Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Opmerkingen

Dit topic is aangemaakt op advies van de moderator van Apple Talk (en besproken in een privébericht). Zie het volgende bericht.

Staan er onjuistheden of missen er zaken in de topicstart? Tag mij dan even via @robcoenen of stuur mij een privébericht. Ik zal het dan aanpassen. Mocht je mede-auteur willen worden van het topic dan mag er ook een privébericht gestuurd worden.

AirTags vereisen een apparaat met iOS 14.5 / iPadOS 14.5. Voor vragen over deze besturingssystemen kan men hier terecht.

AirTags

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0r65Exb75qLwVAyuIcKVfmeC-sM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHxxaUUT8FE9EzGVGn3x1m6I.jpg?f=fotoalbum_large
Over AirTags
Met AirTag hoef je nooit meer lang naar je spullen te zoeken. Maak er eentje vast aan je sleutels en stop een andere in je tas. Ze verschijnen automatisch op de kaart in de ‘Zoek mijn’‑app, waar je ook kunt zien waar je Apple devices zijn, en waar je familie en vrienden uithangen.

Apple heeft de AirTags geintroduceert op het Spring Loaded event, een accessoire dat helpt bij het bijhouden en terugvinden van de voorwerpen met de app Zoek mijn van Apple. AirTags maken gebruik van het wereldwijde Find My netwerk en kan helpen bij het lokaliseren van een verloren voorwerp, terwijl de locatiegegevens privé en anoniem blijven dankzij end-to-end-encryptie. AirTag is verkrijgbaar in één en vier verpakkingen voor respectievelijk €35,- en €119, en zal vanaf vrijdag 30 april verkrijgbaar zijn.
Hoe het werkt
Heb je iets op een heel andere plek laten liggen, dan kun je je AirTag opsporen met behulp van het ‘Zoek mijn’-netwerk, dat bestaat uit honderden miljoenen iPhones, iPads en Macs overal ter wereld.

Je AirTag zendt een beveiligd Bluetooth-signaal uit, dat kan worden opgepikt door devices in het ‘Zoek mijn’-netwerk. Die sturen de locatie van je AirTag naar iCloud. Vervolgens zie je op de kaart in de ‘Zoek mijn’-app waar dat is. Dit hele proces is anoniem en is versleuteld.

Net als bij je andere Apple devices kun je de Verloren-modus inschakelen voor AirTag. Je krijgt dan automatisch een melding zodra de AirTag wordt gedetecteerd door een device in het netwerk. Je kunt ook instellen dat mensen je contact­gegevens ontvangen zodra ze je AirTag aantikken met een smartphone die geschikt is voor NFC.
Privacy
Jij bent de enige die kan zien waar je AirTag is. Je locatie­gegevens en geschiedenis worden nooit bewaard op de AirTag zelf. Devices die de locatie van je AirTag doorgeven, blijven ook anoniem, en die locatie­gegevens zijn van begin tot eind versleuteld. Dus ook Apple is niet op de hoogte van de locatie van je AirTag of de identiteit van de devices die helpen met zoeken.

AirTag is ontworpen om ongewenst volgen te ontmoedigen. Als de AirTag van iemand anders tussen jouw spullen terechtkomt, ziet je iPhone dat jij ’m meeneemt en krijg je daar een melding van. Als je ’m na een tijdje nog niet hebt gevonden, laat de AirTag een geluid horen.

Ben je toevallig bij een vriend die ook een AirTag heeft, of zit je in de trein met een heleboel mensen met een AirTag? Geen zorgen. Je krijgt de meldingen alleen te zien als de eigenaar niet meer bij de AirTag in de buurt is.
Functionaliteiten
  • Je kunt een geluid afspelen op de ingebouwde speaker. Ga naar de nieuwe tab Items in de ‘Zoek mijn’-app of zeg “Hé, Siri. Zoek mijn AirTag”.
  • Als je AirTag dichtbij is, kan je iPhone je er direct naartoe brengen met ‘Nauwkeurig zoeken’. Dankzij de ingebouwde Ultra Wideband-technologie (iPhone 11 en nieuwer) zie je precies welke richting je uit moet en hoe ver.
  • Eén tikje volstaat om je AirTag aan je iPhone of iPad te koppelen. Geef je AirTag een naam, bevestig ’m aan het gewenste voorwerp en klaar. Wil je AirTag-meldingen op je Apple Watch? Dat kan ook.
  • AirTag doet tot een jaar met een standaardbatterij (C2032) die je eenvoudig kunt vervangen. Je iPhone geeft aan wanneer het tijd is voor een nieuwe batterij.
  • Stel dat er een AirTag aan je sleutels zit en je ze in een plas laat vallen. Of je morst er iets overheen. Geen probleem. Je AirTag is waterbestendig (IP67).
  • Als je een AirTag koopt op apple.com of via de Apple Store-app, kun je er een inscriptie op laten zetten van je initialen. Of van een emoji. Of allebei. Gratis.

Find My network

Het Find My Network Accessory Program, dat deel uitmaakt van het Made for iPhone-programma (MFi), is ontworpen voor ontwikkelaars van accessoires die een bestaand of nieuw product willen verbinden met het Zoek mijn-netwerk. Hierbij moeten ze dezelfde privacybescherming bieden die Apple stelt aan het gebruik van het 'Works with Apple Find My' programma.

Later in het voorjaar kunnen ontwikkelaars ook gebruik maken van de de Ultra Wideband-technologie in Apple devices (met een U1-chip), waardoor ze een nauwkeuriger, richtinggevoelig resultaat krijgen wanneer een device in de buurt is.

Voor meer informatie over het Find My network, zie de Apple website.

Aanvullingen uit de community

[ Voor 45% gewijzigd door robcoenen op 10-05-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:37
Wat mij betreft een geniale 'uitvinding' weer van Apple. geen extra abonnementen nodig en je kunt erop los taggen. persoonlijk vind ik de prijs meevallen als je er geen abbo bij hoeft te hebben

[ Voor 4% gewijzigd door bakkie1985 op 21-04-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 10:26
Ik wou eigenlijk 2 AirTags aanschaffen (voor mijn tas en sleutels, maar vanwege de prijs van de 4-pack ga ik toch een 4-pack kopen. 1 AirTag gaat in de case van mijn Nintendo Switch en de andere gaat weer in een tas die ik minder vaak gebruik.
Ik had een tijdje terug twee Tiles maar de app slurpte zoveel batterij dat ik die maar heb teruggebracht. Daarnaast is het Find My-netwerk van Apple veel groter dan die van Tile dus dat is ook mooi.

Nu zag ik op MacRumors het volgende:
Lost AirTags Can Be Read By NFC-Enabled iPhones and Android Devices
How to Disable an Unknown AirTag Found Moving With You to Prevent Being Tracked

Dat eerste is juist heel goed, maar ik maak mij wel zorgen over het tweede punt. Als mijn sleutels worden gestolen, dan kan de dief dus de meldingen uitzetten en zelfs de AirTag vinden om deze AirTag vervolgens weg te gooien.
Zie ik nu iets over het hoofd of werkt dit niet zo in Lost Mode?

[ Voor 9% gewijzigd door VirinR op 21-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch wel enthousiast over de AirTags.

Heb nu een aantal Tile pro's maar op een of andere manier mist dat bedrijf een beetje visie ofz, app is bruikbaar maar niet fijn en netwerk is natuurlijk veel kleiner (Vermist gemelde Tile werd bijvoorbeeld nooit gevonden hier in de randstad).

Dus vrijdag klaar zitten voor een 4 pack en 2x de lederen sleutelhanger.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Heerlijk simpel apparaat. Ga er 1 halen voor de sleutel bos en 1 voor in de auto tijdens festivals ofzo. Niet meer zoeken naar de auto is wel fijn! Gebruikte de functionaliteit al enige tijd met me Watch als ik weer eens de foon kwijt ben dus dit werkt echt fantastisch

[ Voor 29% gewijzigd door dglavimans op 21-04-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ze lijken mij niet bedoeld om diefstal tegen te gaan. Het duurt even maar uiteindelijk zullen dieven het herkennen en er naar op zoek gaan (om de buit te vinden danwel het tracken uit te schakelen). Gooien het in een vuilniswagen, de magnetron, jam het signaal, etc.

Ik zou toch vraagtekens bij privacy zetten. End-to-end encryptie betekend dat Apple wel een backend heeft waar wellicht data te koppelen valt. Ik heb nog niet naar keymanagement gekeken maar MS vind het leuk om de optie te bieden om je keys in de cloud op te slaan. Dan is je privacy al snel weg. Wie weet kan een knappe kop de keys via een exploit op termijn ook wel uit het device vissen en daarna locatie history bekijken.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hopelijk bouwen ze dit in de airpods. hoe vaak ik die moet gaan zoeken....
sh4d0wman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:22:
Ze lijken mij niet bedoeld om diefstal tegen te gaan. Het duurt even maar uiteindelijk zullen dieven het herkennen en er naar op zoek gaan (om de buit te vinden danwel het tracken uit te schakelen). Gooien het in een vuilniswagen, de magnetron, jam het signaal, etc.
ik heb nu wat baseus trackers in mijn portemonnee/tassen. maar een airtag in een geheim zakje in je kofferbak en dan is het echt niet makkelijk te vinden. zeker niet voor de gelegenheidsdief.

airtag ook graag inbouwen bij macbooks/etc.

[ Voor 80% gewijzigd door kmf op 21-04-2021 12:15 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

VirinR schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:10:
Ik wou eigenlijk 2 AirTags aanschaffen (voor mijn tas en sleutels, maar vanwege de prijs van de 4-pack ga ik toch een 4-pack kopen. 1 AirTag gaat in de case van mijn Nintendo Switch en de andere gaat weer in een tas die ik minder vaak gebruik.
Ik had een tijdje terug twee Tiles maar de app slurpte zoveel batterij dat ik die maar heb teruggebracht. Daarnaast is het Find My-netwerk van Apple veel groter dan die van Tile dus dat is ook mooi.

Dat eerste is juist heel goed, maar ik maak mij wel zorgen over het tweede punt. Als mijn sleutels worden gestolen, dan kan de dief dus de meldingen uitzetten en zelfs de AirTag vinden om deze AirTag vervolgens weg te gooien.
je kan in ieder geval je airtag terugvinden https://www.macrumors.com...y-sound-after-three-days/

in mijn geval maak ik me minder zorgen over diefstal van sleutels, maar mere kwijtraken. zoals laatst, was ik mijn fietssleutels kwijt. uit jaszak gevallen en teruggevonden met teruglopen.
ik heb nu de baseus tracker. ik kan dan zien wanneer ik die voor het laatst had en kan dan meer pinppointen waar ik moet zoeken

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

kmf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:12:
ik heb nu wat baseus trackers in mijn portemonnee/tassen. maar een airtag in een geheim zakje in je kofferbak en dan is het echt niet makkelijk te vinden. zeker niet voor de gelegenheidsdief.

airtag ook graag inbouwen bij macbooks/etc.
De tag maakt het juist makkelijker om kostbaarheden te vinden die aan het zicht ontrokken zijn:
"The U1 chip uses a 6-8.5GHz frequency band to transmit signals at a short-range "
Afgelopen dagen was er weer een actie tegen mobiele boevenbendes. Reken maar dat als de tag populair begint te worden ze een frequency scanner meenemen. Dat kost tegenwoordig weinig meer. Dan kunnen ze het signaal opvangen en als het sterker wordt zijn ze in de buurt. Ook fijn om over een parkeerplaats te lopen of langs vakantiehuisjes en je weet waar je moet zijn.

Elk voordeel heeft een nadeel :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:16
VirinR schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:10:

Het is ook niet bedoeld, denk ik, als diefstalbeveiliging. Een airtag is sowieso goed zichtbaar aan een sleutelbos en met een hamer kan je 'm ook uitschakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:29
Wilde er eentje in de auto plaatsen. Maar als mijn vrouw dan de auto meeneemt gaat dr iPhone piepen dat er een verborgen Airtag meereist? Dat is wel een domper.

Of kun je een Airtag koppelen aan 2 gebruikers? Via gezinsdelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01

The Chosen One

Zie signature!

Wat ik nog in een ander topic poste;
Ene kant logisch, anders wordt het echt een stalking device. Zou je de speaker nog kunnen 'uitschakelen' om te voorkomen dat hij geluid maakt?

Hoe nauwkeurig is "niet nauwkeurig zoeken"? Niks van bekend of werkt dat zoals andere apparaten/tiles nu al doen?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:52
Interessante technologie / gadget, maar ik begrijp de usecases echt niet. Sleutels zitten in mijn broekzak, tas raak je ook niet kwijt, en mijn auto kan ik met de app van mijn auto ook wel terugvinden (in het zeer zeldzame geval dat ik het niet meer precies weet).

Serieuze vraag: is dit product gericht op slordige mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

The Chosen One schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:41:
(...)

Hoe nauwkeurig is "niet nauwkeurig zoeken"? Niks van bekend of werkt dat zoals andere apparaten/tiles nu al doen?
Toevallig enkele weken geleden ervaring mee opgedaan met mijn iPad (zonder wi-fi en GPS, waardoor er ook gebruik is gemaakt van het "Find My" netwerk) - in het keynote topic heb ik er een stukje over geschreven.

Dat "niet nauwkeurig zoeken" is dus simpelweg zo'n blauwe GPS dot op een kaart. Iedere keer als er een onbekende iPhone (/ander iDevice/Mac) in de buurt komt van zo'n AirTag wordt in feite de locatie van die onbekende iPhone gebruikt als locatie van de AirTag. Die onbekende iPhone upload de (versleutelde) locatie van die AirTag dan weer naar Apple.

Dit artikel, uit 2009 toen het vernieuwde "Find My" netwerk net was aangekondigd, legt het nog wat dieper uit en is - als het binnen je interessegebied ligt - zeer interessant: https://www.wired.com/sto...y-cryptography-bluetooth/ :)

Edit: en als tip nog: een AirTag verwerken in bijv. je iPhone hoesje is niet aan te raden. Je iPhone functioneert namelijk als een AirTag als er geen GPS en/of internetverbinding aanwezig is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 21-04-2021 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
upje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:47:
Interessante technologie / gadget, maar ik begrijp de usecases echt niet. Sleutels zitten in mijn broekzak, tas raak je ook niet kwijt, en mijn auto kan ik met de app van mijn auto ook wel terugvinden (in het zeer zeldzame geval dat ik het niet meer precies weet).

Serieuze vraag: is dit product gericht op slordige mensen?
Nou ik weet niet of je direct slordig bent als je wel eens je sleutels kwijt raakt maar om die reden heb ik nu in ieder geval tiles.

Zeker toen ik nog dagelijks naar kantoor ging gebeurde dat regelmatig. Dan geeft het mij best wat rust in de bovenkamer als ik kan zien dat ze nog op kantoor liggen en niet op de parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
vanaalten schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:17:
[...]

Het is ook niet bedoeld, denk ik, als diefstalbeveiliging. Een airtag is sowieso goed zichtbaar aan een sleutelbos en met een hamer kan je 'm ook uitschakelen. :)
Klopt, daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.
The Verge heeft trouwens een lijstje met AirTag-accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:37
Voer het eventueel terug vinden van je sleutels (jas, tas, keukenlade, etc.) kan het wellicht handig zijn. Maar voor een use case als in een auto (om deze terug te kunnen vinden op een grote parkeerplaats) werkt dit toch helemaal niet? Dan moet er toch toevallig net iemand met een iPhone in de buurt van je auto staan? Of werkt dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Het kan wel werken voor zulke situaties maar zeker niet direct. Er moeten mensen langs gaan lopen met een iWatch/iPhone NADAT jij zegt "auto lost" toch? En dan 4/5G hebben of bij een wifi punt komen.
Kan, maar niet super praktisch. Dan moet wanneer je weggaat dat al doen, maar ja, dan kun je net zo goed een foto maken van waar je auto staat.

[ Voor 201% gewijzigd door The Chosen One op 21-04-2021 17:12 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 10:53

Kek

3flix

Doe mij maar een pack van 4, vriendin is altijd dingen kwijt dus zij krijgt er 3, kan ik ook nog 1 aan mn sleutels hangen ofzo :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
The Chosen One schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:08:
Het kan wel werken voor zulke situaties maar zeker niet direct. Er moeten mensen langs gaan lopen met een iWatch/iPhone NADAT jij zegt "auto lost" toch? En dan 4/5G hebben of bij een wifi punt komen.
Kan, maar niet super praktisch. Dan moet wanneer je weggaat dat al doen, maar ja, dan kun je net zo goed een foto maken van waar je auto staat.
Er wordt dan ook gebruik gemaakt van de gps van andermans iPhone?
Voor verloren auto maak ik wel gebruik van de CarPlay/Apple Maps functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

meesje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:02:
Voer het eventueel terug vinden van je sleutels (jas, tas, keukenlade, etc.) kan het wellicht handig zijn. Maar voor een use case als in een auto (om deze terug te kunnen vinden op een grote parkeerplaats) werkt dit toch helemaal niet? Dan moet er toch toevallig net iemand met een iPhone in de buurt van je auto staan? Of werkt dit anders?
The Chosen One schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:08:
Als je zelf een iPhone hebt, dan zal die natuurlijk de locatie van de AirTag doorsturen naar Apple's servers. En dat gaat natuurlijk door totdat je buiten bereik bent van de AirTag. 10 uur later: als er dan verder helemaal niemand meer in de buurt komt van jouw auto, dan zal de laatst gerapporteerde locatie 10 uur oud zijn... maar als het goed is is die auto niet verplaatst, waardoor dat niet uitmaakt ;)

En mocht er wel iemand met een iPhone in de buurt komen of in de buurt parkeren, dan wordt de laatst bekende locatie van de AirTag gewoon geüpdatet. :) Daarnaast is het denk ik sowieso wel veilig om te gokken dat de meeste mensen met een iPhone ook een dataverbinding hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 21-04-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Uniciteit schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:20:
[...]

[...]

Als je zelf een iPhone hebt, dan zal die natuurlijk de locatie van de AirTag doorsturen naar Apple's servers. En dat gaat natuurlijk door totdat je buiten bereik bent van de AirTag. 10 uur later: als er dan verder helemaal niemand meer in de buurt komt van jouw auto, dan zal de laatst gerapporteerde locatie 10 uur oud zijn... maar als het goed is is die auto niet verplaatst, waardoor dat niet uitmaakt ;)

En mocht er wel iemand met een iPhone in de buurt komen of in de buurt parkeren, dan wordt de laatst bekende locatie van de AirTag gewoon geüpdatet. :) Daarnaast is het denk ik sowieso wel veilig om te gokken dat de meeste mensen met een iPhone ook een dataverbinding hebben.
Thanks! Aan mijn eigen iPhone niet gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:09
Ik wil ze ook kopen, maar ik zoek nog een toepassing. Is dit ook een geldige reden? >:)

Maar ik ben super gestructureerd en ik weet precies waar alles ligt, dus voor het kwijtraken van spullen heb ik er niks aan. Belangrijke dingen zijn bij mij toch al voorzien van diverse zenders om het bij diefstal snel terug te vinden.

Dit topic maar goed in de gaten houden om een toepassing te vinden... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 21-04-2021 18:33 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:02:
Nee dat lijkt mij ook, tenzij je hem parkeert in de parkeergarage op Tantau Ave natuurlijk.

Edit: Overigens staat je auto ook op maps natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 21-04-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zit dus net te kijken, maar je moet naast de airtag nog wel een houdertje aanschaffen, die zit niet in de doos. Even aan de sleutelbos hangen is er dus niet bij. Nogal waardeloos, dat heeft de Tile dan weer wel. Zou er wel graag eentje bij de sleutelbos hebben en portemonnee, altijd in het huis wel ergens kwijt (naja, de vrouw...).
Of de katten binnen kunnen zoeken, is nogal een gedoe soms in een wat groter huis.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@Kecin
https://nl.aliexpress.com...0e5c543f38ecc8302e718dfc4

Goedkoop (uiteraard), met iets duurdere verzending meerdere verzendlocaties beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Chosen One schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:19:
@Kecin

Goedkoop (uiteraard), met iets duurdere verzending meerdere verzendlocaties beschikbaar.
Haha, met dat ik mijn reactie aan het typen was dacht ik nog; zal wel niet lang duren voordat er iets op Ali/Wish/etc staat. Maar dat gaat wel heel snel, haha. Heerlijk. Maar alsnog, als je ziet wat een hangertje dus kost hadden ze dat er best bij mogen doen wmb. De meeste zullen ze toch als eerste aan hun sleutelbos hangen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Het zullen gewoon modellen zijn die ze al hadden maar gewoon een standaard formaat hebben dus hier ook op passen (lijkt me toch). Nieuwe titel erbij klaar. Maar als het werkt prima.

