Gebruik 'm nu een kleine twee weken. Accuduur is bij mij veel beter dan m'n ouwe 6s. Maar ik vind het scherm om onduidelijke reden minder dan van de 6s. Truetone zet ik uit, het scherm van de SE lijkt harder van kleur of zo.
Zojuist ook via mijn werkgever een SE 128gb (zwart) laten bestellen. Privé gebruik ik nu 3 weken de SE Red, en bevalt erg goed. Nu heb ik zakelijk de SE 2016, en dan merk je het verschil in snelheid wel heel erg goed.
Voorheen had ik 2x de SE 2016 (zwart en goud), straks dus 2x se SE 2020 (zwart en rood)
Voorheen had ik 2x de SE 2016 (zwart en goud), straks dus 2x se SE 2020 (zwart en rood)
en zo is het voorspeld!
Mensen die ook merken dat de nieuwe SE een losse mute button heeft?
2 modellen vastgehad en geeft een ratelend geluid wanneer in mute stand als je er licht mee schud en op de achterkant of het scherm tikt...
2 modellen vastgehad en geeft een ratelend geluid wanneer in mute stand als je er licht mee schud en op de achterkant of het scherm tikt...
Merk geen ratelend geluid als ik schud of lichte tikjes geef.Converted007 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:46:
Ook als je het toestel bij je oor houd en tikt achteraan of vooraan of ermee schud vooral dicht bij de mute button opzij.Freyaldo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:19:
[...]
Merk geen ratelend geluid als ik schud of lichte tikjes geef.
Echt irritant... en blijkbaar meer mensen dit probleem. Er mag speling opzitten uiteraard maar niet dat het gaat irriteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Converted007 op 16-05-2020 00:41 ]
Je kan natuurlijk ook gewoon niet met je telefoon schudden, dan is er ook geen geratelConverted007 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:40:
[...]
Ook als je het toestel bij je oor houd en tikt achteraan of vooraan of ermee schud vooral dicht bij de mute button opzij.
Echt irritant... en blijkbaar meer mensen dit probleem. Er mag speling opzitten uiteraard maar niet dat het gaat irriteren.
En meestal is het geratel/getik van de Optical Image Stabilization, waar je simpelweg niks aan kunt doen. Dat moet enigszins los zitten om de lens te kunnen compenseren voor bewegingen.
The devil is in the details.
Nope komt wel degelijk van de mute switch die veel te veel speling heeft als je hem in de mute stand hebt staan. Maar zo kan je natuurlijk alles goed praten e...Hahn schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:44:
[...]
Je kan natuurlijk ook gewoon niet met je telefoon schudden, dan is er ook geen geratel![]()
![]()
En meestal is het geratel/getik van de Optical Image Stabilization, waar je simpelweg niks aan kunt doen. Dat moet enigszins los zitten om de lens te kunnen compenseren voor bewegingen.
Eh hoe zie je dat voor je? De batterij wordt niet groter na een tijd hoor 😄No Hands schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:48:
Ik heb hem nu een week en kwam vane en 6S, ik hoop dat de batterijcapaciteit nog een beetje groeit in deze nieuwe SE want hij gaat nu niet langer mee dan mijn 4 jaar oude 6S.
Dat is de ‘one more thing’ feature van de SE. Je dacht dat het een middelmatige tot goede telefoon was, maar neen.. het geheime wapen eindelijk onthuld. De batterij-capaciteit groeit met de week en wordt zo dé smartphone met de beste batterij ooit. SE staat dan ook voor Serious (battery) Extension. Best phone EVAH!
Geen last van hier en lijkt me ook niet normaal. Exemplaren met losse onderdelen zou ik retour sturen.Converted007 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:46:
Je vergelijkt nu een oude/gebruikte accu met een gloedje nieuwe. Appels en peren.twodigits schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:17:
Gebruik 'm nu een kleine twee weken. Accuduur is bij mij veel beter dan m'n ouwe 6s. Maar ik vind het scherm om onduidelijke reden minder dan van de 6s. Truetone zet ik uit, het scherm van de SE lijkt harder van kleur of zo.
Mijn accu gaat nu tussen de 35 a 40 uur mee. Ben een tevreden klant.
Appels en peren is hier net de bedoeling, want het ging me (onder andere) om een verse accu.
Dan kun je net zo goed voor een paar tientjes een nieuwe accu voor je 6s kopen. Scheelt je dik 400 euro.
Ik heb een paar niet realistische schut en tik test's gedaan, maar kan niks ratelends vinden. (mijn telefoon zit wel in een "basic"wallet hoes, maar er niet va uit dat deze het ratelen zodanig kan voorkomen.Converted007 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:40:
[...]
Ook als je het toestel bij je oor houd en tikt achteraan of vooraan of ermee schud vooral dicht bij de mute button opzij.
Niet dat ik die mute stand vaak (ga) gebruiken, maar als het ratelen irritant is, waarom niet navragen bij uw verkoper of dit wel/niet onder garantie valt?
Oh ik heb de toestellen gewoon retour gestuurd. Je ziet enkel op forums dezelfde klact opduiken bij mensen. Daarom vroeg ik het hier eens...Freyaldo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:15:
[...]
Ik heb een paar niet realistische schut en tik test's gedaan, maar kan niks ratelends vinden. (mijn telefoon zit wel in een "basic"wallet hoes, maar er niet va uit dat deze het ratelen zodanig kan voorkomen.
Niet dat ik die mute stand vaak (ga) gebruiken, maar als het ratelen irritant is, waarom niet navragen bij uw verkoper of dit wel/niet onder garantie valt?
