Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:34

Donstil

Grab them by the 🐈.

Gunner schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Weet ik veel? Om dezelfde reden dat Apple elk jaar een nieuwe iPhone uitbrengt misschien?
Wat ze overduidelijk niet doen met de AppleTV en in dat topic zitten we nu :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:28

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:04:
De 4 is een ander verhaal, misschien gaat die eruit ofz maar nieuw model van de 4K als grote update zie ik niet gebeuren, eerder kleine update met 2018 cpu.
Dat denk ik ook. Maar dat is dan toch alsnog een nieuw model?

Edit, de rumors zijn:

Code found in an internal build of iOS 13 references a new Apple TV 11,1 model, suggesting Apple is working on an updated Apple TV. Little is known about the new device, but it could feature an A12 processor. There's no word on when we can expect a release, but it's possible this new Apple TV will debut sometime this fall.

If Apple holds an event in October, it's possible a new Apple TV could be announced prior to the November launch of the Apple TV+ streaming service.

https://www.macrumors.com...nd-one-more-thing-rumors/

The Inquisitor wijzigde deze reactie 18-10-2019 09:18 (46%)

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

Wat ze overduidelijk niet doen met de AppleTV en in dat topic zitten we nu :)
tijdslijnen geven ook aan dat er elke twee jaar een nieuw model ATV komt. dan zou je in 2019 een nieuw model kunnen verwachten. En de lancering van Apple TV+ is een mooi moment. Is het nodig? nee omdat het 4K model dat ook prima kan. Maar nogmaals; een nieuwe iPhone uitbrengen is in principe ook niet nodig en toch doen ze het.

Apple liefhebbers kopen nu eenmaal graag het nieuwste model, ook als het niet nodig is.

Gunner wijzigde deze reactie 18-10-2019 09:18 (8%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

The Inquisitor schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

Dat denk ik ook. Maar dat is dan toch alsnog een nieuw model?
Meer een refresh dan denk ik, als er überhaupt wat gebeurd.
Ik verwacht het niet direct, het stuurt de pers eerder weg bij de release van AppleTV+ als er wel hardware komt.

Maar goed ik zie ook geen functies die een nieuw model rechtvaardigen tot nu toe, misschien dat dit tijdens de Keynote ineens anders is (als die überhaupt komt)

De 4K goedkoper maken met de launch van AppleTV+ lijkt mij persoonlijk een veel betere zet.
The Inquisitor schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:13:
Edit, de rumors zijn:

Code found in an internal build of iOS 13 references a new Apple TV 11,1 model, suggesting Apple is working on an updated Apple TV. Little is known about the new device, but it could feature an A12 processor. There's no word on when we can expect a release, but it's possible this new Apple TV will debut sometime this fall.

If Apple holds an event in October, it's possible a new Apple TV could be announced prior to the November launch of the Apple TV+ streaming service.

https://www.macrumors.com...nd-one-more-thing-rumors/
Ja vandaar dat ik nauwelijks zei, dit is een van de weinige, zo niet het enige gegronde gerucht wat we hebben.

Donstil wijzigde deze reactie 18-10-2019 09:22 (38%)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:25
Behalve meer opslag en een krachtigere cpu (beide voor Arcade) zou ik inderdaad verder niet meer verwachten. 4K, HDR en Atmos is toch voor films/series nu wel het maximum? Daarvoor hoeft er geen nieuwe atv te komen.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:59
Ik zie een nieuwe ATV nog wel komen dit jaar of volgend jaar.
Voor video lijkt mij een upgrade niet nodig, maar om ook in 4K te kunnen gamen met hoogstaande graphics lijkt mij een upgrade niet overbodig.

Daarnaast verwacht ik dat de ATV wat meer functies gaat krijgen, zoals ingebouwde Siri.
Wellicht zelfs een ATV in HDMI stick formaat, zoals de chromecast.

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:54
Want? Al die games draaien prima op de 4K versie. Ik ben dan vooral benieuwd naar bronnen ofz.
Voor Zwift zou een snellere CPU welkom zijn, dus ik vermoed dat er ook betere games voor Apple Arcade mogelijk zijn. De huidige games zijn inderdaad op maat van de 4K versie geschreven.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor een nieuwe ATV zou ik graag een optical-audio-out willen zien. Dat mis ik het meest op de huidige.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

zonoskar schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:24:
Voor een nieuwe ATV zou ik graag een optical-audio-out willen zien. Dat mis ik het meest op de huidige.
Hoezo zou je een 'obsolete / legacy' iets nu nog als aansluiting willen? Een S/PDIF / TOSLINK (optical) aansluiting heeft (véél) te weinig bandbreedte beschikbaar om de huidige audioformaten (Dolby Atmos i.e.) overheen te kunnen sturen.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-11 23:31
[...]

Want? Al die games draaien prima op de 4K versie. Ik ben dan vooral benieuwd naar bronnen ofz.

[...]

Dat zie ik al helemaal niet, waarom zou AppleTV+ een nieuw model rechtvaardigen?

[...]

Haha ja de S5 is dan ook nauwelijks een update.

De 4 is een ander verhaal, misschien gaat die eruit ofz maar nieuw model van de 4K als grote update zie ik niet gebeuren, eerder kleine update met 2018 cpu.
Krachtigere hardware komt toch alles ten goede? Niet alleen hoe vloeiend TVOS dan is maar ook qua games? En waarschijnlijk is het voor Apple nog eens goedkoper ook want dan hoeven ze de A10X uberhaupt al niet meer te maken. De vorige iPad Pro wordt toch niet meer gemaakt en andere iPads gebruiken de A10 en de A12.

• londemanmp
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-10 18:16
Heb met de laatste tvOS update van 12 naar 13 wel dat de apps sluiten of openen er een paar seconden zwart beeld is.

Dit was met 12 niet het geval en er is ook geen enkele andere update of wijziging geweest op de apple tv 4K

Meer mensen last van ?

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:52
meesje schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:
Behalve meer opslag en een krachtigere cpu (beide voor Arcade) zou ik inderdaad verder niet meer verwachten. 4K, HDR en Atmos is toch voor films/series nu wel het maximum? Daarvoor hoeft er geen nieuwe atv te komen.
Helemaal eens, maar het is dus precies dit waarom een update van de Apple TV heel logisch is. Het zou mij niet verbazen als Apple een volledig console waardige Apple TV uit wil brengen zodat ze een concurrent voor Wii worden.

High end gaming zoals de PS of Xbox is misschien teveel een niche markt, maar ik denk dat ze heel graag flink wat marktaandeel van de console markt gericht op casual family gaming willen pakken.

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 20-10-2019 18:56 (7%)

Koop daarvoor (tweedehands) een ATV2 of 3!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:38:
[...]

Koop daarvoor (tweedehands) een ATV2 of 3!
Nee, want dan heb je geen apps. Dus als je Infuse, videoland, enz wilt gebruiken heb je daar niets aan

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

meesje schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:
Krachtigere hardware is natuurlijk vooral fijn in onze gedachte, voor het afspelen van de huidige zaken alleen niet echt relevant.

Arcade zou een reden kunnen zijn maar aangezien dit vanaf de iPhone 6s al supported moet zijn is grafische pracht ook weer niet echt een selling point. Nu een AppleTV5 uitbrengen met Arcade als focus is wel wat vroeg denk ik. Dan eerder een A12 als refresh zodat ze kunnen stoppen met de productie van de huidige chip ofz.
Gaat niet meer gebeuren, te veel nadelen aan Optical-audio-out voor de nieuwe standaarden i.v.m. beperkte bandbreedte.

