Tomba schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:33:
[...]

Kan me voorstellen dat t voor duikers die nu 1500+ kwijt zijn voor een duikers horloge t nog wel interessant is. Ook triathleten zouden er wel eens interesse in kunnen hebben.

Ikzelf ben duiker noch hiker noch triathleet maar heb desondanks wel interesse in de Ultra. Ik vind hem eerlijk gezegd juist wél mooi en tov de Edition (de S7 titanium) is ie niet veel duurder geworden (in dollars dan, in onze sh.tcoin de euro daarentegen…)
Gezien het feit dat ie nu al op levering eind oktober staat slaat ie ook zeker aan, hopelijk wordt ie bij Bol/Amazon/Coolblue ook leverbaar zodat ik m eventueel wat sneller kan scoren.
Nah ook in onze "Shit coin de euro" vind ik de meerprijs eigenlijk best wel meevallen. Voor mijn
Apple Watch Edition GPS + Cellular, 44 mm Titangehäuse, Sport Loop Alaska Blau betaalde ik in 2019 899,-

Oftewel voor 100,- heb je dan alle nieuwe features, slechte euro en inflatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:36
Tomba schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:43:
[...]

Herkenbaar :D Ik verwachtte een soort G-shock op basis van de info vooraf, maar de Ultra kom me zeer bekoren. Wilde eigenlijk een Titanium, omdat ik de SS te zwaar vind dus dan kom je nu sowieso op de Ultra uit :)
(Heb nu een S6 Alu)
Herken dit inderdaad.

Ik heb nu een s6 Alu, met echt mega veel diepe krassen en wat kleine deukjes aan de zijkant. (geen idee hoe die gekomen zijn ook haha) Vind de Ultra echt zo gaaf, maar ben alleen bang dat ie mega groot gaat zijn voor mijn pols.

Heb nu een 40mm S6, dus ben een beetje bang voor het monster 49mm formaat van de Ultra haha.

Klopt het verder dat de 45mm bandjes erop passen?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

AkakoMinami schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:52:
[...]

Herken dit inderdaad.

Ik heb nu een s6 Alu, met echt mega veel diepe krassen en wat kleine deukjes aan de zijkant. (geen idee hoe die gekomen zijn ook haha) Vind de Ultra echt zo gaaf, maar ben alleen bang dat ie mega groot gaat zijn voor mijn pols.

Heb nu een 40mm S6, dus ben een beetje bang voor het monster 49mm formaat van de Ultra haha.

Klopt het verder dat de 45mm bandjes erop passen?
Ik heb de 44mm dus kom maar op met die Ultra ;)

Alle 44/45mm bandjes passen inderdaad (tegen de verwachting in)
Daar ben ik wel blij mee want die heb ik best wat :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:36

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 17:10

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:16
Wellicht heb ik het gemist hoor, maar passen die bandjes van de ultra ook op de reguliere watches? Ik vind dat oranje bandje echt onwijs gaaf..

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:10
pixels66 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:26:
Wellicht heb ik het gemist hoor, maar passen die bandjes van de ultra ook op de reguliere watches? Ik vind dat oranje bandje echt onwijs gaaf..
Ja, zie compatibiliteit: https://www.apple.com/nl/...54198de7cb56348bf6899f574

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:04
Ik vond die combinatie ook erg gaaf! Midnight ocean bandje besteld voor bij m’n SS Graphite AW8, gelukkig allebei snel geleverd. Ik zal eens foto’s posten zodra ik ze binnen heb ;)

Heeft iemand ervaringen met het verkopen van een Apple Watch met lichte krasjes? Apple trade-in geeft een schijntje, wat zijn andere goede opties?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34

TheVMaster

Moderator WOS
AFT0570 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:26:
Ik vond die combinatie ook erg gaaf! Midnight ocean bandje besteld voor bij m’n SS Graphite AW8, gelukkig allebei snel geleverd. Ik zal eens foto’s posten zodra ik ze binnen heb ;)

Heeft iemand ervaringen met het verkopen van een Apple Watch met lichte krasjes? Apple trade-in geeft een schijntje, wat zijn andere goede opties?
Je kunt MP (of V&A) proberen. Ik heb hem via V&A verkocht eerder deze week voor 330 met wat kleine krasjes aan de zijkant van het scherm.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb eens gekeken naar die Ultra. Vergelijk het eens met een top Garmin. Die zit ook tegen de 900 euro of hoger, en qua functionaliteit weet ik het nog zo net niet. Ik wil niet de Garmin afkraken, die maken mooie watches. Maar ze hebben echt wel werk gemaakt van de Ultra. Titanium case, gecertificeerd (!) als duikcomputer, enkele slimme functies en daarbij lees wat een normale Apple Watch ook kan, uiteraard.

En na het duiken even al je stats terug kijken, best geinig toch :)

Het is sowieso een niche product, alleen bedoeld voor die extreme sporters die met al die functies ook werkelijk wat kunnen. We gaan die Ultra niet veel in het normale straatbeeld tegenkomen, verwacht ik. En dan is het ook niet erg dat het een iets groter apparaat is: het is geen mode item ;) Ik vind het (op papier) best een indrukwekkend ding.

[Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-09-2022 18:58]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 22:34
Ik heb momenteel nog een Series 4 en was voornemens om naar een Series 8 te upgraden, maar ik zie de meerwaarde er voor mij ook niet ten opzichte van een 7. Vooral omdat ik een Series 7 45mm voor €379 zie, waar een Series 8 €539 kost.

Meer mensen die nu juist gemotiveerd zijn nog een 7 te scoren, en iemand enig idee hoe lang die nog beschikbaar zullen zijn?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:01
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:57:
Ik heb eens gekeken naar die Ultra. Vergelijk het eens met een top Garmin. Die zit ook tegen de 900 euro of hoger, en qua functionaliteit weet ik het nog zo net niet. Ik wil niet de Garmin afkraken, die maken mooie watches. Maar ze hebben echt wel werk gemaakt van de Ultra. Titanium case, gecertificeerd (!) als duikcomputer, enkele slimme functies en daarbij lees wat een normale Apple Watch ook kan, uiteraard.

Het is sowieso een niche product, alleen bedoeld voor die extreme sporters die met al die functies ook werkelijk wat kunnen. We gaan die Ultra niet veel in het normale straatbeeld tegenkomen, verwacht ik. En dan is het ook niet erg dat het een iets groter apparaat is: het is geen mode item ;) Ik vind het (op papier) best een indrukwekkend ding.
Volgens mij hebben we dan aardig wat extreme sporters hier op tweakers. :)

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Afschrijving AW is nu gereserveerd op mijn CC.

• pdavie2311

Hardlopen 99% en toch de Ultra gekocht. Ik vind het icm het juiste bandje best goed te dragen als daily Watch en dat ga ik dus ook doen, haha!

• XNVBX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-06 20:20
mymac schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:15:
Ik heb momenteel nog een Series 4 en was voornemens om naar een Series 8 te upgraden, maar ik zie de meerwaarde er voor mij ook niet ten opzichte van een 7. Vooral omdat ik een Series 7 45mm voor €379 zie, waar een Series 8 €539 kost.

Meer mensen die nu juist gemotiveerd zijn nog een 7 te scoren, en iemand enig idee hoe lang die nog beschikbaar zullen zijn?
Hier hetzelfde.. Ik heb op dit moment een Garmin Venu SQ. Vooral toen gekocht omdat het een wat goedkopere optie was en ik veel aan hardlopen doe en Garmin toch wel bekend staat als 'het' hardloop merk. Maar stiekem toch altijd met een schuin oog naar de Apple Watch gekeken, omdat ik verder alles van Apple heb. Ik vind ze mooier, lichter (of vooral dunner) en de hele software werkt volgens mij wat soepeler (misschien een aanname?).

Ik wil alleen dan wel overstappen naar een Apple Watch met wat degelijke mogelijkheden, maar vond de 7 toch nog best aan de prijs afgelopen jaar. Hoop dat ie nu wat in prijs gaat zakken, zodat ik deze dan kan aanschaffen. De functies die de 8 meer heeft lijken met niet heel veel meer te bieden? En de SE 2 zat ik ook nog even naar te kijken, maar volgens mij kan je dan weer juist beter voor de 7 gaan.

Nou.. genoeg te overwegen. Hoop dat de 7 nog even op de markt blijft bij wat andere aanbieders. Wat is de ervaring hiermee?

Dat verwacht ik helemaal niet eigenlijk. Ding gaat gewoon weer een hit worden onder de doelgroep die iets meer kan of wil uitgeven voor een watch.

Ik ga er niet mee duiken of berg beklimmen in ieder geval :P

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:16:
[...]

Volgens mij hebben we dan aardig wat extreme sporters hier op tweakers. :)
Minimaal de Mont Blanc beklommen gok ik zo

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Donstil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:17:
[...]

Jawel, je kunt buitenlandse esim modellen hier activeren, je kunt er alleen (nog) niet de grens mee over roamen. Wel even kijken of Canada en de US geen andere banden hebben voor cellular.
Er zitten een aantal verschillen in de banden die beschikbaar zijn op de US en EUR modellen. Ik kan niet inschatten of dat problemen op gaat leveren. Nog los van het feit dat KPN nog geen esim ondersteuning voor AW heeft.

Iemand die al uitgezocht heeft wat de beperkingen zijn als je een US AW cellular hier wilt gaan gebruiken?
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:49:
[...]

Hardlopen 99% en toch de Ultra gekocht. Ik vind het icm het juiste bandje best goed te dragen als daily Watch en dat ga ik dus ook doen, haha!
Ja moest er even aan wennen maar daarvoor hadden we de geruchten. Nu vind ik hem ook wel “stoer” inmiddels.

Hou wel mijn S7ss erbij denk ik.

• mymac
basmq schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:54:
[...]

Er zitten een aantal verschillen in de banden die beschikbaar zijn op de US en EUR modellen. Ik kan niet inschatten of dat problemen op gaat leveren. Nog los van het feit dat KPN nog geen esim ondersteuning voor AW heeft.

Iemand die al uitgezocht heeft wat de beperkingen zijn als je een US AW cellular hier wilt gaan gebruiken?
Ik heb een AW4 met Cellular, maar heb nog niet kunnen testen of deze hier werkt. Volgens mij kreeg ik de melding dat deze regio niet wordt ondersteund, als ik het me goed herinner.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:56
Donstil schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:55:
[...]

Ja moest er even aan wennen maar daarvoor hadden we de geruchten. Nu vind ik hem ook wel “stoer” inmiddels.

Hou wel mijn S7ss erbij denk ik.
*snip* offtopic

Ben echt reuze benieuwd of de Ultra mij gaat bevallen en hoe mooi (of juist niet) deze in het echt is..mocht deze toch tegenvallen stap ik over op de S8ss.

[Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 08-09-2022 21:33]

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

• Skybox_
Davidas schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:20:
Afschrijving AW is nu gereserveerd op mijn CC.
Kreeg vanmiddag ook de melding binnen!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:56
Wat denken jullie, gaat er van die ultra ook een jaarlijkse update uitkomen of zal deze watch langer meegaan? Het lijkt me nogal zuur als we over een jaar horen dat de ultra 2 de beste watch is die Apple ooit gemaakt heeft terwijl ik de eerste versie dan nog geen jaar heb, terwijl hij wel een machtige 1000€ heeft gekost.

XBL gamertag StayingPow3r

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:24
Mr. Freeze schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:01:
Wat denken jullie, gaat er van die ultra ook een jaarlijkse update uitkomen of zal deze watch langer meegaan? Het lijkt me nogal zuur als we over een jaar horen dat de ultra 2 de beste watch is die Apple ooit gemaakt heeft terwijl ik de eerste versie dan nog geen jaar heb, terwijl hij wel een machtige 1000€ heeft gekost.
Tuurlijk gebeurd dat. Maar je moet je er gewoon niet door op laten naaien. Als je het nu waard vind koop je hem en anders niet.

• pdavie2311
Skybox_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:23:
[...]

Kreeg vanmiddag ook de melding binnen!
Hier nog niet. Apple zei vandaag tegen mij dat dit vaak een 5 dagen alvorens verzenden gebeurt..

• Tomba

Tomba

[..]

Denk dat ie meer door couch surfers dan door deepdivers gekocht gaat worden eerlijk gezegd ;)

BTW waarom is dat ding 15% goedkoper in Zwitserland :o

BTW2 hoe zeker zijn die leverdata? (als er staat 7-14 oktober wordt ie dan ook echt geleverd?)

[Voor 7% gewijzigd door Tomba op 08-09-2022 22:48]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:06

amphora

Websites & Fotografie

Tomba schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:47:
[...]
BTW waarom is dat ding 15% goedkoper in Zwitserland :o
Je geeft het antwoord al. BTW ;)
En in Zwitserland hebben ze geen euro. Euro/dollar koers is ongunstig momenteel

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Mr. Freeze schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:01:
Das niet veel anders dan met elke generatie van de SS, titanium, keramiek of Hermes lijkt me.

Tomba schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:47:
[...]
BTW2 hoe zeker zijn die leverdata? (als er staat 7-14 oktober wordt ie dan ook echt geleverd?)
Yup, verschuiven naar achteren gebeurt zelden bij Apple, naar voren wel regelmatig.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:51:
[...]

Je geeft het antwoord al. BTW ;)
En in Zwitserland hebben ze geen euro. Euro/dollar koers is ongunstig momenteel
Ik kwam voor deze quote en ik ben niet teleurgesteld :)

• Skybox_
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:16:
[...]

Hier nog niet. Apple zei vandaag tegen mij dat dit vaak een 5 dagen alvorens verzenden gebeurt..
Ja vond het ook al snel. En dat terwijl ik pas afgelopen nacht (rond 01u) bestelling heb geplaatst. Maar geloof ik komt het in NL nooit voor dat ze echt eerder worden geleverd. Ben verrast dat ze alsnog op launch date bezorgd worden 🙌🏻

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20
Ik vind de nieuwe Ultra ook erg stoer. Mooi is anders, want je gaat er niet mee uit eten ofzo haha. Alleen je kan hem best casual dragen als je beetje gespierd gebouwd bent en je ook daar beetje naar kleedt. Als je dunne polsjes hebt dan staat dit voor geen meter, want dan is het net alsof je je vaders klokkie om hebt als kind van vijf. Dat zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden als je hem koopt. Ik ga hem maar eerst even bekijken voordat ik op bestel druk.

I don't have dreams, I have goals!!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 15:10
Moet zeggen dat ik die rode kleur in de night mode, erg tof vind, hoop dat dat ook gewoon zo is in te stellen op een van de watchfaces

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 22:07
Ik heb momenteel een Series 3 nog. Het beestje doet het nog prima alleen merk ik dat de accu en de processor echt sterk verouderd zijn. Dus ik zit lekker het internet af te speuren waarom ik de series 8 moet kopen of juist de series 7. Blijf het een lastig dilemma vinden… Met een 8 ben je wellicht wel een jaartje extra zekerder voor updates. Maar is dat het verschil in prijs waard. Hoe dan ook wordt het een flinke upgrade voor mij

• crazylegs
Welke vergelijking ik hier nog niet voorbij heb zien komen, maar imho helemaal zo gek nog niet is, is die met de Garrmin Marq modellen, en dan heb je ineens aan de AW Ultra een “goedkoop” horloge volgens mij..

https://www.garmin.com/nl...YpABvzlpZZMgaAtyYEALw_wcB

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:58
Qua prijs en features ligt een vergelijking met de Epix2 meer voor de hand denk ik:

https://www.garmin.com/nl-BE/p/760778/pn/010-02582-11

Zelf gebruik ik op dit moment een Garmin Fenix 5+ en was ik al een poosje aan het overwegen om eens de switch te gaan maken naar een Apple Watch.

Nu de presentatie is geweest twijfel ik of ik toch niet liever voor de Epix2 ga.

Maar even wat reviews afwachten de komende tijd voordat ik een keuze maak.

Denk dat het continue moeten opladen van de Apple Watches me ontzettend tegen gaat staan. Battery life en sport features zijn ontzettend goed voor elkaar op de Garmin. Qua smartwatch functionaliteiten is Garmin dan weer geen partij voor de Apple Watch.

Keuzes keuzes…. :p

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:14

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 13:31
ItsFlokkie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 00:47:
Ik heb momenteel een Series 3 nog. Het beestje doet het nog prima alleen merk ik dat de accu en de processor echt sterk verouderd zijn. Dus ik zit lekker het internet af te speuren waarom ik de series 8 moet kopen of juist de series 7. Blijf het een lastig dilemma vinden… Met een 8 ben je wellicht wel een jaartje extra zekerder voor updates. Maar is dat het verschil in prijs waard. Hoe dan ook wordt het een flinke upgrade voor mij
Mijn Watch 3 is overleden dus ik moet nu ook echt een keuze gaan maken.
Maar ik denk toch echt voor een 7 te gaan. Zie de 140 euro (of zelfs hoger) het niet waard voor alleen een temperatuur meter op de 8. Zwanger ga ik toch niet worden en ovuleren doe ik ook niet als man zijnde.

Of mis ik een future die de 8 heeft waardoor ik toch voor de 8 moet gaan?

Erwin

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Robsta86 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 04:57:
Qua prijs en features ligt een vergelijking met de Epix2 meer voor de hand denk ik:

https://www.garmin.com/nl-BE/p/760778/pn/010-02582-11

Zelf gebruik ik op dit moment een Garmin Fenix 5+ en was ik al een poosje aan het overwegen om eens de switch te gaan maken naar een Apple Watch.

Nu de presentatie is geweest twijfel ik of ik toch niet liever voor de Epix2 ga.

Maar even wat reviews afwachten de komende tijd voordat ik een keuze maak.

Denk dat het continue moeten opladen van de Apple Watches me ontzettend tegen gaat staan. Battery life en sport features zijn ontzettend goed voor elkaar op de Garmin. Qua smartwatch functionaliteiten is Garmin dan weer geen partij voor de Apple Watch.

Keuzes keuzes…. :p
Ik heb nu een Fenix 5S en maak de overstap naar AW Ultra. Qua opladen/batterijduur is het inderdaad een achteruitgang. Aan de andere kant: als je ‘m elke ochtend tijdens het douchen aan de lader legt hoef je er nooit aan te denken.

• pdavie2311
MrAcid schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:12:
[...]

Ik heb nu een Fenix 5S en maak de overstap naar AW Ultra. Qua opladen/batterijduur is het inderdaad een achteruitgang. Aan de andere kant: als je ‘m elke ochtend tijdens het douchen aan de lader legt hoef je er nooit aan te denken.
Precies dit! Dat gezeur iedere keer over opladen. Apple Watch laadt echt retensnel op. Inderdaad bij douchen aan de lader en je kan ook in de nacht nog je slaap tracken. (waarom je dat zou willen is een andere vraag, mijn wallen zeggen zelf wel dat ik kut heb geslapen ;-)

Ik draag dus in de nacht geen Watch en gooi elke nacht, de gehele nacht, mijn Watch aan de lader als sinds de Series 2. Volle batterij de volgende dag en zeker met de Series 7 aan het einde van de dag nog een 50% batterij. Ook met 1x hardlopen per dag. Nee het haalt geen 2 weken (Epix 2 ook niet, ongeveer 9 dagen in praktijk) maar nu met de Ultra gaat de batterij nog beter worden dus tja...

En.......Geen Garmin Connect meer.... :+

pdavie2311 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:40:
[...]

Precies dit! Dat gezeur iedere keer over opladen. Apple Watch laadt echt retensnel op. Inderdaad bij douchen aan de lader en je kan ook in de nacht nog je slaap tracken. (waarom je dat zou willen is een andere vraag, mijn wallen zeggen zelf wel dat ik kut heb geslapen ;-)

Ik draag dus in de nacht geen Watch en gooi elke nacht, de gehele nacht, mijn Watch aan de lader als sinds de Series 2. Volle batterij de volgende dag en zeker met de Series 7 aan het einde van de dag nog een 50% batterij. Ook met 1x hardlopen per dag. Nee het haalt geen 2 weken (Epix 2 ook niet, ongeveer 9 dagen in praktijk) maar nu met de Ultra gaat de batterij nog beter worden dus tja...

En.......Geen Garmin Connect meer.... :+
Zelfs met slaap tracken kan het prima. Inderdaad avonds even een half uurtje op de lader voor het slapen gaan en in de nacht gaat er bij mij rond de 10% vanaf. Kom ik makkelijk de dag mee door en kan ik zelfs een activiteit uitvoeren (zoals lopen/hardlopen/voetballen of fietsen). Het lijkt meer een psychologisch ding dat mensen vallen over de batterijduur(al is een langere batterijduur zeker gewenst maar niet noodzakelijk).

En vergeet de nieuwe low power mode niet. Dat kan in sommige situaties net wat extra’s bieden!

©2004

• pdavie2311
hk12nl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:50:
[...]

Zelfs met slaap tracken kan het prima. Inderdaad avonds even een half uurtje op de lader voor het slapen gaan en in de nacht gaat er bij mij rond de 10% vanaf. Kom ik makkelijk de dag mee door en kan ik zelfs een activiteit uitvoeren (zoals lopen/hardlopen/voetballen of fietsen). Het lijkt meer een psychologisch ding (al is een langere batterijduur zeker gewenst maar niet noodzakelijk).

En vergeet de nieuwe low power mode niet. Dat kan in sommige situaties net wat extra’s bieden!
Vind ik dus ook. Batterijduur is geen 2 weken, blabla. Mij gaat het erom, gebruikersgemak, integratie systemen...

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:56
Donstil schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:52:
[...]

Das niet veel anders dan met elke generatie van de SS, titanium, keramiek of Hermes lijkt me.
En daar heb je helemaal gelijk in, had ik zelf niet eens bedacht. Zo gauw hij in de Amac te zien is ga ik daar maar eens heen.

XBL gamertag StayingPow3r

• crazylegs
Wanneer zullen de eerste reviews online komen? Van MKBHD enz, zit meestal een embargo io geloof ik?

• Skybox_
crazylegs schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:23:
Wanneer zullen de eerste reviews online komen? Van MKBHD enz, zit meestal een embargo io geloof ik?
Gewoonlijk de woensdag voor uitlevering, in dit geval dus de 14ste

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij is dat vaak op de lanceringsdag? Edit: of zie hierboven. :)

[Voor 23% gewijzigd door MrAcid op 09-09-2022 08:31]

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:08

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

pdavie2311 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:53:
[...]

Vind ik dus ook. Batterijduur is geen 2 weken, blabla. Mij gaat het erom, gebruikersgemak, integratie systemen...
Ik moest hier toch wel even gniffelen. Ben het helemaal met je eens, de AW is qua gebruiksgemak en integratie veel beter dan welke Garmin dan ook. En mijn AW gaat ook elke avond aan de lader (slaap tracken vind ik niet direct interessant). Het af en toe moeten (snel)laden van een AW is dagdagelijks geen probleem, maar wel voor de mensen die erop uit trekken zoals in de reclame van de Ultra.
Dan vertaald een "accu van 2 weken" op een Garmin zich naar 2-4 dagen met Active tracking. Dát is waardevol.
Tijdens een meerdaagse hike kies ik toch voor mijn Garmin nu. Waarbij ik oprecht hoop dat de Ultra daarvoor een waardig alternatief kan zijn qua accuduur. Maar daarvoor wacht ik eerst even reviews af.

Fotonerd

• Tomba

Tomba

Ik aas echt op de Ultra maar heb (mede omdat de levertijden oplopen) besloten te wachten tot ik hem een keer in het echt om heb gehad. De S6 44mm die ik nu heb past prima en op het eerste gezicht kan t makkelijk een maatje groter maar t blijft toch veel geld om er op te gokken ;)

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:09
Ben ook heel benieuwd naar die Ultra maar wil ‘m idd eerst zien om mijn eigen pols. Ben ook benieuwd of ‘ie geschikt is voor de sauna, ik vind het interessant om mijn hartslag te tracken tijdens sessies. Maar hij zal wel te heet worden.

• crazylegs
Benieuwd wanneer de eerste 3rd party bandjes worden aangeboden, Apple heeft er best wat mooie bandjes bij gemaakt, maar de keuze is nog wel wat beperkt nu.

Radiodurans schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:23:
Ben ook heel benieuwd naar die Ultra maar wil ‘m idd eerst zien om mijn eigen pols. Ben ook benieuwd of ‘ie geschikt is voor de sauna, ik vind het interessant om mijn hartslag te tracken tijdens sessies. Maar hij zal wel te heet worden.
Dat moet wel lukken hoor. Ik draag mijn Apple Watches al jaren in de Sauna en nog nooit echt iets noemenswaardigs gemerkt

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 07:30

KarlHungus

I fix the cable.

Ik post hem toch maar even hier (ipv in het Hoesjes/Cases topic), maar is al bekend of de huidige Apple AW bandjes ook passen op de Ultra?

My name is Karl. Ich bin expert.

• Tomba

Tomba

KarlHungus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:54:
Ik post hem toch maar even hier (ipv in het Hoesjes/Cases topic), maar is al bekend of de huidige Apple AW bandjes ook passen op de Ultra?
Ja dat is al bekend :)

[Voor 15% gewijzigd door Tomba op 09-09-2022 09:55]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:36
KarlHungus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:54:
Ja, 44/45mm (dus groot nu) past op 49mm (en andersom)

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 07:30

KarlHungus

I fix the cable.

Jemig, ik heb daar dus gewoon over heen gekeken. Ik zie het nu ook in het filmpje van Marques.

Misschien eerst maar nieuwe bril ipv upgrade van de AW7. :+

Maar dat is dus goed nieuws! _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door KarlHungus op 09-09-2022 09:58]

My name is Karl. Ich bin expert.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:09
Donstil schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:40:
[...]
Dat moet wel lukken hoor. Ik draag mijn Apple Watches al jaren in de Sauna en nog nooit echt iets noemenswaardigs gemerkt
Oh echt? Ik lees overal dat dat geen goed idee is met een AW. Heb je een SS AW? Zet je dan het water lock erop?
Radiodurans schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:57:
[...]

Oh echt? Ik lees overal dat dat geen goed idee is met een AW. Heb je een SS AW? Zet je dan het water lock erop?
Yup staal idd, ja wel water lock idd.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
ItsFlokkie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 00:47:
Ook dezelfde dilemma.
Heb de AW3 en die bevalt me nog prima.
Batterij doet het nog goed, alleen zou ik wel een groter scherm willen en ben ik de watchfaces beu.

Maarja, moet nog even goed voor mezelf een argument vinden om weer 500+ euro uit te geven ;)

wijze woorden

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Donstil schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:10:
[...]

Yup staal idd, ja wel water lock idd.
Ik heb een AW 7 aluminium. Ook vaak gebruikt in de sauna, heel vaak vergeet ik die water lock (maar lijkt geen effect te hebben).

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Waterlock zorgt er toch alleen voor dat je touchscreen niet onbedoeld bediend word en dat de speaker word leeg geblazen. Of mis ik iets?
Dus gebruiken zonder waterlock kan toch nooit echt extra problemen opleveren als je hem toch gebruikt met water.

Strava

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:24
Tinusvolkel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:38:
Waterlock zorgt er toch alleen voor dat je touchscreen niet onbedoeld bediend word en dat de speaker word leeg geblazen. Of mis ik iets?
Dus gebruiken zonder waterlock kan toch nooit echt extra problemen opleveren als je hem toch gebruikt met water.
De watch doet ook z’n zwembandjes aan.

Nee zorgt alleen voor lock op screen en leeggeblazen als je exit.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:38
casper4253 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 06:55:
[...]

Mijn Watch 3 is overleden dus ik moet nu ook echt een keuze gaan maken.
Maar ik denk toch echt voor een 7 te gaan. Zie de 140 euro (of zelfs hoger) het niet waard voor alleen een temperatuur meter op de 8. Zwanger ga ik toch niet worden en ovuleren doe ik ook niet als man zijnde.

Of mis ik een future die de 8 heeft waardoor ik toch voor de 8 moet gaan?

Erwin
Ik vraag mij af of Apple deze temperatuursensor in een toekomstige software-update mogelijk toch niet voor meerdere doeleinden in zal gaan zetten i.p.v. enkel de ovulatie plannen.

Maar ik snap de struggle. De 7 en 8 zijn vrijwel identiek. Ik zelf denk dat ik dit jaar (eindelijk) de upgrade ga maken van de Series 2 naar de Series 8. Ik merk dat ik de snelheid niet meer echt kan waarderen en de accuduur red het nog maar nipt tot het einde van de dag.

Zo heb ik hem gisteren om 07:00 van de lader gehaald en ging ik om 18:00 sporten. Toen was de accu nog 34%. Toen ik klaar was met sporten om 19:30 zat ik op 17% en om 22:30 zat ik op 5%. Het is allemaal nog maar nipt.

Overigens is het wel merkwaardig dat de technische specificatie pagina's van Apple nog niet bijgewerkt zijn. Soms komen daar nog kleine (niet persé noemenswaardige) verbeteringen/veranderingen uit naar voren.

[Voor 32% gewijzigd door robcoenen op 09-09-2022 10:58]

• Davidas
  • Nu online
robcoenen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:53:
[...]

Ik vraag mij af of Apple deze temperatuursensor in een toekomstige software-update mogelijk toch niet voor meerdere doeleinden in zal gaan zetten i.p.v. enkel de ovulatie plannen.

Maar ik snap de struggle. De 7 en 8 zijn vrijwel identiek.
Inderdaad, ik verwacht echt wel dat ze daar meer mee gaan doen in iOS 16.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:43
Radiodurans schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:23:
Ik ga maandelijks naar de sauna met mijn Apple Watch Series 7 (voor heen ook met mijn 6,4 en 2).

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-05 10:29

shyheim

busta! straight busta!

schumi1986 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:12:
[...]

Goede keuze, een SS Apple Watch ziet er om de pols zo veel mooier uit dan een Alu Apple Watch! Icm een Leather Link of een Milanese bandje echt een sieraad :)

[Afbeelding]
Nice!
Is dat glas eigenlijk wat krasbestendig?

Mijn AW S4 was een Alu, en bij het reracken van weights in de gym heb ik lichtjes mijn watch gestoten tegen een stalen randje en daardoor zat er een schrammetje op mijn scherm. Niks huge, maar wel storend genoeg omdat ik altijd dacht dat er een haartje op mijn scherm lag.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
shyheim schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:06:
[...]

Nice!
Is dat glas eigenlijk wat krasbestendig?

Mijn AW S4 was een Alu, en bij het reracken van weights in de gym heb ik lichtjes mijn watch gestoten tegen een stalen randje en daardoor zat er een schrammetje op mijn scherm. Niks huge, maar wel storend genoeg omdat ik altijd dacht dat er een haartje op mijn scherm lag.
Volgens mij hebben de SS modellen geen glas maar safier. Dus krasbestendiger. Maar hoeveel krasbestendiger dat is weet ik niet.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mog schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:10:
[...]

Volgens mij hebben de SS modellen geen glas maar safier. Dus krasbestendiger. Maar hoeveel krasbestendiger dat is weet ik niet.
Ik heb de saffier en stoot het glas toch wel regelmatig ergens tegen aan of schuur ergens langs, na een jaar werkelijk geen enkel krasje.

• mymac
mymac schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:15:

Update: Ik heb op Amazon DE een S7 in het groen besteld :)
- S8 kost €160 meer, maar biedt voor mij geen zinvolle extra functies (ik zie dat de aanbieding inmiddels niet meer beschikbaar is)
- S8 is niet in groen leverbaar, S7 wel

Dit overzicht op The Verge schept ook inzicht voor iedereen die dezelfde afweging maakt.

[Voor 19% gewijzigd door mymac op 09-09-2022 11:16]

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 20:57
richards3 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:14:
[...]

Ik heb de saffier en stoot het glas toch wel regelmatig ergens tegen aan of schuur ergens langs, na een jaar werkelijk geen enkel krasje.
Dit inderdaad.. Het is echt een wereld van verschil. Heel fijn wanneer je allergisch bent voor krasjes zoals ik :D

• Mog
mymac schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:15:
[...]

Update: Ik heb op Amazon DE een S7 in het groen besteld :)
- S8 kost €160 meer, maar biedt voor mij geen zinvolle extra functies (ik zie dat de aanbieding inmiddels niet meer beschikbaar is)
- S8 is niet in groen leverbaar, S7 wel

Dit overzicht op The Verge schept ook inzicht voor iedereen die dezelfde afweging maakt.
Het enige verschil tussen de S7 en S8 zijn de temperatuur sensor, de auto crash detectie en de chip. Maar er is volgens mij helemaal geen informatie over hoeveel sneller/zuiniger de S8 chip is ten opzichte van de S7 chip. Sterker nog, de S7 chip is volgens mij een nauwlijks verbeterde S6 chip.

• A. Klooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 16:59
Ik was enthousiast voor een nieuw design met de series 8, helaas.
Ik ben nog steeds in de markt voor mijn eerste Apple Watch maar ik weet niet welk model ik het beste kan aanschaffen.
ik wil graag een safier scherm (ik ben een beetje onhandig), welk model raden jullie aan?

• Mog
A. Klooster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:05:
Ik was enthousiast voor een nieuw design met de series 8, helaas.
Ik ben nog steeds in de markt voor mijn eerste Apple Watch maar ik weet niet welk model ik het beste kan aanschaffen.
ik wil graag een safier scherm (ik ben een beetje onhandig), welk model raden jullie aan?
Als je per se een safieren scherm wilt dan is de keuze vrij makelijk. Dan heb de keuze uit een roestvrij stalen Apple Watch Series 7 of 8 en de Apple Watch Ultra.

Wat is het primaire gebruik van je Apple Watch? Is het iets wat je dagelijks gaat dragen? (-> Apple Watch Series 7 of 8 roestvrij staal) Of ligt de nadruk op sport (-> Apple Watch Ultra)?

• A. Klooster
  • Laatst online: 06-06 16:59
Als je per se een safieren scherm wilt dan is de keuze vrij makelijk. Dan heb de keuze uit een roestvrij stalen Apple Watch Series 7 of 8 en de Apple Watch Ultra.

Wat is het primaire gebruik van je Apple Watch? Is het iets wat je dagelijks gaat dragen? (-> Apple Watch Series 7 of 8 roestvrij staal) Of ligt de nadruk op sport (-> Apple Watch Ultra)?
ik heb nu een oude samsung sport die zn beste tijd heeft gehad en ben nu overgestapt op apple.
voor mij geen ultra, dat is overkill voor mij, ik sport alleen recreatief (lees 1.2 keer per week 7/8 km hardlopen)
Stainless Steel s7 of s8 lijkt me goed genoeg, zie de meerwaarde van een s8 nog niet zo ..

• Mog
A. Klooster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:24:
[...]

ik heb nu een oude samsung sport die zn beste tijd heeft gehad en ben nu overgestapt op apple.
voor mij geen ultra, dat is overkill voor mij, ik sport alleen recreatief (lees 1.2 keer per week 7/8 km hardlopen)
Stainless Steel s7 of s8 lijkt me goed genoeg, zie de meerwaarde van een s8 nog niet zo ..
Dan is het helemaal makkelijk. Roestvrij stalen Series 7 of 8.

De 8 heeft:
- Temperatuur sensor (voor nu alleen handig voor bijhouden van menstruatie en ovulatie)
- Car crash detection
- S8 chip (maar wat die beter doet dan de S7 is niet bekend)

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 15:41
De ultra is wel vet, maar mijn huidige racefiets was slechts 100 euro meer.
Wel bizar die prijs.

Ik zie heel veel vette zaken op de nieuwe watch.
Ik gebruik mijn AW zoveel mogelijk standalone via LTE, ik haat socialmedia, bel weinig, ik wil gewoon alles op een device op mijn pols.

Ik mis echter wel gps trails/maps voor hiking/hardloop sessies, die breadcrumb functie is wel geinig met de compas maar totaal ondergeschikt aan garmin in dezelfde prijs segment.

Duiken doe ik niet aan dus een duik horloge gaat aan mij voorbij.

Eeerst maar eens kijken wat watchOS16 gaat brengen voor mijn AW4, ik vermoed dat ik er nog makkelijk een 5e jaar uit haal na de update, en in de tussentijd maar sparen voor de Ultra2 die dan minder dikke scherm bezel heeft ;)

Apple heeft het weer mooi voor elkaar, nieuw scherm met een dikkere blackborder/bezel dan de AW8, dat is de upgrade voor volgend jaar :+

[Voor 8% gewijzigd door Wowhead op 09-09-2022 13:40]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
Ik had echt gehoopt dat met de nieuwe aankondigen KPN ook de kans had genomen om de AW te ondersteunen.

Overigens wat betreft SS / alu is mijn take een beetje dat het een 'tech'-ding blijft. Wat betekend dat je na 2/3 jaar toch weer wil upgraden. Dan vind ik de meerprijs voor SS toch stevig (Hoewel ik moet zeggen dat je m.i. vanaf de AW4 tot nu toe nog geen echt reden had om te upgraden)

• easy-cloud
  • Laatst online: 29-05 22:48
Alexknl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:04:
Pfff ik ben opeens volledig verliefd geworden op de SS Graphite Series 7. Ziet er wel heel classy uit. Heb het de afgelopen jaren altijd jammer gevonden dat er geen space grey meer te krijgen was. Dus toch maar de knoop doorgehakt en de SS S7 besteld voor 639. Wel €100 meer dan een alu S8 maar die nieuwe functies zit ik niet echt op te wachten. Heb nog geen Watch dus voor mij is er ook niet echt sprake van een 'upgrade'. Wellicht later nog combineren met dat nieuwe bruine Leather Link of Milanese bandje.
Waar had je die aanbieding gevonden?

• mymac
Ik kwam dit filmpje net tegen over de nieuwe sleep tracking functionaliteit. Wellicht al gedeeld, maar wel goed om te zien dat het schijnbaar best aardig werkt. Ook leuk dat dit gewoon nieuwe functionaliteit is voor niet nieuwe devices, zoals m’n huidige AW4.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:49
Wowhead schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:39:.

Ik mis echter wel gps trails/maps voor hiking/hardloop sessies, die breadcrumb functie is wel geinig met de compas maar totaal ondergeschikt aan garmin in dezelfde prijs segment.
Download de Workoutdoors app. Dan heb je al die maps weer beschikbaar.

PSN: Sluuz

• Tomba

Tomba

Ik vraag me af voor welke band jullie gaan bij de Ultra. Voor alle 3 is immers iets te zeggen :)

Poll: Welke Apple Watch Ultra Band kies jij?
Trail
Alpine
Ocean
Ik wil helemaal geen Apple Watch Ultra
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404812&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:36
Wowhead schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:39:

Eeerst maar eens kijken wat watchOS16 gaat brengen voor mijn AW4
WatchOS 9 ;)

• TR1969
  • Laatst online: 13:29
easy-cloud schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:09:
[...]

Amazon.de maar volgens mij is de aanbieding verlopen

[Voor 10% gewijzigd door TR1969 op 10-09-2022 09:19]

• easy-cloud
  • Laatst online: 29-05 22:48
Ik zit een beetje in dubio welke watch ik zal nemen, momenteel heb ik een series 4 waarvan de accu echt op is.

Nu twijfel ik tussen de volgende opties:
  • Series 8 45mm aluminium (gewoon simpel)
  • Series 8 45mm SS (duurzamer maar duur voor wat je krijgt)
  • Series 7 45mm SS (vind ik nog redelijk prijzig voor een ouder model (739 op amazon))
  • Series ultra via T-Mobile, dan is hij eigenlijk goedkoper dan de 45mm SS (ik weet niet of ik het design mooi ga vinden)
Iemand advies of toevallig een aanbieding voor de series 7 SS gevonden?

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:13:
Ik vraag me af voor welke band jullie gaan bij de Ultra. Voor alle 3 is immers iets te zeggen :)

Trail
Alpine
Ocean
Tussenstand:
[Afbeelding]
Wat is ieders reden voor hun keuze?
Alle 3 lijken ze een voordeel te hebben. Twijfel momenteel vooral tussen de Ocean en de Alpine. Heb al ruim 10 geweven sportbandjes dus de Trail (hoe mooi ik die ook vind) valt daarmee eigenlijk af.
De Ocean is natuurlijk makkelijk schoon te houden en geeft echt een stoere look, maar de Alpine is wat meer geschikt voor dagelijks gebruik denk ik.

• Davidas
  • Nu online
easy-cloud schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:27:
Ik zit een beetje in dubio welke watch ik zal nemen, momenteel heb ik een series 4 waarvan de accu echt op is.

• Series 7 45mm SS (vind ik nog redelijk prijzig voor een ouder model (739 op amazon))
  • Series ultra via T-Mobile, dan is hij eigenlijk goedkoper dan de 45mm SS (ik weet niet of ik het design mooi ga vinden)
Ben je gek op nieuwe features dan zou ik de S8 pakken. Wil je hierbij een modern horloge zou ik de SS pakken, wil je een stoerder horloge, dan zou ik voor de Ultra gaan. Maakt eerstgenoemde je niet zo uit dan altijd de S7 pakken, heeft niet veel minder te bieden dan de S8 namelijk. :)

• D-Ed
  • Niet online
easy-cloud schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:27:

Ik had dezelfde twijfels en heb (na goed zoeken) de knoop doorgehakt en ben voor een SS Edition 6 gegaan via Marktplaats. Voor €380,- inclusief een Leather link bandje en 100% batterij. Ik had nog een Link bracelet van de series 0 dus heb nu een hele fijne combinatie en het voelt als een flinke stap vooruit. Ik heb tussendoor nog een series 4 gehad maar die was kapot gevallen :F

Dus als je niet bang bent voor 2e hands en je weet de juiste versie te vinden dan kun je voor niet teveel geld ook wel een series 7 vinden volgens mij ;)

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:38
easy-cloud schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:09:
[...]

Deze is helaas niet meer beschikbaar, maar hij was te koop op Amazon.de.

• Mog
Een vraag voor mensen met een cellular Apple Watch. Als je op pad bent met je horloge, maar zonder je telefoon krijg je dan evengoed notificaties van apps die op je telefoon maar niet op je Watch staan (bijv. van WhatsApp)?

• absrnd
  • Laatst online: 13:47
Toch handig een 3D printer :)

Ik wilde weten wat het verschil was op mijn pols met de SS en de Ultra.
Na wat teken en print werk, past zelfs mijn originele bandje :)

Hier is de STL file als je zelf wil printen, of voor iemand anders :)
https://www.thingiverse.com/thing:5505633/files

Er is duidelijk een verschil, ik denk ook dat het voor mijn polsen net aan is :)
wel lijkt het te groter door de beugel aan het bandje die verder uitsteekt, en een bandje zoals van mijn SS zou beter passen.

Met het Solo bandje staat het inderdaad beter, maar ik moet wel 2 maten kleiner bestellen :)

[Voor 16% gewijzigd door absrnd op 10-09-2022 15:38]

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 07:36
absrnd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:03:

Na wat teken en print werk , past zelfs mijn originele bandje :)

Er is duidelijk een verschil, ik denk ook dat het voor mijn polsen net aan is :)
wel lijkt het te groter door de beugel aan het badje die verder uitsteekt, en een bandje zoals van mijn SS zou beter passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wouw wat gaaf! Denk dat je de maat goed kan hebben, al geeft het zeker een stoerdere look. Vind het horloge wel steeds mooier worden hoe vaker ik hem bekijk, waarschijnlijk door het platte display.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:43

Na wat teken en print werk , past zelfs mijn originele bandje :)

wel lijkt het te groter door de beugel aan het badje die verder uitsteekt, en een bandje zoals van mijn SS zou beter passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo heel netjes gedaan! Bizar dat je het bandjes zelfs passend gekregen hebt (y)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:29
Mog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:34:
Een vraag voor mensen met een cellular Apple Watch. Als je op pad bent met je horloge, maar zonder je telefoon krijg je dan evengoed notificaties van apps die op je telefoon maar niet op je Watch staan (bijv. van WhatsApp)?
Als je een abonnement heb wat dat kan dan wel.

• Davidas
  • Nu online
Wanneer zal KPN eens met esim kopen voor AW..

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Davidas schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:26:
Wanneer zal KPN eens met esim kopen voor AW..
Eind oktober/begin november 2022.

Dat loopt de deal van T-mobile met Apple af.
Tomba schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:13:

Trail
Alpine
Ocean
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ultra besteld met een alpine maar los nog een trail erbij genomen.

Trail vond ik eigenlijk het fraaist maar die was niet leverbaar op launch, daarom Alpine genomen en trail los. Ocean is mij iets te rugged denk ik.

[Voor 8% gewijzigd door Donstil op 10-09-2022 12:41]

Mog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:34:
Alleen van apps die op je watch staan. Whatsapp heeft geen watchOS app dus die zie je thuis pas weer dacht ik.

• absrnd
  • Laatst online: 13:47
Er was ook nog wat gedoe over valse advertising van de Ultra, dat apple een groter scherm laat zien, dan de werkelijke maat.

En als het zou moeten zijn :)

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:36:
[...]

Ultra besteld met een alpine maar los nog een trail erbij genomen.

Trail vond ik eigenlijk het fraaist maar die was niet leverbaar op launch, daarom Alpine genomen en trail los. Ocean is mij iets te rugged denk ik.
Ja, ik vind de Trail ook het mooiste maar heb al teveel geweven sport bandjes ;) Al mis ik dan wel de connectors die dezelfde kleur hebben als de Watch :p (zouden die ook van Titanium zijn?)
De Alpine spreekt mij het minste aan, maar zie me de Ocean ook niet snel dragen hahaha. Toch eerst maar eens in het echt bekijken.

• Tomba

Tomba

Na wat teken en print werk, past zelfs mijn originele bandje :)

wel lijkt het te groter door de beugel aan het bandje die verder uitsteekt, en een bandje zoals van mijn SS zou beter passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met het Solo bandje staat het inderdaad beter, maar ik moet wel 2 maten kleiner bestellen :)

[Afbeelding]
Hahaha hoe sick. FWIW in mijn ogen kan je dit formaat makkelijk hebben, ziet er stoer uit! Wat is je pols omtrek?

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee