Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Soms is het inderdaad allemaal heel simpel en hoef je niet meteen druk te gaan maken over consumentenrecht en dat soort zaken.
©2004
Check of exacte locatie voor de Klok app aan staat op je telefoon:hk12nl schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:09:
Mijn compilatie van zon onder en zon op blijft op streepjes staan. Als ik er op druk dan gaat hij wel naar de app. Een restart van zowel de watch als mijn iPhone heeft niet geholpen. Bug van de huidige iOS? Of is er nog een andere manier om deze te 'repareren'?
Instellingen -> Privacy en beveiliging -> Locatievoorzieningen -> Klok -> Exacte locatie
Thx, die stond inderdaad niet aan. Nu wel aangezet, opnieuw opgestart, even gewacht en het is inderdaad opgelost. Kennelijk heeft de laatste update deze veranderd.OneMoreThing schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:30:
[...]
Check of exacte locatie voor de Klok app aan staat op je telefoon:
Instellingen -> Privacy en beveiliging -> Locatievoorzieningen -> Klok -> Exacte locatie
©2004
Ik ben in het verleden gediagnostiseerd met hartritmestoornissen en daar ook aangeholpen, wat tot afgelopen week ook goed ging.
Voelde mij 's ochtends niet goed en twee uur later wekt mijn Watch mij met een partij critical-herrie en -trilling:
Atriumfibrilleren!
Hartfilmpje met de Wacht gemaakt en die gaf het ook aan.
Ambulance met spoed op de stoep en toen uiteraard niks meer aan de hand.
Verpleegkundige mijn 'hartfilmpje' laten zien en hij bevestigde idd dat er atriumfibrilleren te zien is.
Later bij de huisarts:
Tsja, het is natuurlijk een horloge en ik hecht daar geen waarde aan.

Ik was al blij met mijn AW7, maar nu helemaal. Mocht deze stuk gaan, dan komt er zeker een nieuwe!
Hecht de huisarts wel waarde aan de conclusie van de verpleegkundige (al dan wel of niet in combinatie met de melding van je Apple Watch)...?St00mwals schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:35:
Afgelopen week helaas een van de redenen van de aanschaf van mij AW7 af kunnen vinken.
Ik ben in het verleden gediagnostiseerd met hartritmestoornissen en daar ook aangeholpen, wat tot afgelopen week ook goed ging.
Voelde mij 's ochtends niet goed en twee uur later wekt mijn Watch mij met een partij critical-herrie en -trilling:
Atriumfibrilleren!
Verpleegkundige mijn 'hartfilmpje' laten zien en hij bevestigde idd dat er atriumfibrilleren te zien is.
Later bij de huisarts:
Tsja, het is natuurlijk een horloge en ik hecht daar geen waarde aan.![]()
Ik was al blij met mijn AW7, maar nu helemaal. Mocht deze stuk gaan, dan komt er zeker een nieuwe!
Sommigen huisartsen... In sommige gevallen kan je volgens mij beter een elektricien bellen
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Vrijwel Ieder bedrijf dat refubihed aanbied “reset” de accu’s van iPhones en andere Apple producten naar 100procent dmv een tooltje…Aghanim schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:22:
Ik heb 8 weken geleden een 2e hands AW8 gekocht met 97% batterij capaciteit. Deze is nu 91%![]()
Opladen doe ik iedere ochtend tot maximaal 80% (zet een timer gebaseerd op 2% laden per min). Met de originele oplader aangesloten op een originele 20W iPad stekker. Wat gaat hier mis?
Ook hoorde ik van een collega dat haar refubished iPhone van een nep scherm voorzien bleek te zijn; deze was kapot gegaan: scherm koost of los gelaten
Dus ja😵💫 idereen snap dan ook dat we voor de gek worden gehouden: (phonerepairguru op YouTube liet dat zien)
Ik vroeg mij af of er in Nederland wel sportscholen zijn die Gymkit van Apple ondersteunen?
Ik zit op het moment nog bij Basic Fit waar de apparatuur basic is en het steeds drukker wordt maar als er sportscholen zijn waarbij je je Apple Watch kan verbinden met de apparatuur zou dat een extra overweging kunnen zijn voor mij om over te stappen.
Wat een verandering zeg in batterij duur, de 7 lade ik ook omdat ik hem met slapen om heb elke dag op of de volgende ochtend(Neem in de ochtend niet al te veel tijd).
De ultra2 heb ik nu sinds donderdag avond om, geladen tot ongeveer 70% aangezien hij redelijk leeg uit de doos kwam.
Dus 70% was die ingesteld en wel en ging die om de pols ongeveer.
Ik heb van die 70% nu nog 32% om en de watch nog niet af gedaan sinds donderdag avond.
Ik gebruik hem tevens wel zonder extra Esim, dit zal uiteraard ook wel wat batterij extra gebruiken(Dus gewoon als Wifi model).
Ik heb dan wel Always on uit staan aangezien dit op mijn 7 ook uit stond(Dit bespaard best wel wat batterij), en ik vind ook helemaal niet nodig.
En hij heeft bij mij misschien iets minder te doen, aangezien ik zowat alle notificaties op de iphone ook op stil heb(Behalve prive berichten op whatsapp dus geen groeps chats).
Maar geen mail bijv meldingen staat niet op Push, geen weer meldingen van buienalarm ofzo, mac donalds / instagram en weet ik het ga niet alle apps opnoemen haha.
Maar de batterij is zoveel beter in vergelijking met de normale watch, dat ik het toch best wel een leuke upgrade vind
Tevens Coolblue een inruil actie waar ik gebruik van gemaakt heb, waarbij ik 60 euro extra inruilwaarde kreeg(Extra korting verschilt per watch welke je koopt).
Ik kreeg voor mijn 7 110 of 120 euro inruilwaarde, hij zag er goed uit + nog de lader(die toch nooit gebruik erbij zat). + de 60 euro extra nou dat was toch een leuke korting van het aankoopbedrag af
[ Voor 23% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-04-2024 12:04 ]
Gek hoor dat ze het horloge niet geloven…St00mwals schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:35:
Afgelopen week helaas een van de redenen van de aanschaf van mij AW7 af kunnen vinken.
Atriumfibrilleren!
Later bij de huisarts:
Tsja, het is natuurlijk een horloge en ik hecht daar geen waarde aan.![]()
Mijn cardioloog en ook de SEH geloofde mijn horloge en de uitdraai ervan volledig!
De print ervan is zelfs in mijn dossier gestopt!
Ik heb wel esim en always on en ik ben ook zeer tevreden met de gebruiksduur op 1 lading, ik haal echt 3 volle dagen, zelfs met workouts etc etc.Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:33:
Ik heb donderdag toch ook eens verleiding gehad, en een Ultra2 gekocht ter vervanging van mijn bijna 3 jaar oude 7.
Wat een verandering zeg in batterij duur, de 7 lade ik ook omdat ik hem met slapen om heb elke dag op of de volgende ochtend(Neem in de ochtend niet al te veel tijd).
De ultra2 heb ik nu sinds donderdag avond om, geladen tot ongeveer 70% aangezien hij redelijk leeg uit de doos kwam.
Dus 70% was die ingesteld en wel en ging die om de pols ongeveer.
Ik heb van die 70% nu nog 32% om en de watch nog niet af gedaan sinds donderdag avond.
Ik gebruik hem tevens wel zonder extra Esim, dit zal uiteraard ook wel wat batterij extra gebruiken(Dus gewoon als Wifi model).
Ik heb dan wel Always on uit staan aangezien dit op mijn 7 ook uit stond(Dit bespaard best wel wat batterij), en ik vind ook helemaal niet nodig.
En hij heeft bij mij misschien iets minder te doen, aangezien ik zowat alle notificaties op de iphone ook op stil heb(Behalve prive berichten op whatsapp dus geen groeps chats).
Maar geen mail bijv meldingen staat niet op Push, geen weer meldingen van buienalarm ofzo, mac donalds / instagram en weet ik het ga niet alle apps opnoemen haha.
Maar de batterij is zoveel beter in vergelijking met de normale watch, dat ik het toch best wel een leuke upgrade vind.
Tevens Coolblue een inruil actie waar ik gebruik van gemaakt heb, waarbij ik 60 euro extra inruilwaarde kreeg(Extra korting verschilt per watch welke je koopt).
Ik kreeg voor mijn 7 110 of 120 euro inruilwaarde, hij zag er goed uit + nog de lader(die toch nooit gebruik erbij zat). + de 60 euro extra nou dat was toch een leuke korting van het aankoopbedrag af.
Ik denk dat het een stukje leeftijd en onwetendheid/niet willen geloven van mij HA is.Roos79 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:54:
[...]
Gek hoor dat ze het horloge niet geloven…
Mijn cardioloog en ook de SEH geloofde mijn horloge en de uitdraai ervan volledig!
De print ervan is zelfs in mijn dossier gestopt!
@Thalaron ondanks dat je hart veel stroom geleid ga ik de volgende keer niet naar de elektriciën
Ja ik snapte ook wel dat mijn watch7 bijna 3 jaar oud was, dus de batterij duur ook niet echt heel geweldig meer was.maharens schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:44:
[...]
Ik heb wel esim en always on en ik ben ook zeer tevreden met de gebruiksduur op 1 lading, ik haal echt 3 volle dagen, zelfs met workouts etc etc.
Maar ook dan heb ik het met mijn Watch 2,5,7 nooit langer dan 2 dagen volgehouden, en dan hield ik ze ook toen nooit om tijdens het slapen(Uiteindelijk de 7 dan wel).
Dus ik was aan twijfelen of ik ging wachten op de Watch10, zeker nu erg veel geruchten over bloeddruk of iets komen. en tja je wel iets speciaals mag verwachten van de Watch10.
Maar ik liep de Coolblue in en was eigenlijk gelijk verkocht, ik dacht zo kan je blijven wachten anders.
Los van de batterijcapaciteit vind ik nu de Ultra ook vele malen mooier. Het is heel even wennen, maar ik vind dat opstaande randje mooier dan de afgeronde hoeken van een 'normale'.Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:11:
[...]
Ja ik snapte ook wel dat mijn watch7 bijna 3 jaar oud was, dus de batterij duur ook niet echt heel geweldig meer was.
Maar ook dan heb ik het met mijn Watch 2,5,7 nooit langer dan 2 dagen volgehouden, en dan hield ik ze ook toen nooit om tijdens het slapen(Uiteindelijk de 7 dan wel).
Dus ik was aan twijfelen of ik ging wachten op de Watch10, zeker nu erg veel geruchten over bloeddruk of iets komen. en tja je wel iets speciaals mag verwachten van de Watch10.
Maar ik liep de Coolblue in en was eigenlijk gelijk verkocht, ik dacht zo kan je blijven wachten anders.
Ja klopt en het is ook weer eens wat anders na al die jaren, ik vind het nu ook wel wat mooier.maharens schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:35:
[...]
Los van de batterijcapaciteit vind ik nu de Ultra ook vele malen mooier. Het is heel even wennen, maar ik vind dat opstaande randje mooier dan de afgeronde hoeken van een 'normale'.
Voor het echte sporten is de Garmin sowieso beter, ook met de body battery, het voorstellen van trainingsschema's etc. Ik hoop dat Apple daar nog verder op inzet.giantgiantus schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:58:
De batterijduur van de Apple Watch Ultra vind ik maar matig. Gisteren 13 uur op de fiets en dat houdt dat ding niet vol. Nog steeds geen Apple apparaat wat echt ook voor langere sportevenementen werkt. Heeft Garmin wel beter voor mekaar.
Ik verwacht dat iedereen die dit soort tijden fiets een dedicated fietscomputer heeft.giantgiantus schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:58:
De batterijduur van de Apple Watch Ultra vind ik maar matig. Gisteren 13 uur op de fiets en dat houdt dat ding niet vol. Nog steeds geen Apple apparaat wat echt ook voor langere sportevenementen werkt. Heeft Garmin wel beter voor mekaar.
Hier in het begin ook gefietst en genavigeerd met de apple watch maar een fietscomputer werkt hierin veel beter.
Een gevaarlijke uitspraak 'echte sporten', ik zou er eerder langdurig sporten van maken vooraleer je op sommigen hun gevoelige teentjes gaat trappenCyleo schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:05:
[...]
Voor het echte sporten is de Garmin sowieso beter, ook met de body battery, het voorstellen van trainingsschema's etc. Ik hoop dat Apple daar nog verder op inzet.
Haha idd, ik denk dat ik het als nepsporter wel durf op te nemen tegen 90% van garmin gebruikers die echt sportenRigolleM schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:51:
[...]
Een gevaarlijke uitspraak 'echte sporten', ik zou er eerder langdurig sporten van maken vooraleer je op sommigen hun gevoelige teentjes gaat trappen
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zeker. Heb gewoon Garmin fietscomputer. Maar had als backup watch aangezet en schermpje uit. Ik vind dat zo’n apparaatje dat toch makkelijk zou moeten halen. Teleurstellend wel.Tinusvolkel schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:43:
[...]
Ik verwacht dat iedereen die dit soort tijden fiets een dedicated fietscomputer heeft.
Hier in het begin ook gefietst en genavigeerd met de apple watch maar een fietscomputer werkt hierin veel beter.
Na enorm veel gelezen te hebben over allerlei fitness trackers blijven de FitBit Charge 6 en de Apple Watch gen9 voor mij over.
Noot bij; ik zou beide aan de rechterpols dragen omdat ik links een mechanisch horloge draag en blijf dragen.
Mijn pro's voor de FitBit:
- Langere batterijduur
- kleiner en lichter
- Focus op activity
Nadelen:
- Google based (heb een iPhone 15 pro)
- Kleiner scherm dus notificaties vrij onzinnig
- Betalen voor volledig gebruik (€7,99 pm)
Pro voor de Apple Watch:
- Veelzijdiger
- Apple eco systeem
Nadelen:
- Groter en zwaarder
- Batterijduur
Prijs is niet zo van belang.
Het gaat mij voornamelijk over het tracken van beweging. Desondanks kan ik geen keuze maken. Wellicht hier iemand de doorslag?
The best is yet to come
Wat wil je er mee gaan doen? Tracken van gezondheid (verzamelen van data)? Dan kan ik je de Apple Watch van harte aanbevelen.Dean Martin schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:19:
Ordinaire crosspost uit het Fitbit topic dat redelijk dood is:
Na enorm veel gelezen te hebben over allerlei fitness trackers blijven de FitBit Charge 6 en de Apple Watch gen9 voor mij over.
Noot bij; ik zou beide aan de rechterpols dragen omdat ik links een mechanisch horloge draag en blijf dragen.
Mijn pro's voor de FitBit:
- Langere batterijduur
- kleiner en lichter
- Focus op activity
Nadelen:
- Google based (heb een iPhone 15 pro)
- Kleiner scherm dus notificaties vrij onzinnig
- Betalen voor volledig gebruik (€7,99 pm)
Pro voor de Apple Watch:
- Veelzijdiger
- Apple eco systeem
Nadelen:
- Groter en zwaarder
- Batterijduur
Prijs is niet zo van belang.
Het gaat mij voornamelijk over het tracken van beweging. Desondanks kan ik geen keuze maken. Wellicht hier iemand de doorslag?
©2004
Eigenlijk louter de hoeveelheid stappen/beweging/hartslag/slaapritme.hk12nl schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:01:
[...]
Wat wil je er mee gaan doen? Tracken van gezondheid (verzamelen van data)? Dan kan ik je de Apple Watch van harte aanbevelen.
De rest is bijzaak. Daarom dat ik het idee heb dat de Apple nogal overkill is. Maar goed, wat is daar mis mee
Ik draag dan wel 2 horloges. Dat houdt me ook wel tegen.
The best is yet to come
Voor die zaken is de Apple Watch een goede aanwinst. Ik snap echter wel je afweging als je al een horloge hebt. Dan zou ik zelf toch meer voor een armband achtige tracker gaan. Helaas zijn die er niet van AppleDean Martin schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:01:
[...]
Eigenlijk louter de hoeveelheid stappen/beweging/hartslag/slaapritme.
De rest is bijzaak. Daarom dat ik het idee heb dat de Apple nogal overkill is. Maar goed, wat is daar mis mee![]()
©2004
Is een Oura ring (of een nadere natuurlijk) niets iets voor jou dan? Doet de tracking maar zonder extra ding aan je pols.Dean Martin schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:01:
[...]
Eigenlijk louter de hoeveelheid stappen/beweging/hartslag/slaapritme.
De rest is bijzaak. Daarom dat ik het idee heb dat de Apple nogal overkill is. Maar goed, wat is daar mis mee![]()
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Vind ik persoonlijk niet prettig.Kassad schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:57:
[...]
Is een Oura ring (of een nadere natuurlijk) niets iets voor jou dan? Doet de tracking maar zonder extra ding aan je pols.
The best is yet to come
Heb de AW S9 net besteld. Toevallig 11% korting op Amazon.hk12nl schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:01:
[...]
Wat wil je er mee gaan doen? Tracken van gezondheid (verzamelen van data)? Dan kan ik je de Apple Watch van harte aanbevelen.
The best is yet to come
Even een tip, mijn Watch (series 7, 41mm) ging vanochtend om 08:00 van de lader. Daarna een hike van ruim 5 uur gedaan vandaag, met als totale tijd 5:40 inclusief pauzes. Batterij staat nu om 19:00u op 57%. Fietstocht van 13 uur hou je met de ultra dus makkelijk vol. Hoe?giantgiantus schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:58:
- zet low power mode aan
- zet cinema mode aan zodat het scherm alleen aan gaat als je het aantikt.
- Op de ultra (en series 8/9) kun je ook nog in de workout app instellen dat hij minder vaak gps/hartslag meet zodat de batterij nog langer mee gaat.
Apple adverteert met die low power mode 15 uur workout op de ultra, maar met bovenstaande 3 settings aan denk ik dat zelfs 20 uur mogelijk zou moeten zijn aangezien ik zelf met een S7 met batterij kwaliteit van 80% al 10-12 uur kan halen op deze manier.
youtube.com/@hisrep
Een externe app is prima, liefst wel zonder abonnement maar betalen voor de app is een punt.
ActivityTracker kan het, zijn er nog andere?
[ Voor 13% gewijzigd door Dean Martin op 03-05-2024 21:41 ]
The best is yet to come
Ik gebruik daar StepsApp voor: https://apps.apple.com/nl...tappenteller/id1037595083Dean Martin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:27:
Heeft iemand een goede tip hoe ik het aantal stappen dat ik heb gezet en de totale verbruikte calorieën (dus niet alleen van de stappen) op een wijzerplaat kan tonen? Ik kan de 3 ringen toevoegen maar dan mis ik de stappen.
Een externe app is prima, liefst wel zonder abonnement maar betalen voor de app is een punt.
Thanks!Kassad schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:03:
[...]
Ik gebruik daar StepsApp voor: https://apps.apple.com/nl...tappenteller/id1037595083
Zie nu dat ik 33 stappen heb gezet, tijdens het slapen. Dat is wel erg matig dat 'ie dat doet.
The best is yet to come
Gebruik je slaap focus? Want dan doet-ie dat niet meer. Blijft-ie ook lekker stil, display gaat niet aan en je hebt een wekker om je polsDean Martin schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:00:
[...]
Thanks!
Zie nu dat ik 33 stappen heb gezet, tijdens het slapen. Dat is wel erg matig dat 'ie dat doet.
Ja, staat aan. Maar toch 33 stappen gemeten.Kassad schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:26:
[...]
Gebruik je slaap focus? Want dan doet-ie dat niet meer. Blijft-ie ook lekker stil, display gaat niet aan en je hebt een wekker om je pols
The best is yet to come
Kom je er eindelijk achter dat je slaapwandeldDean Martin schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:43:
[...]
Ja, staat aan. Maar toch 33 stappen gemeten.
Bing
Haha, 15 stappen naar de koelkast
Maar ik gebruik PedometerDean Martin schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:43:
[...]
Ja, staat aan. Maar toch 33 stappen gemeten.
Bing
Ik gebruik Duffy.Dean Martin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:27:
Heeft iemand een goede tip hoe ik het aantal stappen dat ik heb gezet en de totale verbruikte calorieën (dus niet alleen van de stappen) op een wijzerplaat kan tonen? Ik kan de 3 ringen toevoegen maar dan mis ik de stappen.
De hier genoemde Pedometer loopt niet gelijk met de Activiteiten app. Dat kan mijn brein niet aan.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Na jouw bericht ook Duffy geïnstalleerd naast Pedometer die ik al in gebruik had. Beide wisselen elkaar af in hoe actueel ze zijn. Dus doen het op dat vlak even goed (of slecht). Pedometer gebruikt overigens gewoon de data uit de Health-app. Omdat Pedometer net even wat meer (en betere) complicaties heeft, krijgt die wat mij betreft de voorkeur.Serena schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:22:
[...]
Ik gebruik Duffy.
De hier genoemde Pedometer loopt niet gelijk met de Activiteiten app. Dat kan mijn brein niet aan.
Maar ik blijf er bij; dit zou een standaard feature moeten zijn op de Apple Watch.
Ik kan hier dus niet tegen. Eerste twee exact gelijk en dan komt Pedometer om de hoek._AN schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:47:
[...]
Na jouw bericht ook Duffy geïnstalleerd naast Pedometer die ik al in gebruik had. Beide wisselen elkaar af in hoe actueel ze zijn. Dus doen het op dat vlak even goed (of slecht). Pedometer gebruikt overigens gewoon de data uit de Health-app. Omdat Pedometer net even wat meer (en betere) complicaties heeft, krijgt die wat mij betreft de voorkeur.
/f/image/bYfuEPbOeK1pQFnNPfjpG5V9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/w5GZAKGri0yIo0s3Cy9vCZuK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kwHuctwBT4eV1Ce5Y7yDZ9qn.png?f=fotoalbum_large)
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat is wel gek. Heb je Pedometer ook op je telefoon staan? Ik alleen op mijn horloge. Volgens mij meet de app niks, maar leest het alleen uit. Maar misschien is het anders al die op je telefoon is geïnstalleerd?Serena schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:14:
[...]
Ik kan hier dus niet tegen. Eerste twee exact gelijk en dan komt Pedometer om de hoek.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat synchroniseren doet hij volgens mij alleen als de watch aan de oplader ligt en verbonden is met je iPhone. Heb je dat al geprobeerd?Talkshowhost schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:03:
Ik heb nu een paar dagen de Ultra 2 en wat is dat een mooie vooruitgang ten opzichte van mijn twee voorgaande Apple Watches. Alleen blijf ik met een probleem zitten dat ik geen muziek kan synchroniseren met de Watch, dit werkte wel vlekkeloos met mijn voorgaande Watches. Via de Watch app selecteer ik een afspeellijst die ik wil toevoegen aan mijn Watch en uiteindelijk gebeurt er niets en krijg ook geen foutmelding. Ik heb al een keer de Watch helemaal opnieuw ingesteld, ook geen oplossing. Voor de rest werkt alles correct.
Uiteraard heb ik dat gedaan.OneMoreThing schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:30:
[...]
Dat synchroniseren doet hij volgens mij alleen als de watch aan de oplader ligt en verbonden is met je iPhone. Heb je dat al geprobeerd?
Even een update.
Afgelopen week ben ik naar de A-Mac winkel geweest en daar hadden ze ook niet direct een oplossing behalve een reset van het horloge, dit hielp uiteraard niet. Maar op magische wijze werkte de synchronisatie op zaterdag ineens wel. Probleem lijkt dus opgelost.
[ Voor 32% gewijzigd door Talkshowhost op 20-05-2024 08:49 ]
Daarom heb ik ervoor gekozen om muiltisim te activeren op mijn AW. Kan ik gewoon gaan lopen en sporten zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik de helft van mijn nummers niet kan afspelen. En bijkomend voordeel, ben je ook nog eens bereikbaar mocht het nodig zijn zonder je telefoon mee te hoeven sleuren.Cyleo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:38:
Dat syncen werkt altijd een beetje 'magisch'. Zelfde heb ik met offline podcasts. Het is altijd een verassing wat er gedownload is als ik aan mijn rondje begin
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Ik heb nu ook dit exact zelfde probleem. ECG wil geen goede meting meer doen. Bij mij hebben ze nu ook aangeboden dat ik hem kan opsturen. De garantie is in februari verlopen maar ze zeiden dat het nog wel kosteloos kon vanwege EU.Phoolie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:15:
[...]
En ondertussen een nieuwe ontvangen. Zijn 2 minuten bezig geweest en toen kreeg ik al de melding dat hij omgewisseld zou worden.
Mijn broertje had ook een niet werkende ECG, bij hem wouden ze niet vervangen, ze hadden roest in de speaker gevonden. Wel bijzonder voor een apparaat die tegen water zou moeten kunnen.
Ben benieuwd of ze uiteindelijk nog iets vinden of moeilijk gaan doen. Watch heeft geen (zichtbare) schade. Vervangen zou mooi zijn
Als ze iets vinden zullen ze het ongetwijfeld daar op gooien. Dat was bij mijn broertje ook, die had roest bij de speaker, dat was een reden om niet te vervangen. Vinden ze niks, dan krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe.cracking cloud schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:25:
[...]
Ik heb nu ook dit exact zelfde probleem. ECG wil geen goede meting meer doen. Bij mij hebben ze nu ook aangeboden dat ik hem kan opsturen. De garantie is in februari verlopen maar ze zeiden dat het nog wel kosteloos kon vanwege EU.
Ben benieuwd of ze uiteindelijk nog iets vinden of moeilijk gaan doen. Watch heeft geen (zichtbare) schade. Vervangen zou mooi zijn
Mijn Watch series 7 kan een vervanging gebruiken, omdat hij snel leeg is en de health is 79%.
Voornamelijk hoe lang je 'm echt kwijt zal zijn en of het sneller gaat via de store bijvoorbeeld.
Hij is uit de garantie, dus ik verwacht de standaard reparatiekosten van de batterij vervanging en waarschijnlijk krijg je een gerefurbished apparaat terug.
Ik twijfel om te upgraden naar een Ultra 2 of dus deze te laten repareren, gezien het een Stainless Steel is (die heeft dan ook weer z'n charmes
[ Voor 14% gewijzigd door SeanB89 op 30-05-2024 10:53 ]
Ze kunnen geen batterij vervangen in een Watch.SeanB89 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:52:
Heeft iemand ervaring met de proces van het laten vervangen van een Apple Watch batterij zonder Apple Care?
Mijn Watch series 7 kan een vervanging gebruiken, omdat hij snel leeg is en de health is 79%.
Voornamelijk hoe lang je 'm echt kwijt zal zijn en of het sneller gaat via de store bijvoorbeeld.
Hij is uit de garantie, dus ik verwacht de standaard reparatiekosten van de batterij vervanging en waarschijnlijk krijg je een gerefurbished apparaat terug.
Ik twijfel om te upgraden naar een Ultra 2 of dus deze te laten repareren, gezien het een Stainless Steel is (die heeft dan ook weer z'n charmes)
Weet je het zeker of is dit alleen voor Amerika: https://support.apple.com/watch/repairi2Paq schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:42:
[...]
Ze kunnen geen batterij vervangen in een Watch.
https://www.iculture.nl/a...bedrag%20is,%2D%20(was%20€99%2C%2D)i2Paq schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:42:
[...]
Ze kunnen geen batterij vervangen in een Watch.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Maar dit kan de eerste de beste winkel je allemaal ook vertellen, toch?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De eerste beste winkel is in het centrum van Amsterdam. Dan ben ik liever benieuwd of iemand hier ervaringen met dit proces heeft en wat de doorlooptijd van dit alles is. Ik verwacht dat ze inderdaad een gerefurbished horloge geven i.t.t. een reparatie en dan is het z'n geld wellicht ook wel iets meer waard.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:55:
Ze noemen het zelf 'batterij service' maar geven wel een prijs indicatie.
Maar dit kan de eerste de beste winkel je allemaal ook vertellen, toch?
Ik heb voor 2 van mijn Apple Watches de batterij service gedaan in Amsterdam. De original werd on the spot vervangen door een nieuwe. Maar 2 jaar geleden was het operationele proces veranderd en hebben ze geen watches meer op voorraad om te swappen. Dus toen moest ik een week later terug komen voor een nieuwe series 4. Heb toen gevraagd of dit een refurbished horloge was, maar de medewerker verzekerde me dat dit niet het geval was.SeanB89 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:43:
[...]
De eerste beste winkel is in het centrum van Amsterdam. Dan ben ik liever benieuwd of iemand hier ervaringen met dit proces heeft en wat de doorlooptijd van dit alles is. Ik verwacht dat ze inderdaad een gerefurbished horloge geven i.t.t. een reparatie en dan is het z'n geld wellicht ook wel iets meer waard.
Al met al ben ik zeer positief over deze service. Als je ver van Amsterdam woont is het wellicht wat onhandig dat je 2 keer langs moet. 1e keer voor diagnose en daarna nog een keer de nieuwe ophalen.
Als je niet in de buurt van een winkel woont, kan je het ook nog via Apple Support doen, dan komen ze je watch ophalen en brengen ze hem ook netjes weer terug. Mijn ervaring is dat je 1 a 2 dagen later al bevestiging krijgt van wat er geconstateerd is, na akkoord geven op de reparatie (was bij mij niet nodig ivm garantie) heb je de nieuwe Watch 1 a 2 dagen later al weer thuis.CHRlS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:07:
[...]
Ik heb voor 2 van mijn Apple Watches de batterij service gedaan in Amsterdam. De original werd on the spot vervangen door een nieuwe. Maar 2 jaar geleden was het operationele proces veranderd en hebben ze geen watches meer op voorraad om te swappen. Dus toen moest ik een week later terug komen voor een nieuwe series 4. Heb toen gevraagd of dit een refurbished horloge was, maar de medewerker verzekerde me dat dit niet het geval was.
Al met al ben ik zeer positief over deze service. Als je ver van Amsterdam woont is het wellicht wat onhandig dat je 2 keer langs moet. 1e keer voor diagnose en daarna nog een keer de nieuwe ophalen.
[ Voor 99% gewijzigd door PeaceNlove op 31-05-2024 09:40 ]
Mag je dan in de tussentijd tussen de twee bezoeken de oude Watch houden? Ik vraag dit voor mijn ringen een vriendCHRlS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:07:
[...]
Ik heb voor 2 van mijn Apple Watches de batterij service gedaan in Amsterdam. De original werd on the spot vervangen door een nieuwe. Maar 2 jaar geleden was het operationele proces veranderd en hebben ze geen watches meer op voorraad om te swappen. Dus toen moest ik een week later terug komen voor een nieuwe series 4. Heb toen gevraagd of dit een refurbished horloge was, maar de medewerker verzekerde me dat dit niet het geval was.
Ja, hoor. Je vriend kan zijn ringen gewoon vullen want je levert je oude pas in als je de nieuwe ophaalt ;-)PeaceNlove schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:39:
[...]
Mag je dan in de tussentijd tussen de twee bezoeken de oude Watch houden? Ik vraag dit voor mijn ringen een vriend
freshy98 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:54:
[...]
Weet je het zeker of is dit alleen voor Amerika: https://support.apple.com/watch/repair
Wordt de batterij vervangen of wordt de Watch omgeruild?
Ik lees namelijk overal dat laatste.
[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 31-05-2024 11:35 ]
In mijn ervaring worden watches altijd vervangen. iPhones en iPads wordt soms nieuwe batterij geplaatst, maar ook soms volledig vervangen.i2Paq schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:31:
[...]
[...]
Wordt de batterij vervangen of wordt de Watch omgeruild?
Vermoed dat watches vervangen worden in verband met het waterdicht maken. Is waarschijnlijk meer risico dat dat een keer mis gaat als dat in de store gedaan moet worden.
[ Voor 20% gewijzigd door CHRlS op 31-05-2024 11:37 ]
Nou dat vind ik ook fijn om te horen. Ik wil het liefst mijn watch namelijk zoveel mogelijk behouden en als het dan twee bezoeken zijn en ik mijn watch in de tussentijd kan houden, dan vind ik het wel een prettigere service dan ‘m een paar weken kwijt te zijn.CHRlS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:57:
[...]
Ja, hoor. Je vriend kan zijn ringen gewoon vullen want je levert je oude pas in als je de nieuwe ophaalt ;-)
Dank voor het delen van je ervaring!
Die winkel gewoon even bellen, bedoelde ik.SeanB89 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:43:
[...]
De eerste beste winkel is in het centrum van Amsterdam. Dan ben ik liever benieuwd of iemand hier ervaringen met dit proces heeft en wat de doorlooptijd van dit alles is. Ik verwacht dat ze inderdaad een gerefurbished horloge geven i.t.t. een reparatie en dan is het z'n geld wellicht ook wel iets meer waard.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 02-06-2024 12:13 ]
Ik heb voor het sporten een Garmin Epix en sinds gisteren heb ik een Apple Watch Ultra2, welke ik voor dagelijks gebruik wil dragen.
Deze ochtend een run gedaan met de Garmin. Nu kan ik op de Ultra2 niet de stappen zien die ik met de Garmin gemaakt heb.
In de Health app op de iPhone zie ik deze wel.
Hoe zorg ik ervoor dat ik op de Ultra2 alle stappen zichtbaar maakt die gemaakt zijn met Garmin en Apple?
Zelf gebruik ik voor het hardlopen de NRC app (Nike Run Club). In deze app zie ik wat ik uiteindelijk heb gelopen. Voor mij geeft deze voldoende info. Ongetwijfeld zullen er betere running apps zijn. Ik heb geen ervaring met de ingebouwd workout app, dus weet niet of deze ook de route laat zien.Noclaim71 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik kan het iig niet vinden:
Ik heb voor het sporten een Garmin Epix en sinds gisteren heb ik een Apple Watch Ultra2, welke ik voor dagelijks gebruik wil dragen.
Deze ochtend een run gedaan met de Garmin. Nu kan ik op de Ultra2 niet de stappen zien die ik met de Garmin gemaakt heb.
Hoe zorg ik ervoor dat ik op de Ultra2 alle stappen zichtbaar maakt die gemaakt zijn met Garmin en Apple?
Ik ben geen gebruiker van Garwin, maar dit kon ik vinden.Noclaim71 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
Go to Garmin Connect app.
Select 'more' on the right of the bottom navigation.
Select Settings.
Select Connected Apps.
Select Apple Health and ensure that its connected.
zoek even in het Engels er valt genoeg over te vinden
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Als het zo eenvoudig was, had ik het al gevondenMontana schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:12:
[...]
Ik ben geen gebruiker van Garwin.....
zoek even in het Engels er valt genoeg over te vinden
stappen vanuit Garmin connect worden keurig in de Fitness en Health app geregistreerd, maar ze worden niet opgeteld bij de stappen die de ringen op de apple watch weergeeft.
En ik kan me niet voorstellen dat ik een unieke situatie heb

Ik denk wel dat er weinig 2 verschillende smart watches zullen hebben, ze zullen er zijn maar niet veelNoclaim71 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:07:
[...]
Als het zo eenvoudig was, had ik het al gevonden![]()
stappen vanuit Garmin connect worden keurig in de Fitness en Health app geregistreerd, maar ze worden niet opgeteld bij de stappen die de ringen op de apple watch weergeeft.
Ik heb hier in het verleden ook veel gezeur mee gehad, echter toen ging het over calorieën en minuten actief die niet werden bijgewerkt. Ik heb het echter nooit kunnen oplossen en uiteindelijk toch maar volledig de stap gemaakt naar Apple Watch.Noclaim71 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:07:
[...]
Als het zo eenvoudig was, had ik het al gevonden![]()
Met name voor de betere batterijduur overweeg ik om op termijn over te stappen naar de toekomstige Ultra 3. Voor de huidige Ultra wordt geadverteerd met 36 uur. Hoe ervaren de huidige Ultra-gebruikers hun batterijduur in de praktijk? Ik vraag me af of dit zo simpel is als ongeveer 2x die van de reguliere, of dat dit minder simpel is.
Dat laatste is het geval. Ze sturen een vervangend exemplaar op.Phoolie schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:56:
[...]
Als ze iets vinden zullen ze het ongetwijfeld daar op gooien. Dat was bij mijn broertje ook, die had roest bij de speaker, dat was een reden om niet te vervangen. Vinden ze niks, dan krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe.
Mijn Ultra 2 gaat 3 dagen mee met normaal gebruik, dus veel langer dan Apple zelf aangeeft.Jixreme schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:04:
Ik gebruik nu een kleine twee jaar de AWS8. Blij mee, maar het enige punt blijft de batterijduur. Doordat ik sowieso geen AoD gebruik en veel notificaties liever op m’n iPhone dan AW ontvang, gaat de batterij ipv de geadverteerde 18 uur zo’n 45 uur mee. Wel blijft het een dagelijks dingetje om rekening mee te houden.
Met name voor de betere batterijduur overweeg ik om op termijn over te stappen naar de toekomstige Ultra 3. Voor de huidige Ultra wordt geadverteerd met 36 uur. Hoe ervaren de huidige Ultra-gebruikers hun batterijduur in de praktijk? Ik vraag me af of dit zo simpel is als ongeveer 2x die van de reguliere, of dat dit minder simpel is.
Ik laad de UWA2 een keer per 2 dagen op, waarbij ik typisch nog iets van 30%-40% overheb. Tijdens deze dagen heb ik of gefitnest of ben ik minimaal 45 minuten aan het wandelen geweest waarbij GPS aanstaat.Jixreme schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:04:
Ik gebruik nu een kleine twee jaar de AWS8. Blij mee, maar het enige punt blijft de batterijduur. Doordat ik sowieso geen AoD gebruik en veel notificaties liever op m’n iPhone dan AW ontvang, gaat de batterij ipv de geadverteerde 18 uur zo’n 45 uur mee. Wel blijft het een dagelijks dingetje om rekening mee te houden.
Ik heb het zelfde heb veel notificaties uit, always on uit en ik doe 3 dagen met mijn Ultra2 met dag en nacht omhouden.Jixreme schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:04:
Met slapen houd ik dan ook met een externe app Autosleep mijn slaapgedrag bij, dus ik ben zeer te blij met de batterij duur met mijn ultra 2(Die vervanging had voor mijn watch7).
Kort en bondig: dat is niet mogelijk.Noclaim71 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
Ik gebruik Pedometer++ op mijn Watch.Noclaim71 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
Je hebt ook Duffy.
Geen idee of dit is wat je zoekt?
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat dit geen bug is maar een feature. Volgens mij leveren je smart watches input voor Apple Gezondheid op je iPhone. Op je iPhone heb je dan het totaal, op de smartwatches het subtotaal wat je met dat apparaat gedaan hebt.Noclaim71 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
Misschien kun je iets met Apple Opdrachten. Daarin kun je gezondheidswaarden opvragen en dan type stappen met bron jouw watch of andere bronnen. Deze opdracht kun je ook op de Ultra2 starten.Noclaim71 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
[ Voor 3% gewijzigd door Zapato op 04-06-2024 17:20 ]
Zelf overweeg ik de aanschaf van een Apple Watch. Ik zag dat er versies zijn met LTE en Wifi, en sommigen met enkel Wifi. Ik vroeg mij het volgende af: als mijn iPhone in huis ligt en verbonden is met Wifi, maar ik draag mijn Apple Watch zonder LTE buiten in de tuin waar ook Wifi is, krijg ik dan notificaties op de Apple Watch door? Of komen notificaties enkel als iPhone en Watch in elkaars buurt zijn (op basis van bluetooth)? Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door H1MSELF1SH op 05-06-2024 09:35 ]
Maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Mijn watch zegt dat hij verbonden is met het gsm netwerk als mijn telefoon niet verbonden is of uit staat. Maar ik kan niemand bellen of gebeld worden. Heeft iemand een idee waarom dat is? Want sinds ik de e-sim heb laat ik steeds vaker de telefoon thuis, maar soms ben ik dagen weg en dan is schijnbaar de batterij van de telefoon leeg en dan kan ik ook meteen niks meer met mijn watch. Rete irritant.
Voor de zekerheid, je hebt wel een actief esim abonnement?Yzord schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:32:
Ik heb toch even een vraagje waar ik me enorm aan stoor. Ik heb een Apple watch Ultra met e-sim en deze werkt niet (de e-sim dus) als mijn telefoon niet aan staat of niet verbonden is met het gsm netwerk. Terwijl ik van meerdere personen hoor (en lees) dat ik gebeld moet kunnen worden als mijn telefoon uit staat.
Maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Mijn watch zegt dat hij verbonden is met het gsm netwerk als mijn telefoon niet verbonden is of uit staat. Maar ik kan niemand bellen of gebeld worden. Heeft iemand een idee waarom dat is? Want sinds ik de e-sim heb laat ik steeds vaker de telefoon thuis, maar soms ben ik dagen weg en dan is schijnbaar de batterij van de telefoon leeg en dan kan ik ook meteen niks meer met mijn watch. Rete irritant.
De duosim
Bij een duosim krijg je 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Die kan je dan in 2 apparaten doen, bijvoorbeeld in een smartphone en een carkit.
Goed om te weten: de 2 simkaarten kan je niet tegelijk gebruiken. Zet het ene apparaat uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken.
Duosim aanvragen? Bel ons dan.
https://www.kpn.com/servi...de#3UyYq9sQRnLPLKoGJgftcM
Duo sims werd dan nog wel eens gebruikt, door 2de sim in een tablet te doen bijv.
Echter zou je wel bereikbaar dan moeten zijn, dus het is een beetje vreemd.
[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-06-2024 18:13 ]
Ga op je Ultra naar "Instellingen" en dan naar "algemeen". Selecteer "Info". Scroll tot je "ICCID" ziet. Staat daar een nummer dat begint met "8931"?Yzord schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:32:
Ik heb toch even een vraagje waar ik me enorm aan stoor. Ik heb een Apple watch Ultra met e-sim en deze werkt niet (de e-sim dus) als mijn telefoon niet aan staat of niet verbonden is met het gsm netwerk. Terwijl ik van meerdere personen hoor (en lees) dat ik gebeld moet kunnen worden als mijn telefoon uit staat.
Huh, daar staat 'Geen simkaart'Haga schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:23:
[...]
Ga op je Ultra naar "Instellingen" en dan naar "algemeen". Selecteer "Info". Scroll tot je "ICCID" ziet. Staat daar een nummer dat begint met "8931"?
Ik heb toch echt multisim besteld toentertijd en staat ook zo in de kpn app als zodanig.Carlos0_0 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:11:
Lijkt er meer op dat jij dan een duo sim heb, echter is dit is dit voor fysieke sims.
De duosim
Bij een duosim krijg je 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Die kan je dan in 2 apparaten doen, bijvoorbeeld in een smartphone en een carkit.
Goed om te weten: de 2 simkaarten kan je niet tegelijk gebruiken. Zet het ene apparaat uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken.
Duosim aanvragen? Bel ons dan.
https://www.kpn.com/servi...de#3UyYq9sQRnLPLKoGJgftcM
Duo sims werd dan nog wel eens gebruikt, door 2de sim in een tablet te doen bijv.
Echter zou je wel bereikbaar dan moeten zijn, dus het is een beetje vreemd.
Dan is het activeren van je huidige e-sim voor je Ultra niet goed gegaan.
Advies: neem contact op met je provider. “Huidige e-sim laten stoppen/ verwijderen. Nieuwe e-sim aanvragen en geef bij het activeren van de nieuwe e-sim het systeem tijd om te activeren.
En weet je wat maf is, ik zeg net tegen mijn vrouw die thuis komt "moet je kijken, als ik naar info ga op mijn watch, staat er Geen simkaart". Drie keer raden wat er nu wel staatHaga schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:48:
[...]
Dan is het activeren van je huidige e-sim voor je Ultra niet goed gegaan.
Advies: neem contact op met je provider. “Huidige e-sim laten stoppen/ verwijderen. Nieuwe e-sim aanvragen en geef bij het activeren van de nieuwe e-sim het systeem tijd om te activeren.

Dus telefoon uitgezet en haar laten bellen naar mijn nummer, maar helaas meteen voicemail.
EDIT: en na het uitzetten van mijn voicemail kan ik bellen en gebeld worden als de telefoon uitstaat. Beetje weird weer
[ Voor 7% gewijzigd door Yzord op 05-06-2024 22:01 ]
Ik heb momenteel een zakelijk Vodafone abbo waar ik verder geen beheerrechten heb, dit wordt volledig beheerd door mijn werk. De beheerder van mijn werk geeft ook aan dat ze geen Dual Sim leveren op mijn abbo.
Wat zijn nu nog mijn mogelijkheden om dit voor mekaar te krijgen? Kan ik gewoon een extra sim aanvragen via T-mobile of Vodafone die ik als eSim koppel op mijn iPhone en aan de Watch? Of werkt dat niet/is niet handig? Hoor graag jullie inzicht.
Ik denk dat je dit wel kan doen maar dan heb je een prive nummer erbij, sowieso beter idee lijkt mij maar goed prive en zakelijk gescheiden houden een beetjetescione schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:53:
Ik heb sinds deze week een Apple Watch Ultra 2. Wil graag de 4G functionaliteit activeren maar ik raak een beetje verstrikt in de verschillend bronnen op internet hoe ik dit moet activeren.
Ik heb momenteel een zakelijk Vodafone abbo waar ik verder geen beheerrechten heb, dit wordt volledig beheerd door mijn werk. De beheerder van mijn werk geeft ook aan dat ze geen Dual Sim leveren op mijn abbo.
Wat zijn nu nog mijn mogelijkheden om dit voor mekaar te krijgen? Kan ik gewoon een extra sim aanvragen via T-mobile of Vodafone die ik als eSim koppel op mijn iPhone en aan de Watch? Of werkt dat niet/is niet handig? Hoor graag jullie inzicht.
Het idee dat je watch 4g heeft is juist dat je telefonisch bereikbaar ben(Met het zelfde nummer), en die enkele app die apart op de watch kan draaien kan bedienen(Whatsapp bijv dus niet).
Ok dus het zou kunnen. En idd een eigen abbo ernaast kan helemaal geen kwaad, helemaal omdat de data een beetje geknepen is op de zakelijke lijn.Carlos0_0 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:03:
[...]
Ik denk dat je dit wel kan doen maar dan heb je een prive nummer erbij, sowieso beter idee lijkt mij maar goed prive en zakelijk gescheiden houden een beetje.
Het idee dat je watch 4g heeft is juist dat je telefonisch bereikbaar ben(Met het zelfde nummer), en die enkele app die apart op de watch kan draaien kan bedienen(Whatsapp bijv dus niet).
Maar dan vraag ik me nog wel af, Ik las ergens dat je een provider moet kiezen die specifiek de Apple Watch ondersteunt. Maar als je Apple Watch 4g support dan is het in feite toch gewoon een mobiele telefoon? Of zie ik het te simpel
Nee, het moet wel icm het abonnement voor je mobiele telefoon. Voor nu kun je alleen terecht bij KPN, Vodafone en Odido. En niet bij de budget varianten van deze aanbieders (Simyo, hollandsenieuwe en Ben).tescione schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:41:
[...]
Ok dus het zou kunnen. En idd een eigen abbo ernaast kan helemaal geen kwaad, helemaal omdat de data een beetje geknepen is op de zakelijke lijn.
Maar dan vraag ik me nog wel af, Ik las ergens dat je een provider moet kiezen die specifiek de Apple Watch ondersteunt. Maar als je Apple Watch 4g support dan is het in feite toch gewoon een mobiele telefoon? Of zie ik het te simpel.?
Ok bedankt, het is me nu eindelijk duidelijk. Dat zou betekenen 20 euro per maand (kleinste sim only abbo + multisim 5 euro) voor de edge cases "sporten" en "telefoon vergeten". Dat vind ik het geld niet waard.meesje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:23:
[...]
Nee, het moet wel icm het abonnement voor je mobiele telefoon. Voor nu kun je alleen terecht bij KPN, Vodafone en Odido. En niet bij de budget varianten van deze aanbieders (Simyo, hollandsenieuwe en Ben).
moet inderdaad wel bij een provider zijn die Esim voor de Apple Watch ondersteund, persoonlijk vind ik dit het geld zelf ook niet waard.tescione schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:38:
[...]
Ok bedankt, het is me nu eindelijk duidelijk. Dat zou betekenen 20 euro per maand (kleinste sim only abbo + multisim 5 euro) voor de edge cases "sporten" en "telefoon vergeten". Dat vind ik het geld niet waard.
Ik gebruik mijn ultra2 dus ook zonder extra simkaart, kan echt wel even sporten of na de winkel lopen zonder een keer bereikbaar te zijn(Mocht ik de telefoon vergeten).
Goed voor hardlopen is misschien lekker telefoon niet mee hoeft, en je alleen de watch heb. maar daar heb ik echt geen 20 euro per maand voor over.
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.