dit ben ik absoluut met je eens, Apple is zeer slim, sterker nog, een Master geweest afgelopen paar jaren om met zeer minimale verbeteringen (de 1 vindt uiteraard iets mooi verbeterend en de ander is er niet erg van onder de indruk, dus persoonlijk) in de hard- en software (iPhone), maximale premium prijzen blijven én kunnen vragen.
Hierdoor kun je ultieme mega marges pakken, zie de financiele gezondheid (reserve van +200 miljard USD) van Apple.
Kunnen andere bedrijven alleen maar van dromen!
Ik kan zeer goed begrijpen dat er een groep consumenten is die een afweging maakt die nu in de markt is voor een nieuwe smartphone en denkt:
-Wat ga ik doen?
Ik wil wel graag het (bijna) laatste van het laatse, dus bijvoorbeeld een S8 (wat meer dan een prima telefoontje is) van €550-575 (huidige prijs) of de €500 duurdere oled iPhone 8 of de mogelijke iPhone 7S die een kleine €400 duurder zal zijn.
(Bovenstaande geldt uiteraard bij de te verwachte prijs van de nieuwe iPhone, zo'n €1000)
Ik heb het dan dus niet over de trouwe Apple klanten, die gaan vrijwel zeker voor een iPhone, no matter what. Daar is prijs vaak niet eens zo relevant. Zaken als het Apple eco systeem wordt vaak naar voren gehaald als motivatie ivm met meerdere Apple devices.
Alhoewel mijn S8 (naast mijn iPhone 7) zeer goed werkt met de iCloud diensten die ik gebruik als ook de rest van mijn Apple devices thuis.
Ik, persoonlijk, heb als motivatie om telkens terug te komen naar iPhone/Apple, de after sales/support en duurzaamheid (update beleid). Daar laten vrijwel alle andere fabrikanten het liggen (uitgezonderd de Pixel en Nexus met het update beleid)
Hoe meer we hier praten over de nieuwe iPhone en ander zaken, hoe dichterbij 12 september komt! Can't wait!

Overigens heb ik wel sterk het idee dat wij dit jaar in NL helaas niet bij de 1ste wave zullen zitten.
[
Voor 55% gewijzigd door
_Bailey_ op 03-09-2017 05:45
]