[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/left.pngInleidingAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/split.pngWerkingAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/split.pngApplicatiesAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/split.pngLinksAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/split.pngNawoordAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/right.png

Inleiding
Op 11 juli 2008 lanceerde Apple de App Store, een applicatie voor iPhone en iPod Touch die het mogelijk maakt applicaties van andere developers dan Apple te installeren, zolang deze maar gemaakt zijn met de officiële SDK.

Voorheen was het alleen mogelijk om applicaties te installeren via de Installer.app. Hiervoor moet je je iPhone of iPod jailbreaken. De App Store is volkomen legaal en vereist geen aanpassingen aan je toestel behalve een firmware 2.x of hoger. In de Installer.app - en tegenwoordig Cydia - bevonden zich nauwelijks applicaties van hoge kwaliteit. Tegenwoordig bevinden zich zowel in de App Store als Cydia echte juweeltjes van applicaties, hoewel lang niet alles goed in elkaar zit zoals de standaard applicaties.
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/iphone.png

Met App Store zal alles anders zijn. Dankzij de eisen die Apple stelt aan elke applicatie (met onder andere de interface guidelines) en de kwaliteit van de SDK zullen de apps in App Store gelijk zijn aan het niveau van de standaard applicaties zoals Notes, Calculator en Photos.

Terwijl de content in de Installer.app en Cydia door een tweaker met programmeerkunsten gemaakt kunnen zijn, zijn de applicaties in de App Store veelal afkomstig van grote bedrijven. Onder andere eBay, Twitter, Wordpress, SEGA en EA hebben hun ontwikkelaars met de SDK bezig laten houden. En ook van Nederlandse bodem zijn er ontwikkelaars, de NOS komt met een teletekst-applicatie. Ook leuk om te weten is dat de echt goede apps uit de Installer en Cydia hun weg naar de App Store hebben weten te vinden, zoals MooCowMusic met Piano en nog meer :)

Werking
De App Store is automatisch beschikbaar voor elke iPhone met firmware 2.x of hoger. Eigenaren van een iPod Touch zullen moeten betalen voor de 2.x en 3.x firmware-update om gebruik te kunnen maken van App Store.

De verschillende typen iPods en iPhones beschikken over verschillende hardware, dus niet elke applicatie zal op elk toestel even snel werken of überhaupt werken. De iPods hebben geen camera, kunnen niet bellen & sms-en en de eerste generatie iPhones beschikt niet over GPS.

Waar je interesses ook liggen - gamen, chatten, social networking, reizen, nieuws, sport, zakelijk of financieel nieuws - er zijn ongetwijfeld speciale applicaties voor gemaakt. En aangezien ontwikkelaars continu nieuwe applicaties maken, is er steeds meer te ontdekken en te doen.

Wanneer je een applicatie aanschaft gaat 30% van het aankoopbedrag naar Apple, de rest zal bij de ontwikkelaar terecht komen, wanneer een App gratis is krijgt geen enkele partij natuurlijk geld :+
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/AppStore/side-image.png
Applicaties downloaden naar je iPhone of iPod is een fluitje van een cent. Je tikt gewoon op het App Store-symbool, zoekt in de categorieën die je interessant vindt, en downloadt je aankopen draadloos met WiFi of 3G1. Veel applicaties zijn zelfs gratis :) Zodra je een applicatie hebt, stelt de App Store je automatisch op de hoogte als er een nieuwe versie is. Je kunt de App Store ook met je computer bezoeken en applicaties vervolgens via iTunes synchroniseren met je toestel.

1 Alleen beschikbaar op de iPhone 3G(S) en bruikbaar voor applicaties tot maximaal 10MB.

Applicaties
Momenteel zijn er al ruim 65.000 applicaties te vinden in App Store met meer dan 1,5 miljard downloads, waarvan meer dan 25% gratis is. Van het meeste populaire genre zijn al ruim 200 applicaties te vinden, ik heb het hier over games, iets waar de Installer een groot tekort aan had. Er zijn heel wat leuke dingen te vinden, waaronder AquaForst, Bomberman, Texas Hold'Em, Pinball, Cro-Mag Rally, TapTap, Enigmo of Super Monkey Ball. Voor ervaringen moet je gewoon even het topic en het vorige deel lezen!

Natuurlijk zijn er ook Apps die wel in de App Store hebben gestaan maar vanwege schending van de voorwaarden van Apple, hieronder vallen apps die teveel lijken op de al standaard aanwezige applicaties of omdat het alternatieven zijn voor het bellen, namelijk via internet wat goedkoper is dan uit je bundel.

Links
Handige links met betrekking tot de App Store:Topics met betrekking tot de App Store, iPhone/iPod Touch en Mobile Me:

Nawoord
Voor op- en aanmerkingen of extra informatie voor in de topic start kun je me een Direct Message sturen of het plaatsen in dit topic.

• De TS van het voorgaande deel is geheel gemaakt door Muthas en compleet door mij gerestyled.
Hoedje bedankt voor de toestemming in beide gevallen :>

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
Mooie startpost! Ik ben geheel nieuw met een iphone, maar begrijp niet helemaal hoe het synchroniseren werkt en ben nu een paar gekochte programma's kwijt?! Ik heb bijvoorbeeld trein gekocht, maar ergens na het synchroniseren met mijn mac was ik ineens het programma kwijt. Als ik het in de app store aanklik zegt hij dat ik het al gekocht heb, dat klopt, maar ik zie nergens waar ik het programma weer terug kan krijgen?

Anoniem: 193933

Waarschijnlijk moet je deze even aan klikken bij de te synchroniseren programma's. Die kun je vinden als je je iPhone hebt aangesloten bij de tabblaadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
hmm nee dat had ik al aangezet maar dat werkt niet. overigens programma's die ik nu binnen heb gehaald synchroniseert ie wel. het lijkt alsof ie het tijdelijk niet heeft gedaan maar daardoor ben ik nu een paar programma's kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 20:15

ijskonijn

Now MOVE!

sjobiscity schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:57:
hmm nee dat had ik al aangezet maar dat werkt niet. overigens programma's die ik nu binnen heb gehaald synchroniseert ie wel. het lijkt alsof ie het tijdelijk niet heeft gedaan maar daardoor ben ik nu een paar programma's kwijt :(
Hmm dat is wel vreemd. Maar dan moet je ze gewoon even opnieuw downloaden, als het goed is hoef je ze niet opnieuw te betalen omdat je ze al eens gedownload hebt

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

Ik ben eigenlijk op zoek naar een applicatie, waarbij als de SIM-kaart wordt vervangen. Dat er dan gegevens worden verstuurd naar een opgegeven nummer.(GPS-locatie, IMEI-nummer enz.) Google helpt niet echt. Iemand een idee?

