Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:34
Mede-auteur:
  • tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:21

tcviper

Apple TV 4(K)

Apple TV specificaties:

• Dual Core Apple A8 (4) of A10 (4K) chip
• 32Gb of 64Gb versies beschikbaar
• 1 x HDMI
• Gigabit Ethernet
• Bluetooth 4.0 voor remote/controllers
• Wi-Fi (802.11a/b/g/n/ac)
• Ingebouwde universele stroomvoorziening van 6 watt

Ondersteuning Videostructuren AppleTV4K

• HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p
• HEVC SDR tot 1080p, 30 bps, Main/Main 10 Profile
• H.264-video tot 1080p, 60 bps, High of Main Profile level 4.2 of lager
• H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuren
• MPEG-4-video tot 2,5 Mb/s, 640 x 480 pixels, 30 bps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kb/s, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur

Verder is het nu ook mogelijk om Frame rate en Dynamic range te matchen met de TV. Ga hiervoor naar Instellingen > Video en zet beide opties aan om de frequenties te synchroniseren.

Ondersteuning Audiostructuren

• HE‑AAC (V1), AAC (tot 320 Kb/s), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (tot 320 Kb/s), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF en WAV; AC‑3 (Dolby Digital 5.1) en E‑AC‑3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound)

Ondersteuning Fotostructuren

• HEIF, JPEG, GIF, TIFF

Fysieke dimensies:

• Hoogte: 35 mm
• Breedte: 98 mm
• Diepte: 98 mm
• Gewicht: 425g
In de doos:

• Apple TV
• Apple Remote
• Lightning kabel
• Netsnoer
• Documentatie

Prijzen:

• Apple TV 4: €155
• Apple TV 4K: €199
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/appletv/
• Wat is: http://www.apple.com/nl/appletv/what-is/
• AirPlay: http://www.apple.com/nl/appletv/airplay/

Oude topics:

[Apple TV] Discussietopic - deel 1
[Apple TV] Discussietopic - deel 2

Uitstekend Apps om te gebruiken

Receiver (voor Radio)
Plex (voor Media)
InFuse (voor Video/Media)
NOS (voor NOS Televisie)

tcviper wijzigde deze reactie 04-11-2018 13:50 (19%)
Reden: Update voor AppleTV4/4K

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-11 08:22
quote:
LuPo schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:06:
[...]

Als de Apple TV 3 gejailbreaked wordt vroeg ik me gewoon af of je dan nog gebruik kunt maken van dingen als Airplay en Mirroring.

[...]

Zoals jullie wel merken heb ik nog nooit een jailbreak uitgevoerd. Wat ik bedoelde is inderdaad XBMC op de Apple TV 3 zetten (zodra dat kan) en of je dan Airplay nog kunt gebruiken. Dus vanaf iPad muziek afspelen in iTunes en rechtsonderin dat driehoekje aanklikken en dan switchen tussen iPad en Apple TV. Dit kan uiteraard ook volgens hetzelfde principe met iPhone en iMac.

Blijkbaar is XBMC gewoon een extra 'app' op je frontrow en blijft je beginpagina dus gewoon hetzelfde van de Apple TV bij een jailbreak? Of verander je je hele structuur?
Je hebt een stock ATV en je hebt een ATV met jailbreak (momenteel de 3 dus nog niet!). Hierbij is de jailbreak een extensie en verlies je dus nooit of te nimmer een enkele functie (behalve dan dat je kunt updaten met nieuwe releases, maar dan ben je je jailbreak kwijt :P). Tevens, er is geen iTunes voor iOS. Dat heet of iPod(.app) of Muziek(.app). iTunes zelf is er alleen voor OS X en Windows. Zoals je hier ziet, een iPhone 4 (5.0.1 met jailbreak) die AirPlay ondersteunt naar een ATV2 met jailbreak.

• BamSlam_
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
me_mrtn schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:20:
Tevens, er is geen iTunes voor iOS. Dat heet of iPod(.app) of Muziek(.app). iTunes zelf is er alleen voor OS X en Windows.
iTunes is er wel degelijk voor iOS.

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-07 16:43
Als ik mijn ATV2 wil jailbreaken met 4.4.4 firmware (staat nu ook 4.4.4 op) dan krijg ik deze melding..

Anyone?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-11 21:39
quote:
Heeft je router een optie die lijkt op "partitioning"? Zie screenshot hieronder. Deze moet UIT staan... dit zorgt ervoor dat alle wifi apparaten "geisoleerd" in je netwerk zitten en elkaar dus niet (of niet voldoende) kunnen benaderen. Dit heeft bij mij (d-link 655) enorm veel problemen uit de wereld geholpen.

smeerbartje wijzigde deze reactie 13-05-2012 21:23 (26%)

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:13
Dus sinds deze week een atv3. Wil dus een film omzetten met handbrake. Het lukt me op geen enkele manier om de ondertiteling mee te krijgen. Als ik hem afspeel met VLC dan kan ik hem nog wel selecteren maar op alle andere manieren niet, dus ook niet op de atv3.

krijg in dit voorbeeld dan wel de engelse ondertiteling in VLC maar dat maakt even niet uit.

Maar wat doe ik fout???

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
mijn settings :

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:01

FreakNL

Well do ya punk?

quote:
Thympy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:22:
Ik heb ook net een apple tv gekocht, maar nu nemen sommige films mijn tv beeld niet helemaal in beslag, heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je balken aan de onderkant en bovenkant? Zoals dit:

Dan speel je waarschijnlijk 2.35:1 materiaal af op een 16:9 scherm

Of aan de zijkanten, zoals dit:

Dan speel je waarschijnlijk 4:3 materiaal af op een 16:9 scherm.

Beide situaties zijn volledig normaal. Als de bovenste beeldvullend zou zijn dan zouden die mensen ineens hele lange gezichten hebben. En bij die onderste zouden ze (bij complete opvulling) ineens hele brede gezichten hebben. Er zijn trouwens tv's die die wel compenseren, door de aspect ratio intact te houden maar tegelijkertijd wel "in te zoomen". Toch verlies je dan beeld, dan wel aan de zijkanten, dan wel aan de boven- en onderkant. Meestal is dit niet aan te raden. Behalve misschien als je een hele kleine TV hebt en er ver vandaan zit, dan is elke gevulde pixel er natuurlijk één ;)

Overigens is dit verhaal al zo oud als de weg naar Rome, dacht dat dat bij de meeste mensen toch inmiddels wel bekend was...

Pas als je dit hebt gaat er iets fout:

/edit
Tijdens het tikken van dit verhaal stond mijn Marktplaats koper aan de deur. Ik heb mijn slaapkamer-ATV2 verkocht voor 180 euro en koop daarvoor een nieuwe ATV3. Rest is profit, kan ik weer een avondje zuipen :D Dank voor de tips in dit topic met betrekking tot verkopen van je ATV2, had het anders niet in de gaten gehad :)

Jailbreak toch niet, als ik een serietje of een filmpje wil afspelen gaat dat sowieso veel beter via AirVideo, omdat ik ook de bandbreedte voor 1080p niet heb liggen naar mijn slaapkamer. Voordeel van AirVideo is dan dat hij het comprimeert, en dan past het wel over de lijn ;)

Ben benieuwd of ik in september 2013 mijn twee ATV3's kan verkopen met winst :+

FreakNL wijzigde deze reactie 02-10-2012 17:54 (46%)

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Je doelt waarschijnlijk op het toegankelijksheids menu? Ik zie daar helaas niks staan over de positie :(. Hier overigens het probleem in actie.

Ronwiel wijzigde deze reactie 21-09-2013 10:34 (52%)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

@!*&@#*&$^@*&$^@*# Mijn zoon van 4 jaar heeft zojuist de update van mijn ATV2 in gang gezet terwijl ik mij nu juist had voorgenomen om dat ding binnenkort te jailbreaken. Nu is het maar afwachten wanneer er weer een jailbreak beschikbaar komt en zitten we met die ondertitelbug in Netflix opgescheept. :( 8)7 |:(

Update: hmm.. op mijn ATV2 na de update gele subs op een halfdoorzichtig balkje. Die witte waren net zo mooi.. :(

BamSlam_ wijzigde deze reactie 21-09-2013 17:03 (27%)

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-11 20:58

robertwebbe

Robert Webbe

Dat klopt. Maar dan is wel de hele user interface compleet anders t.o.v. 4.1.1:

robertwebbe wijzigde deze reactie 01-02-2014 11:41 (4%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-11 15:10
Wel leuk: Je hebt vanaf iOS 8 geen wifi netwerk meer nodig voor Airplay! Er wordt gewoon een peer-to-peer (waarschijnlijk WiFi Direct) netwerk gecreëerd tussen jouw device en de Apple TV, en de data hoeft dus niet helemaal meer via de router.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

• Reb87
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Eindelijk is de update live:

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:52

vooghel

Cunning linguist

quote:
MrAcid schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:07:
Eigenaren van elektronicazaken moet je altijd blind vertrouwen wanneer het om de roadmap van Apple producten gaat. Niet kopen dus!

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• RHE123
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-11 20:02

RHE123

Edubits

Daar is hij dan eindelijk: de nieuwe Apple TV! :*)
http://www.apple.com/tv/
Met App Store, nieuwe Siri remote, verkrijgbaar vanaf eind oktober ($149-$199)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

• TlighT
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17-11 10:34
Anders dan wat nu.nl en sommige andere sites melden, krijgen volgens Apple medewerkers alle landen dezelfde remote:

https://forums.developer.apple.com/thread/17228

90710

De remote lijkt heel veel op de Wii Remote, welke ook schreeuwend populair was.

• Bas Post
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-11 21:25
quote:
Neejoh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:03:
Ben ook erg benieuwd wat de tv Plex app gaat doen. Die op een Samsung TV werkt best heel gaaf, maar wat 'traag'. Hoop dat hij snel in de App Store komt te staan wanneer die online is. Lees nog weinig over de progressie van de app op de blog van Plex.tv
Lees hier maar (moet je wel een Plex account en PlexPass hebben):
https://forums.plex.tv/di...apple-tv-app-store#latest

De app is 2 keer al afgekeurd om "Kleine" dingetjes. Hij is al voor de 3e keer gesubmit en Elan heeft zelfs een screenshot "gelekt" haha. Maar veel progressie in ieder geval en de app is "free for everyone, no PlexPass required"

EDIT: voor degene die niet op het Plex forum kunnen komen, hierbij de "gelekte screenshot":

Bas Post wijzigde deze reactie 29-10-2015 08:11 (20%)

BP on the move!!!

• Ruffian
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 20:00
Hij ondersteund dus ook 3D weergaven, dat geeft wel een extra dimensie aan het gamen.

A life? Where can I download it??

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:56
Jij en ik begrijpen dat, maar er zijn mensen met een

die andere verwachtingen hebben. Ik krijg overigens net een mail van Apple dat de TV nu verkrijgbaar is. Dat houdt dus ook de fysieke stores in. Hopelijk hebben ze ook de Nimbus Steelseries controller beschikbaar want die is al signaleert met speciale Apple Store verpakking :)

• Spoelly
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:24
quote:
2be schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

_/-\o_ Top antwoord! 8)7

Ja de link is alleen met PlexPass te bekijken. Een paar pagina's geleden is daarom de daar geposte screen van de app hierheen gekopieerd. De nieuwste versie ligt ter review bij Apple. Dus gaat hopelijk niet te lang meer duren.

Ik baal dat mijn bestelling van maandagavond nog steeds op verzending wordt voorbereid sinds woensdag. Bij sommige is hij al bezorgd en anderen weten iig dat hij maandag pas komt.
Sorry ;) bij deze de sceenshot

http://imgur.com/lRbpCmQ

grrrr werkt nie:

http://imgur.com/lRbpCmQ

Spoelly wijzigde deze reactie 30-10-2015 14:05 (3%)

90710

Heb een foto van de bovenkant:

• sebasmac
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-10 08:51
Kan iemand mij uitleggen waarom er op de apple site wel screenshots staan van de categorien in de store, bij mij niet? een groot gemis....

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:19
Jeu, fork van Kodi, over enkele weken in de Appstore:

• matthijst
USB-C kabeltje vandaag binnen gehad, meteen Provenance ff geprobeerd.
Wel geinig, toch maar ff een controller bestellen :9

matthijst wijzigde deze reactie 03-11-2015 22:03 (12%)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:35

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
johoo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:48:
Plex wat uitgebreider geprobeerd i.c.m. DS415+ Nas en Sony Receiver.

Plex werkt vlot en lijkt probleemloos. Subs, zowel ingebakken als los werkt ook goed. Instelling op direct play en direct stream. Hier ben ik wel tevreden over.

Waar ik nog mee zit is het geluid.

Wanneer ik de instelling op automatisch zet, signaleert de Receiver een surround geluid bij een 5.1 stream. Echter in het display krijg ik dan PCM te staan. Ik kan dus niet zien wat er binnenkomt.

Wanneer ik op Dolby Digital instelling ga kijken komt alles ook met surround geluid binnen alleen krijg ik de melding dolby digital in het receiver scherm. Wanneer ik een DTS track selecteer krijg ik ook de melding dolby digital, dus geen dts. Ik moet nog even zoeken of dat een instelling is in Plex.

Als iemand daar al meer over weet dan mag je dat melden, dan hoef ik niet te zoeken :-)

Nastify geprobeerd. Simpele mappen structuur i.p.v. mooie plaatjes die Plex heeft.
Bij uPNP kan ik netjes allerlei bestanden afspelen alleen het geluid blijft stereo. Krijg ook geen melding dat er surround geluid binnen komt. Hier heb ik geen instelling in Nastify voor kunnen vinden.

Bij winshare moet ik inderdaad ook inloggen met Nas gegevens. Dat heb ik verder niet geprobeerd omdat ik het geluid al teleurstellend vond.

Voor mij is Plex vooralsnog een hele beste vervanging voor de WD Live.

Heb je deze instelling aangezet?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
-TheNose- schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:44:
Ja maar dat wil ik niet, ik wil het gewoon op de appletv doen. Er is wel een browser variant van de tv van XS4ALL-> webtv.xs4all.nl
Die browservariant kan ik niet serieus nemen, want Silverlight.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
Voor diegene die ook in het bezit zijn van een 3D printer, heb ik snel even een standertje gemaakt voor de Siri remote,
dat glibbert overal naar toe, en het glas moet wel heel blijven :)

https://www.youmagine.com/designs/apple-tv-4-stand

• matthijst
quote:
CRXDelSol schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 02:17:
[...]

Ik heb vandaag de AppIcon gemaakt voor 'm, die zit er morgen dus ook in. Dus moet je morgen nog wel een keer updaten op de Apple TV :+
Grappig :D
Had er vannacht ook 1 gemaakt :)
edit: zie nu pas dat er onder "issues" al icons zijn gemaakt, weet wat geleerd 8)

Wel handig dat apps bij een systeemupdate blijven staan (ook wel verwacht, maar je weet maar nooit).
Weet jij toevallig of ik met xcode nu ook apps naar de ATV van m'n pa kan zetten als ik zijn device toevoeg? Of checkt ie ook op het op de ATV ingelogde Apple Id (en moet ik ze met die van hem signen)?

matthijst wijzigde deze reactie 10-11-2015 06:30 (101%)

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:32
Zelf vind ik de remote wel fijn werken. Ik begrijp alleen niet waarom die linker knop MENU heet. Dat ding kan nergens een "menu" oproepen maar dient altijd om terug te gaan. Waarom niet zo'n backknop op die plek?
Een echte menuknop mis ik dan wel. Bijvoorbeeld om een instellingenmenu te openen in Netflix of Localcast, om de taal of ondertiteling te selecteren bijvoorbeeld. Nu moet ik het touchpad lang ingedrukt houden maar door de gevoeligheid spoelt mijn film dan soms door.

Wat dat betreft is de FireTV remote wel iets gemakkelijker:

Edit: en bij tekstinvoer is het echt klote dat ik mijn iPhone niet als toetsenbord kan gebruiken..

yorroy wijzigde deze reactie 26-11-2015 11:33 (25%)

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• xoniq
  • Laatst online: 10:11
Dat komt in versie 4.1. Had ik al gelezen.

Voor het bibliotheek gebeuren etc. met recent toegevoegd heb ik op mijn server maar wat aangepast om wat me te testen.
Ik schrijf nu bash scripts hiervoor.
Ik heb dan een map shows/recentlyadded, en met symlinks laat ik automatisch periodiek die map vullen met referenties naar daadwerkelijke bestanden overal op de server, waardoor ik nu de laatste 25 toegevoegde serie afleveringen bestanden gekoppeld zie in die map. Die map wordt dan ook door samba (SMB) gedeeld. Als ik nu mijn server toevoeg als SMB client in Infuse, en ik selecteer de share 'ShowsRecentlyAdded' (Zo heet deze in mijn smb.conf) dan is het wel goed. Dan zie ik in Infuse netjes een zelf onderhoudend overzicht met de laatste 25 toegevoegde afleveringen incl. de juiste covers:

Nu nog ff een map aanmaken voor series die automatisch alle series verzameld over de hele server en schijven en dit alles symlinken naar de series map, ditzelfde voor films. En dan die mappen bewaken zodat symlinks automatisch toegevoegd/verwijderd worden wanneer Plex dit ook doet bij de originele files. Dan hoef ik maar 4 shares toe te voegen op Infuse die door de server continu geschaald worden.

// EDIT //

Dat is nu functioneel.
Deze structuur is werkend:

Films (bevat film bestanden uit meerdere locaties)
Films recente toegevoegd (bevat 25 film bestanden uit meerdere locaties, gefilterd op nieuwste eerst)
Series (bevat series uit meerdere locaties)
Series recente toegevoegd (bevat 25 aflevering bestanden uit meerdere locaties, gefilterd op nieuwste eerst)

Allen zijn enkel symbolische koppelingen, originele bestanden zijn in het beheer van Plex Media Server, omdat deze netjes de bestanden update etc zodra iets gedownload is, wordt dit gehonoreerd door de virtuele koppelingen die Infuse gebruikt, dus als er een nieuwe film is gedownload, komt deze in beide film mappen, en valt de oudste weg (max 25 stuks, vind k t prettigste)

Misschien nog een onderverdeling maken in Genres, en jaartal.

xoniq wijzigde deze reactie 05-12-2015 00:42 (24%)

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

quote:
dangerpaki schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:47:
Check m'n eerdere post op de pagina over RenameIT en het hernoemen van bestanden en wat ik aanhou aan namen. Minimale problemen eigenlijk.

Ik heb overigens de soundinstellingen van de AppleTV op Dolby staan. Geen idee wat eigenlijk de handigste instelling is. Veel onduidelijkheid over. Is weer en of ander trukje wat Apple per se op eigen manier wil doen. Daarom al erg blij met passthrough.
Mijn NAS handelt het renamen af en doet dat op de manier die ik eerder aangaf. Dat gaat vrijwel altijd goed.
Punt is dat er dit gebeurt met series:

Op de een of andere manier detecteert Infuse meerdere seizoenen in een map als subfolders (grijze icoon) en maakt hij series met 1 seizoen wel flat (mét cover). Dát moet dus opgelost worden.

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 00:37
quote:
boosterbosch schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:11:
[...]

ondertitles add on zit er wel in.
Heb een net geprobeerd. Wat een feest van herkenning en ongelooflijk hoe alles soepel werkt! Zelfs de TV addons van DVBlink zitten erin, wat ontzettend super! M'n raspberry pi 2 kan eraf, was duidelijk slomer dan de ATV en geeft een minder scherper beeld (geen idee waar dat aan ligt).

1 ding zit me wel dwars...maar aan de apple TV zelf: ik heb het gevoel dat overscan aanstaat. Alles lijkt erg op de rand te zitten. Als ik bijvoorbeeld een app geselecteerd heb dan zit het blokje tegen de rand aan. In MrMC kan ik het fatsoenlijk calibreren maar in Apple TV kan ik niets instellen? Als ik naar het calibratie menu dan ziet het er zo uit:

Spam wijzigde deze reactie 10-12-2015 16:48 (17%)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 00:37
quote:
Alcmaria schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:49:
[...]

Als je je Harmony aan je harmony software hangt, kan je daar knoppen toekennen van de AppleTV aan je remote, ook al zitten er maar een minimaal aantal knoppen op de bijgeleverde remote, in de software kan je wel meer knoppen toekennen (FF, REV) enzovoort.
Dat snap ik. Echter had de originele afstandbediening van Apple ook geen spoel knoppen, dus kun je die ook niet selecteren.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Goldwing1973
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-11 10:30
En er zijn covers te verkrijgen voor de Apple TV4 afstandsbediening.

Te vinden op eBay voor $3.99 en $0.99 verzendkosten

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Klinkt als een mooie upgrade van de iOS app.
Zeker als er netjes netwerk shares benaderbaar zijn. Of mogen apps ook lokale opslag gebruiken?

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-11 16:21
Tot hiertoe ben ik heel tevreden van Plex, ik kan mij niks beters wensen. Ik zocht vooral een meer up to date manier om media te streamen vanaf mijn nas, en gezien ik een DS415play heb kon dat niet beter aansluiten. Enorm verrast hoe krachtig het platform Plex is, en voor die paar films waar ik echt 100% de topkwaliteit wil zonder transcoden, doe ik het wel nog met mijn wdtv.

Een voorbeeldje van mijn favo serie:

En per episode dan nog eens de korte uitleg, gedaan met op Wikipedia zoeken welke episode ik nu juist zoek :)

Edit: wat mij nu net opvalt is dat de volumeregeling ook aangepast is. Met de toetsen op de remote kreeg ik nu de vraag ze in te stellen, en kan ik nu receiver kiezen in plaats van de tv. Weer een stukje handiger(ook al gebruik in een harmony)

jakob wijzigde deze reactie 22-12-2015 21:40 (15%)

http://specs.tweak.to/11484

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Iemand nog een tip om Apps te sideloaden op de AppleTV4, ik krijg het niet voor elkaar namelijk.
Hij gaat fout op de licentie bij de app.

Ik heb het nu als volgt gedaan.

1. Project opgezocht op github.
2. zip gedownload.
3. xcodeproj gestart
4. Links boven in Xcode op Play gedrukt.

Heb het 1x voor elkaar gekregen dat de App (bbcPlayer) in de virtuele Apple TV werkte maar daar bleef het bij. Edit: Ik zie dat ze het allemaal doen binnen de virtuele apple tv, exporteren naar de echte Apple tv lukt dus alleen niet.

quote:
Chevy454 schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:52:
[...]

[...]

Ik had gisteren wel problemen om mijn Amerikaanse iTunes account om deze app te downloaden.
De ATV4 zat steeds te mekkeren dat de betaalgegevens van het account moest worden gecontroleerd voor gratis apps. Uiteindelijk een gift card van $10 gekocht en aan het account gelinkt.
Ja klopt dat hoor ik wel vaker ja, ik heb er echter gewoon een betaalmogelijkheid aan dus eigenlijk dit probleem nooit. Gebruik de Amerikaanse store op iOS ook vaak namelijk.

De Nederlandse store is wel erg schraal als je dat vergelijkt met de Amerikaanse trouwens. Lijkt allemaal veel voller, al zijn er ook daar een hoop apps waarvan ik wel had verwacht dat ze naar tvOS zouden komen ,IMDB bv.

Donstil wijzigde deze reactie 27-12-2015 17:05 (28%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Is dit bij meer mensen een dingetje? Ik krijg dit geregeld als ik wissel tussen apps.
quote:
Spam schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:39:
ok, dit is niet zo fijn. Ik had even Cuest en Beats Sports gedownload om te proberen. Ik vond er echt helemaal niets aan dus een refund aangevraagd. Krijg ik de volgende melding van iTunes store:

[...]

Ik snap er niets van. Het is toch een Apple TV app? Waarom kan ik m'n geld niet terugkrijgen? Ik vind de game echt ontzettend waardeloos. :( . Bij iOS apps doen ze hier helemaal niet moeilijk over.
Je moet even kijken met welke mogelijkheid je geld terug vraagt bij een app.

Als je dat doet met de gene waarbij je een invul veld krijgt moet je die niet hebben. Dat wordt namelijk bekeken door een medewerker en geregeld geweigerd. Er is een keuze (weet zo 1.2.3 niet meer welke) waarbij je geen keuze veld krijgt, die gaat niet langs een medewerker en wordt daardoor ook automatisch goedgekeurd als het binnen de 14 dagen valt.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:59
quote:
TonVH schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:45:
En tegen een bioscoop i.c.m. goede geluidsinstallatie kan geen thuis theater tegen op.
Nou... smaken verschillen. Natuurlijk is het theoretisch gezien in de bios snel beter beeld & geluid..
Echter: Veelal zit je niet in je eentje/met enkel je partner en/of vrienden in de bioscoop. Je hebt in de bios geen invloed op wat er voor een bijgeluiden komen van andere mensen.
Tevens: Beeldkwaliteit is deels afhankelijk van waar je kan gaan zitten en dat je niet net iemand voor je hebt zitten van 2 meter 23 lang...

En daarnaast van Ikweethetbeter aangeeft:
quote:
ikweethetbeter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:26:
Geen ouwehoerende pubers, plas- en bierhaalpauzes als ik dat wil, goed beeld en perfect geluid: mijn thuis theater is best wel goed!
Geef mij mijn thuisbioscoopje (130") maar :)

Foto is met tvOS erop! Dus On-Topic >:)

Ps: Films van onder de 7.5GB komen hier niet op de HDD...
Alles minstens 1080P met 5.1
Films pak ik indien mogelijk altijd met DTS HD-MA (15GB-50GB) Afhankelijk van wat er beschikbaar is.

Helaas kan de aTV4 nog altijd niets met DTS HD-MA... Maar indien wenselijk kan ik altijd nog mijn PCH-C300 gebruiken ;)
quote:
ikweethetbeter schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:56:
H.265 gebruik je alleen als het anders niet kan, niet omdat je dat graag wil.
Wel jammer... ik had juist gehoopt dat het een verbeterde versie van H.264 zou zijn... HDD's worden groter en groter en per GB/TB gezien ook steeds goedkoper... dus waarom we nu MEER compressie zouden willen... Zal wel te maken hebben met de streaming trend maar wel jammer dat het ten koste van kwaliteit gaat. Beetje zonde van de 250/250 glasvezel verbinding :+

Thalaron wijzigde deze reactie 10-02-2016 20:35 (35%)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• Johnnie5
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:13

Dit is via een 5Ghz verbinding.
Snelheidsmeting via de ATV4 is nagenoeg het zelfde.

Johnnie5 wijzigde deze reactie 24-03-2016 12:20 (20%)

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-11 18:50
quote:
Moris schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:19:
Mijn Sony tv en projector ondersteunen beiden 24hz http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w850c
Wanneer de Apple Tv4 geen update gaat krijgen om vloeiend 24hz weer te kunnen geven is dit voor mij alvast een grote tekortkoming en de naam mediaspeler niet waardig.
Je mag anno 2016 toch verwachten dat dit doosje ter waarde van minimaal €179 vloeiend 24hz materiaal kan afspelen.

Onbegrijpelijk dat een AT4 als mediaspeler nog zoveel beperkingen heeft?!

Hulde aan mijn mede8er :)
Nogmaals: Het is niet de vraag of de Apple TV ermee om overweg kan gaan maar het is aan de televisie om het goed weer te geven. Als de Apple TV op 24Hz uitstuurt, is het alsnog aan de televisie om dit correct en dus vloeiend weer te geven.

De televisie uit jouw link kan dit wel -- 24p-content weergeven over 60Hz.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Vrees dat ik hier tóch naar ATV4's mag gaan kijken terwijl m'n ATV3 devices eigenlijk volledig voldoen voor dát wat ik er mee wil doen (enige wat ineens niet meer lukt is inloggen op de iCloud om de Photostream ook daadwerkelijk te kunnen streamen :o )..... Als Apple maar een wijziging in d'r iOS versie voor dat apparaat wil aanbrengen zodat die dingen óók gewoon aan 2-Way-Factor authentication kunnen doen :(

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 10:11
Infuse ziet er bij mij steeds beter uit. Dit zijn enkel snelkoppelingen naar de library (heb enkel twee verborgen favorieten naar films en series puur voor Infuse om te indexeren)

De achtergronden voor de favorieten zijn door mijzelf gemaakt en hier te vinden:

https://www.dropbox.com/s...znFy8h982KFV-6HCOUBa?dl=0

Zowel voor light mode als voor dark mode:
  • Films
  • Series
  • Documentaires
  • Kinderen
  • Series - Recentelijk toegevoegd
  • Films - Recentelijk toegevoegd
  • Documentaires - Recentelijk toegevoegd
  • Kinderen - Recentelijk toegevoegd
  • Bibliotheek

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Cartoon
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 27-10 11:08
Ik heb nu een tv met oled scherm, dus de verwachting is dat zwart = zwart enzo... Dat gaat goed op mijn PS4:

Maar mijn ATV4 geeft deze lelijkheid:

Weet iemand hoe dat kan? En belangrijker, hoe ik het kan verhelpen?

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:38

Domino

30 Watts and overheating...

Heb net plexconnect/pms opnieuw opgezet icm met een virtuele debian machine, en nu krijg ik alleen stereo geluid. Wat ik ook doe pms blijft de audiotrack converteren naar AAC.

'Prefer AAC' staat uit onder Web > Player.

Iemand een idee?

Domino wijzigde deze reactie 17-12-2016 17:13 (10%)

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• jordiv30
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 17-11 21:19
En, gaat iemand upgraden naar een Apple TV 4K vanaf een Apple TV 4?

Ander vraagje, weten jullie waarom de Siri Remote een wit balkje om de Menu knop heeft zitten volgens de Apple Store?

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:33
Hier ook besteld :)

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:37
quote:
The Inquisitor schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:51:
[...]

Het gaat me dus juist niet om de recently watched items. Stel je reist van werk naar huis, en checkt op netflix mobiele app alvast een film die je vanavond wilt kijken, dan is de oplossing dus om hm op je watchlist te zetten en op de Apple TV te openen. Dat is een prima oplossing, behalve dat mijn watchlist steeds voller begint te raken. Ik vroeg me gewoon af of het mogelijk was thuis de tv aan te doen en een knop te drukken op je iPhone waarna de Apple TV de titel gaat afspelen.

Leek me geen gekke gedachte aangezien het niet alleen met Chromecasts kan maar ook met de Netflix app op Smart TV's :)
Je kan gewoon met AirPlay connecten naar je Apple tv deze neemt dan op de Apple tv het beeld van je telefoon over.

Wat ook kan. De kpn kastjes hebben Netflix connect dat is het zelfde als spotify connect.
Vanuit de Netflix app kan je dan gewoon het kpn (stb1) aan klikken en dan speelt hij verder op je kpn tuner/tv net zoals spotify connect. Dit werkt ook met Android.

Of de ATV4 Netflix connect heeft weet ik niet.
Ik heb zelf een Atv 3 en daar werkt het via AirPlay.

xbeam wijzigde deze reactie 18-09-2017 23:35 (10%)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:33
Er zit eindelijk beweging in

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:00
quote:
TopGun2010 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:57:
Geen YouTube 4K! Dat is toch wel een eerste klas misser! Ik krijg hem ook morgen maar deze gaat na enkele testen weer terug. Ga toch maar voor de Shield.
Ik zit toch met verbazing de discussies op:

http://www.avsforum.com/f...tv-support-4k-hdr-12.html

te lezen. Apple heeft de keuze gemaakt dat als je bv 4k 60fps DV als display mode kiest, zie bv:

Alles naar Dolby Vision wordt geupscaled zeg maar, dus als je een niet HDR video afspeelt wordt die toch in HDR getoond, met alle artifacten als gevolg.

Dit kun je voorkomen door handmatig naar SDR te gaan.

HDR upconversie is vooral naar een andere colorspace en meer bits per pixel voor grotere helderheid. Echter dat kun je verkeerd doen...

Ander issue is natuurlijk dat Youtube geen 4k doet. Nou komt de Youtube app van Google zelf, maar de ATV zal geen hardware matige VP9 doen. Misschien dat het wel in software kan.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:16
Daar was 'ie dan! Ik ben maar voor de 64GB gegaan, besteld om 09:05 via de Apple Store app op m'n iPad.

Vanavond maar eens aansluiten en kijken of ik me stoor aan de huidige nadelen.

Ik ben van plan om voornamelijk lokale content te streamen via Plex. Lijkt me een mooie interface hebben en vooralsnog vind ik de server op m'n PC duidelijk. Zijn er nog andere opties die ik zou moeten proberen?

Ik wil liefst .iso's en andere formaten vanuit Google Drive File Stream gaan streamen (dat schijnt te kunnen: virtueel 'onbeperkte' NAS) met een visueel aantrekkelijke interface.

Of zie ik dan nog wat over het hoofd dat ik niet zou mogen missen?

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09:20

fonsmeister

The Fonz

quote:
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:20:
@fonsmeister
Heb je de reguliere of de beta Infuse?
En benader je Plex of gewoon de video bestanden? Dat kan inderdaad altijd al...
Infuse Pro 5.6.8, heb een screenshot gemaakt van de iPad app:

Infuse

PSN: fonsmeister

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11:56
Een paar dagen geleden heb ik wat films gekocht waardoor ik nu 27 films heb in plaats van 19.
Hiervoor waren alle films alfabetisch gesorteerd. Nu is er een menu bijgekomen aan de zijkant met genres, recente aankopen en alle films.
Het ziet er nu zo uit:

Is dit normaal na 20 films in iTunes?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09:20

fonsmeister

The Fonz

quote:
dreirie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:05:
Dan ben ik al zeker niet de enige en weet ik dat het niet aan een of andere foute setting ligt. Bedankt om eens na te zien.
Hopelijk fixt Apple dit snel, want voel me wel een beetje bekocht nu.
Ze hebben ng tot december 2018, want deze film mag met Kerst niet ontbreken :D
Bij mij is Die Hard inmiddels weer 4K. En dat niet alleen, ook HDR is toegevoegd :)

Die Hard

fonsmeister wijzigde deze reactie 14-07-2018 15:58 (15%)

PSN: fonsmeister

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:33
Zo heb ik wellicht The Dark Knight en The Dark Knight Rises gekocht. Begins mis ik alleen nog, maar die is los 12 euro. :+

Ze doen het wel voor muziek, apps en series: https://support.apple.com/en-us/HT201162

Zag Bourne 1-5 ook in de aanbieding voor 15 euro. Had er nog maar 1, dus dat is sowieso goedkoper. Maar ter bevestiging. Je koopt de titel gewoon dubbel.

Froggle wijzigde deze reactie 21-07-2018 12:44 (59%)

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle | Strava

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11:56
Voor diegenen die iOS 12 beta draaien: je kan ook via Siri of de TV- app (die niet in NL beschikbaar is) vragen welke films Dolby Atmos hebben.

Bron

VirinR wijzigde deze reactie 14-08-2018 18:13 (12%)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:00
Ik zie trouwens verhalen dat Netflix z’n originals in DV en Atmos aanbiedt als je de nieuwe app hebt en tvOS 12, zie bv:

https://www.avsforum.com/...lic-beta-releases-51.html

Zal het zo wel zien.

Plaatjes, via Macrumors:

loekf2 wijzigde deze reactie 17-09-2018 19:18 (21%)

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:58:
Hoeveel streams kan je tegelijk bekijken/opnemen met je DVBLink setup?
Het aantal DVB-C streams wordt beperkt door de DVB-C tuner die je erachter hebt hangen en de capaciteit van je Server en netwerk.

Eigenlijk OFF-TOPIC, maar goed, korte uitleg:
Met DVB-C worden TV kanalen gebundeld in transponders zodat verschillende TV zenders op 1 frequentie met verschillende parameters uitgezonden worden.

Met een single DVB-C tuner kun je meerdere streams van 1 transponder tegelijkertijd kijken/opnemen zolang je server daar de capaciteit voor heeft in CPU en HDD/SSD snelheid. Wil je naast het kijken/opnemen dus een TV zender kijken van een andere transponder, helaas, dan heb je of een 2e tuner of bv een quad tuner voor nodig.

Ziggo heeft zijn HD kanalen dusdanig gemixed in de transponders:
Enkele random voorbeelden welke kanalen er o.a. in 1 transponder zitten:
- NPO 1 t/m 3 HD > 1 transponder
- RTL 4+5 HD > 1 transponder
- SBS6+9 HD > 1 transponder
- Alle Film 1 HD kanalen > 1 transponder

@meesje
Hier thuis draait een Media Server met een i5-6500, 16GB, nvme SSD, naast o.a. een quad netwerk DVB-C tuner van HDHomeRun, de HDHR3-4DC. Deze heeft 4 DVB-C tuners, dus met bovenstaand transponder voorbeeld hieronder een plaatje wat er bv mogelijk is voor opnames en tegelijkertijd kijken:

Is er een opname gestart of wordt er een kanaal gekeken, dan kunnen ongelimiteerd (zolang er maar genoeg CPU/netwerk capaciteit en HDD/SSD snelheid over is) overige devices meekijken op dat zelfde kanaal (LAN of WAN). De overige devices kijken dan namelijk via de interne timeshift buffer van DVBLink/TVMosaic, zonder dat daarbij een extra tuner in beslag genomen wordt.

Wat de specificaties van de NAS moeten gaan zijn, om hetzelfde te kunnen, geen idee, maar die info is ongetwijfeld beschikbaar op de fora van TVMosaic. Als advies zou ik niet voor een USB DVB-C tuner gaan, maar voor een netwerk tuner. Deze is namelijk onafhankelijk van de USB drivers op de NAS en ik zie geregeld problemen met NAS software updates, die de driver support voor de USB DVB-C tuner slopen, waardoor DVBLink of TVMosaic weer een update nodig heeft (BTW, DVBLink is end of live vanaf 1-01-2019 en dus vervangen door TVMosaic)

En oh ja, bovenstaande setup voor Ziggo gebruikers werkt dus alleen als je nog in het bezit bent van een "ouderwetse antieke smartcard :+ " van Ziggo, die via een smartcard lezer met de Media Server verbonden is EN je in het voormalig Ziggo gebied woont.

Meer details hier:
[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Frid0 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:40:
[...]

Mag ik vragen wat voor speakers jij heb staan in je woonkamer aangesloten op de NR1508?
Harman Kardon HKTS 16

https://www.harmankardon....ater-systeem/HKTS+16.html

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• xbeam
De Sky game van bij presentatie van se Apple 4K lijkt nu eindelijk naar Nederland te komen.
Ook lijken ze er nerderlandse taal en teksten in te verwerken.

Maar alleen zo ver ik kan testen allen op iPhone en niet op de Apple TV.

https://tweakers.net/ext/f/6H7ZjLGUgT14JQM7iFViAvKR/thumb.png

xbeam wijzigde deze reactie 12-01-2019 10:15 (68%)

• Rokz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-11 19:45
Montoya200x schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:17:
[...]

@Rokz , ook een 1 scherm Netflix abbo ?
Zo niet, dan kan je ook even de instelingen bekijken in je Netflix account in een webbrowser bij:
> "Instellingen voor afspelen"

Deze instelling bepaalt namelijk ook je streaming bandbreedte dat Netflix naar je toe stuurt, dus daarmee ook de kwaliteit.

[...]

Juich niet te vroeg, TrueHD/Atmos heeft misschien nog een lange weg te gaan op de AppleTV 4K voor local content, maar met DD+/Atmos kunnen we alvast proeven van de releases die gebaseerd zijn op de rips van streaming content.

Edit: toegevoegd DD+/Atmos reactie
Probleem is dan dat t niet verholpen is met alle andere apps, dus dit kan de oplossing voor Netflix zijn, maar niet voor NPO etc.

Foto:

• xbeam
ikweethetbeter schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:07:
@xbeam
Nee, ik heb er geen last van (met een ATV4 en een ATV2).

Hoe zit je ATV4K op het netwerk? Ik neem aan dat dat niet met een kabel is, maar via wifi.

Wat voor wifi router heb je?
Zit je ATV op hetzelfde netwerk als je telefoon of zit-ie per ongeluk op het netwerk van de buren?
Wifi N of AC?
2,4GHz of 5GHz?
Hoe sterk is het signaal?
Heeft je iPhone een stabiele wifi verbinding als je 'm op je ATV legt?
Xbeam is dol op kabels, dus natuurlijk zit de ATV met utp aangeloten.

Dit is mijn router momenteel niet zo netjes.

En dit is mijn WiFi. Die is sterk goed en snel zat denk niet dat mijn WiFi het probleem is.

Maar Het lijkt soms net als of de spanning tree er in klapt bij de ATV4. Zou het kunnen dat mijn atv an iPhone via iCloud de WiFi login schare.
Waardoor de atv op de achtergrond ook verbinding via WiFi heeft?

xbeam wijzigde deze reactie 23-01-2019 11:06 (3%)

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Ik heb onlangs een 4K HDR TV gehaald, dus kon wat met de HDR instellingen spelen. Wanneer HDR/Dolby Vision aan staat, zijn de interfacekleuren een beetje washed out. Content in apps ziet er wel prima uit...

SDR:

HDR:

Ik kan er mee leven omdat alle content wel prima is, maar toch jammer ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:
Na de vorige primeur in MrMC 3.8.0, met de ondersteuning van Atmos in EAC3 (DD+) formaat, heeft MrMC z'n eerste stapjes al gezet voor de volgende primeur, met de ondersteuning van Dolby Vision, welke dus in de komende Testflight 3.9.0, voor de TF deelnemers beschikbaar komt :Y

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 18-11 15:34

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

tweakG5 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Zoals eerder ook al is voorbij gekomen kan dit problemen opleveren met onder andere de afstandsbediening.

Het is zeker waar dat je geen kabel van 100 euro nodig gaat hebben, maar een kabel van 2 euro van de action kan wel voor problemen zorgen. Zeker met signalen van hoge bandbreedte gaat het verhaal van het komt wel of niet aan niet helemaal meer op.
Nou ik denk dat ik aan een 1,5 meter kabel wel genoeg heb. De tv staat immers op me tv meubel en de reciever onderin.

Dit is mijn tv meubel die morgen binnen komt: De reciever komt in de onderste vak, dan is 1,5m kabel toch wel genoeg?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• D!rk
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-11 15:13
Vanmiddag heb ik een Apple 4K gekocht, installatie en afspelen van apps (Prime, NPOstart etc.) loopt probleemloos, maar netflix helaas niet. Ik krijg deze melding, na het inloggen:

Een update&reset, de stekkers uittrekken etc. geven weinig soelaas. Ook een foutcode ontbreekt.

Wat moet ik doen?

Gr.

Dirk

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:42

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Mr. Freeze schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:05:
[...]

De apparatuur bepaalt de standaard, niet de kabel. Mogelijk dat er sprake kan zijn van certificering maar daar is alles mee gezegd.

Overigens, alle testen doorstaan ze met glans, dus chroma 4:4:4 HDR dolby vision, noem maar op. Ook hdcp is ook geen issue, anders geen iTunes films of Netflix natuurlijk. Al met al, prima kabeltjes

https://static.onlinetrad...10_1.8_m_1489829869_1.JPG
Dat is mooi dat de kabels alles aan kunnen, ik heb uiteindelijk duurdere kabels aangeschaft. Volgende keer toch maar de philips proberen.
ikweethetbeter schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:10:
[...]

Dat kan best zijn, bij mij (2 verschillende Apple TV's aangesloten op een Samsung tv) werkte het niet. Een kabeltje van ongeveer 25 euro gekocht bij een lokale radioboer heeft het probleem opgelost.

@xoniq
Ik beweer niet dat ik verstand heb van kabels, ik beweer alleen dat ik 2 keer slechte ervaringen heb met goedkope kabels. Ik kan het nog iets verder specificeren: één kabel kwam van de Action, de andere van de Lidl. Een gratis kabeltje (door Ziggo meegeleverd) deed het ook niet goed, een niet al te dure kabel bij een elektronicazaak doet het nu nog steeds prima.
Samsung heeft een optie voor UHD kleuren en HDR, als je deze niet aan hebt staan dan wil het niet altijd werken Zie de UHD optie:

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:38

Domino

30 Watts and overheating...

Jean-Paul Bidet schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:02:
Zou fijn zijn. Als het werkt bestel ik er denk ik eentje!
Enigszins verrassend:

De 'Enhanced Video Player' van Plex zit dus nog steeds niet op het niveau van Infuse. Waarschijnlijk dat het aan de subtitles (burn == transcode) ligt, maar dat is nauwelijks interessant.

Dit is overigens met de laatste versie van de Plex app en Infuse v5.9.6.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:01
Afroman9 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:28:
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over de toekomst van de Apple TV. Zeker nu er steeds meer Apple TV-achtige functies komen naar diverse smart-tv's. Hoe zien jullie dat in? Ik zit ergens nog steeds te wachten op een nieuwe Apple TV, maar niemand weet hoe lang dat nog duurt.

Nick25 wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:09 (13%)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True