[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.740 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:34:
iPhone 8 komen mogelijk in 3 opslag varianten:

64, 256 en 512Gb.

Wat moet ik in godesnaam met 512Gb aan opslag in een smartphone?
De hele collectie van Bassie & Adriaan in 4K?

Wel weer typisch Apple (marketing) dingetje...meeste zullen 64 nèt te weinig vinden en gaan dan toch maar voor de 256Gb ;) kassa!
Die 64gb is voor mij eigenlijk wel genoeg alleen ben ik nu verwend met de 128gb omdat ik 32gb net te weinig vond, dus ik zou voor de 256gb gaan. Ik verwacht dat door de vrij forse vanaf prijs de meeste mensen wel voor de 64gb gaan dus theoretisch misschien meer kans om bij de pre-order om 9:01 uur een iPhone 8 te kunnen bemachtigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
BoomTree schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 03:23:
[...]

Die 64gb is voor mij eigenlijk wel genoeg alleen ben ik nu verwend met de 128gb omdat ik 32gb net te weinig vond, dus ik zou voor de 256gb gaan. Ik verwacht dat door de vrij forse vanaf prijs de meeste mensen wel voor de 64gb gaan dus theoretisch misschien meer kans om bij de pre-order om 9:01 uur een iPhone 8 te kunnen bemachtigen :+
Ik heb nog 71gb beschikbaar van de 128gb, maar sinds 128gb gewoon alle foto albums etc gesynct, maakt toch geen fluit uit. Als 64GB het instapmodel wordt ga ik daar wel voor, genoeg ruimte. Zeker sinds ik apple music gebruik nooit echt meer problemen gehad met ruimte, eerder met mijn data abbonement :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:21
Scrtz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Ik heb nog 71gb beschikbaar van de 128gb, maar sinds 128gb gewoon alle foto albums etc gesynct, maakt toch geen fluit uit. Als 64GB het instapmodel wordt ga ik daar wel voor, genoeg ruimte. Zeker sinds ik apple music gebruik nooit echt meer problemen gehad met ruimte, eerder met mijn data abbonement :-)
Ik heb nu ook een 128gb versie en hiervan is nog 100gb van vrij.
Met 64gb zou ik dus ook meer dan zat hebben aangezien ik nu al meer dan de nodige apps op mijn IPhone heb staan ( incl.games )
Ik snap als je veel video's maakt al dan niet in 4k dat je de ruimte goed kunt gebruiken, echter je kan er ook voor zorgen dat die video's uiteindelijk in je cloud komen.
Ik vind foto's en video's bekijken vanuit de OneDrive cloud prima gaan, dit doet niet echt onder voor als je het op je IPhone hebt staan.

Echter als het prijsverschil tussen een 64gb en 256gb maar 100,- is dan kies ik toch voor de 256gb, maar dat zal zeker niet het geval gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:23
Ik heb nu nog 11GB vrij van de 64GB dus twijfel nog tussen 64GB en 256GB (als dat ze gaan worden). Met 256GB ben je natuurlijk beter future-proof.

Verwachting is dat 64GB ongeveer €1.159 gaat kosten en 256GB €1.279. Ik had voor mezelf 1.100 gereserveerd voor de iPhone 8, dus de vraag is of ik daar nog €180 wil bijgooien 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Peabz21 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:20:
Ik heb nu nog 11GB vrij van de 64GB dus twijfel nog tussen 64GB en 256GB (als dat ze gaan worden). Met 256GB ben je natuurlijk beter future-proof.

Verwachting is dat 64GB ongeveer €1.159 gaat kosten en 256GB €1.279. Ik had voor mezelf 1.100 gereserveerd voor de iPhone 8, dus de vraag is of ik daar nog €180 wil bijgooien 😅
Ik denk zelf de instapper 1129 euro en de volgende stap 1249/1259 euro. Vorig jaar waren de euro prijzen van de iPhones een stukje hoger geworden tov. de dollar prijzen ivm de gestegen dollar, op dit moment staat de dollar weer laag dus een correctie naar beneden zou mooi zijn, maar Apple kennende gaat het alleen maar omhoog. Ik vind 128gb perfect maar 64 is gewoon te weinig, teveel foto's en video's die ik lokaal op de iPhone wil hebben staan, ik weet het kan ook naar de cloud maar ik zet ze liever handmatig op mijn computer en dan backuppen op mijn eigen offline datadragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb afgesproken thuis onder de €1000,- te blijven. Ik heb voldoende aan 128gb, en denk wel dat die ook komt. zelfde verhaal dan als 6s met 16,64... gb en toch maar 32gb uitgebracht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:41:
Ik heb afgesproken thuis onder de €1000,- te blijven. Ik heb voldoende aan 128gb, en denk wel dat die ook komt. zelfde verhaal dan als 6s met 16,64... gb en toch maar 32gb uitgebracht.
128 GB en onder de €1000,-?
Dat kun je wel vergeten hoor, dat zou hem goedkoper moeten maken dan een 7+128. Tenzij je een generatie wacht ofz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

128 GB en onder de €1000,-?
Dat kun je wel vergeten hoor, dat zou hem goedkoper moeten maken dan een 7+128. Tenzij je een generatie wacht ofz.
We zien het wel, anders leg ik van mijn eigen geld bij. Zat sowieso al te denken om een nieuw systeem in te voeren met de smartphones hier(in huis) qua uitgaven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vrouw is eigenlijk nog gekker dan ikzelf als het aankomt op de iPhone, die moet ze elk jaar hebben.
In september wordt er hier dan ook pas gespaard als de twee iPhones gekocht zijn, dat zit al in het systeem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:43:
Mijn vrouw is eigenlijk nog gekker dan ikzelf als het aankomt op de iPhone, die moet ze elk jaar hebben.
In september wordt er hier dan ook pas gespaard als de twee iPhones gekocht zijn, dat zit al in het systeem :)
Ik heb haar net verwend met 6s Rose Gold ter vervanging van 5s goud. ook Jr is klaar voor iOS11, nu papa nog de 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
even over de mogelijke wireless charging feauture... Ik gok op een wireless charger die alleen werkt zolang je 'm bij Apple besteld.

Qua prijs: Ik zeg € 89/ € 99
En deze gaan als zoete broodjes over de toonbank.

Wat denken julle, qua prijs? En gaan jullie voor oldskool opladen of ook zo'n kek wireless chargertje op je bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:14:
even over de mogelijke wireless charging feauture... Ik gok op een wireless charger die alleen werkt zolang je 'm bij Apple besteld.

Wat denken julle, qua prijs? En gaan jullie voor oldskool opladen of ook zo'n kek wireless chargertje op je bureau?
Nou draadloos laden is wel erg fijn, zodra je dat eenmaal wat langer gebruikt hebt is het aansluiten van een kabel wel erg ouderwets.

Ik zou dat er echter toch niet direct bijkopen. Dat is meer iets kleins voor de kerst of een verjaardag ofz.
Prijzen zijn natuurlijk enorm koffie dik kijken nu nog, net zoals de daadwerkelijke verkoop aantallen maar aangezien Samsung zijn nieuwe Wireless charger ook $90,- kost verwacht ik niet dat Apple daar onder gaat zitten.

Edit: Ik heb trouwens geen bureau thuis dus daar komt hij sowieso niet op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 25-08-2017 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus is Oldskool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:14:

Dat draadloos laden boeit mij eigenlijk totaal niet. Heb hier een hele zwik aan lightningkabels liggen dus overal in huis wel een oplaadpunt. Laden en tegelijkertijd je iPhone gebruiken lijkt mij ook niet echt makkelijk met een draadloze lader. Misschien wel handig voor op het nachtkastje dus die lader zal er vast wel een keer komen maar priotiteit heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan91
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 10:39
Ik zit momenteel nog aan een galaxy s4, zit eraan te denken om te upgraden naar een s8. Echter, met al het iphone nieuws wil ik toch weer even wachten wat Apple gaat brengen (heb voor de s4 altijd iphone gehad en daarnaast ook ipad en macbook). Denk dat ik echter wel voor de iphone 7s plus ga. Ben niet zo weg van een randloos scherm. Of Apple moet natuurlijk iets heel bijzonders neerzetten met de iphone 8. Daarnaast ook gelijk Apple Airpods aanschaffen, eindelijk geen kabels meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 17:57
Misschien is het hier al eerder langs gekomen, maar ik heb niet alles gelezen. De laatste foto's van de 8 suggereren een 'notch' boven in het scherm. Als dat echt de definitieve uitvoering wordt, laat ik hem lopen, zeker in het wit. Vind dat niet bijzonder fraai namelijk en eigenlijk ook niet echt des Apple's. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48
Waar ik alleen niet op hoop is dat een bepaalde kleur alleen in de 256 en 512GB variant komt en dat ze de 64GB laten staan. Zie bijvoorbeeld de iPhone 7 en zwarte kleur. Uiteraard ideale vorm van marketing, maar blijft toch jammer.

Qua prijzen gok ik, gezien de dollar 999,- wordt gedacht, dat wij op 1049 / 1079,- zullen beginnen met de 8.
OF ze gaan het eens over een andere boeg gooien dat de 7S 100,- lager wordt gepositioneerd en de 8 net onder de 1000,- laten starten (979,-?)

Maar goed, de 8 zal wel de exclusieve variant worden, dus ik reken mij nog niet rijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keanu_ schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:27:
Waar ik alleen niet op hoop is dat een bepaalde kleur alleen in de 256 en 512GB variant komt en dat ze de 64GB laten staan. Zie bijvoorbeeld de iPhone 7 en zwarte kleur. Uiteraard ideale vorm van marketing, maar blijft toch jammer.

Qua prijzen gok ik, gezien de dollar 999,- wordt gedacht, dat wij op 1049 / 1079,- zullen beginnen met de 8.
OF ze gaan het eens over een andere boeg gooien dat de 7S 100,- lager wordt gepositioneerd en de 8 net onder de 1000,- laten starten (979,-?)

Maar goed, de 8 zal wel de exclusieve variant worden, dus ik reken mij nog niet rijk 8)
Als je de wisselkoers pakt en dan start op $999 wordt dat €1005,- inclusief btw.
Dat gaan ze nooit doen omdat omdat de koers daar teveel voor schommelt, elektronica hier duurder is, hier een extra jaar garantie moet worden gegeven enz.

Als de prijs in de vs echt $999 wordt dan wordt de prijs in Europa al snel €1099,-

(Een 128GB Plus kost nu in de vs $868 zonder sales tax en wordt hier ook voor €1019 verkocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Uiteraard is dit een topic over de iphone 8. Maar komt er een 7s (plus hoef ik niet) en wat zullen de specs zijn? Of gaat het nog steeds om geruchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roflmao schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:57:
Uiteraard is dit een topic over de iphone 8. Maar komt er een 7s (plus hoef ik niet) en wat zullen de specs zijn? Of gaat het nog steeds om geruchten?
Alles gaat nog om geruchten idd.
De verwachting is dat er een 7s, 7s+ en 8 wordt aangekondigd op het volgende evenement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Roflmao schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:57:
Of gaat het nog steeds om geruchten?
Alles wat we met zekerheid weten kun je vinden op deze pagina. :>

edit: :F

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:52
burne schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Alles wat we met zekerheid weten kun je vinden op deze pagina. :>
je link werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Er gaan meer dan geruchten dat Apple TouchID vervangt door FaceID, dus ik zat te denken: De telefoon ontgrendeld zodra je naar de voorkant kijkt toch? Betekend dit dan ook direct dat het lockscherm met notificaties overbodig zal worden? Of zou Apple hier iets op gevonden hebben?

Misschien zit ik er wel naast hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
volgens WSJ vandaag, gaat Apple koersen op een Event op 12 september. Afhankelijk,volgens hen, of het nieuwe Steve Jobs Theatre dan klaar is voor dit Event.

Dan gok ik;

12 september: Keynote
15 september: start pre-order
22 september: release

[ Voor 29% gewijzigd door _Bailey_ op 28-08-2017 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Geert1976 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:01:
volgens WSJ vandaag, gaat Apple koersen op een Event op 12 september. Afhankelijk,volgens hen, of het nieuwe Steve Jobs Theatre dan klaar is voor dit Event.

Dan gok ik;

12 september: Keynote
15 september: start pre-order
22 september: release
Yes. Altijd spannend en leuk, al weten we al veel ;)
Zal morgen of begin volgende week wel bekend worden gemaakt het iPhone 8 event.

[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 28-08-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maart1992 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:47:
Er gaan meer dan geruchten dat Apple TouchID vervangt door FaceID, dus ik zat te denken: De telefoon ontgrendeld zodra je naar de voorkant kijkt toch? Betekend dit dan ook direct dat het lockscherm met notificaties overbodig zal worden? Of zou Apple hier iets op gevonden hebben?

Misschien zit ik er wel naast hoor.
Nou laten we hopen dat je ernaast zit want het lockscreen overslaan klinkt super onhandig. Soms wil je gewoon alleen ff naar het lockscreen kijken als er wat binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

Nou laten we hopen dat je ernaast zit want het lockscreen overslaan klinkt super onhandig. Soms wil je gewoon alleen ff naar het lockscreen kijken als er wat binnenkomt.
Ik hoop ook niet dat hij direct unlocked als je er naar kijkt. Eerst tap to wake voor het lockscreen en dan nogmaals tikken op het scherm of de virtuele home button voor FaceID unlock, denk wel dat Apple het op een dergelijke manier gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Donstil schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

Dit dus. Met mijn S8+ (sorry vloeken hier :P ) kan je vaak niet eens naar je lockscreen kijken want dan unlocked die direct. Door de enorme k*t plaatsing van de fingerprint heb ik toch irisscanner aan staan. Ik ben heel benieuwd naar de i8, Note 8 was zo'n enorme bummer, ben benieuwd of Apple de 8 echt wat moois kan meegeven :)

Daarnaast snap ik persoonlijk niet dat ze nog met een 7S variant durven komen, zelfde lelijke design als in 2014 (of het nou van glas is of niet) Maak gewoon die 8 in 2 varianten en klaar! Imo snap ik niet waarom mensen nog steeds zon blok willen lopen in 2017 als het niet meer "hoeft"

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mother_Goozz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:18:
[...]
Daarnaast snap ik persoonlijk niet dat ze nog met een 7S variant durven komen, zelfde lelijke design als in 2014 (of het nou van glas is of niet) Maak gewoon die 8 in 2 varianten en klaar! Imo snap ik niet waarom mensen nog steeds zon blok willen lopen in 2017 als het niet meer "hoeft"
Eerlijk gezegd stoor ik mij niet aan de grote bezels van de iPhone, iPad en mijn 'premium' 5k Dell scherm. Zolang het beeld maar scherp, groot, helder en stevig is (iets wat ik betwijfel bij de S7 Edge/S8), wil ik best met 'flinke' bezels rondlopen.

Bij de overstap van mijn oude 37" LG tv naar een 55" bezelloze Sony, merkte ik daarentegen wel een grote 'opluchting' dat die enorme bezels weg waren. Maar dan heb je het over 5cm verschil aan alle kanten. De huidige iPhone heeft links/rechts bijvoorbeeld geen bezels, dat scheelt al een hoop.

[ Voor 12% gewijzigd door iApp op 29-08-2017 14:26 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
BoomTree schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

Ik hoop ook niet dat hij direct unlocked als je er naar kijkt. Eerst tap to wake voor het lockscreen en dan nogmaals tikken op het scherm of de virtuele home button voor FaceID unlock, denk wel dat Apple het op een dergelijke manier gaat doen.
Misschien dat je het lockscreen omhoog moet swipen om naar het homescreen te komen. Dit werkt dan alleen als je met FaceID geautoriseerd bent.

Zie:

https://twitter.com/_inside/status/899778337350012928

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

iApp schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Eerlijk gezegd stoor ik mij niet aan de grote bezels van de iPhone, iPad en mijn 'premium' 5k Dell scherm. Zolang het beeld maar scherp, groot, helder en stevig is (iets wat ik betwijfel bij de S7 Edge/S8), wil ik best met 'flinke' bezels rondlopen.
Wanneer je een s8/+ gewend bent met zo'n prachtig scherm met minimale bezels (vooral boven en onder) dan wil je echt niet meer naar een toestel met enorme randen. Maar dat is de tweaker in mij die van vooruitgang houd (welke perfect zou zijn met een fingerprintreader in het scherm en stereo speakers :z ) Dat het dan gevoeliger is voor barsten bij een val, tjah moet je hem niet laten vallen. Ik heb mijn telefoon nog nooit laten vallen of een gebroken display gehad.

Ik had het persoonlijk wel gaaf gevonden een iPhone 8 plus met een 6+ inch scherm die ongeveer dan net zo groot is als de iPhone 7+ :> maar apple moet nog een jaar met hetzelfde design melken

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 29-08-2017 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:46:
[...]

Wanneer je een s8/+ gewend bent met zo'n prachtig scherm met minimale bezels (vooral boven en onder) dan wil je echt niet meer naar een toestel met enorme randen.
totaal mee eens, ik gebruik mijn S8 als daily driver. Als ik soms eens mijn iPhone 7 uit de kast haal en aanzet en er eens goed naar kijk, lijkt het wel alsof ik even terug ga in de tijd ;)

Daarom, zeer benieuwd naar Apple's 1ste ECHTE nieuwe iPhone sinds jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iApp schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Bij de overstap van mijn oude 37" LG tv naar een 55" bezelloze Sony, merkte ik daarentegen wel een grote 'opluchting' dat die enorme bezels weg waren. Maar dan heb je het over 5cm verschil aan alle kanten. De huidige iPhone heeft links/rechts bijvoorbeeld geen bezels, dat scheelt al een hoop.
Op een tv en trouwens ook op mijn smartphone vind ik het niet erg. Het moet mij ook niet lijken of het tv beeld uit de muur komt ipv tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:46:
[...]

Wanneer je een s8/+ gewend bent met zo'n prachtig scherm met minimale bezels (vooral boven en onder) dan wil je echt niet meer naar een toestel met enorme randen. Maar dat is de tweaker in mij die van vooruitgang houd (welke perfect zou zijn met een fingerprintreader in het scherm en stereo speakers :z ) Dat het dan gevoeliger is voor barsten bij een val, tjah moet je hem niet laten vallen. Ik heb mijn telefoon nog nooit laten vallen of een gebroken display gehad.

Ik had het persoonlijk wel gaaf gevonden een iPhone 8 plus met een 6+ inch scherm die ongeveer dan net zo groot is als de iPhone 7+ :> maar apple moet nog een jaar met hetzelfde design melken
Dat is dan geheel persoonlijk, ik zou eerlijk gezegd voor de iPhone 7S Plus gaan als deze een amoled scherm met hogere resolutie zou krijgen, zo'n randloos design hoeft van mij niet perse al heeft Apple het een stuk beter geïmplementeerd dan Samsung met zijn S8 door toch nog een klein randje aan de zijkant over te laten ipv van een "edge"scherm. Ik heb de S8 twee maanden gehad als test maar wat een irritatie heb ik gehad met het edge gebeuren, de vingerafdrukscanner en het pentile matrix scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

BoomTree schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:31:
[...]

Dat is dan geheel persoonlijk, ik zou eerlijk gezegd voor de iPhone 7S Plus gaan als deze een amoled scherm met hogere resolutie zou krijgen, zo'n randloos design hoeft van mij niet perse al heeft Apple het een stuk beter geïmplementeerd dan Samsung met zijn S8 door toch nog een klein randje aan de zijkant over te laten ipv van een "edge"scherm. Ik heb de S8 twee maanden gehad als test maar wat een irritatie heb ik gehad met het edge gebeuren, de vingerafdrukscanner en het pentile matrix scherm.
Met de s8+ heb ik totaal geen problemen met de edge randen die ik wel op mijn S7E had. Vingeradrukscanner kan ik me in vinden, maar pentile matrix daar over te klagen is echt onzin. Op lagere resoluties was het echt een pest een pentile matrix, maar op deze resoluties zeker niet meer. De waarschijnlijkheid dat de nieuwe iphone een rgb layout krijgt met een oled scherm is zeer klein omdat er nog niks op de markt is met zo'n hoge resolutie in deze layout (al zou het wel wat voor apple zijn om dit te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

keanu_ schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:27:

Heb eerder in dit topic ook al nagedacht over de prijs en kwam toen uit op het volgende:
Uniciteit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:07:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de iPhone 8. Het enige wat mij tot nu toe zwaar tegenvalt zijn de geruchten over een '4-digit price tag'. Er zijn al een aantal geruchten geweest dat het misschien toch $1099 of zelfs $1199 wordt, maar zelfs $999 is eigenlijk al teveel van het goede.

Als we kijken naar andere Apple producten, dan zouden we de volgende US = EU prijzen kunnen verwachten (tenzij de Euro binnen nu en een maand plots flink meer waard wordt :9).

$999 = €1099 (gebaseerd op startprijs MacBook Air 128 GB)
$1099 = €1299 (gebaseerd op startprijs iMac)
$1199 = €1439 (gebaseerd op startprijs MacBook Air 256 GB)
$1299 = €1499 (gebaseerd op startprijs MacBook Pro)

Ik ben benieuwd of de geruchten kloppen en de prijs ook echt zo flink boven de huidige iPhone's gaat zitten. Daarnaast staat daar in principe de Galaxy S8 tegenover als de grootste concurrent met een adviesprijs van €749... ik denk dat veel mensen (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :9) het ook tegenover hunzelf niet helemaal kunnen verantwoorden om minimaal €350 meer uit te geven.
Daarbij moet nog gezegd worden dat de MacBook Air relatief scherp is geprijsd in euro's t.o.v. de rest van Apple's line-up.

Een 12.9" iPad Pro (256 GB met 4G) kost bijvoorbeeld $1029 in de VS, terwijl de Europese prijs maarliefst €1169 is!

Als de startprijs in de VS inderdaad $999 wordt, dan wordt het minimaal echt €1099 en misschien nog wel enkele tientjes meer als je kijkt naar hoe Apple al haar overige producten heeft geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Heb eerder in dit topic ook al nagedacht over de prijs en kwam toen uit op het volgende:

[...]

Daarbij moet nog gezegd worden dat de MacBook Air relatief scherp is geprijsd in euro's t.o.v. de rest van Apple's line-up.

Een 12.9" iPad Pro (256 GB met 4G) kost bijvoorbeeld $1029 in de VS, terwijl de Europese prijs maarliefst €1169 is!

Als de startprijs in de VS inderdaad $999 wordt, dan wordt het minimaal echt €1099 en misschien nog wel enkele tientjes meer als je kijkt naar hoe Apple al haar overige producten heeft geprijsd.
€ 1099 voor het base model, iPhone 8 en misschien zelfs paar tientjes meer??...pffff. Dus zit je op zo'n € 1229 of € 1239. Doe er nog een paar goeie hoesjes bij (die heb je echt wel nodig met een glazen achterkant) en dan kijk je gauw al naar een totaal van € 1300 voor een telefoontje...koopie! echt een bang for your buck telefoon 8)7
Weet je wat, doen we er nog zo'n kek Apple wireless charger bij en AppleCare+ (zelf ook paar afgesloten met mijn iPhones, paar keer goed blij mee geweest overigens) en dan zitten we ineens op ong € 1500 voor het totaal pakket haha. Ow ja, en dan heb je nog maar het base model van vermoedelijk 64Gb.

Tsja, dan wordt de iPhone weer zoals deze ooit begon...een soort van status symbool for the few.
Wellicht ook het doel van Apple natuurlijk met deze iPhone 8; mensen het idee geven nadat ze, laten we dus zeggen € 1200/€1300 hebben uitgegeven aan een telefoontje, dat ze daarmee kunnen laten zien dat ze welvarend zijn ;)

Ergens hoop ik gewoon nog op een instapper van €999 hier in NL.

edit: nu weet ik dat sommige mensen hier in dit topic al meerdere keren hebben aangegeven dat prijs een vrijwel non-issue is.
Ik zal een geheimpje verklappen: voor merendeel van de geinteresseerden/mogelijke kopers is prijs alles behalve een non-issue.

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 30-08-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:15:
€ 1099 voor het base model, iPhone 8 en misschien zelfs paar tientjes meer??...pffff. Dus zit je op zo'n € 1229 of € 1239. Doe er nog een paar goeie hoesjes bij (die heb je echt wel nodig met een glazen achterkant) en dan kijk je gauw al naar een totaal van € 1300 voor een telefoontje...koopie! echt een bang for your buck telefoon 8)7
“Bang for your Buck” is voor peasants :+ .

Voor mensen die zeuren over de prijs wordt de 7 vast wat goedkoper, of zijn er tientallen Android alternatieven waar de prijs vier maanden na release al met 45% is afgenomen (Kuch Samsung S8, LG G6)
BoomTree schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:31:
Pentile zou ik niet te hard over klagen. De kans dat de iPhone 8 ook gewoon pentile krijgt is namelijk heel groot. Full RGB is namelijk nog vrijwel onbetaalbaar met die resolutie.
Tsja, dan wordt de iPhone weer zoals deze ooit begon...een soort van status symbool for the few.
Wellicht ook het doel van Apple natuurlijk met deze iPhone 8; mensen het idee geven nadat ze, laten we dus zeggen € 1200/€1300 hebben uitgegeven aan een telefoontje, dat ze daarmee kunnen laten zien dat ze welvarend zijn ;)
Prima toch? Niet alles is voor iedereen.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 30-08-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:21
Over de prijzen kun je blijven speculeren,

Ik denk dat Apple wel een duidelijk verschil gaat laten zien in prijs t.o.v. de 7S/plus want ze willen deze immers ook verkopen. ( ik denk een verschil van rond de 150,- tussen het instap model van de 7S+ )
Als ze de 8 onder de 4 cijfers willen houden dan zou dat betekenen dat de 7S wel eens een leuk prijsje kan gaan krijgen.
Maar goed je kunt er nog vele redeneringen op los laten, Apple weet dat ze 8 ook gaan verkopen boven de 4 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Europese prijzen lijken mij niet gekoppeld aan US$. sowieso zit je al met ander (btw) tarief, dus zou je de netto prijs moeten omrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ErwinJ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:34:

Apple weet dat ze 8 ook gaan verkopen boven de 4 cijfers.
dat weten Apple zeer zeker, sterker nog...er is een (selecte) groep trouwe Apple klanten waar Apple qua prijsstelling haast vrij spel heeft....''want Apple''

Zet de instap Phone 8 op €1199 en de creditcards worden direct getrokken. Je groep trouwe klanten wordt dan wellicht uitgedund, maar dat vindt die laatse groep juist wel prettig wellicht, (on)bewust een status creeeren natuurlijk.

1 ding is wel heel helder en duidelijk; struin de diverse wereldwijde tech- sites en fora af en je ziet dat eigenlijk dit jaar voor het eerst echt de prijs van de nieuwe iPhone gewoon een hot topic is, dan wel het aller heetste topic

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 30-08-2017 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

ErwinJ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:34:

Ik denk dat Apple wel een duidelijk verschil gaat laten zien in prijs t.o.v. de 7S/plus want ze willen deze immers ook verkopen. ( ik denk een verschil van rond de 150,- tussen het instap model van de 7S+ )
Als ze de 8 onder de 4 cijfers willen houden dan zou dat betekenen dat de 7S wel eens een leuk prijsje kan gaan krijgen.
Maar goed je kunt er nog vele redeneringen op los laten, Apple weet dat ze 8 ook gaan verkopen boven de 4 cijfers.
Dat is wel het trucje waar ik iedere keer intrap. Oh, dat is maar €150 euro duurder dan die, dat is de moeite waard. Maar voor nog eens €150 euro extra, dan heb ik... O-)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hackus schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:39:
Europese prijzen lijken mij niet gekoppeld aan US$. sowieso zit je al met ander (btw) tarief, dus zou je de netto prijs moeten omrekenen.
Als je verwijst naar wat ik had geplaatst... dat zijn de netto verkoopprijzen uit de NL Apple Store. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04

Grin

Ride si sapis.

Ik heb maar weinig goede stukken gelezen over de prijzen van de nieuwe serie iPhone (7S, 7S Plus en OLED/8), dit is echt een mooi artikel. Een sterk argument is volgens mij de OLED productiecapaciteit; er is simpelweg onvoldoende capaciteit om het OLED-model -i.e. scherm- te fabriceren. Vraag > aanbod == hogere prijs.
Apple zal dus een markt en prijsmodel moeten maken voor de 7S/7S Plus en voor het nieuwe high-end OLED-model. Het OLED-model verwacht ik vanaf €1199 Euro. Het complete plaatje wordt volgens mij:

7 / 7S / 7S Plus
  • 32 GB 7 €699
  • 64 GB 7S: €799-849
  • 256 GB 7S: €899-949
  • 32 GB 7 Plus: €799-849
  • 64 GB 7S Plus: €899-949
  • 256 GB 7S Plus: €999-1049
OLED-model / 8
  • 64 GB 8: €1199-1249
  • 256 GB 8: €1299-1349
  • 512 GB 8: €1399-1449
Over de laatste '512 GB optie' heb ik sterke twijfels maar wie weet komt die ook...
Ik vind bovenstaand prijsmodel prima te beargumenteren, de 7S-serie zal zeker geen tweederangs telefoon worden en heeft een navenante premium prijs, en d'r is met de 7 een instap-optie. Er komt een premium model bij, daarvoor zal je serieus in de buidel moeten tasten. Ook omdat Apple simpelweg geen 50-80 miljoen OLED-schermen per kwartaal kan inkopen/(laten) produceren. De iPhone is gewoon te populair voor de huidige productiecapaciteit van OLED-schermen. En dan kom ik weer bij: vraag > aanbod == hogere prijs. M2C :*)

[ Voor 1% gewijzigd door Grin op 30-08-2017 13:52 . Reden: Prijzen voorzien van 50 Euro marge i.v.m. wisselkoers/belastingen t.o.v. de USD/USA ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:19:
Ik heb maar weinig goede stukken gelezen over de prijzen van de nieuwe serie iPhone (7S, 7S Plus en OLED/8), dit is echt een mooi artikel. Een sterk argument is volgens mij de OLED productiecapaciteit; er is simpelweg onvoldoende capaciteit om het OLED-model -i.e. scherm- te fabriceren. Vraag > aanbod == hogere prijs.
Apple zal dus een markt en prijsmodel moeten maken voor de 7S/7S Plus en voor het nieuwe high-end OLED-model. Het OLED-model verwacht ik vanaf €1199 Euro. Het complete plaatje wordt volgens mij:

7 / 7S / 7S Plus
  • 32 GB 7 €699
  • 64 GB 7S: €799
  • 256 GB 7S: €899
  • 32 GB 7 Plus: €799
  • 64 GB 7S Plus: €899
  • 256 GB 7S Plus: €999
OLED-model / 8
  • 64 GB 8: €1199
  • 256 GB 8: €1299
  • 512 GB 8: €1399
Over de laatste '512 GB optie' heb ik sterke twijfels maar wie weet komt die ook...
Ik vind bovenstaand prijsmodel prima te beargumenteren, de 7S-serie zal zeker geen tweederangs telefoon worden en heeft een navenante premium prijs, en d'r is met de 7 een instap-optie. Er komt een premium model bij, daarvoor zal je serieus in de buidel moeten tasten. Ook omdat Apple simpelweg geen 50-80 miljoen OLED-schermen per kwartaal kan inkopen/(laten) produceren. De iPhone is gewoon te populair voor de huidige productiecapaciteit van OLED-schermen. En dan kom ik weer bij: vraag > aanbod == hogere prijs. M2C :*)
Maar dan zou zowel de Plus als de eerste plus opslag upgrade goedkoper worden. Daar geloof ik niet zoveel van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04

Grin

Ride si sapis.

Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Maar dan zou zowel de Plus als de eerste opslag upgrade goedkoper worden. Daar geloof ik niet zoveel van eigenlijk.
Je hebt gelijk, ik heb 50 Euro marge ingebouwd i.v.m. wisselkoers/belastingen t.o.v. de USD/USA.
Heb je zo'n relaas getikt en dan is de eerste post: dan wordt de prijs 10-20 euro lager, Tweakers... :+

[ Voor 49% gewijzigd door Grin op 30-08-2017 13:59 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Nee, dat is de 7, niet de 7S.
Jawel. Je zegt:

• 64 GB 7S Plus: €899
• 256 GB 7S Plus: €999
Die zijn nu €909 en €1019 waardoor ze dus goedkoper worden en de laatste ook nog eens een grotere upgrade is.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 30-08-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik moet eerlijk toegeven, de iPhone 8 zal mijn eerste iPhone worden. In hoeverre moet ik rekening houden met de schaarste? Kan ik hem gewoon dag 1 kopen bij de apple store?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Maart1992 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:03:
Ik moet eerlijk toegeven, de iPhone 8 zal mijn eerste iPhone worden. In hoeverre moet ik rekening houden met de schaarste? Kan ik hem gewoon dag 1 kopen bij de apple store?
Ja, is meestal weinig interesse in nieuwe iPhones bij launch, dus je kunt hem gewoon ophalen wanneer het je uitkomt. No worries.

:+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
Wat is jullie mening over de afgeronde hoeken van het scherm? Het oogt vriendelijker, maar praktisch?
Een foto heeft namelijk ook geen afgeronde hoeken? Een website ook niet? Een app ook niet?

Vind het een rare designkeuze die helaas bij Android ook steeds meer te zien is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maart1992 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:03:
Zomaar een store binnenlopen en er een mee pakken kun je wel vergeten op release.

Tijdens de laatste release (7/7+) was het echter niet lastig er op voorhand een te reserveren. Zelfs reserveren en dezelfde dag oppikken was voor sommige uitvoeringen gewoon beschikbaar.

Er gaan nu echter wel wat geruchten over schaarste. Of dit marketing is of een daadwerkelijk probleem moet later nog blijken.
SgtElPotato schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:13:
Wat is jullie mening over de afgeronde hoeken van het scherm? Het oogt vriendelijker, maar praktisch?
Een foto heeft namelijk ook geen afgeronde hoeken? Een website ook niet? Een app ook niet?

Vind het een rare designkeuze die helaas bij Android ook steeds meer te zien is.
Merk je tijdens het gebruik helemaal niets van. Althans niet in een negatief aspect. (Uit mijn ervaring met zowel de S8+ als de G6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:18:

Merk je tijdens het gebruik helemaal niets van. Althans niet in een negatief aspect. (Uit mijn ervaring met zowel de S8+ als de G6)
Er zijn geen andere schermen in mijn huis waar content op geserveerd wordt waarbij afgeronde hoeken worden gebruikt. Het zal niet afleiden, maar snap de keuze niet helemaal. (Ja esthetisch meer verantwoordt..).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Er zijn geen andere schermen in mijn huis waar content op geserveerd wordt waarbij afgeronde hoeken worden gebruikt. Het zal niet afleiden, maar snap de keuze niet helemaal. (Ja esthetisch meer verantwoordt..).
Daarom is de aspect ratio ook anders. Zodat content welke in de normale standaarden is (16:9 enz) gewoon normaal op het scherm kan.

Esthetisch verantwoord vind ik trouwens als enige reden ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Waar ik over twijfel is ook het volgende: Ik wil mijn abonnement verlengen, maar stel de 7s/8 komt uit, gaan ze gelijk de oude 7's iphones uit het assortiment halen? Of zal dat nog een tijdje duren?

Want ik kan nu de 128 / 256 gb voor een leuke prijsje met verlenging krijgen. De 256 gb kost maarr 2.50 per maand meer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Roflmao schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:35:
Waar ik over twijfel is ook het volgende: Ik wil mijn abonnement verlengen, maar stel de 7s/8 komt uit, gaan ze gelijk de oude 7's iphones uit het assortiment halen? Of zal dat nog een tijdje duren?

Want ik kan nu de 128 / 256 gb voor een leuke prijsje met verlenging krijgen. De 256 gb kost maarr 2.50 per maand meer :o
Duurt zeker nog een tijd.
5S adverteren ze volgens mij zelfs nog mee :)
Doe mij maar gewoon een touchknop met feedback :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Met de s8+ heb ik totaal geen problemen met de edge randen die ik wel op mijn S7E had. Vingeradrukscanner kan ik me in vinden, maar pentile matrix daar over te klagen is echt onzin. Op lagere resoluties was het echt een pest een pentile matrix, maar op deze resoluties zeker niet meer. De waarschijnlijkheid dat de nieuwe iphone een rgb layout krijgt met een oled scherm is zeer klein omdat er nog niks op de markt is met zo'n hoge resolutie in deze layout (al zou het wel wat voor apple zijn om dit te hebben)
Ik zie de pentile matrix layout heel goed op een S8, vooral bij websites met veel wit zoals hier op tweakers met die wit/grijze achtergrond, ik zie het pentile matrix patroon gewoon duidelijk. Ik had verwacht dat Samsung daar al jaren geleden van af was gestapt maar tijdens de eerste dag met mijn S8 zag ik het gelijk, had het even opgezocht en idd het was de pentile matrix layout. Dat je het op hogere resolutie schermen minder ziet klopt maar ik vind het nog steeds storend om te zien (pesoonlijke mening) dus onzin is het in imo niet. Als de iPhone 8 geen full RGB zou hebben vind ik dat wel echt jammer maar we wachten af.
[...]

edit: nu weet ik dat sommige mensen hier in dit topic al meerdere keren hebben aangegeven dat prijs een vrijwel non-issue is.
Ik zal een geheimpje verklappen: voor merendeel van de geinteresseerden/mogelijke kopers is prijs alles behalve een non-issue.
Die andere geintersseerden kunnen mijn geen bal schelen nou alhoewel het zou wel fijn zijn als de twijfelaars de iPhone 8 links laten liggen omwille van de prijs, is hij voor de mensen die hem wel echt willen makkelijker te pre-orderen en sneller te verkrijgen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
het is officieel:

Apple heeft zojuist de uitnodiging voor de Keynote uit gedaan, met als titel ''Let's meet at our place''

September 12th, 1st event ever in the new Steve Jobs Theatre.

the hype is real!! :+ _/-\o_ :+ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 31-08-2017 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Yeah :)

Benieuwd naar de locatie en benieuwd naar de iPhone 8! Die ga ik namelijk wel bestellen gok ik.
Normaal koop ik elke twee jaar op de major-update een nieuwe. Dus van 3G naar 4 naar 5 naar 6 gegaan. De iPhone 7 vond ik niet zo de moeite waard, en er waren toen al geruchten dat er dit jaar een grotere upgrade aan zat te komen in plaats van enkel een 7S. M'n iPhone 6 doet het na drie jaar nog prima, maar kijk ook wel uit naar iets nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:55
Leuk, zin in!

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nice 12 september zoals dit al lang rond ging. Dan zal 15&22 ook wel kloppen.

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:55:
Nice 12 september zoals dit al lang rond ging. Dan zal 15&22 ook wel kloppen.
Op 22 september bellen ze bij jou aan, om je nieuwe 8 te bezorgen! :*) :*)

• BoomTree
  • Niet online
22 september hopelijk voor mij eentje af te halen in Oberhausen, heb er nu al zin in!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Fijn dat het eindelijk officieel is! Laat 'm maar snel komen!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

7 / 7S / 7S Plus
  • 32 GB 7 €699
  • 64 GB 7S: €799-849
  • 256 GB 7S: €899-949
  • 32 GB 7 Plus: €799-849
  • 64 GB 7S Plus: €899-949
  • 256 GB 7S Plus: €999-1049
OLED-model / 8
  • 64 GB 8: €1199-1249
  • 256 GB 8: €1299-1349
  • 512 GB 8: €1399-1449
Een 7, 256gb kost nu nog €979,- en mijn 128gb nog steeds €869,-. Ik hoop dat je gelijk hebt mbt 7s, dan weet ik al wat ik koop ;)

Geert1976 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:56:
[...]

Op 22 september bellen ze bij jou aan, om je nieuwe 8 te bezorgen! :*) :*)
Haha ja dat wordt weer de wekker zetten 15/9 om te reserveren en bestellen :)

Vorrigjaar wilde ik een zwarte maar die was niet leverbaar op release. Dus moest tot de maandag erna wachten, was behoorlijk zwaar ( 7(8)7 ) want mijn zwagertje nam een gouden en die had hem wel.
BoomTree schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:01:
22 september hopelijk voor mij eentje af te halen in Oberhausen, heb er nu al zin in!
Ik ging altijd naar Düsseldorf maar afgelopen jaar hoefde dat niet. Ik hoop nu eigenlijk weer op een release in Nederland want de Apple stores hier zijn voor mij dichterbij en hebben ook het tweede jaar in Nederland garantie.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 31-08-2017 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De afbeelding ook maar even hier :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.macrumors.com/article-new/2017/08/apple_sept_2017_event.jpg

• _Bailey_
  • Niet online
Een blauwe iPhone 8?
8)

• BoomTree
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:05:
Ik ging altijd naar Düsseldorf maar afgelopen jaar hoefde dat niet. Ik hoop nu eigenlijk weer op een release in Nederland want de Apple stores hier zijn voor mij dichterbij en hebben ook het tweede jaar in Nederland garantie.
Voor mij is Oberhausen dan weer de dichtstbijzijnde Apple store (45 minuten rijden) plus dat de vrouw dan gelijk een dagje winkelen in Centro heeft. Ik ben wel benieuwd of Nederland dit keer bij de first wave landen zit.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
Voor het eerst zit ik te twijfelen. Heb altijd het nieuwste model, nu dus een 7 en die bevalt me prima. Als de geruchten in de buurt van de waarheid zitten, dan heb ik de volgende alternatieven:

iPhone 8.
Voordelen: nieuwste model, OLED display (hoewel de huidige LCD's ook prima zijn)
Nadelen: Duur, geen touch-id (daar ben ik echt verslaafd aan, Face-id lijkt me serieus onhandig bv in bed of in de auto), EXTREEM lelijke notch in het scherm (echt, hoe kunnen ze dat op de markt brengen?)

iPhone 7S.
Voordelen (t.o.v. huidige iPhone 7): bijna geen. Iets snellere cpu en (misschien) betere camera, maar die van de 7 zijn ook prima. Wireless opladen interesseert me werkelijk helemaal niks, ik heb me nog nooit geergerd aan de plug die erin moet.
Nadelen: DIKKER! Ik weet nog dat ik ooit van een iPad mini 1 naar iPad mini 2 ging. De laatste was een fractie dikker, daar heb ik me 2 jaar lang aan geergerd. Elke keer als ik dat ding pakte voelde het lomp. Dat krijg ik ook met de 7S.

Dus, er moet wel het een en ander niet kloppen aan de geruchten, hoop ik dan maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BoomTree schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Voor mij is Oberhausen dan weer de dichtstbijzijnde Apple store (45 minuten rijden) plus dat de vrouw dan gelijk een dagje winkelen in Centro heeft. Ik ben wel benieuwd of Nederland dit keer bij de first wave landen zit.
En jij in de Apple store de hele dag :9

Ik ben trouwens helemaal niet zo happig op een Amoled (geen Oled, dat is wat anders) scherm in de iphone. Die dingen branden namelijk in als een malle.

Kijk bv nu naar een samsung S6 of S7, die zien er niet meer uit na anderhalf/twee jaar.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PhilipsFan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:21:
Voor het eerst zit ik te twijfelen. Heb altijd het nieuwste model, nu dus een 7 en die bevalt me prima. Als de geruchten in de buurt van de waarheid zitten, dan heb ik de volgende alternatieven:

iPhone 8.
Voordelen: nieuwste model, OLED display (hoewel de huidige LCD's ook prima zijn)
Nadelen: Duur, geen touch-id (daar ben ik echt verslaafd aan, Face-id lijkt me serieus onhandig bv in bed of in de auto), EXTREEM lelijke notch in het scherm (echt, hoe kunnen ze dat op de markt brengen?)

iPhone 7S.
Voordelen (t.o.v. huidige iPhone 7): bijna geen. Iets snellere cpu en (misschien) betere camera, maar die van de 7 zijn ook prima. Wireless opladen interesseert me werkelijk helemaal niks, ik heb me nog nooit geergerd aan de plug die erin moet.
Nadelen: DIKKER! Ik weet nog dat ik ooit van een iPad mini 1 naar iPad mini 2 ging. De laatste was een fractie dikker, daar heb ik me 2 jaar lang aan geergerd. Elke keer als ik dat ding pakte voelde het lomp. Dat krijg ik ook met de 7S.

Dus, er moet wel het een en ander niet kloppen aan de geruchten, hoop ik dan maar...
Daar zit ik ook mee (in mijn maag). Ik doe echt nog geen pre-order voor ik een van beide in mijn handen heb gehad en even gespeeld.

• Rivanov
BoomTree schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Dat zaten we met iPhone 7 toch ook al?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Haha ja dat wordt weer de wekker zetten 15/9 om te reserveren en bestellen :)

Vorrigjaar wilde ik een zwarte maar die was niet leverbaar op release. Dus moest tot de maandag erna wachten, was behoorlijk zwaar ( 7(8)7 ) want mijn zwagertje nam een gouden en die had hem wel.

[...]

Pre-order zal wel om 9:00 NL tijd online gaan zoals vorig jaar. Dus hoeft geen wekker te zetten neem ik aan? ;)

Rivanov schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:29:
[...]

Pre-order zal wel om 9:00 NL tijd online gaan zoals vorig jaar. Dus hoeft geen wekker te zetten neem ik aan? ;)
Nou ik werk van maandag tm donderdag dus 09:01 klaar zitten betekend voor mij wel een wekker zetten :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Was deze al gedeeld hier ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8frCrUw.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 31-08-2017 19:39 ]

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Denk het wel.

Gaat hem zoiezo niet worden, dock ala iPad is echt dikke prima _/-\o_

En nu snap ik dus ook waarom er onder de icoontjes in het onderste gedeelte nu van je iphone de naam weg is bij de apps.

It all makes some sense :)

https://9to5mac.com/2017/...and-multitasking-renders/

[ Voor 7% gewijzigd door ronaldm3 op 31-08-2017 19:42 ]

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ronaldm3 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Denk het wel.

Gaat hem zoiezo niet worden, dock ala iPad is echt dikke prima _/-\o_

En nu snap ik dus ook waarom er onder de icoontjes in het onderste gedeelte nu van je iphone de naam weg is bij de apps.

It all makes some sense :)

https://9to5mac.com/2017/...and-multitasking-renders/
Ik weet het ook niet meer, mwhaha, laat me ook meeslepen.

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:14
Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:23:
Ik ben trouwens helemaal niet zo happig op een Amoled (geen Oled, dat is wat anders) scherm in de iphone. Die dingen branden namelijk in als een malle.

Kijk bv nu naar een samsung S6 of S7, die zien er niet meer uit na anderhalf/twee jaar.
Zojuist een check op de doorgeschoven S6. Na 1 jaar normaal gebruik (mijzelfj + 1 jaar extreem mishandeld door zoonlief ziet het scherm er nog erg goed uit. Geen sporen van inbranden te ontdekken. Hoeft dus niet zo te zijn.
Crawl NL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:22:
[...]

Zojuist een check op de doorgeschoven S6. Na 1 jaar normaal gebruik (mijzelfj + 1 jaar extreem mishandeld door zoonlief ziet het scherm er nog erg goed uit. Geen sporen van inbranden te ontdekken. Hoeft dus niet zo te zijn.
Ooh dat is mooi, ik zag laatst een S7 van anderhalf jaar oud en daar was het Waze scherm helemaal ingebrand. Toen hebben we dat op internet opgezocht en bleek dat al jaren een probleem bij de Samsungs met amoled.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ff een tip (wellicht al lang bekend bij vele) voor de pre order die hoogstwaarschijnlijk vrijdagochtend 15 september om 09.01u (NL tijd) start:

Ik ga bij het onderstaande uit van dat je in je Apple account al je creditcard gegevens hebt ingevuld
Een dag voor de pre order start, start de Apple Store app...zoek je gewenste model/opslag/kleur op, sla deze op in favorieten.
Zodra de pre order start, ga je in de Apple Store app naar je favorieten, daar staat je eerder opgeslagen iPhone 8.
Daarna is het een kwestie van check out/afrekenen en klaar!

Dit proces kost je op het moment dat de pre order start tot aan het afrekenen hooguit 1 minuut.

Bovenstaande heeft mij voorheen goed geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 31-08-2017 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Geert1976 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:25:
ff een tip (wellicht al lang bekend bij vele) voor de pre order die hoogstwaarschijnlijk vrijdagochtend 15 september om 09.01u (NL tijd) start:

Ik ga bij het onderstaande uit van dat je in je Apple account al je creditcard gegevens hebt ingevuld
Een dag voor de pre order start, start de Apple Store app...zoek je gewenste model/opslag/kleur op, sla deze op in favorieten.
Zodra de pre order start, ga je in de Apple Store app naar je favorieten, daar staat je eerder opgeslagen iPhone 8.

Dit proces kost je op het moment dat de pre order start tot aan het afrekenen hooguit 1 minuut.
Idd of Nederland zit er niet bij en dan hebben we een ogenblikje geduld aub nodig ;).

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ronaldm3 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Idd of Nederland zit er niet bij en dan hebben we een ogenblikje geduld aub nodig ;).
ssttt! ;)

we zitten ''gewoon'' weer in de eerste wave, net als afgelopen jaar! (fingers crossed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Geert1976 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:27:
[...]

ssttt! ;)

we zitten ''gewoon'' weer in de eerste wave, net als afgelopen jaar! (fingers crossed)
Eens, ook al was toen de plus al weer snel lastig te krijgen :(.

Niet dat ik die nu wil maargoed :)

Power to the beat.

Favorieten werkt idd altijd snel, al is de unieke link naar reserveren meestal nog beter.
ronaldm3 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:28:
[...]

Eens, ook al was toen de plus al weer snel lastig te krijgen :(.

Niet dat ik die nu wil maargoed :)
Lastig te krijgen? Ik had er meerdere :+

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:30:
Favorieten werkt idd altijd snel, al is de unieke link naar reserveren meestal nog beter.

[...]
Kan je dan ook reserveren voor pick up in de (offline) Apple Store, zodra de pe orders starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:33:
[...]

Kan je dan ook reserveren voor pick up in de (offline) Apple Store, zodra de pe orders starten?
Afgelopen jaren wel.
Toen was kopen in de store alleen nog kopen, reserveren kwam een paar uur later.

Verwijderd

Even voor mijn beeldvorming:

Bij de iPhone 8 reservering moet direct betaald worden en deze kan vrijdag of zaterdag (of later in de week) opgehaald worden? Of ben je gebonden aan een tijdslot?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 20:35 ]

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:34:
Even voor mijn beeldvorming:

Bij de iPhone 8 reservering moet direct betaald worden en deze kan vrijdag of zaterdag (of later in de week) opgehaald worden? Of ben je gebonden aan een tijdslot?
Gebonden aan een tijdslot, al zijn ze daar niet altijd even streng op.
Reserveren is nog niet betalen, bestellen is betalen bij verzending als je betaald met CC gelijk betalen als je betaald met iDeal.

Reserveringen verlopen aan het einde van de dag of na het tijdslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:25:

Bovenstaande heeft mij voorheen goed geholpen.
Laten we het hopen, in de jaren dat de iPhone schaars was kon je die pas in NL in de 2de ronde reserveren, maar goed je kan natuurlijk nog steeds in de store van Duitsland reserveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om de traditie maar warm te houden heb ik weer een Keynote topic aangemaakt.
Leuk om nu te speculeren maar vooral leuk om tijdens het evenement lekker te chatten.

[Keynote] 'let's meet at our place' 12 september 2017 19:00

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:30:

[...]

Lastig te krijgen? Ik had er meerdere :+
Is het nog een beetje lucratief om er meerdere in te slaan? Zie altijd wel wat exemplaren voorbij komen op V&A en MP, maar vraag me af wat de ~ winst marge is. +1000 investeren voor 100,- winst?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Unidentified schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:00:
[...]

Is het nog een beetje lucratief om er meerdere in te slaan? Zie altijd wel wat exemplaren voorbij komen op V&A en MP, maar vraag me af wat de ~ winst marge is. +1000 investeren voor 100,- winst?
Ging vroeger beter, kopen voor €900 verkopen €1300.
Nu is het idd €100/€150, opzich een prima rendement trouwens.

Alleen kopen van meerdere is best wel moeilijk geworden, vrijwel alles is nu gelimiteerd op 2 stuks per betaalmethode EN Apple ID. Ik mocht de laatste keer zelfs mijn vriendin haar iPhone niet betalen met mijn CC waar ik mijn eigen iPhone mee kocht.

Alleen daar over praten op Tweakers is niet zo handig, sommige zijn er wat gevoelig voor ;)

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Gebonden aan een tijdslot, al zijn ze daar niet altijd even streng op.
Reserveren is nog niet betalen, bestellen is betalen bij verzending als je betaald met CC gelijk betalen als je betaald met iDeal.

Reserveringen verlopen aan het einde van de dag of na het tijdslot.
Maar het is toch ook mogelijk om hem direct te betalen en hem dan af te halen, hierdoor vervalt het tijdslot ook dacht ik.. :? 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Maar het is toch ook mogelijk om hem direct te betalen en hem dan af te halen, hierdoor vervalt het tijdslot ook dacht ik.. :? 8)7
Op release? Ooh dat is voor mij nieuw.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
Verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door PhilipsFan op 31-08-2017 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Het zal mij niks verbazen als we hem in NL pas vanaf 22/9 of mogelijk later kunnen bestellen. We hebben dat eerder gezien bij nieuwe modellen (iPhone 5s, 6, 6s)

Sterker, volgens mij was de iPhone 7 het eerste toestel dat ook direct in NL verkrijgbaar was. Gezien de beperkte voorraad die nu al voorspeld wordt, denk ik dat we in NL nog even moeten wachten...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Ging vroeger beter, kopen voor €900 verkopen €1300.
Nu is het idd €100/€150, opzich een prima rendement trouwens.

Alleen kopen van meerdere is best wel moeilijk geworden, vrijwel alles is nu gelimiteerd op 2 stuks per betaalmethode EN Apple ID. Ik mocht de laatste keer zelfs mijn vriendin haar iPhone niet betalen met mijn CC waar ik mijn eigen iPhone mee kocht.

Alleen daar over praten op Tweakers is niet zo handig, sommige zijn er wat gevoelig voor ;)
M.a.w. je kunt niet meer dan 2 toestellen bestellen ook al maak je gebruik van 2 verschillende accounts maar wel zelfde CC?

Het is weer September 2025 :)

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.