Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:05
Carlos0_0 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:35:
[...]

moet inderdaad wel bij een provider zijn die Esim voor de Apple Watch ondersteund, persoonlijk vind ik dit het geld zelf ook niet waard.
Ik gebruik mijn ultra2 dus ook zonder extra simkaart, kan echt wel even sporten of na de winkel lopen zonder een keer bereikbaar te zijn(Mocht ik de telefoon vergeten).
Goed voor hardlopen is misschien lekker telefoon niet mee hoeft, en je alleen de watch heb. maar daar heb ik echt geen 20 euro per maand voor over.
Het is toch maar 5 euro per maand. In principe heb je al een telefoon abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:10
Haga schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:48:
[...]

Dan is het activeren van je huidige e-sim voor je Ultra niet goed gegaan.

Advies: neem contact op met je provider. “Huidige e-sim laten stoppen/ verwijderen. Nieuwe e-sim aanvragen en geef bij het activeren van de nieuwe e-sim het systeem tijd om te activeren.
Bij mij staat er ook "geen simkaart". En als ik mijn telefoon uit zet, kan ik wel bellen en gebeld worden via de watch.

Edit: nadat ik dus gebeld ben en heb, staat er wel een nummer beginnend met 8931... Heel vreemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Rogar op 07-06-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zapato schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:48:
[...]

Het is toch maar 5 euro per maand. In principe heb je al een telefoon abonnement.
Nee want dit zakelijke abonnement werkt ‘niet’ met multisim 8)7

Dit is precies mijn use case. Ik moet een los abonnement en multi sim kopen om op een privé nummer bereikbaar te zijn terwijl ik voor alles mijn zakelijke nummer gebruik. Niet te doen.

Ik geloof er niks van dat dit niet gewoon ondersteund kan worden. T-mobile is toch T-mobile lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Aghanim schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:17:
[...]

Nee want dit zakelijke abonnement werkt niet met multisim 8)7

Dit is precies mijn use case. Ik moet een los abonnement en multi sim kopen om op een privé nummer bereikbaar te zijn terwijl ik voor alles mijn zakelijke nummer gebruik. Niet te doen.

Ik geloof er niks van dat dit niet gewoon ondersteund kan worden. T-mobile is toch T-mobile lijkt me.
Ze willen gewoon niet. Hoe lang het wel niet geduurd voordat KPN en Vodafone het aan gingen bieden. Ik snap het, je wil eigenlijk gewoon voor een paar euro een Simyo e-simmetje op je Watch idd, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
maharens schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Ze willen gewoon niet. Hoe lang het wel niet geduurd voordat KPN en Vodafone het aan gingen bieden. Ik snap het, je wil eigenlijk gewoon voor een paar euro een Simyo e-simmetje op je Watch idd, maar helaas.
Ik heb er best in totaal 10€ voor over per maand. Puur om gebeld te kunnen worden zodat ik mijn iPhone thuis kan laten. Dat ik dan aan mijn vriendenkring moet vragen om in principe op mijn normale (zakelijke) nummer te bellen en bij geen gehoor het privé nummer van de Apple Watch kan ik nog mee leven.

Maar nu betaal ik grof geld voor een unlimited t-mobile zakelijk wereldwijd abonnement waarop multisim niet ondersteund wordt. Ik kan me niet voorstellen dat het technisch niet kan, dus ze zullen wel niet willen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:37
Zapato schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:48:
[...]

Nee want ik moet een duur abbo nemen bij 1 van de 3 grote providers, en dan nog eens extra betalen voor die 2de sim voor de Watch.
Ik heb nu een abbo bij Simyo met 10gb data voor 9 euro, dat heb be bij de 3 grote providers niet voor dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:02:
[...]

Nee want ik moet een duur abbo nemen bij 1 van de 3 grote providers, en dan nog eens extra betalen voor die 2de sim voor de Watch.
Ik heb nu een abbo bij Simyo met 10gb data voor 9 euro, dat heb be bij de 3 grote providers niet voor dat bedrag.
Ik draai het geheel eens om. Je hebt nu een goedkoop abbo bij Simyo maar geen multisim ondersteuning en daardoor een Apple Watch die je constant gekoppeld moet houden aan je IPhone. 😉😂😩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Haga schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Ik draai het geheel eens om. Je hebt nu een goedkoop abbo bij Simyo maar geen multisim ondersteuning en daardoor een Apple Watch die je constant gekoppeld moet houden aan je IPhone. 😉😂😩
Haha hij hoeft niet gekoppeld te zijn, als ik zonder telefoon weg ga kan ik nog steeds ermee betalen(Meet mijn stappen etc).
Je hoeft echt niet elke seconde van de dag bereikbaar te zijn voor iedereen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-09 20:00
Iemand hier een Iwatch van de Verenigde Staten?
Ik zou een 9 willen meenemen maar twijfel of ik deze in Celsius kan zetten enz?
Iemand dat weet of dit mogelijk is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:43
@predmat als jij een iwatch hebt zou ik deze terug sturen naar de Chinese webwinkel en gewoon even naar een Apple Store gaan en een Apple Watch gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
RicoK schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:54:
@predmat als jij een iwatch hebt zou ik deze terug sturen naar de Chinese webwinkel en gewoon even naar een Apple Store gaan en een Apple Watch gaan halen.
Bijzonder dat men het juiste topic wel weet te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik neem aan dat die een Apple Watch bedoeld, en dus nu in Amerika is.
Waarom zou het niet kunnen, je stelt een apparaat toch in met land en taal waarin je hem wil gebruiken.
Ik kan mijn huidige iPhone ook zette op Fahrenheit, gewoon een optie in de weer app ?.

Waarom zou een Amerikaanse iPhone/watch Nederlandse taal hebben, maar dan geen Celsius hebben maar alles in Fahrenheit laten zien(Dat zou toch raar zijn ?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Ik denk dat je wel moet uitkijken als je een cellular model wilt. Niet voor Celsius of taal, maar wel voor verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• predmat
Hehe, ik bedoel de Apple watch uiteraard.
Is toch een heel pak goedkoper daar maar blijkbaar zijn er hier niet veel mensen die er ooit al eentje hebben meegenomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
Bij kopen in Amerika moet je zowel bij iPhones als Apple Watches goed opletten op de beschikbare antennes. Een wifi only model zal geen probleem zijn maar een cellular model zou ik niet aan beginnen voor die paar tientjes dat het goedkoper zal zijn. Plus dat je een jaar minder garantie hebt volgens Amerikaans recht.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
predmat schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:52:
[...]

Hehe, ik bedoel de Apple watch uiteraard.
Is toch een heel pak goedkoper daar maar blijkbaar zijn er hier niet veel mensen die er ooit al eentje hebben meegenomen :-)
Heb er 1 op vakantie gekocht in Amerika. Geen probleem. Je kunt hem gewoon naar Nederlandse meeteenheden zetten, dus Celcius e.d.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Radiodurans schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:01:
Bij kopen in Amerika moet je zowel bij iPhones als Apple Watches goed opletten op de beschikbare antennes. Een wifi only model zal geen probleem zijn maar een cellular model zou ik niet aan beginnen voor die paar tientjes dat het goedkoper zal zijn. Plus dat je een jaar minder garantie hebt volgens Amerikaans recht.
Nja, ik vind 334 euro <-> 479 euro wel een groter verschil als enkele tientjes :)
Nu bedankt voor je hulp, ik ging sowieso voor het wifi only model gaan, geen behoefte in de cellular optie erbij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiodurans
Kleine review van de verbeteringen in WatchOS:

YouTube: Apple WatchOS 11: Huge New Features - Everything Detailed!

Langzaam maar zeker wordt de Apple Watch niet alleen een goede smartwatch maar ook een betere Sport Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 16:25
Ik dacht gelezen te hebben dat de “saturatie” op de Apple watch was uitgeschakeld ivm een rechtszaak.
Kan het kloppen dat dat nu weer stilletjes is aan gezet? Mijn vriendin kreeg vanmorgen een meting van de saturatie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiodurans schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:38:
Kleine review van de verbeteringen in WatchOS:

YouTube: Apple WatchOS 11: Huge New Features - Everything Detailed!

Langzaam maar zeker wordt de Apple Watch niet alleen een goede smartwatch maar ook een betere Sport Watch.
Nu nog wat langer op een batterij gaan zoals Garmin dat doet :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Daejji schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:59:
Ik dacht gelezen te hebben dat de “saturatie” op de Apple watch was uitgeschakeld ivm een rechtszaak.
Kan het kloppen dat dat nu weer stilletjes is aan gezet? Mijn vriendin kreeg vanmorgen een meting van de saturatie te zien.
Dat is alleen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 16:40
Zapato schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:58:
Ik denk dat je wel moet uitkijken als je een cellular model wilt. Niet voor Celsius of taal, maar wel voor verbinding.
Radiodurans schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:01:
Zowel T-mobile (ok Odido) en KPN ondersteunde mijn Series 6 uit Amerika niet. Had een cellular model door daar wonen maar, pas toen ik hier een Ultra 2 kocht in NL werkte het weer. Dus idd, een cellular model is niet nuttig om daar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 16:25
Dat die is uit gezet of juist aan is gezet in de VS?
Mijn schoonmoeder haar Apple watch meet de saturatie niet nl. en zegt dat het niet beschikbaar is.
Wat zal het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:32
Was saturatiemeting niet alleen (tijdelijk) uitgezet op nieuwe watches in de VS? Volgens mij was er geen impact op modellen buiten de VS. Nog even gecheckt: mijn Ultra 2 (die ik sinds december 2023 draag) meet braaf dagelijks de saturatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03:51
Ik heb hier ook nog altijd gewoon zonder onderbreking de saturatiemeting, en de watch is up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Goedemorgen,

Ik weet niet of dit de juiste plek is anders mijn excuses.

Ik gebruik de workout app op mijn iWatch 9 (software 10.5) om te hardlopen.
Meestal kies ik op dit de doelen 5 en 10km zodat de iWatch deze ook echt afklokt op deze afstand.
Nu verdien ik daar steeds medailles mee.
Nu heb ik gouden medailles met de snelste tijd. Hier staat dan ook de tijd bij genoteerd. Daarnaast heb ik ook meerdere zilveren medailles van de 5 en 10km maar hier staat alleen een datum bij en geen tijd. Ik kan dus niet zien of ik dicht bij een nieuwe PR zit.

Weet iemand waar ik de tijd van de zilveren medailles kan terug zien?

Dit geld ook voor op de iPhone 14 (17.5.1).
Nergens tijden te zien bij de zilveren medailles.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:19

_AN

Oudbrood schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:28:
Goedemorgen,

Meestal kies ik op dit de doelen 5 en 10km zodat de iWatch deze ook echt afklokt op deze afstand.
Nu heb ik gouden medailles met de snelste tijd. Hier staat dan ook de tijd bij genoteerd. Daarnaast heb ik ook meerdere zilveren medailles van de 5 en 10km maar hier staat alleen een datum bij en geen tijd. Ik kan dus niet zien of ik dicht bij een nieuwe PR zit.

Thnx!
Volgens mij kan dit niet. Gewoon je activiteit er bij zoeken. Er staat wel een datum in de medaille. Wat mij betreft niet nodig om voor elke 5 of 10km een medaille te ontvangen en laten ze deze functie in WatchOS weg.

[ Voor 4% gewijzigd door _AN op 16-06-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
Oudbrood schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:28:
Goedemorgen,

Thnx!
Je kan in de Conditie app toch gewoon je workouts zien? Is dat niet handiger?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
_AN schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:53:
[...]

Volgens mij kan dit niet. Gewoon je activiteit er bij zoeken. Er staat wel een datum in de medaille. Wat mij betreft niet nodig om voor elke 5 of 10km een medaille te ontvangen en laten ze deze functie in WatchOS weg.
Mee eens….alleen als je echt sneller bent dan pas een medaille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Kassad schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Je kan in de Conditie app toch gewoon je workouts zien? Is dat niet handiger?
Ja klopt maar soms loop ik nog een stukkie verder en op lager tempo en dan pas klok ik hem af als ik stop.
Het lijkt erop dat het dus niet geregistreerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Laatst online: 30-09 07:56
Sinds een aantal maanden een Iphone 15 gekregen van mijn werk welke door hun beheerd wordt maar die we gewoon prive mogen gebruiken. Heb er mijn oude simkaart ingedrukt voort mijn persoonlijk nummer, dit werkt verder allemaal prima.

Uiteraard ben (was) ik een vervent Android gebruiker met een Samsung Galaxy watch 4 classic en een Galaxy telefoon. Omdat de galaxy watch nagenoeg niet functioneerd met een Iphone en ik geen zin heb om met 2 telefoons rond te lopen (wat ik wel een tijd gedaan heb) ben ik op zoek gegaan naar een apple watch.

De buurman had nog een AW liggen welke ik wel even kon gebruiken om te zien of dit ecosysteem bij me past. (je bent fan of niet). Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben en dat het geheel wel goed werkt. Probleem is dat de AW die ik te leen heb een AW3 is, dus nogal verouderd en traag. Werkt verder allemaal prima hoor.

NU ben ik dus op zoek naar een andere AW. Een ultra 2 zou voor mij wel heel gaaf zijn maar een blik op de door mij uitgekozen financieel directrice doet iets anders vermoeden.
Een AW8 of AW9 of als ik een goede deal kan krijgen een ultra1?
Ik sport zeer regelmatig, buiten en binnen, met de GW4 moest ik toch al om de dag laden dus dat ben ik wel gewend. Wat zouden jullie aanraden voor AW??

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 01-10 15:09
nodri2000 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:28:
Sinds een aantal maanden een Iphone 15 gekregen van mijn werk welke door hun beheerd wordt maar die we gewoon prive mogen gebruiken. Heb er mijn oude simkaart ingedrukt voort mijn persoonlijk nummer, dit werkt verder allemaal prima.

Uiteraard ben (was) ik een vervent Android gebruiker met een Samsung Galaxy watch 4 classic en een Galaxy telefoon. Omdat de galaxy watch nagenoeg niet functioneerd met een Iphone en ik geen zin heb om met 2 telefoons rond te lopen (wat ik wel een tijd gedaan heb) ben ik op zoek gegaan naar een apple watch.

De buurman had nog een AW liggen welke ik wel even kon gebruiken om te zien of dit ecosysteem bij me past. (je bent fan of niet). Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben en dat het geheel wel goed werkt. Probleem is dat de AW die ik te leen heb een AW3 is, dus nogal verouderd en traag. Werkt verder allemaal prima hoor.

NU ben ik dus op zoek naar een andere AW. Een ultra 2 zou voor mij wel heel gaaf zijn maar een blik op de door mij uitgekozen financieel directrice doet iets anders vermoeden.
Ik sport zeer regelmatig, buiten en binnen, met de GW4 moest ik toch al om de dag laden dus dat ben ik wel gewend. Wat zouden jullie aanraden voor AW??
Als je 3 maanden kunt wachten, in september worden de nieuwe watches gepresenteerd en dat zal ongetwijfeld betekenen dat de oude modellen goedkoper worden.
Mogelijk kun je dan bijvoorbeeld een Ultra 2 kopen voor de prijs die ze nu vragen voor een Ultra 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 21:38

Ik ben wel zo iemand die met twee telefoons rondloopt (Android en Iphone). Ik heb ook een Samsung Watch 4 Classic gehad. De gebruiksduur van mijn Apple Watch 7 (45mm) is vergelijkbaar met de Samsung Watch 4 Classic die ik had. Ik moet wel zeggen dat ik zowel de Apple als de Samsung elke dag oplaadde. Maar als jij er in slaagde twee dagen met de Samsung te doen moet dat ook lukken met de Apple. Er is vrijwel geen verschil tussen de AW 7, 8 of 9, dus als je daar ergens een goede deal vindt is elke versie goed (ik zou wel de 45mm doen, het scherm van de 41mm is erg klein vergeleken met de Samsung). Zo ook voor de AW Ultra, weinig verschil tussen versie 1 en 2. Hou er wel rekening mee dat dat een heel fors horloge is, zelfs dikker dan de Samsung Watch Classic. Maar daar is de batterijduur ook wel naar.
Je kunt natuurlijk ook nog wachten tot september of zo, wanneer de nieuwe AW verschijnt. Met naar de geruchten zeggen, eindelijk na tien jaar een nieuw, dunner design.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:45

Voordelen van de Ultra2 t.o.v. van de overige AW's is dat deze als enige dual GPS heeft en dat kan bij veel buiten sporten wel erg fijn zijn. Ik merk zelf dat hij net wat nauwkeuriger is dan mijn oude AW6 en de AW9 van mijn vrouw. Als we samen hardlopen en achteraf de routes naast elkaar leggen dan zijn er kleine verschillen waarbij de Ultra nauwkeuriger is. Daarnaast is de Ultra wat robuuster en groter en past wat beter bij mijn brede pols. Mijn zelf uitgekozen financieel directrice staat open voor steekpenningen en heeft zo haar AW9 gekregen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
Ongeacht welke je wilt kopen even wachten. Of tot de Amazon prime days, die zijn meestal in July. Scheelt wat geld. Of in het najaar als de nieuwe modellen zijn aangekondigd. Scheelt ook geld als je een ouder model koopt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0

Zelf loop ik gewoon weer met 2 telefoons, werk en prive heerlijk gescheiden houden(Beide ook iphone).
Geen tig meldingen van werk als ik het niet wil, en na het werk is het gewoon in de tas klaar.
Hoef je geen extra niet storen profiel ofzo te maken, als je op vakantie ben of na het werk.
je moet eens weten hoe vaak je toch bezig ben met werk in je prive tijd, even toch maar mail app openen etc(Al beantwoord je niks je neemt toch info op etc in je hoofd weer).

Echter zou ik met de watch wel even wachten in September komen de nieuwe, het is dan ook 10de jaar Apple Watch.
De kans is dus groot dat er een vernieuwende uiterlijk eens komt(Net zoals met de Iphone X), en dat eventueel oudere modellen zoals de Ultra 2 weer in prijs wat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15
Ik heb een aantal weken geleden een U2 op de kop getikt via Marktplaats. Scheelde 40% t.o.v. de nieuwprijs. Mocht er een nieuwe komen dan kan ik deze altijd nog inruilen tegen die tijd, maar voor mij is deze al vrijwel perfect. Ik zou niet weten wat een U3 voor extra's zou moeten bieden behalve wellicht een ander design.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:00:
[...]

Zelf loop ik gewoon weer met 2 telefoons, werk en prive heerlijk gescheiden houden(Beide ook iphone).
Geen tig meldingen van werk als ik het niet wil, en na het werk is het gewoon in de tas klaar.
Hoef je geen extra niet storen profiel ofzo te maken, als je op vakantie ben of na het werk.
je moet eens weten hoe vaak je toch bezig ben met werk in je prive tijd, even toch maar mail app openen etc(Al beantwoord je niks je neemt toch info op etc in je hoofd weer).
Nah dit ervaar ik helemaal niet zo. Ik heb een focus modu die er van 08:30 tot 16:30 op staat, daarbuiten is het gewoon mijn privé telefoon met een zakelijke sim er extra in.

Als bijkomend voordeel dat ik wel 24/7 de zakelijke data kan gebruiken.

je moet eens weten hoe vaak je toch bezig ben met werk in je prive tijd”: Dat weet ik al, namelijk helemaal niet. De drang om die apps te openen is er totaal niet, notificaties (die ik dan idd niet wil) zie ik door de focus mode ook helemaal niet.

Vroeger liep ik ook met twee toestellen en was ik daar een voorstander van maar dit is al jaren niet meer nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Nah dit ervaar ik helemaal niet zo. Ik heb een focus modu die er van 08:30 tot 16:30 op staat, daarbuiten is het gewoon mijn privé telefoon met een zakelijke sim er extra in.

Als bijkomend voordeel dat ik wel 24/7 de zakelijke data kan gebruiken.

je moet eens weten hoe vaak je toch bezig ben met werk in je prive tijd”: Dat weet ik al, namelijk helemaal niet. De drang om die apps te openen is er totaal niet, notificaties (die ik dan idd niet wil) zie ik door de focus mode ook helemaal niet.

Vroeger liep ik ook met twee toestellen en was ik daar een voorstander van maar dit is al jaren niet meer nodig.
Dat kan ik stel nu helemaal niks in op de telefoon, nou ja tussen 22:00 en 8:00 niet storen(Op privé iPhone).
Maar verder is het gewoon werk mobiel in de tas en klaar, en de hele tijd lopen doe ik toch niet met 2 telefoons.
Ik zit achter mijn bureau dus daar ligt de telefoon, verder is het een SE dus een compact toestel(Dus eens een keer 2 telefoons in de broekzak kan makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Dat kan ik stel nu helemaal niks in op de telefoon, nou ja tussen 22:00 en 8:00 niet storen(Op privé iPhone).
Maar verder is het gewoon werk mobiel in de tas en klaar, en de hele tijd lopen doe ik toch niet met 2 telefoons.
Ik zit achter mijn bureau dus daar ligt de telefoon, verder is het een SE dus een compact toestel(Dus eens een keer 2 telefoons in de broekzak kan makkelijk.
Ja je moet 1x een focus mode maken, als je daar nou echt heel lang over doet kost dat je misschien 10 minuten. Kan mij niet voorstellen dat dit echt een reden kan zijn.

Ik ben wel veel onderweg, dus dan is twee toestellen echt irritant. Zit je op een vast plek is dat al heel anders inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Ja je moet 1x een focus mode maken, als je daar nou echt heel lang over doet kost dat je misschien 10 minuten. Kan mij niet voorstellen dat dit echt een reden kan zijn.

Ik ben wel veel onderweg, dus dan is twee toestellen echt irritant. Zit je op een vast plek is dat al heel anders inderdaad.
Ja je kan data van werk ook gebruiken zo dacht ik eerst ook, maar een abbo kost ook niks he.
Als je bij een provider als Simpel of Simyo gaat zitten, 9 euro voor 10gb data heb ik op het moment.
Verder reis ik idd niet veel eigenlijk altijd zelfde kantoor, 1 keer in de 2 weken ofzo ga ik eens na een andere locatie(Wel elke dag op een kantoor nooit thuis werken zowat dat vind ik niks aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Ja je kan data van werk ook gebruiken zo dacht ik eerst ook, maar een abbo kost ook niks he.
Als je bij een provider als Simpel of Simyo gaat zitten, 9 euro voor 10gb data heb ik op het moment.
Verder reis ik idd niet veel eigenlijk altijd zelfde kantoor, 1 keer in de 2 weken ofzo ga ik eens na een andere locatie(Wel elke dag op een kantoor nooit thuis werken zowat dat vind ik niks aan).
Toch €108,- die ik beter door mijn baas kan laten betalen :+ , niet dat ik genoeg heb aan 10 GB maar stel.

Edit: Maar zonder gekheid ik snap de redenering uiteraard wel om voor twee toestellen te gaan alleen met de huidige mogelijkheden is het niet meer zo nodig als vroeger. Zonder ook maar een zakelijk iets aan te raken na werktijd.

Gaat het om een MDM toestel dan is dat wel compleet anders natuurlijk. Daar zou ik persoonlijk nooit privé data op zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 21-06-2024 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:20:
[...]

Toch €108,- die ik beter door mijn baas kan laten betalen :+ , niet dat ik genoeg heb aan 10 GB maar stel.

Edit: Maar zonder gekheid ik snap de redenering uiteraard wel om voor twee toestellen te gaan alleen met de huidige mogelijkheden is het niet meer zo nodig als vroeger. Zonder ook maar een zakelijk iets aan te raken na werktijd.

Gaat het om een MDM toestel dan is dat wel compleet anders natuurlijk. Daar zou ik persoonlijk nooit privé data op zetten.
Ja en wat verder ook is mensen zien mijn als 1ste aanspreekpunt voor problemen, aangezien ik iemand van IT ben :+ .
Dus in plaats van de procedure te gaan gebruiken gaan ze mij bellen, whatsappen, facetimen etc, in plaats van de it helpdesk te bellen of via de it portal op te lossen zelf(Of anders daar met iemand van it helpdesk te chatten).
Dus mijn telefoon gaat vaak genoeg af, dus ook de watch nog eens op mijn arm dan. ik was daar een beetje klaar mee :).
Je kan het mensen 100 keer vertellen maar meeste luisteren toch niet, zeg je doe dit en volgende keer bellen ze je weer of lopen na je toe(Ze denken de korste route te bewandelen door mij te bellen).
Echter ben ik ook niet gek dus telefoon neem ik al niet op, mail en chat en face2face zeg ik altijd dat ze de helpdesk moeten contacteren(Maar ja wel irritant je constant gebeld etc wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
PeaceNlove schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:52:
Ik krijg zelfs notificaties door op iMessage als in mijn telefoon thuis heb liggen en mijn Watch op een totaal ander wifi netwerk heb zitten op kantoor. Maar volgens mij moet je beide apparaten op hetzelfde wifi netwerk hebben om alle notificaties door te krijgen.
Ik kreeg zelfs de Authenticator berichten door op mijn werk toen ik mijn telefoon vergeten was en deze thuis lag. Hoefde ik niet weer naar huis te rijden om te kunnen werken die dag.
Helaas heeft Microsoft de watch support uit de Authenticator app gehaald. Dus dit werkt niet meer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 17:33
rimave schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:16:
[...]

Ik kreeg zelfs de Authenticator berichten door op mijn werk toen ik mijn telefoon vergeten was en deze thuis lag. Hoefde ik niet weer naar huis te rijden om te kunnen werken die dag.
Helaas heeft Microsoft de watch support uit de Authenticator app gehaald. Dus dit werkt niet meer.
Helaas is dit al enige tijd niet meer mogelijk… bij ons is het zelfs met code die op het scherm staat in plaats van alleen goedkeuren 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:10
Ik heb een opdracht voor het openen van de achterklep van mijn Tesla gekoppeld aan mijn action button op mijn IPhone en op mijn Watch Ultra. Dat werkt perfect alleen werkt de voice command via mijn telefoon wel maar via mijn Apple Watch niet. Als ik hey Siri “open Tesla Achterbak” zeg dan zegt Siri, geen van je accessoires kan dit doen.

Dus via de IPhone werkt het wel maar via de Apple Watch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13

PeaceNlove

Deugleuter

rimave schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:16:
[...]

Dat is vanwege de aangescherpte beveiliging. Er waren een paar pannenkoeken die alles zonder controleren goedkeurden, dus nu moeten we met z’n allen nummers overtikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Chris89 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Helaas is dit al enige tijd niet meer mogelijk… bij ons is het zelfs met code die op het scherm staat in plaats van alleen goedkeuren 🙈
Klopt. Het werk nu met cijfers. Alleen goedkeuren is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48

Mocht je een AW met cellular, dus Wifi en 4g willen, kijk dan eens op de website van je mobiele provider. Bij Odido en KPN verkopen ze multisims voor smartwatches ook MET Apple Watch cellular. Bij KPN is de multisim maandelijk aan te sluiten en dagelijks weer op te zeggen en KPN heeft als enige provider ook roaming in het buitenland op je cellular AW verbinding. De AW9 is nu in de aanbieding voor 480,- bij KPN online. (of 240,- nu en 10,- per maand voor 24 maanden zonder BKR registratie) De maat van je horloge of van je bandje maakt in prijs niet uit bij dit aanbod, dus dan gewoon de 45 cm kiezen. Mogelijk heb jij er wat aan. Anders misschien andere AW cellular liefhebbers.

NB. ik bedenk mij nu dat je dit vermoedelijk niet kan combineren met een mobiel nummer van je werkgever. Je betaalt namelijk via je factuur voor bundel en de aankoop van de watch.

[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 28-06-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 00:29
Ik kan er niets over terugvinden, mogelijk dat dit aan mij zoek skills ligt… maar ik heb een vreemd probleem:

Ik stel mijn wekker op mijn iPhone in, en dan gaat mijn wekker af op mijniPhone én Apple Watch.

Tot zover prima… maar nu heb ik al 2x gehad dat mijn vrouw haar Apple Watch óók afgaat op mijn persoonlijke wekker…

Iemand die dit ook mee heeft gemaakt en de oorzaak/ oplossing weet?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:44
WatchOs heeft iets gewijzigd. Ik kan met het scroll ding niet meer naar de laatst geopende app. Is dat. gewijzigd? Irritant dit.

Ok dubbelclick geworden. Kan je dat nog wijzigen naar gewoon crown scroll?

[ Voor 24% gewijzigd door TweakerVincent op 28-06-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:21:
Ik kan er niets over terugvinden, mogelijk dat dit aan mij zoek skills ligt… maar ik heb een vreemd probleem:

Ik stel mijn wekker op mijn iPhone in, en dan gaat mijn wekker af op mijniPhone én Apple Watch.

Tot zover prima… maar nu heb ik al 2x gehad dat mijn vrouw haar Apple Watch óók afgaat op mijn persoonlijke wekker…

Iemand die dit ook mee heeft gemaakt en de oorzaak/ oplossing weet?
Gebruikt je vrouw wel haar unieke eigen Apple iCloud Account, of delen jullie (per ongeluk) jouw account op haar Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@RoRoNL
Ik neem aan dat ik haar AW dan onder mijn apparaten terug zou moeten zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aN2rHxXFUHq4SwMYPUKYwETql3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVByfaMasKNrV1Ek9OpZGE2G.jpg?f=fotoalbum_large

Ook bij de Watch App alleen die van mijzelf;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnfhRxPJi46RGHCDwmqNjPfo4ZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UGxecdvH5ZQZsdW7iceNe91.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie bij mijzelf enkel mijn eigen AW. Tot zover mij bekend is er dus geen koppeling tussen mijn iCloud en haar horloge.

Ze is wel onderdeel van mijn ‘gezin’. We delen onze agenda’s maar dat staat ook los van de wekkers lijkt mij..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Thalaron Bovenstaande ziet er niet vreemd uit inderdaad.

Zie je ook niets vreemd op haar Watch onder Instellingen>Haar Naam>En dan onder haar naam haar juiste Apple ID (en niet die van jou?). Als daar onder haar naam iets anders staat zou ik op haar Watch toch even uitloggen en opnieuw inloggen en je kan ook even kijken via haar iPhone naar haar lokale applicatie: "Watch" en dan even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@RoRoNL ze is nu niet thuis, maar dat ga ik zeker nakijken!

Edit: geen (echt) vreemde zaken of mijn naam ergens vermeld bij de AW van mijn vrouw, maar wel nog een oude AW die niet keer in gebruik is. Voor de zekerheid deze verwijderd.

Even kijken of dat het oplost. Zo niet, dan een keer resetten/ opnieuw koppelen.

[ Voor 68% gewijzigd door Thalaron op 28-06-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:52
Aghanim schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:23:
[...]

Ik heb er best in totaal 10€ voor over per maand. Puur om gebeld te kunnen worden zodat ik mijn iPhone thuis kan laten. Dat ik dan aan mijn vriendenkring moet vragen om in principe op mijn normale (zakelijke) nummer te bellen en bij geen gehoor het privé nummer van de Apple Watch kan ik nog mee leven.

Maar nu betaal ik grof geld voor een unlimited t-mobile zakelijk wereldwijd abonnement waarop multisim niet ondersteund wordt. Ik kan me niet voorstellen dat het technisch niet kan, dus ze zullen wel niet willen inderdaad.
Beetje oude quote van mijn kant misschien, maar heb je hier nog iets mee gedaan? Ik zit als zakelijke MKB klant bij Vodafone en daar is hetzelfde euvel: je kan geen multisim (one number) krijgen. Dat is wel gek, want ik heb daar al een multisim (voor een android en iphone waar ik steeds tussen wissel) EN een data-sim, die ik gebruik voor een wireless hotspot, allemaal op dezelfde bundel. Een e-sim voor de ultra watch kan daar blijkbaar niet bij.

Ik kijk nu dus naar een alternatief. Bijvoorbeeld bij KPN waar we ook een mobiel+internet hebben lopen (zakelijk), maar dat gaat dus al snel 20-21 euro per maand kosten. Dan neem ik een sim-only zonder data, maar met 150 belminuten (is minimaal) en deel ik de 50GB data van het andere abonnement wat er loopt. Maar dat is toch eigenlijk ook van de zotte voor die 2x per week sporten zonder telefoon.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
kramon schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:47:
[...]

Beetje oude quote van mijn kant misschien, maar heb je hier nog iets mee gedaan? Ik zit als zakelijke MKB klant bij Vodafone en daar is hetzelfde euvel: je kan geen multisim (one number) krijgen. Dat is wel gek, want ik heb daar al een multisim (voor een android en iphone waar ik steeds tussen wissel) EN een data-sim, die ik gebruik voor een wireless hotspot, allemaal op dezelfde bundel. Een e-sim voor de ultra watch kan daar blijkbaar niet bij.

Ik kijk nu dus naar een alternatief. Bijvoorbeeld bij KPN waar we ook een mobiel+internet hebben lopen (zakelijk), maar dat gaat dus al snel 20-21 euro per maand kosten. Dan neem ik een sim-only zonder data, maar met 150 belminuten (is minimaal) en deel ik de 50GB data van het andere abonnement wat er loopt. Maar dat is toch eigenlijk ook van de zotte voor die 2x per week sporten zonder telefoon.
Multisim bij KPN kost maar 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Zapato schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Multisim bij KPN kost maar 5 euro per maand.
Klopt, maar ik heb voor mijn nummer geen KPN, maar vodafone zakelijk (MKB), waar geen multisim-voor-aw op kan. Het abo wat we bij KPN hebben lopen is die van mijn partner en om nu haar nummer op mijn apple watch te gaan voeren vind ik niet zo handig ;-) Dus er moet ergens een nieuw nummer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
kramon schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Klopt, maar ik heb voor mijn nummer geen KPN, maar vodafone zakelijk (MKB), waar geen multisim-voor-aw op kan. Het abo wat we bij KPN hebben lopen is die van mijn partner en om nu haar nummer op mijn apple watch te gaan voeren vind ik niet zo handig ;-) Dus er moet ergens een nieuw nummer komen.
Dan kun je toch Vodafone opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Zapato schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:56:
[...]

Dan kun je toch Vodafone opzeggen.
Ah ja. Ik zet even een heel mkb bedrijf over, omdat ik een Apple Watch heb _/-\o_ Ik zoek dus alternatieven.

[ Voor 6% gewijzigd door kramon op 08-07-2024 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
kramon schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:47:
[...]

Nee helaas nog geen goed alternatief gevonden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 01:07
kramon schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:19:
[...]

Ah ja. Ik zet even een heel mkb bedrijf over, omdat ik een Apple Watch heb _/-\o_ Ik zoek dus alternatieven.
_O-

Bijzonder, maar herkenbaar, verhaal van je. Als zakelijke klant zit je vaak te kutten en dat is best jammer. Je loopt tegen beperkingen aan die er eigenlijk niet zouden moeten zijn. Wat zegt je accountmanager hierover? En ik doel dan op een oplossing om bijv een workaround te geven. Dus dat je een datasim krijgt met een 097 nummer en er dan plekje vrij komt voor je esim voor de AW.

[ Voor 15% gewijzigd door Redondo1982 op 08-07-2024 19:13 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Redondo1982 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:10:
[...]

_O-

Bijzonder, maar herkenbaar, verhaal van je. Als zakelijke klant zit je vaak te kutten en dat is best jammer. Je loopt tegen beperkingen aan die er eigenlijk niet zouden moeten zijn. Wat zegt je accountmanager hierover? En ik doel dan op een oplossing om bijv een workaround te geven. Dus dat je een datasim krijgt met een 097 nummer en er dan plekje vrij komt voor je esim voor de AW.
Dan neem je toch privé KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 01:07
*snip* niet op de man

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 09-07-2024 08:53 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Redondo1982 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:10:
[...]

_O-

Ik zal dit eens voorleggen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-09 13:37
Hello!

Tijd terug een Apple Watch Ultra gehad, maar deze verkocht, omdat ik het nogal overkill vond. Ik heb tot op heden nog geen nieuwe Apple Watch gekocht, maar was wel van plan dit te doen. Nu zit ik alleen met het volgende dilemma:

Zal ik een SE2 kopen (want, niet alle functies nodig) of een S7/S8 (vind het grotere scherm wel mooier)? Zijn er mensen die een juist voor het een of het ander gekozen hebben en die mij kunnen vertellen waarom?

(Weet het, de keuze maak ik zelf, maar vind meningen van meerdere ook waardevol in mijn overweging. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vanitas1996 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:46:
Hello!

Tijd terug een Apple Watch Ultra gehad, maar deze verkocht, omdat ik het nogal overkill vond. Ik heb tot op heden nog geen nieuwe Apple Watch gekocht, maar was wel van plan dit te doen. Nu zit ik alleen met het volgende dilemma:

Zal ik een SE2 kopen (want, niet alle functies nodig) of een S7/S8 (vind het grotere scherm wel mooier)? Zijn er mensen die een juist voor het een of het ander gekozen hebben en die mij kunnen vertellen waarom?

(Weet het, de keuze maak ik zelf, maar vind meningen van meerdere ook waardevol in mijn overweging. ;))
Ik gebruikte ook niet alle functies van mijn 7 en nu Ultra2, always on staat bijv gewoon ook uit.
Ik ben voor de Ultra gegaan omdat ik eens wat anders wou, want de watch 2,5,7 die ik heb gehad zien er eigenlijk door al die jaren heen het zelfde eruit.
Ik zou dus eens wat anders met uiterlijk(Ik heb het geld er voor + leuke inruil actie toevallig), in jou geval is dus een groter scherm wel mooi.

Als je het geld er voor heb liggen zou ik zeggen koop een 7,8 of 9 straks als de 10 in september uit is, misschien ga je nog wel wat functies uiteindelijk gebruiken.
Als je het niet echt heb liggen om uit te geven, dan gewoon voor de SE gaan.
Ik had de prijs die ik uiteindelijk na de inruil van de 7 moest betalen voor de ultra2 prima liggen, kon het meer dan prima missen(Maar ja dat geld niet voor iedereen).
Als ik het niet kon missen, of als ik het deed even best zuinig/voorzichtig aan moest doen had ik het ook niet gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-07-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
Carlos0_0 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Ik gebruikte ook niet alle functies van mijn 7 en nu Ultra2, always on staat bijv gewoon ook uit.
Ik ben voor de Ultra gegaan omdat ik eens wat anders wou, want de watch 2,5,7 die ik heb gehad zien er eigenlijk door al die jaren heen het zelfde eruit.
Ik zou dus eens wat anders met uiterlijk(Ik heb het geld er voor + leuke inruil actie toevallig), in jou geval is dus een groter scherm wel mooi.

Als je het geld er voor heb liggen zou ik zeggen koop een 7,8 of 9 straks als de 10 in september uit is, misschien ga je nog wel wat functies uiteindelijk gebruiken.
Als je het niet echt heb liggen om uit te geven, dan gewoon voor de SE gaan.
Ik had de prijs die ik uiteindelijk na de inruil van de 7 moest betalen voor de ultra2 prima liggen, kon het meer dan prima missen(Maar ja dat geld niet voor iedereen).
Als ik het niet kon missen, of als ik het deed even best zuinig/voorzichtig aan moest doen had ik het ook niet gedaan.
Nog tevreden met je Ultra? Ik was er erg tevreden over, maar na een tijdje vond ik het een beetje g-shock vibes hebben. Ik ben zelf niet zo groot en vind mijzelf de 44/45mm iets chiquer staan. Maar dat is natuurlijk de stijl waarvoor je wilt gaan. :)

Maar, Lijkt mij een logische beredenering! Denk dat het een 7/8 gaat worden. De 7 is prima mits de batterijlevensduur goed is en meestal kan ik dan voor rond de 250-350 een roestvrijstalen krijgen (tweedehands ;)). Dan heb ik ook wat minder zorgen om krassen.

Bedankt voor je toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vanitas1996 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:17:
[...]

Nog tevreden met je Ultra? Ik was er erg tevreden over, maar na een tijdje vond ik het een beetje g-shock vibes hebben. Ik ben zelf niet zo groot en vind mijzelf de 44/45mm iets chiquer staan. Maar dat is natuurlijk de stijl waarvoor je wilt gaan. :)

Maar, Lijkt mij een logische beredenering! Denk dat het een 7/8 gaat worden. De 7 is prima mits de batterijlevensduur goed is en meestal kan ik dan voor rond de 250-350 een roestvrijstalen krijgen (tweedehands ;)). Dan heb ik ook wat minder zorgen om krassen.

Bedankt voor je toelichting!
ja hoor Ultra2 nu een paar maanden, en doet het uitstekend 3 dagen op de batterij.
Ideaal eindelijk eens van dat dagelijks laden(Of de volgende ochtend), daar irriteerde ik mij ook al een tijdje aan namelijk.
Want de batterij duur vergeleken met de watch2 was bij de watch7 nog steeds het zelfde, wat ik een beetje triestig vond(Nog steeds de standaard 18 uur na zoveel jaren).
Dat doe ik met mijn Iphone ook al jaaaaaren niet meer elke dag laden, was daar met de Watch na al die jaren ook wel een beetje klaar mee :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
Carlos0_0 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:33:
[...]

ja hoor Ultra2 nu een paar maanden, en doet het uitstekend 3 dagen op de batterij.
Ideaal eindelijk eens van dat dagelijks laden(Of de volgende ochtend), daar irriteerde ik mij ook al een tijdje aan namelijk.
Want de batterij duur vergeleken met de watch2 was bij de watch7 nog steeds het zelfde, wat ik weetje triestig vond(Nog steeds de standaard 18 uur na zoveel jaren).
Dat doe ik met mijn Iphone ook al jaaaaaren niet meer elke dag laden, was daar met de Watch na al die jaren ook wel een beetje klaar mee :).
Dat vond ik zeker een voordeel van mijn ultra toen ja! Maar moet zeggen dat ik het niet voor elkaar krijg met mijn iPhone! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vanitas1996 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Dat vond ik zeker een voordeel van mijn ultra toen ja! Maar moet zeggen dat ik het niet voor elkaar krijg met mijn iPhone! :)
Mijn 15 pro max gaat ook gemak 3 dagen mee, ik heb nu toevallig nog 35% over en had hem afgelopen woensdag ochtend vol van de lader gehaald om 9:40(Of bijna vol iets tussen de 95 en 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-09 21:56
Binnenkort doe ik mee met dodentocht en zou dan graag de workout via apple watch registeren.
Uiteraard gaat hij niet de volle 100 km mee.

Kan ik de wandelworkout na een poos even pauzeren dan bv 15 min opladen aan een powerbank om achteraf te activiteit te hervatten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-10 14:48
svenn15 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:04:
Binnenkort doe ik mee met dodentocht en zou dan graag de workout via apple watch registeren.

Kan ik de wandelworkout na een poos even pauzeren dan bv 15 min opladen aan een powerbank om achteraf te activiteit te hervatten ?
Ja dit kan. Zie wel dat je de juiste powerbank hebt indien je model watch kan snelladen. Of koop een ultra voor je naar Bornem gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:50
Ik had nog 1% na een test van 60km met een AW6, AOD wel uit. Dus voor de 100, gaat hij aan de lader na +/- 50km, denk dat we dan aan de rustpost zitten waar we iets warm kunnen eten, en daar ga ik proberen hem op te laden. Lukt het niet dan vind ik dit niet zo erg, want ik heb ook mijn Garmin GPSmap mee, waar ik tot nu toe al mijn activiteiten heb mee geregistreerd, maar ik vind de AW wel handig voor de pace!
Ja dit lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56

Mr. Freeze

¡GO!

En zet energie besparing aan, scheelt ook fors. Misschien dat ie minder registreert, maar wel langer.

Succes in ieder geval, ik doe het je niet na.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-07-2024 14:10 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mr. Freeze schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:09:
[...]

En zet energie besparing aan, scheelt ook fors. Misschien dat ie minder registreert, maar wel langer.

Succes in ieder geval, ik doe het je niet na.
Als de energiebesparingsmodus actief is, worden standaard nog steeds alle gezondheidsgegevens verzameld:
Als je de Work-out-app gebruikt terwijl de energiebesparingsmodus actief is, gaat je batterij langer mee ook al worden metingen van onder andere de hartslag en het tempo nog steeds uitgevoerd.
Voor een nog langere gebruiksduur kun je de GPS- en hartslagmetingen verminderen. Dit moet je wel zelf aanzetten:
Als je een work-out Buiten wandelen, Hardlopen of Wandeltocht doet met de Work-out-app, kun je configureren dat je Apple Watch minder gps- en hartslagmetingen uitvoert. Het verminderen van de frequentie van deze metingen kan de gebruiksduur van de batterij aanzienlijk verhogen tijdens lange work-outs.
Bron: De energiebesparingsmodus op een Apple Watch gebruiken (Apple)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0

Zoals je leest kan dit, wat je eventueel kan doen om wat extra batterij te krijgen.

- Always on uit
- Raise to wake uit(Dus dat die niet aan gaat als de arm omhoog gaat).

Eventueel zet je nog wat notificaties van allemaal apps uit, of je maakt een soort niet storen profiel tijdelijk. Zodat de watch zelf eigenlijk even niks te doen heeft verder, behalve bezig te zijn met jou wandeling.

Of je kijkt of de energiebesparende batterij functie wat is

De volgende functies worden in de energiebesparingsmodus uitgeschakeld

De weergave 'Altijd aan'
Het gebaar dubbel tikken
Tijd in daglicht
Hartslagmeldingen voor onregelmatig ritme, hoge hartslag en lage hartslag
Hartslagmetingen op de achtergrond
Saturatiemetingen op de achtergrond
Herinnering om work-out te starten

[ Voor 21% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-07-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-09 21:56
Zo doe ik het altijd,always on uitzetten.
Scheelt inderdaad veel in batterij.

Hartslag laat ik wel graag opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 14:01
Vraagje.
Mijn vriendin heeft de apple watch 9. Nu download ze een offline lijst van spotify op haar watch. Wanneer ze deze afspeelt en gaat hardlopen valt de muziek uit als deze buiten het bereik is van de telefoon. De airpods zijn wel gewoon verbonden met de watch.

Is dit iets met de instellingen? Ik kan zo niet vinden wat ze fout doet.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:17
bazzer schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:38:
Vraagje.
Mijn vriendin heeft de apple watch 9. Nu download ze een offline lijst van spotify op haar watch. Wanneer ze deze afspeelt en gaat hardlopen valt de muziek uit als deze buiten het bereik is van de telefoon. De airpods zijn wel gewoon verbonden met de watch.

Alvast bedankt.
Zoek maar op “Spotify” in dit topic.

Conclusie: Spotify icm Apple Watch is kut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
Vraagje.

Alvast bedankt.
Dit was voor mij de reden om naar Apple Music over te stappen een paar jaar geleden. Zo te lezen is het nog niet verbeterd.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 21:38
Kassad schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:29:
[...]

Dit was voor mij de reden om naar Apple Music over te stappen een paar jaar geleden. Zo te lezen is het nog niet verbeterd.
Je zou bijna gaan denken dat het opzet is van Apple om op hun hardware Apple Music beter te laten werken dan Spotify... :9

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:54:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat het opzet is van Apple om op hun hardware Apple Music beter te laten werken dan Spotify... :9
Het is precies andersom. Spotify verdomd het om offline afspeellijsten op de Apple Watch fatsoenlijk te laten functioneren.

Dat is ook voor mij aantal jaren geleden de reden geweest om over te stappen op Apple Music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Aghanim schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:16:
[...]

Nee helaas nog geen goed alternatief gevonden :(
Ligt er een beetje aan of je ook internet thuis hebt en wellicht daar e.e.a. mee kunt combineren.
Ik zit in dezelfde situatie en overweeg Odido sim only te doen goedkoopste versie, we hebben daar ook internet thuis (glasvezel) van.
Kom dan uit op 11.50 euro aan kosten per maand. (16.50 - 5 euro korting op glasvezel abonnement).
Weet niet hoe dit is voor andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
Voor de hardlopers; op mijn vakantie adres heb ik een hardlooproute gevonden op de Komoot app. Als ik deze wil volgen moet ik alleen mijn iPhone meenemen. Dat wil ik niet. Iemand die wel navigatie (en de workout) app gebruikt voor een onbekende route met alleen een Apple Watch?

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:03:
Voor de hardlopers; op mijn vakantie adres heb ik een hardlooproute gevonden op de Komoot app. Als ik deze wil volgen moet ik alleen mijn iPhone meenemen. Dat wil ik niet. Iemand die wel navigatie (en de workout) app gebruikt voor een onbekende route met alleen een Apple Watch?
Workoutdoors (app) kun je in principe hiervoor gebruiken. Deze kan een kaart tonen en een GPX file op de kaart laten zien. Je krijgt alleen geen turn by turn aanwijzigen. Mijn ervaring is dat dit prima werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
hk12nl schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:03:
https://footpathapp.com/user-guide/apple-watch/

Met Footpath app krijg je turn by turn navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 23-09 17:47
Mijn series 7 is er na 25 maand plots helemaal mee opgehouden. Omdat ik aan het trainen ben voor een loopwedstrijd heb ik snel een nieuwe nodig, maar nu een 9 kopen lijkt mij niet het goede moment en een ultra is mij te duur. Wat zouden jullie doen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09
jakob schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:59:
Mijn series 7 is er na 25 maand plots helemaal mee opgehouden. Omdat ik aan het trainen ben voor een loopwedstrijd heb ik snel een nieuwe nodig, maar nu een 9 kopen lijkt mij niet het goede moment en een ultra is mij te duur. Wat zouden jullie doen in dit geval?
Over pak en beet 30-50 dagen wordt volgende Watch aangekondigd verwacht ik.
https://buyersguide.macrumors.com/#other

Krijg je hem helemaal niet meer werkend?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
makooy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Over pak en beet 30-50 dagen wordt volgende Watch aangekondigd verwacht ik.
https://buyersguide.macrumors.com/#other

Krijg je hem helemaal niet meer werkend?
Zonder enige waarschuwing helemaal geen werking meer. Enige wat ik gedaan heb deze week was alle dagen wat zwemmen met de watch op vakantie. Erg jammer, helemaal omdat die nog in perfecte staat is en net 1 maand buiten garantie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:01
jakob schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:59:
Even aan je macbook hangen of lader en een forced restart doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
jakob schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:37:
[...]

Zonder enige waarschuwing helemaal geen werking meer. Enige wat ik gedaan heb deze week was alle dagen wat zwemmen met de watch op vakantie. Erg jammer, helemaal omdat die nog in perfecte staat is en net 1 maand buiten garantie…
Anders even kijken op marktplaats om daar een gebruikte te kopen. Die een paar maanden gebruiken en dan met verlies door verkopen, zodra er een nieuwe versie uit is… :/

Of zoals de Belgen zo mooi kunnen zeggen; het leven is geen ponykamp. :)B ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob
Haruhi schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Even aan je macbook hangen of lader en een forced restart doen?
Meerdere laders geprobeerd en zeker al 10 keer de twee knoppen 15 sec ingedrukt gehouden… niks helpt, geen enkel teken van leven meer. Mijn vrouw zei dat ze nog even het apple logo gezien heeft net voor ie overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43

Grin

Ride si sapis.

@jakob
Even naar een Apple Store/APR?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob
Grin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:28:
@jakob
Even naar een Apple Store/APR?
wat kunnen ze nog doen als het buiten garantie is? Ik heb er geen ervaring mee, nog nooit een defecte Apple product gehad, ik gebruik mijn iMac 2011 nog steeds bijvoorbeeld.
Nu goed, ik ga morgen een S7 halen in nieuwstaat met 100% batterij voor 225, we zien wel als de nieuwe modellen er zijn wat ik ermee doe dan. Lijkt mij geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Vraagje.

Alvast bedankt.
Ik heb dit ook wel eens met Apple Podcasts app zelf. Het automatisch overdragen van de AirPods van iPhone naar Watch werkt minder goed dan tussen alle andere devices in mijn ervaring. Spotify heeft idd zo zijn eigen problemen, maar check eerst even of je wel goed met de watch verbonden bent. Via het Airdrop symbool in de settings of in de app kun je handmatig verbinden met je AirPods. Mijn ervaring is dat ik dit helaas in 80% van de gevallen moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0HAN
  • Laatst online: 30-09 22:59
Vraagje.

Alvast bedankt.
Mijn ervaring is dat je naar je `Library` moet gaan, dan klikken op `Downloads` en dan een gedownloade playlist afspelen. Klinkt natuurlijk logisch... maar ik heb de indruk dat het niet goed werkt als je direct de playlist kiest in je Library.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
J0HAN schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:25:
[...]
Mijn ervaring is dat je naar je `Library` moet gaan, dan klikken op `Downloads` en dan een gedownloade playlist afspelen. Klinkt natuurlijk logisch... maar ik heb de indruk dat het niet goed werkt als je direct de playlist kiest in je Library.
Ik doe hetzelfde ook met Apple Music, meest zekere manier om te weten dat je het vanaf je horloge afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Mijn Series 6 is er helaas op vakantie ook mee opgehouden; waarschijnlijk toch niet om moeten laten in het zwembad (met chloor) |:( . Ding blijft in een soort van reboot loop hangen, 10 seconden het apple logo, dan weer uit en zo gaat dat de hele dag door. Iemand dit ook wel eens gehad en dit op de een of andere manier kunnen fixen / oplossen? Uiteraard al beide knoppen ingedrukt gehouden voor die factory reset maar dat mag allemaal niet baten.

Dit filmpje wel gevonden maar dat werkt allemaal (vriezer niet geprobeerd trouwens maar dat lijkt me niet goed) nog niet (zijn advies is om alle stappen minstens 5 keer te herhalen maar dan ben ik de rest van de vakantie wel onder de pannen... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Douwe63 op 02-08-2024 14:57 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.