[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.736 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Apple iPhone XApple heeft de iPhone X aangekondigd, de eerste smartphone met oledscherm van het bedrijf. Het 5,8"-scherm beslaat vrijwel de hele telefoon, met uitzondering van een uitsparing aan de bovenkant voor de camera. In dat stuk zit de Face ID-camera voor het ontgrendelen.

De X in de naam staat voor 'tien'. Apple kiest voor die naam omdat de iPhone tien jaar bestaat. In het topmodel zit dezelfde A11 Bionic-soc als in de iPhone 8 en 8 Plus, met de in eigen huis gemaakte gpu. Apple noemt het oledscherm een Super Retina Display. Het heeft een resolutie van 2436x1125 pixels en een pixeldichtheid van 458ppi. Dat is hoger dan andere iPhones tot nu toe. Het oledscherm kan hdr-beelden weergeven en er is ondersteuning voor de standaarden HDR10 en Dolby Vision.

In high-end Android-smartphones worden al jarenlang oledschermen gebruikt. De True Tone-functie uit iPads zit ook in de iPhone X. Daarmee wordt de kleurtemperatuur aangepast aan het omgevingslicht. Het scherm volgt de vorm van de behuizing, maar loopt niet tot de rand. Aan de zijkanten en onderkant laat Apple 4,3mm over. Bij de Samsung Galaxy S8 is dat 1,83mm, terwijl dat bij de LG G6 bijvoorbeeld 3,5mm is.

De behuizing is gemaakt van glas aan de voor- en achterkant, net als de iPhone 8 en 8 Plus. De iPhone X heeft geen homeknop. Het scherm van de telefoon gaat aan als gebruikers het scherm aanraken. Om naar het homescherm te gaan, moeten gebruikers omhoog vegen vanaf de onderkant van het scherm. Siri activeren werkt door de knop aan de zijkant van het toestel lang in te drukken.

Er zit geen vingerafdrukscanner op de iPhone X. Het ontgrendelen van de telefoon werkt met gezichtsherkenning, Apple noemt dat Face ID en gebruikt hiervoor zijn zogenaamde TrueDepth-camerasetup. Dat is een combinatie van camera's en infraroodsensoren, waarmee de telefoon een 3d-opname maakt van het gezicht van de gebruiker.

Gebruikers moeten dat instellen door hun hoofd rond te draaien terwijl de sensoren een opname maken. Volgens Apple leert de iPhone vervolgens de gebruiker te herkennen en gebruikt het bedrijf een neuraal netwerk. Het systeem houdt veranderingen bij en als gebruikers bijvoorbeeld een bril op doen of van haardracht wisselen, maakt dat niet uit. De verwerking van de gegevens wordt gedaan op de iPhone.

De 3d-functies van de frontcamera, die een 7-megapixelresolutie heeft, worden niet alleen voor Face ID gebruikt. Bezitters van de iPhone X kunnen ook Animoji maken, dat zijn geanimeerde figuurtjes, bijvoorbeeld dieren of aliens, die de gezichtsbewegingen van de gebruiker overnemen. Ook wordt de TrueDepth-camera gebruikt in Snapchat voor het realistisch toepassen van filters. Bij het maken van selfies kan de Portrait Lighting-functie gebruikt worden, waarmee studiolampen nagebootst worden.

Apple voorziet de iPhone X van twee 12-megapixelcamera's aan de achterkant. De normale camera heeft een f/1.8-lens en de telecamera een f/2.4-lens. Die is iets lichtsterker dan de telelens in de iPhone 8 Plus, die een f/2.8-lens heeft. Beide camera's hebben optische beeldstabilisatie. Net als in de iPhone 8 zijn de camera's geoptimaliseerd voor augmented reality.

Volgens Apple gaat de accu van de iPhone X twee uur langer mee dan die in de iPhone 7, maar de capaciteit noemt het bedrijf niet. Voor het eerst ondersteunt Apple snelladen, de accu kan tot 50 procent geladen worden in dertig minuten volgens het bedrijf. De accu kan ook draadloos opladen via de Qi-standaard. In de toekomst komt Apple met een mat, waar meerdere apparaten opgelegd kunnen worden om op te laden.

De iPhone X is vanaf 3 november te koop in uitvoeringen met 64GB en 256GB. Het goedkoopste model kost 1159 euro, voor de 256GB-variant moet 1329 euro betaald worden. Nederland en België behoren tot de landen waar het nieuwe model vanaf 27 oktober besteld kan worden.

Apple iPhone X

nieuws: HomePod-firmware biedt details over iPhone 8 en mogelijke 4k-Apple TV
nieuws: Apple lijkt iPhone 8-ontwerp vrij te geven via HomePod-documentatie
nieuws: 'Apple koopt zelf machines voor productie iPhone 8 na afhaken leveran...
nieuws: Gerucht: Apple zet laser op achterkant iPhone voor autofocus en ar
nieuws: Gerucht: Apple vervangt vingerafdrukscanner op volgende iPhone door 3...
nieuws: Fabrikant begint levering lenzen voor 3d-camera's die in iPhone 8 zou...
nieuws: Gerucht: Apple test dubbele frontcamera voor volgende generatie iPhones

Toestel
Apple iPhone X
Besturingssysteem

iOS 11
Scherm

5.8" Super AMOLED 2436x1125 pixels
Processor
Apple A1 Bionic
Processorsnelheid
2.45GHz
Videochip
Apple-gpu
Werkgeheugen
3GB
Opslaggeheugen
64GB / 256GB
Extern geheugen
Niet aanwezig
Accucapaciteit
XXX
Frontcam
Dubbele 12.0 megapixels
Camera

Dubbele 12.0 megapixels
Afmetingen

143,6x70,9x7,7mm
Gewicht

174 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

Face ID
Water- & stofdicht met IP67-certificering
Lightning

Prijs

€ 1159 / € 1329

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 13-09-2017 01:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:42
Misschien offtopic, maar ben ik de enige die enorm veel potentie ziet in een iPhone met een 4,5 inch display en dunne randen waardoor die met een hand te gebruiken is maar wel een prima schermgrootte heeft?
Een soort van kruising tussen de iPhone SE en & 7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:11

ddZ

SirWInsalot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:47:
Misschien offtopic, maar ben ik de enige die enorm veel potentie ziet in een iPhone met een 4,5 inch display en dunne randen waardoor die met een hand te gebruiken is maar wel een prima schermgrootte heeft?
Laat maar komen!

Wat doen die 2 Samsungs in de openingspost trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:27
Ik ben erg benieuwd, mooie opvolger voor de 6 in tegenstelling tot de 7. VA scanner is wel een must, voorkant zou prima plek zijn onder de glasplaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Persoonlijk zit ik ook meer te wachten op een opvolger van de SE met kleinere randen, dan een nieuwe iPhone met >5,5'' scherm die ongetwijfeld een godsvermogen gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
AnthonyR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:22:
... VA scanner is wel een must, voorkant zou prima plek zijn onder de glasplaat.
"Must", omdat je nog geen betere alternatieven hebt ervaren? In een toekomstige iOS firmware staan referenties naar gezichtsherkenning:

https://www.macrumors.com...-firmware-face-detection/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Kijk eens aan:
iPhone 8 homebutton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geruchten genoeg, ik vind het niks een groter scherm als 5", maar goed ik ben niet de enigste iPhone gebruiker. het formaat van de 7 bevalt me prima.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
Geruchten zat inderdaad, en ze houden het redelijk goed stil.
Ik hoop dat deze 8 ook echt een vooruitgang word i.p.v. een afgang.

Persoonlijk hoor ik niet veel klachten over een bv SE of 7 dus dan ook niet over design.

Ik hoop op een formaat niet groter dan de 7 totaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb nu een SE, maar dat is echt veel te klein. Lijkt wel een oude Nokia voor mijn gevoel.
Eindelijk gezichtherkenning, die fingerprint werkt toch vaak niet... Hopenlijk inplementeren ze het net zo goed als Nokia dat deed met infra rood camera!
Ik hoop dat ze met bezelloze randen op het formaat van een iphone 6/7 uitkomen. Dat zou ideaal zijn!
AnthonyR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:22:
Ik ben erg benieuwd, mooie opvolger voor de 6 in tegenstelling tot de 7. VA scanner is wel een must, voorkant zou prima plek zijn onder de glasplaat.
Als je net gedouched hebt, net gesport hebt of aan het sporten bent, als je in een warmer land zit of net je handen hebt gewassen werkt die fingerprint reader voor geen meter doordat je vingers veel vochtiger zijn.
Doe mij maar de herkenning, ik had dit vroeger op mijn Lumia zitten en dat vond ik veel prettiger dan mijn huidige iPhone.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De renders zien er wel heel strak uit.
Ik zie de homeknop niet graag verdwijnen.
Haptische feedback is in de regel wel fijn.

Het is wel mooi de Iphone X te zien.
Qua formaat is hij compacter dan zijn voor mij belangrijkste alternatief

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aJwyNbHyF6W6ON4xxfbIk9Kv/full.png

De keuze tussen die twee wordt vooral bepaald door hoe belangrijk je haptische feedback vind. Of je blind wilt kunnen typen. Een beetje door welk besturingssysteem je prettig vind en of je de extra scherm-estate van de Iphone waardeert.

[ Voor 68% gewijzigd door 3x3 op 03-10-2017 23:36 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook weer erg benieuwd (zoals elk jaar) wat Apple gaat doen.
De geruchten van het volledige scherm zijn inmiddels zo hardnekkig dat dit het wel moet worden.

Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigd of iOS er wel klaar voor is. iOS11 lijkt voornamelijk een grote update te worden voor iPad bezitters en ziet er op de "nieuwe iPhone" zelfs erg matig uit als je het mij zou vragen.

Ook ben ik erg benieuwd of we het hele scherm wel mogen gebruiken, er gaan ook al een tijdje geruchten over een gereserveerd stuk binnen de interface welke gebruikt gaat worden voor de Homebutton.

Zoals bv op deze stukjes concept art welke wel gebaseerd zijn op iOS11
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/28ldo2u.png
(Voor mij persoonlijk zou de middelste hier de voorkeur hebben)

Afbeeldingslocatie: https://boygeniusreport.files.wordpress.com/2017/06/iphone-8-ios-11-concept-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://boygeniusreport.files.wordpress.com/2017/06/iphone-8-ios-11-concept-3.jpg

Edit: Dit toestel is ook al erg vaak voorbij gekomen i.c.m. geruchten.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/nx6cmv.png
Daar zit ik persoonlijk dan wat minder op te wachten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 04-08-2017 16:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ben ook zeer benieuwd naar de iPhone 8. Het enige wat mij tot nu toe zwaar tegenvalt zijn de geruchten over een '4-digit price tag'. Er zijn al een aantal geruchten geweest dat het misschien toch $1099 of zelfs $1199 wordt, maar zelfs $999 is eigenlijk al teveel van het goede.

Als we kijken naar andere Apple producten, dan zouden we de volgende US = EU prijzen kunnen verwachten (tenzij de Euro binnen nu en een maand plots flink meer waard wordt :9).

$999 = €1099 (gebaseerd op startprijs MacBook Air 128 GB)
$1099 = €1299 (gebaseerd op startprijs iMac)
$1199 = €1439 (gebaseerd op startprijs MacBook Air 256 GB)
$1299 = €1499 (gebaseerd op startprijs MacBook Pro)

Ik ben benieuwd of de geruchten kloppen en de prijs ook echt zo flink boven de huidige iPhone's gaat zitten. Daarnaast staat daar in principe de Galaxy S8 tegenover als de grootste concurrent met een adviesprijs van €749... ik denk dat veel mensen (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :9) het ook tegenover hunzelf niet helemaal kunnen verantwoorden om minimaal €350 meer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Apparaatje zal wel meer dan vier cijfers gaan kosten ja, helemaal als Samsung z'n Note 8 al € 999 kost.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ie niet van aluminium is en geen TouchID heeft (aan de voorkant, scanner op achterkant is mega ruk.), dan denk ik niet dat ik hem ga kopen en hoop ik van harte dat er ook een 7S komt. Een telefoon van glas zie ik niet zitten.

Een nieuwe SE komt in 2018.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:10

aex351

I am the one

WhatsappHack schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 01:59:
Als ie niet van aluminium is en geen TouchID heeft (aan de voorkant, scanner op achterkant is mega ruk.), dan denk ik niet dat ik hem ga kopen en hoop ik van harte dat er ook een 7S komt. Een telefoon van glas zie ik niet zitten.

Een nieuwe SE komt in 2018.
Mijn wensen: high-res OLED scherm, makkelijk foto's (en bestanden) kopiëren van de iPhone naar een Windows PC en een 3,5 mm headphone jack.

Realiteit is echter dat Apple al sinds de iPhone 6s en al helemaal met de iPhone 7 achterloopt. Ik heb zelf de iPhone 6, en je merkt dat Apple met elke update de CPU aan het underclocken is (wat ik sowieso al erg slecht vind). Bestanden kopiëren van de iPhone was al omslachtig zonder iTunes, maar is nu nog omslachtiger. Foto's kunnen nu niet meer zonder handmatige interventie worden verwijderd.

Als Samsung met de S8 de vingerafdruksensor aan de voorkant had geplaatst was ik allang overgestapt. Er is geen enkele reden om nog bij Apple te blijven. De iPhone 8 zal zeer waarschijnlijk (kijkend naar mijn kristallen bol) ook geen 3,5 mm headphone jack bevatten - vind ik niet handig). Dus ben benieuwd.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:53
Wanneer verwachten jullie de presentatie?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Uiterlijk midden september, dus binnen nu en 5 weken ergens. :)

iPhone 7 was 6 september event. Dus denk dit jaar uiterlijk midden september.

Het event was vorig jaar op een woensdag, dus dan zou je denken 6 of 13 september :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Hackus schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:26:
Geruchten genoeg, ik vind het niks een groter scherm als 5", maar goed ik ben niet de enigste iPhone gebruiker. het formaat van de 7 bevalt me prima.
Geef mij eens 1 reden waarom je een scherm groter dan 5 inch een een niet grotere behuizing dan je nu hebt niks vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MarkHero schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Geef mij eens 1 reden waarom je een scherm groter dan 5 inch een een niet grotere behuizing dan je nu hebt niks vindt?
Geef mij eens aan waar ik zeg dat de behuizing hetzelfde zal blijven. Met verkeerde been uit bed gestapt ? :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38
Hackus schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Geef mij eens aan waar ik zeg dat de behuizing hetzelfde zal blijven. Met verkeerde been uit bed gestapt ? :>
Nee maar wel weer een standaard iPhone liefhebbers reactie, dus excuus voor mijn verkeerde aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@aex351 Vind niet dat ze achterlopen, zeker niet qua prestaties. Heb je in iOS 11 de file manager al bekeken? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben zeer benieuwd naar de 8, daar zijn een hoop geruchten van die ook steeds vaker bevestigd worden, de kans is dus zeer groot dat de nieuwste geruchten voor een heel groot deel kloppen met de werkelijkheid. Maar des te vreemder vind ik dat er nauwelijks geruchten zijn van de 7S?

Tenminste ik begin mij steeds meer af te vragen of de 8 niet gewoon de enige opvolger wordt van de 7? Zou het niet geweldig zijn dat de 8 gewoon voor dezelfde prijsstelling als de 7 de deur uit gaat? En waarom ook niet, een OLED scherm met smalle bezel, draadloos opladen moet over de 1000 euro gaan kosten?
Samsung zit met ongeveer gelijke features als die ik opnoem ook nog aardig onder....

Mocht de 8 toch het premium model boven de 7S gaan worden, dan hoop ik maar dat ze de 7S niet helemaal ondergesneeuwd wordt en deze alleen een sneller chipset krijgt en dat is het.

De 7S (Plus) de nieuwe "poor mans" iPhone? Dat zou ik heel erg triest vinden voor toch nog steeds een aardig prijzige telefoon, gewoon erg jammer dat je voor het geld dat je neerlegt voor zo'n toestel niet eens Apple state of the art technologie meer kan bezitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duncanvdlinden schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:04:
Ik ben zeer benieuwd naar de 8, daar zijn een hoop geruchten van die ook steeds vaker bevestigd worden, de kans is dus zeer groot dat de nieuwste geruchten voor een heel groot deel kloppen met de werkelijkheid. Maar des te vreemder vind ik dat er nauwelijks geruchten zijn van de 7S?

Tenminste ik begin mij steeds meer af te vragen of de 8 niet gewoon de enige opvolger wordt van de 7? Zou het niet geweldig zijn dat de 8 gewoon voor dezelfde prijsstelling als de 7 de deur uit gaat? En waarom ook niet, een OLED scherm met smalle bezel, draadloos opladen moet over de 1000 euro gaan kosten?
Samsung zit met ongeveer gelijke features als die ik opnoem ook nog aardig onder....

Mocht de 8 toch het premium model boven de 7S gaan worden, dan hoop ik maar dat ze de 7S niet helemaal ondergesneeuwd wordt en deze alleen een sneller chipset krijgt en dat is het.

De 7S (Plus) de nieuwe "poor mans" iPhone? Dat zou ik heel erg triest vinden voor toch nog steeds een aardig prijzige telefoon, gewoon erg jammer dat je voor het geld dat je neerlegt voor zo'n toestel niet eens Apple state of the art technologie meer kan bezitten....
Er gaan nog wel geruchten over de 7s hoor, bv dat hij mogelijk ook een glazen achterkant gaat krijgen.

Om even op het laatste in te haken
(Dat zou ik heel erg triest vinden voor toch nog steeds een aardig prijzige telefoon, gewoon erg jammer dat je voor het geld dat je neerlegt voor zo'n toestel niet eens Apple state of the art technologie meer kan bezitten....)

Ik verwacht persoonlijk dat de 7s en "8" intern niet van elkaar gaan verschillen en dat de 8 dan alleen het volledige scherm front gaat krijgen en misschien als uitzondering gelijk 128GB i.p.v. een instapper met 32 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Nog een paar "rumors":

De binnenkant van de 8/pro zou een stacked logicboard krijgen waardoor er een grotere batterij geplaatst kan worden. De taptic engine zou ook een stuk groter zijn dan die van de 7.
De 7S zou een iets ander design krijgen dan de 7 waaronder glazen achterkant, andere bezel/frame en andere antenna lines. Qua grootte blijven ze gelijk.

Touch ID zou ontbreken in de 8/pro, dus ook niet aan de achterkant van het toestel. Er zijn aanwijzingen dat alles via Face ID zou gaan lopen die gebruikt maakt van geavanceerde 3D technieken, zelfs Apple pay zou hiervan gebruik maken. De camera zou objecten kunnen herkennen door middel van de neural engine om zo nog betere foto's te maken en zou in 4K/60fps kunnen filmen.

De siri orb zou een vervanging van de home button kunnen zijn en er zou ook een tap to wake functie in zitten zoals bij Windows phones.

Er gaan diverse resoluties omtrent het scherm in de rondte, 5,8 inch met een resolutie van 2800x1242 inclusief function area aan de boven en onderkant waardoor er een effectieve resolutie van 2436x1125 overblijft, andere bronnen zouden de complete resolutie inclusief function area op 2435x1125 schatten. Er is ook een bron die beide resoluties ziet als een 8/pro normaal en een plus versie van 5,1 en 5,8 inch. In de HomePod software zou ook een 6,5 inch schermdiagonaal gevonden zijn met de resolutie van 2436x1125.
Het display zou een "pro motion 120hz" scherm zijn voor extra vloeiende bewegingen. De function area aan de onderkant zou alle navigatie buttons aan de onderkant krijgen dus geen back buttons meer aan de bovenkant van het scherm.

Ben benieuwd wat er van waar is. Over de prijzen van de 8/pro denk ik zelf dat deze begint bij 1129.- hier in Nederland en 1099,- in Duitsland. Ik verwacht wel dat de 8/pro instapmodel 128gb aan opslag heeft en de grootste misschien wel 512gb. De prijzen van de 7S verwacht ik in lijn met de huidige prijzen van de 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik verwacht wel dat de 8/pro instapmodel 128gb aan opslag heeft en de grootste misschien wel 512gb. De prijzen van de 7S verwacht ik in lijn met de huidige prijzen van de 7.
Ga maar uit van de iPad Pro, die begint bij 64GB en eindigt bij 512GB.

In mijn geval is 256GB voldoende, dus kom ik (qua kosten) uit op €1229 als het aan jouw 'berekening' ligt. Dan is het de vraag of ik dat er wel voor over heb. Want hoewel ik sinds 2009 altijd de nieuwste iPhone heb gehad, ben ik sinds de iPhone 6s niet meer meegegaan in die trend. Het is mij écht te duur geworden; vooral nu providers zelfs bij verlening de standaard adviesprijzen in rekening brengen. Wat vinden jullie?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
https://www.behance.net/g...ept-Displayed-on-iphone-8

Een enorm mooie concept page op behance. onder het mom IOS 12. Zo ziet de telefoon er zeer gelikt uit. De dummies die ik overal voorbij zie komen zien er zo verschrikkelijk lelijk uit. Waaronder de witte dummie hierboven. Ze zien eruit als android budget toestellen. Denk dat het enorm gaat lijken op de concept images op bovenstaande pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swoutr schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:03:
https://www.behance.net/g...ept-Displayed-on-iphone-8

Een enorm mooie concept page op behance. onder het mom IOS 12. Zo ziet de telefoon er zeer gelikt uit. De dummies die ik overal voorbij zie komen zien er zo verschrikkelijk lelijk uit. Waaronder de witte dummie hierboven. Ze zien eruit als android budget toestellen. Denk dat het enorm gaat lijken op de concept images op bovenstaande pagina.
Idd wel mooi :)

Al zie ik het nut van die vaste homeknop nog niet zo. Dat neemt weer een gedeelte van het scherm weg enz en brand op oled ook nog eens onwijs in ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Lijkt mij echt zéér sterk dat de instap iPhone 8 meer dan €999 gaat kosten. Die €1000/$1000 grens is voor velen toch echt (net) een bridge to far.

Mijn voorzichtige inschatting:

Mocht er een iPhone 7S (zelfde scherm als nu de iPhone 7) komen, dan instap €799 (met 32Gb?)
iPhone 8 (oled) instap €999 met 128 Gb en een 256Gb model voor €1099

*zet de Glazen Bol weer terug in de kast*

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 06-08-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

BoomTree schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:19:

Ben benieuwd wat er van waar is. Over de prijzen van de 8/pro denk ik zelf dat deze begint bij 1129.- hier in Nederland en 1099,- in Duitsland. Ik verwacht wel dat de 8/pro instapmodel 128gb aan opslag heeft en de grootste misschien wel 512gb. De prijzen van de 7S verwacht ik in lijn met de huidige prijzen van de 7.
Erg interessante ontwikkeling. Ik heb mijn iPhone 7 Plus 'los' aangeschaft (zoals met al mijn telefoons), en zal er naar verwachting 4 à 5 jaar mee gaan doen (zoals bij de voorgangers). Ik ben nu voor de variant met de beste specs gegaan, uitgezonderd de hoeveelheid Gb; hier puur wat ik (maximaal) nodig dacht te hebben.

Met dit in het achterhoofd, zou dit zo maar eens de laatste keer zijn geweest, dat ik het topmodel gekocht heb, want er zijn ook bij mij grenzen als de geruchten over het prijskaartje waar blijken te zijn. Ik vraag me dan ook af, waar het zal eindigen. Gaat Apple nu een pro-lijn introduceren, net als bij de iPad? Want het zou niet des Apples zijn, om de opvolger van de 8/pro een jaar later lager in de markt te zetten (lees: huidige prijskaartje iPhone 7 Plus) en de 8/ pro zelf, daar weer eronder. Wat je nu ziet qua prijsstellingen met de iPhone 6 (Plus) ---> iPhone 6s (Plus) ---> iPhone 7 (Plus). En wat gebeurd er in dat geval dan qua prijskaartje met de huidige iPhone-modellen?

En begint Apple zichzelf niet uit de markt te prijzen op zo'n manier? Ik zal toch echt niet de enigste zijn; iemand die bewust voor iPhone OS/ iOS gekozen heeft, tevreden is, maar wiens geduld wel erg op de proef is gesteld door de jaren heen, als je kijkt waar de concurrenten mee gekomen zijn (verhoudingsgewijs het formaat scherm 7 Plus in de body van de kleinere 7, wireless charging etc. , OLED etc.). Apple lijkt dat allemaal te gaan tackelen met de komende 8/ pro, maar daar hangt dan weer een extra prijskaartje aan, bovenop de al forse prijzen...

Maar aan de andere kant zie je Samsung nu ook richting een dergelijk prijsniveau gaan en de Pixel-toestellen zijn ook niet goedkoop te noemen... En als Apple met een pro-lijn begint (wat door de huidige prijsstelling eindelijk absurd klinkt), dan zullen Samsung & Co vast gauw volgen...

[ Voor 3% gewijzigd door ddZ op 06-08-2017 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
iApp schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:32:
[...]

Ga maar uit van de iPad Pro, die begint bij 64GB en eindigt bij 512GB.

In mijn geval is 256GB voldoende, dus kom ik (qua kosten) uit op €1229 als het aan jouw 'berekening' ligt. Dan is het de vraag of ik dat er wel voor over heb. Want hoewel ik sinds 2009 altijd de nieuwste iPhone heb gehad, ben ik sinds de iPhone 6s niet meer meegegaan in die trend. Het is mij écht te duur geworden; vooral nu providers zelfs bij verlening de standaard adviesprijzen in rekening brengen. Wat vinden jullie?
Ik geef toe de prijzen zijn eigenlijk te hoog maar Apple is bijna de enige fabrikant die het kan flikken om deze prijzen te vragen waarbij mensen toch massaal het product blijven kopen. Apple stretcht altijd de limits. Ik haal zelf ook jaarlijks de nieuwe iPhone, heb er dit jaar zelfs meerdere nieuw gekocht en zelfs 2 maanden een S8 gehad om op de hoogte te blijven van de concurrent. Maar dat gezegd hebbende ben ik wel een redelijke Apple fanboy.
Geert1976 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:51:
Lijkt mij echt zéér sterk dat de instap iPhone 8 meer dan €999 gaat kosten. Die €1000/$1000 grens is voor velen toch echt (net) een bridge to far.

Mijn voorzichtige inschatting:

Mocht er een iPhone 7S (zelfde scherm als nu de iPhone 7) komen, dan instap €799 (met 32Gb?)
iPhone 8 (oled) instap €999 met 128 Gb en een 256Gb model voor €1099

*zet de Glazen Bol weer terug in de kast*
Ik verwacht dat hij zeker boven de 1000 eruo gaat kosten, de nieuwe Note van Samsung gaat al 999 euro adviesprijs kosten. In jouw berekening is de iPhone 8/pro (128gb) dan goedkoper dan de 7S Plus met 128gb, die zou bij gelijkblijvende prijzen 1019 euro kosten.
Het blijft allemaal nattevingerwerk natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

...maar als ik de geruchten mag geloven, komt er een:
  • iPhone 7s €769.00 (*)
  • iPhone 7s Plus €909.00 (*) (= + €140.00)
  • iPhone 8 €1049.00 (?)
*prijzen op basis van huidige adviesprijzen.

Ik lees bij de geruchten bijvoorbeeld nog niks over een iPhone 8 Plus, terwijl ik die wel graag wil hebben. Maar om daar nu €1189 voor te betalen; poeh, dat is me nogal niet wat.

[ Voor 18% gewijzigd door iApp op 06-08-2017 21:10 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iApp schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:08:
  • iPhone 7s €769.00 (*)
  • iPhone 8 €1049.00 (?)

Ik lees bij de geruchten bijvoorbeeld nog niks over een iPhone 8 Plus, terwijl ik die wel graag wil hebben. Maar om daar nu €1189 voor te betalen; poeh, dat is me nogal niet wat.
€1049 zou betekenen dat er een 32 GB versie komt en dat schijnt dan weer niet zo te zijn.

Dus moet hij met 64 of 128 GB in ieder geval duurder worden dan de 128 GB 7+ bij release.

Ik denk persoonlijk eerder aan €1099 mocht het 64 GB worden of misschien zelfs wel €1199 met 128 GB als instapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

WhatsappHack schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:47:
@aex351 Vind niet dat ze achterlopen, zeker niet qua prestaties. Heb je in iOS 11 de file manager al bekeken? :)
Ik heb de iOS 11 beta (preview) niet geïnstalleerd. Maar van wat ik gezien heb kan je alsnog weinig met de Bestanden-app. Het vervangt de iCloud Drive app en voegt de andere derde partijen cloud diensten eraan toe. Je kan nog steeds niet bij je foto's.

Verder, niet achterloopt? De DPI van het beeldscherm van elke iPhone stamt uit het jaar 2010.

Nu voor de iPhone 8 komen ze dan misschien toch met een Samsung OLED scherm. En als ik de geruchten mag geloven, dan willen ze voor deze 'vernieuwing' de hoofdprijs voor vragen, ik lees 1050 > x euro. Het is dat de S8 de vingerafdruksensor op de achterkant heeft, anders had ik die nu. Misschien dat de iPhone 8 nog het e.e.a. goed kan maken. Maar de huidige onbrekende 3,5mm headphone jack is gewoon een zware minpunt ten aanzien voor gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

duncanvdlinden schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:04:

Donstil schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Er gaan nog wel geruchten over de 7s hoor, bv dat hij mogelijk ook een glazen achterkant gaat krijgen.

Om even op het laatste in te haken
(Dat zou ik heel erg triest vinden voor toch nog steeds een aardig prijzige telefoon, gewoon erg jammer dat je voor het geld dat je neerlegt voor zo'n toestel niet eens Apple state of the art technologie meer kan bezitten....)

Ik verwacht persoonlijk dat de 7s en "8" intern niet van elkaar gaan verschillen en dat de 8 dan alleen het volledige scherm front gaat krijgen en misschien als uitzondering gelijk 128GB i.p.v. een instapper met 32 GB.
Ik denk dat de iPhone 7S qua design eigenlijk wel op de 8 gaat lijken: glazen voorkant, metalen band, glazen achterkant. Sterker nog, ik denk dat ze de 7S + 7S Plus in dezelfde 'serie naam' als de 8 gaan gooien.

Zo dus:
4.7" = iPhone 8
5.5" = iPhone 8 Plus
5.8" = iPhone 8 Pro (= OLED)

Alle modellen krijgen grotendeels dezelfde interne eigenschappen... snellere chip, sneller 4G, betere camera, zelfde ontwerp (oftewel: glazen voorkant, band van metaal, glazen achterkant), draadloos opladen, etc. Het Pro-model heeft als extra dan nog het OLED scherm en meer gericht op AR/VR (i.c.m. cameras)... maar intern zal er veel overeenkomst zijn.

Een beetje hetzelfde verhaal als met de MacBook Air en MacBook Pro: de persoon met een MacBook Air heeft voor zijn gevoel net zo goed een Mac-notebook als de persoon met een MacBook Pro.

En dat gaat Apple (qua verhaal) met de volgende generatie iPhones denk ik ook proberen: iemand met een 4.7" iPhone 8 heeft voor zijn gevoel net zo goed een iPhone 8 als iemand met de 5.8" OLED iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja zoiets lijkt mij ook helemaal geen gekke gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
iApp schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:08:
  • iPhone 7s €769.00 (*)
  • iPhone 8 €1049.00 (?)

Er zijn wel enkele geruchten over twee iPhone 8/pro modellen, een normale en een plus, ik denk dat er gewoon een model komt maar er is wel info gevonden over een 6,5 inch 3x retina scherm in de HomePod software, of dat een iPhone model is of iets anders is nog niet bekend. Voor het grote scherm zit je waarschijnlijk nog wel vast aan een 7S Plus. Ik zelf ben wel bereid om bijvoorbeeld 1200 euro te betalen voor een iPhone 8/pro Plus 128gb model als die er zou komen, in mijn ogen is er geen echte concurrentie als je graag iOS gebruikt en niet naar Android of Windows phone wilt overstappen. Reken eens uit hoeveel uur je een smartphone tegenwoordig gebruikt per jaar, per uur is het dan een van de beste aankopen die je kan doen, vooral als je er twee of meer jaar mee doet, daarbij opgeteld de restwaarde van Apple producten die heel hoog liggen.
Uniciteit schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:34:

Ik denk dat de iPhone 7S qua design eigenlijk wel op de 8 gaat lijken: glazen voorkant, metalen band, glazen achterkant. Sterker nog, ik denk dat ze de 7S + 7S Plus in dezelfde 'serie naam' als de 8 gaan gooien.

Zo dus:
4.7" = iPhone 8
5.5" = iPhone 8 Plus
Qua naamgeving zou het best kunnen dat ze allemaal in de 8-serie gaan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
aex351 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Ik heb de iOS 11 beta (preview) niet geïnstalleerd. Maar van wat ik gezien heb kan je alsnog weinig met de Bestanden-app. Het vervangt de iCloud Drive app en voegt de andere derde partijen cloud diensten eraan toe. Je kan nog steeds niet bij je foto's.

Verder, niet achterloopt? De DPI van het beeldscherm van elke iPhone stamt uit het jaar 2010.

Nu voor de iPhone 8 komen ze dan misschien toch met een Samsung OLED scherm. En als ik de geruchten mag geloven, dan willen ze voor deze 'vernieuwing' de hoofdprijs voor vragen, ik lees 1050 > x euro. Het is dat de S8 de vingerafdruksensor op de achterkant heeft, anders had ik die nu. Misschien dat de iPhone 8 nog het e.e.a. goed kan maken. Maar de huidige onbrekende 3,5mm headphone jack is gewoon een zware minpunt ten aanzien voor gebruiksgemak.
Dus een scherm is het enige waar jij naar kijkt om te bepalen of de iPhone zogenaamd achterloopt? Hmm. Ok.

Verder denk ik dat jij zelf ook wat achterloopt als je nog een jack wil in je telefoon, je kunt tegenwoordig (al heel lang eigenlijk) prima BT oordopjes kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Volkan1984 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:11:
[...]

Dus een scherm is het enige waar jij naar kijkt om te bepalen of de iPhone zogenaamd achterloopt? Hmm. Ok.

Verder denk ik dat jij zelf ook wat achterloopt als je nog een jack wil in je telefoon, je kunt tegenwoordig (al heel lang eigenlijk) prima BT oordopjes kopen.
Nee, het scherm is één van de dingen waar ik naar kijk. Maar wel één hele belangrijke. En ja, als sinds 2010 er geen verbetering is geweest dan kan vastgesteld worden dat Apple achterloopt.

Verder met betrekking tot de 3,5mm jack. Nee dat is in 2017 nog steeds de standaard. Bluetooth is een andere technologie, en al helemaal geen opvolger voor de 3,5mm jack. Bluetooth is 1) minder qua geluidskwaliteit en 2) er zijn geen enkele reguliere Bluetooth oordopjes te verkrijgen, alleen in-ear. Of betekend niet-in-ear oordopjes ook achterlopen volgens jou :F.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@aex351 I've got to ask. Op welk moment merk je dat?
Ik vind het iPhone scherm op m'n 7 werkelijk schitterend. Het is haarscherp. De kleurweergave is geweldig. (Tweakers review bevestigd dat.) Wat maakt het dan dat het zo achterloopt?
Truth be told, ik vind AMOLED leuk voor zwartweergave. Werkelijk, dat is leuk. Het zuipt alleen wat meer accu bij witweergave en op Samsung telefoons ziet het er niet uit vanwege de enorm overdreven kleuren die ze pushen. LCD of AMOLED interesseert me echt vrij weinig, zolang het beeld maar mooi en scherp is; en ik kan niet zeggen dat de iPhone daar een probleem vertoont. Dus welk scherm de iPhone 8 ook krijgt, de technologie kan me aan m'n derriere oxideren.

Derhalve ben ik oprecht geïnteresseerd: wat is er dan mis met het scherm, en wanneer merk je daar wat van? Alles wat ik met het toestel doe; alles is scherp. Alles is mooi. DPI nog hoger? Ik ben benieuwd of we het gaan merken, naast de slechtere accuduur en/of lagere helderheid.

Overigens, ik mis die jackplug ook niet. :P Er zat een gratis converter bij de telefoon waar ik m'n Marshall op inplug, en daarnaast heb ik de AirPods. Die echt niet slechter klinken dan de wired earpods. Echt totaal niet.
Volgens mij is dat "Bluetooth audio kwaliteit is slechter" al een tijdje achterhaald, zeker met nieuwe technologiëen. Ja misschien dat een audiofiel een probleem hoort, maar dan moet je sowieso al niet op een telefoon gaan luisteren... :')

[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 07-08-2017 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Uniciteit schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:34:
[...]

[...]

Zo dus:
4.7" = iPhone 8
5.5" = iPhone 8 Plus

Alle modellen krijgen grotendeels dezelfde interne eigenschappen... snellere chip, sneller 4G, betere camera, zelfde ontwerp (oftewel: glazen voorkant, band van metaal, glazen achterkant), draadloos opladen, etc. Het Pro-model heeft als extra dan nog het OLED scherm en meer gericht op AR/VR (i.c.m. cameras)... maar intern zal er veel overeenkomst zijn.

Een beetje hetzelfde verhaal als met de MacBook Air en MacBook Pro: de persoon met een MacBook Air heeft voor zijn gevoel net zo goed een Mac-notebook als de persoon met een MacBook Pro.

En dat gaat Apple (qua verhaal) met de volgende generatie iPhones denk ik ook proberen: iemand met een 4.7" iPhone 8 heeft voor zijn gevoel net zo goed een iPhone 8 als iemand met de 5.8" OLED iPhone 8.
Goede gedachte inderdaad, en wellicht de iPhone 8 Pro met 64gb als instap opslag uitvoeren. Eigenlijk net als ze bij de iPad Pro doen.
aex351 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Apple past nou eenmaal geen overbodige technologie toe op zijn producten. Daar bedoel ik mee: alles wat ze aan technologie toepassen heeft een meerwaarde waar ze de functionaliteit van willen demonstreren, een resolutie hoger dan wat ze toepassen heeft geen enkele functie zolang je de iPhone gewoon op normale kijkafstand gebruikt. Sterker nog hogere resoluties zijn nadelig voor de batterijduur! VR kan een toepassing zijn voor hogere resoluties maar Apple zet in op AR dus ook daarvoor heeft een hogere DPI geen meerwaarde. De schermen zijn altijd natuurlijk kwa kleurweergave en gecalibreerd, dat is ook wat waard. Dat apple zelfs de kleuren anders kalibreerd op een witte iPhone wil wel wat zeggen dat ze het beeldscherm serieus nemen.

Naast het scherm is de iPhone 7 nog steeds een erg mooi toestel, ik heb een 6S maar de 7 zij virtuele homebutton is echt de beste virtuele button die ik van een telefoon ken. De Galaxy S8 geeft wat mij betreft niet hetzelfde klikgevoel als de iPhone 7, te danken aan de grotere taptic engine. En dat is natuurlijk niet het enige waar de 7 in uitblinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:07:
[...]

Nee, het scherm is één van de dingen waar ik naar kijk. Maar wel één hele belangrijke. En ja, als sinds 2010 er geen verbetering is geweest dan kan vastgesteld worden dat Apple achterloopt.

Verder met betrekking tot de 3,5mm jack. Nee dat is in 2017 nog steeds de standaard. Bluetooth is een andere technologie, en al helemaal geen opvolger voor de 3,5mm jack. Bluetooth is 1) minder qua geluidskwaliteit en 2) er zijn geen enkele reguliere Bluetooth oordopjes te verkrijgen, alleen in-ear. Of betekend niet-in-ear oordopjes ook achterlopen volgens jou :F.
Misschien voor iedereen prettig als jij stopt met schrijven in dit topic, wat een een onzin kraam jij uit.

Het scherm niet verbeterd, grapjas, nee misschien niet in DPI maar wel in nits, dunner glas, meer kleuren en ga maar door. Ja het Samsung scherm is beter, dat is zeker zo, maar er is niks mis het het iPhone 7 scherm.

Je verhaal over Bluetooth gaat ook nergens om, ja super high end apparatuur en dan ook met FLAC of betere kwaliteit muziek dan kan je verschil horen. En niet-in-ear, ROFL :X

Ik krijg het idee dat jij denkt wat jij denkt ook zo is, een beetje eigenwijs is goed hoor maar kijk toch eens om je heen. Je "I am the one" zegt veel >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:38:
[...]
Het scherm niet verbeterd, grapjas, nee misschien niet in DPI maar wel in nits, dunner glas, meer kleuren en ga maar door. Ja het Samsung scherm is beter, dat is zeker zo, maar er is niks mis het het iPhone 7 scherm.
Nou dat mag wel met een kanttekening. Het + scherm is nog prima maar het iPhone 7 scherm is wel erg matig hoor voor een toestel van bijna €800,- (Advies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:38:
[...]

Misschien voor iedereen prettig als jij stopt met schrijven in dit topic, wat een een onzin kraam jij uit.

Je verhaal over Bluetooth gaat ook nergens om, ja super high end apparatuur en dan ook met FLAC of betere kwaliteit muziek dan kan je verschil horen. En niet-in-ear, ROFL :X

Ik krijg het idee dat jij denkt wat jij denkt ook zo is, een beetje eigenwijs is goed hoor maar kijk toch eens om je heen. Je "I am the one" zegt veel >:)
Naja, natuurlijk is er niks 'mis' met het scherm van de iPhone 7. Maar voor die prijs? Dan zou ik toch op zijn minst een 1080p OLED verwachten. De techniek is er al jaren, is zeer zeker volwassen, en die paar extra pixels moet het ding toch echt wel aankunnen. Zeker omdat Apple's eigen chips toch altijd verdomd snel zijn. Als ze dan ook nog de interface extra donker maken ( wat gebruikers toch al langer willen) kunnen ze het verbruik van 1080p vs. 720p ook vrij makkelijk opvangen, als het een OLED is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Donstil schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

Nou dat mag wel met een kanttekening. Het + scherm is nog prima maar het iPhone 7 scherm is wel erg matig hoor voor een toestel van bijna €800,- (Advies)
Hangt ervan af wat je wilt. Het scherm van de iPhone 7 plus is beter dan elk oled scherm nu op de markt. Puur omdat het de meest natuurgetrouwe kleurweergave heeft.
Wil je lekker spetterende kleuren en perfecte zwartwaardes, dan moet je lekker voor oled gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nyana schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:14:
[...]

Hangt ervan af wat je wilt. Het scherm van de iPhone 7 plus is beter dan elk oled scherm nu op de markt. Puur omdat het de meest natuurgetrouwe kleurweergave heeft.
Wil je lekker spetterende kleuren en perfecte zwartwaardes, dan moet je lekker voor oled gaan.
Is dat nog zo dan? Volgens mij is het alweer een aantal jaren zo dat je op Samsungs kleurprofielen kan kiezen, en zitten daar ook profielen tussen die enorm dicht bij de perfecte kleurweergave komen.

Sowieso is het geen eigenschap van OLED dat de kleuren eraf spatten. Dat hangt er maar net vanaf hoe de fabrikant 'm instelt.

En als ik zelf moest kiezen: ik heb zelf liever spetterende kleuren dan accurate kleuren. Foto-editen doe ik wel op m'n PC.

Ah, gevonden: reviews: Samsung Galaxy S8 en S8+: sexy smartphone blijkt behoorlijk trouw
Wat kleurweergave betreft zit de zogeheten basisstand van het scherm het dichtst bij de ideale waarden, dus die hebben we ingesteld voor onze tests. De waarden zijn zeer acceptabel en als je echt een kleurenpurist bent, kun je nu ook in de software precies instellen hoeveel rood, groen en blauw je wil.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyana schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:14:
[...]

Hangt ervan af wat je wilt. Het scherm van de iPhone 7 plus.
Ik sprak over de iPhone 7 niet de Plus.
Kleurwaardes zijn prima maar de resolutie kan echt niet meer voor bijna €800,-. Ik zie daar gewoon onscherpte op als ik van een 7+ kom. Of beter nog van een 2k android telefoon.
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:40:
Is dat nog zo dan? Volgens mij is het alweer een aantal jaren zo dat je op Samsungs kleurprofielen kan kiezen, en zitten daar ook profielen tussen die enorm dicht bij de perfecte kleurweergave komen.
Nee dat is niet meer zo. Werd idd vaak gezegd van Amoled (Oled is wat anders) maar die tijd is over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

duncanvdlinden schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 06:57:
[...]

Apple past nou eenmaal geen overbodige technologie toe op zijn producten. Daar bedoel ik mee: alles wat ze aan technologie toepassen heeft een meerwaarde waar ze de functionaliteit van willen demonstreren, een resolutie hoger dan wat ze toepassen heeft geen enkele functie zolang je de iPhone gewoon op normale kijkafstand gebruikt. Sterker nog hogere resoluties zijn nadelig voor de batterijduur! VR kan een toepassing zijn voor hogere resoluties maar Apple zet in op AR dus ook daarvoor heeft een hogere DPI geen meerwaarde. De schermen zijn altijd natuurlijk kwa kleurweergave en gecalibreerd, dat is ook wat waard. Dat apple zelfs de kleuren anders kalibreerd op een witte iPhone wil wel wat zeggen dat ze het beeldscherm serieus nemen.

Naast het scherm is de iPhone 7 nog steeds een erg mooi toestel, ik heb een 6S maar de 7 zij virtuele homebutton is echt de beste virtuele button die ik van een telefoon ken. De Galaxy S8 geeft wat mij betreft niet hetzelfde klikgevoel als de iPhone 7, te danken aan de grotere taptic engine. En dat is natuurlijk niet het enige waar de 7 in uitblinkt.
Nee dat is echt onzin, je kan een verouderde technologie niet afdoen als zijnde van het is precies goed en iets beters is overbodig. Daarnaast wordt het scherm niet anders gekalibreerd op een witte iPhone. Dat is echt klinkklare onzin. Het scherm van de iPhone 6 / 6s en de 7 is gewoon ronduit matig. Je moet wel echt een tunnelvisie hebben (of gewoon geen ervaring met andere toestellen) om te zeggen dat er geen betere alternatieven zijn.

https://www.wired.com/201...azing-despite-dated-tech/
The iPhone may be the best LCD smartphone display out there, but there's not much competition for the title. Everyone else has already moved on to what's next.

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 08-08-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
aex351 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:43:
[...]

Nee dat is echt onzin, je kan een verouderde technologie niet afdoen als zijnde van het is precies goed en iets beters is overbodig. Daarnaast wordt het scherm niet anders gekalibreerd op een witte iPhone. Dat is echt klinkklare onzin. Het scherm van de iPhone 6 / 6s en de 7 is gewoon ronduit matig. Je moet wel echt een tunnelvisie hebben (of gewoon geen ervaring met andere toestellen) om te zeggen dat er geen betere alternatieven zijn.

https://www.wired.com/201...azing-despite-dated-tech/

[...]
Op dit moment ben ik moe, om een waslijst te geven wat er allemaal aan scherm technologieeën zijnen hoe deze geimplementeerd worden. Misschien moet je maar eens kijken naar de Lumia 1520 en andere Nokia telefoons wat hun gebruiken. Ik kan je zeggen dat Android OEMs onwijs laat zijn met bepaalde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berlinetta schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 03:12:
Ik kan je zeggen dat Android OEMs onwijs laat zijn met bepaalde dingen.
Maar dat geeft toch niet? Apple is ook niet vaak als eerste met "bepaalde dingen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat ik maar voor de 7s ga, als ik de prijzen zie.

Kan nu eindelijk de vergelijking eens ophouden met Samsung of andere Android toestellen ?
Een iPhone is een toestel opzich met eigen OS etc. altijd dat lamme vergelijken in elk iPhone topic kom me neusgaten uit. Vergelijk dan een Samsung met HTC of dergelijks....
Ik en menig koper zijn tevreden met een iPhone anders koop je niet telkens een nieuwe, en ben je niet tevreden is het ook goed, dan kijk je voor wat anders en plaats je je ervaring in een review of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51
Hackus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:50:
Ik denk dat ik maar voor de 7s ga, als ik de prijzen zie.

Kan nu eindelijk de vergelijking eens ophouden met Samsung of andere Android toestellen ?
Een iPhone is een toestel opzich met eigen OS etc. altijd dat lamme vergelijken in elk iPhone topic kom me neusgaten uit. Vergelijk dan een Samsung met HTC of dergelijks....
Ik en menig koper zijn tevreden met een iPhone anders koop je niet telkens een nieuwe, en ben je niet tevreden is het ook goed, dan kijk je voor wat anders en plaats je je ervaring in een review of iets.
Snap die discussie ook niet..
Wij van WC eend :+

Zelf ben ik helemaal tevreden met een iPhone en zou nooit meer een Android kopen, betekend niet dat andere tevreden zijn met bijvoorbeeld een S8.
Toch denk ik dat ik de nieuwe oversla en eens lekker een jaartje wacht. Naast het scherm verwacht ik eigenlijk geen grote verandering.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Moet zeggen dat de adviesprijs die rond de 1000 euro zal zijn, zoals de verwachtingen wel erg heftig zijn voor de iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hier een nieuwe foto in het wild van de vermoedelijke iPhone 8 http://www.gsmarena.com/f...e_8_emerge-news-26649.php

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:05:
[...]

Snap die discussie ook niet..
Wij van WC eend :+

Zelf ben ik helemaal tevreden met een iPhone en zou nooit meer een Android kopen, betekend niet dat andere tevreden zijn met bijvoorbeeld een S8.
Toch denk ik dat ik de nieuwe oversla en eens lekker een jaartje wacht. Naast het scherm verwacht ik eigenlijk geen grote verandering.
Dit is natuurlijk een hele gevaarlijke uitspraak. Mensen zeiden in 2006 ook "Ik koop nooit meer wat anders dan Nokia" en bam daar kwam de iPhone.

Misschien komt er in 2018 wel een revolutionaire doorbraak van fabrikant X waarvan we nu het besef nog niet hebben.
Hackus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:50:
Waarom? Juist het succes van Android zorgt ervoor dat Apple (hopelijk) dit jaar weer eens op zijn tenen loopt.

Concurrentie is in zulke opzichten altijd goed, wordt de consument beter van enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met het scherm uit. Dus dat zal wel gewoon een van de vele dummy's wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Donstil schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:16:
[...]

Dit is natuurlijk een hele gevaarlijke uitspraak. Mensen zeiden in 2006 ook "Ik koop nooit meer wat anders dan Nokia" en bam daar kwam de iPhone.

Misschien komt er in 2018 wel een revolutionaire doorbraak van fabrikant X waarvan we nu het besef nog niet hebben.

[...]

Waarom? Juist het succes van Android zorgt ervoor dat Apple (hopelijk) dit jaar weer eens op zijn tenen loopt.

Concurrentie is in zulke opzichten altijd goed, wordt de consument beter van enz.
Ik houd het natuurlijk ook open door enkel Android uit te sluiten :+
Heel misschien als, ooit, Android alles net zo goed kan syncen (Mac) dat er een mogelijkheid bestaat maar naast syncen speelt er nog veel meer in mijn ogen waardoor ik iPhone superior vind aan de rest.

De meeste mensen die in mijn omgeving met een andere telefoon lopen vinden iPhones ook mooi en goed werken maar 90% vind de prijs té en dat laatste beetje wilt 'meer vrijheid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

Ik houd het natuurlijk ook open door enkel Android uit te sluiten :+
Heel misschien als, ooit, Android alles net zo goed kan syncen (Mac) dat er een mogelijkheid bestaat maar naast syncen speelt er nog veel meer in mijn ogen waardoor ik iPhone superior vind aan de rest.

De meeste mensen die in mijn omgeving met een andere telefoon lopen vinden iPhones ook mooi en goed werken maar 90% vind de prijs té en dat laatste beetje wilt 'meer vrijheid'
Ja zonder twijfel werkt iOS goed als je in het Apple EcoSysteem zit. Ik heb als daily nu een Android toestel omdat ik graag eens wilde weten of ik als Apple fanboy niet uit mijn nek aan het lullen ben en stiekem ben ik er best wel van terug gekomen. Het huidige Android werkt gewoon erg goed en als je niet volledig in de Apple cloud zit (ik zit in de Google cloud, ook op iOS) dan kun je er een uitstekende ervaring vinden.

Toch ben ik ondanks mijn nu positieve ervaring wel weer volop aan het kijken naar de iPhone 8 want als de geruchten kloppen dan moet ik dat wel weer hebben :) . Ik ben alleen bang dat mijn hobby helaas wel dubbel zo duur is geworden want na de positieve ervaringen met de PixelXL wil ik dit najaar eigenlijk een iPhone8 en een PixelXL2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Van wat ik heb gezien van de Pixel (XL) 2 word ik daar niet echt hoteldebotel van eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPhone 8 toch gelijk gelanceerd met 7s:

https ://9to5mac.com/2017/08/08/iphone-8-launch-colors/

CLB schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:16:
Van wat ik heb gezien van de Pixel (XL) 2 word ik daar niet echt hoteldebotel van eerlijk gezegd...
Pixel2 niet idd. Pixel XL2 ziet er dan wel weer erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:27:
Pixel2 niet idd. Pixel XL2 ziet er dan wel weer erg goed uit.
Hmm qua looks ben ik het deels met je eens, maar als ik alleen al denk wat de Pixels kostten, pffjew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

Hmm qua looks ben ik het deels met je eens, maar als ik alleen al denk wat de Pixels kostten, pffjew.
Dat is bij een iPhone toch niet anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:30:
Dat is bij een iPhone toch niet anders?
Haha nee dat klopt :) LG V30 lijkt me wel erg mooi, als dat de Pixel XL 2-basis is, dan is het wel weer jammie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit kan toch bijna niet meer missen zou je zeggen.
http://www.idownloadblog....-iphone-8-will-look-like/

Afgelopen jaar klopte ook vrijwel elke lek een maand voor release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:05
We mogen er wel van uit gaan dat de iPhone zoals je 'm nu her en der tegenkomt, zoals in het filmpje van MKBHD, de uiteindelijke versie wordt. Het is nu te kort dag en de geruchten te duidelijk om iets anders te verwachten.

Ik kan niet wachten in ieder geval, om m'n iPhone 7 te vervangen voor de nieuwe iPhone 8/Pro/Edition whatever.

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 09-08-2017 19:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat koper goud wel fraai trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:05
Jammer dat Mat Black waarschijnlijk niet meer beschikbaar gaat zijn. Blijf dat de mooiste 'kleur' vinden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:57:
Ik vind dat koper goud wel fraai trouwens.
Alleen de witte voorkant vind ik weer minder mooi staan bij het koper-goud. Ze zouden er een met zwarte voorkant en koper-gouden achterkant moeten maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomTree schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

Alleen de witte voorkant vind ik weer minder mooi staan bij het koper-goud. Ze zouden er een met zwarte voorkant en koper-gouden achterkant moeten maken :9
Ja zwart rond dit type scherm (alle schermen eigenlijk) is wel het mooist idd.
Rivanov schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:04:
Jammer dat Mat Black waarschijnlijk niet meer beschikbaar gaat zijn. Blijf dat de mooiste 'kleur' vinden.
Ik heb de laatste jaren zoveel zwarte gsm's versleten dat ik juist eens iets anders wil, ik hoop nog op een ProductRED :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online

Zeg het maar :9~

Als dit de "real deal" is vind ik de 7S Plus er zeer goed uitzien met de rvs zijkanten en de glazen achterkant. De iPhone 8/Pro vind ik in koper-goud toch echt niet mooi icm de witte voorkant, hier is duidelijk te zien dat de zijkanten van glimmend goud zijn en de witte voorkant doet duidelijk afbreuk aan de luxe uitstraling. Jammer dat de 7S Plus geen oled display heeft anders zou ik serieus gaan twijfelen tussen de 8/Pro en de 7S Plus.

• aex351

aex351

I am the one

BoomTree schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:06:
[video]

Zeg het maar :9~

Als dit de "real deal" is vind ik de 7S Plus er zeer goed uitzien met de rvs zijkanten en de glazen achterkant. De iPhone 8/Pro vind ik in koper-goud toch echt niet mooi icm de witte voorkant, hier is duidelijk te zien dat de zijkanten van glimmend goud zijn en de witte voorkant doet duidelijk afbreuk aan de luxe uitstraling. Jammer dat de 7S Plus geen oled display heeft anders zou ik serieus gaan twijfelen tussen de 8/Pro en de 7S Plus.
Die koper kleur vind ik ook zwaar tegenvallen. En mijn eerste indruk van de voorkant is ook mwha. Ik had een beter afgewerkte voorkant verwacht. En de iPhone 8 lijkt gewoon nog 'flinke' bezels te hebben. Dit is gewoon een iPhone 6/6s/7 met een (AM)OLED scherm.

• BoomTree
  • Niet online
Ik vind de bezels nog best meevallen op de iPhone 8, ben er zelfs best blij mee dat ze nog een paar mm ruimte hebben tot de zijkant. Bij de Samsung S8 ergerde ik mij mateloos aan het edge display doordat ik vaak last had van onbedoelde touches op het scherm. De afwerking ziet er nog niet heel smooth uit maar het zou dan ook een prototype zijn.

• Famous
Donstil schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Ik heb de laatste jaren zoveel zwarte gsm's versleten dat ik juist eens iets anders wil, ik hoop nog op een ProductRED :)
Ik ook!
Vond het te gek om de 7 mat black te ruilen voor een Red (erg veel mobieltjes “versleten” al). Als er nu weer een rode variant uitkomt ga ik denk ik wel overstag :D

Famous schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:10:
[...]
Ik ook!
Vond het te gek om de 7 mat black te ruilen voor een Red (erg veel mobieltjes “versleten” al). Als er nu weer een rode variant uitkomt ga ik denk ik wel overstag :D
Ja super mooi idd. Vooral die onofficiële versie met dat zwarte front :9 .
aex351 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:14:
[...]

Die koper kleur vind ik ook zwaar tegenvallen. En mijn eerste indruk van de voorkant is ook mwha. Ik had een beter afgewerkte voorkant verwacht. En de iPhone 8 lijkt gewoon nog 'flinke' bezels te hebben. Dit is gewoon een iPhone 6/6s/7 met een (AM)OLED scherm.
Nou zijn dit natuurlijk nog wel Chinese dummy's maar er zit een behoorlijke rand om het randloze design idd.

• ddZ

ddZ

Donstil schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:40:
[...]

Ja super mooi idd. Vooral die onofficiële versie met dat zwarte front :9 .

[...]

Nou zijn dit natuurlijk nog wel Chinese dummy's maar er zit een behoorlijke rand om het randloze design idd.
De screen--to-body-ratio is wel een stuk beter; een groter scherm in de body, dat een amper groter maakt, dan de 7(S)...

Maar ik mis de tijd, dat echt niets naar buiten kwam of anders gezegd: dat het design niet van tevoren op straat lag... De verrassing & daarmee het spannende is er wel een beetje vanaf op deze manier. Enigste wat nog overblijft zijn de definitieve specs, de (meer-)prijs en de uiteindelijke naam van deze iPhone....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat ziet er mooi uit in de video. Ook de silica look ziet er goed uit, maar dan liever met zwart scherm.
Mwhaha, kan niet wachten...

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
http://www.ibtimes.com/ap...ingerprint-sensor-2576959

Opnieuw dit gerucht. Hopelijk klopt het niet. Ik hoop niet dat touch id naar de achterkant verdwijnt.. dan heb ik liever facial recognition.

• BoomTree
  • Niet online
Teknix1982 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:07:
http://www.ibtimes.com/ap...ingerprint-sensor-2576959

Opnieuw dit gerucht. Hopelijk klopt het niet. Ik hoop niet dat touch id naar de achterkant verdwijnt.. dan heb ik liever facial recognition.
Er gaan idd al tijden geruchten van een fingerprint scanner net onder het Apple logo, ik hoop ook dat het bij Face ID blijft, ze zouden geavanceerde 3D scan techniek hebben dmv lasers. In de link staat ook dat de iPhone 8 de september launch niet zou halen en in november zou komen, ik verwacht nog steeds een september launch met een hele gelimiteerde oplage van de iPhone 8, hoop dat ze voor de "holiday season" hun productie op orde hebben.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vind de iPhone 8 niet mooi zo. Nog best wel dikke bezels vind ik. Vind ik het scherm van de Galaxy S8 mooier en stukken minder bezels. Heb zelf geen last van Edge randen.

• Teknix1982
  • Niet online
BoomTree schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Er gaan idd al tijden geruchten van een fingerprint scanner net onder het Apple logo, ik hoop ook dat het bij Face ID blijft, ze zouden geavanceerde 3D scan techniek hebben dmv lasers. In de link staat ook dat de iPhone 8 de september launch niet zou halen en in november zou komen, ik verwacht nog steeds een september launch met een hele gelimiteerde oplage van de iPhone 8, hoop dat ze voor de "holiday season" hun productie op orde hebben.
Voorgaande jaren waren er ook geruchten van productieproblemen en vertraagde releases. Tis volgens mij nog altijd redelijk goed gegaan. Maar als je touch id toch achterop zit en geen face id heeft ga ik voor de 7s. Die ziet er ook netjes uit. Dan maar een jaar wachten denk ik.
Teknix1982 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:55:
[...]

Voorgaande jaren waren er ook geruchten van productieproblemen en vertraagde releases. Tis volgens mij nog altijd redelijk goed gegaan. Maar als je touch id toch achterop zit en geen face id heeft ga ik voor de 7s. Die ziet er ook netjes uit. Dan maar een jaar wachten denk ik.
De eerste Plus modellen waren toen wel heel slecht leverbaar hoor.

• Teknix1982
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:02:
[video]

[...]

De eerste Plus modellen waren toen wel heel slecht leverbaar hoor.
Wel iets minder maar ik heb ze elk jaar nog kunnen bemachtigen in de eerste paar weken. Maar de link die ik hierboven deelde heeft het over uitstel en zelfs een apart evenement voor de 8.
Teknix1982 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

Wel iets minder maar ik heb ze elk jaar nog kunnen bemachtigen in de eerste paar weken. Maar de link die ik hierboven deelde heeft het over uitstel en zelfs een apart evenement voor de 8.
Nou niets "iets" minder hoor. Ten tijden van de eerste wave landen waren de Plus modellen in enkele minuten op voor launch en kwam er weken geen nieuwe voorraad. Ten tijden van de tweede wave landen (Nederland zat toen ik de tweede als ik het mij goed herinner) ging het al wat beter.

De markt is echter in de laatste drie jaar weer een stuk verzadigder geraakt dus misschien maakt dat nog wat uit. Een 7 of 7plus (behalve de zwarte) bemachtigen op release was ook niet moeilijk vorigjaar.

Ik zou verder trouwens ook niet echt kunnen bedenken waarom de 8 zo moeilijk te produceren zou moeten zijn. Samsung heeft de kennis in huis om een scherm met ronde "hoeken" en omgebogen randen te maken en heeft er op release ook miljoenen beschikbaar.

• Teknix1982
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Ik zou verder trouwens ook niet echt kunnen bedenken waarom de 8 zo moeilijk te produceren zou moeten zijn. Samsung heeft de kennis in huis om een scherm met ronde "hoeken" en omgebogen randen te maken en heeft er op release ook miljoenen beschikbaar.
Marketing? Een gevoel van schaarste creeeren zonder die perse te hoeven hebben. Ik geloof niet dat ze opzettelijk te weinig maken elk jaar maar ik geloof wel dat ze mensen dat gevoel willen geven. Want op misschien het probleem met touch id onder het scherm na kan ik me ook geen goede reden bedenken. En Apple weet goed hoe ze een bepaald gevoel bij mensen kan aanwakkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

De iPhone 8 is toch wel een compleet nieuw product design wise. De afgelopen drie iteraties waren op kleine verschillen toch vrijwel gelijk aan elkaar, de iPhone 6 was idd ook slecht leverbaar bij launch en dat ging met de volgende 2 iPhones een stuk beter. De yields van de oled schermen vallen ook tegen, Samsung maakt voor diverse fabrikanten oled panelen en ook voor hen zelf, hun eigen producten hebben vanzelfsprekend voorrang. Met zo'n compleet nieuwe iteratie kom je altijd wat meer beren op de weg tegen.
Teknix1982 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:21:
[...]

Marketing? Een gevoel van schaarste creeeren zonder die perse te hoeven hebben. Ik geloof niet dat ze opzettelijk te weinig maken elk jaar maar ik geloof wel dat ze mensen dat gevoel willen geven. Want op misschien het probleem met touch id onder het scherm na kan ik me ook geen goede reden bedenken. En Apple weet goed hoe ze een bepaald gevoel bij mensen kan aanwakkeren.
Apple maakt idd goed gebruik van de schaarste, hun marketing strategie is dat ze eigenlijk de consument en de media "reclame" laten maken zonder dat ze eigenlijk zelf echt reclame maken. Toevallig laatst voor het eerst in lange tijd een reclame gezien op tv van de iPhone 7 Plus, het ging om de portret mode, voor de rest zijn hun reclames schaars te noemen en dat doen ze heel knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BoomTree schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 02:58:
[...]

[...]

Apple maakt idd goed gebruik van de schaarste, hun marketing strategie is dat ze eigenlijk de consument en de media "reclame" laten maken zonder dat ze eigenlijk zelf echt reclame maken. Toevallig laatst voor het eerst in lange tijd een reclame gezien op tv van de iPhone 7 Plus, het ging om de portret mode, voor de rest zijn hun reclames schaars te noemen en dat doen ze heel knap.
Maar die reclame is niet van Apple zelf, althans niet helemaal.
Je ziet op het einde wel Apple, maar daarna sluit het nog een keer af met KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Apple creeert echt geen kunstmatige schaarste. Ze zijn het enige bedrijf ter wereld dat 80 miljoen (80.000.000 !!!) apparaten in een kwartaal uitrolt. Besef even wat daar bij komt kijken:

80.000.000 accu's
80.000.000 camerasensoren
80.000.000 schermen
80.000.000 cpu's
80.000.000 behuizingen
80.000.000 oordopjes
80.000.000 touch id sensoren
80.000.000 antennes
Etc.

Als er ook maar 1 onderdeel niet op die schaal gemaakt kan worden, kan apple niet aan de vraag voldoen. En dan hebben we het nog niet eens over de logistiek gehad die er bij komt kijken.

Dit is ook precies Apple's valkuil. Ze worden verweten niet meer zo innovatief te zijn, maar mensen beseffen niet dat als Apple een nieuwe technologie introduceert, ze er wel 200.000.000 per jaar van moeten produceren. Dit wordt ook wel de 'diseconomies of scale' genoemd.

Dus creëert Apple kunstmatige schaarste? Nee. Maar weten ze het goed te marketen. Ja.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:13
Donstil schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:48:
Dit kan toch bijna niet meer missen zou je zeggen.
http://www.idownloadblog....-iphone-8-will-look-like/

Afgelopen jaar klopte ook vrijwel elke lek een maand voor release.
Het 'design' van de voorkant gaat zo wel echt verloren als ik die mockups bekijk, maar goed, liever de veel hogere functionaliteit en een compacter toestel icm toch een relatief groot scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbieB schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:35:
Apple creeert echt geen kunstmatige schaarste. Ze zijn het enige bedrijf ter wereld dat 80 miljoen (80.000.000 !!!) apparaten in een kwartaal uitrolt. Besef even wat daar bij komt kijken:

80.000.000 accu's
80.000.000 camerasensoren
80.000.000 schermen
80.000.000 cpu's
80.000.000 behuizingen
80.000.000 oordopjes
80.000.000 touch id sensoren
80.000.000 antennes
Etc.

Als er ook maar 1 onderdeel niet op die schaal gemaakt kan worden, kan apple niet aan de vraag voldoen. En dan hebben we het nog niet eens over de logistiek gehad die er bij komt kijken.

Dit is ook precies Apple's valkuil. Ze worden verweten niet meer zo innovatief te zijn, maar mensen beseffen niet dat als Apple een nieuwe technologie introduceert, ze er wel 200.000.000 per jaar van moeten produceren. Dit wordt ook wel de 'diseconomies of scale' genoemd.

Dus creëert Apple kunstmatige schaarste? Nee. Maar weten ze het goed te marketen. Ja.
Dit geld natuurlijk ook gewoon voor Samsung en Samsung lukt het ook. De S8 en + waren prima leverbaar namelijk en verkopen net zo goed als de iPhone top modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Donstil schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:57:
[...]

Dit geld natuurlijk ook gewoon voor Samsung en Samsung lukt het ook. De S8 en + waren prima leverbaar namelijk en verkopen net zo goed als de iPhone top modellen.
En dat is dus niet waar. Samsung verkoopt ongeveer hetzelfde aantal toestellen per jaar als Apple en dat is dus inclusief alle low- en mid-end smartphones.

Zo heeft Samsung in de eerste maand 5 miljoen en in de eerste 60 dagen na de lancering van de S8 maar rond de 10 miljoen toestellen verkocht. Trek dat door naar een kwartaal en het zijn er 15 miljoen. Dat is dus ongeveer 5,5x zo weinig...

Bronnen:
https://www.google.nl/amp...20-lower-than-the-s7/amp/
http://bgr.com/2017/06/15/iphone-7-vs-galaxy-s8-sales-us/
http://iphone.appleinside...s-far-below-2014s-s4-peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Toch zou ik het zeer opmerkelijk vinden als Apple de (instap) iPhone 8 op ongeveer €1000/€1100 gaat zetten, volgens zeer vele geruchten.

Je kan momenteel de Samsung S8 voor €559 krijgen hier in Europa (amazon.de)

Uitgaande van ongeveer dezelfde feautures op de S8 en iPhone 8 zou je dus eigenlijk ruim €500 betalen voor iOS ipv Android en het eco systeem van Apple
En om nou te zeggen dat iOS €500/600 meer waard is dan Android.....gaat mij ietwat te ver.

Denk dat de iPhone 8 instapper eerder richting €949 gaat en dan met 64Gb als storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Houd dan wel in gedachten dat je gewoonweg adviesprijzen moet vergelijken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:04:
Houd dan wel in gedachten dat je gewoonweg adviesprijzen moet vergelijken natuurlijk :)
Ik vergelijk liever gewoon echte huidige prijzen van de diverse webshops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Het boeit Apple niet wat andere fabrikanten doen qua prijzen. Anders zouden ze door het jaar heen de prijzen ook wel verlagen.
En als de prijs uiteindelijk echt te hoog blijkt dan kondigen ze het jaar erop pas een goedkopere versie aan. En verkopen het door te vertellen dat het top toestel nu in nóg meer handen terecht kan komen door de lagere prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:47:
Toch zou ik het zeer opmerkelijk vinden als Apple de (instap) iPhone 8 op ongeveer €1000/€1100 gaat zetten, volgens zeer vele geruchten.

Uitgaande van ongeveer dezelfde feautures op de S8 en iPhone 8 zou je dus eigenlijk ruim €500 betalen voor iOS ipv Android en het eco systeem van Apple
En om nou te zeggen dat iOS €500/600 meer waard is dan Android.....gaat mij ietwat te ver.

Denk dat de iPhone 8 instapper eerder richting €949 gaat en dan met 64Gb als storage.
En Google Pixel blijft ook zijn prijs strak voeren a € 800,- +-
(32gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou er wordt weinig gelekt de laatste dagen :'(
CLB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:04:
Ja precies. Advies prijs met de goedkoopste webshop vergelijken gaat scheef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:47:

Dat je 500/600 betaald voor iOS is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht imho. De iPhone 8/Pro is in mijn ogen toch wel weer de benchmark voor de volgende generatie, de prestaties van de iPhone 7 en de S8 liggen in benchmarks dicht bij elkaar en de next gen iPhones gaan daar weer ruim over heen natuurlijk. Dat de prijs een stuk hoger is van de 8/Pro komt vooral door de slechte yields van de oled schermen (60% als ik dat zou moeten geloven). Apple stelt hele hoge eisen zoals 120Hz refresh rate en waarschijnlijk ook een full RGB layout tov het pentile matrix oled scherm in de Samsung toestellen, ook de cut-out bovenin het scherm zou enige moeilijkheid met zich meebrengen.
Maar als we even puur naar de prijzen gaan kijken dan kost een iPhone in aanschaf gemiddeld een stuk meer dan een Samsung telefoon, daar tegenover staat dan wel weer de veel hogere restwaarde van Apple producten. Als voorbeeld neem ik de S8 die ik een maandje na release had gekocht voor 710 euro (nieuw) en na 2 maand verkocht voor 535 euro dat is een afschrijving van 175 euro in 2 maanden! Nu een maand later kan je ze op marktplaats voor 480-500 nieuw al vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomTree schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

Dat je 500/600 betaald voor iOS is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht imho. De iPhone 8/Pro is in mijn ogen toch wel weer de benchmark voor de volgende generatie, de prestaties van de iPhone 7 en de S8 liggen in benchmarks dicht bij elkaar en de next gen iPhones gaan daar weer ruim over heen natuurlijk. Dat de prijs een stuk hoger is van de 8/Pro komt vooral door de slechte yields van de oled schermen (60% als ik dat zou moeten geloven). Apple stelt hele hoge eisen zoals 120Hz refresh rate en waarschijnlijk ook een full RGB layout tov het pentile matrix oled scherm in de Samsung toestellen, ook de cut-out bovenin het scherm zou enige moeilijkheid met zich meebrengen.
Maar als we even puur naar de prijzen gaan kijken dan kost een iPhone in aanschaf gemiddeld een stuk meer dan een Samsung telefoon, daar tegenover staat dan wel weer de veel hogere restwaarde van Apple producten. Als voorbeeld neem ik de S8 die ik een maandje na release had gekocht voor 710 euro (nieuw) en na 2 maand verkocht voor 535 euro dat is een afschrijving van 175 euro in 2 maanden! Nu een maand later kan je ze op marktplaats voor 480-500 nieuw al vinden.
Nou het is nog maar de vraag of de iPhone wel 120Hz krijgt. Want icm met FullRgb lijkt dat bijna onmogelijk voor Amoled met de huidige technieken. Ik denk dat we met allen FullRgb al heel blij mogen zijn.

Zou opzich de hogere prijs wel kunnen verklaren.

LCD zou ik trouwens ook prima vinden.

Pagina: 1 2 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.