[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/iTunes.jpg

Welkom in het 3e deel van het iTunes: Ervaringen & Discussie topic! Op het Apple Event van 12 september 2006 kondigde Steve Jobs iTunes 7 aan. De vernieuwde muziekdatabasemanager bevat een compleet nieuwe stijl, een betere samenwerking tussen iPod en iTunes en een aantal nieuwe features zoals het downloaden van album-art direct naar iTunes.

Ondertussen zijn er al een aantal updates geweest (sterker nog: het wachten is op iTunes 8, een update die toch niet ál te lang meer uit zal blijven), de huidige versie is 7.7. Met de update voor iTunes 7.7 is de App Store geïntroduceerd: een soort aparte store waarin applicaties gedownload kunnen worden voor de iPod touch en de iPhone 3G.

Een aantal features van iTunes:

• De iTunes Store waar je muziek, films, videoclips en audioboeken kunt downloaden.
• Gapless playback: nummers afspelen zonder een pauze ertussen. Dit is vooral handig bij live-albums.
• Drie verschillende soorten views te kiezen: een gewone lijst van nummers, een lijst gegroepeerd met album-art en de nieuwe coverflow.
• Album-art vanuit de iTunes-store en die direct in de bijbehorende nummers zetten.
• Meerdere bibliotheken: handig voor computers met meerdere gebruikers.
• Gescheiden bibliotheken voor muziek en films.
• Podcasts beheren
• Afspeellijsten maken (ook 'slimme afspeellijsten': aan de hand van voorwaardes nummers selecteren)
• Het laten beheren van je muziek door iTunes

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/Coverflow.jpg

Lijstweergave per albumCoverflow

iTunes in het kort

In het kort is iTunes een gratis muziekdatabasemanager, ontworpen door Apple. De software kan goed overweg met Apples iPod & iPhone (elke versie, elke generatie) en ondersteunt ook het afspelen van video's. Echter, het is hier niet bepaald geschikt voor: het gaat (nog steeds) niet erg soepel.
Met de komst van iTunes 7 heeft het pogramma een complete restyle gehad welke het mogelijk maakt je muziek te sorteren, groeperen en in afspeellijsten te zetten zoals de gebruiker wenst.
iTunes is gebaseerd op ID3-tags, wat wil zeggen dat als deze niet goed in je bestanden staan, iTunes er ook niks mee kan en ze dus niet goed uitleest. Het kost (afhankelijk van de grootte van je bibliotheek) wat tijd om de tags goed te zetten, maar dat eenmaal gedaan werkt iTunes uitstekend. Albums en artiesten worden gegroepeerd en het lijstje 'Artiesten' krimpt aanzienlijk wanneer je verzamelalbums ook als zodanig markeert.

Korte FAQ

iTunes hapert en is langzaam en zo slecht is mijn systeem helemaal niet :?
Dit is een bekend probleem en er is helaas (nog) geen oplossing voor. Vooralsnog lijkt het er op dat de Mac-versie minder werkgeheugen vraagt.

De Amerikaanse iTunes Store heeft veel interessantere dingen, kan ik niet... :?
Jawel, je kunt wel. Zie daarvoor http://forums.mactalk.com...-itunes-account-free.html

Hoe maak ik een tweede bibliotheek aan :?
- In Windows: Houd shift ingedrukt en dubbelklik in de verkenner op het iTunes-icoon. Je krijgt de vraag of je een al bestaande bibliotheek wilt kiezen, of een nieuwe wilt maken.
- In Mac: ALT/option ingedrukt houden bij opstarten

Om album-art te downloaden moet je een account hebben bij de iTunes-store, maar om me te registreren moet ik een creditcardnummer opgeven. Wordt er geld afgeschreven :?
Nee, er wordt niks van je rekening afgeschreven. Er wordt € 0,01 bijgeschreven om je account-gegevens te controleren.
Als je even goed kijkt zal je ook bij een van de knopjes "Click&Buy" zien staan. Mocht je geen creditcard hebben maar toch muziek willen kopen of album-art op willen halen, ga dan voor die optie. Bij Click&Buy kun je aan account aan maken wat gelinkt is aan je bankrekening, alle aankopen van iTunes worden dan automatisch afgeschreven. Ter verificatie krijg je ook €0,01 op je rekening gestort met als betalingskenmerk een code, deze code moet je weer bij je Click&Buy account invoeren zodat je account niet verloopt.

Ik heb een album waarop allemaal singles staan van verschillende artiesten, maar die is niet mooi gegroepeerd :?
Maak van al die nummers even een verzameling door ze allemaal te selecteren, rechtermuisknop -> Info en zet 'Verzameling' op Ja.

Wanneer ik iTunes voor het eerst opstart en muziek toevoeg, gaat hij dat allemaal indexeren. Wat wil dat zeggen :?
Om de muziek gapless af te kunnen spelen moet iTunes de nummers analyseren en vervolgens de info opslaan. Dit kan even duren, maar dit hoeft alleen de eerste keer.

Hoe verberg ik (...) in het linkervenster :?
Ga naar Bewerken -> Voorkeuren en zet bij weergave dat wat je weg wilt hebben uit.

OK, ik wil het wel eens zien! Waar download ik iTunes :?
De laatste versie is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/itunes/download/images/title20070905.gif

Eerdere topics:
[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan

Relevante topics:
- [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 4
- [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10
- [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
- [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5
- [iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2

De topicstart is gebaseerd op het gebruik met Windows. Eventuele suggesties, tips of aan- of opmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Nog even een beetje info voor wie iTunes op de PC zo langzaam vindt. Ik ben geswitched van een Intel Dual Core 2.0 GHz met Vista (itunes was traag, ook onder XP) naar een 2.4 Penryn (weinig verschil qua processorkracht) onder Mac OS: In mijn macbook gaat alles super soepel. Het is echt een wereld van verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door cornelixnootje1 op 15-07-2008 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hier een Windows gebruiker en het lijkt (op meerdere PC's inmiddels getest) dat 7.7 een enorme snelheidsboost heeft gekregen mbt het gehate determine gapless playback.

Ik heb het tot nu toe altijd gecancelled en na de update was ik iets later qua reactie en merkte dat het process enorm snel is geworden. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205576

Blijkbaar kan ik geen bestanden handmatig meer slepen naar m'n iPod's ipv syncen?

Is dit een bug of hebben ze dit expres gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:22
Anoniem: 205576 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:32:
Blijkbaar kan ik geen bestanden handmatig meer slepen naar m'n iPod's ipv syncen?

Is dit een bug of hebben ze dit expres gedaan?
Kijk even of je ipod's nog op manueel beheren staan? Is een vinkje bij de summary...

Overigens vind het ik nog altijd slecht dat ik niet een backup kan maken van mijn ipod touch muziek/video's. En voordat mensen erover beginnen: syncen doe ik liever niet, omdat ik vaak op en neer reis, waardoor ik 2 compleet verschillende libraries heb (3 als je de ipod meerekent.)

Vooral nu met de 2.0 update was dit zeer irritant omdat de ipod dus leeggemaakt werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ BtM909.... niet alleen onder Windows is dit volgens mij sneller geworden, maar ook onder OSX (tenminste, zo voelt het)

In ieder geval ben ik zeer content met de 7.7 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 19:57
@ Scott B uit vorige deel:
Driedees: had je toevallig je iPod gejailbreakt en MobileScrobbler geïnstalleerd ? Dat was bij mij het geval. Ook al had ik de jailbreak ongedaan gemaakt, toch bleven er kennelijk sporen achter van MobileScrobbler en daarom scrobblede hij toen niet. Bij het installeren van 2.0 is je hele iPod leeggehaald, dus sporen van een jailbreak zijn ongedaan gemaakt en nu kan Last FM je iPod dus wel scrobblen :)
Ik heb m'n iPod Touch een keer gejailbreaked, maar geen MobileScrobbler geïnstalleerd. Die JB had ik trouwens vrij snel ongedaan gemaakt, nadat de January Apps uitkwamen.

@Red en BtM909, op mijn P4 WinXP merk ik ook dat iTunes veel sneller en soepeler aanvoelt, qua opstarten, switchen tussen de verschillende delen (muziek, films, podcasts enz.) Merk zelfs dat ik Winamp steeds minder gebruik, terwijl, voordat 7.7 uitkwam, ik altijd muziek luisterde via Winamp en iTunes alleen en met tegenzin ;) gebruikte om m'n iPod te syncen. Kleine verbetering in 7.7 is m.i. ook dat je na het synchroniseren direct de melding krijgt dat je je iPod kunt loskoppelen. Het is niet veel werk om 'm uit te werpen, maar scheelt gewoon een handeling.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:22

_Christiaan_

Master of SOG

Ik gebruik iTunes op Leopard met een iPod 30 gig. Ik gebruik tevens iPhoto.

Nu heb ik de optie aangezet dat de iPod tevens alle foto's uit iPhoto meesynchroniseert. Als hij vervolgens gaat syncen, gaat hij eerst de foto's "optimaliseren".

Weet iemand of het veel ruimte op de HDD van m'n laptop inneemt als ik de foto's mee laat synchroniseren? Het gaat om 1200 foto's. Slaat hij de thumbs dan op op m'n laptop? Of is het nog erger en bouwt iTunes een kopie van de iPhoto library op?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03 02:25

LuBJe

Geilness ten top!

Ik heb binnen iTunes via: Bewerken > Voorkeuren > Store > "Met behulp van een winkelwagen kopen" aangevinkt, maar hij start nog steeds direct de download en slaat de winkelwagen geheel over.
Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Edit: Ziet er naar uit dat dit niet werkt voor de app store...

[ Voor 12% gewijzigd door LuBJe op 17-07-2008 02:19 ]

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het klopt dat aankopen via de App Store niet via een winkelwagen gaan, maar direct worden gedownload. Zie ook A heads-up on purchasing things in the App Store .

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 17-07-2008 09:36 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan nog niet echt een bevredigend antwoord vinden.

Situatieschets:

Mijn vriendin en ik gebruiken beide iTunes. Onze pc draait windows xp met beide een eigen user. Tot voor kort stond de muziek overal over de pc verspreid (iets met vriendin en downloaden zonder structuur)

Daar heb ik nu verandering in gebracht. Ik heb de E schijf iTunes schijf gemaakt en in iTunes aangevinkt dat in het vervolg alle muziek meteen naar E:\iTunes gekopieerd moet worden. Lekker overizchtelijke alles in 1 map en in iTunes de muziek beheren.

Nu zit ik alleen nog met 2 dingen waar ik niet uitkom.
Als een van ons een cd toevoegd die de ander al in iTunes heeft staan dan kopieert iTunes alsnog alle nummers naar dezelfde map en zet er een 1 achter. Dus bijvoorbeeld E:\iTunes\x\x\track 1

Is het mogelijk dat iTunes dit niet kopieert, ziet dat er deze bestanden er al instaan en automatisch deze al bestaande bestanden gebruikt?

Tweede probleem zijn de podcasts. Wij luisteren beide nogal eens naar de CAZ weekendmix. Ondanks dat 1 van ons de podcast al heeft gedownload moet de andere user hem ook downloaden met als gevolg twee keer hetzelfde bestand met weer de 1 erachter. Kan dit ook anders?

Ik ben al een heel eind gekomen, maar dit zijn de laatste twee 'problemen' die er nog spelen. Opzich geen hele grote, maar zou wel lekker zijn om dubbele opslag te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb allemaal muziekvideo's omgezet met behulp van VisualHub naar mp4 voor in iTunes. Nu heb ik ze er allemaal in staan.

Nu komen ze allemaal onder film te staan in plaats van Muziekvideo. Bij het tabblad Video onder Info kun je dit wel aanpassen, echter kan je dit niet aanpassen als je er meerdere tegelijk selecteerd. Aangezien ik niet van plan ben de hele library 1 voor 1 aan te passen vraag ik hier of iemand een oplossing heeft.

Heeft iemand ook nog tips om de beste kwaliteit te behouden in zowel iTunes als op de iPhone. Ik doe het nu gewoon onder het tabblad iTunes (kies ik iPhone) en dan de optie "ga uit je bol" met h/
.264 codec enabled (in VisualHub dus).

[ Voor 21% gewijzigd door Executor16 op 18-07-2008 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Je zult ze helaas wel één voor één moeten aanpassen, hier is geen optie voor in iTunes. Je kunt ook kijken of je in de .xml met wat handige find and replaces hetzelfde kunt doen. Maak dan een backup van je .xml en je .itl-bestanden, en probeer het. Als het fout gaat, kun je de backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Eigenlijk gaar dat deze optie niet in VisualHub zit. Dan kun je ze bij het converteren al gelijk taggen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Gebruik je windows of Mac OS X? Ik gebruik namelijk dit applescriptje om snel video's te taggen. Het werkt fantastisch om bijv. snel TV series te taggen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand een goed idee om muziek/video terug te zetten van je iPod naar iTunes (lang leve crash :| ) ??

[ Voor 3% gewijzigd door Tha BasZ op 18-07-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Tha BasZ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:35:
Iemand een goed idee om muziek/video terug te zetten van je iPod naar iTunes (lang leve crash :| ) ??
Ja, even wat inzet tonen en de GoT search gebruiken :). Daar zijn namelijk heel veel topics over te vinden. Zoek bijv. naar muziek terugzetten of nog beter iPod muziek terugzetten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Dank en sorry! Had inderdaad beter kunnen zoeken!
Maar dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Vraagje...
Heb een jaartje geleden of wat, eens ruim 80% van mijn mp3 verzameling netjes geordened binnen iTunes. Maar niet dat iTunes zelf mappen gaat beheren. Albumart enz allemaal toegevoegd. Veel werk. Daarna iTunes niet meer hergeinstalleerd na een verse install. Maar nu heb ik een iPhone besteld, en in afwachting daar op ben ik maar weer begonnen met het in orde maken van mijn verzameling. Wat schetst mijn verbazing? Albums waarvan ik zeker weet dat ze perfect in orde waren, komen niet in orde terug in iTunes.

Ik was in de veronderstelling dat met 'Get Info' alle aanpassingen die je daar maakte, toch in de id3-tag werden aangepast? Zo toch ook album art? Toch?

Nog een vraagje, als ik nou straks alles perfect in orde heb, en ik zeg tegen iTunes dat hij de collectie mag beheren (dus de folders), wat gebeurd er dan? Wordt alles bij elkaar geplempt met wazige namen, of past iTunes dan de mappenstructuur aan volgens id3-tags, of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Tha BasZ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:35:
Misschien heb je het niet meer nodig maar kan handig zijn. Met PodWorks kan je dat heel makkelijk vind ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 257404 op 21-07-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-03 13:00

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

UltraSub schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:38:
Vraagje...
Heb een jaartje geleden of wat, eens ruim 80% van mijn mp3 verzameling netjes geordened binnen iTunes. Maar niet dat iTunes zelf mappen gaat beheren. Albumart enz allemaal toegevoegd. Veel werk. Daarna iTunes niet meer hergeinstalleerd na een verse install. Maar nu heb ik een iPhone besteld, en in afwachting daar op ben ik maar weer begonnen met het in orde maken van mijn verzameling. Wat schetst mijn verbazing? Albums waarvan ik zeker weet dat ze perfect in orde waren, komen niet in orde terug in iTunes.

Ik was in de veronderstelling dat met 'Get Info' alle aanpassingen die je daar maakte, toch in de id3-tag werden aangepast? Zo toch ook album art? Toch?

Nog een vraagje, als ik nou straks alles perfect in orde heb, en ik zeg tegen iTunes dat hij de collectie mag beheren (dus de folders), wat gebeurd er dan? Wordt alles bij elkaar geplempt met wazige namen, of past iTunes dan de mappenstructuur aan volgens id3-tags, of wat?
Als je iTunes leading maakt, verandert de mapinhoud.
Je moet een denkwijze hanteren:
iTunes is de grafische schil.
Op het moment dat je de volgorde in iTunes aanpast, moet je nooit meer naar de verkenner gaan:
Je selecteert het nummer wat je wilt kopieren in iTunes, en klikt dan rechts op het nummer: Toon in Finder (Mac) of Toon in verkenner.
Dan kopieer je het nummer.

(ik ben nu wel bang voor 300 reacties over de iTunes mappenstructuur.
Ik heb geen idee wat de iTunes mappenstructuur is:
iTunes is voor mij leading, en met timemachine backup ik de hele boel automatisch.
De volgerde van de nummers op mijn harde schijf boeit me niet, ik heb alleen maar iPod's voor mijn muziek.
En een Airport Express voor de woonkamer die ik met iTunes bedien)

Wat wel nog steeds jammer is, is dat je niet bij streaming music de afbeelding kan instellen.
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/9371/afbeelding2lm8.png

[ Voor 5% gewijzigd door weeraanmelden op 21-07-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Vraagje:

Ik wil graag een afspeellijst aan een map koppelen. Dus als ik muziek in een bepaalde map sleep, dan moeten deze automatisch te zien zijn in een afspeellijst. Als ik frostwire instaleer maakt itunes automatisch een dergelijke map aan, alles wat ik download is te zien in de afspeellijst frostwire. Maar nu wil ik dit dus manueel instellen, voor een andere map als frostwire. Is dit überhaupt mogelijk?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Je moet sowieso ingesteld hebben dat iTunes niet meer je mappen beheerd, en dan kan je map actie (alleen bij OSX) aan je map koppelen.
Dan maak je in de map een taken actie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

kun je dat alsjeblieft even stap voor stap uitleggen? Ik ben sinds heel kort geleden overgestapt op mac dus voor mij spreekt het allemaal iets minder voor zich dan voor jouw :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Tsja, ben er nu mee aan de slag, maar...
Niet helemaal wat ik verwacht had.
Het blijft een eenmalig actie.
Je selecteert een berg nummers . die importeer je in iTunes, en je maakt een afspeel lijst aan.
Dit kan je ook doen door alle nummers in iTunes te selecteren.

Blij gemaakt met een dooie mus.

[ Voor 126% gewijzigd door weeraanmelden op 22-07-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42
Hebben er meer mensen het probleem met iTunes 7.7 dat wanneer je het afsluit het volledigt vastloopt? En dat een iPhone iedere keer volledig wordt gebackupt (15-20 minuten) er frustrerend en een herinstallatie helpt niet.

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Kun je ook eigenlijk het back-uppen van je iPhone uitzetten dat het dus niet meer automatisch doet?
Het duurt bij namelijk eindeloos voordat die klaar is en van mij hoeft tie echt niet elke keer alles te back-uppen...

(natuurlijk kan je wel x-je klikken, maar doelde in de instellingen zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10

jefjef

learning by doing

*knip*

De App Store heeft een eigen topic, zoals ook in de TW en TS staat: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.

[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 25-07-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Weet iemand een goede manier om alle album ratings uit de nummers te halen? Ik luister vaak naar mn top ratad playlist maar daar zitten ook hele albums in omdat ze een gemiddelde rating krijgen omdat ik bijvoorbeeld 1 nummer een rating gegeven heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Laatst online: 17-04 09:36
bokkow schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:59:
Hebben er meer mensen het probleem met iTunes 7.7 dat wanneer je het afsluit het volledigt vastloopt? En dat een iPhone iedere keer volledig wordt gebackupt (15-20 minuten) er frustrerend en een herinstallatie helpt niet.
Ook last van...echt heel irritant. Backup trouwens niet, hij maakt wel een backup maar dat duurt enkele seconden. Wat daarna wel gebeurt is dat er ongeveer 100 nummers opnieuw op de iPhone worden gezet.

Ik denk dat we op het moment maar moeten wachten op een update...voorlopig zal er wel niets aan te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36

RnB

Ik start net iTunes op en kreeg de melding dat het volume op nul staat. Nou, vond het heel aardig van iTunes om me daarop te wijzen, maar dan vind ik het wel heel jammer dat ie daarna gewoon vastloopt en op niks reageert. Je kan op ''dit bericht niet meer tonen'' en OK klikken, maar daar reageert ie dus niet op..
Voorderest wel goede ervaringen ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
robeer al paar dagen itunes te updaten van 7.6 naar 7.7, maar het wil maar telken niet lukken. ik krijg telkens de volgende bericht:

De update 'iTunes' kan niet worden geïnstalleerd

Netwerkfout: Bestand kan niet worden geopend (-3001). Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw.

mijn internet verbinding is ook in orde, heb ook via verschillende verbindingen geprobeerd.

hebben jullie hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
hayda schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:49:
robeer al paar dagen itunes te updaten van 7.6 naar 7.7, maar het wil maar telken niet lukken. ik krijg telkens de volgende bericht:

De update 'iTunes' kan niet worden geïnstalleerd

Netwerkfout: Bestand kan niet worden geopend (-3001). Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw.

mijn internet verbinding is ook in orde, heb ook via verschillende verbindingen geprobeerd.

hebben jullie hier ervaringen mee?
Je kunt 't beste gewoon even een verse iTunes 7.7 downloaden op Apple.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
via apple.com heb ik ook geprobeerd, heb namelijk een macbook, als ik dmg bestand dowload, kan ik het niet openen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 15-04 09:30
hoe zorg ik dat mijn iphone bladwijzers synct met firefox?
Ik kan alleen ie kiezen terwijl ff mijn standaard browser is.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Het hoort eigenlijk niet hier, maar ik heb in Fx mijn bookmarks geëxporteerd, die geïmporteerd in IE en dan iTunes laten syncen met IE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik heb in iTunes last van het verschijnsel dat sommige albums tig keer voorbij komen in mijn CoverFlow lijst. Dat komt omdat artiestennamen iedere keer iets anders zijn; dan weer met een hoofdletter, dan weer met een streepje... (Jay Z vs Jay-Z; 2Pac vs Tupac... Niet dat ik zo'n hiphopfanaat ben, maar dit waren even de beste voorbeelden :P)

Nou kun je natuurlijk alle nummers binnen een album selecteren en via 'Get info' de boel aanpassen, maar zijn er geen programma's die dat automatisch doen? Kon via Google niets vinden voor OS X...

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 17:46
Hoe zorg ik ervoor dat iTunes dat ie mappen blijft scannen of er items aan toegevoegd worden of verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Volgens mij kan dat niet, maar probeer is ''Laat iTunes uw mappen beheren'' aan te vinken. Als dat niet lukt, dan zal je dat toch handmatig moeten doen. Of gewoon je muziekmap weer scannen of (zoals ik altijd doe) ''Kopiëer bestanden naar iTunes bibliotheek'' aanvinken en je downloadsmap toevoegen.
Kan voor jou mss onhandig zijn, maar ik pleur alles altijd eerst in MP3Tag om alles goed te zetten en doe ze daarna pas in mijn bibliotheek, wat deze optie dus heel makkelijk maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
RnB schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:19:
Volgens mij kan dat niet, maar probeer is ''Laat iTunes uw mappen beheren'' aan te vinken. Als dat niet lukt, dan zal je dat toch handmatig moeten doen. Of gewoon je muziekmap weer scannen of (zoals ik altijd doe) ''Kopiëer bestanden naar iTunes bibliotheek'' aanvinken en je downloadsmap toevoegen.
Kan voor jou mss onhandig zijn, maar ik pleur alles altijd eerst in MP3Tag om alles goed te zetten en doe ze daarna pas in mijn bibliotheek, wat deze optie dus heel makkelijk maakt. :)
Mja ik heb een enorme bibliotheek die (bijna) up to date is met track names en tags. Maar soms voeg ik daar wat aan toe, dan wil ik dat ie dat gewoon automgisch scant.

En album art werkt ook voor geen meter. Moeten de jpg files een aparte naam hebben? Of moet je er iets anders mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Noxa schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:37:
[...]

Mja ik heb een enorme bibliotheek die (bijna) up to date is met track names en tags. Maar soms voeg ik daar wat aan toe, dan wil ik dat ie dat gewoon automgisch scant.

En album art werkt ook voor geen meter. Moeten de jpg files een aparte naam hebben? Of moet je er iets anders mee doen?
De afbeeldingen gewoon toevoegen aan de muziekbestand(en) zou voldoende moeten zijn? iTunes regelt dat verder allemaal zelf.

Als ik zelf wat toevoeg aan mijn bibliotheek, neem ik de pas gedownloade bestanden, en sleep deze naar de bibliotheek, waarna ik de bestanden naar mijn 'Muziek' map sleep. werkt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Noxa schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:37:
[...]

Als je die map aanklikt bij ''Voeg deze map toe'' (oid), dan voegt ie alleen de nieuwe nummers toe. Het is niet automatisch, maar het doet wel wat je wil.
En die albumart kan je het beste met een standalone programma als Mp3Tag toevoegen, zo weet je zeker dat ze er altijd goed inkomen. iTunes wil niet altijd goed meewerken met dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
RnB schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:40:
[...]

Als je die map aanklikt bij ''Voeg deze map toe'' (oid), dan voegt ie alleen de nieuwe nummers toe. Het is niet automatisch, maar het doet wel wat je wil.
En die albumart kan je het beste met een standalone programma als Mp3Tag toevoegen, zo weet je zeker dat ze er altijd goed inkomen. iTunes wil niet altijd goed meewerken met dat soort dingen.
Bij mij werkt albumart gewoon zoals 't moet werken hoor? Gewoon kwestie van plaatje slepen naar het vakje linksonder in iTunes. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik zei daarom toch ook dat het niet altijd goed werkt, dat het bij jou dan wel goed werkt, is jouw geluk. ;)
Trouwens, heb je die tracks buiten iTunes gebruikt of alleen binnen iTunes? Want dan werkt het idd wel goed, maar zodra je buiten iTunes die tracks beluistert of je iTunes opnieuw hebt moeten installeren, dan zijn de albumarts ineens verdwenen. Dat itt tot wanneer je ze vastzet dmv bijvoorbeeld Mp3Tag, dan kan je ze kopiëren wat je wilt, gebruiken buiten iTunes wat je wilt etc.., maar die albumarts blijven in dat liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Ik doelde eigenlijk op de vraag wát er bij jou dan soms niet goed aan werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Oh. :Y)

Nouja, zoals ik hierboven al een beetje heb uitgelegd, werken de afbeeldingen alleen in iTunes zelf en niet erbuiten als ik de albumarts in iTunes zelf plaats. Erbuiten bedoel ik dan op non-iPods, andere computers, zelfde computer met nieuwe iTunes installatie, Windows Media Player etc..
Dit ondervond ik ook met IDx tags, die werkten op de een of andere manier ook alleen maar in iTunes. Weet niet of dat onderhand als is verholpen (want het is al een tijdje terug), maar ik ben al zo gewend aan MP3Tag en het werkt gewoon uitstekend, dat ik iTunes alleen maar gebruik om shit af te spelen en mijn iPod te beheren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Aha, dat wist ik niet :o. Handig, ik ga gelijk even kijken naar dat Mp3tag. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NickvdB op 30-07-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dus MP3Tag haalt de album art die in iTunes is verzameld op, en frot die in de mp3's? Embed ze dus? Ik zoek idd nog iets dat dat automatisch kan. Nu heb ik ook al ergens een vbscript gezien op het net dat dat deed, maar het lijkt er op dat dat veel gevraagd is. Snap niet dat dat nog niet in iTunes zit als een feature. Gewoon, knoppie, embed album art of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, ging het maar zo. Je moet die album arts zelf embedden. Ik gebruik bijvoorbeeld de site albumart.org, die zijn album arts dan van sites als amazon.com haalt. Die vergroot ik, sla ik op en embed die daarna bij mijn mp3tjes.
Gelukkig ben ik daar al mee begonnen toen ik begon met mijn muziekverzameling en iedere keer als er iets bijkomt, is dat ook het eerste wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:45

Tim Schuhmacher

abasios

Nu moet ik voor een ander iTunes installeren om eenmalig muziek op haar iPhones te zetten. Graag met coverafbeeldingen erbij. Ok, maar ik wil dus niet dat iTunes maar iets verandert aan mijn goedgetagde mp3's met in elke map een front.jpg heeft.

Moet ik ergens aan denken. Dit was niet iets wat zo in de faq hierboven langs kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87922

UltraSub schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:18:
Dus MP3Tag haalt de album art die in iTunes is verzameld op, en frot die in de mp3's? Embed ze dus? Ik zoek idd nog iets dat dat automatisch kan. Nu heb ik ook al ergens een vbscript gezien op het net dat dat deed, maar het lijkt er op dat dat veel gevraagd is. Snap niet dat dat nog niet in iTunes zit als een feature. Gewoon, knoppie, embed album art of zo.
Tag & Rename werkt hier ook goed voor. Dat programma haalt ook coverart die je nog niet hebt op bij bijv. Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik zit nog op iTunes 7.3.2 omdat dit de laatste versie is die zonder problemen op m'n pc werkt.

Vanaf iTunes 7.4 hebben ze iets gedaan waardoor de hele interactie met de software en de ervaring enorm houterig en laggy verloopt. Bij het aanklikken van iets kon het wel meerdere seconden duren alvorens de actie werd uitgevoerd (alles, dus play, pauze, andere track). Door het lange wachten begin ik natuurlijk er op los te klikken, waardoor het alleen maar erger wordt. Of ik vastlopers had, weet ik niet meer, het was al even geleden. Ik was niet de enige, op internet vond ik verschillende getuigenissen over hetzelfde probleem, zowel op mac als op pc!

Needless to say dat ik erg ontchoogeld was (en kwaad!). Ik verwacht van apple alleen het allerbeste qua software en ik gebruik alleen nog maar iTunes voor m'n muziek (en ondanks alles komt er niets anders in huis). Dus vandaar zit ik nog steeds op 7.3 (wat geen probleem is, want ik heb geen devices die na 7.3 zijn uitgekomen, ik heb namelijk nog steeds enkel een nano 2G) Dus, if it ain't broke, don't fix it.

7.7 heb ik nog niet geprobeerd, maar als het weer dezelfde moeilijkheden gaat opleveren dan pas ik liever. De interactie met 7.4 was bij mij uitermate frustrerend! :( Daar heeft m'n perceptie van apple toch wel een klein duwtje gekregen, want het interesseert ze blijkbaar alleen om de software zo snel mogelijk te releasen, en een minderheid die er problemen mee heeft schijnt niet zo belangrijk te zijn, commercieel gezien. Ik ben misschien te hard, maar voor een dergelijk specifiek probleem heb ik toch veel gelijkaardige klachten op internet gelezen. Nu goed, deze post gaat niet over dit probleem, ik red het wel met 7.3. Maar als iemand dit toch nog zou herkennen en tips heeft, dan mag dat altijd gepost worden...

Wat ik wou vragen: op de iPod Touch en de iPhone kan je in coverflow de covers omdraaien en daar de tracks op zien en selecteren. Kan dit in iTunes ook? Zou bvb handig zijn in de full screen stand van coverflow (en algemeen ook, lijkt me leuker zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Bij mij werkt cover flow niet fullscreen. Als ik in coverflow (wat gewoon werkt) op het fullscreen knopje klik, dan knippert het coverflow gedeelte van het venster eventjes wit en gebeurt er verder niks. Enig idee hoe dat komt en hoe het op te lossen is?
Ik heb iTunes versie 7.7.0.43 voor Windows.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Het kan eventueel aan je video drivers liggen. Een vriend van me had ook problemen met Coverflow, maar dan ook gewoon bij non fullscreen, en die had zijn drivers upgedate en het probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik heb Ati drivers 8.6, ik zie dat 8.7 sinds 10 dgn uit is. Die zal ik eens proberen.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 11:47
Kan iemand mij zeggen hoe het komt dat iTunes alle geïmporteerde nummers omzet naar M4A extensie. Erg lastig als ik alles in mp3 wil hebben. Bovendien doet hij moeilijk bij bepaalde mp3's. Heb al ingesteld dat alle cd's die worden geïmporteerd in mp3 moeten worden gezet. Ik zou graag hebben dat iTunes van al mijn bestanden afblijft en deze in het originele formaat laat staan. Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

''Map iTunes bijwerken'' uitgevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
RnB schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:37:
''Map iTunes bijwerken'' uitgevinkt?
Hij blijft dus van de extensie af, maar wijzigt ook niet van Naam-Artiest-Album-Titel enzo. Dat laatste vind ik dan net weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 08:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Da's wel raar want bij mij staat dat aangevinkt en iTunes regelt namen enzo.. maar hij maakt er geen m4a bestanden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
kaassouffle schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:45:
Da's wel raar want bij mij staat dat aangevinkt en iTunes regelt namen enzo.. maar hij maakt er geen m4a bestanden van.
Cd ingeladen en stond onder iTunes als mp3, maar na het syncen met de iPod nano 4 gig stond er plots M4A allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:00:
Ik zit nog op iTunes 7.3.2 omdat dit de laatste versie is die zonder problemen op m'n pc werkt.

...

Wat ik wou vragen: op de iPod Touch en de iPhone kan je in coverflow de covers omdraaien en daar de tracks op zien en selecteren. Kan dit in iTunes ook? Zou bvb handig zijn in de full screen stand van coverflow (en algemeen ook, lijkt me leuker zo)
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226574

Je kan bij weergave coverflow aanvinken, maar ik heb geen idee of dit al in de 7.3.2 zat. De opties zijn wel niet zo uitgebreid zoals op ipod of iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coverflow gebruik ik uiteraard wel al (misschien was dat niet duidelijk, maar dat kan prima in 7.3)

Ik vroeg me alleen af of je in iTunes ook de covers kan omdraaien om op de achterkant de song te kiezen?

@kaassoufle; ok thx. Beetje raar dat de features van de desktop iTunes en de 'mobiele iTunes' op die manier wat uit elkaar lopen, maar het is niet anders...

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 02-08-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Misschien een stomme vraag, maareeeh.. Als je in iTunes niet de achterkant kunt zien, kun je hem dus ook niet embedden? Hoe krijg je de achterkanten van covers dan op je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 17:52

Patriot

Fulltime #whatpulsert

UltraSub schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:14:
Misschien een stomme vraag, maareeeh.. Als je in iTunes niet de achterkant kunt zien, kun je hem dus ook niet embedden? Hoe krijg je de achterkanten van covers dan op je iPhone?
Bedoel jij niet iets anders? Alvi bedoelt dat wanneer je op een cover klikt, deze omdraait zodat je de songs kunt zien die bij dat album horen. Dat kan namelijk wel bij de coverflow op de iPhone/iPod touch. Ik denk dat jij iets anders bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Patriot schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:18:
[...]

Bedoel jij niet iets anders? Alvi bedoelt dat wanneer je op een cover klikt, deze omdraait zodat je de songs kunt zien die bij dat album horen. Dat kan namelijk wel bij de coverflow op de iPhone/iPod touch. Ik denk dat jij iets anders bedoelt?
Nee, ik zie al wat het "probleem" is.
Als je op de iPhone inderdaad op een cover tikt, flipt die, en zie je de tracklist. Ik dacht dat hij bedoelde dat je daar de achterkant van een hoes kon zien. Hence the question; hoe krijg je die hoes dan in de songs, want je kunt in iTunes alleen een front cover zetten. Dat bedoelde ik.
Maar ik begrijp dat hij die tracklist bedoelde. Das toch geen probleem? Als je in coverflow in iTunes zit, en je bladert langs een album.. heel eventjes wachten, en de tracklist staat er toch gewoon onder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:24:
[...]

Nee, ik zie al wat het "probleem" is.
Als je op de iPhone inderdaad op een cover tikt, flipt die, en zie je de tracklist. Ik dacht dat hij bedoelde dat je daar de achterkant van een hoes kon zien. Hence the question; hoe krijg je die hoes dan in de songs, want je kunt in iTunes alleen een front cover zetten. Dat bedoelde ik.
Maar ik begrijp dat hij die tracklist bedoelde. Das toch geen probleem? Als je in coverflow in iTunes zit, en je bladert langs een album.. heel eventjes wachten, en de tracklist staat er toch gewoon onder dan?
Het gaat me idd niet om de cover (of back cover), ik dacht dat ik na twee keer wel al duidelijk genoeg was (zeker omdat ik verwijs naar de iPod Touch en iPhone functionaliteit)

Je kan trouwens prima meerdere afbeeldingen in de tag van een song proppen, hoe je ze dan moet kunnen zien weet ik niet, maar ze zitten er wel bij.

Met jouw laatste zin heb je ook gelijk, en zo gebruik ik het meestal, maar als je bvb een kleiner iTunes venster hebt (en Coverflow iets te groot), staan niet alle songs in beeld. En zou het gewoon niet lekker lui en relax kunnen zijn als je gewoon met een muisklik op de cover kon klikken, en zo alle songs zien? Naast het feit dat het ook best wel cool zou zijn?
En zoals ik al zei, het zou een handige feature zijn indien je iTunes Coverflow op een tweede scherm bvb fullscreen zou draaien, eventueel in combinatie met een touchscreen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Ik heb mijn muziek gebackupt naar een externe harde schijf, (Gewoon inhoud van 'Muziek' naar externe HD gepleurd) Kan ik er nu op vertrouwen dat als ik dadelijk alles op mijn nieuwe Mac importeer, alle beoordelingen, cover-art etc. meteen goed zit?

Zijn er dingen die ik nog extra moet doen, iTunes slaat de cover-art blijkbaar op in een aparte map, wordt die dadelijk automatisch gekoppeld aan de betreffende bestanden? Ik snap er niet heel veel van. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door NickvdB op 02-08-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NickvdB schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:18:
Ik heb mijn muziek gebackupt naar een externe harde schijf, (Gewoon inhoud van 'Muziek' naar externe HD gepleurd) Kan ik er nu op vertrouwen dat als ik dadelijk alles op mijn nieuwe Mac importeer, alle beoordelingen, cover-art etc. meteen goed zit?

Zijn er dingen die ik nog extra moet doen, iTunes slaat de cover-art blijkbaar op in een aparte map, wordt die dadelijk automatisch gekoppeld aan de betreffende bestanden? Ik snap er niet heel veel van. 8)7
Ik kan je alvast zeggen dat de coverart in de mp3 tag wordt opgeslaan. Dus in het mp3 bestand zelf. Dat wordt dus meegenomen naar elk programma dat je wil gebruiken, dus ook iTunes.

iTunes herkent zelfs, voor zover ik weet, geen coverart die als fotobestand in dezelfde map zit, enkel foto's in de tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

NickvdB schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:18:

Ik heb pas een omvangrijke collectie gemigreerd van Vista iTunes naar OS X iTunes.

Ratings, playcount etc. ben je kwijt; die staan in je iTunes profielbestanden die je niet zomaar kan migreren naar de Mac.

Album art zou mee moeten gaan, maar veel covers zijn er bij mij 'beschadigd' uitgekomen, dus bijvoorbeeld dat maar de halve afbeelding zichtbaar is en de rest een grijs vlak is waardoor ik bij plusminus duizend albums handmatig de cover opnieuw kon gaan toevoegen |:(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37
Probleem. Hoe ontwijk ik die gapless analyse?
Ik wil mijn muziek (iets meer dan 5000 nummers) importeren terwijl ze op een wireless netwerkshare staan. Dat analyseren duur zo godsgruwelijk lang. Ik kan het helemaal nergens uitzetten volgens mij.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ehm, ik ben ook van XP naar Mac gegaan en heb veel gehouden. Alle album art klopte nog, ratings ook, etc., alleen playcount en last played waren weg :? In ieder geval, ik heb de iTunes folder gewoon gekopieerd en geplakt, de .itl (ofzo :P ) op de Mac verwijderd en ook .xml vanaf Windows gekopieerd (waarin ik een find&replace had gedaan wat betreft folder) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Maverick schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:06:
Probleem. Hoe ontwijk ik die gapless analyse?
Ik wil mijn muziek (iets meer dan 5000 nummers) importeren terwijl ze op een wireless netwerkshare staan. Dat analyseren duur zo godsgruwelijk lang. Ik kan het helemaal nergens uitzetten volgens mij.
Niet, helaas. Keertje een nacht laten draaien en het is gebeurd (is maar eenmalig nl.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien een dom vraagje.
Maar kun je binnen de podcasts het zo regelen dat alle nieuwe podcasts automatisch een standaard coverflow krijgen?
Bijvoorbeeld de podcast van Evers staat Op , alle nieuw binnenkomende wil ik automatisch een coverflow meegeven , zodat ik dat niet steeds zelf hoef te doen.

Is dat ergens in te stellen?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:11:
[...]

Ik kan je alvast zeggen dat de coverart in de mp3 tag wordt opgeslaan. Dus in het mp3 bestand zelf. Dat wordt dus meegenomen naar elk programma dat je wil gebruiken, dus ook iTunes.
Dat is niet waar!
Als er in de id3 tag geen coverart staat, en je laat iTunes de albumart ophalen, wordt die niet automatisch embedded in de id3 tag, maar staat die inderdaad in een aparte map in je iTunes folder! Als je wil dat iTunes de coverart embed in de tag, moet je de art pasten in het art veld in "get info". Dan wordt hij embed. Maar niet standaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 17:45
bokkow schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:59:
Ik had hetzelfde probleem maar het bleek aan NOD32 te liggen, een update naar versie 3 heeft het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Huphup,

Mijn iPodje (en m'n iTunes) bevatten tot voor kort voornamelijk complete albums van een hele zooi artiesten, maar ter verhoging van de auditieve feestvreugde hier op 't werk heb ik er onlangs een flink bak losse nummers top40 (1970--nu) in gedumpt. Maar nu is 't zo verrekte lastig dat al die artiesten tussen m'n complete albums in staan. De oplossing die ik in gedachten heb is om van alle tracks met genre = "top 40" de artiestennaam te verkloten naar %artist% = "top40 "+%artist%.

Maar hoe doe je dat in iTunes op OSX? Of is er een handiger oplossing?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Group ze allemaal? Compilatie allemaal? Staan ze toch bij elkaar?
Maar is inderdaad een probleem, waarom ik nooit losse nummers wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Hmm.. klein addendum: het probleem is niet dat ze in iTunes allemaal door elkaar staan; daar kan ik nog wel mee leven. Maar op m'n iPod navigeer ik me suf. Ook in de auto, met een Harman Kardon Drive + Play, is dat niet prettig, to say the least...

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat ik zeg dus, dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 23-04 08:24

djkooij

voorheen Facemodder

Ik pas altijd vooraf in mp3tag het albumnaam aan in geval van lossen nummers.
Enige wat je dan in urTunes moet doen is deze nummers van dit album selecteren en bij info aangeven dat het een verzameling is.
Werkt keurig, zolang je maar sorteert op album.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:01

Eijkb

Zo.

Een vriend van me heeft de iPhone 3G binnen gekregen via T-Mobile. Om deze in gebruik te nemen moet je iTunes geinstalleerd hebben. Zo gezegd, zo gedaan. Na opstarten echter geen beweging in te krijgen. Als ik iTunes start zie ik wel de processen iTunes.exe, iTunesHelper.exe en iPodservice.exe maar geen "iTunes" programma. T-Mobile zegt geen ondersteuning te bieden (ach ja, die grote bedrijven kunnen alles maken) en van Apple hoeven we zo 1,2,3 ook geen pasklare oplossing te verwachten. Iemand bekend met dit probleem?

Is een oude versie installeren en updaten een mogelijkheid? Heb je persé 7.7 nodig voor de iPhone 3g?

Voor de volledigheid zijn specificaties:

Windows XP SP 2
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core2Duo E6600
2 GB geheugen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-04 20:49

pcprutser

No message

Ik heb sinds kort een iPod Classic 160GB en in iTunes en op de iPod staat een slimme afspeellijst genaamd: 'onlangs afgespeeld' nou is het de bedoeling natuurlijk dat die lijst bijhoudt wat je de afgelopen tijd hebt geluisterd aan muziek, alleen deze lijst blijft voor, tijdens en na het syncen met de iPod leeg!

Je zou zeggen: 'waar maak je je druk om!', klopt ook wel, maar ik scrobble muziek (last.fm) en het programma van last.fm scrobled plays van de iPod via die lijst! Oftewel nu niks, en het is wel de bedoeling ;)

Weet iemand wat ik fout doe, of wat de oplossing is? Ik heb al gegoogled, maar niks kunnen vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Wat is de 'regel' van de slimme afspeellijst? Klopt deze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
LePlatDuJour269 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:40:
Huphup,

Mijn iPodje (en m'n iTunes) bevatten tot voor kort voornamelijk complete albums van een hele zooi artiesten, maar ter verhoging van de auditieve feestvreugde hier op 't werk heb ik er onlangs een flink bak losse nummers top40 (1970--nu) in gedumpt. Maar nu is 't zo verrekte lastig dat al die artiesten tussen m'n complete albums in staan. De oplossing die ik in gedachten heb is om van alle tracks met genre = "top 40" de artiestennaam te verkloten naar %artist% = "top40 "+%artist%.

Maar hoe doe je dat in iTunes op OSX? Of is er een handiger oplossing?
Albumnaam "Diverse Nummers"
Album Artist leegmaken
Vink aan "Deel Van Verzameling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Dat is echt al zó vaak gevraagd. :> Staat gewoon in de FAQ van de topicstart hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-04 20:49

pcprutser

No message

ik heb er even een screen-shotje van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/8386/nieuwbitmapafbeeldingdz2.th.png
Ik heb er niks aan veranderd, maar je weet maar nooit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb 2 vragen. Ik heb heel veel albums al met album art. Maar die pakt iTunes er niet bij. Moeten de jpegjes een aparte naam hebben? (of andere extensie)

En ik heb een aantal albums waarvan iTunes verschillende nummers verdeelt over andere album's. Terwijl de id3tags wel het zelfde zijn.. Rara hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268484

Eijkb schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:48:
Een vriend van me heeft de iPhone 3G binnen gekregen via T-Mobile. Om deze in gebruik te nemen moet je iTunes geinstalleerd hebben. Zo gezegd, zo gedaan. Na opstarten echter geen beweging in te krijgen. Als ik iTunes start zie ik wel de processen iTunes.exe, iTunesHelper.exe en iPodservice.exe maar geen "iTunes" programma. T-Mobile zegt geen ondersteuning te bieden (ach ja, die grote bedrijven kunnen alles maken) en van Apple hoeven we zo 1,2,3 ook geen pasklare oplossing te verwachten. Iemand bekend met dit probleem?

Is een oude versie installeren en updaten een mogelijkheid? Heb je persé 7.7 nodig voor de iPhone 3g?

Voor de volledigheid zijn specificaties:

Windows XP SP 2
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core2Duo E6600
2 GB geheugen
Ik heb hetzelfde probleem met iTunes 7.7.x.
Een oorzaak kan namelijk zijn dat er wat dll bestanden ontbreken en door deze toe te voegen
zou iTunes het weer moeten doen, maar door onderstaande uittevoeren veranderd er niks.

Eventviewer geeft de volgende melding:
The description for Event ID ( 0 ) in Source ( iPod Service ) cannot be found.
The local computer may not have the necessary registry information or
message DLL files to display messages from a remote computer.
You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description;
see Help and Support for details.
The following information is part of the event: Service started.

iTunes 6.4 werkte nog wel hetzij met foutmeldingen.
Op de volgende site staat echter een oplossing, welke niet werken bij mij.
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

Misschien zijn er nog andere oplossingen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bij mij draait iTunes 7.6 eindelijk door de volgende handleiding:
http://joeyahn.tistory.co...-start-after-installation

Het bleek bij mij te liggen aan de windows service "Smart Card Service" die niet was geinstalleerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 268484 op 07-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 07:26
Hai mensen,

Heeft iemand van jullie de sound enhancer van itunes wel eens ontdekt?
Ik wist niet van het bestaan af, totdat ik hem uitzette..
Echt heel irritant, mijn muziek klinkt nu die uit staat eindelijk weer zoals het hoort.

Even wat info voor de liefhebber:

( bron: http://forums.dealmac.com/read.php?4,2611622 )

Apple says it is similar to a loudness control:
[www.apple.com]
"If you select the "Sound Enhancer" checkbox, iTunes "enhances" the sound of your audio files by increasing the treble and bass response, depending on how you set the slider. Think of it kind of like the "Loudness" button found on an old home stereo system, but adjustable. If you move the slider toward the "high" end, iTunes boosts more of the equalization, meaning things will generally sound punchier and crisper. If you move it towards the "low" end, iTunes will decrease the same frequencies."

Others claim that there's more to it than that:
[en.wikipedia.org]
"iTunes includes sound processing features, namely an equalizing section, and its "sound enhancer", which in some languages is translated into "sound improver". The enhancer works by inserting out-of-phase components of the signal into the opposite stereo channel, a technique often used on elements in music production."

[www.logicprohelp.com]
(blueintheface):
"What iTunes does in this respect is the same as the 'Wide' button found on ghetto blasters in days of yore - some high frequencies from each channel are phase-inverted and fed to the opposite channel. This makes the stereo-width apparently greater - but comes at the expense of any real definition of placement. It might be instantly appealing in its queasy-making phasey-ness, but in reality the whole stereo image is smeared. It's an effect that destroys any spatial naturalism to any recording, and so wouldn't be suitable for use on any 'realistic' recordings say of an orchestra or a jazz band. I'm not saying it doesn't have its place - because someone will probably have a hit with the most artifically widend track next week - just to be aware of what you're doing, and sometimes what is instantly appealing ends up ultimately fatiguing. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:39
Is hier iemand die mij een boek over iTunes kan aanraden?
Ik snap dat dit voor sommigen een lachwekkende vraag is, maar ik heb toen ik nog met windows werkte altijd geweigerd met iTunes te werken (ondanks m'n iPod)

Nu ik mac os draai heb ik er maar aan toegegeven, maar merk dat ik niet alle ins en outs doorkrijg door het gewoon te gebruiken. Zo heb ik veel ruzie met cover-art, groeperingen, m'n libary, duplicaten, tags, imports, exports, back-up en noem maar op. Ik wil alles weten!! :+

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 07:26
pimsaint schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:35:
Is hier iemand die mij een boek over iTunes kan aanraden?
Ik snap dat dit voor sommigen een lachwekkende vraag is, maar ik heb toen ik nog met windows werkte altijd geweigerd met iTunes te werken (ondanks m'n iPod)

Nu ik mac os draai heb ik er maar aan toegegeven, maar merk dat ik niet alle ins en outs doorkrijg door het gewoon te gebruiken. Zo heb ik veel ruzie met cover-art, groeperingen, m'n libary, duplicaten, tags, imports, exports, back-up en noem maar op. Ik wil alles weten!! :+
hmm, een beetje lachwekkend.. ;)
Geen idee of er boeken bestaan over itunes, misschien even kijken op amazon oid?

Ahoewel ik denk dat het veel en veel sneller gaat als je dit topic doorspit en gewoon veel uitprobeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe

LuBJe

Geilness ten top!

Hee people,

Heb iets raars ontdenkt op mijn iPhone 3G. Ik heb in iTunes 4 albums van verschillende artiesten welke allen Greatest Hits heten. In de coverflow van iTunes staan deze netjes na elkaar als ik er doorheen blader.

Echter na synchronisatie met mijn iPhone staat er in de coverflow op mijn iPhone nog maar 1 van de 4 albums en deze bevat alle nummers van de 4 albums. Hij heeft ze dus zeg maar samengevoegd op mij iPhone.

Iemand enig idee hoe dit kan?

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Is het mogelijk je iphone op meerdere computerts te synchroniseren met itunes.

Ik wil graag op mijn werk ook de iphone aansluiten en wat toevoegen alleen heb ik dan een lege bibliotheek en als ik handmatig iphone beheren kies gaat hij eerst alles wissen.

Is hier geen oplossing voor, misschien een portable versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

zedzed1 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:49:
Is het mogelijk je iphone op meerdere computerts te synchroniseren met itunes.

Ik wil graag op mijn werk ook de iphone aansluiten en wat toevoegen alleen heb ik dan een lege bibliotheek en als ik handmatig iphone beheren kies gaat hij eerst alles wissen.

Is hier geen oplossing voor, misschien een portable versie?
Neen dat gaat volgens mij niet, hij kan maar met 1 library zijn gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, kan niet.
Zelfs als je dezelfde library verplaatst op je pc, qua locatie bedoel ik. En je wijst in iTunes die "nieuwe" library aan, op de nieuwe locatie, en je koppelt je iPhone, krijg je de melding dat de phone tegen deze library nog nooit gesynched is, en dat alles op je phone opgeruimd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
LuBJe schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:32:
Hee people,

Heb iets raars ontdenkt op mijn iPhone 3G. Ik heb in iTunes 4 albums van verschillende artiesten welke allen Greatest Hits heten. In de coverflow van iTunes staan deze netjes na elkaar als ik er doorheen blader.

Echter na synchronisatie met mijn iPhone staat er in de coverflow op mijn iPhone nog maar 1 van de 4 albums en deze bevat alle nummers van de 4 albums. Hij heeft ze dus zeg maar samengevoegd op mij iPhone.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Deel Van Verzameling vinkje weghalen
Album Artist toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe

LuBJe

Geilness ten top!

@ Dreamvoid
Ik had ze al niet als verzamelig en ze hadden allemaal al een album artist. Ik heb voor de zekerheid alsnog een keer de handelingen gedaan, maar het mocht niet baten..

Vind het echt raar dat ie in iTunes ze wel als aparte albums ziet maar op mijn iPhone niet.

Edit: het schijnt al een bekende bug te zijn, ook op discussions.apple.com wordt dit besproken.
Nu maar even artist in de albumtitel zetten..

[ Voor 31% gewijzigd door LuBJe op 09-08-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
Weet iemand of het mogelijk is om mijn mp3 tags te updaten met info van de iTunes Store?

WMP biedt wel de optie om online te zoeken naar de juiste info, waarna WMP de tags automatisch aanpast, maar dit zoeken gaat bepaald niet ideaal, terwijl als ik naar de iTunes Store kijk, ik dit er wel ideaal uit vind zien (temeer omdat iTunes en de iTunes Store dezelfde GUI gebruiken voor de tag info).

Helaas is de info in de iTunes Store "greyed out", waarna ik niet kan kopieren/plakken. Zelfs al zou dat wel kunnen, zou het nog altijd prettiger zijn als het automatisch aangepast kan worden. Volgens mij kan iTunes dit echter niet (het kan alleen album art downloaden), dus weet iemand of het uberhaupt mogelijk is (met een externe tool bijvoorbeeld)?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.