• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05
DNN!S schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:06:
Voordeel: je kunt zien waar die is. Nadeel: dief krijgt vrij snel een melding op telefoon dat ie wordt gevolgd door een onbekende AirTag.
2 jaar geleden werd de fiets van mijn zoon voor de deur meegenomen, zat een AirTag in. We konden dus zien waar ie was, nog in dezelfde stad, maar de fiets was ergens binnen of achter gezet. De politie raadde aan om niet aan te bellen bij huizen. Later zag ik de AirTag nog wel maar volgens mij hadden ze die gevonden en in een ondergrondse container gegooid. Had dus niet superveel nut in dit geval, maar als de fiets nog buiten had gestaan had het wel nut gehad.

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
olafmol schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:05:
[...]
2 jaar geleden werd de fiets van mijn zoon voor de deur meegenomen, zat een AirTag in. We konden dus zien waar ie was, nog in dezelfde stad, maar de fiets was ergens binnen of achter gezet. De politie raadde aan om niet aan te bellen bij huizen. Later zag ik de AirTag nog wel maar volgens mij hadden ze die gevonden en in een ondergrondse container gegooid. Had dus niet superveel nut in dit geval, maar als de fiets nog buiten had gestaan had het wel nut gehad.
Onbeheerd buiten als ie is “koud” gezet wel. Maar als ie in een voortuin staat en degene zegt hem voor 100 euro gekocht te hebben van een passant kun je juridisch helemaal niets meer.

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:07
Dat hangt er maar vanaf. Als het een vrij nieuwe e-bike van 3000 euro betreft kom je daar niet mee weg.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:43
olafmol schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:05:
[...]

En je hebt niet samen met een paar vrienden aangebeld? :?

XXXVI

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:30
MarioMark1541 schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:42:
Zijn er hier mensen die en Apple AirTag gebruiken in hun e-bike ?

De fiets van mijn broer is onlangs gestolen en krijg via de verzekering wel een nieuwe fiets maar wil dit toch anders in de toekomst

Wat zijn de voor en nadelen. ?
Een tijdje terug is er ingebroken in de bergingen hier onder in de flat.
Er zijn dingen meegenomen, waaronder e-bikes, opladers enz.
Ik vond mijn e-bike terug in mijn eigen berging maar wel anders geparkeerd dan zoals ik het altijd doe.
Bovendien was de oplader weg samen met nog wat kleine spullen.
Ik heb een AirTag verborgen in de fiets, dat ding begint te piepen als de fiets beweegt zonder dat hij mijn iPhone ziet.
Waarschijnlijk heeft dat de dader afgeschrikt en heeft hij zich halverwege bedacht.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:03
manusz schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:51:
[...]

Een tijdje terug is er ingebroken in de bergingen hier onder in de flat.
Er zijn dingen meegenomen, waaronder e-bikes, opladers enz.
Ik vond mijn e-bike terug in mijn eigen berging maar wel anders geparkeerd dan zoals ik het altijd doe.
Bovendien was de oplader weg samen met nog wat kleine spullen.
Ik heb een AirTag verborgen in de fiets, dat ding begint te piepen als de fiets beweegt zonder dat hij mijn iPhone ziet.
Waarschijnlijk heeft dat de dader afgeschrikt en heeft hij zich halverwege bedacht.
Kan je dat piepen niet uitzetten dan ?

zijn er nog andere soorten trackers

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:42
MarioMark1541 schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:03:
[...]
Niet softwarematig. Je zult zelf de speaker moeten verwijderen.

YouTube: How to Remove the Speaker from an Apple AirTag

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
DNN!S schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:06:
Voordeel: je kunt zien waar die is. Nadeel: dief krijgt vrij snel een melding op telefoon dat ie wordt gevolgd door een onbekende AirTag.
De meeste dieven hebben Android :+

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

zijn er nog andere soorten trackers
Maar zonder piepen was de fiets waarschijnlijk wel weg ? Zou ik dus niet uitzetten.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DNN!S
  • Nu online
La1974 schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:11:
[...]

De meeste dieven hebben Android :+
Android telefoons geven die melding ook :)

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
DNN!S schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:20:
[...]

Android telefoons geven die melding ook :)
Oh, echt. Bijzonder. Is dat andersom ook met bijvoorbeeld trackers van Samsung?

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:30
[...]
Waarom zou ik dat willen?
Ik heb dat ding om een gestolen fiets terug te kunnen vinden.
Hij heeft nu diefstal voorkomen, veel beter dan energie stoppen in terugvinden.

• DNN!S
  • Nu online
La1974 schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:29:
[...]

Oh, echt. Bijzonder. Is dat andersom ook met bijvoorbeeld trackers van Samsung?
Samsung specifiek weet ik niet, maar Apple en Google werken daarin samen in strijd tegen stalkers.
https://www.apple.com/new...ddress-unwanted-tracking/
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.