Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:01
Lijkt prima te functioneren die tag van de Action.
Het piepje wat je vanaf iOS kan activeren om het device te zoeken is wel vrij zacht vind ik.

Fabrikant “Fresh ‘n Rebel”
EAN 8720249805618
Product code: “6ATAG3BL v1 001”
Action code: 3202517

Battery life “up to 10 months”.

Wordt herkend als een “6ATAG3” van Sitecom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNWqocWuapisgR0darD86X5YczI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dobj27ZVA07BKeDVOmaAxSKF.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm ik moet zeggen dat ik het interval waarin hij z’n locatie doorgeeft wel lang vind. Heb Bluetooth op m’n iPhone uitstaan, de tag ligt hier in huis en partner heeft ook een iPhone en heeft Bluetooth hele dag al aan staan.

Op moment van schrijven is de laatst bekende locatie van 14:08, bijna twee uur geleden :/ Heb al wat rondgelopen met de tag (misschien update hij vaker bij beweging?) maar heb nog geen nieuwe update ontvangen.

Is dat met echte AirTags beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:56
ThinkPad schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:01:
Hmm ik moet zeggen dat ik het interval waarin hij z’n locatie doorgeeft wel lang vind. Heb Bluetooth op m’n iPhone uitstaan, de tag ligt hier in huis en partner heeft ook een iPhone en heeft Bluetooth hele dag al aan staan.

Op moment van schrijven is de laatst bekende locatie van 14:08, bijna twee uur geleden :/ Heb al wat rondgelopen met de tag (misschien update hij vaker bij beweging?) maar heb nog geen nieuwe update ontvangen.

Dat is ook zo’n beetje mijn ervaring met echte Airtags.
Daar zit inderdaad een bewegingssensor in. Weet niet of dat met de goedkope ook zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 03-12-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04

Copy/paste van de Apple pagina:
Door Apple ontworpen U1-chip voor Ultra Wideband en ‘Nauwkeurig zoeken’

Bij de Kruidvat en Action tags ontbreekt deze chip.
Voor een case als dat je je autosleutels in huis kwijt bent, lijkt me de nauwkeurig zoeken functie wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Onlangs 8 airtags gekocht, waarvan ik er 6 houd. Ze stonden onlangs aan 94 euro voor een 4-pack. 23.5 per stuk. Vergeleken met de tag uit de action betaal je maar 16 euro extra, maar dan ben je wel zeker dat je een product hebt dat werkt zoals het hoort met alle functionaliteit.

Ik heb er maar drie in gebruik, uiteindelijk zijn er niet zoveel items in je dagelijkse routine waarvan er een grote meerwaarde is dat ze getracked worden, maar voor sleutels, rugzak en portefeuille is het al handig gebleken. Niet omdat ik ze vaak verlies (eigenlijk nooit), maar gemoedsrust 'just in case'.

Misschien wil ik er nog wel eentje op de werklaptop hangen, vooral om er aan herinnerd te worden mocht ik 'm ooit achterlaten ergens. En misschien op de prive laptop. Maar ik heb geen idee hoe ik ze er aan moet bevestigen, tenzij op de hoes/sleeve.

@ThinkPad , als ik nu even in find-my kijk voor de drie tags, is de locatie 20 min ago, 0 min ago, en 4 min ago. En net nadat ik de app opende en keek, 0 min ago, 0 min ago en 5 min ago. Dus de eerste twee meteen bijgewerkt, en de laatste van 4 naar 5 minuten, dus niet bijgewerkt.

Edit: als je al off-brand wil gaan, kan je beter chipolo nemen. Die hebben dezelfde functionaliteit (de ONE spot serie) en werken in het find my systeem. Maar ze zijn even duur als airtags. Wel hebben ze een gaatje om gemakkelijk ergens aan te hangen en eentje in credit card formaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Amos_x op 03-12-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Tijdje terug had ik hier met echte AirTags ook continue last van, werden soms uren niet bijgewerkt. Laatste tijd gaat dat veel beter, leek meer een bug in het netwerk dan in de tags zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Lijkt vandaag al beter, 20-30 min geleden laatst ge-update terwijl de tag op het stil op het aanrecht ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 15:58
meesje schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:23:
[...]

Copy/paste van de Apple pagina:
Door Apple ontworpen U1-chip voor Ultra Wideband en ‘Nauwkeurig zoeken’

Bij de Kruidvat en Action tags ontbreekt deze chip.
Voor een case als dat je je autosleutels in huis kwijt bent, lijkt me de nauwkeurig zoeken functie wel wenselijk.
Maar die U1 chip heeft niks te maken met het geconstateerde (tijdelijke) probleem met de Action-tags.
Neemt niet weg dat nauwkeurig zoeken wel handig is, voor verloren sleutels of katten. Alles voor z'n geld, uiteraard.
De tag laten piepen wat bij in huis kwijtgeraakte sleutels een goed alternatief is met de Action-tags, werkt bij katten niet zo fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
olafmol schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

ik snap je niet helemaal? Ik heb een airtag die in de fiets van mijn zoon zit gekoppeld aan mijn eigen iPhone. Of bedoel je iets anders?
Mag ik vragen hoe je de airtag hebt weggewerkt in de fiets van je zoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25
Muncher schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:12:
[...]

Fietsbel. Oa op Bol te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Muncher schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:12:
[...]

Ik heb hem in de kunststof koplamp gestopt. Daar zit een ruimte in voor drie AA batterijen, maar aangezien het een elektrische fiets is werkt de lamp op de accu van de fiets.
Ik was bang dat die fietsbel makkelijk te herkennen is door het dievengilde en verwijderd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Vraag over ‘delen met gezin’.

Sinds vandaag heb ik mijn Apple Airtag in gebruik genomen. Op mijn Iphone zie ik de airtag als object. Daarna heb ik ‘m gedeeld met mijn vriendin, uitnodiging geaccepteerd, maar dan zie ik ‘m niet terug op haar Iphone. Wel onder objecten, maar als ik dan via haar telefoon bijvoorbeeld geluid wil afspelen, zegt ie ‘airtag onbereikbaar’, terwijl deze gewoon naast me ligt. Wat doe ik verkeerd? Ik heb op haar telefoon ook bluetooth en locatie aan staan, maar op het kaartje is de airtag ook niet te zien. Er staat op haar telefoon bij de airtag ook ‘geen locatie gevonden’.
Hebben toevallig meer mensen hier last van? Bij Apple zelf weten ze het ook niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door MBAMG op 12-12-2023 10:58 ]

• Epiloque
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 14:16
De batterij van m'n AirTag is vervangen. Wanneer ik nu mijn sleutelbos oppak gaat het geluidje wanneer je de AirTag zoekt een aantal seconden af. Iemand enig idee waarom dit gebeurd? Dit is bij m'n andere AirTags niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Epiloque schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:10:
De batterij van m'n AirTag is vervangen. Wanneer ik nu mijn sleutelbos oppak gaat het geluidje wanneer je de AirTag zoekt een aantal seconden af. Iemand enig idee waarom dit gebeurd? Dit is bij m'n andere AirTags niet zo.
Precies dit. Ik heb de batterij vervangen van één van onze AirTag's. Continue dat geluidje bij oppakken sleutelbos. Nieuwe batterij er in en het is verholpen. Wellicht is de batterij leeg geweest?

Daarnaast kan dezelfde AirTag geen geluid meer afspelen en zoeken en vinden gaat ook niet meer, terwijl de locatie in Zoek Mijn wel bekend is. Iemand hier een idee van?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:42
THE_BASE schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:07:
[...]

Ik heb de batterij vervangen van één van onze AirTag's. Continue dat geluidje bij oppakken sleutelbos. Nieuwe batterij er in en het is verholpen.
Toch niet zo'n Duracell batterij met bitter smaakje? Zodat kleine kinderen het uitspugen in plaats van in te slikken?
Dat bittere laagje zorgt voor slecht contact, schoonmaken met alcohol / schuren helpt, of nog beter eentje zonder dat vieze laagje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
manusz schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:11:
[...]

Toch niet zo'n Duracell batterij met bitter smaakje? Zodat kleine kinderen het uitspugen in plaats van in te slikken?
Dat bittere laagje zorgt voor slecht contact, schoonmaken met alcohol / schuren helpt, of nog beter eentje zonder dat vieze laagje....
Precies, dat had ik eerder gelezen, dus heb eens batterijen besteld (Panasonic meen ik) die dat niet hebben en volgens Amerikaanse sites goed geschikt zijn. Die batterijen zitten ook in andere AirTags waar dat probleem niet speelt.

Het vreemde is dat er nu ineens meerdere AirTags niet kunnen worden gelokaliseerd als je via Zoek Mijn wilt vinden, de locatie wordt wel gewoon doorgegeven. Misschien toch een bug?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:42
THE_BASE schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:22:
[...]
Het vreemde is dat er nu ineens meerdere AirTags niet kunnen worden gelokaliseerd als je via Zoek Mijn wilt vinden, de locatie wordt wel gewoon doorgegeven. Misschien toch een bug?
Meerdere AirTags, hebben die allemaal net een verse batterij gekregen?
Als dat zo is zou je een AirTag reset kunnen proberen.
Als dat niet zo is dan zou ik eerder aan iets netwerkachtigs denken.....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747ata32
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 18:37
Recent een paar extra AirTags gekocht om oa in de schooltassen van mijn kinderen te stoppen, voor het geval dat ze die ergens laten staan (laatst is er eentje daadwerkelijk in de bus blijven staan 😬).
We hebben in het gezin allemaal iPhones die draaien op iOS 17.2. Bij mijn oudste zoon (18) kan ik de AirTag van zijn rugzak, gekoppeld aan zijn Apple account, vanuit zijn Zoek Mijn delen met mij, zodat ik zijn rugzak ook bij mijn objecten kan zien.
Bij mijn jongste zoon (15) lukt dat echter niet. De mogelijkheid om vanuit zijn Zoek Mijn een object (AirTag) te delen staat er simpelweg niet.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit probleem kan oplossen? Je zou toch juist bij een minderjarige in staat willen zijn om een AirTag te delen met iemand uit de familie?
Alvast dank voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
747ata32 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:00:
...
Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit probleem kan oplossen? Je zou toch juist bij een minderjarige in staat willen zijn om een AirTag te delen met iemand uit de familie?
Alvast dank voor de hulp.
AirTags zijn voor zover ik niet te delen van of met accounts van kinderen (van die de account als zodanig in iCloud is geregistreerd, in ieder geval tot 16 jaar (in NL)). Misschien zal dat nog worden bijgesteld in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 13-01-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747ata32
  • Laatst online: 19-06 18:37
begintmeta schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:24:
[...]

