Hier beneden op aarde blijft het echter een feit dat de krengen teringduur zijn en dat dat binnenkort niet beter wordtDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:55:
[...]
Zo werkt het wel degelijk. Het hele systeem van waarde werkt zo.
Er is geen nul lijn en alles erboven is duur. De fabrikant bepaald gewoon de prijs, wij als consument hebben dan de kracht om het niet te kopen.
Duur kan nooit een feit zijn. Dat is wat ik probeer te zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:56:
[...]
Hier beneden op aarde blijft het echter een feit dat de krengen teringduur zijn en dat dat binnenkort niet beter wordt
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Nee, en goed en slecht bestaan ook niet. Toch ben ik geen fan van pedofielen, om maar eens een groep te noemen.Donstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:02:
[...]
Duur kan nooit een feit zijn. Dat is wat ik probeer te zeggen.
Overigens ben ik het met je eens hoor, en op een abstract niveau heb je gelijk. Alleen zo werkt het niet altijd in de praktijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 20:05 ]
toch wel enigzins opmerkelijk te noemen....er wordt hier nogal eens vriendelijk verzocht niet telkens over de prijs te beginnen van de iPhone 8. "koop 'm dan niet joh!"
Denk dat van alle posts van verschillende mensen in dit topic zo'n 80% puur en alleen prijs gerelateerde posts zijn.
Toch houdt t de gemoederen bezig blijkbaar en dan niet alleen deze Jehova getuige. Werkelijk geen flauw idee hoe dat zou komen...
Denk dat van alle posts van verschillende mensen in dit topic zo'n 80% puur en alleen prijs gerelateerde posts zijn.
Toch houdt t de gemoederen bezig blijkbaar en dan niet alleen deze Jehova getuige. Werkelijk geen flauw idee hoe dat zou komen...
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 06-09-2017 20:14 ]
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:04:
Nee, en goed en slecht bestaan ook niet. Toch ben ik geen fan van pedofielen, om maar eens een groep te noemen.

Ja dat is elk jaar een beetje. Topic wordt vaak niet terug gelezen enz.Geert1976 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:12:
Toch houdt t de gemoederen bezig blijkbaar. Werkelijk geen flauw idee hoe dat zou komen...
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 06-09-2017 20:14 ]
Die 'mensen' noemen is natuurlijk heel wat anders dan of duur een feit kan zijn of nietVerwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:14:
[...]
That really got outta hand fast!
Het was een hyperbool om een punt te maken
Vroeger geen Chris Hansen gekeken? Ook die mensen weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn.
Duur tja, ik kan wel eens strooien met geld maar als je dan met iemand bent die ECHT veel geld heeft kan het altijd nog een stuk gekker. Wat ik veel vind is voor hem zijn limiet voor contactloos betalen bijwijze van
Wel benieuwd naar de modellen van de iPhones. Zei vooraf ga geen nieuwe iPhone kopen, enkel als die direct in RED komt maar het kriebelt toch al

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Ik vind het vergelijkbaar in de zin dat enige mening nooit bewezen kan zijn. Niets is duur, niets is groot, niets is snel, enzovoorts. Maar aangezien we in een wereld van gemiddelden en realiteit leven hebben we daar toch rekening mee te houden.Famous schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:18:
[...]
Die 'mensen' noemen is natuurlijk heel wat anders dan of duur een feit kan zijn of niet![]()
Vroeger geen Chris Hansen gekeken? Ook die mensen weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn.
Duur tja, ik kan wel eens strooien met geld maar als je dan met iemand bent die ECHT veel geld heeft kan het altijd nog een stuk gekker. Wat ik veel vind is voor hem zijn limiet voor contactloos betalen bijwijze van
Wel benieuwd naar de modellen van de iPhones. Zei vooraf ga geen nieuwe iPhone kopen, enkel als die direct in RED komt maar het kriebelt toch al
Het zijn twee verschillende discussies: de filosofische, abstracte discussie vs. de down-to-earth discussie. De argumenten uit de ene discussie kan je niet gebruiken in de andere.
Ja en neen,Donstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:55:
[...]
Zo werkt het wel degelijk. Het hele systeem van waarde werkt zo.
Er is geen nul lijn en alles erboven is duur. De fabrikant bepaald gewoon de prijs, wij als consument hebben dan de kracht om het niet te kopen.
Wij als consument hebben ook de kracht om dat product te reviewen, dat product te mogen bekritiseren. Een aandachtige koper berust zich dan op een "tweakers" die het product kunnen testen en er ook een waarde aan plakken. Die waarde is een marktwaarde, rekening houdende met de concurrentie en wat ze daar onder de kap hebben steken. Ik ben een van de mensen die daar toch rekening mee houdt.
De koper kan gerust zijn eigen ding doen en het product kopen en daar is niets mis mee. Iedereen heeft zijn eigen smaak etc etc, de wereld zou doodsaai zijn zonder.
Maar wat ik vooral wil bekrachtigen is dat men niet zomaar een waarde van de fabrikant zou moeten accepteren omdat Apple daar die prijs op plakt. Een product wordt altijd gemeten met de concurrentie, de features worden naast elkaar gelegd en daar wordt een discussie over gevoerd.
Als daar uit kan blijken dat de iPhone 8 features op de markt zal brengen die eigenlijk al een dik jaar bestaan en dan nog eens 30-40% meer gaan vragen voor een telefoon waar hun naam opstaat heb je wel het recht als consument om daar verontwaardigd over te zijn. En dat toch allemaal in vraag te stellen en niet zomaar de houding overnemen van: Ik koop het niet dus... Er mag altijd product kritiek komen.
Dat is alles, ik ga er ook niet verder over uitweiden want we zijn serieus offtopic gegaan.
Wat ik dus wil zeggen
[ Voor 4% gewijzigd door Lyca op 06-09-2017 21:00 ]
IPhone 8 wordt duur maar daar gaat het niet om. Waar het Apple om gaat is geld verdienen en Apple weet wel zeker dat men 1000euro voor een iPhone 8 (Edition) gaat betalen. Zolang dat gebeurt blijven ze de prijzen verhogen.
Persoonlijk vind ik dat er weinig keus is. De iPhone 8 is voor mij het meest innovatieve en mooiste toestel van de drie. De 7s (of gewoon 8 ) blijft op het oog maar een beetje hetzelfde met nog steeds hetzelfde scherm en bezels. Als ze dat nou aangepakt hadden dan hadden we serieus keuze maar dan kon Apple de 8 of Edition niet meer goed verkopen is mijn mening.
Dus wil je iets echt nieuws en iets dat opvalt dan koop je de iPhone 8, dus daarom zal deze best goed verkopen. Ben zelf erg benieuwd hoe iOS 11 werkt op de 8 (Edition) ivm missende home knop, groter scherm en waarschijnlijk nieuwe gestures.
Persoonlijk vind ik dat er weinig keus is. De iPhone 8 is voor mij het meest innovatieve en mooiste toestel van de drie. De 7s (of gewoon 8 ) blijft op het oog maar een beetje hetzelfde met nog steeds hetzelfde scherm en bezels. Als ze dat nou aangepakt hadden dan hadden we serieus keuze maar dan kon Apple de 8 of Edition niet meer goed verkopen is mijn mening.
Dus wil je iets echt nieuws en iets dat opvalt dan koop je de iPhone 8, dus daarom zal deze best goed verkopen. Ben zelf erg benieuwd hoe iOS 11 werkt op de 8 (Edition) ivm missende home knop, groter scherm en waarschijnlijk nieuwe gestures.
Doe mij maar lekker een homeknop!
Ik denk al dat ik het veel gebruik dus onbewust zal het nog een stuk meer zijn. Als mijn 7 nu leeg is en er geen feedback is voelt het gewoon gek.
Of het moet een soort magic mouse zijn, lekker smooth mét feedback.
Ik denk al dat ik het veel gebruik dus onbewust zal het nog een stuk meer zijn. Als mijn 7 nu leeg is en er geen feedback is voelt het gewoon gek.
Of het moet een soort magic mouse zijn, lekker smooth mét feedback.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Sja er zijn meerdere manieren om naar de prijs te kijken. Mijns inziens is 1000 euro veel geld voor een telefoon maar als je dan bedenkt dat dezelfde telefoon een jaar later voor laten we zeggen tussen de 700 en 800 euro te verkopen is (als je hem netjes houdt) dan heb je dus maar 200-300 euro afschrijving.
De eerder aangehaalde Samsung S8 is alleen al 200 euro in nieuwprijs gedaald in een half jaar, dat betekent in een jaar dus meer afschrijving dan de iphone.
Daarnaast bepaald de markt wat te duur is, zodra dit het geval is zal er minder verkocht worden, maar er wordt alleen maar meer verkocht ieder jaar, waarom zou Apple de prijs dan verlagen of gelijk houden?
Zal altijd een discussiepunt blijven maar waarom het toch altijd weer benoemd moet worden? Koop hem dan gewoon niet en laat de markt zijn werk doen.
De eerder aangehaalde Samsung S8 is alleen al 200 euro in nieuwprijs gedaald in een half jaar, dat betekent in een jaar dus meer afschrijving dan de iphone.
Daarnaast bepaald de markt wat te duur is, zodra dit het geval is zal er minder verkocht worden, maar er wordt alleen maar meer verkocht ieder jaar, waarom zou Apple de prijs dan verlagen of gelijk houden?
Zal altijd een discussiepunt blijven maar waarom het toch altijd weer benoemd moet worden? Koop hem dan gewoon niet en laat de markt zijn werk doen.
Prima om te speculeren over zowel prijs als features maar de stelligheid waarmee een aantal hier nu de feature set en prijs neerzet is gewoon misplaatst. Om nog maar te zwijgen over het feit dat alleen maar kijken naar de aanschafsprijs een klassiek gevalletje van tunnelvisie is (frustratie kost ook het nodige).
[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 06-09-2017 22:22 ]
Verwijderd
Dus de stelligheid waarmee de telefoon veroordeeld wordt is misplaatst, maar diezelfde stelligheid waarmee jij de telefoon verdedigt is gerechtvaardigd... waardoor precies?ppl schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:22:
Prima om te speculeren over zowel prijs als features maar de stelligheid waarmee een aantal hier nu de feature set en prijs neerzet is gewoon misplaatst. Om nog maar te zwijgen over het feit dat alleen maar kijken naar de aanschafsprijs een klassiek gevalletje van tunnelvisie is (frustratie kost ook het nodige).
Overigens vind ik iOS stukken frustrerender dan de alternatieven. Een MP3 versturen via whatsapp? Mag niet! Een widget plaatsen? Kan niet! Even wat MP3'tjes verslepen naar je telefoon? Kan niet! Een oude iPhone? Draait als trage stront, ondanks het zogenaamde 'lightweight' iOS.
Al die dingen kon ik in 2009 al met een HTC HD2. Dus het is maar net wat je frustreert, gok ik zo.
Haha, ja, je kunt er de klok gelijk op zetten. En gelukkig kwam het 500 euro goedkoper zijn van de S8 alweer voorbij. En de denigrerende opmerking over 'die kopen hem toch wel' (of anders gezegd: domme schaapjes gedrag) komt ook direct van stal. Om simpel van te wordenDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:55:
[...]
Ooh zeg dat nou niet. Dan krijgen we weer een heel pleidooi van Geert.
Edit: Ooh te laat zie ik, daar is hij al.

Ik vind ook meerdere zaken van Apple niet even goed, maar kom op man....pfff. Gelukkig denkt iedereen anders en is ieders portemonnaie anders.
Laat iedereen ajb eens in zijn waarde, zonder die denigrerende opmerkingen. En kom maar op met die min.
Kritiek is prima, slowchat of whatever lijkt me ook geen probleem. En het ergens niet mee eens zijn, prima. Maar iemand in diens waarde laten lijkt me het allerbelangrijkst.
[ Voor 10% gewijzigd door Zonnetje83 op 07-09-2017 11:02 ]
1000 euro is gewoon fucking veel geld voor een telefoon.
Maar goed, ‘t is wel een heel mooi apparaat.
Heb nu een 7 en dat was eigenlijk al een overbodige upgrade van een 6S.
Ga de 8 wel kopen, want gadget en schuif de 7 door naar m’n vrouw.
Benieuwd naar AR-kit. Camera met zoom op zich ook welkom, maar tegenwoordig voor vakantie een Panasonic tz-100 dus eigenlijk ook niet heel erg nodig
Benieuwd naar AR-kit. Camera met zoom op zich ook welkom, maar tegenwoordig voor vakantie een Panasonic tz-100 dus eigenlijk ook niet heel erg nodig
Haters everywhere but I don’t really care
En zo is het, in mijn ogen. Well said.ddZ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:08:
[...]
Jezus, het ding is nog niet eens officieel aangekondigd en de eerste post is er al met 'S8 is veel goedkoper etc. etc. ). Ik heb al eens eerder in een reactie op een post van jou gezegd, dat er ook een hoop mensen zijn (waaronder ikzelf) die voor iOS kiezen icm. (eventueel) MacOS (handsoff & AirDrop wordt veel gebruikt.). Dan is het allemaal leuk & aardig dat de concurrentie goedkoper etc. is, maar dan wel minder relevant; want Android..
Word het ding reteduur? Zit er dik in.. Te duur? Dat moet een eenieder maar voor zichzelf bepalen.. Gelukkig is er tegenwoordig wel wat te kiezen op iPhone-gebied...
iemand ervaring met het plaatsen van een pre order van een eerdere iPhone (of evt ander Apple device) en de bezorging laten plaatsvinden op een ander adres dan het factuuradres?
Of is dit niet mogelijk?
Of is dit niet mogelijk?
Kan gewoon hoor. Vorig jaar met de iPhone 7 nog gedaan. 3 stuks besteld (met 2 Apple ID's) met mijn privé adres als factuuradres en het adres van mijn werk als afleveradres.Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:34:
iemand ervaring met het plaatsen van een pre order van een eerdere iPhone (of evt ander Apple device) en de bezorging laten plaatsvinden op een ander adres dan het factuuradres?
Of is dit niet mogelijk?
Apple belde me alleen eventjes op om het adres te verifiëren aangezien dit afleveradres nieuw was in hun systeem. Maar that's it.
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 07-09-2017 13:20 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het feit dat het hele ding niet eens bestaat en het event waar dit topic over gaat nog plaats moet vindenVerwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:45:
Dus de stelligheid waarmee de telefoon veroordeeld wordt is misplaatst, maar diezelfde stelligheid waarmee jij de telefoon verdedigt is gerechtvaardigd... waardoor precies?
Dus kies jij altijd voor het alternatief, ook wanneer deze duurder uitvalt dan de iOS versie. Aanschafsprijs is dus niet je bepalende factor, het voorkomen van frustratie daarentegen wel. Dat is het hele punt, er spelen meer factoren een rol dan alleen de aanschafsprijs.Overigens vind ik iOS stukken frustrerender dan de alternatieven.
Ligt eraan welke features maar 99,9% wat je op een hedendaagse smartphone kunt doen, kon je meer dan 10 jaar geleden ook al op een Palm Treo 650 doen (en in heel veel gevallen zelfs efficiënter). Die HTC dingen waren daar een zeer slap aftreksel van vanwege hun grote inefficiency (Windows Mobile verstopte allerlei settings waardoor je veel meer tijd kwijt was en je dus niet "eventjes" iets kon invoeren; het OS was er ook niet op bedacht om te draaien op niet-touchscreen hardware).Al die dingen kon ik in 2009 al met een HTC HD2. Dus het is maar net wat je frustreert, gok ik zo.
En een zakcomputer? Mijn Nokia 3100 kon in ieder geval niet mijn PDA noch mijn computer vervangen. Een hedendaagse smartphone daarentegen komt een heel eind. Voor ons engineers zijn die smartphones echt wel een uitkomst, je hebt bijna je notebook niet meer nodig. Het is dan ook niet meer een telefoon maar een zakcomputer.matthijst schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:02:
Geen ervaring mee maar bij het bestelproces wel gezien dat je een verschillend factuur- en afleveradres kunt opgeven. Dat is een standaard optie in de Apple Store.Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:34:
Of is dit niet mogelijk?
Ja dat is dus ook mijn bedoeling; ik wil 2x de iPhone 8 bestellen, waarvan 1 niet op mijn adres.Rivanov schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:19:
[...]
Kan gewoon hoor. Vorig jaar met de iPhone 7 nog gedaan. 3 stuks besteld (met 2 Apple ID's) met mijn privé adres als factuuradres en het adres van mijn werk als afleveradres.
Apple belde me alleen eventjes op om het adres te verifiëren aangezien dit afleveradres nieuw was in hun systeem. Maar that's it.
Kan dus beter 2 losse bestellingen plaatsen met 2 Apple ID's die in gebruik heb.
Thanks
Ik ben vooral benieuwd naar de Blush gold (de Zune kleur
). Als hij zwarte bezels en cutout aan de voorkant krijgt, is dat voor mij zeker een kanshebber:

edit: voorkant dus zoals deze:

Voor mijn part wordt de nieuwe iPhone hier €1200. Alleen maar beter, want dan zullen minder mensen hem kopen.
Verder hoop ik dat het Apple logo aan de achterkant weer glanzend zilver wordt. Ik vond dat bij de 4 erg mooi.
Het weglaten van TouchID vind ik prima, mits facial/iris herkenning goed wordt geïmplementeerd. Ik heb heel vaak dat mn 5s mijn vinger niet herkent als het warm is, omdat het dan te vochtig is.
Het geneuzel over levertijden etc. snap ik nooit zo. Ik vind het niet zo erg om nog een paar maandjes met mijn 5s te doen

edit: voorkant dus zoals deze:
Voor mijn part wordt de nieuwe iPhone hier €1200. Alleen maar beter, want dan zullen minder mensen hem kopen.
Verder hoop ik dat het Apple logo aan de achterkant weer glanzend zilver wordt. Ik vond dat bij de 4 erg mooi.
Het weglaten van TouchID vind ik prima, mits facial/iris herkenning goed wordt geïmplementeerd. Ik heb heel vaak dat mn 5s mijn vinger niet herkent als het warm is, omdat het dan te vochtig is.
Het geneuzel over levertijden etc. snap ik nooit zo. Ik vind het niet zo erg om nog een paar maandjes met mijn 5s te doen
[ Voor 5% gewijzigd door _Christiaan_ op 07-09-2017 13:53 ]
NOSIG
Tsja, specifiek daarvoor bekeken wel.ppl schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:25:
En een zakcomputer? Mijn Nokia 3100 kon in ieder geval niet mijn PDA noch mijn computer vervangen. Een hedendaagse smartphone daarentegen komt een heel eind. Voor ons engineers zijn die smartphones echt wel een uitkomst, je hebt bijna je notebook niet meer nodig. Het is dan ook niet meer een telefoon maar een zakcomputer.
Maar voor de gemiddelde Nederlander (ik neem aan dat er ook mensen buiten Tweakers bestaan)....
edit:
#iPhone8
64 GB: 999$ --> €1149
256 GB: 1099$ --> €1259
512 GB: 1199$ --> €1369
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 07-09-2017 14:40 ]
Verwijderd
Op welke feiten baseer jij jouw verdediging van deze niet-uitgebrachte telefoon dan? Omdat 'ie zo goed, mooi, glanzen en magical is? Je haalt je eigen comment onderuit.ppl schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:25:
[...]
Het feit dat het hele ding niet eens bestaat en het event waar dit topic over gaat nog plaats moet vindenIk haal tenminste geruchten en onderbuikgevoelens niet in de war met feiten. Voor hetzelfde geld wordt er helemaal geen iPhone aangekondigd en gebeurd dat in een ander event later dit jaar en is het alleen maar een 7s zoals we dat ook in voorgaande jaren hebben gezien.
Zeg ik dat? Ik heb een telefoon die letterlijk zeven keer goedkoper is dan je gemiddelde iPhone, stukken meer kan, meer opties heeft, en ook nog eens een zeer fatsoenlijke ondersteuning krijgt: elke week updates, altijd de meest recente beveiligingsupdates en tot nog toe worden zelfs alle telefoons van deze fabrikant uit 2012 nog compleet ondersteund. Daar kan Apple nog een puntje aan zuigen.[...]
Dus kies jij altijd voor het alternatief, ook wanneer deze duurder uitvalt dan de iOS versie. Aanschafsprijs is dus niet je bepalende factor, het voorkomen van frustratie daarentegen wel. Dat is het hele punt, er spelen meer factoren een rol dan alleen de aanschafsprijs.
Slap aftreksel? Leer je geschiedenis, man. De HD2 is de meest indrukwekkende smartphone ooit gebouwd, wanneer bekeken in het licht van die tijd.[...]
Ligt eraan welke features maar 99,9% wat je op een hedendaagse smartphone kunt doen, kon je meer dan 10 jaar geleden ook al op een Palm Treo 650 doen (en in heel veel gevallen zelfs efficiënter). Die HTC dingen waren daar een zeer slap aftreksel van vanwege hun grote inefficiency (Windows Mobile verstopte allerlei settings waardoor je veel meer tijd kwijt was en je dus niet "eventjes" iets kon invoeren; het OS was er ook niet op bedacht om te draaien op niet-touchscreen hardware).
Daarbij was WM vanaf het begin inderdaad voor touchscreens gebouwd ( en werkte dat prima, en had de HD2 een touchscreen) en als het me niet beviel dan kon ik naast WM ook nog WP en meerdere versies van Android tegelijkertijd erop draaien. Opties zat dus.
Wat zijn de geruchten rond de AirPods eigenlijk? Ik ben van plan nog even een setje te kopen, echter denk ik dat het verstandig is om dit even over het weekend heen te tillen..
koop die AirPods maar gewoon (1 van de beste Apple producten van afgelopen jaren imho! ), de kans op ''AirPods 2" is pak 'm beet 0,00435%.bardi-1 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:38:
Wat zijn de geruchten rond de AirPods eigenlijk? Ik ben van plan nog even een setje te kopen, echter denk ik dat het verstandig is om dit even over het weekend heen te tillen..
Die dingen zijn pas net weer een tijdje fatsoenlijk in stock.
En sommige mensen denken dat omdat de nieuwe iPhone zo duur gaat worden, Apple mogelijk de AirPods erbij doet.... Dat gaat never nooit niet gebeuren.
Ik verwacht inderdaad dat ze er niet bij zullen zitten. Voor nu even de AirPods laten reserveren tot de 13e.Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:48:
[...]
koop die AirPods maar gewoon (1 van de beste Apple producten van afgelopen jaren imho! ), de kans op ''AirPods 2" is pak 'm beet 0,00435%.
Die dingen zijn pas net weer een tijdje fatsoenlijk in stock.
En sommige mensen denken dat omdat de nieuwe iPhone zo duur gaat worden, Apple mogelijk de AirPods erbij doet.... Dat gaat never nooit niet gebeuren.
Toch een zware barrière die + 1000 EUR Ben altijd wel wat Apple fan geweest maar de voorbije jaren op vlak van smartphones toch afgehaakt. Toen de 4s op de markt was, betaalde je met plezier die meerprijs tegenover een Android, want dat was toch alleen maar ergernis. De tijden zijn nu wel veranderd. Nu betaal ik ook nog altijd veel voor een flagship van een ander merk, maar toch, als ik enkele maanden wacht op een mooie aanbieding spreken we al snel van 300-400 EUR minder dan een vergelijkbare iPhone. En dan meestal met nog een pak meer features ook.matthijst schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:06:
[...]
Tsja, specifiek daarvoor bekeken wel.
Maar voor de gemiddelde Nederlander (ik neem aan dat er ook mensen buiten Tweakers bestaan)....
edit:
#iPhone8
64 GB: 999$ --> €1149
256 GB: 1099$ --> €1259
512 GB: 1199$ --> €1369
Voor mij persoonlijk is de pendel te ver gegaan, ik kom niet meer terug naar deze iPhone. Natuurlijk respecteer ik ieder zijn keuze wat hij of zij met zijn geld doet en ben ik ook weer benieuwd naar de aankondiging van het nieuwe toestel. Maar ik ben even benieuwd naar de reactie van de wereldmarkt naar de sprong boven 1000 USD / EUR ...
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
@Darks Ik ben ook erg benieuwd hoe de mainsteam reageert op een iPhone boven de 1000 euro.
Ter vergelijking, een Apple Watch Sport zie ik ook veel meer dan een normale (die met een leuk bandje bijna het dubbele kost). Ik denk dat dit met de iPhone niet veel anders zal gaan. De iPhone 7S zal het wellicht beter doen vanwege de prijs, en bij iedereen met een 6S z'n abo afloopt. De duurdere variant heeft dan wellicht wat toffe features, maar ik denk dat wederom de meerderheid die meerprijs er niet voor over heeft.
Als ik even voor mezelf kijk. Het is me afgelopen jaren prima bevallen om altijd het S model te hebben. Op die manier heb ik toch een telefoon zonder kinderziektes; antennagate, bendgate, om er een paar te noemen die de revue hebben gepasseerd. Voor 700-800 euro wil ik gewoon 2 jaar zonder problemen doorkomen.
Ter vergelijking, een Apple Watch Sport zie ik ook veel meer dan een normale (die met een leuk bandje bijna het dubbele kost). Ik denk dat dit met de iPhone niet veel anders zal gaan. De iPhone 7S zal het wellicht beter doen vanwege de prijs, en bij iedereen met een 6S z'n abo afloopt. De duurdere variant heeft dan wellicht wat toffe features, maar ik denk dat wederom de meerderheid die meerprijs er niet voor over heeft.
Als ik even voor mezelf kijk. Het is me afgelopen jaren prima bevallen om altijd het S model te hebben. Op die manier heb ik toch een telefoon zonder kinderziektes; antennagate, bendgate, om er een paar te noemen die de revue hebben gepasseerd. Voor 700-800 euro wil ik gewoon 2 jaar zonder problemen doorkomen.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ik ben apple-fan en geinteresseerd in de laatste technologie vanwege de camerafunctionaliteit (enhet besef dat ik veel met de foon doe).
En toch is 1000 euro plus voor mij onzin. Want het apparaat kan te makkelijk uit mijn borstzakje op de grond vallen en totall loss gaan. Mijn SE kostte 589 euro en dat verdraag ik wel en een nieuw kost 430. Een 1000+ is mij te duur voor een mogelijke total loss in een onbewaakt ogenblik.
Het blijft een gebruiksvoorwerp, geen heiligdom dat met fluweel behandeld moet worden.
En toch is 1000 euro plus voor mij onzin. Want het apparaat kan te makkelijk uit mijn borstzakje op de grond vallen en totall loss gaan. Mijn SE kostte 589 euro en dat verdraag ik wel en een nieuw kost 430. Een 1000+ is mij te duur voor een mogelijke total loss in een onbewaakt ogenblik.
Het blijft een gebruiksvoorwerp, geen heiligdom dat met fluweel behandeld moet worden.
Had je nou gelezen wat er staat in het stukje dat je citeert dan had je die vraag niet hoeven te stellen.Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:49:
Op welke feiten baseer jij jouw verdediging van deze niet-uitgebrachte telefoon dan? Omdat 'ie zo goed, mooi, glanzen en magical is? Je haalt je eigen comment onderuit.
Wat kan hij dan meer? Want voor zover ik kan zien doen smartphones nauwelijks nog voor elkaar onder. Het enige concurrerende bij smartphones is het softwareaanbod.Ik heb een telefoon die letterlijk zeven keer goedkoper is dan je gemiddelde iPhone, stukken meer kan, meer opties heeft, en ook nog eens een zeer fatsoenlijke ondersteuning krijgt: elke week updates, altijd de meest recente beveiligingsupdates en tot nog toe worden zelfs alle telefoons van deze fabrikant uit 2012 nog compleet ondersteund. Daar kan Apple nog een puntje aan zuigen.
Realiseer je dat de gemiddelde gebruiker je lyncht wanneer je 'm wekelijkse updates doet. Als je dat soort dingen gaat doen, doe het dan op de achtergrond en zorg dat de gebruiker makkelijk terug kan.
In jouw eigen bubbel is dat zo maar in de echte wereld niet. Die HTC heeft in tegenstelling tot de Treo en Blackberry nooit bovenaan de smartphone lijstjes gestaan. Daarnaast weten we ook allemaal wel hoe slecht het Windows Mobile is vergaan en dat Microsoft zelfs met Windows Phone daar niks aan heeft kunnen veranderen.Slap aftreksel? Leer je geschiedenis, man. De HD2 is de meest indrukwekkende smartphone ooit gebouwd, wanneer bekeken in het licht van die tijd.
Doet ook allemaal niets af aan het feit dat die standaard feature set die je bij hedendaagse smartphones terugziet al heel wat jaren bestaat. Al voor de iPhone en voor die HTC die je hier noemt. Zo revolutionair als jij het je herinnert is het dan ook niet, ook nooit zo geweest trouwens. Destijds leefde een smartphone totaal niet. Mensen waren nog aan het hele idee van een telefoon op zak aan het wennen en een PDA voor privégebruik was ook al zoiets raars. Tijden veranderen en inmiddels heeft vrijwel iedereen een apparaat dat PDA en telefoon in 1 is op zak. Men is daar vandaag de dag zelfs zo bedreven mee dat we het aantal verkeersslachtoffers weer zien stijgen.
Er is informatie dat de voorraad van de AirPods weer is aangetrokken en de levertijden daardoor korter. Het enige gerucht over de AirPods gaat dan ook dat die beschikbaarheid nu zo hoog is vanwege de nieuwe iPhone(s) waarvan men denkt dat die komende dinsdag worden gepresenteerd.bardi-1 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:38:
AirPods hebben inmiddels wel wat meer concurrentie want op de IFA zijn er weer een aantal aangekondigd door bijv. Sony en B&O. Of het dan handig is om AirPods te kopen zul je even zelf moeten uitzoeken.
Een collega heeft een gebruiker al eens mogen helpen om de stukjes notebook onderaan de trap te verzamelen. De rits van de tas zat niet goed dicht. Kosten van de notebook zat tussen de 1500 en 2000 euro. Eten en drinken bij de computer is ook de normaalste zaak van de wereld...notebooks met vochtschade daardoor ook.Delerium schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:07:
En toch is 1000 euro plus voor mij onzin. Want het apparaat kan te makkelijk uit mijn borstzakje op de grond vallen en totall loss gaan.
8<
Wat maakt voor jou dan het verschil tussen die smartphone en die notebook gezien dat er voor beiden zat scenario's zijn waarin ze heel makkelijk kunnen vallen of anderzijds stuk kunnen gaan? En waarom zou je, gezien het valrisico, dan nog zoiets in je borstzakje doen?
Wat betreft de prijs, ik ben het er mee eens dat het duur is, maar het is aan de consument om te bepalen of het té duur is. Wil je ieder jaar een nieuwe iPhone als liefhebber, absoluut, veel te duur, maar voor de 'gewone' consument, die hopelijk door heeft dat een smartphone veel langer kan meegaan dan 1-2 jaar, dan komt de 1000 euro in perspectief. Een iPhone 6 moet bijvoorbeeld toch gemakkelijk 4 jaar meegaan, van de 8 verwacht ik toch hetzelfde.matthijst schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:02:
Ik vind het gemis van een home button én Touch ID wel erg jammer. Dat de home button aan de voorkant ging verdwijnen was t.z.t. natuurlijk wel te verwachten, maar had gedacht dat Apple deze op andere manieren in de 8/Pro/X/Megazord ging verwerken. Vooral de achterkant van smartphones wordt naar mijn mening te weinig gebruikt, een home knopje achterop met touch ID had natuurlijk ook gekunnen.
Verwijderd
Ik heb het prima gelezen, je hebt gewoon geen puntppl schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:51:
[...]
Had je nou gelezen wat er staat in het stukje dat je citeert dan had je die vraag niet hoeven te stellen.
Waar zal ik beginnen? Drag and drop MP3's, MP3's versturen via Whatsapp, een ingebouwde FTP-server kunnen draaien, gratis 20GB cloudopslag waar je maandelijks gratis extra GB's bovenop krijgt, ingebouwde QR-/ documentenscanner, ondersteuning voor UPnP-servers, Micro-SD-kaart support, dualsim, een 3,5mm-jack, widgets, FM-radio zonder internet, 4100MAh batterij waarmee je met gemak twee dagen zwaar gebruik haalt, zelfonstpanner die reageert op geluid, twee volledig afgescheiden gebruikersprofielen op één telefoon, het dupliceren van apps ( bijvoorbeeld twee keer Whatsapp kunnen gebruiken, voor twee verschillende nummers,) een ingebouwde afstandsbediening met profielen voor duizenden TV's, airco's en beamers, ingebouwde permissie- en internetmanager om apps de toegang tot internet te ontzeggen, duizenden gratis themes in een makkelijke store, een notificatie-LED.[...]
Wat kan hij dan meer? Want voor zover ik kan zien doen smartphones nauwelijks nog voor elkaar onder. Het enige concurrerende bij smartphones is het softwareaanbod.
That enough for ya'?
En daarom is er de stable release, die beveiligingsupdates in de achtergrond doet en die je kan updaten wanneer je daar zin in hebt. De developer release krijgt elke week een update. En zoals ik al zei, tot nog toe worden alle telefoons vanaf begin 2012 nog volledig ondersteund.Realiseer je dat de gemiddelde gebruiker je lyncht wanneer je 'm wekelijkse updates doet. Als je dat soort dingen gaat doen, doe het dan op de achtergrond en zorg dat de gebruiker makkelijk terug kan.
Al deze features, specs, software-ondersteuning en bouwkwaliteit in een telefoon van 100 euro. Apple heeft simpelweg niets wat daar tegenop kan. Niet eens in de verte.
Sinds wanneer zeggen verkoopcijfers alles? De HTC HD2 was qua hardware al zijn tegenstanders mijlenver vooruit en draaide praktisch elk OS, tot Windows XP en Windows 8 RT aan toe. Het was gewoon een superieure smartphone. Windows Mobile was niet de grote truc, dat was het draaien van Android erop.[...]
In jouw eigen bubbel is dat zo maar in de echte wereld niet. Die HTC heeft in tegenstelling tot de Treo en Blackberry nooit bovenaan de smartphone lijstjes gestaan. Daarnaast weten we ook allemaal wel hoe slecht het Windows Mobile is vergaan en dat Microsoft zelfs met Windows Phone daar niks aan heeft kunnen veranderen.
Ik weet niet in welke wereld jij destijds leefde, maar in die van mij was het all the rageDoet ook allemaal niets af aan het feit dat die standaard feature set die je bij hedendaagse smartphones terugziet al heel wat jaren bestaat. Al voor de iPhone en voor die HTC die je hier noemt. Zo revolutionair als jij het je herinnert is het dan ook niet, ook nooit zo geweest trouwens. Destijds leefde een smartphone totaal niet. Mensen waren nog aan het hele idee van een telefoon op zak aan het wennen en een PDA voor privégebruik was ook al zoiets raars. Tijden veranderen en inmiddels heeft vrijwel iedereen een apparaat dat PDA en telefoon in 1 is op zak. Men is daar vandaag de dag zelfs zo bedreven mee dat we het aantal verkeersslachtoffers weer zien stijgen.
Overigens denk ik zo dat je volgende stap is om te zeggen dat je geen Android wilt vanwege privacy. Wat je dan doet is dat je de Chinese ROM voor deze telefoon installeert, waar alle Google services volledig uitgesloopt zijn
Ieder zijn ding natuurlijk, maar het is een feit dat Apple qua prijs/ kwaliteit gewoon in de verste verte niet op kan tegen deze telefoon.
Altijd mooi dat dit soort topics het Android/Windows/iOS welles/nietes verhaal ophalen met daarbij geld wel/niet waard.
Het is gewoon voor iedereen persoonlijk. Lekker unieke sneeuwvlok wezen enzo, de een vind de ene telefoon prettiger dan de ander. Of die nou oud of nieuw is, goedkoop of duur. Afhankelijk van je persoonlijke factoren, waaronder budget, interesse, vrijheid in het OS, belang van bereikbaarheid, hoeveelheid gebruik, etc.
Zo'n zinloze discussie anders, we overtuigen elkaar toch niet om ineens een HTC te kopen of ineens van Windows naar Android of iOS te switchen.
Leef en laat leven...
Het is gewoon voor iedereen persoonlijk. Lekker unieke sneeuwvlok wezen enzo, de een vind de ene telefoon prettiger dan de ander. Of die nou oud of nieuw is, goedkoop of duur. Afhankelijk van je persoonlijke factoren, waaronder budget, interesse, vrijheid in het OS, belang van bereikbaarheid, hoeveelheid gebruik, etc.
Zo'n zinloze discussie anders, we overtuigen elkaar toch niet om ineens een HTC te kopen of ineens van Windows naar Android of iOS te switchen.
Leef en laat leven...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Ach, een beetje sparren mag best tochKecin schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:20:
Altijd mooi dat dit soort topics het Android/Windows/iOS welles/nietes verhaal ophalen met daarbij geld wel/niet waard.
Leef en laat leven...
Van mij altijdVerwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:42:
[...]
Ach, een beetje sparren mag best toch
Verwijderd
Het is vermoeiend en elke keer hetzelfde slappe gezwets. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, redenen en smaak, wat is daar nu moeilijk aan te snappen en te respecteren?Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:42:
[...]
Ach, een beetje sparren mag best toch
wat al enige tijd de rondte ging wordt nu deze week cq. vandaag herhaald, door de Wall Street Journal, TechCrunch en de alom bekende Ming-Chi Kuo (deze meneer heeft toch best een goed track record opgebouwd in het verleden).
Deze laatste man, Kuo, verwacht 2 tot 4 miljoen direct beschikbare oled iPhones zodra de pre orders starten.
Das uiteraard peanuts voor Apple, die zullen denk ik en luttele seconden besteld zijn door klanten
De daadwerkelijke release van de nieuwe oled iPhone zal later zijn dan de release van de iPhone 7S en 7S Plus.
En wat ook al een tijdje rondging, het produceren van oled schermpjes voor de nieuwe iPhone schijnt ook achterstand te hebben, daar Apple eerst heel graag de TouchID in het scherm verwerkt wilde hebben, dit alsmaar niet lukte en dus daar door deadlines in het verdere productie/ontwikkelings proces misliep.
Vooral dit laatste is toch wel betrouwbaar te noemen als reden van de mogelijke vertraging(en) als ook uiteraard het tekort van oled schermen voor de iPhone die er sowieso al was.
Apple had sowieso eerder dit jaar een order uitstaan van 92 miljoen oled schermen voor de nieuwe iPhone bij Samsung Displays.
Zo besef je gelijk wat voor een helse operatie het is, de ontwikkeling en deadlines van een nieuwe smartphone.
Denk als je niet bestelt, zodra de pe orders (indien ook hier in NL) starten, je echt kijkt naar levertijden (voor de oled iPhone) van ergens november/december (leuk Kerst cadeautje dus
)
Andere mogelijkheid zou natuurlijk ook zijn dat ze de pre orders voor de oled iPhone gewoon opschuiven naar medio Oktober.
Nu weet ik dat dit soort geruchten (productie problemen) werkelijk ELK jaar weer opduiken (marketing 101 at work! ), maar dit is de 1ste keer ever dat Apple met oled iPhones komt , dus in mijn ogen klinkt dit allemaal wel écht aannemelijk deze keer.
Volgende week dinsdagavond zullen we het dan e i n d e l i j k weten!
Alhoewel ik nu wel heel sterk het idee heb, dat door de zware productie problemen wij in Nederland niet bij de 1ste wave landen zullen zitten.
edit: m'n 1ste post waarin ik niet zeur over de prijs van de nieuwe oled iPhone is een feit! iemand een stuk taart?
Deze laatste man, Kuo, verwacht 2 tot 4 miljoen direct beschikbare oled iPhones zodra de pre orders starten.
Das uiteraard peanuts voor Apple, die zullen denk ik en luttele seconden besteld zijn door klanten
De daadwerkelijke release van de nieuwe oled iPhone zal later zijn dan de release van de iPhone 7S en 7S Plus.
En wat ook al een tijdje rondging, het produceren van oled schermpjes voor de nieuwe iPhone schijnt ook achterstand te hebben, daar Apple eerst heel graag de TouchID in het scherm verwerkt wilde hebben, dit alsmaar niet lukte en dus daar door deadlines in het verdere productie/ontwikkelings proces misliep.
Vooral dit laatste is toch wel betrouwbaar te noemen als reden van de mogelijke vertraging(en) als ook uiteraard het tekort van oled schermen voor de iPhone die er sowieso al was.
Apple had sowieso eerder dit jaar een order uitstaan van 92 miljoen oled schermen voor de nieuwe iPhone bij Samsung Displays.
Zo besef je gelijk wat voor een helse operatie het is, de ontwikkeling en deadlines van een nieuwe smartphone.
Denk als je niet bestelt, zodra de pe orders (indien ook hier in NL) starten, je echt kijkt naar levertijden (voor de oled iPhone) van ergens november/december (leuk Kerst cadeautje dus
Andere mogelijkheid zou natuurlijk ook zijn dat ze de pre orders voor de oled iPhone gewoon opschuiven naar medio Oktober.
Nu weet ik dat dit soort geruchten (productie problemen) werkelijk ELK jaar weer opduiken (marketing 101 at work! ), maar dit is de 1ste keer ever dat Apple met oled iPhones komt , dus in mijn ogen klinkt dit allemaal wel écht aannemelijk deze keer.
Alhoewel ik nu wel heel sterk het idee heb, dat door de zware productie problemen wij in Nederland niet bij de 1ste wave landen zullen zitten.

edit: m'n 1ste post waarin ik niet zeur over de prijs van de nieuwe oled iPhone is een feit! iemand een stuk taart?
[ Voor 39% gewijzigd door _Bailey_ op 08-09-2017 03:31 ]
Ben echt benieuwd! Feit is wel dat ik niet vooruit ga betalen en dan pas over 2 maanden mijn iPhone ontvang.Geert1976 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 02:46:
wat al enige tijd de rondte ging wordt nu deze week cq. vandaag herhaald, door de Wall Street Journal, TechCrunch en de alom bekende Ming-Chi Kuo (deze meneer heeft toch best een goed track record opgebouwd in het verleden).
Denk als je niet bestelt, zodra de pe orders (indien ook hier in NL) starten, je echt kijkt naar levertijden (voor de oled iPhone) van ergens november/december (leuk Kerst cadeautje dus)
Alhoewel ik nu wel heel sterk het idee heb, dat door de zware productie problemen wij in Nederland niet bij de 1ste wave landen zullen zitten.![]()
![]()
edit: m'n 1ste post waarin ik niet zeur over de prijs van de nieuwe oled iPhone is een feit! iemand een stuk taart?![]()
![]()
Taart? Kom maar op! Deze mag je opsturen naar......
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Nee niet doen hoor. Straks gaan ze failliet in de tussentijdpdavie2311 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:11:
Ben echt benieuwd! Feit is wel dat ik niet vooruit ga betalen en dan pas over 2 maanden mijn iPhone ontvang.
(je betaald pas bij verzending)
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 08-09-2017 10:18 ]
Nou dat zou ik ook niet doen. Het is me al vaker overkomen dat ik hem ondertussen wel ergens op voorraad zag en ergens anders heb gehaaldpdavie2311 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:11:
[...]
Ben echt benieuwd! Feit is wel dat ik niet vooruit ga betalen en dan pas over 2 maanden mijn iPhone ontvang.
Taart? Kom maar op! Deze mag je opsturen naar......
Als er vertraging is komt mij dat persoonlijk goed uit, kan ik nog even sparen
Verwijderd
Maar dit is TweakersVerwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:13:
[...]
Het is vermoeiend en elke keer hetzelfde slappe gezwets. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, redenen en smaak, wat is daar nu moeilijk aan te snappen en te respecteren?
Dat heeft er echt wel niets mee te zien. Het gaat over een doordachte keuze maken en afwegen, ik geniet ten volle van Apple producten en heb ze al heel lang. Maar ik kan met vol vertrouwen zeggen dat ze duur zijn tegenover de concurrentie en soms zelfs te duur. Dit tegenover de features die zij aanbieden of de hardware.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:13:
[...]
Het is vermoeiend en elke keer hetzelfde slappe gezwets. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, redenen en smaak, wat is daar nu moeilijk aan te snappen en te respecteren?
Dat gezegd zijnde heb ik zelf ook een 2017 Macbook Pro en een iPhone 7 Plus, terwijl beide Dell een betere ultrabook heeft qua specs en Samsung hetzelfde. Het gaat natuurlijk ook om gevoel en dat telt door. Ik voel me beter in het Apple ecosysteem omdat ik er al op berekend ben.
Dat weerhoud mij volledig niet om toch kritisch te zien tegenover wat Apple op de markt gooit en tegen welke prijs, men moet zomaar nooit iets accepteren omdat het dat is. Kritisch blijven is het fundamenteel recht van een consument.
Anders kan je best de reviews van die producten van de website laten en een artikel schrijven over hoe iedereen die het geld spendeert met zijn product tevreden zal zijn omdat hij het er wou aan geven.
Ook dat gezegd zijnde ben ik zeer benieuwd naar de keynote en niet alleen voor een nieuwe iPhone.
[ Voor 11% gewijzigd door Lyca op 08-09-2017 11:46 ]
Mja, er zit wel een grens aan.
We weten de prijs van de nieuwe iPhone natuurlijk nog niet zeker.
Heb 256GB nodig (128 ook goed, maar die komt ws niet), dus als die echt +/- 1149,- kost komen ze voor mij wel dicht in de buurt van "mweh, jaartje overslaan misschien). Verkoop een 64GB iPhone 6 voor 350, dus dat zou dan vanaf nu elk jaar 800 euro bijleggen worden, op zich wel wat veel voor wat je ervoor terugkrijgt (t.o.v. de 7 die ik nu heb).
2G, 3GS, 4S, 5, 5S, 6, 6S en 7 gehad, dus redelijk trouwe upgrader wat dat betreft, tot nu toe
We weten de prijs van de nieuwe iPhone natuurlijk nog niet zeker.
Heb 256GB nodig (128 ook goed, maar die komt ws niet), dus als die echt +/- 1149,- kost komen ze voor mij wel dicht in de buurt van "mweh, jaartje overslaan misschien). Verkoop een 64GB iPhone 6 voor 350, dus dat zou dan vanaf nu elk jaar 800 euro bijleggen worden, op zich wel wat veel voor wat je ervoor terugkrijgt (t.o.v. de 7 die ik nu heb).
2G, 3GS, 4S, 5, 5S, 6, 6S en 7 gehad, dus redelijk trouwe upgrader wat dat betreft, tot nu toe
Verwijderd
Dat dusLyca schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:42:
[...]
Dat heeft er echt wel niets mee te zien. Het gaat over een doordachte keuze maken en afwegen, ik geniet ten volle van Apple producten en heb ze al heel lang. Maar ik kan met vol vertrouwen zeggen dat ze duur zijn tegenover de concurrentie en soms zelfs te duur. Dit tegenover de features die zij aanbieden of de hardware.
Dat gezegd zijnde heb ik zelf ook een 2017 Macbook Pro en een iPhone 7 Plus, terwijl beide Dell een betere ultrabook heeft qua specs en Samsung hetzelfde. Het gaat natuurlijk ook om gevoel en dat telt door. Ik voel me beter in het Apple ecosysteem omdat ik er al op berekend ben.
Dat weerhoud mij volledig niet om toch kritisch te zien tegenover wat Apple op de markt gooit en tegen welke prijs, men moet zomaar nooit iets accepteren omdat het dat is. Kritisch blijven is het fundamenteel recht van een consument.
Anders kan je best de reviews van die producten van de website laten en een artikel schrijven over hoe iedereen die het geld spendeert met zijn product tevreden zal zijn omdat hij het er wou aan geven.
Ook dat gezegd zijnde ben ik zeer benieuwd naar de keynote en niet alleen voor een nieuwe iPhone.
Maar tegelijkertijd, als ik er even heel nuchter naar kijk, betaal ik voor een tweedehands Macbook minimaal 900 euro, en dan heb ik bepaald geen indrukwekkende specs. Terwijl ik voor de helft van dat geld tweedehands een Dell Latitude haal die fully loaded is met een recente i7, 250GB SSD, FHD scherm, zeer goede bouwkwaliteit, ( ik heb er ooit eens een in de auto gehad terwijl ik met 80KM/H tegen een boom aan reed; toen ik hem opstartte in het ziekenhuis ging 'ie direcht verder waar hij gebleven was en had mijn telefoon geen krasje) een watervast erg fijn toetsenbord en 16GB RAM. Dan kan ik dat nog makkelijk uitbreiden, een tweede batterij halen, enzovoorts. En als ik echt heel moeilijk wil gaan doen kan ik er nog een hackintosh van maken.
Dan wat telefoon betreft, voor dik 100 euro heb ik een telefoon met een even goed scherm als een iPhone, een snelle vingerafdrukscanner, metalen build, goede softwareondersteuning, dikke accu, alles erop en eraan. Een iPhone is al snel vijf keer duurder.
Dat is allemaal niet mogelijk met Apple. Dus voor de prijs waarvoor ik een beetje Apple Watch haal, kan ik een dikke toekomstbestendige laptop en een behoorlijk goede telefoon halen. Dan wordt het voor mij persoonlijk erg lastig om me in te kopen in het Apple ecosysteem. En dat is op Tweakers juist erg interessant!
Overigens heb ik zelf een iPhone 3g, 3gs, 4, 4s, 5 en 5s gehad, dus het is niet alsof ik het per se haat
En zeker eerder was het zo dat iPhones gewoon de concurrentie mijlenver vooruit was. Maar dat is al lang niet meer zo, dus dan verschuiven de verhoudingen nogal.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 12:14 ]
Ik snap niet helemaal wat het zijn van een gebruiksvoorwerp er mee te maken heeft eigenlijk. Er zijn toch zat gebruiksvoorwerpen die een veelvoud van €1000 kosten?Delerium schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:07:
Ik ben apple-fan en geinteresseerd in de laatste technologie vanwege de camerafunctionaliteit (enhet besef dat ik veel met de foon doe).
Nou idd echt super interessant hoorVerwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:07:
Dan wordt het voor mij persoonlijk erg lastig om me in te kopen in het Apple ecosysteem. En dat is op Tweakers juist erg interessant!

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 08-09-2017 12:23 ]
Verwijderd
Ja, alleen qua materiaal kost een auto net even wat meer dan een telefoonDonstil schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:21:
[...]
Ik snap niet helemaal wat het zijn van een gebruiksvoorwerp er mee te maken heeft eigenlijk. Er zijn toch zat gebruiksvoorwerpen die een veelvoud van €1000 kosten?
Wat 'ie probeert te zeggen is dat het geen kunstwerk is. Het is iets wat je dagelijks met je meedraagt, wat tegen een stootje moet kunnen en een aantal jaar mee moet gaan. Als het dan een ding van duizend euro is wordt je wat banger voor schade en staat dat dus het zijn van een gebruiksvoorwerp in de weg.
Je hoeft niet te reageren, of zelfs maar in dit topic aanwezig te zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 12:28 ]
Als het je vooral om de camerafunctionaliteit gaat kan je d'r net zo goed een 1" compact bij kopen.
Bedoel, ik vind het ook leuk dat er een 2x zoom op de nieuwe zit, maar...
Qua vergelijking met een iPhone zit ik dan meer met: bizar, daar koop je ook een MacBook voor
Of een iPad Pro, of een 55+ FHD-TV....
Dus eigenlijk moet je d'r gewoon niet te lang over nadenken
Bedoel, ik vind het ook leuk dat er een 2x zoom op de nieuwe zit, maar...
Qua vergelijking met een iPhone zit ik dan meer met: bizar, daar koop je ook een MacBook voor
[ Voor 36% gewijzigd door matthijst op 08-09-2017 12:29 ]
Nou jij zegt dat het interessant is voor Tweakers. Daar hoor ik ook bij dus vandaar dat ik even mijn mening geef.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:25:
Je hoeft niet te reageren, of zelfs maar in dit topic aanwezig te zijnIs geheel vrijwillig, en zo ook geldt dat voor mij. Als de modjes het offtopic vinden verwijderen ze het wel. En ik zou zeggen dat een prijs/kwaliteit-verhouding-vergelijking tussen de iPhone en zijn concurrenten prima ontopic is.
Waarom probeert hij te zeggen dat het geen kunstwerk is? Dat maak ik er niet uit op hoor er staat duidelijk Gebruiksvoorwerp.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:25:
Wat 'ie probeert te zeggen is dat het geen kunstwerk is. Het is iets wat je dagelijks met je meedraagt, wat tegen een stootje moet kunnen en een aantal jaar mee moet gaan. Als het dan een ding van duizend euro is wordt je wat banger voor schade en staat dat dus het zijn van een gebruiksvoorwerp in de weg
Dit topic gaat over de keynote hè. Niet over de iPhone en zijn concurrenten, daarmee is iPhone dus wel ontopic maar zijn concurrenten niet.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:25:
En ik zou zeggen dat een prijs/kwaliteit-verhouding-vergelijking tussen de iPhone en zijn concurrenten prima ontopic is.
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 08-09-2017 12:39 ]
Vroeger was er een quote bij Rolls Roycematthijst schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:25:
Misschien moeten we die vernieuwen naarif you have to ask the price you can't afford it
if you have to tink about it to long you can't afford it
Neu, kunnen is het probleem niet. Willen wordt steeds lastiger.
Heb de tv, de iPad pro en de andere zooi al. Maar qua prijs blijft het bizar voor een telefoonupgrade.
Beetje bellen, appen, mailen, muziek luisteren, maar dan op een iets groter scherm. 800 euro
Hij zal er wel weer komen denk ik, maar toch...
Heb de tv, de iPad pro en de andere zooi al. Maar qua prijs blijft het bizar voor een telefoonupgrade.
Beetje bellen, appen, mailen, muziek luisteren, maar dan op een iets groter scherm. 800 euro
Hij zal er wel weer komen denk ik, maar toch...
[ Voor 77% gewijzigd door matthijst op 08-09-2017 12:47 ]
Graag weer ontopic over de aankomende keynote. De discussie over iOS vs. Android en allerhande vergelijking die erbij getrokken worden zijn daarvoor niet relevant.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
er is in diverse leaks/rumours al gesproken over FaceID (de werking ervan), het oled scherm uiteraard, de afmeting en wireless charging.
Maar ben zelf nog niets tegengekomen over de nieuwe camera('s) in de nieuwe oled iPhone.
Iemand daar wat meer info over?
Benieuwd of het gewoon een spec bump wordt tov de 7 Plus of gaan we iets compleet nieuws zien in de nieuwe iPhone
Maar ben zelf nog niets tegengekomen over de nieuwe camera('s) in de nieuwe oled iPhone.
Benieuwd of het gewoon een spec bump wordt tov de 7 Plus of gaan we iets compleet nieuws zien in de nieuwe iPhone
Ik ben ook benieuwd naar die functie, op Samsung is die allesbehalve secure gebleken. Mensen die hun telefoon konden unlocken met een foto op een andere telefoon. En zelfs facebook foto's.
Het is wel geweten dat Apple langs 1 kant features overneemt die al op de markt zijn, maar vaak zijn er verschillen. Ik hoop dat ze bij Apple de kopjes hebben fris gehouden om goed te denken over die feature.
Ik geloof natuurlijk nog niet dat ze die flaws gaan mee overnemen.
Het is wel geweten dat Apple langs 1 kant features overneemt die al op de markt zijn, maar vaak zijn er verschillen. Ik hoop dat ze bij Apple de kopjes hebben fris gehouden om goed te denken over die feature.
Hoef je je geen zorgen over te maken. De gezichtsherkenning van de iPhone 8 is 3D. Dus dat gaat niet werken met een foto. Al vraag ik me af of je misschien de foto van iemand over het hoofd van een dummy kan printen, wellicht werkt dat dan weer wel. Maargoed, voor mij is dat voldoende secure. Als je echt top secret dingen met je telefoon doet (wat in mijn geval niet zo is), dan moet je gewoon een passcode gebruiken. Anders volstaat 3D gezichtsherkenning.Lyca schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:39:
Ik ben ook benieuwd naar die functie, op Samsung is die allesbehalve secure gebleken. Mensen die hun telefoon konden unlocken met een foto op een andere telefoon. En zelfs facebook foto's.
De verwachting is dat de tweede lens in de iPhone 8 nu ook over optical image stabilization gaat beschikken, in tegenstelling tot de iPhone 7 Plus. Bij laatstgenoemde heeft de telelens geen OIS en de gewone lens wel.Geert1976 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:51:
er is in diverse leaks/rumours al gesproken over FaceID (de werking ervan), het oled scherm uiteraard, de afmeting en wireless charging.
NOSIG
thanks!_Christiaan_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:41:
De verwachting is dat de tweede lens in de iPhone 8 nu ook over optical image stabilization gaat beschikken, in tegenstelling tot de iPhone 7 Plus. Bij laatstgenoemde heeft de telelens geen OIS en de gewone lens wel.
Zeer benieuwd hoe ie gaat presteren in low light situaties. Zeker nu met de kortere dagen (met licht) in NL op komst
Hoef je je ook geen zorgen over te maken, aangezien hij met infrarood werktGeert1976 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:10:
[...]
thanks!
Zeer benieuwd hoe ie gaat presteren in low light situaties. Zeker nu met de kortere dagen (met licht) in NL op komst
Ik ben wel benieuwd hoe het werkt als een deel van je gezicht bedekt is. Denk aan als je in bed ligt, als je een hoed op hebt, als je een baard hebt, etc. Maar Apple kennende zal het wel heel netjes uitgewerkt zijn. Volgens de geruchten werkt het ook als hij plat op tafel ligt, dus je hoeft er niet recht in te kijken.
NOSIG
Dat FaceID is nog wel een twijfel gevalletje voor mij hoor. Ik heb doorgaans een baard maar die wil er wel eens volledig af gaan in de morgen. Ik heb dan geen zin om elke keer mijn telefoon opnieuw te moeten configureren. Toch wordt dit hem waarschijnlijk wel ivm de techniek enz._Christiaan_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:51:
[...]
Hoef je je ook geen zorgen over te maken, aangezien hij met infrarood werkt
Ik ben wel benieuwd hoe het werkt als een deel van je gezicht bedekt is. Denk aan als je in bed ligt, als je een hoed op hebt, als je een baard hebt, etc. Maar Apple kennende zal het wel heel netjes uitgewerkt zijn. Volgens de geruchten werkt het ook als hij plat op tafel ligt, dus je hoeft er niet recht in te kijken.
Verder zou het wel fijn zijn als hij nergens meer om een wachtwoord vraagt als hij je ziet. Dus ook niet even kort je vinger op de sensor. Gewoon gelijk inloggen/kopen/enz.
Edit: Wat je ook nog wel eens leest is het gerucht dat Video's op pauze gaan als je even niet "kijkt". Dat lijkt mij dan weer echt vreselijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 08-09-2017 16:15 ]
FaceID gaat waarschijnlijk gebruik maken van een infrarood 'raster' met punten. Op basis van een x aantal punten maakt hij dan een 'FaceID'. Net zoals bij TouchID wordt dus niet je gezicht opgeslagen, maar alleen een soort van hash op basis vd scan. Daarnaast zul je waarschijnlijk ook meerdere scans op kunnen slaan en zou bv een bril, of baard niet uit moeten maken omdat andere punten dan wel overeenkomen.
Allemaal geruchten, maar klinkt wel des Apple's
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Het zal eerst wel "traag" werken.
En dan in de 8S een v2 versie die reageert zoals je verwacht, zoals met TouchId
En dan in de 8S een v2 versie die reageert zoals je verwacht, zoals met TouchId
Mwaa ze werken nu al jaren aan deze techniek, eerst in de startup Realface die is opgericht in 2014 en die is overgenomen door Apple in februari dit jaar:
Zoals eerder hierboven gezegd wordt de afstand gemeten tot verschillende punten op je gezicht door een infrarood laser en geholpen door artificial intelligence (dat verklaart ms de dedicated AI chip in de iPhone 8?).
Enige wat me wel zorgen baart, is dat Apple het bedrijf pas 7 maanden geleden heeft overgenomen. Hopelijk voldoende om de laatste onvolkomenheden weg te werken. Ik verwacht dat er nog wel veel optimalisatie uitgerold zal worden d.m.v. software updates.
Bron: https://9to5mac.com/2017/...cognition-sensor-feature/While RealFace’s website is currently offline, something that usually happens after a company is acquired by Apple, promotional material from the company can still be found. The company claims that its facial recognition software integrates artificial intelligence to give the most accurate and “frictionless” face recognition possible.
Zoals eerder hierboven gezegd wordt de afstand gemeten tot verschillende punten op je gezicht door een infrarood laser en geholpen door artificial intelligence (dat verklaart ms de dedicated AI chip in de iPhone 8?).
Enige wat me wel zorgen baart, is dat Apple het bedrijf pas 7 maanden geleden heeft overgenomen. Hopelijk voldoende om de laatste onvolkomenheden weg te werken. Ik verwacht dat er nog wel veel optimalisatie uitgerold zal worden d.m.v. software updates.
[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 08-09-2017 17:10 ]
NOSIG
mooie technieken en eenvoudig uitgelegd, thanks...was nog niet echt inhoudelijk op de hoogte hoe dit mogelijk zou werken.RobbieB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:20:
FaceID gaat waarschijnlijk gebruik maken van een infrarood 'raster' met punten. Op basis van een x aantal punten maakt hij dan een 'FaceID'. Net zoals bij TouchID wordt dus niet je gezicht opgeslagen, maar alleen een soort van hash op basis vd scan. Daarnaast zul je waarschijnlijk ook meerdere scans op kunnen slaan en zou bv een bril, of baard niet uit moeten maken omdat andere punten dan wel overeenkomen.
Die presentatie a.s dinsdag waarin oa dit uiteraard uitgebreid ter sprake komt (ik hoor ineens dat stemmetje van Jon Ivy
Haha ja dan dus ff instellen met baard, mer baart en zonnebril, afscheren, zonder zonnebril enz.RobbieB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:20:
Ik moet het allemaal nog zien, infrarood is leuk en handig in het donker maar gaat niet door baarden enz heen.
Maar goed Apple is nou juist her bedrijf wat daar inderdaad net even langer over nadenkt en het niet zomaar de markt op poept.
FaceID is al gemakkelijker als TouchID, maar geef mij maar de optie voor een onderhuidse chip.
[ Voor 15% gewijzigd door Josvdv op 08-09-2017 19:08 ]
Dit. Als Apple het implementeert, dan ga er maar vanuit dat het werkt. De iPhone is het aller-allerbelangrijkste product voor hun. Als ze hier iets instoppen wat maar 'half' werkt dan nekt dit hun.Donstil schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:41:
[...]
Haha ja dan dus ff instellen met baard, mer baart en zonnebril, afscheren, zonder zonnebril enz.
Ik moet het allemaal nog zien, infrarood is leuk en handig in het donker maar gaat niet door baarden enz heen.
Maar goed Apple is nou juist her bedrijf wat daar inderdaad net even langer over nadenkt en het niet zomaar de markt op poept.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Apple heeft gisterenavond laat de GM van iOS 11 'verstuurd (expres gelekt?) ' naar diverse tech sites als 9to5mac en macrumors.
En een aantal, tot vandaag compleet nieuwe dingen, zijn daar naar voren gekomen, namelijk;
- nieuwe wallpapers (lekker boeiend...not
)
- nieuwe Apple Watch met LTE
- animated emoji's ( jaja, daar zijn ze weer
)
- Portrait Lightning met Contour Light, Natural Light, Stage Light, Stage Light Mono, en Studio Light.
- zooitje nieuwe opname mogelijkheden voor de camera met de oled iPhone, waaronder 1080p HD at 240 fps 480 MB with 1080p HD at 240 fps
- TrueTone voor de oled iPhone (nice
)
- revised AirPods (minor update met misschien met een W2 chip?)
- een 3d .gifje waarin je een beetje ziet hoe je ziet hoe je FaceID instelt. Je ziet in dat gifje duidelijk hoe je je gezicht laat scennen vanuit diverse hoeken.
- foto's met de nieuwe statusbalk van de nieuwe oled iPhone
- paar foto's waarin je nog eens die spuuglelijke hap uit de bovenkant van het scherm ziet. (mensen met OCD gaan daar echt heel veel moeite mee krijgen haha)
- en nog een aantal andere (kleine) dingen die naar voren komen n.a.v. de GM van iOS 11
link: https://9to5mac.com/2017/...-gm-d22-iphone-8-details/
dit is toch wel opmerkelijk te noemen, Apple die zelf zo'n GM van iOS 11 verspreid (lekt?) naar de diverse media.
Anyway, heb na dit alles nog meer zin in dinsdag gekregen...wellicht heeft Apple nog meer compleet onbekende dingen uit de hoed te toveren
#hype to the max

edit 1:
Vooral zeer benieuwd naar vooral hoe ze dat gaan doen met die lelijke hap uit de bovenkant van het scherm.
Je kan zeggen wat je wil over die hap, maar let's be real, elke andere smartphone fabrikant die met zo'n hap uit de bovenkant zou komen, zou compleet met de grond gelijk gemaakt worden door het publiek.
Apple krijgt toch van velen een soort van ''free pass'' (= wordt op 1 of andere manier wel goedgepraat) met deze lelijke hap uit scherm.
edit 2:
op Reddit kun je de .ipsw bestanden vinden waar je de GM van iOS 11 kan installeren (wat ik overigens afraad om daadwerkelijk te installeren)
En een aantal, tot vandaag compleet nieuwe dingen, zijn daar naar voren gekomen, namelijk;
- nieuwe wallpapers (lekker boeiend...not
- animated emoji's ( jaja, daar zijn ze weer
- Portrait Lightning met Contour Light, Natural Light, Stage Light, Stage Light Mono, en Studio Light.
- zooitje nieuwe opname mogelijkheden voor de camera met de oled iPhone, waaronder 1080p HD at 240 fps 480 MB with 1080p HD at 240 fps
- TrueTone voor de oled iPhone (nice
- een 3d .gifje waarin je een beetje ziet hoe je ziet hoe je FaceID instelt. Je ziet in dat gifje duidelijk hoe je je gezicht laat scennen vanuit diverse hoeken.
- paar foto's waarin je nog eens die spuuglelijke hap uit de bovenkant van het scherm ziet. (mensen met OCD gaan daar echt heel veel moeite mee krijgen haha)
- en nog een aantal andere (kleine) dingen die naar voren komen n.a.v. de GM van iOS 11
dit is toch wel opmerkelijk te noemen, Apple die zelf zo'n GM van iOS 11 verspreid (lekt?) naar de diverse media.
Anyway, heb na dit alles nog meer zin in dinsdag gekregen...wellicht heeft Apple nog meer compleet onbekende dingen uit de hoed te toveren
#hype to the max
edit 1:
Vooral zeer benieuwd naar vooral hoe ze dat gaan doen met die lelijke hap uit de bovenkant van het scherm.
Je kan zeggen wat je wil over die hap, maar let's be real, elke andere smartphone fabrikant die met zo'n hap uit de bovenkant zou komen, zou compleet met de grond gelijk gemaakt worden door het publiek.
Apple krijgt toch van velen een soort van ''free pass'' (= wordt op 1 of andere manier wel goedgepraat) met deze lelijke hap uit scherm.

edit 2:
op Reddit kun je de .ipsw bestanden vinden waar je de GM van iOS 11 kan installeren (wat ik overigens afraad om daadwerkelijk te installeren)
[ Voor 48% gewijzigd door _Bailey_ op 09-09-2017 08:02 ]
Ik kan de keynote helaas niet vanaf het begin bekijken! Ik haak ergens in rond 1930-2000 misschien. Anders maar gelijk terug kijken als dat mogelijk is? Hier nog wel steeds de twijfel hoor of ik hem bestel, de 8. Mijn 7 is gewoon nog fonkelnieuw, maar dan komt dat irritante gadget mannetje in mij weer naar boven. ;-))
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Vind die hap eruit helemaal niet storend
Kan je de Keynote ook live kijken vanaf een iOS device? Want in de topic start staat alleen maar Mac device. Iemand die het weet?
Ja, kijk m altijd op iPad tijdens tv kijken
Dit is ongekend, eigenlijk ligt bijna alles al op straat. Waarschijnlijk gaan ze nog even flink aan de slag dit weekend om te kijken wat er nog meer te ontdekken valt in de firmware.Geert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 07:10:
Apple heeft gisterenavond laat de GM van iOS 11 'verstuurd (expres gelekt?) ' naar diverse tech sites als 9to5mac en macrumors.
- nieuwe wallpapers (lekker boeiend...not)
- animated emoji's ( jaja, daar zijn ze weer)
- TrueTone voor de oled iPhone (nice![]()
![]()
)
#hype to the max![]()
![]()
edit 1:
edit 2:
Ik lees alleen nergens hoe deze firmware gelekt is?
NOSIG
via een carrier in de VS._Christiaan_ schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:00:
[...]
Dit is ongekend, eigenlijk ligt bijna alles al op straat. Waarschijnlijk gaan ze nog even flink aan de slag dit weekend om te kijken wat er nog meer te ontdekken valt in de firmware.
Ik lees alleen nergens hoe deze firmware gelekt is?
Word FaceID exclusief voor de iphone 8 of is het ook beschikbaar voor de oudere modellen?
Ach wat heet lekken. Uiteindelijk is het Apple zelf geweest die gewoon publieke links aanbiedt en de GM voor iedereen signeert. Het is niet zo dat je op de donkere hoeken van het interwebs moest zijn hiervoor. Ik ben er blij mee dat ik op tijd was. Dan is het dinsdag na de keynote wat minder druk op de servers
Dat weet niemand zeker, maar het is - Apple kennende - aannemelijk dat het alleen voor de iPhone 8 (en heel misschien 7S) is.Josvdv schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:32:
Word FaceID exclusief voor de iphone 8 of is het ook beschikbaar voor de oudere modellen?
Vorig jaar was er ook al een stunt bij Apple zelf. Terwijl Tim Cook nog over cijfers aan het lullen was aan het begin van de keynote, deed het Twitteraccount van Apple alvast de iPhone 7 uit de doeken
[ Voor 7% gewijzigd door swv op 09-09-2017 11:35 ]
Nee idd en je schijnt hem na een paar minuten ook niet meer te zien. Bijna elke reviewer van de Essential phone geeft dit aan.
Laat maar komen! Nu alles oled Phones en zwart front krijgen is de nieuwe koperen kleur bij mij favoriet.
Ja zwarte front is zeker een pré. En dat lijkt het ook te worden. Dan maakt het mij niet meer uit welke kleur de behuizing verder heeftDonstil schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:44:
[...]
Nee idd en je schijnt hem na een paar minuten ook niet meer te zien. Bijna elke reviewer van de Essential phone geeft dit aan.
Laat maar komen! Nu alles oled Phones en zwart front krijgen is de nieuwe koperen kleur bij mij favoriet.

In de leaks uit de GM nu witte oren maar je hebt best kans dat dit per app gaat verschillen. Net zoals dat nu werkt met de statusbar.swv schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:10:
[...]
Ja zwarte front is zeker een pré. En dat lijkt het ook te worden. Dan maakt het mij niet meer uit welke kleur de behuizing verder heeftWel vind ik onderstaande nog steeds de mooiste UI, waarbij die zwarte hap in de UI en pikzwarte oled display wegvalt. Ik hoop echt dat het zo gaat worden. Mij is namelijk nog niet duidelijk of hier ook al meer over bekend is in de leaks??
[afbeelding]
Die homeknop van jou foto gaat er niet zitten trouwens.
Afgaande op alle leaks van afgelopen dagen, kan je er voor 99% zekerheid vanuit gaan dat het er zo uit zal gaan zien:swv schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:10:
[...]
Ja zwarte front is zeker een pré. En dat lijkt het ook te worden. Dan maakt het mij niet meer uit welke kleur de behuizing verder heeftWel vind ik onderstaande nog steeds de mooiste UI, waarbij die zwarte hap in de UI en pikzwarte oled display wegvalt. Ik hoop echt dat het zo gaat worden. Mij is namelijk nog niet duidelijk of hier ook al meer over bekend is in de leaks??
[afbeelding]
Dus geen homeknop, maar die balk onderin waarmee je met veegbewegingen terug kan gaan naar het homescherm of de appswitcher.
Mooi dat de voorkant zwart wordt.
Wit zag er wel heel cheap uit, vond ik, bij dit model.
Wit zag er wel heel cheap uit, vond ik, bij dit model.
Hmm nja heb het er maar mee te doen, wat het ook wordt. In het echt vind ik iPhone’s sowieso mooier dan die renders en leaks. Dus wat je zegt wen je er aan.Donstil schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:16:
[...]
In de leaks uit de GM nu witte oren maar je hebt best kans dat dit per app gaat verschillen. Net zoals dat nu werkt met de statusbar.
Die homeknop van jou foto gaat er niet zitten trouwens.
Die virtuele homeknop had ik nog niet eens gezien. Daar ging het mij ook niet om. Ik ga wel uit van dit ontwerp https://mobile.twitter.co...02978400637345794/photo/1 dan
Edit: damn ik moet sneller reageren. Wat @Peabz21 zegt dus
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 09-09-2017 13:29 ]
Ja dat idd. Statusbar is dan hetzelfde als nu op iOS. Op je homecreen is hij transparant en in andere apps wit of zwart.
Weet iemand misschien hoe snel nieuwe iPhones in de regel te koop zijn bij 3rd party suppliers? Ik heb nog ongeveer €1000 aan bol.com bonnen die ik in 1 keer wil stukslaan op de nieuwe iPhone.
NOSIG
Afgelopen jaren had bol altijd wel een (hele) kleine voorraad. Maar: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4_Christiaan_ schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:37:
Weet iemand misschien hoe snel nieuwe iPhones in de regel te koop zijn bij 3rd party suppliers? Ik heb nog ongeveer €1000 aan bol.com bonnen die ik in 1 keer wil stukslaan op de nieuwe iPhone.
kan ik hier alvast een zilveren (met zwarte voorkant) oled iPhone bestellen?
Lijkt me serieus erg strak (design wise), die kleuren combo.
Zou eerste zilveren iPhone worden, altijd zwarte / SpaceGrey iPhones gehad, ik vond die witte voorkant icm een zilveren achterkant niet mooi.
Zou eerste zilveren iPhone worden, altijd zwarte / SpaceGrey iPhones gehad, ik vond die witte voorkant icm een zilveren achterkant niet mooi.
[ Voor 33% gewijzigd door _Bailey_ op 09-09-2017 15:16 ]
Gaan we nou straks allemaal voor dezelfdeGeert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:13:
kan ik hier alvast een zilveren (met zwarte voorkant) oled iPhone bestellen?Lijkt me serieus erg strak (design wise), die kleuren combo.
Helaas zijn de geruchten over een uitstel voor de Edition toch weer terug.swv schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:38:
[...]
Gaan we nou straks allemaal voor dezelfdeIk denk dat ik tijdens mijn ninja-order beslis welke kleur het wordt. Doorgaans worden minder populaire kleuren sneller geleverd (en minder van gemaakt), dus even kijken hoe het zit met levertijden. Hopelijk heeft Apple er wel een paar miljoen beschikbaar deze maand.
De zwarte zal wel weer het snelst gaan.
Afgelopen jaar waren zowel de gouden als de zilveren tot op release nog te reserveren. Zelfs same day pickup was mogelijk voor verschillende modellen.
Ik wacht even op de prijs maar als het 64/256 gaat worden heb je best kans dat de 256 wat beter leverbaar is.
Ik betwijfel of die komt, maar ik hoop het wel. Alle leaks van de zilveren versie tot nu toe hadden een witte voorkant (wat er imo echt niet uit ziet)Geert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:13:
kan ik hier alvast een zilveren (met zwarte voorkant) oled iPhone bestellen?Lijkt me serieus erg strak (design wise), die kleuren combo.
NOSIG
Alle oled iPhones krijgen een zwarte voorkant!??
https://9to5mac.com/2017/...s-all-colors-black-front/
Hope so!
https://9to5mac.com/2017/...s-all-colors-black-front/
Hope so!
*sarcastische modus aan*Donstil schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:44:
[...]
Samsung heeft geen lelijke hap uit het scherm, innoveert echt ipv dat ze het over emoties hebben en lekt nooit iets, Don 😝
*sarcastische modus uit*
Samsung heeft dan ook alleen horizontaal edge to edge. iPhone doet dat ook verticaal, en dan is het onvermijdelijk. Waar moet je anders de camera e.d. plaatsen?Zonnetje83 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:02:
[...]
*sarcastische modus aan*
Samsung heeft geen lelijke hap uit het scherm, innoveert echt ipv dat ze het over emoties hebben en lekt nooit iets, Don 😝
*sarcastische modus uit*
/edit
Overigens, ik mag hopen dat het ook echt edge to edge is, op alle mockups zie ik nog steeds een stevige zwarte rand en dat doet Samsung een stuk netter.
[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 09-09-2017 18:31 ]
en over (hopelijk ook voor NL) ruim een week begint het flight tracking-gebeuren weer... 
"Waar is mijn iPhone? die van mij nu net vertrokken uit ....."
'' ff flight radar checken''
'' shit, al 2 dagen geen beweging in transport van mijn iPhone!''
'' volgens mij zit mijn iPhone ook op de pallet waar de jouwe zit''
'' shit, had ik maar 256Gb besteld, had ik 'm misschien eerder in huis gehad''
Op het forum van macrumors gaan ze echt compleet mental met dat tracking gebeuren...
altijd weer zeer vermakelijk
Op het forum van macrumors gaan ze echt compleet mental met dat tracking gebeuren...
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 09-09-2017 18:41 ]
Nee, eerst het uitvogelen van batches door ordernummersGeert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:39:
en over (hopelijk ook voor NL) ruim een week begint het flight tracking-gebeuren weer...
haha, shit, die was ik vergeten ja. Die staat ook vaak bovenaan het lijstjeUltraSub schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:42:
[...]
Nee, eerst het uitvogelen van batches door ordernummers
Nee hoor. Volgende week vrijdag is hij (met een beetje geluk) pas te bestellen. Uitlevering is dan pas over twee weken. Al moet Nederland dan wel bij de eerste batch zitten...Geert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:39:
dat bedoelde ik, vrijdag 15 sept bestellen, bezorging 22 sept. En dan dus die week tussen die 2 data helemaal mental gaanRivanov schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:46:
[...]
Nee hoor. Volgende week vrijdag is hij (met een beetje geluk) pas te bestellen. Uitlevering is dan pas over twee weken. Al moet Nederland dan wel bij de eerste batch zitten...
(maar voor NL denk ik bestellen 29 sept en bezorging 6 oktober met de oled iPhone in zeer beperkte stock uiteraard)
Zou wel lame zijn, als ze opeens NL weer uit de eerste batch trappen.
Hopelijk dan reserveren voor afhalen in DE, maar krijg je ws weer dat DE telefoonnummergezeik.
Hopelijk dan reserveren voor afhalen in DE, maar krijg je ws weer dat DE telefoonnummergezeik.
no worries, ben al bezig met regelen van een Tweakers Touringcar richting onze Oosterburen. Kunnen max 40 nerds in. Er is nog plek voor 39.matthijst schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:36:
Inschrijven bij mij.
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 09-09-2017 19:39 ]
Zit nu op een 7+, ben echt benieuwd of het innoverend genoeg is om te upgrade.
Zat ookal in V&A te spieken om te kijken wat een tweedehands 7+ 128gb zou moeten opleveren. Rond de 700 moet lukken (hij is helemaal gaaf en met originele hoes en doos). Ik verwacht dan dat ik 400+ bij moet betalen voor een nieuwe, auw?
Overigens ga ik dit jaar niet weer via Vodafone bestellen, wat een fiasco was dat de vorige keer zeg...
Zat ookal in V&A te spieken om te kijken wat een tweedehands 7+ 128gb zou moeten opleveren. Rond de 700 moet lukken (hij is helemaal gaaf en met originele hoes en doos). Ik verwacht dan dat ik 400+ bij moet betalen voor een nieuwe, auw?
Overigens ga ik dit jaar niet weer via Vodafone bestellen, wat een fiasco was dat de vorige keer zeg...
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Houd het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Houd het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.