• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:40
Mede-auteurs:
  • meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25

meesje

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:59

tcviper

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42

robcoenen

Apple TV 4(K)

Apple TV specificaties:

• Dual Core Apple A8 (4) of A10 (4K) chip
• 32Gb of 64Gb versies beschikbaar
• 1 x HDMI
• Gigabit Ethernet
• Bluetooth 4.0 voor remote/controllers
• Wi-Fi (802.11a/b/g/n/ac)
• Ingebouwde universele stroomvoorziening van 6 watt

Ondersteuning Videostructuren AppleTV4K

• HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p
• HEVC SDR tot 1080p, 30 bps, Main/Main 10 Profile
• H.264-video tot 1080p, 60 bps, High of Main Profile level 4.2 of lager
• H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuren
• MPEG-4-video tot 2,5 Mb/s, 640 x 480 pixels, 30 bps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kb/s, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur

Verder is het nu ook mogelijk om Frame rate en Dynamic range te matchen met de TV. Ga hiervoor naar Instellingen > Video en zet beide opties aan om de frequenties te synchroniseren.

Ondersteuning Audiostructuren

• HE‑AAC (V1), AAC (tot 320 Kb/s), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (tot 320 Kb/s), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF en WAV; AC‑3 (Dolby Digital 5.1) en E‑AC‑3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound)

Ondersteuning Fotostructuren

• HEIF, JPEG, GIF, TIFF

Fysieke dimensies:

• Hoogte: 35 mm
• Breedte: 98 mm
• Diepte: 98 mm
• Gewicht: 425g
In de doos:

• Apple TV
• Apple Remote
• Lightning kabel
• Netsnoer
• Documentatie

Prijzen:

• Apple TV 4: €155
• Apple TV 4K: €199
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/appletv/
• Wat is: http://www.apple.com/nl/appletv/what-is/
• AirPlay: http://www.apple.com/nl/appletv/airplay/

Oude topics:

[Apple TV] Discussietopic - deel 1
[Apple TV] Discussietopic - deel 2

Uitstekend Apps om te gebruiken

Receiver (voor Radio)
Plex (voor Media)
InFuse (voor Video/Media)
NOS (voor NOS Televisie)

[Voor 19% gewijzigd door tcviper op 04-11-2018 13:50]

• SquareOne
gereserveerd

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Lijkt erop dat nightly build van XBMC nu ook werkt op ATV 2, met iOS 5.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127369

Helaas alleen nog maar een thethered JB beschikbaar. ...

http://blog.firecore.com/7437

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• SquareOne
In het vorige topic en in mijn review had ik het trouwens over iVI (films converteren naar ATV3 formaat), bij sommige mensen blijkt de snelheid wat tegen te vallen en ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Er zijn 2 dingen die je moet doen:
1) 'Enable pass thru conversion' (settings --> conversion)
2) zet het aantal file conversion threads of 4 of op 8 (settings --> conversion)

• Dagi
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Nog altijd geen XMBC vooruitzichten voor de ATV3. Zucht..

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 19:21
Dagi schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:05:
Nog altijd geen XMBC vooruitzichten voor de ATV3. Zucht..
Ja zuur he :).
smeerbartje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:32:
[...]

Hoe zie je of de film die je probeert om te zetten het ondersteunt om pass-through te worden omgezet? En waar zit die optie in Handbrake?
Iemand?

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 17:40
Ik zit in een dubio. Graag wil ik een Apple TV kopen en hem dan ook jailbreaken. Helaas kan dit nog niet met de Apple TV 3 maar wel met de vorige generatie. Nou is mijn vraag, zal ik wachten totdat de ATV 3 te jailbreaken is? (Zo ja, hoelang duurt dat ongeveer?) Of zal ik voor de ATV 2 gaan?

En is het verschil tussen 720p en 1080p goed te zien? (Ik heb een full HD led-tv)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Florissant schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:19:
Nou is mijn vraag, zal ik wachten totdat de ATV 3 te jailbreaken is? (Zo ja, hoelang duurt dat ongeveer?) Of zal ik voor de ATV 2 gaan?

En is het verschil tussen 720p en 1080p goed te zien? (Ik heb een full HD led-tv)
Hier komen de antwoorden:

* Ja
* (3.5 week nog)
* Nee dus
* Niet heel goed, maar wel een beetje

Hopelijk helpt dit je!

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:06:
[...]

Hier komen de antwoorden:

* Ja
* (3.5 week nog)
* Nee dus
* Niet heel goed, maar wel een beetje

Hopelijk helpt dit je!
Hoe kom je aan die 3.5 week voor een ATV3 Jailbreak? Volgens mij zijn alle berichten dat er nog geen vooruitgang is geboekt en dat het zeer lastig is om de ATV3 te jailbreaken...

• Smultie
  • Niet online
Anoniem: 136075 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:17:
[...]

Hoe kom je aan die 3.5 week voor een ATV3 Jailbreak? Volgens mij zijn alle berichten dat er nog geen vooruitgang is geboekt en dat het zeer lastig is om de ATV3 te jailbreaken...
Dom antwoord op een domme vraag.

• Niet online
Smultie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:25:
[...]

Excuseer dat ik je gevoel voor sarcasme moeilijk te interpreteren vind.

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03 14:27
Smultie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:25:
[...]

huh? Mocht je er niet op gisteravond ofzo? :/

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05-2022
Inmiddels draai ik atv2 IOS 5.1 met de seasonpass jailbreak en XBMC.
En ik moet zeggen, petje af hoor! Wanneer de atv3 jailbreak beschikbaar komt dat gaat mijn Boxee Box er waarschijnlijk de deur uit. Nu kan ik eindelijk weer de constellation remote op mijn Ipad gebruiken.
Het enige wat nog ontbreekt is een goede Spotify intergratie, maar dankzij airplay is deze intergratie ook minder van toepassing. Nog even over het verschil tussen 1080p en 720p.. Ja je ziet het verschil wel als je 1080p gaat downscalen naar 720p. Tenminste.. is mijn (kijk) ervaring. Gradients van wolken op de achtergrond zijn minder fijn op 720p dan op 1080. (referentie Boxee box vs atv2 met XBMC)

• emcea
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-04 21:14
On-topic-antwoord:
ATV3-jailbreakverschijning zoals genoemd nog niets over te zeggen.
Of je 1080 beeldlijnen kan zien hangt af van de afstand tot het beeldscherm. Zie deze chart:
http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html
Voor mij is de 720p van de ATV2 genoeg. Als ik 1080 wil zet ik de ingebakken tv-mediaspeler aan.

• smeerbartje
Jpjedi schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:13:
[...]

Wahaha _/-\o_

• Smultie
  • Niet online
Jpjedi schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:13:
[...]

Dat ook niet nee :P

Maar ik word een beetje gek van die vragen waar niemand hier logischerwijs antwoord op heeft ("Hey, wanneer komt de nieuwe MBP uit?", "Wanneer is de jailbreak van de iPad 3 precies", etc etc)

Anoniem: 26353

Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen, maar ik zie het nog niet voorbij komen van wat ik wil vragen. Ik zit met het volgende:
Ik heb een PCH200 als media player, en is via een bekabeld netwerk aangesloten op een wifi router. Mijn geluids installatie en tv idem dito via utp. Maar ik krijg de iPad (3) niet aan de praat om de beelden ook op de tv te zien.
Met iTunes kan ik wel mijn geluids instalatie aansturen.
Maar ik wil zonder iTunes (op een Windows pc), pc dus uit, en de rest aan, met de iPad 3 de tv kunnen bedienen.
Moet ik dan als nog een Apple TV3 aan schaffen?

• smeerbartje
Smultie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:52:
[...]

Dat ook niet nee :P

Maar ik word een beetje gek van die vragen waar niemand hier logischerwijs antwoord op heeft ("Hey, wanneer komt de nieuwe MBP uit?", "Wanneer is de jailbreak van de iPad 3 precies", etc etc)
Wie zegt dat niemand antwoord heeft op die vragen? Het zou toch kunnen dat je nieuws hebt gemist?

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Sinds een aantal weken in het bezit van een ATV3 en ben erg te spreken over de kwaliteit en gebruiksgemak. Het was even puzzelen naar een applicatie die ik begrijp om m'n mkv's over te zetten naar mp4. Ik gebruik hier nu mkvtomp4 voor. Makkelijk in gebruik en doet wat het moet doen. Echter doet tie niet precies wat ik wil of eigenlijk mis ik nog een aantal dingen (op te lossen wanneer er een JB beschikbaar is):

Auto converten als een bestand in een bepaalde map staat en dan output in een map zodat itunes 'm direct oppikt
Automatisch metatags/serieinformatie toevoegen d.m.v. thetvdb of iets dergelijks

Wie weet of ik iets over het hoofd zie in het programma of wie weet een programma die dit wel doet? (wel een windows compatible programma)

PH-MRK request startup

• Jpjedi
Ivi kan hem gelijk in itunes dumpen en heeft alle opties.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
Zeer tevreden met mijn Apple 3TV.
Wat ik me echter wel afvraag is of mijn vriendin ook met AirPlay op de À TV kan??
Zij heeft nl een andere Apple ID dan ik!

American Express vraagbaak

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor Airplay maakt het niet uit wat je Apple ID is. Iedereen met een iDevice op je netwerk kan direct Airplay met je Apple TV gebruiken, tenzij je er een wachtwoord op hebt gezet. :)

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• Mrkoekie
Jpjedi schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:53:
Ivi kan hem gelijk in itunes dumpen en heeft alle opties.
ja die heb ik gezien en over gelezen, maarrrrr daar is geen windhoos versie van.

PH-MRK request startup

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

Brm-G schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:58:
In het vorige topic en in mijn review had ik het trouwens over iVI (films converteren naar ATV3 formaat), bij sommige mensen blijkt de snelheid wat tegen te vallen en ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Er zijn 2 dingen die je moet doen:
1) 'Enable pass thru conversion' (settings --> conversion)
2) zet het aantal file conversion threads of 4 of op 8 (settings --> conversion)
Wat is het voordeel van het zetten van het aantal threads op 4 of 8? Staat bij mij nu op 0 en een film conversie (MKV naar M4V/MP4) in pass thru conversion modus heeft nu een doorlooptijd tussen de 30 en 40 minuten. Kan niet zo snel vinden wat die threads inhouden.

Andere vraag: in deel 2 heb ik aangegeven de nodige films en series met ondertiteling te hebben waarbij ik een semi transparant venster onder in mijn scherm heb over de gehele breedte. Dit heb ik nu bij eigenlijk iedere film / serie. Meer mensen met dit issue, danwel een oplossing?

Geen commentaar

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49
Ik heb Apple tv 3 nieuw en stream vaak uitzending gemist en RTL gemist van iPhone naar tv. Met uitzending gemist gaat dit prima. Kan zelfs nog andere dingen doen ondertussen. Bij RTL gemist vliegt hij steeds na 1 min op standby en moet ik hem weer overnieuw aanzetten. Iemand?

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 21:55
nickdew schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:57:
Ik heb Apple tv 3 nieuw en stream vaak uitzending gemist en RTL gemist van iPhone naar tv. Met uitzending gemist gaat dit prima. Kan zelfs nog andere dingen doen ondertussen. Bij RTL gemist vliegt hij steeds na 1 min op standby en moet ik hem weer overnieuw aanzetten. Iemand?
De iPhone aan de lader hangen en nergens aankomen. :P

Know Thyself

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26
De iPad kan ik bij bepaalde filmpjes van sites als Youtube wel "uit" zetten en bij andere weer niet.
Misschien dat het nog verbeterd wordt.

PSN ID: ChuckDevil

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:10
nickdew schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:57:
In instellingen automatisch slot op nooit instellen.

• SquareOne
Mrkoekie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:53:
Sinds een aantal weken in het bezit van een ATV3 en ben erg te spreken over de kwaliteit en gebruiksgemak. Het was even puzzelen naar een applicatie die ik begrijp om m'n mkv's over te zetten naar mp4. Ik gebruik hier nu mkvtomp4 voor. Makkelijk in gebruik en doet wat het moet doen. Echter doet tie niet precies wat ik wil of eigenlijk mis ik nog een aantal dingen (op te lossen wanneer er een JB beschikbaar is):

Auto converten als een bestand in een bepaalde map staat en dan output in een map zodat itunes 'm direct oppikt
Automatisch metatags/serieinformatie toevoegen d.m.v. thetvdb of iets dergelijks

Wie weet of ik iets over het hoofd zie in het programma of wie weet een programma die dit wel doet? (wel een windows compatible programma)
xmedia recode is ook wel een handige app om films mee te converteren op windows, zie daarvoor ook de review over de Apple TV (zie topic start). Voor metadata weet ik voor windows helaas geen app al zullen die er beslist zijn.
robbydw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:27:
[...]

Wat is het voordeel van het zetten van het aantal threads op 4 of 8? Staat bij mij nu op 0 en een film conversie (MKV naar M4V/MP4) in pass thru conversion modus heeft nu een doorlooptijd tussen de 30 en 40 minuten. Kan niet zo snel vinden wat die threads inhouden.

Andere vraag: in deel 2 heb ik aangegeven de nodige films en series met ondertiteling te hebben waarbij ik een semi transparant venster onder in mijn scherm heb over de gehele breedte. Dit heb ik nu bij eigenlijk iedere film / serie. Meer mensen met dit issue, danwel een oplossing?
Dan gebruikt die meerdere threads van je processor, wat dus sneller zou moeten zijn (correct me if i'm wrong).

Ik heb ook die semi transparant subtitels, afhankelijk van de film. Mij stoort het niet echt, het zorgt er tenminste voor dat de subtitles goed leesbaar zijn.

[Voor 37% gewijzigd door SquareOne op 13-04-2012 00:04]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 15:56
Ik heb sinds een week ook een Apple TV 3. Films omgezet met HandBrake en dan werkt het perfect.

Als er een jailbreak komt kun je dan onder XBMC (of iets dergelijks) ook via Airplay muziek van iTunes op je Apple TV afspelen? Ik vind dat best handig en doe dat regelmatig via m'n iPhone en binnenkort ook via de iPad.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat bedoel je, van XBMC op je PC naar de ATV streamen?

specs

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:22
LuPo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:44:
Ik heb sinds een week ook een Apple TV 3. Films omgezet met HandBrake en dan werkt het perfect.

Als er een jailbreak komt kun je dan onder XBMC (of iets dergelijks) ook via Airplay muziek van iTunes op je Apple TV afspelen? Ik vind dat best handig en doe dat regelmatig via m'n iPhone en binnenkort ook via de iPad.
XBMC is dan gewoon een applicatie boven op Frontrow. Je verliest er niets mee. Nu heeft XBMC sinds Eden ook Airplay ingebouwd, maar dat heb ik zelf nog niet gebruikt. Of bedoel je Homesharing, dat je op je ATV toegang hebt tot je iTunes lib en zo kunt aangeven? Ook dat is niet verloren bij installatie van XBMC.

Anoniem: 147721

Dat deed ie bij mij ook met mijn iPad 2 en Apple tv2.
Mijn oplossing. Sluimerstand op de iPad uitschakelen. Dus niet het scherm op standby zetten, dan gaat het prima.

• Niet online
Ik blijf het "no signal" probleem op mijn Samsung TV houden met de ATV2 via HDMI naar m'n receiver en via de receiver HDMI out naar de TV. Irritant, een tethered jailbreak is nogal onhandig als je je ATV2 steeds moet rebooten...

Ik wil nu eigenlijk m'n ATV2 direct via HDMI op m'n TV aansluiten en dan via optical naar m'n receiver maar kun je (via ATV zelf of via XBMC) geluid versturen via Optical en HDMI tegelijk? Mijn vriendin kijkt vaak series e.d. zonder surround via de receiver, dus gewoon stereo @ de tv. Als we een filmpje o.i.d. kijken wil ik wel graag surround geluid. Kan dat?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 136075 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:08:
Ik blijf het "no signal" probleem op mijn Samsung TV houden met de ATV2 via HDMI naar m'n receiver en via de receiver HDMI out naar de TV. Irritant, een tethered jailbreak is nogal onhandig als je je ATV2 steeds moet rebooten...

Ik wil nu eigenlijk m'n ATV2 direct via HDMI op m'n TV aansluiten en dan via optical naar m'n receiver maar kun je (via ATV zelf of via XBMC) geluid versturen via Optical en HDMI tegelijk? Mijn vriendin kijkt vaak series e.d. zonder surround via de receiver, dus gewoon stereo @ de tv. Als we een filmpje o.i.d. kijken wil ik wel graag surround geluid. Kan dat?
Dat werkt inderdaad prima.

Nothing to see here

• Niet online
itsme schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:24:
[...]

Dat werkt inderdaad prima.
Ok! Goed te horen. En werkt dat ook via XBMC? Daar heb je volgens mij slechts 1 audio device te configureren. Als ik aangeef dat m'n receiver DTS compatible is, dan zal het geluid @ de TV niet werken lijkt me...

• LuPo
Dreamvoid schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:05:
Wat bedoel je, van XBMC op je PC naar de ATV streamen?
Als de Apple TV 3 gejailbreaked wordt vroeg ik me gewoon af of je dan nog gebruik kunt maken van dingen als Airplay en Mirroring.
me_mrtn schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:07:
[...]

XBMC is dan gewoon een applicatie boven op Frontrow. Je verliest er niets mee. Nu heeft XBMC sinds Eden ook Airplay ingebouwd, maar dat heb ik zelf nog niet gebruikt. Of bedoel je Homesharing, dat je op je ATV toegang hebt tot je iTunes lib en zo kunt aangeven? Ook dat is niet verloren bij installatie van XBMC.
Zoals jullie wel merken heb ik nog nooit een jailbreak uitgevoerd. Wat ik bedoelde is inderdaad XBMC op de Apple TV 3 zetten (zodra dat kan) en of je dan Airplay nog kunt gebruiken. Dus vanaf iPad muziek afspelen in iTunes muziek(.app) en rechtsonderin dat driehoekje aanklikken en dan switchen tussen iPad en Apple TV. Dit kan uiteraard ook volgens hetzelfde principe met iPhone en iMac (dan via iTunes).

Blijkbaar is XBMC gewoon een extra 'app' op je frontrow en blijft je beginpagina dus gewoon hetzelfde van de Apple TV bij een jailbreak? Of verander je je hele structuur?

• me_mrtn
LuPo schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:06:
[...]

Als de Apple TV 3 gejailbreaked wordt vroeg ik me gewoon af of je dan nog gebruik kunt maken van dingen als Airplay en Mirroring.

[...]

Zoals jullie wel merken heb ik nog nooit een jailbreak uitgevoerd. Wat ik bedoelde is inderdaad XBMC op de Apple TV 3 zetten (zodra dat kan) en of je dan Airplay nog kunt gebruiken. Dus vanaf iPad muziek afspelen in iTunes en rechtsonderin dat driehoekje aanklikken en dan switchen tussen iPad en Apple TV. Dit kan uiteraard ook volgens hetzelfde principe met iPhone en iMac.

Blijkbaar is XBMC gewoon een extra 'app' op je frontrow en blijft je beginpagina dus gewoon hetzelfde van de Apple TV bij een jailbreak? Of verander je je hele structuur?
Je hebt een stock ATV en je hebt een ATV met jailbreak (momenteel de 3 dus nog niet!). Hierbij is de jailbreak een extensie en verlies je dus nooit of te nimmer een enkele functie (behalve dan dat je kunt updaten met nieuwe releases, maar dan ben je je jailbreak kwijt :P). Tevens, er is geen iTunes voor iOS. Dat heet of iPod(.app) of Muziek(.app). iTunes zelf is er alleen voor OS X en Windows. Zoals je hier ziet, een iPhone 4 (5.0.1 met jailbreak) die AirPlay ondersteunt naar een ATV2 met jailbreak.

• LuPo
me_mrtn schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:20:
[...]

Je hebt een stock ATV en je hebt een ATV met jailbreak (momenteel de 3 dus nog niet!). Hierbij is de jailbreak een extensie en verlies je dus nooit of te nimmer een enkele functie (behalve dan dat je kunt updaten met nieuwe releases, maar dan ben je je jailbreak kwijt :P).
Ik snap het nu inderdaad, het is een toevoeging (extensie) en geen vervanging van. ;)

[Voor 23% gewijzigd door LuPo op 14-04-2012 17:42]

• Niet online
LuPo schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:36:
[...]

Ik snap het nu inderdaad, het is een toevoeging (extensie) en geen vervanging van. ;)
Daar aan toegevoegd; ook als XBMC draait (en je dus niet in je hoofdmenu van ATV zit) werkt Airplay nog. XBMC heeft volledige ondersteuning voor Airplay.

• me_mrtn
Anoniem: 136075 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:18:
[...]

Daar aan toegevoegd; ook als XBMC draait (en je dus niet in je hoofdmenu van ATV zit) werkt Airplay nog. XBMC heeft volledige ondersteuning voor Airplay.
AirPlay ja, en niet Home Sharing zoals ik eerst mee in de war was. Nog een belangrijk verschil; AirPlay Mirroring wordt niet ondersteunt door XBMC.

• robbydw

robbydw

live your life

Ik heb het "mysterie" van de semi transparante ondertiteling ontrafeld (denk ik). Wanneer je In iVI een film hebt geplaatst in de wachtrij om te laten converteren kan je door een "dubbelklik" op de film onder andere kiezen welke audio streams en subs je mee wilt converteren. In het tabblad subtitles heb je ook de keuze tussen soft subtitles en hard subtitles. Indien je voor de "harde" versie kiest heb je geen semi transparants subs balk. Echter levert dit bij mij een groot nadeel op, namelijk dat de film qua beeld erg stottert. ZIjn er meer bij wie dit het geval is bij de keuze voor hard subtitles?

Geen commentaar

• SquareOne
robbydw schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:05:
Ik heb het "mysterie" van de semi transparante ondertiteling ontrafeld (denk ik). Wanneer je In iVI een film hebt geplaatst in de wachtrij om te laten converteren kan je door een "dubbelklik" op de film onder andere kiezen welke audio streams en subs je mee wilt converteren. In het tabblad subtitles heb je ook de keuze tussen soft subtitles en hard subtitles. Indien je voor de "harde" versie kiest heb je geen semi transparants subs balk. Echter levert dit bij mij een groot nadeel op, namelijk dat de film qua beeld erg stottert. ZIjn er meer bij wie dit het geval is bij de keuze voor hard subtitles?
de subtitles die bij mij altijd bij de films zitten kan ik meestal niet eens als hard-subtitles selecteren.

• robbydw

robbydw

live your life

Brm-G schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:29:
[...]

de subtitles die bij mij altijd bij de films zitten kan ik meestal niet eens als hard-subtitles selecteren.
Goed punt...ik had het in mijn verhaal over series / films waarbij ik zelf een losse SRT heb toegevoegd.

Geen commentaar

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10
Trishul schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:28:
Ik heb een vraagje. Als ik een apple tv aansluit op tv (hdmi) en stereo (audio tulp?) kan ik dan als de tv uitstaat gewoon internet radio luisteren via een airplay > ipad/iphone app? Dus m'n tv staat uit, apple tv aan, stereo aan, bediening apple tv via ipad. Ik dacht zelf dat dit wel mogelijk is, maar misschien dat ervaringexperts iets anders tegenkomen? En muziek streaming van nas zonder dat de tv aan staat moet ook wel kunnen dan lijkt me?

Wat al in huis is is het volgende:
- New ipad
- ipad 2
- iphone 4

En misschien dus de nieuwe apple tv..
Het zou moeten werken, maar bij mij (helaas) niet. Althans ik krijg het niet voor elkaar. Zodra ik mijn TV uitzet stopt ook mijn apple tv er mee :?

• smeerbartje
Ook heeft de Apple TV geen tulp-out :).

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00
Via HDMI naar TV en Optical naar m'n receiver werkt dat hier prima.

Nothing to see here

• BamSlam_
  • Niet online
me_mrtn schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:20:
Tevens, er is geen iTunes voor iOS. Dat heet of iPod(.app) of Muziek(.app). iTunes zelf is er alleen voor OS X en Windows.
iTunes is er wel degelijk voor iOS.

• me_mrtn
BamSlam_ schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:18:
[...]

iTunes is er wel degelijk voor iOS. [afbeelding]
Nee, dat is iTunes voor OS X wat je laat zien.

• Jpjedi
Bij mij staat er toch echt itunes in beeld. Zowel op mijn iphone hier en in het plaatje van BamSlam.

• me_mrtn
Jpjedi schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:36:
Bij mij staat er toch echt itunes in beeld. Zowel op mijn iphone hier en in het plaatje van BamSlam.
Oh, dat. Dat is de iTunes Store, afgekort als iTunes. iTunes is juist het beheersprogramma wat iDevices beheerd. Dat zou natuurlijk een paradox zijn als het ook op iOS zou staan, maar ik snap de verwarring wel. Het is mierenneukerij. :P
BamSlam_ schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:42:
Dus is er wel degelijk een iTunes voor iOS. :z
Nee, het was zelfs de iTunes Wi-Fi Music Store en met de entree van films, boeken, iTunes U die ook over 3G konden worden gedownload werd het de iTunes Store, maar afgekort als iTunes op het Springboard.

[Voor 55% gewijzigd door me_mrtn op 15-04-2012 21:46]

• BamSlam_
  • Niet online
Dus is er wel degelijk een iTunes voor iOS. :z Bovendien draai je de zaken om: met iTunes kunnen digitale muziek- en videobestanden afgespeeld worden. Het programma is ook een interface om de inhoud van idevices te beheren. Op de iOS devices zelf is in iTunes de beheerfunctionaliteit weggelaten.

[Voor 72% gewijzigd door BamSlam_ op 15-04-2012 21:48]

• Mrkoekie
Kom er net achter dat Handbrake er ook voor windhoos is |:( . En heb ook de volgende pagina gevonden.. http://www.ehloworld.com/643 waarin een powershell script is welke detecteert of een file al geconverteerd is. Zelf nog niet getest, maar laat zeker weten of het het waard is.

PH-MRK request startup

Anoniem: 227090

Ik heb wil graag mijn muziek de op de iMac staat, luisteren via mijn Bose 321 II daar tussen gebruik een apple tv 3.
Nu heb ik een Optische audiokabel van mijn apple tv naar mijn Bose 321 gedaan, en op de imac heb ik itunes aangegeven dat ik het liedje via de apple tv wilt streamen, maar het geluid komt niet ui de Bose boxen?
Zie ik nog wat over het hoofd, hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

Mvg Benda

• SquareOne
Anoniem: 227090 schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:19:
Ik heb wil graag mijn muziek de op de iMac staat, luisteren via mijn Bose 321 II daar tussen gebruik een apple tv 3.
Nu heb ik een Optische audiokabel van mijn apple tv naar mijn Bose 321 gedaan, en op de imac heb ik itunes aangegeven dat ik het liedje via de apple tv wilt streamen, maar het geluid komt niet ui de Bose boxen?
Zie ik nog wat over het hoofd, hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

Mvg Benda
staan de bose boxen aan? :+
optische kabel al met andere apparaten getest?

Anoniem: 227090

Brm-G schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:50:
[...]

staan de bose boxen aan? :+
optische kabel al met andere apparaten getest?
Heb het inmiddels gevonden, moest in de instellingen van bose iets aanpassen, het werkt nu perfect, bedankt voor het meedenken .

Mvg Brenda

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:07
chippie777 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:45:
[...]

Het zou moeten werken, maar bij mij (helaas) niet. Althans ik krijg het niet voor elkaar. Zodra ik mijn TV uitzet stopt ook mijn apple tv er mee :?
Ik heb dat ook, als je de TV uitzet valt het geluid ook uit (alles via hdmi op de reciever aangesloten).
Als ik dan gewoon nog een keer op play klik op de afstandsbediening van de ATV doet die het gewoon prima.

Wel grappig is dat als de ATV uitstaat en ik mijn iTunes opstart op mijn Mac Pro of op de iPad/iPhone dan gaat de ATV ook aan en werkt het in één keer goed :)

[Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 17-04-2012 09:05]

MuziekLiefhebbert

• LuPo
chippie777 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:45:
[...]

HDMI-CEC aanstaan? Geen flauw idee of de Apple TV dat ondersteunt maargoed

• me_mrtn
LuPo schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:40:
[...]

HDMI-CEC aanstaan? Geen flauw idee of de Apple TV dat ondersteunt maargoed
CEC wordt niet ondersteund.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
Ik heb de OP gelezen en dit deel van het topic maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nou allemaal kan met een ATV. Omdat ik meerdere vragen heb, heb ik ze maar even genummerd.

1. Kan de ATV (na eventuele jailbreak en XMBC) mijn Dune kunnen vervangen als mediaspeler voor mijn files op een windows server?
2. Werkt een ATV ook met apps zoals de iphone? Ik vind bijvoorbeeld de HBO app voor de ipad heel mooi en alleen al voor die app zou ik een ATV overwegen.
3. Ik hoorde dat via op gejailbreakte apps op de ATV zo'n beetje alle HD films en series kan streamen (gratis). Klinkt eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
1. Ja (mits jailbreak)
2. Nee (tenzij jailbreak, maar het aanbod is lang niet zo groot je kunt niet gewoon iOS apps draaien)
3. Niet zeker of het op ATV kan, maar dat klinkt als Ice Films en XBMC

[Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 17-04-2012 14:31]

• me_mrtn
Malt007 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:28:
Ik heb de OP gelezen en dit deel van het topic maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nou allemaal kan met een ATV. Omdat ik meerdere vragen heb, heb ik ze maar even genummerd.

1. Kan de ATV (na eventuele jailbreak en XMBC) mijn Dune kunnen vervangen als mediaspeler voor mijn files op een windows server?
Geen idee wat een Dune doet, maar het woord XBMC lijkt mij genoeg te zeggen. Het maakt een volwaardige mediaplayer van je ATV.
2. Werkt een ATV ook met apps zoals de iphone? Ik vind bijvoorbeeld de HBO app voor de ipad heel mooi en alleen al voor die app zou ik een ATV overwegen.
Is prima terug te vinden overal.
3. Ik hoorde dat via op gejailbreakte apps op de ATV zo'n beetje alle HD films en series kan streamen (gratis). Klinkt eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn...
Dat is niet iets om hier over te praten.

• Mrkoekie
What about the ATV3 and the untethered version for ATV2?

Work is still underway on both fronts, and we've had some encouraging reports come in over the past few days. However, it's still too early to give any kind of ETA but we hope to have more news soon. For the latest updates be sure to follow us on Twitter.
Tot die tijd maar behelpen met handbrake ;(

PH-MRK request startup

• me_mrtn
Mrkoekie schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:18:
[...]

Maar wel aTV Flash 1.5 met de changelog:
Full Changelog

Revamped player with improved performance (AppleTV 4.4 and later)
Added NFS streaming
Added Catalan, Czech, Korean and Traditional Chinese translations
Added support for localized TV show pattern: TV Show/Season #/S##E##.extension
Added manual subtitle time correction (-10.0s to +10.0s)
Added support for embedded .FLAC cover art
Added support for .AC3, .DTS and .MOD files
Improved .EYETV file handling
Improved audio synchronization in slow and unstable networks
Improved slideshow operation with small images
Improved movie folders detection logic to ignore hidden files
Improved metadata fetching to support movies split into multiple files (dvd#, cd#, disk#)
Improved zoom mode operation for non-square pixels
Improved DVD menu handling
Improved .OGG file handling (now correctly treated as audio)
Improved error handling for connection issues
Improved buffering logic
Improved installation routine
Other minor UI improvements
Resolved format detection that was causing rare playback issues
Resolved issue with volume level resetting during rw/fw
Resolved floating crashes usually observed when using SMB with Windows 7 shares
Resolved conflicts with XBMC related to SMB
Resolved issues with metadata fetching for 'Show.Name.###.extension' pattern
Resolved crashes observed in folders with significant number of files
Resolved playback error on DVD and ISO files observed when file path contains '?' character
Resolved crashes when working with long file paths
Resolved rare issue with incorrect pre-playback screen layout
Other miscellaneous bug fixes

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 12:43
Cool, tijd voor een update van de ATV2.
ATV3 staat inmiddels ook klaar, gebruik hem zo lang in de slaapkamer totdat daar ook ATV Flash (black) op kan. En de oude ATV1 wordt nog door de kids gebruikt. Hele familie blij. ;)

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 17:06
Die transparante balk is idd het verschil tussen hard en soft subtitles.

Maar ik heb een ander (raar) probleem: ik lees overal dat als je bijv. een DVD omzet met Handbrake, de ondertiteling geen probleem is. Nu heb ik verschillende DVD's omgezet (met soft-subs, hard-subs (of burned-in) wil ik het liefst vermijden, voor als ik de film een x zonder subs wil kijken), maar geen van allen geven subs weer op m'n aTV. Ik zie wel dat ze in de m4v container zitten (niet als SRT maar (ik dacht) VobSub), maar weergeven gebeurt niet.

Is hier een oplossing voor, of moet het echt altijd met hard-subs?

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 21:05
Sinds kort een atv3, bevalt prima. Vraag me alleen af of ik via de stock video app een film kan streamen via de iPad die in iTunes staat. Als ik dit via AirPlay wil doen, krijg ik alleen geluid en geen beeld op mijn tv.

• FreshMaker
  • Niet online
Mrkoekie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:53:

Mrkoekie schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:18:
[...]

Als je handbrake laat converteren in de "automatisch importeren folder" van itunes ( zie je data folder ) zet hij ze vanzelf in itunes

overigens :
http://videoscripts.wordpress.com/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
WatchFolder for HandBrake has been updated and improved and is now ready for download.

V 2.2.0

1. now adds to itunes when the encode is done – toggle on and off – updates your iTunes library
2. Fixed issue with moving files at end of encode process
3. Season and episode numbers now padded properly for consistency
4. metadata now written to album, albumartist, track fields for video files, so they are better categorised when added to a portable device
5. Added saveable custom queries
6. Added mts support
7. browse boxes are now readonly – problems had occurred when users copy and pasted file paths in there and then wondered why the issues.

Deze man maakt goede scripts !
Ik gebruik de watchfolder en de Metadata batcher

op de appletv2 settings kun je ze op de ipad en atv goed afspelen, ik moet alleen de setting vinden dat hij alle subtitles meeneemt in de conversion

Heerlijk, niet geheel automagisch, maar close enough.

Nu even een update afwachten voor handbrake, de ATV3 settings erbij

[Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 21-04-2012 16:57]

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:55

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb vanmiddag een ATV3 opgehaald. Ik ben erg teleurgesteld in het product helaas. Mijn grootste tegenvallers:

- Geen HBO Go op de ATV3, ook via airplay kan ik het niet doorzetten naar de Apple TV
- Karig aanbod in de Itunes store van de Apple TV en een grote desillusie dat het _niet_ hetzelfde aanbod is als wat je te zien krijgt op de PC, IPad of de Iphone (voorbeeld: Cars 2, op alles dan de Apple TV wel te krijgen)
- Itunes Match: het blijft maar in de eerste fase lopen, nooit klaar voor gebruik, geen idee.
- Airplay met games. Ik dacht eerlijk gezegd dat alle games zouden kunnen mirroren naar de Apple TV, maar hoe het moet, geen idee, ik krijg het niet voor elkaar. Angry Birds ook niet, alhoewel dat een spel zou zijn dat bij nader nazoeken op de lijst van spellen staat die wel zouden mirroren, maar die doet alleen de filmpjes.

Al met al een zware tegenvaller en ik had nog gehoopt dat het aan de versie lag, maar de Apple TV geeft aan dat hij bijgewerkt is (versie 5.0).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• FreshMaker
  • Niet online
mirror van het scherm moet je naar de taakbalk gaan van de ipad ( 2x home )
dan naar links scrollen, het itunes bedieningsdeel, daar zie je de mirrorfunctie verschijnen

YouTube: Apple TV: How to Mirror Ipad on TV

[Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 21-04-2012 21:33]

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

FreshMaker schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:29:
mirror van het scherm moet je naar de taakbalk gaan van de ipad ( 2x home )
dan naar links scrollen, het itunes bedieningsdeel, daar zie je de mirrorfunctie verschijnen

YouTube: Apple TV: How to Mirror Ipad on TV
Hmm, die was me niet opgevallen. Maar daarmee zet ik bijvoorbeeld bij Angry Birds alleen maar het geluid door naar de TV? Grrr, alleen mirroring met een Ipad 2. Nou, al deze nadelen hadden wel op de site gemogen van Apple zeg. Bij mij kan hij bijna direct de kast in.... :(

[Voor 12% gewijzigd door Armada op 22-04-2012 09:12]

• troftnom
Armada schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:16:
[...] Nou, al deze nadelen hadden wel op de site gemogen van Apple zeg.
Altijd de kleine lettertjes lezen, Apple zet vaak een nummertje bij bepaalde statements op hun website. Kijk je onderaan de pagina, staat daar uitgelegd wat de randvoorwaarden zijn. Het staat er dus wel, maar niet overduidelijk helaas....
Armada schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:46:
- Itunes Match: het blijft maar in de eerste fase lopen, nooit klaar voor gebruik, geen idee.
Eerste fase, is dat wel op je ATV dan?

• smeerbartje
Ik heb vanmiddag een ATV3 opgehaald. Ik ben erg teleurgesteld in het product helaas. Mijn grootste tegenvallers:

- Geen HBO Go op de ATV3, ook via airplay kan ik het niet doorzetten naar de Apple TV
Dat is natuurlijk niet echt een "Apple TV" nadeel, maar meer de app van HBO zelf.
- Karig aanbod in de Itunes store van de Apple TV en een grote desillusie dat het _niet_ hetzelfde aanbod is als wat je te zien krijgt op de PC, IPad of de Iphone (voorbeeld: Cars 2, op alles dan de Apple TV wel te krijgen)
Klopt, eens.
Deze snap ik niet; bij mij was het aanzetten en gaan.. geen enkel probleem met "eerste fase" o.i.d. Werkt match wel vanaf anders iOS devices?
- Airplay met games. Ik dacht eerlijk gezegd dat alle games zouden kunnen mirroren naar de Apple TV, maar hoe het moet, geen idee, ik krijg het niet voor elkaar. Angry Birds ook niet, alhoewel dat een spel zou zijn dat bij nader nazoeken op de lijst van spellen staat die wel zouden mirroren, maar die doet alleen de filmpjes.
Zoals hierboven genoemd: je kunt het volledige beeld "mirrorren". Er zijn ook games die slimmer gebruik maken van de Apple TV; deze verantwoordelijkheid ligt echter bij de ontwikkelaars. Apple biedt enkel de mogelijkheid...

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

smeerbartje schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:32:

Deze snap ik niet; bij mij was het aanzetten en gaan.. geen enkel probleem met "eerste fase" o.i.d. Werkt match wel vanaf anders iOS devices?
Ja, Match werkt prima op mijn Touch, de twee Iphones, de Ipad en twee computers met Itunes.
Als ik echter Match op de Apple TV start, dan geeft hij aan dat de eerste setup een paar minuten kan duren afhankelijk van de grootte van de bibliotheek. Hij komt alleen niet voorbij dat punt...
smeerbartje schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:32:
Zoals hierboven genoemd: je kunt het volledige beeld "mirrorren". Er zijn ook games die slimmer gebruik maken van de Apple TV; deze verantwoordelijkheid ligt echter bij de ontwikkelaars. Apple biedt enkel de mogelijkheid...
Helaas dus alleen op Ipad 2...

[Voor 25% gewijzigd door Armada op 22-04-2012 18:01]

• me_mrtn
Armada schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:00:
[...]

Ja, Match werkt prima op mijn Touch, de twee Iphones, de Ipad en twee computers met Itunes.
Als ik echter Match op de Apple TV start, dan geeft hij aan dat de eerste setup een paar minuten kan duren afhankelijk van de grootte van de bibliotheek. Hij komt alleen niet voorbij dat punt...

[...]

Helaas dus alleen op Ipad 2...
Dat van iTunes Match vind ik een raar verhaal (10 apparaten is de limiet, dus zou moeten werken), maar de rest vind ik nogal zeurderig. Overal is terug te vinden dat AirPlay Mirroring vanaf de iPad 2 kan, eeuwige ondersteuning voor de iPad 1 is er nu eenmaal niet (logisch ook) en die heeft bijzonder veel functies er nog bijgekregen via firmware updates. Een groot punt ligt bij jezelf (zoals dat van het aanbod van iTunes, makkelijk even na te kijken binnen iTunes) of van AirPlay Mirroring.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Siebsel schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:58:
Die transparante balk is idd het verschil tussen hard en soft subtitles.

Maar ik heb een ander (raar) probleem: ik lees overal dat als je bijv. een DVD omzet met Handbrake, de ondertiteling geen probleem is. Nu heb ik verschillende DVD's omgezet (met soft-subs, hard-subs (of burned-in) wil ik het liefst vermijden, voor als ik de film een x zonder subs wil kijken), maar geen van allen geven subs weer op m'n aTV. Ik zie wel dat ze in de m4v container zitten (niet als SRT maar (ik dacht) VobSub), maar weergeven gebeurt niet.

Is hier een oplossing voor, of moet het echt altijd met hard-subs?
De ondertiteling op DVD's wordt gedaan in een grafisch formaat. Dus wat je op beeld ziet zijn de pixels zoals gedefinieerd in de VOB. De soft-subs die je AppleTV (en Quicktime in het algemeen) willen zijn een tekstgebaseerd formaat in de m4v.

Dat stookt niet met elkaar: de AppleTV wil tekst maar krijgt plaatjes. De enige manier om de ondertiteling van DVD's in een AppleTV te krijgen is ze te converteren naar tekst; dat is een OCR-verhaaltje.

Als je eenmaal tekstgebaseerde soft-subs hebt in SRT formaat kun je ze met Subler in je m4v muxen (meteen geconverteerd naar het goede formaat-- weet niet of handbrake dat doet.)

[Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 22-04-2012 20:33]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• smeerbartje
Ik heb sowieso moeite met ondertitels in Handbrake. Stel ik pak een mkv file met ondertitels erin. Deze selecteer ik in Handbrake en converteer het zaakje naar Apple TV 2 formaat. De file die hieruit komt bevat wel ondertitels, maar hartstikke brak! Zinnen worden niet afgemaakt, lang niet altijd wordt alles ondertiteld, etc. De bronfile bevat wel degelijk goede ondertiteling.... Als ik de bron met VLC afspeel, dan is alles prima. Als ik de geconverteerde file afspeel in VLC, en zijn de ondertitels ook weer corrupt.

Ik heb dit nu al behoorlijk vaak gehad; jullie geen problemen mee?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Al met al een zware tegenvaller en ik had nog gehoopt dat het aan de versie lag, maar de Apple TV geeft aan dat hij bijgewerkt is (versie 5.0).
Een van de zaken die me opvalt is dat je via de iTunes store van NLD bar weinig fatsoenlijke content kunt krijgen, als je een US store account hebt wordt het al een stuk leuker. Echter: ik heb zelf een sloot aan content ( :P ) die op mijn NAS staat, dus wil het ding gaan gebruiken als streamer, ipv een Mac Mini aan te slingeren met Plex (wat overigens wel prima werkt, maar beetje te wattage vretende oplossing voor het feit dat ie alleen streamt vanaf mijn NAS).

Het is erg jammer dat mensen een ATV3 halen en je vervolgens er bar weinig leuke content mee kunt bekijken. Ik bedoel: daar heb je het ding toch voor? Geen wonder dat het jailbreaken van die dingen zo gewild is. Gemiste kans van Apple om mensen zo vast te laten zitten aan een bron voor content, alhoewel ik ook wel snap dat het qua bepaalde zenders/tvseries (tvseries zijn er helemaal niet in NLD store) ook een rechtenkwestie is. Aan de andere kant, het ding is niet enorm duur en krachtig genoeg, dus dan maar een beetje knutselen denk ik dan maar ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• FreshMaker
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:52:
[...]
Aan de andere kant, het ding is niet enorm duur en krachtig genoeg, dus dan maar een beetje knutselen denk ik dan maar ;)
Ik heb hetzelfde probleem, hier :+
Wel altijd een 'hekel' aan iTunes gehad, maar moet zeggen, nu ik er zo een tijdje mee bezig ben begin ik het te "waarderen"

Stiekem heb ik (al dan niet tijdelijk) mijn <downloadserver> omgezet naar win7, en daarop draait sabnzb en sickbeard prima natuurlijk
Met als voordeel dat iTunes nu op de achtergrond opstart, die pc stond toch altijd al aan, dus een taak extra kan er wel bij

een stap in onze workflow is erbij gekomen, via airvideoserver laat ik de boel omzetten, voor ik ga kijken.gelukkig zijn tvafleveringen in een paar minuten gedaan.
Natuurlijk wacht ik ook met smart op XBMC, maar het is nog niet anders.

Andere media word met het apple2 profiel omgezet, ik pak dan meestal de al 'embedded' subs hd-divx
de ondertitels uit mkv blijven slecht overkomen, uit dvdfiles gaat het wel prima

[Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 22-04-2012 22:09]

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

2Dutch schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:52:
[...]

Het is erg jammer dat mensen een ATV3 halen en je vervolgens er bar weinig leuke content mee kunt bekijken. Ik bedoel: daar heb je het ding toch voor? Geen wonder dat het jailbreaken van die dingen zo gewild is. Gemiste kans van Apple om mensen zo vast te laten zitten aan een bron voor content, alhoewel ik ook wel snap dat het qua bepaalde zenders/tvseries (tvseries zijn er helemaal niet in NLD store) ook een rechtenkwestie is. Aan de andere kant, het ding is niet enorm duur en krachtig genoeg, dus dan maar een beetje knutselen denk ik dan maar ;)
Ja, het is gewoon jammer. Maar ik ben er denk ik wel achter waarom bepaalde content niet aanwezig is in Itunes bij de Apple TV. Cars 2 is bijvoorbeeld een titel die je alleen maar kan kopen. Op de Apple TV heb je dat nog niet in NL, omdat je een film niet meerdere keren mag downloaden. Alle titels die te huur zijn, zijn volgens mij ook op de Apple TV te vinden. Dus de oplossing moet komen van het kunnen huren van die titels, of aanpassen van de rechten zodat een gekochte titel meerdere keren opnieuw gedownload kan worden zoals in de US.
me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:39:
[...]
Dat van iTunes Match vind ik een raar verhaal (10 apparaten is de limiet, dus zou moeten werken), maar de rest vind ik nogal zeurderig. Overal is terug te vinden dat AirPlay Mirroring vanaf de iPad 2 kan, eeuwige ondersteuning voor de iPad 1 is er nu eenmaal niet (logisch ook) en die heeft bijzonder veel functies er nog bijgekregen via firmware updates. Een groot punt ligt bij jezelf (zoals dat van het aanbod van iTunes, makkelijk even na te kijken binnen iTunes) of van AirPlay Mirroring.
En ik vind jou 'nogal zeurderig'. Dit zijn dingen die zeer moeilijk terug te vinden zijn vantevoren en pas blijken wanneer je er gericht naar gaat zoeken, omdat het bij jou niet functioneert nadat je dat ding hebt gekocht. Voorbeeld van je tekort aan inlevingsvermogen zie je in de titels die in Itunes beschikbaar zijn. Ik heb al gekeken welke titels binnen Itunes (op de PC/Ipod/Ipad/Iphone) beschikbaar zijn! Pas als je dat ding hebt staan en denkt: "verrek er was toch veel meer aanwezig dan dat ik nu in de Apple TV zie?" ga je zoeken naar de oorzaak van het probleem. En dan zie je wel in fora dit soort problemen gepost worden, maar dat kan zonder dat je dat produkt hebt ook zitten in eventuele andere problemen van die gebruikers, niet per se een missende feature in het produkt. Zelfde als met Airplay, je ziet de feature van games op de TV laten zien beschreven in reviews, en je ziet airplay ook op de site van apple staan. Pas als je weet dat je zoekt naar Airplay Mirroring, en je kijkt specifiek naar de Ipad requirements, dan zie je ineens vanaf generatie twee. Want zelfs in de uitleg van de toepassing (alle uitleg onder de requirements) van de werking van Airplay Mirroring wordt alleen het woord Ipad gebruikt en niet specifiek 2 of hoger.

• me_mrtn
Armada schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:09:
En ik vind jou 'nogal zeurderig'. Dit zijn dingen die zeer moeilijk terug te vinden zijn vantevoren en pas blijken wanneer je er gericht naar gaat zoeken, omdat het bij jou niet functioneert nadat je dat ding hebt gekocht. Voorbeeld van je tekort aan inlevingsvermogen zie je in de titels die in Itunes beschikbaar zijn. Ik heb al gekeken welke titels binnen Itunes (op de PC/Ipod/Ipad/Iphone) beschikbaar zijn! Pas als je dat ding hebt staan en denkt: "verrek er was toch veel meer aanwezig dan dat ik nu in de Apple TV zie?" ga je zoeken naar de oorzaak van het probleem. En dan zie je wel in fora dit soort problemen gepost worden, maar dat kan zonder dat je dat produkt hebt ook zitten in eventuele andere problemen van die gebruikers, niet per se een missende feature in het produkt. Zelfde als met Airplay, je ziet de feature van games op de TV laten zien beschreven in reviews, en je ziet airplay ook op de site van apple staan. Pas als je weet dat je zoekt naar Airplay Mirroring, en je kijkt specifiek naar de Ipad requirements, dan zie je ineens vanaf generatie twee. Want zelfs in de uitleg van de toepassing (alle uitleg onder de requirements) van de werking van Airplay Mirroring wordt alleen het woord Ipad gebruikt en niet specifiek 2 of hoger.
Dit is gewoon onzin. Vanaf de iPad-pagina op Apple.nl wordt er keurig doorgelinkt naar url. Als je de tekst gewoon leest, zie je dat bij "synchrone weergave" netjes een appendix staat met "De synchrone AirPlay-weergave kan worden gebruikt op iPad 2 of hoger en iPhone 4S." Over het aanbod van de iTunes Store ben ik het gewoon pertinent met je oneens.

• troftnom
iTunes store content voor de ATV is pas relatief laat beschikbaar gekomen in Nederland (half jaar geleden). Het valt blijkbaar niet mee op dit goed van de grond te krijgen. Of dit gebrek aan inzet van Apple is, of het moeilijk doen van de studios is niet duidelijk voor mij.
Als Apple in Nederland meer kon verdienen aan de content zou het kastje ook nog wel eens een stukje goedkoper kunnen worden. Dat zie je in de US wel.

[Voor 21% gewijzigd door troftnom op 23-04-2012 09:23]

• smeerbartje
smeerbartje schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:10:
Ik heb sowieso moeite met ondertitels in Handbrake. Stel ik pak een mkv file met ondertitels erin. Deze selecteer ik in Handbrake en converteer het zaakje naar Apple TV 2 formaat. De file die hieruit komt bevat wel ondertitels, maar hartstikke brak! Zinnen worden niet afgemaakt, lang niet altijd wordt alles ondertiteld, etc. De bronfile bevat wel degelijk goede ondertiteling.... Als ik de bron met VLC afspeel, dan is alles prima. Als ik de geconverteerde file afspeel in VLC, en zijn de ondertitels ook weer corrupt.

Ik heb dit nu al behoorlijk vaak gehad; jullie geen problemen mee?
Anyone? Wat doen jullie qua subtitles?

• FreshMaker
  • Niet online
smeerbartje schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:59:
[...]

Anyone? Wat doen jullie qua subtitles?
En als je dezelfde mkv probeert te converteren met een losse srt ?

Ik las ergens ( hier ? ) dat het formaat van de interne mkvsubs een conflict geeft met handbrake / atv
Iets met een verschil tussen text en images.

Ik pak meestal een HDversie van een film, en laat handbrake de externe subs erin (vast) mixen

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Vrienden hoe zet ik airplay op mijn MBP aan zodat ik video direct kan streamen naar mijn ATV3?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• Smultie
  • Niet online
Dagi schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:21:
Vrienden hoe zet ik airplay op mijn MBP aan zodat ik video direct kan streamen naar mijn ATV3?
Heb je 10.8 (Mountain Lion)?
Heb je een Core iX processor?

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Smultie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:23:
[...]

Heb je 10.8 (Mountain Lion)?
Heb je een Core iX processor?
Ik heb de allerlaatste model van Apple MBP met een Core i7 2,7Ghz en denk ik 10.7.3 versie (meest recente toch?).

• Smultie
  • Niet online
Dagi schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:27:
[...]

Ik heb de allerlaatste model van Apple MBP met een Core i7 2,7Ghz en denk ik 10.7.3 versie (meest recente toch?).
Airplay vanaf je Mac (OS X) gaat pas werken vanaf 10.8.
Verwachte introductie is ergens deze zomer.

• spectator
  • Laatst online: 16:50
Kan iemand mij vertellen wat de kans is dat er een JB voor ATV3 beschikbaar komt tzt? Ik lees vooral dat de atv3 een heel stuk lastiger is geworden om te jailbreaken.

• me_mrtn
spectator schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:14:
Kan iemand mij vertellen wat de kans is dat er een JB voor ATV3 beschikbaar komt tzt? Ik lees vooral dat de atv3 een heel stuk lastiger is geworden om te jailbreaken.
Die zal er op den duur wel komen. Wanneer? Dat weet niemand.

• spectator
me_mrtn schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:16:
[...]

Die zal er op den duur wel komen. Wanneer? Dat weet niemand.
Heb er een besteld, maar denk dat ik het annuleer.. Voorlopig lees ik uit de laatste berichten dat het mogelijk zo kan zijn dat atv3 niet gehackt kan worden. Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen naar de bronnen, maar men spreekt over dat de "surface" voor mogelijk exploits vele malen kleiner is geworden (minder services en applicaties die draaien, etc..). NitoTV heeft er een hard hoofd in, zoals gepost in een blog eind Maart en andere hackers zien het als een behoorlijke uitdaging, waar weinig schot in lijkt te komen.

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:06
Dagi schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:21:
Zoals hierboven al is genoemd, ondersteunt OS X dit pas vanaf versie 10.8. Mocht je geen toegang hebben
tot de developer-versie of je dit liever niet installeert op je main system, is Beamer.
Vanaf je MBP kun je een video in dit programma sleuren-en-pleuren, waarna deze automatisch naar je Apple TV 3 wordt gestreamd.

• me_mrtn
spectator schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:50:
[...]

Heb er een besteld, maar denk dat ik het annuleer.. Voorlopig lees ik uit de laatste berichten dat het mogelijk zo kan zijn dat atv3 niet gehackt kan worden. Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen naar de bronnen, maar men spreekt over dat de "surface" voor mogelijk exploits vele malen kleiner is geworden (minder services en applicaties die draaien, etc..). NitoTV heeft er een hard hoofd in, zoals gepost in een blog eind Maart en andere hackers zien het als een behoorlijke uitdaging, waar weinig schot in lijkt te komen.
Als XBMC/NitoTV zo belangrijk is en direct nodig hebt, moet je het niet doen. NitoTV (kb) ga ik niet zoveel vanuit. Overigens is het onzin dat de ATV3 niet gehackt kan worden, er andere services (?) zouden draaien dan op de ATV2 bijvoorbeeld. Het aantal exploits wordt wel telkens gedicht, maar natuurlijk ontstaan er ook altijd nieuwe mogelijkheden.

• spectator
me_mrtn schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:26:
[...]

Als XBMC/NitoTV zo belangrijk is en direct nodig hebt, moet je het niet doen. NitoTV (kb) ga ik niet zoveel vanuit. Overigens is het onzin dat de ATV3 niet gehackt kan worden, er andere services (?) zouden draaien dan op de ATV2 bijvoorbeeld. Het aantal exploits wordt wel telkens gedicht, maar natuurlijk ontstaan er ook altijd nieuwe mogelijkheden.
Zolang ik bestaande content op mijn nas kan afspelen is het prima, anders is het apparaat voor mijn wensen een brick. Vermoed dat het wel mogelijk is met standaard firmware, alleen zal het een gehannes zijn met itunes en converteren. Volgens de atv flash makers zijn er hoopgevende signalen en lijkt het er wel aan te komen. Ik bedoel minder services die draaien op de atv3 en daardoor ook minder potentieel voor een mogelijke exploit. Ben een total noob wat betreft apple producten en JB. Maar is dit enkel het verkrijgen van root rechten?

• me_mrtn
spectator schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:06:
[...]

Zolang ik bestaande content op mijn nas kan afspelen is het prima, anders is het apparaat voor mijn wensen een brick. Vermoed dat het wel mogelijk is met standaard firmware, alleen zal het een gehannes zijn met itunes en converteren. Volgens de atv flash makers zijn er hoopgevende signalen en lijkt het er wel aan te komen. Ik bedoel minder services die draaien op de atv3 en daardoor ook minder potentieel voor een mogelijke exploit. Ben een total noob wat betreft apple producten en JB. Maar is dit enkel het verkrijgen van root rechten?
Nee gaat iets verder dan root verkrijgen. Heeft niet te maken met services, maar met exploits tijdens het bootproces (meestal). De eerste code die draait tijdens het booten komt van de bootrom. Deze is in de A4-chip dan ook pwned for life, bootrom 574.4 is dat.

• Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:40:
[...]

Nee gaat iets verder dan root verkrijgen. Heeft niet te maken met services, maar met exploits tijdens het bootproces (meestal). De eerste code die draait tijdens het booten komt van de bootrom. Deze is in de A4-chip dan ook pwned for life, bootrom 574.4 is dat.
Check: http://greenpois0n.com/?p=267 en dan met name het deel over AppleTV3. Ze geven toch duidelijk aan dat de ATV3 moeilijk is door de beperkte "attack surface". Weinig services == minder ruimte voor kwetsbaarheden.

• spectator
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:02:
[...]

Check: http://greenpois0n.com/?p=267 en dan met name het deel over AppleTV3. Ze geven toch duidelijk aan dat de ATV3 moeilijk is door de beperkte "attack surface". Weinig services == minder ruimte voor kwetsbaarheden.
Exact dat deed mij twijfelen of er op korte termijn een JB te verwachten is. Ook schijnt er geen browser meer in te zitten wat het nog moeilijker maakt. Men geeft duidelijk aan dat de atv3 de meest beveiligde apparaat van Apple tot nu toe is.

Maar dan lees ik ook dit:
"What about the ATV3 and the untethered version for ATV2?

Work is still underway on both fronts, and we've had some encouraging reports come in over the past few days. However, it's still too early to give any kind of ETA but we hope to have more news soon."

• Niet online
spectator schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:35:
[...]

Exact dat deed mij twijfelen of er op korte termijn een JB te verwachten is. Ook schijnt er geen browser meer in te zitten wat het nog moeilijker maakt. Men geeft duidelijk aan dat de atv3 de meest beveiligde apparaat van Apple tot nu toe is.

Maar dan lees ik ook dit:
"What about the ATV3 and the untethered version for ATV2?

Work is still underway on both fronts, and we've had some encouraging reports come in over the past few days. However, it's still too early to give any kind of ETA but we hope to have more news soon."
Inderdaad. Ik denk dat een ATV3 JB nog wel een tijdje op zich gaat laten wachten. Een untethered ATV2 5.1 JB zal er sneller komen, aangezien er al A4 kwetsbaarheden beschikbaar zijn.

• me_mrtn
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:02:
[...]

Wat een non-nieuws van die man, werkelijk waar. Natuurlijk draaien er geen "services" als een webbrowser (PDF-exploits via Safari waren een manier om oude iOS-versies te jailbreaken = JailbreakMe.com), maar kom op. Iedereen die zich ook maar enigszins bezig houdt met het jailbreaken, weet dat de huidige mannen bezig houden met lowlevel exploits die zoveel mogelijk apparaten samen pakken, voor langere tijd. Natuurlijk zal er wel even iets anders worden gekeken naar de A5r2, maar aangezien ook de iPad 2 er op draait sinds de andere iPad is uitgebracht en er daarmee een grote markt wordt aangeboord komt dat wel goed. Dit verhaal is eigenlijk iets meer voor het jailbreaktopic.

[Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 25-04-2012 16:37]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

Ik heb een Apple TV 1st gen.
Waarom kan ik audio streamen vanaf m'n Synology en vanuit iTunes, maar niet vanaf iPad of iPhone?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 2 3 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee