Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Skadrow schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:59:
Ik heb de oude apple 2017 een tijd geleden geprobeerd maar direct terug gestuurd omdat de remote een drama was en er was een bug die ervoor zorgde dat de apple tv moest restarten door zwart scherm of grijs scherm, bleek iets met LG te zijn. Alle soorten kabels geprobeerd van HDMI 1 tot 2.0a.

Wel de smaak te pakken met apple tv en het gebruiksvriendelijk interface en apps. Zo gebruikte ik VLC als een soort van remote server op de appleTV waarmee je bestanden erheen kon kopiëren vanaf een laptop of pc.

Toch maar de nieuwe besteld in 64gb, word bezorgd op 28mei staat er.
64gb gekozen omdat ik vlc zo wil gebruiken en geen nas heb.

Hopelijk werkt deze wel correct met mijn tv, want ik vind de nieuwe remote echt veel beter
Hopelijk werkt je LG wel correct met de Apple TV. Want het probleem was toch tussen de Apple TV en LG. Hier werkt de Apple TV (4K) wel prima met een Sony tv. Ook de Apple TV HD werkt prima met een LG tv op de slaapkamer. Dus ben wel benieuwd wat het probleem precies is.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik dacht dat iedereen hier wel een Harmony remote gebruikte inmiddels ;) ik haal de Apple TV remote zelden uit de kast.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Haha totdat je kinderen krijgt en deze schatjes in 1 jaar tijd 2 Harmony remotes slopen. Toen maar een siliconen hoesje van nog geen tientje gekocht voor de Apple TV remote en deze is niet kapot te krijgen in 3 jaar tijd en zeer intensief gebruik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OneMoreThing schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:10:
Haha totdat je kinderen krijgt en deze schatjes in 1 jaar tijd 2 Harmony remotes slopen. Toen maar een siliconen hoesje van nog geen tientje gekocht voor de Apple TV remote en deze is niet kapot te krijgen in 3 jaar tijd en zeer intensief gebruik. :)
Nu wil je zeker niet dat je Harmony stuk gaat. Logitech is er mee gestopt.
Voor de atv remote ooit zo’n siliconen hoesje gekocht (2 euro via Ali). Inderdaad ideaal in kleine kinderhandjes. Hoe vaak ik wel niet de remote heb horen vallen. Nog wel op een kleed trouwens, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
TheKerremenke schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Hopelijk werkt je LG wel correct met de Apple TV. Want het probleem was toch tussen de Apple TV en LG. Hier werkt de Apple TV (4K) wel prima met een Sony tv. Ook de Apple TV HD werkt prima met een LG tv op de slaapkamer. Dus ben wel benieuwd wat het probleem precies is.
Als het nogsteeds zo is, dan is het jammer maar dan gaat ie weer terug.

ondertussen zitten we op hdmi 2.1 en hoop ik dat het vanaf de kant van apple is opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Hier nooit problemen met een Apple TV 4(K) op een Samsung 2K, Samsung 4K en LG 4K tv.
Wel ooit problemen gehad met Apple TV op een Samsung tv en een HDMI kabel van de Action. Dat probleem was simpel op te lossen door een goede kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Hoe doet jou Apple TV het met HDMI-CEC en je Sony tv?

Ik heb toevallig ook een Sony tv (2019 model) maar sinds de laatste update vanuit Sony is HDMI-CEC icm de Apple TV stuk (tv gaat direct weer aan na uitschakelen). Sony is op de hoogte maar de update die beloofd was voor half januari is nog niet uit 8)7

Omdat andere HDMI-CEC apparaten wel werken heb ik nog een kleine hoop dat het met de Apple TV 4K 2.0 opgelost is maar onhandig is het zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 02-05-2021 22:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:33:
[...]

Ik heb toevallig ook een Sony tv (2019 model) maar sinds de laatste update vanuit Sony is HDMI-CEC icm de Apple TV stuk (tv gaat direct weer aan na uitschakelen). Sony is op de hoogte maar de update die beloofd was voor half januari is nog niet uit 8)7

Omdat andere HDMI-CEC apparaten wel werken heb ik nog een kleine hoop dat het met de Apple TV 4K 2.0 opgelost is maar onhandig is het zeker.
Momenteel gebruik ik geen CEC. Draai al een paar jaar met een Logitech Harmony. Dat werkt (nog) prima. Wil binnenkort wel eens proberen met CEC.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Momenteel gebruik ik geen CEC. Draai al een paar jaar met een Logitech Harmony. Dat werkt (nog) prima. Wil binnenkort wel eens proberen met CEC.
Ja heb ook wel een Harmony Hub, daar doe ik het nu ook mee, werkt op zich ook wel maar de Apple TV remote was net zo makkelijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Ja heb ook wel een Harmony Hub, daar doe ik het nu ook mee, werkt op zich ook wel maar de Apple TV remote was net zo makkelijk altijd.
Klopt. Gebruik ook geregeld die Apple TV remote. Enigste probleem is dat ik daar het volume van de receiver niet kan bedienen. Wel van de airpods (pro en Max) maar niet van de receiver. Krijg dan de vraag om dit in te stellen. Maar dat is tot op heden niet gelukt.

Andersom kan ik via de Logitech Harmony niet het volume van de airpods gekoppeld aan de Apple
Tv wijzigen. Vreemd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Werkt hier ook prima, wel een 2017(?) model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Klopt. Gebruik ook geregeld die Apple TV remote. Enigste probleem is dat ik daar het volume van de receiver niet kan bedienen. Wel van de airpods (pro en Max) maar niet van de receiver. Krijg dan de vraag om dit in te stellen. Maar dat is tot op heden niet gelukt.

Andersom kan ik via de Logitech Harmony niet het volume van de airpods gekoppeld aan de Apple
Tv wijzigen. Vreemd. :'(
Ooh das naar. Mijn receiver doet de Apple TV remote wel, zowel via HDMI-CEC (maar is traag) als via IR, dus dan heb ik eigenlijk niets anders nodig.

Althans had, tot Sony de boel verziekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj-sannieboy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Werkt hier ook prima, wel een 2017(?) model.
Ja is een selectie modellen waar het fout gegaan is met de update van november. 2019 en hoger dacht ik.

Mocht je 2017 model nog updates krijgen > wacht een paar weken dus en lees je in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
[...]

Wooow ik dacht dat ik de enige was! 2017 model hier en exact hetzelfde probleem sinds Android TV9. Mijn ATV krijgt de Sony TV niet meer goed uit. Springt idd weer aan. Andersom werkt wel. Sony TV uitzetten en dan gaat de ATV ook uit. Majah twee remotes nodig…. Zit al weken te wachten op een update…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Ik ervaar wat vreemds met mijn One Remote van Samsung. Hoewel ik vermoed dat het probleem niet daar zit;

Wanneer ik content via Disney+ afspeel, dan kan ik niet pauzeren met knop waarmee je iets bevestigd/start/pauzeert. Bij Amazon Prime, InFuse, Netflix etc. Werkt dit wél. Bij Disney moet ik mijn telefoon of de Apple Remote erbij pakken.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe dit op te lossen is? (Als dat al kan)

Edit; wanneer ik de pauze/play knop indruk en daarna de bevestigingsknop dan werkt het wel. Alleen jammer dat Disney+ echt een concreet pauze/play signaal wilt terwijl andere apps dat niet nodig hebben..

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 03-05-2021 07:40 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Misschien wel leuk om mijn reden te geven om de 64GB te bestellen. Dat is voor mij een heel bewuste keuze geweest.

Ervaring: Apple TV 2k (2x) 32GB, Apple TV 4k (oude versie) 1x 64GB, nu de nieuwe 4k 64GB besteld. Ik gebruik hem voornamelijk voor Youtube, Twitch en Infuse. Verder wat dingetjes erop als weer, Flightradar-kloon, NOS, etc.

Ik heb bij de 32GB-versie nu een aantal keer gehad dat van Infuse de database werd gewist vanwege te weinig ruimte. De enige oplossing om dat te voorkomen is om een aantal apps te verwijderen, maar dat doe ik liever niet.

Dus bewust gekozen voor de 64GB-versie bij de eerste 4k-variant en nooit meer dat probleem gehad. Deze keer wordt het dus ook weer 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Daarnaast denk ik dat zoals met alle SSD’s de grotere variant sneller en consistenter is en blijft dan de kleinere. Je hebt minder snel degradatie zoals je dat krijgt als je SSD aan het vollopen is. Voor mij die twee tientjes wel waard al was het alleen al voor de peace of mind.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
don_jorg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:52:
Misschien wel leuk om mijn reden te geven om de 64GB te bestellen. Dat is voor mij een heel bewuste keuze geweest.

Ervaring: Apple TV 2k (2x) 32GB, Apple TV 4k (oude versie) 1x 64GB, nu de nieuwe 4k 64GB besteld. Ik gebruik hem voornamelijk voor Youtube, Twitch en Infuse. Verder wat dingetjes erop als weer, Flightradar-kloon, NOS, etc.

Ik heb bij de 32GB-versie nu een aantal keer gehad dat van Infuse de database werd gewist vanwege te weinig ruimte. De enige oplossing om dat te voorkomen is om een aantal apps te verwijderen, maar dat doe ik liever niet.

Dus bewust gekozen voor de 64GB-versie bij de eerste 4k-variant en nooit meer dat probleem gehad. Deze keer wordt het dus ook weer 64GB.
Is dat dan een InFuse library die lokaal op de AppleTV staat of eentje die naar een Plex server connect?
Want ik ken dit probleem helemaal niet maar laat infuse wel naar een Plex Server kijken voor de library.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12

Mr. Freeze

¡GO!

Donstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Is dat dan een InFuse library die lokaal op de AppleTV staat of eentje die naar een Plex server connect?
Want ik ken dit probleem helemaal niet maar laat infuse wel naar een Plex Server kijken voor de library.
Zo groot is het probleem ook weer niet omdat infuse z'n library (sinds versie?) ook in iCloud zet, dus de library is zo terug gehaald. Bij MrMc is het wel lastig want die doet dat dus niet en mag je al die paden naar opslag opnieuw toekennen.

En tegen de tijd dat de ssd van een ATV z'n TBW heeft gehaald zijn we al lang geen deel meer van deze wereld.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Donstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Het is de library die lokaal staat. Ik heb geen Plex, dus dat zal hem niet zijn ;). Het gaat om de metadata, volgens het bericht van verwijdering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
don_jorg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:53:
[...]

Het is de library die lokaal staat. Ik heb geen Plex, dus dat zal hem niet zijn ;). Het gaat om de metadata, volgens het bericht van verwijdering.
Ooh ja dat dacht ik al. Mijn Infuse houd geen lokale library bij, dat doet Plex.
Daarom dit probleem ook nooit gehad op een 32 GB schat ik zo in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Even een tip die de Star Wars-liefhebber niet mag missen: alle Star Wars films kosten nu € 5,99 per stuk. Je moet ze wel even los kopen, want de Star Wars-collection kost zelf nog wel het volle pond.

Alle films zijn in 4K HDR en met Dolby Atmos.

[ Voor 12% gewijzigd door rclahsen op 04-05-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rclahsen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:19:
Even een tip die de Star Wars-liefhebber niet mag missen: alle Star Wars films kosten nu € 5,99 per stuk. Je moet ze wel even los kopen, want de Star Wars-collection kost zelf nog wel het volle pond.

Alle films zijn in 4K HDR en met Dolby Atmos.
Goede deal! Volgens CheapCharts nog nooit zo laag geprijsd. Ik wist niet dat deze ondertussen ook al in 4K beschikbaar waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:40
Infuse 7 is nu beschikbaar voor iOS, Apple TV en (voor het eerst) de Mac :D
Als je een abonnement hebt, dan kan je Infuse updaten in de App Store.
Als je Infuse heb gekocht (Infuse 6 Pro), dan kan je voor 1 jaar Infuse 7 met Pro-functies gratis gebruiken.

Dit zijn de release notes:
NEW
  • New design!
  • New unified home screen
IMPROVED
  • Improved iCloud Sync
  • Improved image caching
  • Many minor fixes and improvements
Niet veel spannende functies dus maar het nieuwe ontwerp ziet er wel mooi uit. Ook de unified home screen (dus films en TV in 1 home screen) is voor mij erg handig gezien ik weinig films in mijn Plex library heb.

[ Voor 47% gewijzigd door VirinR op 06-05-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:33
Ben Beta tester voor Infuse dus gebruik die nieuwe Infuse 7 al geruime tijd. Zowel op iOS, iPadOS, macOS en tvOS. Ziet er super uit met de nieuwe UI.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VirinR schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:36:
Infuse 7 is nu beschikbaar voor iOS, Apple TV en (voor het eerst) de Mac :D
Als je een abonnement hebt, dan kan je Infuse updaten in de App Store.
Als je Infuse heb gekocht (Infuse 6 Pro), dan kan je voor 1 jaar Infuse 7 met Pro-functies gratis gebruiken.

Dit zijn de release notes:

[...]

Niet veel spannende functies dus maar het nieuwe ontwerp ziet er wel mooi uit. Ook de unified home screen (dus films en TV in 1 home screen) is voor mij erg handig gezien ik weinig films in mijn Plex library heb.
Ik heb 7 gisteren geïnstalleerd maar zie aan dat Home screen eigenlijk niet echt iets nieuws.
Moet je daar nog wat voor aanzetten oid?

Wel vond ik het niet direct een verbetering op het eerste gezicht. De cover art is nu heel groot als je naar een aflevering swiped en dat oogt mooi maar mist daardoor wel veel overzicht, informatie valt hierdoor weg en andere afleveringen in hetzelfde seizoen zien is een extra swipe geworden.

Ook vond ik het wat onhandig dat je voor series met een enkel seizoen nu een extra klik nodig hebt. Vroeger klikte je in het overzicht de serie aan en kwam je bij de afleveringen, nu zit daar coverart tussen van het enkele seizoen (zoals dat ook al was bij series met meerdere seizoenen)

Wel vind ik de Trakt integratie nog steeds erg fijn, voor mij de enige reden om infuse te gebruiken t.o.v. de Plex app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
@VirinR Bedankt! Maar ik zal dan nog eens beter gaan kijken, want ik kon gisteravond even niet zo snel iets nieuws waarnemen aan Versie 7 op de ATV. Voor iPadOS heb ik deze zojuist geïnstalleerd en daar zijn de vernieuwingen wel zichtbaar. Zal later vandaag nog eens checken voor de ATV. Misschien moet deze nog worden bijgewerkt.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vanavond eens bekijken, thanks voor de tip. Ik doe heel weinig met series verder, dus er zal voor mij weinig wijzigen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die de Apple TV met HomePods gebruiken én Plex?
Ik heb dus enorme vertraging (2 seconden audio) als ik content in Plex pauzeer. In andere apps is dit niet. Het is heel irritant (en weg als ik default hdmi audio gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAR Is dit alleen bij Plex het geval? Of ook met andere content (Netflix, iTunes movies, ATV+, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:02:
@iAR Is dit alleen bij Plex het geval? Of ook met andere content (Netflix, iTunes movies, ATV+, etc.)?
Alleen bij Plex. Netflix, NLziet, aTV+ allemaal niet.

En het is ook een redelijk specifieke combi (aTV, HomePods, Plex) dat er weinig mensen zijn met dezelfde situatie. En dus om het te onderzoeken. Wat is het in Plex? De support van Plex is ook non existent (behalve een forum).

[ Voor 29% gewijzigd door iAR op 06-05-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
RicoK schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:58:
@VirinR Bedankt! Maar ik zal dan nog eens beter gaan kijken, want ik kon gisteravond even niet zo snel iets nieuws waarnemen aan Versie 7 op de ATV. Voor iPadOS heb ik deze zojuist geïnstalleerd en daar zijn de vernieuwingen wel zichtbaar. Zal later vandaag nog eens checken voor de ATV. Misschien moet deze nog worden bijgewerkt.... O-)
Had de Apple TV zelf nog niet gecheckt maar ik ging er wel vanuit gezien er 1 app is voor al deze platformen.
Net even gecheckt en de update was al geïnstalleerd op mijn ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Donstil schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb 7 gisteren geïnstalleerd maar zie aan dat Home screen eigenlijk niet echt iets nieuws.

Wel vond ik het niet direct een verbetering op het eerste gezicht. De cover art is nu heel groot als je naar een aflevering swiped en dat oogt mooi maar mist daardoor wel veel overzicht, informatie valt hierdoor weg en andere afleveringen in hetzelfde seizoen zien is een extra swipe geworden.

Ook vond ik het wat onhandig dat je voor series met een enkel seizoen nu een extra klik nodig hebt. Vroeger klikte je in het overzicht de serie aan en kwam je bij de afleveringen, nu zit daar coverart tussen van het enkele seizoen (zoals dat ook al was bij series met meerdere seizoenen)

Wel vind ik de Trakt integratie nog steeds erg fijn, voor mij de enige reden om infuse te gebruiken t.o.v. de Plex app.
De home screen van de ATV is erg weinig veranderd. Op andere platformen was er juist onderscheid tussen films en series op de home screen. Ik vind het juist een verbetering maar to each their own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VirinR schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:38:
[...]

De home screen van de ATV is erg weinig veranderd. Op andere platformen was er juist onderscheid tussen films en series op de home screen. Ik vind het juist een verbetering maar to each their own.
Ooh zo. Ik gebruik infuse alleen op de ATV. Dus dat verklaard het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAR schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:45:
Ik heb dus enorme vertraging (2 seconden audio) als ik content in Plex pauzeer. In andere apps is dit niet. Het is heel irritant (en weg als ik default hdmi audio gebruik).
Ik test het zo wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:58:
De AppleTV app moest ik ook met de hand bijwerken toevallig. Was niet automatisch naar de nieuwste versie gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, dat zou fijn zijn als je dat wilt doen. Het is zo irritant. Nu voor de gein Infuse weer geïnstalleerd, met Plex speelt die wel goed. Maar dat is toch echt geen fijne software meer als je Plex gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Donstil schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:54:
De AppleTV app moest ik ook met de hand bijwerken toevallig. Was niet automatisch naar de nieuwste versie gegaan.
Zojuist gecheckt. Mijn ATV's hebben beiden (toch) al Infuse 7, maar, het kan aan mij liggen natuurlijk, ik zie eigenlijk nauwelijks/geen verandering. Ik had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
iAR schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:20:
Oh, dat zou fijn zijn als je dat wilt doen. Het is zo irritant. Nu voor de gein Infuse weer geïnstalleerd, met Plex speelt die wel goed. Maar dat is toch echt geen fijne software meer als je Plex gewend bent.
Wat is er mis met Infuse?

Heb je een puinhoop gemaakt van je mediaverzameling, en gebruik je niet de bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
RicoK schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Zojuist gecheckt. Mijn ATV's hebben beiden (toch) al Infuse 7, maar, het kan aan mij liggen natuurlijk, ik zie eigenlijk nauwelijks/geen verandering. Ik had er meer van verwacht.
Idem hier...

De echt zwarte dark mode is echt anders, maar IMHO niet mooi. Verder zie ik geen grote wijzigingen. Infuse is gewoon zeer goed, versie 7 ongetwijfeld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Ik zag het vooral in het serie gedeelte, waar je normaal de afleveringen ziet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:30:
Wat is er mis met Infuse?

Heb je een puinhoop gemaakt van je mediaverzameling, en gebruik je niet de bibliotheek?
Mijn bibliotheek is juist super strak. In Plex server.
- Infuse zet de concerten en cabaret voorstellingen tussen de films. Niet
- Infuse heeft Bibliotheek en de verschillende secties van Plex en de server zelf (onduidelijk much)
- Infuse moet toch altijd laden
- Plex heeft voor elke sectie (series, films) recent toegevoegd, nieuwe afleveringen, "meer van <vul netwerk in>", "meer in <genre>" of "meer van <naam>".
- Plex heeft voor elk type steeds 3 secties: alles, aanbevolen (zie vorige punt) en collecties.

Plus Plex heeft skip intro's, tv show achtergrond muziek en trailers voor films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Donstil schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:42:
Ik zag het vooral in het serie gedeelte, waar je normaal de afleveringen ziet zeg maar.
Oke, maar om dan te spreken van een NEW DESIGN door Infuse vind ik een beetje te ver gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAR schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:45:
Oké ik heb inmiddels even gekeken en ik heb het ook. Best wel irritant overigens en krijg het alleen met Plex gereproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Oké ik heb inmiddels even gekeken en ik heb het ook. Best wel irritant overigens en krijg het alleen met Plex gereproduceerd.
Yup. Het moet iets in de app zijn. YouTube had lange tijd ook moeite met AirPlay 2 icm HomePods. Voordat de home theatre optie in tvOS zat pakte YouTube altijd HDMI-audio.

Maar goed, ik ben niet de enige… wel jammer dat Plex geen bug submit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

iAR schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Mijn bibliotheek is juist super strak. In Plex server.
- Infuse zet de concerten en cabaret voorstellingen tussen de films. Niet
- Infuse heeft Bibliotheek en de verschillende secties van Plex en de server zelf (onduidelijk much)
- Infuse moet toch altijd laden
- Plex heeft voor elke sectie (series, films) recent toegevoegd, nieuwe afleveringen, "meer van <vul netwerk in>", "meer in <genre>" of "meer van <naam>".
- Plex heeft voor elk type steeds 3 secties: alles, aanbevolen (zie vorige punt) en collecties.

Plus Plex heeft skip intro's, tv show achtergrond muziek en trailers voor films :)
Ik heb andere ervaringen. Ik gebruik Infuse via NFS, en Plex bij op ATV's bij familie die van mijn bibliotheek streamen. Infuse haalt 99% de goede meta-data op, en Plex maar 80%. Plex luistert heel nauw naar hun naming conventions, als ik een een complete serie heb waarbij in de titel 'complete series 1' oid staat, dan moet ik dat herbenoemen omdat Plex er anders geen ruk van begrijpt.

Meta-data wijzigen werkt ook veel beter in Infuse, waardoor ik meteen vind welke film/serie het is, terwijl ik in Plex nog steeds bepaalde series (en geen onbekende) kan vinden als ik de koppeling wijzig.

Wat anders: De afgelopen pagina's ging het over de 32vs64GB, en heb het idee dat iedereen hun keuze voor 'maar 20' probeert goed te praten, terwijl een normale (streamende) gebruiker echt niets aan die opslag heeft. Net zoals Donstil heb ik nog genoeg ruimte over na de apps Netflix, NLZIET, Videoland, Infuse, Plex, nog wat klein grut en een spelletje. Iemand meldde ook dat Infuse de opslag kon opslokken, maar ik heb net gecheckt: circa 800mb gebruikt Infuse, en dat is voor een forse library op mijn NAS... In die 800mb zit waarschijnlijk ook nog metadata van verwijderde bestanden, dus als je het een keer opschoont zal de opnieuw opgebouwde metadata kleiner zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:23:
Ik heb andere ervaringen. Ik gebruik Infuse via NFS, en Plex bij op ATV's bij familie die van mijn bibliotheek streamen. Infuse haalt 99% de goede meta-data op, en Plex maar 80%. Plex luistert heel nauw naar hun naming conventions, als ik een een complete serie heb waarbij in de titel 'complete series 1' oid staat, dan moet ik dat herbenoemen omdat Plex er anders geen ruk van begrijpt.

Meta-data wijzigen werkt ook veel beter in Infuse, waardoor ik meteen vind welke film/serie het is, terwijl ik in Plex nog steeds bepaalde series (en geen onbekende) kan vinden als ik de koppeling wijzig.
Ik heb dat precies andersom. Ik had (bij een oudere versie van Infuse) vaak dat er een vreemde film stond. Bleek dan een foutje te zijn. Maar goed, Sonarr en Radarr heb ik strak ingericht, dus ik heb nooit problemen met map-namen enzo.
Wat anders: De afgelopen pagina's ging het over de 32vs64GB, en heb het idee dat iedereen hun keuze voor 'maar 20' probeert goed te praten, terwijl een normale (streamende) gebruiker echt niets aan die opslag heeft. Net zoals Donstil heb ik nog genoeg ruimte over na de apps Netflix, NLZIET, Videoland, Infuse, Plex, nog wat klein grut en een spelletje. Iemand meldde ook dat Infuse de opslag kon opslokken, maar ik heb net gecheckt: circa 800mb gebruikt Infuse, en dat is voor een forse library op mijn NAS... In die 800mb zit waarschijnlijk ook nog metadata van verwijderde bestanden, dus als je het een keer opschoont zal de opnieuw opgebouwde metadata kleiner zijn vermoed ik.
Toen ik nog 32GB had, had ik met regelmaat dat mijn Infuse "leeg" was. Ik gebruikte toen nog geen Plex. En dan wilde je iets kijken, moest in Infuse weer eerst alles scannen. Ik deed niet gek veel op mijn Apple TV. Ik vond het irritant genoeg om 1. over te stappen naar Plex en 2. 64GB te nemen.
Iedereen moet daarin zijn eigen keuze maken, natuurlijk. Sowieso cached tvOS alle opslag volgens mij vol, als er ruimte is. En het is goed te weten dat Apple's inzicht in de instellingen een compleet verkeerd beeld geeft als je die bij elkaar op telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAR schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Sowieso cached tvOS alle opslag volgens mij vol, als er ruimte is. En het is goed te weten dat Apple's inzicht in de instellingen een compleet verkeerd beeld geeft als je die bij elkaar op telt.
Hier niet. Ik heb die app geïnstalleerd die boven ergens getipt werd en heb nog bijna 10 GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een echt goeie reden voor mij om toch 64 GB te nemen is als Apple het mogelijk maakt om die 32 GB extra vol te trappen met de 4K screensavers.

Die dingen staan hier regelmatig te draaien en blijven toch wel erg fraai. Daar zou ik er graag meer van bewaren maar helaas is dat niet mogelijk en rouleren ze ook op het 64 GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:00
TheKerremenke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:33:
[...]

Yep, hier sinds begin dit jaar. Bevalt perfect. Geen gedoe met een schotel, slecht ontvangst, software die vastliep. En kijken vanaf het begin, terug kijken. Niet meer hoeven na te denken over opnemen. Ik ben helemaal om. Mijn schotel en decoder staan er nog, maar al een paar maanden niet meer gebruikt. Dat zegt genoeg.

Daarnaast gebruikte ik de Apple TV al voor Disney+, Netflix enzo. Dus helemaal onbekend was ik er niet mee. Enigste nadeel van NLZiet is, dat het logischerwijs geen Belgische zenders of BBC heeft.
Ik houd de schotel en gebruik de ATV veel.
Met de schotel kijken we veel Britse zenders die je via de ATV niet kan kijken en ik neem er veel mee op.
Ik heb hem nu 12 jaar en heb 1 keer slechte ontvangst gehad wegens het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Donstil schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb een 2 tal maanden geleden Inuse Pro 6 gekocht via app store, dus losse purchase. Wist eigenlijk van niet beter 8)7 Ik ben daar wel heel tevreden over en zie voorlopig geen reden om te upgraden.

Kan ik met 6 Pro op m'n beide oren slapen dat die nog een tijdje beschikbaar en ondersteund wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

iAR schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Toen ik nog 32GB had, had ik met regelmaat dat mijn Infuse "leeg" was. Ik gebruikte toen nog geen Plex.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar ik herken dit stuk gewoon niet, en ik vraag me af of het te wijten is aan de 32GB. Ik had een tijdje Infuse 5, Infuse 6, Plex, DS Video en Emby tegelijkertijd draaien (om een keuze te maken) met dezelfde library erachter en ben niet tegen opslagproblemen aangelopen.

En ik heb de screensavers ook aan.

Maar als het voor jou werkt is dat natuurlijk helemaal prima. Vanuit mijn ervaring zie ik nog steeds geen reden om meer te betalen voor een hogere opslag.
Matey schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb een 2 tal maanden geleden Inuse Pro 6 gekocht via app store, dus losse purchase. Wist eigenlijk van niet beter 8)7 Ik ben daar wel heel tevreden over en zie voorlopig geen reden om te upgraden.

Kan ik met 6 Pro op m'n beide oren slapen dat die nog een tijdje beschikbaar en ondersteund wordt?
Daar is niets mis mee, ik heb ook nog steeds Infuse 5 pro en die werkt prima. De enige reden dat ik Infuse 6 iets fijner vond was vanwege de background sync (zeker voor familieleden die via de Plex server streamen, omdat je anders heel lang wacht op het binnenhalen van nieuwe files). Infuse 6 zal ook nog wel een tijdje fixes krijgen, en het blijft sowieso werken zoals het nu doet.

Je kunt bij versie 8 weer kijken of het het waard is om up te graden. In Nederland was de bundel van Infuse5pro naar 6pro niet meer beschikbaar, toen ik FireCore dat mailde kreeg ik een gratis jaarabonnement :9

[ Voor 41% gewijzigd door The Inquisitor op 07-05-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Die Infuse kende ik nog niet, begrijp ik het goed dat die lokaal bestanden opslaat die je via je PC in de cloud hebt gezet (Dropbox, Google Drive, OneDrive, iCloud)?
Of is het meer dan dat?

Gebruik momenteel enkel Plex - maar Infuse zou dan wel een leuk alternatief zijn voor op plekken waar geen/slechte internetverbinding is.

Ben momenteel aan 't twijfelen of ik een koopje zou meepikken op de huidige AppleTV's, of meteen meer op de nieuwe spring. Die remote lijkt mij wel verbeterd te zijn tov dat 'touchpad' op de huidige +o)

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

shyheim schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:31:
Die Infuse kende ik nog niet, begrijp ik het goed dat die lokaal bestanden opslaat die je via je PC in de cloud hebt gezet (Dropbox, Google Drive, OneDrive, iCloud)?
Of is het meer dan dat?
Nee, je streamt bestanden die je daar hebt neergezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Matey schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:10:

Herkenbaar. En zuur. Ik heb 5 gekocht voor een schappelijke prijs, daarna kocht ik ook 6 voor een belachelijk hoe prijs. De zaken die ik graag wilde gebruiken werkte niet en verder was er vrij weinig nieuw.
Ga er maar vanuit dat 6 niet meer ondersteund wordt. Dat was de vorige keer ook.
Er is nu ook geen losse Pro app meer voor Infuse 7. Alles werkt nu met in app aankopen (abonnement vs life time). En de life time is nu 80 euro. Daarmee krijg je dus wel major updates denk ik.

Tip: mail hem eens, hij was altijd best aardig. Wellicht kan hij iets betekenen voor je. Sowieso krijg je nu 1 jaar abo gratis als je upgrade...

@shyheim Infuse is gewoon VLC maar dan mooi én met een meta data bibliotheek. Je kunt de app gratis downloaden en proberen (niet met alle bestanden overigens).
Zowel bij Plex als bij Infuse kun je bestanden offline halen op je mobiel of tablet. Infuse werkt niet meer of beter dan Plex op plekken zonder internet.

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 07-05-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

The Inquisitor schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Nee, je streamt bestanden die je daar hebt neergezet
Ha, dan snap ik deze opmerking wel niet:
don_jorg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:52:
Wat aan die metadata-database neemt dan zoveel plaats in dat 32Gb niet volstaat?

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

shyheim schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Ha, dan snap ik deze opmerking wel niet:

[...]

Wat aan die database neemt dan zoveel plaats in?
De database van metadata, niet de files zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat aan die metadata-database neemt dan zoveel plaats in dat 32Gb niet volstaat?
De database past prima.

Mijn gedrag op de Apple TV was blijkbaar dusdanig dat de opslag volliep (apps, cache, I don't know). Apple dwingt af bij developers dat ze geen enkele data "definitief" mogen opslaan (de database en metadata van Infuse valt hier dus onder; immers het is een streaming-device). Loopt de opslag vol, dan wordt er dus data van een app verwijderd. En dat kan dan de data van Infuse zijn, waardoor ik maandelijks wel weer een keer de hele boel moest laten scannen vóórdat ik iets kon kijken (dan ben je dus zo 5, 10 minuten verder).
Gezien het feit dat niemand anders dit herkent, en het al wat jaren geleden is, is het denk ik geen probleem. Maar ik voel me voor 19 euro veiliger/contenter met 64GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 08:59
Donstil schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:40:
Een echt goeie reden voor mij om toch 64 GB te nemen is als Apple het mogelijk maakt om die 32 GB extra vol te trappen met de 4K screensavers.
Ik snap sowieso de discussie over 32 GB of 64 GB niet zo.. Wat is nu 19 euro?
Dat dilemma lijkt me pas relevant is als je echt geen cent te makken hebt, of als de levertijden zo hoog worden voor de 64 GB, omdat iedereen voor die twee tientjes meer de 64 GB neemt. In het geval van de eerste zullen er sowieso wel andere prioriteiten zijn waar je die 200 euro van de 32 GB beter aan kunt besteden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gethijsem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Dat dilemma lijkt me pas relevant is als je echt geen cent te makken hebt, of als de levertijden zo hoog worden voor de 64 GB, omdat iedereen voor die twee tientjes meer de 64 GB neemt. In het geval van de eerste zullen er sowieso wel andere prioriteiten zijn waar je die 200 euro van de 32 GB beter aan kunt besteden.
Vind jij.

Ik kan voor elk product wel 19 euro meer gaan betalen, want "wat is nu 19 euro?". Als je het niet nodig hebt en nooit gaat gebruiken, waarom zou je dan meer moeten betalen? Voor je iPhone is de reden een stuk duidelijker, maar voor een steamingapparaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
ASS-Ware schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Ik houd de schotel en gebruik de ATV veel.
Met de schotel kijken we veel Britse zenders die je via de ATV niet kan kijken en ik neem er veel mee op.
Ik heb hem nu 12 jaar en heb 1 keer slechte ontvangst gehad wegens het weer.
Hier viel het signaal geregeld weg zodra het slecht weer was. (Onweersbuien). Geregeld liep de decoder vast, mijn decoder werd niet goed ondersteund.. Daarnaast keek ik een deel via een kennis. Zo kan ik altijd nog kijken, maar ik merk dat NLZiet en andere streamingdienst voldoende zijn. Af en toe mist mijn vriendin bbc, maar dat is dan maar zo. Genoeg andere opties om te kijken.

Mbt 32 of 64. Daar moet iedereen zelf in kiezen. Leven en laten leven denk ik zo.

Als ik de opslag naar de apps kijk dan zie ik de grootste app Asphalt 8, die is 2,88Gb. De rest zit ruim onder de 1 Gb (vanaf 661,9mb en lager). Als ik dan vervolgens via de app tv info kijk. Dan zie ik dat er 50,52Gb in gebruik is en 8,93Gb nog vrij. Of dat door de Plex/infuse library komt of de screensavers weet ik niet. Maar dit (en slechts €20.- meerprijs) heeft mij voor de 64Gb laten kiezen.

Maar zo ieder zijn keuze en voordelen/nadelen. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TheKerremenke op 07-05-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:32:
Hier viel het signaal geregeld weg zodra het slecht weer was. (Onweersbuien). Geregeld liep de decoder vast, mijn decoder werd niet goed ondersteund..
Misschien je schotel beter moeten laten afstellen.
Of hij was te klein voor goede ontvangst bij slecht weer.
Ik ben er nog steeds erg blij mee.

Mijn Dreambox is nog nooit vastgelopen.
Hij maakt gebruik van de Canal digitaal kaart en er hangen vele gratis zenders in de lucht.
Daarnaast keek ik een deel via een kennis.
Dat klinkt als cardsharing, wat illegaal is.
Of heb ik het fout?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gethijsem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Nou probleem is niet die €20,- (€199,- en €219) want dat heb ik nog net wel maar als ik iets niet nodig heb dan heb ik het simpelweg niet nodig. Dan ga ik daar dan ook niet die 10% extra aan uitgeven.

Wel vind ik het jammer dat Apple niet echt wat met die ruimte doet. Zoals meer screensavers bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Los van de mogelijke discussie over nut en noodzaak, kun je films ook lokaal opslaan op de ATV. Zie onderstaande beschrijving hoe dit te doen middels VLC. Ongetwijfeld zou zoiets ook kunnen met andere apps.
https://www.iculture.nl/t...tv-videos-lokaal-opslaan/
In dit geval hoef je niet een server actief te houden. Mocht je aan zoiets behoefte hebben, kan de extra opslagruimte handig zijn.
Het staat me zelfs bij (maar kan me hierin vergissen) dat aangekochte films via iTunes ook gedownload kunnen worden op de ATV. Maar nogmaals: nut&noodzaak, dat moet ieder voor zich bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
ASS-Ware schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Misschien je schotel beter moeten laten afstellen.
Of hij was te klein voor goede ontvangst bij slecht weer.
Ik ben er nog steeds erg blij mee.

Mijn Dreambox is nog nooit vastgelopen.
Hij maakt gebruik van de Canal digitaal kaart en er hangen vele gratis zenders in de lucht.

[...]

Dat klinkt als cardsharing, wat illegaal is.
Of heb ik het fout?
Klopt, daarom ga ik er hier niet verder op in >:) Maar schijnt dat dat vanaf komende januari toch waarschijnlijk afgelopen gaat zijn. Ivm aanpassingen achter de schermen door CanalDigitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:22:
Het staat me zelfs bij (maar kan me hierin vergissen) dat aangekochte films via iTunes ook gedownload kunnen worden op de ATV. Maar nogmaals: nut&noodzaak, dat moet ieder voor zich bepalen.
Nee dat kan helaas niet.
Selecteer 'Speel af' om uw video te bekijken. U kunt video's niet downloaden naar uw Apple TV, smart-tv of streamingapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Klopt, daarom ga ik er hier niet verder op in >:) Maar schijnt dat dat vanaf komende januari toch waarschijnlijk afgelopen gaat zijn. Ivm aanpassingen achter de schermen door CanalDigitaal.
Doen ze goed, zal ik geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Ik heb geen flauw idee. Wat ik wel weet, is dat eens in de zoveel tijd ik de melding krijg dat m'n ATV vol was en dat'ie de metadata had verwijderd. Ik heb niet het gevoel dat ik zoveel 'vreemds' erop heb staan. Sinds ik de 64GB-versie heb, heb ik nergens last meer van.

Heb er geen uitgebreide analyse op losgelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
Ontvangen we eind volgende week de nieuwe Apple TV? Zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Wat ik nou mis, of ik heb er overheen gelezen, is: Is er nu werkelijk zichtbaar kwaliteit verschil in beeld tussen de 'oude' 4K versie en de nieuwe? Dat menu's e.d. soepeler werken geloof ik wel, de afstandbediening beter is ok, maar het gaat mij om beeld. Gamen doe ik niet met de ATv

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:47:
Wat ik nou mis, of ik heb er overheen gelezen, is: Is er nu werkelijk zichtbaar kwaliteit verschil in beeld tussen de 'oude' 4K versie en de nieuwe? Dat menu's e.d. soepeler werken geloof ik wel, de afstandbediening beter is ok, maar het gaat mij om beeld. Gamen doe ik niet met de ATv
Ja, maar alleen als je een top of the line 4K tv-scherm hebt, nee als je scherm nu al optimaal presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DBreda schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:23:
Ontvangen we eind volgende week de nieuwe Apple TV? Zou leuk zijn :)
Ja dat zal toch wel. Levertijd zijn niet echt opgelopen ook dus dan is de verwachting wel dat iedereen die besteld heeft op 30 april en zeker rond 14:00 ook vooraan het launch window zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
RoRoNL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Ja, maar alleen als je een top of the line 4K tv-scherm hebt, nee als je scherm nu al optimaal presteert.
Wat is top of the line. Ik heb een LG Oled. Ik denk dat 80% van de mensheid dus geen verschil zal geen zien als mediaplayer.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winwiz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:47:
Nah in theorie wel, alleen als je deze vraag moet stellen dan is het maar de vraag of het voor jou zal gelden.

Het gaat voornamelijk om HDMI 2.1 en daarmee 4K HDR op 60 FPS, wat de iPhone 12 opneemt bijvoorbeeld.

Voor 95% van de content die er op beschikbaar is (Youtube, Apple+, Netflix, de “4K” iTunes films) maakt daar echter (nog) geen gebruik van.

Dus voor die visuele boost zou ik persoonlijk niet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
De nieuwe Apple TV 4K staat ook op mijn wenselijstje. Ik heb nu een oude Chromecast (model 2015) voor TV streamen en een Chromecast audio voor muziek luisteren en wil deze allebei vervangen voor een Apple TV.

Ik heb echter nog een (ouderwetse) versterker voor stereo geluid. Die staat niet op de nominatie om vervangen te worden.
Om analoog stereogeluid uit m'n Chromecast voor TV-kijken te krijgen, maak ik gebruik van een HDMI audio-extractor. Zou dat ook werken bij een Apple TV?
En is het mogelijk om webradio of Spotify op de Apple TV af te spelen zonder dat ik daarvoor de TV aan hoef te zetten? Want dat wordt me niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Om analoog stereogeluid uit m'n Chromecast voor TV-kijken te krijgen, maak ik gebruik van een HDMI audio-extractor. Zou dat ook werken bij een Apple TV?
En is het mogelijk om webradio of Spotify op de Apple TV af te spelen zonder dat ik daarvoor de TV aan hoef te zetten? Want dat wordt me niet helemaal duidelijk...
-Nee, ik denk dat de HDMI audio-extractor niet te gebruiken is met een huidige Apple TV.
-Nee, als de Apple TV (het kastje)uit staat (feitelijk staat hij dan altijd in stand-by) is hij niet te gebruiken om Spotify af te spelen. Mogelijk kan je wel na het beginnen van muziek je beeldscherm donker krijgen in de vorm van een screensaver. Maar wanneer je de aangesloten tv uitschakelt, zal de Apple TV device via HDMI-cec ook uitschakelen. Correct me if am wrong please.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
RoRoNL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:21:
[...]

-Nee, ik denk dat de HDMI audio-extractor niet te gebruiken is met een huidige Apple TV.
-Nee, als de Apple TV (het kastje)uit staat (feitelijk staat hij dan altijd in stand-by) is hij niet te gebruiken om Spotify af te spelen. Mogelijk kan je wel na het beginnen van muziek je beeldscherm donker krijgen in de vorm van een screensaver. Maar wanneer je de aangesloten tv uitschakelt, zal de Apple TV device via HDMI-cec ook uitschakelen. Correct me if am wrong please.
You're wrong!

Een HDMI audio extractor gaat prima werken! Alleen ik zou dat niet doen, koop een receiver met HDMI. Dan heb je niet het risico dat het met de ene soundtrack goed werkt en met de andere niet.

Het mooiste van HDMI-CEC is dat je het uit kunt schakelen! Als het uitstaat, dan kun je tv en Apple TV (en receiver) onafhankelijk van elkaar aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Gadget Freak schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:26:
[...]

You're wrong!

Een HDMI audio extractor gaat prima werken! Alleen ik zou dat niet doen, koop een receiver met HDMI. Dan heb je niet het risico dat het met de ene soundtrack goed werkt en met de andere niet.
Wat bedoel je met dat ene soundtrack goed zou werken en de ander niet? Met de chromecast en een audio extractor werkt het altijd...

En even een nieuwe versterker kopen is niet aan de orde. Deze Marantz die ik nu heb doet het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
badkuip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:09:
Wat bedoel je met dat ene soundtrack goed zou werken en de ander niet? Met de chromecast en een audio extractor werkt het altijd...
Spotify of een MP3 luisteren die als 2-kanaals LPCM in het HDMI signaal zit werkt ongetwijfeld, maar een film met DTS werkt waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Gadget Freak schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Spotify of een MP3 luisteren die als 2-kanaals LPCM in het HDMI signaal zit werkt ongetwijfeld, maar een film met DTS werkt waarschijnlijk niet.
Op de chromecast kan in de Netflix app aangeven dat ik 2.0 stereo geluid wil hebben.
Dat lijkt bij Apple TV ook te kunnen?
Audiostructuur: De Apple TV gebruikt standaard de beste audiostructuur die beschikbaar is. Je kunt de audiostructuur wijzigen als je problemen ondervindt bij het afspelen. Selecteer 'Audiostructuur', selecteer 'Wijzig structuur' en kies 'Dolby Atmos', 'Dolby Digital 5.1' of 'Stereo'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Ja, dat kan, volgens mij niet in de Netflix setting, maar wel in de algemene audio settings. En bij de meeste HDMI audio extractors kun je ook kiezen wat er met het geluid moet gebeuren: stereo, 5.1 en pass through, waarbij die laatste 2 voor de toslink aansluiting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
winwiz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Wat is top of the line. Ik heb een LG Oled. Ik denk dat 80% van de mensheid dus geen verschil zal geen zien als mediaplayer.
Tenzij 60fps films opeens doorbreken, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, ga je in films en series geen verschil zien. Misschien met bepaalde youtube filmpjes of je eigen iphone 12 opnames zoals eerder benoemd, maar dat is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Cyleo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:41:
[...]

Tenzij 60fps films opeens doorbreken, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, ga je in films en series geen verschil zien. Misschien met bepaalde youtube filmpjes of je eigen iphone 12 opnames zoals eerder benoemd, maar dat is het dan.
Het enigste waar je 60fps interessant is, is sport. Voetbal, F1, enzo. Wel ism 4K want 1080p, 60Hz bestaat al heel lang. Nog interessanter zou 120fps zijn. Maar vermoed dat dat kwa bandbreedte nog niet mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

60 fps voor films? Ik ben nog niet om. Van mij hoeft het niet: YouTube: YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gadget Freak schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Ook een DTS-film heeft normaliter een 2.0 ‘basis track’, dus daar zou ik mij geen zorgen om maken.

Ik heb 5 jaar een beamer met kapot audioboard op de slaapkamer gehad en daar een audio extractor tussen gezet. Heeft altijd gewerkt met ieder medium. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
Michael Knight schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:24:
Ook een DTS-film heeft normaliter een 2.0 ‘basis track’, dus daar zou ik mij geen zorgen om maken.
Dat wist ik niet, maar dan zijn er dus geen nadelen meer... Dat is mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

amphora

Websites & Fotografie

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:15:
60 fps voor films? Ik ben nog niet om. Van mij hoeft het niet: YouTube: YouTube
Snap je punt, 60fps is te realistisch en daardoor onnatuurlijk (voor een film)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier interessant Engelstalig leesvoer mbt de nieuwe Siri remote. https://www.avsforum.com/...-6.3196795/#post-60722298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
amphora schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Snap je punt, 60fps is te realistisch en daardoor onnatuurlijk (voor een film)
Ik vind het prachtig, eindelijk van dat irritante gestotter af bij panning. Ik kan in dit filmpje ook geen nadeel zien.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het filmische effect is een beetje weg. Het lijkt nu net een natuurdocumentaire... Het is ook geen drama, maar dit op IMAX formaat zou ik wel aan moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Is het 24 vs 60 frames verhaal niet gewoon een kwestie van wennen? En dan zou je wellicht ook naar 48 frames kunnen als tussenstap.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39
Hier staat de status ineens op 2-3 weken, heb de 30e om 14:02 besteld en betaald met Apple Pay ben benieuwd of dit nog weer veranderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0bgvHKrueRJf4cBrspOhW2DWjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GuMNMFz0l6P9mGdJTGLsBOIr.png?f=fotoalbum_large

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mixpower schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:15:
Hier staat de status ineens op 2-3 weken, heb de 30e om 14:02 besteld en betaald met Apple Pay ben benieuwd of dit nog weer veranderd.
[Afbeelding]
Er is onderhoud aan het “order status” onderdeel van de webshop. Die 2-3 weken die je ziet is de status die ook in de eerste e-mail staat.

Vanavond/morgen weer de actuele status op de order pagina. Tot die tijd is je creditcard app een aardige graadmeter, daar zie je de volledige afschrijving vaak eerder dan dat de status bij Apple veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Donstil schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Er is onderhoud aan het “order status” onderdeel van de webshop. Die 2-3 weken die je ziet is de status die ook in de eerste e-mail staat.

Vanavond/morgen weer de actuele status op de order pagina. Tot die tijd is je creditcard app een aardige graadmeter, daar zie je de volledige afschrijving vaak eerder dan dat de status bij Apple veranderd.
Dat zou het verklaren inderdaad, we wachten het af. :+

EDIT: Status staat nu inderdaad weer op 28 Mei.

[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 16-05-2021 14:43 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Bij mij was het tussen de 21 en 27 bij bestelling. Nu staat de levering op 28 mei.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Mijn Apple TV 4K doet niks meer na een herstart, hij deed even raar in de zin van erg traag. Dacht, doe even een herstart via het menu. Maar daarna bleef hij knipperen. Ook nadat ik hem stroomloos gemaakt heb.

Omdat er geen USB poort opzit kan ik dus niks meer. De AppleTV is ouder dan 2 jaar gok ik, dus geen garantie meer.

Maar ik las ergens dat ze hem bij een Apple Store dan nog wel kunnen herstellen, weet iemand of dat ze ook buiten garantie om doen? Of dat het überhaupt kan?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
edit, was reaktie, maar ik zag pas later dat het om een 4K ging.

[ Voor 72% gewijzigd door johoo op 17-05-2021 10:28 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
johoo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:26:
edit, was reaktie, maar ik zag pas later dat het om een 4K ging.
Dat wordt was lastig zonder USB poort ;)

Of zat er ergens aan de binnenkant nog een service-poort verstopt?

Haha, je was me voor met je ninja-edit

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 17-05-2021 10:32 ]

omniscale.nl

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid