PSN ID Binloading_nl
Ja vast, alleen had ik daar geen tijd voor, ivm. vakantie gaan.steefje schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:10:
Das waardeloos, hopelijk kan t makkelijker
Heb je toevallig iemand in de buurt met een Mac? Misschien dat je 'm daar eens kunt proberen te herstellen.
Anders, -indien je nog garantie hebt- ga je gewoon even terug naar de winkel, kijken wat zij eraan kunnen doen.
Denk niet dat ik nog garantie heb, hij is al 2 jaar oud meen ik.
PSN ID Binloading_nl
Anoniem: 123662
Ratings zijn vooral handig om playlists samen te stellen. Ik gebruik echter geen iTunes voor mijn iPod dus ik weet niet hoe iTunes hier meeomgaat maar zelf kan ik door ratings heel makkelijk playlists maken die gebaseerd op een minimale rating een random nummer selectie leveren (genre of artiest of periode of wat-je-wil).monnick schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:40:
Kleine vraag: wat heeft het toevoegen van sterren / ratings aan je nummer eigenlijk voor nut, of is het niks meer dan je 'leuk' een aantal sterren in beeld hebt?
En kan iemand mij verder nog een leuke tip geven wat betreft een leuke video-podcast?
Weet het ook niet...waarom zou je een nummer willen hebben dat maar één ster heeft?monnick schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:40:
Kleine vraag: wat heeft het toevoegen van sterren / ratings aan je nummer eigenlijk voor nut, of is het niks meer dan je 'leuk' een aantal sterren in beeld hebt?
[...]
leoaq.fm // Jeune Loop
CD 1: 101, 102, 103
CD 2: 201, 202, 203
Nu heb ik het idee dat mijn iPod de tracks niet op juiste volgorde laat zien.
Hebben andere mensen hier ook last van?
De reden waarom ik het op deze manier nummer is zodat ik geen 4 albums in mijn lijst / cover flow heb staan met een album die uit 4 CD's bestaat (Album tag heeft dus dezelfde album naam zonder "CDx" erachter.)
Verder heb ik een album (Yonderboi - Shallow and Profound) waarvan de track nummers goed getagged zijn, maar alsnog op de iPod niet in de juiste volgorde staan.
Geprobeerd om de track nummers opnieuw te taggen in zelfs meerdere formaten ("01, 02" en "1, 2") maar het mag allemaal niet baten.
Kennen mensen dit probleem ook? Het is vooral bij dit album vervelend omdat track 1 in feite een intro is en dus niet als derde nummer dient afgespeelt te worden...
[ Voor 34% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-08-2008 08:31 ]
jup herkenbaar. Ik heb al mn tags met tag&rename gedaan, maar toch gooit de iPod ze soms door de war. Meestal helpt het opnieuw nummeren in iTunes welDarkwolf_1982 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:27:
Ik heb een dubbel CD en de tracks als volgt genummerd:
De reden waarom ik het op deze manier nummer is zodat ik geen 4 albums in mijn lijst / cover flow heb staan met een album die uit 4 CD's bestaat (Album tag heeft dus dezelfde album naam zonder "CDx" erachter.)
Verder heb ik een album (Yonderboi - Shallow and Profound) waarvan de track nummers goed getagged zijn, maar alsnog op de iPod niet in de juiste volgorde staan.
Geprobeerd om de track nummers opnieuw te taggen in zelfs meerdere formaten ("01, 02" en "1, 2") maar het mag allemaal niet baten.
Kennen mensen dit probleem ook? Het is vooral bij dit album vervelend omdat track 1 in feite een intro is en dus niet als derde nummer dient afgespeelt te worden...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
[ Voor 137% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-08-2008 19:34 ]
Helaas werkt dat niet.Daedalus schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:58:
Het is belangrijk dat je ook het totaal aantal tracks invult in het info venster (track 1 van 11) en hetzelfde doet met disc nummer (disc 3 van 4). Als je dat doet gaat het wel goed.
Nummers compleet van iPod gewist en weer geedit en wel erop gezet (track 1 van 11 methode) maar het mag totaal niet baten.
Snap niet hoe de iPod dit voor elkaar krijgt want ook de bestandsnamen zelf kloppen gewoon.
Vreemd, ik heb dan wel geen iPod classic. Maar op m'n iPod touch en nu iPhone werkt die methode altijd primaDarkwolf_1982 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:08:
[...]
Helaas werkt dat niet.
Nummers compleet van iPod gewist en weer geedit en wel erop gezet (track 1 van 11 methode) maar het mag totaal niet baten.
Snap niet hoe de iPod dit voor elkaar krijgt want ook de bestandsnamen zelf kloppen gewoon.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ben er nu achter dat het gedeeltelijk een bug is van Coverflow.Hoedje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:24:
Vreemd, ik heb dan wel geen iPod classic. Maar op m'n iPod touch en nu iPhone werkt die methode altijd prima
Als ik onder de muziek kijk naar de track listing gaat het wel goed met een net vers setje CD's die ik gefixed heb.
Lastig blijft het wel, daar ik nogal gesteld ben van Coverflow en het een zeer handige feature vind.
Nu lijkt het dus een "broken feature" te zijn en gaat het volledig fout met meerdere CD's voor een bepaalde reden.
...Zou Yonderboi dan ook goed als enkele CD met simpelweg een standaard track listing...?
NEE!?
Verdories, ik snap hier echt helemaal geen ene sikkepit meer van.
Tot heden moet ik bekennen dat ik echt een haat-liefde relatie heb met mijn iPod.

Edit: Schiet mij nu maar helemaal lek, want ik kijk een tweede keer onder Coverflow en nu staat het wel goed. Behalve met uiteraard Yonderboi die ik dus nog een poging heb gegeven met (CD 1 van 1) maar no dice.
[ Voor 24% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-08-2008 20:55 ]
Geef je in itunes ook het schijfnummer aan?Darkwolf_1982 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:27:
Ik heb een dubbel CD en de tracks als volgt genummerd:
Dus 101 wordt nummer 1 van 11(bijvoorbeeld), schijfnummer 1 van 4
104 wordt nummer 1 van 12 (bijvoorbeeld) en schijfnummer 4 van 4
Bij eventuele verschillende namen (artiesten) moet je verzameling aanvinken.
Ik heb al mijn cd's op deze manier ingedeeld en nog nooit problemen gehad. Niet in itunes en niet met m'n ipods/ iphone.
Leica MM + Sony A9
Weet niet helemaal wat je bedoeld hier mee, maar dit probleem is gelukkig nu opgelost.RobertJRB schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:59:
Geef je in itunes ook het schijfnummer aan?
Dus 101 wordt nummer 1 van 11(bijvoorbeeld), schijfnummer 1 van 4
104 wordt nummer 1 van 12 (bijvoorbeeld) en schijfnummer 4 van 4
Wat ik doe is gewoon de track (1 of 17) aangeven en tevens de CD als het om meerdere CD's gaat (CD 1 of 4).
Klopt.Bij eventuele verschillende namen (artiesten) moet je verzameling aanvinken.
Selecteer de hele mik, zet compilatie op "ja" en vul bij Album Artist "Various Artists" in.
Het lijkt bij mij nu ook goed te werken gelukkig.Ik heb al mijn cd's op deze manier ingedeeld en nog nooit problemen gehad. Niet in itunes en niet met m'n ipods/ iphone.
Betreft Yonderboi: ALLE tags compleet gekilled en weer van scratch opnieuw toegevoegd. Nu gaat alles wel goed.
Misschien waren het corrupte tags (zonder dat dit echt te zien was)? Wie zal het zeggen.
Meestal, maar wat dus ALTIJD zal werken is dus de tags met je tag editor (niet iTunes) compleet verwijderen en weer opnieuw aan maken.hellboy123 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:34:
jup herkenbaar. Ik heb al mn tags met tag&rename gedaan, maar toch gooit de iPod ze soms door de war. Meestal helpt het opnieuw nummeren in iTunes wel
Blijkbaar (althans met het programma MP3Tag) worden alleen velden herschreven en niet de hele tag.
Ja dan blijf je even bezig totdat je erachter bent dat je de harde manier van aanpakken moet gebruiken natuurlijk.
Mocht je dus nog CD's hebben waarbij de track volgorde niet goed te krijgen is (want je schreef dus "meestal") dan moet je "mijn" methode eens proberen.
Ik hoef nu dus ook niet eens meer de "track 1 of 17" methode toe te passen, enkel nog de "CD 1 of 2" details zodat de tracks per CD goed onder elkaar staan.
[ Voor 30% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-08-2008 21:45 ]
Inderdaad mijn verloren iPod Classic nog maar even niet vervangen dus. Al krijg ik wel serieuze iPod afkickverschijnselen. Moet nu opeens al die gesprekken in de trein aanhoren
Ben benieuwd wat met de Classic lijn gaat gebeuren, daar heb ik dus nog geen geruchten over gezien. Wellicht een harddiskversie van de Touch? Mooi ding die Touch, maar nu veel te weinig ruimte voor mijn smaak.
[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 22-08-2008 10:24 ]
Zou wel jammer zijn als ze de classic (clickweel) eruit zouden halen.xahmol schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:45:
OK, was te verwachten gezien de ervaring afgelopen jaren waar de iPod lijn altijd in september werd vernieuwt, maar de geruchten worden nu steeds concreter: http://www.engadget.com/2...-corner-full-of-rainbows/
Inderdaad mijn verloren iPod Classic nog maar even niet vervangen dus. Al krijg ik wel serieuze iPod afkickverschijnselen. Moet nu opeens al die gesprekken in de trein aanhoren![]()
Ben benieuwd wat met de Classic lijn gaat gebeuren, daar heb ik dus nog geen geruchten over gezien. Wellicht een harddiskversie van de Touch? Mooi ding die Touch, maar nu veel te weinig ruimte voor mijn smaak.
Heb een iphone en ipod classic en vind die laatste stukken relaxter bedienen. Je kunt hem blind bedienen zonder er bij na te denken. Met de iphone/ toutch moet je altijd weer naar het scherm kijken voor je iets kunt doen.
Ik gebruik die classic dus ook gewoon naast de iphone.
Ik zou trouwens ook niet echt weten wat je zou kunnen verbeteren aan de classic. Alu behuizing is super, aantal gig (80 160) meer dan genoeg en ook de menu's zijn overzichtelijk en helder.
Leica MM + Sony A9
Aantal gieg is nooit genoeg ;-) Mijn muziek collectie is nu 120 gieg and growing, kan me nog herinneren dat op mijn Creative Jukebox 3 van 20 gieg ik dacht hoe krijg ik dat ding ooit vol. Makkelijk dusRobertJRB schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:33:
[...]Ik zou trouwens ook niet echt weten wat je zou kunnen verbeteren aan de classic. Alu behuizing is super, aantal gig (80 160) meer dan genoeg en ook de menu's zijn overzichtelijk en helder.
Enige gerucht dat ik heb gezien over de Classic is dat er een 250 gieg Classic komt. Kom maar op!
Anoniem: 270790
Het kan met beiden. Apple heeft bij zijn kabel alleen de kleuren omgedraaid zodat een standaardkabel niet werkt en je het met hun (dure) kabel moet doen. Ik weet niet uit het hoofd wel kleur uitgang je op welke kleur ingang moet aansluiten met een standaard kabel, maar je kan het gewoon even proberen. De kabels zijn hetzelfe, alleen die kleuren zijn omgedraaid.ForrestX schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:22:
Ik wil de Classic graag op mijn TV aansluiten, maar weet ioemand het verschil tussen de Apple component-AV-kabel of de composite-AV-kabel ??
Zo ja, welke moet ik hebben???
Wat voor in- en uitgang zit er op de kabel van een dockingstation met remote?
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL
In eerste instantie was ik niet erg tevreden over het hoesje want het scrollwheel werkte niet helemaal naar behoren met het hoesje om de iPod. Toen ik het zat was om met een brak scrollwheel mijn iPod te bedienen heb ik vanmiddag met een stanley-mesje het rubber voor het clickwheel weggesneden. Nu werkt en bescherm het prima! Volgens mij erg goed bescherming, nu blijft mijn glanzende achterkant hopelijk krasvrij.
Verder zijn met het hoesje erop alle ingangen (USB kabel en koptelefoon ingang) goed bruikbaar en ook de hold (en overige) knoppen werken prima. Je krijgt er zelfs een goede screenprotector bij die makkelijk aan te brengen is en precies op het schermpje past. Dus na een kleine modificatie is dit hoesje zeker een aanrader. Voor totaal zo'n €4,50 dus een enorm goede aankoop!
hier nog wat zelf geschoten foto's:

Ps. de verkoper op Ebay is betrouwbaar en snel, had het pakketje binnen een week in huis.
Anoniem: 131051
Ik heb zelf een iPod nano 2G en zolang je die zonder iets anders in je broekzak steekt kan daar niets mis gaan. Heb 'em al meer dan een jaar, en ziet er uit als fonkelnieuw (behalve het apple logo achteraan dat wat afslijt).
Nu weet ik ook dat de 3G nano en classic achteraan blinkend metaal hebben dat gemakkelijk krast, maar dat heeft op zich ook wel z'n charmes.
Dan ziet het er tenminste uit als een apparaatje wat echt intensief gebruikt wordt, ipv een toonzaalmodelletje. Gisteren zag ik dezelde iPod in 'national treasure 2', ook vol met krassen op de achterkant. Kan er me niet aan storen, en het heeft wel iets 'urban' .
Maar goed, daarvoor kwam ik hier niet. Ik stond daarnet in een mediawinkel waar de iPods permanent aangesloten zijn op het elektriciteitsnet. Dus je kan ze 'live' testen. De nano en de classic voelden echter baggertraag aan... Veel trager dan m'n al oudere 2G nano. Scrollen over de verschillende items in het menu was gewoon laggy. Verspringen naar items waar je niet naar toe wou, even niet reageren, noem maar op.
Kan dat zijn omdat ze al te lang na elkaar aan staan? Want uitzetten kan volgens mij niet als ze permanent aan het net hangen. (langere tijd op play drukken geeft gewoon het batterij-icoontje, dus echt 'af' staan ze dan niet lijkt me). Ik kan er toch op rekenen dat de iPods tegenwoordig toch wel net zo 'snappy' zijn als vroeger en ze niet aanvoelen alsof ze té veel fancy UI op te zwakke hardware draaien.
Wanneer de nieuwe nano verschijnt maak ik m'n keuze tussen de oude nano, nieuwe nano en classic, vandaar... (niet dat m'n vorige niet meer werkt, gaat prima, maar wil nu wel wat meer opslag en iets groter schermpje)
leoaq.fm // Jeune Loop
Best wel jammer dan... Dat is namelijk één van dé eigenschappen waarvoor ik telkens opnieuw voor een iPod zou kiezen. De reden ook waarom ik in de eerste plaats die nano heb gekocht. (2G) Het snelle browsen door muziek aan de hand van de verschillende velden in de id3 tags is gewoon erg relax.leokennis schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:09:
De nieuwste iPod's zijn slomer dan vorige generaties, er zit inderdaad een soort van lag in de menu's. Dit komt denk ik vooral omdat er steeds allerlei metadata moet worden geladen. Als je op de iPod 5G of de Nano 2G naar een lijst met albums ging, hoefde hij alleen album tags te laden. Op de classic of de Nano 3G moet hij echter ook albumhoesjes en het aantal nummers laden. Ook in andere menu's is veel meer data te zien dan op oudere iPod's. Zeker op de classic, die alles van een harde schijf moet halen, is dat een stuk trager...
In dat geval is het zonde dat ze door alles té grafisch en te overladen willen maken die snelheid eruit halen. Coverflow is leuk en visuele UI's uiteraard ook, maar het mag niet ten koste gaan van de bruikbaarheid.
Er zal waarschijnlijk wel geen mogelijkheid zijn om te kiezen voor een klassieke interface.
Oh well, niet zo belangrijk. Ik zei het twee maand geleden al dat ik zou wachten op de refresh van een groot deel van de iPod lijn (en ik kan best wachten, het is allemaal niet dringend) en die refresh zit er nu toch wel aan te komen gezien de verscheidene geruchten her en der. (en de woorden van Jobs zelf dat er na het lanceren van de iPhone nog verscheidene interessante producten zouden verschijnen)
ook ik heb nooit een andere ipod gehad dan een classic, maar de traagheid valt wel mee hoor. Door het menu heen gaan werkt gewoon goed, alleen het laden van albumcovers duurt soms eventjes. Dit is niet storend, en tijdens het laden kan je gewoon doorscrollen. En coverflow, dat is inderdaad zo traag als dikke (piep) door een trechter. Gewoon niet gebruiken dusAnoniem: 131051 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:47:
[...]
Best wel jammer dan... Dat is namelijk één van dé eigenschappen waarvoor ik telkens opnieuw voor een iPod zou kiezen. De reden ook waarom ik in de eerste plaats die nano heb gekocht. (2G) Het snelle browsen door muziek aan de hand van de verschillende velden in de id3 tags is gewoon erg relax.
In dat geval is het zonde dat ze door alles té grafisch en te overladen willen maken die snelheid eruit halen. Coverflow is leuk en visuele UI's uiteraard ook, maar het mag niet ten koste gaan van de bruikbaarheid.
Er zal waarschijnlijk wel geen mogelijkheid zijn om te kiezen voor een klassieke interface.
Oh well, niet zo belangrijk. Ik zei het twee maand geleden al dat ik zou wachten op de refresh van een groot deel van de iPod lijn (en ik kan best wachten, het is allemaal niet dringend) en die refresh zit er nu toch wel aan te komen gezien de verscheidene geruchten her en der. (en de woorden van Jobs zelf dat er na het lanceren van de iPhone nog verscheidene interessante producten zouden verschijnen)
Precies, Coverflow is alleen leuk om gewoon een half uurtje wat random nummers te kiezen en ondertussen van de hippe animaties te genieten. Om gericht een nummer of CD te kiezen werkt het belabberd.Anoniem: 123662 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:16:
Coverflow is traag en zo ie zo niet een handige manier van browsen door je muziekcollectie. Behalve als je een kleine verzameling hebt, maar dan zou je weer geen classic kopen ;p. Ik heb het gewoon uit mijn menu gesloopt.
Verder vind ik de lag ook niet erg storend...t.o.v. de oudere iPod's hebben ze zelf één ding verbeterd: daar had je wel eens dat je drukte, er vervolgens niets gebeurder, je dus nog vijf keer klikte en een paar seconden later werd er opeens zes keer geklikt. Dat gebeurt dus niet meer
leoaq.fm // Jeune Loop
Natuurlijk, tussen al uw muziek (gewoon de library) waarvan het grootste deel losse nummers zijn, zet ik de list view op. Logisch, want dan is coverflow idd zinloos.
Maar al m'n volledige albums zijn netjes getagged en van een cover voorzien. Wat ik dan doe is bij de volledige albums in de grouping tag iets invullen ('full' of zo) en dan een smartplaylist maken die alleen de albums weergeeft met in de grouping tag 'full'. En daar heb ik wél coverflow staan.
In iTunes maakt het ook niet uit, want de onderkant van de coverflow is nog steeds een traditionele 'listview', dus je hebt ze gewoon beide. Je kan dan coverflow zien als een aardige extra feature die je visueel op een gemakkelijke en intuïtieve manier laat zien in welk album je zit. Ik zou niet zonder kunnen in elk geval.
Zeker als je het nog eens combineert met extra voorwaarden, zoals alle recent toegevoegde albums (full dus) of alle albums van artist x, dan valt er met coverflow echt aangenaam te browsen. Maar daar ben ik alleen in, als ik het aan andere mensen laat zien vinden ze het maar belachelijk. Ach ja, their loss
Ook het syncen van albums naar een iPod gaat zo gemakkelijker. Je sleept gewoon het plaatje van de cover naar de playlist waarmee je synct. Heel visueel allemaal. En het benadert het dichtste het oude gevoel van een cd'tje uit de kast halen en opleggen om te beluisteren (of om mee te nemen)
Hoe het op een iPod zit weet ik niet, maar op een iPod Touch lijkt het mij vrij gelijkaardig te werken (behalve dat de nummers op de achterkant van de cover staan)
Ik ben van plan een ipod classic te gaan kopen en nu moet ik kiezen de 80 gig en de 160 gig, ik kan de 160 gig voor 259 euro krijgen en de 80 gig voor 189 euro. welke raden jullie aan? Op het moment gebruik ik een sony hd5 van 20 gig en die is constant vol, ook heb ik nogal een grote mediabibliotheek.
Nu las ik laatst dat de huidige modellen weer geupdate gaan worden en er weer kleine veranderingen doorgevoerd gaan worden. Is het misschien beter om nog even te wachten met de aanschaf van de classic?
Met vriendelijke groet,
Raijmond
Zou persoonlijk even wachten, doe ik ook. In september worden zeer waarschijnlijk nieuwe modellen aangekondigd.
Daarna kan je zelf beslissen of je voor de nieuwe modellen wilt gaan of voor de dan waarschijnlijk afgeprijsde maar vast nog wel ergens in een restantvoorraad verkrijgbare oude modellen wilt gaan.
Oh, en als budget geen probleem is, is een grotere HD natuurlijk altijd beter ;-) De 160 gieg voor 259 is lijkt mij geen verkeerde prijs (zie hem tenminste bij de Mediamarkt nog steeds voor 329). US import, van de vrachtwagen gevallen of alvast afgeprijsd in aanloop naar de nieuwe modellen? Normaal gesproken is de prijs van iPods nml overal zo goed als gelijk.
Idem. Heb 800 albums op mijn iPod staan (ook zo goed als alle van origineel betaalde CDs), met zo'n aantal is in mijn ervaring coverflow compleet onbruikbaar.Anoniem: 123662 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:15:
Tja, ik gebruik iTunes niet en heb mijn hele muzieklib op mijn classic 160gb gesync(hroniseer)d. Het grootste gedeelte betreft hele albums (origineel voor betaalde CD's nog zelfs), maar dan nog blijft coverflow onhandig.
EDIT: Oeps, moet natuurlijk zeggen, HAD op mijn iPod staan, zit nog steeds in iPod loze fase na verlies vorige maand op vakantie en wachtend op de nieuwe modellen.
[ Voor 14% gewijzigd door xahmol op 26-08-2008 17:17 ]
Gewoon uit de pricewatch van tweakers gevist bij www.aragorn.nl ze hebben ze op voorraadxahmol schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:15:
US import, van de vrachtwagen gevallen of alvast afgeprijsd in aanloop naar de nieuwe modellen? Normaal gesproken is de prijs van iPods nml overal zo goed als gelijk.
Is er toevallig een tweaker met een (soort) gelijke radio die kan bevestigen dat dit werkt? Een wat oudere Nano die ik geleend heb werkt niet en volgens de MediaMarkt (jawel...) ondersteund de radio gewoon geen iPod.
Nu geloof ik eerder het manual van Clarion dan een random MM medewerker dus ik hoop dat iemand hier een lichtje hierop kan schijnen.
* CCA691 iPod connecting cable for music and video playback is required
heb je die ook?
Anoniem: 251090
ik ben een dopje kwijt van mn in-ear oortjes van apple
weet iemand misschien of je die ook ergens los kan kopen want die andere pas ik niet en apple zegt dat ik gewoon nieuwe oortjes kan kopen maja 40 euro voor een paar van die dopjes.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Maar ik heb me voorgenomen om niet nog een keer vlak voor de september update een iPod te kopen, dus ja...
Ik zie trouwens niet in hoe ze de iPod classic kunnen 'updaten'. Aangenomen dat deze nog steeds in het aanbod zal voorkomen.
Een radicale stap zou kunnen zijn een iPod touch te maken met harddisk (zodat je ook 80/160Gb mogelijk maakt) en dan meteen de classic over boord te gooien. Maar dat zie ik niet echt gebeuren, gezien de iconische status van die iPod.
Dus een update kan er alleen in bestaan iets meer opslag te hebben voor dezelfde prijs (zoals vaak gebeurt). Een radicale redesign acht ik zelfs gewoon niet mogelijk. Op hoeveel manieren kan je een 2.5" scherm, mini harddisk en clickwheel samenbrengen... Groter scherm kan niet (gezien formfactor, anders wordt hij wel erg groot)
Dus ofwel prijsverlaging van wat er al is, ofwel iets meer opslag. Beide redenen zijn goed genoeg om te wachten, maar het kan nog wel even duren...
Laatste wat ik heb gelezen is dat er op 9 september een aankondiging kan zijn?
Maar ik zit met het volgende: Als ik mijn iPod Classic 160gb uitzet, en deze de volgende keer weer aanzet staat hij ALTIJD op pauze! Dit vind ik vrij vervelend.. Is er een manier om hem bij het aanzetten gelijk verder de muziek te laten spelen? Ik heb zelf al in de opties gezocht (zowel iTunes als de opties van de Classic zelf) maar heb dus geen oplossing gevonden...
Ook als ik hem weer eens aan de pc heb gehangen om te updaten, moet je hem bij het aanzetten eerst weer naar een nummer toe, en hij gaat dus niet verder met het laatste nummer wat je aan het luisteren was
dat doet mijn nano ook als ik het goed heb. Ik druk intussen automatisch al twee keer op play. Eén keer om aan te zetten en dan om te beginnen spelen.pcprutser schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:45:
Maar ik zit met het volgende: Als ik mijn iPod Classic 160gb uitzet, en deze de volgende keer weer aanzet staat hij ALTIJD op pauze! Dit vind ik vrij vervelend.. Is er een manier om hem bij het aanzetten gelijk verder de muziek te laten spelen? Ik heb zelf al in de opties gezocht (zowel iTunes als de opties van de Classic zelf) maar heb dus geen oplossing gevonden...
Anoniem: 211411
Ik heb dit weekend een wekker radio op de kop getikt met een ipod aansluiting.
Helaas zat er geen handleiding bij

Het gaat om een Proline CR80IP.
Ik vroeg me af of toevallig iemand ook deze wekker radio heeft en weet of het mogelijk om de backlight die continu brand uit te zetten.
Helaas heeft zoeken op het internet geen handleiding opgeleverd dus vandaar dat ik de vraag hier stel.
Anoniem: 232928
De nieuwe Ipod Classic's
Vanaf nu verkrijgbaar in slechts één 120 GB versie.
Ook de nieuwe Ipod Nano's staan online...
Wordt er niet beter op dacht ik zo.
Anoniem: 257404
Je had helemaal gelijk, excuses. Was in de war. Er komt ook zoveel op je af op zo'n Apple Event
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 257404 op 09-09-2008 21:43 ]
http://store.apple.com/nl.../ipod_classic?mco=MjQ3MTU
Maar goed: ga mijn verloren iPod 160GB maar vervangen door een nieuwe 120GB, is het goede nieuws iig dat ik veel minder geld kwijt ben terwijl ik mijn 160GB toch maar voor 110GB vol had staan. Verder is enige nieuws lijkt het de Genius functie, geen idee wat dat doet.
[ Voor 6% gewijzigd door xahmol op 09-09-2008 21:45 ]
Wel alleen zinvol als je een grote library hebt, imo.Say you’re listening to a song you really like and want to hear other tracks that go great with it. The new Genius feature finds the songs in your library that go great together and makes a Genius Playlist for you. You can listen to the playlist right away, save it for later, or even refresh it and give it another go. Count on Genius to create a mix you wouldn’t have thought of yourself.
Ik ben het atm aan het proberen. De library doornemen duurt alleen een beetje langRoD schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:49:
Soortvan last.fm-achtige functionaliteit. Erg leuk.
[...]
Wel alleen zinvol als je een grote library hebt, imo.
If it aint fixed, it's broken.
Is een library van 840 albums/10.664 nummers groot genoeg?RoD schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:49:
Soortvan last.fm-achtige functionaliteit. Erg leuk.
[...]
Wel alleen zinvol als je een grote library hebt, imo.
Klinkt voor mij leuk dus....
alleen wat ik nu niet snap: lees dat Genius in iTunes 8 zit, maar op de nieuwe Apple Store pagina wordt het verkocht als feature van de nieuwe iPods.
Werkt Genius nu wel of niet ook op oudere iPods?
Het werkt standalone op nieuwe iPods; het werkt in iTunes; en iTunes zal vast niet te beroerd zijn een Genius playlist (statisch) naar je oude iPod te syncen.xahmol schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:31:
[...]
Is een library van 840 albums/10.664 nummers groot genoeg?![]()
Klinkt voor mij leuk dus....
alleen wat ik nu niet snap: lees dat Genius in iTunes 8 zit, maar op de nieuwe Apple Store pagina wordt het verkocht als feature van de nieuwe iPods.
Werkt Genius nu wel of niet ook op oudere iPods?
Zoef
OK, ik snap. Dank.Zpottr schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:48:
[...]
Het werkt standalone op nieuwe iPods; het werkt in iTunes; en iTunes zal vast niet te beroerd zijn een Genius playlist (statisch) naar je oude iPod te syncen.
Anoniem: 273848
Ik zit met vraag betreft de iPod Classic 80GB, hiervoor heb ik me maar even aangemeld.
Mijn iPod mini uit 2004 is langzaam dood aan het gaan
Maar.... nu zijn er dus gisteren (9 september) nieuwe iPods aangekondigd, waaronder dus een nieuwe Classic, maar deze is 120GB, zoveel heb ik eigenlijk niet nodig. Nu is mijn vraag:
Gaan de huidige Classics nog in prijs dalen voordat ze de winkels helemaal uit zijn? Want de 80GB kost nu 219 euro, en de nieuwe 120GB komt binnen op 229 euro volgens mij. En hoe kan ik er dan op het juiste moment bij zijn zonder te laat te komen.
De nieuwe NANO van 8GB zou eventueel ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik weet niet hoe die in de hand ligt enzo en de Classic komt op mij een stuk robuuster over.
Hoop dat hier iemand is die me advies kan geven.
Of is deze alleen voor de nano?
Kan het niet vinden op apple.nl
De prijs is € 10 opgeslagen. De iPod Classic kost nu € 239 ipv € 229 en de Touch 8gb € 219 ipv € 209. Sinds deze morgen aangepast sinds er gisteren wat rare zaken waren met het online kopen (€ 209 als prijs en € 219 op afrekening).Anoniem: 273848 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:23:
Hallo allemaal,
Ik zit met vraag betreft de iPod Classic 80GB, hiervoor heb ik me maar even aangemeld.
Mijn iPod mini uit 2004 is langzaam dood aan het gaanen nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe iPod. Had eigenlijk de kijk op een Classic van 80GB, maar deze vind ik nogal prijzig (student enzo
) en die 3e generatie NANO's vind ik dus he-le-maal niks, het ligt niet lekker in de hand, het ziet er fragiel uit etc..
Maar.... nu zijn er dus gisteren (9 september) nieuwe iPods aangekondigd, waaronder dus een nieuwe Classic, maar deze is 120GB, zoveel heb ik eigenlijk niet nodig. Nu is mijn vraag:
Gaan de huidige Classics nog in prijs dalen voordat ze de winkels helemaal uit zijn? Want de 80GB kost nu 219 euro, en de nieuwe 120GB komt binnen op 229 euro volgens mij. En hoe kan ik er dan op het juiste moment bij zijn zonder te laat te komen.
De nieuwe NANO van 8GB zou eventueel ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik weet niet hoe die in de hand ligt enzo en de Classic komt op mij een stuk robuuster over.
is te verwachten dat de nieuwe harde schijf daar beter tegen bestand is. (hoe was de verbetering van bijv de ipod photo naar de ipod video bijv) of toch maar veilig voor ipod touch gaan met flash disk(dan ben je van al die bewegende delen af
garantie? En het verschil ligt er totaal aan welke je nu hebt. Tussen de nieuwe en de classic zal wss weinig verschil zittendjwb schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:35:
de hd's van mijn afgelopen ipods zijn gecrashed
is te verwachten dat de nieuwe harde schijf daar beter tegen bestand is. (hoe was de verbetering van bijv de ipod photo naar de ipod video bijv) of toch maar veilig voor ipod touch gaan met flash disk(dan ben je van al die bewegende delen af) ??
Vind de Touch op zich erg mooi, maar 32 GB is voor mij echt te weinig. 64 GB zou ik over na kunnen denken, maar eigenlijk toch minimaal 100GB nodig.
Nu toch maar de nieuwe Classic, al moet ik wel zeggen dat er zo weinig veranderd is dat ik heel misschien ook nog wel een oude 160GB op pik als die genoeg in prijs is gedaald ergens en nog leverbaar is.
en ik heb echt 0,0 idee hoeveel minder gevoelig de hard disks van tegenwoordig zijn tegen schokken. wel weet ik dan weer dat flash schijven er geen last van hebben.
de hardeschijven in de touch zijn ook stukken duurder kijk maar eens wat een 128 gb flash/ssd geheugen kost
[ Voor 19% gewijzigd door djwb op 10-09-2008 13:41 ]
Zal afzien zijn qua ruimte (wordt strenge selectie maken), maar de verdere features van dat ding zijn wel lekker, zeker in combi met mijn Nokia N95, Vodafone Zorgeloos Internet Mobiel en Joikuspot.
Denk dat die Touch toch wat handiger surft dan de N95 en de iPhone is nog even geen optie (contract met Vodafone loopt nog een jaar) en bovendien maar 16GB. Tegen de tijd dat mijn Vodafone contract afloopt wellicht naar de 64GB iPhone ;-).
Anoniem: 232049
Volgens mij bestaat de case van de Classic uit 2 (aan elkaar gelijmde?) delen, terwijl de case van de Nano uit één geheel bestaat (stukje aluminium in vorm van platte buis) dus de Nano lijkt mij robuuster en steviger.Anoniem: 273848 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:23:
...
Genius Feature Coming to Older iPod Classics
Crave.cnet.co.uk has posted a brief look at the new iPod Classic (120GB) that was released at Apple's media event yesterday. Like the new iPod Nano, the new Classic incorporates on-the-go Genius playlists. According to Apple representatives, the company will be releasing a software update to bring Genius playlists to existing iPod classics:
Apple representatives at the event yesterday told us, however, that a free software upgrade will be adding the Genius feature to existing iPod classics.
While only the iPod Classics are specifically mentioned, we would expect that the previous iPod Nanos would also get a similar update.
Genius playlists were introduced yesterday and provide a Pandora-like music recommendation system where similar songs in your library are grouped automatically in a playlist.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Lijkt me duidelijk dus: ga dus of een afgeprijsde oude 160 GB kopen of een nieuwe Touch 32.
Lijkt me ook duidelijk dat de Classic lijn langzaam aan het afsterven is.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.