Toon posts:

iOS Feedback

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:47

Whieee

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 08:58

Hoedje

Welkom in het iPhones & iPads (iOS) feedback topic!

Het beleid in iOS is voornamelijk een éénrichtingssysteem: het wordt opgesteld door ons moderators aan de hand van de forumbrede policy en onze eigen visie op hoe iOS zou moeten zijn. Vervolgens zijn wij ook degene die dit beleid uitvoeren, om er voor te zorgen dat iPhones & iPads binnen die visie blijft.

Dit topic dient als klankbord, een plek om feedback te leveren op het beleid en de uitvoering daarvan. Je kunt hier terecht met kritiek, maar ook met suggesties en ideeën. In het kort, de volgende zaken:
  • Policy discussie
  • Moderator feedback
  • Algemene vragen en ideeën met betrekking tot iOS
Het is daarbij uitdrukkelijk niet de bedoeling hier te reageren over de volgende zaken:
  • Oneens met een actie van een moderator. Daarvoor kun je zoals altijd contact opnemen met de moderator in kwestie via DM, email of IM.
  • Dit topic niet bedoeld als een alternatief voor de topicreport functie.
We zien hier graag inhoudelijke discussies over algemene zaken iOS.

[Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 30-01-2018 20:52. Reden: 3i is nu iOS]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 12:52
Een klein dingetje:

In 3i is de titel en het randje in de header de kleur rood, terwijl in alle andere fora in de categorie Mobile is deze de kleur Aqua. Zou dat hier niet ook moeten?

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
3i is onderdeel van Apple Talk en dat is weer onderdeel van Core. De kleur daarvan is rood, dus daarom is het randje rood. De forumlink in de categorie Mobile is alleen een alias :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Bijltje666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08-2019
Aangezien gister een post van mij verwijderd is op basis van tegenstrijdigheid met de policy, zou ik graag een reactie ontvangen op de mail die ik naar de moderator heb gestuurd.
Deadalus, graag zie je reactie spoedig tegemoet.
Mocht ik vandaag geen reactie ontvangen, dan post ik hetzelfde bericht opnieuw, omdat deze in mijn optiek op geen enkele wijze in strijd is met de policy. .

Dus om niet in strijd met dit topic te zijn is de algemene richting van mijn vraag als volg:
Als er in een topic een legitieme vraag gesteld wordt, die door een andere lezer onjuist geïnterpreteerd wordt, en daar vervolgens in zijn reactie op afstemd, is het dan fair dat een topic gesloten wordt door een moderator?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Bijltje666 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:20:
Aangezien gister een post van mij verwijderd is op basis van tegenstrijdigheid met de policy, zou ik graag een reactie ontvangen op de mail die ik naar de moderator heb gestuurd.
Deadalus, graag zie je reactie spoedig tegemoet.
Mocht ik vandaag geen reactie ontvangen, dan post ik hetzelfde bericht opnieuw, omdat deze in mijn optiek op geen enkele wijze in strijd is met de policy. .
Moderen op GoT is vrijwillgers werk, wat we met veel liefde doen. Velen van ons werken overdag en hebben een sociaal leven. Derhalve kun je niet verwachten dat er binnen 24 uur een reactie op een e-mail komt. Het is prima dat je een e-mail stuurt met het verzoek tot uitleg, maar wacht een paar dagen voordat je verdere actie onderneemt. Je gesloten topic opnieuw openen is daarbij niet een goede actie. Mocht je er niet uitkomen, dan kun altijd contact opnemen met de hoofdgroepadmin, wat in dit geval Oscar the Grouch is.
Dus om niet in strijd met dit topic te zijn is de algemene richting van mijn vraag als volg:
Als er in een topic een legitieme vraag gesteld wordt, die door een andere lezer onjuist geïnterpreteerd wordt, en daar vervolgens in zijn reactie op afstemd, is het dan fair dat een topic gesloten wordt door een moderator?
Als er een topic met legitieme vraag wordt geopend, dan blijft deze ook open afgezien van de reactie van anderen. Alleen als een topic uit de hand loopt of als de vraag in strijd is met het beleid, gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit subforum heet nu "3i". Nu heeft Apple de iPad op stapel staan. Het is in mijn ogen logisch dat deze ook in dit subforum terecht komt. De titel zou dan voor de volledigheid "4i" moeten worden. Een meer voor de hand liggende optie is het verplaatsen van de dienst/software iTunes naar het subforum "Apple Software en diensten".
Hiermee wordt dan een scheiding gemaakt tussen de mobiele devices (iPod/iTouch/iPhone/iPad) en een dienst/software als iTunes.
Staat hiervoor al iets op stapel?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:05
4i... dan blijven we bezig met hernoemen? Apple Mobile Devices & Services o.i.d zou wat toekomst vaster zijn? ;)

[Voor 4% gewijzigd door Arnold op 11-02-2010 09:34]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Deze discussie was ook al in LA gestart (Apple iPad in iPods, iPhones & iTunes ipv Apple Talk?). Vooralsnog blijft de naam ongewijzigd, aangezien de iPad nog niet leverbaar is en de discussie is beperkt tot een topic. Mogelijk dat binnenkort 3i wordt hernoemd naar 4i, maar nu met de introductie van de forumtags kunnen we wellicht voor een andere aanpak gaan. Dat is in ieder geval iets wat nog moet worden besproken.

Voor wat betreft iTunes in 3i: dat is met opzet gedaan. Alhoewel iTunes Appe software is (en dus in ASD zou passen), is iTunes onlosmakelijk verbonden met de iPod's en de iPhone's. Om alle relevante topics bij elkaar te houden staan iTunes-topics daarom in 3i.

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nu is weer topic vervuiling in: kmf in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Ik snap dat niet het he. In Telecom wordt je als poster direct keihard afgestraft als je over de goedkoopste aanbiedingen/leveranciers/levertijden praat in een ervaringen topic. En hier is het schijnbaar weer de normaalste zaak van de wereld. Het modje in de thread wijst 2x zelfs dat het niet wenselijk is, maar vervolgens gaat het vrolijk weer verder - zonder afstraffing (bij Telecom worden je posts gewoon verwijderd)...Dit maakt het voor buitenstaanders allemaal niet echt logisch dit soort totaal tegenstrijdige beleidshandhavingen. Wat in het een wel mag, mag keihard niet in het ander. En andersom. Dit komt de toegankelijkheid voor buitenstaanders niet bepaald ten goede.

Het lijkt me toch vrij logisch om ' ervaringen & discussie ' te scheiden, van (slowchat) ' shopping ' threads ?

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 12-03-2010 17:28]

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Het opsplitsen in levertijden en andere topics is zelfs begonnen in Apple Talk ;). Maar zolang er voor een bepaald product geen topic is over het importeren, is het moeilijk om daar tegen op te treden. Immers dan kunnen die posters nergens terecht. Nu er een apart topic is, zullen we niet meer tolereren dat er over het importeren wordt gepost in het ervaringen & discussie topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Anoniem: 69767
  • Niet online
Ah nice =)
d:)b

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-03-2010 11:42]

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03 12:40
Een vraagje, Waarom is het niet toegestaan te praten over unlocken, dat is toch gewoon legaal?

Niet dat ik jullie wil overreden ofzo, maar ben gewoon nieuwsgierig

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Het hangt af van de methode die je gebruikt of unlocken legaal is of niet. Het is daarom lastig voor moderators en gebruikers om binnen het grijze gebied te opereren. Daarom is er ooit voor gekozen om het bespreken van unlocken niet toe te staan. Het gaat immers om heel GoT (ook Telecommunicatie) en niet alleen Apple Talk :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoedje schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:26:
Sorry mensen, maar er volgen alweer kortzichtige reacties en flames. Het is jammer dat er op GoT, niet op een normale manier over het verschijnsel kan worden gediscussieerd. Een slotje dus maar :/
Heb met interesse het topic gelezen. Zelf vond ik het behoorlijk goed gaan. Heb je concrete voorbeelden wat jij niet goed vond en was het niet beter om gewoon normaal die reacties te modereren i.p.v op z'n vreemde wijze de discussie te beëindigen, want een beetje abrupt is het wel. Je hebt het niet eens de kans gegeven?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Helaas ontsporen dat soort topics altijd. Je ziet het in dat topic ook. Er zijn twee typische antwoorden: het is de schuld van de fanboys & nee, het is de schuld van de anti-fanboys. Tot een constructieve discussie leidt het allerminst, waarbij de laatste twee reacties een flame en een troll bevatten.

Dan is het wel weer mooi geweest...

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:14

Hoite

Goed verhaal

Moet 3i nu niet vernoemd worden naar 4i? O-)

Lekker kort.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Misschien wel :P

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Moet dit forum niet hernoemd worden naar iPods, iPhones, iPad & iTunes (4i) :P
Hoite schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:33:
Moet 3i nu niet vernoemd worden naar 4i? O-)
Oh, spuit11 :X

[Voor 65% gewijzigd door jmxd op 06-04-2010 20:16]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[iPhone, iPod touch & iPad] is als topictag taaltechnisch helemaal correct, maar ik vind het veel te lang. Kunnen we daar niet iets voor verzinnen? :)

• jmxd
  • Niet online
[iTouch devices]?

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Daar vallen dan weer niet alle ipods onder,
Beter lijkt me om iTunes te schoppen naar Apple Software & Diensten en het hier 3i te houden met een titelfix.

Lekker kort.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 18:35
Ze hebben expres iTunes naar 3i gezet omdat de koppeling met iPods en iPhones veel duidelijker is dan met Macbooks etc. iTunes zou anders ook een mirror in CSA moeten hebben omdat het gewoon software is.

Gewoon iPods, iDevices & iTunes doen, niet te moeilijk willen O-) 8)

Wiethoofds meuk en 'overige'

• jmxd
  • Niet online
Hoite schreef op donderdag 08 april 2010 @ 02:56:
[...]

Daar vallen dan weer niet alle ipods onder,
Beter lijkt me om iTunes te schoppen naar Apple Software & Diensten en het hier 3i te houden met een titelfix.
De vraag was om [iPhone, iPod touch & iPad] een andere naam te geven, dat ging om een topic niet om het forum ;)

• Wiethoofd
Even voor wie het nog niet gezien had:
3i => 4i => iPads, iPods, iPhones & iTunes \o/
Wat dus ook resulteert in het titelfix van dit topic :>

[Voor 26% gewijzigd door Wiethoofd op 09-04-2010 12:11]

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:11:
Even voor wie het nog niet gezien had:
3i => 4i => iPads, iPods, iPhones & iTunes \o/
Wat dus ook resulteert in het titelfix van dit topic :>
Fixored O-)

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:48
Nu alleen de FAQ en het beleid nog ;)

• Wiethoofd
DamadmOO schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:41:
Nu alleen de FAQ en het beleid nog ;)
De inhoud idd even tweaken, de titels kloppen :Y)

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kunnen we er niet meteen 10i van maken, want ik heb nog wel het gevoel dat er een paar bij gaan komen. ;)

• Wiethoofd
chronoz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:47:
Kunnen we er niet meteen 10i van maken, want ik heb nog wel het gevoel dat er een paar bij gaan komen. ;)
iPad mini valt onder iPad, de iPod reeks is uit te breiden, maar valt dan nog gewoon onder iPods en de iPhone HD is gewoon een iPhone. En het lijkt me niet dat iTunes afgeschaft of vervangen gaat worden :P

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18
Zeg, 4 eyes! :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Topics als \[iPhone, iPod touch & iPad] Jailbreaken - Deel 4 kunnen nu denk ik wel worden gerenamed naar [iOS] Jailbreaken - Deel 4? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Dat is ook wel de enige die ik kan bedenken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 10:15

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Topic report is daarvoor voldoende. Maar thnx :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 12:18

Booster

Superuser

Ik ben zelf geen App-ontwikkelaar (wel zijdelings bij betrokken), maar mag je als developer je applicatie noemen in [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2 ?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Dat mag, mits op niet te spammerige manier :)

• Booster

Booster

Superuser

In orde :) Is het handig om zo'n post dan eerst even ter controle aan te bieden bij een mod?

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Dat je het vraagt, geeft al aan dat je het goed bedoelt. Dus dat zit goed :)

• Booster

Booster

Superuser

Ik bedoel het zeker goed, maar als er commerciele belangen zijn wil je natuurlijk ook het maximale eruit halen :)
Als ik er niet zeker van ben dan laat ik me nog horen.

• Booster

Booster

Superuser

Voor de zekerheid nog even jouw check, Hoedje (of een andere mod) :)

Booster in "[iPhone & iPod touch] App Store Ervaring..."

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

4i word nu weer 3i zoals vanouds?

Lekker kort.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:11
Hoite schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:11:
4i word nu weer 3i zoals vanouds?
Zat ik ook naar te kijken. Ben ik opzich niet zo blij mee, want iTunes, die hoort ook bij de iPad's.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-03 22:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

De feedback-topics moeten nog hernoemd worden O-)

• matthijst
  • Laatst online: 03:31
Is het misschien een plan om Slow Chat rondom de release morgen in Amsterdam toe te staan in het iPhone import topic: matthijst in "[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6"

Kans is groot dat na morgen, of zeker na het weekend de meeste waar is hij te krijgen praat wel afgelopen is.
Denk dat iedereen die daar meeleest het wel interessant vindt op dit moment....

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
We zijn al een tijdje aan het kijken naar opties voor een SC/Kroeg topic, maar dat is nog niet concreet. Daarnaast leent IRC zich uitstekend voor (slow)chat.

Het is wel zo dat we waarschijnlijk geen gevolg gaan geven aan een SC/Kroeg topic als de regels nu met voeten getreden worden.

Kortom: voor nu gewoon lekker slowchatten op IRC, of in de topics die wij daar specifiek voor aanwijzen. Dan kijken wij naar de mogelijkheden om in de toekomst een dedicated SC topic te openen. :)

Launching containers into space

• matthijst
  • Laatst online: 03:31
Ah, zie net dat irc rechtstreeks vanaf tweakers kan.
Dacht dat je d'r nog steeds een ouderwetse client voor moest installeren :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Als je het linkje klikt in de topic warning kom je meteen goed uit. Een oldschool IRC client installeren kan ook nog steeds.

* Whieee heeft een oldschool text-mode IRC client B)

Launching containers into space

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:59

Martinspire

Awesomeness

Is het nog een idee om voor iOS beta's een apart topic aan te maken om de veranderingen te bespreken?

Martinspire - PC, PS4, X1

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Prima, wat ons betreft, met dien verstande dat een dergelijk topic natuurlijk alleen voor mensen is die officeel toegang hebben tot de beta.

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-03 17:48
Daedalus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:14:
Prima, wat ons betreft, met dien verstande dat een dergelijk topic natuurlijk alleen voor mensen is die officeel toegang hebben tot de beta.
Waarom zou je het doen mensen die alleen toegang hebben tot de beta? Ik heb er zelf geen toegang tot maar vind de discussies wel informatief om te lezen.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Iedereen heeft gewoon toegang tot dat topic.

Het probleem is alleen dat de beta's in principe alleen toegankelijke zijn voor ontwikkelaars, die daarvoor ook een NDA ondertekenen. In die zin is het topic alleen zinvol voor hen, aangezien zij alleen officieel toegang hebben tot de beta. Dat betekent dus ook dat voor ondersteuning om de beta te downloaden en te installeren, je bij Apple moet wezen en niet op dit forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KevinJ
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-04-2020
Ik weet niet hoe de tekst achter de onderwerpen bepaald wordt, maar er staat nu achter iPod, iPhones en iTunes het volgende: Apple, iPhone, Watch, iOS, Galaxy S, Samsung.

PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-03 01:41
KevinJ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:47:
Ik weet niet hoe de tekst achter de onderwerpen bepaald wordt, maar er staat nu achter iPod, iPhones en iTunes het volgende: Apple, iPhone, Watch, iOS, Galaxy S, Samsung.
Populaire onderwerpen
Apple Belkin Ervaring Galaxy S Hoes Import iOS iPad iPhone Iphone os iPod iPod Nano iPod Touch Jailbreak Levertijd Provider Samsung Telefonie TV Watch
oftwel er wordt nog vrijveel over Samsung gepraat ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KevinJ
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-04-2020
Precies, dat wordt dus bepaald aan de hand van veel besproken onderwerpen.

PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-01 19:11
Onderstaande bericht is afgesplitst van [iPhone X] Ervaringen & Discussie

Beste mensen en moderators, wellicht beetje offtopic, beetje omdat het toch ook wel te maken heeft met deze topic, maar even het volgende:

Het zou fijn zijn dat regels mbt wat wel, wat niet posten worden nageleefd door de gebruikers/tweakers maar net zo fijn als moderators correct onderhoud plegen en alvorens ze deze topic tijdelijk sluiten, ons hiervan op de hoogte stellen, bijv dat het over een kwartier dichtgaat vanwege onderhoud etc. Ook vind ik onzorgvuldigheid in deze absoluut niet kunnen. Hiermee bedoel ik dat onterecht posts worden verwijderd en posts die echt verwijderd zouden moeten, intact worden gelaten. Daarnaast vind ik het ook niet meer dan normaal dat je bepaalde boodschappen volwassen/professioneel overbrengt en niet als "dan is het straks over met de pret".

Met bovenstaand heb ik als doel dat we elkaar helpen om topics als deze vruchtbaar te houden en vooral met plezier ermee om te gaan, want uiteindelijk gaat het bij de meeste van ons daarom.

[Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2017 17:03]

Het is weer bijna september 2023 :)

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Het topic ging dicht voor 'onderhoud', omdat de offtopic berichten en slowchat de spuigaten uitliep. Het topic ging dan ook tijdelijk dicht om de bezem er doorheen te halen en pas op de plaats te maken.

We krijgen veel klachten over het topic, en er is een grote groep mensen die het topic nu mijden. Ze zijn niet geinteresseed in alle slowchatten. Onderwerpen die maar zijdelings met de iPhone X hebben te maken, zoals het bestellen, leveringen, Apple Pay e.d. passen daarnaast beter in hun eigen
topic (bijvoorbeeld [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4 en [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6).

Het iPhone X Ervaringen & Discussie topic is enkel bedoeld is voor de ervaringen met, en discussie over de iPhone X. Uiteraard, aangezien de iPhone X nog niet uit is, valt er nog niet veel aan ervaringen te delen.

We hebben al diverse malen gewaarschuwd, en ook mensen hierop aangesproken. Desondanks blijft men doorgaan, dus op een gegeven moment is het dan ook 'uit met de pret'. We willen dat het forum bruikbaar en zinvol is voor iedereen, en niet een select groepje mensen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar waarom heet 3i nu iOS ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18
Kunnen jullie de titel van het topic [iPhone 7 & 7 Plus] schermbescherming / screenprotectors aanpassen naar [iPhone 7/8 & 7/8 Plus] schermbescherming / screenprotectors ? Bvd!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
laredo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:04:
Kunnen jullie de titel van het topic [iPhone 7 & 7 Plus] schermbescherming / screenprotectors aanpassen naar [iPhone 7/8 & 7/8 Plus] schermbescherming / screenprotectors ? Bvd!
Done. Voor de volgende keer is een topicreport wat handiger/sneller :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Oscar the Grouch
Kunnen bepaalde topics, zoals iOS11 en 12 als sticky (bovenaan) het forum worden geplaatst ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:24:
@Oscar the Grouch
Kunnen bepaalde topics, zoals iOS11 en 12 als sticky (bovenaan) het forum worden geplaatst ?
Hoezo als sticky? Topics die actief zijn staan toch bovenin, of ben je bang dat, wanneer 12 uitkomt jouw topic vergeten wordt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:24:
@Oscar the Grouch
Waarom zouden deze topics sticky moeten zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daedalus schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:09:
[...]
Waarom zouden deze topics sticky moeten zijn?
Omdat het gebruikelijk is, dat een belangrijk/groot topic bovenaan een forumsectie staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
V.z.i.w. is het niet gebruikelijk, ook in andere subfora. Daarnaast zullen grote of belangrijke topics vanzelf bovenaan blijven staan door hun activiteit. Alleen 'metatopics', zoals dit feedback topic zijn sticky (of eigenlijk stucky), omdat ze niet altijd even actief zijn en dus anders weg zouden zakken. Daarnaast zou je het aantal sticky's en stucky's tot een minimum willen beperken, omdat je anders eerst door een hele lijst van (vaak weinig actieve) topics moeten waden voordat je bij de interessante topics komt.

TLDR; ik zie geen reden om het iOS 11 of iOS 12 topic (of welk andere groot topic zoals voor de iPhones en iPads) stucky te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Eens dan wordt het juist alleen maar onoverzichtelijk. Dit soory populaire topics drijven vanzelf boven :).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RigolleM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:49:
Wordt het niet stilletjes aan tijd voor een ATV Ziggo topic...
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:57:
Dan kunnen we ook wel een ATV NLziet topic starten. Moeten we straks voor elke app voor de ATV een apart topic starten.....?
RigolleM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:05:
Apple TV hardware topic vs Apple TV software topic zou geen slecht idee zijn, vind je niet?..
Ik denk persoonlijk dat we beter moeten gaan naar een apart subforum voor de Apple TV onder "Apple talk" @Oscar the Grouch @Daedalus @Whieee @Hoedje

Dit topic is één grote vuilnisbak geworden voor echt ALLES, maar dan ook echt ALLES wat maar met de Apple TV te maken heeft, van hardware, kabeltjes, tvOS, tvOS apps, movie deals via iTunes, etc., waardoor door de bomen het bos niet meer gezien wordt zonder te zoeken of dat sommige zaken niet door iedereen interessant gevonden wordt, maar dan toch verplicht wordt om door de nodige pagina's te moeten bladeren in dit topic om wel iets interessants tegen te komen.

Als we dit onder kunnen brengen in een apart subforum, dan kunnen er tenminste aparte topics geopend worden, met verschillende onderwerpen, waarbij de gebruikers dan in ieder geval zelf kunnen bepalen welke Apple TV topics ze interessant genoeg vinden om te volgen zoals bv:
  1. tvOS ervaringen en discussie (over tvOS werking, gebruikers ervaringen/vragen etc)
  2. tvOS BETA ervaringen en discussie (over tvOS BETA werking, gebruikers ervaringen/vragen etc)
  3. tvOS app X ervaringen en discussie (alleen dus over die ene tvOS app X, over werking, gebruikers ervaringen/vragen etc)
  4. ...vul maar in
Dit topic heeft toch al bewezen dat "3." in mijn ogen al diverse malen voor een redelijk aantal tvOS apps aangemaakt had kunnen worden, gezien de grote hoeveelheid aan pagina's die in dit topic al aan deze apps besteed zijn in het verleden.

Maar omdat een subforum voor de Apple TV ontbreekt in "Apple Talk", worden bovenstaande topics niet zo snel door gebruikers aangemaakt, omdat deze toch verzuipen tussen de iPhones/iPads topics, wat het overzicht niet ten goede komt voor Apple TV gebruikers.

De Tweakers website gaat met zijn tijd mee, maar het forum gedeelte lijkt in de tijd stil te staan (qua subforums) en gaat niet in dezelfde vaart als de website mee, dus ben benieuwd wat anderen van het voorstel vinden om een apart subforum voor de Apple TV te maken, waar meer ruimte en overzicht beschikbaar is, om Apple TV gerelateerde topics aan te maken, die dan voor elk wat wils bieden :)

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:21
Hmm, ik begrijp de intentie, maar ik heb er wel gemengde gevoelens bij. Een soort van 'overlap' heb je altijd. Een post zou bijvoorbeeld in meerdere gedeeltes thuis kunnen horen. Het risico bij meerdere (sub)forums bestaat er m.i. derhalve dan ook uit dat posts in een verkeerd gedeelte gaan worden geplaatst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:56
Op zich toch niet verkeerd als er wat breder over de ATV wordt gesproken in een topic als deze? Ik ben bang dat best stil zou kunnen worden als iedereen naar speciale subfora wordt doorverwezen. Nu wordt je soms iets wijzer over iets waar je aanvankelijk helemaal niet mee bezig was (een leuke app, of een mooie aanbieding in de store).

my 2¢

XBL gamertag StayingPow3r

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:17

amphora

Websites & Fotografie

Misschien is het gewoon handiger om alleen nog maar over een eventuele ziggo app te praten als er daadwerkelijk feiten zijn ipv eindeloos speculeren :-)
En anders een glazen bol topic of zo.

[Voor 12% gewijzigd door amphora op 29-05-2019 16:10]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-03 07:21
In my opinion, zolang mensen niet 100x achter elkaar dezelfde vraag stellen, is het prima zo. Opsplitsen zal inderdaad weinig brengen, daar is het denk ik net wat te klein voor (de hoeveelheid mensen that is). En as always, read through the topic first! :)

[Voor 29% gewijzigd door tcviper op 29-05-2019 17:24]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Montoya200x
  • Niet online
RicoK schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:18:
Het risico bij meerdere (sub)forums bestaat er m.i. derhalve dan ook uit dat posts in een verkeerd gedeelte gaan worden geplaatst.
Mr. Freeze schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:08:
Ik ben bang dat best stil zou kunnen worden als iedereen naar speciale subfora wordt doorverwezen.
Waar praat ik over verschillende sub forums 8)7

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
@Montoya200x: Het probleem van een apart subforum voor Apple TV is dat er eigenlijk niet voldoende discussie is over de Apple TV om dat te vullen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het beter is als er voor specifieke vragen en problemen losse topics worden aangemaakt. Alleen zie je dat dat in praktijk toch niet werkt. Een subforum toevoegen met de hoop dat dat leidt tot meer topics is daarom ook ijdele hoop.

• Montoya200x
  • Niet online
@Hoedje Als dat jouw algemene ervaringen zijn hier op het Tweakers forum, dan kan ik die redenatie wel begrijpen. Is die redenatie voornamelijk omdat de meeste forum bezoekers op Tweakers minder ervaren zijn met fora, dan bezoekers van sommige internationale fora zoals bv https://emby.media/community/ waar de platformen meer afgebakend zijn ?

Maar vanuit mijn standpunt bekeken, vind ik persoonlijk dat gebruikers nu niet getriggerd worden om nieuwe Apple TV topics aan te maken, omdat deze topics verdwijnen tussen de iphone/iPad/iOS enz topics.

Ikzelf zou best bereid zijn om een aantal Apple TV topics op te zetten, waar eventueel behoefte aan is, maar de omgeving waar dat nu plaats moet vinden belemmerd mij om daar überhaupt tijd in te steken, omdat er geen subforum voor de Apple TV aanwezig is. Dus dan krijg je de kip en het ei verhaal.

Dat er nu niet voldoende discussie is voor het opzetten van een Apple TV subforum, komt naar mijn mening voornamelijk omdat alles nu in 1 topic gedumpt wordt, waar niet iedereen blij mee is. Dus ook hier weer de kip en het ei verhaal.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
Dat is een beetje kip en het ei natuurlijk. Het punt is dat er maar één actief topic is voor de Apple TV. Als we daar een subforum voor maken, dan is dat subforum wat leeg en ik ben bang ook wat doods.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Verschillende discussies door elkaar heen lopen in een topic is niet handig. Een apart subforum voor de Apple TV zie ik echter vooralsnog niet gebeuren, daarvoor lijkt me er te weinig animo.

Een eerste stap zou zijn om die discussies uit elkaar te halen en te starten in aparte topics. Dit geeft je ook de mogelijkheid een mooie topicstart per onderwerp aan te maken en bij te houden. Mocht de Apple TV topics erg populair zijn, dan is het vroeg genoeg om hier een apart subforum voor aan te maken. Daarnaast, als we nu een nieuw Apple TV subforum zouden aanmaken zul je daar ook aparte topics moeten aanmaken :)

We zijn niet zo happig op het maken van nieuwe subfora, omdat er al zoveel zijn. Het is moeilijk om het overzicht te houden. Het is een beperking van de forumsoftware dat er geen sub-subfora kunnen worden aangemaakt, zoals Emby dat doet. Er was een tijd geleden sprake van dat je je eigen 'virtuele' subfora op basis van de onderwerptags zou kunnen maken, maar ik weet niet wat de status daar van is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19

Rivanov

Apple freak

Kan dit topic niet gesloten worden, om versplintering met het iOS 13 beta topic te voorkomen.

Dit bericht is afgesplitst van [iPadOS beta] Ervaringen & Discussie, aangezien het beter past in het feedback topic :)

[Voor 45% gewijzigd door Daedalus op 06-06-2019 21:31]

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• CopyCatz
  • Laatst online: 16:37
Rivanov schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:05:
Kan dit topic niet gesloten worden, om versplintering met het iOS 13 beta topic te voorkomen.
Ik weet niet of je de keynote goed bekeken hebt, maar iPadOS is afgesplitst van iOs, dus ja, hier is een aparte thread voor nodig.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edit: oeps verkeerde aangepast

[Voor 146% gewijzigd door Donstil op 14-06-2019 10:36]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CopyCatz
Wow. Conservatieve tweakers. That’s a first.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Er is veel overlap tussen iOS 13 en iPadOS. Aangezien Apple het nu als verschillende producten behandeld, en er functionele verschillen zijn tussen de twee, lijkt mij het handig om de discussie in aparte topics te voeren. Als jullie echter denken dat het tot teveel versplintering lijdt, dan wil ik best het iPadOS sluiten, en het iOS 13 topic gebruiken voor beiden :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TR1969 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:29:
[...]

[...]

Volgens mij was er in de eerste dagen na de release van iOS 13 afgesproken alles in dit topic te houden vanwege de overzichtelijkheid maar in het Ipad OS topic wordt af en toe ook nog wat gepost.
Wellicht kan een moderator hier antwoord opgeven en eventueel het andere topic sluiten/samenvoegen of een duidelijke verwijzing geven.
Misschien is het zelfs mogelijk de naam van dit topic te wijzigen :?
Aangezien er twee topics zijn, en iPad een 'eigen' OS heeft is het meer overzichtelijk om dat in een apart topic te houden. het is ff wennen, maar zo hou je een duidelijk topic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TR1969 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:29:
Volgens mij was er in de eerste dagen na de release van iOS 13 afgesproken alles in dit topic te houden vanwege de overzichtelijkheid maar in het Ipad OS topic wordt af en toe ook nog wat gepost.
Wellicht kan een moderator hier antwoord opgeven en eventueel het andere topic sluiten/samenvoegen of een duidelijke verwijzing geven.
Misschien is het zelfs mogelijk de naam van dit topic te wijzigen :?
iPadOS is tijdens restore en na installatie gewoon nog iOS 13 dus past daarmee wat mij betreft prima in het iOS 13 topic.

iPadOS een los topic geven voelt als Windows 10 Home en Windows 10 pro aparte topics geven. Ze hebben zoveel gelijken dat het alleen maar dubbele vragen gaat opleveren enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:36:
[...]

iPadOS is tijdens restore en na installatie gewoon nog iOS 13 dus past daarmee wat mij betreft prima in het iOS 13 topic.

iPadOS een los topic geven voelt als Windows 10 Home en Windows 10 pro aparte topics geven. Ze hebben zoveel gelijken dat het alleen maar dubbele vragen gaat opleveren enz.
Dit dus. Kom op, maak er 1 topic van want op de achtergrond is iOS gewoon een ‘uitgeklede’ versie van iPadOS

Misschien i(Pad)OS13?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
Apple heeft het OS niet voor niets gesplitst, dus ik denk dat we wel meer verschillen gaan zien in de toekomst. Dan is het wel fijn om alvast een apart topic te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of het kan in de toekomst altijd nog als het nodig blijkt.

• CopyCatz
Donstil schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:40:
Of het kan in de toekomst altijd nog als het nodig blijkt.
Het zit je wel hoog he? Ik stel voor dat we de arme forum moderator hem nu niet laten samenvoegen om hem dan over een paar maand weer te moeten laten splitsen. Scheelt weer.

• Donstil
  • Niet online
Waarom zit het mij precies hoog terwijl jij ook gewoon meermaals reageert? Door deze reactie zou ik eerder zeggen dat het jou hoog zit :)

[Voor 18% gewijzigd door Donstil op 15-06-2019 18:32]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Poll: Topic iPad bij iOS of gescheiden zoals nu ?
1: Gescheiden zoals nu
2: Bij iPhones in iOS 13
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401866&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
iOS 13 overigens is ook voor iPod touch :)

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:55:
iOS 13 overigens is ook voor iPod touch :)
Die krijgt wél een apart topic, toch? _O-

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:17:
Die krijgt wél een apart topic, toch? _O-
Nou zo aan de poll te zien niet 8)7

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:40:
Poll: Topic iPad bij iOS of gescheiden zoals nu ?
1: Gescheiden zoals nu
2: Bij iPhones in iOS 13
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Dit is inmiddels wel duidelijk denk ik :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:13:
[...]

Dit is inmiddels wel duidelijk denk ik :)
nog 14 stemmen ? @Daedalus @Hoedje @Whieee

:)

• Donstil
  • Niet online
Dat maakt niet meer uit toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
We zullen de topics gaan samenvoegen. Daarbij wil ik wel de verwachtingen managen :)

Zoals Daedalus hierboven aangeeft, zijn er nu nog veel overeenkomsten. Aangezien naar verwachting iOS en iPadOS verder uit elkaar groeien, willen we het vanaf volgend jaar echt in aparte topics zien. Het risico wat we zien is namelijk dat de specifieke nieuwe functionaliteiten in iPadOS ondersneeuwen in het iOS topic en daar eigenlijk ook niet meer thuishoren.

• ZiSE
  • Laatst online: 21:48
Is het noodzakelijk om voor elk watch type , OS versie een apart topic te maken? Vind het niet overzichtelijker worden nu met een algemeen Watch topic en nu zie ik een Watch 6 topic, een Watch SE topic en een WatchOS topic. Gezien het post historie lijkt me een Watch topic voldoende? Wat vinden jullie?

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
We zien het liefst zoveel mogelijk specifieke topics. Juist dat maakt het overzichtelijker. De mega topics waar alles in wordt gedumpt helpen daar juist niet in mee. Daarbij zie je dat sommige topics, waaronder het Watch topic ook erg hard gaan bij nieuwe releases.

• ZiSE
  • Laatst online: 21:48
Hoedje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:38:
We zien het liefst zoveel mogelijk specifieke topics. Juist dat maakt het overzichtelijker. De mega topics waar alles in wordt gedumpt helpen daar juist niet in mee. Daarbij zie je dat sommige topics, waaronder het Watch topic ook erg hard gaan bij nieuwe releases.
Gaan de posts in het algemene Watch topic die gaan over Watch OS7 of Watch 6 dan verplaatst worden naar de betreffende topics? Het is niet echt consistent nu. Kan met ook niet herinneren dat er een Watch OS5 of Watch 5 topic was. Wat heb je aan een topic waar niemand in post (WatchOS7, tvOS14, etc...).

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Topicstarter
ZiSE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:48:
[...]

Gaan de posts in het algemene Watch topic die gaan over Watch OS7 of Watch 6 dan verplaatst worden naar de betreffende topics? Het is niet echt consistent nu. Kan met ook niet herinneren dat er een Watch OS5 of Watch 5 topic was. Wat heb je aan een topic waar niemand in post (WatchOS7, tvOS14, etc...).
We zouden het huidige watch topic ook kunnen sluiten maar dat gaat natuurlijk ook wat ver. Als niemand er post, dan is er ook niets aan de hand toch? :)

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee