Heb de Ultra vanaf de eerste dag en nog geen kras te bekennen. Wel een aantal oops momenten gehad. Maar geen kras. Met mijn vorige Watch (3 generaties gehad) had ik eigenlijk altijd wel een klein krasje. De Ultra lijkt echt wel steviger te zijn.Greatsword schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:59:
Ik draag nu sinds het weekend een horloge (Apple Watch Ultra 2) nu merk ik in de praktijk dat ik echt continue met dat ding ergens tegen aan stoot. Bureau, koelkast, apparatuur bij sporten etc.
Ik zie gelukkig geen krassen of beschadigen maar ik ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is en of ik op de lange termijn dus wel krassen e.d. kan verwachten?
Poll: Gebruiken jullie nog iets van screenprotectors of cases?
• Ja
• Nee
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Zat zelf ook te twijfelen, mijn overwegingen:J.A.477 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:48:
Watch 6 houdt het inmiddels geen dag meer vol zit nu te twijfelen om een ultra 2 te halen of te wachten op de ultra 3
- Ultra 3 gaat waarschijnlijk weer 899,- worden.
- Ultra 2 kan je nieuw voor 700-750 vinden. (Vorige week o.a. via Ochama of Vianen telecom van Marktplaats)
- Tweedehands/zo goed als nieuw accu 100% voor 600-650 (dit heb ik uiteindelijk gedaan)
- Tweedehands gebruikt / krassen sporen, mankementen etc. 500-550)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ja dat is het dus precies inderdaad ben je uiteindelijk voor de ultra 2 gegaan?Greatsword schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:04:
[...]
Zat zelf ook te twijfelen, mijn overwegingen:
- Ultra 3 gaat waarschijnlijk weer 899,- worden.
- Ultra 2 kan je nieuw voor 700-750 vinden. (Vorige week o.a. via Ochama of Vianen telecom van Marktplaats)
- Tweedehands/zo goed als nieuw accu 100% voor 600-650 (dit heb ik uiteindelijk gedaan)
- Tweedehands gebruikt / krassen sporen, mankementen etc. 500-550)
Ik heb sinds een jaar of drie de AW7 die ik dag en nacht draag ('s ochtends gaat ie even af tijdens het douchen om op te laden), ik ga er niet bijzonder voorzichtig mee om. Maar nog geen krasje te zien op het scherm of de kast.Greatsword schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:59:
Ik draag nu sinds het weekend een horloge (Apple Watch Ultra 2) nu merk ik in de praktijk dat ik echt continue met dat ding ergens tegen aan stoot. Bureau, koelkast, apparatuur bij sporten etc.
Ik zie gelukkig geen krassen of beschadigen maar ik ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is en of ik op de lange termijn dus wel krassen e.d. kan verwachten?
Het scheelt wel of je een normale Watch hebt van aluminium en gewoon glas, of een stalen of titanium model met saffierglas.
De alu met normaal glas is minder vatbaar voor krasjes tijdens normaal gebruik dan de edelstalen versies. Saffierglas in mijn zilver edelstalen versie zal vast minder kwetsbaar zijn voor een kras, maar het edelstaal komt echt onder de kleine haarkrasjes te zitten. Ik ga er ook niet ruig mee om, maar gebruik het ook de hele dag door. Ik laad alleen op net voordat ik naar bed ga, tijdens de verzorging ook (douchen etc).Of-Aaargh schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:56:
[...]
Ik heb sinds een jaar of drie de AW7 die ik dag en nacht draag ('s ochtends gaat ie even af tijdens het douchen om op te laden), ik ga er niet bijzonder voorzichtig mee om. Maar nog geen krasje te zien op het scherm of de kast.
Het scheelt wel of je een normale Watch hebt van aluminium en gewoon glas, of een stalen of titanium model met saffierglas.
I don't have dreams, I have goals!!
Droeg je hiervoor helemaal geen horloge? Denk dat het dan even wennen is om opeens een minder dunne pols te hebben. Wel zou je Ultra als het goed is het nodige kunnen hebben.Greatsword schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:59:
• Ja
• Nee
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[Afbeelding]
Zelf gebruik ik wel een screenprotector, maar zo’n case vind ik er niet uitzien (en door het formaat ervan zal je pols nog vaker ergens tegenaan botsen).
Same here met m’n Ultra. Enkel een screenprotector welke volledig onzichtbaar is. Verder stoot ik ‘m ook regelmatig tegen o.a. de muur. Daardoor krijgt de gepolijste rand rond het scherm wat minimale oneffenheden die je eigenlijk alleen goed ziet als het licht er onder een bepaalde hoek op valt. Dan had het maar geen horloge moeten worden denk ik dan. Het geeft het ding ook een beetje karakter.Jixreme schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:41:
[...]
Droeg je hiervoor helemaal geen horloge? Denk dat het dan even wennen is om opeens een minder dunne pols te hebben. Wel zou je Ultra als het goed is het nodige kunnen hebben.
Zelf gebruik ik wel een screenprotector, maar zo’n case vind ik er niet uitzien (en door het formaat ervan zal je pols nog vaker ergens tegenaan botsen).
Als fanatiek fietser kan ik zeggen dat Garmin voor op de fiets een no brainer is als je een fietscomputer zoekt voor op het stuur. Integratie met hartslag, snelheid, cadans, vermogenssensors en radar is veel beter dan je op de iPhone gaat krijgen. Daarnaast is een iPhone veel te groot en fragiel op het stuur bij een mooi rondje mountainbiken. Daarom gebruik ik de combinatie. Garmin Edge op het stuur en een AW Ultra om m’n pols met 4G zodat je gewoon kunt bellen of gebeld kunt worden bij bijvoorbeeld een noodgeval. Dan kan de iPhone mooi thuis blijven.ericplan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:03:
[...]
Waarbij Garmin een idioot groot assortiment heeft wat de keuze erg ingewikkeld maakt. Destijds voor fietsnavigatie gezocht, maar toch bij de iPhone gebleven. Met een powerbank kom je ook de dag door. En wat Apple Watch betreft is het assortiment super overzichtelijk: simpel, iets meer of uitgebreid.
Soms is het beter om niet in die rabbit hole te kruipen en dergelijke posts gewoon naast jou te leggen.lexuzu schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:08:
[...]
Als fanatiek fietser kan ik zeggen dat Garmin voor op de fiets een no brainer is als je een fietscomputer zoekt voor op het stuur.
Allemaal mogelijk met een iPhone indien BT sensoren, dus die discussies heb ik al lang opgegeven.Integratie met hartslag, snelheid, cadans, vermogenssensors en radar is veel beter dan je op de iPhone gaat krijgen.
Wat is te groot? Ik vind mijn Edge 1040 soms ook een lomp geval vergeleken met vorige Edge 830. Nu hoe groter het scherm des te meer je op het scherm kwijt kan, is dan hun tegenargument.Daarnaast is een iPhone veel te groot en fragiel op het stuur bij een mooi rondje mountainbiken.
Fragiel met een Quad Lock en SP Connect is dit niet meer het geval, en ze hebben ook waterdichte hoesjes, dus dat argument blaast men ook van tafel.
Ik rij ook zo.. maar ik gebruik de iPhone voor de live tracking via Garmin Connect, die dan in mijn stuurtas (race) of bovenbuistas (gravel/MTB) zit. De AW is dan enkel voor het aflezen van het uur.Daarom gebruik ik de combinatie. Garmin Edge op het stuur en een AW Ultra om m’n pols met 4G zodat je gewoon kunt bellen of gebeld kunt worden bij bijvoorbeeld een noodgeval. Dan kan de iPhone mooi thuis blijven.
Gewoon even bij de lokale wielervereniging kijken. Bij ons, een vereniging van 500+ fietsers op racefiets, gravelbike en MTB heb ik nog niemand aangetroffen die de telefoon verkiest boven een Garmin of Wahoo fietscomputer.RigolleM schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:36:
[...]
Soms is het beter om niet in die rabbit hole te kruipen en dergelijke posts gewoon naast jou te leggen.
Dat was dan ook niet mijn punt... mijn punt was dat het geen zin heeft om in discussie te gaan met iemand die je nooit zal kunnen overtuigen om te investeren in een dedicated sport toestel, omdat je altijd in dezelfde rabbit hole terecht komt. Gewoon negeren is dan het beste wat je kan doen!lexuzu schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:23:
[...]
Gewoon even bij de lokale wielervereniging kijken. Bij ons, een vereniging van 500+ fietsers op racefiets, gravelbike en MTB heb ik nog niemand aangetroffen die de telefoon verkiest boven een Garmin of Wahoo fietscomputer.
Was ook niet mijn bedoeling om die discussie te starten. Begrijp best dat wanneer je fanatiek sport Garmin een betere keuze is. Voor mij was het gebruik op de fiets vier weken in de zomervakantie om een gpx-spoor te volgen richting Italië of Oostenrijk en weekendjes weg in NL. En ik hoop dat ik binnenkort ook veel plezier ga beleven aan m’n eerste AW.RigolleM schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:35:
[...]
Dat was dan ook niet mijn punt... mijn punt was dat het geen zin heeft om in discussie te gaan met iemand die je nooit zal kunnen overtuigen om te investeren in een dedicated sport toestel, omdat je altijd in dezelfde rabbit hole terecht komt. Gewoon negeren is dan het beste wat je kan doen!
A'dam PVOutput
Ik denk dat als je inderdaad een fanatieke outdoor persoon bent, het fijner is om een keuze te maken uit de tig Garmin modellen. Bij menig toestel hoef je even niet na te denken over de accu.ericplan schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:46:
[...]
Was ook niet mijn bedoeling om die discussie te starten. Begrijp best dat wanneer je fanatiek sport Garmin een betere keuze is. Voor mij was het gebruik op de fiets vier weken in de zomervakantie om een gpx-spoor te volgen richting Italië of Oostenrijk en weekendjes weg in NL. En ik hoop dat ik binnenkort ook veel plezier ga beleven aan m’n eerste AW.
Voor mij volstaat een AW voor de paar keer per week hardlopen. Alhoewel ik wel regelmatig kijk naar bv een Forerunner 965 ter vervanging van mijn AW4. Het grote ronde formaat trekt mij toch meer dan het uiterlijk van een AW. Natuurlijk is een Garmin minder smart dan een AW, maar meer dan af en toe een notificatie lezen, klok kijken, betalen en hardlopen doe ik er niet mee. Dit kan ook allemaal met menig Garmin.
Eerst maar even afwachten wat er 9 september gepresenteerd gaat worden.
Sowieso hangt het er vanaf wat je met je horloge wilt doen.meesje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:56:
Natuurlijk is een Garmin minder smart dan een AW, maar meer dan af en toe een notificatie lezen, klok kijken, betalen en hardlopen doe ik er niet mee. Dit kan ook allemaal met menig Garmin.
Eerst maar even afwachten wat er 9 september gepresenteerd gaat worden.
Ik ben des tijds voor Garmin gegaan primair voor dingen als hardlopen. De niet-sport dingen boeien me niet, want ik heb daar ook een iPhone voor op zak. Vervolgens merkte ik op den duur dat ik die notificaties vooral irritant vind. Want als middel om minder je telefoon te pakken veranderde het in het tegenovergestelde.
Sinds dien draag ik "domme" horloges. Die hoeven nooit aan de oplader, geven de tijd prima weer en ik vind ze heel wat mooier uitzien. Ow, en ze zijn na een aantal jaar ook niet vervanging toe en meer waarde vast.
Mijn Garmin gebruik ik enkel nog voor sporten. (Dat zorgt trouwens ook voor een aanzienlijk lange accu tijd)
Mijn Apple Watch Series 6 wilde niet meer opladen, en ook geen feedback meer van de sensoren onderop. Ik had het vermoeden dat de connector los is gekomen binnenin. Ik had nu toch niks meer te verliezen, en heb de Watch open gemaakt. Prachtig stukje techniek, verschrikkelijk kleine schroefjes… Na wat ingewanden eruit gehaald te hebben en de onderkant er eindelijk afgehaald te kunnen hebben, was inderdaad de connector los van de sensoren. Deze vastgezet, en alles weer aangesloten, ik heb hem gewoon weer werkend gekregen, alles doet het nog/weer 🥳 Scherm zit weer vast met super glue, niet de mooiste oplossing maar effectief.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Zo is elke use-case weer anders.PrimusIP schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:46:
[...]
Sowieso hangt het er vanaf wat je met je horloge wilt doen.
Ik ben des tijds voor Garmin gegaan primair voor dingen als hardlopen. De niet-sport dingen boeien me niet, want ik heb daar ook een iPhone voor op zak. Vervolgens merkte ik op den duur dat ik die notificaties vooral irritant vind. Want als middel om minder je telefoon te pakken veranderde het in het tegenovergestelde.
Sinds dien draag ik "domme" horloges. Die hoeven nooit aan de oplader, geven de tijd prima weer en ik vind ze heel wat mooier uitzien. Ow, en ze zijn na een aantal jaar ook niet vervanging toe en meer waarde vast.
Mijn Garmin gebruik ik enkel nog voor sporten. (Dat zorgt trouwens ook voor een aanzienlijk lange accu tijd)
Notificaties staan hier uit, behalve voor mijn ouders (berichten amper, en als ze dat doen dan wil ik dat ook snel lezen). En ik laat mijn telefoon er juist meer om thuis/minder gebruik maar betaal dan wel 5 euro/maand extra voor de stand-alone verbinding voor de AW.
Inderdaad, ik heb ook al jaren een Watch, maar ik heb ook notifcaties zo goed als volledig uit staan.Grin schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:33:
[...]
Zo is elke use-case weer anders.
Notificaties staan hier uit, behalve voor mijn ouders (berichten amper, en als ze dat doen dan wil ik dat ook snel lezen). En ik laat mijn telefoon er juist meer om thuis/minder gebruik maar betaal dan wel 5 euro/maand extra voor de stand-alone verbinding voor de AW.
Ik werd er ook gek van, maar goed op de iPhone staan ze ook uit(Ook van de ouders familie app staat uit).
Als er iets belangs is bellen zij toch wel in plaats van Appen, als ze dat doen is het gewoon voornamelijk een filmpje of gekke foto(En anders appen ze wel prive).
Maar nog niet dat ik denk, zal ik de Watch wegdoen.
Nog steeds makkelijk om er mee te betalen in het ov/ winkels, hartslag etc. die wordt bijgehouden(Ringen zelf boeien mij niet echt).
Die link geeft bij mij een errorGreatsword schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:59:
• Ja
• Nee
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ik heb wel een kras in mijn ultra 2, eigenlijk al vanaf het begin en geen idee waardoor. Wat ik wel heb is dat ik met de ultra 2 juist andere dingen beschadigd heb:
- Krassen in een raam door het poetsen
- krassen in keramisch werkblad van de badkamer door er zachtjes tegenaan te stoten
De ultra geeft geen krimp maar al met al gaat hij dus bij poetsklusjes af. Ik moet er niet aan denken dat ik per ongeluk een kras in de auto zet er mee tijdens het wassen. Dat titanium is zo hard en door het gebrek aan ronde hoeken is het altijd direct raak. Ook de sluitclip van titanium veroorzaakt dit.
- Krassen in een raam door het poetsen
- krassen in keramisch werkblad van de badkamer door er zachtjes tegenaan te stoten
De ultra geeft geen krimp maar al met al gaat hij dus bij poetsklusjes af. Ik moet er niet aan denken dat ik per ongeluk een kras in de auto zet er mee tijdens het wassen. Dat titanium is zo hard en door het gebrek aan ronde hoeken is het altijd direct raak. Ook de sluitclip van titanium veroorzaakt dit.
Goedemiddag,
Weet niet of iemand me bij mijn probleem kan helpen… ik heb een iPhone 14 en kocht zonet ook een Apple Watch 9. Geweldig… tot het op Whatsapp (of Messenger, Instagram, Snapchat, Outlook,…) aan komt.
Mijn appel Watch staat ingesteld op trillen bij meldingen, maar dat gebeurt alleen als ik meldingen binnenkrijg van de “standaard” Apple apps zoals telefoon, (klassieke) berichten of wanneer ik mijn stappen-doel behaal.
Bij meldingen van andere apps (die onder “match iPhone meldingen”) staan, krijg ik wél de melding binnen (=rode bolletje bovenaan) maar trilt de smartwatch niet.
Bijzonder frustrerend want dat was net het doel: dat ik mijn iPhone in mijn broekzak of tas kan laten zitten en toch telkens ‘voel’ dat ik een berichtje krijg… van welke app dan ook!
Heb al gezocht op internet, contact opgenomen met Apple support maar tot dusver sta ik geen stap verder… hoe gaat dat bij andere Apple Watch gebruikers?
Ik wil niet de hele tijd moeten checken of er geen ‘rood bolletje’ tevoorschijn komt. Dan kan ik evengoed elk kwartier mijn iPhone checken… toch?
Ik ben toch niet de enige die ook graag direct weet wanneer ik een Whatsapp-, Instagram-, Snapchat-, of Messenger-bericht krijg? Wie gebruikt tegenwoordig nog klassieke berichten?
…help! 🫣😊
Thx
Els
Weet niet of iemand me bij mijn probleem kan helpen… ik heb een iPhone 14 en kocht zonet ook een Apple Watch 9. Geweldig… tot het op Whatsapp (of Messenger, Instagram, Snapchat, Outlook,…) aan komt.
Mijn appel Watch staat ingesteld op trillen bij meldingen, maar dat gebeurt alleen als ik meldingen binnenkrijg van de “standaard” Apple apps zoals telefoon, (klassieke) berichten of wanneer ik mijn stappen-doel behaal.
Bij meldingen van andere apps (die onder “match iPhone meldingen”) staan, krijg ik wél de melding binnen (=rode bolletje bovenaan) maar trilt de smartwatch niet.
Bijzonder frustrerend want dat was net het doel: dat ik mijn iPhone in mijn broekzak of tas kan laten zitten en toch telkens ‘voel’ dat ik een berichtje krijg… van welke app dan ook!
Heb al gezocht op internet, contact opgenomen met Apple support maar tot dusver sta ik geen stap verder… hoe gaat dat bij andere Apple Watch gebruikers?
Ik wil niet de hele tijd moeten checken of er geen ‘rood bolletje’ tevoorschijn komt. Dan kan ik evengoed elk kwartier mijn iPhone checken… toch?
Ik ben toch niet de enige die ook graag direct weet wanneer ik een Whatsapp-, Instagram-, Snapchat-, of Messenger-bericht krijg? Wie gebruikt tegenwoordig nog klassieke berichten?
…help! 🫣😊
Thx
Els
@ElleEls Hmmm, niet herkenbaar. Ik krijg van een notificatie op mijn telefoon van een willekeurige app een notificatie op mijn AW in de vorm van een rood bolletje mét trilling.
Staat in de instellingen van de betreffende apps op je telefoon in de zogenaamde “berichtgeving” instellingen, de optie geluid aan? Ik meen me te herinneren dat als geluid uit staat, een Apple Watch ook niet zal vibreren.ElleEls schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:17:
Goedemiddag,
…
…help! 🫣😊
Thx
Els
Ben gisteren keihard onderuit gegaan met me fiets, nu is het glas & behuizing (bovenaan) van me Apple Watch 9 beschadigd. Kan ik hier nog iets aan doen? Zo’n case oogt niet zo mooi
Als je een inboedelverzekering hebt kun je kijken of daar ook kostbaarheden buitenshuis onder vallen.Ferry Bouman schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:27:
Ben gisteren keihard onderuit gegaan met me fiets, nu is het glas & behuizing (bovenaan) van me Apple Watch 9 beschadigd. Kan ik hier nog iets aan doen? Zo’n case oogt niet zo mooi
En anders: gelukkig komt deze week de Watch 10 uit, dus zal de Watch 9 in prijs gaan dalen. ;P
Meestal niet, ik heb laatst een iphone proberen te claimen die verloren is gegaan en kreeg 0 op het rekestOf-Aaargh schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:25:
[...]
Als je een inboedelverzekering hebt kun je kijken of daar ook kostbaarheden buitenshuis onder vallen.
En anders: gelukkig komt deze week de Watch 10 uit, dus zal de Watch 9 in prijs gaan dalen. ;P
De dekking buitenshuis is een stuk magerder als binnenshuis, en ik twijfel ten zeerste of beschadigingen gedekt zijn. Ik weet eigenlijk wel zeker van niet.
Elect a clown, expect a circus.
Ik heb een kostbaarheden buitenshuisverzekering waar alle persoonlijke bezittingen onder vallen, ook apparatuur zoals mijn smartphones, horloges, fototoestel, tablet, laptop etc. Beschadiging, verlies en diefstal zijn gedekt. Gelukkig in de afgelopen jaren maar éénmaal hoeven te gebruiken voor een tablet waarvan het scherm brak doordat mijn rugzak net iets te hard op de grond viel bij onhandig in mijn auto stappen. Wel een eigen risico van 100 euro, maar mocht de tablet opsturen naar de fabrikant om het scherm te vervangen.Slasher schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:25:
[...]
Meestal niet, ik heb laatst een iphone proberen te claimen die verloren is gegaan en kreeg 0 op het rekest
De dekking buitenshuis is een stuk magerder als binnenshuis, en ik twijfel ten zeerste of beschadigingen gedekt zijn. Ik weet eigenlijk wel zeker van niet.
Anoniem: 1885112
Ben benieuwd vanavond! Wacht met smart op de Series 10 of de ‘X’. Volgens mij begint het event om 19:00, klopt dat?
Ja.Anoniem: 1885112 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:14:
Ben benieuwd vanavond! Wacht met smart op de Series 10 of de ‘X’. Volgens mij begint het event om 19:00, klopt dat?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Het lijkt erop, alleen zwarte ultra 2 en de 10 dan._AN schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:27:
Geen Ultra gen 3?
Nee. Alleen nieuwe kleur._AN schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:27:
Geen Ultra gen 3?
Verschil met de 10 is dan niet meer zo groot in features.
De keuze is nu meer of je een dikke of een dunne watch wil 😉.
Doe mij maar zo'n glimmend zwarte 10 😄
De accu is toch nog wel een dingetje. Natuurlijk is het even wennen. Loop nu een tijdje met mijn se, maar mijn Garmin (totaal ander horloge) hoefde ik niet na te denken over de accu. Met de SE is dat toch wel iets waar ik teveel mee bezig ben. Weet niet of dat met de ultra of 10 ook zo gaat zijn. Maar die laden waarschijnlijk sneller op.remmuz schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:29:
[...]
Nee. Alleen nieuwe kleur.
Ik heb de aankondiging van de Apple Watches gemist
Ik dacht dat ik de livestream wel kon terugspoelen, maar helaas. Ik ben benieuwd naar de batterijduur van de X.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
18 uur.Mog schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:55:
Ik heb de aankondiging van de Apple Watches gemistIk dacht dat ik de livestream wel kon terugspoelen, maar helaas. Ik ben benieuwd naar de batterijduur van de X.
Ja beetje teleur stellend na 10 jaar nog steeds 18 uur, dat had nu toch wel iets meer kunnen zijn.
Het hoeft natuurlijk niet de ultra te even naren, maar had toch wel mooi afgerond 20 uur ofzo kunnen zijn eens.
Maar helaas nog steeds 18 uur na al die vele jaren.
Vorige week geleden had ik wel oog(en berichtje hier gezet) naar de Apple Watch maar na wat gelezen te hebben blijft de batterijduur toch een drama, zelfs met nieuwe serie.
Vorige week de Garmin Venu 3 gekocht en die heeft alles wat ik zoek incl goeie batterijduur 😅
Vorige week de Garmin Venu 3 gekocht en die heeft alles wat ik zoek incl goeie batterijduur 😅
Nu de tien is aangekondigd en de 9 in bezit heb. Vraag ik mij heel erg af of het zin heeft om te upgraden? Wat denken jullie?
Hm, zwart glimmende AWU2, nee dat gaat ‘m toch niet worden voor mij als upgradeRadiodurans schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:57:
Ik hoop nog steeds op een zwart titanium AWU3, die gaat wel mijn AWU1 vervangen

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Totaal niet als je de presentatie gevolgd heb, of wellicht een nieuws artikel al bekeken heb.Chris89 schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:45:
Nu de tien is aangekondigd en de 9 in bezit heb. Vraag ik mij heel erg af of het zin heeft om te upgraden? Wat denken jullie?
Er zit niks nieuws op de watch10, hij is alleen wat dunner en wat groter scherm schijnbaar.
Verder zijn alle nieuwe functies software matig, die ook na de watch9 en de ultra2 komen.
De 10 is glimmend de ultra niet?Radiodurans schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:49:
[...]
Hm, zwart glimmende AWU2, nee dat gaat ‘m toch niet worden voor mij als upgrade
Ah, je hebt gelijk! Ze noemen het satin black, de AW10 is jet black. Hele slechte herinneringen aan m’n jet black iPhone 7 overigens, wat een krasgevoelige lak was dat

Hm, maar ja, de upgrade naar AWU2 vanaf AWU1 vond ik al niet de moeite waard. Het is wel veel geld voor een verschil in kleur. Ik ga er nog eens naar kijken hoe het er in het echt uit ziet.
[ Voor 19% gewijzigd door Radiodurans op 09-09-2024 21:15 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Nieuwe AW 10 titanium kleur leisteen besteld. Mooie upgrade vanaf een 7 RVS. Ik heb nog even getwijfeld over de alu jetblack, maar voelde als stap terug in looks en kwaliteit.
AW Ultra 2 twijfel ik niet eens over, want dat ding blijft te groot haha.
Welk bandje?Redondo1982 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:12:
Nieuwe AW 10 titanium kleur leisteen besteld. Mooie upgrade vanaf een 7 RVS. Ik heb nog even getwijfeld over de alu jetblack, maar voelde als stap terug in looks en kwaliteit.
Sportband zwart, zit me altijd het lekkerst. Bovendien makkelijk te reinigen en kan veelal voor de meest normale gelegenheden gedragen worden.
Snap ik. Ik heb sterk lopen twijfelen. Ik wilde zo'n gevlochten solobandje, maar ik vond de kleuren niet echt mooi dit jaar. Dus ik ben gegaan voor zo'n Milanese Loop. Dit past er naadloos bij, ik moet nog zien of dat wel iets voor me is. Maar anders verkoop ik die op MP. Ik heb nog 6 andere bandjes.Redondo1982 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:16:
[...]
Sportband zwart, zit me altijd het lekkerst. Bovendien makkelijk te reinigen en kan veelal voor de meest normale gelegenheden gedragen worden.
Inruil van de Ultra 1 was slechts €340, wat ook een beetje pijn deed.
/f/image/3okNyyshHd7HqN7p4qJ7aWgT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Mog op 09-09-2024 21:23 ]
Ik zou het liefst de Apple Watch 10 willen hebben, maar dan met de Modular Ultra watchface. Het argument dat dit niet op scherm zou passen is nu dus definitief wel klaar. Helaas lijkt die niet te komen, dus denk ik dat ik maar voor de zwarte AWU 2 moet kiezen. Ik kom van een series 6
Zou in het nieuwe Watch OS al een NL toetsenbord komen? Zou ik echt heel fijn vinden.
Is er iets geupdate aan de Apple Watch SE? Zie hier ook staan “bestel alvast”. Zie nog dezelfde chip en geen always on bijvoorbeeld.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
YouTube: Apple Event - September 9Mog schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:55:
Ik heb de aankondiging van de Apple Watches gemistIk dacht dat ik de livestream wel kon terugspoelen, maar helaas. Ik ben benieuwd naar de batterijduur van de X.
AW 10 aluminium 46mm GPS + Cellular int zwart besteld
upgrade van AW 9 gps
upgrade van AW 9 gps
Heeft verder toch ook geen zin om de Ultra 2 te vervangen? Milanees ziet er goed uit, als is het niet mijn ding. De overige Ultra bandjes vallen mij qua nieuwe kleuren wat tegen. Maar goed, Ik heb zelf al de groene en olijf groene Alpine loop en de blauwe ocean band.Davidas schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:26:
Ik ga mijn AW Ultra 2 niet vervangen. Koop alleen een nieuw bandje, denk Milanees. Oogt ook wel mooi.
[Afbeelding]
Pfoe wil een AW 10 bestellen als upgrade van mijn AW SE (Gen 1). Maar blijf maar twijfelen of ik zilver of zwart wil. Denk dat de zwarte net iets makkelijker te combineren is met bandjes, maar ben bang dat jet black heel snel krassen laat zien.
Ik zat te twijfelen om de series 10 titanium te pakken, maar de batterijduur geeft de doorslag. Vind 18 uur erg karig, met de ultra doe ik 2 dagen.L23 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:35:
[...]
Heeft verder toch ook geen zin om de Ultra 2 te vervangen? Milanees ziet er goed uit, als is het niet mijn ding. De overige Ultra bandjes vallen mij qua nieuwe kleuren wat tegen. Maar goed, Ik heb zelf al de groene en olijf groene Alpine loop en de blauwe ocean band.
Die is wel mooi ja, ook eens kijke na een ander bandje voor mijn Ultra2(Ook al heb ik hem pas sinds april haha).Davidas schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:26:
Ik ga mijn AW Ultra 2 niet vervangen. Koop alleen een nieuw bandje, denk Milanees. Oogt ook wel mooi.
[Afbeelding]
Scheelt weer een upgrade dit jaar, kan ik mooi de AWU2 blijven gebruiken. Was ook niet echt aan een upgrade toe gelukkig..
Zucht...
Heb hem besteld, geschatte levering wel pas medio Oktober maar neem aan dat dat nog wel veranderd.Carlos0_0 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:42:
[...]
Die is wel mooi ja, ook eens kijke na een ander bandje voor mijn Ultra2(Ook al heb ik hem pas sinds april haha).
Ik ben tevreden met de accuduur (tot 36 uur) van de Ultra 2 inderdaad. Het moet niet korter worden. Ben benieuwd wat een S10 chip en een LTPO3 OLED display in een Ultra met de accuduur zouden doen. Voor de toekomst zie ik bij de Ultra liever een nog langere accuduur dan een dunner design.Davidas schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:36:
[...]
Ik zat te twijfelen om de series 10 titanium te pakken, maar de batterijduur geeft de doorslag. Vind 18 uur erg karig, met de ultra doe ik 2 dagen.
Eum 200 euro voor een bandje zijn ze gek geworden ofzo hahaDavidas schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:43:
[...]
Heb hem besteld, geschatte levering wel pas medio Oktober maar neem aan dat dat nog wel veranderd.
https://www.apple.com/nl/...d557e375cd42bf8ae89fe330b
Zit met preciss hetzelfde “dilemma”. Kom van een series 4. Zilveren kast vind ik minder mooi. Heb alleen slechte ervaringen met de jet black iPhone 7.Simone96 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:36:
Pfoe wil een AW 10 bestellen als upgrade van mijn AW SE (Gen 1). Maar blijf maar twijfelen of ik zilver of zwart wil. Denk dat de zwarte net iets makkelijker te combineren is met bandjes, maar ben bang dat jet black heel snel krassen laat zien.
Supermooie band hoor, maar de Milanese loop is de band die mij het meest irriteert. Elke keer bijstellen omdat ie losser gaat, om gek van te worden. Mocht je overigens haar op je arm hebben dan is die ook niet echt aan te raden, maar dat terzijde.Mog schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:22:
[...]
Snap ik. Ik heb sterk lopen twijfelen. Ik wilde zo'n gevlochten solobandje, maar ik vond de kleuren niet echt mooi dit jaar. Dus ik ben gegaan voor zo'n Milanese Loop. Dit past er naadloos bij, ik moet nog zien of dat wel iets voor me is. Maar anders verkoop ik die op MP. Ik heb nog 6 andere bandjes.
Inruil van de Ultra 1 was slechts €340, wat ook een beetje pijn deed.
[Afbeelding]
Solobandje vind ik wel een gedoe met bestellen van de juiste maat. Bovendien rubber ook niet echt heel fijn, maar de gevlochten vind ik ook wat hebben. Snap ik dus goed.
Ultra 1 lekker verkopen aan een derde partij. Kan je vast stuk meer voor krijgen.
Ik moet zeggen, ik heb het standaard bandje (olijf kleurig) van de AWU2 een tijd gebruikt maar gebruik nu de silicone van Decoded (oranje variant) en dat voelt veel prettiger. Ook met magneet sluiting. Het enige nadeel is dat ie iets minder mooi aansluit bij de watch zelf omdat hij helemaal van silicone is.. Verder beste bandje ooit, gemakkelijk, snel, makkelijk schoon te maken / houden ook.Redondo1982 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:55:
[...]
Supermooie band hoor, maar de Milanese loop is de band die mij het meest irriteert. Elke keer bijstellen omdat ie losser gaat, om gek van te worden. Mocht je overigens haar op je arm hebben dan is die ook niet echt aan te raden, maar dat terzijde.
Solobandje vind ik wel een gedoe met bestellen van de juiste maat. Bovendien rubber ook niet echt heel fijn, maar de gevlochten vind ik ook wat hebben. Snap ik dus goed.
Ultra 1 lekker verkopen aan een derde partij. Kan je vast stuk meer voor krijgen.
Zucht...
Ja, ik koop altijd de AW met sportband. Precies voor die redenen, zoals al eerder beschreven in het topic. Alleen de Solo kan niet open en die moet je dus over je hand trekken en dat vind ik niks, zeker niet met rubber.SgtElPotato schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:59:
[...]
Ik moet zeggen, ik heb het standaard bandje (olijf kleurig) van de AWU2 een tijd gebruikt maar gebruik nu de silicone van Decoded (oranje variant) en dat voelt veel prettiger. Ook met magneet sluiting. Het enige nadeel is dat ie iets minder mooi aansluit bij de watch zelf omdat hij helemaal van silicone is.. Verder beste bandje ooit, gemakkelijk, snel, makkelijk schoon te maken / houden ook.
Kijk dan maar niet hier...Carlos0_0 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:45:
[...]
Eum 200 euro voor een bandje zijn ze gek geworden ofzo haha
https://www.apple.com/nl/...d557e375cd42bf8ae89fe330b
https://www.apple.com/nl/...fda824613dd1fd8486f421390
En dan te bedenken dat de eerste Link Bracelets ooit voor €450 werd verkocht, met 5 jaar inflatie teruggerekend is dat pakweg €550-600
youtube.com/@hisrep
Ik vind de band niet eens zo heel mooiRedondo1982 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:55:
[...]
Supermooie band hoor, maar de Milanese loop is de band die mij het meest irriteert. Elke keer bijstellen omdat ie losser gaat, om gek van te worden. Mocht je overigens haar op je arm hebben dan is die ook niet echt aan te raden, maar dat terzijde.
De stijl en het varieren in bandjes is de grootste reden dat ik afscheid neem van mijn AWU. Ik mis het om een horloge passend bij mijn outfit samen te stellen.
Ik snap echt niet waarom Apple niet gekozen heeft voor een Ultra 3. Gooi er een nieuwe processor in, schermhelderheid omhoog en een nieuw kleurtje. Dat had toch veel logischer geweest dan wat ze nu doen? Ik stond eigenlijk klaar om een Apple Watch Ultra 3 te bestellen, hoewel ik de zwarte kleur heel aantrekkelijk vind, twijfel ik wel enorm omdat er verder niks vernieuwends is (ik kom van een Ultra eerste generatie).
Nou, dan vinden we elkaar weer. Ik vond hem vroeger ook niet zo mooi, maar begon het steeds meer te waarderen doordat ik hem bij anderen zag (op tv). Je hebt ook helemaal gelijk voor de variatie, want daar deed ik het ook voor.Mog schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:08:
[...]
Ik vind de band niet eens zo heel mooiMaar ik heb al twee rubbere sportbandjes, twee geweven sportbandjes en een gevlochten solobandje. Het is weer eens wat anders, het ziet er meer verfijnd uit. Prima voor een avondje waar ik goed uiteten ga.
De stijl en het varieren in bandjes is de grootste reden dat ik afscheid neem van mijn AWU. Ik mis het om een horloge passend bij mijn outfit samen te stellen.
Ultra is inderdaad niet echt een incognito haha. Wel super stoere watch. Je moet ze eigenlijk alle twee hebben, alleen dat is niks voor mij al dat onderhoud. Ik draag ook af en toe nog de klassieke klokkies.
Ik vind het ook een vreemde keus, maar voor de bestaande eigenaren ook wel weer fijn._AN schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:18:
Ik snap echt niet waarom Apple niet gekozen heeft voor een Ultra 3. Gooi er een nieuwe processor in, schermhelderheid omhoog en een nieuw kleurtje. Dat had toch veel logischer geweest dan wat ze nu doen? Ik stond eigenlijk klaar om een Apple Watch Ultra 3 te bestellen, hoewel ik de zwarte kleur heel aantrekkelijk vind, twijfel ik wel enorm omdat er verder niks vernieuwends is (ik kom van een Ultra eerste generatie).
Onder de streep zou ik het wel met meerdere apparaten willen zien, niet die 'verplichte' jaarlijkse update / upgrade met marginale nieuwe hardware. Maar gewoon de nieuwste functies toevoegen aan het 'oude' model. Maar goed, bij de iPhone gaan we dat nooit zien, dus vind het opzich wel nice dat we het nu wel zien bij de AWU2._AN schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:18:
Zucht...
Ik vind het eigenlijk ook wel een prima ontwikkeling. Nu zijn de upgrades ook steeds marginaal. De vraag is zelfs of alles welk elk jaar geupgrade moet worden. Alles lijkt ook een beetje uitontwikkeld.SgtElPotato schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:24:
[...]
Onder de streep zou ik het wel met meerdere apparaten willen zien, niet die 'verplichte' jaarlijkse update / upgrade met marginale nieuwe hardware. Maar gewoon de nieuwste functies toevoegen aan het 'oude' model. Maar goed, bij de iPhone gaan we dat nooit zien, dus vind het opzich wel nice dat we het nu wel zien bij de AWU2.
©2004
Als Ultra 2 eigenaar vind ik het uiteraard ook nice. Ik zou sowieso niet in een paar jaar upgraden. Maar ben wel benieuwd waarom ze het niet gedaan hebben. Heb het gevoel dat ze die tot 18 uur en tot 36 uur voorlopig willen vasthouden. Bij de S10 leverde dit een dunner design op. Mogelijk volgend jaar ook een nieuw design voor de Ultra? De Ultra heeft in ieder geval niet meer accuduur gekregen wat ze hadden kunnen doen met een nieuwe chip en display.SgtElPotato schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:24:
[...]
Onder de streep zou ik het wel met meerdere apparaten willen zien, niet die 'verplichte' jaarlijkse update / upgrade met marginale nieuwe hardware. Maar gewoon de nieuwste functies toevoegen aan het 'oude' model. Maar goed, bij de iPhone gaan we dat nooit zien, dus vind het opzich wel nice dat we het nu wel zien bij de AWU2.
Snap het natuurlijk wel vanuit de Apple kant. De concurrentie brengt ook ieder jaar een nieuw model uit dus je moet praktisch gezien wel.hk12nl schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:26:
[...]
Ik vind het eigenlijk ook wel een prima ontwikkeling. Nu zijn de upgrades ook steeds marginaal. De vraag is zelfs of alles welk elk jaar geupgrade moet worden. Alles lijkt ook een beetje uitontwikkeld.
Zucht...
Haha ik heb hier gekekenDeNachtwacht schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:03:
[...]
Kijk dan maar niet hier...
https://www.apple.com/nl/...fda824613dd1fd8486f421390
En dan te bedenken dat de eerste Link Bracelets ooit voor €450 werd verkocht, met 5 jaar inflatie teruggerekend is dat pakweg €550-600. Kortom het is nu eigenlijk een koopje
.
https://www.123watches.nl
voor 12 euro een nieuw leuk bandje, die zelfde van 200 euro heb je daar voor 18 euro.
Ik heb die 3 of 4 jaar gehad, bij mijn Watch 5 even en bij de 7, prima spul voor een leuke prijs.
Zitten alle “nieuwe” features van de 10 ook op de awu2? Wil eigenlijk een vergelijk zien ergens. Ik twijfel enorm.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
https://www.apple.com/nl/watch/compare/Knoezelbos schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:34:
Zitten alle “nieuwe” features van de 10 ook op de awu2? Wil eigenlijk een vergelijk zien ergens. Ik twijfel enorm.
De softwarematige updates zoals de slaap apneu detectie en media afspelen wel. Maar de AW10 heeft een OLED groothoekdisplay (met iets groter oppervlakte 1220 mm² vs 1185 mm²) en de nieuwe S10 SiP chip.Knoezelbos schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:34:
Ik heb in de eerste jaren best wat Chinese en Amazonbandjes gehad voor mijn Series 2 en 4, uiteindelijk langzamerhand wel overgestapt naar de Apple bandjes want je merkt toch dat die gewoon nooit kapot gaan. Enige uitzondering was de Leather Loop, die is gaan vervormen. Maar het kan ook inmiddels stukken beter zijn met die B-merken hoor, ik heb het echt over de begindagen.
Ik heb overigens inderdaad de originele Link Bracelet stainless steel gekocht na een paar Ali kopieën die kapot gingen en echt nooit spijt van gehad. Je merkt met de afwerking en het polsmechanisme gewoon echt dat je een sieraad van je Apple Watch gemaakt hebt, hij is veel dunner en zit veel lekkerder/mooier dan B merken. Realiseer je ook dat elke 2 of 3 jaar een nieuwe watch al duurder is dan die Link Bracelet, die heb ik nu sinds mijn Series 5 en gaat ook gewoon nog jaren mee als Apple het bevestigingssysteem niet wijzigt. Pas met het bandje koop je dus het echte sieraad om je pols dat een horloge vroeger ook was merk ik...
Dus ja ik heb er geen spijt van. Maar aan de andere kant: ik heb dus weer wél spijt van mijn Milanese, en ook bij de 'gewone' plastic of nylon bandjes gaat het sieraad argument niet echt op en zijn B merken denk ik vaak een prima keus.
Ik heb overigens inderdaad de originele Link Bracelet stainless steel gekocht na een paar Ali kopieën die kapot gingen en echt nooit spijt van gehad. Je merkt met de afwerking en het polsmechanisme gewoon echt dat je een sieraad van je Apple Watch gemaakt hebt, hij is veel dunner en zit veel lekkerder/mooier dan B merken. Realiseer je ook dat elke 2 of 3 jaar een nieuwe watch al duurder is dan die Link Bracelet, die heb ik nu sinds mijn Series 5 en gaat ook gewoon nog jaren mee als Apple het bevestigingssysteem niet wijzigt. Pas met het bandje koop je dus het echte sieraad om je pols dat een horloge vroeger ook was merk ik...
Dus ja ik heb er geen spijt van. Maar aan de andere kant: ik heb dus weer wél spijt van mijn Milanese, en ook bij de 'gewone' plastic of nylon bandjes gaat het sieraad argument niet echt op en zijn B merken denk ik vaak een prima keus.
youtube.com/@hisrep
Om die oppervlakte kan een watchface als de modular ultra toch niet uitblijven zou je zeggenMog schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:42:
[...]
De softwarematige updates zoals de slaap apneu detectie en media afspelen wel. Maar de AW10 heeft een OLED groothoekdisplay (met iets groter oppervlakte 1220 mm² vs 1185 mm²) en de nieuwe S10 SiP chip.
De Apple Watch Series 10 is besteld! Heb voor de kleur Jet Black gekozen. Mijn Series 6 cadeau gedaan aan mijn vader en op dit moment gewacht. Bezorgdatum is 20 september.
Ik heb de zilveren s10 besteld. De kleur vooral vanwege een bandje dat ik al heb dat daar goed bij past.
Nu nog op zoek naar een screen protector, heeft iemand al een goede gevonden?
Ik ben bang van wel. De bezels bevatten diepte (onderwater) en hoogtemeters. Apple zal vast redeneren dat je daar een Ultra voor moet hebben.Steven030 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:13:
[...]
Om die oppervlakte kan een watchface als de modular ultra toch niet uitblijven zou je zeggen
Die wil ik graag ook eentje. Deze week even rondkijken of er al iets beschikbaar is.bleekie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:22:
Ik heb de zilveren s10 besteld. De kleur vooral vanwege een bandje dat ik al heb dat daar goed bij past.
De ultra is de enige Apple Watch waar je ‘onzichtbaar’ een screenprotector op kunt plakken. Bij de andere watches wordt het er allemaal niet fraaier van..Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:02:
[...]
Die wil ik graag ook eentje. Deze week even rondkijken of er al iets beschikbaar is.
Qua screenprotector voor een non-Ultra watch kan ik deze wel aanraden: https://www.amazon.com.be...en%2Caps%2C87&sr=8-5&th=1lexuzu schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:10:
[...]
De ultra is de enige Apple Watch waar je ‘onzichtbaar’ een screenprotector op kunt plakken. Bij de andere watches wordt het er allemaal niet fraaier van..
Het is een TPU materiaal wat nauwelijks opvalt wanneer je het aangebracht hebt.
2 jaar verder (en meerdere screenprotectors later) nog geen enkel krasje op het glas
Voordien ook enkele glazen screenprotectors gehad, maar deze gaven geen mooie aansluiting of trokken onmiddelijk luchtbelletjes onderin.
Een AW zal (nu) voor mij nooit een voorwerp zijn die ik schaar onder een sieraad. Dan denk ik aan hele andere voorwerpen. Daar doet een bandje niks aan af.DeNachtwacht schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:47:
Ik heb in de eerste jaren best wat Chinese en Amazonbandjes gehad voor mijn Series 2 en 4, uiteindelijk langzamerhand wel overgestapt naar de Apple bandjes want je merkt toch dat die gewoon nooit kapot gaan. Enige uitzondering was de Leather Loop, die is gaan vervormen. Maar het kan ook inmiddels stukken beter zijn met die B-merken hoor, ik heb het echt over de begindagen.
Overigens vind ik die hele dichte banden van metaal, alu of titanium allemaal niet echt mooi. Ik vind het de AW nog goedkoper maken dan die al oogt. Het is net zo’n oude Casio.
Ik heb nu nog een AW Series 4. Ik overweeg de overstap naar de Series 10. ( heb nu 44mm, en wil de 46mm variant ) .
Weet iemand of de bandjes gewoon passen op dit model?
Weet iemand of de bandjes gewoon passen op dit model?
Vind het wel een downgrade, accu die 36 uur in de basis kan op een ultra of 18 uur voor de series 10... Dus doe mij maar de ultra, plus 849 voor een series 10 met 46MM, Cellular en titanium case. Dus...remmuz schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:29:
[...]
Nee. Alleen nieuwe kleur.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
De Apple Watch 10 of de zwarte Ultra 2 lijkt nog nergens te pre orderen, behalve via Apple zelf. Benieuwd vanaf wanneer dat kan
Ik ben blijkbaar één van de weinigen die blij is met de zwarte AWU2.
Zat al sinds februari te kijken om alsnog een AWU(2) aan te schaffen, maar continue tegen mezelf gezegd, wacht tot september op het nieuwe model. En kijk ik word beloond voor mijn geduld, want ik vind die zwarte versie echt mooi, dus onmiddellijk besteld gisterenavond... nu wachten tot 20 september.
Zat al sinds februari te kijken om alsnog een AWU(2) aan te schaffen, maar continue tegen mezelf gezegd, wacht tot september op het nieuwe model. En kijk ik word beloond voor mijn geduld, want ik vind die zwarte versie echt mooi, dus onmiddellijk besteld gisterenavond... nu wachten tot 20 september.
Mwuah, valt mee. Op mijn Series 6 had ik er ook eentje en die was top.lexuzu schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:10:
[...]
De ultra is de enige Apple Watch waar je ‘onzichtbaar’ een screenprotector op kunt plakken. Bij de andere watches wordt het er allemaal niet fraaier van..
Gezien de enorme veranderingen blijf ik voorlopig nog maar ff bij mijn Ultra 1, wellicht als een Ultra 3 of 4 uitkomt.....
Bing
Hier idem, waren echt gigantisch, plus de series 10 kan nog steeds niet tippen aan de accu duur van de Ultra.bing69 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:56:
Gezien de enorme veranderingen blijf ik voorlopig nog maar ff bij mijn Ultra 1, wellicht als een Ultra 3 of 4 uitkomt.....
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ik zat klaar om een Ultra 3 te bestellen. Heb nu een Series 7.
Wilde graag de Ultra vanwege de batterij en de dual GPS.
Maar helaas geen Ultra 3 dus. Twijfel nu heel erg.... Toch maar de Ultra 2 kopen of de series 10. Het voelt ergens een beetje vreemd om een product te kopen van Apple dat al een jaar uit is. De series 10 heeft nieuwere hardware maar nog steeds niet de batterijduur en dual GPS van de Ultra.
Of zal ik het nog maar een jaartje uitzingen met deze series 7... Lastig
Maar helaas geen Ultra 3 dus. Twijfel nu heel erg.... Toch maar de Ultra 2 kopen of de series 10. Het voelt ergens een beetje vreemd om een product te kopen van Apple dat al een jaar uit is. De series 10 heeft nieuwere hardware maar nog steeds niet de batterijduur en dual GPS van de Ultra.
[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 10-09-2024 09:08 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Als je valt over accuduur zou ik zeker voor de Ultra gaan, gaat gewoon 2 dagen mee inclusief sleeptracking, work-outs etc.JSchut schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:07:
Of moeten we het nog maar een jaartje uitzingen... Lastig
Komt de dieptemeter ook softwarematig naar de S9?
Ik ben in April voor de Ultra2 gegaan, ik kwam ook van de watch7 af.JSchut schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:07:
De batterij duur werd ik gewoon niet goed van, verder sinds de Apple Watch 2, 5 en dus 7 zit er in uiterlijk eigenlijk in al die jaren amper tot geen verschil(Ook de watch8 en 9 niet).
Ik ben blij dat ik voor de Ultrra 2 gegaan ben, en nu helemaal want de Watch10 lijkt nog steeds 99% op ze voorgangers van al die jaren(Alleen iets dunner nou joepie).
De Ultra heeft eindelijk eens iets ander uiterlijk, de batterij duur is echt een heel stuk beter.
Ik zou lekker voor de Ultra gaan, maar goed het is jou geld
Ik heb echt uitgekeken naar de Apple Watch 10, als vervanging van mijn AW 7. Maar dit is toch wel een teleurstelling, zo'n kleine upgrade. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het in het echt zou voelen, maar die 1mm minder dikte en dat ietsie grotere scherm, ten koste van een grotere kast gaat mij niet overhalen. Tenzij er over een tijdje en mooie aanbieding komt. Gewicht boeit mijn niet. Verdere specificaties zijn vrijwel identiek, ook de batterijduur.
Vergelijk: https://www.apple.com/nl/...series-7%2Cwatch-series-9
Oh en de afschrijving van de AW gaat natuurlijk een malle, net als alle tech. Volgens Apple is mijn in vrijwel nieuwstaat verkerende RVS 45mm AW 7 van 2 jaar oud (destijds 899,- bij Apple) nog maar 135,- waard.
Vergelijk: https://www.apple.com/nl/...series-7%2Cwatch-series-9
Oh en de afschrijving van de AW gaat natuurlijk een malle, net als alle tech. Volgens Apple is mijn in vrijwel nieuwstaat verkerende RVS 45mm AW 7 van 2 jaar oud (destijds 899,- bij Apple) nog maar 135,- waard.
[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 10-09-2024 09:16 ]
En we kunnen verder in [Apple Watch (Ultra)] Ervaringen & Discussie - Deel 5
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.