Zoiets zoek ik, alleen dit is een app via cydia en is betaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcleaner.com/images/upload/jt/madvlock/04.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door rvd50 op 30-08-2009 14:25 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Heeft iemand de Blackboard Learn app werkend gekregen?

Als ik mijn blackboard server van de uvt invoer (edubb.uvt.nl) geeft hij vervolgens de melding:

There was an internal failure which prevented processing of the URL.

Hmm, het ligt dus aan de UvT want die van maastricht doet het wel bijv.

[ Voor 24% gewijzigd door Blue_Fear op 31-08-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46
Oeh, GTA: Chinatown Wars komt uit op de iPhone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Bosmonster schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:11:
Oeh, GTA: Chinatown Wars komt uit op de iPhone :9
Idd. ik ben benieuwd :)
Blue_Fear schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:26:
Heeft iemand de Blackboard Learn app werkend gekregen?
Voor de VU krijg ik het ook niet voor elkaar.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat voor apps hebben jullie allemaal gekocht?

Ik heb deze vrij beperkt gehouden tot slechts enkelen, omdat er zoveel gratis alternatieven zijn.
Apps:
OffMaps: offline kaarten, handig voor vakanties.
Trails: geotagging, geotracking. Bijhouden waar je geweest bent.
ComicZeal: comics lezen op de iphone. Tja... beetje behelpen...

Games:
FieldRunners: tower defense
Castle Defense: castle defense
MiniGore: tegenvallende actieshooter...

Jammer dat er niet een top used apps bijgehouden wordt door de iphone...

Ik ben nog wel op zoek naar een raiden-achtige shooter.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb veel te veel gekocht.

Gpush
Beltegoed
Trein
StoneLoops
FlightControl
HarborMaster
Bloons
Bejeweled2
Tiki Towers
Hero of Sparta
Monkey Island
Civilisation
Pinball Fantasies
Tesla (*kuch*)
FerrariGT
CrazyTraffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb de volgende niet-gratis apps gekocht:

Belstatus - Beetje jammer dat dat al lang niet werkt, en dat duurt nog tot eind oktober...
iBeer - Tja... Nutteloos :D
Flight Control - Leuk spel, al veel gedaan
Monkey Island - De klassieker blijft leuk
Labyrinth - Verslavend puzzelspel
Tips & Trics - Beetje zonde van het geld, maar er stonden nog wel wat nieuwe dingen in
Trein - Fantastisch, wat werkt dat handig!

Zijn er trouwens nog ervaringen hier met filmapps? Daarmee doel ik op apps die je snel laten zoeken naar films en de basisinformatie daarvan weergeven. Ik heb de meeste gratis programmaatjes uitgeprobeerd, maar nog geen van de betaalde, hier iemand wel?

[ Voor 23% gewijzigd door Ram0n op 01-09-2009 17:15 . Reden: Aanvullende vraag ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trailers kijk ik of via de pathe app of via trailers.apple.com, die werken namelijk ook.

Filminfo haal ik gewoon van imdb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 20:54
Ik zit eigenlijk wel te wachten op een native IMdb.com applicatie (geloof wel dat ze ermee bezig zijn). De website imdb.com is ook wel te doen op de iPhone, maar het zoomen en pinchen laat ik liever achterwege als het ook maar enigszins mogelijk is.

Voor basisinfo zou je eventueel ook MovieMeter kunnen gebruiken. Dat programma is gratis, geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32373

rclahsen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:01:
Ik zit eigenlijk wel te wachten op een native IMdb.com applicatie (geloof wel dat ze ermee bezig zijn). De website imdb.com is ook wel te doen op de iPhone, maar het zoomen en pinchen laat ik liever achterwege als het ook maar enigszins mogelijk is.

Voor basisinfo zou je eventueel ook MovieMeter kunnen gebruiken. Dat programma is gratis, geloof ik...
Een IMDb app zou super zijn ja.

Moviemeter werkt prima, ook erg handig om te kijken welke films er vanavond op de buis komen en wat de commentaren daarop zijn. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

MovieMeter werkt inderdaad redelijk goed, die gebruik ik tot nu toe het meeste, maar die loopt me nog iets te vaak vast. Die heb ik in ieder geval nog nooit langer dan 10 minuten kunnen gebruiken. Maar bedankt voor de reacties, het is inderdaad te hopen dat IMDB zelf met een app komt. Dan hebben we ook niet meer het gezeur dat de apps breken als er weer een structuurverandering komt in de source daar, zelf al een paar keer last van gehad.

Is het overigens bekend of er nog meer Monkey Island games uitkomen voor de iPhone? Kan er zo snel geen info over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Sinds een paar dagen eigenaar van Byline. RSS reader die synct met Google reader maar wel native op de iPhone draait. Werkt tot nu toe erg goed. Synct de hele handel en alle functies die binnen de webapp van google reader beschikbaar zijn, zijn te bereiken via Byline.

Voor fervente google reader / iphone gebruikers een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ram0n schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:38:
Is het overigens bekend of er nog meer Monkey Island games uitkomen voor de iPhone? Kan er zo snel geen info over vinden...
Gezien het succes van deze eerste kan ik me niet voorstellen dat ze er niet meer mee gaan doen. Ik weet dat ze iig ook een remake van deel 2 aan het maken zijn, dus die zal ongetwijfeld ook een iPhone versie krijgen.

Nieuwe delen zijn natuurlijk allemaal in 3D, dus dat is misschien iets lastiger, maar je kunt wel zien dat de gamestudio's de iPhone als platform hebben ontdekt.

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar andere remakes van oude klassiekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Bosmonster schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:23:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar andere remakes van oude klassiekers!
Mario Kart!!

Is er verder al meer bekend over de games van EA? O.a. Fifa en Red Alert. Ben ik erg nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

Japie.G

Colour Classic

Bosmonster schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:23:
[...]
Ik weet dat ze iig ook een remake van deel 2 aan het maken zijn, dus die zal ongetwijfeld ook een iPhone versie krijgen.
Bron? Dit lijkt me super namelijk!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Japie.G schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:41:
[...]

Bron? Dit lijkt me super namelijk!
Volgens mij stond het bij de review in de PCGameplay. Op zich is het ook wel logisch natuurlijk, het is redelijk goedkoop die remakes. En de tweede is nog makkelijker dan de eerste, want veel technisch werk is al gedaan.

Hmm al lees ik hier een tegenstrijdig bericht :(

http://www.escapistmagazi...ng-Monkey-Island-2-Remake

Al is dit weer hoopgevend, in dat zelfde bericht:
"I think LeChuck's Revenge would be awesome to revisit, but at this time we have no plans for future updates," LucasArts producer Craig Derrick told Destructoid. "It all comes down to whether people like what we've done with the Special Edition and see the potential for future projects. Sales are definitely an important measurement of this, but so is fan and critical reaction to the game."
Want de sales, fanreacties en kritiek was namelijk erg positief.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 02-09-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Laten we het hopen!
Ram0n schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:38:
MovieMeter werkt inderdaad redelijk goed, die gebruik ik tot nu toe het meeste, maar die loopt me nog iets te vaak vast.
Correctie: dat is het programma MovieStar, MovieMeter werkt prima, maar vind ik qua info nog wat te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand of er een app is om foto's die je gemaakt hebt met de iPhone te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blue_Fear schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:25:
Weet iemand of er een app is om foto's die je gemaakt hebt met de iPhone te uploaden?
De Flickr app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:00
Als je mobileme hebt kan je ze met de 'officiele foto app' ze sturen naar mobileme.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ov9292pro is trouwens net uit. Lagere prijs ook dan normaal 1,50 actieprijs. Het werkt wel heel wat beter dan de gratis versie.
Photobucket had ook een app daarvoor. Traag ding.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
kmf schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:06:
[...]
Photobucket had ook een app daarvoor. Traag ding.
De ShoZu-app kun je toch ook gebruiken? Kost € 1,59 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:34

Pierre

Van nature lui!

ov9292pro is trouwens net uit. Lagere prijs ook dan normaal 1,50 actieprijs. Het werkt wel heel wat beter dan de gratis versie.
Ik zag dat deze inderdaad te koop is, wel vreemd trouwens dat Herman Banken (de winnaar van de wedstrijd) deze app niet gemaakt heeft.

Ze hebben blijkbaar gekozen voor de nummer 2 van de wedstrijd, zal vast wel iets achter zitten denk ik. Wel jammer voor die knul dat zijn app uiteindelijk niet in de store terecht is gekomen.

Voorlopig gebruik ik Trein nog maar even :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 07-09-2009 09:01 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik moet nog even kijken hoe het in de praktijk werkt. Maar de eerste indruk is uitstekend. Ik vind het vooral enorm fijn dat je een traject en startplaatsen kan opslaan. Dat scheelt veel typen.

Het is alleen dan wel weer jammer, dat je alleen de eerstvolgende tijden kunt bekijken en niet bijv. voor morgen (of je moet tig keer op volgende drukken).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hoedje schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:34:
[...]

Ik moet nog even kijken hoe het in de praktijk werkt. Maar de eerste indruk is uitstekend. Ik vind het vooral enorm fijn dat je een traject en startplaatsen kan opslaan. Dat scheelt veel typen.

Het is alleen dan wel weer jammer, dat je alleen de eerstvolgende tijden kunt bekijken en niet bijv. voor morgen (of je moet tig keer op volgende drukken).
Ik vind in ieder geval al 2 dingen jammer.

1. ik kan niet een route plannen naar een contact.
2. in het overzicht zie je niet snel welke trams/bussen genomen wordt. En ook geen mogelijkheid tot voorkeursinstellingen (liever tram/bus/trein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Van het weekend een mailtje gestuurd naar 9292 feedback. Kreeg net het volgende mailtje terug:
Hartelijk dank voor uw opmerking en voor uw bezoek aan de 9292 iPhone applicatie.

Vanaf de eerstvolgende versie van de 9292 iPhone applicatie kunt u ook gebruik maken van contact- en adresboek.

Nogmaals dank voor uw positieve reactie, op deze wijze kunnen we onze producten constant verbeteren en optimaliseren met input van onze gebruikers.

Voor toekomstige suggesties en/of problemen verzoeken wij u vriendelijk uw mail te sturen naar 9292ovpro@xwits.nl.

Met vriendelijke groet,

Natascha Houthuijzen
Consumentenservice
9292ov pro mét contactboek FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Kan ik de taal in de iTunes store niet op Engels zetten, zodat de Engelse reviews centraal staan? Want dat zijn er vast een stuk meer dan de Nederlandse, en is de gemiddelde score van een app wat betrouwbaarder...

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Kan ik ov9292pro en trein ook gebruiken icm een Ipod Touch?

Ik ben van plan om de nieuwe Touch te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

jelle.

Product Owner
jordi.c schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:09:

Waarom zou dat niet kunnen?

Ik weet alleen niet hoeveel je er aan hebt als je altijd afhankelijk bent van WiFi om iets op te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
jordi.c schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:09:

Je kan ze wel gebruiken, maar of ze echt nuttig zijn is een tweede. Zijn beide totaal afhankelijk van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 15:15

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Heb net PING geinstalleerd.
Inplaats van de teksten die ik zie staan zie ik overal:
STRING_WELCOME
STRING_APP_TITLE
:?
Toch het idee dat dat niet de bedoeling kan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:47:
STRING_WELCOME
STRING_APP_TITLE
hmm codingfoutje? :D

Iemand alweer de belstatus app/bookmark werkend gekregen? Of weet iemand misschien een goede app voor de belstatus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 17:06
Wat kan je doen met 0,78 eurocent? dat is net 1 cent minder dan een gewone app en ik heb geen zin om een nieuwe iTunes card te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

STRING_WELCOME
STRING_APP_TITLE
Heb ik hier ook ja. Zal wel een bugje zijn.. Ik gok dat ze aan het wachten zijn totdat hun nieuwe versie toegelaten is tot de app store.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
STRING_WELCOME
STRING_APP_TITLE
Ik heb ergens gelezen dat als je de taal veranderd van je iphone naar ENG dat hij dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

MuSeLive schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:53:[...]
Ik heb ergens gelezen dat als je de taal veranderd van je iphone naar ENG dat hij dan wel werkt.
Mijn iPhone staat op ENG, maar hij blijft "Connecting Please Wait" zeggen, kortom het is nog niet helemaal oke.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Pierre61 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:27:
[...]

Mijn iPhone staat op ENG, maar hij blijft "Connecting Please Wait" zeggen, kortom het is nog niet helemaal oke.
Niet helemaal of helemaal niet? ;) Raar dat Apple hier niet naar kijkt, die kijken alleen maar of de reglementen niet worden overtreden. Kapotte/mislukte apps komen dan veel te snel door.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vanx schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:56:
[...]

Niet helemaal of helemaal niet? ;) Raar dat Apple hier niet naar kijkt, die kijken alleen maar of de reglementen niet worden overtreden. Kapotte/mislukte apps komen dan veel te snel door.
Het werkt niet.

Anoniem: 50624

Binnenkort een nieuwe voetbal app in de store: VI-alert. http://www.vi.nl/iphone/

Mij benieuwen of het goed genoeg is om My Football te vervangen op mijn iPhone :)

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Anoniem: 50624 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:20:
Binnenkort een nieuwe voetbal app in de store: VI-alert. http://www.vi.nl/iphone/

Mij benieuwen of het goed genoeg is om My Football te vervangen op mijn iPhone :)
Bedoel je de VI App? Die is sinds gisteren te downloaden. Dit weekend even testen, My Football laat ik altijd open staan en die is echt HEEL snel met bijwerken van scores, je hoeft ook niet te verversen of niks, gebeurt allemaal vanzelf. In een update krijgt My Football ook nog Push dus ik denk dat deze app bijna niet te overtreffen is. Deze is soms nog sneller dan teletekst. Valt me wel op dat de livestanden in de VI app erg veel lijken op die van My Football...

Of is VI Alert weer iets anders?

Nu gebruik ik 3 programma's voor voetbal-gerelateerd nieuws:
- Voetbalprimeur voor nieuws (+ Push, MVV ingesteld :Y) )
- My Football voor live standen
- Goooal 2009 voor push van gescoorde doelpunten van teams die je zelf kunt instellen (deze geeft alleen de stand in de wedstrijd en de doelpuntenmaker. Andere statistieken zoek ik op via My Football)

Voetbalprimeur.nl is erg mooi, dit is nog steeds mijn nummer 1 voetbalsite. Ze doen hun naam eer aan, het nieuws staat in 99% van de gevallen als eerste bij hun op de site, daarna zie je de berichten langzaam op andere voetbalsites komen. Ook kun je 1 Push-club instellen (ja eentje maar, misschien nog meer mogelijkheden na een update?), waarvan je dus het nieuws gepusht krijgt, werkt prima!
Momenteel is het alleen nog nieuws, in update komen livestanden en dergelijke. Als ze die dan ook nog eens gaan pushen wordt dit de beste app imho.

Voetbalprimeur.nl heeft ook een eigen App nu, erg mooi want dit is nog steeds mijn nummer 1 voetbalsite. Ze doen hun naam eer aan, het nieuws staat in 99% van de gevallen als eerste bij hun op de site, daarna zie je de berichten langzaam op andere voetbalsites komen. Ook kun je 1 Push-club instellen (ja eentje maar, misschien nog meer mogelijkheden na een update?), waarvan je dus het nieuws gepusht krijgt, werkt prima!
Momenteel is het alleen nog nieuws, in update komen livestanden en dergelijke (functionaliteit van My Football). Als ze die dan ook nog eens gaan pushen (functionaliteit van Goooal 2009) wordt dit de beste voetbal-app imho.

[ Voor 65% gewijzigd door ijskonijn op 30-09-2009 14:39 ]

Anoniem: 50624

ijskonijn schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:27:
[...]

Bedoel je de VI App? Die is sinds gisteren te downloaden. Dit weekend even testen, My Football laat ik altijd open staan en die is echt HEEL snel met bijwerken van scores, je hoeft ook niet te verversen of niks, gebeurt allemaal vanzelf. In een update krijgt My Football ook nog Push dus ik denk dat deze app bijna niet te overtreffen is. Deze is soms nog sneller dan teletekst. Valt me wel op dat de livestanden in de VI app erg veel lijken op die van My Football...

Of is VI Alert weer iets anders?
Vi Alert is weer wat anders ja ;) Dat is de betaalde versie (€2,99) die o.a. push notificaties bij doelpunten geeft. Dat is natuurlijk wel heel interessant, hoef je niet de hele tijd de app op te starten om te kijken of er al gescoord is.

Daarnaast heeft de Alert versie een uitgebreidere scorebord (overzicht van kaarten en wissels). Ik vraag mij alleen of of hij net zoveel statistieken bevat als My Football. Maar statistieken, push en VI nieuws in dezelfde app is natuurlijk wel erg handig :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 18:32

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dropbox heeft nu ook een eigen app. Handig!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Anoniem: 50624 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:38:
[...]

Vi Alert is weer wat anders ja ;) Dat is de betaalde versie (€2,99) die o.a. push notificaties bij doelpunten geeft. Dat is natuurlijk wel heel interessant, hoef je niet de hele tijd de app op te starten om te kijken of er al gescoord is.

Daarnaast heeft de Alert versie een uitgebreidere scorebord (overzicht van kaarten en wissels). Ik vraag mij alleen of of hij net zoveel statistieken bevat als My Football. Maar statistieken, push en VI nieuws in dezelfde app is natuurlijk wel erg handig :)
Ah oke ik snap hem. VI Alert is dus My Football en Goooal 2009 in elkaar als ik het goed begrijp?
Das wel mooi. Die ga ik dan toch maar eens testen, Goooal 2009 heeft namelijk 2 nadelen: Kleine vertraging (push bericht komt een paar minuten na de goal) en de app zelf is eigenlijk niet veel, gewoon een overzicht van livestanden waar je verder geen statistieken of niks kunt opvragen

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wow, ik heb Dungeon Hunter van Gameloft gekocht. Ik was zo positief verrast dat ik het eventjes wou delen.
Het is een soort hack & slash RPG zoals Diablo.
Hij kost 5 euro nogwat, maar hij draait op een best wel mooie 3D engine, en af en toe zie je de camera zo inzoomen op nieuwe monsters enzo, knap gedaan.
Met dit youtube filmpje kan je wel een goede indruk krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=AaxsJpavbzU&fmt=22

Ook best wel uitgebreid, met stats, blauwe, groene en gouden items, etc. Daarnaast zitten de controls standaard op 'virtual stick' maar je kan er ook voor kiezen om te klikken waar je character heen moet.

Erg vermakelijk spel tot nu toe :)

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

rob1n schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:22:
Wow, ik heb Dungeon Hunter van Gameloft gekocht. Ik was zo positief verrast dat ik het eventjes wou delen.
Het is een soort hack & slash RPG zoals Diablo.
Hij kost 5 euro nogwat, maar hij draait op een best wel mooie 3D engine, en af en toe zie je de camera zo inzoomen op nieuwe monsters enzo, knap gedaan.
Met dit youtube filmpje kan je wel een goede indruk krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=AaxsJpavbzU&fmt=22

Ook best wel uitgebreid, met stats, blauwe, groene en gouden items, etc. Daarnaast zitten de controls standaard op 'virtual stick' maar je kan er ook voor kiezen om te klikken waar je character heen moet.

Erg vermakelijk spel tot nu toe :)
Ik heb deze ook, een aanrader voor alle Diablo-fans, leukste spel wat ik op m'n iPhone heb staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
zijn er al ervaringen met FIFA 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Alsatian schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:30:
zijn er al ervaringen met FIFA 10?
Goeie vraag! Dit wil ik ook weten.
Hij komt morgen uit. Alleen bij Mobile staat: 'Coming Soon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Jo-re-mi schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:36:
[...]

Goeie vraag! Dit wil ik ook weten.
Hij komt morgen uit. Alleen bij Mobile staat: 'Coming Soon'.
Hij is al beschikbaar in de appstore

Een eerste indruk is hier te vinden: http://forums.electronica...ns-ipod.html#post11483236

[ Voor 22% gewijzigd door Alsatian op 02-10-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

heeft er iemand al een goede Agenda app gevonden? Ik vind de standaard agenda wat beperkt (kleuren, scrollen etc)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26
Reviews van de Apps die ik onlangs heb aangeschaft.
  1. Worms (3,99 euro)
    Worms, nostalgie voor menig iPhone gebruiker. De tijd dat die nog op een Pentium 2 draaide en je nog een goede videokaart nodig had om het spelen zijn voorbij, je iPhone is nu voldoende.

Gameplay:
    De gameplay van deze game is uitermate geschikt voor de iPhone. Met het touchscreen kun je richten, lopen en schieten. Aangezien er geen 'snelle' actie nodig is bij dit spel is de besturing handig genoeg om het te spelen.

Graphics:
    De graphics zijn goed te noemen, echter dragen deze niet echt bij aan het spel. Iedereen die Worms kent weet dat de grappige wapens (het schaapje) en andere nutteloze acties het spel zijn 'kick' geven.

Afbeeldingslocatie: http://static2.videogamer.com/videogamer/images/iphone/worms/screens/worms_1.jpg

Aantal sterren : 5

2. Trivial Pursuit (3,99 euro)
    Trivial Pursuit, een wel bekend bordspel. Iedereen heeft het ooit in zijn leven weleens gespeeld. Vaak met vragen die je nooit van je leven zou weten.

Gameplay:
    Om dit spel tot een succes te maken moeten de vragen afwisselt en van een redelijk tot moeilijk niveau zijn. Nou dat zijn ze zeker, maar hier komt ook het eerste minpunt om de hoek zeilen, het zijn altijd Engelse vragen (er is geen NL-versie beschikbaar), en hoewel mijn Engels het nog wel toelaat weet ik echt een hoop vragen niet omdat ze over de Engelse Topografie of Geschiedenis gaan. Zelf hoop ik dat er nog een Nederlandse versie uit komt, dat zou het spel leuker maken. Verder is het een top spel. Er zit een multi-player modus in (hoewel ik deze nog niet gebruikt heb.)

Speelstijlen:
    • Pursuit mode
    • Classic mode
    • WI-FI Multiplayer
    • Pass 'n Play

Graphics:
    Hoewel graphics in een bord-spel als deze niet erg belangrijk zijn vind het wel iets wat er voor zorgt dat het erop of eronder is. Het ziet er allemaal prima uit, hoewel ik de snelheid van het laden van menu's en het spel zelf iets aan de langzame kant vindt. Echter dit is niet storend genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://img.slidetoplay.com/20090512/trivial-pursuit_1.jpg

Aantal sterren : 4 (Omdat hij niet beschikt over de Nederlandse taal)

3. Paper Toss (free)
    Zoals je weleens op kantoor achter je bureau een waardeloos briefje op propt en het in de prullenbak 2 meter verder probeert te werpen, is hetzelfde nu de bedoeling op je iPhone.

Gameplay:
    De gameplay van dit spel is wel grappig, het zal je geen dagen bezighouden, maar toch als ik even niets te doen heb en een spelletje wil spelen is het nog een erg grappig spel. Tot nu toe moet ik eerlijk zijn het verbaasde me hoe de eenvoud van het spel het nog leuk maakt. Met een vingerbeweging gooi je een propje papier richting de prullenbak, echter maakt een fan het je moeilijker. Onderaan staan een 'windkracht' aangegeven die je moet helpen het propje in de prullenbak geworpen te krijgen. Er zijn 3 verschillende moeilijkheid graden. Easy, Medium en Hard.

Graphics:
    Geen hoogstaande graphics, maar dat is ook niet nodig.

Afbeeldingslocatie: http://4.media.tumblr.com/iNIi9iwtqolegch5nvskzuVio1_400.jpg

Aantal sterren : 4

[ Voor 106% gewijzigd door Maeslant op 04-10-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 00:07

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

iPint bestaat niet meer??

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Laatst online: 19-05 14:01
Even een shameless plug van ondergetekende..., mijn eerste App is nu sinds deze week beschikbaar in de App store:

De KookJij app, heeft bijna een jaar (vrije) avonden programmeren in gezeten maar is van de week dan toch eindelijk gelanceerd..

Haakt direct in op de database van Kookjij.nl (JSON en XML op de achtergrond met een combinatie van sqlite voor de favorieten) en stiekum ben ik er wel een beetje trots op :P

Aankomende geplande update heeft o.a. als toevoeging een, nu al veel gevraagd, boodschappenlijstje..

Opmerkingen/suggesties/kritiek welkom, volledige handleiding/uitleg is hier te vinden..

Afbeeldingslocatie: http://static.kookjij.nl/images/iphone/hoofdmenu.pngAfbeeldingslocatie: http://static.kookjij.nl/images/iphone/zoekenspecificeer_resultaat.png

[ Voor 194% gewijzigd door een moderator op 13-10-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215673

Bovenstaande ondersteun ik als fervent tweaker-lurkert, KookJij.nl grootverbruiker en kersverse iPhone bezitter maar al te graag! Sold!

Mocht ik iets op te merken hebben zal ik je pm'en. Maar inderdaad: dat boodschappenlijstje is een must! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Anoniem: 215673 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:20:

Mocht ik iets op te merken hebben zal ik je pm'en. Maar inderdaad: dat boodschappenlijstje is een must! ;)
Functionele interface is al af, opdracht voor aankleding ligt al bij grafisch vormgever en ik ben druk bezig met de code erachter.

Ik hoop volgende week een eerste update er uit te sturen voor goedkeuring door apple met 't boodschappenlijstje er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik begin Orb een beetje te ontdekken, en nou lijkt het me ideaal om vanaf mn iPhone via Orb mn NAS in te kunnen om zo audio e.d. te kunnen streamen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen (een orb server installeren op puur een network-attached harde schijf, is dat uberhaupt mogelijk?). Weet iemand of dit kan, en hoe ik dit zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307734

Vind het niet kunnen dat je zelf een positieve review schrijft in de app store. Geloof er ook niks van dat het er maar eentje is, aan de eerste vijf zit een luchtje.

(Bron: iPhoneclub.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Anoniem: 307734 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:37:
Vind het niet kunnen dat je zelf een positieve review schrijft in de app store. Geloof er ook niks van dat het er maar eentje is, aan de eerste vijf zit een luchtje.

(Bron: iPhoneclub.nl)
Zoals ik al zei, er is een nieuwsbrief uit gegaan naar 6000 website leden waarvan er een aantal waarschijnlijk erg enthousiast hebben gereageerd. Die positieve review van mezelf was ook een actie waar ik achteraf spijt van heb en niet terug kan draaien, dit kwam een beetje door 't enthousiastme van 't lanceren van m'n eerste app.

edit: ow wacht, kan blijkbaar wel, ik heb de mijne alsnog ingetrokken (binnen 24h)

Maar goed, met me daarop verdedigen ben ik eigenlijk wel een beetje klaar nu. :)

En je reactie op iPhoneclub met:
DKKKK zei op 11 oktober 2009 om 17:53

Jammer dat je de app moet kopen om een recensie te kunnen schrijven. Zou dit bedrog wel even willen afstraffen zonder er voor te moeten betalen.
Jij zou dus recenties schrijven die alleen maar bedoeld zijn om af te straffen ?, wat maakt jouw recentie dan beter dan mijn eigen fout om een recentie te schrijven ?, volgens mij maak je jezelf dan net zo schuldig aan 't gene wat je nu veroordeeld. ;)

Ondertussen staat de app op #3 (gisteren op #2) van de top25 betaalde apps en op #7 van best betaalde apps, dus blijkbaar heb ik toch wel iets neergezet waar mensen enthousiast van worden..

[ Voor 44% gewijzigd door Wunk op 14-10-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:05
Ik krijg mijn Remote niet aan de praat. De config is als volgt: iphone via wifi Orangebox geconnect met pc die via netwerkkabel aan de box hangt. Ik krijg in iTunes mijn iphone wel te zien als ik hem inlog via wifi en kan ook de gevraagde 4-cijferige code ingeven op de pc, maar daarna blijft mijn iPhone zonder succes zoeken naar de bibliotheek. De juiste poorten staan open (zoals Apple-hulp aangeeft) en de vuurmuur van de (Vista) pc staat uitgeschakeld. Zie ik nog iets over het hoofd?

Trouwens, wat zijn de spellen FieldRunners en Airport Mania enorm verslavend :P

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Joarie schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:53:
Trouwens, wat zijn de spellen FieldRunners en Airport Mania enorm verslavend :P
Ik ben zelf momenteel redelijk verslaafd aan die space invaders evolution versie, 'InfinityGene'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wunk schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:35:
[...]

En je reactie op iPhoneclub met:

[...]

Jij zou dus recenties schrijven die alleen maar bedoeld zijn om af te straffen ?, wat maakt jouw recentie dan beter dan mijn eigen fout om een recentie te schrijven ?, volgens mij maak je jezelf dan net zo schuldig aan 't gene wat je nu veroordeeld. ;)
Als een ontwikkelaar fraudeert door valse, positieve reviews te plaatsen zou het goed kunnen dat mensen op basis van die reviews de app kopen. Dat was tenslotte ook je bedoeling of niet dan? Ik had daar graag voor willen waarschuwen in een review maar geen zin om daar 1,59 voor te betalen.

Gelukkig staan er inmiddels reviews van echte gebruikers die gewoon commentaar geven in plaats van lyrisch gejubel en 5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Hmmm ik weet niet of tips hier ook kunnen;

Boxcar (Twitter, Facebook, Email Push Notifications) tijdelijk gratis in App Store (normaal €2,39)!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Royz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:02:
Hmmm ik weet niet of tips hier ook kunnen;

Boxcar (Twitter, Facebook, Email Push Notifications) tijdelijk gratis in App Store (normaal €2,39)!
Ja das niet eerlijk. Als je een twitter of facebook account wilt toevoegen kost dat 1,59 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

B.A.L. schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:28:
Ik begin Orb een beetje te ontdekken, en nou lijkt het me ideaal om vanaf mn iPhone via Orb mn NAS in te kunnen om zo audio e.d. te kunnen streamen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen (een orb server installeren op puur een network-attached harde schijf, is dat uberhaupt mogelijk?). Weet iemand of dit kan, en hoe ik dit zou moeten doen?
Je moet een slingbox kopen. Velen malen beter als ORB (ook ervaring mee)
De kwaliteit is echt geweldig. De iphone app Sling mobile is ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Maeslant schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:18:
[...]

Ja das niet eerlijk. Als je een twitter of facebook account wilt toevoegen kost dat 1,59 euro!
Huh? Ik heb twitter maar betaal niet? Ik zag wel dat je voor Facebook moest betalen...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Royz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:26:
[...]

Huh? Ik heb twitter maar betaal niet? Ik zag wel dat je voor Facebook moest betalen...
Dat is raar, ik moet echt 1,59 euro betalen als ik push voor Twitter wil. Facebook moet je ook voor betalen inderdaad.

Ben er al achter, de eerste service is gratis. De rest kost 1,59 euro!

[ Voor 10% gewijzigd door Maeslant op 17-10-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Maeslant schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:01:
[...]

Dat is raar, ik moet echt 1,59 euro betalen als ik push voor Twitter wil. Facebook moet je ook voor betalen inderdaad.

Ben er al achter, de eerste service is gratis. De rest kost 1,59 euro!
Ah, en welke had jij als eerst gekozen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Email, maar wel stoer dat je het nog kan veranderen. Heb nu twitter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Iemand een alternatief voor goooal 2009? Het werkt wel, maar het is op zn zachtst gezegd niet netjes uitgewerkt: verkeerde doelpuntenmakers, al 2 goals niet gepusht (3-0 van ajax en 2-1 van AZ), nog geen enkele correcte doelpuntenmaker.

Ik hoef dus geen voetbalnieuws, maar wil alleen de doelpunten gepushed hebben, liefst met doelpuntenmaker.

Gelukkig maar dat ik een "trial" heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanx schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:21:
Iemand een alternatief voor goooal 2009? Het werkt wel, maar het is op zn zachtst gezegd niet netjes uitgewerkt: verkeerde doelpuntenmakers, al 2 goals niet gepusht (3-0 van ajax en 2-1 van AZ), nog geen enkele correcte doelpuntenmaker.

Ik hoef dus geen voetbalnieuws, maar wil alleen de doelpunten gepushed hebben, liefst met doelpuntenmaker.

Gelukkig maar dat ik een "trial" heb genomen.
Ben ik ook benieuwd naar. Wat namelijk ook vervelend is, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de nationale teams en de nationale jeugdteams. Dus als je Engeland volgt en er scoort ergens een pukkelige puber bij Engeland onder 20 - San Marino onder 20 krijg je een pushbericht met: Engeland - San Marino 1-0. Iets wat mij totaal niet interesseert.

Ik heb begrepen dat VI binnenkort met een betaalde 'Alert' app komt die doelpunten pusht. Ook My Footbal Pro zou dat gaan doen. (link).

Edit: bij de omschrijving in de app store staat bij My Football Pro: Live score melding door de applicatie... Weet iemand of dit dus push is?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 307734 op 18-10-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:38

Vos

AFCA

Anoniem: 307734 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:57:
[...]

...
Edit: bij de omschrijving in de app store staat bij My Football Pro: Live score melding door de applicatie... Weet iemand of dit dus push is?
Nee. Dit is als je de live scores bekijkt, dan komt er een voetballetje bij een wedstrijd staan waar gescoord is en gaat de foon ff trillen.

Ik wacht op hun push functie..

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 18-10-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Om even terug te komen op de Remote app:

Getest op een andere laptop die wel via wifi op het netwerk zat, vond ie probleemloos de bibliotheek. Het heeft er dus echt mee te maken dat ie een directe wifi-connectie opzet met de iTunes-pc. Dit vond ik ook met enig speurwerk op andere fora.

Maar om nou een wifi-kaart in mijn pc te prikken om alleen iTunes-liedjes binnenshuis af te spelen...klinkt nog niet echt handig in een toch al kleine gelijkvloerse appartement.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323833

Ik heb een eerste generatie ipod touch
en zou heel graag de nieuwste software erop zetten
maar aangezien mijn muziek op mijn ipod
niet meer op mijn pc staat (aangezien dit op mijn laptop staat, die het niets meer doet)
vroeg ik mij af of ik mijn muziek ga kwijt zijn
als ik de software erop plaats..
ik heb wel een backup gemaakt in itunes,
maar kweet niet of dit veel uithaald als de muziek niet op mijn pc staat..
weet iemand of ik mijn muziek zal kwijt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3i FAQ - Met welke programma's kan je muziek terugzetten (kopiëren) vanaf iPod en iPhone?

Die backup in iTunes is puur je instellingen en email etc. die geback-upt worden, je muziek wordt niet geback-upt.

Wat je ook nog zou kunnen doen is je harde schijf uit je laptop schroeven en die in je computer of een externe behuizing hangen en de muziek er vanaf kopiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323833

okee, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Vos schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

Nee. Dit is als je de live scores bekijkt, dan komt er een voetballetje bij een wedstrijd staan waar gescoord is en gaat de foon ff trillen.

Ik wacht op hun push functie..
Het is/was voetbal week bij apple, maar ik heb nog steeds geen push-app gevonden die gewoon goed werkt. Alhoewel goooal 2009 me afgelopen weekend niet teleurgesteld heeft, bijna alle doelpunten kwamen goed door, doelpuntenmakers daarentegen waren 50% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02
Joarie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:20:

Getest op een andere laptop die wel via wifi op het netwerk zat, vond ie probleemloos de bibliotheek. Het heeft er dus echt mee te maken dat ie een directe wifi-connectie opzet met de iTunes-pc. Dit vond ik ook met enig speurwerk op andere fora.

Maar om nou een wifi-kaart in mijn pc te prikken om alleen iTunes-liedjes binnenshuis af te spelen...klinkt nog niet echt handig in een toch al kleine gelijkvloerse appartement.
Check even of je router de optie "Allow multicast from wireless network" heeft en vink die aan. Ik heb hier thuis een Speedtouch ST780WL en die heeft die optie.

Het zorgt ervoor dat Bonjour verzoeken (die via multicast lopen) goed van wireless naar je wired netwerk lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Myrdhin schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:57:
[...]

Check even of je router de optie "Allow multicast from wireless network" heeft en vink die aan. Ik heb hier thuis een Speedtouch ST780WL en die heeft die optie.

Het zorgt ervoor dat Bonjour verzoeken (die via multicast lopen) goed van wireless naar je wired netwerk lopen.
Thx voor de hint. Ik zal vanavond even mijn Livebox checken of hij die optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Joarie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:20:

Dit klopt, maar omdat ik geen multicast optie kon vinden op mijn Tele2 router heb ik mijn Airport weer aangezet. Al het verkeer wordt over de Ethernet adapter gesluist, maar de Airport maakt iTunes toegankelijk voor de Remote App. Het stom kan het zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is PhotoSwap een briljant programma. Je maakt een foto, je verzendt hem naar iemand ergens op aarde en je ontvangt een foto terug van iemand ergens op aarde.

Ik hoef me de komende maanden niet meer te vervelen O+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ik vind het helemaal niet leuk. Heb het een paar keer geprobeerd en ook flink wat foto's verzonden. Maar ik heb maar denk ik 1 leuke gekregen.

Voor de rest pauperige woonkamers, uitgezakte banken, tafels met rommel en sigaretten en onscherpe TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

kenneth schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:58:
Wat is PhotoSwap een briljant programma. Je maakt een foto, je verzendt hem naar iemand ergens op aarde en je ontvangt een foto terug van iemand ergens op aarde.

lol, dat komt vanzelf als je constant een mannelijk geslacht krijgt toegestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Royz schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:00:
[...]

lol, dat komt vanzelf als je constant een mannelijk geslacht krijgt toegestuurd!
Dat heb ik nog niet gehad, sinds ze wat strikter zijn geworden met het rapporteren en bannen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Voor de geïnteresseerden onder ons: Red Alert staat in de AppStore.

Net gedownload, even testen :)

[edit] Jammer! :( Nadat ik het spel had gedownload heb ik eerst mijn iPhone 3G (origineel, zonder JB) uit- en aangezet. Vervolgens alleen C&C opgestart, maar hij is tot twee keer toe in de eerste 3 minuten van een skirmish meteen vastgelopen (je komt dan weer terug in het homescreen). Tot nu toe dus compleet onbruikbaar.

Tip: wacht op de versie waarin bugs zijn gefixt. Tegen die tijd is C&C ook goedkoper geworden. Ik ben er in ieder geval klaar mee en ik ga mijn geld terugvragen. Elke keer flikt EA het weer om een buggy spel in de AppStore te zetten. Bij SimCity was dit ook het geval. Voor € 8 mag je in ieder geval wel een stabiele game verwachten.

[ Voor 63% gewijzigd door rclahsen op 02-11-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

kenneth schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:58:

Gisteren geprobeerd, wel grappig inderdaad :)
Ik heb ook (gelukkig!) geen mannelijke geslachtsdelen gezien :+
Je krijgt inderdaad wel best veel foto's van mensen wat gewoon TV zitten te kijken en dan maar een foto maken van de TV. Een grappige was dat ik een foto van m'n wekker maakte en ik een andere foto van een wekker terugkreeg met een totaal andere tijd (5 uur 's middags terwijl het 12 uur was toen ik die foto stuurde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Voetbal push notificatie nieuws!

De nieuwe versie van my football pro is vorige week naar apple gestuurd. Deze schijnt een goedwerkende doelpunt notificatie te hebben. Hopelijk uit vóór donderdag, kan ik even testen bij dinamo-ajax :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
rclahsen schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:20:
Voor de geïnteresseerden onder ons: Red Alert staat in de AppStore.

Net gedownload, even testen :)
Afgezien van de bugs en de prijs, is de besturing een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Joarie schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:43:
[...]

Afgezien van de bugs en de prijs, is de besturing een beetje te doen?
Qua het bouwen van de basis en het bedienen van eenheden lijkt de bediening wel prima. Lijkt, want ik heb het dus niet kunnen testen tijdens het vechten :{. Dus of de bediening dan adequaat is weet ik dus nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 02-11-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vanx schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:57:
[...]

Dat heb ik nog niet gehad, sinds ze wat strikter zijn geworden met het rapporteren en bannen van mensen.
Ah, dat heb ik eigenlijk niet meegekregen. Wat gebeurd er dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen last van bugs (3GS). De bediening werkt verrassend goed! Je selecteert makkelijk meerdere eenheden en je kunt ze in max. 3 groepen indelen. Die selecteer je met 'vaste' knoppen op je scherm. Via de radarkaart rechtsboven kun je door ergens te tikken snel een gebied in beeld krijgen zonder te hoeven scrollen. Veel dingen die op de PC ook konden dus. Verder ziet het er erg mooi uit, ook na inzoomen.

Grootste probleem is denk ik het beperkte aantal missies. Denk dat ik er vrij vlot doorheen ben, hoop dat skirmish me dan nog een tijdje bezig houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Even tussendoor:

Een toffe multiplayer dus... en voor de mensen die hem ook willen downloaden: directe iTunes store link (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die autootjes doen me zo ontzettend denken aan GTA2 8)

Je moet wel zorgen dat je minstens 2 Touches of iPhones of combo van beide hebt, duur grapje dan voor een gratis app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26

MsG

Forumzwerver

Ik heb tijdelijk even de beschikking tot 2 3G's, maar ik krijg het niet zo tof als in het filmpje. Ik moet echt heel lang op 1 scherm, en zie bij de 2e iPhone een brug. Maar ik ga daarvoor aldoor dood en dan zie je waarvoor de app gemaakt is. Het idee is leuk maar ik vond de uitwerking wat matig

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
MsG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 01:24:
Ik heb tijdelijk even de beschikking tot 2 3G's, maar ik krijg het niet zo tof als in het filmpje. Ik moet echt heel lang op 1 scherm, en zie bij de 2e iPhone een brug. Maar ik ga daarvoor aldoor dood en dan zie je waarvoor de app gemaakt is. Het idee is leuk maar ik vond de uitwerking wat matig
Is het ook niet veel meer bedoeld als marketing truucje dan als goed werkende app?
Gewoon een leuke reclame, thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26

MsG

Forumzwerver

Ja maar het filmpje impliceert dat je nadat je het beeld uitrijd al naar de andere iphone gaat. Nou of ik doe iets fout, of er is hevig geknipt in dat filmpje. Het concept is namelijk best leuk voor een wél leuke game.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Je wordt wel knetter gek van al die reclame die je krijgt als je crasht 8)7

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in: [iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps.

Problemen en specifieke vragen horen in een apart (nieuw) topic om zo de doorzoekbaarheid te verbeteren. Zie ook het 4i Beleid.