AirTags zijn voor zover ik niet te delen van of met accounts van kinderen (van die de account als zodanig in iCloud is geregistreerd, in ieder geval tot 16 jaar (in NL)). Misschien zal dat nog worden bijgesteld in de toekomst.
Eigenlijk best bijzonder dat ik mijn zoon’’s iPhone wel kan zien in Zoek Mijn (zijn account is onderdeel van het familie account), maar een AirTag die gekoppeld is aan zijn account dan niet 🤔. Maar het zou de enige logische verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Ook hier problemen met het delen van AirTags. Het delen werkt, na een tijdje (1/2 dagen) is de gedeelde AirTag verdwenen uit Find My van de persoon met wie die gedeeld is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPad schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:59:
[...]
[...]
Inmiddels een paar maanden in gebruik. Werkt prima. Enige wat ik vreemd vind, hij zit in rugtas en zodra je die oppakt dan begint de tag te piepen. Dit is dan als de tas een poos niet bewogen is. Zou dit een soort "Hey! Ik ben een tag die je volgt" functionaliteit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:02
ThinkPad schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:08:
[...]

Inmiddels een paar maanden in gebruik. Werkt prima. Enige wat ik vreemd vind, hij zit in rugtas en zodra je die oppakt dan begint de tag te piepen. Dit is dan als de tas een poos niet bewogen is. Zou dit een soort "Hey! Ik ben een tag die je volgt" functionaliteit zijn?
Normaal gesproken heeft hij dan al een tijdje niet meer kunnen babbelen met jouw iPhone.
Oftewel, het kan zijn dat je een Airtag bij de overburen hebt verstopt en jezelf niet meer in de buurt van de Airtag hebt laten zien. Dus dan begint hij bij beweging direct te piepen.

Dit zelfde gedrag gebeurd ook bij de Airpods Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ah ja dat is het dan, ik heb Bluetooth eigenlijk altijd uit staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
Enkele weken geleden was de fiets van mijn zoon gestolen. Heb hem een 2dehandsfiets gekocht en een airtag in verstopt. Gisteren bleek de fiets gestolen te zijn en dankzij de airtag heb ik hem teruggevonden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:57
pina schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:22:
Enkele weken geleden was de fiets van mijn zoon gestolen. Heb hem een 2dehandsfiets gekocht en een airtag in verstopt. Gisteren bleek de fiets gestolen te zijn en dankzij de airtag heb ik hem teruggevonden :Y
En dan? Vraag me altijd af hoe dat gaat. Heb je m terug “gestolen”? Of ben je met n honkbalknuppel langsgegaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:54
pina schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:22:
Misschien zou een goed slot ook helpen. Twee keer je fiets gestolen in een paar weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
La1974 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:23:
[...]

Misschien zou een goed slot ook helpen. Twee keer je fiets gestolen in een paar weken tijd.
Best geen uitspraken doen als je de context niet kent. En daar gaat de discussie niet over, het gaat erom dat ik de fiets heb teruggevonden dankzij de airtag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pina
DCNY schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:11:
[...]

En dan? Vraag me altijd af hoe dat gaat. Heb je m terug “gestolen”? Of ben je met n honkbalknuppel langsgegaan? :D
werd gewoon aan de kant van straat gegooid omdat hij waarschijnlijk niet meer berijdbaar was geworden. Achterwiel blokkeerde en remmen hebben ze kapotgemaakt. Als hij in een huis stond, dan had ik gewoon de politie gebeld om hem samen mee te nemen. Eigenlijk jammer dat ik de dief zo niet heb kunnen betrappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:23:
[...]

Of verhuizen :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
pina schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:25:
[...]

werd gewoon aan de kant van straat gegooid omdat hij waarschijnlijk niet meer berijdbaar was geworden. Achterwiel blokkeerde en remmen hebben ze kapotgemaakt. Als hij in een huis stond, dan had ik gewoon de politie gebeld om hem samen mee te nemen. Eigenlijk jammer dat ik de dief zo niet heb kunnen betrappen
Zo makkelijk gaat dat niet.
Zeker als het gaat over appartementen, of huizen die dicht bij elkaar staan zal de politie niet de hele buurt uit kammen, of een huiszoekingsbevel regelen voor meer dan 1 huis….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

ThinkPad schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:59:
Het piepje wat je vanaf iOS kan activeren om het device te zoeken is wel vrij zacht vind ik.

Fabrikant “Fresh ‘n Rebel”
EAN 8720249805618
Product code: “6ATAG3BL v1 001”
Action code: 3202517

Battery life “up to 10 months”.

[Afbeelding]
Ik kwam hem gisteren ook tegen:
https://www.action.com/nl...esh-n-rebel-smart-finder/ (€6,95)
Er is ook een 3-pack voor €19,95: https://www.action.com/nl...sh-n-rebel-smart-finders/ (dat scheelt 90 cent!!)

De software ziet hem idd als een Sitecom "6ATAG3". Ik heb screen recording op mijn iPhone aangezet en ben gaan winkelen zonder iPhone, met de Smart Finder in mijn zak. iDevices van andere mensen pikken hem gewoon op. In een winkelgebied zag ik iedere 2-10 minuten een update.

Heeft Apple hier geen probleem mee?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:47

Mr. Freeze

¡GO!

Mentalist schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:03:
[...]

Er is ook een 3-pack voor €19,95: https://www.action.com/nl...sh-n-rebel-smart-finders/ (dat scheelt 90 cent!!)

De software ziet hem idd als een Sitecom "6ATAG3". Ik heb screen recording op mijn iPhone aangezet en ben gaan winkelen zonder iPhone, met de Smart Finder in mijn zak. iDevices van andere mensen pikken hem gewoon op. In een winkelgebied zag ik iedere 2-10 minuten een update.

Gezien het “works with” logo op de verpakking lijkt het dat ze een licentie hebben, dus nee, daar heeft Apple geen problemen mee.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mr. Freeze schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:46:
[...]

Gezien het “works with” logo op de verpakking lijkt het dat ze een licentie hebben, dus nee, daar heeft Apple geen problemen mee.
Ah, wist ik niet. Meer info:

https://www.apple.com/new...arty-finding-experiences/

Net ook getest met AirGuard op een Android telefoon. Daarmee kan ik de signaalsterkte zien wat helpt om de Smart Finder te vinden als je hem niet kan horen. AirGuard kan hem ook laten piepen. Mijn Samsung SmartTags kan ik niet laten piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:23
Hallootjes, ik heb afgelopen week de batterijen vervangen van de AirTag alleen sindsdien loop ik tegen probleem die ik vandaag geconstateerd heb.
Als ik niet in de buurt van de AirTag ben, lijkt ie niet gezien te worden door andere iPhones/ipads/mac terwijl dit altijd eerst wel was, zie ook steeds laatst gezien gisteren 22:00 (tijd dat ik hier weg ben gegaan, terwijl het normaal door andere devices wel werd herkend) hoe is dit makkelijk op te lossen?
Resetten ?

[ Voor 6% gewijzigd door Soppyscroll op 12-05-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50
Mentalist schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:03:
[...]

Werkt hier die “richtingzoeker” in huis ook mee?

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@ephymerous Nee helaas niet, deze richtingbepalen binnen in een gebouw is veel meer rudimentair. Door het ontbreken van de Apple h2 chip die enkel is voorbehouden aan de AirTags.
Maar toch zijn ze nog best bruikbaar hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ephymerous schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Werkt hier die “richtingzoeker” in huis ook mee?
Nee. Je kan met AirGuard op Android wel de signaalsterkte zien wat een ruwe indicatie geeft van hoe ver weg de tracker is. (zwak signaal = tracker verder weg, 100%=je telefoon ligt op de tracker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
turkeyhakan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:49:
Ook hier problemen met het delen van AirTags. Het delen werkt, na een tijdje (1/2 dagen) is de gedeelde AirTag verdwenen uit Find My van de persoon met wie die gedeeld is....
Het probleem is er helaas nog steeds...

Alle AirTags gereset, batterijen vervangen etc.. niets helpt... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
Zijn de Airtag dupe van de action waterdicht?
Dus de FreshNRebel 6ATAG3 van de action.
Zijn deze waterdicht?

Ik kan dit nergens vinden in de handleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
tjerkpolle schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:53:
Zijn deze waterdicht?
..
Omdat deze gemakkelijk kunnen (en moeten) worden geopend om er een nieuw knoopcelletje in te doen, mag je er niet veel van verwachten. Ik zeg; spatwaterdicht. That's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
tjerkpolle schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:53:
Zijn deze waterdicht?

Ik kan dit nergens vinden in de handleiding
Ik heb een Chipolo One Spot in gebruik die vier keer zo duur is als die van de Action en ook die is niet waterdicht.
Dus gevoelsmatig denk ik dat die FreshnRebel ook niet waterdicht is.
Voordeel van de Chipolo is dat die zeer licht en klein is vergeleken met een Airtag en makkelijker aan de halsband van een hond/kat kan hangen of kan verstoppen.

[ Voor 15% gewijzigd door remmuz op 22-08-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Op zich is het wel bekend denk ik dat je de locatie van een airtag krijgt via een iOS apparaat. Er gebeurde wel iets grappigs vandaag.

Mn fiets met airtag stond in dr achtertuin. Vervolgens ging ik naar een winkel een paar honderd meter verderop en kreeg ik een melding:

Uw airtag is niet meer bij u. Laatste locatie is: de winkel een paar honderd meter verderop.

Thuis aangekomen ben ik toch even gaan controleren of de fiets nog in de tuin stond. En gelukkig stond die er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Weet iemand hoe je de Smart Finder van de Kruidvat reset? De handleiding heb ik niet meer. Eerder was de smart finder succesvol aan mijn telefoon gekoppeld, maar die telefoon is gejat en gekoppelde objecten zitten kennelijk niet in de iCloud backup. Wi 'm dus graag opnieuw koppelen maar weet niet hoe.

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
JaymzHetfield schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:33:
Weet iemand hoe je de Smart Finder van de Kruidvat reset? De handleiding heb ik niet meer. Eerder was de smart finder succesvol aan mijn telefoon gekoppeld, maar die telefoon is gejat en gekoppelde objecten zitten kennelijk niet in de iCloud backup. Wi 'm dus graag opnieuw koppelen maar weet niet hoe.
Ik gok net als die van de Action;
-First, remove the item from the Find My app.
-After the device is powered on, double-click the button. The device will beep.
-Long press the button for 8 seconds.
-After 3 seconds there will be a beep, but keep holding until the device beeps again.
-Release the button to complete the factory reset.
-The device can now be paired.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
remmuz schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:51:
[...]

Ik gok net als die van de Action;
-First, remove the item from the Find My app.
-After the device is powered on, double-click the button. The device will beep.
-Long press the button for 8 seconds.
-After 3 seconds there will be a beep, but keep holding until the device beeps again.
-Release the button to complete the factory reset.
-The device can now be paired.
Bedankt voor je suggestie, maar helaas, verwijderen kan niet, want ik heb die telefoon niet meer (gestolen). Iets met een button kan ook niet, want die is er niet.

Iemand anders nog ideeën?

Update:
Heb er nog eentje gekocht om de handleiding te bemachtigen (momenteel €5) en wat blijkt: Stop de batterij er 5 keer opnieuw in en je hoort een ander start-geluidje dan normaal. Het ding is gereset en weer koppelbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door JaymzHetfield op 05-09-2024 17:24 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07
Ik heb een 2 tal apple airtags en nu ook 2 sitecoms van de action… 1 daarvan is nu al 2 weken “zoek”… laatst gezien op 31 oktober om 22.30 bij ons thuis… als ik probeer een geluid af te spelen krijg ik een melding “buiten bereik”….

Ik heb dit in elke kamer in huis al geprobeerd maar overal hetzelfde helaas… iemand nog creatieve tips?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
miel schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:04:
Ik heb een 2 tal apple airtags en nu ook 2 sitecoms van de action… 1 daarvan is nu al 2 weken “zoek”… laatst gezien op 31 oktober om 22.30 bij ons thuis… als ik probeer een geluid af te spelen krijg ik een melding “buiten bereik”….

Ik heb dit in elke kamer in huis al geprobeerd maar overal hetzelfde helaas… iemand nog creatieve tips?
Batterij leeg?
Dan is het gewoon pech en hopen dat je hem een keer tegenkomt met opruimen.
(je zou de stofzuigerzak nog even kunnen checken 😁)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
remmuz schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:03:
[...]

Batterij leeg?
Dan is het gewoon pech en hopen dat je hem een keer tegenkomt met opruimen.
(je zou de stofzuigerzak nog even kunnen checken 😁)
Batterij is volledig vol….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
miel schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:19:
[...]

Batterij is volledig vol….
Heb het een keer met een echte AirTag gehad. Ding had ik gewoon in m’n hand dus was niet zoek. Toen ook gereset ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Cheesy schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:07:
[...]

Heb het een keer met een echte AirTag gehad. Ding had ik gewoon in m’n hand dus was niet zoek. Toen ook gereset ofzo.
Dat is hier dus het probleem…. Ik kan hem nergens meer vinden hahahahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:47

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier meer mensen die last hebben met het wisselen van het batterijtje in een AirTag? Ze zijn zo glad dat ik ze niet open kan krijgen, en als me dat wel lukt na veel proberen, dan krijg ik ze niet goed dicht vanwege gebrek aan grip.

Iemand een trucje hiervoor?

De manier van openen is bij een Tile dan toch een stuk handiger.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 12-01-2025 09:59 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:58:
Zijn er hier meer mensen die last hebben met het wisselen van het batterijtje in een AirTag? Ze zijn zo glad dat ik ze niet open kan krijgen, en als me dat wel lukt na veel proberen, dan krijg ik ze niet goed dicht vanwege gebrek aan grip.

Beetje duwen/indrukken om te openen wil nog wel eens helpen. Voor de batterij even eens. Mocht dat niet helpen dan zet ik er een bot mes tussen om de batterij los te wringen. (Dit laatst vooral bij Aqara en hue apparatuur). Moet eerlijk vermelden dat de AirTag juist de gemakkelijkste is om de batterij te verwisselen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 12-01-2025 10:19 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
TheKerremenke schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:18:
[...]

Beetje duwen/indrukken om te openen wil nog wel eens helpen. Voor de batterij even eens. Mocht dat niet helpen dan zet ik er een bot mes tussen om de batterij los te wringen. (Dit laatst vooral bij Aqara en hue apparatuur). Moet eerlijk vermelden dat de AirTag juist de gemakkelijkste is om de batterij te verwisselen.
Ik heb zo'n goedkope afwasborstel van Ikea met een zuignapje om hem op je aanrecht te zetten.
Zuignapje pas precies op de Airtag 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

remmuz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:01:
[...]

Ik heb zo'n goedkope afwasborstel van Ikea met een zuignapje om hem op je aanrecht te zetten.
Zuignapje pas precies op de Airtag 😁
Ikea _/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mr. Freeze schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:58:

Ik zorg dat de tag droog en schoon is, en dan draai ik ze open met mijn duimbasissen. Groter en meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Anderhalf jaar geleden Chipolo Card Spot gekocht, voor zowel m'n vrouw als voor mezelf. De afgelopen maand kreeg ik te vaak, tijdens een wandeling of autorit, de melding dat ik m'n portemonnee was vergeten. Ook de locatie was niet meer zo recent als in het begin... Ik denk dat de batterij leegloopt waardoor het bereik aanzienlijk minder is geworden.

Bol was gelukkig zo vriendelijk om voor beide artikelen een retour aan te maken, ik krijg m'n geld terug. Nu maar eens op zoek naar een vergelijkbaar product met oplaadbare/vervangbare batterij, bijvoorbeeld Smartcard van rhinokey. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:41
Ben wel tevreden over de el cheapo van Action: https://www.action.com/nl...-rebel-smart-finder-card/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
Ik heb die je aangeeft van de Action en ook deze Chipolo CARD Spot.

De vindbaarheid van beide is hetzelfde. Maar de Chipolo card werkt echt minimaal 2 jaar op een batterij (zelf getest). Die van de Action is al een paar keer spontaan leeg geweest. Prima als je weet waar die is, maar hij zegt dat er nog batterij in zit. Dus je denkt er ook niet aan om op te laden ofzo.

Wat mij betreft kan je ze beide prima gebruiken, alleen zou ik het er vanaf laten hangen "hoe belangrijk" het is dat je terug wilt vinden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
mhr-zip schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:48:
[...]

Maar de Chipolo card werkt echt minimaal 2 jaar op een batterij (zelf getest).
Hier dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 00:00
Wat is nou het nut van de knop op de tracker van De Action? In de handleiding rept men van een functieknop.
Maar verder helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik heb 'm afgelopen zondag gehaald. Vooralsnog werkt ie prima. Ik heb ook direct zo'n vierkante tag gehaald voor in de auto, zodat ik de auto makkelijk kan terugvinden. M'n Mercedes Me abonnement is blijkbaar verlopen, dus ik had afgelopen zondag grote moeite om de auto terug te vinden (Efteling)._O-

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Goedemorgen,

Kleine intro: Ik heb ooit een iPhone 3g en 5 gehad maar daarna naar Android gegaan. Had toen wat moeite met het gesloten Apple systeem en uiteraard speelde de kosten ook mee.
Maar inmiddels weer een iPhone 15 en mijn vrouw ook omdat de dochters allemaal een iPhone hebben en we zagen dat ze toch echt veel sneller/beter werken.

We zijn erg blij met de overstap en dus ook met Find my aan de gang.

Apple AirTags ook in gebruik en daar heb ik een vraag over.

Mijn vrouw is een weekje in Mexico op vakantie met een vriendin en heeft een AirTag in de koffer voor ruimbage en die gaf netjes de locatie toen deze uit het vliegtuig ging en in de transferbus naar het hotel toen mijn vrouw nog geen datasim actief had.

Inmiddels een unlimited Mexico Esim in de iPhone en Wifi in het hotel.
We hebben ook Life360.

Nu zie ik verschil in laatst gezien:

Haar iPhone 18 uur geleden locatie als kijk in de app op mijn iPhone.
De AirTag 11 minuten geleden in de app op mijn iPhone.
Life360 4 uur gelden.
En op de iMac in het account van mijn vrouw is de iPhone 11 minuten geleden gezien.

Dus de locatie van de AirTag welke ik zie op mijn iPhone en de locatie van haar iPhone op de iMac zijn gelijk.
De AirTag heeft ze met mij gedeeld maar zie ik weer niet in haar account op de iMac.

Waar zitten deze verschillen nu in? Vooral die 18 uur snap ik niet helemaal aangezien dit op de iMac 11 minuten is op haar account. Ze is echt online geweest na die 18 uur want we hebben wat appjes gestuurd en ze heeft wat mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
De afgelopen weken heb ik met regelmaat als ik onderweg ben, dat mijn AirTag aan de huissleutelbos zogenaamd ergens is achtergelaten. Sleutels zitten dan in de jaszak en de iPhone 13 Pro in de broekzak en ja, beide kledingstukken worden dan door mij gedragen :p
Vanmorgen onderweg ook weer dezelfde melding. De AirTag wordt met een laatste positie ergens op de snelweg weergegeven in FindMy, terwijl ik met de sleutels in de hand, ruwweg 42 km verderop zit te werken.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
LaborGardens schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:38:
De afgelopen weken heb ik met regelmaat als ik onderweg ben, dat mijn AirTag aan de huissleutelbos zogenaamd ergens is achtergelaten. Sleutels zitten dan in de jaszak en de iPhone 13 Pro in de broekzak en ja, beide kledingstukken worden dan door mij gedragen :p
Vanmorgen onderweg ook weer dezelfde melding. De AirTag wordt met een laatste positie ergens op de snelweg weergegeven in FindMy, terwijl ik met de sleutels in de hand, ruwweg 42 km verderop zit te werken.
Meer mensen last van?
Even het batterijtje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:19
Vandaag een Fresh & Rebel AirTag bij de action gekocht. Ik wil graag de speaker verwijderen om hem beter als anti diefstal tracker te gebruiken voor mijn fiets...

Dit model is echter nergens terug te vinden op het internet hoe de speaker verwijderd moet worden..
Jullie enig idee wat verwijderd moet worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQWdTCPrqluBgiNJTy7cYyDyUiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUdelgpfQYc0OzgyGU6Ob5uE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:04
Kan je een foto maken van de andere kant van de PCB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Turb0Turb0 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:08:
Goedemorgen,

Kleine intro: Ik heb ooit een iPhone 3g en 5 gehad maar daarna naar Android gegaan. Had toen wat moeite met het gesloten Apple systeem en uiteraard speelde de kosten ook mee.
Maar inmiddels weer een iPhone 15 en mijn vrouw ook omdat de dochters allemaal een iPhone hebben en we zagen dat ze toch echt veel sneller/beter werken.

We zijn erg blij met de overstap en dus ook met Find my aan de gang.

Apple AirTags ook in gebruik en daar heb ik een vraag over.

Mijn vrouw is een weekje in Mexico op vakantie met een vriendin en heeft een AirTag in de koffer voor ruimbage en die gaf netjes de locatie toen deze uit het vliegtuig ging en in de transferbus naar het hotel toen mijn vrouw nog geen datasim actief had.

Inmiddels een unlimited Mexico Esim in de iPhone en Wifi in het hotel.
We hebben ook Life360.

Nu zie ik verschil in laatst gezien:

Haar iPhone 18 uur geleden locatie als kijk in de app op mijn iPhone.
De AirTag 11 minuten geleden in de app op mijn iPhone.
Life360 4 uur gelden.
En op de iMac in het account van mijn vrouw is de iPhone 11 minuten geleden gezien.

Dus de locatie van de AirTag welke ik zie op mijn iPhone en de locatie van haar iPhone op de iMac zijn gelijk.
De AirTag heeft ze met mij gedeeld maar zie ik weer niet in haar account op de iMac.

Waar zitten deze verschillen nu in? Vooral die 18 uur snap ik niet helemaal aangezien dit op de iMac 11 minuten is op haar account. Ze is echt online geweest na die 18 uur want we hebben wat appjes gestuurd en ze heeft wat mail gestuurd.
Check de tabbladen, want de AirTags staan onder objecten en niet apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Stimulate14 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Check de tabbladen, want de AirTags staan onder objecten en niet apparaten.
Dat weet ik, maar het gaat juist om de verschillen in tijden van laatst gezien. Dat kan ik niet helemaal plaatsen.
Het is ook geen megaramp trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Vandaag mijn eerste AirTag gekocht voor mijn iPhone.
Bij de action zowel die op credit card formaat, maar ook die als los ding.
Kosten 6-7 Euro per stuk.

Ik zie dat Kruidvat ze ook heeft, en zelfs nog iets goedkoper.

Iemand wel eens een test gedaan om te vergelijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:55:

Dit zijn geen AirTags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Vergeef me dan even de terminolgie.

Weet iemand of er kwaliteits verschil is tussen de IOS finders van de Action en het Kruidvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:00:
Vergeef me dan even de terminolgie.

Weet iemand of er kwaliteits verschil is tussen de IOS finders van de Action en het Kruidvat.
Bij de Action/Kruidvat exemplaren ontbreekt de U1 chip waardoor nauwkeurige(re) locatie bepaling niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Ja, dat weet ik.

Maar het gaat me om de verschillen tussen de El-Cheapo van Action en Kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:55:

Dat zijn geen echte. Die doen geen afstandsmeting etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Nogmaals, daar gaat het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:07:
Ja, dat weet ik.

Maar het gaat me om de verschillen tussen de El-Cheapo van Action en Kruidvat.
Ze zullen vrijwel identiek zijn maar in een andere behuizing.
Heel bijzonder is de techniek ook niet. Veel meer dan via bluetooth verbinding maken met een iPhone doen ze niet. Er zit geen GPS in ofzo.
Verder zijn in dit topic al eerder ervaringen geplaats van de goedkope klonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:19:
Nogmaals, daar gaat het niet om.
Waar gaat het dan wel om? Ze zijn kwalitatief minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Het gaat om het verschil tussen de Action en Kruidvat dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:25:
Als je daar over wilt discussiëren open dan even een nieuw topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:25:
Die dingen kosten een knaak met een plukje schaamhaar. Koop ze er vergelijk ze. Kom daarna tot de conclusie dat het troep is en koop een echte.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Die echte gaat er komen, maar het lijkt erop dat er binnenkort een V2 van de AirTag komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
wjvh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:11:
Die echte gaat er komen, maar het lijkt erop dat er binnenkort een V2 van de AirTag komt.
Dan wacht je toch nog even?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
Echt… wat een discussie. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Ja, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gebruik al wat jaren AirTags, en ook van andere merken dunne trackers in gebruik (gehad) die met Find My werken. Nu viel het me op dat in ieder geval 2 van de andere merken trackers random lijken te piepen heel kort, op de gekste tijden (om 2:00 in de ochtend bij wijze van). Ze zijn wel binnen Bluetooth-afstand van mijn telefoon, maar liggen wel al enige maanden relatief stil / de andere beweegt een dag per week. Mijn AirTags heb ik nog nooit horen piepen buiten tests van mezelf om dan ;) En de accu's zitten netjes vol, dus het is ook geen low battery waarschuwing. Wil het even in de gaten houden en sowieso ff de maker benaderen voor info (rolling square is het enige andere merk dat ik nu gebruik), maar wie weet hebben anderen hier idem meegemaakt en een verklaring gekregen/gevonden.

Zou het nog snappen dat die dingen kort piepen als ik op kantoor zit en ze thuis liggen, maar als ik gewoon in huis rondloop met alles binnen bereik is het wat opvallend..

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 21-08-2025 00:44 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
2Dutch schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:17:
Gebruik al wat jaren AirTags, en ook van andere merken dunne trackers in gebruik (gehad) die met Find My werken. Nu viel het me op dat in ieder geval 2 van de andere merken trackers random lijken te piepen heel kort, op de gekste tijden (om 2:00 in de ochtend bij wijze van). Ze zijn wel binnen Bluetooth-afstand van mijn telefoonvmaar liggen wel al enige maanden relatief stil / de andere beweegt een dag per week. Mijn AirTags heb ik nog nooit horen piepen buiten tests van mezelf om dan ;) En de accu's zitten netjes vol, dus het is ook geen low battery waarschuwing. Wil het even in de gaten houden en sowieso ff de maker benaderen voor info (rolling square is het enige andere merk dat ik nu gebruik), maar wie weet hebben anderen hier idem meegemaakt en een verklaring gekregen/gevonden.

Zou het nog snappen dat die dingen kort piepen als ik op kantoor zit en ze thuis liggen, maar als ik gewoon in huis rondloop met alles binnen bereik is het wat opvallend..
Dat heb ik met twee trackers op pinpasformaat die in pasjeshouders zitten en lijkt volledig random te gebeuren. Geen flauw idee waarom ze dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dennisdn schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:26:
Dat heb ik met twee trackers op pinpasformaat die in pasjeshouders zitten en lijkt volledig random te gebeuren. Geen flauw idee waarom ze dat doen :)
Fijn om te weten dat de random piep niet tussen mijn oren zit, kan ik de witte strakke jas bestelling annuleren :+ Even de oren nog een tijd gespitst houden (heb 2 dunne pas-achtige trackers maar ook een dikkere met 2x batterij erin maar die zit buiten gehoorsafstand dus die ook in de test betrekken) en de bevindingen eens naar rolling square spammen en om uitleg vragen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
2Dutch schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

Fijn om te weten dat de random piep niet tussen mijn oren zit, kan ik de witte strakke jas bestelling annuleren :+
Nou… Ik heb mijn oude moedertje die ik er ook eentje had gegeven weken lang voor gek verklaard als ze zei dat die van haar soms een muziekje af speelde… Het heeft me een etentje gekost toen ik het de mijne óók hoorde doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:44
M’n vrouw heeft bij de Hema deze nijntje tracker gekocht die ook koppelt aan de Find My app.

https://www.hema.nl/vrije...voor-iphone-39620115.html

Betekent dat dat deze ook z’n locatie door moet geven via andere Apple producten die toevallig in bluetooth range zijn? Ik had hem namelijk meegegeven aan mijn zoontje die verderop in de straat bij buurvriendjes ging spelen, maar een half uur later was de locatie nog steeds niet geupdate.

Vervolgens ergens in de straat neergelegd en weggefietst (bluetooth uitgezet). Kreeg toen wel 1x een update van de locatie maar daarna de melding dat hij een half uur niet gezien was.

Hoe vaak update een originele Apple Airtag de locatie in om omgeving met Apple producten van andere mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
MailMan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:32:
M’n vrouw heeft bij de Hema deze nijntje tracker gekocht die ook koppelt aan de Find My app.

https://www.hema.nl/vrije...voor-iphone-39620115.html

Betekent dat dat deze ook z’n locatie door moet geven via andere Apple producten die toevallig in bluetooth range zijn? Ik had hem namelijk meegegeven aan mijn zoontje die verderop in de straat bij buurvriendjes ging spelen, maar een half uur later was de locatie nog steeds niet geupdate.

Vervolgens ergens in de straat neergelegd en weggefietst (bluetooth uitgezet). Kreeg toen wel 1x een update van de locatie maar daarna de melding dat hij een half uur niet gezien was.

Hoe vaak update een originele Apple Airtag de locatie in om omgeving met Apple producten van andere mensen?
Ik weet niet hoe imitatie Airtags dat doen, maar de originele heeft een motion sensor (eigenlijk een accelerometer) . Als hij niet beweegt dan weet hij dat de locatie niet verandert en hoeft die dus niet doorgestuurd te worden en op die manier gaat de batterij natuurlijk langer mee.
Omdat er geen communicatie is zie je in de Zoek Mijn app dus de "laatst gezien .." status.
Als je de Airtag ergens neerlegt of jouw zoontje heeft hem in zijn jaszak en hij legt zijn jas ergens neer, dan wordt de locatie niet meer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
remmuz schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:06:
[...]

Ik weet niet hoe imitatie Airtags dat doen, maar de originele heeft een motion sensor (eigenlijk een accelerometer) . Als hij niet beweegt dan weet hij dat de locatie niet verandert en hoeft die dus niet doorgestuurd te worden en op die manier gaat de batterij natuurlijk langer mee.
Omdat er geen communicatie is zie je in de Zoek Mijn app dus de "laatst gezien .." status.
Als je de Airtag ergens neerlegt of jouw zoontje heeft hem in zijn jaszak en hij legt zijn jas ergens neer, dan wordt de locatie niet meer geupdate.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met originele AirTags. Er zijn best vaak momenten dat ik zeker weet dat ie zou moeten updaten, maar dit niet doet. Voor best lange periodes. Geen idee wat de reden is, er zijn Apple devices in de buurt, er wordt bewogen, en de accu is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:44
Lijkt erop dat de Hema nijntje tracker wel degelijk update op basis van andere Apple apparaten. Blijkbaar heb ik eerder niet lang genoeg gewacht op een detectie.

Best prima koop voor het geld, al had ik gehoopt op hogere update snelheid (tussen 5-30min is het nu meestal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
olafmol schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:29:
[...]

Ik heb niet zulke goede ervaringen met originele AirTags. Er zijn best vaak momenten dat ik zeker weet dat ie zou moeten updaten, maar dit niet doet. Voor best lange periodes. Geen idee wat de reden is, er zijn Apple devices in de buurt, er wordt bewogen, en de accu is goed.
In mijn ogen werkt het prima voor een koffer, sleutelbos of schooltas. Maar niet voor een kind of huisdier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
mhr-zip schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

In mijn ogen werkt het prima voor een koffer, sleutelbos of schooltas. Maar niet voor een kind of huisdier.
In mijn ogen ook niet voor een fiets dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
olafmol schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

Niet als je wilt weten wie hem gestolen heeft, wel of je hem bij de kroeg hebt laten staan :9B

• remmuz
olafmol schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

Voor een fiets werkt het perfect. Ik heb vorig jaar binnen een uur de gestolen ebike van mij dochter terug gevonden.

• olafmol
remmuz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:26:
[...]

Voor een fiets werkt het perfect. Ik heb vorig jaar binnen een uur de gestolen ebike van mij dochter terug gevonden.
Bij mij geeft de AirTag dus best vaak heel lang geen signaal. Staat ie op rood. Maargoed, ik zal wel een maandag ochtend modelletje hebben ;)

Overigens in het verleden heb ik wel eens een gestolen fiets met AirTag kunnen tracen, maar die was ergens achter een huis of in een garagebox geplaatst, en het signaal is op afstand niet specifiek genoeg. De politie raadde me toen ook aan om in die buurt niet aan te gaan zitten bellen. Helaas.

Heb voor de “normale” spullen goedkope Ali tags, en die werken prima tot nu toe. Waar de AirTag met enige regelmaat “op rood” staat geven die altijd signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door olafmol op 28-08-2025 09:09 ]

• mhr-zip
remmuz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:26:
[...]

Helaas is dit geen zekerheidje.
Bedoel niet het terugvinden, maar dat de Airtag genoeg meewerkt zodat hij vindbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
mhr-zip schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

Helaas is dit geen zekerheidje.
Bedoel niet het terugvinden, maar dat de Airtag genoeg meewerkt zodat hij vindbaar is.
Nee, maar dat geldt ook voor andere methodes zoals een tracker. Als iemand mijn auto steelt en verstopt in een stalen zeecontainer dan doet de tracker ook niet veel meer.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.