Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 21:07
Douwe63 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:55:
Mijn Series 6 is er helaas op vakantie ook mee opgehouden; waarschijnlijk toch niet om moeten laten in het zwembad (met chloor) |:( .
Ik denk niet dat dat de reden is. Ik zwem 2 keer per week met mn Apple Watch (Ultra weliswaar) en heb nooit problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Klopt het dat de kleinere variant van de Apple Watch gaat verdwijnen? Hoop dat het met de dunnere bezels uiteindelijk toch niet veel scheelt qua grootte. Heb nogal smalle polsen, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 1885112 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:11:
Klopt het dat de kleinere variant van de Apple Watch gaat verdwijnen? Hoop dat het met de dunnere bezels uiteindelijk toch niet veel scheelt qua grootte. Heb nogal smalle polsen, dus vandaar.
Over een maandje weten we het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 1885112 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:11:
Ik heb ook vrij smalle polsen, maar de 44mm past prima, omdat de lugs bijna niet uitsteken. Daarbij gebruik ik hem het meeste bij sporten, en dan vind ik het grote scherm juist erg fijn. Dan maar wat groter.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BeQuietAndDrive schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:22:
[...]

Ik heb ook vrij smalle polsen, maar de 44mm past prima, omdat de lugs bijna niet uitsteken. Daarbij gebruik ik hem het meeste bij sporten, en dan vind ik het grote scherm juist erg fijn. Dan maar wat groter.
True, groter schermpje lijkt me ook wel fijn. Hopelijk staat het me een beetje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:53
Ik ben momenteel in de markt voor een Apple Leather Buckle band, maar ik vraag me af of deze past op de 44mm Series 6. Naar mijn weten paste dit niet, maar weet het niet zeker. Iemand die het weet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEKrhGvmcwgvNFrdXD6ZktMuvxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMf73WpgnbupxIFgWcGG4mWO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:41
mprkooij schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:11:
Ik ben momenteel in de markt voor een Apple Leather Buckle band, maar ik vraag me af of deze past op de 44mm Series 6. Naar mijn weten paste dit niet, maar weet het niet zeker. Iemand die het weet?

[Afbeelding]
Volgens mij is dit bandje alleen uitgekomen voor het kleinere model, dus als bij de omschrijving staat dat het geschikt is voor 38/40/41 mm dan past deze niet op 42/44/45/49 mm Apple Watch modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53
Het lijkt er op dat mijn Apple Watch ermee gestopt is. Juli 2021 gekocht en elke dag omgehad, veel mee gesport. Opeens om 16:00 uur nog maar 10%, terwijl hij nog makkelijk tot ver in de avond of nacht mee ging. Op de lader gelegd bloedheet. Ik heb hem nog kunnen resetten (indrukken de kroon en de knop eronder). Toen ging ie van 12% naar 10% heel snel en uit. Vervolgens af laten koelen, weer op de lader gelegd en nu knippert het Apple logo al een tijdje, horloge lijkt weer steeds warmer te worden. Defecte batterij?

Edit: Had hem ergens neergelegd en opeens gaat hij weer aan na heel veel Apple logo knippers. Batterijconditie meteen gecheckt 83%. Echter de kroon lijkt nu niet meer te werken.

Edit: Hij laad weer op. Hierna maar eens uit en aanzetten, hopelijk werkt de kroon dan, anders een software reset of installatie doen.

Edit: software installatie gedaan, ontkoppeld en opnieuw gekoppeld als nieuw horloge zonder reservekopie terug te zetten. Helaas werk de digitale kroon nog niet.

Dus van heet worden op de lader, loop boot, nu naar een niet werkende digitale kroon, die het eerst nog wel deed. Misschien is er toch water ingekomen?

[ Voor 37% gewijzigd door Jumpman op 20-08-2024 00:49 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-03 01:17
Jumpman schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:19:
Het lijkt er op dat mijn Apple Watch ermee gestopt is. Juli 2021 gekocht en elke dag omgehad, veel mee gesport. Opeens om 16:00 uur nog maar 10%, terwijl hij nog makkelijk tot ver in de avond of nacht mee ging. Op de lader gelegd bloedheet.

Dus van heet worden op de lader, loop boot, nu naar een niet werkende digitale kroon, die het eerst nog wel deed. Misschien is er toch water ingekomen?
afhankelijk van het model zou de apple watch tegen water moeten kunnen. (mits je geen heftige schade hebt uiteraard).

Als het probleem wordt veroorzaakt door een defecte batterij (en hij valt buiten de garantie), zou ik hem bij apple laten fixen voor een paar tientjes.
Apple repareert namelijk de batterij niet, maar wisselt om voor een "nieuwe" Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De waterbestendigheid is niet gegarandeerd en kan over de jaren minder worden, zeker bij blootstelling aan schoonmaakmiddelen (incl persoonlijke verzorging). Hier ook weleens meegemaakt dat een series 4 opeens waterschade had (werd ook heet, bootloop, etc.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Noisyplate schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

afhankelijk van het model zou de apple watch tegen water moeten kunnen. (mits je geen heftige schade hebt uiteraard).

Als het probleem wordt veroorzaakt door een defecte batterij (en hij valt buiten de garantie), zou ik hem bij apple laten fixen voor een paar tientjes.
Apple repareert namelijk de batterij niet, maar wisselt om voor een "nieuwe" Apple Watch.
Apple Watch SE in juli 2021 gekocht. Batterij bij Apple wisselen kost €109,00 en met verzenden €120,00. Volgens mij krijgt de Apple Watch SE ook geen Watch OS updates meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 20-08-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 15:32
Jumpman schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:02:
[...]

Apple Watch SE in juli 2021 gekocht. Batterij bij Apple wisselen kost €109,00 en met verzenden €120,00. Volgens mij krijgt de Apple Watch SE ook geen Watch OS updates meer.
De 1ste generatie van de Watch SE krijgt inderdaad geen WatchOS 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:54:
De waterbestendigheid is niet gegarandeerd en kan over de jaren minder worden, zeker bij blootstelling aan schoonmaakmiddelen (incl persoonlijke verzorging). Hier ook weleens meegemaakt dat een series 4 opeens waterschade had (werd ook heet, bootloop, etc.)
Geen schade aan de Apple Watch SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 20:12
Binnenkort nieuwe Apple user hier (gsm via nieuwe werkgever). Ik heb altijd vol lof gekeken naar de Apple Watch dus eens ik de iPhone heb zal ik de Watch ook in huis halen.

Momenteel de S9 op het oog, ik hoop dat de prijs nog wat zakt eens de 10 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:56
superiscch schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:51:
Binnenkort nieuwe Apple user hier (gsm via nieuwe werkgever). Ik heb altijd vol lof gekeken naar de Apple Watch dus eens ik de iPhone heb zal ik de Watch ook in huis halen.

Momenteel de S9 op het oog, ik hoop dat de prijs nog wat zakt eens de 10 uit is.
Ooit gaat het kriebelen, hè?! Ik zie nog zo voor me dat ik eindelijk overstap van een Nokia naar een iPhone 3GS na jarenlang ontkennen dat ik een iPhone wilde. Ik ben ook anti-Apple opgevoed dus had een excuus.

Veel plezier alvast ermee gewenst! Gaat helemaal goed komen. Ik zou wel wachten op de Series 10 of Ultra 3 denk ik.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de releasedatum al bekend trouwens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-05 16:06
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:08:
Is de releasedatum al bekend trouwens?
Hoogstwaarschijnlijk 10 September Apple Event, als je dan direct besteld leveren ze meestal einde van de week eerste producten.

[ Voor 16% gewijzigd door Davidas op 20-08-2024 19:13 ]

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Davidas schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:10:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk 10 September Apple Event, als je dan direct besteld leveren ze meestal einde van de week eerste producten.
Mooi, heb een tijdje terug mijn eigen Apple Watch als cadeau aan mijn vader gegeven. Wilde in de tussentijd bijna een Series 9 kopen, maar het leek me verstandiger om toch nog even te wachten. Nog even volhouden dus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Best wel interessante verwachtingen en prijzen.

https://www.macrumors.com...watch-lineup-key-changes/

Mocht je dus bij 45mm willen blijven voor een Series 10 ben je dus mogelijk 50,- goedkoper uit dan voorheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WkvP7gf0oD0XhGd0TxsCGd0Eck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7MIfrBliBIrzneDaFRFuFf4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 20-08-2024 19:24 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:18
Greatsword schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:23:

Mocht je dus bij 45mm willen blijven voor een Series 10 ben je dus mogelijk 50,- goedkoper uit dan voorheen.

[Afbeelding]
Leuk om zo wat te besparen op de 45mm maar wel zeer vervelend dat Apple enkel groter en groter wilt.
De 40/41 mm is echt ideaal voor mensen met kleinere polsen en de stap naar 45 kan wel zeer groot zijn.
Ze mogen zeker eens blijven denken aan de markt voor kleinere apparaten.
Ook 52?mm voor de ultra, dat is toch echt gigantisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:57
AppleFan2007 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:40:
[...]

Leuk om zo wat te besparen op de 45mm maar wel zeer vervelend dat Apple enkel groter en groter wilt.
De 40/41 mm is echt ideaal voor mensen met kleinere polsen en de stap naar 45 kan wel zeer groot zijn.
Ja dat denk ik wel ik heb geen kleine armen ofzo, maar de 49mm kan nog wel.
Maar als die 52mm wordt dan wordt die wel een beetje groot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:10
Blijft de saturatiemeter in de nieuwe of is dat nog niet duidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-05 16:06
Vinnocchio schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:16:
Blijft de saturatiemeter in de nieuwe of is dat nog niet duidelijk?
Ja hoor.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Redondo1982 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Ooit gaat het kriebelen, hè?! Ik zie nog zo voor me dat ik eindelijk overstap van een Nokia naar een iPhone 3GS na jarenlang ontkennen dat ik een iPhone wilde. Ik ben ook anti-Apple opgevoed dus had een excuus.

Veel plezier alvast ermee gewenst! Gaat helemaal goed komen. Ik zou wel wachten op de Series 10 of Ultra 3 denk ik.
Kriebelen doet het al lang maar ik ben altijd tevreden geweest van m'n Android gsm. Bij nieuwe werkgever is er geen keuze dus ja 😊

Ik ga de nieuwe watches afwachten, maar als ik yt filmpjes van de vorige bekijk is er vaak niet veel nieuws. Als de prijs zoals hier boven vermeld is dan valt het nog mee.

Ik heb de iPhone pas in december trouwens, dus ik heb nog Black Friday enzo ook 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]

De Ultra is echt huge, inderdaad. Vooral voor mijn polsen. Vind het nog altijd jammer dat er nooit een kleinere Ultra is gereleased!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Greatsword schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:23:

[Afbeelding]
Mijn Apple Watch SE (2020) is kapot en Apple kan hem reparen voor €121,10. Maar ik denk dat ik toch maar even wacht tot 10 september 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:16
[...]

Helemaal mee eens, wordt echt allemaal veel te groot. Hele markten zullen ze gaan missen.

Ik heb nu een AW7 41mm. Daarvoor had ik kort een 45mm en vond dat echt veel te groot.
Wilde dit jaar mijn AW vernieuwen, maar niet voor maatje 45, bin there, done that...

Kosten batterij vervangen totaal niet in verhouding tot een nieuwe. Dus niet echt een optie.
En een Series 9 vind ik dan ook weer zo iets... Hoop echt dat dit niet waar is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:59

freshy98

Atari

Ik zou haast willen dat de 52mm er was bij de Ultra 1.

Mijn armen zijn breder dat gemiddeld. De "one size fits most" werkt niet voor mij.
Zit in de familie blijkbaar.

De Series 9 en SE type grote zijn kinder horloges op mijn arm.
Ziet er echt niet uit.

Ik snap wat mensen met een smalle pols zeggen, maar 52mm is echt niet gigantisch voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Het blijft een smaak gevoelige keuze.

Ik heb nog nooit een (niet smart) horloge gezien met het formaatje wandklok waarbij het iemand mooi staat.

Maar goed, ik ben ook iemand die links een normaal horloge draagt en rechts een AW. Zullen vast mensen ook geen porem vinden.

Zoveel mensen zoveel wensen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dean Martin schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:22:

Ik heb nog nooit een (niet smart) horloge gezien met het formaatje wandklok waarbij het iemand mooi staat.

Maar goed, ik ben ook iemand die links een normaal horloge draagt en rechts een AW. Zullen vast mensen ook geen porem vinden.

Dat is echt de 1ste keer dat ik lees dat iemand dit doet, lijkt me inderdaad geen porum en raar met 2 horloges lopen 😂.
Maar goed moet je zelf weten inderdaad 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:59
Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:45:
[...]

Dat is echt de 1ste keer dat ik lees dat iemand dit doet, lijkt me inderdaad geen porum en raar met 2 horloges lopen 😂.
Er zijn meer mensen met 2 horloges (voor het geval er één kapot gaat). Weliswaar geen AW, die waren er toen nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKbbu-8DB5PrE5foJ-sk6zChd-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eNGMdWUiVR3LAF1sJmmP6PJx.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Dean Martin schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:22:

Is whoop dan niet iets? Normaal horloge voor de tijd en Whoop voor fitness tracking.

[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 23-08-2024 08:44 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43

Haan

dotnetter

Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:45:
[...]

Ik kwam er laatst achter dat mijn broer dit ook heeft 8)7 Hij heeft een smartwatch om de ene pols voor de functionaliteit en om z'n andere pols een horloge dat hij mooi vindt. Maar ik vind het ook een raar gezicht :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Zapato schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:15:
[...]

Er zijn meer mensen met 2 horloges (voor het geval er één kapot gaat). Weliswaar geen AW, die waren er toen nog niet.
[Afbeelding]
En toevallig ook nog dezelfde horloges die ik draag buiten de AW. Wel aan 2 polsen ....

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SuperVeloce schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

Is whoop dan niet iets? Normaal horloge voor de tijd en Whoop voor fitness tracking.
Heb liever geen abo vorm ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:48
Klopt het dat je net als bij AirPods een nieuwe Watch krijgt als je de batterij laat vervangen (onder de 80% battery health)? En is ‘ie dan nieuw of refurbished?

Mijn S8 45mm zit na anderhalf jaar op een max batterijcapaciteit van 88%. Gaat nogal snel, vind ik. Het sneller leeg gaan is nu soms irritant maar nog geen probleem, maar als ‘ie over een tijd onbetrouwbaar wordt wel. Ik heb ook weleens overwogen voor de Ultra 2/3 te gaan. Dan is de batterijcapaciteit bijna twee keer zo groot (564 mAh vs 308 mAh), dus zou het ook langer moeten duren voordat de batterij veroudert. Hij wordt immers ongeveer de helft van de batterijcycli mee, toch?

Zo jammer dat Apple met hun Mother Nature marketing doet alsof ze zo goed bezig zijn, maar de AW blijft opzadelen met tandenborstelbatterijtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:36
Jixreme schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:23:
Klopt het dat je net als bij AirPods een nieuwe Watch krijgt als je de batterij laat vervangen? En is ‘ie dan nieuw of refurbished?

Mijn S8 45mm zit na anderhalf jaar op een max batterijcapaciteit van 88%. Gaat nogal snel, vind ik. Het sneller leeg gaan is nu soms irritant maar nog geen probleem, maar als ‘ie over een tijd onbetrouwbaar wordt wel. Ik heb ook weleens overwogen voor de Ultra 2/3 te gaan. Dan is de batterijcapaciteit bijna twee keer zo groot (564 mAh vs 308 mAh), dus zou het ook langer moeten duren voordat de batterij veroudert. Hij wordt immers ongeveer de helft van de batterijcycli mee, toch?

Zo jammer dat Apple met hun Mother Nature marketing doet alsof ze zo goed bezig zijn, maar de AW blijft opzadelen met tandenborstelbatterijtjes.
Apple vervangt pas onder de 80% battery health en ja je krijgt een vervanger, watch doen ze de batterij niet vervangen

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Nicj56 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:36:
[...]

Apple vervangt pas onder de 80% battery health en ja je krijgt een vervanger, watch doen ze de batterij vervangen
Ja dat eerste was me duidelijk, maar heb het voor de volledigheid nog even in mijn vorige post verwerkt.

Het tweede deel van je post is me niet helemaal duidelijk. Is een vervanger in dit geval nieuw of refurbished, of kan het beide zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Jixreme schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:42:
[...]

Ja dat eerste was me duidelijk, maar heb het voor de volledigheid nog even in mijn vorige post verwerkt.

Het tweede deel van je post is me niet helemaal duidelijk. Is een vervanger in dit geval nieuw of refurbished, of kan het beide zijn?
Waar ze hem mee vervangen weet ik niet, of die refurb of iets is, enkel weet ik dat je het uit het model nummer kan halen(aan de hand van de eerste letter), in het geval van een nieuwe is dat een “M”, dus aan de hand daarvan kan je opmaken of het een refurb is of niet.

Heb mijn antwoord aangepast zag dat ik een foutje had gemaakt, in mij vorige post.

Dit dus:

M means new from Apple, F means refurbished by Apple or a carrier, P means personalized, and N means a replacement from Apple

[ Voor 20% gewijzigd door Nicj56 op 24-08-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
superiscch schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:51:

Na wat rondlezen toch aan het twijfelen, ik wil geen uurwerk waar je niet zeker bent dat hij heel de dag overleeft 🙈 ik hoop dat het bij de 10 of X beter zal zijn maar ik vrees er voor.

Ik weet dat laden niet lang duurt maar toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

superiscch schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:30:
[...]

Na wat rondlezen toch aan het twijfelen, ik wil geen uurwerk waar je niet zeker bent dat hij heel de dag overleeft 🙈 ik hoop dat het bij de 10 of X beter zal zijn maar ik vrees er voor.

Ik weet dat laden niet lang duurt maar toch
Ik weet niet hoe het met de Series 9 zit. Maar de Series 4~8 gingen bij mij gemiddeld een comfortabele dag mee (uur of 30). En dan heb ik het over het grote model (45mm) zonder 4G.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Mog schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Ik weet niet hoe het met de Series 9 zit. Maar de Series 4~8 gingen bij mij gemiddeld een comfortabele dag mee (uur of 30). En dan heb ik het over het grote model (45mm) zonder 4G.
Daar kan ik mee leven, maar veel reviews of yt filmpjes spreken over 18 uur en dat is nog zonder activiteiten met gps 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35
superiscch schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:02:
[...]

Daar kan ik mee leven, maar veel reviews of yt filmpjes spreken over 18 uur en dat is nog zonder activiteiten met gps 🤷
Ik laad elke dag op als ik douche en nog een kwartiertje voor het slapen en dat is genoeg voor een actieve dag met sport en veel bewegen. Ik zou me er geen zorgen over maken.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:25

_AN

Ben heel benieuwd wat ze op 9 september gaan aankondigen voor de Apple Watch Ultra 3. Heb nog de eerste series en wel toe aan wat vernieuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51
_AN schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 07:59:
Ben heel benieuwd wat ze op 9 september gaan aankondigen voor de Apple Watch Ultra 3. Heb nog de eerste series en wel toe aan wat vernieuwing.
Hoezo loopt hij achter? :+ Ik heb ook de Ultra (1), de 2 bracht zeer weinig vernieuwing, de 3 wordt dan afwachten. Er moeten wel echt grote vernieuwingen/verbeteringen inzitten om te gaan upgraden. De mijne ziet er nog echt als nieuw uit en de accuduur is ook nog bijna als nieuw

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

superiscch schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:02:
[...]

Hier staat beschreven wat Apple zelf vindt dat binnen de gestelde battery life moet vallen qua activiteiten: https://www.apple.com/watch/battery/ (zie ' all day battery life').

Mijn 4 jaar oude SE 44mm red het nog makkelijk een etmaal, ook met 2u sporten op die dag. Ik gebruik hem niet voor sleep tracking, 's nachts ligt hij af. De batterij-kwaliteit van dat ding is nu 83%.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-08-2024 08:48 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-05 13:06

Mr. Freeze

¡GO!

_AN schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 07:59:
Per generatie Apple Watch is de vernieuwde versie altijd sowieso beperkt, persoonlijk is dat voor mij juist een pluspunt omdat de dure aanschaf niet snel verouderd.

Maar goed, benieuwd ben ik ook maar dan naar de reguliere versie. (10)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 17:34
Mijn AW6 haalt ook makkelijk 24h, en 2 maand geleden nog een wandeltocht van 60km (+/- 10u gewandeld) mee gedaan met enkel AOD uitgeschakeld, maar geen low battery functionaliteit geactiveerd. Dus GPS tracking, HR meting,.. op normal. Ik ga wel volgend jaar een 80km en 100km wandelen, dus ik ga upgraden naar de Ultra 3, ben er zeker van dat hij het gaat halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
RigolleM schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:23:
Mijn AW6 haalt ook makkelijk 24h, en 2 maand geleden nog een wandeltocht van 60km (+/- 10u gewandeld) mee gedaan met enkel AOD uitgeschakeld, maar geen low battery functionaliteit geactiveerd. Dus GPS tracking, HR meting,.. op normal. Ik ga wel volgend jaar een 80km en 100km wandelen, dus ik ga upgraden naar de Ultra 3, ben er zeker van dat hij het gaat halen..
Ik vind de ultra erg tegenvallend qua batterij. Een hele dag tracken (12 uur fietsen) met scherm aan haalt hij niet. Als je dan ziet dat elke Garmin dat makkelijk haalt is er nog steeds iets mis met de Apple Watch Ultra. Niet geschikt voor echt sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34
I hoop nog steeds op een zwart titanium AWU3, die gaat wel mijn AWU1 vervangen :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Radiodurans op 27-08-2024 09:58 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

giantgiantus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

Ik vind de ultra erg tegenvallend qua batterij. Een hele dag tracken (12 uur fietsen) met scherm aan haalt hij niet. Als je dan ziet dat elke Garmin dat makkelijk haalt is er nog steeds iets mis met de Apple Watch Ultra. Niet geschikt voor echt sporten.
Echt sporten is meer dan 12 uur bezig zijn? Dat haalt de prestaties van Siffan Hassan wel een beetje omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Mog schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Echt sporten is meer dan 12 uur bezig zijn? Dat haalt de prestaties van Siffan Hassan wel een beetje omlaag.
Goed punt. Maar alle reclames zijn gemaakt met extreme sport en ultra sport en dat kan dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

giantgiantus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Goed punt. Maar alle reclames zijn gemaakt met extreme sport en ultra sport en dat kan dus niet.
Dat ben ik met je eens. Het is de naam Ultra onwaardig. Een Ironman of ultra marathon is niet te doen met de Apple Watch (Ultra). En de marketing impliceert dat wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Ik heb nog de ultra 1, die bevalt en voldoet nog prima, dus ik ga 'm nog niet vervangen na 2 jaar gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Nicj56 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:27:
Ik heb nog de ultra 1, die bevalt en voldoet nog prima, dus ik ga 'm nog niet vervangen na 2 jaar gebruik.
Goed om te weten. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 16:43
De losse USB-C lader die je bij kan kopen laad je apple watch voor zover ik weet nog steeds sneller dan de bijgeleverde lader. Dus met 5 tot 15 minuten laden ben je dan weer een heel eind. Dat neemt niet weg dat ik wel hoop dat de 10e Apple watch weer eens een wat grotere stap gaat laten zien, met name in de accu duur.

Voor wie angstig is voor de accuduur en toch echt een Apple watch wil:

Onderweg zou je een USB-C powerbank hiervoor kunnen gebruiken, of een Apple watch lader van Belkin. Dit is een powerbank met draadloze watch lader ingebouwd. Als ik weet dat ik de bush in ga voor een landere tijd, dan neem ik deze altijd mee.

Dit is blijkbaar een nieuwere grotere en duurdere versie: https://partnerics.amac.n...th-apple-watch-puck-black

Er is ook een goedkoper model in 2 jaargangen: wit (v1) en zwart (v2)

Maar die moet je nog maar kunnen vinden. Volgens de Pricewatch uitverkocht. En ik zie dat de prijs nogal wisselde van duur naar goedkoop. Link: uitvoering: Belkin Boost Charge powerbank 2K voor de Apple Watch

Als je accu begint te slijten en je toestel onder de 90% begint te komen, dan ga je dit wel merken. Rond de 80% is zelfs hinderlijk.
Verder kan je Apple care bijkopen, die na 2 jaar ook weer met een prijs per maand te verlengen is. Wat ik mij daarbij afvroeg: de accu van mijn oude watch naderde de 80% aan slijtage. Binnen de 2 jaar Apple care redde hij de 80% nog niet. Maar met het nu kunnen verlengen van Apple care kan je blijkbaar dit per maand doortrekken tot hij wel onder de 80% komt en een vervangen de watch ontvangen. Bijzonder voor de bedrijfsvoering van Apple lijkt mij.

[ Voor 46% gewijzigd door ucsdcom op 27-08-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
giantgiantus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

Met AOD aan haalde ik nip 42km (7u stappen), AOD uit 60km.. had nog 1% over in beide gevallen. Als de AWU met AOD uit 20u haalt dan zal ik blij zijn. Maar voor we 80 of 100 km stappen gaan we zeker kortere afstanden doen, dus we zullen al zien of we gaan halen of niet. Ik ga er ook vanuit dat de AWU3 het beter doet qua batterijcapaciteit dan de AWU1.

Maar ik heb als backup een Garmin GPSmap 67i in de backpak zitten, dus de AW(U) is niet hetgeen ik gebruik om mijn Strava te voeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

winwiz schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Hoezo loopt hij achter? :+ Ik heb ook de Ultra (1), de 2 bracht zeer weinig vernieuwing, de 3 wordt dan afwachten. Er moeten wel echt grote vernieuwingen/verbeteringen inzitten om te gaan upgraden. De mijne ziet er nog echt als nieuw uit en de accuduur is ook nog bijna als nieuw
Soms is het ook gewoon tijd voor wat nieuws. :+

Ik merk ook dat mijn batterij wat minder is geworden. Zou leuk zijn als de derde generatie wat nieuwe functies brengt. Samen met de vernieuwingen van Ultra Watch 2 is het dan best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:51
Ik wil niemand te kort doen :) maar voor de zware (outdoor) activiteiten moet je gewoon bij Garmin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-05 06:58
meesje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:52:
Ik wil niemand te kort doen :) maar voor de zware (outdoor) activiteiten moet je gewoon bij Garmin zijn.
En als horloge om gewoon de tijd op te zien, bij Casio. Daar heb je versies waar de batterijcapaciteit 15 jaar is. (Of neem een mechanisch horloge, dan heb je geen eens een batterij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Nicj56 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:27:
Ik kom er achter dat ik al 5 jaar een Series 5 heb, misschien toch maar upgraden. Eerst maar het event afwachten. 5 jaar is bij mij heel lang voor Apple producten.

De watch heeft nog een batterijcapaciteit van 91% dat valt me erg mee.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Hier staat beschreven wat Apple zelf vindt dat binnen de gestelde battery life moet vallen qua activiteiten: https://www.apple.com/watch/battery/ (zie ' all day battery life').

Mijn 4 jaar oude SE 44mm red het nog makkelijk een etmaal, ook met 2u sporten op die dag. Ik gebruik hem niet voor sleep tracking, 's nachts ligt hij af. De batterij-kwaliteit van dat ding is nu 83%.
Bedankt voor de info (Kassad ook).

Als ik het zo lees geraak je op een 'normale dag', dus zonder te veel gps etc wel makkelijk de dag door 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
RigolleM schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:23:
Ok top, bedankt voor de info

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Slasher schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Ik kom er achter dat ik al 5 jaar een Series 5 heb, misschien toch maar upgraden. Eerst maar het event afwachten. 5 jaar is bij mij heel lang voor Apple producten.

De watch heeft nog een batterijcapaciteit van 91% dat valt me erg mee.
Ik heb zelf al 5,5-6 jaar een AW4. Mijn batterij capaciteit zit ondertussen al op 81%. Jouw 91% is echt niet verkeerd en eigenlijk uitzonderlijk goed. De AW4 krijgt straks, net als jouw AW5, niet meer de nieuwste WatchOS versie. Zoals gebruikelijk natuurlijk nog wel 2 jaar lang security updates. De nieuwe form factor met AW7 heb ik overgeslagen, maar nu met AWX weer een nieuw uiterlijk. Hiervoor wil ik wel gaan. Eerst zien of het nieuwe uiterlijk me aanspreekt. En anders gaan voor een AW SE3 (met form factor van de AW7).

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 27-08-2024 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 22:32
meesje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Ik heb zelf al 5,5-6 jaar een AW4. Mijn batterij capaciteit zit ondertussen al op 81%. Jouw 91% is echt niet verkeerd en eigenlijk uitzonderlijk goed. De AW4 krijgt straks, net als jouw AW5, niet meer de nieuwste WatchOS versie. Zoals gebruikelijk natuurlijk nog wel 2 jaar lang security updates. De nieuwe form factor met AW7 heb ik overgeslagen, maar nu met AWX weer een nieuw uiterlijk. Hiervoor wil ik wel gaan. Eerst zien of het nieuwe uiterlijk me aanspreekt. En anders gaan voor een AW SE3 (met form factor van de AW7).
Wow dat doe je goed!
Mijn AW4 zat onder de 80% in de zomer van 2022 dus heb ik toen de batterij laten vervangen (dan krijg je dus een nieuwe AW4). Die heeft nu een battery health van 80% (Dat is heel hard gegaan), dus ik wacht even af of de aankomende AW interssant is.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ansenyi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:54:
[...]

Wow dat doe je goed!
Mijn AW4 zat onder de 80% in de zomer van 2022 dus heb ik toen de batterij laten vervangen (dan krijg je dus een nieuwe AW4). Die heeft nu een battery health van 80% (Dat is heel hard gegaan), dus ik wacht even af of de aankomende AW interssant is.
Ik heb niks bijzonders gedaan. Elke avond opladen en ‘s ochtends er af.
Stel dat ik nu mijn batterij wil vervangen, krijg ik dan een nieuwe? Wat als je model niet meer beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
meesje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Ik heb niks bijzonders gedaan. Elke avond opladen en ‘s ochtends er af.
Stel dat ik nu mijn batterij wil vervangen, krijg ik dan een nieuwe? Wat als je model niet meer beschikbaar is?
Ik zit aan 78% en de AW6 (gekocht na launch) gaat nog 24u mee, zoals hierboven beschreven doet ze het nog prima. Gaat 's morgens aan de lader, als ik op het werk ben.. meestal zit ik minstens een uur voor mijn scherm. Ik vind de slaapstatistieken belangrijk, dus als ze 's avonds bijna leeg is, wanneer ik bv. een lange activiteit heb gedaan, gaat ze 's avonds voor het slapen aan de lader, wanneer we naar TV aan het zien zijn. Dit doe ik al 4 jaar zo.

In theorie kom ik dus in aanmerking om de batterij te vervangen? Normaal gaat mijn AW naar mijn zoon, daar ik de AWU3 zal aanschaffen, maar zal die dan eerst binnenbrengen voor een batterij swap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 13-05 14:54
@RigolleM Tegen betaling kan je een batterij vervanging doen.
Dit is enkel kosteloos als het in het eerste jaar onder de 80 komt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Roos79 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:58:
@RigolleM Tegen betaling kan je een batterij vervanging doen.
Dit is enkel kosteloos als het in het eerste jaar onder de 80 komt geloof ik.
Geen probleem, ik verwacht ook niet meer dat dit gratis is.
Zal dit samen met de iPhone 12 Pro eens binnenbrengen, die zit ook onder 80% momenteel, voor ik deze aan mijn dochter doorgeef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

meesje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:52:
Waarbij Garmin een idioot groot assortiment heeft wat de keuze erg ingewikkeld maakt. Destijds voor fietsnavigatie gezocht, maar toch bij de iPhone gebleven. Met een powerbank kom je ook de dag door. En wat Apple Watch betreft is het assortiment super overzichtelijk: simpel, iets meer of uitgebreid.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34
Vooral voor zeer lange workouts zijn er ook twee energiebespaar modi in de AWU.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
ericplan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Waarbij Garmin een idioot groot assortiment heeft wat de keuze erg ingewikkeld maakt. Destijds voor fietsnavigatie gezocht, maar toch bij de iPhone gebleven. Met een powerbank kom je ook de dag door. En wat Apple Watch betreft is het assortiment super overzichtelijk: simpel, iets meer of uitgebreid.
Hier sluit ik me bij aan. In het verleden meerdere Garmins gehad, maar ik vond dat de ondersteuning te wensen overliet. Had ik bijvoorbeeld de Venu (qua prijs vergelijkbaar met de AW) en kwam de Venu 2 uit, dan kwam veel software daarvan niet naar de 1. Ook nieuwe watchfaces die de Venu 2 had miste ik bij de 1. Dan voelt je product een stuk sneller oud dan een AW met jarenlang nieuwe features, zoals een Vitals wat nu ook naar de AW6 komt.

Verder heeft zelfs de goedkoopste Garmin bijvoorbeeld sleep tracking, maar “waardeloos” is hierbij nog zacht uitgedrukt. Wanneer je “sliep” was compleet random, en dit hoorde ik bij anderen in mijn omgeving ook.

Bij Apple zit alles in min of meer dezelfde lijn. Zo is de SE wat meer budget, maar gebruikt wel chips die ook in de reguliere versie worden gebruikt, waardoor ook de budget-toestellen constanter mee kunnen dan bij Garmin.

Als je een echte topsporter bent zal een high end Garmin meer bieden dan een AW (Ultra), maar verder vind ik de constantheid van de AW-lijn echt een meerwaarde tegenover het schieten met hagel bij Garmin. Heel erg benieuwd wat de AWX te bieden heeft. Misschien een redelijke batterijduur zodat ze een beetje in de buurt komen van Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 13-05 14:54
RigolleM schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Geen probleem, ik verwacht ook niet meer dat dit gratis is.
Zal dit samen met de iPhone 12 Pro eens binnenbrengen, die zit ook onder 80% momenteel, voor ik deze aan mijn dochter doorgeef ;)
Vergeet niet een afspraak te maken want binnenlopen werkt eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik draag nu sinds het weekend een horloge (Apple Watch Ultra 2) nu merk ik in de praktijk dat ik echt continue met dat ding ergens tegen aan stoot. Bureau, koelkast, apparatuur bij sporten etc.

Ik zie gelukkig geen krassen of beschadigen maar ik ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is en of ik op de lange termijn dus wel krassen e.d. kan verwachten?

Poll: Gebruiken jullie nog iets van screenprotectors of cases?
Ja
Nee
Anders, namelijk
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406708&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik heb ook een Ultra2, daarvoor de watch2,5,7 gehad.
Ik had op de 7 uiteindelijk wel krasjes op het glas, op de Ultra2 nog niet te zien.

Het is niet zo dat ik dagelijks tegen dingen stoot, het is wel heel sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:08
Watch 6 houdt het inmiddels geen dag meer vol zit nu te twijfelen om een ultra 2 te halen of te wachten op de ultra 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN

_AN

Greatsword schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:59:
Ik draag nu sinds het weekend een horloge (Apple Watch Ultra 2) nu merk ik in de praktijk dat ik echt continue met dat ding ergens tegen aan stoot. Bureau, koelkast, apparatuur bij sporten etc.

Ik zie gelukkig geen krassen of beschadigen maar ik ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is en of ik op de lange termijn dus wel krassen e.d. kan verwachten?

Ja
Nee
Anders, namelijk
Tussenstand:
[Afbeelding]
Heb de Ultra vanaf de eerste dag en nog geen kras te bekennen. Wel een aantal oops momenten gehad. Maar geen kras. Met mijn vorige Watch (3 generaties gehad) had ik eigenlijk altijd wel een klein krasje. De Ultra lijkt echt wel steviger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

J.A.477 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:48:
Watch 6 houdt het inmiddels geen dag meer vol zit nu te twijfelen om een ultra 2 te halen of te wachten op de ultra 3
Zat zelf ook te twijfelen, mijn overwegingen:
  • Ultra 3 gaat waarschijnlijk weer 899,- worden.
  • Ultra 2 kan je nieuw voor 700-750 vinden. (Vorige week o.a. via Ochama of Vianen telecom van Marktplaats)
  • Tweedehands/zo goed als nieuw accu 100% voor 600-650 (dit heb ik uiteindelijk gedaan)
  • Tweedehands gebruikt / krassen sporen, mankementen etc. 500-550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:08
Greatsword schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:04:
[...]

Zat zelf ook te twijfelen, mijn overwegingen:
  • Ultra 3 gaat waarschijnlijk weer 899,- worden.
  • Ultra 2 kan je nieuw voor 700-750 vinden. (Vorige week o.a. via Ochama of Vianen telecom van Marktplaats)
  • Tweedehands/zo goed als nieuw accu 100% voor 600-650 (dit heb ik uiteindelijk gedaan)
  • Tweedehands gebruikt / krassen sporen, mankementen etc. 500-550)
Ja dat is het dus precies inderdaad ben je uiteindelijk voor de ultra 2 gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:32

Ik heb sinds een jaar of drie de AW7 die ik dag en nacht draag ('s ochtends gaat ie even af tijdens het douchen om op te laden), ik ga er niet bijzonder voorzichtig mee om. Maar nog geen krasje te zien op het scherm of de kast.
Het scheelt wel of je een normale Watch hebt van aluminium en gewoon glas, of een stalen of titanium model met saffierglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:56
Of-Aaargh schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:56:
[...]

Ik heb sinds een jaar of drie de AW7 die ik dag en nacht draag ('s ochtends gaat ie even af tijdens het douchen om op te laden), ik ga er niet bijzonder voorzichtig mee om. Maar nog geen krasje te zien op het scherm of de kast.
Het scheelt wel of je een normale Watch hebt van aluminium en gewoon glas, of een stalen of titanium model met saffierglas.
De alu met normaal glas is minder vatbaar voor krasjes tijdens normaal gebruik dan de edelstalen versies. Saffierglas in mijn zilver edelstalen versie zal vast minder kwetsbaar zijn voor een kras, maar het edelstaal komt echt onder de kleine haarkrasjes te zitten. Ik ga er ook niet ruig mee om, maar gebruik het ook de hele dag door. Ik laad alleen op net voordat ik naar bed ga, tijdens de verzorging ook (douchen etc).

I don't have dreams, I have goals!!

• Jixreme

Ja
Nee
Anders, namelijk
Tussenstand:
[Afbeelding]
Droeg je hiervoor helemaal geen horloge? Denk dat het dan even wennen is om opeens een minder dunne pols te hebben. Wel zou je Ultra als het goed is het nodige kunnen hebben.

Zelf gebruik ik wel een screenprotector, maar zo’n case vind ik er niet uitzien (en door het formaat ervan zal je pols nog vaker ergens tegenaan botsen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 22:11
Jixreme schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:41:
[...]

Droeg je hiervoor helemaal geen horloge? Denk dat het dan even wennen is om opeens een minder dunne pols te hebben. Wel zou je Ultra als het goed is het nodige kunnen hebben.

Zelf gebruik ik wel een screenprotector, maar zo’n case vind ik er niet uitzien (en door het formaat ervan zal je pols nog vaker ergens tegenaan botsen).
Same here met m’n Ultra. Enkel een screenprotector welke volledig onzichtbaar is. Verder stoot ik ‘m ook regelmatig tegen o.a. de muur. Daardoor krijgt de gepolijste rand rond het scherm wat minimale oneffenheden die je eigenlijk alleen goed ziet als het licht er onder een bepaalde hoek op valt. Dan had het maar geen horloge moeten worden denk ik dan. Het geeft het ding ook een beetje karakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
ericplan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Als fanatiek fietser kan ik zeggen dat Garmin voor op de fiets een no brainer is als je een fietscomputer zoekt voor op het stuur. Integratie met hartslag, snelheid, cadans, vermogenssensors en radar is veel beter dan je op de iPhone gaat krijgen. Daarnaast is een iPhone veel te groot en fragiel op het stuur bij een mooi rondje mountainbiken. Daarom gebruik ik de combinatie. Garmin Edge op het stuur en een AW Ultra om m’n pols met 4G zodat je gewoon kunt bellen of gebeld kunt worden bij bijvoorbeeld een noodgeval. Dan kan de iPhone mooi thuis blijven.

• RigolleM
lexuzu schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:08:
[...]
Als fanatiek fietser kan ik zeggen dat Garmin voor op de fiets een no brainer is als je een fietscomputer zoekt voor op het stuur.
Soms is het beter om niet in die rabbit hole te kruipen en dergelijke posts gewoon naast jou te leggen.
Integratie met hartslag, snelheid, cadans, vermogenssensors en radar is veel beter dan je op de iPhone gaat krijgen.
Allemaal mogelijk met een iPhone indien BT sensoren, dus die discussies heb ik al lang opgegeven.
Daarnaast is een iPhone veel te groot en fragiel op het stuur bij een mooi rondje mountainbiken.
Wat is te groot? Ik vind mijn Edge 1040 soms ook een lomp geval vergeleken met vorige Edge 830. Nu hoe groter het scherm des te meer je op het scherm kwijt kan, is dan hun tegenargument.
Fragiel met een Quad Lock en SP Connect is dit niet meer het geval, en ze hebben ook waterdichte hoesjes, dus dat argument blaast men ook van tafel.
Daarom gebruik ik de combinatie. Garmin Edge op het stuur en een AW Ultra om m’n pols met 4G zodat je gewoon kunt bellen of gebeld kunt worden bij bijvoorbeeld een noodgeval. Dan kan de iPhone mooi thuis blijven.
Ik rij ook zo.. maar ik gebruik de iPhone voor de live tracking via Garmin Connect, die dan in mijn stuurtas (race) of bovenbuistas (gravel/MTB) zit. De AW is dan enkel voor het aflezen van het uur.

• lexuzu
RigolleM schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:36:
[...]

Soms is het beter om niet in die rabbit hole te kruipen en dergelijke posts gewoon naast jou te leggen.
Gewoon even bij de lokale wielervereniging kijken. Bij ons, een vereniging van 500+ fietsers op racefiets, gravelbike en MTB heb ik nog niemand aangetroffen die de telefoon verkiest boven een Garmin of Wahoo fietscomputer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
lexuzu schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Gewoon even bij de lokale wielervereniging kijken. Bij ons, een vereniging van 500+ fietsers op racefiets, gravelbike en MTB heb ik nog niemand aangetroffen die de telefoon verkiest boven een Garmin of Wahoo fietscomputer.
Dat was dan ook niet mijn punt... mijn punt was dat het geen zin heeft om in discussie te gaan met iemand die je nooit zal kunnen overtuigen om te investeren in een dedicated sport toestel, omdat je altijd in dezelfde rabbit hole terecht komt. Gewoon negeren is dan het beste wat je kan doen!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

RigolleM schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:35:
[...]
Dat was dan ook niet mijn punt... mijn punt was dat het geen zin heeft om in discussie te gaan met iemand die je nooit zal kunnen overtuigen om te investeren in een dedicated sport toestel, omdat je altijd in dezelfde rabbit hole terecht komt. Gewoon negeren is dan het beste wat je kan doen!
Was ook niet mijn bedoeling om die discussie te starten. Begrijp best dat wanneer je fanatiek sport Garmin een betere keuze is. Voor mij was het gebruik op de fiets vier weken in de zomervakantie om een gpx-spoor te volgen richting Italië of Oostenrijk en weekendjes weg in NL. En ik hoop dat ik binnenkort ook veel plezier ga beleven aan m’n eerste AW.

A'dam PVOutput

• meesje
ericplan schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:46:
[...]

Was ook niet mijn bedoeling om die discussie te starten. Begrijp best dat wanneer je fanatiek sport Garmin een betere keuze is. Voor mij was het gebruik op de fiets vier weken in de zomervakantie om een gpx-spoor te volgen richting Italië of Oostenrijk en weekendjes weg in NL. En ik hoop dat ik binnenkort ook veel plezier ga beleven aan m’n eerste AW.
Ik denk dat als je inderdaad een fanatieke outdoor persoon bent, het fijner is om een keuze te maken uit de tig Garmin modellen. Bij menig toestel hoef je even niet na te denken over de accu.
Voor mij volstaat een AW voor de paar keer per week hardlopen. Alhoewel ik wel regelmatig kijk naar bv een Forerunner 965 ter vervanging van mijn AW4. Het grote ronde formaat trekt mij toch meer dan het uiterlijk van een AW. Natuurlijk is een Garmin minder smart dan een AW, maar meer dan af en toe een notificatie lezen, klok kijken, betalen en hardlopen doe ik er niet mee. Dit kan ook allemaal met menig Garmin.
Eerst maar even afwachten wat er 9 september gepresenteerd gaat worden. :)

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-05 06:58
meesje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:56:
Natuurlijk is een Garmin minder smart dan een AW, maar meer dan af en toe een notificatie lezen, klok kijken, betalen en hardlopen doe ik er niet mee. Dit kan ook allemaal met menig Garmin.
Eerst maar even afwachten wat er 9 september gepresenteerd gaat worden. :)
Sowieso hangt het er vanaf wat je met je horloge wilt doen.

Ik ben des tijds voor Garmin gegaan primair voor dingen als hardlopen. De niet-sport dingen boeien me niet, want ik heb daar ook een iPhone voor op zak. Vervolgens merkte ik op den duur dat ik die notificaties vooral irritant vind. Want als middel om minder je telefoon te pakken veranderde het in het tegenovergestelde.
Sinds dien draag ik "domme" horloges. Die hoeven nooit aan de oplader, geven de tijd prima weer en ik vind ze heel wat mooier uitzien. Ow, en ze zijn na een aantal jaar ook niet vervanging toe en meer waarde vast.
Mijn Garmin gebruik ik enkel nog voor sporten. (Dat zorgt trouwens ook voor een aanzienlijk lange accu tijd)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:56

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mijn Apple Watch Series 6 wilde niet meer opladen, en ook geen feedback meer van de sensoren onderop. Ik had het vermoeden dat de connector los is gekomen binnenin. Ik had nu toch niks meer te verliezen, en heb de Watch open gemaakt. Prachtig stukje techniek, verschrikkelijk kleine schroefjes… Na wat ingewanden eruit gehaald te hebben en de onderkant er eindelijk afgehaald te kunnen hebben, was inderdaad de connector los van de sensoren. Deze vastgezet, en alles weer aangesloten, ik heb hem gewoon weer werkend gekregen, alles doet het nog/weer 🥳 Scherm zit weer vast met super glue, niet de mooiste oplossing maar effectief.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 15:42

Grin

Ride si sapis.

PrimusIP schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Sowieso hangt het er vanaf wat je met je horloge wilt doen.

Ik ben des tijds voor Garmin gegaan primair voor dingen als hardlopen. De niet-sport dingen boeien me niet, want ik heb daar ook een iPhone voor op zak. Vervolgens merkte ik op den duur dat ik die notificaties vooral irritant vind. Want als middel om minder je telefoon te pakken veranderde het in het tegenovergestelde.
Sinds dien draag ik "domme" horloges. Die hoeven nooit aan de oplader, geven de tijd prima weer en ik vind ze heel wat mooier uitzien. Ow, en ze zijn na een aantal jaar ook niet vervanging toe en meer waarde vast.
Mijn Garmin gebruik ik enkel nog voor sporten. (Dat zorgt trouwens ook voor een aanzienlijk lange accu tijd)
Zo is elke use-case weer anders.
Notificaties staan hier uit, behalve voor mijn ouders (berichten amper, en als ze dat doen dan wil ik dat ook snel lezen). En ik laat mijn telefoon er juist meer om thuis/minder gebruik maar betaal dan wel 5 euro/maand extra voor de stand-alone verbinding voor de AW.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Grin schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:33:
[...]

Zo is elke use-case weer anders.
Notificaties staan hier uit, behalve voor mijn ouders (berichten amper, en als ze dat doen dan wil ik dat ook snel lezen). En ik laat mijn telefoon er juist meer om thuis/minder gebruik maar betaal dan wel 5 euro/maand extra voor de stand-alone verbinding voor de AW.
Inderdaad, ik heb ook al jaren een Watch, maar ik heb ook notifcaties zo goed als volledig uit staan.
Ik werd er ook gek van, maar goed op de iPhone staan ze ook uit(Ook van de ouders familie app staat uit).
Als er iets belangs is bellen zij toch wel in plaats van Appen, als ze dat doen is het gewoon voornamelijk een filmpje of gekke foto(En anders appen ze wel prive).

Maar nog niet dat ik denk, zal ik de Watch wegdoen.
Nog steeds makkelijk om er mee te betalen in het ov/ winkels, hartslag etc. die wordt bijgehouden(Ringen zelf boeien mij niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 14-05 14:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ja
Nee
Anders, namelijk
Tussenstand:
[Afbeelding]
Die link geeft bij mij een error

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:54
Ik heb wel een kras in mijn ultra 2, eigenlijk al vanaf het begin en geen idee waardoor. Wat ik wel heb is dat ik met de ultra 2 juist andere dingen beschadigd heb:

- Krassen in een raam door het poetsen
- krassen in keramisch werkblad van de badkamer door er zachtjes tegenaan te stoten

De ultra geeft geen krimp maar al met al gaat hij dus bij poetsklusjes af. Ik moet er niet aan denken dat ik per ongeluk een kras in de auto zet er mee tijdens het wassen. Dat titanium is zo hard en door het gebrek aan ronde hoeken is het altijd direct raak. Ook de sluitclip van titanium veroorzaakt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElleEls
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-09-2024
Goedemiddag,

Weet niet of iemand me bij mijn probleem kan helpen… ik heb een iPhone 14 en kocht zonet ook een Apple Watch 9. Geweldig… tot het op Whatsapp (of Messenger, Instagram, Snapchat, Outlook,…) aan komt.

Mijn appel Watch staat ingesteld op trillen bij meldingen, maar dat gebeurt alleen als ik meldingen binnenkrijg van de “standaard” Apple apps zoals telefoon, (klassieke) berichten of wanneer ik mijn stappen-doel behaal.
Bij meldingen van andere apps (die onder “match iPhone meldingen”) staan, krijg ik wél de melding binnen (=rode bolletje bovenaan) maar trilt de smartwatch niet.
Bijzonder frustrerend want dat was net het doel: dat ik mijn iPhone in mijn broekzak of tas kan laten zitten en toch telkens ‘voel’ dat ik een berichtje krijg… van welke app dan ook!

Heb al gezocht op internet, contact opgenomen met Apple support maar tot dusver sta ik geen stap verder… hoe gaat dat bij andere Apple Watch gebruikers?
Ik wil niet de hele tijd moeten checken of er geen ‘rood bolletje’ tevoorschijn komt. Dan kan ik evengoed elk kwartier mijn iPhone checken… toch?

Ik ben toch niet de enige die ook graag direct weet wanneer ik een Whatsapp-, Instagram-, Snapchat-, of Messenger-bericht krijg? Wie gebruikt tegenwoordig nog klassieke berichten?
…help! 🫣😊

Thx
Els

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23:56
@ElleEls Hmmm, niet herkenbaar. Ik krijg van een notificatie op mijn telefoon van een willekeurige app een notificatie op mijn AW in de vorm van een rood bolletje mét trilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14
ElleEls schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:17:
Goedemiddag,

Weet niet of iemand me bij mijn probleem kan helpen… ik heb een iPhone 14 en kocht zonet ook een Apple Watch 9. Geweldig… tot het op Whatsapp (of Messenger, Instagram, Snapchat, Outlook,…) aan komt.

Ik ben toch niet de enige die ook graag direct weet wanneer ik een Whatsapp-, Instagram-, Snapchat-, of Messenger-bericht krijg? Wie gebruikt tegenwoordig nog klassieke berichten?
…help! 🫣😊

Thx
Els
Staat in de instellingen van de betreffende apps op je telefoon in de zogenaamde “berichtgeving” instellingen, de optie geluid aan? Ik meen me te herinneren dat als geluid uit staat, een Apple Watch ook niet zal vibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 19:37
Ben gisteren keihard onderuit gegaan met me fiets, nu is het glas & behuizing (bovenaan) van me Apple Watch 9 beschadigd. Kan ik hier nog iets aan doen? Zo’n case oogt niet zo mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:32
Ferry Bouman schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:27:
Ben gisteren keihard onderuit gegaan met me fiets, nu is het glas & behuizing (bovenaan) van me Apple Watch 9 beschadigd. Kan ik hier nog iets aan doen? Zo’n case oogt niet zo mooi
Als je een inboedelverzekering hebt kun je kijken of daar ook kostbaarheden buitenshuis onder vallen.

En anders: gelukkig komt deze week de Watch 10 uit, dus zal de Watch 9 in prijs gaan dalen. ;P
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.