[ Voor 16% gewijzigd door The Chosen One op 21-04-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Chosen One schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:21:
Het zullen gewoon modellen zijn die ze al hadden maar gewoon een standaard formaat hebben dus hier ook op passen (lijkt me toch).
Weet ik niet. Deze zijn volledig rond, de Tiles zijn een vierkant met afrondingen in de hoek en een gaatje in het hoekje om hem aan een bestaande keyring te bevestigen. Dezelfde maker heeft ze zelfs nog goedkoper van silicoon:
https://nl.aliexpress.com/item/1005002413673729.html
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H2530184fb5bb4918a9d540ff52982c2cB/Shzons-Siliconen-Beschermhoes-Voor-Airtags-Zweet-Proof-Anti-Val-Anti-Kras-Accessoires-Protector-Cover-Shell-Voor.jpg_Q90.jpg_.webp

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 21-04-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The Chosen One schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:19:
@Kecin

En nu al positieve beoordelingen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:11
Ook als je Android gebruiker bent(of geen smartphone hebt) en dus geen notificatie kan ontvangen van een meereizende onbekende airtag, ben je kennelijk “beschermd” want dan gaat de tag piepen.

En volgens mij houdt hiermee het idee op om zo’n ding met je kind mee te geven in zijn zak. Dat had werkelijk het enige geweest waarvoor ik ze wil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

pixels66 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:59:
Ook als je Android gebruiker bent(of geen smartphone hebt) en dus geen notificatie kan ontvangen van een meereizende onbekende airtag, ben je kennelijk “beschermd” want dan gaat de tag piepen.

En volgens mij houdt hiermee het idee op om zo’n ding met je kind mee te geven in zijn zak. Dat had werkelijk het enige geweest waarvoor ik ze wil..
Zoals het is verwoord lijkt het erop dat ze nog niet zeker weten wat de time limit wordt, maar vooralsnog is de limit ingesteld op 3 dagen (https://daringfireball.ne...21/04/20/moren-fine-print).

In dat geval zou zelfs je kind tracken dus prima kunnen - tenzij je ze langer dan 72 uur niet ziet. Dan gaat er alsnog een geluidje af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, dit is serieus 1 van de weinige gadget producten waar de vrouw des huizes mee aan komt zetten en ze er daadwerkelijk nut van inziet (als gadget"freak" is alles nuttig :P )

Helemaal ook ingelezen met dat Find-Me netwerk.

Dus deze komen er zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 18:38
Hoe zit het met batterijen in deze dingen? Knoopcel? draadloos laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
wokkelz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:00:
Staat precies in de intro op pagina 1, maar om je die moeite te besparen; knoopbatterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 07:52
wokkelz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:00:
Staat in de beginpost.

“ AirTag doet tot een jaar met een standaardbatterij (C2032) die je eenvoudig kunt vervangen. Je iPhone geeft aan wanneer het tijd is voor een nieuwe batterij.”

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 18:38
Excuus overheen gelezen! Nu nog iets vinden waar ik een airtag aan kan hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

1 jaar met 4 keer geluid per dag en 1 keer gebruik van 'find my'. Dus dat zou langer kunnen zijn. Maar in de praktijk is het vaak weer ietsje minder dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 11:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:15:
Toch wel enthousiast over de AirTags.

Heb nu een aantal Tile pro's maar op een of andere manier mist dat bedrijf een beetje visie ofz, app is bruikbaar maar niet fijn en netwerk is natuurlijk veel kleiner (Vermist gemelde Tile werd bijvoorbeeld nooit gevonden hier in de randstad).

Dus vrijdag klaar zitten voor een 4 pack en 2x de lederen sleutelhanger.
Hier ook zo :) Nu 3 Tile Pro's in gebruik maar trekt toch elke dag 3% batterij weg op mijn 11 Pro en werkt alleen als de app open blijft staan (dus Force Close en het werkt niet meer). Ow ja, het Tile netwerk is ook heel klein dus als ik zelf niet in de buurt ben weet ik alleen de last known locatie en de 'leuke' functies zijn verstopt achter en abonnement.
Waar ik wel niet zo 1-2-3 antwoord op kan vinden; zijn de AirTags ook deelbaar met anderen? Wij hebben thuis maar 1 auto en het is toch wel handig dat mijn vrouw ze ook terug kan vinden zonder dat er 2 AirTags aan hoeven te hangen :P (of eigenlijk dat ik kan uitvinden waar ze onze sleutels nu weer neergelegd heeft :D)

Bij Tile is dat op te lossen door beiden dezelfde login te gebruiken maar de AirTag wordt aan je AppleID gehangen. Iemand die hier wat over gevonden heeft? (Delen binnen de Family hoop ik op)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 22-04-2021 13:42 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tomba schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:35:
[...]

Hier ook zo :) Nu 3 Tile Pro's in gebruik maar trekt toch elke dag 3% batterij weg op mijn 11 Pro en werkt alleen als de app open blijft staan (dus Force Close en het werkt niet meer). Ow ja, het Tile netwerk is ook heel klein dus als ik zelf niet in de buurt ben weet ik alleen de last known locatie en de 'leuke' functies zijn verstopt achter en abonnement.
Waar ik wel niet zo 1-2-3 antwoord op kan vinden; zijn de AirTags ook deelbaar met anderen? Wij hebben thuis maar 1 auto en het is toch wel handig dat mijn vrouw ze ook terug kan vinden zonder dat er 2 AirTags aan hoeven te hangen :P (of eigenlijk dat ik kan uitvinden waar ze onze sleutels nu weer neergelegd heeft :D)

Bij Tile is dat op te lossen door beiden dezelfde login te gebruiken maar de AirTag wordt aan je AppleID gehangen. Iemand die hier wat over gevonden heeft? (Delen binnen de Family hoop ik op)
Je kunt je accounts aan elkaar koppelen, zodat je elkaar apparaten kunt vinden. zo kunnen wij alles in het gezin terugvinden, en dus ook de tags straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

pixels66 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:43:
[...]

Je kunt je accounts aan elkaar koppelen, zodat je elkaar apparaten kunt vinden. zo kunnen wij alles in het gezin terugvinden, en dus ook de tags straks.
Is dan niet ook automatisch de locatie van mijn iPhone gedeeld? (dat vind ik dan weer wat stalkerig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:45
DCNY schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:46:
Wilde er eentje in de auto plaatsen. Maar als mijn vrouw dan de auto meeneemt gaat dr iPhone piepen dat er een verborgen Airtag meereist? Dat is wel een domper.

Of kun je een Airtag koppelen aan 2 gebruikers? Via gezinsdelen ofzo?
Vind ik wel een logische functie... Ik zou ook niet graag hebben dat mijn baas bv een tag in mijn auto inbouwt zonder dat ik het weet.

Maar net dit geeft me bedenkingen over de inbouw van een Tag in een fiets.

Als de dief een iPhone heeft krijgt die meteen een waarschuwing dat hij een voorwerp met een Tag mee heeft. In een fiets kan die dan na even zoeken de tag verwijderen en weg gooien...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hij krijgt niet gelijk één. Dat is toch die 3 dagen (die nog kan veranderen van Apples kant) periode. En als hij binnen die 3 dagen erachter komt dan is hamer + airtag ook een oplossing voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:29
Tommie12 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:59:
[...]

Vind ik wel een logische functie... Ik zou ook niet graag hebben dat mijn baas bv een tag in mijn auto inbouwt zonder dat ik het weet.
Daarom zou je ook moeten kunnen koppelen aan 2 accounts ofzo, of dat zij toestemming geeft. Of via “delen met gezin”.

Jouw fietsvoorbeeld is ook wel n goeie ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:59:
[...]

Maar net dit geeft me bedenkingen over de inbouw van een Tag in een fiets.

Als de dief een iPhone heeft krijgt die meteen een waarschuwing dat hij een voorwerp met een Tag mee heeft. In een fiets kan die dan na even zoeken de tag verwijderen en weg gooien...
Ik heb ook nog altijd een voorkeur voor een AirTag in een fiets, het staat nota bene als voorbeeld in de Zoek Mijn-app.

Is het niet zo dat die melding pas na een tijdje komt? En dat je zelf ook een melding krijgt bij beweging? Want als ik dan bij een (ik noem maar wat) kapper zit en de fiets gaat bewegen is het fijn dat je een melding krijgt zodat je actie kunt ondernemen, nog voordat de dief doorheeft dat er een AirTag in zit...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +8 Henk 'm!
De beer is los:

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 22-04-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Laatst online: 22-04 16:30
Het is enigszins opmerkelijk om hier en daar te lezen hoe enthousiast mensen van een AirTag kunnen worden terwijl deze materie al jaren bestaat, van de duurdere Tiles, tot de Chinese vijf Euro variant van de Action. Allemaal doen ze het zelfde en dat is via een smartphone app en Bluetooth verbinding de locatie van de tag delen en dat ook onderling tussen alle gebruikers van een zelfde merk tag.

En daar zit hem denk ik de kneep. Apple is populair dus er zullen in korte tijd veel meer AirTags verkocht worden dan alle andere merken tags in de jaren ervoor. Hoe meer gebruikers des te groter het tag netwerk.
Daarnaast is de Find My app per iOS 14.5 standaard ook een AirTag vinder waardoor alle iPhones ter wereld in principe een steunzender voor elke AirTag kunnen worden.En dit alles conform de beveiliging van Apple.
Deze capaciteit heeft tot op heden geen enkele andere tag.

Gezien Apple's voortvarendheid in groen- en recyclebaar produceren valt het mij wel tegen dat de AirTag met een CR2032 batterij werkt en niet oplaadbaar is. Maar goed, het zal een reden hebben gehad.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Zo werkt Apple vaak. Ze vinden niet perse het wiel opnieuw uit maar het rolt net iets soepeler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Theo74 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:40:
Het is enigszins opmerkelijk om hier en daar te lezen hoe enthousiast mensen van een AirTag kunnen worden terwijl deze materie al jaren bestaat

(...)

Hoe meer gebruikers des te groter het tag netwerk. En dit alles conform de beveiliging van Apple.
Je beantwoordt zelf de vraag eigenlijk al. :)

Om hier nog op in te haken:
Daarnaast is de Find My app per iOS 14.5 standaard ook een AirTag vinder waardoor alle iPhones ter wereld in principe een steunzender voor elke AirTag kunnen worden
Sterker nog. Íedere iPhone (en iPad, iPod touch en Mac) ís al een AirTag. Als je namelijk die apparaten zoekt via "Find My" én er is geen GPS of internetverbinding dan wordt er van exact dezelfde techniek gebruikgemaakt.

Voor veel mensen onder de radar gegaan, maar dit is sinds iOS 13 het geval.

Iedere iPhone waarop "Find My" is ingeschakeld is dus al onderdeel van het Find My netwerk - en ik vermoed dat dat er heel wat zijn, aangezien de meesten deze functionaliteit toch aanlaten zodat ze hun iPhone terug kunnen vinden als deze kwijt is of gestolen wordt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Het is enigszins opmerkelijk om hier en daar te lezen hoe enthousiast mensen van een AirTag kunnen worden terwijl deze materie al jaren bestaat, van de duurdere Tiles, tot de Chinese vijf Euro variant van de Action. Allemaal doen ze het zelfde en dat is via een smartphone app en Bluetooth verbinding de locatie van de tag delen en dat ook onderling tussen alle gebruikers van een zelfde merk tag.

En daar zit hem denk ik de kneep. Apple is populair dus er zullen in korte tijd veel meer AirTags verkocht worden dan alle andere merken tags in de jaren ervoor. Hoe meer gebruikers des te groter het tag netwerk.
Daarnaast is de Find My app per iOS 14.5 standaard ook een AirTag vinder waardoor alle iPhones ter wereld in principe een steunzender voor elke AirTag kunnen worden.En dit alles conform de beveiliging van Apple.

Gezien Apple's voortvarendheid in groen- en recyclebaar produceren valt het mij wel tegen dat de AirTag met een CR2032 batterij werkt en niet oplaadbaar is. Maar goed, het zal een reden hebben gehad.
Ik denk dat je het voornaamste mist; het enorme netwerk aan iPhones die rondlopen die je kunnen helpen je spullen terug te vinden! (en de slimmigheidjes zoals de NFC tag die er in zit voor mensen die je spullen vinden en een Android hebben)
Ik heb nu Tiles en Tile kan wel zeggen dat er '400 tile gebruikers in mijn buurt' zijn maar zodra ik mijn sleutels ergens achterlaat heb ik alleen een 'laatst bekende plek' omdat die dichtheid natuurlijk super klein is. Die dingen van de Action hebben sowieso geen netwerk erachter maar zullen puur op BT werken.

Dus ja, ik ben wel enthousiast vooral omdat ze een probleem oplossen dat ik met mijn Tile heb (die werken alleen in de buurt van mijn eigen telefoon ;) ) en dat voor een lager bedrag dan ik voor mijn Tile Pro kwijt was (35 euro) Bij ons zullen er dus een pakje van 4 gekocht worden waarna de Tiles op V&A gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Uniciteit schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:49:
[...]

Je beantwoordt zelf de vraag eigenlijk al. :)

Om hier nog op in te haken:

[...]

Sterker nog. Íedere iPhone (en iPad, iPod touch en Mac) ís al een AirTag. Als je namelijk die apparaten zoekt via "Find My" én er is geen GPS of internetverbinding dan wordt er van exact dezelfde techniek gebruikgemaakt.

Voor veel mensen onder de radar gegaan, maar dit is sinds iOS 13 het geval.

Iedere iPhone waarop "Find My" is ingeschakeld is dus al onderdeel van het Find My netwerk - en ik vermoed dat dat er heel wat zijn, aangezien de meesten deze functionaliteit toch aanlaten zodat ze hun iPhone terug kunnen vinden als deze kwijt is of gestolen wordt. :)
Je hebt gelijk en ik doelde inderdaad ook op de verklaring, dat Apple de tag verbeterd heeft tot iets wat veel meer mensen wel willen hebben. Wat @The Chosen One ook min of meer omschreef.

De geinteresseerden die de AirTag bekritiseren om de veiligheid als het gaat om het bewaken van voertuigen, of andere kostbare zaken, die schieten het doel van een AirTag misschien voorbij.
Ik denk persoonlijk dat dit een type beveiliging is wat je niet met een AirTag van €35,00 wilt doen.Behoudens het feit dat het binnen bepaalde kringen top sport is om de nieuwste beveiligingen te omzijlen. Dat zal misschien wel altijd zo blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomba schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat je het voornaamste mist; het enorme netwerk aan iPhones die rondlopen die je kunnen helpen je spullen terug te vinden! (en de slimmigheidjes zoals de NFC tag die er in zit voor mensen die je spullen vinden en een Android hebben)
Ik heb nu Tiles en Tile kan wel zeggen dat er '400 tile gebruikers in mijn buurt' zijn maar zodra ik mijn sleutels ergens achterlaat heb ik alleen een 'laatst bekende plek' omdat die dichtheid natuurlijk super klein is. Die dingen van de Action hebben sowieso geen netwerk erachter maar zullen puur op BT werken.

Dus ja, ik ben wel enthousiast vooral omdat ze een probleem oplossen dat ik met mijn Tile hebben (die werken alleen in de buurt van mijn eigen telefoon ;) ) en dat voor een lager bedrag dan ik voor mijn Tile Pro kwijt was (35 euro) Bij ons zullen er dus een pakje van 4 gekocht worden waarna de Tiles op V&A gaan.
Precies. Tile mag dan tot komende vrijdag de grootste zijn, toen ik wat kwijt was heb ik het nooit meer gevonden. Fijn voor in huis maar meer ook niet en dan is de app ook nog eens niet fijn en zitten er features achter de paywall. Nee voor mij is Tile Exit.

Ik snap dus heel goed dat mensen hier enthousiast over zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:02
Komt hier gelijk. Zoals al vaker gezegd, het nadeel met andere oplossingen (het niet terug vinden als het niet binnen bereik is) is voor een groot deel opgelost.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tomba schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:45:
[...]

Is dan niet ook automatisch de locatie van mijn iPhone gedeeld? (dat vind ik dan weer wat stalkerig ;) )
Ja, maar goed je hoeft er niet naar te kijken. En hoevaak gebruik je find my in de praktijk? Je bent je voorwerp waar de airtag aanzit natuurlijk niet iedere dag kwijt, zo wel moet je echt structureel iets aan je dagelijkse patroon veranderen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

pixels66 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:54:
[...]

Ja, maar goed je hoeft er niet naar te kijken. En hoevaak gebruik je find my in de praktijk? Je bent je voorwerp waar de airtag aanzit natuurlijk niet iedere dag kwijt, zo wel moet je echt structureel iets aan je dagelijkse patroon veranderen 😂
Eens. Las net dit:
SHARE LOCATION — AirTag owners can choose to temporarily or permanently share the location of their AirTags with other people through the "Find My" app. When sharing temporarily, users can decide how long the sharing should last, or can manually end it before the timer expires. That could prove really useful when you think you've left something at the office or at a friend's house and can share the tag's location with a colleague or friend.
Petje af Apple!

(Bron)

Enige echte minpuntje is dat je er nog een AirTag loop bij moet kopen. Die zijn toch wel aan de prijs tov het device zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 22-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Morgen maar eens eentje bestellen en testen met de kids die buiten gaan spelen... dat is werkelijk het enige waar ik het nut van in zie.

Voor een Apple logo aan m’n sleutelbos zoek ik wel een geinig sleutelhangertje op Ali..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pixels66 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:37:
Morgen maar eens eentje bestellen en testen met de kids die buiten gaan spelen... dat is werkelijk het enige waar ik het nut van in zie.
Hou je had dan maar op de knip:

Apple Executive Says AirTags Designed to Track Items, Not Children or Pets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Dat artikel zegt niet zoveel. Dat Apple niet wil dat ik het doe betekent niet dat ik ze daarin gehoorzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dat is gewoon om legale problemen te voorkomen. In een vid zegt een Apple medewerker dat je hem prima voor dieren kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pixels66 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:44:
[...]

Dat artikel zegt niet zoveel. Dat Apple niet wil dat ik het doe betekent niet dat ik ze daarin gehoorzaam...
Nou lekker “niet gehoorzamen” en kopen dan! Dat zien ze het liefst schat ik zo in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:50:
Dat is gewoon om legale problemen te voorkomen. In een vid zegt een Apple medewerker dat je hem prima voor dieren kunt gebruiken.
Wel dieren in huis toch? Of hebben we het dan niet over hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-04 19:02
Wat houd je tegen om er een oplaadbare CR2032 in te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
Zou dit werken aan de halsband van mijn hond?? Of werkt het daar niet snel genoeg voor..?

(Reden; gps tracker met 8-15€ per maand abbo “voor die ene keer losloopbos” is wel eeg duur..)

*edit*
Meningen zijn verdeeld...

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 22-04-2021 21:06 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Stef87 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:05:
Zou dit werken aan de halsband van mijn hond?? Of werkt het daar niet snel genoeg voor..?

(Reden; gps tracker met 8-15€ per maand abbo “voor die ene keer losloopbos” is wel eeg duur..)

*edit*
Meningen zijn verdeeld...
Hoe moet ik dit nu zien? Als je hond nu geen ‘hond’ tegen komt in het bos? En mocht er toevallig wel iemand in de buurt van je hond zijn, kun je de pech hebben dat deze geen iPhone heeft. Dit werkt dan toch niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Je hoeft geen iPhone te hebben om een Airtag te 'scannen'.
En het kan werken ja. Je hond moet dan wel in een bewoond gebied rondlopen en mensen tegenkomen. Allerbeste in Nederland is natuurlijk oorchipje maar een tag kan wel sneller werken.
Niet de beste oplossing maar het is een mogelijkheid.

[ Voor 10% gewijzigd door The Chosen One op 22-04-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Donstil schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:51:
[...]

Nou lekker “niet gehoorzamen” en kopen dan! Dat zien ze het liefst schat ik zo in :)
Deze reactie voegt niet zoveel toe aan de vraagstelling. Maar ff serieus, ik snap best dat ze zich legaal indekken, maar wat zou het werkelijk uitmaken als ik dat voor mijn kinderen toch probeer? Gaan ze me op de vingers tikken omdat ik dat doe? Als ze dat überhaupt al weten want ze hameren zelf op de privacy en het niet kunnen uitlezen van locaties van Apple gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

pixels66 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:37:

Voor een Apple logo aan m’n sleutelbos zoek ik wel een geinig sleutelhangertje op Ali..
Ze komen toch pas volgende week?

Ah wacht morgen begint de pre-order :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 22-04-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Net zoals op het macrumours forum moeten mensen hier vooral eerst even de officiële pagina bezoeken en lezen.

Daar raken mensen ook ineens in paniek over wanneer zo'n ding begint te piepen en of je hem wel aan je koffer kunt laten etc. Misschien lijstje maken met de basis'regels' voor alle domme mensen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pixels66 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:24:
[...]

Deze reactie voegt niet zoveel toe aan de vraagstelling. Maar ff serieus, ik snap best dat ze zich legaal indekken, maar wat zou het werkelijk uitmaken als ik dat voor mijn kinderen toch probeer? Gaan ze me op de vingers tikken omdat ik dat doe? Als ze dat überhaupt al weten want ze hameren zelf op de privacy en het niet kunnen uitlezen van locaties van Apple gebruikers.
Tuurlijk mag jij dat proberen, je mag ook proberen een iPad Pro als dienblad te gebruiken.

Alleen het product is er niet voor bedoelt. Dus je zult misschien niet de ervaring krijgen die verwacht wordt, dat was in ieder geval de reden waarom ik het even poste, maar hou ons vooral op de hoogte!

Voor buitenspelende kinderen of dieren in een bos zie ik het niet zo snel werken verder (precies wat @meesje zegt dus) alleen een airtag in de jaszak van mijn kleine terwijl we in Disneyland zijn is misschien zo gek nog niet (want hoge dichtheid enz).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:26:
[...]

Ze komen toch pas volgende week?

Ah wacht morgen begint de pre-order :)
Yes sir, 14:00. Ben benieuwd naar de voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Donstil schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:31:
[...]

Tuurlijk mag jij dat proberen, je mag ook proberen een iPad Pro als dienblad te gebruiken.

Alleen het product is er niet voor bedoelt. Dus je zult misschien niet de ervaring krijgen die verwacht wordt, dat was in ieder geval de reden waarom ik het even poste, maar hou ons vooral op de hoogte!

Voor buitenspelende kinderen of dieren in een bos zie ik het niet zo snel werken verder (precies wat @meesje zegt dus) alleen een airtag in de jaszak van mijn kleine terwijl we in Disneyland zijn is misschien zo gek nog niet (want hoge dichtheid enz).
Ik snap je. In ons geval spelen kinderen in de speeltuinen in de wijk die werkelijk tussen rijen vol woningen liggen. Waar ik hoop dat er Apple gebruikers wonen.

Overigens een goed punt, het voorbeeld van Disneyland! Bij dagjes uit dus ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:28
Donstil schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:31:
[...]

Alleen het product is er niet voor bedoelt.
Ik haal niet uit het artikel waarom het niet is bedoelt voor trackeren van je kids. Waarom is t niet bedoelt voor traceren van je kids of huisdieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
deBennie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:51:
[...]

Ik haal niet uit het artikel waarom het niet is bedoelt voor trackeren van je kids. Waarom is t niet bedoelt voor traceren van je kids of huisdieren?
Omdat die op plekken komen waar zo goed als niemand is? Zoals het bos / park / tussen de bosjes aan het huttenbouwen? Dan valt er toch niets uit te meten in het "Find-Me Netwerk"? :)

:)

In de Efteling / Disneyland / Ponypark slagharen / Duinrell / Keukenhof kan het dan wel nut hebben zoals hij ook aangeeft, want veel meer mensen, maar dan ga je wel naar "control freak" modus, als ze echt nog zo jong zijn, kwestie van zorgen dat je de kleding voorziet van een naam en telefoonnummer en dan ben je er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 21:45
Apple gaat natuurlijk nooit in hun communicatie aangeven dat een AirTag ook geschikt is voor het tracken van personen, huisdieren en essentiële/dure goederen.
Personen en huisdieren niet omdat het compleet tegen hun idee van privacy in gaat (dus ook voor kinderen)
Dure items niet vanwege liability en te hoge verwachtingen (zoals een auto).

Je moet verder niet vergeten dat de AirTag zelf geen gps of 4g module heeft, en daar mee zijn ze ongeschikt om iets of iemand realtime te volgen (met een iPhone lukt dat wel). Je bent als je iets echt kwijt raakt volledig afhankelijk van andere Apple producten om het signaal op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan jullie nog laten graveren eigenlijk?

Ik doe er eentje met het merk van mijn Auto erop alleen alles wat ik voor de andere bedenk past niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:14:
Gaan jullie nog laten graveren eigenlijk?

Ik doe er eentje met het merk van mijn Auto erop alleen alles wat ik voor de andere bedenk past niet helaas.
Ik wil ze wel laten graveren eigenlijk zodat ik ze makkelijk uit elkaar kan houden mochten ze niet meer in de houder zitten, maar zag alleen letters en een kleine selectie van Emoji's als optie. Hoe kan je er een merk op laten zetten?

PS, 14:00u confirmed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tip_4nEmbIOFM055wCamtxA0FuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZKVDw3kFhPMQbtnu8E4GEHsv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:18:
[...]

Ik wil ze wel laten graveren eigenlijk zodat ik ze makkelijk uit elkaar kan houden mochten ze niet meer in de houder zitten, maar zag alleen letters en een kleine selectie van Emoji's als optie. Hoe kan je er een merk op laten zetten?

PS, 14:00u confirmed:
[Afbeelding]
Nou dat kan ook niet alleen het merk zijn maar drie letters dus dat paste dan. Ben alleen benieuwd hoeveel vertraging dat dan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ben benieuwd of ze snel uitverkocht zijn in de eerste batch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Vorkie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:58:
[...]

Omdat die op plekken komen waar zo goed als niemand is? Zoals het bos / park / tussen de bosjes aan het huttenbouwen? Dan valt er toch niets uit te meten in het "Find-Me Netwerk"? :)
Ah ja, veronderstellingen. ;)

Als ik mijn tag aan een object vast maak, dan is er toch ook geen garantie dat dit obejct altijd binnen het netwerk valt?
Als ik mijn kids in de straat laat spelen en mijn 6jarig ziontje besluit in een wilde bui op eigen initiatief de buurt 4 straten verderop te verkennen, dan hoef ik me echt geen zorgen te maken over het netwerk dekking. Check die test die ze op the verge hebben gedaan.

De vergelijking met je ipad gebruiken als dienblad is niet goed. Je kunt je ipad ook als telefoon gebruiken, alleen zal apple dit niet aanraden, hier hebben ze de iphone voor. In dat licht zie ik dat advies van apple ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:20:
[...]

Nou dat kan ook niet alleen het merk zijn maar drie letters dus dat paste dan. Ben alleen benieuwd hoeveel vertraging dat dan geeft.
Hahaha ok ik snap m en heb dan wel een idee welk merk je rijdt ;) Dan zou ik ook VW kunnen doen (maar ik ben niet merktrouw dus dat zou dan een beetje raar zijn als ik daarna een Tesla of whatever rijd)

Zat zelf te denken aan CAR voor de auto sleutel en initialen voor de sleutelbossen. Had er graag wat meer opties in gezien (een auto emoji bv) maar overleef t wel. Geen idee of verzenden langer gaat duren? Heb nog nooit (reden gehad om) iets (te) laten graveren bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
B-lex schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:59:
[...]

Wat houd je tegen om er een oplaadbare CR2032 in te doen?
Natuurlijk kan dat, maar ik doelde hier op het groene beleid van Apple, de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:34:
[...]

Hahaha ok ik snap m en heb dan wel een idee welk merk je rijdt ;) Dan zou ik ook VW kunnen doen (maar ik ben niet merktrouw dus dat zou dan een beetje raar zijn als ik daarna een Tesla of whatever rijd)

Zat zelf te denken aan CAR voor de auto sleutel en initialen voor de sleutelbossen. Had er graag wat meer opties in gezien (een auto emoji bv) maar overleef t wel. Geen idee of verzenden langer gaat duren? Heb nog nooit (reden gehad om) iets (te) laten graveren bij Apple.
Ooit eens gedaan toen de iPods nog een ding waren. Alleen die kwam toen ook gelijk later :P

Alleen nu lijkt er wel wat groter op te worden ingezet dus misschien zegt dat iets over de levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
deBennie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ah ja, veronderstellingen. ;)

Als ik mijn tag aan een object vast maak, dan is er toch ook geen garantie dat dit obejct altijd binnen het netwerk valt?
Als ik mijn kids in de straat laat spelen en mijn 6jarig ziontje besluit in een wilde bui op eigen initiatief de buurt 4 straten verderop te verkennen, dan hoef ik me echt geen zorgen te maken over het netwerk dekking. Check die test die ze op the verge hebben gedaan.

De vergelijking met je ipad gebruiken als dienblad is niet goed. Je kunt je ipad ook als telefoon gebruiken, alleen zal apple dit niet aanraden, hier hebben ze de iphone voor. In dat licht zie ik dat advies van apple ook.
@Vorkie maakt geen vergelijking met een dienblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:44:
[...]

Ooit eens gedaan toen de iPods nog een ding waren. Alleen die kwam toen ook gelijk later :P

Alleen nu lijkt er wel wat groter op te worden ingezet dus misschien zegt dat iets over de levertijden.
Hoeveel later kwamen ze toen? Logischerwijs kunnen ze AirTags zonder gravering sneller verzenden. Zeker in het geval je - zoals ik ;) - van plan bent er 4 tegelijk te bestellen en ze allemaal een andere gravure te geven :P
Hopelijk valt de vertraging mee, we gaan het meemaken. Tot ze er zijn behelp ik me wel met mijn Tiles :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:10:
[...]

Hoeveel later kwamen ze toen? Logischerwijs kunnen ze AirTags zonder gravering sneller verzenden. Zeker in het geval je - zoals ik ;) - van plan bent er 4 tegelijk te bestellen en ze allemaal een andere gravure te geven :P
Hopelijk valt de vertraging mee, we gaan het meemaken. Tot ze er zijn behelp ik me wel met mijn Tiles :D
Ja paar dagen dus viel wel mee. Maarja was een compleet ander Apple toen natuurlijk.

Kan mij zo voorstellen dat er al stapels Airtags liggen met de voor geselecteerde Emojis erop en dat alleen andere combinaties vertraging zullen oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:18:
[...]

Je kan ook langsgaan bij de lokale graveur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mezkeijou schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:22:
[...]

Je kan ook langsgaan bij de lokale graveur.
Klopt en je kan ook een gravuur cursus volgen en het zelf doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Misschien hebben ze wel een boel standaard graveringen klaar hebben liggen. (als in elk symbool 1X erop)
Misschien dat ik voorletter/achterletter bij 2 doe (A.B)en 2 andere symbooltje. Als ik mezelf overtuig om ze te kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:36
Je zou juist korting moeten krijgen als Apple er ze niet hoeft te graveren. Ik schat in dat meer dan de helft van tags zonder gravure de deur uit gaan. Dat is pas kassa voor Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:34:
[...]

Toen ik vorig jaar mijn AirPods Pro en Apple Pencil 2 met gravering kocht, was het voor 17:00 besteld volgende werkdag in huis.
Mijn voornaam past er net niet volledig op dus ik hou het bij mijn initialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 21:35
Nadeel van graveren vind ik altijd dat mocht ik ze toch willen verkopen dat lastiger gaat dankzij de inscriptie.

Voor alle vroege bestellers, je zou bestellen bij Mediamarkt kunnen overwegen als je voor een 4 pack gaat. Die kost 119 euro, voeg nog iets van 1 euro toe en je kunt een 10 euro kortingscode gebruiken die je krijgt door je aan te melden voor de nieuwsbrief. Geen idee hoe MM zit met voorraad en levertijden maar dacht deel de tip even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

VirinR schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:45:
[...]

Klopt, daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.
The Verge heeft trouwens een lijstje met AirTag-accessoires
Die belkin sleutelhangers zijn toch een stuk leuker geprijsd, ik vind 39 euro toch wel erg veel voor een lederen sleutelhanger. Duurder al de airtag zelf 8)7

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Slasher schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:24:
[...]

Die belkin sleutelhangers zijn toch een stuk leuker geprijsd, ik vind 39 euro toch wel erg veel voor een lederen sleutelhanger. Duurder al de airtag zelf 8)7
Mee eens! Ik dacht serieus eerst dat het inclusief airtag was, maar ja Apple kennende :+ .... (en vet irritant dat mijn autocorrect steeds airbag maakt van airtag haha)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
laredo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:20:
Nadeel van graveren vind ik altijd dat mocht ik ze toch willen verkopen dat lastiger gaat dankzij de inscriptie.
Met een iPad van €1200 kan ik daar wel inkomen maar dit zijn Tags van €35. Die ga je toch niet verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:31:
[...]

Met een iPad van €1200 kan ik daar wel inkomen maar dit zijn Tags van €35. Die ga je toch niet verkopen?
Wel als ik er toch geen user case voor kan vinden en ze liggen te versloffen in de la. Maar snap jouw punt! Ik denk ook niet dat ik ze weg ga doen inderdaad. Aan de andere kant is Apple zo waardevast dat ik misschien over 2 jaar wil upgraden naar Airtag V2 en dan de oude wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:09:
[...]

@Vorkie maakt geen vergelijking met een dienblad.
Nee klopt, ik zie dat donstil doen. Ik ken donstil (niet persoonlijk), ik ken zijn manier van discusseren in de apple topics.

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 23-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Zijn ze eigenlijk vandaag besteld ook vandaag verzonden? Of pas 30e van april

Ga er zelf 1 halen voor de sleutelbos met zo belkin :) voor de rest zijn ze voor mij niet echt nodig

[ Voor 40% gewijzigd door dglavimans op 23-04-2021 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

dglavimans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:09:
Zijn ze eigenlijk vandaag besteld ook vandaag verzonden? Of pas 30e van april

Ga er zelf 1 halen voor de sleutelbos met zo belkin :) voor de rest zijn ze voor mij niet echt nodig
30-4 worden ze verzonden (of bezorgd?), in ieder geval is dit een pre-order.

Ik haal er 4, 3 ter vervanging van Tile Pro’s, de 4e is zo goed als ‘gratis’ (3x35 vs 119€)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.