Tommie12 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:01:
[...]
Ik vermoed dat het te maken heeft met de beweging. Ik kan me inbeelden dat de airtag meer gaat zenden en zoeken naar connecties als die beweegt, en dan is je batterij snel leeg.
En vanuit de liability kant... als Apple aanraadt om het te gebruiken om je kinderen te volgen, dan krijg je in de VS direct een rechtszaak als je daar je kind niet mee kan vinden.
Weet ik niet. Drance adviseert. Het is geen statement. Ze adviseert in het geval van het willen tracken van je kind(eren) de watch te gebruiken.
Waarom de airtag daar niet voor bedoelt is, geeft ze verder niet specifiek aan.
Het lijkt mij sterk dat ik me in de (gemiddelde vinex-) wijk waarin ik woon zorgen moet maken over een 'apple netwerk'.
(Vooral) jonge kinderen kunnen nog wel eens uit naieve impulsen 'ervandoor' gaan. Ik denk dat je als ouder op zulke momenten niet blindelings er vanuit moet kunnen gaan dat een airtag hier DE oplossing in is. Vanuit die gedachte kan ik me het advies van Drance wel voorstellen.
Dat is echter genuanceerder dan de reactie van een donstil hier, die dan gewoon drance napapagaait en stellig roept dat een airtag hier niet voor bedoelt is. Want alsnog kan een airtag in de broekzak van mn kind me helpen bij het localiseren van mn kind.
Ik zit er aan te denken 1 airtag onder het zadel van de fiets van mn dochter te plakken. Ook op mijn fiets en op de fiets van mn vrouw. Al is het puur al omdat ik dan mn fietsen kan pinpointen. Leuk toch? En ik ga er zeker 1 in mn auto leggen, maakt het weer wat makkelijker in het terugvinden ervan als ik m in een andere stad parkeer