[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Het blijft idd allemaal speculatie en met een Full RGB oled scherm zou ik ook uitermate tevreden zijn,op de S8 zag ik ondanks de hoge resolutie nog het pentile matrix "patroon" vooral als er veel wit en lichtgrijs op het scherm werd getoond zoals hier op tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 08:36

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
BoomTree schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

Dat je 500/600 betaald voor iOS is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht imho. De iPhone 8/Pro is in mijn ogen toch wel weer de benchmark voor de volgende generatie, de prestaties van de iPhone 7 en de S8 liggen in benchmarks dicht bij elkaar en de next gen iPhones gaan daar weer ruim over heen natuurlijk. Dat de prijs een stuk hoger is van de 8/Pro komt vooral door de slechte yields van de oled schermen (60% als ik dat zou moeten geloven). Apple stelt hele hoge eisen zoals 120Hz refresh rate en waarschijnlijk ook een full RGB layout tov het pentile matrix oled scherm in de Samsung toestellen, ook de cut-out bovenin het scherm zou enige moeilijkheid met zich meebrengen.
Maar als we even puur naar de prijzen gaan kijken dan kost een iPhone in aanschaf gemiddeld een stuk meer dan een Samsung telefoon, daar tegenover staat dan wel weer de veel hogere restwaarde van Apple producten. Als voorbeeld neem ik de S8 die ik een maandje na release had gekocht voor 710 euro (nieuw) en na 2 maand verkocht voor 535 euro dat is een afschrijving van 175 euro in 2 maanden! Nu een maand later kan je ze op marktplaats voor 480-500 nieuw al vinden.
je gelooft toch niet echt dat de gemiddelde (dus niet een Tweaker) consument een iPhone gaat aanschaffen voor de restwaarde?
Die wil een telefoon die werkt, en dat is het uiteraard het geval met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:32:
[...]
Je gelooft toch niet echt dat de gemiddelde (dus niet een Tweaker) consument een iPhone gaat aanschaffen voor de restwaarde?
Die wil een telefoon die werkt, en dat is het uiteraard het geval met een iPhone.
Ik ken juist heel veel iPhone gebruikers die dat doen en door de restwaarde elk jaar of elke twee jaar upgraden.

Al merk ik wel dat het sinds de 6s wat lastiger wordt allemaal. Minder reacties op je advertentie enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Ik ken juist heel veel iPhone gebruikers die dat doen en door de restwaarde elk jaar of elke twee jaar upgraden.

Al merk ik wel dat het sinds de 6s wat lastiger wordt allemaal. Minder reacties op je advertentie enz.
en zo werk ik op een afdeling met ong 600 medewerkers en help hier en daar mensen met hun iPhone's/ werk-iPad's.
De tendens hier is, ''ik gebruik m'n iPhone net zo lang totdat ik 'm beu ben en dan geef ik m aan broer/zus/vader/moeder/neefje/nichtje'', dus zijn totaal niet bezig met restwaarde van de telefoon.

Ik hoor juist heel veel mensen in mijn omgeving die op het punt staan een nieuwe smartphone gaan aanschaffen die nu bijv een iPhone 6 of 6S hebben en prijsbewust rondkijken...Dan zitten ze met bijv een S8 ( vele malen beter dan de nieuwe iPhone 8 ( verwachte verschil is zo'n €400 in voordeel van de S8)

Is het al 6/7 september? #Keynote :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 16-08-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

en zo werk ik op een afdeling met ong 600 medewerkers en help hier en daar mensen met hun iPhone's/ werk-iPad's.
De tendens hier is, ''ik gebruik m'n iPhone net zo lang totdat ik 'm beu ben en dan geef ik m aan broer/zus/vader/moeder/neefje/nichtje'', dus zijn totaal niet bezig met restwaarde van de telefoon.

Ik hoor juist heel veel mensen in mijn omgeving die op het punt staan een nieuwe smartphone gaan aanschaffen die nu bijv een iPhone 6 of 6S hebben en prijsbewust rondkijken...Dan zitten ze met bijv een S8 ( vele malen beter dan de nieuwe iPhone 8 ( verwachte verschil is zo'n €400 in voordeel van de S8)

Is het al 6/7 september? #Keynote :) :)
Ja misschien heeft het ook te maken met je omgeving idd. In mijn directe omgeving (zowel privé als zakelijk) is de prijs minder belangrijk of in ieder geval een minder zwaar wegende factor.

En dat is terecht ook verder. We gebruiken dat ding al snel 4 a 5 uur per dag. Dan is €1000,- voor een device een nobrainer. Mensen geven aan andere producten welke ze minder gebruiken veel meer uit.

Gek genoeg is het kopen van een carbonne frame voor je racefiets wel normaal maar €1000,- aan een smartphone moet ineens verantwoord worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 16-08-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:47:
[...]
. We gebruiken dat ding al snel 4 a 5 uur per dag. Dan is €1000,- voor een device een nobrainer. Mensen geven aan andere producten welke ze minder gebruiken veel meer uit.
deels eens met je, maar waar bereiken we het plafond qua prijs.
Ga jij volgend jaar september weer zeggen bij de iPhone 9: '' €1300 voor een smartphone is een no-brainer, want gebruik 'm meer dan menig ander product'' ??

Er lijkt me dat er zelfs voor jou toch ook wel ergens een plafond zit qua prijs? Of geef jij Apple carte blanche met elke prijs voor een nieuwe toekomstige iPhone?

Voor mij zelf ligt de max prijs voor de iPhone 8 toch wel echt rond de magische €1000.

Sowieso zal ik never nooit €1200/1300 gaan betalen voor een smartphone, doe ik dat wel...dan stuur ik mijzelf linea recta naar de psych hier om de hoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Dus er is toch een kans dat je het betaalt ;)
Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:53:
[...]

Ga jij volgend jaar september weer zeggen bij de iPhone 9: '' €1300 voor een smartphone is een no-brainer, want gebruik 'm meer dan menig ander product'' ??

Er lijkt me dat er zelfs voor jou toch ook wel ergens een plafond zit qua prijs? Of geef jij Apple carte blanche met elke prijs voor een nieuwe toekomstige iPhone?

Voor mij zelf ligt de max prijs voor de iPhone 8 toch wel echt rond de magische €1000.

Sowieso zal ik never nooit €1200/1300 gaan betalen voor een smartphone, doe ik dat wel...dan stuur ik mijzelf linea recta naar de psych hier om de hoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:58:
Dus er is toch een kans dat je het betaalt ;)

[...]
haha zoals aangegeven, mijn max ligt toch echt wel rond de €1000 en zeer zeker niet richting de €1200 mocht dit de daadwerkelijke prijs worden van de nieuwe iPhone 8.
Dan kijken we maar eens naar een eventuele iPhone 7S in september.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 16-08-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Denk inderdaad zo rond de 1000,-. Ben wel benieuwd of het ook in Nederland direct beschikbaar is..
Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:00:
[...]

haha zoals aangegeven, mijn max ligt toch echt wel rond de €1000 en zeer zeker niet richting de €1200 mocht dit de daadwerkelijke prijs worden van de nieuwe iPhone 8.
Dan kijken we maar eens naar een eventuele iPhone 7S in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou carte blanche is uiteraard iets heel anders zo blind ben ik nou ook weer niet :) . Mijn persoonlijke limiet is bij €1000,- in ieder geval nog niet bereikt voor een product wat ik dagelijks zo onwijs veel gebruik. Een 128 GB 7+ kost dat immers ook al.

Zeuren/discussiëren over de prijs is ook allemaal zo relatief. De een doet het wel. De ander slaat een keertje over. De een rijd met een Renault en de ander met een Mercedes. De een neemt genoegen met de Lidl de ander gaat naar de slager. Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaymone schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:03:
Denk inderdaad zo rond de 1000,-. Ben wel benieuwd of het ook in Nederland direct beschikbaar is..
[...]
Vond dat de laatste release best wel een stuk van de charme wegnemen. Een reservering proberen te bemachtigen was te makkelijk.

Vroeger gingen we naar het buitenland, grote Apple stores opzoeken. Misschien met lege handen naar huis.

Spanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:08:
[...]

Vond dat de laatste release best wel een stuk van de charme wegnemen. Een reservering proberen te bemachtigen was te makkelijk.

Vroeger gingen we naar het buitenland, grote Apple stores opzoeken. Misschien met lege handen naar huis.

Spanning :)
Haha idd, maar als de 8 zo slecht te krijgen is als ze zeggen dan is dat ook niet fijn, hopelijk niet zoals de 4 destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:09:
[...]

Haha idd, maar als de 8 zo slecht te krijgen is als ze zeggen dan is dat ook niet fijn, hopelijk niet zoals de 4 destijds...
Die had ik op release ook. Tien stuks zelf opgehaald in Parijs. Leuke tijden waren dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:10:
[...]

Die had ik op release ook. Tien stuks zelf opgehaald in Parijs. Leuke tijden waren dat :)
Oh ja, en daarom moest ik er toen 100 euro meer voor betalen omdat ik niet kon wachten :( Maar goed dat is je recht en je gaat naar Parijs. Ik denk alleen dat ze die taferelen niet meer willen hebben van de zwarte markt en gevechten buiten de store.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:11:
[...]

Oh ja, en daarom moest ik er toen 100 euro meer voor betalen omdat ik niet kon wachten :( Maar goed dat is je recht en je gaat naar Parijs. Ik denk alleen dat ze die taferelen niet meer willen hebben van de zwarte markt en gevechten buiten de store.
Ja het is in Duitsland een paar keer best wel fout gegaan idd. Al was dat wel later (5/5s).

Is maar beter zo ook. Eentje extra lukt nu wel maar daar blijft het bij. Ach is het avond eten er die avond weer uit en ik help er nog iemand mee ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Heb dat toen in Oberhausen meegemaakt idd..was een groot drama die nacht..
Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:15:
[...]

Ja het is in Duitsland een paar keer best wel fout gegaan idd. Al was dat wel later (5/5s).

Is maar beter zo ook. Eentje extra lukt nu wel maar daar blijft het bij. Ach is het avond eten er die avond weer uit en ik help er nog iemand mee ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Nou carte blanche is uiteraard iets heel anders zo blind ben ik nou ook weer niet :) . Mijn persoonlijke limiet is bij €1000,- in ieder geval nog niet bereikt voor een product wat ik dagelijks zo onwijs veel gebruik. Een 128 GB 7+ kost dat immers ook al.

Zeuren/discussiëren over de prijs is ook allemaal zo relatief. De een doet het wel. De ander slaat een keertje over. De een rijd met een Renault en de ander met een Mercedes. De een neemt genoegen met de Lidl de ander gaat naar de slager. Enz enz.
Goed punt, en als dan toch blijkt dat de massa hem niet wil kopen dan kan de prijs altijd omlaag. Ik rij zelf een BMW 435I en heb nu even een leenbak een Golf welke 3x goedkoper is, ik weet eigenlijk niet of dat een hele goede vergelijking is ;) Maar is genoeg keuze in elke prijsklasse en als het verkoopt waarom zouden ze het niet verkopen voor een hoge prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Goed punt, en als dan toch blijkt dat de massa hem niet wil kopen dan kan de prijs altijd omlaag. Ik rij zelf een BMW 435I en heb nu even een leenbak een Golf welke 3x goedkoper is, ik weet eigenlijk niet of dat een hele goede vergelijking is ;) Maar is genoeg keuze in elke prijsklasse en als het verkoopt waarom zouden ze het niet verkopen voor een hoge prijs.
Van mijn BMW Dealer krijg ik geen Golf te leen, ook niet bij schade :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Noti.

Gulfstream G650

• BoomTree
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:32:
[...]

je gelooft toch niet echt dat de gemiddelde (dus niet een Tweaker) consument een iPhone gaat aanschaffen voor de restwaarde?
Het gaat er mij niet om of de gemiddelde consument voor de restwaarde een iPhone aanschaft maar om het feit dat een Apple product gewoon meer geld waard blijft, we hadden het immers over de prijs van de nieuwe iPhones. Jij vindt die te hoog worden en dat is je goed recht maar als je, laat ik zeggen, elk jaar een nieuwe telefoon koopt en de oude verkoopt dan ben je per saldo overal wel zo'n beetje hetzelfde kwijt (aankoop min verkoop = gemaakte kosten).
[...]

Dat is voor iedereen idd zijn eigen afweging, persoonlijk zou ik 1300 euro ook wel betalen in de toekomst voor een telefoon als die mij dat waard is, ik gebruik zeker 5+ uur per dag mijn telefoon en ben dus jaarlijks per uur minder geld kwijt dan sommige andere hobby's van mij en die kosten mij alleen maar geld, de telefoon levert mij in gebruik ook geld op (zakelijk).
Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:04:

Hier ben ik het dan ook volledig mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Ik had mij eigenlijk voorgenomen om de 7S te skippen, maar als er dan direct echt die 8 gaat komen, nou dan moeten we toch maar weer he :P

Grappig ook hoe hier elk jaar precies dezelfde tweakers weer zijn :D

[ Voor 20% gewijzigd door Scrtz op 17-08-2017 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scrtz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:14:

Haha ja precies. Geinig idd.
Al heb ik swv89 nog niet gezien dit jaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Scrtz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:14:
Ik had mij eigenlijk voorgenomen om de 7S te skippen, maar als er dan direct echt die 8 gaat komen, nou dan moeten we toch maar weer he :P

Het begint hier wel wat af te bouwen :+
De 6S heb ik overgeslagen en waarschijnlijk de aankomende telefoon ook.

of hij moet direct in RED komen :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Het begint hier wel wat af te bouwen :+
De 6S heb ik overgeslagen en waarschijnlijk de aankomende telefoon ook.

of hij moet direct in RED komen :D
Haha ja had ik ook maar wat S versies overgeslagen, 3D touch bijv doe ik ook echt vrijwel niks mee, op een enkel moment na..
Donstil schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Haha ja precies. Geinig idd.
Al heb ik swv89 nog niet gezien dit jaar :)
Nee idd haha

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Haha ja had ik ook maar wat S versies overgeslagen, 3D touch bijv doe ik ook echt vrijwel niks mee, op een enkel moment na..

[...]
Ik doe er ook helemaal niets mee, gek eigenlijk want op mijn Macbook gebruik ik het wel weer..
Soms gebruik ik het per ongeluk en denk ik wel; hé, dat is verrekte handig!

Om het vervolgens niet meer te gebruiken 8)7

Scrtz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:23:
Dat is eigenlijk het gevoel wat ik elke S release gehad heb op de 5s na eigenlijk.
Ik zeg dan ook elk jaar dat ik die over ga slaan. Komt er alleen nooit echt van 8)7

3D touch voelt overbodig op een of andere manier. Rechtsklikken enz.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 17-08-2017 11:26 ]

• Scrtz
Donstil schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

Dat is eigenlijk het gevoel wat ik elke S release gehad heb op de 5s na eigenlijk.
Ik zeg dan ook elk jaar dat ik die over ga slaan. Komt er alleen nooit echt van 8)7

Ja inderdaad, die S versies stopte ik in mijn zak en ik was al vergeten dat ik de nieuwe iPhone had, sowieso is een nieuw design veel leuker voor jezelf, voor je gevoel en ook qua reacties van anderen is het altijd wel leuk 'huh is dat de nieuwe iPhone?'

Ja het is ook gewoon onnodig op de iPhone, want welke app is er nou zo complex dat je daar shortcuts/rechterklik voor nodig hebt? naar de app gaan en dan datgene openen dat je wilt hebben kost net zoveel moeite als 3D touch gebruiken dus sneller is het ook weer niet.

Enige momenten waar ik het soms handig vind is even snel een voorbeeld van een foto bekijken of een bericht lezen zonder het te openen zodat die op ongelezen blijft staan.

• _Bailey_
  • Niet online
vergeten we ook niet even de wireless charger voor de iPhone 8, te bestellen voor slechts € 99 (excl kabeltje a €24 uiteraard)

Want goedkoper zal Apple dat ding echt niet maken.

September wordt een goedkope maand voor de Apple adapten! :+ :+

• BoomTree
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WZBZ5N4Hvy5y3LQ0fLSdLZpe/full.png

Screenshot van de Duitse reserveringspagina.

Zegt natuurlijk niets en is waarschijnlijk gewoon een place holder, maar wat denken jullie? Apple event op 6 september, reserveringen op 8 september en verkoop op 15 september?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:23:
vergeten we ook niet even de wireless charger voor de iPhone 8, te bestellen voor slechts € 99 (excl kabeltje a €24 uiteraard)

Oke doei! :+

Maar even serieus je bent wel zuur om de Apple prijzen, we snappen nu wel dat je het allemaal te duur vindt enzovoorts maar er zijn genoeg mensen die het er wel voor over hebben, waarom blijf je er zo om "huilen" dan? Wacht gewoon de prijzen af en als je die te hoog vindt dan koop je gewoon wat anders, klaar toch?

• _Bailey_
  • Niet online
BoomTree schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

Oke doei! :+

Maar even serieus je bent wel zuur om de Apple prijzen, we snappen nu wel dat je het allemaal te duur vindt enzovoorts maar er zijn genoeg mensen die het er wel voor over hebben, waarom blijf je er zo om "huilen" dan? Wacht gewoon de prijzen af en als je die te hoog vindt dan koop je gewoon wat anders, klaar toch?
haha nee joh...ben verre van zuur.
Je hebt geen idee hoe lang ik al uitkijk naar de Keynote van volgende maand. De kans dat die 8 aan mijn voordeur wordt bezorgd schat ik in op zo'n 93,5% :D

Maar kritisch zijn is zeker uit den boze als het om Apple gaat he? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:37:
[...]
Maar kritisch zijn is zeker uit den boze als het om Apple gaat he? ;)
Gelukkig is er een grens tussen onderbouwd kritisch en zeuren.

En vergeet december niet want dan kan ik de AirPod kopen *O*

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:28:
[...]

[...]

En vergeet december niet want dan kan ik de AirPod kopen *O*
denk dat je de HomePod bedoelt...

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:55
Ik heb nu een 6s en wil sowieso naar een groter model. Maar ben bang dat de 8 echt duur word. Te duur moet ieder voor zichzelf uitmaken. Maar een 7s plus zal ook vast niet behelpen zijn de komende twee jaar.
Geert1976 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

denk dat je de HomePod bedoelt...
Ja dat ding. Die Siri speaker.
Al ben ik daar wel wat kritischer op, ik zoek een goeie BT speaker om mijn huidige setup mee uit te breiden (Gamen over mijn setup. Podcast over BT) maar wil niet iets met alleen maar Airplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

Ik mis 3D touch op mijn iPad Pro 10.5 :| Het is voor mij pas echt nuttig geworden in IOS 10. Nieuwe hardware features worden meestal pas echt goed ondersteunt een OS release later.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:11

ddZ

Gelukkig krijg je bij Samsung de wireless charger er helemaal voor niets bij Oh nee, wacht. Apple = duur. Nou weten we het wel..
Scrtz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Ja inderdaad, die S versies stopte ik in mijn zak en ik was al vergeten dat ik de nieuwe iPhone had, sowieso is een nieuw design veel leuker voor jezelf, voor je gevoel en ook qua reacties van anderen is het altijd wel leuk 'huh is dat de nieuwe iPhone?'

Ja het is ook gewoon onnodig op de iPhone, want welke app is er nou zo complex dat je daar shortcuts/rechterklik voor nodig hebt? naar de app gaan en dan datgene openen dat je wilt hebben kost net zoveel moeite als 3D touch gebruiken dus sneller is het ook weer niet.

Enige momenten waar ik het soms handig vind is even snel een voorbeeld van een foto bekijken of een bericht lezen zonder het te openen zodat die op ongelezen blijft staan.
Met de 7 Plus voor mij de eerste iPhone met 3D touch aan boord. Ik zie het nut ervan in, maar gebruik het vrijwel nooit. Enigste waar ik het voor gebruik is, bij Instellingen. En that's it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
volgens Evan Blass zal de Note 8 vanaf 15 september te koop zijn.

Ik gok zo maar dat dan ook de pre order voor de iPhone 8 begint. Ik zet een kratje bier op vrijdagochtend 15 september 0900u NL tijd.

Ben ook nog eens toevallig vrij van werk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:15:
volgens Evan Blass zal de Note 8 vanaf 15 september te koop zijn.

Ik gok zo maar dat dan ook de pre order voor de iPhone 8 begint. Ik zet een kratje bier op vrijdagochtend 15 september 0900u NL tijd.

Ben ook nog eens toevallig vrij van werk! :)
Het was afgelopen jaar toch ook die vrijdag?
/me Donstil werkt niet op vrijdagen dus zet alvast een wekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Het was afgelopen jaar toch ook die vrijdag?
/me Donstil werkt niet op vrijdagen dus zet alvast een wekker
jup ook vrijdagochtend 09.01u NL tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Dan zou ik geen kratje bier op 09:00 zetten als ik jou was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb een 6s, en ga denk pas ergens in 2018 upgraden :)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Vorig jaar was de pre-order op 9 september, en de launch op 16 september. Ik denk dit jaar pre-order op 8 september en launch op 15 september dus dezelfde dag als de note 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ddZ schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Gelukkig krijg je bij Samsung de wireless charger er helemaal voor niets bij Oh nee, wacht. Apple = duur. Nou weten we het wel..

[...]

Met de 7 Plus voor mij de eerste iPhone met 3D touch aan boord. Ik zie het nut ervan in, maar gebruik het vrijwel nooit. Enigste waar ik het voor gebruik is, bij Instellingen. En that's it..
-Links aan de rand van iPhone harder drukken om van app te switchen.
-In Whatsapp de gesprekken gebruiken.
-Een Hyperlink harddrukken om te previewen,
-Op Live photos hard drukken om Live Photo te zien en horen afspelen.
-Op de App store drukken om Itunes kaarten in te wisselen (Zonder een code te hoeven typen.)

Voor mij is de iPhone 7 Plus de eerste iPhone. maar dit is toch wel verrekte handig. Hiervoor had ik een Lumia 1520 en daarvoor een Samsung Galaxy S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Zijn er mensen die van een 6s of 7 Plus gaan upgraden naar de 8 of toch 7s Plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Berlinetta schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

-Op de App store drukken om Itunes kaarten in te wisselen (Zonder een code te hoeven typen.)

Voor mij is de iPhone 7 Plus de eerste iPhone. maar dit is toch wel verrekte handig. Hiervoor had ik een Lumia 1520 en daarvoor een Samsung Galaxy S4.
Je eerste punt kwam ik pas vorige maand achter :+
Handig, nooit meer gebruikt. Gebruik de telefoon meestal met 1 hand dus dan is de home “knop” makkelijker.

En voor je laatste punt hebben ze nu PayPal! :Y

Live photo’s is naast de statistieke gegevens en ververs op achtergrond, één van de eerste dingen die ik uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Over die dubbele camera op de achterkant: ik denk niet dat dat zoals bij die 7plus is. Gaat waarschijnlijk om 1 gewone camera en 1 dieptecamera (kan laser gebasseerd zijn) met oog op de augmented reality mogelijkheden.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Denk wel dat deze nieuwe iPhone 8 met glazen achterkant nog meer fragile zal worden dan alle andere iPhones hiervoor.

Dan wordt het of een goede case/hoesje, die ik voor zo'n 98% allemaal of bloed lelijk vind, je telefoon omtoveren tot een soort van tank en sowieso het complete design vernaggelen.

Ik denk dat ik weer eens voor AppleCare+ ga. Benieuwd of ze dezelfde prijs hanteren als bij de iPhone 7. Heeft me al 1x goed geholpen.
Scherm was kapot. Afspraak gemaakt bij de Apple Store in Amsterdam, binnen een uurtje stond ik weer buiten met een nieuw scherm op mijn iPhone 7 voor € 29.
Het AppleCare+ Plan kostte me bij aanschaf €99 (uit mn hoofd)

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 20-08-2017 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:11

ddZ

Berlinetta schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Yep, dit zijn o.a. de mogelijkheden van 3D touch. Maar nogmaals: merk bij mezelf dat ik ze in de praktijk weinig gebruik. Zal gewoon gewenning zijn: App switchen bijvoorbeeld: was voor de iPhone 7 Plus gewend om 2x achter elkaar de homebutton in te drukken. Dit vind ik nog steeds fijner werken dan Force Touch.

Bedenk me net, dat bij inkomende berichten voor een fast reply Force Touch ook heel fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:33:
Denk wel dat deze nieuwe iPhone 8 met glazen achterkant nog meer fragile zal worden dan alle andere iPhones hiervoor.

Dan wordt het of een goede case/hoesje, die ik voor zo'n 98% allemaal of bloed lelijk vind, je telefoon omtoveren tot een soort van tank en sowieso het complete design vernaggelen.

Ik denk dat ik weer eens voor AppleCare+ ga. Benieuwd of ze dezelfde prijs hanteren als bij de iPhone 7. Heeft me al 1x goed geholpen.
Scherm was kapot. Afspraak gemaakt bij de Apple Store in Amsterdam, binnen een uurtje stond ik weer buiten met een nieuw scherm op mijn iPhone 7 voor € 29.
Het AppleCare+ Plan kostte me bij aanschaf €99 (uit mn hoofd)
Ja fragiel is nu de trend helaas.
Ik vind de door de fabrikant ontwikkelde hoesjes meestal wel prima verder (Zoals de Apple case en de Samsung S8 case) en ik zorg dan ook dat ik er daar altijd een van in huis heb zodat ik hem eromheen kan doen als dat voor een activiteit nodig is. Het merendeel van de tijd gebruik ik de toestellen gewoon naakt trouwens en dat gaat al jaren prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3DTouch is echt geniaal. Heel handig voor tig toepassingen :)

Op de vraag “gaan jullie upgraden naar 7S of 8”?
Eerst maar eens wachten tot ie aangekondigd is...? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
WhatsappHack schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:46:

3Dtouch is inderdaad geniaal, maar ik hoorde dat ze in de iOS 11 beta's bijvoorbeeld al het appswitchen met 3Dtouch eruit hebben gehaald? Dat is (in ieder geval bij mij) een van de meeste gebruikte 3Dtouch dingen.
Op het previewen van mails / berichten en hyperlinks na.
WhatsappHack schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:45:
[...]

Dat klopt :) Ik ben daar zelf juist heel blij mee, want als er iets vervelend was dan was t wel als dat accidental werd aangeroepen. Het fungeert nu als terug naar vorig scherm. Misschien kan je t aanpassen hoor, nog niet naar gekeken :)
Hoop dat het een instelling wordt dan, terug naar vorig scherm vind ik ook fijn, maar het snel app switchen, sneller kan bijna niet.

[ Voor 30% gewijzigd door SgtElPotato op 21-08-2017 01:03 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:55:
[...]

3Dtouch is inderdaad geniaal, maar ik hoorde dat ze in de iOS 11 beta's bijvoorbeeld al het appswitchen met 3Dtouch eruit hebben gehaald? Dat is (in ieder geval bij mij) een van de meeste gebruikte 3Dtouch dingen.
Op het previewen van mails / berichten en hyperlinks na.
Dat klopt :) Ik ben daar zelf juist heel blij mee, want als er iets vervelend was dan was t wel als dat accidental werd aangeroepen. Het fungeert nu als terug naar vorig scherm. Misschien kan je t aanpassen hoor, nog niet naar gekeken :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
[/quote]

Ik ga van een 7plus en neig naar de 8. Hoop alleen dat we net als vorig jaar een script hebben die het je makkelijker maakt om er een te kunnen reserveren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:21:
[/quote]

Ik ga van een 7plus en neig naar de 8. Hoop alleen dat we net als vorig jaar een script hebben die het je makkelijker maakt om er een te kunnen reserveren..
ja dat hele reserveren wordt ook weer een heel feestje... iPad open, iPhone app open, browser Macbook.

Mijn ervaring is dat de Apple Store app (via iPhone/iPad) het beste en snelste resultaat oplevert. De website is vaak dood net nadat de pre orders starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

ja dat hele reserveren wordt ook weer een heel feestje... iPad open, iPhone app open, browser Macbook.

Mijn ervaring is dat de Apple Store app (via iPhone/iPad) het beste en snelste resultaat oplevert. De website is vaak dood net nadat de pre orders starten
Ook na de pre-orders kan je reserveren wanneer er weer voorraad is. Vorige keer had iemand een script hiervoor gemaakt die je attendeerde wanneer er voorraad is..was erg handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Ook na de pre-orders kan je reserveren wanneer er weer voorraad is. Vorige keer had iemand een script hiervoor gemaakt die je attendeerde wanneer er voorraad is..was erg handig
geloof me, je hebt na de start van de pre order om 09.01u ongeveer 2 seconden (ok misschien paar seconden langer) om je pre order te plaatsen...Alles hierna zal wekenlang backordered zijn. Verwacht dat de fysieke Apple Stores dit jaar echt minimale voorraden zullen hebben.

Je leest via diverse kanalen dat de 1ste voorraden van de nieuwe iPhone 8 echt minimaal zullen zijn.
Vele malen minder dan de iPhone 7 afgelopen jaar.

Waarom?

oled schermpje :+

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 21-08-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:10:
[...]

geloof me, je hebt na de start van de pre order om 09.01u ongeveer 2 seconden (ok misschien paar seconden langer) om je pre order te plaatsen...Alles hierna zal wekenlang backordered zijn. Verwacht dat de fysieke Apple Stores dit jaar echt minimale voorraden zullen hebben.

Je leest via diverse kanalen dat de 1ste voorraden van de nieuwe iPhone 8 echt minimaal zullen zijn.
Vele malen minder dan de iPhone 7 afgelopen jaar.

Waarom?

oled schermpje :+
En zo doen ze dit al sinds de 3G..we gaan het meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:21
WhatsappHack schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:46:

Ik ga upgraden van mijn 7 128gb versie, echter ik wacht tot ergens in januari. ( heb de 7 pas sinds Juli )
Hopelijk is deze dan beter beschikbaar en is er ook al wat meer feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Er is toch nog geen datum bekent voor een event waar de 8 "waarschijnlijk" aangekondigd gaat worden?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Noop

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-08 17:31
Als het event op 6 september zou plaatsvinden, dan verwacht ik vandaag de uitnodigingen... Dus misschien tegen vanavond meer nieuws...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik wil eigenlijk upgraden van de iPhone 6 naar de iPhone 8, maar die 5,8 inch is nog wel een dingetje. Hier moet ik even goed over nadenken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb deze week voor 540.- een iPhone 7 Plus (128gb) op de kop getikt. Hoop er een jaar mee te kunnen doen, en ergens eind volgend jaar te kunnen upgraden naar de (dan) goedkopere iPhone 8. Want als ik die prijzen mag geloven, was dit een prima deal.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 20:40

BCGraaf

BC

iApp schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:27:
Ik heb deze week voor 540.- een iPhone 7 Plus (128gb) op de kop getikt. Hoop er een jaar mee te kunnen doen, en ergens eind volgend jaar te kunnen upgraden naar de (dan) goedkopere iPhone 8. Want als ik die prijzen mag geloven, was dit een prima deal.
Ja lijkt mij ook een prima deal. Nieuw kost deze €1019

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
BoomTree schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Vorig jaar was de pre-order op 9 september, en de launch op 16 september. Ik denk dit jaar pre-order op 8 september en launch op 15 september dus dezelfde dag als de note 8.
Ik vraag me af of Nederland wel bij de eerste lichting zit, misschien moeten wel weer naar oberhausen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Vaganzza schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:10:
Als het event op 6 september zou plaatsvinden, dan verwacht ik vandaag de uitnodigingen... Dus misschien tegen vanavond meer nieuws...
Veels te vroeg. Vorig jaar was het event op 7 september en werd de uitnodiging verstuurd op 29 augustus. De jaren daarvoor vergelijkbaar, dus het zal nog wel een paar dagen duren voordat de uitnodiging de deur uit gaat.

Verder ben ik erg benieuwd hoe hard het zal gaan met de iPhone 8, met name door de geruchten over een prijs van minimaal €1.100. Ik vraag mij af of dat veel mensen zal afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Peabz21 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Veels te vroeg. Vorig jaar was het event op 7 september en werd de uitnodiging verstuurd op 29 augustus. De jaren daarvoor vergelijkbaar, dus het zal nog wel een paar dagen duren voordat de uitnodiging de deur uit gaat.

Verder ben ik erg benieuwd hoe hard het zal gaan met de iPhone 8, met name door de geruchten over een prijs van minimaal €1.100. Ik vraag mij af of dat veel mensen zal afschrikken.
Ik weet wel zeker dat dit mensen gaat afschrikken.
Aan de andere kant, ik gebruik sinds ik ben overgestapt op de IPhone geen tablet en nagenoeg geen PC meer. ( ja voor uitgebreid office werk Exel,word en Gamen )
Voor mij is het een volwaardige vervanger voor al mijn dagelijkse bezigheden, ongeacht dat het inderdaad een stevige prijs zal zijn zie ik er wel de waarde van in.

Maar stiekem hoop ik dat de 128gb versie rond de € 900,- blijft hangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ErwinJ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Ik weet wel zeker dat dit mensen gaat afschrikken.
Aan de andere kant, ik gebruik sinds ik ben overgestapt op de IPhone geen tablet en nagenoeg geen PC meer. ( ja voor uitgebreid office werk Exel,word en Gamen )
Voor mij is het een volwaardige vervanger voor al mijn dagelijkse bezigheden, ongeacht dat het inderdaad een stevige prijs zal zijn zie ik er wel de waarde van in.

Maar stiekem hoop ik dat de 128gb versie rond de € 900,- blijft hangen O-)
Ja precies, je doet gewoon veel met een smartphone tegenwoordig, dus mag best wat kosten. Alhoewel bij mij de magische grens ook wel 1000 is, laatste jaar de 7 plus 1049 ofzo afgetikt, dat is toch weer even slikken, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Scrtz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Ja precies, je doet gewoon veel met een smartphone tegenwoordig, dus mag best wat kosten. Alhoewel bij mij de magische grens ook wel 1000 is, laatste jaar de 7 plus 1049 ofzo afgetikt, dat is toch weer even slikken, maar goed.
Ik heb geluk, tot 450,- betaald de baas 8)
Anders heb je groot gelijk, we hebben het hier ondertussen over goede laptop prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ErwinJ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

Ik heb geluk, tot 450,- betaald de baas 8)
Anders heb je groot gelijk, we hebben het hier ondertussen over goede laptop prijzen 8)7
Ja klopt, maar ik moet wel zeggen dat ik ook alles wel gebruik, zeker de camera van de plus heeft zijn nut al vaak zat bewezen dit jaar. Merk wel dat nu ik niet meer in de trein zit dagelijks (stage ipv school) ik er wat minder mee doe en wat sneller voor een kleiner model zou kiezen, of de 8 met groot scherm en weinig bezel, perfect!

Maar je hebt ook wel vaak mensen die 500+ belachelijk vinden voor een smartphone, maar ondertussen wel dat ding meer dan 4-5 uur per dag in je hand hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Scrtz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Ja klopt, maar ik moet wel zeggen dat ik ook alles wel gebruik, zeker de camera van de plus heeft zijn nut al vaak zat bewezen dit jaar. Merk wel dat nu ik niet meer in de trein zit dagelijks (stage ipv school) ik er wat minder mee doe en wat sneller voor een kleiner model zou kiezen, of de 8 met groot scherm en weinig bezel, perfect!

Maar je hebt ook wel vaak mensen die 500+ belachelijk vinden voor een smartphone, maar ondertussen wel dat ding meer dan 4-5 uur per dag in je hand hebben..
Die discussie ook laats gehad met iemand dat 500+ belachelijk is, maar deze persoon laat wel minimaal 100,- per weekend achter in de kroeg. ( dat vind ik dan weer belachelijk ;) )
Het ligt er maar helemaal aan wat je ermee doet, voor mijn ouders bv. ja die hebben genoeg aan een lumia van 100,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
De vrouw des Huizes hier gaf laatst €200 uit voor een tas, ik verklaarde haar voor gek.

Haar reactie: "jij moet je mond houden met je iPhone 8 van rond de €1000"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:56

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:20:
De vrouw des Huizes hier gaf laatst €200 uit voor een tas, ik verklaarde haar voor gek.

In zo'n tas pas maar 1 fatsoenlijke smartphone: De iPhone 8! Moet ze die ook maar aanschaffen...;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:20:

Geven en nemen, werkt altijd 8) Ik klaag nooit als zij dure spullen koopt dus ik verwacht ook geen gezeur als ik los ga op m'n "Apple-hobby". :)

Trouwens, de Airpods vond ze eerst ook belachelijk duur en nu wilt ze ze eigenlijk zelf ook wel hebben. Toch wel handig. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Peabz21 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Geven en nemen, werkt altijd 8)
Absoluut! Wij gunnen elkaar ook alles. We geinen er alleen soms over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 14:32
Report: Carrier sources indicate Apple iPhone 8 event date set for September 12 8)

En nu duimen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nick25 op 23-08-2017 14:06 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Als ik Tim Cook was geweest en had zonet de presentatie van de Note 8 gezien en de prijs daarvan €999, zou ik me rot gelachen hebben (Note 8 = bijna identiek aan de S8+)

En tevens met een zeer gerust gevoel de instap iPhone 8 op €1099 gezet.

Maar ja, ik ben Cook niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik denk dat Cook wel meer binnenpretjes heeft nu. Zeker ook omdat de pre-orders voor Note 8 pas op 15 September opent, tenzij Samsung dat nu heel snel terug naar voren gaat halen om de keynote voor te zijn ALS die werkelijk de 12e is. Want als Apple een ijzersterk toestel presenteert met oa ook de aandachtspunten waar Samsung op inzette (eg: dubbele OIS) plus leuke nieuwe foefjes, dan heeft dat toch potentie wat wind uit de zeilen te halen van de Note. En ik gok dat ze dat juist willen voorkomen, zeker louter 3 dagen voor pre-order open. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Uitgerekend vandaag “lekt” heel toevallig uit dat Apple een event heeft gepland voor de 12e, uhu. :P

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 24-08-2017 05:19 ]

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 14:32
Elke keer als dat woord hoor moet ik aan die 'lek' denken in dat cafe toen met apple en de iphone wat een geniale actie was dat van hun :P

Maar die 8 bring it on!! O-)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• _Bailey_
  • Niet online
in een lezers poll op 9to5mac is gebleken dat maar 18% van de mensen, de nieuwe iPhone 8 gaat kopen indien deze over de $1000 gaat kosten.
Als dat nou ook ff voor Nederland geldt, kan ik met eenvoud de mijne bestellen tijdens de pre order en heb 'm dan op tijd in huis :P 8)

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 24-08-2017 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:06:
in een lezers poll op 9to5mac is gebleken dat maar 18% van de mensen, de nieuwe iPhone 8 gaat kopen indien deze over de $1000 gaat kosten.
Als dat nou ook ff voor Nederland geldt, kan ik met eenvoud de mijne bestellen tijdens de pre order en heb 'm dan op tijd in huis :P 8)
Ik zal kijken of ik mijn best voor je kan doen...uhm..nee ik ga m toch bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:06:
Haha ja dat zeggen ze altijd maar als de telefoon daadwerkelijk aangekondigd is beginnen ze allemaal te watertanden en slaan die poll's altijd helemaal om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Haha ja dat zeggen ze altijd maar als de telefoon daadwerkelijk aangekondigd is beginnen ze allemaal te watertanden en slaan die poll's altijd helemaal om.
precies...denk dat dat wereldwijd wel geldt voor vele Apple fans; nu nee zeggen en als puntje bij paaltje komt.

Nee, Apple kan met gemak komende jaren vragen wat ze willen voor hun nieuwe iPhones. En dat zullen ze uiteraard ook zeer zeker doen.

iPhone 10 in de toekomst vanaf €1300? (kans is zeer reeel kijkend naar de afgelopen jaren)
Daar hebben de Apple fans tegen die tijd wel weer redenen voor om het te rechtvaardigen ;)

Apple weet dit maar al te goed natuurlijk.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Geldt dat niet voor vrijwel alle merken? Samsung much?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Jaymone
Geen enkel probleem..zolang de salarissen maar ook meegaan ;)
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

precies...denk dat dat wereldwijd wel geldt voor vele Apple fans; nu nee zeggen en als puntje bij paaltje komt.

Nee, Apple kan met gemak komende jaren vragen wat ze willen voor hun nieuwe iPhones. En dat zullen ze uiteraard ook zeer zeker doen.

iPhone 10 in de toekomst vanaf €1300? (kans is zeer reeel kijkend naar de afgelopen jaren)
Daar hebben de Apple fans tegen die tijd wel weer redenen voor om het te rechtvaardigen ;)

Apple weet dit maar al te goed natuurlijk.

• _Bailey_
  • Niet online
Chief schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:48:
Geldt dat niet voor vrijwel alle merken? Samsung much?
Uiteraard. Maar dit is het iPhone 8 topic he ;)

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik denk dat de '€1000' overschrijden veel mensen gaat weghouden van de iPhone 8..
Ik zelf heb al alle iPhone gehad tot nu toe, maar €1000 overschrijden vind ik toch een brug te ver..
Het blijft een smartphone.. veel mensen moeten voor dergelijk bedrag toch al even doorsparen..

Het lijk mij strategische gezien beter om de iPhone 7S op het niveau te lanceren iets onder de huidige 7 (het is uiteindelijk al bijna 4 jaar het zelfde model / huis wat de productiekast aanzienlijk lager maakt.. )

iPhone 7S = 699 €
iPhone 7S+ = 799€
iPhone 8 = 849€

Als ze veel hoger gaan zal de 7S gewoon minder verkopen alsook de 8.. vergeet niet dat veel mensen met een '7' zitten en dat daar slijtage van o.a. de homeknop daar ook niet voorkomt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
laurensdbb schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:10:
Ik denk dat de '€1000' overschrijden veel mensen gaat weghouden van de iPhone 8..
Ik zelf heb al alle iPhone gehad tot nu toe, maar €1000 overschrijden vind ik toch een brug te ver..
Het blijft een smartphone.. veel mensen moeten voor dergelijk bedrag toch al even doorsparen..

Het lijk mij strategische gezien beter om de iPhone 7S op het niveau te lanceren iets onder de huidige 7 (het is uiteindelijk al bijna 4 jaar het zelfde model / huis wat de productiekast aanzienlijk lager maakt.. )

iPhone 7S = 699 €
iPhone 7S+ = 799€
iPhone 8 = 849€

Als ze veel hoger gaan zal de 7S gewoon minder verkopen alsook de 8.. vergeet niet dat veel mensen met een '7' zitten en dat daar slijtage van o.a. de homeknop daar ook niet voorkomt..
Ik denk dat erg meevalt. De 7S (plus) zal waarschijnlijk gewoon de prijzen van de 7 (plus) krijgen.
De 8 is het paradepaardje van Apple en zal duurder zijn. Reken er maar op dat de prijs tegen de 1000 euro zal zijn, en reken er maar op dat er genoeg mensen zijn die hem direct zullen kopen.

Tevens kan ik voor mezelf die prijs heel makkelijk verantwoorden. Ik gebruik het apparaat dagelijks enkele uren. Ik geef meer geld uit aan een PC die ik minder aanraak..
Voor de helft kan ik wss ook een S8 kopen, maar wie wil er nou Android :+

Zucht...

• _Bailey_
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Tevens kan ik voor mezelf die prijs heel makkelijk verantwoorden
En met jou vele honderdduizenden/miljoenen(??) mensen.
Denk echter wel dat als je de lijn doorzet naar mijn eerder beschreven iPhone 10 die mogelijkerwijs €1300 (blijft een gok, maar kijkend naar het verleden) instap zal zijn, de groep die het kan verantwoorden kleiner zal worden.
En dan wordt de iPhone dus weer een product 'for the few' zoals in het begin van het iPhone tijdperk een aantal jaar geleden.
En wellicht vindt Apple dat wel prima dan. De prijs marges zijn al enorm bij Apple en hun bergje met miljarden $$$ wordt als maar groter.

Menig bedrijf kan alleen maar jaloers zijn op Apple, een vrijwel 'carte blanche' hebben wat betreft prijzen van je product(en). De consument slikt je prijs, hij/zij verzint er elk jaar wel weer een rechtvaardiging voor.

Verder absoluut eens met je, ik gebruik tegenwoordig mijn smartphone meer dan mijn Macbook Pro voorheen.

Ik heb momenteel een Samsung S8, sinds mijn S8 doe ik veel meer op mijn smartphone dan met mijn iPhone 7 eerder, het grotere oled scherm van de S8 is zo prettig om op te werken. En ja, het blijft Android met een Samsung sausje en hier en daar zeer kleine stutters of minimale lag.

En sommige mensen verdienen indirect ook geld met hun smartphone, dus dan heb je die +€1000 er zo uit.

Had ik maar een zooitje aandelen Apple! :o :o

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 24-08-2017 11:00 ]

Ik vind die prijs "discussie" nooit zo boeiend eigenlijk.
Zoals ik hier al vaker zei, €1000,- voor een device waar ik dagelijks 5 uur SOT op haal vind ik een schijntje eindelijk.

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:59:
Ik vind die prijs "discussie" nooit zo boeiend eigenlijk.
Zoals ik hier al vaker zei, €1000,- voor een device waar ik dagelijks 5 uur SOT op haal vind ik een schijntje eindelijk.
ben jij student of heb je geen baan, met je 5 uur SOT ?? :+ :+
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
ben jij student of heb je geen baan, met je 5 uur SOT ?? :+ :+
Alle twee niet. Zonder baan wordt de iPhone 8 aanschaffen sowieso wel lastig natuurlijk :P

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Alle twee niet. Zonder baan wordt de iPhone 8 aanschaffen sowieso wel lastig natuurlijk :P
nou, geloof mij....er zijn genoeg mensen met de allernieuwste iPhone die geen baan hebben maar hun geld verdienen met duistere zaken :P
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:05:
nou, geloof mij....er zijn genoeg mensen met de allernieuwste iPhone die geen baan hebben maar hun geld verdienen met duistere zaken :P
Haha ja dat zal zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iPhone 8 komen mogelijk in 3 opslag varianten:

64, 256 en 512Gb.

Wat moet ik in godesnaam met 512Gb aan opslag in een smartphone?
De hele collectie van Bassie & Adriaan in 4K?

Wel weer typisch Apple (marketing) dingetje...meeste zullen 64 nèt te weinig vinden en gaan dan toch maar voor de 256Gb ;) kassa!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Even iets wat ik net in de bus berekende:

New york times meldt 999 dollar voor de iphone. Echter zijn de prijzen in de usa vaak zonder belasting e.d.

Launchprijs 32gb 7 plus was 770 dollar, of hier in nederland 910 euro. 140 verschil, dus......

De iphone 8 gaat dus om en nabij 1140 euro kosten is wat ik hier uit op maak.

Is dat het waard? Ik vind van niet. Jij misschien van wel. En dat is prima. Ieder zijn mening eh.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Geen idee, ik heb een perfect werkende iPhone 7 Plus 128GB zonder gebruikerssporen.

Als ik nu een telefoon zou aanschaffen en ik zou geen Apple kiezen. Dan blijft de Note voor mij over. En die is ook aardig aan de prijs.

Maar we moeten niet vergeten dat het MSRP prijzen zijn. Dus de prijzen kunnen bij andere winkels wel omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:34:
iPhone 8 komen mogelijk in 3 opslag varianten:

64, 256 en 512Gb.

Wat moet ik in godesnaam met 512Gb aan opslag in een smartphone?
De hele collectie van Bassie & Adriaan in 4K?

Wel weer typisch Apple (marketing) dingetje...meeste zullen 64 nèt te weinig vinden en gaan dan toch maar voor de 256Gb ;) kassa!
Valt toch wel mee?
Ik heb hier genoeg ruimte.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/elEf1V8wk0q4O5tTybk6pmZw/full.jpg

Iemand al inside information over een RED versie :D

Pagina: 1 2 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.