[Keynote] 'Let's meet at our place' 12 september 2017 19:00 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste
Acties:
  • 51.440 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Gesealde nieuw in doos kost 759, klokhuisje, uit Arnhem.
Maar volgens mij is die taxatiepraat ongewenst op Tweakers :)

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 09-09-2017 20:38 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:29

swv

Geert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:38:
[...]

no worries, ben al bezig met regelen van een Tweakers Touringcar richting onze Oosterburen. Kunnen max 40 nerds in. Er is nog plek voor 39.

Inschrijven bij mij. :*)
Misschien staat de Tweakers Express nog ergens op een rangeerterrein? Die heeft al een ritje naar Duitsland achter de rug twee weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
ik heb er zin in, het enige wat ik jammer vind is dat er al zoveel is gelekt. Ik ben benieuwd of ze nog met echt hele nieuwe dingen komen dit jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:02:
[...]

*sarcastische modus aan*
Samsung heeft geen lelijke hap uit het scherm, innoveert echt ipv dat ze het over emoties hebben en lekt nooit iets, Don 😝
*sarcastische modus uit*
Geen full screen scherm hè dus dan hoeft er ook geen hap uit :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Kecin schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:33:
Zit nu op een 7+, ben echt benieuwd of het innoverend genoeg is om te upgrade.
Zat ookal in V&A te spieken om te kijken wat een tweedehands 7+ 128gb zou moeten opleveren. Rond de 700 moet lukken (hij is helemaal gaaf en met originele hoes en doos). Ik verwacht dan dat ik 400+ bij moet betalen voor een nieuwe, auw?

Overigens ga ik dit jaar niet weer via Vodafone bestellen, wat een fiasco was dat de vorige keer zeg...
Was ik bijna vergeten, eerste keer dat een iPhone had besteld. Het vervelende was eigenlijk dat de datum iedere keer verzet werdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Met zwart front:
Afbeeldingslocatie: https://forums.macrumors.com/attachments/716616

Afbeeldingslocatie: https://forums.macrumors.com/attachments/716617

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:46:
[...]

Nee hoor. Volgende week vrijdag is hij (met een beetje geluk) pas te bestellen. Uitlevering is dan pas over twee weken. Al moet Nederland dan wel bij de eerste batch zitten...
Wat hij bedoelt is de verzending. Die begint in Amerika vaak de dag na de reservering al om een week na reserveren te worden afgeleverd.
matthijst schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:36:
Zou wel lame zijn, als ze opeens NL weer uit de eerste batch trappen.
Hopelijk dan reserveren voor afhalen in DE, maar krijg je ws weer dat DE telefoonnummergezeik.
Wanneer hadden ze dat? Ging bij de 6s wel een gerucht over maar ik heb toen gewoon zonder kunnen reserveren.

Was het bij de 7 wel echt nodig? Dacht het niet namelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 09-09-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Oh dacht bij 6S maar weet ook niet meer zeker, misschien dat t bij gerucht bleef.
Heb 7 bij Apple online gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Klopt niet helemaal want het is totaal afhankelijk van je betaalmethode en betaalpartij, iets wat ook nadrukkelijk in de voorwaarden van Apple staat. In de praktijk: wie via bankrekening betaald doet een vooruitbetaling (betaald dus op moment van betalen en niet bij verzending) en wie een creditcard gebruikt betaald bij verzending. Heeft te maken met de mogelijkheden van de betaalsystemen.

Als je gaat bestellen houdt er dan wel rekening mee dat je dit het beste bij Apple kunt doen en er ook meteen bij moet zijn. De pre-orders zijn snel uitverkocht en de niet-Apple winkels staan onderaan de lijst wat bevoorrading betreft (ondanks dat ze je anders willen doen geloven). We hebben waarschijnlijk 3 modellen ipv 2 maar het zal ongetwijfeld erg hard gaan met de verkoop. Al helemaal als die iPhone 8/X de geruchten waar maakt.
alwaysleft schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:37:
Kan je de Keynote ook live kijken vanaf een iOS device? Want in de topic start staat alleen maar Mac device. Iemand die het weet?
Dat is iets wat je op de dag zelf of net een dag ervoor even in de gaten moet houden. Vaak wordt er dan een link naar de live stream aangekondigd die je dan in Safari op een Mac of iOS device kunt bekijken. Op de Apple TV gaat het via een app die er nu al op staat. Uiteraard kun je ook live meelezen met diverse websites die een live report doen. Dan moet je het doen met tekst en een paar foto's.

@_Christiaan_ die grijze ziet er wel sjiek uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Jep, wordt voor mij de zilvergrijze als dit em wordt :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:57:
Oh dacht bij 6S maar weet ook niet meer zeker, misschien dat t bij gerucht bleef.
Heb 7 bij Apple online gehaald.
Ja die geruchten gaan elke release weer idd. Tot nu toe is het daar bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ppl schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:08:
[...]

Klopt niet helemaal want het is totaal afhankelijk van je betaalmethode en betaalpartij, iets wat ook nadrukkelijk in de voorwaarden van Apple staat. In de praktijk: wie via bankrekening betaald doet een vooruitbetaling (betaald dus op moment van betalen en niet bij verzending) en wie een creditcard gebruikt betaald bij verzending. Heeft te maken met de mogelijkheden van de betaalsystemen.
Ja dat klopt idd. Dit soort releases altijd met CC betalen. Is ook altijd eerder verwerkt.

Elk jaar zijn er weer mensen met een eerdere bestelling en iDeal die in latere batches terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

:9~

Wordt nog moeilijk kiezen als dit het resultaat wordt. Bij gebrek aan matzwart sla ik zwart sowieso helemaal over denk ik. Nu neig ik naar zilver, maar kan morgen weer anders zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:28:

Wanneer hadden ze dat? Ging bij de 6s wel een gerucht over maar ik heb toen gewoon zonder kunnen reserveren.

Was het bij de 7 wel echt nodig? Dacht het niet namelijk.
Nou kan ik je vertellen dat je vorig jaar bij de reservering van de iPhone 7 in een Duitse Apple store je idd een Duits 06-nummer nodig had. Ik zat vorig jaar om 9 uur klaar om te reserveren bij de Apple store in Oberhausen en moest dus een Duits mobiel nummer invoeren zodat ik een verificatie sms kreeg met een code die ik bij het afronden van de bestelling moest invoeren, had hem daarom maar bij de Apple store in Haarlem gereserveerd. Bij de 6s was dit het jaar daarvoor weer niet het geval. Misschien voor alle zekerheid maar even een prepay kaartje van T-Mobile DE halen. Kan dit jaar weer anders zijn hoor maar zou wel irritant zijn als Nederland niet bij de eerste wave zit dit jaar en je in Duitsland een Duits mobiel nummer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
toch voelt dat FaceID (net het filmpje gezien hoe de set up hier van werkt, wel erg gaaf btw) als een soort van oplossing voor van een probleem dat niet bestond
(ja, I know...ze kregen TouchID niet in het nieuwe oled scherm verwerkt. Dus dan snelheid en eenvoud van unlocken ten koste van het nieuwe FaceID en het oled scherm)

Ik haal mijn iPhone (7) uit m'n broekzak en heb 'm al lang unlocked voordat ie bij mijn gezicht is.
Lijkt me vrijwel onmogelijk dat FaceID sneller is dan het huidige TouchID.
Oke, wel als je in de winter handschoenen aan hebt of met natte vingers, dan wel ;)

Ik ben absoluut voor nieuwe technieken, maar dit gaat never nooit niet de eenvoud en snelheid van het unlocken van je iPhone verbeteren.
Futuristisch, dát zeker! Apple's FaceID is qua techniek lichtjaren voor op concurenten.

Anyway, Apple komt ook gewoon met een nieuwe iPhone waar TouchID nog gewoon aanwezig is, en je dus nog steeds supersnel je telefoon mee kan unlocken.
Keuzes = goed!

my 2 cts op de vroege zondagmorgen :z :z

[ Voor 59% gewijzigd door _Bailey_ op 10-09-2017 06:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:09
Knap dat je dat nu al zo stellig kunt beweren, zonder de techniek gezien te hebben. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 05:34:

Ik ben absoluut voor nieuwe technieken, maar dit gaat never nooit niet de eenvoud en snelheid van het unlocken van je iPhone verbeteren.
Futuristisch, dát zeker! Apple's FaceID is qua techniek lichtjaren voor op concurenten.

Anyway, Apple komt ook gewoon met een nieuwe iPhone waar TouchID nog gewoon aanwezig is, en je dus nog steeds supersnel je telefoon mee kan unlocken.
Keuzes = goed!

my 2 cts op de vroege zondagmorgen :z :z
Precies dat. Ik kan me niet voorstellen dat unlocken met Face ID sneller zou moeten gaan dan met een TouchID van een 7 of 7+, ik bedoel dat is echt een fractie van een seconde.

IK ben ook voorstander van nieuwe technieken, maar dit soort techniek is voor mij meer een gimmick met kijk eens wat we kunnen en niet een functioneel betere techniek.

Of dat het wel werkt en niet te foppen is moet natuurlijk blijken.

Qua performance zullen we wel weer nummertjes en percentages gaan horen dat hij 1600% sneller is dan de eerste iPhone en wel 40% snellere graphics engine heeft dan de 7.

Ben ook wel benieuwd hoeveel memory er in gestopt gaat worden. En dan de pricing. Ik bedoel ze gaan een 8 en een 8+ aankondigen waarschijnlijk in 3 of 4 kleuren met 32GB, 128GB en 256GB en dan nog 2 kleuren misschien 3 die alleen in 128GB en 256GB zijn. Prijsgewijs zou ik dan denken

iPhone 8 32GB 799
iPhone 8 128GB 899
iPhone 8 256GB 999

iPhone 8+ 32GB 929
iPhone 8+ 128GB 1049
iPhone 8+ 256GB 1149

Ik bedoel dan hebben we gewoon de normale prijsverhoging meegenomen en tja het is wel de opvolger van de 7 he.

De iPhone X denk ik dat er alleen 2 varianten van komen van 256GB en 512GB

En gezien dat toch weer net een stapje luxer is zeg maar voor de Elite denk ik aan,

iPhone X 256GB 1249
iPhone X 512GB 1399

maar qua extra functies is het dan FaceID en een Oled scherm en misschien wireless charging (wat een eeuw duurt) wat hij meer zou bieden dan de 8, ik neem aan dat ze geen customized SOC er in duwen om ook qua specs beter uit de verf te komen tov de 8

Het zou me niets verbazen en nogmaals Apple hanteert gezonde marges en bestaat alleen om winst te maken wat ze van mij prima mogen doen, maar de iPhone X schaar ik nu onder het kopje Apple Watch Keramisch en Apple MacBook Touch Bar, ja het is mooi maar absoluut zijn prijs niet gerechtvaardigd als dit de prijzen worden.

Ik vond vorig jaar 1129 al steep voor een 256GB iPhone 7+ nonetheless wel eentje gehaald en er nog steeds zeer tevreden mee ik ga ook deze telefoon gewoon opgebruiken tot er geen updates meer komen of tot hij echt heeeeeeeeeeel traag wordt.

Voor de mensen die gaan upgraden uiteraard veel plezier met je upgrade, als het nou van een 5S naar de X is of van een 7+ naar een 8 enjoy, doe je ding, track de vlucht wanneer je wilt, ga voor het event zitten. Maar van mijn kant zijn de Events van Apple niet meer zo om naar uit te kijken als 4/5 jaar geleden. Tis meer het loopje van Daft Punk, Bigger, Faster, More expensive dan daadwerkelijk wereld veranderende innovaties.

Boh best een lange post geworden zo op de zondag ochtend.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:49:
Knap dat je dat nu al zo stellig kunt beweren, zonder de techniek gezien te hebben. ;)
Mijn 6s is al geunlocked door TouchID nog voordat ik hem voor mijn gezicht hou. Dus sneller dan via FaceID :+ Nu ga ik ervan uit dat FaceID wel rete-snel zal zijn, maar toch ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat ik jammer vind, is dat er deze keer geen hints in de uitnodiging zit. Had de PR-afdeling het te druk met andere dingen?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.macrumors.com/article-new/2017/08/apple_sept_2017_event.jpg

Versus

Afbeeldingslocatie: http://aaplinvestors.net/wp-content/themes/revolution-20/investorimages/appleeevents5.jpg

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
TouchID werd eerst ook als gimmick weggezet door sommigen.

Het enige waar ik me wat betreft FaceID zorgen om maak (bij wegvallen TouchID) is hoe snel 3D party apps het integreren als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:42
Ik geloof niet dat de prijzen deze keer zo hoog worden.
De vorige keer zijn er zelfs prijzen gezakt! (MBP en iPads)

Ik verwacht eigenlijk dat ze eerder inzetten op marktaandeel en aantallen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Tommie12 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:16:

Vergeet niet dat de afzetmarkt van de iPhone al een factor X is tov MacBooks en iPads dus denk eerder dat ze gaan compenseren voor de verliezen van die kant

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
JSt1983 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:14:
TouchID werd eerst ook als gimmick weggezet door sommigen.

Het enige waar ik me wat betreft FaceID zorgen om maak (bij wegvallen TouchID) is hoe snel 3D party apps het integreren als alternatief.
Als ik app maker zou zijn van een bank app zou ik persoonlijk meer waarde hechten aan een vingerafdruk dan een gezichtsafdruk hoe goed die ook mag wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:49:
Common sense? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Je moet eens een universiteitsaula bekijken. Daar zit het nu echt vol met MAcbooks, en dat marktaandeel halen ze niet bij de iPhones. Ze moeten nu boven die 20% geraken, dus moeten ze ook iets aanbieden onder de 500€.
En dan mogen de verschillen niet te groot worden.

Hier in B koop je nu een nieuwe 6 64GB onder de 400€.

[ Voor 20% gewijzigd door Tommie12 op 10-09-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Tommie12 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:21:
Je moet eens een universiteitsaula bekijken. Daar zit het nu echt vol met MAcbooks, en dat marktaandeel halen ze niet bij de iPhones. Ze moeten nu boven die 20% geraken, dus moeten ze ook iets aanbieden onder de 500€.
Bwahahahahaa in hoeverre zijn volle uni zalen een vergelijking van MacBook marktaandeel vs iPhone aandeel op wereld schaal, bijna nihil dus, daarbij zal elke student die een MacBook heeft ook een iPhone hebben dus geen verlies aan marktaandeel en een toestel onder de 500€ dat doen ze toch al een iPhone SE

En op je opmerking in B haal je al een nieuwe 6 met 64 voor onder de 400€ Das waarschijnlijk een refurb.... laatste nieuwe bij Apple vandaan is een 6S vanaf 659€

[ Voor 11% gewijzigd door SpoekGTi op 10-09-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:16:

(mega) marges zijn King bij Apple. Altijd al geweest. In veel gevallen zelfs belangrijker dan aantal verkochte eenheden.

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 10-09-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
iApp schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:11:
Wat ik jammer vind, is dat er deze keer geen hints in de uitnodiging zit. Had de PR-afdeling het te druk met andere dingen?

[afbeelding]

Versus

[afbeelding]
Vind je de kleuren geen hint? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:56
iApp schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:11:

[afbeelding]

Versus

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.ptcnews.tv/wp-content/uploads/2017/09/OLED-confirmed.jpg _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
SpoekGTi schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:24:
[...]

Bwahahahahaa in hoeverre zijn volle uni zalen een vergelijking van MacBook marktaandeel vs iPhone aandeel op wereld schaal, bijna nihil dus, daarbij zal elke student die een MacBook heeft ook een iPhone hebben dus geen verlies aan marktaandeel en een toestel onder de 500€ dat doen ze toch al een iPhone SE

En op je opmerking in B haal je al een nieuwe 6 met 64 voor onder de 400€ Das waarschijnlijk een refurb.... laatste nieuwe bij Apple vandaan is een 6S vanaf 659€
Die SE moet ook ooit een opvolger krijgen, en de verschillen tussen de modellen mogen niet te groot zijn.

Er zijn zeker studenten met iPhones, maar toch nog een pak met Android omdat die niet elke 2 jaar een dure tel kunnen/willen kopen.

Wat marges betreft denk ik niet dat Apple nog veel hoger kan gaan, nu verder groeien moet echt van de volumes komen, anders missen ze de hele afrikaanse, Indische en Chinese markt, en daar is het aantal mensen dat 800€ aan een telefoon kwijt kan nog een heel stuk kleiner in % van de bevolking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
SpoekGTi schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:20:
[...]

Als ik app maker zou zijn van een bank app zou ik persoonlijk meer waarde hechten aan een vingerafdruk dan een gezichtsafdruk hoe goed die ook mag wezen
Njah, persoonlijke waarde is niet zo belangrijk, het gaat om betrouwbaarheid van de feature. Daar kunnen we nu nog niets over zeggen, maar het zou idd in bijv. banking apps, waar die betrouwbaarheid erg belangrijk is, een probleem kunnen vormen. En dan kan dat voor mij best eens een dealbreaker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Tommie12 schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:23:
[...]

Die SE moet ook ooit een opvolger krijgen, en de verschillen tussen de modellen mogen niet te groot zijn.

Er zijn zeker studenten met iPhones, maar toch nog een pak met Android omdat die niet elke 2 jaar een dure tel kunnen/willen kopen.

Wat marges betreft denk ik niet dat Apple nog veel hoger kan gaan, nu verder groeien moet echt van de volumes komen, anders missen ze de hele afrikaanse, Indische en Chinese markt, en daar is het aantal mensen dat 800€ aan een telefoon kwijt kan nog een heel stuk kleiner in % van de bevolking.
Tuurlijk krijgt de SE een opvolger, maar dat zal in de trend zijn, same price more specs. Kortom als hij een bump krijgt is het me de specs van de 7 (gezien hij nu de inhoud heeft van de 6S) en misschien een ander display om 3D touch te ondersteunen.

En de marges als je de jaar over jaar cijfers ziet zijn bij Apple gewoon normaal en gezond en niet eens absurd hoog (ja als je het gaat vergelijken wat een e-tailer wil verdienen in zijn webshop dan wel ja 5% e-tailer tegen een gezonde 35% Apple.

Kijk dat wij 35% niet meer normaal vinden omdat alle webwinkels de consumentenelectronica markt helemaal naar de verdommenis hebben geholpen is een ander verhaal, maar schijnbaar vinden we het wel normaal om toch maar in de rij te liggen voor een device wat goed werkt en dat jaar op jaar.

Over de studenten heb je misschien gelijk qua toestellen, maar laten we wel realistisch blijven dat tegenwoordig de tendens is dat je er niet meer bijhoort op school (basisschool zelfs) als je geen iPhone hebt, jezus wat verlang ik terug naar de tijd dat het gewoon Nike's waren.

Gisteren toevallig nog iemand op een advertentie van mij voor een 5S, ja hij is voor mijn dochter want die wordt acht ACHT!!!! Das groep 4, wat the fuck moet zon kind met een 5S, der turnlerares appen dat ze wat later komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BoomTree schreef op zondag 10 september 2017 @ 04:06:
[...]

Nou kan ik je vertellen dat je vorig jaar bij de reservering van de iPhone 7 in een Duitse Apple store je idd een Duits 06-nummer nodig had. Ik zat vorig jaar om 9 uur klaar om te reserveren bij de Apple store in Oberhausen en moest dus een Duits mobiel nummer invoeren zodat ik een verificatie sms kreeg met een code die ik bij het afronden van de bestelling moest invoeren, had hem daarom maar bij de Apple store in Haarlem gereserveerd. Bij de 6s was dit het jaar daarvoor weer niet het geval. Misschien voor alle zekerheid maar even een prepay kaartje van T-Mobile DE halen. Kan dit jaar weer anders zijn hoor maar zou wel irritant zijn als Nederland niet bij de eerste wave zit dit jaar en je in Duitsland een Duits mobiel nummer nodig hebt.
Ooh toch, onhandig maar ook best wel makkelijk te omzeilen. Je had na de controle sms dat ding niet meer nodig neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Even m'n Duitse collega's inschakelen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Willen jullie zoveel moeite doen om hem in Duitsland te halen? Als je naast een grens woont zou ik het kunnen snappen, maar alle signalen wijzen erop dat we in de eerste batch zitten. De moeite om hem dan een paar dagen eerder te hebben lijkt me het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:57:
Willen jullie zoveel moeite doen om hem in Duitsland te halen?
Ja hoor, ik haal hem waar ik hem als eerste kan krijgen :)
Is trouwens ook weer niet “zoveel moeite”, je reserveert, je rijd erheen, haalt hem op, eet een hapje en rijd weer terug.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 10-09-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:59:
[...]

Ja hoor, ik haal hem waar ik hem als eerste kan krijgen :)
Apple Store Amsterdam dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha we gaan het zien DenHaag is voor mij het dichtst bij maar als reserveren kan doe ik Amsterdam idd, kom ik daar ook nog eens.

Afgelopen jaar hebben we daar een 7+ opgehaald, open getrokken en gelijk de hele middag fotos gemaakt. Was eigenlijk best leuk :)

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 10-09-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:03:
[...]

Haha we gaan het zien DenHaag is voor mij het dichtst bij maar als reserveren kan doe ik Amsterdam idd.
Ik kom zelf namelijk ook graag in Amsterdam. Zowel vanwege de openingstijden alsmede vrije goede voorraden. Maar inderdaad, je kunt net de mazzel hebben elders terecht te kunnen voor voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SpoekGTi schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:36:
[...]

Tuurlijk krijgt de SE een opvolger, maar dat zal in de trend zijn, same price more specs. Kortom als hij een bump krijgt is het me de specs van de 7 (gezien hij nu de inhoud heeft van de 6S) en misschien een ander display om 3D touch te ondersteunen.

En de marges als je de jaar over jaar cijfers ziet zijn bij Apple gewoon normaal en gezond en niet eens absurd hoog (ja als je het gaat vergelijken wat een e-tailer wil verdienen in zijn webshop dan wel ja 5% e-tailer tegen een gezonde 35% Apple.

Kijk dat wij 35% niet meer normaal vinden omdat alle webwinkels de consumentenelectronica markt helemaal naar de verdommenis hebben geholpen is een ander verhaal, maar schijnbaar vinden we het wel normaal om toch maar in de rij te liggen voor een device wat goed werkt en dat jaar op jaar.

Over de studenten heb je misschien gelijk qua toestellen, maar laten we wel realistisch blijven dat tegenwoordig de tendens is dat je er niet meer bijhoort op school (basisschool zelfs) als je geen iPhone hebt, jezus wat verlang ik terug naar de tijd dat het gewoon Nike's waren.

Gisteren toevallig nog iemand op een advertentie van mij voor een 5S, ja hij is voor mijn dochter want die wordt acht ACHT!!!! Das groep 4, wat the fuck moet zon kind met een 5S, der turnlerares appen dat ze wat later komt?
Wat is zo'n 2dehandse 5s nog waard. Pakweg 150-200€. Welke andere phone heb je daar voor?
En wat doet een kind van 8 met een telefoon? Spelletjes spelen natuurlijk, dat deden ze vroeger op hun Nintendo DS of gameboy.

Mijn kinderen hadden een telefoon op hun 12e, en toen was dat al laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
swv schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:06:
[...]

Ik kom zelf namelijk ook graag in Amsterdam. Zowel vanwege de openingstijden alsmede vrije goede voorraden. Maar inderdaad, je kunt net de mazzel hebben elders terecht te kunnen voor voorraad.
Of niet... De voorraad in duitsland was misschien vorig jaar wel groter, maar een collega van mij (welke in enschede woont) moest ook meerdere winkels langs om een iphone 7 te vinden. Met name Mediamarkt is ook vaak misgrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
grote_oever schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:57:
Willen jullie zoveel moeite doen om hem in Duitsland te halen? Als je naast een grens woont zou ik het kunnen snappen, maar alle signalen wijzen erop dat we in de eerste batch zitten. De moeite om hem dan een paar dagen eerder te hebben lijkt me het niet waard.
Heb vaker 's nachts in de rij gelegen in Oberhausen. Voor o.a. iPad's en iPhone's.
Was ook bij de beruchte iPhone 5 launch in Oberhausen die helemaal escaleerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor mij ook Apple Store Amsterdam, 5 keer knipperen met m'n ogen en ik sta voor de ingang daar. Maar ik realiseer me ter dege dat dat een luxe positie is voor (trouwe) Apple klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:07:
[...]

Of niet... De voorraad in duitsland was misschien vorig jaar wel groter, maar een collega van mij (welke in enschede woont) moest ook meerdere winkels langs om een iphone 7 te vinden. Met name Mediamarkt is ook vaak misgrijpen.
Je moet de winkels ook niet langs, dat is niet slim. Je moet online reserveren.
Je kunt dan in enkele minuten een rondje “Apple stores” doen.

Winkels als MediaMarkt, APR’s, enz moet je de eerste weken skippen. Daar is nagenoeg geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:11:
[...]

Was ook bij de beruchte iPhone 5 launch in Oberhausen die helemaal escaleerde.
tsja, ik herinner me die filmpjes nog van die Launch, met oa die klote tyfus Russen die daar liepen te klooien. Dat nooit meer voor Apple gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:13:
[...]

tsja, ik herinner me die filmpjes nog van die Launch, met oa die klote tyfus Russen die daar liepen te klooien. Dat nooit meer voor Apple gelukkig.
Jep.. daar stond ik tussen. Was daar al vanaf 23:00 op de donderdagavond. Was heerlijk rustig tot ongeveer een uur voor de opening. Toen brak de hel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:22:
[...]

Jep.. daar stond ik tussen. Was daar al vanaf 23:00 op de donderdagavond. Was heerlijk rustig tot ongeveer een uur voor de opening. Toen brak de hel los.
Maar belangrijker. Had je uiteindelijk een iPhone :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:30:
[...]

Maar belangrijker. Had je uiteindelijk een iPhone :) ?
Jup. Gelukkig wel. Was uiteindelijk om 13:00 binnen in de Apple Store. Was echt mayhem toen..
Kwam toen echt gesloopt thuis. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 10-09-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:31:
[...]

Jup. Gelukkig wel. Was uiteindelijk om 13:00 binnen in de Apple Store. Was echt mayhem toen..
Kwam toen echt gesloopt thuis. :+
Ja het was niet best, ik heb de beelden ook gezien.

Ik was toen in Colorado, wilde de iPhone eigenlijk later halen in nederland maar begon toch te jeuken, toen liep ik op launch een relatief kleine apple store in. 15 minuten later liep ik met twee geunlockte toestellen naar buiten. Geen wachtrij, gewoon voorraad. Best uniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
Weet iemand nog of het vorig jaar mogelijk was om de Apple Watch te reserveren? Zou graag de Ceramic White willen, maar die was vorig jaar erg schaars en heb toen uiteindelijk maar Stainless Steel Series 2 gehaald. Toch wel een beetje spijt van gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MelvinW schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
Weet iemand nog of het vorig jaar mogelijk was om de Apple Watch te reserveren? Zou graag de Ceramic White willen, maar die was vorig jaar erg schaars en heb toen uiteindelijk maar Stainless Steel Series 2 gehaald. Toch wel een beetje spijt van gehad :P
Dan kan je beter even voor in het Apple watch topic of Apple watch levertijden topic kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:03:
[...]

Haha we gaan het zien DenHaag is voor mij het dichtst bij maar als reserveren kan doe ik Amsterdam idd, kom ik daar ook nog eens.

Afgelopen jaar hebben we daar een 7+ opgehaald, open getrokken en gelijk de hele middag fotos gemaakt. Was eigenlijk best leuk :)
Even niet wetend hoe dat gaat bij de pre-order, kan je aangeven dat je hem bij een apple store wilt ophalen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Echt zin in dinsdag, sinds jaren dat Apple eindelijk weer eens een keer met iets volledig nieuws komt. Ben overgestapt van de iPhone 7 naar Galaxy S8, maar begin iOS nu wel te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
NotSoSteady schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:01:
Echt zin in dinsdag, sinds jaren dat Apple eindelijk weer eens een keer met iets volledig nieuws komt. Ben overgestapt van de iPhone 7 naar Galaxy S8, maar begin iOS nu wel te missen.
Wat noem jij volledig nieuw?

- bezel-loos screen has been done
- wireless charging is al gedaan
- face Id, zie punt 1 en 2

Enige wat er nieuw is dat er misschien een 512GB variant komt en dat er wat wijzigingen zijn in het design waar alles zit

Tot op heden van alle geruchten en de lekken, welke alleen nog maar de slides misschien met de specs tov voorgaande modellen en we hebben 500 miljoen apps in de AppStore en inmiddels van 3 miljard mensen creditcard gegevens en nog steeds een brakke ondersteuning voor Siri in het NL, zie ik weinig echt WOW dat moet ik hebben features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zit in exact hetzelfde bootje als jij... Afgelopen tijd meer dan happy met mijn S8 geweest. Nu een kleine 4 dagen weer mijn iPhone 7 als daily driver gebruikt met de laatste beta van iOS 11.
Reden: zodat ik vast wegwijs kan worden in het ''nieuwe'' iOS 11.

Mijn S8 is echt meer dan een top telefoon, maar weer terug in iOS is ook wel erg prettig. Hoe oersaai iOS ook is, het werkt zeer vloeiend en lekker snel.
En ook de apps uit de AppStore zijn veelal net wat beter ontwikkelt dan de apps uit de Google Play Store.

Gevalletje ''you don't know what you have got till it's gone''....soort van zeg maar ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 10-09-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
FaceId klinkt wel leuk, gadgethebbedingachtig.
Groter scherm is welkom.
Twee camera’s met ois ook wel.

Maar extreem vernieuwend lijkt het niet, al moet ik zeggen dat dat ook steeds lastiger wordt natuurlijk. Het meeste is al wel gedaan inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SpoekGTi schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:35:

Nou dat durf ik te betwijfelen, er zijn er wel een paar heel dicht bij gekomen maar de huidige linup had tot op heden altijd een of twee bezels.

Samsung S8/Note8 > bezelfs boven en onder.
Lg g6/v30 > Klein maar wel bezels rondom
Mi Mix Concept > Bezel onder
Essential > Bezel onder.

Apple gaat dat toch wel weer beter aanpakken en niet meer dan de noodzakelijke kleine cutout aan de bovenkant van het scherm toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:44:
juist..dat idee heb ik ook met FaceID, vooralsnog voorlopig ''geinig''. Maar kan echt niet tippen aan het instant TouchID.

Zoals ik hierboven al aanhaalde, hoe ik zeer tevreden ben met mijn S8, de TouchID van de iPhone aan de voorkant is wel erg fijn (tov fingerprint scan van de S8 aan de achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat heb ik ook, ik heb het afgelopen halfjaar 5 android toestellen gehad (S7edge, pixelXL, S8, S8+, G6) maar allemaal missen ze iets, natuurlijk is het een eind gekomen maar zo gepolijst als iOS is het naar mijn mening niet.

Ik kom met de iPhone Edition met hangende pootjes terug en kijk niet meer om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
SpoekGTi schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:35:
[...]

- wireless charging is al gedaan
- face Id, zie punt 1 en 2

Enige wat er nieuw is dat er misschien een 512GB variant komt en dat er wat wijzigingen zijn in het design waar alles zit

Tot op heden van alle geruchten en de lekken, welke alleen nog maar de slides misschien met de specs tov voorgaande modellen en we hebben 500 miljoen apps in de AppStore en inmiddels van 3 miljard mensen creditcard gegevens en nog steeds een brakke ondersteuning voor Siri in het NL, zie ik weinig echt WOW dat moet ik hebben features
Voor Apple bedoel ik, vond dat ze in de afgelopen jaren nogal stilstonden.
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:48:
[...]

juist..dat idee heb ik ook met FaceID, vooralsnog voorlopig ''geinig''. Maar kan echt niet tippen aan het instant TouchID.

Zoals ik hierboven al aanhaalde, hoe ik zeer tevreden ben met mijn S8, de TouchID van de iPhone aan de voorkant is wel erg fijn (tov fingerprint scan van de S8 aan de achterkant)
Apple kennende is de functie minimaal net zo snel en betrouwbaar, daar maak ik me geen zorgen over.

[ Voor 25% gewijzigd door NotSoSteady op 10-09-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ondanks de nieuwe oled iPhone, Gorilla Glass 5 aan de achterkant krijgt, ben ik ietwat huiverig voor caseless gebruik van de oled iPhone.
De Samsung S8 heeft ook Gorilla Glass 5 en die krast ook als een malle, zonder case/hoesje/bumper/skin

Wellicht komt Rhinoguard weer met een mooie elegante bumper.

Heb eigenlijk een hekel aan zo'n beetje alle hoesjes/cases die er voor smartphones bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:03:
ondanks de nieuwe oled iPhone, Gorilla Glass 5 aan de achterkant krijgt, ben ik ietwat huiverig voor caseless gebruik van de oled iPhone.
De Samsung S8 heeft ook Gorilla Glass 5 en die krast ook als een malle, zonder case/hoesje/bumper/skin

Wellicht komt Rhinoguard weer met een mooie elegante bumper.

Heb eigenlijk een hekel aan zo'n beetje alle hoesjes/cases die er voor smartphones bestaan.
Sorry, maar ik heb een Galaxy S8 sinds dag 1 en gebruik elke telefoon zonder case, en mijn achterkant ziet er nog prima uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:51:
[...]

... ik heb het afgelopen halfjaar 5 android toestellen gehad (S7edge, pixelXL, S8, S8+, G6) ...
Afbeeldingslocatie: https://www.reactiongifs.com/r/but-why.gif

Gezien de gelekte software aanpassingen, de "notch"' en face-id ipv touch-id (met de nieuwe gebaren) is Apple door flink wat hoepels gesprongen om een verhoudingsgewijs groter scherm mogelijk te maken. Bijna absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:07:
[...]

Sorry, maar ik heb een Galaxy S8 sinds dag 1 en gebruik elke telefoon zonder case, en mijn achterkant ziet er nog prima uit.
ik zeg ook niet dat iedereen zonder bescherming krassen op zijn telefoon zal krijgen. Maar de diverse fora staan er wel vol van.
Toch logisch ook wel, glas krast nou eenmaal sneller als ander materiaal.

Wellicht gooit Apple er nog wel een heel dun extra laagje ''iets'' overheen voor wat extra bescherming, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:09:
[...]

ik zeg ook niet dat iedereen zonder bescherming krassen op zijn telefoon zal krijgen. Maar de diverse fora staan er wel vol van.
Toch logisch ook wel, glas krast nou eenmaal sneller als ander materiaal.

Wellicht gooit Apple er nog wel een heel dun extra laagje ''iets'' overheen, geen idee.
Tja, ik let altijd wel op dat in mijn sleutels niet in de broekzak van de telefoon doe, echter is dat het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Daar hebben ze toch goede screenprotectors voor uitgevonden.
En ik gebruik een hoesje van Mous.
Mijn telefoon ziet er nog altijd intact uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
er gaan ook geruchten dit weekend dat Apple mogelijk bij de oled iPhone de klant een X-periode Apple Music ''gratis'' aanbiedt en ook een iCloud opslag van 200Gb per maand.

nou Tim, dan heb ik liever dat je gewoon de telefoon €50 goedkoper maakt en mag je je Apple Music en iCloud opslag houden! danku! :+

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 10-09-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik gebruik mijn iPhone 5s al 3 jaar zonder case. Heeft vrijwel geen krassen. Mijn vrienden zijn verbaasd dat er zo weinig krassen op zitten.

Gewoon een klein beetje opletten wat je doet. Ik smijt hem wel vaak op tafel, maar ik doe nooit iets anders in mijn broekzak bij mijn iPhone. Ik denk dat dat de trick is.

Ben er ook vaak mee naar het strand geweest, zand op de iPhone etc. maar dan gewoon even voorzichtig het zand eraf wipen en dan is er niks aan de hand.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:17:
Ik gebruik mijn iPhone 5s al 3 jaar zonder case. Heeft vrijwel geen krassen. Mijn vrienden zijn verbaasd dat er zo weinig krassen op zitten.

Gewoon een klein beetje opletten wat je doet. Ik smijt hem wel vaak op tafel, maar ik doe nooit iets anders in mijn broekzak bij mijn iPhone. Ik denk dat dat de trick is.

Ben er ook vaak mee naar het strand geweest, zand op de iPhone etc. maar dan gewoon even voorzichtig het zand eraf wipen en dan is er niks aan de hand.
sterker nog, hoesjes/cases zorgen vaker naar verloop van tijd voor krasjes. Een zandkorreltje tussen het hoesje en de telefoon is genoeg voor een klein circus aan krasjes.

Denk dat dan een skin voor kras-bescherming nog het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tommie12 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:15:
Daar hebben ze toch goede screenprotectors voor uitgevonden.
En ik gebruik een hoesje van Mous.
Mijn telefoon ziet er nog altijd intact uit.
Ik haat hoesjes en screenprotectors, verpesten voor mij het gebruik.
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:15:
er gaan ook geruchten dit weekend dat Apple mogelijk bij de oled iPhone de klant een X-periode Apple Music ''gratis'' aanbiedt en ook een iCloud opslag van 200Gb per maand.

nou Tim, dan heb ik liever dat je gewoon de telefoon €50 goedkoper maakt en mag je je Apple Music en iCloud opslag houden! danku! :+
Een analist van Barclays suggereerde dat, de kans dat Apple iets gaat bundelen lijkt me 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 13:46
Ben net als de rest ook enthousiast voor dinsdag, kan helaas niet het event kijken maar ja alles is toch al gelekt :p

Ik vraag me alleen af: hoe gaat Apple mensen warm maken voor de 8/8 plus? Wireless charging en een glazen design zijn mooie upgrades maar zijn het dingen die de massa overhalen om te upgraden? (zeker met het oog op de iPhone X die veel meer nieuwe features krijgt)

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dutchdude99 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:21:
Ben net als de rest ook enthousiast voor dinsdag, kan helaas niet het event kijken maar ja alles is toch al gelekt :p

Ik vraag me alleen af: hoe gaat Apple mensen warm maken voor de 8/8 plus? Wireless charging en een glazen design zijn mooie upgrades maar zijn het dingen die de massa overhalen om te upgraden? (zeker met het oog op de iPhone X die veel meer nieuwe features krijgt)
Voor de groep gebruikers komend van een iPhone 5S (ja ze bestaan :P ) en iPhone 6 zal de non-oled iPhone toch wel een zeer aangename upgrade zijn.
Deze groep heeft ook wellicht geen zin om €1000+ uit te geven aan een nieuwe iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

matthijst schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:44:
Groter scherm is welkom.
Twee camera’s met ois ook wel.

Maar extreem vernieuwend lijkt het niet, al moet ik zeggen dat dat ook steeds lastiger wordt natuurlijk. Het meeste is al wel gedaan inmiddels.
Nee, inderdaad. Erg vernieuwend is het niet. Op hardware gebied is er weinig te verbeteren, behalve méér kracht, batterij en camera. Op softwaregebied daarentegen, is er nog zat ruimte voor vernieuwingen. Denk aan:
  • Als je muziek in de auto afspeelt, het automatisch doorspeelt op je Sonos-speakers zodra je de voordeur binnenloopt;
  • Philips Hue lampen op locatie (voordeur in/uit, verdiepingsniveau) automatisch in/uitschakelen;
  • Véél betere Siri integratie met o.a. Spotify en Pathe integratie;
  • Standaard apps kunnen wijzigen (bijvoorbeeld Gmail kiezen in plaats van Mail)
  • Ingebakken Google Drive, OneDrive en STACK integratie (nu 'deels' geïmplanteerd in Files)
  • Ingebakken Whatsapp, Telegram en Skype integratie met de Berichten app
  • enz...
Daarnaast kan Apple functies, zoals Handoff, Airdrop en Copy&Paste nog verbeteren, net zoals iCloud Photos (Google Photos, anyone?), Zoek mijn iPhone en Zoek mijn Vrienden (o.a. Android support toevoegen). Laten we hopen dat Apple dit volgend jaar aanpakt.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
AirPlay voor Sonos. Dat moesten ze fixen, als ‘t op een Pi kan...
Hopelijk komt Sonos mid oktober zelf eindelijk met een AirPlay speaker.
Moe van die Sonos app.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 13:46
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:25:
[...]

Voor de groep gebruikers komend van een iPhone 5S (ja ze bestaan :P ) en iPhone 6 zal de non-oled iPhone toch wel een zeer aangename upgrade zijn.
Deze groep heeft ook wellicht geen zin om €1000+ uit te geven aan een nieuwe iPhone
Mmm ja dat is ook weer waar.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:25:
[...]

iPhone 6 hier... maar tis toch echt wel slikken die prijzen. Nu zijn er genoeg mensen die zeggen "ja, je gebruikt het ook elke dag".... maar toch het gevoel dat je zoveel uitgeeft aan een telefoon. M'n zwager koopt elk jaar een nieuwe iPhone en verkoopt de oude. Ik vermoed dat hij na 4 jaar ongeveer dezelfde heeft ingelegd dan ik die om de 4 jaar een nieuwe telefoon koopt. M'n hoop is dat ik m'n iPhone 6 64gb voor 300 euro kan verkopen. Dan moet ik nog minimaal 700 euro inleggen voor een neiuwe iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Waar heb je dat gelezen? Zou wel mooi zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijmen b
  • Laatst online: 29-12-2024
Zo kom je nog dieper in het eco system. Het zou me dus ook niet echt verbazen als ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:10
alwaysleft schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:07:
[...]
oa bij The Verge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:07:
[...]
zie poster boven mij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
200 GB iCloud storage, ik zou eerlijk gezegd echt niet weten wat ik daar mee zou moeten. Al die apple cloud diensten laat ik met liefde aan mij voorbij gaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb de 50GB variant. 200 is wel heel erg veel. Maar goed, zou dan ws met familysharing werken, dus dan wel ok.
Gratis Apple Music ook prima, betaal dr nu maandelijks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb het eerste jaar Apple music gebruikt maar was toen niet overtuigd en ben dus weer terug op Spotify. Als het gratis wordt wil ik het uiteraard wel weer even proberen maar ik zie het niet zo 1.2.3. gebeuren eigenlijk.

Waarom voor “€150,-“ diensten weggeven als je net het toestel duurder hebt gemaakt denk ik dan, heeft toch helemaal geen meerwaarde? Het wordt toch wel gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:19:
200 GB iCloud storage, ik zou eerlijk gezegd echt niet weten wat ik daar mee zou moeten. Al die apple cloud diensten laat ik met liefde aan mij voorbij gaan namelijk.
Geen grap, ik heb laatst geüpgraded naar 2TB van iCloud.....mijn foto bibliotheek ging richting de 185GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:26:
Ik heb het eerste jaar Apple music gebruikt maar was toen niet overtuigd en ben dus weer terug op Spotify. Als het gratis wordt wil ik het uiteraard wel weer even proberen maar ik zie het niet zo 1.2.3. gebeuren eigenlijk.

Waarom voor “€150,-“ diensten weggeven als je net het toestel duurder hebt gemaakt denk ik dan, heeft toch helemaal geen meerwaarde? Het wordt toch wel gekocht.
Ik zou het wel geinig vinden en slim van Apple, je laat mensen kennis maken met je dienst en maakt ze lekker voor je diensten. Ik zou dan Spotify wel opzeggen, maar zie het niet zo 1,2,3 gebeuren. Denk meer cloudopslag gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:19:
Ik heb de foto's van 2010 nog op m'n iPhone staan. Ik zit te overwegen om naar de 200gb te gaan. Want de 2010 foto's verwijderen gaat me nu te ver. Betaal liever iets meer dan ze nu te verwijderen. En ze zijn dan nog veilig gebackuped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
grote_oever schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:45:
[...]

Ik heb de foto's van 2010 nog op m'n iPhone staan. Ik zit te overwegen om naar de 200gb te gaan. Want de 2010 foto's verwijderen gaat me nu te ver. Betaal liever iets meer dan ze nu te verwijderen. En ze zijn dan nog veilig gebackuped.
Ik kan terug tot 2003 in mijn foto's waarvan de laatste 6 jaar beduidend minder feesten en vakanties zijn geworden maar des te meer foto's van mijn kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:44:
[...]

Ik zou het wel geinig vinden en slim van Apple, je laat mensen kennis maken met je dienst en maakt ze lekker voor je diensten. Ik zou dan Spotify wel opzeggen, maar zie het niet zo 1,2,3 gebeuren. Denk meer cloudopslag gratis.
Ja dat zou zo werken met 3 maanden gratis oid maar 12 maanden gratis maakt niemand echt ergens lekker voor. Dat leert mensen alleen maar dat het gratis bij de iPhone zit en daarna vinden ze het juist vreemd dat ze ineens moeten betalen.
SpoekGTi schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:28:
[...]

Geen grap, ik heb laatst geüpgraded naar 2TB van iCloud.....mijn foto bibliotheek ging richting de 185GB :P
Toen Apple de highend Amateur en professioneel fotograaf de middelvinger gaf met het stoppen van support op Aperture t.b.v iCloud foto's ben ik daar niet op overgegaan. Ik heb mijn Library van c.a. 800 GB toen in Google Foto's gezet.

Daarna heb ik voor de foto's van mijn iPhone nog wel een paar keer gebruik gemaakt van iCloud Foto's maar ik kom toch steeds weer bij Google Foto's terug. Dat is naar mijn mening toch de betere dienst, het is veel sneller en het kan allemaal in de cloud blijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het in iOS11 geregeld is maar een dergelijk grote Library instellen op je iOS device was altijd een drama, ook met geoptimaliseerde sync koste dat veel te veel lokale data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:56:
[...]

Ja dat zou zo werken met 3 maanden gratis oid maar 12 maanden gratis maakt niemand echt ergens lekker voor. Dat leert mensen alleen maar dat het gratis bij de iPhone zit en daarna vinden ze het juist vreemd dat ze ineens moeten betalen.

[...]

Toen Apple de highend Amateur en professioneel fotograaf de middelvinger gaf met het stoppen van support op Aperture t.b.v iCloud foto's ben ik daar niet op overgegaan. Ik heb mijn Library van c.a. 800 GB toen in Google Foto's gezet.

Daarna heb ik voor de foto's van mijn iPhone nog wel een paar keer gebruik gemaakt van iCloud Foto's maar ik kom toch steeds weer bij Google Foto's terug. Dat is naar mijn mening toch de betere dienst, het is veel sneller en het kan allemaal in de cloud blijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het in iOS11 geregeld is maar een dergelijk grote Library instellen op je iOS device was altijd een drama, ook met geoptimaliseerde sync koste dat veel te veel lokale data.
Lokale data is inderdaad een probleem zoals nu neemt mijn bieb een goeie 75GB in op mijn iPhone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SpoekGTi schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:10:
Lokale data is inderdaad een probleem zoals nu neemt mijn bieb een goeie 75GB in op mijn iPhone
Ja dat hebben ze nog steeds niet onder controle helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is Tim bij deze rumors nog iTunes Match vergeten zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:26:

Het product wordt gekocht, maar de diensten niet per se. Door te koppelen kan Apple dus marktaandeel verhogen in die diensten, vendor lock vergroten en de een deel van die gratis abonnementen zal na het jaar omgezet worden in betaald. Er is zeker meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Alle pro devices 200 GB en overige 50 GB? Cadeautje bij de files app :)

NRG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
JSt1983 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:28:
[...]

Het product wordt gekocht, maar de diensten niet. Door te koppelen kan Apple dus marktaandeel verhogen in die diensten, vendor lock vergroten en de een deel van die gratis abonnementen zal na het jaar omgezet worden in betaald. Er is zeker meerwaarde.
Zeker. Zou een slimme zet zijn van Apple. Ook gaan dan meer mensen de duurdere iPhone X kopen in plaats van de iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JSt1983 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:28:
[...]

Het product wordt gekocht, maar de diensten niet per se. Door te koppelen kan Apple dus marktaandeel verhogen in die diensten, vendor lock vergroten en de een deel van die gratis abonnementen zal na het jaar omgezet worden in betaald. Er is zeker meerwaarde.
Mm ik moet het nog maar zien. Het voelt heel erg non Apple zoiets.

Edit: Het komt ook voort uit de visie van een analist trouwens. Niet uit geruchten oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 10-09-2017 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zo dan pfff.... de nieuwe (oled) iPhone X krijgt mogelijk een A11 Fusion chip met 6 cores, 4 voor ''intensive processing needs'' en 2 high-efficiency cores _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Beast to the max!

link: http://appleinsider.com/a...-according-to-ios-11-leak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Wow! Nog sneller mp3’s luisteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:58:
Wow! Nog sneller mp3’s luisteren!
ja ja...en je feeds op Twitter, Facebook en Snapchat laden sneller dan het licht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Geert1976 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:56:
zo dan pfff.... de nieuwe (oled) iPhone X krijgt mogelijk een A11 Fusion chip met 6 cores, 4 voor ''intensive processing needs'' en 2 high-efficiency cores _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Beast to the max!

link: http://appleinsider.com/a...-according-to-ios-11-leak
Maar als de X dan de A11 krijgt, wat krijgt de 'gewone' 8 dan? De 7 heeft nu de A10. Zou dan eerder verwachten dat de 8 de A11 zou krijgen en dan de X een enhanced A11X zoals de iPad Pro normaliter heeft :)

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Houd het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.