Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Maar als ik hem activeer heb ik als het goed is 12 maanden garantie? Ik haal hem vanmiddag op.

Ik wilde eerst een Ultra 1 of 2 kopen, maar dat is me te duur. SE 40MM heb ik ook nog overwogen voor 220 euro bij iBood, maar de Series 9 is net wat luxer en 45MM is een stuk groter.

[ Voor 119% gewijzigd door syltheboy op 28-02-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:42
syltheboy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:48:
Maar als ik hem activeer heb ik als het goed is 12 maanden garantie? Ik haal hem vanmiddag op.

Ik wilde eerst een Ultra 1 of 2 kopen, maar dat is me te duur. SE 40MM heb ik ook nog overwogen voor 220 euro bij iBood, maar de Series 9 is net wat luxer en 45MM is een stuk groter.
En heb je hem?
In principe is het vanaf originele aankoop datum dat de garantie gaat lopen.
En die datum was rond december ergens begrijp ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Roos79 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:19:
[...]

En heb je hem?
In principe is het vanaf originele aankoop datum dat de garantie gaat lopen.
En die datum was rond december ergens begrijp ik?
Ja, Ik heb hem vanmiddag opgehaald en ik heb hem ter plekke uitgepakt. De batterij was alleen zo goed als leeg, dus ik heb hem thuis verder uitgepakt om hem op te laden. Ik vertrouwde het wel en de activatie thuis ging vlekkeloos. Midnight vind ik een mooie kleur, maar anders was ik voor silver gegaan.

Garantie tot 27 februari 2025 gaf hij netjes aan. Apple Care kan ik ook nog afsluiten, maar dat ga ik niet doen.

Ik kon trouwens prima slapen met m’n Apple Watch. Leren bandje is ook besteld van het merk Oblac, dus ik ben benieuwd.

[ Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 29-02-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58
Aghanim schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:20:
300€ is gewoon een hele mooie deal. Zou hem daar gewoon activeren en dan zie je vanzelf of het werkt. Weet niet of je een bon nodig hebt voor Apple Care, al vind ik dat op zo’n bedrag sowieso geldverspilling.
waarom is dat geldverspilling?

Apple Care op een apple watch is 89 euro.
Alle schade aan je apple watch is sowieso duurder dan 89 euro.
Volgens de website van Apple:

Schade met apple care: €65,- eigen risico
Schade zonder apple care: €359, dus meer dan hij nu heeft uitgegeven.

Uit eigen ervaring merk ik dat er toch best wel vaak een muurtje geraakt wordt met mijn apple watch.
Toch fijn om te weten dat als deze barst ik een "nieuwe" "krijg" van Apple.
Of wanneer door schade de waterdichtheid niet meer zo best is :+

Ik zou juist, gezien de degelijke prijs die hij heeft gekregen op deze apple watch, Apple care afsluiten.
Hiermee weet hij zeker dat hij de komende 2 jaar goed zit
Overigens kan hij ook nog ervoor kiezen om Apple care pas over 60 dagen af te sluiten.
Daarmee kan je de kosten een beetje spreiden, gezien die ook nog een bandje heeft gekocht en geeft je 2 maanden extra garantie ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Noisyplate op 29-02-2024 14:06 ]

• syltheboy
  • Niet online
Bedankt voor je uitgebreide uitleg @Noisyplate, misschien besluit ik alsnog om Apple Care af te sluiten. Ik ben echter erg zuinig op mijn spullen. Het bandje kostte mij overigens 20 euro, aangezien ik nog 30 euro aan cadeaubonnen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Aghanim schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Nieuwe Apple Watch, zelfde probleem. Krachttraining, wandelen, yoga gaat automatisch naar Strava. Hardlopen niet. Ik moet dus een andere app gebruiken voor hardlopen wil ik dat naar Strava kunnen syncen.

Ik neem aan dat dit bij jullie wel gewoon werkt via de standaard Workout app?
Heb je de backup van je oude watch teruggezet? Want dan zet je de fout mee over. Denk dat een clean install het wel zal oplossen…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Vannacht hield mijn Apple Watch mijn slaap niet bij. Waar kan dat aan liggen? Ik heb hem niet te los en niet te vast zodat het voor mij comfortabel voelt. Een gaatje losser dan de nacht ervoor. Slaap-modus had ik ook ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 01-03-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-09 23:03
syltheboy schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:32:
Vannacht hield mijn Apple Watch mijn slaap niet bij. Waar kan dat aan liggen? Ik heb hem niet te los en niet te vast zodat het voor mij comfortabel voelt. Een gaatje losser dan de nacht ervoor. Slaap-modus had ik ook ingesteld.
Batterijpercentage te laag? Moet volgens mij boven de 30% zitten voordat je gaat slapen.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik had hem voordat ik ging slapen helemaal opgeladen. Wat ging dat trouwens snel. Nu zag ik afgelopen nacht er gelukkig wel netjes tussenstaan, dus ik had gewoon even geduld nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
syltheboy schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:45:
Ik had hem voordat ik ging slapen helemaal opgeladen. Wat ging dat trouwens snel. Nu zag ik afgelopen nacht er gelukkig wel netjes tussenstaan, dus ik had gewoon even geduld nodig.
Light er vaak aan tot hoe laat je je wekker had staan. Als je eerder wakker bent, zie je het resultaat pas na die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@richards3 Dat zal het dan wel zijn geweest! Het is mijn eerste Apple Watch (smartwatch).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Noisyplate schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:57:
[...]

waarom is dat geldverspilling?

Apple Care op een apple watch is 89 euro.
Alle schade aan je apple watch is sowieso duurder dan 89 euro.
Volgens de website van Apple:

Schade met apple care: €65,- eigen risico
Schade zonder apple care: €359, dus meer dan hij nu heeft uitgegeven.

Uit eigen ervaring merk ik dat er toch best wel vaak een muurtje geraakt wordt met mijn apple watch.
Toch fijn om te weten dat als deze barst ik een "nieuwe" "krijg" van Apple.
Of wanneer door schade de waterdichtheid niet meer zo best is :+

Ik zou juist, gezien de degelijke prijs die hij heeft gekregen op deze apple watch, Apple care afsluiten.
Hiermee weet hij zeker dat hij de komende 2 jaar goed zit
Overigens kan hij ook nog ervoor kiezen om Apple care pas over 60 dagen af te sluiten.
Daarmee kan je de kosten een beetje spreiden, gezien die ook nog een bandje heeft gekocht en geeft je 2 maanden extra garantie ;)
Als je het zo brengt is het inderdaad geen geldverspilling. Ik raak alleen nooit een muurtje en de kans dat met 1x een muurtje raken het scherm barst lijkt me ook erg klein. Ik verzeker me niet voor iets dat ik prima kan betalen; zeker wanneer de kans dat het mis gaat minimaal is. Maar hangt dus ook van je eigen track record af :)

@Serena scherp! Zou zomaar eens kunnen verklaren waarom ik het probleem nu alsnog heb. Factory reset is op zich zo gedaan. Ga het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:58
richards3 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:38:
[...]

Light er vaak aan tot hoe laat je je wekker had staan. Als je eerder wakker bent, zie je het resultaat pas na die tijd.
Als je het eerder wilt zien moet je de slaap focus uitzetten als je wakker bent voor je wekker. Als de slaap focus uitgaat komt de vraag of je je wekker ook wilt uitzetten, daarna kan je je slaap zien.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Ik ben echt wel onder de indruk van de batterij van de AWU2 die ik net heb. Met 100% naar bed en met 98% weer wakker worden terwijl ik hem 's nachts dus draag, dat kon ik wel op mijn buik schrijven met mij AW7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 15:31

freshy98

Atari

maharens schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:16:
Ik ben echt wel onder de indruk van de batterij van de AWU2 die ik net heb. Met 100% naar bed en met 98% weer wakker worden terwijl ik hem 's nachts dus draag, dat kon ik wel op mijn buik schrijven met mij AW7.
Dat heb ik hier met een AWU1 ook nog altijd.
Een van de redenen om voor een AWU te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:33
Ik vind het maar stil rond de watchOS 10.4 update. iOS 17.4 is wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Zapato schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:49:
Hier ook stil rond de update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 09:09

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:45
Zapato schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:49:
Gisteren is de RC van 10.4 uitgekomen. https://www.iculture.nl/nieuws/watchos-10-4-beta/

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 14:07
Ben ik die enige die niet tevreden is over de AWU2? Ik heb echt een hele slechte batterijduur.

Waar ik voorheen 3 dagen deed met een lading, is dat nu nog maar 1 a 1,5 dag. Ik heb enorme battery drains, is helaas niet te herleiden waarom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
turkeyhakan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:52:
Ben ik die enige die niet tevreden is over de AWU2? Ik heb echt een hele slechte batterijduur.

Waar ik voorheen 3 dagen deed met een lading, is dat nu nog maar 1 a 1,5 dag. Ik heb enorme battery drains, is helaas niet te herleiden waarom...
Ik had gisteren juist net gepost hoe tevreden ik ben, dan zal er een app zijn die dit veroorzaakt? Of wellicht een keer een fresh install?

En anders contact opnemen met Apple Support?

[ Voor 4% gewijzigd door maharens op 06-03-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
maharens schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:39:
[...]

Ik had gisteren juist net gepost hoe tevreden ik ben, dan zal er een app zijn die dit veroorzaakt? Of wellicht een keer een fresh install?

En anders contact opnemen met Apple Support?
Alle apps staan ook altijd uit, die force close ik (hoewel het niet nodig is). Maar mijn Watch wordt alleen maar gebruikt voor meldingen en uiteraard tijd/datum info.

Vandaag is het opeens weer zoals vanouds. Vanochtend van de lader afgehaald en nog 94% over.

Het is dus erg wisselend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Alle apps staan ook altijd uit, die force close ik (hoewel het niet nodig is). Maar mijn Watch wordt alleen maar gebruikt voor meldingen en uiteraard tijd/datum info.

Vandaag is het opeens weer zoals vanouds. Vanochtend van de lader afgehaald en nog 94% over.

Het is dus erg wisselend.
Nu nog steeds 78% (na mijn bericht van gisteren om 13:58). Dat zijn dus normale waardes! Zou het toch aan iOS 17 gelegen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iemand hier weleens last gehad van een op hol slaand touchscreen bij een Apple Watch. Ik had dat zojuist bij mijn Series 7 en kon hem daar alleen met een geforceerde herstart uit krijgen. Ik was daarbij ook niet zo ver van een onterechte noodoproep verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:58
Commendatore schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:54:
Iemand hier weleens last gehad van een op hol slaand touchscreen bij een Apple Watch. Ik had dat zojuist bij mijn Series 7 en kon hem daar alleen met een geforceerde herstart uit krijgen. Ik was daarbij ook niet zo ver van een onterechte noodoproep verwijderd.
Ja ff zoeken in dit topic, is idd vaker gemeld.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:33
watchOS 10.4 stable is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Met een fix voor ghost touch issues, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 21:50
Drama om te installeren. Eerste keer dat dit zie. Gisteravond bleek ie hangen in "preparing....". Als ik hem op de Watch start zelfde probleem.

Lukte eindelijk vanaf de Watch app op mijn iPhone na zowel de iPhone en Watch een reboot te geven. Daarna bleef de Watch hangen in het Apple logo. Opgelost met crown + knop tegelijk indrukken en hij deed het weer.

Weet niet wat ze met 10.4 gedaan hebben,. maar kan beter.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
turkeyhakan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:08:
[...]

Nu nog steeds 78% (na mijn bericht van gisteren om 13:58). Dat zijn dus normale waardes! Zou het toch aan iOS 17 gelegen hebben?
Ja of een update oid. Gebeurd mij ook wel eens en is met geduld na aantal dagen altijd weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 01-10 14:42

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

loekf2 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:48:
[...]

Drama om te installeren. Eerste keer dat dit zie. Gisteravond bleek ie hangen in "preparing....". Als ik hem op de Watch start zelfde probleem.

Lukte eindelijk vanaf de Watch app op mijn iPhone na zowel de iPhone en Watch een reboot te geven. Daarna bleef de Watch hangen in het Apple logo. Opgelost met crown + knop tegelijk indrukken en hij deed het weer.

Weet niet wat ze met 10.4 gedaan hebben,. maar kan beter.
Ik geef mijn apparaten altijd preventief een herstart voor én na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:59

sn0ww

Goet is niet goed.

i2Paq schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:16:
[...]

Na een update herstarten deze apparaten toch zelf?

..........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Klopt. En dan doe ik het nog een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 19:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zo'n update is het enige moment in de levenscyclus van mijn Apple apparaten dat ze een herstart krijgen :) Behoudens soms bij een lege accu dan.

Ik let daar nooit zo op (wellicht onterecht trouwens). Wat voegt het toe om ze achter elkaar te laten plaatsvinden?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-03-2024 13:22 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Mensen ervaring met Apple Leather Link bandjes? Ik kan eentje kopen voor 25 euro via Vinted, maar het is S/M en ik heb een polsomtrek van 18cm. Zit hij dan wel goed vast?

Überhaupt vraag ik me af of het niet imitatie kan zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 08-03-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
i2Paq schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:16:
[...]

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:22:
Zo'n update is het enige moment in de levenscyclus van mijn Apple apparaten dat ze een herstart krijgen :) Behoudens soms bij een lege accu dan.

Ik let daar nooit zo op (wellicht onterecht trouwens). Wat voegt het toe om ze achter elkaar te laten plaatsvinden?
Dit zijn wel echt twee uitersten. Zeker dat voor een update herstarten is normaal echt niet nodig en erna in principe ook niet, zolang alles goed werkt. Helemaal niet herstarten, buiten de installatie van updates, zou ik alleen ook niet doen, aangezien ik met hoge uptimes te vaak dingen mis heb zien lopen die met een herstart weer opgelost waren. (Niet specifiek op Apple Watches trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens mij is het antwoord nee maar toch voor de zekerheid:
- is er een andere en goedkopere provider dan kpn/vodafone/Odido waar ik bij voorkeur een individueel eSIM abonnement kan afsluiten enkel voor de AW?

Context: mijn zakelijk Odido abonnement ondersteunt blijkbaar (?) geen multi sim. Daardoor kan ik die niet op de AW gebruiken. Een slechter alternatief is een ander nummer puur voor de AW waarop ik dan mijn zakelijk nummer naartoe doorschakel als ik alleen de AW mee wil nemen. Nu vond ik 5€ per maand wel oké om bereikbaar te zijn maar 5€ + een knetter duur simonly abonnement bij bovengenoemde 3 is me veel te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 11:42
@Aghanim Volgens mij moet je altijd een gewoon abonnement naast je Watch abonnement hebben helaas bij dezelfde provider dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:00:
Volgens mij is het antwoord nee maar toch voor de zekerheid:
- is er een andere en goedkopere provider dan kpn/vodafone/Odido waar ik bij voorkeur een individueel eSIM abonnement kan afsluiten enkel voor de AW?

Context: mijn zakelijk Odido abonnement ondersteunt blijkbaar (?) geen multi sim. Daardoor kan ik die niet op de AW gebruiken. Een slechter alternatief is een ander nummer puur voor de AW waarop ik dan mijn zakelijk nummer naartoe doorschakel als ik alleen de AW mee wil nemen. Nu vond ik 5€ per maand wel oké om bereikbaar te zijn maar 5€ + een knetter duur simonly abonnement bij bovengenoemde 3 is me veel te gortig.
Kort en bondig: nee

Er zijn, behalve de drie genoemde providers, geen andere providers in Nederland die de e-sim voor een Apple Watch aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:10
Mijn Apple Watch Ultra (V1) doet sinds de laatste update ineens aan geoptimaliseerd opladen (tot 80%). Instelling staat al sinds dat het kan aan, maar nu doet hij het ook daadwerkelijk. Voor mij helemaal prima maar wel opvallend dat hij het nu pas doet. Anderen dit ook opgevallen?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30
hk12nl schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:10:
Mijn Apple Watch Ultra (V1) doet sinds de laatste update ineens aan geoptimaliseerd opladen (tot 80%). Instelling staat al sinds dat het kan aan, maar nu doet hij het ook daadwerkelijk. Voor mij helemaal prima maar wel opvallend dat hij het nu pas doet. Anderen dit ook opgevallen?
Dat ga ik de komende tijd weer even goed in de gaten houden op mijn AW7.
Als ik nu terug kijk, zie ik dat die vanmorgen nog tot 85% is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:59

sn0ww

Goet is niet goed.

Klopt op mijn AW ultra 2 ook weer.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:22:

Omdat dan je geheugen schoon is. Ik zie bijvoorbeeld dat na een App update er meer batterij gebruikt wordt, ook op mijn Watch.

Na een herstart is dat over.
Commendatore schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:46:
[...]

[...]

Dit zijn wel echt twee uitersten. Zeker dat voor een update herstarten is normaal echt niet nodig en erna in principe ook niet, zolang alles goed werkt. Helemaal niet herstarten, buiten de installatie van updates, zou ik alleen ook niet doen, aangezien ik met hoge uptimes te vaak dingen mis heb zien lopen die met een herstart weer opgelost waren. (Niet specifiek op Apple Watches trouwens.)
Zoals ik hierboven ook al aangeef.

Maar vaak liep een AW update mis, en sinds ik elke keer herstart gaat dat gewoon altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53

Mr. Freeze

¡GO!

Sinds Watch os 10.4 moet ik diverse keren per dag m’n series 6 unlocken met pincode. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Mn horloge zit strak genoeg lijkt me.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Mr. Freeze Heb je op die plek toevallig een donkere tatoeage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 06:53

Mr. Freeze

¡GO!

RoRoNL schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:18:
@Mr. Freeze Heb je op die plek toevallig een donkere tatoeage?
Nee, er is verder ook niets veranderd aan bandje ofzo. Het kan natuurlijk gewoon toeval zijn en dat het niets met de update te maken heeft.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:21:
[...]

Nee, er is verder ook niets veranderd aan bandje ofzo. Het kan natuurlijk gewoon toeval zijn en dat het niets met de update te maken heeft.
Ik zou niet meer kunnen verzinnen dan de Apple Watch even geheel opnieuw op te starten en het een dagje aan te kijken, maar dat heb je vast al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 18:05
Zijn er meer mensen die recentelijk problemen hebben met de zonopkomst/ondergang complicatie??

Gisterenavond stond er opeens —:—.
Na de watch opnieuw gestart te hebben deed ie het weer, maar deze avond heb ik weer precies hetzelfde.

Apple watch ultra 2 / WatchOS 10.4.
Je zou zeggen dat het door 10.4 komt, maar die staat er al bijna een week op.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:38
Jeroen O schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:09:
Zijn er meer mensen die recentelijk problemen hebben met de zonopkomst/ondergang comlicatie??

Na de watch opnieuw gestart te hebben deed ie het weer, maar deze avond heb ik weer precies hetzelfde.

Ja, heb ik ook (ook AWU2). Dat moet haast wel een bug in 10.4 zijn. Nooit last gehad maar sinds de 10.4 update ineens dit gedrag. Ik krijg hem ook alleen maar weer aan de praat na een reboot van de watch.

Daarnaast heb ik ook sinds de update van 10.4 al een paar keer gehad dat het scherm niet meer reageerde op aanraking. Alleen de knoppen en crown reageren nog. Ook daar lijkt de enige fix een reboot van het horloge te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Bij mij doet ie maar wat. De eerste maanden laadde die altijd tot 100%. Nu is een beetje een wirwar.

De ene keer laadt die direct tot 100%, de andere keer tot 80% en dan aan het einde van de nacht alsnog tot 100%. Of hij houdt hem vast op 80%. En de volgende nacht kan het weer anders zijn.

Hij zou moeten leren wat je gebruik is en daar het opladen op aanpassen. En kennelijk is dat leren heel moeilijk. Ik snap dat ook wel dat dat heel moeilijk is om in te leren met mijn dag-/nachtritme. Want ik ga vrijwel altijd om dezelfde tijd slapen en ik sta ook altijd rond dezelfde tijd op. :+
OneMoreThing schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:34:
[...]

Daarnaast heb ik ook sinds de update van 10.4 al een paar gehad dat het scherm niet meer reageerde op aanraking. Alleen de knoppen en crown reageren nog. Ook daar lijkt de enige fix een reboot van het horloge te zijn.
Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad, maar irritant is het allemaal wel. We houden het in de gaten. Als meer mensen er last van hebben wordt het ongetwijfeld wel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Jeroen O schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:11:
[...]

Bij mij doet ie maar wat. De eerste maanden laadde die altijd tot 100%. Nu is een beetje een wirwar.

De ene keer laadt die direct tot 100%, de andere keer tot 80% en dan aan het einde van de nacht alsnog tot 100%. Of hij houdt hem vast op 80%. En de volgende nacht kan het weer anders zijn.

Hij zou moeten leren wat je gebruik is en daar het opladen op aanpassen. En kennelijk is dat leren heel moeilijk. Ik snap dat ook wel dat dat heel moeilijk is om in te leren met mijn dag-/nachtritme. Want ik ga vrijwel altijd om dezelfde tijd slapen en ik sta ook altijd rond dezelfde tijd op. :+

[...]

Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad, maar irritant is het allemaal wel. We houden het in de gaten. Als meer mensen er last van hebben wordt het ongetwijfeld wel gefixt.
Ik zou ook liever zien dat 80% gewoon altijd de limiet is, net zoals op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Verdorie. Heeft Apple met WatchOS 10.4 het “bevestig met Assistive Touch” uitgeschakeld voor Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
sn0ww schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Klopt op mijn AW ultra 2 ook weer.
Doet die van jou het nog steeds? Die van mij laat weer ‘gewoon’ tot 100%. Er is niets aan mijn ritme veranderd. Daarnaast doe ik hem elke avond voor het slapen even op de lader en komt hij nooit onder de 40%…

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30
Mijn AW7 heeft de afgelopen tijd nooit tot 80% geladen, wel twee of drie keer heel traag geladen: 50% in een uur ofzo.
Ook bij mij niks aan mijn laad rituelen gewijzigd.

[ Voor 0% gewijzigd door St00mwals op 22-03-2024 15:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Deze is ook bijzonder :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGFu-f5F4_iF3hJdFXd0uiIKMFM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XP2D0l5r2MCqjROb561oNMEf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik zie hem denk ik niet, wat moet ik zien?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:12:
[...]

Ik heb de medaille vandaag al gekregen, maar heb nog 31 calorieën nodig voor de medaille

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-09 23:03
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:12:
[...]

De app zegt dat hij de medaille vandaag al heeft verdiend, even later zie je staan dat er nog een x aantal calorieën verbrandt moeten worden. Beetje tegenstrijdig.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:12
Mijn grootste ergernis bij m'n Apple Watch:

Als ik zonder telefoon wil gaan hardlopen met muziek verbind ik m'n oortjes met m'n Watch. Als ik vervolgens de muziek start op m'n Watch begint m'n telefoon de muziek af te spelen.. waarom zou ik dat in godesnaam willen?

Nu moet ik steeds eerst de straat uitlopen voordat ik muziek op m'n oortjes krijg. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25

Grin

Ride si sapis.

sheepdog schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:01:

Als ik zonder telefoon wil gaan hardlopen met muziek verbind ik m'n oortjes met m'n Watch. Als ik vervolgens de muziek start op m'n Watch begint m'n telefoon de muziek af te spelen.. waarom zou ik dat in godesnaam willen?

Nu moet ik steeds eerst de straat uitlopen voordat ik muziek op m'n oortjes krijg. Is hier een oplossing voor?
Wat ik doe:
App openen waarmee je de muziek afspeelt op de AW, in die AW app de uitvoer selecteren (AirPods).
Gaat altijd goed.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
Jeroen O schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:09:
Zijn er meer mensen die recentelijk problemen hebben met de zonopkomst/ondergang complicatie??

Ik had dit probleem ook maar ik heb een oplossing gevonden waardoor het bij mij weer normaal werkt. Bij mij stond exacte locatie uit. Nadat ik dat heb aangezet werkt de complicatie weer correct. Je kunt dat hier aanzetten (op je telefoon):
Instellingen -> Privacy en beveiliging -> Locatievoorzieningen -> Klok -> Exacte locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
OneMoreThing schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:43:
[...]

Ik had dit probleem ook maar ik heb een oplossing gevonden waardoor het bij mij weer normaal werkt. Bij mij stond exacte locatie uit. Nadat ik dat heb aangezet werkt de complicatie weer correct. Je kunt dat hier aanzetten (op je telefoon):
Instellingen -> Privacy en beveiliging -> Locatievoorzieningen -> Klok -> Exacte locatie
Bedankt voor de tip! Ik zal het de volgende keer eens proberen.

Het gaat nu al weer een paar dagen goed, dus het probleem is niet continu aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
sheepdog schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:01:

Naast eerdere tip zou je ook bluetooth op je telefoon even uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:52
Sorry. verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door zeve op 29-03-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26
Ik heb via Opdrachten ingesteld dat het schermpje van mijn AWU versie 1 continue aan gaat om 08.00 uur en uit om 23.00. De opdrachten werken wel, maar sinds kort krijg ik wel de melding dat het uitvoeren is mislukt.
De opdrachten al eens verwijderd opnieuw opgezet, maar die meldingen blijven komen.
Iemand er meer last van?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maite
Kun je het wachtwoord niet beter via de iPhone invoeren? Als ik deze vraag op mijn AW krijg, komt er een pop-up op de iPhone met toetsenbord voor het invoeren van het ww

Kreeg de melding laatst ook op mijn AW7 maar dat kwam omdat ik mijn ww aangepast had

[ Voor 12% gewijzigd door Maite op 29-03-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:52
Maite schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:03:
[...]

Kun je het wachtwoord niet beter via de iPhone invoeren? Als ik deze vraag op mijn AW krijg, komt er een pop-up op de iPhone met toetsenbord voor het invoeren van het ww

Kreeg de melding laatst ook op mijn AW7 maar dat kwam omdat ik mijn ww aangepast had
Dat is het vreemde daar heb ik de pop up nog niet gezien. Ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
zeve schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:10:
[...]

Dat is het vreemde daar heb ik de pop up nog niet gezien. Ik zal het eens in de gaten houden.
Even getest, op mijn AW4 krijg ik dit ook niet maar dat ligt waarschijnlijk daaraan dat toetsenbord support pas vanaf Series 7 erin zit. Je moet wel even op het “invoerveld” tikken om de pop up te triggeren.

Kun je testen als je bijvoorbeeld een nieuw berichtje wilt schrijven op je Watch. Maar dit werkt dus (volgens mij) pas vanaf de Series 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Maite schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:58:
[...]

Even getest, op mijn AW4 krijg ik dit ook niet maar dat ligt waarschijnlijk daaraan dat toetsenbord support pas vanaf Series 7 erin zit. Je moet wel even op het “invoerveld” tikken om de pop up te triggeren.

Kun je testen als je bijvoorbeeld een nieuw berichtje wilt schrijven op je Watch. Maar dit werkt dus (volgens mij) pas vanaf de Series 7.
Is het dan niet gewoon eenvoudiger om het berichtje op je iPhone te maken en te versturen 🤔🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maite
Simon59 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Is het dan niet gewoon eenvoudiger om het berichtje op je iPhone te maken en te versturen 🤔🤔
Klopt, dat is het zeker. Ging meer erom het te testen of de pop up op de iPhone tevoorschijn komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Rhodan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:01:
Ik heb via Opdrachten ingesteld dat het schermpje van mijn AWU versie 1 continue aan gaat om 08.00 uur en uit om 23.00. De opdrachten werken wel, maar sinds kort krijg ik wel de melding dat het uitvoeren is mislukt.
De opdrachten al eens verwijderd opnieuw opgezet, maar die meldingen blijven komen.
Iemand er meer last van?
Ja hier hetzelfde. Krijg ook zo nu en dan deze melding terwijl de opdracht wel werkt.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is het ook mogelijk om de meldingen van Opdrachten helemaal uit te zetten? Ik heb ‘voer onmiddellijk uit’ aan staan en heb verder geen behoefte aan een bevestiging of notificatie als het niet gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 13:26
Aghanim schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:11:
Is het ook mogelijk om de meldingen van Opdrachten helemaal uit te zetten? Ik heb ‘voer onmiddellijk uit’ aan staan en heb verder geen behoefte aan een bevestiging of notificatie als het niet gelukt is.
Niet dat ik kan vinden.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:16
Ik heb een (hoger segment) Garmin, maar neig naar het overstappen naar de Series 9.
Zijn er hier 'af en toe' hardlopers met de AW9?
Kan ik de gewandelde en hardgelopen KM per jaar inzien of moet dit via een separate app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Roodey schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:08:
Ik heb een (hoger segment) Garmin, maar neig naar het overstappen naar de Series 9.
Kan ik de gewandelde en hardgelopen KM per jaar inzien of moet dit via een separate app?
Je kan via de fitness app de maandstatistieken zien, en via de health app de gemidelden. Voor specifiek workouts e.d. is het Garmin ecosysteem wel beter ingericht (AW geeft bijv ook geen trainingen aan e.d., moet allemaal via externe apps).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Roodey schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:08:
Met HealthFit (€6,99) krijg je mooie statistieken te zien. Per week, maand, jaar. En per activiteitstype.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:34:
[...]

Je kan via de fitness app de maandstatistieken zien, en via de health app de gemidelden.
Tip: als je in de health app (op de telefoon) in het grafiekje van je stappen twee vingers plaatst laat hij je het totaal zien in die periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:17

amphora

Websites & Fotografie

Je kan binnen het Apple ecosysteem instellen dat je een melding krijgt als je een apparaat ergens achterlaat. Heel fijn soms, maar ik zou graag een melding op m'n watch willen als ik m'n iPhone per ongeluk vergeet. Die optie kan ik nergens vinden. Al is het maar dat de watch gaat trillen als hij verbinding met iPhone verliest bijvoorbeeld. Weet iemand iets daarvoor?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Laatst online: 13:05
amphora schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:49:
Je kan binnen het Apple ecosysteem instellen dat je een melding krijgt als je een apparaat ergens achterlaat. Heel fijn soms, maar ik zou graag een melding op m'n watch willen als ik m'n iPhone per ongeluk vergeet. Die optie kan ik nergens vinden. Al is het maar dat de watch gaat trillen als hij verbinding met iPhone verliest bijvoorbeeld. Weet iemand iets daarvoor?
Wellicht begrijp ik je vraag niet helemaal, maar je kan in de Zoek mijn app op je iPhone in het tabblad "Apparaten" instellen dat je Apple Watch een melding geeft indien je iPhone achtergelaten is.

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 13:14
ik kan voor een geschikte prijs een Apple Watch 5 overnemen, via MP.
Van foto's zie ik dat er geen krassen op zitten. Doosje en lader zijn aanwezig. Battery-health = 99%. Betalen via tikkie. Voor zover ik het kan zien geen rare zaken.

Zijn er andere dingen waar ik op kan letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
107mb schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:37:
ik kan voor een geschikte prijs een Apple Watch 5 overnemen, via MP.
Van foto's zie ik dat er geen krassen op zitten. Doosje en lader zijn aanwezig. Battery-health = 99%. Betalen via tikkie. Voor zover ik het kan zien geen rare zaken.

Zijn er andere dingen waar ik op kan letten?
Een vijf met 99% health is op zich al best vreemd gezien de ouderdom (hier een 6 in bezit met 86%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 13:14
D-Ed schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:41:
[...]

Een vijf met 99% health is op zich al best vreemd gezien de ouderdom (hier een 6 in bezit met 86%).
klopt. vlgs de gebruiker is de watch een aantal keer gebruikt, alleen voor de sport. niet als horloge zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

Swedish chef schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:55:
[...]

Wellicht begrijp ik je vraag niet helemaal, maar je kan in de Zoek mijn app op je iPhone in het tabblad "Apparaten" instellen dat je Apple Watch een melding geeft indien je iPhone achtergelaten is.
Dat werkt dus niet goed blijkbaar bij mij. Want heb te vaak telefoon in auto laten liggen. Hoe krijg ik een melding op de watch als ik niet met telefoon en wifi verbonden ben? Beter zou zijn dat als de watch verbinding met telefoon kwijt is hij gelijk gaat piepen/trillen.

Die meldingen van achtergelaten apparaten krijg je sowieso pas vrij laat merk ik met bijvoorbeeld macbook als ik die even ergens (bewust) heb gelaten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
107mb schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:56:
[...]

klopt. vlgs de gebruiker is de watch een aantal keer gebruikt, alleen voor de sport. niet als horloge zelf.
Okay, Dan is het nog een heeeeel klein percentage dus dan heb je geluk 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grimson
  • Laatst online: 01-10 18:24

grimson

domeingrommer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hq5_ywfqQFEmI-efTSAwlNS-9dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CEjNz2wn8Lv6DHNavu0nZiEK.png?f=fotoalbum_large

Blauw: Apple Watch v1 (Health export workout: walking)
Groen: iPhone 11 (Topo GPS)

Hey beste Tweakers :)
Omdat ik het leuk vindt om (stads)wandelingen te loggen en daarbij ook gemaakte foto's te taggen met GPS gegevens ben ik aan het 'experimenteren' met GPS logging. Met GPS logging bedoel ik een GPS logbestand te verkrijgen (GPX) die je kan inlezen in Lightroom.

In theorie heeft de Apple Watch Ultra een 'dual band' GPS receiver en moet dan ook de iPhone 11 overstijgen kwa GPS nauwkeurigheid.

Tot zover lukt het mij om met 'GPX Tracker' via de Apple Watch een GPX log aan te maken maar het is ook mogelijk om een workout te starten via de standaard watch app en hierbij een export te maken waarbij de GPX gegevens beschikbaar komen.

Gisteren was het prachtig weer om een stadswandeling Schoonhoven te maken en als experiment een vergelijking te maken.

GPS Logging:
  • Apple Watch Ultra (v1): 16152 gemeten GPS punten
  • TopoGPS (Apple iPhone 11): 8079 gemeten GPS punten
Zoals zichtbaar in het plaatje is het nog niet perfect, zeker bij stops zonder logging te stoppen maar de Apple Watch heeft toch een kleine voorsprong.
Volgende stap is te vergelijken wat GPX Tracker via de Apple Watch te vergelijken met de Apple Health/workout gegevens, bijvoorbeeld het verschil in aantal meetpunten etc.

Opzich is het doel wel bereikt, een GPS log aan te maken maar wie weet kan het nog altijd nauwkeuriger.

Mocht iemand anders nog aan GPS logging doen dan hoor ik graag die ervaringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0mmGDHzLX3Dv87zgcH7ut-h8WM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QXt7LLtFxT6k7mCjMlLlbOys.png?f=fotoalbum_large
GPS gegevens toegevoegd aan foto's.

[ Voor 18% gewijzigd door grimson op 07-04-2024 12:43 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:51
Even een vraagje voor de mensen die er al wat langer/dieper inzitten.

Ik heb sinds vd week weer een iphone 13 pro en ben van plan ook een watch te kopen, ik twijfel erg tussen de SE2 of de watch 9.

Wat zijn noemens waardige dingen die de meerprijs tegenover de SE2 waard maken?

Of is een watch 9 overkill voor een 1e apple watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 01-10 19:43
@Inhumanous Heb je al eens online bij Apple de Watches met elkaar vergeleken?

Jij moet zelf bepalen/beslissen aan de hand wat jij zwaarwegend vindt. Dat kan niemand voor jou bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Inhumanous schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:45:

Ik heb sinds vd week weer een iphone 13 pro en ben van plan ook een watch te kopen, ik twijfel erg tussen de SE2 of de watch 9.

Zoals @RicoK ook al aangeeft, gewoon de vergelijker op de Apple site gebruiken en dan voor jezelf bepalen of je die extra's nodig hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb 8 weken geleden een 2e hands AW8 gekocht met 97% batterij capaciteit. Deze is nu 91% :?
Opladen doe ik iedere ochtend tot maximaal 80% (zet een timer gebaseerd op 2% laden per min). Met de originele oplader aangesloten op een originele 20W iPad stekker. Wat gaat hier mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:34
Aghanim schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:22:
Ik heb 8 weken geleden een 2e hands AW8 gekocht met 97% batterij capaciteit. Deze is nu 91% :?
Opladen doe ik iedere ochtend tot maximaal 80% (zet een timer gebaseerd op 2% laden per min). Met de originele oplader aangesloten op een originele 20W iPad stekker. Wat gaat hier mis?
Ik laad mijn AW4 nog steeds op met een iPhone oplader. Wellicht is een iPad lader te zwaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 15:33
Inhumanous schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:45:

Ben zelf voor de SE2 gegaan, omdat ik tot de conclusie kwam dat de extra dingen die de 9 deed voor mij weinig tot niks toevoegden. Always on screen vind ik een nadeel, extra metingen had ik niet nodig. Enige wat ik niet goed door had was dat de SE2 geen fast charge ondersteunde, maar ik laad eens in de 2-3 dagen dus dat is ook niet zo een groot probleem tot nu toe..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Je bent denk ik vergeten om je batterij elke dag vriendelijk toe te spreken. Dat helpt. En ik zou hem bij het laden ook niet alleen laten. Erbij zitten en voorkomen dat hij ooit boven de 80% komt.

In de tussentijd laad ik alles met alle soorten laders in alle omstandigheden op en er is geen enkele pijl op te trekken wat er met de batterij gebeurd. Sommige staan na een jaar op 100 en andere op 90.

Mijn advies. Gebruik je apparaatje en kijk nooit meer naar je batterij.

Wat had Apple gelijk om die metrics nooit aan mensen te laten zien. Zo zonde wat voor capriolen mensen uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Yakumos schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:09:
[...]

Ben zelf voor de SE2 gegaan, omdat ik tot de conclusie kwam dat de extra dingen die de 9 deed voor mij weinig tot niks toevoegden. Always on screen vind ik een nadeel, extra metingen had ik niet nodig. Enige wat ik niet goed door had was dat de SE2 geen fast charge ondersteunde, maar ik laad eens in de 2-3 dagen dus dat is ook niet zo een groot probleem tot nu toe..
Ik heb juist eind februari via MP een gesealde Series 9 45mm gekocht voor een nette prijs. Ik zat ook naar een SE2 te kijken, maar het prijsverschil vond ik erg klein. Het is mijn eerste AW en ik ben er erg tevreden over. Wel heb ik Always on uit gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 10-04-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:21
Heb sinds 4 dagen een AW9, wat een geweldig ding. Ben van de Aw6 afgekomen.

Nu heb ik sinds een paar uur, dat de weer app niks meer laat zien, blijft maar tonen op het scherm "Weer laden'. Heb niks gewijzigd mbt instellingen, alles staat aan op mijn iPhone.
Heb zelfs de watch opnieuw opgestart, en internet werkt gewoon.

Iemand een idee wat dat wellicht kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 07:44
Beetje vreemd is het wel. Mijn AW4 uit 2019 zit ook op 91%.
Zou het wel even in de gaten houden. Hangt ook een beetje van het gebruik af natuurlijk. Als je hem 8 uur per dag aan hebt in de sportschool gaat het hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:21
sderooij schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:43:
Heb sinds 4 dagen een AW9, wat een geweldig ding. Ben van de Aw6 afgekomen.

Nu heb ik sinds een paar uur, dat de weer app niks meer laat zien, blijft maar tonen op het scherm "Weer laden'. Heb niks gewijzigd mbt instellingen, alles staat aan op mijn iPhone.
Heb zelfs de watch opnieuw opgestart, en internet werkt gewoon.

Iemand een idee wat dat wellicht kan zijn?
Blijkbaar was de oplossing om mijn iPhone een restart te geven :P

problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
Sinds een paar weken een 2e hands watch 7 op de kop getikt en tot heden erg tevreden mee.
Wel is me opgevallen dat het horloge zo het lijkt standaard alleen de cardioconditie meet/laat zien in de gezondheid app als ik een workout/wandelen doe met de watch op vliegtuig mode :?
Wanneer ik dezelfde workout doe "online" doe dus met verbinding met de iPhone wordt deze niet getoond en de andere info wel (hartslag etc..)

Meer mensen hier bij toeval ervaring mee?

nevermind, nu ineens heeft de watch in de online mode wel de cardioconditie geregistreerd :z
Geen idee hoe, wat of waarom, maar ik ben er blij mee #case closed

[ Voor 15% gewijzigd door yonexfreak op 16-04-2024 12:32 ]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Iemand ervaring met garantie op een dode pixel op de Apple Watch?

Mijn ultra is nu iets meer dan een jaar oud en zie sinds vandaag een hele irritante dode rode pixel.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Laatst online: 12:58
cypher21 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:16:
Iemand ervaring met garantie op een dode pixel op de Apple Watch?

Mijn ultra is nu iets meer dan een jaar oud en zie sinds vandaag een hele irritante dode rode pixel.
Ik weet wie het weet: Apple. Ja sorry beetje flauw, maar als het je irriteert zou ik sowieso langs de Apple Store gaan als je deze in de buurt hebt. Dan weet je het best waar je aan toe bent.

Ook na een jaar zou je nog onder het Europees consumentenrecht moeten vallen, dus het proberen zeker waard.

(Mijn two cents: laatst het scherm van mijn MacBook laten vervangen die een aantal dode pixels had, anderhalf jaar oud. Viel onder garantie (heb geen AppleCare+, maar ben gelukkig wel een Europese consument).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jixreme schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:49:
[...]

Ik weet wie het weet: Apple. Ja sorry beetje flauw, maar als het je irriteert zou ik sowieso langs de Apple Store gaan als je deze in de buurt hebt. Dan weet je het best waar je aan toe bent.

Ook na een jaar zou je nog onder het Europees consumentenrecht moeten vallen, dus het proberen zeker waard.

(Mijn two cents: laatst het scherm van mijn MacBook laten vervangen die een aantal dode pixels had, anderhalf jaar oud. Viel onder garantie (heb geen AppleCare+, maar ben gelukkig wel een Europese consument).)
Enige officiële is Amsterdam, helaas niet echt in de buurt vanuit t oosten van NL

Wel wat Amac winkels maar volgens mij kun je daar niet terecht.
Ga wel ff langs de mediamarkt daar komt ie vandaan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jixreme
  • Laatst online: 12:58
cypher21 schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:11:
[...]

Enige officiële is Amsterdam, helaas niet echt in de buurt vanuit t oosten van NL

Wel wat Amac winkels maar volgens mij kun je daar niet terecht.
Ga wel ff langs de mediamarkt daar komt ie vandaan
Er zijn er drie in Nederland; ook in Haarlem en Den Haag. Maar dat is voor jou dan alleen maar verder. Succes!
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.