Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 11:45
Ik lees al een tijdje mee omdat ik twijfel tussen de nieuwe SE en de XS. De twijfel zit hem in A het display en B de accu. En als ik het zo lees wint de XS deze op beiden. Snelheidsverschil is niet heel groot. Wellicht als je veel doet met heftige games en AR etc. Maar bij normaal gebruik betwijfel ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:20
Mick30 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:16:
Ik lees al een tijdje mee omdat ik twijfel tussen de nieuwe SE en de XS. De twijfel zit hem in A het display en B de accu. En als ik het zo lees wint de XS deze op beiden. Snelheidsverschil is niet heel groot. Wellicht als je veel doet met heftige games en AR etc. Maar bij normaal gebruik betwijfel ik het.
Stel jezelf inderdaad goed de vraag wat je belangrijk vind.
Wil je een toestel met een goede accu, een goede camera en een OLED display dan is de keuze snel gemaakt. Vind je de nieuwste CPU niet het belangrijkst, omdat je alleen maar wat surft, appt en af en toe een game speeelt, dan bevestigd dat ook weer de keuze voor een XS.
Wil je niet teveel geld uitgeven, en heb je geen behoefte aan face-id, dan is de SE uiteraard een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21
Mick30 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:16:
Ik heb nu de XS sinds de dag dat ie uitkwam. Ik heb nu de SE besteld omdat ik zelf meer behoefte heb aan een kleiner en lichter toestel. De XS zal zeker een mooier display hebben en een betere accu, dat is voor mij echter dus niet het meest belangrijk. Ik zal de XS uiteindelijk verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:42
Res-q schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:32:
Wat betreft screen-protector: We hadden goedkope tempered glass gekocht bij de Action, en hadden hetzelfde probleem als iRob in "[iPhone SE (2020)] Ervaringen & Discussie" .
Ah, bedankt voor het melden! Dacht er zojuist aan om toch eens te kijken naar de ''nieuwste'' reviews van de screenprotector die ik had gekocht op Amazon en ja hoor.. ''Doesn't fit the iPhone SE 2020'' _/-\o_

Gelukkig was die nog niet verzonden dus gewoon nog kunnen annuleren... voorlopig maar even zonder screenprotector totdat er daadwerkelijk iets uitkomt voor de iPhone SE 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:01
Slickk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:46:
[...]

Begrijp ik hoor, het zijn alleen kleine verschillen. Albums delen kan ook prima vanaf Google Foto's en synct ook soepel met Apple devices. 1x zoeken op Google en meteen de info die je nodig hebt waarschijnlijk: link.

[...]

Ja. iPhone 7 hoesjes ook.
En een Iphone 6 hoesje ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Laatst online: 14-09 11:45
Reckoner schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb nu de XS sinds de dag dat ie uitkwam. Ik heb nu de SE besteld omdat ik zelf meer behoefte heb aan een kleiner en lichter toestel. De XS zal zeker een mooier display hebben en een betere accu, dat is voor mij echter dus niet het meest belangrijk. Ik zal de XS uiteindelijk verkopen.
Bijzondere keuze omdat ze kwa formaat maar heel weinig schelen. Gewicht snap ik overigens nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
itsbart schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:02:
[...]

Ah, bedankt voor het melden! Dacht er zojuist aan om toch eens te kijken naar de ''nieuwste'' reviews van de screenprotector die ik had gekocht op Amazon en ja hoor.. ''Doesn't fit the iPhone SE 2020'' _/-\o_

Gelukkig was die nog niet verzonden dus gewoon nog kunnen annuleren... voorlopig maar even zonder screenprotector totdat er daadwerkelijk iets uitkomt voor de iPhone SE 2020
Ik dacht dat het aan mijn screenprotector plak kunde lag ( althans; het gebrek er aan ). Zijn we er mensen die goede protectors voor de SE hebben gevonden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
Voor de mensen die een screenprotector zoeken. Ik gebruik al jaren de Nanofixit bescherming. Dit is een soort vloeibare protector. Al jaren tevreden erover en nog nooit krassen oid op de toestellen.

Geen gedoe meer met wel of niet passen van covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
joblamie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:41:
Ik kom van de iPhone 11.

De eerste dingetjes die ik best wel mis:

- Geen Flashlight aanzetten via lockscreen
- Geen tap to wake
- Geen longpress kunnen doen op notificaties op het lockscreen om ze uit te klappen
Helemaal mee eens, vooral dat laatste. Maar dat lijkt me meer een bug, aangezien je als hij unlocked is en je dan de melding ingedrukt houdt, het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:03

trithemis

Dragonfly

GoeiedagEem schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:29:
[...]

Ik kom van de 6s met jack, gisteren voor het eerst hardgelopen met de standaard iPhone dopjes (want lightning), dit beviel erg slecht (rechts viel vaak uit). Nu een lightning naar jack plug besteld in de Apple Store. Gast in telefoonzaak wilde m voor 20 euro aan mij verkopen (want schaarste zo zei hij), vond dat een beetje gek, dus gewoon zonder vertrokken en online besteld, komt volgende week ergens binnen).

Voor wat betreft je vraag, ik luister eigenlijk alleen via de telefoon naar muziek tijdens het hardlopen (incl. zo'n sport hoesje om mn arm), ik denk dat de lightning naar jack prima zal volstaan in dat hoesje.

Ik overweeg voor de lange termijn wel bluetooth oordopjes voor het sporten, alleen de prijzen staan me nog wat tegen...
Zoek eens op Tao Tronics op Amazon. Doe al 4 jaar met dopjes van €26 - aanrader dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Hieronder een paar foto’s van de SE Red met eerder genoemde screenprotector van Kruidvat. Aan de rechterkant zie je twee kleine streepjes waar ie net niet aansluit, omdat ie net iets uit het midden ligt. Vind dit er goed uit zien, en prima werken. Ook helemaal rondom de home-button, dus daar ook geen lelijke rand zichtbaar.

Het hoesje is van smartphonehoesjes.nl .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS7h0AoBtkNNV5624N7x7CUjnGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3Q7r0G9oyWjCCY8QhNzjNDV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xeoIgrgz9CVPgtNC-hstWkrBik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzV952rJGXziJ1xmixTUHJKp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okrHatvnxxyii3jvFqocqO7LyaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XjR69NsX5DcZaXJo3ElxsXo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dODF332YltAKCtrTeyamjbyVGRU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZBu841srkNISy6Lo70PNbR1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QU39uqOSYJSIqVwAup9g7bMSDGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOdNtxTlM9t2aIt2IyjQOnsN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri_w5yT6ZMgMSotfI0Sk5l1L4BA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Cgvg6VKKq0elOwSdwy1R6JS.jpg?f=fotoalbum_tile

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
Mick30 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:41:
[...]

Bijzondere keuze omdat ze kwa formaat maar heel weinig schelen. Gewicht snap ik overigens nog wel.
Ja, het gaat mij meer om het schermformaat. Als ik nu bijvoorbeeld linksboven het scherm wil gaan met m'n duim dan is dat eigenlijk net te ver. Hierdoor heb ik dan ook al een tijdje last van m'n duim. Het op een andere manier bedienen is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:00
Slickk schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:57:
[...]

Bluetooth oordopjes hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Voor minder dan €20 heb je al een goed setje, zoals de QCY QS2.
Dit setje heb ik, en ben er tevreden over. Ik overweeg nu ook over te stappen naar de iphone SE 2020 (vanaf Android), maar op mijn iPad krijg ik niet beide oortjes tegelijk gekoppeld. Ik kan maar een oortje tegelijk gebruiken. Op de iPhone werkt het blijkbaar wel, of hoe heb je het voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Slickk schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:57:
[...]

Bluetooth oordopjes hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Voor minder dan €20 heb je al een goed setje, zoals de QCY QS2.
Heb ff wat reviews opgezocht, deze lijken idd prima voordat geld. Meteen maar ff besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Paul! schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:54:
[...]

Dit setje heb ik, en ben er tevreden over. Ik overweeg nu ook over te stappen naar de iphone SE 2020 (vanaf Android), maar op mijn iPad krijg ik niet beide oortjes tegelijk gekoppeld. Ik kan maar een oortje tegelijk gebruiken. Op de iPhone werkt het blijkbaar wel, of hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Het linkerdopje koppelt automatisch aan de rechter zodra je ze uit de case haalt. Vervolgens moet je het rechterdopje nog koppelen, staat onder de naam qcy_r ongeveer. Heb zelf geen iPad, maar elk apparaat werkt nog tot nu toe van iPhone tot Samsung TV. Zou even verwijderen van je iPad en opnieuw koppelen. :)

Goed, genoeg off-topic. :P

Nu ik de enthousiaste verhalen hoor en foto’s zie van de rode versie, toch wat twijfel of ik niet de red versie had moeten bestellen ipv het standaard saaie zwart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:51

vooghel

Cunning linguist

Freshouttheoven schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:52:
[...]

Je kunt dit oplossen door bij ‘instellingen’ naar ‘toegankelijkheid’ te navigeren en vervolgens ‘bereikbaarheid’ aan te zetten. Vanaf nu kun je dubbel tappen op de homebutton en de iPhone met één hand bedienen ;).
En je kunt het toetsenbord rechts (of links) uitlijnen voor makkelijkere bediening met één hand: https://appleinsider.com/...rge-phones-absent-on-ipad

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Hebben (meer) mensen hier last van een batterij(percentage) dat niet omlaag gaat?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

The Chosen One schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:19:
Hebben (meer) mensen hier last van een batterij(percentage) dat niet omlaag gaat?
Klinkt eerder als een ideale situatie :D Maar nee, heb dat niet op mijn toestel.

Valt me op dat dit apparaat stukken sneller is met de (Synology) DS File-app, overigens. Ik kan veel sneller door de mappenstructuur heen bladeren dan met de vorige SE.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:14
Drowzz schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:07:
[...]

Helemaal mee eens, vooral dat laatste. Maar dat lijkt me meer een bug, aangezien je als hij unlocked is en je dan de melding ingedrukt houdt, het wel doet.
Hoop ook dat dat een bug betreft.
Blijf hier even meelezen voordat ik hem koop. Want gebruik dat toch wel vaak.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:04
twodigits schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:25:
Ik heb 2 kpn abonnementen en dacht mn SE 2016 en 6s te vervangen voor 1 telefoon, maar blijkbaar kan dat bij KPN niet 🧐 Jammer
De 128g besteld 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 18:54

ddZ

Slickk schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:10:
[...]

Het linkerdopje koppelt automatisch aan de rechter zodra je ze uit de case haalt. Vervolgens moet je het rechterdopje nog koppelen, staat onder de naam qcy_r ongeveer. Heb zelf geen iPad, maar elk apparaat werkt nog tot nu toe van iPhone tot Samsung TV. Zou even verwijderen van je iPad en opnieuw koppelen. :)

Goed, genoeg off-topic. :P

Nu ik de enthousiaste verhalen hoor en foto’s zie van de rode versie, toch wat twijfel of ik niet de red versie had moeten bestellen ipv het standaard saaie zwart...
//Off-topic
Grappig hoe verschillend ervaringen kunnen zijn: heb zelf ook deze oordopjes gebruikt, maar veel last van connectie problemen gehad en kreeg ook altijd terug dat ik niet te verstaan was tijdens gesprekken :)
Voor mij dus een echte miskoop geweest..

Interessant toestel de SE. Als deze ook de nacht-modus van de 11 zou hebben + een extra zoomlens, wie weet een mooie opvolger voor mijn 7 Plus. Mijn vrouw daarin tegen heeft er wel oren naar nu haar huidige SE minder wordt. Wel baalt ze dat deze nieuwe SE niet in rosé gold te krijgen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
GertJan2012 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:46:
[...]

Ik dacht dat het aan mijn screenprotector plak kunde lag ( althans; het gebrek er aan ). Zijn we er mensen die goede protectors voor de SE hebben gevonden ?
Zelf nog niks gevonden... Ik wacht nog even met het zoeken naar een screenprotector totdat er daadwerklijk eentje is voor de SE 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 19:34
20 april mijn SE 2020 besteld en 24 april in huis zwart 128 gig, die van mijn vrouw op 21 april rood 128 gig, en nog geen leverings datum bekend..
Het loopt storm, ik zie ze ook nergens meer op voorraad.
Bij ons op het werk gaan alle samsung Xcovers 4 eruit voor de SE2020, gelukkig !
Wel puilt marktplaats uit van de tweede hands SE gen 1, en veel willen nog de hoofdprijs, zie prijzen van 135 euro voor een 64 gig.
Onze SE gen1 blijven als werk telefoon en als backup, en zoals ik las krijgen ze ook IOS14 erop..mooi
Beide straks samen wegbrengen voor een verse batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:06
Iemand al iets ontvangen van bol.com? Tegen mij zeiden ze 2 weken levertijd op 64gb en 128gb en 256gb hebben ze helemaal nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
elaho schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:29:
Iemand al iets ontvangen van bol.com? Tegen mij zeiden ze 2 weken levertijd op 64gb en 128gb en 256gb hebben ze helemaal nog niet.
Ik heb mijn bestelling bij Bol geannuleerd, wegens onduidelijke communicatie. Kan er heel slecht tegen dat andere winkels al uitleveren en Bol geen concrete datum overlegd. Probleem is dat alle pricewatch winkels zijn uitverkocht en dus ook een lange levertijd hebben. ik heb 'm zojuist opnieuwe besteld via Apple zelf. Het toestel komt nu tussen 7 en 14 mei. -O-
Res-q schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:19:
Hieronder een paar foto’s van de SE Red met eerder genoemde screenprotector van Kruidvat. Aan de rechterkant zie je twee kleine streepjes waar ie net niet aansluit, omdat ie net iets uit het midden ligt. Vind dit er goed uit zien, en prima werken. Ook helemaal rondom de home-button, dus daar ook geen lelijke rand zichtbaar.

Het hoesje is van smartphonehoesjes.nl .

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die rode kleur is echt kickuh _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Culo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:33
Na 5 jaren afscheid genomen van mijn trouwe iPhone 6 en sinds enkele dagen heb ik de SE in gebruik. De vooruitgang qua hardware en software groot is en tot nu toe ervaar ik alleen maar voordelen. Nu zie ik links bovenin bij de signaalsterkte van mijn provider een symbooltje staan wat ik niet kan plaatsen. Dit is er alleen op het home-screen, als ik een app open staan er alleen de streepjes van de signaalsterkte. Via google kan ik het niet vinden, wellicht kan iemand me vertellen wat het is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUru9_ZQUHsh5BNmnTmC6nCophg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/67vDD91n8Jz7zGNhflDQo2OX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13

CeesKees

I rest my Kees

Culo schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:51:
Na 5 jaren afscheid genomen van mijn trouwe iPhone 6 en sinds enkele dagen heb ik de SE in gebruik. De vooruitgang qua hardware en software groot is en tot nu toe ervaar ik alleen maar voordelen. Nu zie ik links bovenin bij de signaalsterkte van mijn provider een symbooltje staan wat ik niet kan plaatsen. Dit is er alleen op het home-screen, als ik een app open staan er alleen de streepjes van de signaalsterkte. Via google kan ik het niet vinden, wellicht kan iemand me vertellen wat het is?

[Afbeelding]
Dat lijkt mij een microfoon. Luistert Siri met je mee?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 14-09 18:55
Drowzz schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:07:
[...]

https://www.macrumors.com...ptic-touch-notifications/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
DJTimo schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:36:
[...]
Ik heb mijn bestelling bij Bol geannuleerd, wegens onduidelijke communicatie. Kan er heel slecht tegen dat andere winkels al uitleveren en Bol geen concrete datum overlegd. Probleem is dat alle pricewatch winkels zijn uitverkocht en dus ook een lange levertijd hebben. ik heb 'm zojuist opnieuwe besteld via Apple zelf. Het toestel komt nu tussen 7 en 14 mei. -O-
[...]
Die rode kleur is echt kickuh _/-\o_
Ik zou hem via Apple zelf ook tussen 1 en 6mei krijgen en hij komt woensdag al binnen.

Nu ik inderdaad die foto’s zie van de rode heb ik misschien een beetje spijt dat ik niet voor die gegaan ben. Nu vrees ik dat de randen me gaan irriteren omdat je daar het rood ziet.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 08:49

[Afbeelding]
Is dat geen VoWifi? (Bellen via WiFi) Bij mij staat er dan WiFi achter (Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33

[Afbeelding]
Iets met voice control?

Hier wat meer info:
https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Bij 9 to 5 Mac geeft men aan dat Haptic Touch op notificaties inderdaad niet werkt , en dat men ook niet het idee heeft dat het een bug is:
https://9to5mac.com/2020/...ptic-touch-notifications/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Hmm ik dacht dat ik deze als vervangen voor mijn moeder haar oude SE zou kopen maar als ik deze zie:

YouTube: iPhone SE vs iPhone 11 vs iPhone 11 Pro vs Samsung vs OnePlus Batter...

Iphone Se : 3h45
Iphpne 11 : 5h
s20 :6h30
11 pro : 7h
oneplus 8 : 8h

En wetende dat ze graag dingen speelt ( en laat aanstaan) als clash of kings dan twijfel ik toch.

[ Voor 7% gewijzigd door k995 op 28-04-2020 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
k995 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:58:
Hmm ik dacht dat ik deze als vervangen voor mijn moeder haar oude SE zou kopen maar als ik deze zie:

YouTube: iPhone SE vs iPhone 11 vs iPhone 11 Pro vs Samsung vs OnePlus Batter...

Iphone Se : 3h45
Iphpne 11 : 5h
s20 :6h30
11 pro : 7h
oneplus 8 : 8h

En wetende dat ze graag dingen speelt ( en laat aanstaan) als clash of kings dan twijfel ik toch.
Eerlijk gezegd een beetje vreemd vergelijk, gezien de rest van de toestellen meer richting de high-end kant toe gaan, zeker qua prijs.
Je kunt een VW Golf GTI immers ook niet helemaal vergelijken met een simpele VW Up. Ondanks dat het allebei auto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:00
Hoe is het verbruik hier onder de Tweakers nu die de SE gebruiken voor gewoon wat te bellen/internetten - dus niet gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GertJan2012 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:07:
[...]

Eerlijk gezegd een beetje vreemd vergelijk, gezien de rest van de toestellen meer richting de high-end kant toe gaan, zeker qua prijs.
Je kunt een VW Golf GTI immers ook niet helemaal vergelijken met een simpele VW Up. Ondanks dat het allebei auto's zijn.
Ja had graag een samsung s10e/lite erbij gezien. Dat is immers zelfde prijs klasse en gelijkaardige specs.
Zijn redenering dat hij wil zien of het de moeite is om up te graden kan ik maar weinig volgen.

Als ik eens zien doet een s10e het beter dan een xs en zelfde als een xr en doet de lite het beter als alle drie. De SE 2020 zal dus een stuk daaronder nog zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 10:51

vooghel

Cunning linguist

Voor een kijkje in de diepe ingewanden van de SE; iFixit heeft de teardown van de iPhone SE gepubliceerd.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
De_Bastaard schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:
Hoe is het verbruik hier onder de Tweakers nu die de SE gebruiken voor gewoon wat te bellen/internetten - dus niet gamen?
Als ik het vergelijk met de batterij van de vorige SE toen hij nieuw was vind ik dit niet heel fantastisch.
Nu ben ik geen power user, maar merk wel dat ik er meer op let dan voorheen.

Het toestel is voor mij perfect op alle fronten, maar die batterij is voor 2020-waardes ondermaats. :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
kaos001 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:
[...]

Als ik het vergelijk met de batterij van de vorige SE toen hij nieuw was vind ik dit niet heel fantastisch.

Het toestel is voor mij perfect op alle fronten, maar die batterij is voor 2020-waardes ondermaats. :-(
Ik vind de batterij discussie altijd wel interessant. Een prima batterij is natuurlijk erg fijn, maar aan de andere kant zit er ook steeds meer techniek in de telefoon om hem snel op te kunnen laden. Zo ook in deze SE. Het snelladen gaat bij deze telefoon dan ook echt snel. Hoe belangrijk vinden we dan een batterij nog ? ( ik snap uiteraard wel het argument dat je niet overal en altijd kunt opladen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:00
Nou ik heb nu dus nog een Xiaomi Mi A1 en ben benieuwd hoe mijn nieuwe iPhone zich verhoudt ten opzichte van dit ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
GertJan2012 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:05:
[...]

Hoe belangrijk vinden we dan een batterij nog ?
Klinkt misschien stom, maar het "gevoel" dat je een goede batterij hebt geeft rust in m'n hoofd ofzo.
De vorige SE kon ik letterlijk 2 dagen gebruiken zonder recharge, dat gaat met deze echt niet lukken.

Ik ga nu ook alweer denken van "had ik het geld niet in m'n zak moeten houden en gewoon mijn oude SE een nieuwe batterij moeten geven,etc,etc". Moet ik niet doen, want deze nieuwe SE is gewoon te gek, maar vind de batterij echt een groot minpunt, wat mijn gemoedstoestand niet ten goede komt :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Ik vind de batterij discussie altijd wel interessant. Een prima batterij is natuurlijk erg fijn, maar aan de andere kant zit er ook steeds meer techniek in de telefoon om hem snel op te kunnen laden. Zo ook in deze SE. Het snelladen gaat bij deze telefoon dan ook echt snel. Hoe belangrijk vinden we dan een batterij nog ? ( ik snap uiteraard wel het argument dat je niet overal en altijd kunt opladen )
Hoe belangrijk? Voor mij heel belangrijk!
Je geeft zelf al een belangrijke reden aan.

Ze (ieder merk) vernieuwen/verbeteren elk jaar weer hun spullen. En de huidige techniek wat ze in een telefoon kunnen proppen is nu meer dan de accu's echt aan kunnen.

Los eerst "dat probleem" maar op en ga dan weer verder ontwikkelen.

Ik wil graag weer een gsm dat je met normaal gebruik (met de technieken van nu), bijna een week kan doen. Ik wil graag een gsm waar ik een wekker kan zetten, de telefoon uit kan doen en dat hij de volgende dag toch afgaat. Zodat ik hem met een gerust gevoel naast mijn bed kan leggen.
En ik wil graag een kleine gsm.

/offtopic

Iemand een aanrader voor een goeie (en onpartijdige) review over de SE?

[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 28-04-2020 10:44 . Reden: typo ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
streamnl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:23:
[...]

Ik wil graag weer een gsm dat je met normaal gebruik (met de technieken van nu), bijna een week kan doen. Ik wil graag een gsm waar ik een wekker kan zetten, de telefoon uit kan doen en dat hij de volgende dag toch afgaat. Zodat ik hem met een gerust gevoel naast mijn bed kan leggen.
En ik wil graag een kleine gsm.
Oke, je begrijpt dat dit dus onmogelijk is he?
Of jij moet een mooi idee hebben voor een superbatterij? :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
kaos001 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:26:
[...]

Oke, je begrijpt dat dit dus onmogelijk is he?
Of jij moet een mooi idee hebben voor een superbatterij? :7
Onmogelijk?
Zodra men dat gelooft, stopt de innovatie.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

kaos001 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:
[...]

hmm..
Heb ook een SE besteld (hoop dat die volgende week komt)
Na jaren android gebruiker geweest te zijn, wilde ik graag wat anders.
kom van Oneplus 6T af. Heb eigenlijk altijd problemen met accu gehad (naar mijn mening korte accuduur) en hoopte dit met een Iphone te kunnen veranderen.

Maar dat zal dus niet het geval zijn denk..

Gaat om redelijk veel scrolen(insta, reddit ect) en minimaal spelletjes.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@basvn Het betreft natuurlijk ook wel een "budget" iPhone, dus wonderen kunnen we niet verwachten.
Wil je echt goede batterijduur is een iPhone 11 veel beter, maar ook een stuk groter en duurder. Het is maar net wat je wil natuurlijk.

Deze SE heeft een oké batterij. Het is niet héél slecht, maar er zijn andere telefoons die het beter doen, al zit daar dan wel een ander prijskaartje aan.

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:44
[...]

Eens, opladen is tegenwoordig niet zo spannend meer.

Echter, een telefoon moet (vind ik en is dus ook maar een mening) een dag mee gaan. Je hebt altijd wel één of meerdere dagen per jaar waarbij dat noodzakelijk is. Bijvoorbeeld een dag naar een festival/evenement o.i.d.

Ik heb er al een hekel aan om op dat soort dagen een tas met eten/drinken mee te nemen, laat staan dat ik met powerbanks moet gaan slepen. Als compromis wil ik op zo'n dag best een dag energie besparen door bluetooth/wifi uit te zetten, helderheid flink omlaag en de telefoon alleen voor het noodzakelijke gebruiken op zo'n dag (foto's/filmpjes).

Daar komt nog bij dat een batterij verouderd én apps steeds zwaarder worden waardoor de telefoon meer energie verbruikt. Dus een nieuwe telefoon moet wat overbemeten zijn qua accu capaciteit om die dikke dag op een lading vol te houden.

Kortom, een telefoon moet bij mij prima een dag mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Doe er zo'n 1,5 dag mee op het moment denk ik, maar bekijk af en toe een appje, reclamefolders e.d.

En als je er echt lang mee moet doen op een dag, gelijk op 100% battery saving mode aanzetten. Deed ik ook bij mijn oude SE toen in naar Disneyland Paris Major/Disneyland ging (was misschien niet eens nodig maar voor de zekerheid).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
The Chosen One schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:04:

En als je er echt lang mee moet doen op een dag, gelijk op 100% battery saving mode aanzetten. Deed ik ook bij mijn oude SE toen in naar Disneyland Paris Major/Disneyland ging (was misschien niet eens nodig maar voor de zekerheid).
Wat doet deze modus eigenlijk? Minder vaak refreshen van wifi/cellular signalen?
Nog andere dingen?

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kaos001 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:20:
[...]

Wat doet deze modus eigenlijk? Minder vaak refreshen van wifi/cellular signalen?
Nog andere dingen?
Zie De energiebesparingsmodus gebruiken om de gebruiksduur van de iPhone-batterij te verlengen
De energiebesparingsmodus reduceert de werking van of is van invloed op deze functies:

E-mail ophalen
"Hé, Siri"
Apps op de achtergrond verversen
Automatische downloads
Sommige visuele effecten
Automatisch slot (wordt standaard 30 seconden)
iCloud-foto's (tijdelijk onderbroken)

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 28-04-2020 11:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
[...]

Mwah ik kom van een iPhone 6s af die op het einde 70% batterijcapaciteit nog had dus ik ben wel een slechte batterij gewend maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik geen goede batterij wilt hebben

Ik had zelf wel graag een iets beter batterij gezien maar goed; hij is in principe beter dan wat ik had dus het is een verbetering maar ik ben benieuwd hoelang ik er daadwerkelijk mee kan doen op een normale dag (lees: wanneer we weer naar school/werk mogen)

Van wat ik nu in reviews zie kan de batterij er de dag mee door, maar dan houd je ook niet veel batterij over. Zeker met slijtage had ik wel graag gezien dat hij langer dan een dag meeging, zodat ook als de batterij na verloop van tijd slijt hij nog steeds de dag goed doorkomt (wat nu dus waarschijnlijk niet kan)

[ Voor 13% gewijzigd door itsbart op 28-04-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
Ik gebruik mijn telefoon niet veel, heb wel een paar app's die ik gebruik geinstalleerd.
Tot nu toe rond de 25% gebruik per dag, (met 1 grote uitschieter van 50%) denk dat het echt van meerdere factoren afhangt hoe lang je deze telefoon kan gebruiken.

Gebruik bewust thuis mijn oude telefoon in wifi-modus als ik op de bank loop te browsen, dat alleen moet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Freyaldo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:54:

Gebruik bewust thuis mijn oude telefoon in wifi-modus als ik op de bank loop te browsen, dat alleen moet veel schelen.
Eigenlijk is dat een omweg omdat je je hoofd telefoon dan niet teveel wil belasten.
Ik wil juist de nieuwe SE gebruiken voor mijn dagelijks dingen :)

Ik kijk het nog even een paar dagen aan, maar moet mijn eerdere mening toch een beetje bijstellen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-10-2024
Het is al vaker gezegd, maar nogmaals: het is belangrijk om de batterij, van welke smartphone dan ook, even een weekje de kans te geven om te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
kaos001 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:16:
[...]

Eigenlijk is dat een omweg omdat je je hoofd telefoon dan niet teveel wil belasten.
Ik wil juist de nieuwe SE gebruiken voor mijn dagelijks dingen :)

Ik kijk het nog even een paar dagen aan, maar moet mijn eerdere mening toch een beetje bijstellen.
Deels inderdaad, maar mijn oude telefoon is ook iets groter, en voor browsen toch wel handig thuis, maar voor onderweg ga ik dsu de iphone gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
GertJan2012 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 06:44:
Bij 9 to 5 Mac geeft men aan dat Haptic Touch op notificaties inderdaad niet werkt , en dat men ook niet het idee heeft dat het een bug is:
https://9to5mac.com/2020/...ptic-touch-notifications/
Goed dat het een grote techsite is opgevallen nu. En bizar inderdaad dat het in geen enkele review is benoemd. Na nu 5 dagen gebruik merk ik dat ik deze feature nu toch wel heel erg begin te missen. Hoop dat Apple toch nog overstag gaat en deze feature toevoegt middels een update, maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Dont they ship it with a 5watt charger? Think most people wont realize their phone can charge a lot faster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Culo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:33
De_Bastaard schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:
Ik game niet, ik bel een uurtje per dag en ongeveer twee uurtjes aan email en internet. Het werkt heerlijk snel (hiervoor een iPhone 6) en ik doe twee dagen met een volle batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:46
k995 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:46:
[...]

Dont they ship it with a 5watt charger? Think most people wont realize their phone can charge a lot faster.
Say what? Dit is een Nederlands forum volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Batterijduur is voor mij prima. Gisteravond tijdens het eten opgeladen tot 7u s avonds, batterij was toen 97% vol. Inmiddels staat ie op 36%, zonder tussendoor opgeladen te hebben. Ik beschouw mezelf als een light-gebruiker: geen fancy games of fotobewerking, maar wel een simpel spelletje op z’n tijd, beetje browsen (Safari), YouTube en wat social media (Instagram, Twitter, Facebook en LinkedIn).
Valt mij alleszins mee - heb nou niet het idee dat dit minder is dan mijn vorige SE waar ik een half jaar geleden een nieuwe batterij ik heb laten zetten.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Laatst online: 14-09 16:44
k995 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:19:
[...]

Ja had graag een samsung s10e/lite erbij gezien. Dat is immers zelfde prijs klasse en gelijkaardige specs.
Zijn redenering dat hij wil zien of het de moeite is om up te graden kan ik maar weinig volgen.

Als ik eens zien doet een s10e het beter dan een xs en zelfde als een xr en doet de lite het beter als alle drie. De SE 2020 zal dus een stuk daaronder nog zitten.
Het doel van zijn test was puur om te checken hoe de SE verhoudt ten opzichte van een aantal vlaggenschepen.

Heb verschillende reviews gelezen, waarbij ik wel merk dat Apple geprezen wordt dat ze een budget iPhone in de markt zetten.

Echter wanneer de batterij duur laag is en lager is dan zijn voorganger dan zet ik vraagtekens bij de keuze om het toestel uit te brengen ben met een top of the line chip en een minder goede batterij duur.
Als je gaat kijken naar toestellen met Android, zie je dat slechts een klein aantal toestellen wordt uitgebracht die relatief klein zijn en rond de sweetspot zitten met een breedte van max. 70mm (een aantal Samsung toestellen en pixels toestellen). Toch zie je dat die toestellen toch een SOT scoren rond de 5 uur.

Terwijl de SE 25% lager scoort. Natuurlijk is dit geen eerlijke vergelijking echter wanneer je het vergelijkt met budget toestellen van bijv. Samsung of Google dan is het verschil nog groter!
Dit gezegd hebbend weet ik ook dat Samsung bijvoorbeeld nog geen kleine budget telefoon heeft uitgebracht. De A41 zal in mei op de markt komen echter zijn de camera's en is de chip niet vergelijkbaar met de A13 chip. Rond Q4 is het interessant om te zien wat het antwoord zal zijn van Samsung en Google zal over een paar weken de pixel 4A aankondigen (verwachting betere camera en batterij duur dan de SE).

Ik denk dat Apple ook zelf inzag dat de batterij onvoldoende is, daarom ook de opties zoals snel laden en draadloos opladen toegevoegd voor de SE, echter wanneer de batterij goed genoeg zijn dit punten juist waar je op zo'n toestel zou gaan besparen.

Ik had liever gezien dat Apple voor een minder krachtige chip was gegaan maar met een goede batterij duur in verhouding.
Immers is iOS goed geoptimaliseerd en voor de doelgroep maakt het minder uit dat je net een paar seconden meer dient te wachten voordat je je lievelings app opent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVij8RNZQahHNAZwEh5_gNwXoss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3OnCBjJ54rHz0mQCg1ggOBxE.png?f=user_large

Volgens mij is de batterij best gewoon prima om er ruim de dag mee te komen. Het is geen iPhone XR of 11. Maar die zijn ook een stuk dikker en groter. Dan past er meer batterij in. Als ik deze stats doortrek kan ik er wel twee dagen mee doen. Beetje bellen, browsen muziek en socials. Volgens mij precies waar de SE voor bedoeld is.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:05
Dragao Cell schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:35:
[...]

Het doel van zijn test was puur om te checken hoe de SE verhoudt ten opzichte van een aantal vlaggenschepen.

Heb verschillende reviews gelezen, waarbij ik wel merk dat Apple geprezen wordt dat ze een budget iPhone in de markt zetten.

Echter wanneer de batterij duur laag is en lager is dan zijn voorganger dan zet ik vraagtekens bij de keuze om het toestel uit te brengen ben met een top of the line chip en een minder goede batterij duur.
Als je gaat kijken naar toestellen met Android, zie je dat slechts een klein aantal toestellen wordt uitgebracht die relatief klein zijn en rond de sweetspot zitten met een breedte van max. 70mm (een aantal Samsung toestellen en pixels toestellen). Toch zie je dat die toestellen toch een SOT scoren rond de 5 uur.

Terwijl de SE 25% lager scoort. Natuurlijk is dit geen eerlijke vergelijking echter wanneer je het vergelijkt met budget toestellen van bijv. Samsung of Google dan is het verschil nog groter!
Dit gezegd hebbend weet ik ook dat Samsung bijvoorbeeld nog geen kleine budget telefoon heeft uitgebracht. De A41 zal in mei op de markt komen echter zijn de camera's en is de chip niet vergelijkbaar met de A13 chip. Rond Q4 is het interessant om te zien wat het antwoord zal zijn van Samsung en Google zal over een paar weken de pixel 4A aankondigen (verwachting betere camera en batterij duur dan de SE).

Ik denk dat Apple ook zelf inzag dat de batterij onvoldoende is, daarom ook de opties zoals snel laden en draadloos opladen toegevoegd voor de SE, echter wanneer de batterij goed genoeg zijn dit punten juist waar je op zo'n toestel zou gaan besparen.

Ik had liever gezien dat Apple voor een minder krachtige chip was gegaan maar met een goede batterij duur in verhouding.
Immers is iOS goed geoptimaliseerd en voor de doelgroep maakt het minder uit dat je net een paar seconden meer dient te wachten voordat je je lievelings app opent.
De A13 is de meest efficiënte chip in de Apple line up. Krachtiger betekent niet altijd meer energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Dragao Cell schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:35:
[...]

(...neem aan dat je met voorganger de originele SE bedoeld)
...ik kan uit die video niet halen dat de batterijduur van de nieuwe SE slechter is dan van de originele SE - dat vergelijk wordt daar in niet gemaakt. Qua capaciteit is de nieuwe SE in elk geval (iets) beter. Zijn er testen die de batterijduur van de originele en nieuwe SE betrouwbaar vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:18
vanaalten schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:51:
[...]

(...neem aan dat je met voorganger de originele SE bedoeld)
...ik kan uit die video niet halen dat de batterijduur van de nieuwe SE slechter is dan van de originele SE - dat vergelijk wordt daar in niet gemaakt. Qua capaciteit is de nieuwe SE in elk geval (iets) beter. Zijn er testen die de batterijduur van de originele en nieuwe SE betrouwbaar vergelijken?
moeilijk te vergelijken de nieuwe met de oude se. Toen de oude se uitkwam was het een een gsm die lang mee ging maar met de nieuwste software is het een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik snap even niet waarom ze adverteren met 13 uur video playback.
Ik zie waardes van 4 tot max 5 uur screen-on time. Hoe kan je dan 13 uur redden?

Wifi en cellular uitzetten, scherm helderheid op 0% en geluid uit?
Zelfs dan vraag ik me af of je die 13 uur gaat redden.

edit: iemand ook opgevallen dat het scherm van de nieuwe SE iets donkerder staat afgesteld dan de vorige SE? dan heb ik het niet over brightness, maar het contrast staat iets donkerder voor m'n gevoel.

[ Voor 27% gewijzigd door kaos001 op 29-04-2020 10:22 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

mijn vrouw gaat waarschijnlijk over naar de SE.. maar die standaard lader is natuurlijk rete langzaam.
Ik zie wel oplaadstekkers, maar als ik bijvoorbeeld naar een 18W lader overstap, moet ze dan ook een andere lightning kabel nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

greatgonzo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:28:
maar als ik bijvoorbeeld naar een 18W lader overstap, moet ze dan ook een andere lightning kabel nemen?
Nee, dat is niet nodig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:28:
mijn vrouw gaat waarschijnlijk over naar de SE.. maar die standaard lader is natuurlijk rete langzaam.
Ik zie wel oplaadstekkers, maar als ik bijvoorbeeld naar een 18W lader overstap, moet ze dan ook een andere lightning kabel nemen?
De 18W lader van Apple werkt alleen met een USB-C naar Lightningkabel.
Dit zou betekenen dat je de adapter, maar ook een nieuwe kabel nodig hebt.

Je zou ook evt naar een 12W lader kunnen gaan. Hier kan je gewoon het huidige kabeltje voor gebruiken, maar laad je je iPhone wel iets sneller op dan de standaard 5W lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:57:
[...]

De 18W lader van Apple werkt alleen met een USB-C naar Lightningkabel.
Dit zou betekenen dat je de adapter, maar ook een nieuwe kabel nodig hebt.

Je zou ook evt naar een 12W lader kunnen gaan. Hier kan je gewoon het huidige kabeltje voor gebruiken, maar laad je je iPhone wel iets sneller op dan de standaard 5W lader.
zag het ook.. heb zelf een Huawei 4,5A snellader. Als ik daar een USB-C naar Lightning op aansluit, komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
kaos001 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:57:

edit: iemand ook opgevallen dat het scherm van de nieuwe SE iets donkerder staat afgesteld dan de vorige SE? dan heb ik het niet over brightness, maar het contrast staat iets donkerder voor m'n gevoel.
voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v68jcyk-P0RViWR_AsuRpNXRAT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h00nN7daO8Gw7qSD3jkwinAT.jpg?f=user_large

Links: iPhone SE 2016
Rechts: iPhone SE 2020

Beiden hebben (voor het oog) dezelfde brightness en true-tone uitstaan.
Nu weet ik dat er 4 jaar verschil zit tussen de panelen, maar vind dit verschil best groot B)

[ Voor 16% gewijzigd door kaos001 op 29-04-2020 14:34 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@greatgonzo Waarom niet gewoon 's nachts opladen dan? Dat is beter voor je batterij (want slim oplaad gebeuren van iOS) en merk je niet dat hij traag is :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
kaos001 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:33:
[...]

voorbeeld:

[Afbeelding]

Nu weet ik dat er 4 jaar verschil zit tussen de panelen, maar vind dit verschil best groot B)
Staat Verminder Transparantie of Verhoog Contrast aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nee, alles uit. Exact dezelfde instellingen als van het oude toestel.

Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kaos001
Ik moet even mijn woorden terugnemen met betrekking tot de batterij.
Heb de telefoon rond 06:50 van de lader gehaald en met licht gebruik deze dag even bekeken wat het verbruik was.

Ben best onder de indruk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVTjKjj-KbavW2XdG8MR3QTYph8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dS1KJf2CAzUlm5G4T7PH6KUp.jpg?f=user_large

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
kaos001 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:33:
[...]

voorbeeld:

[Afbeelding]

Het paneel in de iPhone SE 2020 heeft een hoger contrast vergeleken met de SE1 (zie o.a. de Tweakers review), hierdoor lijkt het donkerder ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Voor de mensen die zich afvragen hoe de SE 2020 batterij is tov andere iPhones, hier een leuke test ;
https://youtu.be/ESybpGtL0sE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ik ga vandaag de eerste dag in met een mooie rode SE O+

Gister met 2 uur met een volgens mij relatief licht spel, 44% van de batterij af. maar dat was een uur nadat ik hem in gebruik had genomen.

Hele dag whatsapp web aan staan, dus ben benieuwd hoe het eind van de dag is.
Batterysaver staat niet aan

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:18
Ja mooie gsm. Dit wordt de opvolger voor mijn oude se. Over een tijdje is ie nog wat goedkoper ook haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
basvn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:01:
Ik ga vandaag de eerste dag in met een mooie rode SE O+

Gister met 2 uur met een volgens mij relatief licht spel, 44% van de batterij af. maar dat was een uur nadat ik hem in gebruik had genomen.

Hele dag whatsapp web aan staan, dus ben benieuwd hoe het eind van de dag is.
Batterysaver staat niet aan
Zoals hier al eerder aangegeven, geef je telefoon een paar dagen om de accu echt op zijn waarde te kunnen beoordelen. Vooral de eerste paar dagen draaien er nog wat optimalisatie processen op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Batterij valt me op het moment erg tegen.
Maar Whatsapp is zwaar, zwaar grootverbruiker.

Achtergrond services al uitgezet maar lijkt weinig te doen.

Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

DateTime.Now schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:18:

Hoe is dit bij jullie?
Hier nu 4,5 uur whatsapp web aan staan.
verder niet langer als 5min op telefoon zelf gezeten.
84% nog over.

Maar zoals @GertJan2012 meld, kan nog flink verbeteren.
Wellicht word het beter als telefoon op spaarstand staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
mark777 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:22:
Ja mooie gsm. Dit wordt de opvolger voor mijn oude se. Over een tijdje is ie nog wat goedkoper ook haha
Waarop baseer je dat hij over een tijdje wat goedkoper is? Apple producten zijn redelijk waarde vast en vaak ook uitgesloten van acties bij veel zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Over 10 jaar is hij echt wel goedkoper te krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
kaos001 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:51:
Ik moet even mijn woorden terugnemen met betrekking tot de batterij.
Heb de telefoon rond 06:50 van de lader gehaald en met licht gebruik deze dag even bekeken wat het verbruik was.

Ben best onder de indruk :)

[Afbeelding]
Wauw,

welke apps heb je gebruikt ?

Laatste 5 dagen heeft whatsapp bij mij een gebruik van 41% gemiddeld op een dag. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door DateTime.Now op 30-04-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50
Dat WhatsApp een gebruik van 41% heeft zegt toch niets over de SE? Geeft alleen aan dat WhatsApp veel gebruikt is tov ander apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
DateTime.Now schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:18:

Hoe is dit bij jullie?
Ik heb de batterij nog niet daadwerkelijk kunnen testen (zit nu voornamelijk thuis), maar van wat ik nu heb opgemerkt is de batterij prima voor mijAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llkp3J-2ULBb46QpkI_fZBBEg90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vEzrSlB1aYAInSblJYX4D4Pe.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door itsbart op 30-04-2020 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
basvn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:36:
[...]

Hier nu 4,5 uur whatsapp web aan staan.
verder niet langer als 5min op telefoon zelf gezeten.
84% nog over.

Maar zoals @GertJan2012 meld, kan nog flink verbeteren.
Wellicht word het beter als telefoon op spaarstand staat
Ik heb hier ook Web whatsapp aan, maar het verbruik is praktisch nul, 99% sinds vanmorgen 06:50. O-)
DateTime.Now schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:43:
[...]

Wauw,

welke apps heb je gebruikt ?

Laatste 5 dagen heeft whatsapp bij mij een gebruik van 41% gemiddeld op een dag. :'(
Whatsapp voornamelijk en notities. Voor de rest niks.
Standby tijd was gigantisch ten opzichte van het gebruik.

ERG licht gebruik dus. :P

[ Voor 36% gewijzigd door kaos001 op 30-04-2020 13:17 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Weet iemand hoe lang het duurt voordat iOS geleerd heeft wat je laadgedrag is?

https://support.apple.com/nl-nl/HT210512

Dit is toch wel erg interessant, maar ben benieuwd wanneer het geactiveerd wordt :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
De achtergrondactiviteit voor Whatsapp web trekt je batterij inderdaad helemaal leeg. Telkens de pagina netjes afsluiten doet wonderen, je accu gaat dan veel langer mee. Gisteren nog getest, een verschil tussen dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

joblamie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:25:
De achtergrondactiviteit voor Whatsapp web trekt je batterij inderdaad helemaal leeg. Telkens de pagina netjes afsluiten doet wonderen, je accu gaat dan veel langer mee. Gisteren nog getest, een verschil tussen dag en nacht.
Wat bedoel je met telkens afsluiten?
als je bericht verstuurd hebt, pagina afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Waarom gebruiken jullie WA Web en niet de app? Voor de 2e sim gebruik ik WA Business naast de gewone WA app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
basvn schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:53:
[...]

Wat bedoel je met telkens afsluiten?
als je bericht verstuurd hebt, pagina afsluiten?
De whatsapp webpagina in je internet browser

Dus deze niet de hele dag open laten staan, maar alleen openen (en dus ook weer afsluiten) als je iemand wat wilt sturen of als je via je telefoon ziet of hoort dat je een bericht hebt. Tikje omslachtig natuurlijk, dat begrijp ik ook wel, maar dit scheelt je de helft van je batterij.

[ Voor 37% gewijzigd door joblamie op 01-05-2020 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:57:
Waarom gebruiken jullie WA Web en niet de app? Voor de 2e sim gebruik ik WA Business naast de gewone WA app.
Ehhh gemak? Als je de hele dag achter de computer zit, dan typt het veel makkelijker op je computer dan op je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
joblamie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:08:
[...]

Ehhh gemak? Als je de hele dag achter de computer zit, dan typt het veel makkelijker op je computer dan op je telefoon.
Ik snap het gemak en gebruik het zelf ook, maar in hoeverre bespaart dit batterij? Is dat omdat je je telefoon minder gebruikt? Dat klinkt logisch maar dan snap ik het steeds afsluiten van WA Web als batterijbesparing niet, want dan komen de meldingen juist wel weer naar je telefoon binnen en dus meldingen op je scherm=batterijgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:44
Met WA Web maakt je telefoon om de zoveel seconden verbinding met WA Web om de berichten door te geven, dat kost dus veel meer batterij.
Sluit je de webpagina telkens af, dan hoeft die verbinding er dus niet non-stop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:24:
[...]

Ik snap het gemak en gebruik het zelf ook, maar in hoeverre bespaart dit batterij? Is dat omdat je je telefoon minder gebruikt? Dat klinkt logisch maar dan snap ik het steeds afsluiten van WA Web als batterijbesparing niet, want dan komen de meldingen juist wel weer naar je telefoon binnen en dus meldingen op je scherm=batterijgebruik.
Er wordt hier niet beweerd dat het gebruik van Whatsapp Web batterij bespaart, maar juist andersom: het kost veel batterij.

De whatsapp app synchroniseert continu met Whatsapp Web als je dit open hebt staan. Dit leidt tot heel veel achtergrondactiviteit van de Whatsapp app wat veel batterij lijkt te kosten.

Als jij Whatsapp Web afsluit en gewoon pas weer opent als je op je telefoon een notificatie hoort, dan heb je al die achtergrondactiviteit niet.

[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 01-05-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
kaos001 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb hier ook Web whatsapp aan, maar het verbruik is praktisch nul, 99% sinds vanmorgen 06:50. O-)
Ik werd vooral getriggerd door dit bericht over batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
joblamie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:03:
[...]

De whatsapp webpagina in je internet browser

Dus deze niet de hele dag open laten staan, maar alleen openen (en dus ook weer afsluiten) als je iemand wat wilt sturen of als je via je telefoon ziet of hoort dat je een bericht hebt. Tikje omslachtig natuurlijk, dat begrijp ik ook wel, maar dit scheelt je de helft van je batterij.
Vreemd. Ik gebruik de app op OSX op werk en thuis de web versie op Chrome (Windows 10).
Hele dag aan, vrij vaak in gebruik. Heb nog nergens last van gehad, ook niet met mijn vorige SE.

Soundcloud

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc