Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Nu heb ik (nog) een Samsung S8 waarbij de accuduur inmiddels sowieso het sterkste punt niet meer is en gebruik WA Web pas sinds het verplicht thuiswerken, ik merk toch zeer zeker dat de batterij een stuk sneller leeg gaat.

Geen ramp, want een draadloze oplader ligt onder mijn beeldscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
kaos001 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Vreemd. Ik gebruik de app op OSX op werk en thuis de web versie op Chrome (Windows 10).
Hele dag aan, vrij vaak in gebruik. Heb nog nergens last van gehad, ook niet met mijn vorige SE.
Hier ongeveer dezelfde ervaring. Hele werkdag lang WhatsApp-Web open in Firefox op windows 10. En 's-avonds vaak ook nog op een privé-laptop. 's-Nachts m'n (oude) SE volledig opladen en zonder problemen gaat 'ie zo een hele dag mee.

Dus nee, ik ervaar absoluut geen battery-drain met WhatsApp-Web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hmm vreemd. Misschien is het dan versie afhankelijk of is er ergens een bugje in iOS of Whatsapp geslopen recentelijk. In het verleden heeft Whatsapp al meermaals battery drains fixes uitgebracht.

Ik kan het overigens echt eenvoudig reproduceren en dat heb ik dus van de week een paar keer gedaan;

Laat een dag de hele dag Whatsapp Web aanstaan en de batterij is onacceptabel snel leeg. Laten we zeggen om 16:00 uur al op 33%. Laat het een dag uit en de batterij is op dat tijdstip minstens het dubbele. De percentages zijn slechts voorbeelden, dat is natuurlijk totaal gebruiker afhankelijk.

Mogelijk spelen er onderliggende factoren mee die per gebruiker verschillen, bijvoorbeeld de iOS en/of whatsapp versie of misschien wel de browser die gebruikt wordt. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

joblamie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:28:
Hmm vreemd. Misschien is het dan versie afhankelijk of is er ergens een bugje in iOS of Whatsapp geslopen recentelijk. In het verleden heeft Whatsapp al meermaals battery drains fixes uitgebracht.

Ik kan het overigens echt eenvoudig reproduceren en dat heb ik dus van de week een paar keer gedaan;

Laat een dag de hele dag Whatsapp Web aanstaan en de batterij is onacceptabel snel leeg. Laten we zeggen om 16:00 uur al op 33%. Laat het een dag uit en de batterij is op dat tijdstip minstens het dubbele. De percentages zijn slechts voorbeelden, dat is natuurlijk totaal gebruiker afhankelijk.

Mogelijk spelen er onderliggende factoren mee die per gebruiker verschillen, bijvoorbeeld de iOS en/of whatsapp versie of misschien wel de browser die gebruikt wordt. Geen idee.
Volgens mij moet voor Whatsapp web de connectie en verbinding van je iPhone actief zijn. Kan dus nooit in “slaap mode” wachtend op een push bericht. Denk dat daarom de batterij zo snel gaat.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
kaos001 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:43:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat iOS geleerd heeft wat je laadgedrag is?

https://support.apple.com/nl-nl/HT210512

Dit is toch wel erg interessant, maar ben benieuwd wanneer het geactiveerd wordt :)
Je kunt dit aanzetten in Instellingen - Batterij - Batterijconditie.

Maar het werkt in principe alleen goed als je een vast patroon hebt en de telefoon ‘s nachts gaat opladen, wat dus weer potentieel brandgevaarlijk is.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Mick1990 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Maar het werkt in principe alleen goed als je een vast patroon hebt en de telefoon ‘s nachts gaat opladen, wat dus weer potentieel brandgevaarlijk is.
Alles staat reeds aan. Ik was benieuwd wanneer het echt in werking zou treden :)
Brandgevaarlijk is allang niet meer aan de orde. Batterijen kunnen zichzelf niet meer overladen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
Mick1990 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Ik heb een smart plug welke snachts een aantal uur aangaat. Lang genoeg om m’n iPhone en AW op te laden.

Maar wat zou beter zijn voor de accu van een nieuwe telefoon.
Laden met die instelling in iOS maar de telefoon ligt wel de hele nacht aan de lader. Of de telefoon helemaal vol laten laden snachts en dan de stroom eraf halen. Dmv een smart plug dus.

Van m’n huidige iPhone 7 is de accu al zo brak dat het niet zoveel meer uit maakt.
Maar als ik de nieuwe iPhone koop wil ik wel zo goed mogelijk met de accu omgaan.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:20
Max2000 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:04:
[...]

Ik heb een smart plug welke snachts een aantal uur aangaat. Lang genoeg om m’n iPhone en AW op te laden.

Maar wat zou beter zijn voor de accu van een nieuwe telefoon.
Laden met die instelling in iOS maar de telefoon ligt wel de hele nacht aan de lader. Of de telefoon helemaal vol laten laden snachts en dan de stroom eraf halen. Dmv een smart plug dus.

Van m’n huidige iPhone 7 is de accu al zo brak dat het niet zoveel meer uit maakt.
Maar als ik de nieuwe iPhone koop wil ik wel zo goed mogelijk met de accu omgaan.
Sinds dit filmpje probeer ik deze “regels” aan te houden en dat gaat eigenlijk wel prima.
YouTube: Hoe kun je het beste je smartphone opladen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
GertJan2012 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Sinds dit filmpje probeer ik deze “regels” aan te houden en dat gaat eigenlijk wel prima.
Dit klinkt als meer gedoe dan nodig. Mijn mening: gebruik je apparatuur gewoon.. het zijn tenslotte gebruiksvoorwerpen @Max2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Yep, zo doe ik het ook. Bij voorkeur niet een hele nacht aan het stroom, maar als het nodig is gebeurd dit wel.

Ik heb overigens begrepen, zonder direct bronnen te hebben, dat apparatuur dat inmiddels prima zelf regelt. Accu's hebben er minder van te lijden, maar de software regelt ook een optimale manier van opladen. Dag/nacht aan de oplader of bijv. 1x per dag opladen van 20% naar 90% maakt niets uit voor de levensduur van de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:28

vliegnerd

Nintendo fan.

De huidige accu's slijten vooral als ze meer dan 80% opgeladen zijn. Daarom laadt de iOS (tegenwoordig, via "geoptimaliseerd opladen") de telefoon 's nachts eerst naar 80% en houden dat zo tot vroeg in de ochtend, dan laden ze door tot 100%. Je batterij is dan zo kort mogelijk boven de 80%. Enfin, dat staat allemaal ook in de link die hierboven al gedeeld is: https://support.apple.com/nl-nl/HT210512

Je kunt -voor wat betreft de batterijlevensduur- je iPhone dus prima de hele nacht aan de lader leggen.

(Dit kun je bij de meeste laptops ook gewoon instellen, mijn laptop laadt nooit boven de 80%. Zo heb je dus een wat kleinere accu die veel langer meegaat. Als je je laptop veel aan 230V gebruikt, zoals ik, dan scheelt dat echt een boel).

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
vliegnerd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:40:
De huidige accu's slijten vooral als ze meer dan 80% opgeladen zijn. Daarom laadt de iOS (tegenwoordig, via "geoptimaliseerd opladen") de telefoon 's nachts eerst naar 80% en houden dat zo tot vroeg in de ochtend, dan laden ze door tot 100%. Je batterij is dan zo kort mogelijk boven de 80%. Enfin, dat staat allemaal ook in de link die hierboven al gedeeld is: https://support.apple.com/nl-nl/HT210512

Je kunt -voor wat betreft de batterijlevensduur- je iPhone dus prima de hele nacht aan de lader leggen.

(Dit kun je bij de meeste laptops ook gewoon instellen, mijn laptop laadt nooit boven de 80%. Zo heb je dus een wat kleinere accu die veel langer meegaat. Als je je laptop veel aan 230V gebruikt, zoals ik, dan scheelt dat echt een boel).
Wat wij als een full charge (100%) zien is eigenlijk geen full charge, zelfde geldt voor 0%.

Daarnaast begrijp ik niet hoe men het voor elkaar krijgt om de maximum capaciteit van zijn/ haar accu binnen een jaar al onder de 90% te laten zakken (faulty batterijen en power users daar gelaten).

Uit eigen ervaring kan ik met zekerheid zeggen dat claims zoals 'je moet je telefoon altijd tussen de 20% en maximaal 80% laden voor een langzamere degradatie van de accu' onzin zijn. Zo heb ik 4 jaar gebruik gemaakt van de iPhone 6 waarbij de maximumcapaciteit exact na 4 jaar op 80% stond, de iPhone lag altijd de gehele nacht aan de lader, werd tussentijds af en toe bijgeladen (in het derde en vierde jaar vaker) en regelmatig tot onder de 10% gebruikt.

Dagelijks gebruik bestond voornamelijk uit; surfen, appen, muziek streamen via bluetooth en af en toe een game.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Mijnhemel, zijn er nog steeds mensen die serieus bezig zijn met hoe ze de accu moeten gebruiken? Ik ben daar denk ik een jaar of 10 geleden al mee gestopt. Gewoon te pas en te onpas aan de lader wanneer het mij uitkomt en sowieso altijd de hele nacht. Nog nooit batterij issues gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
joblamie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:00:
Mijnhemel, zijn er nog steeds mensen die serieus bezig zijn met hoe ze de accu moeten gebruiken? Ik ben daar denk ik een jaar of 10 geleden al mee gestopt. Gewoon te pas en te onpas aan de lader wanneer het mij uitkomt en sowieso altijd de hele nacht. Nog nooit batterij issues gehad.
Hier nog 1, heb nooit issues met batterij gezondheid gehad. Denk dat zulke dingen prima door de hedendaagse apparaten zelf geregeld worden, maar ieder z'n ding natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Even wat anders dan over de batterijduur haha! Geen idee of dit het goede topic is voor mijn vraag, maar ik twijfel tussen de kleuren zwart en rood. Wat was jullie reden om voor versie RED te gaan en was het de rode kleur die jullie verwachten? Of is het in het echt nog mooier ;) ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:18
EValentino schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:03:
[...]

Hier nog 1, heb nooit issues met batterij gezondheid gehad. Denk dat zulke dingen prima door de hedendaagse apparaten zelf geregeld worden, maar ieder z'n ding natuurlijk ;)
niet helemaal waar. Ik heb zelf dat de batterij soms helemaal leeg trekt maar weet niet waardoor. is vaak snachts als ik slaap???!!! geen idee hoe dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:39:
[...]

niet helemaal waar. Ik heb zelf dat de batterij soms helemaal leeg trekt maar weet niet waardoor. is vaak snachts als ik slaap???!!! geen idee hoe dat kan.
Waarschijnlijk een app die op de achtergrond je telefoon leeg trekt. Om die reden heb ik laatst een schone installatie gedaan bij een familielid, zonder de iCloud reservekopie terug te zetten. Dit heeft alle issues opgelost, en de accu gaat nu weer prima mee.

Overigens ligt mijn telefoon s’nachts netjes aan de lader, en hij maakt dan netjes overal een backup van. Dit kan ook veel schelen, mijn accu gaat makkelijk de gehele dag mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even met de SE van mijn broertje mogen spelen tijdens het instellen, een aantal zaken vallen mij op tegenover een iPhone 11
- Vibratie lijkt veel harder/intenser dan op mijn iPhone 11;
- Beeld is met TrueTone uit heel iets blauwer dan op mijn iPhone 11;
- Toestel is spiegel maar dan ook spiegel glad, zelfs mijn iPhone 11 naked is niet zo glad als deze SE;
- Scherm lijkt heel iets af te buigen (glas in ieder geval) hierdoor zit het beschermplaatje van de trekpleister niet helemaal netjes (zo eentje die voor de 6/7 en 8 is)

Toestel ligt erg prettig in de hand, is goed te bedienen met één hand. Rete vlot!
Accu kan ik natuurlijk niets over zeggen zo kort maar met een SoT van twee uur en slechts 8% verlies tijdens instellen en ermee spelen en tussendoor een update installeren is netjes.. so far so good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:01
Ik heb mijn SE 128G inmiddels ook binnen, komende van een 6s. Eigenlijk is het een betere 6s! Truetone vind ik niks, dat zet ik uit. En de homebutton (geen echte button zoals bij de 6s volgens mij, maar een uitkeping) geeft een trilling, hoeft van mij niet maar kan dat niet uitzetten.
Verder is ie lekker vlot, ideaal toestel voor mijn wensen. De 6s blijft in gebruik als tweede toestel waar ik alleen mee bel en app, zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
twodigits schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:24:
En de homebutton (geen echte button zoals bij de 6s volgens mij, maar een uitkeping) geeft een trilling, hoeft van mij niet maar kan dat niet uitzetten.
Ik heb hetzelfde... Je kunt hem wel indrukken maar niet zover als bij mijn oude SE.
Ik denk dat ik er gewoon aan moet wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Zie het, het is wel een echte button maar hij beweegt amper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Erg apart de eerst keer dat je die knop gebruikt. Maar vind het wel prima eigenlijk. Trillen wel op laagste stand, dat is wel ok, niet hoger.

En @bovenstaand blij dat ik voor de rode ben gegaan. Was een beetje bang dat het afleidend zou werken maar zwart/rood werkt prima en het valt niet eens zo erg op. Iets meer glans dan ik zou willen maar nog steeds sexy.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
twodigits schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:02:
Zie het, het is wel een echte button maar hij beweegt amper
Sinds de 7 zitten er geen indrukbare homebuttons meer op de iPhones.
Zet je telefoon maar eens uit. Dan kan je hem helemaal niet indrukken.
Is wel apart voor de eerste paar keer ja.

Heeft wel het voordeel dat de button niet meer kapot kan gaan.
Heb het bij een 6s weleens gehad dat de button iets los is gaan zitten. En na wat beweging was de kabel gebroken waardoor die niet meer werkte.

[ Voor 22% gewijzigd door Max2000 op 01-05-2020 22:20 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
The Chosen One schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:02:

En @bovenstaand blij dat ik voor de rode ben gegaan. Was een beetje bang dat het afleidend zou werken maar zwart/rood werkt prima en het valt niet eens zo erg op. Iets meer glans dan ik zou willen maar nog steeds sexy.
Dank voor je reactie. Ik denk inderdaad ook dat het rood goed matcht met de zwarte voorkant. En mocht ik het na een jaartje beu zijn, dan kan er natuurlijk ook nog een andere case op. Tja, zwart kan altijd natuurlijk, maar rood is weer eens wat anders ;) !

Nog meer redenen om een rode kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:28
MBAMG schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:18:
[...]
Nog meer redenen om een rode kiezen?
Afbeeldingslocatie: https://belgium-iphone.lesoir.be/wp-content/uploads/sites/73/2020/04/as-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Dat is inderdaad ook een mooie reden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerlijke fijne reviews maakt MR Mobile wat mij betreft. Nu ook weer zo.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06
Donstil schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:33:
[YouTube: iPhone SE Review: 5 More Years Of Yesterday]
Zijn enige valide punt is dat er geen snellader bij geleverd wordt. De rest van de aangehaalde minpunten komt doordat hij geen doelgroep gebruiker is.

Verder doet hij net of hij dit niet voor het geld doet, door te melden dat hij zelf de tel. heeft gekocht, maar ondertussen wel sponsored content tussendoor monteert. Krijgt hij linksom niet betaald, dan maar rechtsom. :z

Desalwelteplus, dank voor het delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJTimo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:53:
[...]
Zijn enige valide punt is dat er geen snellader bij geleverd wordt. De rest van de aangehaalde minpunten komt doordat hij geen doelgroep gebruiker is.

Verder doet hij net of hij dit niet voor het geld doet, door te melden dat hij zelf de tel. heeft gekocht, maar ondertussen wel sponsored content tussendoor monteert. Krijgt hij linksom niet betaald, dan maar rechtsom. :z

Desalwelteplus, dank voor het delen. :)
Nou hij krijgt wel betaald natuurlijk. Via sponsor of via YouTube, dat is alleen zijn punt ook niet. Hij bedoelt daarmee dat het toestel niet vanuit Apple komt. Hij zegt dat altijd bij reviews en dat is mijn inziens wel een goed iets. Ook als hij het toestel wel gekregen heeft bijvoorbeeld.

Verder kan ik het ook wel met andere punten eens zijn dan alleen de snellader overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:47
GertJan2012 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Ik houd dit aan: https://discussions.apple.com/docs/DOC-9732

Basically: gewoon opladen wanneer je wilt.. overnacht opladen is ook prima, hij stopt zichzelf wel

Wat je dus juist niet moet doen is je telefoon uitzetten/killen voordat je hem gaat opladen, want dat is dan wel weer slecht
PS: ik kan nu ff niet dat filmpje bekijken, dus misschien staat daar wel precies hetzelfde in :P

[ Voor 19% gewijzigd door itsbart op 02-05-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:16
Ik: iPhone SE 1e gen. 1 3/4 jaar oud.
Zij: iPhone 8 en sinds kort iPhone 11 van haar werk.

Twijfelde zelf tussen een iPhone SE 2e gen. en de iPhone 11.
Tijdje met haar iPhone's gespeeld en onder begeleiding mee rondgelopen. -)
Vind het design van de iPhone 8 niet echt mooi en vind de iPhone 11 groot.

Na het lezen van:
https://www.icreatemagazi...iphone-12-prijzen-gelekt/
besloten om te wachten op de iPhone 12, waarbij de 5,4 inch versie zeer waarschijnlijk mijn voorkeur heeft.
5G en metalen behuizing met dezelfde rand als de iPhone SE 1e gen.
Ga het ergens in oktober wel zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:29
Donstil schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Nou hij krijgt wel betaald natuurlijk. Via sponsor of via YouTube, dat is alleen zijn punt ook niet. Hij bedoelt daarmee dat het toestel niet vanuit Apple komt. Hij zegt dat altijd bij reviews en dat is mijn inziens wel een goed iets. Ook als hij het toestel wel gekregen heeft bijvoorbeeld.

Verder kan ik het ook wel met andere punten eens zijn dan alleen de snellader overigens.
Het is voor veel mensen gewoon een top toestel, jij wilt het grootste, beste en het duurste, dat is deze SE gelukkig niet _/-\o_

Het is een prima toestel wat niet het formaat van een koelkast heeft :+ 8)

Mooi klein formaat met de nieuwe snelle chip uit de 11(Pro), ik hoef geen 3 camera's of een mega scherm.
Bright heef een leuke en goede video review: YouTube: De iPhone SE is écht een aanrader - en we geven 'm weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPhoneSE schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:50:
[...]

