Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:35
Mede-auteur:
  • tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:23

tcviper

Apple TV 4(K)

Apple TV specificaties:

• Dual Core Apple A8 (4) of A10 (4K) chip
• 32Gb of 64Gb versies beschikbaar
• 1 x HDMI
• Gigabit Ethernet
• Bluetooth 4.0 voor remote/controllers
• Wi-Fi (802.11a/b/g/n/ac)
• Ingebouwde universele stroomvoorziening van 6 watt

Ondersteuning Videostructuren AppleTV4K

• HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p
• HEVC SDR tot 1080p, 30 bps, Main/Main 10 Profile
• H.264-video tot 1080p, 60 bps, High of Main Profile level 4.2 of lager
• H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuren
• MPEG-4-video tot 2,5 Mb/s, 640 x 480 pixels, 30 bps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kb/s, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur

Verder is het nu ook mogelijk om Frame rate en Dynamic range te matchen met de TV. Ga hiervoor naar Instellingen > Video en zet beide opties aan om de frequenties te synchroniseren.

Ondersteuning Audiostructuren

• HE‑AAC (V1), AAC (tot 320 Kb/s), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (tot 320 Kb/s), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF en WAV; AC‑3 (Dolby Digital 5.1) en E‑AC‑3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound)

Ondersteuning Fotostructuren

• HEIF, JPEG, GIF, TIFF

Fysieke dimensies:

• Hoogte: 35 mm
• Breedte: 98 mm
• Diepte: 98 mm
• Gewicht: 425g
In de doos:

• Apple TV
• Apple Remote
• Lightning kabel
• Netsnoer
• Documentatie

Prijzen:

• Apple TV 4: €155
• Apple TV 4K: €199
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/appletv/
• Wat is: http://www.apple.com/nl/appletv/what-is/
• AirPlay: http://www.apple.com/nl/appletv/airplay/

Oude topics:

[Apple TV] Discussietopic - deel 1
[Apple TV] Discussietopic - deel 2

Uitstekend Apps om te gebruiken

Receiver (voor Radio)
Plex (voor Media)
InFuse (voor Video/Media)
NOS (voor NOS Televisie)

tcviper wijzigde deze reactie 04-11-2018 13:50 (19%)
Reden: Update voor AppleTV4/4K

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:35
In het vorige topic en in mijn review had ik het trouwens over iVI (films converteren naar ATV3 formaat), bij sommige mensen blijkt de snelheid wat tegen te vallen en ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Er zijn 2 dingen die je moet doen:
1) 'Enable pass thru conversion' (settings --> conversion)
2) zet het aantal file conversion threads of 4 of op 8 (settings --> conversion)

• gitkua
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-01-2013
quote:
Smultie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:06:
[...]

Hier komen de antwoorden:

* Ja
* (3.5 week nog)
* Nee dus
* Niet heel goed, maar wel een beetje

Hopelijk helpt dit je!
Hoe kom je aan die 3.5 week voor een ATV3 Jailbreak? Volgens mij zijn alle berichten dat er nog geen vooruitgang is geboekt en dat het zeer lastig is om de ATV3 te jailbreaken...

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

quote:
RobV schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:44:
100MBit is inderdaad maf, een 1Gbit chip is net zo duur, maar anderzijds zit er wel een 802.11A/C WiFi op. Op een MacBook Pro zit ook geen ethernet verbinding. Ik vermoed dat de push naar WiFi belangrijk is voor Apple.
Een Apple TV is geen mobiel apparaat. De grootte van een rj45-connector zit ook niet zo in de weg. Dat er geen gigabit ethernet op zit begrijp ik wel omdat het geen voordeel biedt ten opzichte van fast ethernet. Wat heb je aan een netwerksnelheid van 1000Mbps als een gemiddelde stream van een film of serie nu 8Mbps is? Zelfs als het ooit 40-50Mbps wordt (Bluray-kwaliteit) is de ethernetverbinding van de nieuwe Apple TV snel zat.

• Nano2009
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:59
En daarnaast kun je het kastje (aangezien de remote gebruik maakt van bluetooth) ook prima ergens neerleggen waar de zon nooit schijnt zeg maar :) Al snap ik natuurlijk dat dat niet bij iedereen het geval is.

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-11 14:55
Ik snap echt niet dat er geen audio uit op komt, alleen HDMI...

• Impstoker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-11 13:40
Ik snap dat ook niet, moet ik dan via HDMI audio naar mijn TV sturen en dan kijken of de TV dat wil doorsturen via zijn Optical audio uit naar mijn versterker? En dan hopen dat alles werkt? Qua remote en audio enz.

• yorroy
  • Laatst online: 20:15
Er zijn ook steeds meer apparaten die geen optisch meer ondersteunen. Denk hierbij ook aan de ChromeCast en raspberry pi. Vanwege deze reden heb ik dan ook een prima functionerende receiver moeten vervangen door een die HDMI ingangen heeft. Passthrough van televisies is bij 90% om te huilen..

Apple zal zijn redenen wel hebben, goedkoper, kleiner en HDMI ondersteunt meer audioformaten (DTS-HD etc)

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• TlighT
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17-11 10:34
Anders dan wat nu.nl en sommige andere sites melden, krijgen volgens Apple medewerkers alle landen dezelfde remote:

https://forums.developer.apple.com/thread/17228

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-11 14:14
Als Apple TV vanaf nu ieder jaar een nieuwe versie krijgt heeft het binnen de kortste keren ook de reguliere consoles ingehaald qua kracht/performance. Controllers aansluiten erop en gaan met die banaan. Ik zie dit zeer ontwrichtend zijn in die markt.

De reguliere consoles komen om de 6 jaar op zn vroegst met een nieuwe versie. De nieuwe Apple TV's lopen bij de volgende iteratie wellicht al rondjes om de huidige generatie consoles.

• Donstil
  • Laatst online: 23:18

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
CRXDelSol schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:33:
[...]

Gaat Apple niet toelaten. Regels voor iDevices en Apple TV zijn gewoon gelijk. Maar de reden dat men eraan werkt, als je een Mac hebt kan je m zelf op de Apple TV zetten. Dus ze willen sideloaden populair maken via zelf compileren. Heb die emulator nu ook op mijn iPhone staan.
Als ik hem kan sideloaden vind ik dat ook wel prima eigenlijk, koop ik er een controletje bij en heb ik een prachtige Nes/Snes emulator :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:52

vooghel

Cunning linguist

Je kunt de IR ontvangst op de iMac uitschakelen: https://support.apple.com/kb/Ph14076?locale=en_US

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
quote:
CRXDelSol schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:49:
Ik hoop nog dat Plex of Kodi een build vrijgeeft die je zelf moet compilen,
That's not how builds work. O-)

Je bedoelt vast dat je hoopt dat ze de sources vrijgeven.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• mark_78
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 14:55
De Steelseries Nimbus controller is hier binnen (gisteren besteld, nu wachten op de apple TV 4)

Ik heb hem zojuist even getest icm mijn iPhone;
- verbinden erg eenvoudig
- Ligt lekker in de hand
- voelt best degelijk aan

Als test Modern Combat 5 gespeeld, ondersteuning voor de controller valt me 100% mee! Werkte meteen zonder iets in te hoeven stellen, veel knoppen met een eigen functie.
Als er meer spellen komen/zijn met deze mate van ondersteuning dan denk ik dat zo'n controller echt een toevoeging kan zijn voor de apple tv! Zolang de games zelf ook beschikbaar komen voor de apple tv natuurlijk.

Hopelijk leveren ze hem niet voor het weekend,. Dat zou anders een behoorlijke impact hebben op mijn productiviteit deze week.

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:47
Gaan we nou welles nietes posts krijgen :P? Als je na vanavond 22 uur (uit mijn duim gezogen) geen status verandering hebt gehad zou ik me lichtelijk zorgen gaan maken..

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:35
open maar een [AppleTV] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 1 topic

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:36
Misschien tijd voor een levertijden en beschikbaarheid topic :p

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 17:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

*kuch*

Ik begrijp dat mensen zitten te popelen om hun nieuwe AppleTV uit te proberen, maar status updates over levertijden voegen in dit topic niet echt iets toe.

Dus graag weer ontopic. Popelen mag op IRC ;)

Launching containers into space

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23:35
quote:
iAmRenzo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:33:
Binnen! En ik ging van super enthousiast naar een beetje teleurgesteld in maar liefst anderhalf uur 😡

Lees hier waarom. Ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom er niet per app een knop zit om een ander Apple ID te kiezen. Voor Music en Photos is dat frustreren maar voor alle apps waar je moet inloggen ook.
Geen Siri in NL vind ik echt onzin, dit was op voorhand al bekend. Daarbij vind ik een review op basis van anderhalf uur "gebruik" erg kort door de bocht.

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
quote:
bacardicoconut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:52:
[...]

Geen Siri in NL vind ik echt onzin, dit was op voorhand al bekend. Daarbij vind ik een review op basis van anderhalf uur "gebruik" erg kort door de bocht.
Plus:
- Meerdere accounts gebruiken zou mooi zijn - maar is nooit beloofd of gezegd en lijkt me ook een edge-case qua vraag/gebruik;

Wat me wel verbaast is de opmerking over iCloud Photo Library. Dat is tegenstrijdig met wat het marketing materiaal van Apple laat zien.

Verder vooral een review met een hoog "FIRST!1!!!" gehalte - maar dat zal het enthousiasme van 1,5uur geleden dan wel geweest zijn.

Twitter | Strava

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:50
quote:
Neejoh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:07:
offtopic:
heel frustrerend verhaaltje

Begint lekker :'(
[sarcasme]
Ik zou met de rug op de grond gaan liggen, heel hard zwaaien met armen en benen en hard WHAAAAA roepen,
daarna na Android overstappen |:(
[/sarcasme] Voor diegene die het niet begrijpen :)

Ik loop morgen even de Apple Store binnen 8)

absrnd wijzigde deze reactie 30-10-2015 18:40 (16%)

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:27
quote:
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:10:
[...]

Zet de server eens op een pc/mac (film kan gewoon op synology staan). Test dan nog eens?

Ik snap niks van die audio. Ik heb hem op automatisch staan. Echter als ik een 5.1 track selecteer, blijft mijn receiver gewoon stereo aangeven. Als ik bij de instellingen hem op dolby zet, dan zie ik daf ook op de receiver staan, maar alleen geluid uit de voorste speakers. Iemand een idee?

EDIT: dit is alleen bij Simplex. Als ik Netflix selecteer gaat het prima. Meerdere mensen dit probleem?
Heb zelf (nog) geen atv4 maar dit is waarschijnlijk een instelling op je plex server.
Kijk eens bij settings - server - transcoder.
Daar advanced settings - vinkje zetten bij enable dolby digital on Apple TV

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02-2018
quote:
Jonas89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:07:
[...]

Wat is dat nu voor een reactie ?! :|
Een passende op jouw reactie die je speciaal even moest komen ventileren in een topic. Ik hoef niet te weten dat jij tevreden bent met Netflix en Apple Films en dat alle Plex gebruikers illegaal bezig zijn. Dan ben je voor mij gewoon een moraalridder. Even komen laten zien dat je binnen de grenzen leeft, nou hands up voor jou!

I don't have dreams, I have goals!!

• swv
quote:
keest12 schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:22:
[...]

Het klopt dat het een heel ander platform is, maar ik vergelijk het alleen maar direct met Android. En op Android is het mogelijk om een Dualshock 4 aan te sluiten en daar ook echt spelletjes mee te spelen of het besturingssysteem mee te besturen, dus waarom de Apple TV niet? Het zou je een grote plus geven qua gebruiksvriendelijkheid. Maar nee "het staat extra sales van andere MFi controllers in de weg, dus doe maar niet.."
Jouw kritiek is terecht hoor, maar ik vind dat de Dualshock controller van een partij komt die ook net zo graag z'n eigen accessoires verkoopt. Ik wil het liefst ook een universele controller. De Dualshock4 is ook pas de eerste Sony controller die ingebouwde ondersteuning biedt voor bijvoorbeeld Windows. De vorige generaties hadden daar echt meer moeite mee ;)
quote:
Discussie zorgt voor wrijving, en wrijving geeft glans :)

swv wijzigde deze reactie 01-11-2015 11:43 (9%)

• virofi
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:47
Ik snap de ontzettend negatieve reacties niet. We weten toch allemaal dat de platformen ontzettend afhankelijk zijn van de apps die er beschikbaar. De eerste iPhone was leuk, maar pas toen ontwikkelaars aan de slag gingen / konden met apps werd het potentieel pas echt duidelijk. De App Store voor ATV is een paar dagen oud. misschien iets te vroeg om een oordeel te geven.

TL;DR:
- Ben je early adopter en accepteer je dat de volle potentie van het apparaat nog even op zich laat wachten ==> bestel!
- Irriteer je je aan het feit dat het ding (NOG) niet veel meer kan dan de ATV3 ==> Wacht.

Simpel. Fanboy discussies hebben niet zo heel veel zin IMHO.

• virofi
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:47
quote:
Redondo1982 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:26:
[...]

Dus? Werk je nu bij Apple of kijk je door een Apple bril? Want je noemt mijn commentaar "zeiken om het zeiken"! En ook termen als 'Haters gonna hate' is een traditionele uitdrukking voor een fanboy.

Ik heb alle mobile devices van Apple incl. ATV, maar ik kijk wel realistisch naar een product. Iets van Apple tegen het licht aanhouden valt jou heel erg zwaar. Voorlopig heeft de nieuwe ATV genoeg manco's. Als een ander merk het op deze manier op de markt zet dan is de wereld te klein. Door mensen zoals jou heeft Apple een bepaalde krediet dat het zich kan veroorloven om producten op de markt te brengen die nog niet af zijn. Want de kopers (lees early adoptors) die zorgen er wel voor dat het product langzaamaan af komt.

Ik ga de nieuwe ATV vandaag testen en als ik het niks vind dan gaat ie gewoon retour. Ik ga niet voor Apple een beetje een 'testertje' zijn. Dat mag Apple lekker zelf doen en jij blijkbaar ook en dan koop ik hem wel. Jij hebt daar toch vrede mee.
Adem in, adem uit. Ik snap niet waarom je je zo loopt op te winden. Wat maakt het uit als een ander op een andere manier producten koopt en beoordeelt. Niemand dwingt je om het op dezelfde manier te doen.

• Redondo1982
quote:
virofi schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:31:
[...]

Adem in, adem uit. Ik snap niet waarom je je zo loopt op te winden. Wat maakt het uit als een ander op een andere manier producten koopt en beoordeelt. Niemand dwingt je om het op dezelfde manier te doen.
Ik ben ook gewoon rustig! Het gaat er alleen om dat als er kritiek komt op een product van Apple dat het dan gelijk zeiken om het zeiken is en haters gonna hate. Met andere woorden, niet zeuren gewoon slikken. En dat werkt zo niet bij mij. Apple maakt goede producten en daar ben ik lovend over, maar als ze een product leveren waar je wat sceptisch over bent moet je dit ook kunnen melden. Het moet niet zo zijn dat kritiek afgeblokt wordt, want daar is een forum voor.

• Redondo1982
quote:
sanderev66 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:35:
[...]

Sorry hier ben ik opgehouden met lezen. Waarom blijf je het persoonlijk maken? Kan je het argument niet winnen? Ieder doet wat hem/haar goeddunkt, en dat is ieders keus, zolang je maar niet jouw keus op iemand anders gaat opdwingen. Stemmen doe je met je portomonnee, vind je het niks? Dan negeer je het. Vind je het wel iets maar heb je een probleem, meldt dat dan bij Apple Support.
Dus je zegt weer hetzelfde. Hier geen kritiek leveren maar direct melden bij Apple Support. Je hebt zelf niet meer door dat je alles slikt van Apple. Ik maak helemaal niks persoonlijk, jij reageerde eerst op mijn reactie over de ATV en daar reageer ik weer op. Dat noemen ze een discussie en dat is mogelijk op een forum. Nu wil je eenzijdig wat zeggen en daar moet ik het maar mee doen. Ook je stelling dat je niet verder meer leest, is ook zo'n kolder allemaal.

Ik hoef geen argument te winnen, want een argument kan je sowieso niet winnen. Wel je mening kan je ventileren en deze onderbouwen met argumenten zodat anderen er wat aan hebben. Het is ook nooit bedoeld om wat te winnen btw, maar om aan te geven dat je goed naar het eindproduct moet kijken. Jij komt met termen zoals haters gonna hate en zeuren om het zeuren. Dat zijn termen die je gebruikt als iemand constant bij een productlancering van een merk express negatief is. Ik hou alleen de nieuwe ATV tegen het licht en kijk er kritisch naar. Die reactie van jou met die termen gaf gelijk bij mij aan dat je het niet kon hebben dat er kritiek is op Apple. En dat zou m.i. wel moeten, want je moet flink dokken voor het Apple spul.

• Redondo1982
quote:
Lekkerbek312 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:45:
[...]

Je komt/kwam wat gefrustreerd over (in eerdere posts ook al). Wellicht de teleurstelling.

Ik ben het met Virofi eens. Het is een "nieuw" platform wat zeer afhankelijk is van de ontwikkelaars. Een groot deel van de apps is ofwel nog in ontwikkeling of zit in het review proces. Om het apparaat nu al af te schrijven als onvoldoende vind ik dus ook erg voorbarig.

De indeling van de appstore is niet wat we van Apple gewend zijn. Ze hebben daar ruime ervaring mee op de andere platformen en had daar op zijn minst categorieën verwacht en hitlijsten. Dat is een minpunt, maar dat wordt binnenkort vast wel opgelost.
Gefrustreerd, nou nee. Maar van sommige termen/zinnen kan ik wel m'n vraagtekens bij zetten. Ik zal het nu ook wel bij het product gaan houden, want van fanboys win je het toch niet. Die zijn zo in love met een bepaald merk. En liefde kan niemand onderbreken!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:
Het is duidelijk dat de ATV4 niet voor iedereen aan de verwachtingen voldoet. Kritisch zijn is geen enkel probleem, maar elkaar uitmaken voor fanboy of zeikerd vanwege zijn of haar mening schieten we niks mee op. Laten we het gezellig houden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Jonas89
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:36
*knip*

Feedback op moderaties mogen per DM, email of in het feedback topic. Maar hier graag ontopic blijven :)

Hoedje wijzigde deze reactie 02-11-2015 12:37 (80%)

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:28
[sarcasm >:) ] Hoe langer je levering duurt --> hoe meer apps dat er beschikbaar zijn --> hoe minder dat hij tegenvalt [ >:) /sarcasm]

• absrnd
quote:
Tinusvolkel schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:58:
[sarcasm >:) ] Hoe langer je levering duurt --> hoe meer apps dat er beschikbaar zijn --> hoe minder dat hij tegenvalt [ >:) /sarcasm]
Uitgeroepen tot reactie van de dag _/-\o_

• OllieMongollie
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 12:40
In de Plex app op je Apple TV kan je de resolutie en bitrate instellen. Deze staat standaard op 1080p en 10mbit of zoiets. Als je die op 1080p unlimited zet, moet het afspelen wel snel starten.

Dit kan je wijzigen door bij het scherm met film info, naar settings te gaan.

OllieMongollie wijzigde deze reactie 02-11-2015 23:00 (17%)

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
Mooi dat Plex er al is! Maakt de Apple tv een compleet streamings apparaat.

90710

Het werkt super. En best veel gaat nog zonder transcoding. (incl MKV) Alleen als je echt een vreemde codec hebt gaat het niet.
quote:
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:24:
Tsja, degelijke hardware heeft iedereen wel in huis als het moet. 't is vooral de omslachtigheid die mij ervan weerhoudt :)
En de noodzaak om een pc met Plex aan te hebben staan als je tv wilt kijken...

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:45
quote:
Recon24 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:27:
Heb even een test gedaan met NAStify ATV4 app met MKV

[video]
Amazing... kan deze wel met accountname + passwd overweg ? Video Explorer kan dat niet, hoewel de maker beweert dat er een 1.1 versie onderweg is die dat oplost.

Vanavond even uittesten.

Heb toevallig gisteren dezelfde MKV ook ergens "gevonden". //offtopic Giganews wordt wat actiever met zaken verwijderen :-(

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:24
quote:
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:02:
USB-C kabeltje vandaag binnen gehad, meteen Provenance ff geprobeerd.
Wel geinig, toch maar ff een controller bestellen :9

[afbeelding]
Dat is de allereerste app die ik op mijn Apple TV had toen ik de developer versie thuis kreeg :-P. Er was nog geen App Store, helemaal niks, dus toen maar die emulator erop gegooid :+ .

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 13:13
quote:
johoo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:48:

Waar ik nog mee zit is het geluid.

Wanneer ik op Dolby Digital instelling ga kijken komt alles ook met surround geluid binnen alleen krijg ik de melding dolby digital in het receiver scherm. Wanneer ik een DTS track selecteer krijg ik ook de melding dolby digital, dus geen dts. Ik moet nog even zoeken of dat een instelling is in Plex.

Als iemand daar al meer over weet dan mag je dat melden, dan hoef ik niet te zoeken :-)
Dit stond gisteren op Facebook van Plex groep.

Even een aantal punten van belang: - DTS word geconverteerd naar AC3 5.1 (De AppleTV kan namelijk zelf geen DTS afspelen), dus dit handelt PMS af. - PMS 9.12.18 is minimaal nodig. - Werkt alleen op nieuwe ATV, - Bij Settings van de AppleTV, zorg dat Audio op Dolby Digital staat wink-emoticon
- De ATV4 kan zelf Dolby Digital (e)AC3 2.0/5.1/7.1, AAC 2.0/5.1/7.1 en M4A, MP3, MP4 afspelen,

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• swv
quote:
Donstil schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:44:
[...]

Nou volledig optopic maar ik doe dat dus wel, updatne heeft immers geen zin als de feature verdwijnt waar ik de app voor gebruik, als die feature later weer terug komt dan kan updaten dan altijd nog.

Is ooit begonnen omdat er een fout zat in de ParkLine app, ik parkeer mijn prive auto vlakbij mijn werk op een € 2,- per dag parkeerplaats via parkline. Ik kwam er eens bij toeval achter dat ParkLine niet automatisch uitcheckte op die parkeerplaats maar dat pas deed bij de eerst volgende gratis dag (Zondag dus). Ik heb hem toen eens een week ingelogd gelaten als test en na die werkweek bleek bij het uitchecken vrijdag dat alleen de € 2,- van maandag werd gefactureerd terwijl de auto wel ingechecked bleef.

Dit werd toen met de eerst volgende update aangepast en omdat ik automatische updates aan had staan was ik mijn voordeeltje kwijt.

Ik heb toen een oude ipa uit mijn timecapsule gehaald en deze gebruikt zolang dat mogelijk was (Echt iets van 2 jaar oid).

Sinds dien update ik dus niets meer automatisch >:) .
Lol _O-

Ik dacht meer aan iets anders zoals nieuws: Apple draait release iOS 8.0.1 terug na meldingen problemen - update. Maar dat was natuurlijk op OS niveau ipv apps maar toch.

Ik heb updaten ook op handmatig staan maar ik controleer eigenlijk nooit of een update problemen geeft en ik heb daar ook geen zin in dus bij apps zou ik het wel toe kunnen staan.

*denkt hier nog eens over na en zet alles weer op auto updaten :9 *

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:25

• Redondo1982
quote:
Crusader schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:03:
[...]

Spreek voor uzelf :)
Ik heb nergens behoefte aan, Plex doet het uitstekend bij mij.
Plex doet het bij iedereen goed waar er genoeg rekenkracht is. Voor mensen die minder rekenkracht tot hun beschikking hebben/willen zou Plex ook andere codecs kunnen toevoegen, zodat er geen transcoding plaats hoeft te vinden. Waarom extra power (en dus stroom) gebruiken als het ook met minder kan?

Dat er duizenden mensen zijn die het anders willen zien, dat maakt niet uit toch? Jij bent tevreden en daar draait het om!

• robin1979
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-10 15:03
Bijzonder dat bepaalde personen het heel normaal vinden dat een NAS hoort te transcoden, maar het onwaarschijnlijk vinden dat een bijna volwaardige computer zoals de Apple TV dit aan zou kunnen.

• absrnd
Voor diegene die ook in het bezit zijn van een 3D printer, heb ik snel even een standertje gemaakt voor de Siri remote,
dat glibbert overal naar toe, en het glas moet wel heel blijven :)

https://www.youmagine.com/designs/apple-tv-4-stand

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:09
quote:
iAmRenzo schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:01:
[...]

Oh, ik dacht dat delen slechts opensource waren.
Weet je toevallig dan ook hoeveel er aangepast moet worden om Kodi te kunnen sideloaden op een aTV4? Een aTV2 built was er ooit.
MrMc is op kodi forum (iOS deel) bezig om een versie zonder plug-ins te maken die hij door de Appstore denkt te kunnen krijgen. Als hij gesubmit is maalkt hij de code openbaar. Anderen kunnen die dan evt gebruiken om alsnog en volledige Kodi te maken die te sideloaden zal zijn.
Hij schijnt al een maand bezig te zijn, geen idee hoe lang het nog gaat duren.

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-11 21:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

quote:
Ursamajor schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:21:
Ben nog een klein beetje aan het twijfelen of ik een Apple tv wil of een htpc met plex. Ik kan op de apple site nou niet echt vinden wat voor een apps er allemaal voor de apple tv zijn of andere pagina's die mij echt over de streep gaan trekken.
Het hele sideloading verhaal dat in eerdere posts besproken werd, wil ik niet. Dan kan ik net zo goed een htpc gaan beheren. Liefst heb ik zo weinig mogelijk onderhoud en werk ik met het apparaat zoals ie ontworpen is.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om meerdere video bibliotheken aan te maken, een met tekenfilms voor kinderen en een met speelfilms en een met homevideo's?
Ja dat kan, alleen kan iedereen wel in alle bibliotheken...... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
quote:
qless schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:54:
Hm, handig Apple, om een stuk glas te gebruiken op een afstandsbediening.... Iemand een idee waar dat te fixen is?
Ben eigenlijk best benieuwd hoe je dat stuk hebt gekregen. Darwin Awards?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• xoniq
quote:
Ursamajor schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:49:
Welkom in de wereld van freemium. Southpark heeft er in seizoen 18 een mooie aflevering over gemaakt. Zie de Southpark app.

Tja, was ik bijna overtuigd om een atv4 te kopen... Werkt dat toch allemaal niet samen met mn wd nas enz... Jammer dat Apple je toch weer geld uit de zak klopt.
Wat een gejank om niks. Hoezo t werkt niet samen. Er komen toch apps die de juiste codecs erin meenemen? Het is altijd al zo dat Apple op haar apparaten de basis codes hanteerd die nodig zijn voor hun diensten. Applicaties kunnen zelf de boel uitbreiden qua codecs, en dat gebeurt nu langzaam aan ook. Echter die applicaties komen eraan: Infuse en VLC.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• xoniq
quote:
Ursamajor schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:16:
Alle getweak op een stokje, ik vind het gewoon jammer dat als je een Apple gebruiker bent en een mooie bibliotheek in iTunes hebt, je gewoon niet zonder pc of mac met iTunes kunt om je eigen content op een Apple tv te kijken zonder tussenkomst van 3rd party apps
Noem je dat 'tweaken'?
Koop jij eens een iPhone, Android, iPad, Chromecast, of überhaupt een laptop, wat kan jij dan zonder applicaties te installeren?
Jij wilt dat het alles kan wat jij wilt zonder een app te installeren? Pff ben benieuwd of jij ooit een apparaat vind die aan jouw eisen voldoet.

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17-11 14:31
Mijn bevindingen ten aanzien van het geluid:

Instelling ATV4 op "Automatisch":
- Bij films geeft mijn versterker aan: PCM 7.1. Het geluid is echter 5.1, dus geen geluid uit de surround back speakers. Maar dat is logisch, aangezien het bronmateriaal ook 5.1 is. Als ik een DVD met 5.1 afspeel, heb ik ook geen geluid uit mijn surround back speakers, tenzij ik mijn versterker op Dolby Digital + PLIIz zet, dan vult hij het aan.
- Bij niet-films / spelletjes krijg ik PCM Stereo.

Instelling ATV4 op "Dolby Surround":
- Bij films geeft mijn versterker aan: Dolby Digital 5.1. Het geluid is dan ook 5.1 (logisch). Ook in Direct / Pure Direct modus. Desgewenst kan mijn versterker er dan nog 7.1 of 9.1 van maken. Bij de bovenstaande instelling werkt dat niet.
- Bij niet-films / spelletjes is het ook PCM Stereo, hoewel bij sommige spellen (Rayman en Galaxy on Fire) schakelt mijn versterker ook om naar Dolby Digital 5.1. Echter komt er dan alleen geluid uit de voorste speakers.

Ik heb geen 7.1 materiaal in iTunes en ik vraag me af of er ook al 7.1 films beschikbaar zijn in de iTunes store. Ik heb ze (nog) niet gezien, maar eigenlijk zou je daar eens mee moeten testen. Ik vraag me dan ook af of alle mensen die klagen correct bronmateriaal hebben gebruikt.

Ik ga ondertussen even op zoek of ik ergens een 7.1 file kan vinden die in zowel iTunes als op de Apple TV af is te spelen.

Edit: lees net dat de nieuwe Terminator film in iTunes 7.1 is en dat deze correct wordt afgespeeld als de Apple TV op "automatisch" wordt ingesteld, waarbij het decoderen door de Apple TV wordt gedaan. In Dolby Surround modus, zet je Apple TV het signaal om naar een Dolby Digital 5.1 signaal. Het oorspronkelijke 7.1 signaal wordt dan niet doorgegeven aan je versterker.

Jeroen O wijzigde deze reactie 25-11-2015 20:54 (26%)

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 00:54

amphora

Online creatie

Apple filosofie: hou het simpel.
Vind het heerlijk zo'n remote met weinig knoppen. Dwingt ontwikkelaars om goed na te denken over interface. En dat is niet makkelijk nee, maar wel belangrijk. Zouden tv makers ook eens moeten doen ipv afstandsbediening maken met 100 knoppen (en dan soms nog de helft verstoppen onder schuifklep) waarvan je 80% zelden gebruikt.

BT toetsenbord daarentegen is wel handige toevoeging...

amphora wijzigde deze reactie 26-11-2015 10:50 (7%)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Sepio
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 15:54
quote:
matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:50:
[...]
Grootste irritatie, maar dat geldt voor alle apps op ATV vind ik die bepertkte remote |:(
Geef me een paar extra knoppen... Iemand een idee of er een bediening is met meer knoppen die het doet op ATV4 (back, delete, stop bijvoorbeeld...)
Onder Instellingen \ Afstandbedieningen en apparaten \ Leer afstandsbediening kennen kun je iedere infrarood afstandsbediening toevoegen. Bijvoorbeeld de multifunctionele afstandbedieningen van de tv (box) waar ook een dvd knop op zit.
Buiten de basisknoppen kun je zo ook extra afspeelknoppen configureren.
Dit zijn speel af, pauze, stop, spoel terug, spoel vooruit, vorige track, volgende track, spring achteruit en spring vooruit.

• Stanevo6
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 29-08 18:02
@ikweethetbeter

mag wel niet van de forum master, want zinloze berichten, maar doe t toch, immer beleefd

THX !! :)

• ICT Consultant
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-11 18:09
quote:
Queenfanmichel schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:53:
[...]

Vind NAStify beter dan Plex en OneVideo, Plex moet ik de server op mijn MacBook Pro of iMac installeren omdat mijn NAS dat niet kan. deze workaround vind ik niks, en NAStify speelt wel alles af en het meeste zonder problemen.

Maar wacht ook af was infuse gaat doen, hopelijk beter.
Plex is niks omdat het een zware server nodig heeft, en transcodeert, wat onnozel is als je bedenkt dat een ATV genoeg rekenkracht heeft om zelf alles te decoderen.

NAStify is wel aardig, maar kan de helft van mijn MKV's niet afspelen.

Ook ik wacht op Infuse!

• xoniq
quote:
DeeSung schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:06:
Ik heb ook de apple tv 4 32 GB gekocht vandaag. Zo nog ff een cheap hdmi kabel kopen :)
Action, perfect! Heb er meerdere liggen, just in case, maar heb nog geen hoeven te vervangen. Zolang je ze niet te vaak verplaatst, buigt enz gaan ze jaren mee.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:23
En hij is er, infuse zowel een gratis versie als een pro versie voor €9,99

• pvdven
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 02-11 12:17

pvdven

Testen maar.....

Infuse 4 for Apple TV - Now Available

http://firecore.com/blog/13592

MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air WiFi 32GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

• Goldwing1973
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-11 10:30
Infuse Pro geïnstalleerd, heel jammer dat hij niet overweg kan met Video_ts mappen en ISO bestanden.
Hoop echt dat ze dit in een toekomstige versie toevoegen, tot die tijd zal ik hoofdzakelijk Plex blijven gebruiken.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Wel erg jammer dat je niet direct in je Bibliotheek terrecht komt zodra je Infuse opent. Dat doet Plex toch wat netter

• xoniq
Ik gebruik nu Infuse op de ATV samen met Plex Media Server als share. Werkt wel goed. Plex monitort bestandswijzigingen, past dit aan, en Infuse neemt dit weer over van PMS. Ook heeft PMS eigen mappen onderscheid in recently added, recently aired, all movies, by genre, etc.

• xoniq
quote:
ikweethetbeter schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:15:
Blij met de tvOS update! Wachtwoorden en zoekopdrachten tik je met de Remote app stukken sneller in!
Niet alleen sneller, ook veiliger. Ik ben er altijd huiverig in om mijn Apple ID wachtwoord in te voeren op de Apple TV, omdat ik een gigantische TV heb, en ben altijd huiverig van mensen die het vanaf de stoep zouden kunnen zien. Dat zijn momenten dat je paranoia wordt, dan is de Remote-app wel ideaal.

• loekf2
quote:
Geert1976 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:20:
[...]

hoi loekf2,

bedankt voor je reactie. Heb even het forum er op nagelezen. Helaas niks over de TC of SMB....

Jammer dat er bij het installeren van de App geen duidelijke instructies zijn hoe je bestanden kan toevoegen. Denk dat de MrMC daarom ook absoluut er niet voor de 'simpele consument' is, oh well...ik kijk nog ff verder op internet hoe mijn Time Capsule toe te voegen en anders is het jammer van mijn 6 eurootjes die ik er voor heb betaald heb.
Weet niet hoe je bekend bent met Kodi:

YouTube: XBMC tip: Adding your network video files to XBMC's library

MrMC heeft precies dezelfde UI. SMB shares worden automatisch gedetecteerd in je netwerk.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• loekf2
quote:
johoo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:22:
MrMC is ook gratis te sideloaden.
De devs zouden idd de source op een Git zetten, kwestie van met Xcode compileren en sideloaden. Andere kant voel ik er ook wel voor om de devs te supporten. Zat in de beta groep.

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-11 18:42
Probeer voor die paar euro gewoon wat je prettiger vindt toch? Na de uitgave voor de apple-tv is zo'n app toch weinig...

En als je je ideale combi hebt, hoef je voorlopig geen euro meer uit geven...
Apple had altijd het AFP (Apple) en SMB (Windows) protocol, welke je nog wel aan moest zetten. Tegenwoordig heeft Apple het SMB protocol.

Als Infuse werkt, dan heb je al succesvol verbinding gemaakt. Je hebt dan dezelfde verbindings- en inloggegevens nodig voor MrMC.

Henk geeft alleen weinig info, dus moeten mensen die hem willen helpen maar gokken wat-ie heeft en wat-ie wil. Daarom probeer ik Henk wat te prikkelen om wat meer te vertellen, alleen dat heeft blijkbaar tot gevolg dat-ie met z'n hakken in het zand gaat staan.

Henk, het maakt mij allemaal niks uit, ik heb geen problemen, maar vertel alles wat je kunt bedenken over de setup die wel werkt en de setup die niet werkt, dan komen we vast tot een oplossing.

En kijk ook eens naar de gebruiker voor de gedeelde schijf. Moet dat een OS gebruiker zijn, of is dat een gastgebruiker (guest / gast)?

• Goldwing1973
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-11 10:30
En er zijn covers te verkrijgen voor de Apple TV4 afstandsbediening.

Te vinden op eBay voor $3.99 en $0.99 verzendkosten

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-11 11:13
Is overbodige software want SMB heeft altijd standaard gewerkt en kun je niet uitzetten.

Sterker, sedert de nieuwste release van OSX is SMB zelfs de default geworden (ipv AFP) uitgezonderd TM wat niet met SMB kan werken vanwege de vele beperkingen die SMB kent.

Als SMB dus niet werkt dan is er ergens binnen het systeem gerommeld. Zeer zeker in de situatie dat Infuse wel direct werkt en MrMC niet moet toch echt de oorzaak binnen MrMC gezocht worden.

Dat laatste (probleem MrMC) is verre van onwaarschijnlijk want ik heb gemerkt dat MrMC regelmatig bepaalde shares niet wil vinden en andere (op't zelfde device) probleemloos vind. Kortom MrMC is nog echt een beta release en verre van stabiel.

Ik heb zo'n 6 verschillende Mediaplagers op mijn aTV4 staan en geen enkele heeft problemen met SMB. Alleen MrMC heeft problemen met sommige shares.

Een probleem moet opgelost worden bij de veroorzaker en niet elders met lapmiddelen.

TonVH wijzigde deze reactie 13-12-2015 09:29 (4%)

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-11 22:15
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist wel gewoon lekker vind werken dat Infuse alles bij mij zelf oppakt qua metadata en cover art. Heb gewoon netjes alles gerenamed (altijd al gedaan)
10 euro per maand voor NetFlix, 10 euro per maand voor HBO, 5 euro per maand voor NPO, ...?

Nee, dat gaat niet werken!

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-11 10:05
quote:
Thalaron schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:06:
Infuse zou ik in zijn huidige staat niet aanschaffen... heb hem al gekocht maar goed... MrMC is wellicht wat meer uitleg voor nodig om de film te zoeken/starten voor de gemiddelde burger, echter speelt deze hier wel alles soepel af!

Infuse is hier in elk geval geen kijken... niet om aan te zien (helaas).
Voordeel: MrMC is vooralsnog ook nog eens goedkoper ;-)
Ik heb beide gekocht. Heb tot nu toe geen echte problemen met Infuse gehad.

Persoonlijk spreekt de look and feel van Infuse mij veel meer aan. MrMC ziet er gedateerd uit en totaal niet in lijn met de rest van de Apple TV . Ook de navigatie met de Apple Remote is erg slecht.

MrMC daarentegen heeft wel een aantal opties die ik bij Infuse mis, zoals:
- meerdere locaties plakken onder een folder
- list view (en veel meer)
- muziek afspelen

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 13:13
Het verhaal voor DTS-HD is volgens mij de afgelopen pagina's al x keer besproken.... Misschien eerst even teruglezen???

M@cer wijzigde deze reactie 29-12-2015 15:41 (11%)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• xoniq
quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:23:
Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1174) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Playback improvements
- Fix for 10s skips after every play/pause
- Custom artwork for favorites (use favorite.png or favorite-atv.png)
- Edge scrolling for universal remotes (tap right/left on last/first item to go to next line)
- Favorites adding with right button and Remote app
- Version number in settings
Morgen komt er een nieuwe beta.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Iemand nog een adresje voor de Steelseries controller?

Ik wil hem eigenlijk voor het lange weekend hebben maar Coolblue en bol verkopen hem niet en Apple geeft een langere levertijd aan helaas.
quote:
Valderrama schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:02:
Ik heb vandaag Infuse Pro ook maar even getest. Ik loop tegen de volgende dingen aan:

- Mijn receiver geeft geen DTS-HD weer. Het maximale wat mijn receiver binnen krijgt is Dolby Digital of DTS. Dolby-HD wordt gedownmixed naar Stereo. DTS-HD wordt DTS... Hier baal ik onwijs van, ik had op z'n minst verwacht dat DTS-HD het zou doorsturen naar mijn receiver.... (van Dolby-HD wist is dat dit niet ondersteund werd, maar hier had ik van verwacht dat het Dolby Digital zou worden in plaats van Stereo).
- In mijn Movies map staat elke film in een eigen map. Sommige films worden direct herkend en dan zie ik in het menu de film poster... maar van vele films zie ik een blanco map met de naam van de film, die kan ik openen en dan zie ik een of twee onderliggende door Kodi aangemaakte mappen (extrathumbs enzo) en de film zelf met filmposter. Op dit niveau is de film dus wel herkend...
- In mijn TV shows map zie ik voor elke serie een blanco map. Als ik een niveau dieper ga krijg ik netjes de posters van de seizoenen. Weet niet hoe ik op voor elke serie een poster kan krijgen.

Heeft iemand DTS-HD wel werkend? Ze adverteren met DTS-HD passthrough namelijk. En weet iemand hoe je het beste je mappenstructuur kunt hebben zodat je onder het favorieten niveau overal meteen posters te zien krijgt in plaats van blanco map iconen? Ik heb nu mappen voor films en series, en elk van die mappen staan de films en afleveringen in hun eigen map.
Ik heb me (hier ook besproken) inmiddels even ingelezen.

Je hebt dus twee soorten van DTS in MKV's.
DTS en DTS-HD Master Audio. Dat laatste wordt niet ondersteund en het eerste wel, speel je dus Master Audio af dan pakt hij de DTS stream.

DTS-HD High Resolution Audio schijnt dus ondersteund te worden, DTS-HD Master Audio (nog) niet. Voor films is alleen DTS-HD MA interessant naast de normale DTS stream.

DTS 96/24 wordt ook ondersteund trouwens, niet heel gangbaar maar viel me op.

De nieuwe beta van Infuse is er:

Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1176) for tvOS is ready to test

- Improved playback start time
- Rounded corners for favorites artwork
- Fixed favorite name in the poster grid title

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
matthijst schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:04:
Is dat die CEC-bende op de TV misschien?
Denk het wel want heb het probleem hier ook. Gewoon de decoder uitschakelen (wat ook niet erg is, minder stroom verbruik) en het werkt ok. Of een harmony AB.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Maar nu ga je er automatisch vanuit dat een bevestiging een email is terwijl er duidelijk staat "Bijvoorbeeld".

Ik kan me voorstellen dat Algemene voorwaarden + een pop-Up voor aanschaf (wat de Appstore doet) voldoende is.

quote:
icegodd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:02:
ik kan met infuse geen m4a afspelen (play error). volgens google ondersteund infuse geen m4a, klopt het?

Atv 4 (infuse) > FTP > router met usb hdd
M4A is audio. Infuse ondersteunt nog geen pure audio bestanden, het is een wens die ik en velen met mij aan FireCore hebben doorgegeven, en ze denken erover na.

• xoniq
Ik vind deze sites bijvoorbeeld wat meer informatief, en zijn overal wat eerder mee:

http://www.imore.com
http://www.macrumors.com

• Chevy454
  • Niet online
iCulture is handig voor de meldingen van apps in aanbieding of waar je iTunes kaartjes met korting kunt scoren. Het is een beetje zoals de playboy. Iedereen zegt het voor de artikels te kopen :+

my 2 cents.

Chevy454 wijzigde deze reactie 21-01-2016 15:11 (24%)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• xoniq
quote:
Chevy454 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:11:
iCulture is handig voor de meldingen van apps in aanbieding of waar je iTunes kaartjes met korting kunt scoren. Het is een beetje zoals de playboy. Iedereen zegt het voor de artikels te kopen :+

my 2 cents.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

• xoniq
quote:
Vaganzza schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:14:
Ik heb sinds dit weekend een Apple TV 4 (2dehands gekocht zo goed als nieuw voor een goede prijs). Wat me vrijwel direct opvalt, zijn de verborgen foto's niet verborgen zijn op de Apple TV... Dat is best wel vervelend, ik zou verwachten dat de verborgen foto's ook daar verborgen zouden zijn. Zie ik iets over het hoofd, is dit een gekend probleem? (ik vind niet direct iets terug via Google)
Dit is een probleem dat bekend is. Maar ik kan voor jouw als developer zijnde wel even een melding van maken bij Apple.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nou kleine MKv's (Series, films met veel compressie) gaat idd wel prima. Worden het de mooie files (Ongecomprimeerde video in een mkv container) dan wordt het een ander verhaal.

MrMC is idd geen fraaie app om te zien, die gebruik ik verder ook niet.
Ben het niet met je eens dat infuse een betere app is dan Plex. Plex is de betere app naar mijn mening, zit app design technisch beter in elkaar enz alleen ja je hebt er dat kleine beetje extra hardware voor nodig.

Hier wordt soms gedaan alsof je er een 16 core server voor nodig hebt (Iemand zei hier gister nog "Zware server") maar het draait op een Intel Nuc met de prijs van een goedkope nas al prima.

Edit: Maar goed het wordt inmiddels wel tijd voor een infuse topic denk ik, het Apple TV topic sneeuwt een beetje onder.

Donstil wijzigde deze reactie 28-01-2016 19:44 (9%)

quote:
Donstil schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:42:
Nou kleine MKv's (Series, films met veel compressie) gaat idd wel prima. Worden het de mooie files (Ongecomprimeerde video in een mkv container) dan wordt het een ander verhaal.
Ongecomprimeerde video bestaat niet, zelfs het HDMI signaal bevat compressie!
quote:
MrMC is idd geen fraaie app om te zien, die gebruik ik verder ook niet.
Ben het niet met je eens dat infuse een betere app is dan Plex.
Waarom is Plex beter? Uiterlijk? Functionaliteit? Snelheid? Ondersteunde formaten? DTS HD-MA?
quote:
Plex is de betere app naar mijn mening, zit app design technisch beter in elkaar enz alleen ja je hebt er dat kleine beetje extra hardware voor nodig.
Plex heeft een server nodig die kan transcoderen. Dat is vrij onnozel als je bedenkt dat een ATV4 voldoende rekenkracht heeft om alle video's zelf te decoderen. Transcoderen betekent kwaliteitsverlies!
quote:
Hier wordt soms gedaan alsof je er een 16 core server voor nodig hebt (Iemand zei hier gister nog "Zware server") maar het draait op een Intel Nuc met de prijs van een goedkope nas al prima.
Infuse speelt films af die op een USB schijf staan die aan m'n router hangt. Goedkoop en simpel! De Mac manier dus, terwijl mijn Mac tijdens het film kijken gewoon uit kan!

Plex heeft een Ples server nodig, en draait niet op een goedkope NAS; je hebt er een zware NAS voor nodig, dus een dure NAS. Dat scheelt minstens 250 euro vergeleken met een simpele USB schijf! En een iets te zwakke NAS houdt in dat je transcoderen van een iets te zwaar filmbestand helemaal kunt vergeten. Daar zit je dan met Plex... ziet er prachtig uit (overigens doet Infuse daar nauwelijks voor onder) maar speelt niks af dat te groot is!

En een Intel NUC kost de helft van een zware NAS, en dat is geknutsel. Niet echt de Apple manier van werken! En daarbij zijn middelzware films (DTS-HD geluid, weinig compressie) niet te doen.
quote:
Edit: Maar goed het wordt inmiddels wel tijd voor een infuse topic denk ik, het Apple TV topic sneeuwt een beetje onder.
Infuse is voor velen een reden om een ATV4 te kopen! Wat mij betreft krijgt Infuse inderdaad z'n eigen topic.

• xoniq
Infuse Pro 4.0.3 (4.0.1208) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Improved audio track selection logic
- Additional font size/weight options for subtitles
- A few other minor fixes

• enzoronald
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:00
Voor wie nog de steelseries nimbus controller goedkoop (45 euro ipv 60) wil hebben :
https://steelseries.com/gaming-controllers/nimbus
En gebruik promocode MADCITYGG

Zelf (iets te vroeg) twee week geleden bij Apple besteld. Scheelt toch weer 15 euro :-) erg fijn ding trouwens !

• xoniq
Harlingen hiero :+

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:25

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Nu bij ibood, even geleden bij 1DayFly. Ik heb het vermoeden dat er op korte termijn een ATV5 gaat komen. Zie ook: http://www.iculture.nl/apple-tv-5-wordt-nog-krachtiger/
Ik weet het: een product van Apple is nog maar 1 dag oud en de specs van de opvolger zijn al bekend.....

Maar vrij snel na lancering van de ATV4 waren er al negatieve reacties, zoals b.v. geen ondersteuning voor 4K. Het aanbod van 4K is nog niet overweldigend, maar Netflix biedt b.v. al een paar series in 4K aan. De huidige ATV4 voelt een beetje ouderwets.

We zullen zien wat Apple 21 maart gaat presenteren: naast een 9,7" iPad (Pro) en een iPhone (5)SE ook een ATV5?

Terugkomend op de iBood aanbieding. Het is erg verleidelijk, maar ik sla toch over. Ik wacht liever (hopelijk niet te lang) en betaal dan wat meer, dan dat ik vrij snel met een 'oud' apparaat zit.

meesje wijzigde deze reactie 09-03-2016 11:42 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
We zijn weer een week verder, er is weer een bèta van Infuse 4.1 uit:

Infuse Pro 4.1 (4.1.1241) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Recently Watched in Top Shelf is back!
- Updated passthrough settings in playback menu
- New design for mark as watched/unwatched button
- New order of action buttons on pre-playback screen
- Subtitle/thumbnail folders (from Kodi) are ignored when flattening movie folders
- Stability fixes and minor UI improvements
- Moving videos is now possible with File Management disabled
- Stability fixes and minor UI improvements

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 13:25
*snip* we gaan elkaar niet helpen met warez

Daedalus wijzigde deze reactie 14-03-2016 14:06 (88%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 20:15
Zeker, airplay werkt subliem en Netflix werkt ook fantastisch. Bovendien is de nieuwe afstandbediening na een paar dagen ook heerlijk.
Ik ben zelf ook overgegaan van ChromeCast naar Appletv en geen moment spijt gehad. Mijn vrouw vroeg nog: waarom hebben we dit niet eerder gekocht?

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
volkano schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:
Is het in mijn situatie inderdaad een no-brainer om de Apple TV aan te schaffen? Graag jullie bevindingen! :)
Nee, weggegooid geld als het puur om Netflix gaat.

Gaat het je om wat te streamen van de macbook of de tablet dan zou je het kunnen overwegen maar dat kan je ook inmiddels met de Chromecast.

Ik heb zowel de ATV3/4 en de Chromecast in gebruik en de ATV4 is enkel omdat het wat gebruiksvriendelijker is voor de vrouw. Kastje erbij en je kan Netflix of infuse om een filmpje te kijken. Maar wil je NLziet kijken dan hang je weer vast aan de Chromecast en tablet.

Ik zou de ATV aanraden als je nog geen mediaspeler had, maar aangezien je al een Chromecast hebt en de dingen die op noemt weinig spannend is zou ik eerder de ATV3 kopen als de ATV4.

Chevy454 wijzigde deze reactie 14-03-2016 15:39 (56%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daandamhuis
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16-11 11:12
quote:
volkano schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29
Mij gaat het vooral om lekker op de bank Netflix kijken (met een simpele remote, niet via mijn telefoon/tablet)
Dit voor mij de voornaamste reden om alsnog voor een Apple TV te gaan. We hebben allebei de Chromecasts, en daar is helemaal niets mis mee. Het enige wat ik mis in een afstandsbediening, zodat ik mijn telefoon(s) kan wegleggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 00:54

amphora

Online creatie

quote:
iAmRenzo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:01:
Ik vind de Netflix app op de Apple TV 4 echt een lelijk gedrocht. Je moet zoeken op 2/5 van het scherm omdat de rest voor fanart gereserveerd is. Dus als je echt alleen voor Netflix gaat, houd het lekker bij je ChromeCast.
Wil je ook gebruik maken van Airplay dan is een Apple TV wel slim. Theoretisch kan dat ook nog met de aTV3, tenzij je gebruik wilt maken van iCloud Photo Library en Apple Music.
Hij wil een losse afstandsbediening een geen telefoon gebruiken dus Chromecast valt dan af. Ik vind zelf de netflix app wel redelijk. Zeker niet perfect maar wel in lijn met andere platformen (PS4 bijv). Als het puur om netflix en airplay gaat zou je ook de oude ATV3 kunnen kopen, die vond ik voor netflix ook heel fijn werken.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
quote:
volkano schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:
Even een korte vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :) Ben in het bezit van een Google Chromecast (2013), maar ben geneigd om over te stappen op de Apple TV (2015). Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben beide Apple telefoons, mijn vrouw een Macbook Pro en ik een Lenovo laptop. Op veel sites lees ik dat een (willekeurige) Apple TV een no-brainer is als je reeds in het Apple ecosysteem hebt geïnvesteerd. Mij gaat het vooral om lekker op de bank Netflix kijken (met een simpele remote, niet via mijn telefoon/tablet), wat gamen af en toe en het gemakkelijk AirPlayen van foto's/video's op mijn TV. Is het in mijn situatie inderdaad een no-brainer om de Apple TV aan te schaffen? Graag jullie bevindingen! :)
Ik heb zelf een ATV3, ChromeCast2 en ipad/iphone. De CC2 heb ik recentelijk aangeschaft, voornamelijk om FoxSports Go op mijn tv te kunnen kijken. FoxSports Go werkt ook via Airplay, maar via mijn CC2 is de beeldkwaliteit beter en de stream gaat direct vanaf het internet naar de CC2, je ipad/iphone (of andere tablet/phone) hoeft niet aan te blijven staan.

Voordat ik de CC2 had, keek ik altijd Netflix via de app op de ATV3. In principe werkt dit goed, echter het zoeken naar series/films vind ik niet zo handig. Via een tablet vind ik dit fijner werken (zoeken, maar ook het groot aantal suggesties). Ik weet hoe de app op de ATV4 er uit ziet, daar kan ik dus geen vergelijk mee maken.

Je kunt vanaf je tablet heel makkelijk streamen naar een CC2. Tevens kun je de afstandsbediening van je tv gebruiken om b.v. even te pauzeren en later weer verder te kijken. Je tv moet dan wel HDMI-CEC ondersteunen.

Als een lichte Apple fan :-) ben ik erg gecharmeerd van de ChromeCast2. Ik heb dan ook gelijk een ChromeCast Audio aangeschaft...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
TonVH schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:43:
Er valt niks te Jailbreaken. Koop een USB-c snoertje en je kunt via Sideloading (Google) zelf alles erop zetten wat je wilt.
Deze week wel. Pangu heeft aangegeven deze week met een Jailbreak te komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
quote:
iAmRenzo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Waar kun je dat profile downloaden? Ik dacht dat je alleen kon updaten via iTunes met verlies van alle data.
Het profile bestand kan je downloaden bij developer.apple.com. Waar je ook de reguliere software download. Daar staat nu een extra download voor het dev profiel met handleiding.

Heb ik ook gedaan, heb nu elke beta versie als OTA update met behoud van de huidige situatie. Enkel updaten via internet, reboot en klaar.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
iAmRenzo schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:20:
[...]

Er zijn voor de NPO twee hele goede apps te vinden: npo live en uitzendinggemist van 4np (oid) op github.
Met hogere resolutie wordt het alleen maar beter ja.
Waar, alhoewel ik het een gotspe vind dat de NPO niet een officiële app uitbrengt. Ik weet niet precies wat de hoeveelheid Nederlandse AppleTV-gebruikers is, maar een app uitbrengen op basis van de bestaande NPO-app lijkt me een kleine moeite.
quote:
Donstil schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Ik heb wel eens begrepen dat Uitzending gemist/RTL gemist geen HD zijn omdat ze deze rechten verkocht hebben aan de "uitzending gemist" diensten van de providers, dus wat in de tv pakketten van de internet aanbieders zit zeg maar.

NLZiet is ook wel iets beter trouwens, alleen die hebben dus ook geen app.
Klopt, NOS op 3 heeft dat van de week uitgezocht. Wat interessant is, is dat de NPO publiekelijk beschikbaar moet zijn. Dat is nu via DVB-T, maar deze frequenties worden in 2017 geveild. De verwachting is dat KPN daar niet op gaat bieden, omdat KPN inmiddels via internet TV aanbiedt. Daarmee zou de NPO via de ether ook vervallen, en wordt de case voor een fatsoenlijke internet-variant alleen maar sterker.

Veel hangt ook waf van de politiek. De NPO wil graag werken aan een eigen NPO-plus, mijns inziens een volkomen logische stap omdat NLZiet gewoon faalt: de prijs voor het gebodene is te hoog. Daarin zijn ze wel afhankelijk van de politiek. Als NPO-plus voor 2-3 euro per maand fatsoenlijke kwaliteit streamt op de AppleTV, ben ik zeker van de partij. De NPO levert zo nu en dan nog leuke programma's op, die best wat geld waard zijn.
quote:
juan schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:49:
@Krisp,

Ik bedoel met killen, wegswipen van apps die open staan (zoals 2x drukken op de home button van je iPhone)

2x drukken op de home button van de Siri remote, krijg je hetzelfde, maar dit gaat dus niet via de ATV3 remote.

Welke ik graag wil blijven gebruiken (navigeren vind ik beter gaan met de remote, dan met swipen)
Dat 'wegswipen' is het killen van een app. Dat is niet nodig, ook niet op TVos. :) Je AppleTV wordt er niet sneller van.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:39
Net even The Dark Knight getest (MKV1080 DTS-HD van 23GB via kabel. Op zowel Infuse alswel MrMC prima. WiFi en Ethernet zou feitelijk niets uit moeten maken. Ja WiFi is sneller maar voor streaming maakt het niets uit. Liever minder kans op storingen hier in elk geval! Router staat hier 1 meter dan de aTV4 af overigens..

Lord of the Rings tRotK EE m2ts van 81 GB doet het eveneens prima ;)

Thalaron wijzigde deze reactie 24-03-2016 19:33 (10%)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

Pagina: 1 2 3 ... 9

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True