Ultra meteen besteld. Mijn series 4 is toe aan vervanging en vervangt ook mijn duikcomputer (Suunto D5) die mijn buddy zonder computer overneemt. Ik heb een eigen regulatorset maar duik niet met nitrox en ook niet met een pod voor integrated air (en mocht ik dat wel gaan doen, dan wordt de ultra mijn back-up). Ik ben nog van de “oude” stempel en heb leren duiken zonder duikcomputer, voor mij is het enkel secundair en zijn mijn analoge diepte- en drukmeter (en kompas) leidend. Ik duik overigens vooral in het buitenland.
Voor een vrouw (wat ik ben) kan het model redelijk groot zijn, maar het is veel kleiner dan mijn D5 en heeft voor mij voldoende opties. Daarnaast is de prijs goed en de batterijduur ook. Een vergelijkbaar model van
Garmin (de Descent MK2, de eerdere genoemde modellen zoals de Epix zijn niet vergelijkbaar want missen de duik functies!) heeft een kortere batterijduur, is duurder en heeft ook geen integrated air. De
Suunto D5 was overigens ook niet goedkoop en gaat in duikmodus ook maar 8 uur mee (heeft wel integrated air en gasmixes) en is huge!
Voor mijn doeleindes dus een perfecte optie (ik mountainbike ook graag en ben vrij actief) en ik kijk er naar uit om em uit te testen op mijn duikreis in oktober! Een eventueel abbo voor de dive app kan mij vrij weinig schelen, duiken is sowieso geen goedkope hobby in het algemeen

…