The Inquisitor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:48:
Nee, want dan heb je geen apps. Dus als je Infuse, videoland, enz wilt gebruiken heb je daar niets aan
Dat klopt. Op een ATV2 kun je, met jailbreak, Infuse 2 zetten, maar die is zwaar verouderd; Videoland en anderen kun je wel vergeten. Op een ATV3 kun je niks (muv bv het standaard aanwezige Netflix).

Wil je een app store, en dat wil je, dan heb je de ATV4 en de 4K. Deze hebben alleen een HDMI aansluiting als uitgang. Deels is dit omdat Apple van simpel houdt: als iets weg kan, dan is Apple de eerste die het ook weglaat (zoals de floppy drive, later de optische drive, ...), maar deels ook omdat de content providers beperkingen eisen.

De content industrie eist HDCP 2.2, want stel je voor dat je de HDMI stream gaat aftappen om een kopie van een film te maken... Dat is een domme eis, want de gewone consument kan geen HDMI stream aftappen, met of zonder HDCP maakt niet uit, en de mensen die wel weten hoe je een film illegaal moet kopiëren, laten zich niet tegenhouden door iets als HDCP.

Over HDMI wordt HDCP 2.2 ondersteund, over toslink niet. Je gaat dan situaties krijgen dat je wel een film kunt kijken, maar niet kunt luisteren als je je receiver via toslink hebt aangesloten.

De beste oplossing is een moderne receiver (of soundbar) te kopen die HDMI inputs heeft. Als je een soundbar koopt, let dan op dat deze ook verschillende HDMI inputs heeft waar je tussen kunt schakelen (de meeste soundbars doen daar namelijk niet aan).
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:55:
Gaat niet meer gebeuren, te veel nadelen aan Optical-audio-out voor de nieuwe standaarden i.v.m. beperkte bandbreedte.
Beperkte bandbreedte en geen ondersteuning van HDCP 2.2 zijn gegronde redenen om geen toslink in een Apple TV te stoppen. Jammer voor degenen die hun (iTunes) muziek via een Apple TV naar hun antieke receiver willen streamen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:39:

De content industrie eist HDCP 2.2, want stel je voor dat je de HDMI stream gaat aftappen om een kopie van een film te maken... Dat is een domme eis, want de gewone consument kan geen HDMI stream aftappen, met of zonder HDCP maakt niet uit, en de mensen die wel weten hoe je een film illegaal moet kopiëren, laten zich niet tegenhouden door iets als HDCP.
Is dat een eis of is dat waar fabrikanten zich achter verschuilen. Dit probleem heb je namelijk ook bij TV's m.b.t. Dolby Surround (AC3) passthrough. De meeste tv's sturen geen AC3 door vanaf HDMI bronnen, volgens mij vanwege hetzelfde verhaal als jij zegt. Echter, toch kan het met een Sony en LG TV weer wel.... vreemd, want die zouden zich dan ook aan die regels moeten houden.

Al met al vaag gedoe, en een extra toslink poort op de ATV zou ik prima vinden.

@The Inquisitor
Van mij mag de toslink poort ook terugkomen, alleen de relevantie daarvan wordt met de tijd minder. Dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.

Ik heb ook nog een oude Apple TV 2 met daarop Infuse 2. Op de toslink uitgang komt DD 5.1 en DTS 5.1. Dat kan en dat mag, deze standaarden zijn nog uit het mid jaren 90 DVD tijdperk. Toen kwam beeld over een SCART plug (analoog nog, als je mazzel had RGB, anders composiet) en audio (als het digitaal was) over coax of toslink. Er was geen HDMI.

Toen kwamen HDMI, de HD audioformaten en HDCP, en sindsdien staat toslink op de zwarte lijst voor HD geluid.

Mijn tv (antieke Samsung) stuurt DD 2.0 tot DD 5.1 uit over de toslink aansluiting als je dat via HDMI erin stopt. Alleen als je er DTS 5.1 of een HD audio formaat in stopt, dan komt er niks uit.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:32:
@The Inquisitor
Van mij mag de toslink poort ook terugkomen, alleen de relevantie daarvan wordt met de tijd minder. Dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.
Daar ben ik helaas ook bang voor.
Mijn tv (antieke Samsung) stuurt DD 2.0 tot DD 5.1 uit over de toslink aansluiting als je dat via HDMI erin stopt. Alleen als je er DTS 5.1 of een HD audio formaat in stopt, dan komt er niks uit.
Ik heb Sonos dus ik heb toslink nodig. Gelukkig kon ik mijn Samsung hacken dat er AC3 uit de toslink komt via HDMI bronnen (Apple TV dus). DTS, en alle HD formaten worden keurig gemuxed naar AC3, dus ik ben blij. Maar als ik een nieuwe TV koop begint de ellende weer, dus als de ATV een optical zou hebben zou dat net makkelijker zijn.

@The Inquisitor
Volgens mij hoef je je tv niet te hacken om ervoor te zorgen dat er AC3 (DD 2.0-5.1) uit de toslink komt als je dat er via HDMI in stopt, volgens mij is dat standaard. DTS is dat niet, en dat heeft waarschijnlijk met de afdracht aan DTS te maken.

Je Apple TV kun je zo instellen dat alle audio maximaal DD 5.1 is of wordt geconverteerd naar maximaal DD 5.1. Dus volgens mij kun je je Sonos gewoon blijven gebruiken, ook al koop je een nieuwe tv. Je hebt dan alleen geen HD audio, maar ik heb dat wel, ik heb een goede audioinstallatie, en ik kan je vertellen dat het verschil tussen een goede DTS track en een DD TrueHD of DTS MA-HD track minimaal is. Het verschil tussen een slecht gemixte DTS MA-HD track en een goed gemixte DD 5.1 is veel groter, en in het voordeel van de goed gemixte track!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:58:
@The Inquisitor
Volgens mij hoef je je tv niet te hacken om ervoor te zorgen dat er AC3 (DD 2.0-5.1) uit de toslink komt als je dat er via HDMI in stopt, volgens mij is dat standaard. DTS is dat niet, en dat heeft waarschijnlijk met de afdracht aan DTS te maken.
Was het maar zo simpel, dat is helaas niet waar.
https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough

Er zijn maar beperkt aantal TV's die 5.1 passthrough doen van HDMI bronnen. Check maar eens het Sonos topic hier op Tweakers.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23:13

amphora

Online creatie

Sonos ondersteund toch airplay? Geen idee of dat lag veroorzaakt maar het is mogelijk om alle audio vanuit de Apple TV via Airplay naar ander apparaat te sturen.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• RobertoBOZ
  • Laatst online: 20-11 07:12
Sinds de update naar iOS13 lijkt het of ik met de volumeknoppen op mijn iPhone niet meer het volume van de Apple TV4K (met tvOS13) kan verzetten.

Meer mensen last van?

• meesje
RobertoBOZ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Sinds de update naar iOS13 lijkt het of ik met de volumeknoppen op mijn iPhone niet meer het volume van de Apple TV4K (met tvOS13) kan verzetten.

Meer mensen last van?
Ik wist niet eens dat dat kon. Je bedoelt bv Netflix opstarten op de ATV en dan het volume hard/zachter zetten via de iPhone? Of bedoel je streamen via Airplay en dan het volume bedienen? Dat laatste heb ik wel recentelijk gedaan, maar dan met een Airport Express als Airplay speaker.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
RobertoBOZ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:

Meer mensen last van?
‘Last van’ is een foute benaming in deze.
Dat is een nieuwe ‘feature’ om accidental wake ups te voorkomen.
Alleen de home button en menu button doen tegenwoordig de TV wakker worden. En gelukkig maar, heb vaak zat op mijn TV remote gezeten en per ongeluk de TV wakker gemaakt.

Ik moet beter lezen 8)7

Alleen als je de TV app open hebt op je iPhone kan je de volume knoppen gebruiken om van een op de TV aangesloten Bluetooth speaker de volumes te wijzigen

Tartarus wijzigde deze reactie 25-10-2019 12:07 (13%)

• amphora

amphora

Online creatie

Tartarus schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

‘Last van’ is een foute benaming in deze.
Dat is een nieuwe ‘feature’ om accidental wake ups te voorkomen.
Alleen de home button en menu button doen tegenwoordig de TV wakker worden. En gelukkig maar, heb vaak zat op mijn TV remote gezeten en per ongeluk de TV wakker gemaakt.
Totaal iets anders dan wat RobertoBOZ bedoelt ;-)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile

• Tartarus
  • Nu online
amphora schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Ik zag t en heb al geedit

• meesje
amphora schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Laat RobertoBOZ nu eerst even reageren op wat hij precies bedoelt. :+ Het is nu een beetje vaag beschreven. Wordt er eerst iets opgestart vanaf de ATV? Of wordt de ATV als Airplay speaker ingezet?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Sinds een tijdje lijkt de AppleTV een ander aan commando te hebben, of althans, hij gaat niet meer aan zoals ik gewend ben. Ik gebruik een Harmony en bij het starten van de activiteit staat hij niet meer aan. Pas wanneer ik dan zelf menu (home) of zoiets gebruik springt hij aan.
Updaten van de Harmony veranderde nog niets, misschien maar eens de instellingen in duiken. Hebben anderen dit ook ervaren?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Tartarus
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:53:
Sinds een tijdje lijkt de AppleTV een ander aan commando te hebben, of althans, hij gaat niet meer aan zoals ik gewend ben. Ik gebruik een Harmony en bij het starten van de activiteit staat hij niet meer aan. Pas wanneer ik dan zelf menu (home) of zoiets gebruik springt hij aan.
Updaten van de Harmony veranderde nog niets, misschien maar eens de instellingen in duiken. Hebben anderen dit ook ervaren?
Welk commando geeft je Harmony aan de Apple TV deze wakker te maken? Wellicht die even aanpassen naar Home button in de Harmony opdracht (of hoe dat ook mag genoemd worden)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Tartarus schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:33:
Welk commando geeft je Harmony aan de Apple TV deze wakker te maken? Wellicht die even aanpassen naar Home button in de Harmony opdracht (of hoe dat ook mag genoemd worden)
Dat was het stukje van: "nog even in de instellingen duiken.". Misschien staat het inderdaad wel gewoon verkeerd. :P

En ik kan altijd nog een extra call naar die knop toevoegen, dan werkt het ook. De oplossing is er ook wel, maar ik was benieuwd of meer mensen die ervaren hebben.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

Dat was het stukje van: "nog even in de instellingen duiken.". Misschien staat het inderdaad wel gewoon verkeerd. :P

En ik kan altijd nog een extra call naar die knop toevoegen, dan werkt het ook. De oplossing is er ook wel, maar ik was benieuwd of meer mensen die ervaren hebben.
klopt, is sinds de laatste TVOS update gewijzigd, ik heb in mijn Harmony een extra "Home button" commando meegegeven, werkt nu weer prima.

• RobertoBOZ
meesje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Laat RobertoBOZ nu eerst even reageren op wat hij precies bedoelt. :+ Het is nu een beetje vaag beschreven. Wordt er eerst iets opgestart vanaf de ATV? Of wordt de ATV als Airplay speaker ingezet?
Het was tijdens het gebruik van de remote-app op de iPhone. Maar net nogmaals getest en nu werkt het wel.... :+

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Ik zat gisteren wat in de AppleTV app te bladeren en zag ineens een netflix icoontje bij een hele oude film staan. Was er altijd al de mogelijkheid om vanuit de AppleTV een film rechtstreeks in Netflix af te spelen of is dit een voorbode naar een aankondiging dat ze ook met Netflix gaan samenwerken?

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s,TM300,FanatecCSLelite

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dev0o schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:44:
Ik zat gisteren wat in de AppleTV app te bladeren en zag ineens een netflix icoontje bij een hele oude film staan. Was er altijd al de mogelijkheid om vanuit de AppleTV een film rechtstreeks in Netflix af te spelen of is dit een voorbode naar een aankondiging dat ze ook met Netflix gaan samenwerken?
Je kon in ieder geval altijd al via Siri zoeken naar films die ook beschikbaar zijn op Netflix.
Bijv als je aan Siri vraagt: Films met Will Smith, dan krijg je diverse films, kies je voor I Am Legend in de popup, dan staat er "bekijken in Netflix". Dit was altijd al.

Volgens mij maakt die popup gebruik van de AppleTV app, dus in dat geval was het al :p

Het zou fijner zijn als de resultaten gefilterd konden worden... Ik wil alleen films zijn die beschikbaar zijn op Netflix als ik Siri een zoekopdracht geef, want ik huur/koop verder niets op iTunes. Nu is de Siri functie zinloos voor mij, want ik heb geen zin om 10 films te checken die allemaal niet beschikbaar zijn op Netflix.

Edit: nieuw voor mij: je kunt gewoon de 'op Netflix' suffix gebruiken om alleen op Netflix te zoeken... handig. Het zou nog beter zijn als je kunt instellen dat het standaard gaat...

The Inquisitor wijzigde deze reactie 29-10-2019 17:54 (7%)

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:12
The Inquisitor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Je kon in ieder geval altijd al via Siri zoeken naar films die ook beschikbaar zijn op Netflix.
Bijv als je aan Siri vraagt: Films met Will Smith, dan krijg je diverse films, kies je voor I Am Legend in de popup, dan staat er "bekijken in Netflix". Dit was altijd al.

Volgens mij maakt die popup gebruik van de AppleTV app, dus in dat geval was het al :p

Het zou fijner zijn als de resultaten gefilterd konden worden... Ik wil alleen films zijn die beschikbaar zijn op Netflix als ik Siri een zoekopdracht geef, want ik huur/koop verder niets op iTunes. Nu is de Siri functie zinloos voor mij, want ik heb geen zin om 10 films te checken die allemaal niet beschikbaar zijn op Netflix.

Edit: nieuw voor mij: je kunt gewoon de 'op Netflix' suffix gebruiken om alleen op Netflix te zoeken... handig. Het zou nog beter zijn als je kunt instellen dat het standaard gaat...
Ik gebruik wel vaak dingen als: “toon mij horror films op Netflix” dan krijg je enkel Netflix resultaten.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Jenthex
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:12
Ik ga mijn vraag hier ook eens posten aangezien het eigenlijk Apple TV specifiek is:

Ik heb een iPhone die foto's en video's op een resolutie van 4K (of groter in geval van foto's) kan maken. Deze worden vervolgens opgeslagen via iCloud. Nu zoek ik een eenvoudige manier om deze in originele kwaliteit te bekijken op mijn 4K televisie zonder te klooien met USB sticks. In principe had ik gedacht om hiervoor een Apple TV 4K aan te schaffen maar na wat opzoekwerk lijkt dit niet zo eenvoudig als ik eerst had gedacht. De meest voor de hand liggende mogelijkheden lijken niet te voldoen:

- Casten via AirPlay is gelimiteerd tot 1080p.
- iCloud app op Apple TV 4K lijkt ook een gecomprimeerde versie te streamen.

Het enigste dat misschien zou kunnen werken is via de Home Sharing functionaliteit via de Apple TV 4K waarbij de video's/foto's lokaal van een Mac gestreamd worden. Maar ik lees hier en daar dat de Apple TV 4K geen 4K HEVC video's wil herkennen via Home Sharing. Iemand die hier ervaring mee heeft of dit zou kunnen uittesten? Andere oplossingen zijn ook welkom.

• Tartarus
  • Nu online
Jenthex schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:22:
Ik ga mijn vraag hier ook eens posten aangezien het eigenlijk Apple TV specifiek is:

Ik heb een iPhone die foto's en video's op een resolutie van 4K (of groter in geval van foto's) kan maken. Deze worden vervolgens opgeslagen via iCloud. Nu zoek ik een eenvoudige manier om deze in originele kwaliteit te bekijken op mijn 4K televisie zonder te klooien met USB sticks. In principe had ik gedacht om hiervoor een Apple TV 4K aan te schaffen maar na wat opzoekwerk lijkt dit niet zo eenvoudig als ik eerst had gedacht. De meest voor de hand liggende mogelijkheden lijken niet te voldoen:

- Casten via AirPlay is gelimiteerd tot 1080p.
- iCloud app op Apple TV 4K lijkt ook een gecomprimeerde versie te streamen.

Het enigste dat misschien zou kunnen werken is via de Home Sharing functionaliteit via de Apple TV 4K waarbij de video's/foto's lokaal van een Mac gestreamd worden. Maar ik lees hier en daar dat de Apple TV 4K geen 4K HEVC video's wil herkennen via Home Sharing. Iemand die hier ervaring mee heeft of dit zou kunnen uittesten? Andere oplossingen zijn ook welkom.
Waarom zou je foto’s die in je iCloud Photo Library zijn opgeslagen willen casten naar je Apple TV 4K?
Je opent gewoon de Foto’s app op de Apple TV en bekijkt ze vanuit daar.

Tenzij je foto’s die via iCloud zijn opgeslagen zelf verplaatst naar een aparte map op je Mac, heb je geen last van de door jou genoemde beperkingen.

• Jenthex
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:12
Tartarus schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:07:
[...]

Waarom zou je foto’s die in je iCloud Photo Library zijn opgeslagen willen casten naar je Apple TV 4K?
Je opent gewoon de Foto’s app op de Apple TV en bekijkt ze vanuit daar.

Tenzij je foto’s die via iCloud zijn opgeslagen zelf verplaatst naar een aparte map op je Mac, heb je geen last van de door jou genoemde beperkingen.
Hmm, als ik zo rondlees lijkt het me dat de Foto’s app geen 4K versie van iCloud video’s laat zien? Kan iemand dit bevestigen/weerleggen?

Edit: bv hier wordt gesuggereerd dat de video’s via de Foto’s app geen 4K zijn: https://forums.macrumors....om-icloud-photos.2070494/

Jenthex wijzigde deze reactie 03-11-2019 19:38 (13%)

• Tartarus
  • Nu online
Jenthex schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:34:
[...]

Hmm, als ik zo rondlees lijkt het me dat de Foto’s app geen 4K versie van iCloud video’s laat zien? Kan iemand dit bevestigen/weerleggen?

Edit: bv hier wordt gesuggereerd dat de video’s via de Foto’s app geen 4K zijn: https://forums.macrumors....om-icloud-photos.2070494/
Ik heb die thread effe snel doorgelezen en er wordt inderdaad de indruk gewekt dat TV video’s downscaled naar 1080p.
Ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Zal wel komen doordat ik weinig gebruik maak van de foto’s app op de TV.
Hopelijk komt er iemand in dit draadje langs die er wel het fijne van weet.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:56
Iemand al de 13.3 op de AppleTV4K kunnen proberen of de DV wel in 10 Bit, BT2010 correct weergeeft?
Ik krijg ondanks vele diverse instellingen slechts 8 Bit Bt709 met YCBCR. 4.4.4 op een DV geschikte OLED 854.
Maakt daarbij niet uit of de Apple via de AVR 4500H of direct op de tv is aangesloten.
Zowel bij Apple TV+ als Disney+ DV content, gelukkig wel DA doorgifte wat werkt..

Ook de DA doorgifte van de Apple TV direct op de HDMI wordt als zodanig door de tv herkent en netjes doorgezet naar de AVR bij mijn 5.1.4 set up.

dinandus wijzigde deze reactie 06-11-2019 09:09 (29%)
Reden: DA info aangevuld

• Afroman9
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over de toekomst van de Apple TV. Zeker nu er steeds meer Apple TV-achtige functies komen naar diverse smart-tv's. Hoe zien jullie dat in? Ik zit ergens nog steeds te wachten op een nieuwe Apple TV, maar niemand weet hoe lang dat nog duurt.

• Nick25
  • Laatst online: 20:22
Afroman9 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:28:
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over de toekomst van de Apple TV. Zeker nu er steeds meer Apple TV-achtige functies komen naar diverse smart-tv's. Hoe zien jullie dat in? Ik zit ergens nog steeds te wachten op een nieuwe Apple TV, maar niemand weet hoe lang dat nog duurt.

Nick25 wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:09 (13%)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• amphora

amphora

Online creatie

Afroman9 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:28:
TV's kunnen zeker 10 jaar meegaan (qua beeld) maar qua software niet. Je mag blij zijn dat je na 2 jaar nog updates krijgt. Ik heb het liefst een domme TV en een klein kastje ernaast die ik kan updaten/upgraden voor nieuwe functionaliteit zonder een nieuwe TV te hoeven kopen die vele malen duurder is.

Voor zover ik weet is er geen TV die de ervaring van een Apple TV heeft. En zodra die er eindelijk zijn zal ATV weer verder ontwikkeld zijn.

amphora wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:42 (9%)

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23:58
Android tv is zo traag dat wil ik niet eens gebruiken. Ik heb m’n tv 1x aan de wifi gehangen en geupdate. Toen meteen weer de wifi verwijderd en apple tv 4k aangesloten. M’n tv is dus niet eens aangesloten op internet.

Wel leuk dat je straks de apple tv+ app kunt downloaden op android en webos tv’s en dat de nieuwere tv’s airplay 2 hebben maar ik blijf toch fijn de apple streamer gebruiken 😊

Vettigedennis wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:58 (5%)

amphora schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:40:
TV's kunnen zeker 10 jaar meegaan (qua beeld) maar qua software niet. Je mag blij zijn dat je na 2 jaar nog updates krijgt. Ik heb het liefst een domme TV en een klein kastje ernaast die ik kan updaten/upgraden voor nieuwe functionaliteit zonder een nieuwe TV te hoeven kopen die vele malen duurder is.
Mijn idee. Mijn Samsung tv uit 2008 geeft nog steeds perfect beeld, het smart deel had ik na 2 jaar ploeteren al afgeschreven, Toen kocht ik een Apple TV 2, welke met jailbreak een perfecte mediaspeler is. En vanaf de Apple TV 4 is het updatebeleid en het gemak van apps installeren in lijn met iOS, en is het helemaal een prachtig platform.
Voor zover ik weet is er geen TV die de ervaring van een Apple TV heeft. En zodra die er eindelijk zijn zal ATV weer verder ontwikkeld zijn.
De meeste FHD smart tv's hebben menu's in HD (720p).
De meeste UHD smart tv's hebben menu's in FHD (1080p).
De meeste smart tv's hebben haperende menu's, een rommelige interface, iconen die door een kleuter zijn ontworpen, ...

Een Apple TV is zoals het zou moeten zijn, er is over nagedacht.

• RobertoBOZ
ikweethetbeter schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:34:
[...]

Mijn idee. Mijn Samsung tv uit 2008 geeft nog steeds perfect beeld, het smart deel had ik na 2 jaar ploeteren al afgeschreven, Toen kocht ik een Apple TV 2, welke met jailbreak een perfecte mediaspeler is. En vanaf de Apple TV 4 is het updatebeleid en het gemak van apps installeren in lijn met iOS, en is het helemaal een prachtig platform.

[...]

De meeste FHD smart tv's hebben menu's in HD (720p).
De meeste UHD smart tv's hebben menu's in FHD (1080p).
De meeste smart tv's hebben haperende menu's, een rommelige interface, iconen die door een kleuter zijn ontworpen, ...

Een Apple TV is zoals het zou moeten zijn, er is over nagedacht.
Werkelijkheid is dat de gemiddelde consument er genoegen mee neemt...
De Apple TV is simpelweg te duur en men gaat en masse voor de goedkopere Chromecast.

Ik vind dat altijd bijzonder: men wil goed spul maar men is niet bereid er iets meer voor te betalen. Ik vind de prijs van de Apple TV tov gebruik het bedrag meer dan waard.

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22:33
Is er een mogelijkheid om Foto's app met een wachtwoord te vergrendelen? Ik heb gekeken bij Instellingen>Algemeen>Beperkingen, maar daar staat Foto's niet tussen. Ik wil wel ingelogd blijven met mijn iCloud.

• Ethernety
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:45
shoombak schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

klopt, is sinds de laatste TVOS update gewijzigd, ik heb in mijn Harmony een extra "Home button" commando meegegeven, werkt nu weer prima.
Hartelijk dank voor de tip. Harmony probleempje heb ik dus sinds kort ook last van - zal het ook direct aanpassen.

• Tartarus
  • Nu online
Alexknl schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:29:
Is er een mogelijkheid om Foto's app met een wachtwoord te vergrendelen? Ik heb gekeken bij Instellingen>Algemeen>Beperkingen, maar daar staat Foto's niet tussen. Ik wil wel ingelogd blijven met mijn iCloud.
Helaas is dit niet mogelijk.

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Heb zelf ook maar het foto gedeelte uitgeschakeld op m’n Apple TV. Hoef niet mn hele iCloud library van mn telefoon met voornamelijk screenshots, een paar memes, en wat kiekjes/foto’s op m’n Apple TV.

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-11 15:34

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hebben jullie ook het probleem dat als je je Apple tv aanzet, de tv zich omschakelt maar dat het beeld gewoon zwart blijft?
Mijn Apple zit aangesloten op me reciever Denon x2400h op de mediaplayer ingang en via de HDMI Arc naar me tv op HDMI Arc ingang.
Dit heeft altijd perfect gewerkt, maar sinds de update heb ik zo vaak als ik hem aanzet me tv netjes omschakelt maar het beeld gewoon zwart blijft.

Ik moet dan echt apple tv kastje uitzetten en aanzetten dan hdmi kabel eruit en weer erin doen, voordat hij eindelijk signaal geeft. Is alleen sinds de update, daarvoor nooit problemen gehad (apple tv 4k)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Tartarus
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:04:
Hebben jullie ook het probleem dat als je je Apple tv aanzet, de tv zich omschakelt maar dat het beeld gewoon zwart blijft?
Mijn Apple zit aangesloten op me reciever Denon x2400h op de mediaplayer ingang en via de HDMI Arc naar me tv op HDMI Arc ingang.
Dit heeft altijd perfect gewerkt, maar sinds de update heb ik zo vaak als ik hem aanzet me tv netjes omschakelt maar het beeld gewoon zwart blijft.

Ik moet dan echt apple tv kastje uitzetten en aanzetten dan hdmi kabel eruit en weer erin doen, voordat hij eindelijk signaal geeft. Is alleen sinds de update, daarvoor nooit problemen gehad (apple tv 4k)
Fortuinlijk genoeg heb ik dat niet ervaren, nee.

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-11 15:34

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tartarus schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:28:
[...]

Fortuinlijk genoeg heb ik dat niet ervaren, nee.
Ik snap er echt geen fluit van hoe dit kan. Zodra ik de Apple tv aanzet, schakelt de reciever zich naar mediaplayer en de tv naar HDMI 3 ARC en dan vervolgens....niks. Zwart beeld.
Ik moet dan echt de apple tv uitzetten door stroom eraf te halen en dan hdmi kabel weer eruit dan weer erin en echt...soms pakt ie hem wel en soms ben ik echt 20min aan het kloten ermee.

Als die hem eindelijk pakt doe ik ook een hdmi verbindingtest, die geeft ook aan dat alles prima functioneert.
Schiet mij maar lek, snap er niks van en dit alles gebeurt sinds na de update :/

Ik heb hem als het onderste plaatje:
https://denon.custhelp.co...-hdr-signal-from-apple-tv

Alle HDMI kabels zijn 18GBps kabels. Vind dit gewoon bizar en behoorlijk irritant.
Vraagt me af, als ik de Apple tv 4K nu eens direct aansluit op de HDMI poort 2 bijvoorbeeld van de TV zelf, kan ik dan nog wel geluid krijgen via mijn reciever die aangesloten zit op de HDMI 3 ARC van de tv?
Wordt het geluid doorgesluisd door de tv naar mijn reciever?

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 11-11-2019 10:40 (25%)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Tartarus
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:36:
[...]

Ik snap er echt geen fluit van hoe dit kan. Zodra ik de Apple tv aanzet, schakelt de reciever zich naar mediaplayer en de tv naar HDMI 3 ARC en dan vervolgens....niks. Zwart beeld.
Ik moet dan echt de apple tv uitzetten door stroom eraf te halen en dan hdmi kabel weer eruit dan weer erin en echt...soms pakt ie hem wel en soms ben ik echt 20min aan het kloten ermee.

Als die hem eindelijk pakt doe ik ook een hdmi verbindingtest, die geeft ook aan dat alles prima functioneert.
Schiet mij maar lek, snap er niks van en dit alles gebeurt sinds na de update :/

Ik heb hem als het onderste plaatje:
https://denon.custhelp.co...-hdr-signal-from-apple-tv

Alle HDMI kabels zijn 18GBps kabels. Vind dit gewoon bizar en behoorlijk irritant.
Vraagt me af, als ik de Apple tv 4K nu eens direct aansluit op de HDMI poort 2 bijvoorbeeld van de TV zelf, kan ik dan nog wel geluid krijgen via mijn reciever die aangesloten zit op de HDMI 3 ARC van de tv?
Wordt het geluid doorgesluisd door de tv naar mijn reciever?
Ik gebruik mijn computer voor geluid. Ik heb dus een optisch kabel vanuit mijn TV naar mijn computer lopen en de AppleTV 4K is met HDMi aangesloten op mijn TV.

Wat jij voorstelt zou inderdaad ook moeten werken. Dus ja, AppleTV 4K in #2 en receiver in #3 ARC. Daar is de ARC poort ook voor bedoeld. Probeer het eens uit en hou ons op de hoogte. Want ik denk er aan om binnenkort ook een receiver te kopen om zo mijn computer buiten spel te zetten als geluidsbron.

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Weet niet of dit topic het goede is om ook de Apple TV+ dienst te bespreken, maar ik zag toevallig dat ik in aanmerking kwam om 1 jaar gratis te kijken.

Echter heb ik in augustus 2019 mijn iPad 2018 gekocht en op https://checkcoverage.apple.com staat toch echt dat Apple Care+ verloopt op 30 augustus 2021. Dat houdt dus in dat ik op 30 augustus 2019 mijn iPad geactiveerd heb (heb Apple Care+ afgesloten via de iPad zelf).

Als ik de berichten van iCulture mag geloven, dan moet je op of na 10 september je device geactiveerd hebben om in aanmerking te komen voor 1 jaar gratis Apple TV+
https://www.iculture.nl/tips/apple-tv-plus-gratis-kijken/
Het maakt niet uit wanneer je het product hebt aangeschaft, maar je moet het op of na 10 september 2019 hebben geactiveerd. Dat is namelijk de datum waarop de startdatum van de tv-dienst werd aangekondigd en Apple hanteert dit als belangrijke dag. Heb je in augustus een nieuwe iPhone gekocht (wat we sowieso afraden) en heb je die meteen in gebruik genomen, dan kom je dus niet in aanmerking.
Klaarblijkelijk is er een soort van grace period aangezien ik 10 dagen te vroeg mijn device geactiveerd heb. Mja, ik ben er blij mee. Ipv 7 dagen een heel jaar gratis kijken. Niet dat er veel content is momenteel, maar toch....

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Alexknl
Benieuwd of dit jaar nog een Apple TV 5 gaat komen :9

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:35
Alexknl schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:27:
Dan had die wel tijdens de launch van TV+ gekomen..

• Alexknl
mwa schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:32:
[...]

Dan had die wel tijdens de launch van TV+ gekomen..
Had ik eigenlijk wel verwacht inderdaad. Ben namelijk aan het kijken voor een tweede Apple TV. Heb al een Apple TV 4 uit 2015, maar om nu een tweede uit 2015 te kopen.. 4K (2017) heb ik eigenlijk niet nodig.
Misschien heb je geen 4K nodig, maar h.265 ondersteuning in hardware kan ook een goede reden zijn.

• ProGamerNL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18-11 19:20
amphora schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:40:
[...]

Goed punt. Ik zie het aan alle apps die niet meer ondersteund worden op mijn 'slimme' TV. Ik kan beter een Apple TV kopen en die TV apps links laten liggen.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:56
Is er een manier om de gebruikte data stream te zien, op een Apple TV4K zonder andere Apple apparatuur?
Zijn meerdere benieuwd hoe hoog Disney+ en of Apple TV+ gestreamd word, gezien de heel hoge beeldkwaliteit in UHD.

• amphora

amphora

Online creatie

dinandus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:29:
Is er een manier om de gebruikte data stream te zien, op een Apple TV4K zonder andere Apple apparatuur?
Zijn meerdere benieuwd hoe hoog Disney+ en of Apple TV+ gestreamd word, gezien de heel hoge beeldkwaliteit in UHD.
Een router er tussen die statistieken geeft wellicht?
Maar Apple doet het volgens https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-tv-plus-kwaliteit/ beter dan Netflix in ieder geval.

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:37
ikweethetbeter schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:42:
Misschien heb je geen 4K nodig, maar h.265 ondersteuning in hardware kan ook een goede reden zijn.
Zeker Je bent voor bereidt op dolby atmos en K4. Stel over 9 maanden gaat je tv stuk koop je dan geen 4K omdat het een ATV zonder 4K hebt gekocht of koop je dan een 4K en heb je spijt dat geen ATV 4K heb gekocht.

Als je nu een ATV koopt neem dan de 4K versie dan ben voorbereid op de toekomst brengt

• xbeam
dinandus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:29:
Op de switch: marvels end game was hier 25+mbit/2 en volgens mij zit the morning show ook rond 30mbit/s

• xbeam
ProGamerNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:41:
[...]

Goed punt. Ik zie het aan alle apps die niet meer ondersteund worden op mijn 'slimme' TV. Ik kan beter een Apple TV kopen en die TV apps links laten liggen.
Ik heb hier 55” LG oled van een jaar oud en heb nog nooit naar de apps gekeken die daar opstaan. Alles zelf tv via de Apple TV (NL-ziet) sinds deze week internet only TV van de provider is veel duurder dan NL-ziet en totaal niet nodig na de beeld upgrade van NLziet.
Bespaart mij 400 euro per jaar.

• GHB363
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-11 07:39
400 per jaar besparen door TV weg te doen is natuurlijk interessant, maar kan je voorrekenen hoe dat vergelijkbaar is met NLZIET?
Een gemiddeld TV abo is zo'n 15€ in de maand, nog geen 200, en dan moet NLZIET van 8€ nog betaald worden.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Met NLZIET heb je natuurlijk ook RTLXL, NPO Plus en die bende erin zitten, dat zouden anders weer extra abonnementen moeten zijn.

• RobertoBOZ
xbeam schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:09:
[...]

Ik heb hier 55” LG oled van een jaar oud en heb nog nooit naar de apps gekeken die daar opstaan. Alles zelf tv via de Apple TV (NL-ziet) sinds deze week internet only TV van de provider is veel duurder dan NL-ziet en totaal niet nodig na de beeld upgrade van NLziet.
Welke internet-only provider heb je en is die snel genoeg voor 4K streaming?

• xbeam
RobertoBOZ schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:59:
[...]

Welke internet-only provider heb je en is die snel genoeg voor 4K streaming?
Kpn 500mb/s
https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv/

• amphora

amphora

Online creatie

Dat is flink de hoofdprijs voor een internet verbinding, vraag me af hoe jij dan 400 euro p.j. bespaart aangezien KPN ook voor 10 euro p.m. TV aanbiedt. Zelfs met 4,99 p.m. extra voor opnemen zou je maar 180 p.j. besparen.

amphora wijzigde deze reactie 14-11-2019 14:28 (17%)

• xbeam
amphora schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:25:
[...]

Dat is flink de hoofdprijs voor een internet verbinding, vraag me af hoe jij dan 400 euro p.j. bespaart aangezien KPN ook voor 10 euro p.m. TV aanbiedt. Zelfs met 4,99 p.m. extra voor opnemen zou je maar 180 p.j. besparen.
Omdat kpn 500mb/s Alles in één 83 euro per maand kosten. En ik nu 40 euro per maand kwijt ben.

En TV bij kpn kost geen 10 euro per maand als je goed leest kost het 10 euro plus 5 euro voor elke extra de stb. En zonder 2e STB geen interactieve mogelijkheid(opnamen enzo)

NLziet kost bijv maar 7,95 voor 5 tv’s

xbeam wijzigde deze reactie 17-11-2019 23:49 (23%)

• Afroman9
Alexknl schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:27:
Had hem ook verwacht.

Ik wil hem graag voor Homekit, en ik wil gewoon de nieuwste hardware. Ik had eentje verwacht met de A12(X) of A13 chip. Zeker met Apple TV + en met Apple Arcade. Werkt ook prima op de huidige maar goed. Als ze dat ding als serieuze game-console neer willen zetten wil ik ook wel iets wat toekomstbestendig is.

https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV

Aan de andere kant. Als ik hem nu koop dan heb ik er wel plezier van. Maar goed. Ik heb geen haast dat maakt het wel makkelijk.

• Tartarus
  • Nu online
Afroman9 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:28:
[...]

Had hem ook verwacht.

Ik wil hem graag voor Homekit, en ik wil gewoon de nieuwste hardware. Ik had eentje verwacht met de A12(X) of A13 chip. Zeker met Apple TV + en met Apple Arcade. Werkt ook prima op de huidige maar goed. Als ze dat ding als serieuze game-console neer willen zetten wil ik ook wel iets wat toekomstbestendig is.

Aan de andere kant. Als ik hem nu koop dan heb ik er wel plezier van. Maar goed. Ik heb geen haast dat maakt het wel makkelijk.
Toen de AppleTV 4K 64GB uitkwam heb ik mijn AppleTV 4 op marktplaats voor €149 verkocht. Dat vond ik prima te doen.
Je zou hetzelfde kunnen doen als de AppleTV 5 uit wordt gebracht.

• RobertoBOZ
Op mijn adres is het maximaal haalbare 129 mb/s.
Ik zou dan alsnog na de introductiekorting 47,50 per maand betalen.
Bij Ziggo betaal ik 60 euro voor 250 mb/s en tv.
Ik zou liever overstappen naar NL ziet maar dat prijsverschil levert amper voordeel op dus is niet interessant.

• tcviper
  • Laatst online: 22:56
Afroman9 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:28:
[...]

Had hem ook verwacht.

Weet niet waarom jullie dat blijven denken, maar ik verwacht echt geen AppleTV 5 ofzo op dit moment. Voorlopig zal Apple de 4K nog blijven aanhouden.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• xbeam
RobertoBOZ schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:32:
[...]

Op mijn adres is het maximaal haalbare 129 mb/s.
Ik zou dan alsnog na de introductiekorting 47,50 per maand betalen.
Bij Ziggo betaal ik 60 euro voor 250 mb/s en tv.
Ik zou liever overstappen naar NL ziet maar dat prijsverschil levert amper voordeel op dus is niet interessant.
Dat het voor jou persoonlijk niet interessant is vanwege een technische beperking op jouw adres betekend nog niet dat het voor andere niet interessant is. Dus om jou persoonlijk conclusie presenteren als een algemeen feit lijkt me hier niet wenselijk.

Graag een iets genuanceerder mening over keuze van andere. We proberen met ze allen iedereen te helpen to voor hem de beste keuze

xbeam wijzigde deze reactie 15-11-2019 11:00 (9%)

• xbeam
tcviper schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:17:
[...]

Weet niet waarom jullie dat blijven denken, maar ik verwacht echt geen AppleTV 5 ofzo op dit moment. Voorlopig zal Apple de 4K nog blijven aanhouden.
Dat die er komt is Toch vrij zeker?
TvOS zit met verwijzingen ook de nieuwe A12 cpu komt gewoon uit de source code van Apple TVOS 13

Het is alleen afwachten wanneer hij komt.

• meesje
xbeam schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:03:
[...]

Dat die er komt is Toch vrij zeker?
TvOS zit met verwijzingen ook de nieuwe A12 cpu komt gewoon uit de source code van Apple TVOS 13

Het is alleen afwachten wanneer hij komt.
Als er dergelijke verwijzingen in zitten, dan is het inderdaad wel aannemelijk. We hoeven ook niet perse een event te verwachtingen gelet op de nieuwe producten van deze week.

• Afroman9
https://techcrunch.com/20...n-update-to-the-apple-tv/
Bericht komt van september 2019.

Hopelijk eindigt dit niet zoals AirPower. :P
@Afroman9
AirPower was nieuw voor Apple. De technische uitwerking voldeed niet aan de wensen van Apple.

De Apple TV is een beproefd apparaat van Apple, en met de nieuwe Apple TV en game diensten is het apparaat zeker van zijn toekomst. Dat er een opvolger komt staat vast, wanneer dat is niet. De huidige volsaat nog...

• D!rk
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-11 15:13
Dag,

Ik heb sinds kort mijn Apple TV 4K aangesloten op een Sony STR-DH790 versterker met een 5.1 speakeropstelling. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat in Prime Video het geluid zo erg verschilt:

Zo klinkt in 'Bosch' het geluid prima (volume 16), maar 'Hanna' (de filmversie) is nauwelijks te verstaan, ook de Grand Tour afleveringen verschillen onderling veel qua geluidsniveau.

Herkenbaar? Is het de app?, of moet ik mij zorgen maken om de versterker?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

D!rk schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:46:
Dag,

Ik heb sinds kort mijn Apple TV 4K aangesloten op een Sony STR-DH790 versterker met een 5.1 speakeropstelling. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat in Prime Video het geluid zo erg verschilt:

Zo klinkt in 'Bosch' het geluid prima (volume 16), maar 'Hanna' (de filmversie) is nauwelijks te verstaan, ook de Grand Tour afleveringen verschillen onderling veel qua geluidsniveau.

Herkenbaar? Is het de app?, of moet ik mij zorgen maken om de versterker?
Krijg je toevallig een ander codec bij de film en serie? Bijv stereo vs Dolby digital maakt al vaak een verschil in volume. Nu denk ik niet dat een van beide stereo is, maar wellicht een andere codec.

Anderzijds, als je dit probleem niet ervaart in Netflix, Videoland, NLZIET, NPO, of dergelijke apps, dan lijkt het meer alsof Prime video zijn zaakjes niet zo goed op orde heeft

• D!rk
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-11 15:13
The Inquisitor schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:58:
[...]

Krijg je toevallig een ander codec bij de film en serie? Bijv stereo vs Dolby digital maakt al vaak een verschil in volume. Nu denk ik niet dat een van beide stereo is, maar wellicht een andere codec.
Inderdaad dat vermoeden heb ik inmiddels nu ook, de balans bij 'Hanna' en 'Grand tour' is helaas niet erg op orde. Zo is de spraakverstaanbaarheid bij beide erg wisselend, Amazon maakt gebruik van PCM Lineair bij 48 kHz, maar dat zal wel niet uitmaken want 'Bosch' klinkt gewoon prima.

• ProGamerNL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18-11 19:20
xbeam schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:09:
[...]

Bedankt, goede tip! :D

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:09
Net opende ik de TV-app en Apple TV Channels is nu ook in Nederland gelanceerd met STARZ Play.
Deze dienst bevat vooral series van Starz maar ook recentere series van andere zenders waaronder Catch-22, The Act, Nashville, Rosemary's Baby en Castle Rock.

Starz Play is van Lionsgate dus er staan ook veel films op waaronder Dirty Dancing, Whiplash, Captain Phillips, Meet The Parents.

Starz Play

VirinR wijzigde deze reactie 19-11-2019 20:13 (17%)

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002

SuBBaSS

-has Ryzen

MRE-Inc schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:27:
Weet niet of dit topic het goede is om ook de Apple TV+ dienst te bespreken, maar ik zag toevallig dat ik in aanmerking kwam om 1 jaar gratis te kijken.

Echter heb ik in augustus 2019 mijn iPad 2018 gekocht en op https://checkcoverage.apple.com staat toch echt dat Apple Care+ verloopt op 30 augustus 2021. Dat houdt dus in dat ik op 30 augustus 2019 mijn iPad geactiveerd heb (heb Apple Care+ afgesloten via de iPad zelf).

Als ik de berichten van iCulture mag geloven, dan moet je op of na 10 september je device geactiveerd hebben om in aanmerking te komen voor 1 jaar gratis Apple TV+
https://www.iculture.nl/tips/apple-tv-plus-gratis-kijken/

[...]

Klaarblijkelijk is er een soort van grace period aangezien ik 10 dagen te vroeg mijn device geactiveerd heb. Mja, ik ben er blij mee. Ipv 7 dagen een heel jaar gratis kijken. Niet dat er veel content is momenteel, maar toch....
Werd mij ivm. aankoop van een nieuwe telefoon ook aangeboden. Heb me over laten halen, maar wat een 'meh'. Schraal aanbod en via die app wordt je bij sommige items ook nog doorverwezen naar de disney+ app (die je dan nog mag installeren).
Had beter moeten weten.

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Tartarus
  • Nu online
SuBBaSS schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:13:
[...]

Werd mij ivm. aankoop van een nieuwe telefoon ook aangeboden. Heb me over laten halen, maar wat een 'meh'. Schraal aanbod en via die app wordt je bij sommige items ook nog doorverwezen naar de disney+ app (die je dan nog mag installeren).
Had beter moeten weten.
Dat doorverwijzen klopt. De ATV app is nu behalve een portaal waar je films kan huren en kopen ook een middel om te zoeken naar series, die je vervolgens via de app van de bijbehorende streamingdienst kan kijken.
Enkele van die zijn van Apple zelf of zoals in jouw voorbeeld van Disney+.
Dankzij de app hoef je niet meer een voor een op de apps van andere streamingdiensten te zoeken naar een serie of film.
Ik vind dat echt een uitkomst.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002

SuBBaSS

-has Ryzen

Tartarus schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:30:
[...]

Dat doorverwijzen klopt. De ATV app is nu behalve een portaal waar je films kan huren en kopen ook een middel om te zoeken naar series, die je vervolgens via de app van de bijbehorende streamingdienst kan kijken.
Enkele van die zijn van Apple zelf of zoals in jouw voorbeeld van Disney+.
Dankzij de app hoef je niet meer een voor een op de apps van andere streamingdiensten te zoeken naar een serie of film.
Ik vind dat echt een uitkomst.
Dat laatste snap ik zeker hoor.
Ik ben niet echt de doelgroep vermoed ik. Netflix boeit me niet, tv kijk ik al jaren niet meer en series/films interesseren me ook niet. Had wel gehoopt wat docu's te kunnen vinden daar maar helaasch.

En als ik dan op het enige interessante in de app klik en ervoor naar NOG zo'n (concurrerende) dienst wordt doorverwezen dan is mijn eerste reactie (helaas) niet dat het zo'n goede service van Apple is. :+

Nou ja, ik ben in ieder geval een statistiek voor ze (nieuwe gebruiker, zie ons eens groeien!).

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 20:40
Ik heb onlangs een Apple TV 4K gekocht om 4K HDR content mee af te spelen via Netflix en MrMC. Nu had ik verwacht dat Netflix wel goed zou gaan en dat het bij MrMC meer zou afhangen van de gedownloade content. Echter bij Netflix gaat al niet goed: de GUI van de Apple TV wordt scherp en contrastrijk weergegeven in 4K/HDR-Dolby Vision maar als ik iets afspeel op Netflix dan lijken de kleuren flets, alsof de HDR content niet doorkomt. Speel ik exact dezelfde content af binnen de WebOS Netflix app (LG OLED55B8) dan spatten de kleuren van het scherm.

Een paar extra details:
  • De HDMI kabel is niet het probleem want als ik mijn PS4 Pro aansluit krijg ik perfect 4K/HDR beeld
  • Ik heb gewoon een Netflix 4K UHD abo dus 4K/HDR content wordt gewoon aangeboden
  • De content in Netflix staat netjes gemarkeerd als zijnde 4K/HDR en/of Dolby Vision
  • De OLED55B8S TV ondersteund HDR10/HDR10 Pro/Dolby Vision en HLG
  • In de systeem instellingen van de ATV 4K heb ik zowel Dolby Vision, 4K HDR (50) en 4K HDR (60) geprobeerd. De TV detecteert dit netjes in de rechter bovenhoek
Is dit een bekend probleem? Ik begrijp dat de ATV gewoon ten alle tijden HDR output forceert maar dan zou de content er toch ook vanaf moeten spatten? :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je de instelling "match content" aan staan?

Ik heb verder de interface standaard gewoon in SDR staan, met Match Content gaat 'ie dan naar HDR als er HDR video afgespeeld wordt.

CyBeR wijzigde deze reactie 20-11-2019 00:55 (75%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:11
@Spam Staat de betreffende HDMI ingang op “uitgebreide kleuren” ? De benaming wil nog weleens verschillen per merk. Het wordt ook nog vaak enhanced genoemd.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 20-11-2019 07:53 (19%)

• amphora

amphora

Online creatie

Spam schreef op woensdag 20 november 2019 @ 00:34:
• Ik heb gewoon een Netflix HD abo dus 4K/HDR content wordt gewoon aangeboden
je hebt premium ultra HD abo nodig. De duurste. Alleen HD is niet genoeg.

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:43
amphora schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:42:
[...]

De vorige poster heeft gelijk: zie https://help.netflix.com/nl/node/42384

• Mr. Freeze
amphora schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:42:
[...]

Maar in dat geval zie je de serie's niet gemarkeerd met een dolby vision of hdr label erbij, om die labels te zien heb je daadwerkelijk een abo en bijbehorende apparaten nodig.

• amphora

amphora

Online creatie

Mr. Freeze schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:57:
[...]

Maar in dat geval zie je de serie's niet gemarkeerd met een dolby vision of hdr label erbij, om die labels te zien heb je daadwerkelijk een abo en bijbehorende apparaten nodig.
Wie zegt dat? Die labels geven volgens mij alleen maar weer dat het beschikbaar is in 4K/HDR. Niet dat het ook daadwerkelijk in je abo zit. Netflix zegt toch echt duidelijk dat je een Ultra HD abo nodig hebt. Dat de app die labels laat zien kan ook een marketing truc zijn om te laten zien dat er 4K content beschikbaar is en hopen dat mensen upgraden (maar die boodschap komt dan ook weer niet helemaal over).

amphora wijzigde deze reactie 20-11-2019 14:20 (9%)

• Mr. Freeze
amphora schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:17:
[...]

Wie zegt dat? Die labels geven volgens mij alleen maar weer dat het beschikbaar is in 4K/HDR. Niet dat het ook daadwerkelijk in je abo zit. Netflix zegt toch echt duidelijk dat je een Ultra HD abo nodig hebt. Dat de app die labels laat zien kan ook een marketing truc zijn om te laten zien dat er 4K content beschikbaar is en hopen dat mensen upgraden (maar die boodschap komt dan ook weer niet helemaal over).
Nouja, niemand die het zozeer zegt, maar ik zie het op m'n eigen apparaten. Persoonlijk zie ik enkel het HDR label als het daadwerkelijk beschikbaar is, maar zoals altijd, ervaringen van de 1 zijn niet de ervaringen van een ander ;-)

• mrzwiers
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:41
Ben overgestapt van Nvidia Shield naar Apple TV 4k. Dit voor betere connectiviteit met mijn MacBook en iPhone.

Gebruik de Apple TV i.c.m. Onkyo TX-RZ720 receiver en LG Oled (55C7V) tv. Loop vanaf het begin tegen het probleem aan dat bij gebruik van Netflix het beeld vaak op zwart gaat (voor een seconde) het beeld dan weer terugkomt en rechtsboven in beeld het Dolby Vision icoontje verschijnt. Heb al geprobeerd Dolby Vision uit te schakelen maar ook bij HDR krijg ik zelfde problemen. Ook het vervangen van de HDMI kabel heeft het probleem niet opgelost.

Is er iemand met dezelfde problemen en is hier ook een oplossing voor?

• Mr. Freeze
mrzwiers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:04:
Ben overgestapt van Nvidia Shield naar Apple TV 4k. Dit voor betere connectiviteit met mijn MacBook en iPhone.

Gebruik de Apple TV i.c.m. Onkyo TX-RZ720 receiver en LG Oled (55C7V) tv. Loop vanaf het begin tegen het probleem aan dat bij gebruik van Netflix het beeld vaak op zwart gaat (voor een seconde) het beeld dan weer terugkomt en rechtsboven in beeld het Dolby Vision icoontje verschijnt. Heb al geprobeerd Dolby Vision uit te schakelen maar ook bij HDR krijg ik zelfde problemen. Ook het vervangen van de HDMI kabel heeft het probleem niet opgelost.

Is er iemand met dezelfde problemen en is hier ook een oplossing voor?
En toch zou ik nog maar eens de kabel(s) testen in het instellingen menu of deze de test doorstaat, ook die van de onkyo naar de tv. En druk alles nog eens extra aan. Oja, en wat je hier ook veel tegen komt, match framerate en content inschakelen om evt. timing issues uit te sluiten.

Als dit allemaal niets helpt, de Apple TV rechtstreeks aan de tv hangen om te zien of dit verbetert.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 20-11-2019 18:56 (10%)

Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True