Tomba schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:00:
[...]

Ja, ik vind de Trail ook het mooiste maar heb al teveel geweven sport bandjes ;) Al mis ik dan wel de connectors die dezelfde kleur hebben als de Watch :p (zouden die ook van Titanium zijn?)
De Alpine spreekt mij het minste aan, maar zie me de Ocean ook niet snel dragen hahaha. Toch eerst maar eens in het echt bekijken.
Dat vroeg ik mij dus ook af ja, dat zou wel een mooie toevoeging zijn.

Ik vind nu de plastic uiteinden van die sport loops niet mooi in mijn SS en daarom gebruik ik ze alleen in het zwembad :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

absrnd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:55:
Er was ook nog wat gedoe over valse advertising van de Ultra, dat apple een groter scherm laat zien, dan de werkelijke maat.

[Afbeelding]

En als het zou moeten zijn :)

[Afbeelding]
Ooh dat had ik ff gemist. Dat is best wel vies eigenlijk. Edit: In de duik beelden zie je wel gewoon de bezels zie ik.

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 10-09-2022 13:10]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Er was ook nog wat gedoe over valse advertising van de Ultra, dat apple een groter scherm laat zien, dan de werkelijke maat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Das wel sneaky zeg, zouden daarom alle andere Apple foto’s zwarte wijzerplaten zijn?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:02:
[...]

Dat vroeg ik mij dus ook af ja, dat zou wel een mooie toevoeging zijn.

Ik vind nu de plastic uiteinden van die sport loops niet mooi in mijn SS en daarom gebruik ik ze alleen in het zwembad :P
Ja das inderdaad wel een dingetje, ook op mijn alu S6 ziet het er van de zij-/onderkant nét niet uit. Het draagcomfort en de ruime keuze hebben er echter toch voor gezorgd dat ik er inmiddels ruim 10 verzameld heb :D (die standaard sport loop vind ik overigens helemaal verschrikkelijk, of te los of te strak en ook niet echt mooi en een materiaal waar ik niet happy van wordt)

Zie nu trouwens dat de Ocean ook 1 kleur is dus niet die links in ‘Titanium grijs’

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 10-09-2022 13:10]

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:12
Mocht je in de buurt van Leiden zijn, en je wilt weten of het op jouw pols past, met je eigen bandje,
kan je altijd even langskomen :)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
absrnd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:33:
Mocht je in de buurt van Leiden zijn, en je wilt weten of het op jouw pols past, met je eigen bandje,

[Afbeelding]
echt tof gedaan man!! _/-\o_

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:10
Donstil schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:39:
[...]

Alleen van apps die op je watch staan. Whatsapp heeft geen watchOS app dus die zie je thuis pas weer dacht ik.
Nee. Precies. Dus alleen notificaties van apps die op de Watch staan als je op cellular zit zonder dat je iPhone in de buurt is.

Best vreemd, want als ik met mijn huidige Series 4 buiten Bluetooth bereik ben pakt ie wel mijn WhatsApp notificaties via Wi-Fi. Maar goed,
Wi-Fi is geen cellular.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:36:
[...]

Ultra besteld met een alpine maar los nog een trail erbij genomen.

Trail vond ik eigenlijk het fraaist maar die was niet leverbaar op launch, daarom Alpine genomen en trail los. Ocean is mij iets te rugged denk ik.
x2 omwille van de levertijd - deTrail heb ik er alleen nog niet bijbesteld, ik wacht even af hoe de Alpine is en ga daarna een keer bandjes passen/proberen bij een Apple Store. Vind de 'normale' Nike geweven bandjes ook fraai en dat scheelt toch weer 50eur met de Trail.

• MrAcid
  • Niet online
Haga schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:35:
[...]

Eind oktober/begin november 2022.

Dat loopt de deal van T-mobile met Apple af.
Is dit speculatie of aangekondigd? :)

• Tomba

Tomba

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kwam deze foto tegen op MacRumors forum waar je kan zien dat er zelfs weinig verschil is qua screen tov de S8:

That’s some big bezels right there man!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:38
Haga schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:35:
[...]

Eind oktober/begin november 2022.

Dat loopt de deal van T-mobile met Apple af.
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Via Twitter laat KPN weten nog geen plannen te hebben voor esim op applewatch..

• MrAcid
  • Niet online
absrnd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:33:

[Afbeelding]
Tof gedaan! Wat is je polsomtrek?

• absrnd
MrAcid schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:09:
[...]

Tof gedaan! Wat is je polsomtrek?
Mijn pols is rond de 18cm in omtrek.
Ik hoop dat dat helpt :)
Mog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:44:
[...]

Nee. Precies. Dus alleen notificaties van apps die op de Watch staan als je op cellular zit zonder dat je iPhone in de buurt is.

Best vreemd, want als ik met mijn huidige Series 4 buiten Bluetooth bereik ben pakt ie wel mijn WhatsApp notificaties via Wi-Fi. Maar goed,
Wi-Fi is geen cellular.
Ooh echt? Dan heb je kans dat het met de cellular ook werkt, dat weet vast iemand hier dan wel.

Tomba schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:04:
[...]

Kwam deze foto tegen op MacRumors forum waar je kan zien dat er zelfs weinig verschil is qua screen tov de S8:
[Afbeelding]
That’s some big bezels right there man!
Ja ik vind de mate waarmee het scherm gegroeid is wel wat tegenvallen. Niet dat ik met mijn S7 nou het idee dat dat het te klein is maar met grotere case had het wel lekker geweest.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:25:
[...]

Ja ik vind de mate waarmee het scherm gegroeid is wel wat tegenvallen. Niet dat ik met mijn S7 nou het idee dat dat het te klein is maar met grotere case had het wel lekker geweest.
Dat is idd wel jammer, maar goed heb inmiddels zoveel video’s en foto’s van de Ultra bekeken dat ik mijn eigen S7 een beetje saai begin te vinden.

Kleine of grote bezels, laat dat ding maar komen… :D

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
absrnd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:03:
Toch handig een 3D printer :)

Ik wilde weten wat het verschil was op mijn pols met de SS en de Ultra.
Na wat teken en print werk, past zelfs mijn originele bandje :)

Er is duidelijk een verschil, ik denk ook dat het voor mijn polsen net aan is :)
wel lijkt het te groter door de beugel aan het bandje die verder uitsteekt, en een bandje zoals van mijn SS zou beter passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met het Solo bandje staat het inderdaad beter, maar ik moet wel 2 maten kleiner bestellen :)

[Afbeelding]
Gaaf!, heb je een stl file?

Bing

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:53
Medic112 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:08:
[...]

Ik hoop dat je gelijk krijgt. Via Twitter laat KPN weten nog geen plannen te hebben voor esim op applewatch..
Blijft teleurstellend van KPN, en bij de introductie van de 4g AW7 waren ze een van de eersten die ermee adverteerden :(
schumi1986 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:31:
[...]

Dat is idd wel jammer, maar goed heb inmiddels zoveel video’s en foto’s van de Ultra bekeken dat ik mijn eigen S7 een beetje saai begin te vinden.

Kleine of grote bezels, laat dat ding maar komen… :D
Haha eens. Moest even wennen tijdens de geruchten maar inmiddels ben ik helemaal onboard.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:03:
[...]

Is dit speculatie of aangekondigd? :)
Dit zijn ervaringen met deals met Apple.

Kijk maar naar Apple Pay.

Dus rustig afwachten en over een anderhalve maand weten we meer.

• absrnd
Qua scherm grootte is er dus praktisch geen verschil, we hebben het over een paar pixels.

• Mog
absrnd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:00:
Qua scherm grootte is er dus praktisch geen verschil, we hebben het over een paar pixels.

[Afbeelding]
Het valt erg mee idd.

Series 8 45mm: 396 x 484 pixels (191.664 pixels in totaal)
Ultra 49mm: 410 x 502 pixels (205.820 pixels in totaal)

7,4% meer pixels dus.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010

pdavie2311

Live life to the fullest..

Maakt mij allemaal niet uit. Ik was klaar met de ronde vormen van de Watch! Vind het platte scherm en de kast echt mooi van de Ultra! Blij dat ik deze ontvang de 23e. Op mijn verjaardag! 😀

[Voor 3% gewijzigd door pdavie2311 op 10-09-2022 17:13]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Mog
Ik zit even op de website van T-Mobile te gluren. Daar kan je de Ultra aanschaffen met 24 maanden contract voor €41 per maand. €5 voor het abonnement en €36 voor de Ultra.

Ondanks dat je een looptijd van 24 maanden kiest staat eronder: "Zeg je gedurende de looptijd het Multisim abonnement op? Dan betaal je de resterende toestelkosten in één keer."

€36 x 24 maanden = €864. €135 goedkoper dan bij Apple. Dat klopt toch niet?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:15:
Ik zit even op de website van T-Mobile te gluren. Daar kan je de Ultra aanschaffen met 24 maanden contract voor €41 per maand. €5 voor het abonnement en €36 voor de Ultra.

Ondanks dat je een looptijd van 24 maanden kiest staat eronder: "Zeg je gedurende de looptijd het Multisim abonnement op? Dan betaal je de resterende toestelkosten in één keer."

Waarom niet? Wat zou anders de meerwaarde zijn om daar te bestellen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:50

En de eerste maanden kan je gelijk opzeggen dan?

• Mog
Greatsword schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:17:
[...]

Waarom niet? Wat zou anders de meerwaarde zijn om daar te bestellen?
Waarom zou iemand dan bij Apple bestellen? Misschien als ze geen 4G willen gebruiken. Want anders zit je sowieso vast aan T-Mobile.

• Mog
Roos79 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:18:
[...]

En de eerste maanden kan je gelijk opzeggen dan?
Zo lees ik het wel ja.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:18:
[...]

Waarom zou iemand dan bij Apple bestellen? Misschien als ze geen 4G willen gebruiken. Want anders zit je sowieso vast aan T-Mobile.
Vanwege de service en rechtstreekse garantie. Als je in de PriceWatch kijkt zie je toch altijd dat menig webshop goedkoper is dan bij Apple zelf.

Als je op Pepper kijkt zie je ook zo'n truc bij de iPhone.

https://nl.pepper.com/aan...22-128gb256gb512gb-248812

[Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 10-09-2022 17:22]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-05 19:42

De korting kan goed kloppen, het kunnen opzeggen betwijfel ik inderdaad.

Ik heb gister ook een iPhone 14 Pro besteld die €1459 bij Apple kost, maar €1214 bij T-Mobile in combinatie met het 2-jarige contract (in een keer).

Omdat ik het abonnement niet kan opzeggen, hebben zij weer twee jaar uitzicht op inkomsten.

Misschien zit het verschil in het feit dat multisim een toevoeging is op je bestaande abonnement en niet losstaand is?

Edit:
€41 x 24 = €984. Dus iets goedkoper dan Apple, inclusief internet. Geen gekke deal… Maar eens over nadenken.

DHL is net geweest dus laat ik eerst maar eens m’n AW7 uitpakken😂

[Voor 8% gewijzigd door mymac op 10-09-2022 17:42]

• Tomba

Tomba

Je moet alleen ook een T-Mobile abo hebben om MultiSIM af te kunnen sluiten. Upsell dus.

• Mog
mymac schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:38:
[...]

De korting kan goed kloppen, het kunnen opzeggen betwijfel ik inderdaad.
Op de website staat:

Zeg je gedurende de looptijd het Multisim abonnement op? Dan betaal je de resterende toestelkosten in één keer.

En iets lager staat:

Na 1 maand, dagelijks opzegbaar, mits krediet is afgelost.

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-10-2022

Ik vraag me wel af welke maat bandje ze leveren, bij specificaties staat:

Geschikt voor pols van 130-200 mm

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:23
En voor de Apple Watch S8 Alu 45 mm met sportbandje vraagt Thee-Mobiel dan weer € 600,- i.t.t. de € 539 bij Apple.

https://www.t-mobile.nl/a...9,21278010&lp=15&bc=1,0,0

• mymac
Mog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:45:
[...]

Op de website staat:

Zeg je gedurende de looptijd het Multisim abonnement op? Dan betaal je de resterende toestelkosten in één keer.

En iets lager staat:

Na 1 maand, dagelijks opzegbaar, mits krediet is afgelost.
Dan is het in principe een prima deal om hem via T-M aan te schaffen en het abonnement desgewenst op te zeggen.

• mymac
PKHS schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:09:
En voor de Apple Watch S8 Alu 45 mm met sportbandje vraagt Thee-Mobiel dan weer € 600,- i.t.t. de € 539 bij Apple.

€539 is GPS only
€659 is GPS + Cellular

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:23
@mymac :
Ach Tuurlijk, je hebt gelijk.
PKHS schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:09:

Klopt dat bezwaar wel? Want bij Apple heb je voor €539 toch geen model met 4G?

Edit: Ooh inmiddels beantwoord al.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 10-09-2022 18:17]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online

Bedankt voor de tip! Gelukkig heeft mijn vriendin t-mobile.

864 met 5 euro voor 1 maand multi-Sim maakt 869

131 goedkoper dan bij Apple dus :)

Bestelling bij Apple maar annuleren dan..

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

• Roos79
schumi1986 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:41:
[...]

Gelijk bij aangaan opzeggen dus anders lukt die opzeg maand nooit…

• ja3
  • Laatst online: 21:46
Weet iemand of de Apple Watch ook goed werkt met dualsim op de iPhone? Ik ben van plan om tijdelijk T-Mobile als 2e abonnement te nemen. Voor zover ik kan vinden moet dit goed werken maar ik vind er weinig praktijkervaringen mee.

• Tomba

Tomba

ja3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:11:
Weet iemand of de Apple Watch ook goed werkt met dualsim op de iPhone? Ik ben van plan om tijdelijk T-Mobile als 2e abonnement te nemen. Voor zover ik kan vinden moet dit goed werken maar ik vind er weinig praktijkervaringen mee.
Ik heb een S6 met dualsim T-mobile/Simyo en dat werkt prima. Wat verwacht je dat niet werkt?

• ja3
  • Laatst online: 21:46
Tomba schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:22:
[...]

Ik heb een S6 met dualsim T-mobile/Simyo en dat werkt prima. Wat verwacht je dat niet werkt?
Ik heb geen ervaring met dualsim op iPhone. Dus even voor de zekerheid voordat ik een abonnement heb afgesloten. Maar specifiek kan ik wel 1 vraag bedenken: Kun je op de iPhone (in mijn geval) Vodafone als data verbinding gebruiken terwijl de watch T-Mobile gebruikt? Dan kan ik een abonnement afsluiten met wat minder data.

• Tomba

Tomba

ja3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:32:
[...]

Ik heb geen ervaring met dualsim op iPhone. Dus even voor de zekerheid voordat ik een abonnement heb afgesloten. Maar specifiek kan ik wel 1 vraag bedenken: Kun je op de iPhone (in mijn geval) Vodafone als data verbinding gebruiken terwijl de watch T-Mobile gebruikt? Dan kan ik een abonnement afsluiten met wat minder data.
Ik zou zeggen van wel, op mijn iPhone kan ik aangeven welke SIM gebruikt moet worden voor data:

De AW gebruikt gewoon de eSIM die erop geïnstalleerd staat.

NB ik merk dat met Dual SIM actief mijn iPhone wel meer accu verbruikt.

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 10-09-2022 19:42]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07
Mog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:44:
[...]

Wi-Fi is geen cellular.
Voor zover ik weet is dit omdat de Watch op hetzelfde netwerk zit als de iPhone, daar zit de link. De notificatie komt op de iPhone binnen en wordt via WiFi naar de Watch getransporteerd. Het zou niet moeten werken als de iPhone en Watch op andere netwerken zitten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42
It was a long time coming.

Na 6 jaar trouwe dienst mag mijn Series 2 met pensioen. Jaar op jaar kon ik geen reden vinden om mijn horloge te vervangen met de doeleinden waar ik hem voor gebruik. Echter hebben nu, door de verschillende jaren heen, verschillende vernieuwingen zich opgestapeld en de accuduur was nog net toereikend genoeg om 1 dag door te komen.

Bewust de keuze gemaakt voor de Series 8 omdat ik verwacht dat de temperatuursensor in de toekomst voor nog meer zaken dan enkel ovulatie ingezet kan/gaat worden evenals dat crashdetectie een mooie functie is gezien ik helaas een dergelijk geval van dichtbij meegemaakt heb met de lange, nog altijd voortdurende, nasleep daarvan..

Ik ben benieuwd of Coolblue hem kan leveren op de release-dag. Vrijdag in de (late) middag stond er nog geen informatie op de speciale Coolblue pagina en opeens zag ik vandaag dat de pre-order pagina open was gegaan. Echter verwacht ik ook dat er geen gigantische animo is voor dit model evenals dat ze wellicht al aardige voorraad hebben produceren zeker omdat de gelijkenissen met de Series 7 groot zijn.

Spijtig wel dat er geen 'Space Grey' uitvoering is.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Toch maar weer Apple all-in gegaan en ook de AW Ultra besteld zonder dat ding in het echt te hebben gezien. Ik zie het allemaal wel wat ik ermee ga doen, totaal geen idee bij verder of die me staat.

I don't have dreams, I have goals!!

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op zondag 11 september 2022 @ 00:45:
Toch maar weer Apple all-in gegaan en ook de AW Ultra besteld zonder dat ding in het echt te hebben gezien. Ik zie het allemaal wel wat ik ermee ga doen, totaal geen idee bij verder of die me staat.
Welk bandje heb je genomen?

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Tomba schreef op zondag 11 september 2022 @ 07:32:
[...]

Welk bandje heb je genomen?
Trail zwart/grijs

I don't have dreams, I have goals!!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-10-2022
Snelle.jelle schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:56:
[...]

Ik vraag me wel af welke maat bandje ze leveren, bij specificaties staat:

Geschikt voor pols van 130-200 mm
Even gechat met ze en het blijkt dat het om het oceaan bandje gaat, maar deze is niet in de kleur groen.. nja dat wisten ze ook niet 🫠😩

Lekker m’n bestelling bij Apple door laten lopen dus. Dit gedoe met providers geen zin meer in! 😆

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:05
Ik denk dat ik dit jaar ook voor de Series 8 zal gaan. Zelf heb ik hier een originele Series 4 uit het jaar van release dus bijna vier jaar oud. An sich nog steeds tevreden over, maar ik gebruik dat ding ook om statistieken te trekken bij hardlopen op lange afstand en ik vrees dat mijn huidige battery health van 77% daar nu een blok aan het been zal bij zijn.

Afgelopen januari heb ik met de Series 4 (met toen nog een battery health van 82%) nog een volledige marathon kunnen lopen met de Workout app constant actief en voor driekwart van de tijd muziek/podcasts via AirPods in de achtergrond. Na 4u30 gefinisht en toen had ik nog 15% batterij over als ik me niet vergis. Begin volgend jaar staat een nieuwe marathon op het programma maar ik vrees met de huidige stand van de batterij dat het niet meer zal lukken... tenzij die nieuwe Low Power mode van WatchOS9 soelaas zou brengen?

Heb de voorbije maanden nog getwijfeld om voor de goedkopere optie te gaan en gewoon een nieuwe batterij te laten plaatsen in mijn Series 4 want, opnieuw, ik ben echt tevreden van dat ding. Anderzijds denk ik dat de always on display - die ik nu dus niet heb - echt zo'n gevalletje zal zijn van "je beseft niet dat je het nodig hebt tot dat je het hebt" dus misschien is nu wel het juiste ogenblik om te switchen.

Sowieso een stainless steel voor mij; mijn vorige modellen (Series 0 en Series 4) waren ook altijd stainless steel; beiden indertijd meegebracht uit een Apple Store in de USA. Dat is nu gelukkig niet meer nodig :-)

En ja, ik ben sportief maar nu ook niet zo een sportief atleet dat ik de Ultra nodig heb :-)

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
StevenRSCA schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:48:. Anderzijds denk ik dat de always on display - die ik nu dus niet heb - echt zo'n gevalletje zal zijn van "je beseft niet dat je het nodig hebt tot dat je het hebt" dus misschien is nu wel het juiste ogenblik om te switchen.
Ik vind dat always-on display echt een onderscheidende feature. Ik zie veel anderen met een AW lopen die het grootste deel van de tijd helemaal zwart is, ik vind het dan maar een raar zwart blokje om je pols. Je kunt ook makkelijker even met een schuin oog de tijd zien zonder je pols te hoeven draaien. De mooie animaties die je kunt krijgen als je dan wel je pols draait vind ik ook een mooie bijkomstigheid. Dus wat mij betreft echt een must have feature voor een AW.

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 00:37
Ultra meteen besteld. Mijn series 4 is toe aan vervanging en vervangt ook mijn duikcomputer (Suunto D5) die mijn buddy zonder computer overneemt. Ik heb een eigen regulatorset maar duik niet met nitrox en ook niet met een pod voor integrated air (en mocht ik dat wel gaan doen, dan wordt de ultra mijn back-up). Ik ben nog van de “oude” stempel en heb leren duiken zonder duikcomputer, voor mij is het enkel secundair en zijn mijn analoge diepte- en drukmeter (en kompas) leidend. Ik duik overigens vooral in het buitenland.
Voor een vrouw (wat ik ben) kan het model redelijk groot zijn, maar het is veel kleiner dan mijn D5 en heeft voor mij voldoende opties. Daarnaast is de prijs goed en de batterijduur ook. Een vergelijkbaar model van Garmin (de Descent MK2, de eerdere genoemde modellen zoals de Epix zijn niet vergelijkbaar want missen de duik functies!) heeft een kortere batterijduur, is duurder en heeft ook geen integrated air. De Suunto D5 was overigens ook niet goedkoop en gaat in duikmodus ook maar 8 uur mee (heeft wel integrated air en gasmixes) en is huge!

Voor mijn doeleindes dus een perfecte optie (ik mountainbike ook graag en ben vrij actief) en ik kijk er naar uit om em uit te testen op mijn duikreis in oktober! Een eventueel abbo voor de dive app kan mij vrij weinig schelen, duiken is sowieso geen goedkope hobby in het algemeen ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:06

TheVMaster

Moderator WOS
ja3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:32:
[...]

Ja hoor dat kan. Ik heb een T-Mobile en KPN esim op mijn iPhone en voor T-Mobile een esim (is een apart abonnement) voor de Watch. Voor de iPhone kun je gewoon aangeven welk abonnement gebruikt moet worden voor data (en je kunt gewoon wisselen).

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
TheVMaster schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:15:
[...]

Ja hoor dat kan. Ik heb een T-Mobile en KPN esim op mijn iPhone en voor T-Mobile een esim (is een apart abonnement) voor de Watch. Voor de iPhone kun je gewoon aangeven welk abonnement gebruikt moet worden voor data (en je kunt gewoon wisselen).
weet niet zeker of ik begrijp wat jke hier typt.
Je wil toch op je watch hetzelfde telefoonnummer hebben als op je iphone en dat kan toch alleen met dezelfde profider?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:06

TheVMaster

Moderator WOS
richards3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:35:
[...]

weet niet zeker of ik begrijp wat jke hier typt.
Je wil toch op je watch hetzelfde telefoonnummer hebben als op je iphone en dat kan toch alleen met dezelfde profider?
Mijn Watch heeft ook hetzelfde nummer als mijn iPhone, want ik heb toch in beide mijn T-Mobile esim? Daarnaast heeft mijn telefoon nog een 2e telefoonnummer.

De iphone is dual-sim he, dus je bent gewoon bereikbaar op twee nummer. Op de Watch kan dat niet, maar volgens mij biedt alleen t-mobile op dit moment een esim aan voor de Watch. De sim die je voor data gebruikt staat overigens volledig los van de sim op je watch.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
TheVMaster schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:40:
[...]

Mijn Watch heeft ook hetzelfde nummer als mijn iPhone, want ik heb toch in beide mijn T-Mobile esim? Daarnaast heeft mijn telefoon nog een 2e telefoonnummer.

De iphone is dual-sim he, dus je bent gewoon bereikbaar op twee nummer. Op de Watch kan dat niet, maar volgens mij biedt alleen t-mobile op dit moment een esim aan voor de Watch. De sim die je voor data gebruikt staat overigens volledig los van de sim op je watch.
Ah sorry las niet goed, d8 dat je op de iphone 2 providers had zonder t-mobile. nu snap ik hem.

• Roos79
@GSL Ben benieuwd of alle duik opties inclusief abo ook al in Nederland kunnen straks.
Dacht ergens gezien te hebben dat dat eerst enkel in Amerika zou komen?
Maar voor iemand als jij is het wel een top horloge lijkt mij!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 00:37
Roos79 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:11:
@GSL Ben benieuwd of alle duik opties inclusief abo ook al in Nederland kunnen straks.
Dacht ergens gezien te hebben dat dat eerst enkel in Amerika zou komen?
Maar voor iemand als jij is het wel een top horloge lijkt mij!
Ik verwacht dat het gewoon beschikbaar gaat zijn via de AppStore (zie ook website, geeft overigens aan dat Nitrox ook beschikbaar is). Wellicht dat er ook nog meer aanbieders zullen komen, we zullen het zien :9 … Eerst maar eens kijken of ie de 23e aankomt :7 !

• robcoenen
Het review embargo van de Series 8 en de SE verlopen op donderdag 15 september om 15:00.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:35
robcoenen schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:45:
Het review embargo van de Series 8 en de SE verlopen op donderdag 15 september om 15:00.
En die van de ultra?

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 10:21
Onbekend

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-05 20:31
schumi1986 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:41:
[...]

klopt dit wel??
is het niet zo dat je pas kan opzeggen, na 1 of 2 jaar (afhankelijk wat je hebt gekozen)

ik wil wel een aw8 45 en kom dan uit op 24x24 + 5.- = 581, is 4 tientjes meer voor verspreid over 2 jaar...
maar als het pas na 2 jaar kan...is het 24x29 = 696.-

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:38
Een week later denk ik, want de 8 en se komen een week eerder uit.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• robcoenen
wwwmarcel schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:45:
[...]

klopt dit wel??
is het niet zo dat je pas kan opzeggen, na 1 of 2 jaar (afhankelijk wat je hebt gekozen)
"Je sluit je toestel (Apple Watch) af voor een bepaalde looptijd. Zeg je gedurende de looptijd het Multisim abonnement op? Dan betaal je de resterende toestelkosten in één keer."

"Multisim zelf is na één maand dagelijks opzegbaar, mits er geen krediet meer open staat voor je smartwatch. Je kunt altijd je krediet versneld aflossen via My T-Mobile of de app. Direct daarna kun je Multisim stopzetten, als je wilt."
Waarschijnlijk de dinsdag/woensdag/donderdag van die week.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:35
Ik ben echt ongelofelijk aan het twijfelen of ik de ultra of de 8 ss ga nemen. Ik ben vanaf de 25ste naar Canada en wil er daar een ophalen. Ben bang dat mijn 16.3cm polsen te klein zijn voor de ultra :(

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-05 20:31
robcoenen schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:51:
[...]

"Je sluit je toestel (Apple Watch) af voor een bepaalde looptijd. Zeg je gedurende de looptijd het Multisim abonnement op? Dan betaal je de resterende toestelkosten in één keer."

"Multisim zelf is na één maand dagelijks opzegbaar, mits er geen krediet meer open staat voor je smartwatch. Je kunt altijd je krediet versneld aflossen via My T-Mobile of de app. Direct daarna kun je Multisim stopzetten, als je wilt."
Oke, thanks, dus als je dat dan gelijk wil doen,..is er ook geen voordeel aan..
althans niet bij de aw8

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:48
Limbeckx schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:51:
Ik ben echt ongelofelijk aan het twijfelen of ik de ultra of de 8 ss ga nemen. Ik ben vanaf de 25ste naar Canada en wil er daar een ophalen. Ben bang dat mijn 16.3cm polsen te klein zijn voor de ultra :(
Ik heb hetzelfde, heb daarom de 8 ss besteld.

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:46
Hier ook bij T-mobile besteld!

Wilde toch de multisim erbij hebben en dan bespaar je toch weer een paar tientjes dan als ik dezelfde bij Apple zou bestellen.

Hopelijk is de levertijd ook beter, want bij Apple zelf moest ik minimaal tot 11 okt wachten.

Laat het wachten maar beginnen :)

• Richard_AFC
  • Laatst online: 27-05 20:57
Was het niet zo dat T-Mobile ook de stainless steel versie aanbood? Die zie ik op dit moment niet staan..

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 15:41

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel een flink verschil zeg.

• Roos79
Hier de Apple Watch 8 geannuleerd want cellulair bij KPN laat nog wel even op zich wachten ben ik bang.
Tevens had ik problemen met mijn 6 en deze is nu vervangen voor een 7 dus de noodzaak om te upgraden is even weg.

Ben wel benieuwd naar de Ultra ervaringen straks hier?!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:48
Heb de Series 8 vorige week ook willen annuleren maar ik kon hem blijkbaar sinds afgelopen vrijdag al niet meer annuleren. Moet hem dus retour gaan zenden als hij vrijdag binnen komt.
Inmiddels zeer tevreden met de SS S7, ook benieuwd naar WatchOS9 zometeen.

• Davidas
WatchOS 9 is beschikbaar.

• Roos79
Alexknl schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:07:
Heb de Series 8 vorige week ook willen annuleren maar ik kon hem blijkbaar sinds afgelopen vrijdag al niet meer annuleren. Moet hem dus retour gaan zenden als hij vrijdag binnen komt.
Inmiddels zeer tevreden met de SS S7, ook benieuwd naar WatchOS9 zometeen.
Hier kon ik hem van het weekend via de App Store app op mijn telefoon nog annuleren.

Ja watchos 9 komt straks aan de beurt eerst de telefoon updaten.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Welke build wordt er aangeboden? 20R361?

Specs

• Davidas
Huigie schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:24:
Welke build wordt er aangeboden? 20R361?
Ja, klopt.

[Voor 4% gewijzigd door Davidas op 12-09-2022 19:31]

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:50
Ik heb ook 20R361 maar krijg geen update door (Watch series 6)

[Voor 5% gewijzigd door cracking cloud op 12-09-2022 19:46]

• Roos79
cracking cloud schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:46:
iPhone al een up date gegeven?

• Davidas
cracking cloud schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:46:
Welke versie heb je nu draaien op je AW?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:14
WatchOS 9 updaten gaat wel zeer traag op Apple Watch series 7 in combinatie met iPhone 11.

• cracking cloud
Roos79 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:38:
[...]

iPhone al een up date gegeven?
Ja, die zit op de laatste RC (profiel verwijderd en reboot gedaan), heeft verder ook geen update, dus het zal wel goed zijn dan. Zelfde ook bij de watch gedaan

[Voor 12% gewijzigd door cracking cloud op 12-09-2022 21:07]

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:22
AppleFan2007 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:50:
WatchOS 9 updaten gaat wel zeer traag op Apple Watch series 7 in combinatie met iPhone 11.
Hier ook, duurt uren :(

• crazylegs
  • Laatst online: 11-05 11:54
Dat het lang duurt is logisch, aangezien nu miljoenen mensen aan het updaten zijn..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:14
crazylegs schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:11:
Dat het lang duurt is logisch, aangezien nu miljoenen mensen aan het updaten zijn..
Uiteraard, maar heb zelf nog nooit de ervaring gehad dat het zo lang duurt. Ik ben al een uur en een half bezig en het is nog aan het voorbereiden.

• Davidas
cracking cloud schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:07:
[...]

Ja, die zit op de laatste RC (profiel verwijderd en reboot gedaan), heeft verder ook geen update, dus het zal wel goed zijn dan. Zelfde ook bij de watch gedaan
Als je de RC al had dan is het logisch dat je niets binnen krijgt, de versies die vandaag zijn uitgebracht zijn namelijk gelijk aan de RC.

• Roos79
cracking cloud schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:07:
[...]

Was je Watch al op os9?

• Radiodurans
  • Nu online
AppleFan2007 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:15:
[...]
Uiteraard, maar heb zelf nog nooit de ervaring gehad dat het zo lang duurt. Ik ben al een uur en een half bezig en het is nog aan het voorbereiden.
Hier met een half uurtje gelukt; iPhone 13 pro en een AW7.

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:33
Iemand hier de bug met kompas op de Watch?
Heb de Watch 7 met os9. iPhone 12 met ios16
Als ik kompas open op de Watch krijg ik een rode cirkel met animatie. En daar blijft het wel bij.
Geen idee hoe het eerst was met os9. Maar had de backtrack functie geprobeerd.
Het vervelende is dat als ik mijn pols draai alleen maar die kompas zichtbaar is en ik kan er niks mee. Geeft totaal geen waardes.
Uiteraard geprobeerd om de kompas app te wissen op de iPhone. En dan is ie ook weg op de Watch. Maar bij instal van de kompas exact hetzelfde liedje.

Meer mensen met dit probleem?
Mack80 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:32:
Iemand hier de bug met kompas op de Watch?
Heb de Watch 7 met os9. iPhone 12 met ios16
Als ik kompas open op de Watch krijg ik een rode cirkel met animatie. En daar blijft het wel bij.
Geen idee hoe het eerst was met os9. Maar had de backtrack functie geprobeerd.
Het vervelende is dat als ik mijn pols draai alleen maar die kompas zichtbaar is en ik kan er niks mee. Geeft totaal geen waardes.
Uiteraard geprobeerd om de kompas app te wissen op de iPhone. En dan is ie ook weg op de Watch. Maar bij instal van de kompas exact hetzelfde liedje.

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb precies de zelfde spullen (S7 en 12) maar hier geen problemen. Heb je al een softreset geprobeerd?

©2004

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:22
Ik heb een series 7 met braided solo loop.

Vannacht voor het eerst sinds 3 jaar aw bezitter te zijn, de Watch gedragen tijdens het slapen.

Het zal ook gewenning zijn, maar ik merkte toch dat de Watch niet helemaal confortabel lag, vooral als ik bijv mijn pols boog of erop lag.

Heeft iemand tips voor een fijn bandje? Of is het enkel een kwestie van wennen.

• Radiodurans
  • Nu online
JimmyJoness schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:26:
Kwestie van wennen, volgens mij heb ik ook in het begin hier geklaagd over dat het niet prettig slaapt. Maar nu ben ik het gewend en merk ik het niet meer. Ik gebruik een geweven sportbandje 's nachts.

Leuke grafiek vanochtend met REM slaap % e.d. Helaas geen interpretatie of een soort quality metric die je kunt vergelijken tussen de nachten.

[Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 13-09-2022 09:19]

• John
  • Laatst online: 19:39

John

🚀

JimmyJoness schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:26:
Ik heb een series 7 met braided solo loop.

Vannacht voor het eerst sinds 3 jaar aw bezitter te zijn, de Watch gedragen tijdens het slapen.

Het zal ook gewenning zijn, maar ik merkte toch dat de Watch niet helemaal confortabel lag, vooral als ik bijv mijn pols boog of erop lag.

Het is een kwestie van wennen. Ik gebruik zelf een geweven sportbandje 's nachts.

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 22:48
Google gaf geen bevredigende resultaten.

Moet je sleep schedule geactiveerd hebben voor een gedetailleerde slaap analyse?
Ik krijg namelijk alleen van hoe laat tot hoe laat ik geslapen heb maar verder geen andere slaap data.

• Radiodurans
  • Nu online
Furrr schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:35:
Google gaf geen bevredigende resultaten.
Moet je sleep schedule geactiveerd hebben voor een gedetailleerde slaap analyse?
Ik had sleep schedule geactiveerd en uiteraard iOS16 en WatchOS 9 geïnstalleerd. Ik weet niet of dat strikt noodzakelijk is maar de meeste apps willen wel weten in welke periode je gebruikelijk slaapt zodat ze geen fout-postieve slaapanalyses starten buiten deze aangegeven slaapperiode. Helaas geen retrospectieve analyse van je nachten tot nu toe, alleen prospectief, voor mij dus de eerste analyse afgelopen nacht.

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 22:48
Radiodurans schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:43:
[...]

Ik had sleep schedule geactiveerd en uiteraard iOS16 en WatchOS 9 geïnstalleerd. Ik weet niet of dat strikt noodzakelijk is maar de meeste apps willen wel weten in welke periode je gebruikelijk slaapt zodat ze geen fout-postieve slaapanalyses starten buiten deze aangegeven slaapperiode. Helaas geen retrospectieve analyse van je nachten tot nu toe, alleen prospectief, voor mij dus de eerste analyse afgelopen nacht.
👍🏽
Redelijk vaag wel, zo ook alle manuals van Apple zelf.
Gebruik al jaren Auto Sleep naar tevredenheid en hoef daar niets te activeren. Auto Sleep begrijpt heel goed wanneer ik slaap, ook bij eventuele middag dutjes en krijg daar mooie analyses van.

Apple sleep tracker is maar omslachtig, imo, en krijg tot nu toe maar geen uitgebreide analyses (lees: diep, REM core, adem freq. etc). Enige wat ik niet gedaan heb is een slaap schema instellen. Ga ik vanavond proberen. Maar dat betekend dan ook dat middag slaapjes niet geregistreerd zullen worden, toch?

• cracking cloud
Bij mij activeert de Sleep focus mode elke avond automatisch. Sinds de update naar WatchOS9 (rc en nu release) zie ik in de health app de awake, rem, core en deep fases verschijnen. Ik heb de watch dus ’s nachts wel op Sleep focus mode staan.
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee