Misschien wel interessant om eens te delen. Ondanks dat het geen SE is maar een XR, heb ik de laatste tijd wat test's gedaan qua laadsnelheid tussen de verschillende laders ( zowel bedraad als draadloos ).
Uiteraard is de accu van de XR niet te vergelijken met die van de SE, maar het geeft wel een indicatie welke laders snel kunnen laden.
Ik heb telkens getest qua tijd: beginnen met 20% accu lading, het toestel laten liggen, en vervolgens kijken hoever hij na 30 en 50 minuten is. ( vraag mij niet waarom, denk dat ik dit gedaan heb omdat het met de eerste test qua tijd niet uitkwam

)
Opvallend is dat ik die Anker PD1 lader heb gekocht ( voor bijna 40 euro ) maar dat de USB lader van de Ikea met standaard lightning kabel bijna net zo snel is. Die lader van de Ikea (10W) koop je overigens voor 5 euro
https://www.ikea.com/nl/n...met-1-poort-wit-40412278/
Ander interessant feitje is om te zien dat draadloos toch echt wel flink langzamer gaat, en dat het opladen tussen de draadloze unit van Ikea en Belkin toch echt nog wel een stuk scheelt. Ondanks dat die Belkin bij een iPhone maar tot 7,5W gaat.
Al met al geeft het mij aan dat het niet altijd de moeite is om flink te investeren in dure (snel)laders.Overigens loont het wel om kwaliteit spul te kopen, en geen goedkoper AliExpress laders.
[
Voor 7% gewijzigd door
GertJan2012 op 06-05-2020 22:27
]