Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Het valt mij inderdaad ook op dat na TV OS 16 je alleen nog een overzicht te zien krijgt van de 15 meest populaire gratis en betaalde apps. Het is dat mijn apps er al opstonden, maar anders is het gewoon niet meer na te gaan, wat je uit de appstore kunt downloaden. Belachelijk, en hopelijk wordt dat toch nog aangepast.

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
BramViking schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:34:
Het valt mij inderdaad ook op dat na TV OS 16 je alleen nog een overzicht te zien krijgt van de 15 meest populaire gratis en betaalde apps. Het is dat mijn apps er al opstonden, maar anders is het gewoon niet meer na te gaan, wat je uit de appstore kunt downloaden. Belachelijk, en hopelijk wordt dat toch nog aangepast.
Ik had dit al neergelegd bij Apple maar nog geen antwoord op gekregen. Hopen dat het met 16.1 verholpen wordt.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
EDIT: :F had natuurlijk eerst moeten Googlen.
---

Hmm niet zo veel action in dit topic?
Ik heb sinds kort de nieuwste apple TV. Aangesloten met Dolby Vision op een LG CX en geluid op HomePods OG. Erg goede vooruitgang qua geluid!

Maar het valt me op dat films op Disney+ niet helemáál smooth lopen. Vooral bij panning shots zie ik dat het enigszins hapert. Het is niet veel maar het irriteert me erg. Dat is niet zo met de apps ingebouwde apps van die LG CX..

Wat is jullie ervaring met Disney+ of andere apps? Kan zoiets aan de HDMI kabel liggen?

[ Voor 42% gewijzigd door Menesis op 22-09-2022 09:57 ]

Mixed Reality dev

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
loekf2 schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:37:
Kan het zijn dat met tvOS 16.0 de Dolby Atmos issues met Netflix weg zijn ?

Had het alleen bij Netflix, HBO/Amazon/Disney nooit issues. Wat je hoorde, waren drop outs van 1-2 secs terwijl het beeld doorloopt.

(ligt niet aan de receiver, net als mijn Denon, had mijn oude Onkyo er ook last van)
Ik heb hier inderdaad geen problemen meer gehad (LG C8 i.c.m. Denon x1600h).

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:55:
---

Ik heb sinds kort de nieuwste apple TV. Aangesloten met Dolby Vision op een LG CX en geluid op HomePods OG. Erg goede vooruitgang qua geluid!

Maar het valt me op dat films op Disney+ niet helemáál smooth lopen. Vooral bij panning shots zie ik dat het enigszins hapert. Het is niet veel maar het irriteert me erg. Dat is niet zo met de apps ingebouwde apps van die LG CX..

Wat is jullie ervaring met Disney+ of andere apps? Kan zoiets aan de HDMI kabel liggen?
Heb je de Apple TV via een ethernetkabel aangesloten of WiFi?
Dit maakt vaak een groot verschil.

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
---

Staat dynamisch frame rate uit? Zet dit aan

https://support.apple.com...0that%20you're%20watching.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
Je kunt ook de beelverbeteraars tweaken van de TV. Ik zet altijd zo veel mogelijk dingen uit, vooral frame rate conversion in de TV. Heb een hekel aan bv. soap operate efftecten.

Ik heb de AppleTV standaard op 60 fps 4K SDR staan + dynamic range switching aan. Dolby Vision is dus standaard uit en schakelt alleen aan bij DV content.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 22-09-2022 12:36 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee?

Ik heb een Samsung The Frame in de keuken hangen.

Hier hangt een Apple TV 4K (laatste generatie) achter die eerst bij onze beamer had hangen. Nadat ik de Apple TV's omgedraaid heb werkte het bedienen van het geluid op de TV prima, tot ik hem gereset heb.

Nu zit ik alle mogelijke opties te bekijken om dit weer werkend te maken maar aangezien de afstandsbediening van de TV geen infrarood heeft maar radiofrequent kan ik hem niet koppelen met de Apple TV afstandsbediening.

Iemand een trucje of een idee dat ik deze beide weer werkend krijg?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:27
Toppe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:49:
Iemand enig idee?

Ik heb een Samsung The Frame in de keuken hangen.

Hier hangt een Apple TV 4K (laatste generatie) achter die eerst bij onze beamer had hangen. Nadat ik de Apple TV's omgedraaid heb werkte het bedienen van het geluid op de TV prima, tot ik hem gereset heb.

Nu zit ik alle mogelijke opties te bekijken om dit weer werkend te maken maar aangezien de afstandsbediening van de TV geen infrarood heeft maar radiofrequent kan ik hem niet koppelen met de Apple TV afstandsbediening.

Iemand een trucje of een idee dat ik deze beide weer werkend krijg?
Als het goed is heeft je Samsung tv zo’n smart hub functie. Wat bij mij nog wel eens wil helpen is HDMI apparaat afkoppelen van je ATV, TV opnieuw opstarten en dan als de TV aanstaat de HDMI kabel van de ATV weer aansluiten en ATV aanzetten. Als het goed is zal de smart hub de ATV opnieuw gaan herkennen en kun je eventueel het sub menu in om de snelle afstandsbediening te kunnen instellen. Je volume zal dan worden geregeld via de HDMI-CEC verbinding zoals daarvoor waarschijnlijk ook gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Volgens mij is het af en afkoppelen van de HDMI bij een in gebruik zijnde tv geen aan te bevelen actie.
Je loopt hierdoor kans de HDMI aansluiting te beschadigen, en kan deze betreffende HDMI aansluiting onbruikbaar worden. Altijd doen als de tv op standbij staat was het advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
dinandus schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:35:
Volgens mij is het af en afkoppelen van de HDMI bij een in gebruik zijnde tv geen aan te bevelen actie.
Je loopt hierdoor kans de HDMI aansluiting te beschadigen, en kan deze betreffende HDMI aansluiting onbruikbaar worden. Altijd doen als de tv op standbij staat was het advies.
Eh… HDMI is er juist voor ontworpen om hot swappable te zijn: zie https://qnected.nl/advies/wat-is-hdmi-hot-plug-detect/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het kan aan de HDMI kabel liggen, en aan de ethernet kabel of de wifi verbinding, maar ik denk dat het aan de "beeldverbeteringen" ligt. Zoals al eerder werd gesuggereerd.

Vooral het verminderen van trillingen / bewegingsonscherpte gooit volgens mij teveel frames weg. Dat soort instellingen verkloten het beeld alleen maar, misschien dat het met VHS tapes nuttig is, met de perfecte digitale content is het een vloek.

Ik heb geen LG maar een Samsung en die gaf het Apple TV beeld pas goed weer nadat ik al die troep had uitgezet.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Miki schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:28:
[...]

Als het goed is heeft je Samsung tv zo’n smart hub functie. Wat bij mij nog wel eens wil helpen is HDMI apparaat afkoppelen van je ATV, TV opnieuw opstarten en dan als de TV aanstaat de HDMI kabel van de ATV weer aansluiten en ATV aanzetten. Als het goed is zal de smart hub de ATV opnieuw gaan herkennen en kun je eventueel het sub menu in om de snelle afstandsbediening te kunnen instellen. Je volume zal dan worden geregeld via de HDMI-CEC verbinding zoals daarvoor waarschijnlijk ook gebeurde.
Van alles geprobeerd, Apple TV maar weer gereset en het werkt weer 8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Toppe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:54:
[...]

Van alles geprobeerd, Apple TV maar weer gereset en het werkt weer 8)7
7(8)7

Ah ja, het werkt weer en dat is het belangrijkste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:51
dinandus schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:35:
Hier wel een keer gehad dat de HDMI poort van de tv daardoor “opgeblazen” werd. Had toen gelukkig nog garantie en is het HDMI board vervangen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Anoniem: 736981

R0y. schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb hier inderdaad geen problemen meer gehad (LG C8 i.c.m. Denon x1600h).
Hier voorlopig ook geen problemen meer met een LG C7 en Sonos Beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 15:46
Is het tegenwoordig mogelijk om voor Siri de taal te veranderen naar Engels? Vorige keer dat ik een Apple TV had mocht ik als de App Store regio op Nederlands stond, alleen Engels als taal kiezen voor Siri. Je kon toen alleen Engelse Siri krijgen door op een Amerikaanse App Store account in te loggen.

Dit was voor mij de reden om het te verkopen, want ik kijk veel YouTube en wil daar gewoon voice control die normaal werkt - alles is in het Engels dus aan Nederlandse Siri heb je niks als je dingen op YouTube zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
BurrowedLurker schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:25:
Is het tegenwoordig mogelijk om voor Siri de taal te veranderen naar Engels? Vorige keer dat ik een Apple TV had mocht ik als de App Store regio op Nederlands stond, alleen Engels als taal kiezen voor Siri. Je kon toen alleen Engelse Siri krijgen door op een Amerikaanse App Store account in te loggen.
Nee, ik kan niet eens Siri aanzetten als de Nederlandse App Store ingesteld staat…

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 18:36
Heb sinds kort een Apple TV 4K en gebruik deze icm een LG Oled C9. Bij het switchen van dynamic range krijg ik heel kort een geen signaal scherm op mijn tv. Is dit normaal?

Meerdere Hdmi poorten geprobeerd en een gecertificeerde Hdmi kabel in gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door pacod op 27-09-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
pacod schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:27:
Heb sinds kort een Apple TV 4K en gebruik deze icm een LG Oled C9. Bij het switchen van dynamic range krijg ik heel kort een geen signaal scherm op mijn tv. Is dit normaal?

Ik heb het op mijn Samsung tv heel soms met bepaalde apps, met name Amazon Prime Video. Tussen twee afleveringen dat er wisseling in format plaatsvind om bijvoorbeeld een trailer te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:54

Je zou dat eventueel uit kunnen zetten in de instellingen. Of het verstandig is weet ik niet. Kwestie van proberen, niet?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

Heb ik ook met mijn C9, als je iets wilt afspelen wat HDR of DV is gaat het beeld altijd even op zwart voor een paar seconden. Geen idee hoe ik dat op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet op te lossen als je alle video altijd in de hoogste kwaliteit wilt zien. Stel eventueel 4K SDR 50 fps vast in, dan heb je geen wisselingen en hoeven Apple TV en tv geen nieuwe instellingen af te spreken.

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds de laatste update lopen beelden niet zo vloeiend meer als voorheen. Meer daar last van? Ik heb het idee dat het na de update kwam, kan ook aan LG liggen, maar denk eerder aan de content, het is op zowel Videoland als Netflix.

Je ziet het een beetje hakkelen wanneer een bijvoorbeeld een camera rustig draait.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:36
Alle Apps hebben een super beeld bij ons thuis maar Netflix niet meer.
Prime, Disney, Apple TV+, Videoland noem maar op rete strak.

Netflix op andere devices in huis gaat wel goed dus aan de verbinding ligt het niet.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Purejet
  • Laatst online: 20:34
Na aanschaf van een google tv chromecast twijfel ik toch over retourneren en aanschaf van een Apple TV 4k. Hoe is jullie ervaring met de Ziggo Go app t.o.v. de Chromecast? En kunnen alle media apps tegenwoordig overweg met de 'scrub' feature om door te spoelen?

EDIT: Inmiddels eigen ervaring opgedaan :*) Ben erg tevreden, en voor mij een vooruitgang in bruikbaarheid/snelheid t.o.v. Chromecast met google tv.

[ Voor 22% gewijzigd door Purejet op 03-10-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

amphora

Websites & Fotografie

THE_BASE schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:43:
Sinds de laatste update lopen beelden niet zo vloeiend meer als voorheen. Meer daar last van? Ik heb het idee dat het na de update kwam, kan ook aan LG liggen, maar denk eerder aan de content, het is op zowel Videoland als Netflix.

Je ziet het een beetje hakkelen wanneer een bijvoorbeeld een camera rustig draait.
Klinkt als framerate mismatch, heb je 'pas beelden automatisch aan' (of hoe die instelling ook heet) aan staan?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
amphora schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:19:
[...]

Klinkt als framerate mismatch, heb je 'pas beelden automatisch aan' (of hoe die instelling ook heet) aan staan?
Ja, top! Gisterenavond toevallig gedaan en nu werkt het weer. Het stond wel altijd gewoon ingeschakeld, valt me nu ook pas op dat LG 'Dolby Vision HDR' meldt en dat dus een tijdje uit heeft gestaan. :D

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Er komt dus binnenkort een nieuwe AppleTV, vraag me alleen af wat de selling point van dat ding zal zijn. Immers is 8K nogsteeds niet doorgebroken (op streaming platforms).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik vraag me af waarom je denkt dat er een nieuwe Apple TV komt?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Roppedop schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:03:
https://www.macrumors.com/roundup/apple-tv/

What's Next for the Apple TV

Apple is working on a refreshed version of the Apple TV with an updated A14 chip and 4GB RAM, with the device set to be launched as soon as 2022, according to Bloomberg's Mark Gurman. Apple analyst Ming-Chi Kuo has also said that Apple is working on a 2022 refresh of the Apple TV. Kuo believes that the new Apple TV will have an improved cost structure, which suggests a lower price point that is more competitive with other streaming media players.

In the iOS 16 beta, there appears to be a reference to a new and unreleased Siri Remote for the Apple TV. The iOS 16 beta code mentions a "SiriRemote4" and a "WirelessRemoteFirmware.4," which do not correspond to any existing Siri Remote, suggesting there could be a new remote coming. It is possible that the new remote could be rumored for the lower-cost Apple TV said to be in the works.

Apple is also rumored to be working on a version of the Apple TV that is combined with a HomePod smart speaker, with the set-top box also equipped with a camera for FaceTime. This device is in the early stages of development.

Apple at one point was working on a low-cost Apple TV dongle, but those plans have been abandoned and there is no lower-cost version of the Apple TV in the works.

A sketchy report from iDropNews has suggested Apple is developing a new version of the Apple TV with a flatter, thinner footprint and a "plexiglass" top, which would make the design similar to the look of the original Apple TV.

Apple engineers are reportedly pessimistic about the Apple TV product line. According to Bloomberg's Mark Gurman, those on the TV team have expressed concerns about Apple's hardware strategy. Apple apparently "doesn't have a strong living room hardware strategy and there isn't much internal optimism."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Van de zomer was er heel even een opleving en was er zelf een apparaat code bekend (J255) maar net zo snel als dit gerucht opkwam is deze ook weer uitgedoofd. Zie: https://www.imore.com/two...-future-gaming-powerhouse

Er zijn overigens ook geruchten dat het uiteindelijk ging om een intern apparaat. Anyway de geruchten zijn te zwak om te verwachten dat er nu op korte termijn nog een apparaat uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Precies, geruchten.
Uiteindelijk zal er wel eens een nieuwe Apple TV komen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purejet
  • Laatst online: 20:34
En van de andere kant, het ding functioneert als een raket. Wat mij betreft zijn tvOS-aanpassingen of app-aanpassingen door devs meer wenselijk dan hardware upgrade. Tenzij er natuurlijk heel verrassende en bruikbare vernieuwingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Die Ming-Chi Kuo heeft één van de beste bronnen binnen de Apple productie keten. Ja er zal dit jaar een nieuwe een AppleTV uitkomen. Ik heb alleen niet het idee dat het voor de 2021 gebruikers een upgrade zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BramViking schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:53:
Er komt dus binnenkort een nieuwe AppleTV, vraag me alleen af wat de selling point van dat ding zal zijn. Immers is 8K nogsteeds niet doorgebroken (op streaming platforms).
Ik hoop dat er nooit een Apple TV 8K komt, net zoals 8K tv's en 8K BD spelers en 8K streaming diensten. Meer opslag, meer bandbreedte, meer rekenkracht, en geen (zichtbaar) beter beeld: het is pure verspilling van resources.

De enige reden dat ik een Apple TV 4K met een 4K tv heb, is dat HDR op 4K ingeburgerd is, en op 2K / Full HD niet, maar qua resolutie is FHD wat mij betreft prima.

Een nieuwe Apple TV 4K met snelle processor voor serieus gamen zou wel mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
ikweethetbeter schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Ik hoop dat er nooit een Apple TV 8K komt, net zoals 8K tv's en 8K BD spelers en 8K streaming diensten. Meer opslag, meer bandbreedte, meer rekenkracht, en geen (zichtbaar) beter beeld: het is pure verspilling van resources.

De enige reden dat ik een Apple TV 4K met een 4K tv heb, is dat HDR op 4K ingeburgerd is, en op 2K / Full HD niet, maar qua resolutie is FHD wat mij betreft prima.

Een nieuwe Apple TV 4K met snelle processor voor serieus gamen zou wel mooi zijn!
Zeiden we met film-HD niet iets soortgelijks? Beter kan toch niet , waarom zouden we nu 4K willen hebben? Het is uiteindelijk toch grotendeels de commercie die ons een bepaalde kant op stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GertJan2012
Zoals je kunt zien in mijn stukje, is dat ik qua resolutie goed kan leven met Full HD (ik heb geen idee wat jouw film-HD is), ook bekend als 2K (wat niet helemaal klopt) of als 1080p.

Met Full HD heb je voldoende pixels voor een gewone tv op gewone kijkafstand. Alleen HDR (High Dynamic Range) is een nuttige toevoeging welke je met Ultra HD (aka 4K, wat eigenlijk ook niet klopt) krijgt. Met HDR krijg je betere pixels, elke pixel heeft een paar bits meer informatie, waardoor het beeld meer dynamiek heeft. Je ziet het als een beeld grote verschillen tussen licht en donker heeft, en als je grote vlakken zwart (en net-niet-zwart) hebt. Bij SDR zien die vlakken er vaak geblokt uit, met HDR zijn de overgangen kleiner en daardoor is het beeld mooier.

De commercie gaf ons HDR (blij mee) en 4K (kan ik mee leven, ook al is het niet nodig). Hopelijk komt 8K (echt never nooit nodig) er nooit. Een nieuwe overkoepelende HDR standaard (en niet 10+ en Dolby Vision en ...) is veel nuttiger dan weer 4x zoveel pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GertJan2012 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:41:
[...]

Zeiden we met film-HD niet iets soortgelijks? Beter kan toch niet , waarom zouden we nu 4K willen hebben? Het is uiteindelijk toch grotendeels de commercie die ons een bepaalde kant op stuurt.
Klopt. Eerst breedbeeld, toen (full)HD, nu 4K en straks ongetwijfeld 8K. Ik ben benieuwd hoe groot de tv’s dan wel moeten zijn.
We zullen het allemaal wel zien.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 03-10-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
[...]

Dan mag je lang hopen, want uiteindelijk komt het er wel. Vooral wanneer Sony en Microsoft (consoles) over zullen gaan naar 8k, volgen TV fabrikanten meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Laatst online: 20-05 20:18
ikweethetbeter schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:03:
@GertJan2012
Zoals je kunt zien in mijn stukje, is dat ik qua resolutie goed kan leven met Full HD (ik heb geen idee wat jouw film-HD is), ook bekend als 2K (wat niet helemaal klopt) of als 1080p.

Met Full HD heb je voldoende pixels voor een gewone tv op gewone kijkafstand. Alleen HDR (High Dynamic Range) is een nuttige toevoeging welke je met Ultra HD (aka 4K, wat eigenlijk ook niet klopt) krijgt. Met HDR krijg je betere pixels, elke pixel heeft een paar bits meer informatie, waardoor het beeld meer dynamiek heeft. Je ziet het als een beeld grote verschillen tussen licht en donker heeft, en als je grote vlakken zwart (en net-niet-zwart) hebt. Bij SDR zien die vlakken er vaak geblokt uit, met HDR zijn de overgangen kleiner en daardoor is het beeld mooier.

De commercie gaf ons HDR (blij mee) en 4K (kan ik mee leven, ook al is het niet nodig). Hopelijk komt 8K (echt never nooit nodig) er nooit. Een nieuwe overkoepelende HDR standaard (en niet 10+ en Dolby Vision en ...) is veel nuttiger dan weer 4x zoveel pixels.
Ja had ongetwijfeld begrepen dat film-HD full-HD had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

Klopt. Eerst breedbeeld, toen (full)HD, nu 4K en straks ongetwijfeld 8K. Ik ben benieuwd hoe groot de tv’s dan wel moeten zijn.
We zullen het allemaal wel zien.
Beetje off-topic maar ik las ergens dat voor Virtual Reality 8k (2x 4K voor iedere lens) wel cruciaal zou zij. Nogmaals wel off-topic. Uiteindelijk komt dit ook gewoon naar de Apple TV. Al is het maar omdat de tv’s en projectoren het uiteindelijk ook gaan weergeven.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:24
Verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-10-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
[...]

Gelukkig is jouw hoop totaal irrelevant voor Apple.

Print je berichtje eens uit en lees hem over 10 jaar nog eens terug (misschien wil Jeroen Pauw er tegen die tijd wel item over maken).

Als iedereen zo was zoals jij zaten we nu nog zegen een zwart-wit diaprojector mat een kaarsje erachter te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Laten we eerst maar eens overal fatsoenlijk 4K hebben. Formule1 om maar wat te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@La1974
Lees jouw bericht en dan dat van meesje. Er valt nog veel te verbeteren aan de meeste 4K bronnen dat denken aan 8K zinloos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
ikweethetbeter schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:34:
@La1974
Lees jouw bericht en dan dat van meesje. Er valt nog veel te verbeteren aan de meeste 4K bronnen dat denken aan 8K zinloos is.
Nu is het onzin. Helemaal eens. Maar jij stelt dat dit altijd, maar dan ook altijd, onzin zal blijven. Daar reageer ik op.

Aan de T-Ford zal ook nog genoeg te verbeteren zijn. Maar als we alleen maar de T-Ford hadden willen verbeteren hadden we nu nog steeds allemaal een zwarte auto gehad.

Snap je mijn punt? Zeg nooit nooit. Nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@La1974
Worden je ogen dan over 10 jaar zoveel beter dat 8K zinvol wordt?

Die T-Ford kon niet zo hard, de huidige auto's kunnen met gemak 130 km/u (onze topsnelheid) en doen dat ook veilig.

Je ogen worden echt niet beter!

[ Voor 0% gewijzigd door ikweethetbeter op 04-10-2022 08:50 . Reden: Tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
ikweethetbeter schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:25:
@La1974
Worden je ogen dan over 10 jaar zoveel beter dat 8K zinvol wordt?

Die T-Ford kon niet zo hard, de huidige auto's kunnen met gemak 130 km/u (onze topsnelheid) en doen dat ook veilig.

Je ogen worden echt niet beter!
8K komt sowieso dus de hele discussie is enigszins nutteloos. Maar dat terzijde is 8K op een 65” scherm maar 135 pixels per inch. Dat is echt vrij weinig. Ja, afstand speelt een rol, maar die rol is nogal overstated en verkeerd geïnterpreteerd. Die gaan over wanneer je geen losse pixels meer kan zien, niet wanneer je geen verschil in scherpte kan zien.

Je kan het heel simpel testen met games als je een PC aan een TV (of monitor hangt). Als je een game dan op 720p zet en je gaat er wat vanaf zitten totdat je de pixels niet meer ziet, en je veranderd daarna de resolutie naar 4K, zal je direct opvallen dat ondanks dat je niet meer of minder pixels ziet, het beeld wel degelijk aanzienlijk scherper is. Het 720 beeld is dan wazig of fuzzy ondanks dat je geen pixels ziet.

Voor film en tv zal 8K vooralsnog weinig verschil maken tenzij je een 85”+ tv hebt (mede omdat enkel het feit dat een camera sensor 8K kan opnemen dit nog niet betekend het (mede ivbm de lens) daadwerkelijk 8K aan detail resolved - dit zullen alleen de beste duurste camera’s doen). Voor games zal het verschil echter direct opvallen. En ja 8K gamen is zwaar; maar dat wordt vanzelf realistisch.

Elke nieuwe display technologie zijn er mensen die zeggen “maar het menselijk oog kan het niet eens zien!!”, bijvoorbeeld bij refresh rate hoger dan 60hz. Maar steeds is het zo dat als meer mensen het daadwerkelijk gebruikt hebben het blijkt dat mensen het verschil prima kunnen zien. Ik heb zelfs voordat 60hz de standaard was nog eens een discussie met iemand moeten hebben die dacht dat je hoger dan 25hz niet kon zien. Er is heel veel informatie maar het meeste wordt verkeerd geïnterpreteerd. (In het geval van 25hz was het dus dat je vanaf die refresh rate een beeld als aaneensluitend ervaart, niet zozeer dat je hoger dan dat niet kan zien)

[ Voor 76% gewijzigd door BurrowedLurker op 06-10-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BurrowedLurker schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:40:
8K komt sowieso dus de hele discussie is enigszins nutteloos.
O, 16K gaat ongetwijfeld ook komen, net zoals er foto sensoren zijn van 108 megapixels. Maar het gros van de sensoren, inclusief de professionele, zit op of onder de 24MP. Het gaat om wat zinvol is voor een standaard tv.

In een tijdperk dat consumenten de (sa)cd en dvd en bluray disc vaarwel zeggen en overstappen op streaming met een veel lagere bitrate, is 8K belachelijk.
Maar dat terzijde is 8K op een 65” scherm maar 135 pixels per inch. Dat is echt vrij weinig. Ja, afstand speelt een rol, maar die rol is nogal overstated en verkeerd geïnterpreteerd.
Die gaan over wanneer je geen losse pixels meer kan zien, niet wanneer je geen verschil in scherpte kan zien.
135ppi is weinig, maar je zit niet met je neus op het scherm, maar zit er zo'n 4 meter vanaf.

En ik weet dat het zinvol is om meer pixels te laten zien dan je kunt onderscheiden. Qua resolutie is FHD voldoende, maar mijn 4K tv heeft veel beter beeld dan mijn oude FHD tv. Dat komt grotendeels door local dimming met veel zones, daarna door HDR, maar ook een klein deel door 4K. Van de stap naar 8K verwacht ik weinig.
Je kan het heel simpel testen met games als je een PC aan een TV (of monitor hangt). Als je een game dan op 720p zet en je gaat er wat vanaf zitten totdat je de pixels niet meer ziet, en je veranderd daarna de resolutie naar 4K, zal je direct opvallen dat ondanks dat je niet meer of minder pixels ziet, het beeld wel degelijk aanzienlijk scherper is. Het 720 beeld is dan wazig of fuzzy ondanks dat je geen pixels ziet.
Met audio is overigens iets soortgelijks aan de hand. We kunnen tot ongeveer 20 kHz horen. Dat is de grens van de cd. DAT gaat tot 24 kHz (48 kHz samples). Er zijn (onhoorbare) harmonischen die invloed hebben op de hoorbare tonen. Vandaar dat het zinvol is om tot 96 kHz samples (max 48 kHz geluid) te gaan. Ik hoor geen verschil tussen 96 kHz en 192 kHz samples (max SACD / DTS-HD) op zeer goede speakers. En ik vraag me af of het te horen is, het is nauwelijks te meten.
Voor film en tv zal 8K vooralsnog weinig verschil maken tenzij je een 85”+ tv hebt (mede omdat enkel het feit dat een camera sensor 8K kan opnemen dit nog niet betekend het (mede ivbm de lens) daadwerkelijk 8K aan detail resolved - dit zullen alleen de beste duurste camera’s doen). Voor games zal het verschil echter direct opvallen. En ja 8K gamen is zwaar; maar dat wordt vanzelf realistisch.

Elke nieuwe display technologie zijn er mensen die zeggen “maar het menselijk oog kan het niet eens zien!!”, bijvoorbeeld bij refresh rate hoger dan 60hz. Maar steeds is het zo dat als meer mensen het daadwerkelijk gebruikt hebben het blijkt dat mensen het verschil prima kunnen zien. Ik heb zelfs voordat 60hz de standaard was nog eens een discussie met iemand moeten hebben die dacht dat je hoger dan 25hz niet kon zien. Er is heel veel informatie maar het meeste wordt verkeerd geïnterpreteerd. (In het geval van 25hz was het dus dat je vanaf die refresh rate een beeld als aaneensluitend ervaart, niet zozeer dat je hoger dan dat niet kan zien)
Het is al decennia bekend dat een refresh rate van minimaal 70 Hz voor een rustiger beeld zorgt. Daarom had de Atari ST destijds ook een monochrome paperwhite scherm met een refresh rate van net boven de 70 Hz, en ik merk het dat ik minder snel vermoeid word met m'n thuiswerk scherm op 75 Hz.

Ook hier zul je waarschijnlijk verbeteringen zien tot 120 Hz, daarboven kun je over discussiëren. IMHO is het zinloos, overtuig me van het tegenovergestelde!

Met andere woorden: laten we discussiëren over welk probleem je denkt op te lossen met 8K video. Kom je er niet uit, dan gewoon niet doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
ikweethetbeter schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:46:
[...]

O, 16K gaat ongetwijfeld ook komen, net zoals er foto sensoren zijn van 108 megapixels. Maar het gros van de sensoren, inclusief de professionele, zit op of onder de 24MP. Het gaat om wat zinvol is voor een standaard tv.

In een tijdperk dat consumenten de (sa)cd en dvd en bluray disc vaarwel zeggen en overstappen op streaming met een veel lagere bitrate, is 8K belachelijk.

[...]

135ppi is weinig, maar je zit niet met je neus op het scherm, maar zit er zo'n 4 meter vanaf.

En ik weet dat het zinvol is om meer pixels te laten zien dan je kunt onderscheiden. Qua resolutie is FHD voldoende, maar mijn 4K tv heeft veel beter beeld dan mijn oude FHD tv. Dat komt grotendeels door local dimming met veel zones, daarna door HDR, maar ook een klein deel door 4K. Van de stap naar 8K verwacht ik weinig.

[...]

Met audio is overigens iets soortgelijks aan de hand. We kunnen tot ongeveer 20 kHz horen. Dat is de grens van de cd. DAT gaat tot 24 kHz (48 kHz samples). Er zijn (onhoorbare) harmonischen die invloed hebben op de hoorbare tonen. Vandaar dat het zinvol is om tot 96 kHz samples (max 48 kHz geluid) te gaan. Ik hoor geen verschil tussen 96 kHz en 192 kHz samples (max SACD / DTS-HD) op zeer goede speakers. En ik vraag me af of het te horen is, het is nauwelijks te meten.

[...]

Het is al decennia bekend dat een refresh rate van minimaal 70 Hz voor een rustiger beeld zorgt. Daarom had de Atari ST destijds ook een monochrome paperwhite scherm met een refresh rate van net boven de 70 Hz, en ik merk het dat ik minder snel vermoeid word met m'n thuiswerk scherm op 75 Hz.

Ook hier zul je waarschijnlijk verbeteringen zien tot 120 Hz, daarboven kun je over discussiëren. IMHO is het zinloos, overtuig me van het tegenovergestelde!

Met andere woorden: laten we discussiëren over welk probleem je denkt op te lossen met 8K video. Kom je er niet uit, dan gewoon niet doen.
Dit is het foute topic voor de discussie over het nut van een hogere resolutie. Graag een nieuw topic aanmaken.

Dan kunnen we ons hier weer richten op alles mbt de Apple TV.

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Radiodurans schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:39:
[...]

Nee, ik kan niet eens Siri aanzetten als de Nederlandse App Store ingesteld staat…
De Apple website wekt de indruk dat de Siri taal veranderen naar Engels wel kan, maar volgens mij klopt dat niet. Zou iemand voor me willen kijken of het beschikbaar is in de nieuwste tvOS?

“Siri gebruikt de taal die u op uw Apple TV 4K of Apple TV HD hebt geconfigureerd. Als u Siri een andere taal wilt laten gebruiken, gaat u naar 'Instellingen' > 'Algemeen'. Onder 'Siri' kiest u 'Taal' en vervolgens kiest u een taal.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:53
Ik ben aardig thuis in het Apple ecosysteem maar ben nieuw in de Apple TV hoek. En zoek een stukje advies; is een Apple TV HD (model a1625) nog een goede investering voor tussen de € 75 a € 100 euro? Of is de verwachting dat deze bv nog maar een jaartje ondersteund wordt?

Wij willen hem voor de tv boven gebruiken geen 4K tv) en met name voor de Ziggo Go app ik combi met onze AirPods Pro.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaskes
  • Niet online
Volgens mij werkt de Ziggo app niet op de Apple TV, dan moet je streamen vanaf je iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

TheVMaster

Moderator WOS
Jaskes schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:13:
Volgens mij werkt de Ziggo app niet op de Apple TV, dan moet je streamen vanaf je iPhone.
De ziggo app werkt wel op je Apple TV, je moet alleen wel een abo bij Ziggo hebben (het werkt niet als je internet hebt via een andere aanbieder en dan denkt ziggo tv te kunnen kijken via de app op je ATV, wat dus wel kan op je iPhone (of iPad)).

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 08-10-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
TheVMaster schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

De ziggo app werkt wel op je Apple TV, je moet alleen wel een abo bij Ziggo hebben (het werkt niet als je internet hebt via een andere aanbieder en dan denkt ziggo tv te kunnen kijken via de app op je ATV, wat dus wel kan op je iPhone (of iPad)).
Goeie tip. ‘Gelukkig’ heb ik ziggo.

De reden is dan ook dat we boven opgenomen programma’s kunnen kijken (hoeven we geen tweede mini te nemen a 4 euro per maand) en dat de interface voor de overige apps super traag is op de huidige tv boven.. Daarnaast kunnen we dan mooi met de AirPods Pro kijken zonder de kids wakker te maken. Ben alleen benieuwd of ie nog even mee gaat :D

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Tja, ook de huidige 4K ATV zal binnenkort waarschijnlijk een update krijgen. Dan loop je al 2 generaties achter. Naar mijn idee koop je zoiets dan voor wat je er nu mee kunt en niet dat je nog lang updates kunt verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07
Ik zou wel op zijn minst voor de 4K variant gaan. Over een paar jaar heb je wellicht toch een 4k tv (over) en dan is het toch zonde dat je nu een atvHD zou hebben gekocht. Met zo’n Apple TV doe je toch al snel 5-10 jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

TheVMaster

Moderator WOS
Scrtz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:36:
Ik zou wel op zijn minst voor de 4K variant gaan. Over een paar jaar heb je wellicht toch een 4k tv (over) en dan is het toch zonde dat je nu een atvHD zou hebben gekocht. Met zo’n Apple TV doe je toch al snel 5-10 jaar.
Helemaal eens! Ik zou nu (ook al heb je geen 4K tv) voor een 4K model gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Scrtz
Ik heb een Apple TV 4 (nu HD) gekocht toen hij uitkwam, deze werd dagelijks gebruikt tot er een Apple TV 4K 2021 kwam, Nu wordt deze dagelijks gebruikt, en de Apple TV HD wordt nog enkele keren per week gebruikt. Deze "HD" is 7 jaar oud en doet het nog steeds.

Mijn advies is dus ook om nu een paar tientjes meer uit te geven voor een 4K / Atmos versie, per maand valt dat helemaal weg, en je hebt een grote kans dat de nieuwere ATV langer ondersteund wordt (al heb ik niks te klagen over de ondersteuning van de "HD").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07
ikweethetbeter schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:14:
@Scrtz
Ik heb een Apple TV 4 (nu HD) gekocht toen hij uitkwam, deze werd dagelijks gebruikt tot er een Apple TV 4K 2021 kwam, Nu wordt deze dagelijks gebruikt, en de Apple TV HD wordt nog enkele keren per week gebruikt. Deze "HD" is 7 jaar oud en doet het nog steeds.

Mijn advies is dus ook om nu een paar tientjes meer uit te geven voor een 4K / Atmos versie, per maand valt dat helemaal weg, en je hebt een grote kans dat de nieuwere ATV langer ondersteund wordt (al heb ik niks te klagen over de ondersteuning van de "HD").
Zeker waar! idem hier, ook tot enkele maanden geleden nog een HD gebruikt voor de slaapkamer die ik bij introductie gekocht heb en die nog perfect werkt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:05
https://www.apple.com/new...t-generation-apple-tv-4k/

Nieuwe Apple TV 4k!

Met nieuwe prijs, 129 USD.

[ Voor 11% gewijzigd door Pino112 op 18-10-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:57

Stimulate14

⭐⭐⭐

BramViking schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:53:
De chip blijkbaar, niet voor mij een reden om een nieuwe aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

amphora

Websites & Fotografie

Stimulate14 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

De chip blijkbaar, niet voor mij een reden om een nieuwe aan te schaffen.
HDR 10+ voor tv's die geen dolby vision ondersteunen. En 128 GB opslag optie blijkbaar.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:17
amphora schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
En 128 GB opslag optie blijkbaar.
En dan heb je een ethernet poort erbij, de basis (64Gb) heeft blijkbaar geen ethernet poort.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEE4kqN8nuYQbDDyNxq7JRS1jlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSqy3g5r718JN779U03SupdN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 23:35
Voor het prijsverschil van EUR 20,00 is de keuze gauw gemaakt natuurlijk. Zie: https://www.apple.com/nl/apple-tv-4k/specs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Je hebt ongelijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
amphora schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:57:
[...]

HDR 10+ voor tv's die geen dolby vision ondersteunen. En 128 GB opslag optie blijkbaar.
Uiteraard geen reden om te upgraden. Tevens heb ik die van mij via het werk aangeschaft voor €89,-.

[ Voor 7% gewijzigd door BramViking op 18-10-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-05 22:13
Had ergens wel verwacht dat dit Apple product ook duurder zou worden dit jaar, maar het is zelfs goedkoper dan het voorgaande model. Maar goed, voor mij geen reden om te upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Alexknl op 18-10-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Alexknl schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:13:
Had ergens wel verwacht dat dit Apple product ook duurder zou worden dit jaar, maar het is zelfs goedkoper dan het voorgaande model. Maar goed, voor mij geen reden om te upgraden.
De geruchten waren al dat ze voor een lager prijspunt zouden gaan, waarschijnlijk willen ze meer momentum creëren. Prijsbesparing is o.a. door weglaten van de ethernetpoort en van een laadkabel voor de remote en doordat de A15 chip efficiënt genoeg is om te functioneren zonder fan, hierdoor wordt de behuizing kleiner en goedkoper.

Zelf ben ik alleen blij om te zien dat de overgang naar USB-C nu op steeds meer producten komt. Ik heb mezelf beloofd O-) geen Apple producten meer te kopen die nog een lighting poort heeft. Ik zie echter geen reden om een upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thread support ook op de 128GB versie, niet op de 64GB versie zo te zien

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Opmerkelijk om op het goedkopere model de Ethernet-poort eruit te slopen. Verder vind ik de upgrade meh tov van het 2021 model. Deze was namelijk al sterk overpowered als streaming portal. Alleen voor het spelen van games is de SOC een flinke verbetering maar zijn er gewoon betere alternatieven, namelijk de consoles van de gerenommeerde bedrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 18-10-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:25
Heb nog steeds het hd model die het eigenlijk nog goed doet. Films van nas via infuse,Netflix ect.
Dus hoofdzakelijk streaming,beetje wachten tot Amazon het eens in de aanbieding zet.
Kan de oude naar de slaapkamer

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou wel dergelijke nieuwe producten. :) Voor mij is er weinig tot geen noodzaak om te upgraden. Als ik zou moeten kiezen zou ik wel gelijk gaan voor de versie met ethernet. Ik ben benieuwd wat de impact is op gaming. Persoonlijk denk ik dat als ze serieus een concurrent willen zijn voor de bekende consoles ze er minimaal een M-cpu in hadden moeten stoppen. Wellicht komt dat er nog ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Vorige week nog een nieuwe gekocht voor de slaapkamer denkende dat de refresh pas op z’n vroegst volgend jaar zou komen. Die gaat mooi terug. Goedkoper en een 3 jaar nieuwere SoC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:40
Ik vind de prijsverlaging die Apple doorvoert raar… € 30,- goedkoper, 128GB tov 64 en een betere soc. T.o.v. alle andere nieuwe producten, die duurder zijn geworden, die Apple heeft uitgebracht voel ik mij bekocht. Ben nl. net buiten de periode dat ik kan retrourneren. Ik heb een 2021 4K 64GB variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:58:
Ik ben aardig thuis in het Apple ecosysteem maar ben nieuw in de Apple TV hoek. En zoek een stukje advies; is een Apple TV HD (model a1625) nog een goede investering voor tussen de € 75 a € 100 euro? Of is de verwachting dat deze bv nog maar een jaartje ondersteund wordt?

Wij willen hem voor de tv boven gebruiken geen 4K tv) en met name voor de Ziggo Go app ik combi met onze AirPods Pro.
Blij dat ik dus nog even gewacht heb :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeuvie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:44:
Ik vind de prijsverlaging die Apple doorvoert raar… € 30,- goedkoper, 128GB tov 64 en een betere soc. T.o.v. alle andere nieuwe producten, die duurder zijn geworden, die Apple heeft uitgebracht voel ik mij bekocht. Ben nl. net buiten de periode dat ik kan retrourneren. Ik heb een 2021 4K 64GB variant.
Gezien jouw situatie vind je het waarschijnlijk jammer, maar raar is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jeuvie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:44:
Concurrentie in actie. Doen ze niks dan prijzen ze zichzelf de markt uit en zit iedereen straks aan een Roku, Fire TV of Chromecast. Je merkt nu al dat een hoop appmakers tvOS als een nagedachte beschouwen en alleen het absolute minimum doen om apps werkende te houden. Hopelijk is dit het begin van een ommekeer want het voelt al een poosje alsof de Apple TV op een dood spoor zit :/

En de timing zuigt natuurlijk voor je, maar het is ook geen grote verrassing dat er in oktober een nieuwe Apple TV kon komen. Die geruchten gingen al langer. Zelf ging ik uit van maart, daarom nam ik de gok met een nieuwe Apple TV vorige week.

[ Voor 13% gewijzigd door Frank op 18-10-2022 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat een vreemde bezuiniging weer om de UTP poort (van een paar cent) eruit te halen maar dan wel voor 64 GB te kiezen.

Verder vraag ik mij af voor wie die 128 GB variant nou is. Ik ben een behoorlijke “heavy user” maar niets aan mijn gebruik verantwoord die 128 GB variant ook maar een klein beetje. Wat moet je met die opslag in een AppleTV?

Edit: USB-C op de nieuwe Remote is dan toch wel weer handig, dat is een van de eerste Apple accessoires die daar naartoe overstapt ook volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 18-10-2022 21:06 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:02:
Wat een vreemde bezuiniging weer om de UTP poort (van een paar cent) eruit te halen maar dan wel voor 64 GB te kiezen.

Verder vraag ik mij af voor wie die 128 GB variant nou is. Ik ben een behoorlijke “heavy user” maar niets aan mijn gebruik verantwoord die 128 GB variant ook maar een klein beetje. Wat moet je met die opslag in een AppleTV?

[…]
Inderdaad, ik heb voor mijn 2021 4K expliciet de 32GB gekozen omdat ik mijn OG 4K (die naar boven ging) met 64GB nog voor geen 25% vol had. En no ethernet no sale ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gebruiken jullie eigenlijk überhaupt de afstandsbediening?

Die van mij zitten echt letterlijk nog in de verpakking, bestuur alles met de HomePod en iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:08:
[...]

Inderdaad, ik heb voor mijn 2021 4K expliciet de 32GB gekozen omdat ik mijn OG 4K (die naar boven ging) met 64GB nog voor geen 25% vol had. En no ethernet no sale ;)
Ja en je moet voor de grap eens kijken hoe klein die apps zijn ook.
YouTube, Netflix, NLZIET, Videoland, prime videos NPO, HBO, Twitch zijn allemaal ruim onder de 100 MB. Alleen Plex is met 121MB groter maar nog steeds minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10
Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:10:

Die van mij zitten echt letterlijk nog in de verpakking, bestuur alles met de HomePod en iPhone.
Besturen via de homepod? Wilde wellicht een homepod mini ergens kopen. :P

Werk dit een beetje? Doe nu alles met iphone en ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja 95% de remote en 5% de app ongeveer, de aluminium remote dan.

Op de slaapkamer waar we een oudere 4K hebben met die touch remote is dat andersom maar goed die touch remote haat ik dan ook echt met een passie, wat een wan product :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

roT- schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:14:
[...]

Besturen via de homepod? Wilde wellicht een homepod mini ergens kopen. :P

Werk dit een beetje? Doe nu alles met iphone en ab.
Ja voor wat basis dingetjes prima.

Hey Siri, Tv On/Off of om muziek af te spelen. Het daadwerkelijk navigeren doe ik gewoon met de iPhone app op het ControlCenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Die van mij is uit de verpakking geweest omdat dat perse bij installatie moest maar daarna is het onding direct terug in de doos gegaan. Gebruik gewoon de AB van mijn TV via HDMI-CEC, werkt perfect! Met de pijltjes toetsen, de 'back' toets en de 'OK' toets door de interface bladeren en de media keys onderaan voor Pauzeren, vooruitspoelen etc. (Enige nadeel is die ^&@&%@& Netflix knop ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u04fLSUaLORXNZoRRYmDddRkaJs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a8jfb40sZyd4b5SBJSeFH7Rx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik gebruik voor beide ATVs vrijwel altijd de afstandsbediening. Heel af en toe gebruik ik de remote op iPhone.

Wel de Siri Remote (2nd generation) trouwens, die werkt super fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-10-2022 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:05:
[...]

Ik gebruik voor beide ATVs vrijwel altijd de afstandsbediening. Heel af en toe gebruik ik de remote op iPhone.
Dan ben ik blijkbaar de minderheid. iPhone zit altijd in mijn zak of ligt onder het kussen in bed. Zo'n afstandsbediening is weer zo'n extra ding dat opgeladen moet worden, in de weg ligt, zoek raakt etc, maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En in de aanbieding voor wie niet de nieuwe gaat halen

uitvoering: Apple TV HD (2021) 32GB
uitvoering: Apple TV 4K (2e gen.) 32GB
uitvoering: Apple TV 4K (2e gen.) 64GB

[ Voor 70% gewijzigd door Greatsword op 18-10-2022 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:05:
[...]

Precies. Remote ligt keurig op de bank, nooit kwijt geraakt en laadt hem twee keer per jaar op. Bizar eigenlijk. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben hem wel geregeld kwijt overigens 8)7
Een remote met “AirTag” build in had mij daarom de AppleTV nog wel doen upgraden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:18:
[...]
Zo'n afstandsbediening is weer zo'n extra ding dat opgeladen moet worden
Is inderdaad wel echt een enorme moeite om dat ding twee keer per jaar even in een lightning kabel te prikken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:51
Voor €20,- kan je beter de nieuwe versie kopen wellicht? Prijzen mogen nog wel wat verder dalen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:13
Tomba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:24:
[...]

Die van mij is uit de verpakking geweest omdat dat perse bij installatie moest maar daarna is het onding direct terug in de doos gegaan. Gebruik gewoon de AB van mijn TV via HDMI-CEC, werkt perfect! Met de pijltjes toetsen, de 'back' toets en de 'OK' toets door de interface bladeren en de media keys onderaan voor Pauzeren, vooruitspoelen etc. (Enige nadeel is die ^&@&%@& Netflix knop ;) )
[Afbeelding]
Zo’n AB gebruiken en dan de AB van de Apple TV een onding noemen 8)7

Wat een gedrocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

appie39 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:42:
[...]

Zo’n AB gebruiken en dan de AB van de Apple TV een onding noemen 8)7

Wat een gedrocht :)
Ja, deze ligt wél fijn in de hand, houd ik nooit ondersteboven (die AB van Apple lijkt wel een USB stekker :p) en heeft knoppen voor alle relevante acties. Daarnaast kan ik ook nog eens mijn TV volledig bedienen ipv alleen volume en aan/uit. Maar goed iets met smaak ;)

Ps moet wel zeggen dat ik het dan over de remote van de OG 4K heb, die ervaring was zo slecht dat de afstandsbediening van de 2021 überhaupt niet uit de doos is geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 19-10-2022 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:48:
Ik ben hem wel geregeld kwijt overigens 8)7
Een remote met “AirTag” build in had mij daarom de AppleTV nog wel doen upgraden :P
Daar zijn hoesjes voor te verkrijgen waar je een AirTag erbij instopt. Niet dat ik hem ooit kwijt ben. Maar als je kinderen of zo hebt, kan ik me dat voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Tomba schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:12:
[...]

Ja, deze ligt wél fijn in de hand, houd ik nooit ondersteboven (die AB van Apple lijkt wel een USB stekker :p) en heeft knoppen voor alle relevante acties. Daarnaast kan ik ook nog eens mijn TV volledig bedienen ipv alleen volume en aan/uit. Maar goed iets met smaak ;)
Hmm. Vind net die Apple Remote zo fijn om in de hand te laten rond draaien alsof het een aansteker is. En dat zonder ooit gerookt te hebben. :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:15:
[...]

Daar zijn hoesjes voor te verkrijgen waar je een AirTag erbij instopt. Niet dat ik hem ooit kwijt ben. Maar als je kinderen of zo hebt, kan ik me dat voorstellen.
Ja had ik wel eens gezien geloof ik. Alleen heb het nooit zo op hoesjes etc, dus wacht wel even tot het in de remote zelf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid