Blauw: Apple Watch v1 (Health export workout: walking)
Groen: iPhone 11 (Topo GPS)
Hey beste Tweakers

Omdat ik het leuk vindt om (stads)wandelingen te loggen en daarbij ook gemaakte foto's te taggen met GPS gegevens ben ik aan het 'experimenteren' met GPS logging. Met GPS logging bedoel ik een GPS logbestand te verkrijgen (GPX) die je kan inlezen in Lightroom.
In theorie heeft de Apple Watch Ultra een 'dual band' GPS receiver en moet dan ook de iPhone 11 overstijgen kwa GPS nauwkeurigheid.
Tot zover lukt het mij om met 'GPX Tracker' via de Apple Watch een GPX log aan te maken maar het is ook mogelijk om een workout te starten via de standaard watch app en hierbij een export te maken waarbij de GPX gegevens beschikbaar komen.
Gisteren was het prachtig weer om een stadswandeling Schoonhoven te maken en als experiment een vergelijking te maken.
GPS Logging:
- Apple Watch Ultra (v1): 16152 gemeten GPS punten
- TopoGPS (Apple iPhone 11): 8079 gemeten GPS punten
Zoals zichtbaar in het plaatje is het nog niet perfect, zeker bij stops zonder logging te stoppen maar de Apple Watch heeft toch een kleine voorsprong.
Volgende stap is te vergelijken wat GPX Tracker via de Apple Watch te vergelijken met de Apple Health/workout gegevens, bijvoorbeeld het verschil in aantal meetpunten etc.
Opzich is het doel wel bereikt, een GPS log aan te maken maar wie weet kan het nog altijd nauwkeuriger.
Mocht iemand anders nog aan GPS logging doen dan hoor ik graag die ervaringen.
/f/image/QXt7LLtFxT6k7mCjMlLlbOys.png?f=fotoalbum_large)
GPS gegevens toegevoegd aan foto's.
[
Voor 18% gewijzigd door
grimson op 07-04-2024 12:43
]