Het is voor veel mensen gewoon een top toestel, jij wilt het grootste, beste en het duurste, dat is deze SE gelukkig niet _/-\o_

Het is een prima toestel wat niet het formaat van een koelkast heeft :+ 8)

Mooi klein formaat met de nieuwe snelle chip uit de 11(Pro), ik hoef geen 3 camera's of een mega scherm.
Bright heef een leuke en goede video review: YouTube: De iPhone SE is écht een aanrader - en we geven 'm weg!
Wat ik wil is voor deze reviewer niet belangrijk schat ik zo in. Je eerste zin vat de review wel aardig de review samen, “voor vele een prima toestel” is ongeveer de conclusie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:28
PKHS schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:18:
Vind het design van de iPhone 8 niet echt mooi en vind de iPhone 11 groot.
Daarom bestaat de iPhone 11 Pro, goed gezien van Apple :-)
PKHS schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:18:
Na het lezen van:
https://www.icreatemagazi...iphone-12-prijzen-gelekt/
besloten om te wachten op de iPhone 12, waarbij de 5,4 inch versie zeer waarschijnlijk mijn voorkeur heeft.
5G en metalen behuizing met dezelfde rand als de iPhone SE 1e gen.
Ga het ergens in oktober wel zien.
Allemaal speculaties, kan goed zijn dat er niks van aan is en dat er terug hetzelfde toestel wordt met nieuwe CPU en verbeterde camera (voor deze die dit belangrijk vinden). Het zal eerder november zijn, als Apple deze maar in oktober zal aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05-2024
Res-q schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:19:
Hieronder een paar foto’s van de SE Red met eerder genoemde screenprotector van Kruidvat. Aan de rechterkant zie je twee kleine streepjes waar ie net niet aansluit, omdat ie net iets uit het midden ligt. Vind dit er goed uit zien, en prima werken. Ook helemaal rondom de home-button, dus daar ook geen lelijke rand zichtbaar.

Het hoesje is van smartphonehoesjes.nl .

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zou je de link die naar het hoesje verwijst willen delen? Ik kan hem namelijk niet vinden op de genoemde site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Laatst online: 14-09 17:10
MBAMG schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:39:
Even wat anders dan over de batterijduur haha! Geen idee of dit het goede topic is voor mijn vraag, maar ik twijfel tussen de kleuren zwart en rood. Wat was jullie reden om voor versie RED te gaan en was het de rode kleur die jullie verwachten? Of is het in het echt nog mooier ;) ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een vergelijkbare vraag: heeft Apple ergens in de afgelopen jaren de Product Red-kleur aangepast? Ik heb namelijk ook nog een rode iPod nano 5g liggen, en dat vond ik een mooie rode tint, maar ik heb het idee dat die (op de website) een lichtere kleur rood (minder mooi) heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
field33P schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:10:
[...]

Ik heb een vergelijkbare vraag: heeft Apple ergens in de afgelopen jaren de Product Red-kleur aangepast? Ik heb namelijk ook nog een rode iPod nano 5g liggen, en dat vond ik een mooie rode tint, maar ik heb het idee dat die (op de website) een lichtere kleur rood (minder mooi) heeft gekregen.
Jazeker, ik quote even een post van mijzelf :
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62120442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Gijsdew schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:16:
[...]

Zou je de link die naar het hoesje verwijst willen delen? Ik kan hem namelijk niet vinden op de genoemde site...
Tuurlijk! Het is deze :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:12
Welke games spelen jullie vooral op de Se? Geen last van framedrops of heet toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
twodigits schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:24:
Ik heb mijn SE 128G inmiddels ook binnen, komende van een 6s. Eigenlijk is het een betere 6s! Truetone vind ik niks, dat zet ik uit. En de homebutton (geen echte button zoals bij de 6s volgens mij, maar een uitkeping) geeft een trilling, hoeft van mij niet maar kan dat niet uitzetten.
Verder is ie lekker vlot, ideaal toestel voor mijn wensen. De 6s blijft in gebruik als tweede toestel waar ik alleen mee bel en app, zakelijk.
Als je de opslag en de goede camera niet nodig hebt, is het de upgraden dan nog waard? Ik zit nu met een 6s en twijfel om de se te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

night mode op SE. ziet er goed uit. zie review YouTube

YouTube: How to get NIGHT MODE on iPhone SE 2020 vs iPhone 11 Pro Camera Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Ernemmer schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:39:
[...]

Als je de opslag en de goede camera niet nodig hebt, is het de upgraden dan nog waard? Ik zit nu met een 6s en twijfel om de se te kopen.
Als ie verder goed is zou ik dat niet doen. De reden dat ik geupgrade heb is inderdaad de opslag (want 6s 16g steeds vol) en het feit dat de accu van de 6s sterk achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
twodigits schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Als ie verder goed is zou ik dat niet doen. De reden dat ik geupgrade heb is inderdaad de opslag (want 6s 16g steeds vol) en het feit dat de accu van de 6s sterk achteruit is gegaan.
Thnx, de accu begint inderdaad wel wat minder te worden hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Is de optie "Instellingen/Beeldscherm en helderheid/Weergave/Standaard/Ingezoomd"
ook aanwezig op de SE 2020 ?

[ Voor 47% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Albert020 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:55:
Is de optie "Instellingen/Beeldscherm en helderheid/Weergave/Standaard/Ingezoomd"
ook aanwezig op de SE 2020 ?
Deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf3dIjcIXwcphH-PgR5Y8ToMdnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VZKsWjfmxAsv4bB4BsU4J86u.png?f=user_large
Screenshot gemaakt op mijn SE, dus ja :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
Incognitum schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:05:
Vanmorgen de SE opgehaald bij Tmobile nadat ik hem gisteravond besteld heb.

Omdat ik van de 8 af kom, natuurlijk qua design geen verschil. Echter van binnen wel al wat zaken wat me opvallen.

- De hotspot functie is gefixt. Gewoon continu zichtbaar en koppelbaar voor andere apparaten.

- Esim installeren was een hel. In totaal 45 minuten samen met een medewerker moeten kloten om het werkend te krijgen. Maar het werkt nu.

- VoLTE werkt niet meer. Wat ik doe of instel, apparaat valt terug naar 3G helaas (telefoon is volgens tmobile nog niet geschikt).

- Heb hem 1 op 1 gekopieerd met de oude 8 en dit ging prima. Echter sommige apps werken niet standaard en moeten eerst geheel opnieuw worden ingesteld (Ik ging ervanuit dat alles na overzetten vanzelf zou werken).

- Camera is wel echt positief verbeterd. Prachtige plaatjes maakt het apparaat. Video’s idem dito.
Om mezelf even te quoten na een week gebruik.

- Hotspot werkte even prima maar heeft bij mij nu hetzelfde probleem weer als bij de 8. Niet zichtbaar en wanneer wel verbonden, spontane disconnects.

- VoLTE werkte weer na 4 dagen. Dat heeft Tmobile snel opgelost.

- Batterij gaat voor mijn gebruik prima mee. Tevens laadsnelheid is erg goed.

- Camera zeer tevreden. Zoals ik al zei; prachtige beelden zowel foto als video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Laatst online: 09-09 19:34
Op het moment veel problemen met de BT en de hotspot.
Connectie's vallen steeds weg, muziek via BT hapert regelmatig.
Zo dadelijk een netwerk reset uitvoeren, de instellingen had hij mee genomen van de oude SE.
Zou kunnen dat daar wat mis gegaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:33:
[YouTube: iPhone SE Review: 5 More Years Of Yesterday]
Shut Up, I'm on my Phone. For my 'Next Level' Reviews, Regards Michael Fisher

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
fazertje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:38:
Op het moment veel problemen met de BT en de hotspot.
Connectie's vallen steeds weg, muziek via BT hapert regelmatig.
Zo dadelijk een netwerk reset uitvoeren, de instellingen had hij mee genomen van de oude SE.
Zou kunnen dat daar wat mis gegaan is
Bij mij doet BT het kwa connectie prima, alleen is de laagste volume instelling nog veel te luid. Naja, op stand 0 hoor je niks, op stand 1 hoor je ook niks en stand 2 is super luid.

Ik zit al op internet te zoeken maar kan niet echt een oplossing vinden nog helaas. Ik gebruikt de Adidas RPT-01, maar als ik zo op internet rond kijk hebben best veel mensen er last van met verschillende headsets / oortjes. Op android telefoon geen problemen hier mee.

Met de meegeleverd oortjes is dit geen probleem, maar ik heb natuurlijk veel liever on-ears en zonder kabel natuurlijk. Maar zoals het nu is kan ik mijn headset niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Ik heb sinds een goede week ook de SE. Ik ben er erg blij mee omdat ik hiervoor nog de 6s had. Enkel heb ik een vraag; misschien dat jullie hier meer van weten;

Ik krijg sinds dit weekend regelmatig een sms met een nieuwe Id-vertificatiecode (7x). Ik gebruik de Twee-factor authenticatie. Maar ik heb deze dit weekend niet aangevraagd. Ook niet met mijn andere Apple producten. De laatste keer dat ik deze code heb aangevraagd is een week geleden om mijn gegevens over te zetten van de S6 naar de SE met; Begin direct.

Iemand een idee waar dit vandaan komt? Zou iemand een tik fout hebben gemaakt en mijn nummer hebben ingevuld ipv zijn eigen? Of moet ik verder na denken?

Uiteraard wel even voor mijn wachtwoord aangepast bij Apple... Just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDTTORcbn3ej9rHHvNm39tYIM0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcvMF2O01EUipPDL7TXHGblC.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen waar het prijsverschil in zit die nieuwe iPhone se zou toch weer beter moeten zijn dan de 8 plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Toen de SE gepresenteerd werd dacht ik dat dit de opvolger van mijn Samsung S8 ging worden. Niet halsoverkop gekocht en wat reviews afgewacht.
Uiteindelijk toch een iPhone 11 besteld, misschien dat meer mensen twijfelen. Daarom hier mijn overwegingen.

- Formaat is perfect, maar ook direct weer niet. Ik vrees dat het kleinere scherm mijn tegen gaat staan. Ik heb nu een iPhone 8 van het werk en die bevalt voor het werk prima, maar dat is alleen bellen/appen/mailen.
- Zelfde processor, maar hij lijkt iets geknepen te zijn in de SE.
- Accuduur, deze is bij de SE toereikend voor mijn gebruik verwacht ik maar is bij de 11 toch echt wel een stukje beter.
- Camera is bij de SE niet slecht en waarschijnlijk een stap t.o.v. de S8, maar in de 11 is het allemaal weer net even beter. Vooral de nightmodus was voor mij een plus.

Ik twijfel bij de 11 met name over het formaat, maar de Samsung A50 van mijn vriendin is qua afmetingen gelijk en daar is ook wel aan te wennen.

Prijsverschil is, vind ik, te overzien. Dus daarom de 11 ipv de SE.

De one to have is uiteindelijk de 11 Pro. Allemaal nog weer wat beter en de perfecte afmetingen, maar dat prijsverschil kon ik niet aan mij zelf verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
legioen12 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:52:
[Afbeelding]

Kan iemand mij vertellen waar het prijsverschil in zit die nieuwe iPhone se zou toch weer beter moeten zijn dan de 8 plus
IPhone 8 is niet meer in productie met de release van de SE, dus uiteindelijk zal de prijs nog iets omlaag gaan maar is niet echt relevant meer als vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
legioen12 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:52:
[Afbeelding]

Als je nou kijkt in je screenshot, zie je specs aan de kant van de iPhone 8 Plus die beter zijn. Die was ook duurder dan de iPhone 8 en is nog steeds duurder dan de nieuwste iPhone (ook al is de iPhone 8 Plus niet meer in het assortiment van Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
Volkan1984 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Als je nou kijkt in je screenshot, zie je specs aan de kant van de iPhone 8 Plus die beter zijn. Die was ook duurder dan de iPhone 8 en is nog steeds duurder dan de nieuwste iPhone (ook al is de iPhone 8 Plus niet meer in het assortiment van Apple).
Dus dan kan je beter voor een iPhone 8 kijken 2e hands dan een se want de 8 is op veel punten beter behalve de processor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
legioen12 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:03:
[...]

Dus dan kan je beter voor een iPhone 8 kijken 2e hands dan een se want de 8 is op veel punten beter behalve de processor
Jouw screenshot laat een vergelijk zien tussen de iPhone 8 Plus en de SE. Dus nee, de 8 is niet beter dan de SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
Volkan1984 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:06:
[...]

Jouw screenshot laat een vergelijk zien tussen de iPhone 8 Plus en de SE. Dus nee, de 8 is niet beter dan de SE.
Dan een 8 plus ipv van de nieuwe se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
@legioen12 de 8 plus heeft 2 camera’s. En een beter beeldscherm qua aantal pixels en dpi. Verder redelijk gelijke specs maar de 8 plus is al een aantal jaar op de markt. Als je kijkt naar de gewone 8 of SE denk ik dat een SE de beste prijs/kwaliteit heeft. De 8 heeft ook maar 2 gb ram dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazertje
Esim werkt ook lekker, mijn Vodafone = nano sim en Simyo prepaid = E sim en nog een prepaid E sim uit Letland erop.
Zomaar omdat het kan...
Je kan er twee tegelijk gebruiken. altijd handig een extra nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
legioen12 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:15:
[...]

Dan een 8 plus ipv van de nieuwe se
Vergeet niet dat de 8 Plus wel een stuk groter is dan de SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
DateTime.Now schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:18:
Batterij valt me op het moment erg tegen.
Maar Whatsapp is zwaar, zwaar grootverbruiker.

Achtergrond services al uitgezet maar lijkt weinig te doen.

Hoe is dit bij jullie?
Wat ik merk is dat als ik whatsapp actief laat (dus niet omhoog swipen in je multitask gebeuren) hij inderdaad meer verbruikt. Sluit ik em echt af is er niets aan de hand, maar blijft je web whatsapp wel draaien :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kaos001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Wat ik merk is dat als ik whatsapp actief laat (dus niet omhoog swipen in je multitask gebeuren) hij inderdaad meer verbruikt. Sluit ik em echt af is er niets aan de hand, maar blijft je web whatsapp wel draaien :)
Afgelopen dagen is het behoorlijk stabieler geworden.

Merk dat ik op het werk, slecht netwerk ontvangst heb en een wifi waar veel geblocked is.
Ik hebt gevoel dat hij bijvoorbeeld steeds instagram probeert te refreshen maar dat lukt niet door de blocks.

Thuis een stuk beter, maar moet zeggen dat ik wel mijn telefoon veel meer gebruik dan pré-thuiswerken / corona. Dus ben misschien ook wel beetje een heavy user.

Zal je whatsapp suggestie eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Wat me opvalt is dat de GPS alle kanten op slingert.
Als ik hem gebruik om een afstand te tracken en mijn vriendin gebruikt haar GPS horloge dan is mijn track 500 meter langer omdat hij, als je het terug gaat kijken, aardig afwijkt.
Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
B___MAN schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:33:
Als ik hem gebruik om een afstand te tracken en mijn vriendin gebruikt haar GPS horloge dan is mijn track 500 meter langer omdat hij, als je het terug gaat kijken, aardig afwijkt.
500 meter op hoeveel ?

Er zit sowieso behoorlijk verschil tussen Garmin Watch <> Apple watch < > TomTom watch.
500m lijkt me erg veel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
DateTime.Now schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:57:
[...]

500 meter op hoeveel ?

Er zit sowieso behoorlijk verschil tussen Garmin Watch <> Apple watch < > TomTom watch.
500m lijkt me erg veel overigens.
Wat ik zie is dat hij niet strak het pad volgt... tussen de weilanden, geen bomen en toch slingert het signaal alle kanten op waardoor het lijkt of ik veel meer meters heb gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 08:08

4x4

Radeoxx schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:32:
Welke lader adviseren jullie? Ik ga hem vrijdag 14.00 direct bestellen. Wil de lader vast in huis hebben dan.
Mocht je een iPad in huis hebben zou ik de lader van de iPad gebruiken om je iPhone sneller op te laden.
Uit testen is gebleken dat een nog snellere lader relatief weinig winst oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Is er een type lader speciaal voor de SE 2020?

- edit: non draadloos dan hè

[ Voor 26% gewijzigd door DJTimo op 06-05-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DJTimo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:27:

Als je wilt snelladen
pricewatch: Apple 18W USB-C Power Adapter

En dan ook nog een kabel erbij

pricewatch: Apple Lightning naar USB-C kabel, 1m

Mocht je toevallig een Macbook met USB-C hebben, dan kan je ook die lader gebruiken, dan heb je dus alleen een kabel nodig

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 06-05-2020 18:38 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GertJan2012
DJTimo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:27:

Misschien wel interessant om eens te delen. Ondanks dat het geen SE is maar een XR, heb ik de laatste tijd wat test's gedaan qua laadsnelheid tussen de verschillende laders ( zowel bedraad als draadloos ).
Uiteraard is de accu van de XR niet te vergelijken met die van de SE, maar het geeft wel een indicatie welke laders snel kunnen laden.
Ik heb telkens getest qua tijd: beginnen met 20% accu lading, het toestel laten liggen, en vervolgens kijken hoever hij na 30 en 50 minuten is. ( vraag mij niet waarom, denk dat ik dit gedaan heb omdat het met de eerste test qua tijd niet uitkwam >:) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKcF3DNdeg2JyGJT2fKBm_iR00A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VcetlK79U3WVVOB5IQsD8dit.png?f=user_large

Opvallend is dat ik die Anker PD1 lader heb gekocht ( voor bijna 40 euro ) maar dat de USB lader van de Ikea met standaard lightning kabel bijna net zo snel is. Die lader van de Ikea (10W) koop je overigens voor 5 euro
https://www.ikea.com/nl/n...met-1-poort-wit-40412278/

Ander interessant feitje is om te zien dat draadloos toch echt wel flink langzamer gaat, en dat het opladen tussen de draadloze unit van Ikea en Belkin toch echt nog wel een stuk scheelt. Ondanks dat die Belkin bij een iPhone maar tot 7,5W gaat.

Al met al geeft het mij aan dat het niet altijd de moeite is om flink te investeren in dure (snel)laders.Overigens loont het wel om kwaliteit spul te kopen, en geen goedkoper AliExpress laders.

[ Voor 7% gewijzigd door GertJan2012 op 06-05-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Laatst online: 14:29
4x4 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Mocht je een iPad in huis hebben zou ik de lader van de iPad gebruiken om je iPhone sneller op te laden.
Uit testen is gebleken dat een nog snellere lader relatief weinig winst oplevert.
Ik gebruikte voor mijn 6S ook altijd al de iPad lader, dat schiet tenminste op. Heb de iPad lader nu ook direct gebruikt voor de SE en dat laadt lekker door.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

heb mijn SE vorige week toch teruggestuurd. Batterij hield het niet een dag vol, vond het scherm toch erg tegenvallen en de camera was eigenlijk alleen in perfecte licht condities heel goed. Het formaat was echt perfect, performance was echt belachelijk goed en was echt een telefoon waar je zo nog 3 misschien wel 4 jaar mee kan doen. Geen idee wat ik nu ga nemen, zie weinig kleine alternatieven. Misshien aan het eind van het jaar de 11 pro als die in prijs zakt naar 700e. Of toch compacte idee toch maar loslaten :(.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Grappig hoe verschillend de ervaringen zijn. Ik heb totaal geen batterij isssue namelijk. Ook niet in de eerste 24u. Zou dit dan zoveel verschillen per exemplaar? Ik heb 'm direct bij Apple vandaan.

Ben erg tevreden ook met bluetooth 5.0. Mijn oude SE haperde nog wel eens met mijn WH-1000XM3 als ik de telefoon helemaal in mijn hand vast had. Dat is nu opgelost en ook de swipe commando's op deze koptelefoon lijken beter aan te komen op de nieuwe SE. Het frame is ook minder glad dan ik had verwacht, dus ik probeer het voorlopig even zonder hoesje (Living on the edge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik heb de mijne nu bijna een week in gebruik. In het begin nog wat gekloot gehad om m'n whatsapp history enzo om te zetten maar met wat 3rd party tools is dat toch gelukt.

Over de batterij heb ik geen klachten, houdt het hier prima een dag vol. Moet wel toegeven dat ik er ook niet meer mee doen dan wat whatsapp, flink wat browsen enzo. Games op mijn gsm speel ik niet. Vanochtend om 8u van de lader gehaald en zit nu op 51%.

Ik kom van een Xiaomi Mi A1 en deze iPhone is echt een verademing. Mijn laatste was een 4S of 5 (2014 ergens) en ik snap niet dat ik ooit naar Android gegaan ben :X.

Portret mode is ook erg vet trouwens. Van een 11 zijn de foto's nog een stuk beter, maar deze SE is dan ook een stuk goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giovio
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2021
Zopas ook besteld :) Gekocht bij Belgische Vandenborre.be, vrijwel enige die er nog op stock hebben (volgens de site..)

Ik kom van de 8, ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
Giovio schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:18:
Zopas ook besteld :) Gekocht bij Belgische Vandenborre.be, vrijwel enige die er nog op stock hebben (volgens de site..)

Ik kom van de 8, ben benieuwd 8)
Coolblue verwacht volgende week nieuwe stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Greatsword schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Als je wilt snelladen
pricewatch: Apple 18W USB-C Power Adapter

En dan ook nog een kabel erbij

pricewatch: Apple Lightning naar USB-C kabel, 1m

Mocht je toevallig een Macbook met USB-C hebben, dan kan je ook die lader gebruiken, dan heb je dus alleen een kabel nodig
De prijs van die kabel..... |:(
Alternatief is de 12w lader, heb je geen andere kabel nodig:
pricewatch: Apple USB-lichtnetadapter van 12W

Overigens gebruik ik m'n macbook pro adapter wel eens voor m'n andere telefoon (oneplus 2, ook usb-c) en dat gaat als een malle. Jammer dat Iphone nog steeds geen usb-c heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Vandread 12W is geen fast charging, dus dat is half werk.

Het is en blijft Apple hé ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Maar wat is dan wél een goede snellader, zonder extra kabel?
Dus een variant die goedkoper is als de officiële Apple lader, maar niet de brandgevaarlijke Chinese exemplaren voor 2e uro.

Ik heb namelijk inmiddels een la vol met 5W laders en nog meer kabels. Ik heb echter maar één iPad lader, daar mag er dus wel eentje bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vandread
Greatsword schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:28:
@Vandread 12W is geen fast charging, dus dat is half werk.

Het is en blijft Apple hé ;)
Qua prijs prestatie ga ik wel voor de 12w variant (heb geen ipad):
https://www.macrumors.com...charging-speeds-compared/
Denk dat ik die maar bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Flipm0de schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:43:
heb mijn SE vorige week toch teruggestuurd. Batterij hield het niet een dag vol, vond het scherm toch erg tegenvallen en de camera was eigenlijk alleen in perfecte licht condities heel goed. Het formaat was echt perfect, performance was echt belachelijk goed en was echt een telefoon waar je zo nog 3 misschien wel 4 jaar mee kan doen. Geen idee wat ik nu ga nemen, zie weinig kleine alternatieven. Misshien aan het eind van het jaar de 11 pro als die in prijs zakt naar 700e. Of toch compacte idee toch maar loslaten :(.
Bijzonder wel. Ik had geen hoge verwachtingen van de batterij, maar het valt me reuze mee allemaal.
Ik ben dan ook een lichte gebruiker, einde van de dag vaak nog 70% over.

Doe je er zo veel mee dan?

iPhone 11 pro heeft idd veel betere batterij performance en is maar heel iets groter dan de SE.
Prijs is wel een ander verhaal :X

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:08
Flipm0de schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:43:
Of wachten op de iPhone 12 5,4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
“Volgens een YouTuber”? Oké..? Klinkt niet als een hele beste bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 14-09 22:14

Saninl

Hoe zit het nou eigenlijk met magneten en het gebruik van een SE? Ik wil de iPhone via verschillende magneten vastmaken in mijn auto om als navigatie te fungeren. Kan het kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Volkan1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:10:
[...]

“Volgens een YouTuber”? Oké..? Klinkt niet als een hele beste bron.
Deze bron is Jon Prosser (EverythingApplePro heeft het van hem) en heeft zowel binnen als buiten Apple connecties die erg veel info over Apple producten hebben. Hij wist praktisch op de seconde nauwkeurig te zeggen wanneer de SE uitkwam, met prijzen, kleuren, de hele kermis. Dit niet zomaar een "YouTuber" hoor. Volg hem zou ik zeggen :) Prima bron.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 08-05-2020 18:26 ]

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
B-Real schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:30:
Maar wat is dan wél een goede snellader, zonder extra kabel?
Dus een variant die goedkoper is als de officiële Apple lader, maar niet de brandgevaarlijke Chinese exemplaren voor 2e uro.

Ik heb namelijk inmiddels een la vol met 5W laders en nog meer kabels. Ik heb echter maar één iPad lader, daar mag er dus wel eentje bij.
Zoals ik hierboven aangaf... koop die Ikea lader van 5 euro. Heb je een lader van 10w er bij en die laad in feite bijna net zo snel als de Anker Atom PD1 met 30w van 40 euro ( wat wel een snellader is ) Met die Ikea lader heb je overigens ook geen extra kabel nodig , zoals dat bij die Anker lader wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Heeft iemand toevallig ervaring met de iPhone SE in combinatie met een JBL Live 400BT?

Zo ja, hoe is het volume van de headset? Kan deze goed zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 23-08 10:31
@kaos001 Jon Prosser kondigde gisteren de nieuwe Apple tv aan, maar die is er nog niet gekomen. Hij is betrouwbaar zolang zijn bron nog bij Apple zit, als dat wegvalt dan is het klaar met hem. Los van de info die tot nu toe correct blijkt, vind ik het een kwal van een vent en een enorme ego

@Flipm0de Die combinatie super snelle A13 icm met kleine batterij is wel de Achilles hiel van dit toestel. Voor huis tuin en keuken voldoet het prima, maar zodra je de CPU gaat belasten dan is ie snel leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fazertje
bluetooth blijf voor problemen zorgen, bij twee connecties, telefoon met headset helm en motor steeds dropouts van geluid, als ik een connectie pak gaat het wel. vervelend , dit had ik niet met de oude SE.
verders gaat de accu bij mij gewoon ruim en dag mee, en ben ik ondertussen gewend aan het formaat.
Nog geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 10:32
Ik heb nog nooit een iPhone gehad maar ik overweeg om deze aan te schaffen ondanks de aanschaf van een nieuwe Motorola android telefoon niet eens zolang geleden.

Belangrijkste pijnpunt wat me tegen houdt is overzetten van alles uit WhatsApp (niet alleen de gespreksgeschiedenis maar ook alle media). Ik weet dat er een tool voor is (op Tweakers is die uitgebreid besproken) maar ik heb alleen maar een PC en geen iMac of MacBook. Als ik het topic goed begrepen heb, kan het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
B___MAN schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:33:
Na een softe reset zijn eigenlijk alle problemen met de GPS verdwenen.
Ook de trilfunctie werkte niet altijd. Dit probleem is na de reset ook opgelost.

(edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
Harde reset als, alles eraf en niet terug vanuit de cloud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
fazertje schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:01:
Harde reset als, alles eraf en niet terug vanuit de cloud ?
Sorry, post aangepast. Was een softe reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:31
be3a18 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:33:
Ik heb nog nooit een iPhone gehad maar ik overweeg om deze aan te schaffen ondanks de aanschaf van een nieuwe Motorola android telefoon niet eens zolang geleden.

Belangrijkste pijnpunt wat me tegen houdt is overzetten van alles uit WhatsApp (niet alleen de gespreksgeschiedenis maar ook alle media). Ik weet dat er een tool voor is (op Tweakers is die uitgebreid besproken) maar ik heb alleen maar een PC en geen iMac of MacBook. Als ik het topic goed begrepen heb, kan het dan niet.
Ik gebruik Wondershare van dr. Fone. Hiermee heb ik al meerdere malen alle Whatsapp bericht overgezet tussen Iphone en Android (beide richtingen) inclusief media. Dit is bij altijd succesvol gegaan.
De download is ook voor Windows.

https://drfone.wondershar...rlang&utm_medium=referral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
fazertje schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:50:
bluetooth blijf voor problemen zorgen, bij twee connecties, telefoon met headset helm en motor steeds dropouts van geluid, als ik een connectie pak gaat het wel. vervelend , dit had ik niet met de oude SE.
verders gaat de accu bij mij gewoon ruim en dag mee, en ben ik ondertussen gewend aan het formaat.
Nog geen spijt van.
Je hebt me overtuigd. Ik kan mijn reservering voor mijn SE nog stopzetten en ga dit ook doen. Een mindere batterij heb ik me al overheen gezet, maar een goed werkende bluetooth verbinding is voor mij een must, de muziekstream naar mijn autoradio mag absoluut niet stotteren en ga daarom een andere IPhone aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53

vooghel

Cunning linguist

Bedenk wel dat @fazertje de enige is die zich met dit probleem in dit topic gemeld heeft; de anderen hier (waaronder ik) hebben geen probleem met de BT van hun iPhone SE. Het lijkt dus geen model-specifiek probleem te zijn, en om je aankoopbeslissing nou te baseren op 1 negatieve ervaring...

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
vooghel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:24:
Bedenk wel dat @fazertje de enige is die zich met dit probleem in dit topic gemeld heeft; de anderen hier (waaronder ik) hebben geen probleem met de BT van hun iPhone SE. Het lijkt dus geen model-specifiek probleem te zijn, en om je aankoopbeslissing nou te baseren op 1 negatieve ervaring...
Inderdaad... hier ook een exemplaar waar vaak Bluetooth wordt gebruikt, toestel is in bezit vanaf dag 1 van de release, nog geen klachten gehoord dat Bluetooth hapert of wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
GertJan2012 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Inderdaad... hier ook een exemplaar waar vaak Bluetooth wordt gebruikt, toestel is in bezit vanaf dag 1 van de release, nog geen klachten gehoord dat Bluetooth hapert of wegvalt.
Idem dito. Dagelijks wordt de SE2020 gekoppeld aan dan wel een JBL speaker als de autoradio. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Laatst online: 14:29
Ik heb hem nu een week en kwam vane en 6S, ik hoop dat de batterijcapaciteit nog een beetje groeit in deze nieuwe SE want hij gaat nu niet langer mee dan mijn 4 jaar oude 6S.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:04
fazertje schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:50:
...
Hier ook een SE die vaak niet meteen aan bluetooth van auto connect.
De enigste manieer waarop het wel lukt is opnieuw pairen...
Bij de Iphone 6 ging het wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door jaspernts op 12-05-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Zou het slecht kunnen pairen misschien niet aan het andere product liggen? Om te pairen heb je nog altijd twee werkende kanten nodig. Mijn SONY headphones gaan er iig te gek op.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc