Voorwoord

Allereerst. Dit topic is een voortzetting van het '[Apple TV] Discussietopic - deel 3'. In overleg met de moderators/administrators van Apple Talk en in samenspraak met de topicstarter van deel 3 is dit nieuw topic aangemaakt (n.a.v. de nieuwe Apple TV 4K, 2nd gen).

Ten tweede. Staan er onjuistheden of missen er zaken in de topicstart? Tag mij dan even via @robcoenen of stuur mij een privébericht. Ik zal het dan aanpassen. Mocht je mede-auteur willen worden van het topic dan mag er ook een privébericht gestuurd worden.

In dit topic mogen alle ervaringen & discussie op gang gebracht worden met betrekking tot de Apple TV HD, Apple TV 4K, de Apple TV-app en accessoires, evenals alle zaken omtrent tvOS.

Alle zaken gerelateerd aan de streamingdienst Apple TV+ mogen hier gedeeld worden. Denk aan het bespreken van films en series die te vinden zijn op dit platform.

Overzicht

Onderstaande inleiding is gebaseerd op de meest recente Apple TV hardware, aangekondigd op 20 april 2021.

Apple heeft de 2e generatie Apple TV 4K aangekondigd, die HDR met hoge framesnelheid en Dolby Vision biedt en klanten met de hoogste kwaliteit verbindt met hun favoriete materiaal. Het hart van de nieuwe Apple TV 4K wordt gevormd door de A12 Bionic-chip, die zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de grafische prestaties, videodecodering en audioverwerking. En met het volledig vernieuwde ontwerp van de Siri-afstandsbediening wordt het nog gemakkelijker om naar programma's en films op Apple TV te kijken dankzij de intuïtieve navigatiebediening. Samen met tvOS, het krachtigste besturingssysteem voor tv's, werkt Apple TV 4K naadloos samen met Apple apparaten en diensten, zodat de huiskamer een magische transformatie ondergaat die iedereen in het gezin leuk zal vinden.

Specificaties

Apple TV 4K (6e generatie, 2021)
  • HDMI 2.1
  • 802.11ax Wi-Fi 6 met MIMO; gelijktijdige dual band (2,4 GHz en 5 GHz)
  • Gigabit Ethernet
  • Draadloze Bluetooth 5.0-technologie
  • A12 Bionic-chip met 64‑bits architectuur
  • Thread support
  • H.264/HEVC SDR-video tot 2160p, 60 bps, Main/Main 10 Profile
  • HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 Profile) tot 2160p
  • H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuren
  • MPEG-4-video tot 2,5 Mb/s, 640 x 480 pixels, 30 bps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kb/s, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur
Apple TV 4K (5e generatie, 2017)
  • HDMI 2.0A
  • 802.11ac wifi met MIMO; gelijktijdige dual band (2,4 GHz en 5 GHz)
  • Gigabit Ethernet
  • Draadloze Bluetooth 5.0-technologie
  • A10X Fusion-chip met 64‑bits architectuur
  • H.264/HEVC SDR-video tot 2160p, 60 bps, Main/Main 10 Profile
  • HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 Profile) tot 2160p
  • H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuren
  • MPEG-4-video tot 2,5 Mb/s, 640 x 480 pixels, 30 bps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kb/s, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur
Apple TV HD (2015)
  • HDMI 1.4
  • 802.11ac wifi met MIMO
  • 10/100­BASE-T Ethernet
  • Draadloze Bluetooth 4.0-technologie
  • A8‑chip met 64‑bits architectuur
  • HEVC SDR tot 1080p, 30 bps, Main/Main 10 Profile
  • H.264-video tot 1080p, 60 bps, High of Main Profile level 4.2 of lager
  • H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur

Prijzen, uitvoeringen en opslag

Apple TV 4K (6e generatie, 2021)
€199,00 32GB
€219,00 64GB
Apple TV 4K (5e generatie, 2017)
Wordt niet meer door Apple verkocht.
Bekijk hier de actuele prijs van het 32GB en het 64GB model.
Apple TV HD (2015)
€159,00 32GB

Toevoegingen vanuit de community

Workaround: Spotify automatisch starten (Spotify Connect)

[Voor 12% gewijzigd door robcoenen op 27-08-2021 21:01]

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Cross post uit vorige topic, mocht het daar niet meer gelezen worden.

Ga het ook eens proberen. Heb m’n Apple TV sowieso in 4K SDR staan ipv Dolby Vision. :)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Rivanov schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:42:

[Twitter]
Ga het ook eens proberen. Heb m’n Apple TV sowieso in 4K SDR staan ipv Dolby Vision. :)
Klopt. Het proces werkt met iedere iPhone met Face ID die op iOS 14.5 of nieuwer zit en is beschikbaar op de Apple TV 4K (1e en 2e generatie) en de Apple TV HD met tvOS 14.5.

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Nu online
Hoe meer ik over dit kastje lees hoe minder ik hem wil eigenlijk.. De 4K die ik nu heb staan werkt goed, zit geen M1 chip in en de remote zou je los kunnen halen..

Al met al een vrij kleine verbetering? Of gewoon een heel groot compliment dat de 2017 4k nog zo goed mee gaat. Dat terwijl ik de eerste was die hem zou willen vervangen voor een nieuwere.. Maar het is wel minimaal hoor de upgrade

En waar is me airtag in de remote :’)

[Voor 22% gewijzigd door dglavimans op 21-04-2021 18:29]

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:00
dglavimans schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:26:
Hoe meer ik over dit kastje lees hoe minder ik hem wil eigenlijk.. De 4K die ik nu heb staan werkt goed, zit geen M1 chip in en de remote zou je los kunnen halen..

Al met al een vrij kleine verbetering? Of gewoon een heel groot compliment dat de 2017 4k nog zo goed mee gaat. Dat terwijl ik de eerste was die hem zou willen vervangen voor een nieuwere.. Maar het is wel minimaal hoor de upgrade

Het verschil is minimaal. Zeker als je met de oude remote overweg kunt. ;)
Indien meer ingezet zou worden op gaming zou ik krachtigere cpu verwacht hebben.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:30
Ik heb een 4K TV (Samsung Q80T) zonder Dolby Vision. De Apple Remote gebruik ik niet. Games op Apple TV doen we niets mee.

Volgens mij heb ik dan niets aan de nieuwe versie of wel?

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:45
dglavimans schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:26:

Exact dezelfde gedachtes hier. Maar ik heb wel nog een Apple TV nodig voor in de tuin. Twijfel alleen of ik een nieuwe moet halen en alle laat door schuiven of dat ik een oudere goedkopere Apple TV haal. Twijfels twijfels.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Ik heb dat ook wel een beetje. 4K HDR doet mijn huidige ook al (in 10bit etc) en 120 FPS is met gamen niet eens boeiend.

Fijn dat de remote los te koop is dus.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• meesje
TheKerremenke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:55:
[...]

Exact dezelfde gedachtes hier. Maar ik heb wel nog een Apple TV nodig voor in de tuin. Twijfel alleen of ik een nieuwe moet halen en alle laat door schuiven of dat ik een oudere goedkopere Apple TV haal. Twijfels twijfels.
Als je er nog een nodig hebt, zou ik overigens wel voor het nieuwste model gaan.

• TheKerremenke
meesje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:00:
[...]

Als je er nog een nodig hebt, zou ik overigens wel voor het nieuwste model gaan.
Doe ik waarschijnlijk ook. Mezelf kennende. ;)

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik gha deze zeker wel kopen, als is het alleen zodat ik op mijn TV in mijn werkkamer ook Disney plus kan kijken, met de "oude" Appletv 4K :)

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-09 23:49
Ik zat eigenlijk al te loeren naar een nieuwe apple tv.
Ik wil eigenlijk switchen naar internet only en dan tv kijken via NL Ziet. Zijn er anderen die datook op deze manier doen?

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:57

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Ik hou mijn Apple TV 4K, heb de 64GB variant. Deze heb ik via vraag en aanbod hier, perfect ding. Mocht ik een nieuwe kopen dan wordt het de 32GB variant, deze is overkill. Gebruik hem alleen voor Netflix, YouTube, Spotify en Amazon prime.

Mijn Apple TV 4K werkt nog perfect, een van m’n beste aankopen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• TheKerremenke
wokkelz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:17:
Ik wil eigenlijk switchen naar internet only en dan tv kijken via NL Ziet. Zijn er anderen die datook op deze manier doen?
Yep, hier sinds begin dit jaar. Bevalt perfect. Geen gedoe met een schotel, slecht ontvangst, software die vastliep. En kijken vanaf het begin, terug kijken. Niet meer hoeven na te denken over opnemen. Ik ben helemaal om. Mijn schotel en decoder staan er nog, maar al een paar maanden niet meer gebruikt. Dat zegt genoeg.

Daarnaast gebruikte ik de Apple TV al voor Disney+, Netflix enzo. Dus helemaal onbekend was ik er niet mee. Enigste nadeel van NLZiet is, dat het logischerwijs geen Belgische zenders of BBC heeft.

We kijken niet heel veel normale tv maar als we dat doen dan via NL Ziet op de AppleTV. Gaat prima hoor, app is niet fantastisch maar prima mee te leven voor ons gebruik.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
In eerste instantie tijd om de Apple TV HD uit 2015 te gaan vervangen.

Maar eerlijk gezegd werkt het ding nog prima en snel genoeg om nog jaren mee te gaan. Helaas geen 4K, maar die content kijk ik via Netflix-app in LG WebOS.

Als het design enigszins was aangepast en de remote zwart was, wellicht had ik het dan wel gedaan. Mocht er een geweldige aanbieding komen, wellicht alsnog, maar niet voor 199 euro.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-09 17:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:41:
[...]

We kijken niet heel veel normale tv maar als we dat doen dan via NL Ziet op de AppleTV. Gaat prima hoor, app is niet fantastisch maar prima mee te leven voor ons gebruik.
Yup, eens. Hier ook. Al vind ik de laatste (grote) update van NLZIET niet beter dan de vorige versie... maar buiten dat werkt het inderdaad prima genoeg. Door NLZIET samen met de on-demands zoals Netflix heb ik niets anders nodig dan de aTV

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 23-09 09:09
Iemand hier die zowel NLZIET heeft en de t-mobile appletv app heeft? Zit er hier veel kwaliteitsverschil tussen?

• LCHero
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-09 18:36
Wel wat teleurgesteld in de nieuwe ATV 4K. Had gehoopt op wat meer power voor bijv. Zwift en Spatial Audio voor mijn AirPods Max. Na al die tijd een chip van 2 jaar oud, terwijl de vorige keer er wel een redelijk nieuwe en zwaardere X chip in kwam. Wilde mijn huidige 4K vervangen een nieuwe halen, maar ik laat de 4K voorlopig wel staan.

Oh ja, de nieuwe remote is wel een duidelijke verbetering. Die ga ik mooi gebruiken met de oude 4K 8)

[Voor 13% gewijzigd door LCHero op 22-04-2021 08:22]

• TheKerremenke
Mezkeijou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:14:
Iemand hier die zowel NLZIET heeft en de t-mobile appletv app heeft? Zit er hier veel kwaliteitsverschil tussen?
Geen ervaringen mee, wel over nagedacht. Maar prijstechnisch viel bij mij de T-mobile keuze als snel af. Bijna dubbel zo duur....

• Mezkeijou
TheKerremenke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:26:
[...]

Geen ervaringen mee, wel over nagedacht. Maar prijstechnisch viel bij mij de T-mobile keuze als snel af. Bijna dubbel zo duur....
Jawel maar dan wel meer dan dubbel zoveel meer zenders. Maar ja daar heb je toch geen tijd voor als je al andere streamingzenders hebt.

• TheKerremenke
Mezkeijou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:37:
[...]

Jawel maar dan wel meer dan dubbel zoveel meer zenders. Maar ja daar heb je toch geen tijd voor als je al andere streamingzenders hebt.
Ook dubbel zoveel reclame. 😜

Ja, sinds de huidige Apple TV doe ik dat al zo.
Eerst keek ik via Knippr. Nu via NLziet. Daarnaast gebruik ik enkele streaming apps en ooit Infuse maar nu Plex.
Dat Apple Music en Photos er op zit is prettig. De Apple TV is mijn enige apparaat aan de TV (naast mijn Switch) maar doe er verder dus alles mee.

Mijn partner vind de huidge remote klote. Dus die is zeer welkom, maar duur. Mijn slaapkamer heeft nog een Apple TV HD. Ik denk dat ik de nieuwe ga kopen voor de woonkamer, dan kan de oude 4K door naar mijn slaapkamer (voor alle HEVC content). Dan heb ik én de nieuwe remote én de nieuwe aTV (die ik volgens mij niet nodig heb, zonder een abo op Arcade).
TheKerremenke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:12:
[...]

Ook dubbel zoveel reclame. 😜
Dit idd. Ik doe er alles aan om zo min mogelijk van die meuk mee te krijgen, eigen dns servers, adblockers, betalen voor diensten, etc en dan is het echt schrikken hoeveel reclame er op de normale tv is, geen doorkomen aan.

• Mezkeijou
iAR schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:18:
[...]

Ja, sinds de huidige Apple TV doe ik dat al zo.
Eerst keek ik via Knippr. Nu via NLziet. Daarnaast gebruik ik enkele streaming apps en ooit Infuse maar nu Plex.
Dat Apple Music en Photos er op zit is prettig. De Apple TV is mijn enige apparaat aan de TV (naast mijn Switch) maar doe er verder dus alles mee.

Mijn partner vind de huidge remote klote. Dus die is zeer welkom, maar duur. Mijn slaapkamer heeft nog een Apple TV HD. Ik denk dat ik de nieuwe ga kopen voor de woonkamer, dan kan de oude 4K door naar mijn slaapkamer (voor alle HEVC content). Dan heb ik én de nieuwe remote én de nieuwe aTV (die ik volgens mij niet nodig heb, zonder een abo op Arcade).
Wat vindt zij 'klote' aan de remote? Je kan ook het vorige model nemen toch? Die is wel goedkoper.
Ik heb er zelf geen ervaring met de T-Mobile app maar NLZiet lijkt toch wat beter uit de verf te komen dan de T-Mobile app:

Anderzijds. Positieve mensen laten vaak niet hun feedback / stem achter.

• Mezkeijou
Ik heb hier T-mobile thuis en ik gebruik nagenoeg de T-mobile anywhere app op de ATV. Terwijl de STB er naast staat. Ik kijk eigenlijk alleen naar het nieuws van RTL en NOS. Voor de rest af en toe de Mol en zo. Maar that's it. Vroeger ging je nog uit ellende andere zenders bekijken. Maar dat is verleden tijd nu je zelf je tijd kan indelen met Netflix en zo.

Ik heb een snelle berekening gemaakt wat ik uit zou sparen per maand als ik mijn abonnementen zou herstructureren. Ik kom dan uit op een besparing van 60 eur per maand uit. Dat is toch een flinke aanbetaling op een apple product ieder jaar.

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 23-09 23:00
Heb NLZiet gebruikt en nu de T-Mobile Tv App. Misten toch wat zenders, voornamelijk sport. Beeldkwaliteit is vergelijkbaar. Bij snelle beelden bv bij sport zou nog iets beter kunnen.

• TheKerremenke
svenvg93 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:39:
[...]

Heb NLZiet gebruikt en nu de T-Mobile Tv App. Misten toch wat zenders, voornamelijk sport. Beeldkwaliteit is vergelijkbaar. Bij snelle beelden bv bij sport zou nog iets beter kunnen.
Inderdaad moet je voor sport bij andere aanbieders zijn. Hiervoor gebruikte ik eerst de Ziggo go app (AirPlay) puur voor F1. Dit jaar over gestapt naar F1TV en dat bevalt ook goed. Zeker met de onofficiële F1A-TV app. Zo hoef ik niet meer te AirPlayen hiervoor.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Nu ook AppleCare+ voor de AppleTV. Hoewel het niet persé duur is (€ 29) vraag ik me af waarom je zoiets zou nemen voor een apparaat dat als het goed is gewoon altijd op één plek ligt en waar niet zoveel mee kan gebeuren.

omniscale.nl

• ecm.smits
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 11:38
TheKerremenke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:34:
[...]

Inderdaad moet je voor sport bij andere aanbieders zijn. Hiervoor gebruikte ik eerst de Ziggo go app (AirPlay) puur voor F1. Dit jaar over gestapt naar F1TV en dat bevalt ook goed. Zeker met de onofficiële F1A-TV app. Zo hoef ik niet meer te AirPlayen hiervoor.
welke onofficiele app gebruik je hiervoor? en is dat ook een app voor de apple tv?

• TheKerremenke
ecm.smits schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:21:
[...]

welke onofficiele app gebruik je hiervoor? en is dat ook een app voor de apple tv?
F1ATV, welke enkel via TestFlight te installeren is. Dit is inderdaad een app voor de Apple TV.
Zie https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Inclusief multiview support sinds afgelopen weekend. (Laatste update) _/-\o_ :9~ oOo

[Voor 47% gewijzigd door TheKerremenke op 22-04-2021 12:30]

• ecm.smits
TheKerremenke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:26:
[...]

F1ATV, welke enkel via TestFlight te installeren is. Dit is inderdaad een app voor de Apple TV.
Zie https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Inclusief multiview support sinds afgelopen weekend. (Laatste update) _/-\o_ :9~ oOo

[Afbeelding]

[Afbeelding]
top. dank je wel. Ga even uitzoeken hoe ik dat precies moet installeren

• TheKerremenke
ecm.smits schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:32:
[...]

top. dank je wel. Ga even uitzoeken hoe ik dat precies moet installeren
TestFlight op je iPhone installeren, eveneens op de Apple TV. Dan je op je iPhone aanmelden voor de beta, dit kan via de link op GitHub. (F1ATV is enkel in beta vorm ivm de rechten).

Daarna kun je hem via de TestFlight app op de AppleTV installeren.

Vervolgens enjoy >:) 8) d:)b

Succes ermee

[Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 22-04-2021 12:37]

• Thalaron
posttoast schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:48:
Nu ook AppleCare+ voor de AppleTV. Hoewel het niet persé duur is (€ 29) vraag ik me af waarom je zoiets zou nemen voor een apparaat dat als het goed is gewoon altijd op één plek ligt en waar niet zoveel mee kan gebeuren.
Niet duur? Zo’n 15% van de aanschafprijs voor iets waarbij de kans op defecten nagenoeg 0 is binnen de te verwachte levensduur.

Het is geen telefoon die je heel de dag aan het rondzeulen bent die kan vallen enzo...

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Ja eens, ik begin er dan ook niet aan ;) Maar ik zie sowieso eigenlijk niet zoveel reden om mijn huidige 4K een update te geven.

omniscale.nl

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Thalaron schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:47:
[...]

Niet duur? Zo’n 15% van de aanschafprijs voor iets waarbij de kans op defecten nagenoeg 0 is binnen de te verwachte levensduur.

Het is geen telefoon die je heel de dag aan het rondzeulen bent die kan vallen enzo...
Klopt.

Ik heb 1 defecte Apple TV gehad, waarvan de afstandsbediening niet wilde koppelen. Ik ging langs de Amac en zij probeerde ook nog wat trucjes, maar niets wilde werken. Omdat hij ter reparatie moest worden opgestuurd naar Apple kreeg je ook de standaard vragen of er geen water- val en stootschade was, etc. De medewerker gaf aan dat alle Apple TV's die de winkel ooit had ingenomen ter reparatie simpelweg zonder discussie zijn vervangen door Apple (zo ook de mijne). Er kan inderdaad erg weinig kapot, en wat er kapot gaat is schijnbaar zonder discussie gedekt.

Al met al lijkt me AC+ dus weinig toevoegen, een kleine val overleeft het apparaat wel, en verder zit het op één plek. Bij de andere devices is het soms waard omdat je altijd reparatie/nieuw product krijgt binnen 2 jaar, zonder te discussiëren met de winkelier

• ecm.smits
TheKerremenke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:34:
[...]

TestFlight op je iPhone installeren, eveneens op de Apple TV. Dan je op je iPhone aanmelden voor de beta, dit kan via de link op GitHub. (F1ATV is enkel in beta vorm ivm de rechten).

Daarna kun je hem via de TestFlight app op de AppleTV installeren.

Vervolgens enjoy >:) 8) d:)b

Succes ermee
Ik heb wel een account nodig bij F1 tv?

• TheKerremenke
ecm.smits schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb wel een account nodig bij F1 tv?
Ja, die heb je inderdaad nodig.

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 08:57
LCHero schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:16:
Na al die tijd een chip van 2 jaar oud, terwijl de vorige keer er wel een redelijk nieuwe en zwaardere X chip in kwam.
Misschien is die 2 jaar oude chip goed genoeg.

Intel heeft het gepresteerd om 6 jaar lang dezelfde chip met telkens een microscopische verbetering te presenteren met hun Core i serie. Apple is er niet voor niets vanaf gestapt!

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-09 20:59
Rivanov schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:42:

[Twitter]
Dat is wel gaaf. Vraag me wel af of het ook echt beter wordt, zeker de moderne oleds komen al goed gecalibreerd uit de fabriek.

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:52
Ik. Ik vind de tmobile app echt ruk! NLZIET veel fijner en sneller in gebruik. Wel minder kanalen.. maar voor Nederlandse kanalen echt prima. T-Mobile loopt vaak vast en verder kijken werkt slecht.

• Thalaron
Ik begrijp dat de nieuwe Apple TV 4K Chroma 4:4:4 4K HDR kan en de oude Max 4.2.2.

Maar... dat is denk ik enkel en alleen wanneer je een HDMI 2.1 poort hebt? Of is lager ook voldoende? Ik snap dat je voor 4K (HDR) 120Hz 2.1 nodig hebt, maar is dat ook het geval bij zeg 60Hz?

Die heb ik... 1... en die is gereserveerd voor mijn XSX. Gezien de problemen met HDMI 2.1 receivers heb ik slechts 1 ingang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
De nieuwe AppleTV4K heeft ondersteuning voor thread.
https://homekitnews.com/2...tv4k-adds-thread-support/

@robcoenen Meenemen in de topic start?

[Voor 14% gewijzigd door meesje op 23-04-2021 22:06]

meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:04:
De nieuwe AppleTV4K heeft ondersteuning voor thread.
https://homekitnews.com/2...tv4k-adds-thread-support/

@robcoenen Meenemen in de topic start?
Bij deze opgenomen in de specs ;-)

• meesje
robcoenen schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:55:
[...]

Bij deze opgenomen in de specs ;-)
Nog een verschilletje dat vermeld kan worden?
High frame rate Dolby Vision/HDR

https://9to5mac.com/2021/...tv-4k-vs-old-apple-tv-4k/

• ptrv
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 23-09 16:37
Handig overzichtje van de verschillen tussen de modellen:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1619167195

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Net mijn Apple TV geüpdatet naar tvOS 14.5 en de kalibratie uitgevoerd met mijn iPhone X.
Mijn TV stond in ingesteld op 'Levendig' met wat handmatige tweaks maar voor de kalibratie moest ik deze op standaard zetten. En dus de TV op standaard gezet en de kalibratie uitgevoerd maar de kalibratie zorgt er juist voor dat de kleuren grauwer zijn dan het origineel.

Ik hou het bij 'Levendig' met mijn eigen tweaks :9
offtopic:
Ik weet dat de kleuren hierdoor oververzadigd zijn maar dat heeft nou net mijn voorkeur, ook omdat ik veel zonlicht heb

• TheKerremenke
VirinR schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:13:
Net mijn Apple TV geüpdatet naar tvOS 14.5 en de kalibratie uitgevoerd met mijn iPhone X.
Mijn TV stond in ingesteld op 'Levendig' met wat handmatige tweaks maar voor de kalibratie moest ik deze op standaard zetten. En dus de TV op standaard gezet en de kalibratie uitgevoerd maar de kalibratie zorgt er juist voor dat de kleuren grauwer zijn dan het origineel.

Ik hou het bij 'Levendig' met mijn eigen tweaks :9
offtopic:
Ik weet dat de kleuren hierdoor oververzadigd zijn maar dat heeft nou net mijn voorkeur, ook omdat ik veel zonlicht heb
Grappig hier was het juist andersom. Voor kalibratie was het grauw en nu juist fellere levendigere kleuren. Tv was ook ingesteld met handmatige tweaks.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-09 00:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Moet je verplicht zo'n kalibratie door? Ik heb best wat tijd besteed aan het instellen van mijn TV zodat het optimaal is nu. Ik heb weinig zin om daaraan te gaan sleutelen eigenlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:32:
Moet je verplicht zo'n kalibratie door? Ik heb best wat tijd besteed aan het instellen van mijn TV zodat het optimaal is nu. Ik heb weinig zin om daaraan te gaan sleutelen eigenlijk.
Nee hoor, is optioneel.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:32:
Het is ook geen calibratie van je TV. Het is enkel een calibratie van de kleur output van de Apple TV. Dit is dus meer voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker die z’n tv niet kalibreert. ;)

Jij bent niet de target groep voor deze functie.
Overigens kun je het gewoon instellen en op basis van het eindresultaat bepalen of je de color balance wel of niet gebruikt. Je krijgt namelijk een before en after te zien en je kunt op dat moment bepalen of je het wil gebruiken.

[Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2021 06:36]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Thalaron
In mijn huidige setup heb ik mijn Apple TV 4K aangesloten op mijn Samsung Q80T. Ik weet dat enkel HDMI input 4 een 2.1 versie betreft en daar hangt mijn Series X aan.

Ik kan zo 123 niet gevonden krijgen wat de exacte spec. bij de resterende 3 inputs is (buiten dat er 1 ARC geschikt is). Ik vermoed HDMI 2.0 gelet op het QLED forum maar welke opties hieronder vallen bij deze TV weet ik ik dus niet geheel zeker.

Het enige dat ik nu 'mis' aan de huidige Apple TV is dat ik geen Chroma 4:4:4 aankan. Of dat een werkelijk verschil zal maken in de beleving is 2... maar iemand enig idee of ik hier gebruik van kán maken?

PS: Ik snap dat dit middels een HDMI 2.1 geschikte receiver wel op te lossen zou moeten zijn, echter zijn daar helaas veel problemen mee. Daarnaast; Zolang ik die niet hoef te vervangen dan stel ik dat hoe dan ook liever uit :)

[Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 28-04-2021 21:22]

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:02
Ik heb verschillende mediaspelers gehad en op dit moment een MiBox3 staan. De support is slecht en moet hem vaak herstarten zodat het weer werkt.

Nu wil ik best wat meer betalen voor een AppleTV kastje omdat de support van Apple volgens mij gewoon erg goed is. We hebben daarom ook een aantal ipads in huis (verder telefoons op Android en PC op Windows en dat is prima).

Op dit moment gebruik ik de (Chrome)Cast functie van de MiBox regelmatig om videos te casten (zoals deze week met de streamers). Ook gebruik ik Kodi om mijn media af te spelen vanaf mijn NAS. Kan dit allebei ook met de AppleTV?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

jongetje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:45:
Op dit moment gebruik ik de (Chrome)Cast functie van de MiBox regelmatig om videos te casten (zoals deze week met de streamers).
Ja, vanaf je iPad's kun je AirPlay gebruiken om je screen te mirroren of om video's te pushen naar de aTV. In het geval van de streamers stond het airplay icoon netjes bij de video om te "casten" naar de aTV.
Ook gebruik ik Kodi om mijn media af te spelen vanaf mijn NAS
Geen Kodi in ieder geval, er is wel MrMC, of de geliefde optie hier: Infuse

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:02
The Inquisitor schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:14:
[...]

Ja, vanaf je iPad's kun je AirPlay gebruiken om je screen te mirroren of om video's te pushen naar de aTV.
[...]
Dus ik kan dan niet meer vanaf mijn Android toestellen casten oid?

• ChrisM
jongetje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:15:
[...]

Nee, niet standaard.
Er zijn vast wel apps voor. Snel even zoeken: https://letsview.com/mirror-android-to-apple-tv.html

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 23-09 20:41
Het viel me net op dat het icoontje voor de remote in iOS ook is geüpdatet naar de nieuwe ATV Remote look.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-09 20:59
jongetje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:15:
[...]

Als casten voor je van belang is zou ik de Google TV stick overwegen. De Apple TV haal je het meeste uit als je hem stand-alone gebruikt als je't mij vraagt.

• ChrisM
Cyleo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:40:
[...]

Als casten voor je van belang is zou ik de Google TV stick overwegen. De Apple TV haal je het meeste uit als je hem stand-alone gebruikt als je't mij vraagt.
Nou, ik vind het voor af en toe Airplay ook prima. (Naast zeker stand-alone gebruik, zoals youtube, NLZiet, en Apple Arcade games)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:35
Vanaf wanneer kan je nu bestellen?
Ik dacht 30/4, maar het lukt nog niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-09 18:36
Tommie12 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:57:
Vanaf wanneer kan je nu bestellen?
Ik dacht 30/4, maar het lukt nog niet...
Amerika is nu nog niet wakker ;) Vanaf 14:00 uur gaan de preorders hier was open.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Oké toch maar de nieuwe Apple TV besteld, wilde eerst alleen de remote maar nu schuif ik alles een plaatsje door. Levering 21-28 mei.

• Mumsel
  • Registratie: augustus 2002
Pre order gelukt even na 14.00. Uiteindelijk via de website gedaan IPV de app. Kreeg daar telkens een foutmelding dat het product niet in het mandje kon worden geplaatst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier hetzelfde. Alles mag doorschuiven. De Apple TV HD en 4K mogen naar de slaapkamer en het terras. Kan daar de Apple TV 3 met pensioen. Komt er in de woonkamer een nieuwe 4K HDR met nieuwe afstandsbediening

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:54
Mumsel schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:09:
Pre order gelukt even na 14.00. Uiteindelijk via de website gedaan IPV de app. Kreeg daar telkens een foutmelding dat het product niet in het mandje kon worden geplaatst.
Apple TV 4K besteld via de Apple Store app met Apple Pay, levering voorzien tussen 21 en 28 mei.

Nu hopen dat Zwift ook 4K gaat ondersteunen via Apple TV 8)

• epo
  • Laatst online: 11:36
Hier ook maar de nieuwe besteld, je krijgt ook weer een gratis jaar AppleTV+ en wilde de nieuwe remote dus waarom ook niet :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:33
TheKerremenke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:18:
Hier hetzelfde. Alles mag doorschuiven. De Apple TV HD en 4K mogen naar de slaapkamer en het terras. Kan daar de Apple TV 3 met pensioen. Komt er in de woonkamer een nieuwe 4K HDR met nieuwe afstandsbediening [Afbeelding]
Waarom kies je voor de 64GB? Ik kan me echt geen reden bedenken waarom ik meer opslag nodig zou hebben, maar misschien zie ik iets over het hoofd? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Hier ook besteld, na een aantal moeizame pogingen vanaf 14:00.
Mijn huidige 4K kan naar de slaapkamer waar nog een gen 3 staat.

@omgwtfbbq zelf voor de 64GB gekozen vanwege het geringe prijsverschil met de 32GB.

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

epo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:39:
Hier ook maar de nieuwe besteld, je krijgt ook weer een gratis jaar AppleTV+ en wilde de nieuwe remote dus waarom ook niet :)
Je bedoelt met 'ook': opnieuw? Want dat gaat 'm niet worden, ben ik bang.
Het jaar gratis AppleTv+ is gebaseerd op het ID, als je deze dienst al eens een jaar gratis hebt gehad, krijg je die niet weer opnieuw, in elk geval niet met hetzelfde ID.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Tommie12
Hier ook besteld via Swift, en ik heb ook de 64 GB gekozen. Als dat vermijdt dat ik die ooit moet vervangen is het goed besteed geld...

Nu wil ik ook eens uitzoeken of ik met dat kastje ook makkelijk naar de belgische TV kan kijken.
Kan ik misschien mijn TV decoder gewoon buiten gooien.

• loevestein
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22-08 10:40
Ik heb de 64 GB besteld. Levering 21 - 28 mei.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

epo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:39:
Geldt enkel voor nieuwe gebruikers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
omgwtfbbq schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:44:
[...]

Waarom kies je voor de 64GB? Ik kan me echt geen reden bedenken waarom ik meer opslag nodig zou hebben, maar misschien zie ik iets over het hoofd? :)
Ik heb altijd de 64Gb versie gekocht. Kost maar €20,- meer. Heb ik het nodig waarschijnlijk niet, maar achteraf vergroten gaat niet. Daarnaast kost de infuse library en de apps ook de nodige ruimte. Om nog niet te spreken van die 4K Aerial screensavers.

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
KillerBee schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:51:
[...]

Je bedoelt met 'ook': opnieuw? Want dat gaat 'm niet worden, ben ik bang.
Het jaar gratis AppleTv+ is gebaseerd op het ID, als je deze dienst al eens een jaar gratis hebt gehad, krijg je die niet weer opnieuw, in elk geval niet met hetzelfde ID.
Klopt, als je al een gratis jaar Apple TV+ heb gehad dan kan je dat jaar niet met de aankoop van een ander apparaat (iPhone, iPad, Mac, Apple TV) verlengen. Anders zou ik nu 2 jaar extra hebben vanwege de aankoop van 2 Macs.

• omgwtfbbq
  • Laatst online: 11:33
TheKerremenke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:20:
[...]

Ik heb altijd de 64Gb versie gekocht. Kost maar €20,- meer. Heb ik het nodig waarschijnlijk niet, maar achteraf vergroten gaat niet. Daarnaast kost de infuse library en de apps ook de nodige ruimte. Om nog niet te spreken van die 4K Aerial screensavers.
Ah ja dan is 64GB geen gekke optie. Bedankt voor je antwoord!

Ik ga zelf toch voor de 32GB, heb nu ook 32GB Apple TV HD en nooit problemen mee gehad, maar ik gebruik geen Infuse en verder eigenlijk alleen maar Streaming Services. Ik upgrade enkel voor 4K HDR, 1Gbit ethernet en de remote :)

• Skadrow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03-09 22:58
Waarom kiezen jullie voor de 64gb versie?

• Tommie12
Skadrow schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:38:
Waarom kiezen jullie voor de 64gb versie?
20€ verschil....
En als dit een paar jaar moet mee gaan, dan wil ik niet tegen de geheugengrens aan lopen.
Kan je ergens zien hoeveel je gebruikt op je AppleTV?

Ik heb nu een 32 GB 4K maar het zou mij verbazen als ik daar 5 GB (zonder os) van gebruikt heb.

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:22
Zojuist ook een 64GB versie gekocht. Geen idee wat ik met 64GB ga doen maar als ik ooit te weinig opslag heb met 32GB dan sla je jezelf voor je kop voor die €20.

Zal wel een groot verschil worden komend vanaf een Apple TV 3. :)

• TheKerremenke
Donstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:41:
Kan je ergens zien hoeveel je gebruikt op je AppleTV?

Ik heb nu een 32 GB 4K maar het zou mij verbazen als ik daar 5 GB (zonder os) van gebruikt heb.
Ergens in instellingen kun je de opslagruimte bekijken.

In settings, Algemeen, manage storage. Daar kun je het zien.

[Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 30-04-2021 15:56]

• meesje
TheKerremenke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:54:
[...]

Toch alleen het gebruik per app en niet de totaal opslag? Een paar jaar geleden was deze optie er overigens wel. Echt zot dat ze dat er uit gesloopt hebben en je er een app voor nodig hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!
[...]

Aah top ik zocht het onder info.

Maar goed dat ik ook deze keer weer een 32GB genomen heb want ik heb nog geen 500 MB gebruikt 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 03:33
Donstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:06:
[...]

Aah top ik zocht het onder info.

Maar goed dat ik ook deze keer weer een 32GB genomen heb want ik heb nog geen 500 MB gebruikt 8)7

[Afbeelding]
Je kan een app downloaden op de ATV, heet Spaceleft. (of iets in die geest)

Forzarthon?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20-09 00:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Was het niet zo dat gekochte content in de iTunes store werd gedownload naar je device? Dan kun je wel wat ruimte gebruiken. Of als je je foto's en video's erop gooit.

Als je alleen streamt, is 32 genoeg. Maar net als met een iPhone zit ik liever gewoon ruim in de opslag dan tekort. Erger me dood aan onze iPad die continu vol staat te zijn. Haal je 5 apps weg, staat 'ie een dag later weer vol met ' iets'. Daar ben ik echt te oud voor hoor...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:48
Mr. Freeze schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:11:
Je kan een app downloaden op de ATV, heet Spaceleft. (of iets in die geest)
Daar was ik niet van op de hoogte. Even gegoogled en inderdaad daar is een app 'Space Left' voor, maar ook een app 'TV Info for Apple TV' (Bron)

• Gethijsem
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Ik heb ook de 64 GB besteld, met ervaringen van te weinig opslag op apparaten in het verleden hoefde ik voor die twee tientjes meer daar niet over te twijfelen.

• Gethijsem
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Binnenkort ook maar even kijken voor een tweedehands van de vorige versie voor op onze Viewsonic M2 beamer, daar hangt nu een hele oude aan, opvolgers daarvan zullen Marktplaats wellicht nu overspoelen :).

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Hier ook om 14:00 de 64GB variant besteld,
betaald met CC middels Apple Pay nog niet afgeboekt maar zal wel goed komen. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 09:10
Mixpower schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:16:
Hier ook om 14:00 de 64GB variant besteld,
betaald met CC middels Apple Pay nog niet afgeboekt maar zal wel goed komen. :+
Hier hetzelfde. Zal wel komen dat levering wat langer duurt. Normaal is het meteen de vrijdag erop. Ik sta nu op 28 mei volgens orderstatus.

Ik kijk enorm uit naar de nieuwe remote. Ook Thread support was voor mij een reden om te upgraden. Mijn huidige ATV heeft toch wel een belangrijke rol gekregen met alle Automation spul.

Huidige ATV gaat naar de ouders.

Overigens vorige week toch maar eens een Belkin HDMI “8K” kabel gescoord. Op bol was ie cheaper dan bij Apple. Gek genoeg nu geen geflikker meer als de ATV aanspringt. Tv switched naar de juiste HDMI Dolby Vision logo komt in beeld en dan is ie er. Met m’n vorige kabel zat ie dan eerst te flimmeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:16
Gisteren om 14:09 uur ook de 64GB besteld. Op de website is de levering van 21-28 mei voor de 64GB inmiddels aangepast naar 28 mei - 4 juni.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-09 22:37
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:51:
Was het niet zo dat gekochte content in de iTunes store werd gedownload naar je device? Dan kun je wel wat ruimte gebruiken. Of als je je foto's en video's erop gooit.
Iemand die dit weet? heb momenteel nog niets gekocht maar dit is wel van belang voor de aankoop van de nieuwe 4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 08:57
@dongilles
Zo werkte het 80 jaar geleden misschien, maar tegenwoordig is alles (i)Cloud!
Bij VLC kun je wat lokaal installeren als je daar de behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mezkeijou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:52:
Wat vindt zij 'klote' aan de remote? Je kan ook het vorige model nemen toch? Die is wel goedkoper.
Het swipen gaat niet vloeiend genoeg. Of je bent net niet 'hard genoeg' en de focus blijft staan of je bent net te hard en je hebt de laatste optie al weer geselecteerd.

Ik vind een clickwheel achtig iets zelf ook fijner. Heb dus de Apple TV 4K 2021 besteld. De normale 4K gaat nu naar de slaapkamer en de HD gaat op marktplaats.
Ik wilde eigenlijk alleen de remote, maar relatief gezien wel duur. En volgens mij krijg ik nu ook weer gratis aTV+ (en dat heb ik al gratis zo lang het er is; ik kijk er overigens vrij weinig naar).

Dan moet je zelf gaan tellen, er is ook een app. Die laat ook de caches van alles zien. Of het anno vandaag nog up to date is, geen idee. Ik heb nog 3 GB vrij op mijn 64GB model, terwijl de apps die in het instellingen menu getoond worden dat lang niet allemaal zijn.
@Donstil je gebruikt in werkelijkheid dus waarschijnlijk wel meer!
dongilles schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:29:
Iemand die dit weet? heb momenteel nog niets gekocht maar dit is wel van belang voor de aankoop van de nieuwe 4K
Je kunt niets offline op je Apple TV bewaren, helaas. Alle apps moeten ook alles streamen van Apple. Ik heb een hele discussie gehad met de makers van Infuse hierover.
Overigens werkt het overal zo: iPad, Mac, etc. Een heel irritante keuze voor elk device. Ik kijk dus nooit foto's op mijn Apple TV want loading, loading, loading. Ook vliegen boeken, foto's en bestanden van mijn iPad ondanks dat ik voldoende ruimte heb... en dan zit je ineens wifiloos zonder content (en bedankt, Apple 8)7 ).

[Voor 21% gewijzigd door iAR op 01-05-2021 13:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!
iAR schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:28:
Dan moet je zelf gaan tellen, er is ook een app. Die laat ook de caches van alles zien. Of het anno vandaag nog up to date is, geen idee. Ik heb nog 3 GB vrij op mijn 64GB model, terwijl de apps die in het instellingen menu getoond worden dat lang niet allemaal zijn.
@Donstil je gebruikt in werkelijkheid dus waarschijnlijk wel meer!
Aah nou ja we zijn niet super veeleisend, zie ook de kleine lijst met apps die geïnstalleerd staan. Voornamelijk een doosje voor YouTube hier :P

Edit: Ik heb die App van hierboven gedraaid, 10 GB vrij en dat is dan inclusief het OS enz. Vind het wel prima dus.

[Voor 9% gewijzigd door Donstil op 01-05-2021 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Ik heb twee 32GB Apple TV 4K’s. Meer dan voldoende opslag voor mij. Enige dat er op staat:

- Netflix
- YouTube
- Infuse (streamt vanaf Plex Media Server, draaiende op een NUC)
- Plex (streamt vanaf Plex Media Server, draaiende op een NUC)
- Twitch
- Unofficial F1TV app
- iPlayTV (voor m’n IPTV channels)

- ZiggoGo (enkel op de slaapkamer Apple TV 4K)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 03:33
Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Aah nou ja we zijn niet super veeleisend, zie ook de kleine lijst met apps die geïnstalleerd staan. Voornamelijk een doosje voor YouTube hier :P

Edit: Ik heb die App van hierboven gedraaid, 10 GB vrij en dat is dan inclusief het OS enz. Vind het wel prima dus.
Heb je toevallig het downloaden van nieuwe screensavers ook uitgeschakeld? Ik heb het vermoeden dat die screensavers de opslag helemaal vol laten lopen buiten het zicht van apps als Space Left om. Vroeger had ik nogal eens dat Infuse en mrmc de bibliotheek hadden verwijderd ivm ruimtegebrek, terwijl ik net als jij ook weinig spannends op de atv heb staan. Sinds ik downloaden van nieuwe screensavers heb uitgeschakeld nooit meer ruimtegebrek gehad op m’n 32 Gig atv 4K.

Forzarthon?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:43:
[...]

Heb je toevallig het downloaden van nieuwe screensavers ook uitgeschakeld? Ik heb het vermoeden dat die screensavers de opslag helemaal vol laten lopen buiten het zicht van apps als Space Left om. Vroeger had ik nogal eens dat Infuse en mrmc de bibliotheek hadden verwijderd ivm ruimtegebrek, terwijl ik net als jij ook weinig spannends op de atv heb staan. Sinds ik downloaden van nieuwe screensavers heb uitgeschakeld nooit meer ruimtegebrek gehad op m’n 32 Gig atv 4K.
Nee dat staat allemaal gewoon aan. Maar die rouleren sowieso dacht ik, het is zover ik weet niet mogelijk om ze allemaal te bewaren.

Infuse heb ik er wel op. Maar verbind met Plex, dus misschien dat de library dan kleiner is? Geen idee hoor maar al die meta data staat daar al in, dus dat opnieuw ophalen is dan niet direct nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 23-09 22:38
Voor ons bevalt de (oude) 4k AppleTV nog goed genoeg, ik game verder ook nooit op dat ding dus zou niet weten wat ik met de nieuwe chip moet.. (beetje zelfde probleem als met de iPad Pro 2018.. Die was zo goed dat de nieuwe onnodig zijn wat uiteraard positief is!)

Wel, de nieuwe remote gekocht want ik ben benieuwd haha.

We gebruiken onze AppleTV voor alles (F1 TV, elke avond tv kijken via verschillende AppleTV integraties in de US, AppleTV+)

Edit: Mocht ik ooit een 2de TV kopen en me (nogal budget) 4K tv doorschuiven naar een slaapkamer dan upgrade ik wel de AppleTV en kan deze 'oude' mee met deze tv.

[Voor 15% gewijzigd door ex87 op 02-05-2021 18:11]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03-09 22:58
Ik heb de oude apple 2017 een tijd geleden geprobeerd maar direct terug gestuurd omdat de remote een drama was en er was een bug die ervoor zorgde dat de apple tv moest restarten door zwart scherm of grijs scherm, bleek iets met LG te zijn. Alle soorten kabels geprobeerd van HDMI 1 tot 2.0a.

Wel de smaak te pakken met apple tv en het gebruiksvriendelijk interface en apps. Zo gebruikte ik VLC als een soort van remote server op de appleTV waarmee je bestanden erheen kon kopiëren vanaf een laptop of pc.

Toch maar de nieuwe besteld in 64gb, word bezorgd op 28mei staat er.
64gb gekozen omdat ik vlc zo wil gebruiken en geen nas heb.

Hopelijk werkt deze wel correct met mijn tv, want ik vind de nieuwe remote echt veel beter.

Nu gebruik ik de PS5 met media remote maar je hebt geen appstore en je kan er niet heen casten/airplay. Wel heb je standaard netflix, disney+, spotify, prime video en youtube, plex, appletv en twitch, maar mis toch ziggoTV, videoland en vlc.

[Voor 12% gewijzigd door Skadrow op 02-05-2021 20:10]

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee