Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55
DateTime.Now schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:33:
Wat werkt dat overzetten van een oude naar nieuwe iphone toch fantastisch. Binnen een half uur zonder te kijken alles overgezet. Hoef geen account meer opnieuw te registreren! (behalve de wat zwaarder beveiligde apps zoals Rabo).
Health enzo ook allemaal netjes mee?

Ik ben hem nu aan het terugzetten dmv een iTunes-reservekopie, maar dat gaat zo te zien nog wel even duren. :O, ik las dat dat namelijk sneller zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Pino112 op 24-04-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwydoogh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 11:50
blubbers schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:37:
[...]

Je telefoon is in het begin op de achtergrond nog een hoop aan het verwerken. Komt goed.
OK; ik panikeer dus best nog niet ;). Even morgen hierop terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Pino112 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:39:
[...]

Health enzo ook allemaal netjes mee?

Ik ben hem nu aan het terugzetten dmv een iTunes-reservekopie, maar dat gaat zo te zien nog wel even duren. :O, ik las dat dat namelijk sneller zou zijn.
Goede vraag, die gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Dr Pro schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:16:
[...]

Maar dan werkt draadloos laden toch niet? Is dat een bewuste keus?
Niet eens over nagedacht. Thanks. Ga uitzoeken of die spigen se 2020 slim armor dit wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb ook meteen een eSIM bij T-mobile aangevraagd. Activeren duurde wat langer dan verwacht, maar werkt uitstekend! Dual SIM helemaal top dus!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qo0KtebTiyslkQGL88OSYCQwRls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/if4LioAuTgYvxEtYHdzmHcED.jpg?f=user_large

Om 13:00 uur was het zover. De iPhone SE 2020 werd bezorgd.
Tot dusver ontzettend tevreden. Wat is dit ding snel zeg. :D

edit: kopie maken van vorige telefoon (SE 2016) met iOS12 ging bijzonder makkelijk en zonder problemen.
Je kan zeggen van Apple wat je wil, maar zulke zaken hebben ze gewoon goed voor elkaar.

[ Voor 69% gewijzigd door kaos001 op 24-04-2020 16:22 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwydoogh
blubbers schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:37:
[...]

Je telefoon is in het begin op de achtergrond nog een hoop aan het verwerken. Komt goed.
Het was de iOS update naar 13.4.1 die op de achtergrond aan het downloaden was. Momenteel zit ik op geen drain. Wat een verschil met een Android toestel zeg... die standby drain. Dat kan ik wel smaken :) : niet gebruiken is amper drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
corset schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:10:
toestel is binnen, en wat is het een mooi ding zeg! Even geinstalleerd, Apple ID aangemaakt, alleen nu wel een vaag iets:

Klik op "Get" in de app store
Gaat even draaien, vraagt om PW
even draaien
"Whatsapp Done"
erna? "Get"

en geen installatie.. kan te maken hebben met het feit dat hij nog niet de laatste update had + verified e-mail
Zet WiFi eens uit en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik ben heel benieuwd naar iemand die vanaf de 11 of de XR komt, hoe die hem ervaart

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Modbreak:Er komen nu wel erg veel post voorbij die eigenlijk horen in:

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc

Ik snap het enthousiasme. Maar het topic is een stuk fijner om te volgen, als we iets meer letten op de verschillende topics.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:03

trithemis

Dragonfly

bwydoogh schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:41:
[...]

OK; ik panikeer dus best nog niet ;). Even morgen hierop terugkomen.
Niet morgen, maar over een week. Heb geduld, je telefoon gaat langer mee dan een dag. Hij is nog wel even zoet met apps downloaden, foto’s analyseren en allerlei andere dingen die we niet kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Een ding kom ik niet uit. Als ik een whatsapp bericht heb op t lockscreen kon ik altijd een quick reply doen door het bericht lang in te houden / te drukken. Ik krijg t nu maar niet voor elkaar? Doe ik iets fout? M’n muscle memory niet meer goed.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Flipm0de schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:39:
Een ding kom ik niet uit. Als ik een whatsapp bericht heb op t lockscreen kon ik altijd een quick reply doen door het bericht lang in te houden / te drukken. Ik krijg t nu maar niet voor elkaar? Doe ik iets fout? M’n muscle memory niet meer goed.
Naar links swipen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
ivm ontbreken 3D touch?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:12
Of ingedrukt houden... volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Naar links swipen is openen. Naar rechts is beheer en verwijderen. Ingedrukt houden doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 09:38
3D touch is nu toch Haptic Touch geworden.
Dus iets langer inhouden.
In plaats van hard duwen.
Lees net dat dat vanaf de XR en nieuwer zo is.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 23:15
Ik heb jaren een iPhone 6s gehad en nooit een opvolgend model overwogen omdat ze, mijn mening ;), te groot worden.

Op kantoor zit ik al met 3 grote schermen..

Eindelijk is deze telefoon er! Ten opzichte van de iPhone 6s is de camera op de SE2020 een wereld van verschil en alleen daarom al helemaal blij met m'n camera telefoon.

De telefoon was binnen een half uur volledig automatisch geconfigureerd. (Oude iPhone ernaast houden)

Ik kan iedereen die de afgelopen jaren al met een iPhone 6s rondloopt aanbevelen om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 23:15
2 losse post omdat bovenstaand los staat van het volgende;

Het is mij nog niet gelukt om 1 jaar gratis Apple TV te activeren. Op het moment dat ik de nieuwe voorwaarde moet accepteren, schuift er een scherm omhoog, maar gebeurd er letterlijk niks. Na een herstart zelfde issue. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Runescom schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:49:
Ik ben heel benieuwd naar iemand die vanaf de 11 of de XR komt, hoe die hem ervaart
Ik kom vanaf de 11, wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Nieuwe SE ook ontvangen, maar na het terugzetten van een iCloud backup staat er een virus op...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7vhmnb7ku.jpg

Wat is dit voor virus? Ik durf het niet te openen want als ik het Google dan kom ik alleen maar obscure websites tegen over het ontsnappen uit de gevangenis. Ik heb nog nooit een productietelefoon uit de gevangenis gehaald.

Als ik het verwijder, is het virus dan weg? Ik heb al een factory reset gedaan, maar na het terugzetten van iCloud komt het hardnekkig terug. Heeft Apple geen virusscanner in iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:05
Vraagje ik heb alles overgezet van m’n pro Max naar mijn Se alleen nu zie ik dat foto’s ineens 13gb innemen. Normaal staan al mijn foto’s in de cloud. Heb al bij instellingen gekeken en iCloud foto’s staat aan. Hoe krijg ik mijn foto’s terug in de cloud nu neemt het veel opslag in?

Edit: probleem opgelost ik had niet in de gaten die toestel nog aan het uploaden was naar icloud.

Verder superfijn toestel echt mooi handzaam en scherm valt me 100% mee. :)

[ Voor 23% gewijzigd door elaho op 24-04-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Laatst online: 19:27
Hebben meerdere mensen het idee dat de wit tinten wel erg gelig zijn? lijkt wel alsof mijn oude SE veel witter beeldscherm heeft.

Verder is mijn eerste indruk: wat een fijn en ontzettend snel toestel!

128GB Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juju
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 17:36
RisingSun schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:44:
Hebben meerdere mensen het idee dat de wit tinten wel erg gelig zijn? lijkt wel alsof mijn oude SE veel witter beeldscherm heeft.

Verder is mijn eerste indruk: wat een fijn en ontzettend snel toestel!

128GB Black
Dit zou kunnen komen door het TrueTone scherm, geintroduceerd in de iPhone 8. Je kunt het uitzetten als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:18

CeesKees

I rest my Kees

RisingSun schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:44:
Dat is True Tone.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Laatst online: 19:27
juju schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:46:
[...]

Dit zou kunnen komen door het TrueTone scherm, geintroduceerd in de iPhone 8. Je kunt het uitzetten als je wilt ;)
Haha oeps, daar was ik nog niet aan gewend 8)7
Dank voor de snelle reactie, grappig hoe je je meteen zorgen kunt maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juju
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 17:36
Trommelrem schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:33:
Nieuwe SE ook ontvangen, maar na het terugzetten van een iCloud backup staat er een virus op...

[Afbeelding]

Wat is dit voor virus? Ik durf het niet te openen want als ik het Google dan kom ik alleen maar obscure websites tegen over het ontsnappen uit de gevangenis. Ik heb nog nooit een productietelefoon uit de gevangenis gehaald.

Als ik het verwijder, is het virus dan weg? Ik heb al een factory reset gedaan, maar na het terugzetten van iCloud komt het hardnekkig terug. Heeft Apple geen virusscanner in iCloud?
Het lijkt een Duitse scan app te zijn die juist hacks en virsussen zou moeten detecteren, maar verder geen ervaring mee. Als het een app uit de Duitse App Store is lijkt het me dat er weinig beveiligings risico's zijn.
https://discussions.apple.com/thread/7815084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Max2000 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:58:
3D touch is nu toch Haptic Touch geworden.
Dus iets langer inhouden.
In plaats van hard duwen.
Lees net dat dat vanaf de XR en nieuwer zo is.
https://www.iculture.nl/t...y-uitleg-snel-antwoorden/

Ik had hiervoor de Xr, daar werkte het idd wel. Zouden jullie het eens willen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Runescom schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:49:
Ik kom van de Xr. Mis faceid wel een beetje. Ging allemaal toch wat makkelijk. Maar ben zoveel blijer met het formaat. Dat is me wel wat waard. En waarvoor ik de telefoon gebruik is een klein scherm prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
joblamie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:07:
[...]

Ik kom vanaf de 11, wat wil je weten?
Wat mis je nu je de SE hebt? Ik vind die XR echt een bakbeest van een telefoon.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Runescom schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:39:
[...]

Wat mis je nu je de SE hebt? Ik vind die XR echt een bakbeest van een telefoon.
Same. Regelmatig in m'n handen gehad en vind het echt een vreselijk lomp ding.
Ik ben een 'light user' en gebruik meer m'n desktop dan m'n telefoon, dus telefoon heeft zeker geen prioriteit.

Dat hij goed in m'n broekzak past vind ik belangrijker en de extra's zoals toffe foto's en video zijn mooi meegenomen.

Kom van een 2016 SE en moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van dit toestel.
Batterij had zeker beter gekund, maar als je niet veel te eisen hebt qua screen-on time, is dit echt een goede keuze imo.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Heeft er iemand al een (glas)screenprotector die goed past? Schijnbaar is de bolling van het scherm iets anders dan bij de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
B___MAN schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:06:
Heeft er iemand al een (glas)screenprotector die goed past? Schijnbaar is de bolling van het scherm iets anders dan bij de 8.
Die invisiglass van belkin zat helaas niet geweldig. Is toen omgeruild voor een Vodafone branded screenprotector. Die zit er perfect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb er een Spigen GlastR HD op liggen, sluit bij mij ook niet goed aan op de randen. Werd door de shop wel als SE2020 aangemerkt, maar de verpakking stond 7/8.
Toch en iets ander scherm/schermglas lijkt het.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:56
iRob schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:12:
Het lijkt erop dat een screenprotector voor een iPhone 7/8 niet altijd past op een SE 2020...

In dit geval een Power Theory Premium Tempered Glass via Amazon.de.
Het lijkt erop dat het scherm aan de zijkanten net iets boller is waardoor de protector niet goed aansluit...

[Afbeelding]
Heb ik ook al voorgehad met een iPhone 7 en 8, ligt niet aan de iPhone SE maar aan de screen protector!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
bartvl schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:46:
Ik heb er een Spigen GlastR HD op liggen, sluit bij mij ook niet goed aan op de randen. Werd door de shop wel als SE2020 aangemerkt, maar de verpakking stond 7/8.
Toch en iets ander scherm/schermglas lijkt het.
Heb niet precies dezelfde vermoed ik, maar heb wel hetzelfde probleem, vooral de randen links, rechts en onder zijn minder goed zichtbaar. Merk het alleen bij bepaalde apps als de NOS Teletekst app. Zal vandaag eens terug naar de winkel die m erop geplakt heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door GoeiedagEem op 25-04-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
juju schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:56:
[...]

Het lijkt een Duitse scan app te zijn die juist hacks en virsussen zou moeten detecteren, maar verder geen ervaring mee. Als het een app uit de Duitse App Store is lijkt het me dat er weinig beveiligings risico's zijn.
https://discussions.apple.com/thread/7815084
Wauw, het is wel erg shady. Ik zit al niet in de Duitse appstore en de app is ook uberhaupt niet te vinden in de store. Ik heb het maar verwijderd, want alle alarmbellen wijzen naar een virus, ook als ik die thread lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
Heeft iemand al een goede batterijtest kunnen vinden? Ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Hij is pas "net" uit dus geen enkele is nog echt goed. Een goede test kost tijd en wordt ideaal gezien meerdere keren gedaan/herhaald.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirksma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-08 14:38
Aangezien ik de overstap wil maken van Android naar iOS, maar deze wel toekomstbestendig wil doen, dub ik al sinds weken over de eventuele aankoop van de SE. Heb nu een Galaxy A8 (2018) en het grootste issue voor mij is 5G. Wanneer is het landelijk dekkend (heb een Vodafone Red Together abonnement) en tevens ben ik benieuwd of het scherm van de SE 'goed genoeg' is. Het is namelijk niet full-hd, wat mijn A8 wel is, maar heb het idee dat het Retina-display een hoop goed maakt. Ook weet ik dat ik sowieso voor (minimaal) de 128gb versie zou gaan, is dit (de SE) spec-wise voldoende voor ten minste 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Dirksma schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:54:
Aangezien ik de overstap wil maken van Android naar iOS, maar deze wel toekomstbestendig wil doen, dub ik al sinds weken over de eventuele aankoop van de SE. Heb nu een Galaxy A8 (2018) en het grootste issue voor mij is 5G. Wanneer is het landelijk dekkend (heb een Vodafone Red Together abonnement) en tevens ben ik benieuwd of het scherm van de SE 'goed genoeg' is. Het is namelijk niet full-hd, wat mijn A8 wel is, maar heb het idee dat het Retina-display een hoop goed maakt. Ook weet ik dat ik sowieso voor (minimaal) de 128gb versie zou gaan, is dit (de SE) spec-wise voldoende voor ten minste 3 jaar?
Want jij hebt 5G nodig? Zolang je geen toepassingen gebruikt die afhankelijk zijn van latency zijn heb je aan de snelheden van 4G meer dan voldoende in de komende 10 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 25-04-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 22:01
Mijn SE gaat weer retour naar Apple, nadat ik gisteren de installatie(oude S6 naast de nieuwe houden) was begonnen stokte de installatie op een zwart scherm met het appeltje. Alles geprobeerd, alle methodes, ook aan mijn mac gehangen, bleef zwart. Toen Apple gebeld, waar de mevrouw vier keer vertelde dat we het op gingen lossen (tot op het irritante af), antwoord uiteindelijk, we weten het niet, want het toestel is te nieuw, dus niemand wist daar hoe een geforceerde stop bijv. moest. Toestel wordt nu( na enig aandringen) opgehaald door UPC voor reparatie. Toestel wordt ook erg warm en is binnen twee uur leeg. Ik hoop dat ik een nieuwe krijg, want dit lijkt mij ook geen goed begin voor de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@Dirksma

Dat ligt aan je verwachting en wat je er zelf mee wilt.

Ik gebruik nu al bijna geen internet buiten mijn huis (wifi), ouders (wifi), oma (wifi) etc. 2 dagen terug 1 website in een winkel bezocht voor 10 seconden. Hoef ik geen 5G voor te hebben, ook volgend jaar niet. Maar ja ik heb ook gewoon prepaid.

Ik ben ieg van plan om de komende 4-5 jaar met deze telefoon te doen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 25-04-2020 11:06 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Haptic touch lijkt niet te werken in het keyboard. Of werkt dit nu anders? Ik kan in settings haptic touch inschakelen en testen. Dat werkt wel. Maar een cursor verplaatsen lukt mij niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Mash85 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:01:
Haptic touch lijkt niet te werken in het keyboard. Of werkt dit nu anders? Ik kan in settings haptic touch inschakelen en testen. Dat werkt wel. Maar een cursor verplaatsen lukt mij niet. Iemand enig idee?
Ja, lange druk op spatiebalk.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 25-04-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Duurt de 1e keer reserve kopie maken extra lang? Ik weet dat zoiets lang kan duren en kan lijken of er niks veranderd maar nu al meer dan een uur op hetzelfde stukje, en zoveel staat er nog niet op de iPhone. ;p

edit; toch stekker er maar uit getrokken en toen opnieuw (willen) proberen, begon automatisch weer van het begin en ging in 1 stuk 'vlot' door.

[ Voor 29% gewijzigd door The Chosen One op 25-04-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 19:34
retlaw schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:21:
[...]

Welk Spigen hoesje is het geworden? Ik ga weer voor de rugged Armor :)
Yep heb ik ook, fijn hoesje. voor de vrouw een Ultra Hybrid 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Doen jullie er ook nog een screenprotector op? Ik vind het echt lastig dat hoesjes verhaal. Mijn vrouw en ik hebben een se 2016. Die van haar met screenprotector en hoesje, na een val alsnog gebroken. Mijne zonder bescherming weleens uit mijn broekzak gevallen, niets gebroken. Neemt niet weg dat ik de se nog nooit direct uit mijn handen heb laten vallen. Ik heb het idee dat de nieuwe se wat minder makkelijk beet houdt omdat deze wat dunner is. Nouja wat zijn jullie ervaringen? Wel geen screenprotector? Volgens mij is de kracht van een backcover vooral dat hij de hoeken van je telefoon beschermt? Ik vind handzaamheid erg belangrijk en dan van een se 2016 zonder hoes naar een 2020 met hoes. Dan kan ik ook wel voor de 11 gaan zonder hoesje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Joel22 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:57:
Doen jullie er ook nog een screenprotector op?
Nog nooit een screenprotector op gehad. Zowel mijn oude iPhone's 4, 5 en SE2016 zijn altijd krasvrij gebleven.
Het is maar net hoe je ermee omgaat. :)

Ik heb dus ook nog nooit mijn telefoon laten vallen, dat scheelt. :P
Het hoesje wat ik eromheen heb is puur tegen krassen van het neerleggen.

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-09 10:06
Joel22 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:57:
Doen jullie er ook nog een screenprotector op? Ik vind het echt lastig dat hoesjes verhaal. Mijn vrouw en ik hebben een se 2016. Die van haar met screenprotector en hoesje, na een val alsnog gebroken. Mijne zonder bescherming weleens uit mijn broekzak gevallen, niets gebroken. Neemt niet weg dat ik de se nog nooit direct uit mijn handen heb laten vallen. Ik heb het idee dat de nieuwe se wat minder makkelijk beet houdt omdat deze wat dunner is. Nouja wat zijn jullie ervaringen? Wel geen screenprotector? Volgens mij is de kracht van een backcover vooral dat hij de hoeken van je telefoon beschermt? Ik vind handzaamheid erg belangrijk en dan van een se 2016 zonder hoes naar een 2020 met hoes. Dan kan ik ook wel voor de 11 gaan zonder hoesje :p
Ik vermoed dat er hier op het tweakers forum ook weinig gebruikers zijn met een glazen bol die kunnen voorspellen of en hoe jij je iPhone gaat laten vallen. Laat staan dat ze weten of alleen je protector stuk gaat of ook het display, en of het hoesje je telefoon ook nog gaat beschermen. Doe waar jij je goed bij voelt en je kunt altijd nog op Alixpress een protector voor 2 euro kopen om te testen. Vind je het niks dan trek je hem er toch weer af ? Hoesje idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Flipm0de schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:01:
[...]

https://www.iculture.nl/t...y-uitleg-snel-antwoorden/

Ik had hiervoor de Xr, daar werkte het idd wel. Zouden jullie het eens willen proberen?
https://www.macrumors.com.../iphone-se-2020-hands-on/

Sorry dat ik hier steeds op terugkom. Haptic Touch lijkt t niet te doen op het lockscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik kom van de iPhone 11.

De eerste dingetjes die ik best wel mis:

- Geen Flashlight aanzetten via lockscreen
- Geen tap to wake
- Geen longpress kunnen doen op notificaties op het lockscreen om ze uit te klappen

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 25-04-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Direct op lockscreen? Je kunt 1 swipe omhoog doen en 1 keer klikken voor flashlight. Het is bijna een double tap met je duim, toch ook snel?

[ Voor 25% gewijzigd door The Chosen One op 25-04-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
The Chosen One schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:50:
Direct op lockscreen? Je kunt 1 swipe omhoog doen en 1 keer klikken voor flashlight. Het is bijna een double tap met je duim, toch ook snel?
Ja, maar 1 handeling teveel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:03

trithemis

Dragonfly

joblamie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:41:
Ik kom van de iPhone 11.

- Geen Flashlight aanzetten via lockscreen
- Geen tap to wake
- Geen longpress kunnen doen op notificaties op het lockscreen om ze uit te klappen
Kun je me uitleggen waarom tap to wake fijner is dan raise to wake? Ik begrijp het oprecht niet. Raise to wake zit bij beeldscherm en helderheid mocht je niet weten waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
trithemis schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:50:
[...]

Kun je me uitleggen waarom tap to wake fijner is dan raise to wake? Ik begrijp het oprecht niet. Raise to wake zit bij beeldscherm en helderheid mocht je niet weten waar ik het over heb.
Simpel: hij ligt op je bureau en je wil snel ff de tijd checken of kijken of je een notificatie hebt. Ander voorbeeld. Stel hij ligt op de draadloze oplader. Dan is het heel prettig als je even op het scherm kan tikken hoever hij is, ipv hem oppakken dan te kijken en hem weer op de juiste manier terug te leggen. Ik zou in iedergeval niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
[...]

Kun je me uitleggen waarom tap to wake fijner is dan raise to wake? Ik begrijp het oprecht niet.
Het verschil lijkt misschien heel klein, maar een keertje op je scherm tikken is veel makkelijker en sneller dan heel je telefoon op te moeten pakken en weer neer te leggen. Naast dat een tikje op je scherm ook veel subtieler is dan je telefoon op te pakken, bijvoorbeeld tijdens een gesprek/vergadering/whatever ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
GertJan2012 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:13:
[...]

Simpel: hij ligt op je bureau en je wil snel ff de tijd checken of kijken of je een notificatie hebt. Ander voorbeeld. Stel hij ligt op de draadloze oplader. Dan is het heel prettig als je even op het scherm kan tikken hoever hij is, ipv hem oppakken dan te kijken en hem weer op de juiste manier terug te leggen. Ik zou in iedergeval niet meer zonder willen.
Ik druk gewoon met een vinger die niet ingesteld is voor touch id even op de home knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

iRob schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:18:
[...]

Ik druk gewoon met een vinger die niet ingesteld is voor touch id even op de home knop...
Dit idd. Hetzelfde als tap to wake, maar dan op de homebutton.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
joblamie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:41:
Ik kom van de iPhone 11.

Iphone 11 heeft toch ook al Haptic Touch net als de SE. Dus dan zou long press toch moeten werken?
Zou dat nog een bugje zijn of heeft deze telefoon dit niet. Zoals de SE2016 dat ook niet had.
Zou dat wel jammer vinden, gebruik aardig vaak 3D-Touch op mn 7 om een whatsappje oid te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@Max2000 @joblamie

Dit hetzelfde?

"iPhone SE

Anyone having issues with Haptic Touch and notifications? I can’t get a preview for anything. Tested on my girlfriends iPhone 7 and even without a hard press for 3D Touch she can get notification preview by just laying her finger on a message. I can’t get anything for messages or any other notifications."

https://www.reddit.com/r/..._support_thread_april_25/

---

Had me batterij al paar uur lang op 65% staan. Beetje gek. Spelletje spelen even, nog steeds 65%. Restart gedaan, 75%. Straks even aan de pc gehad via front usb om backup te doen. Begin gaf hij 'charging' aan, daarna ineens niet meer. Ging er van uit dat dat door het backup process kwam.
Is zoiets normaal of nieuwe iPhone of toeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:40
Is er een manier om als ik X MB heb gebruikt via mobiele netwerk, dat deze niet meer wordt gebruikt, (data plan/cap)?
Kan deze nergens vinden en het lijkt erop dat deze niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:28
Vanmorgen de SE opgehaald bij Tmobile nadat ik hem gisteravond besteld heb.

Omdat ik van de 8 af kom, natuurlijk qua design geen verschil. Echter van binnen wel al wat zaken wat me opvallen.

- De hotspot functie is gefixt. Gewoon continu zichtbaar en koppelbaar voor andere apparaten.

- Esim installeren was een hel. In totaal 45 minuten samen met een medewerker moeten kloten om het werkend te krijgen. Maar het werkt nu.

- VoLTE werkt niet meer. Wat ik doe of instel, apparaat valt terug naar 3G helaas (telefoon is volgens tmobile nog niet geschikt).

- Heb hem 1 op 1 gekopieerd met de oude 8 en dit ging prima. Echter sommige apps werken niet standaard en moeten eerst geheel opnieuw worden ingesteld (Ik ging ervanuit dat alles na overzetten vanzelf zou werken).

- Camera is wel echt positief verbeterd. Prachtige plaatjes maakt het apparaat. Video’s idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:30
Hier hetzelfde probleem met Haptic Touch en notificaties. Nu is het naar links swipen en dan voor ‘bekijk’ kiezen. Long press zou dan toch lekkerder werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

MacArnold schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:06:
Hier hetzelfde probleem met Haptic Touch en notificaties. Nu is het naar links swipen en dan voor ‘bekijk’ kiezen. Long press zou dan toch lekkerder werken...
Ah dit is iig een goede workaround. Haptic Touch op hetlockscreen lijkt niet te werken op de se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
[...]

Heel eenvoudig: ik zie geen reden om mijn telefoon te willen oppakken. Dus heb ik niets aan raise to wake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 09:45
joblamie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:20:
[...]

Heel eenvoudig: ik zie geen reden om mijn telefoon te willen oppakken. Dus heb ik niets aan raise to wake.
Het is gewoon tap to wake. Maar dan op de homebutton. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Tommy-D schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:36:
[...]

Het is gewoon tap to wake. Maar dan op de homebutton. ;)
Yep, maar dan wel met een vinger die je niet hebt ingesteld voor touch id. En dat vergt behoorlijk wat gewenning en voelt vrij onnatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister de nieuwe SE binnengekregen. Kom vanaf de oude SE dus stap de huidige tijd een beetje in :+
Jammer voor mezelf maar begrijpelijk: laden via usb-poort gaat minder snel dan gewend dus moet nog ff de dockkabel aan een adapter hangen, heb er zat liggen dus no worries. Foon past nu nog in Elevation Dock (versie 3, de mooie metalen), maar met hoesje tzt dus niet meer tenzij ik ga Dremelen :/

+ prima formaat, ook vrouwenjeans-friendly so far
+ heerlijk snel
+ draadloos laden lijkt me toch wel eens handig: Zens dual laadmatje besteld zodat ik hem altijd op de keukentafel kan kwakken naast de iPhone 11 van de missus.
+ prima camera, heb geen hoge eisen maar toch ;)
+ waterbestendigheid (alhoewel ik mijn foons heel bewust bij water weghou, ook op de fiets)

- fucking glad, zoals zoveel moderne fones, echt wtf :/
- had verwacht dat ik dat haptische ook uit kon zetten, maar dan maar op laagste stand

Waar kan ik nog geen klap over zeggen: de accuduur. Nu heb ik hem thuis en (ooit weer :P ) op het werk veel in een dock staan, en gezien z'n formaat verwacht ik geen iPhone 11 topwaardes natuurlijk.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 09:45
joblamie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:40:
[...]

Yep, maar dan wel met een vinger die je niet hebt ingesteld voor touch id. En dat vergt behoorlijk wat gewenning en voelt vrij onnatuurlijk.
True. Ik heb nog de “originele” SE dus ben niet anders gewend.. gebruik zelf vaak de “tip” van m’n vinger, of idd een vinger die niet ingesteld is. Het zal gewoon even wennen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Wat vinden jullie van de schermkwaliteit?

Ik heb een 8 van de zaak en die heeft een veel mooier scherm dan de SE die ik had besteld. Heb ze een tijd naast elkaar gehad en de SE was erg flets in vergelijking. Om die reden de SE geretourneerd.

Heb ik pech gehad of herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hem inmiddels een dag nu.
Batterij is geen echt pluspunt zoals hij was bij de SE vind ik, dat vind ik wel jammer.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Frans74 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:55:
Wat vinden jullie van de schermkwaliteit?

Ik heb een 8 van de zaak en die heeft een veel mooier scherm dan de SE die ik had besteld. Heb ze een tijd naast elkaar gehad en de SE was erg flets in vergelijking. Om die reden de SE geretourneerd.

Heb ik pech gehad of herkennen jullie dit?
Zoals al eerder aangegeven, je realiseert je dat op de SE True Tone zit , en dat je dat ook kan uitzetten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
GertJan2012 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:59:
[...]

Zoals al eerder aangegeven, je realiseert je dat op de SE True Tone zit , en dat je dat ook kan uitzetten ?
Zeker, staat op de 8 ook gewoon aan. Ook met beide uit zelfde (grote) verschil in kleur/contrast trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:40
GertJan2012 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:59:
[...]

Was ook niet blij van die true-tone het was of te geel of te blauw, de volgende vraag was gelukkig of ik een dark/light modus wilde.

Moet nu nog rustig bekijken wat het effect voor beide is in dark-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirksma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-08 14:38
NotSoSteady schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:56:
[...]

Want jij hebt 5G nodig? Zolang je geen toepassingen gebruikt die afhankelijk zijn van latency zijn heb je aan de snelheden van 4G meer dan voldoende in de komende 10 jaar.
Okee, dat is al aardig verhelderend, maar waarom is er dan binnen afzienbare tijd 5G-internet beschikbaar, en stoppen de grote jongens al 5G-modems in hun toptoestellen? Dat is niet puur voor de marketing lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchpulp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52
Heb mn SE ook binnen, komend van de oude SE. Ben positief :)

- Lang mn oude SE gehouden vanwege formaat, maar dit of groter is de toekomst voor iphone, dan maar in meegaan. Één hand bediening gaat niet meer voor mij, maar groter beeldscherm is wel prettig. Je kunt niet beide hebben.
- Apple watch data laden gaat sneller door Bluetooth 5, ik hoop ook dat het positief is voor de accu.
- bluetooth 5 is ook beter voor de accu van mn airpods
- LTE veeeel sneller, woon naast een Zendmast en haal 227 mbit down, 60 up 👍 Wat ook meteen het maximum is van tele2. Oude SE haalde 60/20 optimaal.
- hotspot met iPad werkt beter
- Alles is veel sneller ;) A13 chip gaat wel even mee. Toch wel prettig merk ik nu.
- camera weer stuk beter. Ook de beeldstabilisatie valt op.
- waterdicht is prettig voor de duurzaamheid.
- een niet mechanische thuis knop is ook veel beter. Die begon bij mn oude SE al lam te worden. Als er iets kapot gaat aan mn iPhones is het accus of mechanische knoppen.
- al met al super goed apparaat waar de meeste foutjes wel uit de hardware zijn gehaald inmiddels. zeker voor het geld in vergelijking met de pro. Deze gaat nog heel lang mee, met een accuwissel tussendoor, ook uiteindelijk weer doorgeven naar familie. Ik gebruik de iphone niet zo veel meer sinds ik een iPad en apple Watch heb. Om die reden perfect apparaat voor mij voor de komende jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Hier inmiddels ook een dag in gebruik, twee stuks in huis. We komen beide van de oude SE.
Eerste indrukken, tot zo ver:
- Camera! Wow, wat gaaf met die portretmodus. Daarnaast de front-camera, duidelijke verbetering.
- Batterij gaat lekker lang mee
- Draadloos laden werkt geinig!
- Scherm is wennen, maar als ik nu de oude vast heb voelt dat als my-first-iphone telefoon ;)
- Super-super snel, alles flitst er door 8)

Wat betreft screen-protector: We hadden goedkope tempered glass gekocht bij de Action, en hadden hetzelfde probleem als iRob in "[iPhone SE (2020)] Ervaringen & Discussie" . Daarom een edge-to-edge protector gekocht bij Kruidvat (deze) en die zit er erg goed op! Helaas net iets teveel naar de zijkant geplakt, waardoor daar een heel klein randje zichtbaar is, maar met iets meer precisie goed te doen. Daarnaast is deze ook mooi rondom de home-button, wat er ook een stuk beter uit ziet dan de standaard tempered glass.

Net ook een zwikje besteld op ali-express, eens kijken wat daar allemaal bij zit.

Iemand ervaring met een goed (en goedkoop ;)) ultra-clear hoesje (transparant, zonder blokjes/ruitjes) dat wel een beetje over de rand valt? Ik heb nu deze er omheen, maar die is helaas niet helemaal transparant waardoor het rode niet zo knallend is...

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 22:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Frans74 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:03:
[...]

Zeker, staat op de 8 ook gewoon aan. Ook met beide uit zelfde (grote) verschil in kleur/contrast trouwens..
Ik heb thuis ook even een testje gedaan met de SE en een 8. Aan de kids (3 stuks) gevraagd welk scherm ze het mooist vinden. Ze kozen allemaal voor de 8 😑.
Nu vind ik het scherm van de SE prima hoor en ben er blij mee. Wellicht dat het scherm van de SE nog even in moet komen. Heb wel vaker wat gelezen met lijm enzo wat uit moet harden oid.

Wat ik wel mis op de SE zijn de live Achtergronden. Die staan er gewoon niet tussen?! Op de 8 wel gewoon. Mis ik dan iets?

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
retlaw schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:57:
[...]
Wellicht dat het scherm van de SE nog even in moet komen. Heb wel vaker wat gelezen met lijm enzo wat uit moet harden oid.
Dat lijkt mij wel erg wishful thinking :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
retlaw schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:57:
[...]
Wat ik wel mis op de SE zijn de live Achtergronden. Die staan er gewoon niet tussen?! Op de 8 wel gewoon. Mis ik dan iets?
Komt dat niet doordat de SE geen 3D-touch meer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Max2000 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:28:
[...]

Komt dat niet doordat de SE geen 3D-touch meer heeft?
Nee, XR heeft ook geen 3D-Touch en daar heb ik ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwydoogh
Sinds vrijdag de iPhone dus ook binnen, en ik wou toch eens die "overnight battery drain" bestuderen. Voor mij is het niet onbelangrijk (ik gebruik een smartphone helemaal niet zo veel... misschien max 1 uur per dag) dat de battery drain in idle toestand laag is.

Helaas niet zo goed ... van 20u15 > 06u30 verloor de batterij 31% (= ongeveer 3% per uur) (geconnecteerd met Wi-Fi, geen Bluetooth apparaten gekoppeld of zo). Batterijverbruik (in de instellingen) leert mij verder niets: er staat geen enkele app die de schuldige is. Ook heb ik al aan de locatie-instellingen gesleuteld (zodat er minder verbruik daarvan is).

Welke is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Gebruik eerst de telefoon even een weekje.. en daarna opnieuw kijken. Dat is altijd zo met nieuwe apparaten. Bijv omdat je iCloud fotobibliotheek wordt geladen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwydoogh
ChrisM schreef op zondag 26 april 2020 @ 06:59:
Gebruik eerst de telefoon even een weekje.. en daarna opnieuw kijken. Dat is altijd zo met nieuwe apparaten. Bijv omdat je iCloud fotobibliotheek wordt geladen etc.
Ik moet het nog maar zien ... en ik gebruik iCloud foto's al helemaal niet. Goed, ik houd het verder in de gaten. Maar ik sluit niet uit dat ik deze alsnog retour zend naar Apple als dit toch het typische verbruik blijft / is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 10:32
Als de batterij bij een nieuwe telefoon tegenvalt is dat wel een zwaar minpunt. Als er na verloop van tijd slijtage gaat optreden heb je na amper 2 jaar al een nieuwe batterij nodig. De batterijduur van de plus modellen, XR en 11 vind ik wel een pluspunt om een grote telefoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
Res-q schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:32:
Hier inmiddels ook een dag in gebruik, twee stuks in huis. We komen beide van de oude SE.
Eerste indrukken, tot zo ver:
- Camera! Wow, wat gaaf met die portretmodus. Daarnaast de front-camera, duidelijke verbetering.
- Batterij gaat lekker lang mee
- Draadloos laden werkt geinig!
- Scherm is wennen, maar als ik nu de oude vast heb voelt dat als my-first-iphone telefoon ;)
- Super-super snel, alles flitst er door 8)

Wat betreft screen-protector: We hadden goedkope tempered glass gekocht bij de Action, en hadden hetzelfde probleem als iRob in "[iPhone SE (2020)] Ervaringen & Discussie" . Daarom een edge-to-edge protector gekocht bij Kruidvat (deze) en die zit er erg goed op! Helaas net iets teveel naar de zijkant geplakt, waardoor daar een heel klein randje zichtbaar is, maar met iets meer precisie goed te doen. Daarnaast is deze ook mooi rondom de home-button, wat er ook een stuk beter uit ziet dan de standaard tempered glass.

Net ook een zwikje besteld op ali-express, eens kijken wat daar allemaal bij zit.

Iemand ervaring met een goed (en goedkoop ;)) ultra-clear hoesje (transparant, zonder blokjes/ruitjes) dat wel een beetje over de rand valt? Ik heb nu deze er omheen, maar die is helaas niet helemaal transparant waardoor het rode niet zo knallend is...
Ik heb dit hoesje gekocht á 14 euro. Zit er echt perfect omheen. Ook een mm over het randje heen. Zeker een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 09:11
pipapaulus schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:39:
[...]

Ik heb dit hoesje gekocht á 14 euro. Zit er echt perfect omheen. Ook een mm over het randje heen. Zeker een aanrader.
Hoe valt hierbij de camera? Is die voldoende beschermt als de telefoon op een tafel ligt etc?

Edit: ik ben opzoek naar een matzwart tpu hoesje, iemand tips? Ik zit te denken aan deze: Tech21 Studio Colour iPhone se - black / black.

[ Voor 14% gewijzigd door Koenbr op 26-04-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
dutchpulp schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:09:
Heb mn SE ook binnen, komend van de oude SE. Ben positief :)

- Lang mn oude SE gehouden vanwege formaat, maar dit of groter is de toekomst voor iphone, dan maar in meegaan. Één hand bediening gaat niet meer voor mij, maar groter beeldscherm is wel prettig. Je kunt niet beide hebben.
Je kunt dit oplossen door bij ‘instellingen’ naar ‘toegankelijkheid’ te navigeren en vervolgens ‘bereikbaarheid’ aan te zetten. Vanaf nu kun je dubbel tappen op de homebutton en de iPhone met één hand bedienen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
GoeiedagEem schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:30:
[...]

Heb niet precies dezelfde vermoed ik, maar heb wel hetzelfde probleem, vooral de randen links, rechts en onder zijn minder goed zichtbaar. Merk het alleen bij bepaalde apps als de NOS Teletekst app. Zal vandaag eens terug naar de winkel die m erop geplakt heeft.
Ben terug gegaan en heb een goedkopere protector genomen (die niet de gehele voorkant bedekt, maar alleen het zichtbare glas), geen zwarte randen dus die een halve millimeter over het scherm heen vallen.

Misschien heb ik net pech gehad, maar misschien heeft de SE toch een ietwat afwijkende schermmaat...

De protector die ik er nu op heb is wel iets minder mooi, maar veel prettiger in gebruik (ook iets minder dik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
Koenbr schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:46:
[...]

Hoe valt hierbij de camera? Is die voldoende beschermt als de telefoon op een tafel ligt etc?

Edit: ik ben opzoek naar een matzwart tpu hoesje, iemand tips? Ik zit te denken aan deze: Tech21 Studio Colour iPhone se - black / black.
Gaat prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik heb nu een Iphone SE uit 2016. Wil graag de 2020 versie. Wat mij vooral tegenhoud om de iphone aan te schaffen is dat er geen 3.5mm jack meer opzit en ik verplicht ben een lightning naar minijack aan te schaffen..
Ik wil zelf geen bluetooth koptelefoon/oordoppen gaan gebruiken. Zijn er gebruikers hier die de iphones zonder 3.5mm veelvuldig gebruiken met de lightning naar mini-jack? Gaan deze snel stuk en als de iphone in de broekzak zit en daaraan het koppelstuk naar de oordoppen...blijft dat goed zitten, kan mij oa voorstellen dat de rand van de broekzak ervoor zorgt dat hij daardoor sneller defect raakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb van de week zitten twijfelen om mijn 7 128gb te vervangen door een gebruikte X met 256gb. Op marktplaats redelijk veel aanbod maar natuurlijk is de historie/gebruik van een toestel wat onduidelijk.

Uiteindelijk daarom toch gekozen voor een nieuwe SE 128gb. Extra camera-functies van de X zal ik zelden tot nauwelijks gebruiken en face-id lijkt me in vergaderingen minder prettig dan touch-id. Langere ondersteuning, volledige garantie en jullie (veelal) enthousiaste berichten hebben me over de streep getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Veertien14 schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:37:
Ik heb nu een Iphone SE uit 2016. Wil graag de 2020 versie. Wat mij vooral tegenhoud om de iphone aan te schaffen is dat er geen 3.5mm jack meer opzit en ik verplicht ben een lightning naar minijack aan te schaffen..
Ik wil zelf geen bluetooth koptelefoon/oordoppen gaan gebruiken. Zijn er gebruikers hier die de iphones zonder 3.5mm veelvuldig gebruiken met de lightning naar mini-jack? Gaan deze snel stuk en als de iphone in de broekzak zit en daaraan het koppelstuk naar de oordoppen...blijft dat goed zitten, kan mij oa voorstellen dat de rand van de broekzak ervoor zorgt dat hij daardoor sneller defect raakt?
Ik kom van de 6s met jack, gisteren voor het eerst hardgelopen met de standaard iPhone dopjes (want lightning), dit beviel erg slecht (rechts viel vaak uit). Nu een lightning naar jack plug besteld in de Apple Store. Gast in telefoonzaak wilde m voor 20 euro aan mij verkopen (want schaarste zo zei hij), vond dat een beetje gek, dus gewoon zonder vertrokken en online besteld, komt volgende week ergens binnen).

Voor wat betreft je vraag, ik luister eigenlijk alleen via de telefoon naar muziek tijdens het hardlopen (incl. zo'n sport hoesje om mn arm), ik denk dat de lightning naar jack prima zal volstaan in dat hoesje.

Ik overweeg voor de lange termijn wel bluetooth oordopjes voor het sporten, alleen de prijzen staan me nog wat tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 21:34
Ik twijfel dus tussen de iPhone SE en een android toestel in dezelfde prijsklasse, zoals bijvoorbeeld een samsung s10e. Ik zit nu nog met de s7 van samsung en ik ben erg tevreden over de hoeveelheid software updates en support van samsung.

Mijn s7 heeft een kapot scherm en heb al eens het scherm en de batterij vervangen. Ik kan er goed een hele dag mee vooruit en ben altijd tevreden geweest met samsung. Maar misschien is het tijd om een nieuw toestel te kopen?

De iphone SE kost 490 en de samsung s10e kost 510 euro. Eigenlijk qua specs is alles in het samsung toestel beter toch? Ben nooit fan van apple geweest vanwege de hoge prijs/kwaliteit verhouding die totaal buiten proportie is t.a.v. android toestellen. Maar vanwege de zeer goede SE reviews twijfel ik. Kunnen jullie me overtuigen?

PS ik krijg misschien als ik in september ga starten met werken een toestel van de zaak, is dit een reden om te wachten met zelf een toestel te kopen? Of heb je altijd een privé en werk toestel apart? Ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat. Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 12:30
GoeiedagEem schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:29:
[...]

Ik kom van de 6s met jack, gisteren voor het eerst hardgelopen met de standaard iPhone dopjes (want lightning), dit beviel erg slecht (rechts viel vaak uit). Nu een lightning naar jack plug besteld in de Apple Store. Gast in telefoonzaak wilde m voor 20 euro aan mij verkopen (want schaarste zo zei hij), vond dat een beetje gek, dus gewoon zonder vertrokken en online besteld, komt volgende week ergens binnen).

Voor wat betreft je vraag, ik luister eigenlijk alleen via de telefoon naar muziek tijdens het hardlopen (incl. zo'n sport hoesje om mn arm), ik denk dat de lightning naar jack prima zal volstaan in dat hoesje.

Ik overweeg voor de lange termijn wel bluetooth oordopjes voor het sporten, alleen de prijzen staan me nog wat tegen...
Bluetooth oordopjes hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Voor minder dan €20 heb je al een goed setje, zoals de QCY QS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PietjeKlaassen schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:56:

PS ik krijg misschien als ik in september ga starten met werken een toestel van de zaak, is dit een reden om te wachten met zelf een toestel te kopen? Of heb je altijd een privé en werk toestel apart? Ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat. Hebben jullie hier ervaring mee?
Persoonlijk heb ik één telefoon voor zakelijk en privé want moet vanwege functie altijd bereikbaar zijn in geval van calamiteiten. Om die reden één nummer/toestel.
In geval van vakantie gewoon selectief zijn met wie je opneemt en wie niet. :)

In jouw geval zou de iPhone SE een oplossing kunnen bieden met dual-Sim. Enige vereiste is dat een van beide abonnementen op een e-Sim gekoppeld kan worden. Niet alle providers ondersteunen dat nu namelijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:29
Ik heb 2 kpn abonnementen en dacht mn SE 2016 en 6s te vervangen voor 1 telefoon, maar blijkbaar kan dat bij KPN niet 🧐 Jammer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
PietjeKlaassen schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:56:

De iphone SE kost 490 en de samsung s10e kost 510 euro. Eigenlijk qua specs is alles in het samsung toestel beter toch? Ben nooit fan van apple geweest vanwege de hoge prijs/kwaliteit verhouding die totaal buiten proportie is t.a.v. android toestellen. Maar vanwege de zeer goede SE reviews twijfel ik. Kunnen jullie me overtuigen?
Qua specs is breed, maar de SOC van de nieuwe SE lijkt me toch beter dan de Exynos in de S10e. Hij is in elk geval een generatie jonger en in zijn algemeenheid is de consensus dat de SOC's van Apple het goed doen. In elk geval worden ze lang ondersteund (de SE uit 2016 wordt nog steeds ondersteund, al vermoed ik dat hij vanaf dit jaar EOL wordt).

Maar de SOC alleen zegt niet alles. Het komt er vooral op aan hoe fijn je Android vindt en in hoeverre de overstap naar iOS wilt wagen. Wel eens met een iPhone van iemand anders gespeeld? Of heb je een iPad? Als dat je bevalt dan zal een nieuwe SE je ook bevallen.

De S10e heeft wel een OLED-scherm hebben en dat scherm zal (Samsung kennende) heel fijn zijn, maar de LCD van de SE zal ook prima zijn. Uiteindelijk hangt de keus vooral van een persoonlijke voorkeur af en ik weet niet of je daar van kan overtuigen.

In het afgelopen decennium heb ik iPhones, Androids, Blackberry's en Windows Phones gehad. Uiteindelijk ben ik voor mezelf bij iPhone blijven hangen vanwege de volgende punten:
- voor mij werkt iOS fijner dan Android (integratie met bv 1Password zit in het OS ipv eigen 1 Password toetsenbord, 2FA smsjes kun je direct in browserveld plakken, zoekscherm met swipe naar beneden om homescreen);
- in de perioden met Androids regelmatig gehad dat telefoons spontaan vastliepen tijdens normale taken;
- de softwareondersteuning t.o.v. Apple heb ik altijd beperkt gevonden (zelf ervaring met Sony, HTC en Samsung);
- op een of andere manier voelde Android voor mij altijd inconsistenter qua layout dan iOS (Google maakt andere layoutkeuzes dan fabrikanten, ook layout in apps wisselt soms)
- werkt fijn in combinatie met HomeKit/Hue, Apple TV en iPad;
- Windows Phone werd amper ondersteund en is in 2015/2016 door Microsoft de nek om gedraaid.

Misschien is Android sinds eind 2017 veel beter geworden hoor, dat weet ik niet. In elk geval succes met je keus en ongeacht de keus die je maakt: veel plezier ermee! :)

[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 26-04-2020 16:49 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc