Opmerkingen
Dit topic is aangemaakt op advies van de moderator van Apple Talk (en besproken in een privébericht). Zie het volgende bericht.Staan er onjuistheden of missen er zaken in de topicstart? Tag mij dan even via @robcoenen of stuur mij een privébericht. Ik zal het dan aanpassen. Mocht je mede-auteur willen worden van het topic dan mag er ook een privébericht gestuurd worden.
AirTags vereisen een apparaat met iOS 14.5 / iPadOS 14.5. Voor vragen over deze besturingssystemen kan men hier terecht.
AirTags
:strip_exif()/f/image/RHxxaUUT8FE9EzGVGn3x1m6I.jpg?f=fotoalbum_large)
Over AirTags
Met AirTag hoef je nooit meer lang naar je spullen te zoeken. Maak er eentje vast aan je sleutels en stop een andere in je tas. Ze verschijnen automatisch op de kaart in de ‘Zoek mijn’‑app, waar je ook kunt zien waar je Apple devices zijn, en waar je familie en vrienden uithangen.Apple heeft de AirTags geintroduceert op het Spring Loaded event, een accessoire dat helpt bij het bijhouden en terugvinden van de voorwerpen met de app Zoek mijn van Apple. AirTags maken gebruik van het wereldwijde Find My netwerk en kan helpen bij het lokaliseren van een verloren voorwerp, terwijl de locatiegegevens privé en anoniem blijven dankzij end-to-end-encryptie. AirTag is verkrijgbaar in één en vier verpakkingen voor respectievelijk €35,- en €119, en zal vanaf vrijdag 30 april verkrijgbaar zijn.
Hoe het werkt
Heb je iets op een heel andere plek laten liggen, dan kun je je AirTag opsporen met behulp van het ‘Zoek mijn’-netwerk, dat bestaat uit honderden miljoenen iPhones, iPads en Macs overal ter wereld.Je AirTag zendt een beveiligd Bluetooth-signaal uit, dat kan worden opgepikt door devices in het ‘Zoek mijn’-netwerk. Die sturen de locatie van je AirTag naar iCloud. Vervolgens zie je op de kaart in de ‘Zoek mijn’-app waar dat is. Dit hele proces is anoniem en is versleuteld.
Net als bij je andere Apple devices kun je de Verloren-modus inschakelen voor AirTag. Je krijgt dan automatisch een melding zodra de AirTag wordt gedetecteerd door een device in het netwerk. Je kunt ook instellen dat mensen je contactgegevens ontvangen zodra ze je AirTag aantikken met een smartphone die geschikt is voor NFC.
Privacy
Jij bent de enige die kan zien waar je AirTag is. Je locatiegegevens en geschiedenis worden nooit bewaard op de AirTag zelf. Devices die de locatie van je AirTag doorgeven, blijven ook anoniem, en die locatiegegevens zijn van begin tot eind versleuteld. Dus ook Apple is niet op de hoogte van de locatie van je AirTag of de identiteit van de devices die helpen met zoeken.AirTag is ontworpen om ongewenst volgen te ontmoedigen. Als de AirTag van iemand anders tussen jouw spullen terechtkomt, ziet je iPhone dat jij ’m meeneemt en krijg je daar een melding van. Als je ’m na een tijdje nog niet hebt gevonden, laat de AirTag een geluid horen.
Ben je toevallig bij een vriend die ook een AirTag heeft, of zit je in de trein met een heleboel mensen met een AirTag? Geen zorgen. Je krijgt de meldingen alleen te zien als de eigenaar niet meer bij de AirTag in de buurt is.
Functionaliteiten
- Je kunt een geluid afspelen op de ingebouwde speaker. Ga naar de nieuwe tab Items in de ‘Zoek mijn’-app of zeg “Hé, Siri. Zoek mijn AirTag”.
- Als je AirTag dichtbij is, kan je iPhone je er direct naartoe brengen met ‘Nauwkeurig zoeken’. Dankzij de ingebouwde Ultra Wideband-technologie (iPhone 11 en nieuwer) zie je precies welke richting je uit moet en hoe ver.
- Eén tikje volstaat om je AirTag aan je iPhone of iPad te koppelen. Geef je AirTag een naam, bevestig ’m aan het gewenste voorwerp en klaar. Wil je AirTag-meldingen op je Apple Watch? Dat kan ook.
- AirTag doet tot een jaar met een standaardbatterij (C2032) die je eenvoudig kunt vervangen. Je iPhone geeft aan wanneer het tijd is voor een nieuwe batterij.
- Stel dat er een AirTag aan je sleutels zit en je ze in een plas laat vallen. Of je morst er iets overheen. Geen probleem. Je AirTag is waterbestendig (IP67).
- Als je een AirTag koopt op apple.com of via de Apple Store-app, kun je er een inscriptie op laten zetten van je initialen. Of van een emoji. Of allebei. Gratis.
Find My network
Het Find My Network Accessory Program, dat deel uitmaakt van het Made for iPhone-programma (MFi), is ontworpen voor ontwikkelaars van accessoires die een bestaand of nieuw product willen verbinden met het Zoek mijn-netwerk. Hierbij moeten ze dezelfde privacybescherming bieden die Apple stelt aan het gebruik van het 'Works with Apple Find My' programma.Later in het voorjaar kunnen ontwikkelaars ook gebruik maken van de de Ultra Wideband-technologie in Apple devices (met een U1-chip), waardoor ze een nauwkeuriger, richtinggevoelig resultaat krijgen wanneer een device in de buurt is.
Voor meer informatie over het Find My network, zie de Apple website.
Aanvullingen uit de community
[ Voor 45% gewijzigd door robcoenen op 10-05-2021 09:07 ]