Als het goed is zou je wel het zachte getik van de image stabilization moeten kunnen horen. Moet je hem wel bij je oor houden bij het schudden, maar goedFreyaldo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:15:
[...]
Ik heb een paar niet realistische schut en tik test's gedaan, maar kan niks ratelends vinden. (mijn telefoon zit wel in een "basic"wallet hoes, maar er niet va uit dat deze het ratelen zodanig kan voorkomen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Weet ik. Maar dit was zeker geen zacht getik. Kon je bij normaal gebruik ook horen. En het tikken/ratelen stopte zodra je de mute knop vasthield of hem uit mute stand zette. Er zat ook veel te veel speling op in mute stand vergeleken met een iphone 7 hier. Speling mag uiteraard, maar niet dat het irritant gaat ratelen bij wat ik vind normaal gebruik en voelt dat de mute switch het elk moment gaat begeven. Vind het gewoon raar dat 2 toestellen hetzelfde voorhadden.Hoedje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:40:
[...]
Als het goed is zou je wel het zachte getik van de image stabilization moeten kunnen horen. Moet je hem wel bij je oor houden bij het schudden, maar goed
Dat heb ik overwogen, maar een andere reden was de 16G. En dat kon ik niet upgraden naar meer.DJTimo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:56:
Dan kun je net zo goed voor een paar tientjes een nieuwe accu voor je 6s kopen. Scheelt je dik 400 euro.
Wat en werk om gewoon normale fotoformaten uit dat apparaat te krijgen zeg. Alle foto's automatisch live foto's. Dan wordt alles nog eens opgeslagen als .HEIC ook. .HEIC levert weer allerlei andere uitdagingen op, gelukkig kan dat ook uitgezet worden.
Langzaam maar zeker komen we er wel.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Instellingen - CameraNo Hands schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:30:
Wat en werk om gewoon normale fotoformaten uit dat apparaat te krijgen zeg. Alle foto's automatisch live foto's. Dan wordt alles nog eens opgeslagen als .HEIC ook. .HEIC levert weer allerlei andere uitdagingen op, gelukkig kan dat ook uitgezet worden.
En dan:
1. Live Photo: bewaar instellingen - Live Photo aan vinken (en dan zet je hem 1x uit en dan bewaart ie dat)
2. Jpg ipv Heic: structuren, meest compatibel aanvinken.
Wat ik echter doe, is het wel in heic en Live Photo doen (ik vind dat echt een toevoeging aan een foto!).. en als ik dan een jpg wil, dan exporteer je hem uit de app.
De instellingen had ik inmiddels gevonden. Maar toch bedankt voor je aanvulling. Ik gebruik een foto hooguit om die te uploaden op Facebook of Marktplaats. Die hadden beide problemen om dat .HEIC te verwerken. En een live photo om een gebruikte regenton te verkopen is me ook wat te veel van het goede.ChrisM schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:43:
[...]
Instellingen - Camera
En dan:
1. Live Photo: bewaar instellingen - Live Photo aan vinken (en dan zet je hem 1x uit en dan bewaart ie dat)
2. Jpg ipv Heic: structuren, meest compatibel aanvinken.
Wat ik echter doe, is het wel in heic en Live Photo doen (ik vind dat echt een toevoeging aan een foto!).. en als ik dan een jpg wil, dan exporteer je hem uit de app.
Dus ik werk voorlopig lekker met jpg verder.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Wat ik lees maakt mij nog niet zo enthousiast. Dus heb ik voor de zoveelste keer maar een tweedehands SE 1 gekocht haha.
16G? Ik ben pas bij 5G! 😝😝twodigits schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:17:
[...]
Dat heb ik overwogen, maar een andere reden was de 16G. En dat kon ik niet upgraden naar meer.
Ik heb die van mij ook sinds afgelopen vrijdag ontvangen. Nu valt het mij op dat er een hele minieme verticale streep loopt door het scherm die je bijna niet ziet. Bij tekst zie je dat er een stukje van een letter mist. Hebben meer mensen hier last van?
Voor de rest vind ik het een prima toestel. Alles gaat lekker snel en werkt goed. Ik kom van een Huawei P20 Lite, dus dat is ook een beste upgrade qua performance.
Voor de rest vind ik het een prima toestel. Alles gaat lekker snel en werkt goed. Ik kom van een Huawei P20 Lite, dus dat is ook een beste upgrade qua performance.
Ik zou ‘m retour sturen. Scherm behoort gewoon puntgaaf te zijn.Frml schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:58:
Ik heb die van mij ook sinds afgelopen vrijdag ontvangen. Nu valt het mij op dat er een hele minieme verticale streep loopt door het scherm die je bijna niet ziet. Bij tekst zie je dat er een stukje van een letter mist. Hebben meer mensen hier last van?
@Frml
Wat Timo ook al zegt. Neem contact op met je leverancier en stuur hem terug. Hij moet nu nog helemaal goed zijn. Als je hem een paar jaar zou hebben zou ik 't al vreemd vinden maar dan kan het als hij een paar keer vol op de stenenis gevallen.
- edit, gedeelte van mijn post was offtopic
Wat Timo ook al zegt. Neem contact op met je leverancier en stuur hem terug. Hij moet nu nog helemaal goed zijn. Als je hem een paar jaar zou hebben zou ik 't al vreemd vinden maar dan kan het als hij een paar keer vol op de stenenis gevallen.
- edit, gedeelte van mijn post was offtopic
[ Voor 23% gewijzigd door MetalSonic op 19-05-2020 07:59 ]
@DJTimo @MetalSonic Ik heb hem gisteravond al teruggestuurd naar de leverancier. Ik krijg gewoon een nieuwe opgestuurd. Thanks!
Zijn er inmiddels al mensen die een geschikte screenprotector gevonden hebben ? Behalve die van de Kruidvat met zwarte rand?
Ik heb er een van Ritel. ClearPlex screenprotector. Snijden ze voor je op maat.GertJan2012 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:03:
Zijn er inmiddels al mensen die een geschikte screenprotector gevonden hebben ? Behalve die van de Kruidvat met zwarte rand?
[ Voor 4% gewijzigd door B___MAN op 19-05-2020 20:42 ]
https://nl.pepper.com/aan...2020-64gb-at-tele2-142469
Kies voor:
1 GB databundel
200 min/sms
maandelijks opzegbaar
eenmalig €432
Kies voor:
1 GB databundel
200 min/sms
maandelijks opzegbaar
eenmalig €432
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wat is je vraag precies?Greatsword schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:33:
https://nl.pepper.com/aan...2020-64gb-at-tele2-142469
Kies voor:
1 GB databundel
200 min/sms
maandelijks opzegbaar
eenmalig €432
@kaos001 Leuke aanbieding voor wie hem nog niet heeft of er nog 1 extra wilt
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Heb die van Mediamarkt er op laten zetten, zit perfect met Spigen Ultra Hybrid caseGertJan2012 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:03:
Als het goed is, heeft Amac inmiddels passende screenprotectors van Belkin. Had er op de release date een screenprotector voor de 7/8 op laten zetten maar die liet aan de randen zo los. Is vorige week kosteloos vervangen door een nieuwe versie met ander artikelnummer. En deze blijft dus wél zittenGertJan2012 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:03:
Heb je een artikelnummer en is dit een Belkin Tempered Glass, welke case heb je ?MacArnold schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:11:
[...]
Als het goed is, heeft Amac inmiddels passende screenprotectors van Belkin. Had er op de release date een screenprotector voor de 7/8 op laten zetten maar die liet aan de randen zo los. Is vorige week kosteloos vervangen door een nieuwe versie met ander artikelnummer. En deze blijft dus wél zitten
[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 23-05-2020 23:00 ]
Even de factuur opgezocht...m’n verhaal qua artikelnummers gaat toch niet helemaal op zie ik nu
Voor wat betreft de case: da’s een Spigen Liquid Crystal.

:strip_exif()/f/image/pOtXdPEzjySifmV7wTOu76WW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door MacArnold op 23-05-2020 23:15 ]
Bedankt, heb dan zelf een Spigen Ultra Hybrid maar merk dat die screenprotector van MM toch niet lekker zit.MacArnold schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:14:
Even de factuur opgezocht...m’n verhaal qua artikelnummers gaat toch niet helemaal op zie ik nuVoor wat betreft de case: da’s een Spigen Liquid Crystal.
[Afbeelding]
Ik heb de iphone SE 2020 in gebruik sinds gisteren. Eerste indruk is zeer positief. Ik ben overgestapt van de SE 2016 naar de SE 2020... Het is geen wereld van verschil maar het is wel echt een mooie sprong!
Het formaat went snel en het zorgt ervoor dat het kijken van filmpjes toch net wat fijner is. De nieuwe home knop is even wennen omdat hij niet meer mechanisch is. ik wist eerst dus ook niet hoe stevig ik 't moest indrukken. Het lukte mij niet meteen om via dubbel drukken 't overzicht van alle tabs naar voren te brengen.
Enige minpunt is eigenlijk dat voor de grotere accu je toch ook wel een snellere lader verwacht en je moet 't doen met dat slome 5W ding.
Welke oplader gebruiken jullie? NOg tips? ik lees dat de Anker Powerport van 30W goed is, ervaringen hier?
Het formaat went snel en het zorgt ervoor dat het kijken van filmpjes toch net wat fijner is. De nieuwe home knop is even wennen omdat hij niet meer mechanisch is. ik wist eerst dus ook niet hoe stevig ik 't moest indrukken. Het lukte mij niet meteen om via dubbel drukken 't overzicht van alle tabs naar voren te brengen.
Enige minpunt is eigenlijk dat voor de grotere accu je toch ook wel een snellere lader verwacht en je moet 't doen met dat slome 5W ding.
Welke oplader gebruiken jullie? NOg tips? ik lees dat de Anker Powerport van 30W goed is, ervaringen hier?
Als je iets verder terug scrollt in dit topic zie je dat ik een een klein testje betreffende laders heb gedaan. Lang verhaal kort, als je niet veel geld wil uitgeven en toch snel wil kunnen laden kun je het beste de Ikea USB lader van 5 euro aanschaffen. (https://www.ikea.com/nl/n...met-1-poort-wit-40412278/)MetalSonic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:54:
Ik heb, n.a.v. een tip hier, gisteren een 10W oplader van de Ikea opgehaald.
https://www.ikea.com/nl/n...met-1-poort-wit-40412278/
Voor het geld het proberen waard, maar zal vast een stuk sneller laden als de standaard 5W lader
Voor het geld het proberen waard, maar zal vast een stuk sneller laden als de standaard 5W lader
Mooi overzicht hoor, hier kan je wat mee!GertJan2012 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:24:
[...]
Misschien wel interessant om eens te delen. Ondanks dat het geen SE is maar een XR, heb ik de laatste tijd wat test's gedaan qua laadsnelheid tussen de verschillende laders ( zowel bedraad als draadloos ).
Uiteraard is de accu van de XR niet te vergelijken met die van de SE, maar het geeft wel een indicatie welke laders snel kunnen laden.
Ik heb telkens getest qua tijd: beginnen met 20% accu lading, het toestel laten liggen, en vervolgens kijken hoever hij na 30 en 50 minuten is. ( vraag mij niet waarom, denk dat ik dit gedaan heb omdat het met de eerste test qua tijd niet uitkwam)
[Afbeelding]
Opvallend is dat ik die Anker PD1 lader heb gekocht ( voor bijna 40 euro ) maar dat de USB lader van de Ikea met standaard lightning kabel bijna net zo snel is. Die lader van de Ikea (10W) koop je overigens voor 5 euro
Ander interessant feitje is om te zien dat draadloos toch echt wel flink langzamer gaat, en dat het opladen tussen de draadloze unit van Ikea en Belkin toch echt nog wel een stuk scheelt. Ondanks dat die Belkin bij een iPhone maar tot 7,5W gaat.
Al met al geeft het mij aan dat het niet altijd de moeite is om flink te investeren in dure (snel)laders.Overigens loont het wel om kwaliteit spul te kopen, en geen goedkoper AliExpress laders.
Zouden er addertjes onder het gras zitten bij die van de Ikea? Ik moet zeggen dat qua oplaad kabeltjes ik vind dat die van Apple 't langste mee gaan. Bij de andere krijg je toch al snel de melding dat het niet wordt herkend etc.
Vreemde conclusie... die van Apple zijn de eerste die kapot gaan... Anker, Belkin, Nomad, Moshi,.. zijn een pak beter op lang termijn en geen van deze merken geven na ruime tijd geen problemen op qua herkenning.MetalSonic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:18:
[...]
Ik moet zeggen dat qua oplaad kabeltjes ik vind dat die van Apple 't langste mee gaan. Bij de andere krijg je toch al snel de melding dat het niet wordt herkend etc.
Hier sluit ik mij bij aan... die van Apple worden snel schmutzig en daarna gaat het omhulsel snel stuk. Die van Ikea gebruik ik al zeker een jaar en zijn erg robuust. Op AliExpress wordt er natuurlijk ook een hoop rommel verkocht, maar de merken die @RigolleM noemt zijn inderdaad prima en beter dan origineel.RigolleM schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Vreemde conclusie... die van Apple zijn de eerste die kapot gaan... Anker, Belkin, Nomad, Moshi,.. zijn een pak beter op lang termijn en geen van deze merken geven na ruime tijd geen problemen op qua herkenning.
Dat is net zo zeer een rare conclusie.
Ik heb hier een lade vol met diverse iPhone opladers en kabels en allemaal doen ze het nog.
Feit blijft wel dat het gewoon slijtage producten zijn, zeker de kabeltjes als je ze wat intensiever gebruikt, oprolt, buigt en knikt.
Ik heb hier een lade vol met diverse iPhone opladers en kabels en allemaal doen ze het nog.
Feit blijft wel dat het gewoon slijtage producten zijn, zeker de kabeltjes als je ze wat intensiever gebruikt, oprolt, buigt en knikt.
Precies, en het slijtage proces ( doordat je ze juist meeneemt, oprolt en weer uitvout ) lijkt dus bij die andere merken langzamer te gaan dan bij die originele van Apple. Maar weer on-topic: Mooi dat je wat aan mijn schema hebt gehad. Overigens "snap" ik de keuze van Apple wel om bij deze SE nog een 5w lader mee te geven, had waarschijnlijk toch voor wat scheve gezichten gezorgd op het moment dat je bij een duurdere Iphone 11 nog wel de 5W levert, maar bij het " budget" model de snellere lader. Neemt niet weg dat eigenlijk al lang afscheid van deze lader genomen had moeten worden.B-Real schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:29:
Dat is net zo zeer een rare conclusie.
Conclusie?RigolleM schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Vreemde conclusie... die van Apple zijn de eerste die kapot gaan... Anker, Belkin, Nomad, Moshi,.. zijn een pak beter op lang termijn en geen van deze merken geven na ruime tijd geen problemen op qua herkenning.
Het is mijn bevinding op basis van 10 jaar gebruik van de iPhone in combinatie met verschillende kabeltjes. De Apple kabels gaan bij mij langer mee dan de andere. Ik heb al een paar keer een los kabeltje gekocht van een ander merk bij de Media markt voor een paar euro. Vaak was die na enkele maanden al niet meer bruikbaar.
Dan verbond ik de iphone via die kabel met bijvoorbeeld een laptop en dan kreeg ik op de laptop de melding "kan de kabel niet herkennen".
Wellicht heb ik steeds de verkeerde alternatieve merken gekozen? Dat kan natuurlijk.. Voor mij is het zo dat de "OEM" kabeltjes van Apple mij nooit in de steek hebben gelaten. Mijn bevinding, dus geen conclusie ofzo. Ik wil echt nog wel eens kabels van andere merken proberen, alleen al omdat ze veel goedkoper zijn
Uw bevinding is wellicht door eigen gebruik? Hoe je met een kabel omgaat is van groot belang, als je deze nooit plooit ten hoogte van de lightning stekker zal deze nooit scheuren. Mijn kabels, zelfs deze van Apple, gaan ook niet stuk, maar voor de lastige omstandigheden zoals in de wagen, onderweg bij het fietsen/wandelen, .. maak ik gebruik van beter materiaal. Zo'n Apple kabeltje houdt het een paar dagen uit en scheurt, omdat die bv. in mijn achterzak een rare bocht moet maken. De merken die ik opgesomd heb, hebben allemaal type kabels met een gevlochten huls van nylon, deze zijn 'bijna' niet stuk te krijgen... Je krijgt natuurlijk alles kapot...
Standaard iPhone lader die erbij zit. Elke nacht aan de lader hangen. Dan maakt het niet uit of je nu 5W of 30W hebt, toch tijd zatMetalSonic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:54:
Ik gebruik een draadloos laden dock van samsung iedere nacht maar ik ben ook geen heavy user dus dagelijks nog zo'n 70% over als ik thuis kom.MetalSonic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:54:
moet je de telefoon uit zijn hoesje halen voor je m kan opladen op zo'n draadloos ding?Idanue schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:38:
[...]
Ik gebruik een draadloos laden dock van samsung iedere nacht maar ik ben ook geen heavy user dus dagelijks nog zo'n 70% over als ik thuis kom.
Ik heb een Spigen Liquid Air, gaat gewoon zonder hem er af te halen.MetalSonic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:15:
[...]
moet je de telefoon uit zijn hoesje halen voor je m kan opladen op zo'n draadloos ding?
Had nog een iPhone 7 liggen, toen afgelopen week mijn S10 het begaf toch de iPhone 7,
weer een paar dagen gebruikt, dit beviel mij zo goed, vooral de afmetingen van het toestel,
dit heeft mij er toe laten besluiten om terug te gaan naar Apple iOS en een
iPhone SE 2020 te kopen, deze nu 1 week in bezit en kan niet anders zeggen dan super toestel.
hoef geen groot toestel meer, zeer tevreden met deze, snelheid, camera en batterij, perfect;)
weer een paar dagen gebruikt, dit beviel mij zo goed, vooral de afmetingen van het toestel,
dit heeft mij er toe laten besluiten om terug te gaan naar Apple iOS en een
iPhone SE 2020 te kopen, deze nu 1 week in bezit en kan niet anders zeggen dan super toestel.
hoef geen groot toestel meer, zeer tevreden met deze, snelheid, camera en batterij, perfect;)
[ Voor 26% gewijzigd door Albert020 op 27-05-2020 08:52 ]
Wat mij toch opvalt is dat het scherm van de 7 beter en mooier qua kleuren is dan die van de SE 2020 !
Se 2020 nu alweer wat weken in bezit. Top telefoon. Word niet zo warm als de se 2016, accu gaat volgens mij langer door en hij is een stuk sneller.
In principe niet, maar is wel een beetje situatie afhankelijk. Ik had bijvoorbeeld speciaal een zeer basic radiowekker met ingebouwde QI lader gekocht (van Lenovo). Maar met een zeer dun hoesje wordt de telefoon te warm en laadt daarom maar tot 80% op. Ingebouwde beveiliging van iphone (en vermoedelijk de meeste moderne telefoons). Zonder hoesje geen probleem.MetalSonic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:15:
[...]
moet je de telefoon uit zijn hoesje halen voor je m kan opladen op zo'n draadloos ding?
Ik vermoed sterk dat de wekker zelf het grootste debet is aan het feit dat de telefoon met hoesje te warm wordt. De laadspoel zal wel te diep verzonken liggen en dat hoesje is dan dan nèt de druppel. Dus met een dedicated/betere lader zal het echt geen probleem zijn met hoes, maar dus niet per definitie in alle situaties.
Nog efkes doorsparen voor de iPhone 12 of 12 pro ?;):)YSteurs05 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:07:
Hallo iedereen
Ik heb eens een vraagje en zou het fijn vinden als je je mening achter laat.
Momenteel heb ik de oude iPhone SE en wacht ik al een tijdje op de nieuwe, iPhone SE 2. Vandaag kwam hij uit, terwijl hij normaal 31 maart zou uitkomen, maar door het coronavirus werd hij uitgesteld. Omdat sommige geruchten een tijdje geleden aangaven dat de iPhone misschien wel pas rond juli geleast zou worden, had ik besloten om mijn oude iPhone SE te ‘renoveren’. Ik heb dus 96 euro uitgegeven aan een nieuwe batterij en een nieuw scherm. Eigenlijk kan hij dus weer een tijdje mee, ook al heb ik hem al van februari 2017.
Wat zouden jullie doen? Deze nieuwe gsm kopen of toch nog een tijdje wachten?
PS: ben een scholier van 16 jaar en heb momenteel rond de 1000 euro.![]()
Groetjes
Hoe bedoel je precies? Heb je afbeeldingen ter vergelijk?Albert020 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:34:
Wat mij toch opvalt is dat het scherm van de 7 beter en mooier qua kleuren is dan die van de SE 2020 !
Ik heb dit nu al meerdere keren gelezen..Albert020 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:34:

Kleuren zijn gewoon helderder en scherper, bij de SE 2020 lijkt er een waas overheen te zitten.hotymoty schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:40:
[...]
Hoe bedoel je precies? Heb je afbeeldingen ter vergelijk?
[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 07-06-2020 22:39 ]
Een foto zou wat duidelijker zijn voor ons.Albert020 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:35:
[...]
Kleuren zijn gewoon helderder en scherper, bij de SE 2020 lijkt er een waas overheen te zitten.
Klinkt mij vrij subjectief in de oren. Wat versta je onder beter?Albert020 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:34:
Zou niet meer gaan, heb geen SE2 meer, ben overstapt naar 11, kon ook niet wennen aan het kleine scherm,
toen even tussendoor 1 dag mijn 7 gebruikt en merkte gelijk het verschil qua scherm, vandaar.
Is er iemand anders hier op het forum die hetzelfde ervaart? Dat het scherm slechter is dan die van de Iphone 7 en 8?
Zou dit probleem enkel aan het hoesje liggen? Kwam deze review op bol.com tegen. Lijkt wel of hij vaak iets van zand in z’n broekzak heeft gehad.
Hoesje is de Spigen Liquid Air.
Hoesje is de Spigen Liquid Air.
Jammer hè. Je koopt dan een iPhone 7 van 900€,beschermt hem en na 2 jaar dit hoesje errond te zitten haal je het eraf en zie je dat het de achterkant van de iPhone echt beschadigd heeft. Men zou dit moeten verbieden !!!
Dat is wel extreem.
Ik had om mijn Samsung S8 ook een soortgelijk hoesje. Geen spigen, maar de dunste die ik kon vinden voor +/- 10eu.
Die haalde ik er regelmatig even vanaf om de telefoon schoon te maken en het hoesje schoon te spoelen.
Ondanks dat ik geen werk/hobby's heb waarbij ik veel met zat of viezigheid in aanraking kom zat er altijd wel wat stof en soms wat zand in. Voorkom je toch niet, zeker niet als je de telefoon gewoon in je broekzak doet.
Nu is de achterkant van de Samsung S8 van glas en iPhone 7 van (mat) metaal, dus ik kan er wel inkomen dat dit onherstelbaar beschadigt inderdaad.
Ik had om mijn Samsung S8 ook een soortgelijk hoesje. Geen spigen, maar de dunste die ik kon vinden voor +/- 10eu.
Die haalde ik er regelmatig even vanaf om de telefoon schoon te maken en het hoesje schoon te spoelen.
Ondanks dat ik geen werk/hobby's heb waarbij ik veel met zat of viezigheid in aanraking kom zat er altijd wel wat stof en soms wat zand in. Voorkom je toch niet, zeker niet als je de telefoon gewoon in je broekzak doet.
Nu is de achterkant van de Samsung S8 van glas en iPhone 7 van (mat) metaal, dus ik kan er wel inkomen dat dit onherstelbaar beschadigt inderdaad.
Ik heb hier precies dezelfde Spigen Liquid Air, maar nergens last van.
Je moet em idd niet meenemen naar het strand of mee werken op de bouw, daar heb je andere hoesjes voor.
Je moet em idd niet meenemen naar het strand of mee werken op de bouw, daar heb je andere hoesjes voor.
Ik loop nu 3,5 jaar rond met een iphone 7 plus, en nu de apple stores weer open gaan begin ik toch te twijfelen over een SE. De batterijconditie van mn iphone 7 zit op 80%. Not great, not terrible. In de avond begint ie toch wel vaak met 20% en 10% meldingen te komen. Nou heeft e.e.a. ook te maken dat ik door al het thuiswerken veel bel en ik zie dat ik gemiddeld 4 uur per dag met de telefoon bezig ben.
Heeft iemand vergelijkbare situatie met de nieuwe SE, hoe is de accuduur daar? Ik kan niet veel ervaringen vinden in dit topic
Heeft iemand vergelijkbare situatie met de nieuwe SE, hoe is de accuduur daar? Ik kan niet veel ervaringen vinden in dit topic
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Heb ook zo'n spigen, en had al eerder iets van dit gelezen op Amazon. Daarom een bescherm folie direct op de iphone en daarna gewoon hoesje....just to be sure.
B-Real schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:09:
Dat is wel extreem.
kaos001 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:27:
Ik heb hier precies dezelfde Spigen Liquid Air, maar nergens last van.
Zag het toevallig net ook op amazon en ga dan toch op zoek naar een ander hoesje. Persoonlijk vindt ik het wel erg slecht als het hoesje wat je telefoon zou moeten beschermen juist beschadiging veroorzaakt.VFRRijder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:39:
Heb ook zo'n spigen, en had al eerder iets van dit gelezen op Amazon. Daarom een bescherm folie direct op de iphone en daarna gewoon hoesje....just to be sure.
Edit: Ik zie tot nu toe bij alle klachten dat het iPhone’s betreft met een aluminium achterkant en geen glas zoals bij de SE 2020. Dus wellicht ga ik toch voor de Liquid Air van Spigen.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakkuiken op 10-06-2020 17:06 ]
Verwijderd
Goedemorgen,
Ik heb sinds een aantal dagen de nieuwe SE, maar heb er een probleem mee.
Als ik wakker word is mijn telefoon uit, 00:00 heeft hij nog 70%, en zo te zien om 03:00 leeg.
Ik heb de instellingen gewoon overgenomen vanaf mijn oude XR, waar ik geen probleem met de batterij had.
Iemand een idee?
Als ik wakker word is mijn telefoon uit, 00:00 heeft hij nog 70%, en zo te zien om 03:00 leeg.
Ik heb de instellingen gewoon overgenomen vanaf mijn oude XR, waar ik geen probleem met de batterij had.
Iemand een idee?
:fill(white):strip_exif()/f/image/hvnspei6kxwzrdFs6Cbr6HO4.png?f=user_large)
Wat voor protector wordt er dan opgeplakt? Is dat clearplex?Albert020 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:06:
[...]
Heb die van Mediamarkt er op laten zetten, zit perfect met Spigen Ultra Hybrid case
Battle.net || Strava
Camera staat erg hoog met 28%, is er een app die continu toegang heeft tot je camera?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:26:
Goedemorgen,
Iemand een idee?
[Afbeelding]
Het is inderdaad bijzonder hoe stijl de ontlaadcurve is. In het plaatje is inderdaad wel te zien dat dit steeds dezelfde curve is na losmaken van de oplader.
Heb je het toestel al eens uit- en in geschakeld?
[ Voor 51% gewijzigd door bartvl op 12-06-2020 13:24 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Ja clearplex, deze even paar uur zonder case, daarna kun je case,retlaw schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:16:
[...]
Wat voor protector wordt er dan opgeplakt? Is dat clearplex?
er op doen zonder probleem, clearplex is casefriendly
Nice, welke mediamarkt was dat? En wat zijn de kosten?Albert020 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:24:
[...]
Ja clearplex, deze even paar uur zonder case, daarna kun je case,
er op doen zonder probleem, clearplex is casefriendly
Ik was eerste van plan om zonder screenprotector de telefoon te gebruiken. Echter gaat dit niet zo goed samen met wielrennen in regen/modderachtig weer met het toestel in het rugvakje
Battle.net || Strava
Mediamarkt Amsterdam Centrum, maar kan bij alle filialen in heel NL hoor.....retlaw schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:31:
[...]
Nice, welke mediamarkt was dat? En wat zijn de kosten?
Ik was eerste van plan om zonder screenprotector de telefoon te gebruiken. Echter gaat dit niet zo goed samen met wielrennen in regen/modderachtig weer met het toestel in het rugvakje... Paar kleine krassen na afgelopen zondag. Ik vind glas toch te dik of niet netjes aansluiten en volgens mij is dit met clearplex niet aan de orde.
Wat betekent “alle instellingen overgenomen”? Bedoel je een reservekopie overgezet van je XR naar je SE?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:26:
Goedemorgen,
Iemand een idee?
[Afbeelding]
Wil voor mijne iphone se een lightning naar jack aanschaffen, lees dat de kabel van apple nogal kwetsbaar is en kom eigenlijk geen andere kabels tegen, iemand ervaring hiermee/ andere opties?
Ik kom van een 6s en vind het scherm van de SE 2020 iets minder. Ik kan er de vinger ook niet op leggen. Truetone zet ik uit.hotymoty schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:10:
Is er iemand anders hier op het forum die hetzelfde ervaart? Dat het scherm slechter is dan die van de Iphone 7 en 8?
De telefoon zelf bevalt prima, precies wat ik zocht.
[ Voor 7% gewijzigd door twodigits op 12-06-2020 20:01 ]
Mijn viel juist het tegenover gestelde op, vind het scherm van de SE 2020 opvallend fijner kijkenhotymoty schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:10:
Ter referentie ik heb nu 3 verschillende SE's in de hand gehad (2 om in te stellen 1 thuis) en sinds 1 april denk wel al 100 7's en ook dagelijks in gebruik.
Verwijderd
Ja klopt, reservekopie teruggezet en verder weinig aan de instellingen veranderd.Volkan1984 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:17:
[...]
Wat betekent “alle instellingen overgenomen”? Bedoel je een reservekopie overgezet van je XR naar je SE?
Zojuist bij MM in Leidschendam geweest om een protector te laten plaatsen. Deze sluit echter niet helemaal mooi om de randen heen. Ik had verwacht dat de plakker op de hele glas plaat kwam te zittenAlbert020 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:17:
[...]
Mediamarkt Amsterdam Centrum, maar kan bij alle filialen in heel NL hoor.....
Is dat bij jou ook zo?
![]() | ![]() | ![]() |
Battle.net || Strava
Is bij mij ook zo, anders kan er geen case meer op, dan gaat ie gelijk los !retlaw schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:15:
[...]
Zojuist bij MM in Leidschendam geweest om een protector te laten plaatsen. Deze sluit echter niet helemaal mooi om de randen heen. Ik had verwacht dat de plakker op de hele glas plaat kwam te zitten
Is dat bij jou ook zo?
Prima gedaan door de MM.
Zelf heb ik heel zachte handen dus geen beeldschermschern nodig.
[ Voor 72% gewijzigd door Gluten Parody op 19-06-2020 04:57 ]
Vaak worden screen protectors gebruikt die voor de iPhone 7/8 ontwikkeld zijn. Echter loopt de bolling van het glas bij de SE 2020 wat anders. Daardoor zie je dan zo’n rand, dat noemt men ook wel halo-effect.
Velen die die problemen hadden, hebben ze niet met deze screen protector: https://www.amazon.nl/gp/...age_o00_s01?ie=UTF8&psc=1
Deze heb ik in bestelling, en morgen komt ie als het goed is binnen.
Velen die die problemen hadden, hebben ze niet met deze screen protector: https://www.amazon.nl/gp/...age_o00_s01?ie=UTF8&psc=1
Zou je misschien een foto kunnen maken wanneer je hem er op hebt zitten? Heb nu die van de Kruidvat met de zwarte bezels maar heb wat bubbels en er komt makkelijk stof onder de randjes.tweakkuiken schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:53:
Vaak worden screen protectors gebruikt die voor de iPhone 7/8 ontwikkeld zijn. Echter loopt de bolling van het glas bij de SE 2020 wat anders. Daardoor zie je dan zo’n rand, dat noemt men ook wel halo-effect.
Mijn handen zijn ook wel zacht hoorGluten Parody schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:57:
Prima gedaan door de MM.
Battle.net || Strava
Ah ok... ik gebruikte een ouwe Nokia-domfoon voor wielrennen. Maar dan heb je geen Strava etc
erik23 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:34:
[...]
Zou je misschien een foto kunnen maken wanneer je hem er op hebt zitten? Heb nu die van de Kruidvat met de zwarte bezels maar heb wat bubbels en er komt makkelijk stof onder de randjes.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cLwkyuxx9ErDWqCdS3zsXgDk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IWXJRspt6HjiAjPZFVFiRvJU.jpg?f=user_large)
Bubbels had ik totaal geen last van, zodra die een gedeeltelijk vast zit zuigt hij zich voor de rest ook vast zonder bubbels. Had wel een stofje eronder, maar die verwijderde ik door de protector iets omhoog te liften en dan met zo’n stofstikker ertussen te gaan.
Het hoesje is de Spigen Neo Hybrid, mocht het iemand interesseren
Hoe zijn jullie bevindingen Van de batterij nu na 2 maanden gebruik? Ik hoor en zie op Internet en op youtube veel verschillende meningen.
In vergelijking met de 8 vind ik het tegenvallen. Het is dat in de auto de telefoon aan de lader kan ivm Carplay, anders zou hij het geen dag (8:00 - 22:00) volhouden. En zo heel veel zwaars doe ik er niet mee.elaho schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:51:
Hoe zijn jullie bevindingen Van de batterij nu na 2 maanden gebruik? Ik hoor en zie op Internet en op youtube veel verschillende meningen.
Valt me ook op dat bij gebruik van Youtube de batterij echt hard leegloopt.
Ik merk dat de batterij bij mij de eerste week moeite had om het eind van de dag te halen, maar sinds afgelopen maand haal ik makkelijk het eind van de dag. Ik zit meestal 's avonds rond 8 uur op 50%, maar ik ben ook geen zware gebruiker. Ik game niet met de telefoon en kijk ook weinig filmpjes. Gebruik geen facebook/instagram maar zit wel af en toe op twitter of 9gag te scrollen.elaho schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:51:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben nu definitief ook overstag. Had toen toestel uitkwam besteld met abonnement maar vond de maandelijkse kosten te hoog en heb deze toen geannuleerd. Nu heb ik het toestel los gekocht bij bol.com en het leuke was dat ik een cadeaubon tv 15 euro voor korting op de iphone se. 😃
Dan ben ik benieuwd wat de reden was dat je overstag bent gegaan.elaho schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:30:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben nu definitief ook overstag. Had toen toestel uitkwam besteld met abonnement maar vond de maandelijkse kosten te hoog en heb deze toen geannuleerd. Nu heb ik het toestel los gekocht bij bol.com en het leuke was dat ik een cadeaubon tv 15 euro voor korting op de iphone se. 😃
Je kreeg 2 totaal verschillende antwoorden.
Ikzelf ben juist minder enthousiast geworden door de ervaringen van andere na enkele weken. Ik blijf voorlopig nog bij de "orginele" SE.
De gaming mogelijkheden, formaat en de prijs vooral☺️streamnl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:00:
[...]
Dan ben ik benieuwd wat de reden was dat je overstag bent gegaan.
Je kreeg 2 totaal verschillende antwoorden.
Ikzelf ben juist minder enthousiast geworden door de ervaringen van andere na enkele weken. Ik blijf voorlopig nog bij de "orginele" SE.
wat is je geheim?Gluten Parody schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:57:
Prima gedaan door de MM.
anyway, ik heb een 6 en kijk uit naar de rekenkracht van de SE. tegenwoordig crasht zowat elke app waaronder de internetbankieren app. daar heb ik het geduld niet voor.
[ Voor 28% gewijzigd door nwnc op 28-06-2020 22:35 ]
Nivea...
Maar serieus, ik heb mijn SE 2016 in zo’n leren case van Apple zelf. Deze heeft een opstaand randje waardoor bij een val op glad oppervlak het scherm de grond niet raakt. Bij mijn 6s had ik dit ook; regelmatig gevallen maar altijd zonder schade. Als je de telefoon in je broekzak draagt is het wellicht anders. Dat heb ik al afgeleerd in het 3310-tijdperk na een kapot schermpje
Jij houd hem altijd in je hand?Gluten Parody schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:36:
[...]
Nivea...
Maar serieus, ik heb mijn SE 2016 in zo’n leren case van Apple zelf. Deze heeft een opstaand randje waardoor bij een val op glad oppervlak het scherm de grond niet raakt. Bij mijn 6s had ik dit ook; regelmatig gevallen maar altijd zonder schade. Als je de telefoon in je broekzak draagt is het wellicht anders. Dat heb ik al afgeleerd in het 3310-tijdperk na een kapot schermpje
Borstzak?
Tas?
Waar lat je hem?
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Binnen handbereik

Nee ik heb zo’n male hand purse, heel populair in Japan. En gewoon superhandig.

Nee ik heb zo’n male hand purse, heel populair in Japan. En gewoon superhandig.
Leugens, 3310’s waren en zijn nog steeds onverwoestbaar 💪🤣Gluten Parody schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:36:
[...]
Nivea...
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Over de batterij, ik ben prima tevreden en haal een dag makkelijk. Geen video of games, maar wel verschillende mail accounts (push), wat browsen, paar apps en whatsapp. En mocht ik toevallig weggaan en de batterij is wat leger dan heb ik daarvoor een fast charger.
Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc