[iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 64.129 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Start-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iPod.jpg

Welkom in het Apple Classic Discussie en ervaringen topic

In dit topic zal het gaan over de iPod Classic. Apple heeft op 5 september 2007 de hele iPod lijn vernieuwd waar ook de iPod Classic uit is voortgekomen.

De iPod Classic heeft een volledige metalen design . De voorzijde van de iPod is van krasbestendig metaal , hetzelfde materiaal wat bij de iPod Mini en iPod Nano 2G is gebruikt .De achterzijde is nog wel "oldskool" glimmend .Maar niet alleen de buitenkant is vernieuwd. De binnenkant heeft ook een behoorlijke update meegekregen. Zo heeft de iPod Classic een vernieuwde gebruiksinterface met als grootste vernieuwing Coverflow. Verder is de opslagcapaciteit nu 80 GB en 160 geworden.Genoeg plaats voor heel je muziekcollectie , podcasts en films dus. Ook is de accu flink beter geworden waardoor je nog langer naar je favoriete muziek kunt luisteren .

De eerste reviews zijn al geplaatsd onder andere bij iLounge

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Algemeen.jpg

iPod Classic
De iPod Classic is de grootste iPod die er is . De iPod Classic is er in 2 varianten namelijk de 80 GB en de 160 GB. Volgens Apple is dit goed genoeg voor 20000 nummers voor de 80 GB en 40000 nummers voor de 160 GB. Helaas haal je dit niet omdat Apple uitgaat van 128-Kbps AAC-structuur.

De looks
De iPod Classic heeft een volledige metalen behuizing met de welbekende glimmende achterkant. Verder is de iPod leverbaar in een zilvergrijze kleur of in het zwart. Het scherm is nog steeds 2,5" groot. Ook de resolutie is onveranderd gebleven en is nog steeds 320 x 240 pixels bij 163 dpi.

Accuduur
De accuduur is wel flink opgeschroefd. De 80 GB kan 30 uur onafgebroken muziek afspelen of 5 uur video. Het 160 GB model doet er nog een schepje bovenop want de iPod kan 40 uur onafgebroken muziek afspelen en tot zelfs 7 uur video.

Muziek , films en foto's
Op deze iPod kun je naast je favoriete muziek luisteren ook je favoriete films . En zelfs kun je op de iPod je eigen foto's bekijken.

Coverflow
Een nieuwe functie op de nieuwe iPods is Coverflow . De functie houdt in dat je door je albumart kunt scrollen om een album te vinden. Handig als je de titel niet meer weet maar wel de albumart herkent. Dit zit ook ingebouwd in de iPhone en iTunes.

Compatibiliteit
De iPod is te gebruiken op een Windows PC of op een Mac. Het is wel vereist om een USB 2.0 poort tot je beschikking te hebben. De iPod is ook als externe opslag te gebruiken.

En wat kost al dat moois ?
De iPod Classic 80 GB is te koop voor € 249 . De iPod Classic 160 GB is te koop voor € 349.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Specs.jpg

Specs
Opslag80 GB
(20000 nummers of 100 uur video)
160 GB
(40000 nummers of 200 uur video)
Prijs€229.-€329.-
Kleur
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Afbeelding3.png
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Afbeelding3.png
Baterij
30 uur muziek ; 5 uur video
40 uur muziek ; 8 uur video
DisplayLCD-kleurenscherm van 2,5 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie: 320 x 240 pixels, beeldpunten per inch: 163
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Video-ondersteuningH.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen
103,5 x 61,8 x 10,5 mm
103,5 x 61,8 x 13,5 mm
Gewicht
140 gram
162 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter, beknopte handleiding

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Acces.jpg

Met het Apple Universal Dock heb je gemakkelijk toegang tot een USB-poort voor het opladen en synchroniseren van uw iPod of om verbinding te maken met een televisie of luidsprekers. En de Apple Remote biedt bedieningsgemak vanuit de hele kamer. Dit is het vernieuwde dock met een kleiner IR dock en het is nu een pakket samen met een Apple remote. € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/appleuniversaldock.jpg

Met deze ongelooflijk kleine lichtnetadapter kun je je iPod thuis, op kantoor of onderweg snel en efficiënt opladen. Compleet met USB-kabel. € 29

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MA592_screen.jpg

Met de Apple Radio Remote kun je naar FM-radio op uw iPod luisteren en tegelijkertijd alle functies bedienen met de handige afstandsbediening. Bovendien zit er een koptelefoon met een kortere kabel bij, die een perfect combinatie vormt met de afstandsbediening € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MA070_screen1.jpg

Met de Apple component-AV-kabel of de composite-AV-kabel kunt een iPod aansluiten op je televisie, en samen met anderen op het grote scherm kijken naar een video of diavoorstelling. Je kunt de component-AV-kabel of composite-AV-kabel ook aansluiten op uw stereo-installatie of luidsprekers met een eigen stroomvoorziening voor een oorstrelend geluid dat je hele kamer vult. Inclusief lichtnetadapter. € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MB128_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MB129_lm-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Slot.jpg

Dit mooie apparaatje kun je aanschaffen bij je plaatselijke Dixons , Mediamarkt en andere elektronicawinkels . Ook kun je hem natuurlijk aanschaffen bij de Apple Premium Resellers of bij de Apple Store

Verdere informatie
Apple
Apple iPod Classic

Met toetstemming van Hoedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:53
ik weet niet of er iemand is die zich er mee bezighoudt, maar is er een manier om de ipod te updaten zonder itunes?
Heb het al wel voor elkaar gekregen itunes uit te pakken en op te starten zonder te installeren, maar dan herkent hij de ipod niet.
Alles werkt nu heel fijn via winamp, waar ik ook mijn muziek mee luister, en dat wil ik graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Kan iemand me al meer vertellen over de nieuwe FirmWare 1.1???

Ik weet niet wat ik moet doen. Wel of juist niet updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20

TheVMaster

Moderator WOS
RealRico schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:56:
Kan iemand me al meer vertellen over de nieuwe FirmWare 1.1???

Ik weet niet wat ik moet doen. Wel of juist niet updaten...
Ik weet niet wat de problemen zijn met 1.1, maar ik heb 1.1 en ondervind (vooralsnog) geen problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ik begrijp het ook niet helemaal geloof ik . Een softwareupdate voor een iPod is toch alleen maar goed ..? Voor de iPhone is het anders ja . Maar een iPod Classic kun je niet simlockvrij maken e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:48
Als je op het forum van apple zelf leest, zul je zien dat er wel degelijk veel problemen zijn. Vooral de zogenaamde 'hiss' bug. In het vorige deel van dit topic werd zelfs verteld dat je je koptelefoon hiermee kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:48:
[...]

Ik weet niet wat de problemen zijn met 1.1, maar ik heb 1.1 en ondervind (vooralsnog) geen problemen....
Ik zou het niet doen, heb zelf al een downgrade gedaan naar 1.0.3 vanwege de hiss bug. In de vorige topic is al een link gegeven naar een forum waarom het slecht voor je headphones is. Hieronder een reply in de topic.
Yes, i recently upgraded to the 1.1 Firmware in my 80GB classic, and was at a friends house when my headphones went shot. At first i thought it was the ipod itself that was messed up... then i tried my friends headphones and they sounded great, for a matter of a few minutes, until they also shot. Both headphones now are way over modulated now and sound horrible, so bad i need to replace my $60 set, and his $20 set. It really makes me upset that they would supply such a harmful realease.
Ik zou voorlopig even wachten met updaten tenzij je alleen goedkope ipod oortjes gebruikt die vervangbaar zijn (zelfs dan zou ik het nog maar even overwegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Het is jammer dat er net een deel 2 van dit topic komt tijdens al die meldingen van firmware 1.1 issues. Lees dus zeker ook het slot van het deel 1 topic door: rockmanz in "[iPod Classic] Discussies en ervaringen" en verder.

Samenvatting:
- kennelijk zit in 1.1 een bug waardoor de audio codec verkeerd (lees niet) wordt afgesloten als je de iPod uitzet;
- hierdoor komt er een gelijkstroom spanning op je koptelefoon uitgang te staan;
- deze spanning veroorzaakt drie dingen: de ruis, een langzaam leeg lopende batterij als je iPod uit staat en als klap op de vuurpijl mogelijk onherstelbare schade aan je koptelefoon.

Zie ook de Apple forums.

EDIT: Rockmanz was me net voor.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 23-01-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20

TheVMaster

Moderator WOS
rockmanz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:24:
[...]

Ik zou het niet doen, heb zelf al een downgrade gedaan naar 1.0.3 vanwege de hiss bug. In de vorige topic is al een link gegeven naar een forum waarom het slecht voor je headphones is. Hieronder een reply in de topic.

[...]

Ik zou voorlopig even wachten met updaten tenzij je alleen goedkope ipod oortjes gebruikt die vervangbaar zijn (zelfs dan zou ik het nog maar even overwegen).
Dat klinkt niet best....hmm...die van mij worden gelukkig (nog) niet warm...ik ga denk ik ook maar downgraden, ook al gebruik ik m'n iPOD voor 90% in de auto via de dock connector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Oh, wellicht wat voor de startpost om die firmware issues in te vermelden? Voorkomt een hoop dezelfde vragen (tenminste als mensen die startpost eerst lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 16:19
Ik wil binnenkort ook een ipod classic kopen. Maar ik had nog een vraag. Namelijk:

Als je je ipod op album laat sorteren, trekt ie dan niks aan van het feit dat verschillende artiesten aan het album hebben meegewerkt? Dus zodat je bv. voor een liedje met een afwijkende artiest hebt, dit er niet voor zorgt dat je bv. een aparte cover voor dat liedje in coverflow krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
AMD1800 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:48:
Ik wil binnenkort ook een ipod classic kopen. Maar ik had nog een vraag. Namelijk:

Als je je ipod op album laat sorteren, trekt ie dan niks aan van het feit dat verschillende artiesten aan het album hebben meegewerkt? Dus zodat je bv. voor een liedje met een afwijkende artiest hebt, dit er niet voor zorgt dat je bv. een aparte cover voor dat liedje in coverflow krijgt.
Nee, dat komt wel goed als je album artist maar goed invult. Mocht dit niet werken dan kan je altijd nog aanvinken dat het een compilation is en wordt het ook gewoon netjes vertoond alhoewel op deze manier het album helemaal achteraan wordt geplaatst. Ik heb een album (shock value van timbaland, ik weet het maar sommige nummers zijn wel oke) dat bestaat uit allemaal samenwerkingen met andere artiesten en het album wordt zowel in coverflow als in het normale album menu goed weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ik heb het probleem wel met windows mediaplayer, dus vandaar mijn vraag. Ik heb alles goed ingevuld maar er staat een liedje in dat een aparte artiest heeft. Dat liedje komt dan apart te staan van de rest, echt irritant dus.

Ik vind Timbaland trouwens niet bar slecht ofzo. Zn single Apologize klinkt wel leuk :)

Btw, kun je ergens goedkoop accesoires voor de ipod krijgen? zoals dock en afstandbediening?

[ Voor 9% gewijzigd door AMD1800 op 23-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
AMD1800 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:34:
[...]

Ik heb het probleem wel met windows mediaplayer, dus vandaar mijn vraag. Ik heb alles goed ingevuld maar er staat een liedje in dat een aparte artiest heeft. Dat liedje komt dan apart te staan van de rest, echt irritant dus.

Ik vind Timbaland trouwens niet bar slecht ofzo. Zn single Apologize klinkt wel leuk:)
In Windows Mediaplayer geldt exact hetzelfde: in de ID3 tag van je MP3s de Album Artist invullen. Als die voor het hele album hetzelfde is (de hoofd artiest of anders Various Artists voor een verzamelaar) gaat alles goed.

Tip: Gebruik een goede MP3 tagger. Gebruik zelf Tag & Rename, maar er zullen er vast meer zijn. Veel genoemd is bv MP3Tag.de

Gebruik zelf mijn hele library van ruim 10.000 MP3s (allemaal 320 kb/sec VBR LAME codec) in zowel Windows Mediaplayer/Windows Mediacenter als in de iPod/iTunes.
Als je alle ID3 tags goed hebt staan, meest belangrijke de Album Artist tag, komt overal alles goed.

Dus als het nu in Windows Mediaplayer fout gaat staat ongetwijfeld je ID3 Album Artist tag fout en zal het ook op je iPod fout gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 23-01-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132461

Hi,

Ben ook in het bezit van een Classic 160 Gb. Na het updaten naar 1.1 bleek mijn speeltje zo dood als een pier. Resettten ging niet, aanlsuiten aan mijn ps leverde ook geen enkele reactie op. Na het zoeken op het Appleforum bleek dat het wegleggen van de Ipod de beste oplossing was.... kortom niet gebruiken resulteerde in een batterydrain, daarna krijg je bij het aanzetten de melding dat hij opgeladen moet worden...en dat ben ik nu aan het doen..Alles lijkt weer normaal...doe er je voordeel mee. Ik vraag me alleen af warom dit soort zaken niet breeduit getest worden. Valt me erg tegen van Apple :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 12:55
Dat met die "klappende" koptelefoons neem ik met een korrel zout, maar goed lijkt het me inderdaad niet als er 500mV over de lijn gaat terwijl hij uit staat. En als het over de koptelefoon gaat.... lekt het intern vast ook nog wel door dingen.
Dus ik heb ook maar 1.0.3 terug eropgezet. Nogtans blijft het een probleem van Apple die dus echt wel onder de garantie zal vallen, maar terug sturen en lang wachten heb ik geen zin in. Dit lijkt me een betere tijdelijke oplossing

Iedereen die denkt dat ie dit probleem niet heeft met 1.1...... dacht ik ook.
Zet de volume limiet begrenzer maar eens op Maximaal, ook de Volume 100%, het normaliseren op uit, en de Equalizer compleet uit. (tijdelijk alleen maar om het volume maximaal te krijgen, zodat je de ruis hoort terwijl hij uit staat)
Okee.... nu speel je een song (pas op je oren!!!!), en zet hem vervolgens uit.
Luister vervolgens goed door de headset...... HISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Lijkt me raar dat het bij de ene classic wel is en bij de andere niet terwijl het bekend is dat het een firmware bug van versie 1.1 is. Die iedereen op zijn iPod Classic zet. Verschillende uitvoeringen van de classic bestaan niet, allemaal hetzelfde als de versie die in september uitkwam.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:53
Ik heb sinds vanmiddag de classic 80gb (silver natuurlijk :+) gehaald. Prima dingetje.

Nu wil ik de cover art in iTunes binnenhalen maar ik heb geen account. Ik heb wel het programmaatje tunesleeve gevonden, maar deze is geen freeware. Heeft iemand een suggestie/idee? Heb mezelf al suf gegoogled (draai win xp).

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Een account aanmaken is wel een logische oplossing :)

[ Voor 10% gewijzigd door WinningLOSER op 23-01-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Imodium schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:22:
Ik heb sinds vanmiddag de classic 80gb (silver natuurlijk :+) gehaald. Prima dingetje.

Nu wil ik de cover art in iTunes binnenhalen maar ik heb geen account. Ik heb wel het programmaatje tunesleeve gevonden, maar deze is geen freeware. Heeft iemand een suggestie/idee? Heb mezelf al suf gegoogled (draai win xp).
Je kunt in iTunes toch gewoon een account aanmaken?
Ik heb dat ook gedaan (met Click&Buy, dan heb je geen creditcard nodig).
Het kost verder niks ofzo...

Edit;
^ Dat dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:21
Je kan zonder account toch ook ablumart toevoegen? gewoon de cover zoek op internet en kopiëren en plakken in itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

master007 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:38:
Je kan zonder account toch ook ablumart toevoegen? gewoon de cover zoek op internet en kopiëren en plakken in itunes.
Ja kan, maar als je een account hebt, heb je daar de magische "zoek alle albumart"-optie, en dat is toch opzich wel handig :) (mits je muziek goed getagt is en hij in de Store staat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Jemig...... kijk nou;
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9498

$3.62 (ongeveer 2,75 Euro) voor een crystal clear case voor de iPod classic. INCLUSIEF verzending bij DealExtreme. Tja die natuurlijk meteen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-04 15:36
LessRam schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:23:
Jemig...... kijk nou;
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9498

$3.62 (ongeveer 2,75 Euro) voor een crystal clear case voor de iPod classic. INCLUSIEF verzending bij DealExtreme. Tja die natuurlijk meteen gekocht.
Dealextreme is echt briljant ja! Ik heb een fm transmitter gekocht, omgerekend iets van 9 euro, en dan zit er nog een 12v lader voor in de auto bij ook! En hij doet het net zo goed als fm transmitter van 60 euro uit de apple shop.

Ook voor iets van 1,50 euro een silicon case voor mijn iphone, ook niks mis mee. Enige puntje van kritiek is een iPod dock die ik had besteld waarvan de adapter defect was. Klacht ingediend, inmiddels 3 weken geleden, nog niets van gehoord.

Verder al van alles en nog wat besteld (6 iPod socks voor 3,50 euro, een paar led zaklampjes, in-ear oordopjes), en alles binnen twee weken in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Wow.... ben ik effe blij dat hier in Nederland bijna overal die screen protector foil is uitverkocht.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6634
Ik heb er meteen 5 gekocht. Kan er eens 1 kapot gaan. Voor dat geld koop je hier nog niet alleen de screen protecting foil...
Hier bij zit zelfs foil voor het clickwheel en de achterkant.

$1.75 per set.... nog geen €1.50
En weer.... geen porto.
Volgens mij zijn de portokosten alleen al hoger dan wat ik moet betalen.

Ik had die site eerder moeten bekijken. Ik heb dus wel zo'n iTrip FM transmitter gekocht van 60 Euro. En het ergste de ontvangst kwaliteit valt erg tegen. Hier staan vast niet veel slechtere voor minder dan 10$. Het docking Station gebruik ik wel van Apple. Dan weet ik zeker dat ie het blijft doen, want de vorige update v/d firmware heeft nogal wat docks onbruikbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280

vette site!

Zou dit werken met de classic: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.78 ?

edit: en deze 2: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.909 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.85 ?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 202280 op 25-01-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Nee !!! Kans dat het werkt schat ik klein in.
De iPod Classic is momenteel de uitzondering op de regel. Tot en met versie 1.0.2 werkt het allemaal wel. Maar vanaf firmware 1.0.3 heeft Apple heel commercieel heel slim iets gewijzigd in de firmware waardoor alleen hun hardware (qua video) het doet, in de hardware moet een of andere chip van apple zitten. (Tja verhoudingsgewijs, qua opslag, is de Classic natuurlijk het goedkoopste model van iPod... en dan moeten de hoge winsten op een andere manier gegenereerd worden)

Lees rond en je ziet tig verhalen van mensen die mooie Bose / Sony / whatever docking stations hebben gekocht, waarvan de video-out nu niet meer werkt. Dag vele euros......

[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 25-01-2008 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
LessRam schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:32:
Nee !!! Kans dat het werkt schat ik klein in.
De iPod Classic is momenteel de uitzondering op de regel. Tot en met versie 1.0.2 werkt het allemaal wel. Maar vanaf firmware 1.0.3 heeft Apple heel commercieel heel slim iets gewijzigd in de firmware waardoor alleen hun hardware (qua video) het doet, in de hardware moet een of andere chip van apple zitten. (Tja verhoudingsgewijs, qua opslag, is de Classic natuurlijk het goedkoopste model van iPod... en dan moeten de hoge winsten op een andere manier gegenereerd worden)

Lees rond en je ziet tig verhalen van mensen die mooie Bose / Sony / whatever docking stations hebben gekocht, waarvan de video-out nu niet meer werkt. Dag vele euros......
Klopt. Gelukkig werken sommige third party accessoires nog wel (zoals mijn Gear4 Blueye), maar heel veel ook niet. Als je dus nieuw dingen koopt, koop of alleen officieel Apple of let heel goed op dat ze garanderen dat het ook compatible voor de iPod Classic is. Dit geld zelfs voor de USB laders! Ongelofelijk, dat zelfs in een lader een Apple chip moet zitten.

Of dit commercieel slim is? Tja, vrees dat Apple er mee weg kan komen. Als Microsoft hetzelfde zou doen zou iedereen moord en brand schreeuwen en zou de EU meteen boetes opleggen. Ben toch een beetje bang dat Apple door alle succes en het feitelijke monopolie op de MP3 speler markt erg veel MS achtige trekjes begint te krijgen.

PS: Heb alleen nooit gesnapt wat mensen met een video docking station moeten. Waarom wil je in hemelsnaam filmpjes met een resolutie van slechts 320x240 op een groot scherm zien? Lijkt me stukken logischer om de full res video vanaf je PC naar je TV te streamen en een low res conversie te maken voor je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
xahmol schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:27:
[...]
Dit geld zelfs voor de USB laders! Ongelofelijk, dat zelfs in een lader een Apple chip moet zitten.
Yep. Maar het vreemde is het moet ook zonder de chip kunnen ook nu nog. Want ik heb een USB lader (voor op 220V) die het dus wel doet. En dat is echt een 3rd party ding van 9,95 bij de Handyman gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
LessRam schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Yep. Maar het vreemde is het moet ook zonder de chip kunnen ook nu nog. Want ik heb een USB lader (voor op 220V) die het dus wel doet. En dat is echt een 3rd party ding van 9,95 bij de Handyman gekocht.
Snap ook niet exact waar het aan ligt, maar jij hebt kennelijk geluk gehad. Er zijn nml genoeg third party laders die niet meer werken. Gelukkig werkte mijn oude officiële Apple lader nog wel.
Dat maakt het precies zo lastig. Als ALLEEN officiële Apple accessoires zouden werken zou het iig helder zijn. Nu lijkt het volstrekte willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Hoe zit het eigenlijk met de hissing bug ? Vandaag had ik er weer last van en het is toch wel shit. Ik kan ook niet terug naar 1.0.3 want die firmware heb ik niet. Hoe lang duurt het ongeveer voordat apple met updates komt in dit soort situaties?

edit:
Weet iemand nog ergens een universal dock voor een goede prijs? Ik vind 50 euro wel erg prijzig.

[ Voor 17% gewijzigd door Vanitas op 27-01-2008 01:41 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:48
Misschien nog handig: De AV kabels van apple (composite, component) sturen allebei een stereo line-out signaal uit:). Je kan de volume control dus gewoon op nul zetten, en tegelijk met een line-out volume muziek op je stereo luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish666
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Weet iemand waar ik firmware 1.0.3. kan downloaden? kan het zelf niet vinden via Google.
Heb net zitten lezen over dat hissing probleem en vind het niet echt een fijn idee al daardoor per ongeluk me headphones ervan kapot kunnen gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik heb net de 1.0.3 firmware op mn Classic gezet nadat ik de 1.0.3 firmware ergens vandaan heb kunnen halen. Hier ff een lijstje met stappen die ik heb ondernomen, mochten er nog mensen zijn die ook van het hissen af willen:

1) Allereerst de firmware. De heb ik hier vandaan gehaald.
2) Als je de firmware ergens anders vandaan hebt gehaald dan kan je kijken of de MD5 hash overkomt met het volgende:
There has been a lot of discussion whether the EU installer is different from the US version. To solve this mystery, I generated MD5 hashes for the EU 1.03 installer. If someone from the US could check his files, we would know for sure.

iPod_24.1.0.3.ipsw:
Quote:A0FC2AFA9D6D541666F3407E589E0146

iPod_24.1.0.3.ipsw.signature
Quote:F3D3263689F05DEB5C8E018AEA93D2E2
3) als je de files hebt moet je ze in je iPod Software Updates map zetten.
Voor OS X:
~/Library/iTunes/iPod Software Updates/

(Library in de Users map dus)
Voor Windows:
C:\Documents and Settings\*YOUR PROFILE NAME*\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPod Software Updates

(By default, it should be C:, but if you've installed iTunes to another drive, then use that drive letter in place of "C".)
4)
There is one step that has been omitted from the list above. Before reconnecting your iPod and restoring it, you need to stop iTunes from searching for software updates. If you do not include this step (see step 4 below), iTunes will download version 1.1 again.

The full list of stages to follow is;

1. Disconnect your iPod and close iTunes
2. Remove the files for 1.1 (delete them, move them to another folder, whatever).
3. Make sure you have both files for 1.03 in their proper location
4. Reopen iTunes and select Edit > Preferences. A dialogue screen headed "iTunes" will open. On the tab marked "General", click the box labelled "Check for updates automatically". (The check box should now be clear.) Click OK at the bottom of the screen to close the iTunes dialogue screen.
5. Now connect your iPod.
6. Click the "Restore" button
7. Answer yes when asked if you want to install older firmware
8. Let the update do its thing

You are nearly there, so please have another go at restoring your iPod.
Hopelijk helpt dit mensen nog :) Verder gebruik ik OS X, maar dit maakt voor zover ik weet niet uit voor het terugzetten van de firmware.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish666
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
@ VANITAS Bedankt Voor de link en info.

Ik had alleen 1 probleem kreeg aan het eind een onbekende fout me ipod deed het gelukkig nog wel alleen was partitie tabel defect of zo ipod gaf aan helemaal vol te zitten, en in Windows Kon hij de schijf ook niet lezen. Kon nog wel via itunes me ipod opnieuw herstellen. Nu is het weer helemaal in orde en met Firmware 1.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Overigens merk ik net wel dat iTunes 7.6 bij mij al mijn foto's op mijn iPod eerst zat te deleten en vervolgens opnieuw eropzette. En waarempel: nu werken al mijn foto's (eerst kreeg ik alleen zwarte vlakken).
Kennelijk zat dit issue aan de kant van iTunes en niet de firmware, want heb nog steeds 1.03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Hey,

Van de ene op de andere dag wordt mn iPod Classic niet meer herkend. Hij wil een nieuwe USB driver installeren en vraagt om "mobile device setup disk".

Wat?!

Weet iemand wat dit is? :/

WinXP SP2 trouwens

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/misc/diag.jpg

PC reboot en iPod resetten werkte niet. iTunes 7.6 staat er nu op.
Alvast bedankt :)

Ik had je vorige post al afgesplitst van dit topic, omdat problemen in een nieuw topic mogen: [iPod Classic] Niet herkend, "mobile device setup disk"* :). Graag daar dus verder.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 29-01-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-03 17:07

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

LessRam schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:44:
...
Iedereen die denkt dat ie dit probleem niet heeft met 1.1...... dacht ik ook.
Zet de volume limiet begrenzer maar eens op Maximaal, ook de Volume 100%, het normaliseren op uit, en de Equalizer compleet uit. (tijdelijk alleen maar om het volume maximaal te krijgen, zodat je de ruis hoort terwijl hij uit staat)
Okee.... nu speel je een song (pas op je oren!!!!), en zet hem vervolgens uit.
Luister vervolgens goed door de headset...... HISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
...
Paar keer geprobeert maar geen last van. Voor de zekerheid gechecked dat ik 1.1 heb en da's wel het geval. Verder precies gedaan wat je zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
InflatableMouse schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:11:
[...]

Paar keer geprobeert maar geen last van. Voor de zekerheid gechecked dat ik 1.1 heb en da's wel het geval. Verder precies gedaan wat je zegt...
Het heeft niks te maken met hoe je je instellingen instelt. Soms komt het gewoon en andere keren weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
InflatableMouse schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:11:
[...]

Bij mij duurt het altijd even voordat ie gaat hissen...Als je hem uitzet, parkeert ie na een minuutje ofzo de HDD pas écht.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Nou ik zit hier met een "infinite loop" iPod, hij blijft zich maar resetten. Handmatig resetten kan nog wel, maar Windows herkent de schijf gewoon niet meer. Heb 'm wel in disk mode gekregen met select+play/pause, geen soelaas. iTunes vraagt of ik 'm wil formatteren(als ie in disk mode zit) maar dat heeft kennelijk geen zin.

RMA geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:34
ybysaia schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:50:
ik weet niet of er iemand is die zich er mee bezighoudt, maar is er een manier om de ipod te updaten zonder itunes?
Heb het al wel voor elkaar gekregen itunes uit te pakken en op te starten zonder te installeren, maar dan herkent hij de ipod niet.
Alles werkt nu heel fijn via winamp, waar ik ook mijn muziek mee luister, en dat wil ik graag zo houden.
Ik gebruik zelf geen itunes maar de WinAmp plugin, deze kun je vinden via de meuktracker. Ik vind deze erg prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
rinkel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:47:
[...]
Ik gebruik zelf geen itunes maar de WinAmp plugin, deze kun je vinden via de meuktracker. Ik vind deze erg prettig werken.
Rinkel, als ik ybysaia goed begrijp gebruikt hij al de WinAmp plugin om muziek op de iPod te krijgen, alleen wil hij weten of je ook de firmware kan updaten zonder iTunes. Begrijp ik je vraag goed, ybysaia?

Reden dat ik daar niet op antwoorde is dat mij geen manier bekend is om de firmware zonder iTunes te updaten. Helaas, anders zou ik iTunes meteen van mijn systeem afgooien en alleen Floola gebruiken.

Maar niets weerhoud je er toch van via WinAmp je iPod muziek bij te werken en iTunes alleen te gebruiken voor firmware updates? Zou alleen nog maar even niet FW 1.1 installeren, zie rest topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250660

Hallo,

ik ben momenteel nog niet in het bezit van een iPod, maar ik was al van plan de vorige versie (30GB) aan te schaffen. Maar dat besloot ik dan toch niet te doen, maar nu ben ik vastberaden een 80GB versie aan te kopen. Maar daarom heb ik nog een paar vraagjes:

1. is er qua kwaliteit een verschil tussen de zwarte en grijze versie? Zie je bv. sneller krassen op de ene dan op de andere?
2. is het waar dat de achterkant van de Classic, de 'spiegel', snel bekrast raakt?
3. ik heb in een review gelezen dat bij Cover flow het beeld wel wat kan blijven haperen, is dit waar?
4. hoelang zou het duren voor er een nieuwe iPod uitkomt? Want ik zou niet graag nu een iPod kopen als binnen een maand een nieuwe generatie die goedkoper is of zo in de winkel ligt...

Dat is het voorlopig. =)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 250660 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:14:
1. is er qua kwaliteit een verschil tussen de zwarte en grijze versie? Zie je bv. sneller krassen op de ene dan op de andere?
2. is het waar dat de achterkant van de Classic, de 'spiegel', snel bekrast raakt?
3. ik heb in een review gelezen dat bij Cover flow het beeld wel wat kan blijven haperen, is dit waar?
4. hoelang zou het duren voor er een nieuwe iPod uitkomt? Want ik zou niet graag nu een iPod kopen als binnen een maand een nieuwe generatie die goedkoper is of zo in de winkel ligt...
1. Volgens mij zit er geen enkel kwaliteitsverschil tussen zwart en grijs, behalve dat de zwarte natuurlijk veel mooier is ;) (kortom: alleen smaak verschil).
2. De Classic is naar mijn mening volstrekt onbruikbaar zonder cover want krast enorm snel. Minder snel als de iPod 5G (die was helemaal extreem), maar nog steeds genoeg om meteen ene hoesje te willen hebben. Koop die er dus meteen maar bij. Ongelofelijk dat Apple het niet lukt krasbestendige spullen te maken, al mijn Nokia phones ooit gaan gewoon zonder bescherming mijn broekzak in, geen probleem. Hoef je met een iPod niet te proberen.
3. Cover flow loopt idd niet altijd lekker soepel. Gebruik het alleen zelf ook niet zo vaak. Leuke gimmick, maar niet praktisch bij zo'n grote schijf. Even door 800 albums bladeren via cover flow is niet mijn idee van handig. Gelukkig werkt gewoon zoeken op artiest of album zonder cover flow uitstekend.
4. Als je hier bang voor bent: koop dan geen iPod. Apple komt gemiddeld minimaal eens per jaar met een nieuwe serie iPods de laatste paar jaren. De Classic is overigens vrij recent, dus binnen een maand een nieuwe generatie lukt denk ik zelfs Apple niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 250660 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:14:
Hallo,

ik ben momenteel nog niet in het bezit van een iPod, maar ik was al van plan de vorige versie (30GB) aan te schaffen. Maar dat besloot ik dan toch niet te doen, maar nu ben ik vastberaden een 80GB versie aan te kopen. Maar daarom heb ik nog een paar vraagjes:

Nee, behalve dan dat de zwarte sneller vies wordt / gaan glimmen van het vet wat op je vingers zit.
Ja, maar het is een gebruiksvoorwerp. En om dat een mooi product in een lelijk tasje te stoppen (wat em ook nog eens dikker maakt) slaat ook nergens op imo.
Ja, maar als je het even laat uitladen (2 seconden ofzo) dan is het goed bruikbaar.
Updates komen er altijd, maar de classic is er nog niet zo lang. Gewoon kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oké bedankt, ik zie dat je op deze site http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17 voor minder dan 2 euro al een hoesje kan kopen.

Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 250660 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:37:
oké bedankt, ik zie dat je op deze site http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17 voor minder dan 2 euro al een hoesje kan kopen.

Doen of niet?
Hangt helemaal van je smaak af. Heb persoonlijk deze gekocht (wel in andere kleurstelling, nml gewoon zwart), maar die is geen 2 euro ;-)
Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:45:
[...]
Ja, maar het is een gebruiksvoorwerp. En om dat een mooi product in een lelijk tasje te stoppen (wat em ook nog eens dikker maakt) slaat ook nergens op imo.
Normaal gesproken eens. Maar van mijn iPod 5G was mijn ervaring dat al na een maand gebruik het scherm van de display zo gekrast was dat het echt begon te irriteren bij het kijken op het scherm. De Classic schijnt iets krasbestendiger te zijn, maar durfde de gok niet meer te nemen en heb hem vanaf begin in een hoesje zitten. En lelijk tasje: dat hangt natuurlijk en van je smaak en van het hoesje wat je koopt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xahmol schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:52:
[...]

Hangt helemaal van je smaak af. Heb persoonlijk deze gekocht (wel in andere kleurstelling, nml gewoon zwart), maar die is geen 2 euro ;-)
Zalig, da's wel een heel cool zakske! Maar wel duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
xahmol schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:52:

[...]

Normaal gesproken eens. Maar van mijn iPod 5G was mijn ervaring dat al na een maand gebruik het scherm van de display zo gekrast was dat het echt begon te irriteren bij het kijken op het scherm. De Classic schijnt iets krasbestendiger te zijn, maar durfde de gok niet meer te nemen en heb hem vanaf begin in een hoesje zitten.
Ik heb mn iPod altijd gewoon in m'n binnenzak of in m'n broekzak zitten, net als mijn oude MP3 speler. En die ziet er na 3 jaar nog steeds heel goed uit. Ook geen krasjes op het scherm of wat. Dus als je een beetje zorgvuldig omgaat met je iPod is het imo goed te doen zonder hoesje. Afgezien van de achterkant dan, daar komen heel snel van die kleine krasjes op.
En lelijk tasje: dat hangt natuurlijk en van je smaak en van het hoesje wat je koopt af.
Dat zeker waar. Maar Apple heeft een mooi apparaat gemaakt en ik vind niet dat die hoesjes de iPod verrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:09:Dat zeker waar. Maar Apple heeft een mooi apparaat gemaakt en ik vind niet dat die hoesjes de iPod verrijken.
Heel zeker. De voorkant is krasbestendig, ok. Maar de achterkant helemaal niet hé. Het beste wat je dan kan doen is misschien zo'n plastiekske kopen om op de achterzijde te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Ik heb mn iPod altijd gewoon in m'n binnenzak of in m'n broekzak zitten, net als mijn oude MP3 speler. En die ziet er na 3 jaar nog steeds heel goed uit. Ook geen krasjes op het scherm of wat. Dus als je een beetje zorgvuldig omgaat met je iPod is het imo goed te doen zonder hoesje. Afgezien van de achterkant dan, daar komen heel snel van die kleine krasjes op
Als hij 3 jaar is, is het dus geen 5G of nieuwer. En de oudere iPods hadden inderdaad van krassen amper last kan ik ook zelf bevestigen. Had daar nooit een hoesje voor.
Pas vanaf de 5G (geintroduceerd eind 2005) is de ellende begonnen, ze hebben er in de VS zelfs class lawsuits om ontvangen zodat ze gedwongen waren die sleeves gratis bij te leveren.

Hoe dit bij de 6G is (de Classic dus) heb ik geen ervaring mee omdat ik de gok niet meer neem. Vanaf de eerste seconde na unboxing in het hoesje dus.
Zou ook liever geen hoesje nodig hebben, maar door schade en schande met de 5G erg voorzichtig geworden. Ik geloof krasbestendigheids claims van Apple niet meer, de 5G was volgens hen ook krasbestendig.

Ik doe echt geen gekke dingen met mijn iPod (alleen binnenzak, niet eens broekzak) en binnen no time kras mania.

[ Voor 17% gewijzigd door xahmol op 29-01-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
xahmol schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:22:
[...]

Als hij 3 jaar is, is het dus geen 5G of nieuwer. En de oudere iPods hadden inderdaad van krassen amper last kan ik ook zelf bevestigen.
Dat klopt, het was een Sony NW-HD3. Erg fijn ding :) Maar je kan er geen muziek opzetten onder OS X, en dat is een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239600

Anoniem: 250660 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:37:

Doen of niet?
Niet!
Ik heb deze laatst ook gekocht, maar je kan niet meer scrollen met het clickwheel ivm te dik rubber. Dus dan heb je er niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 239600 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:53:
[...]

Niet!
Ik heb deze laatst ook gekocht, maar je kan niet meer scrollen met het clickwheel ivm te dik rubber. Dus dan heb je er niks meer aan.
Is ook voor een 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:18:
[...]

Dat klopt, het was een Sony NW-HD3.
Eh, op basis van je Sony beweer je dat een iPod niet krast 8)7 8)7 ;) Dus jij had gezellig al je music in ATRAC ;) Of was dit al een MP3 Sony? Nooit een Sony zelfs maar overwogen persoonlijk: daarvoor is de Sony Connect software en de hardnekkige neiging van Sony om aan eigen formaten vast te houden mij iets te hinderlijk. Heb wel Creative MP3 spelers gehad, erg lang de Zen Xtra 20 GB gebruikt en mijn eerste MP3 speler was een Creative Nomad Jukebox 3.

Maar goed, punt is duidelijk. Meestal zijn hoesjes niet nodig, maar de iPods vanaf laat 2005 zijn redelijk berucht om snel krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:16
Het probleem van de iPod 5G en de iPod nano (1G) was de glimmende voorkant. Vooral de zwarte modellen waren daardoor erg krasgevoelig, omdat het daar veel beter op te zien is i.t.t. het wit van de iPods daarvoor. Dat heeft de classic niet meer, dus in dat opzicht is de iPod classic al een stuk minder gevoelig voor krassen. De achterkant is al vanaf de eerste iPod van chroom en daarom erg gevoelig voor krassen. Alleen de mini, shuffle en nano (2G) hebben geen chromen achterkant.

Daar komt nog eens bij dat de iPod 5G de eerste iPod was waar video op gekeken kon worden. Dan kijk je meer naar het beeldscherm en is het dus des te vervelender als er krassen opzitten. Zeker als je het vergelijkt met de iPods daarvoor (uitgezonderd de Photo) met een monochroom schermpje die je alleen maar gebruikt voor navigatie door de menu's en weergave van de 'now playing' info.

Punt is dat de classic aan de voorkant en achterkant zeker niet gevoeliger is voor krassen dan de iPod 1-4G :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
xahmol schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Eh, op basis van je Sony beweer je dat een iPod niet krast 8)7 8)7 ;) Dus jij had gezellig al je music in ATRAC ;) Of was dit al een MP3 Sony? Nooit een Sony zelfs maar overwogen persoonlijk: daarvoor is de Sony Connect software en de hardnekkige neiging van Sony om aan eigen formaten vast te houden mij iets te hinderlijk. Heb wel Creative MP3 spelers gehad, erg lang de Zen Xtra 20 GB gebruikt en mijn eerste MP3 speler was een Creative Nomad Jukebox 3.

Maar goed, punt is duidelijk. Meestal zijn hoesjes niet nodig, maar de iPods vanaf laat 2005 zijn redelijk berucht om snel krassen.
Ik beweer helemaal nergens dat een iPod niet krast. Ik zeg dat het wel mee valt als je er goed mee om gaat. En dat is ook zo als ik kijk naar mijn oude Sony. Als je je iPod in je broekzak of binnenzak draagt dan komen er geen krassen op het scherm hoor. Ja, tenzij dat je je sleutels of wat dan ook er bij in stopt. Maar dan is het gewoon je eigen schuld.

En fyi, de NW-HD3 kan gewoon MP3tjes afspelen. De sony software was inderdaad shit, maar daarvoor had ik een ander tooltje wat ik gebruikte om er muziek op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Vanitas schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:33:
[...]

Als je je iPod in je broekzak of binnenzak draagt dan komen er geen krassen op het scherm hoor.
Had mijn (idd zwarte) iPod 5G in mijn binnenzak zonder iets anders in die zak (geen sleutels, geen munten, geen niks). En dat ding kraste like crazy terwijl ik echt niets geks deed. Ging er bovendien exact hetzelfde mee om als mijn eerdere iPods en Creatives (ook in binnenzak) en Nokias (in broekzak) waar ik echt nooit last van krassen had.
Was ook echt niet de enige. Uiteindelijk kon je met goed fatsoen ondertitels van videos niet meer lezen. Als geluk bij een ongeluk begaf de batterij van mijn 5G het binnen de garantie en kreeg ik een gloednieuwe. Meteen in een hoesje en daardoor gelukkig weer kras vrij bijna nog 2 jaar van de 5G kunnen genieten voor ik nu een Classic heb gekocht (puur vanwege de capaciteit, 60 GB begon voor mij wat weinig te worden, mijn muziekcollectie is al 100Gb en dan de videos nog. Vandaar nu een 160GB).

Als dit bij de Classic weer hetzelfde is als bij de 1-4G neem ik dat graag aan (heb zoals gezegd het nog nooit zonder hoesje geprobeerd) en heb ik niets gezegd en hou ik er nu ook over op. Dan heeft kennelijk Apple zijn lesje geleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door xahmol op 30-01-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Vanitas schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:33:
[...]
Ik beweer helemaal nergens dat een iPod niet krast. Ik zeg dat het wel mee valt als je er goed mee om gaat. En dat is ook zo als ik kijk naar mijn oude Sony. Als je je iPod in je broekzak of binnenzak draagt dan komen er geen krassen op het scherm hoor. Ja, tenzij dat je je sleutels of wat dan ook er bij in stopt. Maar dan is het gewoon je eigen schuld.
De achterkant krast gigantisch !
Ik ben super zuinig op mijn Classic. Verhuist alleen van docking station (aangesloten op versterker) naar het buro van de PC en vice versa. (Ik gebruik hem alleen binnenshuis als "jukebox") En een krassen dat er achterop zitten.
De voorkant en het scherm vallen inderdaad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een vraagje ivm de playlist.

Al mijn songs op iTunes zijn nu zo gerangschikt en benoemd:

" hoofdartiest featuring artiest - titel liedje "

Voor zover ik heb gelezen, sorteert de iPod de songs niet volgens de hoofdartiest, maar ziet hij "hoofdartiest featuring artiest" als een aparte artiest. Is er geen mogelijkheid dat alle featurings gesorteerd worden bij de hoofdartiest? Want dat verkort de muzieklijst veel meer....

Of is er maar één manier om dat op te lossen en het zo te doen:

hoofdartiest - titel liedje (featuring artiest)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239600 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:53:
[...]

Niet!
Welk hoesje kan je dan wel aanraden? Zo goedkoop mogelijk aub en het mag doorzichtig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250660 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Welk hoesje kan je dan wel aanraden? Zo goedkoop mogelijk aub en het mag doorzichtig zijn
ik heb net deze besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9498
Ik zag ook dat anderen op dit forum deze ook besteld hebben.. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:00:
[...]

Is dat niet zo een van harde plastiek? Niet zo van rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149192

Anoniem: 202280 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:00:
[...]

Maar dit duurt wel enkele weken voordat je hem binnen hebt ofniet? Om nu twee weken te gaan wachten voordat ik me ipod intensief kan gebruiken, betaal ik liever meer. Maargoed, heeft iemand dus concrete levertijden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik heb wel eens wat besteld bij dealextreme. En dat duurt inderdaad wel 2 weken. Maar ach, de levering is dan ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149192 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:11:
[...]

Maar dit duurt wel enkele weken voordat je hem binnen hebt ofniet? Om nu twee weken te gaan wachten voordat ik me ipod intensief kan gebruiken, betaal ik liever meer. Maargoed, heeft iemand dus concrete levertijden? :)
Ik heb hem nu al een paar maanden zonder hoesje..
Ik heb gewoon een stoffe zakje van de camera gebruikt, werkt ook goed.. xD
Is dat niet zo een van harde plastiek? Niet zo van rubber?
Jawel, maar dat maakt mij niks uit :S
Hard plastic lijkt mij beter dan rubber..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er eigenlijk geen zwart hoesje meer in de verpakking, zoals vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ik heb maandag de iPod Classic gekocht. Grijs :D. Maar nu het punt: ik heb mijn iPod net moeten resetten. Ik had op dat moment het stopwatch lopen ( zo'n 1 uur lang) en ik was even weg. Toen ik later terug kwam deed ie het niet meer. Zou het aan het stopwatch hebben gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Vlak na de introductie kwamen toch allerlei berichten naar buiten dat video-out alleen werkte met de officiële Apple-kabel en Apple-dock? Ik zou er in ieder geval niet op rekenen dat het werkt... Met die afstandsbedieningen geef ik je iets meer kans, maar toch...

Aan de andere kant, als de shipping meevalt zet je nu ook weer niet erg veel geld op het spel :)

Mocht je de videokabel bestellen, laat dan even weten of hij werkt aangezien ik dan ook wel interesse heb ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211411

Weet iemand of de Apple iPod Camera Connector nu wel werkt met de nieuwste firmware 1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 211411 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:51:
Weet iemand of de Apple iPod Camera Connector nu wel werkt met de nieuwste firmware 1.1?
Geen idee, maar lees nog wel even deze thread vanaf het beginj door voor genoeg redenen om NIET de nieuwste firmware te willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xahmol schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:27:
[...]

Geen idee, maar lees nog wel even deze thread vanaf het beginj door voor genoeg redenen om NIET de nieuwste firmware te willen hebben ;)
Ja dat had ik al gelezen maar heb ook al van verschillende mensen gehoord dat ze er geen problemen mee hebben.

En het is natuurlijk erg makkelijk om je ipod als imagetank te kunnen gebruiken op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211411 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Ja dat had ik al gelezen maar heb ook al van verschillende mensen gehoord dat ze er geen problemen mee hebben.

En het is natuurlijk erg makkelijk om je ipod als imagetank te kunnen gebruiken op vakantie.
Dat is waar, hoewel het scherm van de digitale camera's ongeveer even groot is en een geheugenkaart voor foto's is ook heel goedkoop geworden, dus met eentje van 2GB heb je wel al genoeg denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:49:
[...]

Vlak na de introductie kwamen toch allerlei berichten naar buiten dat video-out alleen werkte met de officiële Apple-kabel en Apple-dock? Ik zou er in ieder geval niet op rekenen dat het werkt... Met die afstandsbedieningen geef ik je iets meer kans, maar toch...

Aan de andere kant, als de shipping meevalt zet je nu ook weer niet erg veel geld op het spel :)

Mocht je de videokabel bestellen, laat dan even weten of hij werkt aangezien ik dan ook wel interesse heb ;)
nah, ik heb gewoon hoesjes gekocht..
Met carnaval voor de deur kom ik al centen tekort.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand een goeie winkel waar ze veel iPod stuff verkopen? Want hier in Gent ken ik er maar één, en dat is de Fnac. Het probleem is dat je daar niets vind om je iPod te beschermen onder de 15 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meeste winkels hebben nog geen ipod classic bescherming.
Iedere keer als ik het vraag "staat het wel op de bestellijst, maar is er niets binnengekomen"

De apple store heeft zelf ook ipod producten, maar dan we liets duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* myReactBekijk myReact van Dequal
* galleryBekijk de gallery van Dequal
* homepageBezoek homepage van Dequal

Reg. datum: 29 januari 2008
Ik heb nog een vraagje ivm de playlist.

Al mijn songs op iTunes zijn nu zo gerangschikt en benoemd:

" hoofdartiest featuring artiest - titel liedje "

Voor zover ik heb gelezen, sorteert de iPod de songs niet volgens de hoofdartiest, maar ziet hij "hoofdartiest featuring artiest" als een aparte artiest. Is er geen mogelijkheid dat alle featurings gesorteerd worden bij de hoofdartiest? Want dat verkort de muzieklijst veel meer....

Of is er maar één manier om dat op te lossen en het zo te doen:

hoofdartiest - titel liedje (featuring artiest)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 22:18
is het mogelijk om een Ipod zonder Itunes te gebruiken?
Ik ben namelijk op zoek naar een mp3speler met veel capaciteit (40gb +) en een goeie batterijduur (24h of meer) maar tot nu toe heb ik niets kunnen vinden wat mijn oude Creatve Zen 40gb kan vervangen. de Zen Vision komt in de buurt maar die trekt het maar 16 uur.
de Ipod voldoet aan al mijn eisen, maar ik heb geen zin om Itunes of andere software te gebruiken (mn zen touch word met nieuwste firmware herkend als MTP device en ik kan gewoon in explorer mn muziek kopieren)

@ dequal

volgens mij zit er in de ID3 tag zoiets als: Album artist, en Artist.
mijn zen sorteerd op Album artist.
echter weet ik niet hoe de Ipod daarmee omspringt.

[ Voor 13% gewijzigd door kid1988 op 02-02-2008 13:25 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247653

"is het mogelijk om een Ipod zonder Itunes te gebruiken?"

Ik heb onlangs de laatste versie van MediaMonkey geinstalleerd....versie 3.0.1.1127. Deze versie is geheel voor de iPod communicatie ingericht, er is werkelijk van alles mogelijk. Misschien heeft iemand er al ervaring mee? Het grote voordeel van MediaMonkey is naar mijn idee dat je via scriptjes heel simpel eigen lijstjes en overzichten kan maken bv. Oordeel zelf....en als er iemand is die al wat ervaring heeft met deze software icm de iPod....laat het ons allemaal even weten! Ik ga het in ieder geval een beetje testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
kid1988 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:23:
is het mogelijk om een Ipod zonder Itunes te gebruiken?
Ik ben namelijk op zoek naar een mp3speler met veel capaciteit (40gb +) en een goeie batterijduur (24h of meer) maar tot nu toe heb ik niets kunnen vinden wat mijn oude Creatve Zen 40gb kan vervangen. de Zen Vision komt in de buurt maar die trekt het maar 16 uur.
de Ipod voldoet aan al mijn eisen, maar ik heb geen zin om Itunes of andere software te gebruiken (mn zen touch word met nieuwste firmware herkend als MTP device en ik kan gewoon in explorer mn muziek kopieren)
Wikipedia: Comparison of iPod managers - Wikipedia, the free encyclopedia

Afaik heb je altijd een tool nodig om je muziek er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 247653 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:25:Het grote voordeel van MediaMonkey is naar mijn idee dat je via scriptjes heel simpel eigen lijstjes en overzichten kan maken bv
Dit doe ik gewoon met iTunes.
Playlist maken
Alle tracks sorteren op jaar of juist tijd of juist titel of..... whatever
Alles selechteren
Kopieren
Plakken in Word/Notepad/whatever.......

Kolommen weghalen die je niet nodig hebt.... en klaar is klara

Ik heb MediaMonkey geprobeerd een paar weken terug, maar zie echt geen voordeel ten opzichte van iTunes, met één grote uitzondering, je kunt het laten samenwerken met EAC en LAME om MP3's te maken. Maar daar AAC niet minder is dan MP3 (zelfs beter maar minder standaard bij uitwisseling) vind ik dat ook geen extra.

[ Voor 24% gewijzigd door LessRam op 03-02-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb twee vragen

-Is het mogelijke bepaalde bestanden video´s en foto´s te verbergen, of is er een mogelijk ze te beveiligen met wachtwoord?

-En nog een vraag over itunes, als ik de muziek van mijn pc verwijder maar wel op mijn Ipod wil laten staan, dan moet ik itunes niet meer mijn ipod laten synchroniseren, anders wordt ook alles van mijn Ipod verwijderd? Zijn hier bepaalde trucjes voor?

En over Mediamonkey, heb het nog niet geprobeerd in combinatie met mijn ipod, maar wel als muziekmanager op PC; werkt perfect:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe zit het eigenlijk met die beroemde ipod socks? Overal te koop maar ik heb er nog nooit iemand met zien rondlopen... is dat handig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Volgens mij zijn die socks niet handig. Zelf gebruik ik een hoesje dat bij de 5e generatie iPod werd geleverd en diemoet je bij elk gebruik van de iPod afhalen. Niet erg handig dus. Ik wilde graag dit hoesje kopen, maar aangezien ik nog geen 18 ben gaat dit niet door, omdat niemand me daarmee wil helpen. Misschien dat jij wel zo'n hoesje kan kopen. Het hoesje lijkt mij wel handig, want je hoeft niets aan de kant te schuiven enzo en hetscherm is volgens mij ook beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Anoniem: 250660 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:37:
hoe zit het eigenlijk met die beroemde ipod socks? Overal te koop maar ik heb er nog nooit iemand met zien rondlopen... is dat handig of niet?
Wat vind je zelf handig? Je moet wel begrijpen dat je de classic niet kan bedienen door de sok heen en daarnaast kan je de ipod beschadigen door hem herhaaldeijk in en uit zijn "hoesje" te halen. Een vriend van mij heeft een foofpod (is in principe een sok maar dan mooier, je betaalt alleen 20 dollar ervoor maar de kwaliteit is beter dan een sok) en heeft naast het hoesje ook maar een invisibleshield gekocht omdat de ipod toch krast als je de sok gebruikt. Dus als je een sok zou kopen zou ik screen protectors erbij halen, al zijn het maar de twee euro varianten van dealextreme.
Ikzelf loop rond met een belkin remix hoesje, het maakt de ipod wel wat dik maar het doet zijn ding. Hiervoor had ik een siliconen evo3 maar dat maakte de ipod voor mij veel te groot en omdat het een ruw textuur had kreeg ik de ipod moeilijker uit mijn broek. Als ik nu voor een hoesje zou gaan zou ik voor de Le Vert foofpod gaan in combinatie met een BSE of invisibleshield.
Edit: @hierboven , je kan de belkin remix (is hetzelfde principe als DE) halen bij de apple store of elke andere winkel die hem levert. Het is wel wat duurder maar dan heb je wel een vertrouwd merk.

[ Voor 7% gewijzigd door rockmanz op 03-02-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:16
Anoniem: 149192 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:10:
Ik heb twee vragen

-Is het mogelijke bepaalde bestanden video´s en foto´s te verbergen, of is er een mogelijk ze te beveiligen met wachtwoord?
Nee, dit is niet mogelijk als je ze ook nog wilt bekijken of afspelen op je iPod. Je kunt de iPod natuurlijk wel als externe harde schijf gebruik en zo de content beveiligen met behulp van een extra tooltje.
-En nog een vraag over itunes, als ik de muziek van mijn pc verwijder maar wel op mijn Ipod wil laten staan, dan moet ik itunes niet meer mijn ipod laten synchroniseren, anders wordt ook alles van mijn Ipod verwijderd? Zijn hier bepaalde trucjes voor?
Als je kiest voor handmatig synchroniseren kun je de muziek gewoon alleen op de iPod hebben staan en kun je het verwijderen van je computer. Let wel op dat je nog een backup hebt, want een iPod kun je natuurlijk gemakkelijk kwijt raken of kapot maken (of geraken).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rockmanz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:02:
[...]

Wat vind je zelf handig? Je moet wel begrijpen dat je de classic niet kan bedienen door de sok heen en daarnaast kan je de ipod beschadigen door hem herhaaldeijk in en uit zijn "hoesje" te halen. Een vriend van mij heeft een foofpod (is in principe een sok maar dan mooier, je betaalt alleen 20 dollar ervoor maar de kwaliteit is beter dan een sok) en heeft naast het hoesje ook maar een invisibleshield gekocht omdat de ipod toch krast als je de sok gebruikt. Dus als je een sok zou kopen zou ik screen protectors erbij halen, al zijn het maar de twee euro varianten van dealextreme.
Ikzelf loop rond met een belkin remix hoesje, het maakt de ipod wel wat dik maar het doet zijn ding. Hiervoor had ik een siliconen evo3 maar dat maakte de ipod voor mij veel te groot en omdat het een ruw textuur had kreeg ik de ipod moeilijker uit mijn broek. Als ik nu voor een hoesje zou gaan zou ik voor de Le Vert foofpod gaan in combinatie met een BSE of invisibleshield.
Edit: @hierboven , je kan de belkin remix (is hetzelfde principe als DE) halen bij de apple store of elke andere winkel die hem levert. Het is wel wat duurder maar dan heb je wel een vertrouwd merk.
oh ok, zal eens kijken, mijn vader kan dingen kopen bij de groothandelaar en daar zitten vaak dingetjes bij van Belkin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ik zit tochte denken om in plaats van zon dikke plastic behuizing voor om mijn Ipod, een bestskinsever te kopen. Het enige nadeel daarvan is dat hetzo dun is. Maar nu de vraag: Zo de iPod in een dikke plastic behuizing heel blijven als ie valt, terwijl een iPod in een bestskinsever kapot gaat? Ik denk dat ze zowieso allebei kapot gaan. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? (met het vallen va de iPod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is handige software om filmpjes naar mp4 te converteren e.d? Aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu dus meerdere .mp4 bestanden, maar krijg ze met geen mogelijkheid op mijn Ipod. Pleur ze in mijn video map en ga synchroniseren, maar er gebeurt niks.Hoe kan dit?

Ik kreeg 1 keer een bestand erop, maar dit werd alleen maar wit beeld en was ook ineens bijna drie keer kleiner.

Ik begin toch wel een hekel aan iTunes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ Dady: Je hebt ze neem ik aan al in Itunes staan? Zoniet, doe maar dan. Als hetgoed is zou alles verder vanzelf moeten gaan. Bij mij kreeg ik een video ook niet aan het werken, omdat het geluid het niet deed. :S Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
AMD1800 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:21:
Ik zit tochte denken om in plaats van zon dikke plastic behuizing voor om mijn Ipod, een bestskinsever te kopen. Het enige nadeel daarvan is dat hetzo dun is. Maar nu de vraag: Zo de iPod in een dikke plastic behuizing heel blijven als ie valt, terwijl een iPod in een bestskinsever kapot gaat? Ik denk dat ze zowieso allebei kapot gaan. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? (met het vallen va de iPod)
Positieve ervaringen met hoesje: Ik heb mijn ipod video een aantal maal laten vallen terwijl hij in een siliconen skin zat en hij werkt nog steeds. Mijn ipod classic is eenmaal gevallen op de grond terwijl hij in een plastic hoesje zat en hij werkt nog steeds.
Negatieve ervaringen zonder hoesje: Mijn ipod video heeft het wel tweemaal laten afweten door een harde schijf fout, dat was toen ik nog geloofde dat dat ipod meegeleverde hoesje goed was. De eerste keer viel hij op de grond en zat er een deuk in het metaal aan de onderkant, ik kon hem gelukkig laten repareren. De tweede keer faalde de harde schijf zonder enige reden, ook deze keer kon ik hem laten repareren.
Ikzelf durf dus niet meer op stap te gaan zonder een hoesje omdat de harde schijf in mijn ogen echt kwetsbaar is. Als je met alleen een protector op stap gaat kan je ipod geen fysieke klappen ondergaan maar is eigenlijk alleen maar beschermd tegen krassen.
Dit zijn alleen mijn ervaringen,ik kan ook weinig geluk hebben gehad. Op internet zijn er mensen die blijkbaar wel een lang leven krijgen uit de classic met alleen een skin. Maar als ik jou was zou ik overwegen om er een sok bij te halen of gewoon een hoesje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayian_leo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04-2023
Anoniem: 250660 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:13:
[...]

oh ok, zal eens kijken, mijn vader kan dingen kopen bij de groothandelaar en daar zitten vaak dingetjes bij van Belkin. :)
Die van dealextreme vind ik niet echt goed. het biedt geen bescherming aan het clickwheel, en je moet je ipod ervan bovenaf inschuiven, waardoor die kan krassen. Het enige wat er goed aan is dat je er een koord aan kan hangen. ;)

Bij bol.com had ik enige maanden geleden een crystal case gekocht. die is eigenlijk voor de ipod video, maar de classic past er toch in. En de voorkant biedt bescherming voor het scherm en het clickwheel. Ik dacht even dat ze ze niet meer hebben, want ik wil er nog een, met zwarte voorkant. ik vond deze link:
http://www.nl.bol.com/is-...0000005013908&Section=SCE

Ook kan je eens kijken bij central point:
http://www.centralpoint.n...ase_for_iPod_classic.html

Hopelijk kan je hier verder mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ik heb zo'n Invisible Shield, ziet er inderdaad heel mooi uit en het is werkelijk fantastisch om (na drie jaar gekraste iPods) het ding onbezorgd in je broekzak met je sleutels te doen...alléééén, het clickweel reageert niet meer zo fijn met dat Shield erop. Iemand anders die dit ook heeft?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anoniem: 211411 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:51:
Gisteren die connector gekocht, maar het werkt niet. :(

Erg verwarrend allemaal, op de site van Apple (NL) staat dat je iPod software versie 1.1 moet hebben, en dat het werkt op iPod's met een kleurendisplay. Dus niet, he...

[ Voor 24% gewijzigd door NaN op 06-02-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235102

warrie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:47:
Ik heb zo'n Invisible Shield, ziet er inderdaad heel mooi uit en het is werkelijk fantastisch om (na drie jaar gekraste iPods) het ding onbezorgd in je broekzak met je sleutels te doen...alléééén, het clickweel reageert niet meer zo fijn met dat Shield erop. Iemand anders die dit ook heeft?
Yup. Dat heb ik hier ook. Vond het wheel van de Classic sowieso al helemaal geen verbetering t.o.v. de vorige modellen (had een Nano) maar met dat Shield er op is het nog iets erger geworden. Reageert gewoon heel "traag", je moet echt meer draaien dan je voor je gevoel zou moeten doen om een leuke responsiveness te hebben. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar nee dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Gisteravond zat ik nog even muziek te luisteren en toen ik m'n iPod uitzette kreeg ik weer dat gehis. Precies hetzelfde als bij de 1.1 firmware, maar ik gebruik nu 1.0.3. Dus dat is wel tamelijk vreemd. Na een aantal maal de iPod aan en uit gezet te hebben (eigenlijk standby maar ok) was het weer voorbij.

Ik dacht dat het iets van 1.1 firmware was met dat gehis, maar dat blijkt dus ook niet zo te zijn. Overigens komt het met de 1.0.3 firmware wel veel minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tot welke firmware is het aangeraden te installeren op een nieuwe iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sangroid schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:02:
[...]

Gisteren die connector gekocht, maar het werkt niet. :(

Erg verwarrend allemaal, op de site van Apple (NL) staat dat je iPod software versie 1.1 moet hebben, en dat het werkt op iPod's met een kleurendisplay. Dus niet, he...
Oke bedankt voor de info, maar gewoon terug brengen die connector.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.