Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Voorwoord

Dit topic is een voortzetting van '[Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 4'. Dit vijfde deel is bijgewerkt n.a.v. de nieuwe Apple TV 4K, gelanceerd op 18 oktober 2022.

Staan er onjuistheden of missen er zaken in de topicstart? Tag mij dan even via @robcoenen of stuur mij een privébericht. Ik zal het aanpassen. Mocht je mede-auteur willen worden van het topic dan mag er ook een privébericht gestuurd worden.

In dit topic mogen, naast de Apple TV hardware, ook de Apple TV-app, accessoires en tvOS besproken worden.

Alle zaken gerelateerd aan de streamingdienst Apple TV+ mogen hier gedeeld worden. Denk aan het bespreken van films en series die te vinden zijn op dit platform.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD6-tmXjysBrLhUZ-727j9u8tTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5lN0mSDLPx83qJBzkjzABzX.jpg?f=fotoalbum_large

Overzicht

De krachtigste Apple TV ooit is voorzien van de A15 Bionic-chip, ondersteunt HDR10+ en biedt het beste van Apple op het grootste scherm in huis – allemaal voor een nieuwe prijs

De nieuwe Apple TV 4K, die is uitgerust met de A15 Bionic-chip voor snellere prestaties en vloeiendere games, biedt eindeloze entertainmentopties, zodat iedereen volop kan genieten op het grootste scherm in huis. Naast Dolby Vision ondersteunt Apple TV 4K nu ook HDR10+, zodat je op meer tv’s je favoriete films en series kunt bekijken in de beste kwaliteit. Dankzij de naadloze integratie met andere Apple devices en diensten kan elk gezinslid de woonkamer geheel naar eigen wens transformeren. Daarnaast werkt Apple TV 4K als hub voor slimme woningen.

De nieuwe Apple TV 4K met Siri Remote is vanaf vandaag te bestellen voor een nieuwe prijs vanaf € 169. Het device is verkrijgbaar vanaf vrijdag 4 november.

Specificaties

Wi-Fi
  • 64 GB (Wi-Fi)
  • HDMI 2.1
  • Wifi 6 (802.11x) met 2x2 MIMO
  • Draadloze Bluetooth 5.0-technologie
  • IR‑ontvanger
  • Inge­bouwde voeding
  • A15 Bionic-chip
Wi-Fi + Ethernet
  • 128GB (Wi-Fi + Ethernet)
  • Ondersteuning voor Thread-netwerk­technologie
  • Gigabit Ethernet
Videostructuren
  • SDR‑video met AVC/HEVC (Main/Main 10 profile) tot 2160p, 60 bps
  • Dolby Vision (Profile 5) tot 2160p, 60 bps
  • HDR10+/HDR10/HLG met HEVC (Main 10 Profile) tot 2160p, 60 bps
  • H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC-audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuren
  • MPEG-4-video tot 2,5 Mb/s, 640 x 480 pixels, 30 bps, Simple Profile met AAC‑LC-audio tot 160 Kb/s, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur
Audio­structuren
HE-AAC (V1), AAC (tot 320 Kb/s), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (tot 320 Kb/s), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF en WAV; AC‑3 (Dolby Digital 5.1), E‑AC‑3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound) en Dolby Atmos

Prijzen

€169,- Wi-Fi (64 GB)
€189,- Wi-Fi + Ethernet (128 GB)

Overige

Klik hier om het persbericht van Apple te lezen.

Alle Apple topics

Mac
MacBook Air
MacBook Pro
iMac 24"
Mac mini
Mac Studio
Mac Pro
macOS Sonoma

iPad
iPad Pro
iPad Air
iPad
iPad mini
iPadOS 17

iPhone
iPhone 14
iPhone SE
AirTag
iOS 17

Watch
Apple Watch Ultra / 8 / SE en watchOS 10

Vision
Apple Vision Pro (visionOS)

AirPods
AirPods (3e generatie)
AirPods Pro (2e generatie)
AirPods Max

TV & Woning
Apple TV 4K
HomePod (mini)

[ Voor 29% gewijzigd door robcoenen op 06-06-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Rare keuze die opslag naar 128GB maar geen Ethernet poort op het instapmodel, geef mij dan maar liever andersom.

Anyway niet echt een bijzondere update dit model.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-04 14:39
Ik ben benieuwd of deze nu wel dolby atmos pass through via Plex ondersteund. Kan ik er helaas niet uithalen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 19:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

even een vraag ik heb een macbook pro ik lees dat je dan bv je tv als extended screen kan doen voor je laptop. maar gaat dan ook het geluid via je tv ? of via je laptop speakers?

en is het ook mogelijk om daar tussen te switchen ? geluid op laptop of op tv

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

BruceLee schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:31:
even een vraag ik heb een macbook pro ik lees dat je dan bv je tv als extended screen kan doen voor je laptop. maar gaat dan ook het geluid via je tv ? of via je laptop speakers?

en is het ook mogelijk om daar tussen te switchen ? geluid op laptop of op tv
Ja, geluid output kan je gewoon selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En voor degene die de nieuwe Apple TV niet heel bijzonder vinden is de “oude” nog in de aanbieding

uitvoering: Apple TV HD (2021) 32GB
uitvoering: Apple TV 4K (2e gen.) 32GB
uitvoering: Apple TV 4K (2e gen.) 64GB

[ Voor 62% gewijzigd door Greatsword op 18-10-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:19
Met daar de opmerking bij dat deze nu USB-c gebruikt ipv Lightning. USB-c zullen de meeste mensen wel in huis hebben ondertussen.
En anders te koop voor slechts 19 dollar bij Apple :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Prijzen
€169,- Wi-Fi (64 GB)
€189,- Wi-Fi + Ethernet (128 GB)
Ik mis eigenlijk nog de 129,- optie zonder afstandsbediening voor de mensen die gewoon hun iPhone willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 23:24
Net de 128GB besteld, gaat de huidge 4K van vorig jaar naar boven. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAO8U0NTfLEzoGLf0_kagWN8RX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eo3psudod5s6Is9FeK3KIUF2.jpg?f=fotoalbum_large

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mixpower schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:13:
[Afbeelding]
Daarvoor hebben we [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Kon ik zo snel niet terugvinden, dan nog kijk ik ernaar uit.
Zo te lezen is hij lichter geworden en geen interne fan meer, niet dat ik daar last van had. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:50
Mooi hoor al die nieuwe features, maar weer iets weggehaald wat eerder gewoon op zat: Ethernetpoort op de 64GB. Heb nog nooit in mijn leven gekeken naar de opslag van mijn huidige Apple TV.

Volgens mij zit er 32GB in. Als dit dan verdubbeld wordt bij een nieuwe versie hartstikke mooi, maar nee, Apple haalt de ethernetpoort van het basismodel af. Echt..

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:14
Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:06:
Rare keuze die opslag naar 128GB maar geen Ethernet poort op het instapmodel, geef mij dan maar liever andersom.

Anyway niet echt een bijzondere update dit model.
Huh? Wat belachelijk zeg. Dat geheugen kan me geen bal schelen. 32 is al knap moeilijk vol te krijgen aangezien je buiten apps er niks (permanent) op kunt zetten. Wanneer heeft iemand 128 nodig? Het app. Aanbod is ook niet denderend eerlijk gezegd. Die ethernet poort is juist heel fijn, stabiele verbinding en het ding is toch op vaste plek met HDMI kabel verbonden.

[ Voor 17% gewijzigd door PrimusIP op 19-10-2022 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:04
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:59:
Mooi hoor al die nieuwe features, maar weer iets weggehaald wat eerder gewoon op zat: Ethernetpoort op de 64GB. Heb nog nooit in mijn leven gekeken naar de opslag van mijn huidige Apple TV.

Volgens mij zit er 32GB in. Als dit dan verdubbeld wordt bij een nieuwe versie hartstikke mooi, maar nee, Apple haalt de ethernetpoort van het basismodel af. Echt..
Zit maar 20 Euro tussen basis model en 128 gb model met ethernet poort. Is gewoon verkoop techniek, volgende rapport in de markt, klanten gaan massaal voor de premium versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:27
Wij hebben Arcade icm een PS4 controller om spelletjes te spelen. Dan loop je wel tegen de beperking van je opslag aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 26-04 21:01
Ik heb sindskort een nieuwe 4k tv, waarop ook diverse apps zitten zoals Viaplay en Netflix maar heeft ook AirPlay.
Qua Apple TV heb ik nu nog een HD-versie uit 2017 ofzo, maar ik vraag me eigenlijk af wat de meerwaarde nu is van een nieuwe Apple TV.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Pino112 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:19:
Ik heb sindskort een nieuwe 4k tv, waarop ook diverse apps zitten zoals Viaplay en Netflix maar heeft ook AirPlay.
Qua Apple TV heb ik nu nog een HD-versie uit 2017 ofzo, maar ik vraag me eigenlijk af wat de meerwaarde nu is van een nieuwe Apple TV.
Zie ik iets over het hoofd?
Je hebt geen 4K met die Apple TV HD. Maar je hebt zoals de naam al zegt HD.
Verder is die A chip ouder.
Ik heb zelf ook de Apple TV HD en een 4K tv. Ik heb geen streaming abonnement dat mij 4K kwaliteit geeft. Dus in dat opzicht heeft 4K ook geen nut. Ik kijk heel soms wel eens een film in mkv formaat die wel 4K is. Ik heb soms ook wel eens dat grote bestanden in mooie kwaliteit een keertje haperen. Ik weet niet of een andere processor daar kan helpen.
Al met al zie ik wel voordeel ik de Apple TV 4K, maar onvoldoende om er nu geld aan uit te geven. (Ik zou een film ook rechtstreeks vanaf de tv kunnen kijken, nooit moeite voor genomen.) En voor die nieuwste Apple TV zie I het nut al helemaal niet, in tegendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RemCom87 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:09:
Ik ben benieuwd of deze nu wel dolby atmos pass through via Plex ondersteund. Kan ik er helaas niet uithalen zo.
Ga er maar niet vanuit. Ze hebben jaren terug doelbewust de lossless support eruit gesloopt. De Apple TV is echt een streaming box pur sang. Je kan wel Plex kijken maar het is allemaal net niet steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 25-04 13:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mixpower schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:13:
[Afbeelding]
Shit dat kan ik ook doen :D. Ik lijk wel gek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
Even een noob vraag. Aangezien bij de nieuwe Apple TV expliciet staat dat die hdr10+ ondersteund. Komt dit nu toch niet naar de “oude” Apple TV 4K 2021?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Laatst online: 11-04 14:39
Frank schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Ga er maar niet vanuit. Ze hebben jaren terug doelbewust de lossless support eruit gesloopt. De Apple TV is echt een streaming box pur sang. Je kan wel Plex kijken maar het is allemaal net niet steeds.
Ben er zelf ook bang voor. Maar wie weet verbaast apple ons een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
RemCom87 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Ben er zelf ook bang voor. Maar wie weet verbaast apple ons een keer ;)
Ik had enige hoop ivm de lossless push van Apple Music, maar helaas :P Misschien als één of meerdere grote streamers lossless audio gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:55
Gelukkig niet heel bijzonder die vernieuwde Apple TV 4K maar toch een beetje jammer gezien ik eind augustus de 2nd gen 4K nog gekocht heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:36

Yucko

One clown to rule them all !

humz, de HD versie is uit het assortiment. Ben benieuwd hoelang deze nog ondersteund gaat worden.
Voor het kijken via de verschillende streaming services is het nog een perfect apparaat, bv. in de slaapkamer en puberkamer waar nog FullHD tv's staan.

Voor de woonkamer nu toch maar de upgrade naar 4K gemaakt *O*, al was de 64GB versie qua opslag ook voldoende geweest ivm het niet spelen van spelletje via de ATV, maar ja .. wil de boel wel bedraad aansluiten dus dan ben je veroordeeld tot de 128GB versie.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 25-04 13:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Frank schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Hier een Synology > Plex > Apple TV 4K gebruiker naar alle tevredenheid. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Stimulate14 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Hier een Synology > Plex > Apple TV 4K gebruiker naar alle tevredenheid. Werkt als een trein.
1080p SDR werkt prima. De advanced image formats zijn een heel ander verhaal en die zijn inmiddels toch wel de norm. De Plex app heeft een onoplosbare audio delay en speelt bepaalde Dolby Vision profielen helemaal niet af en/of met verkeerde kleurweegave. Infuse werkt wel oké maar het ontbreken van ondersteuning voor Dolby Vision profiel 7/8 en TrueHD Atmos op OS-niveau kunnen ze niks aan doen. En met een grote library is de UI/UX zwaar ondermaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Stimulate14 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Gebruik ook al jaren Plex, maar daarnaast heb ik infuse lifetime voor de Apple TV speelt echt alles af zonder problemen super fijn en werkt gewoon met mijn Plex library.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 10:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Frank schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

1080p SDR werkt prima. De advanced image formats zijn een heel ander verhaal en die zijn inmiddels toch wel de norm. De Plex app heeft een onoplosbare audio delay en speelt bepaalde Dolby Vision profielen helemaal niet af en/of met verkeerde kleurweegave. Infuse werkt wel oké maar het ontbreken van ondersteuning voor Dolby Vision profiel 7/8 en TrueHD Atmos op OS-niveau kunnen ze niks aan doen. En met een grote library is de UI/UX zwaar ondermaats.
Bij mij werkt 4K HDR ook uitmuntend, heb alleen geen DV ondersteuning op mijn TV dus wellicht ligt het daaraan? Gewoon de default Plex app.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:21:
[...]

Bij mij werkt 4K HDR ook uitmuntend, heb alleen geen DV ondersteuning op mijn TV dus wellicht ligt het daaraan? Gewoon de default Plex app.
Klopt, Dolby Vision is een akelig format :'). HDR fallback werkt doorgaans wel (wanneer beschikbaar). Zou mooi zijn als de Infuse devs eindelijk eens de UI updaten en beter te navigeren maken. Is geen pretje met >50TB library :P Kan ik de shield eindelijk eens dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik gebruik een Raspberry pi met files sharing. De films die daar op staan benader ik vervolgens met VLC media player vanaf mijn Apple TV.
Werkt prima.

Ik heb wel met Plex en dergelijke gespeeld, maar voor mijn gebruik voegt dat allemaal eigenlijk niets toe.

Trouwens, je kunt VLC ook zonder file server / netwerkschijf prima gebruiken. Vanaf een device (computer, telefoon, whatever) kun je met VLC media bestanden uploaden naar je Apple TV en ze vervolgens kijken. Opslag is wel tijdelijk. Zodra de Apple TV denkt dat het geheugen nodig heeft gooit het zonder het je te vragen die bestanden er af.

Ik blijf het trouwens belachelijk vinden waarom Apple niet toestaat dat je bestanden op de Apple TV opslaat. Zeker nu ze dingen met 128GB uitbrengen. Als dat kon waren al die work arounds ook niet nodig geweest.

[ Voor 54% gewijzigd door PrimusIP op 19-10-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 24-03 15:14
10 New Features and Changes Introduced With 2022 Apple TV
  • A15 Bionic chip: The new Apple TV is equipped with the A15 Bionic chip for up to 50% faster performance than the previous model with the A12 Bionic chip. Apple says this results in improved responsiveness and faster navigation. Apple adds that graphics performance is up to 30% faster for smoother gaming.
  • 4GB of RAM: The new Apple TV is equipped with 4GB of RAM, compared to 3GB in the previous model, for improved responsiveness.
  • 128GB storage option: The new Apple TV is available with up to 128GB of storage, compared to a max of 64GB for the previous model.
  • HDR10+ support: In addition to Dolby Vision, the new Apple TV now supports HDR10+ content in supported apps.
  • Siri Remote with USB-C port: The new Siri Remote is equipped with a USB-C port instead of Lightning for charging.
  • Thinner and lighter design: Apple says the A15 Bionic chip's increased power efficiency allowed for the internal fan to be removed in the new Apple TV, resulting in the device having a more compact design that is around 12% thinner and around 50% lighter than the previous model.
  • No more "TV" branding on top: The new Apple TV no longer has "TV" imprinted on the top of the device and instead simply has a centered Apple logo.
  • Lower pricing: The new Apple TV starts at $129 with 64GB of storage, while the previous model started at $179 with 32GB of storage. While you need to spend $149 to get an Ethernet port, Thread support, and 128GB of storage, that's still cheaper than any of last year's models.
  • No charging cable in the box: The new Apple TV ships without a charging cable in the box for the Siri Remote, except in Brazil. Apple sells a new woven USB-C cable separately for $19.
  • Packaging changes: The new Apple TV comes in a slightly more rectangular box that no longer has outer plastic wrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:55

alienfruit

the alien you never expected

Hoe wil je dit apparaat gebruiken zonder oplaadkabel? Wat is dit voor iets stoms? Denkt Apple dat mijn huis vol zit met Lightning en USB-C stopcontacten? Apple draaft nu wel erg door imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46
alienfruit schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 01:27:
Hoe wil je dit apparaat gebruiken zonder oplaadkabel? Wat is dit voor iets stoms? Denkt Apple dat mijn huis vol zit met Lightning en USB-C stopcontacten? Apple draaft nu wel erg door imho
Gaat om een oplaadkabel voor de afstandsbediening. Die laad je sowieso vrij weinig op een persoonlijk gebruik ik die afstandsbediening helemaal niet. Het apparaat zelf kan gewoon met de meegeleverde kabel op het stroom aangesloten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dubbele opslag voor slechts $20,-, daar kunnen iPhone en iPad gebruikers slechts van dromen :'( Terwijl die dat sneller nodig hebben dan de gemiddelde Apple TV user :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-04 13:08
Scrtz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:30:
Gelukkig niet heel bijzonder die vernieuwde Apple TV 4K maar toch een beetje jammer gezien ik eind augustus de 2nd gen 4K nog gekocht heb..
Ik heb de mijne 1 oktober gekocht. Gelukkig bij deze shop 30 dagen bedenktijd, dus deze is gisteren retour gagaan. De 128gb versie is besteld. Helaas nu 2 weken zonder Apple TV.
Gelukkig valt het qua vernieuwing in jou geval mee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:55
Blem schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Ik heb de mijne 1 oktober gekocht. Gelukkig bij deze shop 30 dagen bedenktijd, dus deze is gisteren retour gagaan. De 128gb versie is besteld. Helaas nu 2 weken zonder Apple TV.
Gelukkig valt het qua vernieuwing in jou geval mee! ;)
Haha ja jij geluk :P Ik val net buiten de boot. Maar gelukkig niet heel boeiend inderdaad. Ik merk trouwens dat sinds het laatst tvOS mijn Steam Link niet meer stabiel is? Voorheen was het echt super, ik kon zelfs racegames spelen met echt enkel een paar MS delay.

Nu reageert de controller soms gewoon ~5 sec niet meer maar die is 100% niet stuk, werkt op PC namelijk perfect en SteamLink deed het voorheen dus ook goed.

Toevallig mensen die wel eens Steamlink gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Ook hier is de 4K (2021) gister retour gegaan :D Had 'm pas een week in huis. Voor een 3 jaar nieuwere SoC neem ik die moeite wel. Merkte met beide 4k modellen (A10X en A12 soc) regelmatig dat de interface soms lagt als je snel meerdere handelingen doet. Hopelijk is dat niet het geval met de A15.

[ Voor 12% gewijzigd door Frank op 20-10-2022 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-04 20:42
Frank schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:22:
Ook hier is de 4K (2021) gister retour gegaan :D Had 'm pas een week in huis. Voor een 3 jaar nieuwere SoC neem ik die moeite wel. Merkte met beide 4k modellen (A10X en A12 soc) regelmatig dat de interface soms lagt als je snel meerdere handelingen doet. Hopelijk is dat niet het geval met de A15.
Dan ben je waarschijnlijk de enige, ik heb nooit last gehad van enige lag op de Apple TV 4 (HD) of 4K 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk de enige, ik heb nooit last gehad van enige lag op de Apple TV 4 (HD) of 4K 2021.
Heb het met 3 verschillende Apple TV's gezien dus dat lijkt me sterk ;) Maar toegegeven het is behoorlijk mierenneuken. Merk het alleen als ik (te) snel meerdere handelingen doe met swipen door het menu. Dan zit er soms een vertraging van een seconde of 2 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 11:52
Hmmm, ik heb twee Apple TV's 4K 1st Gen 64GB (2017) en herken mij ook niet in een lag of ander soortige vertraging. Ik gebruik met beiden de originele Siri Remote, waarbij een van de ATV's ook nog eens in een afgesloten kastje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:45
Die hele interface voelt niet echt snappy maar 2 seconden lag heb ik nog niet meegemaakt.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Yucko schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:03:
humz, de HD versie is uit het assortiment. Ben benieuwd hoelang deze nog ondersteund gaat worden.
De HD wordt al 7 jaar ondersteund. Daar komt nog wel een paar jaar bij! En zelfs daarna blijft hij het nog wel even doen.
Voor het kijken via de verschillende streaming services is het nog een perfect apparaat, bv. in de slaapkamer en puberkamer waar nog FullHD tv's staan.
Zelfs op een 4K tv is een Apple TV HD een prima bron. De 4K resolutie wordt zwaar overschat, het is dat er vaak HDR bij zit, dat maakt het interessant.
Voor de woonkamer nu toch maar de upgrade naar 4K gemaakt *O*, al was de 64GB versie qua opslag ook voldoende geweest ivm het niet spelen van spelletje via de ATV, maar ja .. wil de boel wel bedraad aansluiten dus dan ben je veroordeeld tot de 128GB versie.
O, wat heb jij hier een groot offer gebracht!

Ik snap Apple hier niet, waarom moest de ethernet aansluiting van de basisversie verdwijnen, maar voor 20 euro meer heb je er één, en dubbele opslag (welke je niet nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 11:36

Yucko

One clown to rule them all !

ikweethetbeter schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:33:

[...]

O, wat heb jij hier een groot offer gebracht!

Ik snap Apple hier niet, waarom moest de ethernet aansluiting van de basisversie verdwijnen, maar voor 20 euro meer heb je er één, en dubbele opslag (welke je niet nodig hebt).
easy on the sarcasm :/

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:33:
Heel simpel toch? Ze kunnen waarschijnlijk zien dat een groot deel van Apple TV gebruikers uitsluitend wifi gebruikt. Hierdoor kunnen ze een goedkopere variant in de markt brengen die de concurrentie aan kan gaan met de rest. In Amerika kost deze maar $129. Dat is nog steeds aan het hoge eind maar genoeg om in het gesprek te komen met o.a. Roku etc. Markten buiten de VS zijn hierin geen factor.

Een ethernet poort kost natuurlijk geen €20 maar het is een slimme upsell techniek. Heb je het niet nodig dan koop je het niet. En doe je dat wel, ben je alsnog goedkoper uit dan voorheen.

[ Voor 12% gewijzigd door Frank op 21-10-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Yucko @Frank
Inderdaad, sarcasme.

Yucko, ik deel je verbazing dat Apple een versie met en een versie zonder ethernet uitbrengt. Maar, daar komt het punt van Frank, ik denk dat >95% van de gebruikers (misschien wel 99%) een Apple TV via wifi gebruikt. Mijn 3 Apple TV's werken allemaal via wifi, en ook op de Apple TV 4K 2021 waar ik geregeld een UHD HDR film met Dolby Atmos geluid op kijk (15-25GB voor 1,5 tot 2 uur film) levert dat geen problemen op.

Bekijk het van de zonnige kant: een Apple TV 4K 2022 met ethernet en 128GB opslag is goedkoper dan een Apple TV 4K 2021 met ethernet en 32GB opslag tot vorige week was.

De nieuwe ATV is beter en sneller en goedkoper, wat wil je nog meer? Daarvoor was mijn sarcasme bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 10:52
Verschillende webshops hebben een enorme prijsdrop van ATV 2021 4K 64GB! Prijsdaling van € 219,- naar 159,- Compenseert Apple deze webshops?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Jeuvie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:38:
Verschillende webshops hebben een enorme prijsdrop van ATV 2021 4K 64GB! Prijsdaling van € 219,- naar 159,- Compenseert Apple deze webshops?
Waarom zou Apple ze moeten compenseren?

Anders gezegd, compenseert Audi de garages als er een nieuw model op de markt komt en de oude verouderd is daardoor?

Denk gewoon dat de webshops minder marge op de koop nemen en de voorraad op willen maken. Daarom de price drops. Net als met Black Friday dan is het juist om de verkoop te stimuleren.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-04 19:54
Jeuvie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:38:
Er zullen vast diverse redenen mee spelen…
Het komt voor dat grijze import wordt geleverd.
Producten zijn mogelijk goedkoper in bv Engeland, Zwitserland of Tsjechie. De prijsdaling is dan vast ook minder, 169,-/189,- -> 159,- verkoopprijs.

Mogelijk dat Apple onder bepaalde voorwaarden ook producten retour neemt. En dat deze webshops met aanbieding de voorraad toch zelf kwijt moeten zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:27
Ik heb sinds kort een probleem met mijn apple tv.
Ik kan geen apps meer downloaden. Zowel eerder geinstalleerde als nieuwe apps wil hij niet meer downloaden. Het cirkeltje blijft steeds ronddraaien.

Ik heb de modem als eens opnieuw gestart, de atv al eens hersteld naar fabriekinstelling, tvOS 16 staat erop.
Er is nog genoeg opslag voorradig, is verbonden met internet, ... noem maar op, ik heb alles al gecontroleerd, ik ben ten einde raad.
Ik heb zelfs apple support al aan de lijn gehad en die wisten mij ook niet te helpen.
het betreft een atv 4k 2021.

Iemand ervaring met dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Valdourian op 22-10-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Valdourian schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:43:

Verkeerd topic.

[Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Huh wat raar, meestal blijven oude topics gewoon open bij nieuwe product versies, dacht dat dit topic dus alleen over de nieuwe ging.

Anyway
Valdourian schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:43:
Ik kan geen apps meer downloaden. Zowel eerder geinstalleerde als nieuwe apps wil hij niet meer downloaden. Het cirkeltje blijft steeds ronddraaien.

Ik heb de modem als eens opnieuw gestart, de atv al eens hersteld naar fabriekinstelling, tvOS 16 staat erop.
Er is nog genoeg opslag voorradig, is verbonden met internet, ... noem maar op, ik heb alles al gecontroleerd, ik ben ten einde raad.
Ik heb zelfs apple support al aan de lijn gehad en die wisten mij ook niet te helpen.

Ik zou hem nog een keer naar de fabrieksinstellingen zetten, bekabeld verbinden en desnoods een ander AppleID testen om te kijken of je dan nog steeds het probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Huh wat raar, meestal blijven oude topics gewoon open bij nieuwe product versies, dacht dat dit topic dus alleen over de nieuwe ging.

Anyway
[...]

Ik zou hem nog een keer naar de fabrieksinstellingen zetten, bekabeld verbinden en desnoods een ander AppleID testen om te kijken of je dan nog steeds het probleem hebt.
Net als het topic over de Apple Watch is het Apple TV een beetje een buitenbeentje. Normaal gesproken heb je inderdaad een apart topic per produkt. Ik vind deze keuze wel best, maar je zou eigenlijk daarnaast (conform tweakers beleid) nog een tvOS topic moeten hebben, maar dan zouden de produkt topics een beetje dood blijven. Dus zodoende alles in 1. Dezelfde lijn zouden ze van mij overigens door mogen trekken bij iPad/iPadOS en iphone/iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Precies, slaat nergens op om met 64 pagina's ineens een nieuw topic te starten. Maar goed, we zijn er nu toch. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 12:44
Ik heb nog een oude apple tv (A1625- 32gb), is het de moeite waard om over te stappen op de nieuwe? Waar ga ik vooral het verschil in merken behalve 4K, of is mijn oude Apple tv ook nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Hoi1966
Doet hij het niet meer?
Draaien je apps niet meer soepel?

Ik denk dat je oude Apple TV nog prima is. Wil je 4K kijken, of, imho belangrijker, HDR, dan is een nieuwe ATV 4K 2022 een prima aankoop.

Maar als je alleen de app van je televisieaanbieder (Ziggo / KPN / ...) gebruikt en je hebt een Netflix abonnement voor 1 (SD) of 2 (FHD) schermen, dan heb je niks aan 4K of HDR. Hou in dat geval je geld op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hoi1966 Ik denk dat hierboven al het belangrijkste is gezegd. Nog een kleine aanvulling. Mocht je willen gamen via de Apple TV kan ik me voorstellen dat een nieuwere ATV (met snellere cpu) voor een betere ervaring zou kunnen zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 22-10-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 12:44
ikweethetbeter schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:56:
@Hoi1966
Doet hij het niet meer?
Draaien je apps niet meer soepel?

Ik denk dat je oude Apple TV nog prima is. Wil je 4K kijken, of, imho belangrijker, HDR, dan is een nieuwe ATV 4K 2022 een prima aankoop.

Maar als je alleen de app van je televisieaanbieder (Ziggo / KPN / ...) gebruikt en je hebt een Netflix abonnement voor 1 (SD) of 2 (FHD) schermen, dan heb je niks aan 4K of HDR. Hou in dat geval je geld op de bank.
Ik kijk er vooral Viaplay, discovery plus en YouTube op. Werkt allemaal nog prima, maar soms heb ik het ideeën dat allemaal niet zo soepel meer loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:05
@Hoi1966 ik zou dan van de apps eens een frisse versie op je Apple TV zetten, een nieuwe installatie zeg maar.
Denk dat geheugen aardigheid is volgelopen, of hoe je dat ook benoemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik begin me toch wel te storen aan die Billie Eilish banner op Apple TV, ik zie al jaren iemand die ik totaal niet interessant vindt. Hoe krijg ik die vrouw mijn apparaat uit?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@THE_BASE
Die banner heb ik nog nooit gezien, het is me in ieder geval niet opgevallen.

Je zou de TV app naar de 2e rij kunnen verplaatsen, alleen de bovenste rij apps heeft banners...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:15:
Ik begin me toch wel te storen aan die Billie Eilish banner op Apple TV, ik zie al jaren iemand die ik totaal niet interessant vindt. Hoe krijg ik die vrouw mijn apparaat uit?
Settings > Apps > TV > Top Shelf aanpassen van 'What to Watch' naar 'Up Next'. Dan zie je alleen de content die in je Kijklijst staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Frank op 25-10-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.breg87
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-04 23:24
Weet iemand hoe ik gegarandeerd de nieuwe Apple TV 2022 op 4 november geleverd kan krijgen? Grootste kans bij Apple zelf of beter een andere webshop? Dan kan ik hem namelijk meenemen op reis die nacht. (Ik ben niet in de gelegenheid hem die dag bij bijvoorbeeld de Apple Store op te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-04 08:05
Op de appstore is de klacht nog niet verholpen met 16.1 update.
Wat is de klacht je kan niet alle apps meer bekijken zoals bij gratis apps
kon je met de firmware 15 wel bekijken je kon toen aan klikken bekijk alle gratis apps
nu zie je maar beperkte apps, dat was al bij firmware 16.0.
Heb contact gehad met Apple die zegt dat het waarschijnelijk een bewuste keuze is .
Alleen als er genoeg feedback of klachten worden gegeven komt het wel weer terug op de appstore.
Dus graag feed back geven alvast bedankt.

https://www.apple.com/feedback/apple-tv/

Nog een bug gezien als je bij HBOmax games of thrones kijkt en de automatische beeld aanpassing staat
aan dan gebeurd regelmatig een melding dat die aflevering niet kan afspelen.
Is vooral bij 4k series of films zet je de auto beeldaanpassing uit dan is het goed.
Was niet bij de firmware 16.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
d.breg87 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:54:
Weet iemand hoe ik gegarandeerd de nieuwe Apple TV 2022 op 4 november geleverd kan krijgen? Grootste kans bij Apple zelf of beter een andere webshop? Dan kan ik hem namelijk meenemen op reis die nacht. (Ik ben niet in de gelegenheid hem die dag bij bijvoorbeeld de Apple Store op te halen)
Lijkt me dat je overal wel terecht kan met day-en-date levering. Apple TV is niet bepaald populair ;)

Coolblue heeft em al staan als 'binnenkort leverbaar'. Wellicht bezorgen ze het dan zelfs in de ochtend op de fiets als ze dat in je regio doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Frank op 25-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Frank schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:09:
[...]

Settings > Apps > TV > Top Shelf aanpassen van 'What to Watch' naar 'Up Next'. Dan zie je alleen de content die in je Kijklijst staat.
Het idee was goed, maar het staat onder de knop Muziek, waar je het ook kunt aanpassen naar mijn onlangs toegevoegde albums. Maar ik vind echt dat die Billie wel eens vervangen mag worden.

[ Voor 17% gewijzigd door THE_BASE op 25-10-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik zag de nieuwste Apple TV Remote bij Paradigit voor 15 euro, maar klopt dit wel? Er staat geen foto bij, maar via de Pricewatch kwam ik er terecht.

Zie link.

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 29-10-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:31
syltheboy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:05:
Ik zag de nieuwste Apple TV Remote bij Paradigit voor 15 euro, maar klopt dit wel? Er staat geen foto bij, maar via de Pricewatch kwam ik er terecht.

Zie link.
Merk: KlikAanKlikUit :D

Maar het productnummer klopt. Heb er een besteld. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
La1974 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Ik durf het niet zo, zou er wel 2 willen bestellen omdat dan de verzending gratis is maar straks klopt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
syltheboy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

Ik durf het niet zo, zou er wel 2 willen bestellen omdat dan de verzending gratis is maar straks klopt het niet.
Dan krijg ik mijn geld terug. Simpel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
La1974 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

Dan krijg ik mijn geld terug. Simpel toch?
Ik heb er toch 2 besteld en anders moet het weer terug, mocht het niet goed zijn. In het verleden heb ik voor de iPad 1 een paar Apple toetsenbord-docks voor weinig op de kop kunnen tikken bij Dixons (geloof ik), door een prijsfout.

[ Voor 22% gewijzigd door syltheboy op 29-10-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Het zoeken naar apps in de store is nog steeds niet opgelost. Overzicht populairste apps gaat niet verder dan 15 suggesties. Heeft niemand bij Apple door hoe belachelijk dit is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Laatste tvOS update heeft iets aangepast in de videoplayer. Deze begint altijd in de pauze stand waarna je ‘m zelf moet starten. Echter geeft dit problemen bij livestreams zoals bijvoorbeeld ViaPlay, aangezien deze dan het programma vanaf het begin start i.p.v. op het live moment. Erg irritant.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Ik heb er toch 2 besteld en anders moet het weer terug, mocht het niet goed zijn. In het verleden heb ik voor de iPad 1 een paar Apple toetsenbord-docks voor weinig op de kop kunnen tikken bij Dixons (geloof ik), door een prijsfout.
Inmiddels zijn ze niet meer beschikbaar. ;) Logisch, voor die 15 euro per stuk. :P

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 30-10-2022 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rivanov schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:15:
Laatste tvOS update heeft iets aangepast in de videoplayer. Deze begint altijd in de pauze stand waarna je ‘m zelf moet starten. Echter geeft dit problemen bij livestreams zoals bijvoorbeeld ViaPlay, aangezien deze dan het programma vanaf het begin start i.p.v. op het live moment. Erg irritant.
Iets om in de gaten te houden inderdaad. Dacht er niet teveel bij na maar zoiets viel me op toen ik een wedstrijd startte einde middag.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50
Hey dat viel me ook al op maar niet direct de link gelegd met de update. Uiteraard lag het volgens sommigen hier aan ViaPlay 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Miki schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:29:
[...]

Hey dat viel me ook al op maar niet direct de link gelegd met de update. Uiteraard lag het volgens sommigen hier aan ViaPlay 8)7
Netflix heeft hetzelfde issue. Alle apps die de built-in tvOS speler gebruiken.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een test gedaan met de Viaplay app. De F1 uitzending is om 19:25 gestart, maar kon gewoon direct live kijken. Ik heb overigens een ATV 4K 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

Netflix doet het bij mij ook gewoon goed. Of ik begrijp het probleem.
Kan het wellicht aan het soort remote liggen? Ik heb nog de oude, dus klikken met touchpad vs button.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 30-10-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb je de meest recente tvOS versie? 16.1.
Het probleem bij Netflix, is dat een aflevering die je start meteen in de pauze stand staat. Je moet dus nogmaals op Play drukken om daadwerkelijk af te spelen.

En dit gebeurt dus bijvoorbeeld bij ViaPlay ook. Maar als je dan op Play drukt, dan wordt een live uitzending weer vanaf het begin gestart en moet je dus helemaal doorspoelen naar het live moment.

[ Voor 81% gewijzigd door Rivanov op 30-10-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50
Ik probeer nu het te reproduceren maar de stream start nu direct door op tvOS 16.1 met de live F1 stream van ViaPlay.

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 30-10-2022 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rivanov schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:18:
Maar als je dan op Play drukt, dan wordt een live uitzending weer vanaf het begin gestart en moet je dus helemaal doorspoelen naar het live moment.
Als ik het me goed herinner deed ik 'terug' en dan 'bekijk live' en dan was het goed.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

Vaag, ik kijk dan wel geen F1 maar op ander apps die de default gebruiken heb ik nergens last van.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:18:
Heb je de meest recente tvOS versie? 16.1.
Het probleem bij Netflix, is dat een aflevering die je start meteen in de pauze stand staat. Je moet dus nogmaals op Play drukken om daadwerkelijk af te spelen.

En dit gebeurt dus bijvoorbeeld bij ViaPlay ook. Maar als je dan op Play drukt, dan wordt een live uitzending weer vanaf het begin gestart en moet je dus helemaal doorspoelen naar het live moment.
Mijn ATV is inderdaad voorzien van de laatste update (geen beta). Bij zowel Netflix (stream start gelijk, geen extra klik op Play nodig) als Viaplay (direct live stream) gaat het goed.
Ik heb overigens een eenvoudige setup: atv direct aangesloten op de tv. Nog even gespeeld met geluid over tv of over Homepod mini’s. Maar geen verschil gemerkt. Jouw probleem kan ik niet reproduceren.
Heb je de apps al eens hard afgesloten en/of de atv opnieuw opgestart?

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 30-10-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Dit viel mij ook op. Ik dacht dat het aan Viaplay lag. Heb jij al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
BramViking schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:49:
[...]

Dit viel mij ook op. Ik dacht dat het aan Viaplay lag. Heb jij al een oplossing gevonden?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg vaag dat dit probleem niet door iedereen wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Het zou ik juist blij mee zijn. Zo irritant dat je niet altijd standaard de keuze krijgt tussen ‘Vanaf het begin’ en ‘Live’.

Bij sommige aanbieders heb je dit maar niet bij alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
La1974 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:08:
[...]

Het zou ik juist blij mee zijn. Zo irritant dat je niet altijd standaard de keuze krijgt tussen ‘Vanaf het begin’ en ‘Live’.

Bij sommige aanbieders heb je dit maar niet bij alle.
Haha dat is het probleem. Als je zegt: vanaf live.. dan pauzeeer hij alsnog.
Nogmaals. Dit is een videoplayer bug. Want ook in Netflix doet hij dit, en daar heb je geen Vanaf het begin of live optie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Netflix lijkt sowieso niet lekker te werken in 16.1. Veel buffering als ik terug/vooruit skip en wanneer een nieuwe aflevering automatisch begint is het info schermpje blank. Hopelijk hebben ze het door want ze updaten die app niet vaak.

Edit: Op de 2021 ATV4K

[ Voor 5% gewijzigd door Frank op 31-10-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:45
Frank schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:00:
Hopelijk hebben ze het door want ze updaten die app niet vaak.
Vrees dat je gewoon zult moeten wachten tot naar verwachting half december 16.2 uit komt.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht je problemen ervaren met de video player in iOS 16.1 vermeld dan ook gelijk even welke versie je gebruikt van de ATV. Zelf heb ik een ATV 4K 2017 en ervaar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
bruce. schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:40:
Op de appstore is de klacht nog niet verholpen met 16.1 update.
Wat is de klacht je kan niet alle apps meer bekijken zoals bij gratis apps
kon je met de firmware 15 wel bekijken je kon toen aan klikken bekijk alle gratis apps
nu zie je maar beperkte apps, dat was al bij firmware 16.0.
Heb contact gehad met Apple die zegt dat het waarschijnelijk een bewuste keuze is .
Alleen als er genoeg feedback of klachten worden gegeven komt het wel weer terug op de appstore.
Dus graag feed back geven alvast bedankt.

https://www.apple.com/feedback/apple-tv/

Nog een bug gezien als je bij HBOmax games of thrones kijkt en de automatische beeld aanpassing staat
aan dan gebeurd regelmatig een melding dat die aflevering niet kan afspelen.
Is vooral bij 4k series of films zet je de auto beeldaanpassing uit dan is het goed.
Was niet bij de firmware 16.0.
Iemand hier nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:34

amphora

Websites & Fotografie

bruce. schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:29:
[...]

Iemand hier nog ervaring mee?
Ga er maar niet van uit dat Apple dit voor je gaat aanpassen. Waarschijnlijk is uit onderzoek gebleken dat gratis apps scheiden niet goed is voor de winst.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
meesje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:11:
Mocht je problemen ervaren met de video player in iOS 16.1 vermeld dan ook gelijk even welke versie je gebruikt van de ATV. Zelf heb ik een ATV 4K 2017 en ervaar geen problemen.
Goed punt, even toegevoegd :)

Ik blijf het wel apart vinden hoe de ATV4K 2017 nooit dit soort problemen lijkt te hebben. heb die zelf tot vorig jaar gebruikt en daar had ik eigenlijk ook nooit problemen. De 2021 ATV4K heeft daarentegen al vanaf het begin problemen. Afgelopen jaar was er constant wel gedoe met atmos dropouts, beeld flickering en playback problemen met bepaalde type lokale bestanden. Problemen die de 2017 ATV4K zover ik weet niet heeft gehad. Geen idee of dat toeval is of dat er een onderliggende reden voor is. Maar het is te hopen dat de 2022 variant dit verhelpt. Voor de zekerheid de pre-order maar geannuleerd om reviews en ervaringen af te wachten. En auto-update uitgeschakeld :').

[ Voor 12% gewijzigd door Frank op 31-10-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
La1974 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

@La1974 Inderdaad KlikAanKlikUit, dus dat wordt terugsturen. :(

Zelfs op de bon staat Apple Siri Remote. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 31-10-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
syltheboy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:21:
[...]

@La1974 Inderdaad KlikAanKlikUit, dus dat wordt terugsturen. :(

Zelfs op de bon staat Apple Siri Remote. 8)7
Heb je hem al binnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
La1974 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Heb je hem al binnen dan?
Ja, anders zei ik nog niks. Ik ben benieuwd wat jij binnen krijgt.

Update: Inmiddels is het pakket weer terug bij Paradigit. De betreffende webpagina hebben ze ook aangepast, waardoor nu wel duidelijk is dat het om een KlikAanKlikUit-afstandsbediening gaat. @La1974 Hoe is het bij jou afgelopen?

[ Voor 57% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
amphora schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:09:
[...]

Ga er maar niet van uit dat Apple dit voor je gaat aanpassen. Waarschijnlijk is uit onderzoek gebleken dat gratis apps scheiden niet goed is voor de winst.
Het is ook bij de betaalde apps zo niet alleen bij de gratis.
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.