• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-03 16:51

Voorwoord

Van harte welkom in het Apple Watch topic. In dit topic mogen alle zaken besproken worden welke verband houden met de Apple Watch modellen en/of watchOS. Dit topic is bestemd voor alle drie de modellen ongeacht de jaargang.

Dit topic is de opvolger van '[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3'. Met de komst van de Apple Watch Ultra (2022) is de line-up van de Apple Watches enigszins veranderd, evenals dat het geval was met de launch van de SE in 2020, vandaar leek mij het een gepast moment om met een fris topic te beginnen.

Problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. Dit maakt het makkelijker voor andere mensen, welke hetzelfde probleem ondervinden, om de oplossing te vinden of te delen.

Feedback m.b.t. de inhoud van dit topic, bijbehorend bij dit forum, kan in iOS feedback besproken worden.

Als laatste. Heb je opmerkingen, vragen, suggesties of feedback? Stuur mij dan (bij voorkeur) een privébericht via Tweakers, of vermeld @robcoenen in je reactie op dit topic.

Modellen

* Alleen de modellen uitgegeven in 2022 worden hieronder getoond. In dit topic mogen echter ook vragen gesteld worden of de discussie opgestart worden over de oudere Apple Watch-modellen.
Apple Watch Series 8
Specificaties
  • 45 mm of 41 mm
  • Zwemproof
  • Stofbestendig conform IP6X
  • Always-on Retina-display tot 1000 nits
  • Saturatie-app
  • Ecg-app
  • Temperatuurregistratie
  • Cyclus bijhouden en ovulatie schatten op basis van eerdere gegevens
Prijzen
  • €499 41 mm GPS
  • €619 41 mm GPS + Cellular
  • €539 45 mm GPS
  • €659 45 mm GPS + Cellular
Apple Watch SE (2e generatie)
Specificaties
  • 44 mm of 40 mm
  • Zwemproof
  • Retina-display tot 1000 nits
Prijzen
  • €299 40 mm GPS
  • €349 40 mm GPS + Cellular
  • €339 44 mm GPS
  • €389 44 mm GPS + Cellular
Apple Watch Ultra
Specificaties
  • 49 mm
  • Zwemproof
  • Stofbestendig conform IP6X
  • Conform militaire norm MIL‑STD 810H1
  • Actieknop
  • Always‑on Retina‑display tot 2000 nits
  • Saturatie-app
  • Ecg-app
  • Temperatuurregistratie
  • Cyclus bijhouden en ovulatie schatten op basis van eerdere gegevens
  • Sirene van 86 decibel om de aandacht te trekken
Prijs
  • €999,-

Overige

Klik hier om de Apple Watch-modellen te vergelijken.
Klik hier om het direct een Apple Watch aan te schaffen (verwijst naar Apple's eigen webwinkel).

[Voor 33% gewijzigd door robcoenen op 08-09-2022 08:46]

• Ninodebest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 14:44
Leuk ding, die AW Ultra. 😃

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:50
Ja wel prijzig …

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Wut? 999 euro?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:20

• MarioMark1541
Zijn ze enkel bij Apple te bestellen ?

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:30
Poehhh 539 voor de S8 45mm. Met zeer weinig vernieuwing. Toch een beetje spijt dat ik in het voorjaar geen S7 aanbieding heb meegepikt..
Nou Ultra en los ultra bandje in de pocket.
Ultra komt op launch, bandje 18 november 8)7

Heeft iemand gezien of de oude 45 mm bandjes passen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik heb voor mijn vrouw een Apple Watch Series 8 (GPS) 41-mm kast van sterrenlicht aluminium met gevlochten solobandje (middernacht) gekocht. Ik schrok wel van de prijs. €549 voor het kleinste model. Maar goed, we doen er allebei zo'n vier jaar mee.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:33
Haha, ik weet dat inruil bij Apple nooit een goed idee is, maar om maar 210 euro te geven voor mijn AW7 SS Graphite is wel erg kansloos :p

Twijfel om de Ultra te kopen maar met mijn AW7 is eigenlijk helemaal niets mis

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• MarioMark1541
Ik heb de S8 45 m’n Nike gekocht !!!

Happy me

Vond de ultra ook super mooi maar 1000 euro voor een horloge poeh

• Mog
Ik ben trouwens blij dat Apple de Watch Ultra positioneert als sporthorloge. "Pro" had echt geen sense gemaakt. Ik was bang voor een nieuwe versie van de Edition. Een Watch die hetzelfde doet maar dan iets groter scherm, batterij en een luxe materiaal. Maar de Watch Ultra is gelukkig in alle opzichten (en heel duidelijk) niet voor iedereen, maar super tof voor sommigen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gelukkig is de SE wel dezelfde prijs gebleven, vriendin zat hier al een tijdje op te wachten ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• schumi1986
Ben benieuwd hoe die Ultra IRL is :)

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 08:12
Ultra besteld, helaas pas levering eind oktober :(

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Ik zie nu bij Ocean-bandje - Middernacht (49 mm) ineens staan dat deze compatibel is met de 44/45mm watch. Oftewel lijkt erop dat de oude 42/44/45 bandjes ook op de Ultra passen.

• Davidas
Donstil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:02:
Ik zie nu bij Ocean-bandje - Middernacht (49 mm) ineens staan dat deze compatibel is met de 44/45mm watch. Oftewel lijkt erop dat de oude 42/44/45 bandjes ook op de Ultra passen.
Klopt, die passen. :)

• MarioMark1541
Paar de whitestone done glass ook op de s8 ?

https://www.appelhoes.nl/...AhzOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Aah perfect 👍

• schumi1986
crazylegs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:59:
Ultra besteld, helaas pas levering eind oktober :(
Met Trail bandje zeker?

Was ook mijn eerste keuze maar die bandjes zijn pas leverbaar vanaf 20 okt..

Met Alpine of ocean bandje wel vanaf 23 september beschikbaar.

[Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 07-09-2022 22:12]

• Davidas
Het zou net zo goed een moordwapen kunnen zijn. ;)

• schumi1986
Ziet er meteen al een stuk beter uit zo op de foto :) en ben blij met mijn keuze van het bandje

• crazylegs
  • Laatst online: 01-03 08:12
schumi1986 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:09:
[...]

Met Trail bandje zeker?

Was ook mijn eerste keuze maar die bandjes zijn pas leverbaar vanaf 20 okt..

Met Alpine of ocean bandje wel vanaf 23 september beschikbaar.
Klopt, dus de bestelling geannuleerd, en een nieuwe bestelling gedaan met alpine sterrenlicht bandje. Op zich wel weer een geluk bij een ongeluk dus, want lees net dat oudere bandjes nog compatible zijn, en heb nog een donker geweven nike bandje.. Benieuwd hoe het straks uiteindelijk staat en of oude bandjes niet teveel afwijken. Zo ja is een nieuw bandje alsnog zo besteld natuurlijk. Heb nu in ieder geval wel de watch eerder.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:35

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Davidas

AW Ultra vs Series 8 45mm.

• Mog
Zo valt het op zich nog mee. Hoe dik zijn die bezels op de Ultra? Deze watch face maakt dat lastig zien.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:03
Cellular uit andere landen kan hier geen esim gebruiken of wel? Ga over paar weken naar Canada. Daar is de prijs 840 euro ipv 1000....

• Davidas
Mog schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:25:
[...]

Zo valt het op zich nog mee. Hoe dik zijn die bezels op de Ultra? Deze watch face maakt dat lastig zien.

• Mog
Nee, sorry. Ik bedoel de rand van het scherm naar de behuizing. Als de watch face full screen zou zijn kan je dat goed zien. Maar omdat deze watch face een zwarte achtergrond heeft zie ik dat niet.

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:15

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik ben heel benieuwd naar real life reviews van de Ultra. Vind het een tof ding maar hoop op een goede accuduur.
M’n Garmin draag ik nu vaker dan m’n s4: robuuster en gaat daaaagen mee.

Hij lonkt in elk geval wel, die ultra.

Fotonerd

Mm hier valt de scherm upgrade wel wat tegen, is vooral de case die enorm gegroeid is zo lijkt het.

Limbeckx schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:25:
Cellular uit andere landen kan hier geen esim gebruiken of wel? Ga over paar weken naar Canada. Daar is de prijs 840 euro ipv 1000....
Jawel, je kunt buitenlandse esim modellen hier activeren, je kunt er alleen (nog) niet de grens mee over roamen. Wel even kijken of Canada en de US geen andere banden hebben voor cellular.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 19:28
Heel eerlijk mijn eerste indruk van de Watch Ultra. En dan gaat het niet om de prijs, want ik heb net 899 afgetikt voor een 45mm SS Watch 8.

De Watch Ultra is een kwestie van smaak, vrees ik. Ik zie dat veel Tweakers hem geweldig vinden en dat snap ik ook. Maar het is niet ‘mijn ding’. Een rugged Apple Watch ziet er nou eenmaal anders uit. De behuizing vind ik echt heel bulky. Er is geen glimmend scherm meer. Het elegante aan de Apple Watch is met de Ultra wel weg. Je zou dus eigenlijk twee Watches moeten hebben: voor het sporten en voor casual.

Dat ik het niks vind, komt denk ik ook door het feit dat ik weinig sport. Het is wel een bijzonder knap horloge voor wat het kan. Maar de vormgeving… ik vind het niet geweldig. :)
Dennisweb schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:24:
Heel eerlijk mijn eerste indruk van de Watch Ultra. En dan gaat het niet om de prijs, want ik heb net 899 afgetikt voor een 45mm SS Watch 8.

De Watch Ultra is een kwestie van smaak, vrees ik. Ik zie dat veel Tweakers hem geweldig vinden en dat snap ik ook. Maar het is niet ‘mijn ding’. Een rugged Apple Watch ziet er nou eenmaal anders uit. De behuizing vind ik echt heel bulky. Er is geen glimmend scherm meer. Het elegante aan de Apple Watch is met de Ultra wel weg. Je zou dus eigenlijk twee Watches moeten hebben: voor het sporten en voor casual.

Dat ik het niks vind, komt denk ik ook door het feit dat ik weinig sport. Het is wel een bijzonder knap horloge voor wat het kan. Maar de vormgeving… ik vind het niet geweldig. :)
Scherm “glimt” wel hoor dat is niet mat o.I.d. Het glimmen is alleen anders dan het scherm met afgeronde hoeken.

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 18:21
Ik ga de zilveren Apple Watch 8 kopen, maar ik vind de silicone bandjes eigenlijk allemaal niet echt matchen. Lastig, lastig.

• schumi1986
Dennisweb schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:24:

Ik krijg veel complimenten over mijn Apple Watch 7 SS Graphite, het verschil met de normale ALU Apple Watch is in mijn ogen enorm.

Ik ben benieuwd hoe de Ultra mij gaat bevallen, mijn eerste reactie was ook niet meteen “woow” maar dat was mijn eerste reactie van de normale Apple Watch ook niet ;)

Ik ben zelf niet van de extreme sporten en om dat te compenseren moet ik met de ultra tijdens het hardlopen maar een koprol doen of midden door een plas rennen :p

• Davidas
DBreda schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:30:
Ik ga de zilveren Apple Watch 8 kopen, maar ik vind de silicone bandjes eigenlijk allemaal niet echt matchen. Lastig, lastig.
Probeer de leren bandjes eens via AW studio.

• Dennisweb
Hoort eigenlijk in het bandjes topic, maar je kan ook kiezen voor een schakelarmband. 349 euro. Heb al jaren een spacezwarte en net een nieuwe binnen gekregen voor het 45mm model. Bij Amazon 429 euro voor betaald.

Ja, een hele hoop geld. Maar wel echt een machtig mooi sieraad.

• Davidas
Mog schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:49:
[...]

Nee, sorry. Ik bedoel de rand van het scherm naar de behuizing. Als de watch face full screen zou zijn kan je dat goed zien. Maar omdat deze watch face een zwarte achtergrond heeft zie ik dat niet.

• sjonniepanelen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-02 13:24
Zelfde verhaal hier. Denk dat ik de zilveren kast icm zwart bandje kies. Heb jij ervaring met een solobandje? Gebruik bij mijn AW4 nu een normaal sport bandje (met sluiting)... geen idee of een solobandje prettig zit

• absrnd
  • Laatst online: 00:39
Oude bandjes passen inderdaad probleemloos :)

bron:

• roT-
  • Laatst online: 23-03 16:56
Gelukkig maar, heb een sloot aan (te) dure bandjes aangelegd inmiddels.

• schumi1986

• Dennisweb

Still uit een hands-on. Waarom is die Ultra binnen een paar uur zo gehavend?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:35

Hier ook maar even.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Dennisweb schreef op donderdag 8 september 2022 @ 02:12:
[Afbeelding]
Wat moeten we zien?

Dennisweb schreef op donderdag 8 september 2022 @ 02:12:
[Afbeelding]
Dat is weerspiegeling geen schade :)

©2004

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03 08:01
Ik ben ook getriggerd door de watchface die op de Ultra zichtbaar is. Zou die ook beschikbaar komen voor de ‘gewone’ watch?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-03 17:05

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:27:
[...]

Scherm “glimt” wel hoor dat is niet mat o.I.d. Het glimmen is alleen anders dan het scherm met afgeronde hoeken.
En dat maakt dat ik de Ultra mooi vind! Het platte scherm. Was een beetje klaar met de ronde bollingen alle jaren dat ik de Watch heb gehad, vanaf Series 2..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• pdavie2311

pdavie2311

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-03 18:48
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:41:
[...]

En dat maakt dat ik de Ultra mooi vind! Het platte scherm. Was een beetje klaar met de ronde bollingen alle jaren dat ik de Watch heb gehad, vanaf Series 2..
Mee eens, ik was ook enthousiast vorig jaar met de geruchten van plat scherm voor de 7. Dat is dan nooit uitgekomen maar toch de 7 gekocht. De ultra vind ik dan weer afschuwelijk door de uitstulping aan de linker kant en op de foto’s ziet het er verschrikkelijk dik uit.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
AppleFan2007 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:52:
[...]

Mee eens, ik was ook enthousiast vorig jaar met de geruchten van plat scherm voor de 7. Dat is dan nooit uitgekomen maar toch de 7 gekocht. De ultra vind ik dan weer afschuwelijk door de uitstulping aan de linker kant en op de foto’s ziet het er verschrikkelijk dik uit.
Het fijne van al die smartwatches vind ik dat ze allemaal redelijk lelijk zijn. Nu komt er 1 uit die nuttiger is voor sport (lijkt me primaire doel van een smartwatch) en die eveneens in mijn ogen lelijk is. Maakt besluit makkelijk: even lelijk maar wel beter 👍

• pdavie2311

pdavie2311

AppleFan2007 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:52:
[...]

Dikte valt mee. Heb Garmins geprobeerd, van de Epix 2 tot de Fenix 7X. Die zijn minstens zo dik of dikker en die staan bekend om het sporthorloge.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:16
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:57:
[...]

Dikte valt mee. Heb Garmins geprobeerd, van de Epix 2 tot de Fenix 7X. Die zijn minstens zo dik of dikker en die staan bekend om het sporthorloge.
Wat vond je van de Epix 2? :D

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:08
Alexknl schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:56:
Poehhh 539 voor de S8 45mm. Met zeer weinig vernieuwing. Toch een beetje spijt dat ik in het voorjaar geen S7 aanbieding heb meegepikt..
Ik vond de vernieuwing ook tegenvallen. Heb gisteren op Amazon.de de S7 41mm groen gekocht voor €366.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniemand op 08-09-2022 09:13]

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-03 14:01
giantgiantus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:56:
[...]

Het fijne van al die smartwatches vind ik dat ze allemaal redelijk lelijk zijn. Nu komt er 1 uit die nuttiger is voor sport (lijkt me primaire doel van een smartwatch) en die eveneens in mijn ogen lelijk is. Maakt besluit makkelijk: even lelijk maar wel beter 👍
Maar 1000 euro of 400 euro is wel een groot verschil voor een bijna identiek horloge

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-03 23:50
Ik sla een jaartje over. Ik zit net pas het filmpje op de frontpage van Tweakers over alle nieuwe Apple spullen te kijken. De persco is mij volledig ontgaan door bepaalde omstandigheden. Ik dacht tof een nieuwe Watch en ook nog is een Ultra versie. Maar jeetje wat een foeilelijk ding zeg.

• pdavie2311

pdavie2311

Khayma schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:08:
[...]

Wat vond je van de Epix 2? :D
Mooi ding hoor. Maar Garmin en het afgrijselijke Garmin Connect maakt dat ik toch liever in Apple omgeving zit..

• pdavie2311

pdavie2311

GovertNL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:44:
Ik sla een jaartje over. Ik zit net pas het filmpje op de frontpage van Tweakers over alle nieuwe Apple spullen te kijken. De persco is mij volledig ontgaan door bepaalde omstandigheden. Ik dacht tof een nieuwe Watch en ook nog is een Ultra versie. Maar jeetje wat een foeilelijk ding zeg.
En dat is het mooie dat smaken verschillen. Anders liep een ieder met hetzelfde. 😉

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:39
Hebben ze nu wel eindelijk een keer echt saffierglas in die ultra gedaan ?

• pdavie2311

pdavie2311

lexuzu schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:55:
Hebben ze nu wel eindelijk een keer echt saffierglas in die ultra gedaan ?
Ik heb al 3 jaar de RVS versie van de Watch met saffier en nooit krassen gehad. Dus wat ze ook gebruiken, het is wel krasbestendig

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:13
Ik vind die ultra heel gaaf. Ik ga hem alleen niet kopen omdat ik hem heel duur vind en niet dingen doe die je in dat promo filmpje zie. Ik vraag me wel af hoeveel mensen van de 'promo filmpje' doelgroep dit ding gaan kopen. Die batterij duur is nog steeds wel enorm mager hoor. Niks vergeleken met bijvoorbeeld de Garmin Epix.

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 14:39
Anoniemand schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:12:
[...]

Ik vond de vernieuwing ook tegenvallen. Heb gisteren op Amazon.de de S7 41mm groen gekocht voor €366.
Thanks voor de tip, was al aan het zoeken naar goede aanbiedingen voor de 7. Bij Amazon nu een 45mm grafiet besteld, wel met een 'lelijk' sportbandje, maar bijna €200 goedkoper.
Ik heb WatchOS 9.0 geïnstalleerd, maar zie geen enkele watchface van Nike. Volgens het event zouden die naar alle Series komen…

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 11:45
Ultra besteld, dit is waar ik altijd al op wachtte haha. Ik sport veel en divers, val soms ook behoorlijk (snowboarden) en moet vaak goed nadenken of ik wel of niet me horloge om hou.

Ik zit nu nog op een 6, dus had vorig jaar al bewust over geslagen.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Ik heb zelf een series 7. Twijfel dus een beetje om over te stappen naar Garmin omdat ik goede verhalen hoor over de sport data. Het lijkt niet dat dat met de ultra is opgelost, op nieuwe functies en betere watch plate na.

Maar tav de Ultra:
- Alphine bandje is 23ste leverbaar (die bestellen en dan oud bandje erop en bandje ruilen zodra trail beschikbaar is)
- Of wachten tot trail versie op 20 oktober.

• pdavie2311

pdavie2311

joffrey19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:38:
Ik heb zelf een series 7. Twijfel dus een beetje om over te stappen naar Garmin omdat ik goede verhalen hoor over de sport data. Het lijkt niet dat dat met de ultra is opgelost, op nieuwe functies en betere watch plate na.

Maar tav de Ultra:
- Alphine bandje is 23ste leverbaar (die bestellen en dan oud bandje erop en bandje ruilen zodra trail beschikbaar is)
Met de App Workoutdoors kun je op de Apple Watch alle data en workouts maken, heel uitgebreid. Ik mis niet echt iets. Nogmaals, de Garmin omgeving vind ik veel minder plezierig werken tov Apple waar alles smooth is..

• giantgiantus
  • Nu online
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:50:
[...]

Met de App Workoutdoors kun je op de Apple Watch alle data en workouts maken, heel uitgebreid. Ik mis niet echt iets. Nogmaals, de Garmin omgeving vind ik veel minder plezierig werken tov Apple waar alles smooth is..
Ja, ik zou het wel fijn vinden als ze dat gewoon integreren moet ik zeggen. Bv voor CrossFit en fietsen in de Apple Watch echt geen concurrent vooralsnog,

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-03 18:36
Ik laat voorlopig alle watches links liggen. Zit nog steeds met mijn AW4 vol krassen, maar weiger nu een nieuwe te kopen. Omdat het gewoon duidelijk is dat de vernieuwingen op beginnen te raken. De enige echt grote vernieuwing die we nog kunnen wachten zijn third-party faces. En Apple zou Apple niet zijn als ze deze softwarematig blokkeren voor enkel de laatste versie.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 23:37
Deze ultra heeft mij nu aan het twijfelen gebracht om weer terug over te stappen vanaf een Garmin fenix 7.
Ga ik de uitgebreide sport functionaliteit en lichaamsmetingen van mijn garmin missen, dat is de vraag.
Ook gaat de batterij van de fenix toch wel een goede 1 1/2 tot 2 weken mee.

Lastige keuze maar de ultra heeft wel echt mijn aandacht, zeker omdat hij nu met sapphire glas komt, even wachten totdat jerryrigeverything hem goed onderhanden neemt.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:50:
[...]

Ok tnx, ik ga het even proberen.

Heeft deze ook een watch app dan? Ik lees nu idd dat je kan uploaden in strava.

[Voor 12% gewijzigd door joffrey19 op 08-09-2022 11:39]

• giantgiantus
  • Nu online
NoSugar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:26:
Ik laat voorlopig alle watches links liggen. Zit nog steeds met mijn AW4 vol krassen, maar weiger nu een nieuwe te kopen. Omdat het gewoon duidelijk is dat de vernieuwingen op beginnen te raken. De enige echt grote vernieuwing die we nog kunnen wachten zijn third-party faces. En Apple zou Apple niet zijn als ze deze softwarematig blokkeren voor enkel de laatste versie.
Jij vind misschien de vernieuwingen niet voldoende. Helemaal prima. Voor andere mensen is dat heel anders. De 4 had geen always-on hoogte meter. De 5 kreeg dat wel en dat is een vernieuwing die ik extreem belangrijk vind. Voor mij was er dus wel voldoende vernieuwing.

Zelfde als voor de ECG, die voor veel mensen heel belangrijk gevonden kan worden die er eerst niet was. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat de ovulatie metingen, of de slaapmetingen voor andere weer belangrijk zijn.

Het probleem is dat mensen altijd gaan klagen over het gebrek aan vernieuwingen en stellen dat er zelfs geen vernieuwingen zijn omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is,

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-03 18:36
giantgiantus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:38:
[...]

Jij vind misschien de vernieuwingen niet voldoende. Helemaal prima. Voor andere mensen is dat heel anders. De 4 had geen always-on hoogte meter. De 5 kreeg dat wel en dat is een vernieuwing die ik extreem belangrijk vind. Voor mij was er dus wel voldoende vernieuwing.

Zelfde als voor de ECG, die voor veel mensen heel belangrijk gevonden kan worden die er eerst niet was. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat de ovulatie metingen, of de slaapmetingen voor andere weer belangrijk zijn.

Het probleem is dat mensen altijd gaan klagen over het gebrek aan vernieuwingen en stellen dat er zelfs geen vernieuwingen zijn omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is,
Klopt inderdaad, voor mij zijn de vernieuwingen niet voldoende, voor jou wel. Daarom wacht ik met kopen en ben jij vrij om de nieuwe versies te kopen. Voor mij zijn de vernieuwingen echter te beperkt.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:50
NoSugar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:26:
Het niet kunnen gebruiken (of niet zonder enige omwegen) van third party watchfaces vind ik echt een groot gemis.

Maar weinig watchfaces spreken me echt aan, maar de alle functionaliteiten en perfecte samenwerken met andere apple devices weer wel.

Ooit een android watch gehad en juist de custom watchfaces vond ik supertof. Alsof je elke week een ander horloge om had.

Zit nu nog de AW3 en vind 540,- echt een smak geld. Zeker in deze tijden van inflatie en torenhoge rekeningen.

wijze woorden

• Alexknl
Anoniemand schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:12:
[...]

Ik zag dat de Series 7 45mm nu ook voor 379 te krijgen is. Scheelt toch behoorlijk :X

edit; en nu zit ik dus serieus ook te kijken naar de RVS Graphite voor 639 :+

[Voor 7% gewijzigd door Alexknl op 08-09-2022 11:57]

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-02 10:34

shyheim

busta! straight busta!

Kan je met Apple Watch GPS turn-by-turn navigation gebruiken tijdens runs? Dus via routes die je op voorhand ergens kan uploaden/syncen?
Heb geen eSim via mijn provider en ook geen mogelijkheid toe.

Enige feature die mijn Forerunner 945 heeft die ik zou missen op een Apple Watch.

Gezien ik voor het werk nu en dan reis, plan ik op voorhand via mijn Garmin routeplanner mijn routes uit. Edge case, I know, maar goed. :)

[Voor 7% gewijzigd door shyheim op 08-09-2022 12:22]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• schumi1986
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:54:
[...]

Mooi ding hoor. Maar Garmin en het afgrijselijke Garmin Connect maakt dat ik toch liever in Apple omgeving zit..
Ben ik met je eens, maar als echt sport horloge stoot je Garmin niet zomaar van de troon. De Fenix was met afstand het beste sporthorloge die ik ooit heb gehad en dat gaat de AW Ultra niet zomaar veranderen.

Als smartwatch is de AW een veel beter horloge en icm Apple Pay voor mij onmisbaar :)

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Alexknl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:52:
[...]

Ik zag dat de Series 7 45mm nu ook voor 379 te krijgen is. Scheelt toch behoorlijk :X

edit; en nu zit ik dus serieus ook te kijken naar de RVS Graphite voor 639 :+
Heb ook getwijfeld maar toch de 8 besteld ipv de 7. De crash detection was voor mij een belangrijk punt die de hogere prijs waard is.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-03 12:49
ex87 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:36:
Ultra besteld, dit is waar ik altijd al op wachtte haha. Ik sport veel en divers, val soms ook behoorlijk (snowboarden) en moet vaak goed nadenken of ik wel of niet me horloge om hou.

Ik vind de Ultra echt ehhh Ultravet! Hike heel veel en zou een mooie aanwinst zijn, de prijs is me echter echt een beetje te gek voor nu. Apple Watch 4 nog maar een jaartje gebruiken. Ik vind het optisch echt heel cool en de grootte spreekt me ook erg aan, maar als 'style upgrade' nog ff te gek haha

• pdavie2311

pdavie2311

joffrey19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:36:
[...]

Ok tnx, ik ga het even proberen.

Heeft deze ook een watch app dan? Ik lees nu idd dat je kan uploaden in strava.
Yep! Ook watch app…Uploaden Strava werkt super

• Alexknl
Pfff ik ben opeens volledig verliefd geworden op de SS Graphite Series 7. Ziet er wel heel classy uit. Heb het de afgelopen jaren altijd jammer gevonden dat er geen space grey meer te krijgen was. Dus toch maar de knoop doorgehakt en de SS S7 besteld voor 639. Wel €100 meer dan een alu S8 maar die nieuwe functies zit ik niet echt op te wachten. Heb nog geen Watch dus voor mij is er ook niet echt sprake van een 'upgrade'. Wellicht later nog combineren met dat nieuwe bruine Leather Link of Milanese bandje.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-03 16:46
Gyrolion schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:26:
Lastige keuze maar de ultra heeft wel echt mijn aandacht, zeker omdat hij nu met sapphire glas komt, even wachten totdat jerryrigeverything hem goed onderhanden neemt.
De stalen (en titanium) versies van de Apple Watch hebben altijd al hetzelfde saffierglas als van de Ultra gehad.

• giantgiantus
  • Nu online
Alexknl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:04:
Pfff ik ben opeens volledig verliefd geworden op de SS Graphite Series 7. Ziet er wel heel classy uit. Heb het de afgelopen jaren altijd jammer gevonden dat er geen space grey meer te krijgen was. Dus toch maar de knoop doorgehakt en de SS S7 besteld voor 639. Wel €100 meer dan een alu S8 maar die nieuwe functies zit ik niet echt op te wachten. Heb nog geen Watch dus voor mij is er ook niet echt sprake van een 'upgrade'. Wellicht later nog combineren met dat nieuwe bruine Leather Link bandje.
Ik heb ook van die leren bandjes gehad. Ik moet wel zeggen dat puur persoonlijk de uitdrukking: “ook al geef je een aap een gouden ring, het blijft een lelijk ding” wel echt geldt. Ik vind (nogmaals, puur persoonlijke mening) dat je ook een Apple Watch beter gewoon als sporthorloge kan beschouwen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
shyheim schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:21:
Kan je met Apple Watch GPS turn-by-turn navigation gebruiken tijdens runs? Dus via routes die je op voorhand ergens kan uploaden/syncen?
Heb geen eSim via mijn provider en ook geen mogelijkheid toe.

Enige feature die mijn Forerunner 945 heeft die ik zou missen op een Apple Watch.

Gezien ik voor het werk nu en dan reis, plan ik op voorhand via mijn Garmin routeplanner mijn routes uit. Edge case, I know, maar goed. :)
Ja, WorkOutdoors gebruiken: http://www.workoutdoors.net/

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 15:15
joffrey19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:38:

Maar tav de Ultra:
Er is nog een andere optie. De winkelvoorraad in de gaten houden met een tracker, althans dit werkte bij mij altijd goed met iphones. Er komt (beperkt) winkelvoorraad beschikbaar die je op de dag zelf online kunt kopen om in de winkel op te halen. Dit is natuurlijk wel een gok en kost wat effort om in de gaten te houden.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:36
Besteld maar de levering is pas vanaf 11 okt

Bing

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Turn by turn zit er momenteel nog niet in, je kan wel redelijk makkelijk de route volgen dmv de kaart, maar je krijgt geen meldingen dat je af moet slaan.

De maker is hier wel mee bezig en staat dus op z'n todolist nadat hij watchOS 9 features en de watch Ultra updates klaar heeft.

Strava

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23
Het is heel gek, gisteren dacht ik, die Ultra ziet er niet uit... maar ik heb 'm toch even goed bestudeerd en hoe langer je er naar kijkt, hoe mooier hij wordt. Dus toch maar besteld.

Ben benieuwd hoe krasbestendig het ding is, want ik ben nooit zo handig om 'm krasvrij te houden.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 18:40
ex87 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:36:

Same! Kon het ook niet laten. Ik sport niet extreem, maar man.. wat een gaaf ding zeg. (Kom zelf van een 5 nu).

[Voor 3% gewijzigd door Clavis op 08-09-2022 14:13]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb gisteren ook een Apple Watch Ultra besteld. Ik zoek vooral een sporthorloge met smartfuncties en ben destijds op de Apple Watch 1 overgestapt om na een paar maanden gefrustreerd weer terug te gaan naar een Garmin (Forerunner). Inmiddels heb ik bijna 5 jaar een Fenix (5S) die het aan het begeven is.

Mijn sport-/smartwatchgeschiedenis:
- Garmin Forerunner 310
- Garmin Forerunner 310XT
- Apple Watch Series 1
- Garmin Forerunner 230
- Garmin Fenix 5s

Hoop echt dat 6 iteraties van het watchOS én een sport-focussed model ervoor zorgt dat ik nu wél heel enthousiast ben en blijf! Al mijn bezwaren uit 2016 zijn in elk geval opgelost - de fysieke knop was de laatste horde! :D (MrAcid in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2")

Omwille van de levertijd nu besteld met een Alpine bandje maar ik denk dat ik er een Nike geweven sportbandje op ga doen uiteindelijk. De 45mm versie daarvan zou op de Ultra moeten passen.

[Voor 21% gewijzigd door MrAcid op 08-09-2022 14:21]

• schumi1986
Pfff ik ben opeens volledig verliefd geworden op de SS Graphite Series 7. Ziet er wel heel classy uit. Heb het de afgelopen jaren altijd jammer gevonden dat er geen space grey meer te krijgen was. Dus toch maar de knoop doorgehakt en de SS S7 besteld voor 639. Wel €100 meer dan een alu S8 maar die nieuwe functies zit ik niet echt op te wachten. Heb nog geen Watch dus voor mij is er ook niet echt sprake van een 'upgrade'. Wellicht later nog combineren met dat nieuwe bruine Leather Link bandje.
Goede keuze, een SS Apple Watch ziet er om de pols zo veel mooier uit dan een Alu Apple Watch! Icm een Leather Link of een Milanese bandje echt een sieraad :)

• Mog
Ik vind de SS modellen ook wel heel mooi. Maar ik ben bang voor het gewicht. Ik gebruik hem voornamelijk voor het sporten.

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:26
Pfff ik ben opeens volledig verliefd geworden op de SS Graphite Series 7. Ziet er wel heel classy uit. Heb het de afgelopen jaren altijd jammer gevonden dat er geen space grey meer te krijgen was. Dus toch maar de knoop doorgehakt en de SS S7 besteld voor 639. Wel €100 meer dan een alu S8 maar die nieuwe functies zit ik niet echt op te wachten. Heb nog geen Watch dus voor mij is er ook niet echt sprake van een 'upgrade'. Wellicht later nog combineren met dat nieuwe bruine Leather Link of Milanese bandje.
Waar vindt je die voor deze prijs?

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:08
OkeOkeOke schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:13:
[...]

Waar vindt je die voor deze prijs?
Op Amazon.de komt dan nog wel wat btw verschil bovenop in het winkelwagentje

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:56

muhda

Time Traveler and philosopher.

Gisteren voor het eerst een Apple Watch besteld. (S8 Alu)
Het gaat mij puur voor de sensoren en detectie mogelijkheden. De ultra wordt voor mij pas interessant wanneer die een week meegaat zoals bij Garmin.

Ik ben voor de 45mm gegaan omdat online mensen aangeven dat de batterijduur iets beter kan zijn dan 41mm, merken meer Tweakers dit?

“Being a good example teaches others to be good.”

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:04:
Ik vind die ultra heel gaaf. Ik ga hem alleen niet kopen omdat ik hem heel duur vind en niet dingen doe die je in dat promo filmpje zie. Ik vraag me wel af hoeveel mensen van de 'promo filmpje' doelgroep dit ding gaan kopen. Die batterij duur is nog steeds wel enorm mager hoor. Niks vergeleken met bijvoorbeeld de Garmin Epix.
Kan me voorstellen dat t voor duikers die nu 1500+ kwijt zijn voor een duikers horloge t nog wel interessant is. Ook triathleten zouden er wel eens interesse in kunnen hebben.

Ikzelf ben duiker noch hiker noch triathleet maar heb desondanks wel interesse in de Ultra. Ik vind hem eerlijk gezegd juist wél mooi en tov de Edition (de S7 titanium) is ie niet veel duurder geworden (in dollars dan, in onze sh.tcoin de euro daarentegen…)
Gezien het feit dat ie nu al op levering eind oktober staat slaat ie ook zeker aan, hopelijk wordt ie bij Bol/Amazon/Coolblue ook leverbaar zodat ik m eventueel wat sneller kan scoren.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

martijnn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:02:
Het is heel gek, gisteren dacht ik, die Ultra ziet er niet uit... maar ik heb 'm toch even goed bestudeerd en hoe langer je er naar kijkt, hoe mooier hij wordt.
[..]
Herkenbaar :D Ik verwachtte een soort G-shock op basis van de info vooraf, maar de Ultra kom me zeer bekoren. Wilde eigenlijk een Titanium, omdat ik de SS te zwaar vind dus dan kom je nu sowieso op de Ultra uit :)
(Heb nu een S6 Alu)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee