sparks
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:15
Sinds een maand in bezit van een Iphone SE 2020. Ding heeft problemen met mijn bluethooth carkit en ook met mijn fietscomputer.
Verbinden met carkit werkt wel echter als je een gesprek start dan wordt deze na 30 seconden verbroken en gaat systeem opnieuw zoeken naar de telefoon die hij uiteindelijk wel weer vindt. Volgens de dealer ligt het aan apple, zij hebben meer klachten ontvangen.

Zelfde zie ik bij mijn fietscomputer. Als ik de data die daarop staat wil syncen met de telefoon dan gaat hij ook steeds weer zoeken naar de fietscomputer. Opnieuw pairen werkt wel maar de keer er na gaat het weer fout.
Mijn oude iphone 6 met ios 12 had geen enkel probleem.
Op het apple forum vind ik ook discussies over bluethooth problemen. Lijkt erop dat ik dus niet de enige ben?

Voor mijn carkit schakel ik maar over naar apple carplay, daar voor moet ik de telefoon verbinden met een kabel. Dan werkt het wel.

Heb ook al even contact gehad met apple support maar daar ben ik niet heel veel verder mee gekomen.
Iemand nog een goede tip?

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:10
Ik zit ook met gebruiksvragen, hopelijk weet iemand of en hoe ik dat kan verhelpen.
1. in de auto verbindt de SE prima (bellen, spotify) maar het scherm licht dan op. Dat hoeft niet, deed mijn 6s ook niet en met de reis naar Z Frankrijk voor de boeg zit ik niet te wachten op extra stroomverbruik onderweg. Hoe kan ik dit voorkomen?
2. heb de toegang via touch ID, maar mijn zoontje heeft al ontdekt dat ie via inschakelen camera in de telefoon kan komen. kan ik dit voorkomen?

• croschou
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17-09 12:58
[~twodigitms volgens mij kan hij enkel een foto maken en die bekijken. Maar volgens mij komt hij niet daadwerkelijk in je telefoon toch?

• Roy Tollenaar
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20:20
twodigits schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:38:
Ik zit ook met gebruiksvragen, hopelijk weet iemand of en hoe ik dat kan verhelpen.
1. in de auto verbindt de SE prima (bellen, spotify) maar het scherm licht dan op. Dat hoeft niet, deed mijn 6s ook niet en met de reis naar Z Frankrijk voor de boeg zit ik niet te wachten op extra stroomverbruik onderweg. Hoe kan ik dit voorkomen?

In er auto heb je toch gewoon stroom? Anders een 12 volt usb lader scoren.

2. heb de toegang via touch ID, maar mijn zoontje heeft al ontdekt dat ie via inschakelen camera in de telefoon kan komen. kan ik dit voorkomen?
Als dit zo is zal er snel een iOS update komen om dit op te lossen.

• twodigits
croschou schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:35:
[~twodigitms volgens mij kan hij enkel een foto maken en die bekijken. Maar volgens mij komt hij niet daadwerkelijk in je telefoon toch?
Jawel, stond er ook van te kijken. Bij mijn 6s niet. Mogelijk heb ik zelf een instelling verkeerd staan hoor, maar ik zou dan niet welke welke

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03:13
Roflmao schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:25:
Voor de twijfelaars van de oude SE, het is een verademing geloof me, de oude SE is echt qua schermformaat verouderd. Snelheid etc. hoef ik het helemaal niet over te hebben.
Ik twijfel nog even verder over de iPhone 5.4 inch waarover gefluisterd wordt.
Deze zou niet veel groter zijn dan mijn SE1... wel duurder :)

FIP Radio | M’n fiets is designer

• twodigits
twodigits schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Jawel, stond er ook van te kijken. Bij mijn 6s niet. Mogelijk heb ik zelf een instelling verkeerd staan hoor, maar ik zou dan niet welke welke
Oplossing: ik had wel touch-ID aan maar geen pincode ingesteld. Dat kan je blijkbaar via de camera direct de telefoon in. Dit punt ophelderd.

• Pharminepulse
  • Laatst online: 13-09 18:22
Hoe hoog/laag staat de maximumcapaciteit bij jullie onder batterijconditie, en na hoeveel maanden gebruik?

Zie dat sinds ik de iphone heb, 11-6 bezorgd, het percentage al op 99% staat, lijkt mij redelijk snel.

• RigolleM
Daar gaan we weer...

• Roy Tollenaar
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20:20
Pharminepulse schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:00:
Hoe hoog/laag staat de maximumcapaciteit bij jullie onder batterijconditie, en na hoeveel maanden gebruik?

Zie dat sinds ik de iphone heb, 11-6 bezorgd, het percentage al op 99% staat, lijkt mij redelijk snel.
Wat maakt dit uit? Zolang je nog piekprestaties hebt zou ik me niet druk maken. Hier een SE 2020 van me broertje en nog 100% na 80 cyclus.

• c-nan
  • Laatst online: 19-09 19:37
Vandaag de SE 2020 gekocht nadat ik mijn SE 2016 voor de zoveelste keer heb laten vallen.

Wat mij opvalt is dat wit niet wit is, maar eerder gelig. Bekend issue?

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
c-nan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:54:
Vandaag de SE 2020 gekocht nadat ik mijn SE 2016 voor de zoveelste keer heb laten vallen.

Wat mij opvalt is dat wit niet wit is, maar eerder gelig. Bekend issue?
@c-nan Is dat niet gewoon True Tone?

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

Die van mij staat op 97% en heb hem sinds de release. Of dit goed of slecht is weet ik niet.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:16
Nu de SE een paar maanden uit is, hoe bevalt ie de gebruikers hier? Ik twijfel toch nog wel om de SE gewoon te halen. Prima prijs, klein formaat, hoe vaak maak je nou fotos in de nacht? 5G is ook nog niet echt nodig. En je krijgt waarschijnlijk 4/5 ios updates.
Daarnaast probeer ik mn telefoon minder te gebruiken, en de keren dat ik het doe is t alleen voor internet, muziek of socials. Daar hoef ik geen 6.5 inch scherm met de nieuwste techniek voor te hebben.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:43

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Ja inderdaad is heel snel, helaas wordt er niets aan gedaan als de batterij niet binnen de 1000 cycles of 2 jaar onder de 80% zit.

Hier een 7plus gebruiker sinds launch okt 2016 nu op 82% maximum capacity en werkt nog als een zonnetje.

Waarom steeds weer dit punt aansnijden, gebruik het ding gewoon, een accu is slijtgevoelig accepteer het, ben benieuwd hoe los dit straks gaat als je op je Tesla de capaciteit kan gaan zien en bijhouden, paniek alom

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19-09 13:49
Ik overweeg om terug naar de 8 te gaan. Ondanks dat ik qua snelheid, camera, schermen algemeen gebruik erg tevreden ben blijft de accu een echte no-go.

Ben nu op vakantie en met het simpel maken van foto’s en soms wat video’s en het kijken van filmpjes kom ik geeneens de dag door. Soms het gevoel dat de accu gewoon niet goed is.

Wanneer je dus alleen wat internet, appt en navigeert in de auto (moet de telefoon wel aan de lader hangen) is het een prima ding.

Kijk je veel video’s of film je veel, gebruik je bv de hotspot vaak, dan dien je echt te zorgen voor een oplader/batterypack.

• Flipm0de
RayenM schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:13:
Ik overweeg om terug naar de 8 te gaan. Ondanks dat ik qua snelheid, camera, schermen algemeen gebruik erg tevreden ben blijft de accu een echte no-go.

Ben nu op vakantie en met het simpel maken van foto’s en soms wat video’s en het kijken van filmpjes kom ik geeneens de dag door. Soms het gevoel dat de accu gewoon niet goed is.

Wanneer je dus alleen wat internet, appt en navigeert in de auto (moet de telefoon wel aan de lader hangen) is het een prima ding.

Kijk je veel video’s of film je veel, gebruik je bv de hotspot vaak, dan dien je echt te zorgen voor een oplader/batterypack.
maar camera, video, filmpjes maken is ook best intensief voor de processor, dus batterij.

• RayenM
Flipm0de schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

maar camera, video, filmpjes maken is ook best intensief voor de processor, dus batterij.
Snap ik, alleen bij de 8 was dit veel beter geregeld. En daar kwam ik de dag mee door. Met de nieuwe SE onmogelijk. En dus een dooddoener. Hopelijk wordt de nieuwe 12 niet veel groter, dan ga ik voor die.

• retlaw
  • Laatst online: 09-09 09:05

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb helaas dezelfde ervaring. Ik doe niet zo gek veel met de telefoon maar een dag kom ik er niet mee door vakantie... ik heb helaas mijn andere toestel al verkocht (xperia xz2 compact). Anders had ik die weer in gebruik genomen...

Battle.net || Strava

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:28
Flipm0de schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:47:
Nu de SE een paar maanden uit is, hoe bevalt ie de gebruikers hier? Ik twijfel toch nog wel om de SE gewoon te halen. Prima prijs, klein formaat, hoe vaak maak je nou fotos in de nacht? 5G is ook nog niet echt nodig. En je krijgt waarschijnlijk 4/5 ios updates.
Daarnaast probeer ik mn telefoon minder te gebruiken, en de keren dat ik het doe is t alleen voor internet, muziek of socials. Daar hoef ik geen 6.5 inch scherm met de nieuwste techniek voor te hebben.
Beetje late reactie, maar toch:
Bevalt mij erg goed. Ik kwam van een 6 en zat bijna een jaar wel te wachten op wat nieuws. Vond de 11 (Pro) te duur en de 12 was al helemaal niet in zicht.

Qua prijs/kwaliteit is dit precies wat ik zocht. Qua formaat hetzelfde als de 6 die ik had, wel met een nieuw hoesje die wat dikker is en waar ik even aan moest wennen.

Accu van m'n 6 was na bijna 5 jaar eigenlijk wel op, dus dat ik nu nog 70% over heb aan het einde van m'n dag vind ik super. Zelfs als ik hem intensiever gebruik, gaat de accu nog prima mee en red ik het einde van de dag wel. Ik herken de voorgaande reacties dan ook niet. Accu heeft een bepaalde capaciteit en het is logisch dat als een toestel groter is, de accu ook groter is. Deze SE is relatief gezien klein.

Ik ben blij met de camera, hoewel ik de gemaakte foto's soms wat nep vind omdat die gelijk er een soort oranje/gelig filter overgooit. Ziet er indrukwekkend uit en maakt foto's meteen 'mooi', maar niet bepaald realistisch.

Het ging mij om de snelheid, een camera-upgrade en ik wou niet groter qua formaat, dat heeft deze allemaal. Daarnaast kon ik mezelf niet overtuigen om ±€1100 uit te geven aan een telefoon die, voor mij, marginale verbeteringen heeft ten opzichte van een SE die ±€550 kost.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Toch blij dat ik een paar maanden geleden wel voor de 11 ben gegaan. Mijn uitgebreide overwegingen zijn nog wel terug te vinden in dit topic.

Samenvattend, voor mij de redenen die er toe deden:
- Prijsverschil met een goede aanbieding van Vodafone (na lang onderhandelen) tussen de 11 en SE was niet heel groot
- Betere camera met nachtmodus
- Iets betere specs
- En vooral, een accu die toen naar verwachting veel langer mee zou gaan
- Ik doe relatief lang met een telefoon, dus iets duurder is voor mij persoonlijk minder van belang

Met name de accuduur was toen ik aan het vergelijken was al een dingetje. Veel reviews waren er nog niet, maar overal kwam wel de ietwat beperkte accuduur wel al naar voren.

Met de 11 heb ik daar absoluut geen last van, ik durf weer gerust met 60% batterij 's ochtends de deur uit te lopen om 's avonds (zonder er op te letten) nog steeds 20+% over te hebben. Daar waar ik bij mijn vorige telefoon (Samsung S8) op het laatst wel altijd zorgde dat deze 100% was en dan 's avonds met +/- 30% zat. Ongemerkt lette ik toch altijd op het accupercentage, dat doe ik nu nooit meer.
Ik houd het niet bij maar ik laad mijn telefoon eens in de 1,5 á 2 dagen op denk ik en vrijwel nooit meer naar 100%.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan schiet je met de reguliere 8 weinig op, maar met 8 plus wel.(alleen is de plus wel groot)

Batterij van zowel SE 2020 en 8 zijn 1821mAh, en A13 bionic SoC moet zuiniger zijn dan de A11 bionic.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-09 09:34
Hackus schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

Dan schiet je met de reguliere 8 weinig op, maar met 8 plus wel.(alleen is de plus wel groot)

Batterij van zowel SE 2020 en 8 zijn 1821mAh, en A13 bionic SoC moet zuiniger zijn dan de A11 bionic.
Als je op de 8 IOS 12 nog hebt staan zou het ook kunnen dat je minder last hebt van batterydrain waar je met IOS 13 mee dood gegooid wordt online.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dracula schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Als je op de 8 IOS 12 nog hebt staan zou het ook kunnen dat je minder last hebt van batterydrain waar je met IOS 13 mee dood gegooid wordt online.
Nergens last van, weet ook niet waarom je mij quote. Het gaat om de SE 2020 die meer zou verbruiken dan een 8.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RayenM
Hackus schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

Theoretisch prima. In de praktijk klopt er niks van. Met de 8 kwam ik veel beter uit met hetzelfde gebruik. De se2020 haalt het gewoonweg niet. Ik zal eens een reset overwegen en zal de se2020 van de baas eens uit de de doos halen om te kijken of deze beter is. Wellicht heb ik echt een batterijprobleem.

• elaho
Vraagje vandaag 2e iPhone se binnengekregen van bol.com. Het toestel is ook gekocht rechtstreeks bij Bol en dus niet bij een derde verkoper. Echter is het weer een buitenlands toestel. Er staan Slavische talen op achterkant doosje dat had ik niet verwacht van bol. Com. Kan ik ook 1e jaar naar de Apple store voor garantie? Of alleen bij bol.com 2 jaar omdat het buitenlands toestel is?

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06:40
Hier een switcher van de OG SE naar de 2020 SE.

De accu vind ik eigenlijk wel prima, het scherm is nog steeds wel klein, maar je loopt nog steeds niet met een koelkast rond en dankzij de A13 is hij bloedsnel.

Ook heb ik gekeken naar alternatieven zoals de Oneplus Nord en de Samsung A41, maar de iPhone is echt wel de krachtigste optie in het budget segment.

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 19:58
elaho schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:41:
Vraagje vandaag 2e iPhone se binnengekregen van bol.com. Het toestel is ook gekocht rechtstreeks bij Bol en dus niet bij een derde verkoper. Echter is het weer een buitenlands toestel. Er staan Slavische talen op achterkant doosje dat had ik niet verwacht van bol. Com. Kan ik ook 1e jaar naar de Apple store voor garantie? Of alleen bij bol.com 2 jaar omdat het buitenlands toestel is?
Waarschijnlijk kopen zij goedkoper via die landen in. 1e jaar kan je bij bol.com & Apple direct terecht. 2e jaar kan je gewoon bij bol.com aankloppen.

Think Different

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:58
Charly schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:42:
Ik was even in de verleiding om een nieuwe te halen, maar ik denk dat ik toch gewoon de accu in mn SE1 ga laten vervangen. Snel genoeg voor wat ik er mee doe (zelfs insta 360 filmpjes bewerken gaat best wel prima) en het is gewoon nog steeds een lekker handzaam toestel.
Sinds een dag of 2 toch een SE2 omdat het scherm van m’n oude de vakantie niet overleefd heeft. Accu vervangen was er nog niet van gekomen en accu én scherm vervangen leek me de investering niet meer waard.

Nieuwe is op zich een mooi toestel maar qua formaat vond ik de oude toch echt prettiger.

En ik mis m’n headphone jack voor m’n noise canceling op kantoor. Daar moet ik nog ff een snoertje voor cheffen.

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 19:16
Charly schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:41:
[...]

Nieuwe is op zich een mooi toestel maar qua formaat vond ik de oude toch echt prettiger.
Zo dacht ik ook in het begin, maar je went er sneller aan dan je denkt :)

Soundcloud

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

kaos001 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:42:
Zo dacht ik ook in het begin, maar je went er sneller aan dan je denkt :)
Zelf ben ik er wel redelijk aan gewend, dankzij die reachability hoef ik niet aan uitgebreide vingergymnastiek te doen maar toch vind ik het soms wel wat jammer dat ie net een tikje groter is dan de oude SE. Wel merk ik dat ik wat meer naar een betere camera begin te neigen, en ik zit dus met een half oog de kleinste iPhone 12 te "eyen". oled, randloos, kleiner dan de SE 2020, betere camera. Ik ga het tzt zien in vergelijkingstests en uiteraard in prijskaartje of ik heel gek binnen korte tijd al ga wisselen, of iets heb om over een paar jaar naar uit te kijken.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Flipm0de
2Dutch schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:02:
[...]

Zelf ben ik er wel redelijk aan gewend, dankzij die reachability hoef ik niet aan uitgebreide vingergymnastiek te doen maar toch vind ik het soms wel wat jammer dat ie net een tikje groter is dan de oude SE. Wel merk ik dat ik wat meer naar een betere camera begin te neigen, en ik zit dus met een half oog de kleinste iPhone 12 te "eyen". oled, randloos, kleiner dan de SE 2020, betere camera. Ik ga het tzt zien in vergelijkingstests en uiteraard in prijskaartje of ik heel gek binnen korte tijd al ga wisselen, of iets heb om over een paar jaar naar uit te kijken.
valt de camera kwaliteit zo tegen van de se?

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Flipm0de schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:08:
Het is geen beroerde camera, maar als ik dan zie wat mijn wederhelft met d'r 11 voor een foto's maakt en extra opties heeft, dan krijg ik wel een "hmmm"-gevoel ja :+ Nogmaals het is geen absolute must om te upgraden, want heb genoeg andere zaken waar ik geld aan wil spenderen, maar een kleiner formaat en dan toch een lekkerdere camera (en oled) is wel erg tempting...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• kaos001
Flipm0de schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:08:
[...]

Nee hoor, de oude, maar ook de nieuwe hebben prima camera’s, maar de nieuwe 12 zal ongetwijfeld beter zijn B)

Soundcloud

• YSteurs05
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 06-05 19:04
Hallo. Ik heb even jullie mening nodig.

Zelf heb ik nog de oude iPhone SE, maar deze begint de laatste tijd wat minder goed te worden. Zo hapert hij soms wel erg lang aan een stuk als ik een berichtje wil typen en is het niet altijd even snel meer. Ik twijfel dus erg of ik de nieuwe iPhone SE nu al zou kopen of toch pas op latere termijn. Ben bang dat ik de compactheid en de dikke randen van de oude SE ga missen, ook de glazen achterkant van de nieuwe gsm schrikt me wat af. Anderzijds is een gsm die met momenten vastloopt ook niet erg prettig, vooral niet als je hem dringend nodig hebt.

Zou ik dus best de nieuwe gewoon kopen, of toch nog even doorgaan met de oude?

Laat je mening maar achter! Alvast bedankt!

Groetjes :)

[Voor 5% gewijzigd door YSteurs05 op 07-09-2020 20:48]

• Flipm0de
YSteurs05 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:47:

Zelf heb ik nog de oude iPhone SE, maar deze begint de laatste tijd wat minder goed te worden. Zo hapert hij soms wel erg lang aan een stuk als ik een berichtje wil typen en is het niet altijd even snel meer. Ik twijfel dus erg of ik de nieuwe iPhone SE nu al zou kopen of toch pas op latere termijn. Ben bang dat ik de compactheid en de dikke randen van de oude SE ga missen, ook de glazen achterkant van de nieuwe gsm schrikt me wat af. Anderzijds is een gsm die met momenten vastloopt ook niet erg prettig, vooral niet als je hem dringend nodig hebt.

Zou iig nog een paar weken / maandje wachten. Er schijnt een 5.4 inch iPhone aan te komen die qua formaat tussen de oude en nieuwe se zit. Qua prijs is ie wel wat duurder dan de nieuwe se. Maar dan heb je alle opties om een goede keuze te maken.

• RigolleM
Flipm0de schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:25:
[...]

Zou iig nog een paar weken / maandje wachten. Er schijnt een 5.4 inch iPhone aan te komen die qua formaat tussen de oude en nieuwe se zit. Qua prijs is ie wel wat duurder dan de nieuwe se. Maar dan heb je alle opties om een goede keuze te maken.
Wat een gedoe toen de iPhone SE 2020 bekend werd gemaakt dat het een 4.7" ging worden: niet handzaam, zo groot, wat een gedrocht.. wat weet ik allemaal.
En nu ga jij een 5.4" voorstelen :+

• Flipm0de
RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:27:
[...]

Wat een gedoe toen de iPhone SE 2020 bekend werd gemaakt dat het een 4.7" ging worden: niet handzaam, zo groot, wat een gedrocht.. wat weet ik allemaal.
Waar heb je het over? 😀

Volgens de geruchten is het formaat van de 5.4 tussen de oude en nieuwe se.

• kaos001
RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:27:
[...]

De nieuwe 5.4" is in zijn totaal formaat kleiner dan de huidige SE2020 :)

Soundcloud

• RigolleM
kaos001 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:15:
[...]

De nieuwe 5.4" is in zijn totaal formaat kleiner dan de huidige SE2020 :)
Oei, verkeerd gelezen... Dat zou inderdaad een handzaam formaat worden, alleen zal de prijs tegenvallen voor de meesten.

• Flipm0de
RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:17:
[...]

Oei, verkeerd gelezen... Dat zou inderdaad een handzaam formaat worden, alleen zal de prijs tegenvallen voor de meesten.
De prijs zal idd een stuk hoger zijn, krijg je dan wel faceid, oled, jaartje meer updates en een betere camera voor terug.

450e vs 800? Ik weet ook niet of ik dat het waard vind. Aan de ene kant kan je zo nog 4 / 5 jaar doen met de SE, wat is dan 350e over 4 / 5 jaar voor iets wat je elke dag gebruikt? Lastige keuze.

• kaos001
Het ligt er geheel aan waar je je geld aan uit wilt geven. Zo vind ik een telefoon een stuk minder belangrijk dan bijvoorbeeld op vakantie gaan of keertje lekker uit eten. (lees: herinneringen maken)

Een telefoon is voor mij gewoon een tool en vind de huidige SE prima zo. :)

Soundcloud

• Flipm0de
kaos001 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:23:
Het ligt er geheel aan waar je je geld aan uit wilt geven. Zo vind ik een telefoon een stuk minder belangrijk dan bijvoorbeeld op vakantie gaan of keertje lekker uit eten. (lees: herinneringen maken)

Een telefoon is voor mij gewoon een tool en vind de huidige SE prima zo. :)
wel mooier vastgelegde herinneringen met een 5.4 :P
Nee nee, je hebt helemaal gelijk. En daarom ben ik ook zo met mezelf aan het twijfelen. Eerdere jaren nam ik meteen het snelste, beste model. Maar besef steeds meer dat ik de telefoon eigenlijk helemaal niet voor zoveel andere dingen gebruik dan social media, appen en muziek luisteren. Dat hoeft niet op het uber snelste model met een gigantisch scherm. Moet vooral mezelf nog overtuigen dat een se, 11 of zelfs pixel 4a goed genoeg is voor wat ik ermee doe.

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:22
Heb nu paar keer gehad (max 1 tot 2 keer per dag) dat ik tijdens het opladen ineens een "electric sound" hoorde... Niet zo fijn, maar gelukkig niet constant. Meer die dit hebben gehad?

Heb uiteraard wat gegoogld sommige iphones hebben 't constant bij bepaald volume ofzo, maar bij mij maakt 't volume weinig uit gewoon af en toe kort statisch geluidje ofzoiets. Geen vonk te zien gelukkig.

• elaho
Lijkt me toch niet goed dat geluid. Ik weet niet of je in de buurt van een Apple store woont anders zou ik even langsgaan voor de zekerheid om te kijken of het kwaad kan.😊

• MacArnold
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:08
MacArnold schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:06:
Hier hetzelfde probleem met Haptic Touch en notificaties. Nu is het naar links swipen en dan voor ‘bekijk’ kiezen. Long press zou dan toch lekkerder werken...
Gisteravond toch nog even de GM van iOS14 op m'n SE gezet en wat zie ik: long press op notificaties werkt weer zoals voorheen / zoals het zou moeten. Ook bij de SE 2020 dus. 8)

• SvMp
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Ik heb een SE uit 2016 en de SE 2020 lijkt mij een mooie opvolger. Twijfel nog vanwege accu.

De berichten die ik lees over accu vind ik wel tegenstrijdig. Zo jammer dat de accu zo matig is. Ik lees hier en daar ook hele positieve ervaringen met de accu.

In 2017 hield ik het met mijn SE wel 2 dagen uit op een accu, maar nu 1 dag. Hoe is de ervaring van overstappers van SE 2016 naar SE 2020 met de accu ten opzichte van de oude SE?
(Het mag in ieder geval niet slechter worden)

[Voor 8% gewijzigd door SvMp op 17-09-2020 22:28]

• kaos001
SvMp schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:27:
Hoe is de ervaring van overstappers van SE 2016 naar SE 2020 met de accu ten opzichte van de oude SE?
(Het mag in ieder geval niet slechter worden)
Ik ben van een SE 2016 naar SE 2020 gegaan en vind het een prima telefoon. Ik ben geen heavy user, dus de batterij is niet echt een issue bij mij, maar hij is niet heel fantastisch. Wel beter dan de oude SE, maar niet beter dan de oude SE toen hij nieuw was.

Bepaalde apps zijn gewoon erg belastend voor de batterij. Facetime is een hele zware bijvoorbeeld.
Voor de rest alleen maar pluspunten, de grootte went snel en de cpu zorgt ervoor dat alles lekker vlot gaat. :)

Soundcloud

• SvMp
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
kaos001 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:18:
[...]

..., dus de batterij is niet echt een issue bij mij, maar hij is niet heel fantastisch. Wel beter dan de oude SE, maar niet beter dan de oude SE toen hij nieuw was.
Dat is wel jammer, want de batterij is over 2 jaar niet zo goed als deze nu is. Dus afwachten hoe de nieuwe SE over 2 jaar is. De oude SE is veel slechter geworden dan bij aankoop, al kan ik niet uitsluiten dat het komt door zwaarder geworden software.

[Voor 5% gewijzigd door SvMp op 18-09-2020 18:34]

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 03:31
Ik merk dat het scherm nogal slecht reageert soms. Ik kan het scherm aanraken zonder dat er een input komt. En dat is best irritant. Had de vorige se niet. Als ik het scherm raakte was er ook input. Nu moet ik met voldoende oppervlak tikken. Mijn pink reageert hij bijvoorbeeld niet op.

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 03:31
YSteurs05 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:47:

Is dat probleem niet te verhelpen met een reset of nieuwe accu?
Kan je zo weer even door. Ik heb nu de nieuwe en merk niet een enorme snelheidswinst ten opzichte van de oude.

• rolelael
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 06:07
MetalSonic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:57:
Heb nu paar keer gehad (max 1 tot 2 keer per dag) dat ik tijdens het opladen ineens een "electric sound" hoorde... Niet zo fijn, maar gelukkig niet constant. Meer die dit hebben gehad?

Heb uiteraard wat gegoogld sommige iphones hebben 't constant bij bepaald volume ofzo, maar bij mij maakt 't volume weinig uit gewoon af en toe kort statisch geluidje ofzoiets. Geen vonk te zien gelukkig.
Kijk hier eens https://discussions.apple...253505065022#253505065022

Daar staat ook iets van een popping sound..... (the “popping” sound that came from the speakers when charging.) en mijn dochter haar SE2020 valt regelmatig uit, iets waar anderen ook last van hebben. Maar alsnog niet gekend bij Apple..

[Voor 4% gewijzigd door rolelael op 24-09-2020 13:28]

• MetalSonic
rolelael schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:21:
[...]

Kijk hier eens https://discussions.apple...253505065022#253505065022

Daar staat ook iets van een popping sound..... (the “popping” sound that came from the speakers when charging.) en mijn dochter haar SE2020 valt regelmatig uit, iets waar anderen ook last van hebben. Maar alsnog niet gekend bij Apple..
Gelukkig alleen af en toe bij het opladen de popping sounds.. Verder doet hij het perfect. Ik houd het goed in de gaten zullen we maar zeggen. Het is irritant maar ik kan hier mee leven.

Naar voor je dochter dat de telefoon ook echt uitvalt.

• rinkel
  • Laatst online: 19-09 19:24
Ook overstag gegaan van een 7 naar de SE. Voornamelijk vanwege de home-knop, die vind ik gewoon erg prettig. Ik hecht geen waarde aan een edge-to-edge scherm.
Voor mij een prima telefoon, vind de snelheidswinst nu niet echt overweldigend eigenlijk. Prima telefoon verder. Batterij gaat hier meer dan een dag mee, maar ik speel dan ook geen games en kijk geen films.
Het draadloos- en snelladen vind ik dan wel weer erg fijn (maar daar had ik ook een 8 voor kunnen kopen)

Bij een nieuwe iPhone zit een AppleTV+ abonnement voor een jaar, leuk, maar aanbod is echt heel mager. Ik vind het niet het abonnement van 4,99/mnd waard.

• DikkeTimo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-08 11:20
Nu een paar weken last van een soort van popping sound als ik m’n camera open. Iemand hier die dat ook heeft ?

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 13-09 09:54
DikkeTimo schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:58:
Nu een paar weken last van een soort van popping sound als ik m’n camera open. Iemand hier die dat ook heeft ?
Zie enkele posts hierboven.

• MetalSonic
DikkeTimo schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:58:
Ik had 5 seconden geleden weer de popping sound. Zijn meer die er last hebben maar er is blijkbaar nog geen oplossing.

Komt mogelijk door facebook messenger?! Ik heb m zojuist verwijderd ik geef door of t werkt

https://discussions.apple.com/thread/251230711

[Voor 17% gewijzigd door MetalSonic op 28-09-2020 20:15]

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik ben best tevreden met mijn iPhone SE, maar ik denk dat als de iPhone 12 mini uitkomt, ik die meteen ga bestellen. De keuze voor de SE was vooral ingegeven door de combinatie van formaat en functionaliteit, en de 12 mini lijkt betere functies te hebben in een kleinere form factor. Een beetje zoals hier ook staat: https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-12-mini-opinie/

• Astateofmind
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 01-11-2020
Hey mensen,

Ik heb al een tijdje op deze site doorgebracht en veel gelezen/vergeleken, maar ik twijfel nog steeds over de aanschaf van een nieuwe Smartphone. Er is zo veel keus en ik heb er gewoon te weinig verstand van.

Mijn IPhone 5s 16GB heeft het helaas na jaren begeven. Het was mijn eerste Smartphone. Ik wil misschien de SE 2020 128GB gaan aanschaffen of toch de overstap maken naar Android. Dan zit ik te denken om een Xiaomi Redmi Note 8 Pro of de 9 Pro 128GB te kopen.

Wat zouden jullie doen? Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit? En wat is het beste op lange termijn? Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Alvast bedankt!

• RigolleM
Astateofmind schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:25:
En wat is het beste op lange termijn?
Op de lange termijn = Apple!

• JB
  • Laatst online: 21:23

JB

Cédric roelt!

Hey mensen,

Ik heb al een tijdje op deze site doorgebracht en veel gelezen/vergeleken, maar ik twijfel nog steeds over de aanschaf van een nieuwe Smartphone. Er is zo veel keus en ik heb er gewoon te weinig verstand van.

Mijn IPhone 5s 16GB heeft het helaas na jaren begeven. Het was mijn eerste Smartphone. Ik wil misschien de SE 2020 128GB gaan aanschaffen of toch de overstap maken naar Android. Dan zit ik te denken om een Xiaomi Redmi Note 8 Pro of de 9 Pro 128GB te kopen.

Wat zouden jullie doen? Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit? En wat is het beste op lange termijn? Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Alvast bedankt!
Lange termijn sowieso Apple. Ik zou tot morgenavond wachten. De 12 komt in 4 smaken. De SE2020 heb ik persoonlijk helemaal niets mee, kijkende naar de 5s/SE.

Mijn boefje is liev!

• Flipm0de
Hey mensen,

Je bent nu in een apple topic, dus grote kans dat mensen hier apple roepen. Een apple toestel gaat veel langer mee dan een Android doordat apple meerdere jaren het besturingssysteem update.

Bijvoorbeeld 800e aanschaf maar je kan er 6 jaar mee doen.
Een android die ook prima werkt (bijvoorbeeld de oneplus Nord) koop je nu voor 400e. Krijg je 3 jaar updates. Koop je daarna weer een nieuwe voor 400 met weer 3 jaar updates. Kom je ongeveer op hetzelfde uit. Hangt er dus ook vanaf wat je zelf wult, iOS of Android? Beter voor het milieu (1x toestel kopen ipv 2) of meer zekerheid (als je aankoop van 800e na 2 jaar en 3 maanden stukgaat kan ie meestal de prullenbak in, dit doet toch minder pijn met je toestel dat 400e kostte.

• Astateofmind
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 01-11-2020
Bedankt voor jullie reacties!
JB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:59:
Lange termijn sowieso Apple. Ik zou tot morgenavond wachten. De 12 komt in 4 smaken. De SE2020 heb ik persoonlijk helemaal niets mee, kijkende naar de 5s/SE.
Waarom heb je niks met de SE 2020? En wat zijn de verschillen tussen de SE 2020 en de 12?

• JB

JB

Cédric roelt!

Astateofmind schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:51:
Bedankt voor jullie reacties!

[...]
Waarom heb je niks met de SE 2020? En wat zijn de verschillen tussen de SE 2020 en de 12?
De SE was compact, de SE2020 is mijn ogen gewoon onderdelen van de 8 slijten. Ik wacht al sinds de 6 op een compacte iPhone, nu lijkt de Mini eindelijk te komen met de juiste specs ipv "net niet". Enige wat nu nog een showstopper kan worden, is de accu.

Mijn boefje is liev!

• vanaalten
JB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

De SE was compact, de SE2020 is mijn ogen gewoon onderdelen van de 8 slijten. Ik wacht al sinds de 6 op een compacte iPhone, nu lijkt de Mini eindelijk te komen met de juiste specs ipv "net niet".
...maar de SE2020 is net zo groot als een 8 en de Mini gaat toch ongeveer even groot worden? Wat mij betreft mis ik dan het compacte van de originele SE...

* vanaalten heeft nog een originele SE en is daar nog steeds tevreden over...

• JB

JB

Cédric roelt!

vanaalten schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

...maar de SE2020 is net zo groot als een 8 en de Mini gaat toch ongeveer even groot worden? Wat mij betreft mis ik dan het compacte van de originele SE...

* vanaalten heeft nog een originele SE en is daar nog steeds tevreden over...
Nee, de Mini zit tussen de 8 en de SE in met meer schermgrootte 8)

Mijn boefje is liev!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ook al weet ik dat het van veel factoren afhangt, ben ik toch benieuwd naar hoeveel SOT jullie hier halen. Ik ben echt super tevreden over de SE2020. Het enige grote nadeel vind ik toch de accu. Nu had ik ook ineens een drop naar capacity naar 96%, dus misschien ligt het wel aan mijn accu en heb ik gewoon pech.

Ik haal maar zo een 3 uur SOT wanneer de batterij 20% is... Dat is toch wel minder dan de 8, waar ik toch wel ruim 5 uur haalde. Nu gebruik ik de SE2020 wel met twee sims, maar dat mag volgens mij niet zoveel uitmaken. Het gebruik is niet anders tussen de twee toestellen, twee uur minder SOT echter wel..

Battle.net || Strava

• streamnl
Een eerlijke vraag aan degene met een SE die voorheen een originele SE hadden.

Ben je nog steeds tevreden met de 2020 variant? En zie je jezelf met dit toestel ook enkele jaren doen?

Edit: getwijfeld nog voor een iPhone 12 mini. Maar na een nachtje slapen vind ik de iPhone 12mini veel te duur voor wat ik met een gsm doe... En eigenlijk hoef ik niets meer te kunnen dan wat ik nu doe met mijn originele SE

Edit 2: ik weet dat deze vraag vaker gesteld is, maar nu is de iPhone mini een feit.

[Voor 48% gewijzigd door streamnl op 14-10-2020 21:01]

Meer dan ik dacht...

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 06:25

vliegnerd

Nintendo fan.

streamnl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:34:

Ben je nog steeds tevreden met de 2020 variant? En zie je jezelf met dit toestel ook enkele jaren doen?
Ja. Ja. Compact snel toestel, lange ondersteuning van Apple. Dus wordt mijn telefoon voor de komende 3+ jaar.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Edit: ik vind de iPhone 12mini veel te duur... En eigenlijk hoef ik niets meer te kunnen dan wat ik nu doe met mijn originele SE

Edit 2: ik weet dat deze vraag vaker gesteld is, maar nu is de iPhone mini een feit.
Ik ben qua functionaliteit nog steeds tevreden met de SE 2020. Maar ik wil nog steeds liever een kleinere form factor, en ik vind de afgeronde randen ook onprettig en slecht vasthouden. Dat, gecombineerd met de upgrade in specs, maakt het voor mij waard over te stappen naar de 12 mini.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet de SE2020 maar wel iPhone8 (dus alleen andere chip).

Ja, ik ben op zichzelf tevreden met de telefoon. Ik weet van snellere apparaten hoe snel bv Reddit scrollt en dat kan de telefoon meer dan prima, qua snelheid zal het met gemak nog jaren de gangbare apps draaien.
Het belangrijkste was de camera. Sinds de iPhone7 zijn de modellen waterdicht en dus ook stofvrij. De oude SE2016 had last van stofjes op de sensor en dat was het uiteindelijk niet. De 8 en dus ook SE2020 hebben daarvoor goede plakstrips en blijven dus vrij.

Ik lees veel over de matige batterij maar dat is net wat je gewent bent. Mijn 8 is nu twee jaar oud en veel in gebruik maar ik loop pas in de problemen als ik hem vergeet op te laden s'nachts. Indien opgeladen komt deze probleemloos de dag door.

Dus enerzijds zie ik mijzelf het toestel niet jaren gebruiken omdat de 12 (pro) prima camera's aan boord hebben en dat mijn hobby is.... anderzijds heb ik al die snelheid en extra's vrijwel zeker niet nodig en blijft de centenkwestie te zwaar wegen. Misschien dat ik met black friday 2021 de nieuwe 12 (pro) oppik volgend jaar. Misschien ook niet, want op een bepaald moment wordt het verstandig om een oud toestel te blijven gebruiken.

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:03
Zit er nu ook geen oplader meer bij de SE? Is dat nu sinds afgelopen dinsdag na de presentatie van 12 en de 12Pro of zat er al nooit meer een oplader bij de SE? Zie https://www.apple.com/nl/...7-inch-display-64gb-zwart

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
pacificocean schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:51:
Zit er nu ook geen oplader meer bij de SE? Is dat nu sinds afgelopen dinsdag na de presentatie van 12 en de 12Pro of zat er al nooit meer een oplader bij de SE? Zie https://www.apple.com/nl/...7-inch-display-64gb-zwart
Klopt, alle adapters zijn weggehaald van alle iPhones die nu verkocht worden, volgens mij nog met uitzondering van de 11 Pro's en iPhones die nog bij andere winkels dan Apple verkocht worden. Dat zal met de tijd ook veranderen. Kabeltje, weliswaar USB-C, zit er wel bij.

Desktop: AMD Ryzen 9 5900X/MSI B550 Tomahawk/AMD RX 6900 XT // MBP 16" 2019 i9/64GB/8TB/5500M // iPhone 12 Pro Max 512GB Silver // iPad Pro 11 inch 256GB Space Gray

• GertJan2012
MysticX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:03:
[...]

Klopt, alle adapters zijn weggehaald van alle iPhones die nu verkocht worden, volgens mij nog met uitzondering van de 11 Pro's en iPhones die nog bij andere winkels dan Apple verkocht worden. Dat zal met de tijd ook veranderen. Kabeltje, weliswaar USB-C, zit er wel bij.
Slimme truc. Want nu “moet” het meerendeel weer een losse USB-C lader kopen die Apple ook verkoopt (weliswaar wat in prijs verlaagd).

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Edit: getwijfeld nog voor een iPhone 12 mini. Maar na een nachtje slapen vind ik de iPhone 12mini veel te duur voor wat ik met een gsm doe... En eigenlijk hoef ik niets meer te kunnen dan wat ik nu doe met mijn originele SE

Ik heb naar volle tevredenheid de oude SE gebruikt. Daarna even kort een Sony Xperia XZ2 Compact (voor de dual sim optie) en nu een SE 2020. Ik ben op alle fronten tevreden, behalve over de accu. Deze is gewoon slecht bij mij. Ik heb sinds gisteren de optie 'Ververs op achtergrond' voor alles uitgezet en het lijkt beter te gaan. Misschien dus toch een malafide app, alhoewel ik dat niet terug zag in het accu gebruik.

Afgezien daarvan super tevreden. Ik had een IPhone 8 van mijn werkgever en die accu gaat een stuk langer mee. Dit is echter niet helemaal vergelijkbaar, omdat deze alleen zakelijk werd gebruikt. Nu zoals gezegd dus dual sim.

Ik heb ook met een schuin ook naar de 12 mini gekeken. Vooral om de vorm factor. Die lijkt nog iets meer op de oude apples :). Maar ik vind het de meerprijs voor mijn gebruik niet waard.

Battle.net || Strava

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-09 16:52
retlaw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Ik heb naar volle tevredenheid de oude SE gebruikt. Daarna even kort een Sony Xperia XZ2 Compact (voor de dual sim optie) en nu een SE 2020. Ik ben op alle fronten tevreden, behalve over de accu. Deze is gewoon slecht bij mij. Ik heb sinds gisteren de optie 'Ververs op achtergrond' voor alles uitgezet en het lijkt beter te gaan. Misschien dus toch een malafide app, alhoewel ik dat niet terug zag in het accu gebruik.

Afgezien daarvan super tevreden. Ik had een IPhone 8 van mijn werkgever en die accu gaat een stuk langer mee. Dit is echter niet helemaal vergelijkbaar, omdat deze alleen zakelijk werd gebruikt. Nu zoals gezegd dus dual sim.

Ik heb ook met een schuin ook naar de 12 mini gekeken. Vooral om de vorm factor. Die lijkt nog iets meer op de oude apples :). Maar ik vind het de meerprijs voor mijn gebruik niet waard.
grote vraag is dan: is de accu van de 12mini beter dan de se2020 of niet? ik heb de originele se maar accu gaat een halve dag mee dus ik twijfel over de nieuwe se of 12 mini

• streamnl
Voor mij persoonlijk gaat de 12 mini het niet worden. Dat vind ik toch te veel geld voor een gsm.
Ik twijfel op dit moment heel erg tussen de 11 en de SE 20202.
Hoofdzakelijk door de batterij en door jullie ervaringen.

As we speak, ben ik de 11 aan het uitprinten om te kijken of ik het formaat te groot vind. Over een uurtje weet ik het ;)

Meer dan ik dacht...

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:41
GertJan2012 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:19:
[...]

Slimme truc. Want nu “moet” het meerendeel weer een losse USB-C lader kopen die Apple ook verkoopt (weliswaar wat in prijs verlaagd).
Niemand verplicht je een lader bij/via Apple aan te schaffen.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

loeberce schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Dat klopt. Ik ben het er ook zeker mee eens. Echter is de kabel die meegeleverd wordt in veel gevallen niet bruikbaar met een lader van een eerdere telefoon... Had dan 1 versie gewacht, of in dit geval een gewone USB en geen USB C kabel meegeleverd.

Verder een goed initiatief. Nintendo doet dat ook al een tijdje. Bij de DS en Switch van mijn zoontje zat ook geen oplaadblok (al kan je de switch ook opladen in het docking station..)

Battle.net || Strava

• loeberce
Volgens mij is vanuit de EU gekozen om USB-C aan de laderzijde als standaard te gebruiken en volgt Apple deze keuze.

• GertJan2012
loeberce schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Vandaar ook “moet”. Maar als je geen Qi charger hebt of een lightning met usb A aansluiten zul je toch iets moeten aanschaffen.

• loeberce
GertJan2012 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Vandaar ook “moet”. Maar als je geen Qi charger hebt of een lightning met usb A aansluiten zul je toch iets moeten aanschaffen.
Dat snap ik, maar aangezien Apple je niet dwingt om bij hen een lader aan te schaffen hebben ze er geen/beperkt aanvullend commercieel voordeel van. Dus dat is volgens mij niet hun motivatie geweest. Ze halen natuurlijk wel voordeel uit het niet leveren van een lader bij de telefoons.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee