Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:57
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:12:
[...]

30-4 worden ze verzonden (of bezorgd?), in ieder geval is dit een pre-order.

Ik haal er 4, 3 ter vervanging van Tile Pro’s, de 4e is zo goed als ‘gratis’ (3x35 vs 119€)
Ik wou er ook 4 halen want dan 1 gratis maar dan moet ik echt heel hard denken voor een user case ervoor en dat heb ik niet haha..

Moet wel zeggen dat dit simpele product me erg hyped maakt! Het klinkt stom maar de find my gebruik ik echt bijna dagelijks maar dan op mijn horloge om de telefoon te vinden. En dat werkt gewoon des-Apples heerlijk simpel en altijd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:40

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

dglavimans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:15:
[...]

Ik wou er ook 4 halen want dan 1 gratis maar dan moet ik echt heel hard denken voor een user case ervoor en dat heb ik niet haha..

Moet wel zeggen dat dit simpele product me erg hyped maakt! Het klinkt stom maar de find my gebruik ik echt bijna dagelijks maar dan op mijn horloge om de telefoon te vinden. En dat werkt gewoon des-Apples heerlijk simpel en altijd
Same here, heb ooit een Tile gekocht omdat onze autosleutel nog wel eens kwijt was als ik weg moest (mijn vrouw is soms een warhoofd) en was daar zo blij mee dat er nu ook 1 aan onze reguliere sleutelbossen hangt. De Tiles zijn echter alleen waardevol als je erbij in de buurt bent (en verbruiken continu stroom; 3% van mijn accu in 24 uur als ik mijn iPhone mag geloven) en je kan ze alleen geluid laten maken.
Dit systeem van Apple is way beyond that; gebruik makend van de vele iphone11/12s werkt het systeem ook als je niet in de buurt bent van je spullen en dat naar de tracker toe leiden is echt super. Enige echte minpunt vind ik de verplichte upsell om ze ergens aan vast te kunnen maken. Maar goed; via Ali scoor je onder de 5€ een leren en rond de 1€ een siliconen ;)
(Al bestel ik voor mijn eigen sleutelbos AirTag zo’n mooie rode leren van Apple zelf :D)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• dglavimans
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:
[...]

Same here, heb ooit een Tile gekocht omdat onze autosleutel nog wel eens kwijt was als ik weg moest (mijn vrouw is soms een warhoofd) en was daar zo blij mee dat er nu ook 1 aan onze reguliere sleutelbossen hangt. De Tiles zijn echter alleen waardevol als je erbij in de buurt bent (en verbruiken continu stroom; 3% van mijn accu in 24 uur als ik mijn iPhone mag geloven) en je kan ze alleen geluid laten maken.
Dit systeem van Apple is way beyond that; gebruik makend van de vele iphone11/12s werkt het systeem ook als je niet in de buurt bent van je spullen en dat naar de tracker toe leiden is echt super. Enige echte minpunt vind ik de verplichte upsell om ze ergens aan vast te kunnen maken. Maar goed; via Ali scoor je onder de 5€ een leren en rond de 1€ een siliconen ;)
(Al bestel ik voor mijn eigen sleutelbos AirTag zo’n mooie rode leren van Apple zelf :D)
Ow nee de prijs maakt hem wel echt leuk voor mij maar zo bandje erbij die duurder is dan het spul zelf... De belkin is nog wel oke’ish maar drijft eigenlijk ook de prijs al gigantisch op haha..

Ook wel erg fijn met festivals straks als je je auto hebt geparkeerd.. Gewoon zo tag in de auto laten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

dglavimans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:24:
[...]

Ow nee de prijs maakt hem wel echt leuk voor mij maar zo bandje erbij die duurder is dan het spul zelf... De belkin is nog wel oke’ish maar drijft eigenlijk ook de prijs al gigantisch op haha..

Ook wel erg fijn met festivals straks als je je auto hebt geparkeerd.. Gewoon zo tag in de auto laten!
Das inderdaad ook een goede usecase (al laat ik me liever rijden zodat ik een pilsje kan pakken :D), nu nog die festivals....
Wij hebben een peuter die nogal mobiel is, het eerder gegeven voorbeeld van een pretpark was mijn eerste gedachte. Snel je kind terugvinden in a crowd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik vind de user-case voor een kind ook aantrekkelijk, ook al zegt apple dat ze daar niet voor bedoeld zijn. Ik ga dat toch eens proberen met mijn zoontje die soms alleen naar de speeltuin om de hoek gaat en dan bij een vriendje naar binnen rent (zonder dit te melden). Dan zou een Airtag echt wel handig kunnen zijn denk ik. Maar goed, eerst maar eens bestellen en kijken wat ik er mee ga doen!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42
Ik vind het wel leuk om te zien dat ook niet-techies interesse lijken te hebben voor de AirTags.
Ik had eens in mijn vriendengroep gekeken of er animo was voor één of meerdere 4-packs en naar mijn verbazing wisten zelfs de mensen die niets met tech hebben, ook wat AirTags waren (ondanks dat ze deze week pas onthuld zijn) en dat ze er één of meerdere wilde hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!
dglavimans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:09:
Zijn ze eigenlijk vandaag besteld ook vandaag verzonden? Of pas 30e van april

Ga er zelf 1 halen voor de sleutelbos met zo belkin :) voor de rest zijn ze voor mij niet echt nodig
Dan worden ze 30 april geleverd, zolang je bij de eerste batch zit dan natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
deBennie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ah ja, veronderstellingen. ;)

Als ik mijn tag aan een object vast maak, dan is er toch ook geen garantie dat dit obejct altijd binnen het netwerk valt?
Als ik mijn kids in de straat laat spelen en mijn 6jarig ziontje besluit in een wilde bui op eigen initiatief de buurt 4 straten verderop te verkennen, dan hoef ik me echt geen zorgen te maken over het netwerk dekking. Check die test die ze op the verge hebben gedaan.

De vergelijking met je ipad gebruiken als dienblad is niet goed. Je kunt je ipad ook als telefoon gebruiken, alleen zal apple dit niet aanraden, hier hebben ze de iphone voor. In dat licht zie ik dat advies van apple ook.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de beweging. Ik kan me inbeelden dat de airtag meer gaat zenden en zoeken naar connecties als die beweegt, en dan is je batterij snel leeg.

En vanuit de liability kant... als Apple aanraadt om het te gebruiken om je kinderen te volgen, dan krijg je in de VS direct een rechtszaak als je daar je kind niet mee kan vinden.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:39
robcoenen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:35:
Ik vind het wel leuk om te zien dat ook niet-techies interesse lijken te hebben voor de AirTags.
Ik had eens in mijn vriendengroep gekeken of er animo was voor één of meerdere 4-packs en naar mijn verbazing wisten zelfs de mensen die niets met tech hebben, ook wat AirTags waren (ondanks dat ze deze week pas onthuld zijn) en dat ze er één of meerdere wilde hebben.
Apple powerrrr :)

Ik ben nog steeds op zoek naar goede use cases (voor ons huishouden). Op dit moment kom ik niet verder dan onze sleutelbossen (huissleutels van mij, mijn vrouw en de twee autosleutels). Precies vier. Dat komt goed uit. ;) Maar drie van de vier liggen altijd op dezelfde plek. De huissleutels van mijn vrouw willen zich wel eens ergens anders in de woning bevinden. Dan is het handig dat de airtag kan piepen.

Op het disneyland voorbeeld na, kan ik me geen andere goede cases bedenken. De locatiebepaling van de auto gaat automatisch via CarPlay/Apple Maps: wanneer CarPlay verbroken dan stip op de kaart in Apple Maps. Overigens nog nooit gebruik hoeven te maken van deze functionaliteit.

Al met al denk ik dat onze business case flinterdun is. Ik zou het meer kopen om er mee te experimenteren. Ik ben ook benieuwd of de airtags ooit ingezet kunnen gaan worden i.c.m. de HomePod Mini voor HomeKit automations.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:04:
[...]

Apple powerrrr :)

Ik ben nog steeds op zoek naar goede use cases (voor ons huishouden).
Apple zelf heeft de volgende use-cases in hun set-up menu staan, ter inspiratie ;-)
Rugzak, fiets, camera, handtas, hoofdtelefoon, jassen, sleutels, bagage, paraplu, portemonnee en overige

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:19
Tommie12 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:01:
[...]

Ik vermoed dat het te maken heeft met de beweging. Ik kan me inbeelden dat de airtag meer gaat zenden en zoeken naar connecties als die beweegt, en dan is je batterij snel leeg.

En vanuit de liability kant... als Apple aanraadt om het te gebruiken om je kinderen te volgen, dan krijg je in de VS direct een rechtszaak als je daar je kind niet mee kan vinden.
Weet ik niet. Drance adviseert. Het is geen statement. Ze adviseert in het geval van het willen tracken van je kind(eren) de watch te gebruiken.
Waarom de airtag daar niet voor bedoelt is, geeft ze verder niet specifiek aan.

Het lijkt mij sterk dat ik me in de (gemiddelde vinex-) wijk waarin ik woon zorgen moet maken over een 'apple netwerk'.
(Vooral) jonge kinderen kunnen nog wel eens uit naieve impulsen 'ervandoor' gaan. Ik denk dat je als ouder op zulke momenten niet blindelings er vanuit moet kunnen gaan dat een airtag hier DE oplossing in is. Vanuit die gedachte kan ik me het advies van Drance wel voorstellen.

Dat is echter genuanceerder dan de reactie van een donstil hier, die dan gewoon drance napapagaait en stellig roept dat een airtag hier niet voor bedoelt is. Want alsnog kan een airtag in de broekzak van mn kind me helpen bij het localiseren van mn kind.

Ik zit er aan te denken 1 airtag onder het zadel van de fiets van mn dochter te plakken. Ook op mijn fiets en op de fiets van mn vrouw. Al is het puur al omdat ik dan mn fietsen kan pinpointen. Leuk toch? En ik ga er zeker 1 in mn auto leggen, maakt het weer wat makkelijker in het terugvinden ervan als ik m in een andere stad parkeer ;)

• meesje
robcoenen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:13:
[...]

Apple zelf heeft de volgende use-cases in hun set-up menu staan, ter inspiratie ;-)
Rugzak, fiets, camera, handtas, hoofdtelefoon, jassen, sleutels, bagage, paraplu, portemonnee en overige
Levert bij mij (helaas) geen inspiratie op. Op dit moment denk ik dat hij bij spielerei blijft (voor ons huishouden).
Als ik de voorbeelden zo bekijk, krijg ik meer een gevoel van ‘diefstal’ dan ‘zelf kwijt raken’. Ik ben dergelijke zaken echt nog nooit kwijt geraakt. Of je weet binnen een paar tellen wel waar je het gelaten hebt. Daar heb ik dan geen technologie voor nodig.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tomba

Tomba

meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:47:
[...]

Levert bij mij (helaas) geen inspiratie op. Op dit moment denk ik dat hij bij spielerei blijft (voor ons huishouden).
Als ik de voorbeelden zo bekijk, krijg ik meer een gevoel van ‘diefstal’ dan ‘zelf kwijt raken’. Ik ben dergelijke zaken echt nog nooit kwijt geraakt. Of je weet binnen een paar tellen wel waar je het gelaten hebt. Daar heb ik dan geen technologie voor nodig.
Prijs jezelf gelukkig ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 12:26
Wat ik zelf vaak kwijt ben is het doosje van men AirPods en de Apple tv remote... ;(

Desondanks ga ik er eentje bestellen voor mijn sleutelbos. :*)
dglavimans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:24:
[...]

Als je trouwens je telefoon koppelt aan je auto onthoudt Apple Kaarten al de locatie van je auto... moet je dat wel kunnen uiteraard.

Acties:
  • +2Henk 'm!
i2R schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:51:
Wat ik zelf vaak kwijt ben is het doosje van men AirPods en de Apple tv remote... ;(

Desondanks ga ik er eentje bestellen voor mijn sleutelbos. :*)
Ja dat is jammer. Dat er geen “airtag” in de nieuwe AppleTV remote zit, want met een peuter in huis kan die echt overal liggen 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:53:
[...]

Ja dat is jammer. Dat er geen “airtag” in de nieuwe AppleTV remote zit, want met een peuter in huis kan die echt overal liggen 8)7
QFT

Ik snap alleen nog niet helemaal hoe het werkt als mijn vrouw in mijn auto rijd. De tag gaat dan immers met een “onbekende iPhone” mee en dan zou de “stalker mode” geactiveerd moeten worden wat natuurlijk niet ideaal is.

• meesje
Haha. Dat doe ik zeker! Afstandsbedieningen zijn we ook nog nooit kwijt geraakt. Maar ja, wellicht is dat bij de jongste wel het geval.
Wat we soms wel kwijt raken zijn Lego steentjes, maar om dit nu allemaal van een tag te voorzien. :)

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:04:
Ik snap alleen nog niet helemaal hoe het werkt als mijn vrouw in mijn auto rijd. De tag gaat dan immers met een “onbekende iPhone” mee en dan zou de “stalker mode” geactiveerd moeten worden wat natuurlijk niet ideaal is.
Als je hem via je Family gedeeld hebt zou dat goed moeten gaan.

[Voor 9% gewijzigd door Tomba op 23-04-2021 13:05]

Aah dat had ik ff gemist.
Mijn vrouw en ik zijn wel een iCloud familie maar hebben geen gezamenlijke “zoek mijn”.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:19
Wat een poppenkast ook dat die site (shop gedeelte) offline gaat om producten voor te bereiden.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53

The Chosen One

Zie signature!

En een tag begint niet gelijk te piepen als ie even weg bij je gaat.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

The Chosen One schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:12:
En een tag begint niet gelijk te piepen als ie even weg bij je gaat.
Bij je weg gaan is ook niet het probleem (want daar zijn ze voor), het is “mee reizen met een onbekende iPhone”.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als je op een kantoor werkt met boel andere mensen die ook iphones/watches hebben toch wel. Dan zou die dan gelijk alerts krijgen als je naar de wc gaat of even een uur naar het magazijn e.d. terwijl je sleutelbos in de la ligt.
En zo werkt het dus gelukkig niet.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

The Chosen One schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:15:
Als je op een kantoor werkt met boel andere mensen die ook iphones/watches hebben toch wel. Dan zou die dan gelijk alerts krijgen als je naar de wc gaat of even een uur naar het magazijn e.d. terwijl je sleutelbos in de la ligt.
En zo werkt het dus gelukkig niet.
Daarom vroeg ik mij dat dus af :)

Waar ligt die drempel, niet op de tijd dat een wc bezoek kost dat snap ik wel en op kantoor reist de AirTag niet met andere mee dus dat zal ook prima gaan.

Maar een paar uur mee reizen zoals dus met een uitgeleende auto is al een hele andere situatie natuurlijk.

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 23-04-2021 13:22]

• meesje
Wat er gebeurt wanneer je iPhone en de airtag buiten elkaars bereik zijn, wordt duidelijk beschreven op de Apple website.

If AirTag is separated from its owner and out of Bluetooth range, the Find My network can help track it down. The Find My network is approaching a billion Apple devices and can detect Bluetooth signals from a lost AirTag and relay the location back to its owner, all in the background, anonymously and privately.

Users can also place AirTag into Lost Mode and be notified when it is in range or has been located by the vast Find My network. If a lost AirTag is found by someone, they can tap it using their iPhone or any NFC-capable device and be taken to a website that will display a contact phone number for the owner, if they have provided one.

En geluid wordt pas geproduceerd na 3 dagen.
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:46:
Wat er gebeurt wanneer je iPhone en de airtag buiten elkaars bereik zijn, wordt duidelijk beschreven op de Apple website.

If AirTag is separated from its owner and out of Bluetooth range, the Find My network can help track it down. The Find My network is approaching a billion Apple devices and can detect Bluetooth signals from a lost AirTag and relay the location back to its owner, all in the background, anonymously and privately.

Users can also place AirTag into Lost Mode and be notified when it is in range or has been located by the vast Find My network. If a lost AirTag is found by someone, they can tap it using their iPhone or any NFC-capable device and be taken to a website that will display a contact phone number for the owner, if they have provided one.

En geluid wordt pas geproduceerd na 3 dagen.
Mijn vraag (mocht je daar op reageren) gaat ook niet over deze quote, dat is mij duidelijk. Het gaat over die “stalker mode” die optreed als je tag met een vreemde iPhone mee reist.

Dus bijvoorbeeld met dat voorbeeld hierboven.

• Tomba

Tomba

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Duurt te lang, zit hier al een tijdje...

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 22:52
Met de App werkt het gewoon

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:56
Zo en besteld, 4 stuks en bruin lederen sleutelhanger. oOo

Idd via de app. Gaat meestal het gemakkelijkste bij mij.

[Voor 38% gewijzigd door TheKerremenke op 23-04-2021 14:06]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-05 14:11
hier ook ging prima ook met inscriptie erbij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hier ook besteld, Leren AirTag-sleutelhanger, Belkin-houder met vergrendeling en sleutelhanger en Gepersonaliseerde AirTag - 4 stuks :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nou dat was easy dit keer. Ging precies 14:00 open.

4x met opdruk
1x lederen hanger bruin
1x lederen hanger blauw.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29

Kek

3flix

Nice, gelijk besteld, volgende week maar es mee gaan spelen :)

ook maar gelijk 4 hermes hangers erbij (nope) 8)7

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 15:38
Besteld, 4 stuks. Hangers bij Ali besteld

[Voor 41% gewijzigd door bing69 op 23-04-2021 14:08]

Bing

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-05 16:41
Kreeg bij de Apple Store app helaas een foutmelding dat mijn sessie was verlopen. Uiteindelijk maar via de desktop gedaan, dus nu hopen dat ik bij de eerste batch zit.

Set van 4 stuks + Belkin sleutelhanger houder besteld.

• THE_BASE
  • Niet online
Allemaal gedoe met creditcard en verkeerd ingevulde velden.

4 Pack AirTags besteld. Benieuwd wanneer ze geleverd worden.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• THE_BASE
  • Niet online
djmaster329 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:08:
Kreeg bij de Apple Store app helaas een foutmelding dat mijn sessie was verlopen. Uiteindelijk maar via de desktop gedaan, dus nu hopen dat ik bij de eerste batch zit.
Hier ook. Toen maar via Safari.

• Kek

Kek

3flix

THE_BASE schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:08:
Allemaal gedoe met creditcard en verkeerd ingevulde velden.

4 Pack AirTags besteld. Benieuwd wanneer ze geleverd worden.
30 april kreeg ik te zien iig..

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 22:52
Last-minute toch besloten om te wachten.
Een MBA sleeve heb ik nu net wat harder nodig dan de AirTags.
Daarnaast vergeet ik nooit waar mijn sleutels zijn en mijn iPhone heeft geen U1.
Dit geeft mij de tijd om dit topic te volgen en de real-life ervaringen te volgen, wellicht dat ik later alsnog de AirTags zal aanschaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
Kek schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:09:
[...]

Ik ook maar heb er wel een insriptie in laten zetten, ben benieuwd

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 18:30

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

App via creditcard gaf hier iedere keer een melding van sessie verlopen. Via de browser en met iDeal werkte prima.

Houders vannacht geprint.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Kek

Kek

3flix

bing69 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:09:
[...]

Ik ook maar heb er wel een insriptie in laten zetten, ben benieuwd
Die inscriptie is denk ik makkelijk te doen..

Ik had helaas niet veel meer inspiratie dan 1 2 3 4 er op te zetten.. hebben jullie leukere dingen kunnen bedenken..?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sommige hangers zijn bijna duurder dan de tags zelf _O-

AliExpress gaat goede zaken doen denk ik.
Gaan hard wel. 4 pack is al uitverkocht voor launch date. Losse zijn er nog wel

Kek schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:11:
[...]

Ik had helaas niet veel meer inspiratie dan 1 2 3 4 er op te zetten.. hebben jullie leukere dingen kunnen bedenken..?
Niet echt.

Merk auto
Drie voorletters voornaam
Drie voorletters voornaam andere eigenaar
Unicorn

• Kek

Kek

3flix

RodeStabilo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:11:
Sommige hangers zijn bijna duurder dan de tags zelf _O-

AliExpress gaat goede zaken doen denk ik.
Alie heeft al pages vol met die dingen: https://www.aliexpress.co...3041206&SearchText=airtag

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat ziet er al schappelijker uit die prijzen :D

• meesje
Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:53:
[...]

Mijn vraag (mocht je daar op reageren) gaat ook niet over deze quote, dat is mij duidelijk. Het gaat over die “stalker mode” die optreed als je tag met een vreemde iPhone mee reist.

Dus bijvoorbeeld met dat voorbeeld hierboven.
Mijn opmerking was algemeen van aard. Je ‘stalker mode’ vraag had ik nog niet eens gezien. Qua berichtenstroom gaat het erg snel in dit topic.

Zelf heb ik niks gelezen over ‘airtag op vakantie met andere iPhone’. Is hiervoor specifieke functionaliteit? Gaat er niet pas wat af wanneer je de airtag zelf in lost mode zeg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:11:
Gaan hard wel. 4 pack is al uitverkocht voor launch date. Losse zijn er nog wel
Hmm hopelijk was ik dan nog wel op tijd... Met ideal besteld en mailtje van Apple dat het een uur kan duren om betaling te verwerken?
De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen.
Mijn geld heben ze al ;)
Kek schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:11:
[...]

2x eerste letter van voornaam (van mij en mijn vrouw), 1x een varkentje, 1x CAR :P

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 23-04-2021 14:17]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ook 4; Levering 4 Mei - 7 Mei.
2 met initialen en 1 met alien en 1 met 'rock' symbool.

En keyhangers niet daar besteld... retedure dingen, kapotschamen voor die prijzen.

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-05 08:11
Heb afgerekend met apple pay (bunq debitcard) maar in de bestelling staat €0. Word dit dan pas afgeschreven bij verzending?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Heb er 2 besteld! Twijfelde eerst ook om direct een 4-pack te doen, maar 2 stuks is een mooie start om ze eens uit te proberen.

• TheKerremenke
Sleutelhanger in bruin en blauw besteld. Kan die altijd nog annuleren als ik bij Ali wil bestellen komende week.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

acbs2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:15:
Heb afgerekend met apple pay (bunq debitcard) maar in de bestelling staat €0. Word dit dan pas afgeschreven bij verzending?
had ik ook, verwacht van wel idd (want creditcard)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
@Donstil Hier nog wat gevonden over stalking. Feature in iOS 14.5. Dus iemand anders die in je auto rijdt, krijgt dan een bericht op zijn/haar iPhone.
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:13:
[...]

Mijn opmerking was algemeen van aard. Je ‘stalker mode’ vraag had ik nog niet eens gezien. Qua berichtenstroom gaat het erg snel in dit topic.

Zelf heb ik niks gelezen over ‘airtag op vakantie met andere iPhone’. Is hiervoor specifieke functionaliteit? Gaat er niet pas wat af wanneer je de airtag zelf in lost mode zeg?
Nee daar voor hoef je de lost mode niet voor te activeren. Want dat beschermt de gene waarmee de tag mee reist immers niet.

The Verge stipte het even aan in de review. Vandaar dat ik benieuwd was.

meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:20:
@Donstil Hier nog wat gevonden over stalking. Feature in iOS 14.5. Dus iemand anders die in je auto rijdt, krijgt dan een bericht op zijn/haar iPhone.
Aah ja daar hadden ze het bij The Verge ook over idd.
Als het bij een enkele melding blijft is dat verder ook prima natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:14:
[...]

Hmm hopelijk was ik dan nog wel op tijd... Met ideal besteld en mailtje van Apple dat het een uur kan duren om betaling te verwerken?

[...]

Mijn geld heben ze al ;)

[...]

2x eerste letter van voornaam (van mij en mijn vrouw), 1x een varkentje, 1x CAR :P
Meestal zit dat wel goed hoor. Je verliest je plekje in de rij niet als de betaling gewoon wordt bevestigd.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 16:08
Ook eentje besteld! Ik ben eigenlijk nooit dingen kwijt, maar vind het wel een veilig idee om er een in het zadeltasje van m'n racefiets te verstoppen.

• THE_BASE
  • Niet online
Kek schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:09:
[...]

Dat kreeg ik te zien, maar volgens mij worden creditcard betalingen sneller/direct verwerkt.

Ik moest via iDeal en Safari, omdat het telkens een time out gaf.

Maar ach, een weekje later is oké. Het is geen iPhone. :)

• bing69
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:04:
[...]

Haha. Dat doe ik zeker! Afstandsbedieningen zijn we ook nog nooit kwijt geraakt. Maar ja, wellicht is dat bij de jongste wel het geval.
Wat we soms wel kwijt raken zijn Lego steentjes, maar om dit nu allemaal van een tag te voorzien. :)
Zou hem wel in een golfbal willen zetten maar ja…

Bing

• TheKerremenke
sheepdog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:27:
Ook eentje besteld! Ik ben eigenlijk nooit dingen kwijt, maar vind het wel een veilig idee om er een in het zadeltasje van m'n racefiets te verstoppen.
Herkenbaar, hier twee voor in twee auto’s. 1 voor aan de huissleutel en 1 reserve (daar vind ik nog wel een doel voor)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 18:03
VirinR schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:09:
Last-minute toch besloten om te wachten.
Een MBA sleeve heb ik nu net wat harder nodig dan de AirTags.
Daarnaast vergeet ik nooit waar mijn sleutels zijn en mijn iPhone heeft geen U1.
Dit geeft mij de tijd om dit topic te volgen en de real-life ervaringen te volgen, wellicht dat ik later alsnog de AirTags zal aanschaffen.
sleeve macbook:
https://www.aliexpress.com/item/4000098979932.html?

Hoppa, en bestellen die airtags :P

• THE_BASE
  • Niet online
Levering: 30 Apr via Expreslevering

• meesje
Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:23:
[...]

Aah ja daar hadden ze het bij The Verge ook over idd.
Als het bij een enkele melding blijft is dat verder ook prima natuurlijk.
Wat ik me nu afvraag, gezien de reacties dat men de airtag in een auto wil plaatsen, is dat deze niet echt werken wat betreft diefstal van een auto. Indien de dief een iPhone heeft, krijgt diegene netjes een melding op z’n scherm dat er een airtag in de buurt is. Ik ga er vanuit dat als je de airtag in lost modus hebt gezet, er geen melding wordt getoond op andermans iPhone. Maar lost modus zet je pas aan wanneer je daadwerkelijk ziet dat je auto weg is.
Maak ik nu een denkfout?

• laredo
Besteld bij MM met die 10 euro korting waar ik het eerder over had :+ gepland voor thuisbezorging op 30-4. Met mijn iPhone lukte dat prima bij MM. Ben benieuwd!

[Voor 39% gewijzigd door laredo op 23-04-2021 14:51]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heeft iemand een site gevonden waar de airtag sleutelhangers wel een normale levertijd hebben? Dus geen Ali ;)

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 16:36

Luuk2015

Vires in numeris

Zojuist twee Airtags besteld bij de Apple Store, inclusief twee belkin hangers.
30 april kan ik alles ophalen in Haarlem, bezorging zou namelijk pas in de tweede week van mei zijn.
Erg benieuwd ;)

• THE_BASE
  • Niet online
laredo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:50:
Besteld bij MM met die 10 euro korting waar ik het eerder over had :+ gepland voor thuisbezorging op 30-4. Met mijn iPhone lukte dat prima bij MM. Ben benieuwd!
Wat heb je voor 1 euro gevonden? :)

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 12:52
Hier ook 1 besteld met key chain.
Geen inscriptie gedaan of iets.
Volgende week eens goed testen of het een beetje werkt :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laredo
Pak Starbucks koffiebonen was 3€. (y)

• meesje
Laat maar. Andere weg bewandelen.

[Voor 194% gewijzigd door meesje op 23-04-2021 15:03]

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 17:33
Kreeg ook timeout melding bij apple store app op telefoon.
Met Safari en Ideal besteld, zojuist bevestiging dat levering 30 april is.
1 airtag met inscriptie en sleutelhanger Belkin

Ben benieuwd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:24:
[...]

Meestal zit dat wel goed hoor. Je verliest je plekje in de rij niet als de betaling gewoon wordt bevestigd.
Je had volledig gelijk :) Zojuist bevestiging van levering op 30-4.

Welke shipper gebruikt Apple eigenlijk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[Voor 98% gewijzigd door Blubkens op 07-09-2021 16:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
Was weer eens vergeten dat de Apple app geen gebruik maakt van iDeal -_- Maar heb ze nu eindelijk besteld!

• trithemis
  • Laatst online: 25-05 21:39

trithemis

Dragonfly

dglavimans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:39:
Was weer eens vergeten dat de Apple app geen gebruik maakt van iDeal -_- Maar heb ze nu eindelijk besteld!
Das gek, heb net bij Apple besteld mèt iDeal :+

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-05 21:15
Ik heb er ook 1 besteld, verwachte levering tussen 4 en 7 mei.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 06:52
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:50:
[...]

Wat ik me nu afvraag, gezien de reacties dat men de airtag in een auto wil plaatsen, is dat deze niet echt werken wat betreft diefstal van een auto. Indien de dief een iPhone heeft, krijgt diegene netjes een melding op z’n scherm dat er een airtag in de buurt is. Ik ga er vanuit dat als je de airtag in lost modus hebt gezet, er geen melding wordt getoond op andermans iPhone. Maar lost modus zet je pas aan wanneer je daadwerkelijk ziet dat je auto weg is.
Maak ik nu een denkfout?
Maar goed, hoe groot is nu daadwerkelijk de kans dat je auto gejat wordt? Ik rij al jaren een leaseauto, kan me gestolen worden ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:10
Besteld, maar met inscriptie is al week 19 en die Belkin sleutelhanger dingen pas eind mei.

Volgende week vrijdag de big bang ... nieuwe iPad en AppleTV ;-)

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:10
alexhooven schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:55:
[...]

Maar goed, hoe groot is nu daadwerkelijk de kans dat je auto gejat wordt? Ik rij al jaren een leaseauto, kan me gestolen worden ;)
Vraag me of het BT of UWB signaal buiten de auto nog werkt (zonwerende folie, ruitenverwarming achter etc).

Voor diegene met een hele dure bak, kun je beter een GPS tracker in/onder je auto plaatsen.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• dglavimans
trithemis schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:41:
[...]

Das gek, heb net bij Apple besteld mèt iDeal :+
Op de website of via de app? App lukt mij nooit met ideal maar via de website wel haha.. Heb toen ooit is met klantenservice gebeld omdat ik echt wel een iPad wou maar niet via CC kan betalen en die snapte er niks van tot ik zei ja ik gebruik de Apple Store app :’)

• meesje
alexhooven schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:55:
[...]

Ik bedenk het niet dat ik de airtag in de auto wil. Ik lees het hier. En van wat ik gelezen heb en beredeneer, is dat het weinig toegevoegde waarde heeft als je de tag wil gebruiken als anti diefstal middel.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 11:14
Om 14:10 bestelling gedaan en betaald met iDeal. Geld is afgeschreven van de rekening. Zie nu het volgende bericht bij mijn bestellingen staan. Als ik doorklik zie ik als reden staan: "In afwachting van betaling". Volgende keer maar gewoon weer met CC betalen.

[Voor 10% gewijzigd door nMad op 23-04-2021 16:05]

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR

• dglavimans
nMad schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:04:
Om 14:10 bestelling gedaan en betaald met iDeal. Geld is afgeschreven van de rekening. Zie nu het volgende bericht bij mijn bestellingen staan. Als ik doorklik zie ik als reden staan: "In afwachting van betaling". Volgende keer maar gewoon weer met CC betalen.

[Afbeelding]
Mijne is opgeschort ofzo :’)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Alle berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid, zodat we dit topic kunnen houden voor ervaringen met en discussies over de AirTags zelf :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Vind het jammer dat ze geen fiets emoji graveren. Gelukkig kan KOGA of CUBE nog wel. Scooter daarentegen weer niet. :D Wil er een paar cadeau doen aan vrienden/familie, maar vrees dat het niet met Android werkt. Dat vind ik jammer, want met een OnePlus en twee Windows machines is het - naast Macs en iPhones - thuis ook niet bruikbaar voor iedereen. Kortom, ik wacht rustig af.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:50:
[...]

Maak ik nu een denkfout?
Nee klopt vast in je auto heeft geen zin.

• meesje
Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:25:
[...]

Voor welk doel wil jij de Airtag gebruiken in de auto? Voor locatiebepaling op parkeerplaats gaf je eerder al aan dat je daarvoor Apple Maps hebt (icm CarPlay?).
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:35:
[...]

Voor welk doel wil jij de Airtag gebruiken in de auto? Voor locatiebepaling op parkeerplaats gaf je eerder al aan dat je daarvoor Apple Maps hebt (icm CarPlay?).
Ooh dat was dan misschien niet duidelijk of verkeerd begrepen oid. Ik heb een tile (en straks dus AirTag) aan de sleutel van mijn Auto, niet in de auto.

Edit: Geparkeerde auto werkt overigens niet alleen met CarPlay, dat doet/kan de iPhone ook door de BT koppeling met de radio.

[Voor 17% gewijzigd door Donstil op 23-04-2021 16:47]

• TheKerremenke
Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:25:
[...]

Dan zou het in die moof fiets ook geen zin hebben dus.... :?

• Tommie12
Donstil schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:40:
[...]

Ooh dat was dan misschien niet duidelijk of verkeerd begrepen oid. Ik heb een tile (en straks dus AirTag) aan de sleutel van mijn Auto, niet in de auto.

Edit: Geparkeerde auto werkt overigens niet alleen met CarPlay, dat doet/kan de iPhone ook door de BT koppeling met de radio.
En als je google of apple maps gebruikt, dan kan je het daar ook zien.
Mijn auto kan ik terugvinden met de app van Volvo.

Maar voor een fiets vind ik het wel de moeite als ik de tag onder de batterij kan steken zodat die er niet direct uitgegooid kan worden als er een dief mee weg is. Batterij kan er enkel uit met de sleutel, dus er is een kans.

Maar eerst wil ik weten hoe die "anti stalking" functie werkt. Als de dief al een piep of melding krijgt na 2 minuten is het zinloos...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
Tommie12 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:11:
[...]

En als je google of apple maps gebruikt, dan kan je het daar ook zien.
Mijn auto kan ik terugvinden met de app van Volvo.

Maar voor een fiets vind ik het wel de moeite als ik de tag onder de batterij kan steken zodat die er niet direct uitgegooid kan worden als er een dief mee weg is. Batterij kan er enkel uit met de sleutel, dus er is een kans.

Maar eerst wil ik weten hoe die "anti stalking" functie werkt. Als de dief al een piep of melding krijgt na 2 minuten is het zinloos...
Blijkbaar pas na 3 dagen, als ik de Engelstalige sites mag geloven.

• Tommie12
TheKerremenke schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:15:
[...]

Heb je een linkje ergens?

Ik wacht in elk geval op de reviews.
TheKerremenke schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:15:
[...]

Na drie dagen gaat de tile AirTag geluid maken. Review van the verge doet vermoeden dat die melding op het toestel wat “gevolgd” wordt eerder komt

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 23-04-2021 17:55]

Anoniem: 511810

Theo74 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:43:
[...]

Natuurlijk kan dat, maar ik doelde hier op het groene beleid van Apple, de fabrikant.
Dit is juist extreem groen. Nu hoef je je tag niet weg te gooien als de batterij op is (of niet meer geladen kan worden).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
Gezien de functionaliteit in iOS 14.5 voor de Airtags (bericht op vreemde iPhone indien airtag in buurt) vraag ik me af of de Airtags als anti-diefstal middel ingezet kunnen worden. Ik heb daar mijn bedenkingen bij. Volgens mij zet Apple deze tags ook niet als zodanig in de markt, maar meer als een ‘ik ben vergeten waar ik iets gelaten heb’ middel.
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee