• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2dbmr29.jpg

Welkom in het nieuwe deel van de iPod classic ervaringen en discussie topic!

Dinsdag 9 September was er zoals vanouds een iPod event waar natuurlijk ook de oer iPod , de iPod classic een update kreeg. Helaas was het geen grote update voor de iPod classic , enkel en alleen een nieuwe harddrive.Daarnaast is de iPod classic er nog maar 1 model namelijk de 120 GB. De iPod classic gaat dus van 2 varianten naar 1 enkele. Voor de Greenpeace aanhangers : de nieuwe iPod classic bevat een stuk minder schadelijke stoffen.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2d9eloh.jpg

De iPod classic heeft een opslagcapaciteit van 120 GB, oftewel ruimte genoeg voor 30.000 muzieknummers, 150 uur video, 25.000 foto's, of een combinatie daarvan. En met een batterij die 36 uur meegaat, kun je even vooruit.

De looks van de iPod classic is hetzelfde gebleven als voorheen. Dus nog steeds een zwarte of grijze voorkant en een glimmende en dus krassende achterkant.

Zoals de oude iPod classic kun je weer al je video's , muziek en foto's kwijt op de iPod classic. Heb je Coverflow tot je beschikking en een USB poort nodig.

De nieuwe iPod classic kost 229 euro , dezelfde prijs als de vorige 80 GB iPod classic.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/mwqk51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/22gkcy.jpg

Specs
Opslag120 GB
(30000 nummers of 150 uur video)
Prijs€229.-
Kleur
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Afbeelding3.png
Baterij
36 uur muziek ; 6 uur video
DisplayLCD-kleurenscherm van 2,5 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie: 320 x 240 pixels, beeldpunten per inch: 163
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Video-ondersteuningH.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen
103,5 x 61,8 x 10,5 mm
Gewicht
140 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter, beknopte handleiding

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2gws7j8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/ic4kxs.jpg

Met het Apple Universal Dock heb je gemakkelijk toegang tot een USB-poort voor het opladen en synchroniseren van uw iPod of om verbinding te maken met een televisie of luidsprekers. En de Apple Remote biedt bedieningsgemak vanuit de hele kamer. Dit is het vernieuwde dock met een kleiner IR dock en het is nu een pakket samen met een Apple remote. € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/appleuniversaldock.jpg

Met deze ongelooflijk kleine lichtnetadapter kun je je iPod thuis, op kantoor of onderweg snel en efficiënt opladen. Compleet met USB-kabel. € 29

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MA592_screen.jpg

Met de Apple Radio Remote kun je naar FM-radio op je iPod luisteren en tegelijkertijd alle functies bedienen met de handige afstandsbediening. Bovendien zit er een koptelefoon met een kortere kabel bij, die een perfect combinatie vormt met de afstandsbediening € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MA070_screen1.jpg

Met de Apple component-AV-kabel of de composite-AV-kabel kunt een iPod aansluiten op je televisie, en samen met anderen op het grote scherm kijken naar een video of diavoorstelling. Je kunt de component-AV-kabel of composite-AV-kabel ook aansluiten op uw stereo-installatie of luidsprekers met een eigen stroomvoorziening voor een oorstrelend geluid dat je hele kamer vult. Inclusief lichtnetadapter. € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MB128_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MB129_lm-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/20r8zyu.jpg

De iPod classic is net zoals de andere iPods verkrijgbaar bij de meeste elektronica zaken zoals de Dixons. Natuurlijk ook bij de Premium Reseller en de Apple store zelf.

Toestemming van Hoedje

Anoniem: 250660

Er is ook een nieuwe firmware voor de iPod Classic: 1.1.2

Wat me meteen opviel, is dat in iTunes onderaan (bij je harde schijf overzicht, er nu niet meer 'Vrije Ruimte' staat bij de witte balk, maar wel 'Gratis'. Dit is heel vreemd vond ik zelf. :p

Nog iemand die dit heeft? (Waarschijnlijk wel.)

Ik heb mijn iPod dus nu op 1.1.2 gezet en ik heb voorlopig nog geen veranderingen gezien.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Waarom een nieuw topic, als de iPod toch eigenlijk niet echt vernieuwd is behalve de opslaggrootte (en de Genius functie natuurlijk, maar die komt bij 1G ook).

[ Voor 23% gewijzigd door alex3305 op 11-09-2008 23:07 ]

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 250660 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:43:

Wat me meteen opviel, is dat in iTunes onderaan (bij je harde schijf overzicht, er nu niet meer 'Vrije Ruimte' staat bij de witte balk, maar wel 'Gratis'. Dit is heel vreemd vond ik zelf. :p

Ik heb mijn iPod dus nu op 1.1.2 gezet en ik heb voorlopig nog geen veranderingen gezien.
1.1.2 is al _tijden_ uit hoor :P
alex3305 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:07:
Waarom een nieuw topic, als de iPod toch eigenlijk niet echt vernieuwd is behalve de opslaggrootte (en de Genius functie natuurlijk, maar die komt bij 1G ook).
Even een nieuwe TS, gegevens updaten die niet meer kloppen in het oude topic. Lijkt me een goed plan.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:24
klopt het dat de 120GB versie er precies hetzelfde uitziet als de 'oude' 80GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 22:06
inderdaad, de grootte is exact hetzelfde

Voor de rest is er inderdaad niet veel veranderd. Vormgeving is volledig hetzelfde, software heeft de optie Genius toegevoegd gekregen maar daarbuiten merk ik niet veel verschil.

Wel mooie prijs nu vind ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Kameleman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:45:
inderdaad, de grootte is exact hetzelfde

Voor de rest is er inderdaad niet veel veranderd. Vormgeving is volledig hetzelfde, software heeft de optie Genius toegevoegd gekregen maar daarbuiten merk ik niet veel verschil.

Wel mooie prijs nu vind ik !
De software is vooralsnog hetzelfde als de oude Classic. Geen genius dus. Het enige wat anders is is de HD size.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 13:20
Zijn het gewicht en de dikte hetzelfde als de 80gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Overigens wel fijn dat de 80GB versie nu mooi afgeprijsd was, toch maar eentje gehaald toen mijn ZEN Vision:M afgelopen weekend overleden was. Mooi dingetje, zo'n iPod. Alleen jammer dat bijvoorbeeld spellen ervoor zo duur zijn.

EDIT: Overigens zag ik ook net dat de iPod Classic 80GB bij de 1dayfly members shop voor 180€ de deur uitgaan.

[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 12-09-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 250660 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:43:

Ik heb de taal op Engels staan en bij mij staat er "Free", volgens mij is "Gratis" wel heel letterlijk vertaald. :P

Ik vind een nieuw deeltje voor deze iPod ook nogal vreemd. Is het niet beter om in de TS alle iPod classics (de laatste 2 generaties dan) te vermelden, nu lijkt het wel alsof het de bedoeling is dat we niet meer over de vorige generatie praten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
alex3305 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:55:
Overigens wel fijn dat de 80GB versie nu mooi afgeprijsd was, toch maar eentje gehaald toen mijn ZEN Vision:M afgelopen weekend overleden was. Mooi dingetje, zo'n iPod. Alleen jammer dat bijvoorbeeld spellen ervoor zo duur zijn.

EDIT: Overigens zag ik ook net dat de iPod Classic 80GB bij de 1dayfly members shop voor 180€ de deur uitgaan.
Waar heb jij hem gekocht dan?

• alex3305
Bij A-Mac in Den Bosch. Daar hadden ze de 80GB, 120GB en 160GB versies nog liggen ;)

• Cinner
Ik heb hem vandaag ook gehaald bij de Apple winkel voor 179 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Sinds kort heb ik naast een desktop PC ook een laptop. Nu zou ik het wel fijn vinden als ik vanaf mijn laptop ook muziek op mn iPod Classic kan zetten. Maar vroeger blokkeerde Apple dit toch altijd (of was dat alleen liedjes eraf halen??).

Nu vraag ik me af wat mijn opties zijn, is het gewoon mogelijk om iTunes op mn laptop te installeren en liedjes op mn iPod te zetten (zonder dat er allemaal rare synchronisatie fouten gaan optreden)? Of is dit mogelijk met niet-Apple programma's / hacks of is het uberhaupt onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-04 20:49

pcprutser

No message

Dat 'Gratis' is dan inderdaad heel letterlijk vertaald! Echt een geniale vertaler die ze daaraan hebben gezet (A)

En inderdaad, waar nou weer een nieuw topic :s de oude was nog niet vol, en qua aanpassingen maakt het schijnbaar ook weinig uit :s (echt weer een GoT actie :s), maarja, overzichtelijkheid moet blijkbaar alleen in de topic's zelf en niet in de titels/overzichten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
pcprutser schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:09:
Dat 'Gratis' is dan inderdaad heel letterlijk vertaald! Echt een geniale vertaler die ze daaraan hebben gezet
Ach, dat is gewoon iemand die de language files zit te vertalen. Dan is een foutje snel gemaakt. Maar dit valt wel heel erg op, dus ik vraag me af hoe goed ze het getest hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
alex3305 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:07:
Over de komst van de Genius functie in de 1G en oudere modellen zijn de meningen verdeeld. Het is dus helemaal niet zeker dat die functies ook in oudere iPod modellen komen. Ik verwacht zelf dat de iPod Video en oudere iPods zowieso worden overgeslagen... Helaas..

Zie ook:Genius feature coming to older iPod Classics

Het is wel mogelijk om een Genius playlist te genereren in iTunes en die dan te gebruiken op de iPod. Alleen kan je op de oudere iPod modellen niet op de iPod zelf een nieuwe Genius playlist aanmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Myrdhin op 15-09-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Hmm, ik gebruik iTunes al niet en wist niet wat Genius was maar zo even met wat gegoogle zie ik dat er een hoop mensen niet echt te spreken over deze playlist generator. Van mij hoeft ie dus niet naar mijn klassiekertje te komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 123662 op 15-09-2008 11:58 . Reden: bwuhp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik ben er juist best wel over te spreken. Natuurlijk gebeuren er soms wat rare dingen: rustig pop nummer in mijn op een dance nummer gebaseerde Genius playlist. Maar over het algemeen komen er leuke playlists uit en ontdek je wel wat leuke nieuwe nummers. Ik merk ook dat als je regelmatig Genius update, de playlists ook steeds beter worden.

• monnick
  • Niet online
Ik ga binnenkort even Genius proberen op mijn iPod classic (vorige generatie). Je kan toch gewoon playlists genereren in iTunes en ze dan overzetten naar mijn iPod (vorige generatie dus...). Verder vind ik het nog steeds belachelijk dat je voor albumhoezen / Genius een Apple ID nodig hebt (waarvoor je weer een VISA nummer nodig hebt dat ik niet heb :s )

Btw waarom heet deze classic de 2G en niet de 7G (of was het zou 6 of 8G ?? :p)

• alex3305
monnick schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:50:
Ik ga binnenkort even Genius proberen op mijn iPod classic (vorige generatie). Je kan toch gewoon playlists genereren in iTunes en ze dan overzetten naar mijn iPod (vorige generatie dus...). Verder vind ik het nog steeds belachelijk dat je voor albumhoezen / Genius een Apple ID nodig hebt (waarvoor je weer een VISA nummer nodig hebt dat ik niet heb :s )

Btw waarom heet deze classic de 2G en niet de 7G (of was het zou 6 of 8G ?? :p)
Je moet even online kijken of je een gratis itunes coupon kunt krijgen (zijn er wel).

Wat je dan moet doen is een Apple account aanmaken op de Apple site. Dan in de iTunes store een coupon inwisselen en dan kun je bij betaling "none" selecteren. Voor mij werkte dat perfect. Even op Google zoeken naar een gedetailleerde beschrijving kan ook nog helpen :)

• monnick
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 02:23:
[...]

Je moet even online kijken of je een gratis itunes coupon kunt krijgen (zijn er wel).

Wat je dan moet doen is een Apple account aanmaken op de Apple site. Dan in de iTunes store een coupon inwisselen en dan kun je bij betaling "none" selecteren. Voor mij werkte dat perfect. Even op Google zoeken naar een gedetailleerde beschrijving kan ook nog helpen :)
Gelukt! Heel erg bedankt voor de tip, eindelijk kan ik iTunes naar album arts laten zoeken en Genius uitproberen zonder een creditcard nodig te hebben. :D

Ik kreeg ook nog 34 gratis nummers :o

• alex3305
No problem, sorry nog voor de brakke handleiding. Je kunt ook wel aan de tijd zien dat dat niet mijn verste berichtje was om het zo maar te zeggen.

Waren het trouwens een beetje fatsoenlijke nummers? Ikke kreeg namelijk helemaal niets, omdat mijn offer alleen in de US geldig was.

Wat ik overigens wel niet fijn vind werken op mijn iPod is de normalisatie van het geluid. Een liedje is echt te hard, terwijl een ander eigenlijk net te zacht is. Iemand meer hier problemen mee?

[ Voor 26% gewijzigd door alex3305 op 18-09-2008 19:48 ]

• Cinner
Is het normaal dat je een hele zachte ruis kunt horen (met in-ear koptelefoon) als je Classic aanstaat maar je geen muziek draait (nieuwste firmware)? Als ik het volume op zijn hardst zet, kan ik de ruis goed waarnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cinner op 18-09-2008 20:22 ]

• alex3305
Cinner, heb je ook al andere dopjes geprobeerd? Want het hoeft niet per sé aan de iPod te liggen.

• rockmanz
  • Niet online
Cinner schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:21:
Is het normaal dat je een hele zachte ruis kunt horen (met in-ear koptelefoon) als je Classic aanstaat maar je geen muziek draait (nieuwste firmware)? Als ik het volume op zijn hardst zet, kan ik de ruis goed waarnemen.
Dit kan hartstikke normaal zijn als je oordopjes een lage weerstand hebben. Ik merk het zelf met mijn creative ep-630, als ik het volume op max zet kan ik de ruis horen maar met mijn koptelefoon is er niks aan de hand. De vraag is eerder, welke oordopjes heb je en vanaf welk "geluidsniveau" hoor je het?

• Cinner
Goed idee, gelijk geprobeerd. Ik kan de ruis nog steeds waarnemen met een andere koptelefoon. Ik moet er wel bij melden dat ik gevoelig gehoor heb, maar mijn broertje kan de ruis ook horen. Hebben andere gebruikers daar ook last van?

• Cinner
rockmanz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:54:
[...]

Dit kan hartstikke normaal zijn als je oordopjes een lage weerstand hebben. Ik merk het zelf met mijn creative ep-630, als ik het volume op max zet kan ik de ruis horen maar met mijn koptelefoon is er niks aan de hand. De vraag is eerder, welke oordopjes heb je en vanaf welk "geluidsniveau" hoor je het?
Verrek, ik heb dezelfde ep-630, en de andere koptelefoon die ik testte was ook een ep-630. Ik hoor de ruis al (heel zacht) als het volume vrij zacht staat, al is de ruis dan niet zo storend als wanneer ik het volume op max zet (gelukkig zal ik nooit luisteren op dat volume).

Edit: de vraag is, moet ik opzoek gaan naar een (in-ear) koptelefoon met een 'hoge weerstand' om van het probleem af te komen?

[ Voor 8% gewijzigd door Cinner op 18-09-2008 21:06 ]

• rockmanz
  • Niet online
Cinner schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:00:
[...]

Verrek, ik heb dezelfde ep-630, en de andere koptelefoon die ik testte was ook een ep-630. Ik hoor de ruis al (heel zacht) als het volume vrij zacht staat, al is de ruis dan niet zo storend als wanneer ik het volume op max zet (gelukkig zal ik nooit luisteren op dat volume).

Edit: de vraag is, moet ik opzoek gaan naar een (in-ear) koptelefoon met een 'hoge weerstand' om van het probleem af te komen?
In principe is het niet echt een probleem, je gaf zelf aan dat je het hoort als je geen muziek draait en wie loopt er nou rond met een ipod die geen muziek draait :P Om nou andere oordopjes te kopen is eigenlijk overdreven. Als het echt een probleem is zou ik anders naar de apple store gaan en je oortjes in een andere classic pluggen om te kijken of het de ipod is of niet voordat je die de schuld gaat geven.
Om even te vergelijken, ik heb een ipod classic 1g (wat klinkt dit opeens oud) met ep 630's en alessandro ms1's (echte koptelefoon). De alessandro laat bij mijn classic nooit ruis horen en bij de creative hoor ik pas ruis vanaf ongeveer 3/4 van de geluidsbalk en zelfs dan moet het redelijk stil zijn.

• Cinner
rockmanz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:30:
[...]

In principe is het niet echt een probleem, je gaf zelf aan dat je het hoort als je geen muziek draait en wie loopt er nou rond met een ipod die geen muziek draait :P Om nou andere oordopjes te kopen is eigenlijk overdreven. Als het echt een probleem is zou ik anders naar de apple store gaan en je oortjes in een andere classic pluggen om te kijken of het de ipod is of niet voordat je die de schuld gaat geven.
Om even te vergelijken, ik heb een ipod classic 1g (wat klinkt dit opeens oud) met ep 630's en alessandro ms1's (echte koptelefoon). De alessandro laat bij mijn classic nooit ruis horen en bij de creative hoor ik pas ruis vanaf ongeveer 3/4 van de geluidsbalk en zelfs dan moet het redelijk stil zijn.
Klopt, ik vind het inderdaad niet een GROOT probleem, maar ergens knaagt het aan me ;) Anderzijds, als ik het goed begrijp is dit een normaal verschijnsel en zal een ander Classic exemplaar daar geen verandering in brengen. Opzich vind ik het niet erg om een nog betere koptelefoon te kopen dan mijn EP-630, als ik daarmee geen ruis hoor en ik een hoorbaar verschil ik geluidskwaliteit kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-04 13:51
He bah,

heb ik vrijdag een classic gekocht van 120 gb gekocht zit er een dode pixel in. Zou ik deze nog terug kunnen brengen naar de winkel? hij is gekocht bij saturn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Gewoon proberen misschien bij de Saturn.

• alex3305
Afgelopen weekend een silicone skin gekocht van ArtWizz. Wat een rotzooi joh! Het is de 80GB versie en toch flubbert het allemaal aan alle kanten en zit het er helemaal niet strak omheen. Meer mensen ervaringen hiermee?

Overigens heb ik wel een crystal case besteld bij DealExtreme, kijken hoe dat bevalt.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 20:03
ik heb hetzelfde met een hoesje van Belkin. Zo'n leder ding dat open gaat als een portomonee. Er is maar 1 maat, en deze is dus eigenlijk te groot voor mij 80gb versie, waardoor hij nog wel eens opzij eruit wilt schuiven als je even niet op let.

• alex3305
Tja, deze is serieus bedoeld voor de 80GB versie, want er bestaat dus wel een 160GB versie. Beetje jammer voor rond de 20 euro IMHO!

• monnick
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:02:
Tja, deze is serieus bedoeld voor de 80GB versie, want er bestaat dus wel een 160GB versie. Beetje jammer voor rond de 20 euro IMHO!
Mag ik je het volgende hoesje aanraden, al een tijdje ingebruik en is echt super voor wat ik ervoor betaald heb (5 euro via eBay inclusief verzenden :) ):

monnick in "[iPod classic] Discussies en ervaringen ..."

• alex3305
Lijkt op dezelfde als ik heb, overigens van welk merk was deze? Kan ik deze ook makkelijker op eBay vinden namelijk.

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
zo ik heb er vandaag toch maar 1 gekocht (A) ben er helemaal weg van maar.... zoals ik al snel heb gezien krast de achterkant heel snel. Dus wil ik graag een mooi hoesje. Nu zijn er nog niet zoveel hoesjes te vinden voor de 120 gb versie. maar passen de hoesjes van de 80 of de 160 gb versie ook? en zo ja, hebben dan nog een speciaale voorkeur?

[ Voor 7% gewijzigd door GoTman op 27-09-2008 19:10 ]

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De 120 GB iPod classic is exact even groot als de 80 GB iPod classic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• GoTman
bedankt :$ had er nog niet aan gedacht om gewoon even op de Apple site te kijken :$ nu nog een goed hoesje vinden :P

[ Voor 16% gewijzigd door GoTman op 27-09-2008 19:29 ]

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• monnick
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:36:
Lijkt op dezelfde als ik heb, overigens van welk merk was deze? Kan ik deze ook makkelijker op eBay vinden namelijk.
Titel van object op ebay: "FOR IPOD CLASSIC 80GB/160GB SKIN BLACK CASE+SCREEN". Naam van de verkoper is Shop-ACC

Ik zie het hoesje er alleen niet meer tussen staan bij deze verkoper. :|

• alex3305
Nja inmiddels heb ik de Clear Crystal case van DealExtreme binnen gehad. Werkt perfect! Ben er erg tevreden over!
DealExtreme link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33796

Heeft iemand ervaring met de "radio remote" samen met de nieuwe classic 120GB?

Op de website staat hij bij de "interessante accesoires" maar toen ik naar de plaatselijke apple premium reseller ging werd ik zowat het hoofd af gebeten: "die remote bestaat al lang niet meer", "zelfs al kan je hem nog kopen op de website dan zal hij 100% zeker niet werken op de 120GB versie" en "wij hebben de officiële lijst van apple".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dat die remote "al lang niet meer bestaat" is onzin, ik heb hem dit jaar nog gekocht voor mijn 160GB versie.

Of hij ook werkt op de 120 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cinner schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:21:
Ja, dat is normaal. Ik heb het ook namelijk zowel met de iPod Nano 3G als de Ipod Classic 1G (Sennheiser cx-300). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274635

Ik heb een Ipod Classic 80GB en ben er echt superblij mee! Heb hem als cadeau gekregen!

Tot hier toe alles positief. 'k gebruik ook itunes, maar niet de genius-functie. 'k vind die niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
De remote bestaat nog gewoon, en zou gewoon moeten werken op de Classic, Apple gebruikt de naam iPod Classic 2G nergens, het gaat steeds over de 'Classic'

http://store.apple.com/us...de=MTY1NDA3NA&mco=MzUzNTc

Bij de Remote staat dat hij met de Classic werkt, om te controleren of ze niet twee modellen hebben kun je kijken naar bijvoorbeeld de USB kabel, die met alle producten werkt:

http://store.apple.com/us...e=MTY1NDA0OQ&mco=NzY2NjU2

Daar staan alle modellen bij, maar geen Classic 2g, gewoon weer een algemene 'Classic'

Het zou gewoon moeten werken, zo uit mijn hoofd weet ik dat Dixons Zaandam en iCentre Uitgeest ze op voorraad heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tales schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:46:
De remote bestaat nog gewoon, en zou gewoon moeten werken op de Classic, Apple gebruikt de naam iPod Classic 2G nergens, het gaat steeds over de 'Classic'

http://store.apple.com/us...de=MTY1NDA3NA&mco=MzUzNTc

Bij de Remote staat dat hij met de Classic werkt, om te controleren of ze niet twee modellen hebben kun je kijken naar bijvoorbeeld de USB kabel, die met alle producten werkt:

http://store.apple.com/us...e=MTY1NDA0OQ&mco=NzY2NjU2

Daar staan alle modellen bij, maar geen Classic 2g, gewoon weer een algemene 'Classic'

Het zou gewoon moeten werken, zo uit mijn hoofd weet ik dat Dixons Zaandam en iCentre Uitgeest ze op voorraad heeft ;)
Bedankt voor het antwoord.

Bij de "koptelefoons" en "hoesjes" staat de nieuwe classic wel apart vermeld (als "classic 120GB", vb: http://store.apple.com/be...MTY1NDA0Ng&mco=MTcyOTg4Ng) maar bij "kabels en docks" en "extra's" dan weer niet.

Wat me dan weer wat doet twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Wanneer gaan ze eindelijk eens fixen dat als je terwijl je je On-The-Go playlist afspeelt en daarna nog een nummer toevoegt dat de playlist niet crasht na het laatste nummer van je oorspronkelijke On-The-Go list (dus voordat je 'm ging afspelen)? Irriteer me er mateloos aan! (Classic 80GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb net de nieuwe 120GB gekocht. Alles gaat tot nu toe goed behalve de Smart Playlists. Ze worden niet automatisch geüpdate, wat de bedoeling zou moeten zijn denk ik. Enkel als ik mijn iPod aansluit aan mijn computer wordt alles gesynchroniseerd van iTunes naar iPod en omgekeerd. Dus dan pas worden mijn Last Played, Most Played, ... geüpdate...

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Henridv schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:01:
Ik heb net de nieuwe 120GB gekocht. Alles gaat tot nu toe goed behalve de Smart Playlists. Ze worden niet automatisch geüpdate, wat de bedoeling zou moeten zijn denk ik. Enkel als ik mijn iPod aansluit aan mijn computer wordt alles gesynchroniseerd van iTunes naar iPod en omgekeerd. Dus dan pas worden mijn Last Played, Most Played, ... geüpdate...

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Weet nog van een heel aantal jaren terug dat ik dit euvel met mijn mini toen ook had. Ik ging op vakantie naar salou en die krengen werden inderdaad pas geupdate toen ik weer thuis was en de mini aan mn pc ging :)

Sinds eergister heb ik ook de zwarte variant aangeschaft. Bevalt me goed, Alleen is het waar wat ze zeggen over de achterkant, die krast als een gek, dus snel iets van een cover zoeken :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
w000 Deal Extreme cover :P Ik heb hem nu een paar dagen en voor die 2 euro kun je denk ik geen betere krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

alex3305 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:34:
w000 Deal Extreme cover :P Ik heb hem nu een paar dagen en voor die 2 euro kun je denk ik geen betere krijgen :P
En over welke heb je het dan precies? Dat "hardcase" plastic geval daar zie ik echt niet zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
Ik heb die ondertussen ook besteld. ik bedoel voor het geld hoef je het niet te laten. als het niet bevalt haal ik wel een andere :) dus als iemand nog tips heeft voor een goed hoesje.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Die hardcase plastic inderdaad, die werkt perfect hiero! Overigens wordt het beeldscherm erdoor wel beschermd, al staat er op het plaatje van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

alex3305 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:32:
Die hardcase plastic inderdaad, die werkt perfect hiero! Overigens wordt het beeldscherm erdoor wel beschermd, al staat er op het plaatje van niet.
En dan zit de iPod er ook "vast" in? Want als de iPod nog kan schuiven in dat hoesje heb je nog binnen no-time een bekraste achterkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Sangroid schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:49:
Dat die remote "al lang niet meer bestaat" is onzin, ik heb hem dit jaar nog gekocht voor mijn 160GB versie.

Of hij ook werkt op de 120 weet ik niet.
Ik denk het wel, de 120 is gelijk aan de 80/160 alleen de harde schijf en intern geheugen is aangepast softwarematig is er geen verschil dus ook genius kan er op alleen Apple heeft nog geen update uitgevoerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
domi235 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:38:
[...]

En dan zit de iPod er ook "vast" in? Want als de iPod nog kan schuiven in dat hoesje heb je nog binnen no-time een bekraste achterkant..
De 80GB zit [url=http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9498] hierin ramvast. Het enige minpuntje vind ik alleen de powerswitch bovenop, die werkt niet helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

Ik denk het wel, de 120 is gelijk aan de 80/160 alleen de harde schijf en intern geheugen is aangepast softwarematig is er geen verschil dus ook genius kan er op alleen Apple heeft nog geen update uitgevoerd :'(
Ik heb dan toch maar de radio remote bij de apple store gekocht en kan met plezier vertellen dat hij probleemloos werkt. :*) Zowel de remote als de radio functie werken goed.

Jammer dat ze bij een apple reseller zo'n onzin kunnen verkondigen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Anoniem: 33796 schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:49:
Heeft iemand ervaring met de "radio remote" samen met de nieuwe classic 120GB?

Op de website staat hij bij de "interessante accesoires" maar toen ik naar de plaatselijke apple premium reseller ging werd ik zowat het hoofd af gebeten: "die remote bestaat al lang niet meer", "zelfs al kan je hem nog kopen op de website dan zal hij 100% zeker niet werken op de 120GB versie" en "wij hebben de officiële lijst van apple".
Ik heb deze een paar maanden geleden gekocht bij de mediamarkt (waar hij nu nog steeds hangt) voor mijn nano, maar werkt ook prima met mijn nieuwe Classic 120G :)

offtopic:
//Edit: Spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Vandaag mijn vervangende afstandsbediening gekregen van DealExtreme, en hij werkt perfect, ben er erg blij mee :) Zeker weer een aanrader van DX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211272

Is het iemand al gelukt om de nieuwe iPod classic te laten scrobblen met last.fm? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
waar kan ik de snelheid veranderen van het scrollwieltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
reAaa schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:12:
waar kan ik de snelheid veranderen van het scrollwieltje?
Voor zo ver ik weet is dat niet mogelijk. Maar waarom zou je t willen veranderen is de standaard snelheid niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
de standaard snelheid is volgens mij wel goed hoor, maar bij een maat van mij op zijn ipod mini (lol) kon dat. en aangezien ik van een philips speler kom dacht ik dat dit nog wel mogelijk was ;). maar het is gewoon eventjes wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:34
Jongens en meisjes!!

Even helemaal off-topic. Tenminste als de voorgaande posts over een en hetzelfde onderwerp gingen.
Ik wil het even hebben over de mogelijkheid om subtitles aan of uit te zetten op je iPod.
Hier heb ik echt een eeuwigheid naar gezocht en een eeuwigheid lang niets anders gevonden dan 'Het is wel mogelijk maar ik weet niet hoe' of 'Er zijn een aantal video's in de iTunes Store die het ondersteunen, maar hoe je het zelf moet doen weet ik niet.'

Nu heb ik eindelijk een website gevonden waar wordt uitgelegd hoe je dit zelf voor elkaar kunt krijgen!!
Link naar de tutorial!

Je hebt er wel een aantal programmaatjes voor nodig, maar je hoeft ze niet te installeren. Een van die programma's heet Dumpster en die kun je krijgen op de developers website van Apple. Daar moet je voor inloggen.
Omdat niet iedereen dat even leuk vindt heb ik het maar even gehost op mijn persoonlijke webspace. Hier. Er zitten een aantal andere programmaatjes bij, maar die heb je niet nodig.

Ik ben het op dit moment aan het testen dus heb nog niet zelf ervaren of het werkt.
Veel plezier ermee iig.

HET WERKT!!! :D :D Hier een link naar het filmpje als bewijs en om jullie te laten zien hoe ondertiteling er überhaupt uit ziet op een iPod. Ik ben blij!!! :*) :*) :D

[ Voor 8% gewijzigd door ybysaia op 20-10-2008 21:07 . Reden: woordje 'die' toegevoegd en statusupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Sinds een weekje in het bezit van deze skin. Hij bevalt echt super, sluit strak aan op de iPod, en alles wordt beschermd. Als ik dan toch een puntje van kritiek moet geven is het de stof die eronder komt en het feit dat de cover van de knop in het clickwheel net wat te groot is, waardoor hij wat zwaarder drukt. Maar het is zeker niet hinderlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Wel redelijk duur, ook vooral ten opzichte van de DealExtreme covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

alex3305 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:48:
Wel redelijk duur, ook vooral ten opzichte van de DealExtreme covers.
Mwah, redelijk, voor mij liever iets duurder dan iets waarin hij nog alle kanten op kan en/of lelijk is :) Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-04 20:49

pcprutser

No message

ik vind die invisible shield's nog steeds het mooiste! Als je ze goed plakt (en met geduld ;)) dan zie je er bijna niks van! Ondertussen is je spelertje wel goed beschermt :D
Zeker een aanrader dus :)

Scrobblen met je iPod? Ik doe het wel, alleen het werkt niet altijd even goed... Soms/regelmatig werkt iTunes de 'onlangs afgespeeld' playlist niet bij, waardoor er dus niet gescrobbled word :@
Gister m'n iPod sinds 2 weken weer aan de pc gehad (niet eens om op te laden, puur voor het bijwerken van de lijsten), maar mooi dat hij niet de 'onlangs afgespeeld' playlist update :S zoo irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

pcprutser schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:44:
ik vind die invisible shield's nog steeds het mooiste! Als je ze goed plakt (en met geduld ;)) dan zie je er bijna niks van! Ondertussen is je spelertje wel goed beschermt :D
Zeker een aanrader dus :)

Scrobblen met je iPod? Ik doe het wel, alleen het werkt niet altijd even goed... Soms/regelmatig werkt iTunes de 'onlangs afgespeeld' playlist niet bij, waardoor er dus niet gescrobbled word :@
Gister m'n iPod sinds 2 weken weer aan de pc gehad (niet eens om op te laden, puur voor het bijwerken van de lijsten), maar mooi dat hij niet de 'onlangs afgespeeld' playlist update :S zoo irritant!
Met welke client update jij je iPod scrobbles dan? Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd geen last meer heb van het niet scrobblen van nummers. Ik gebruik trouwens de standaard Last.fm client voor OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:09
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe ziet dat `dockadapter` dat standaard bij de Ipod Classic wordt geleverd er eigenlijk uit? Is dat dat mooie ding waarmee je hem aan kunt sluiten op je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:21
Nee, wat je bij je iPod krijgt is een omzetstukje waarmee je je iPod op een iPoddock aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke, en hoe ziet zo'n omzetstuk eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Afbeeldingslocatie: http://www.soundwear.nl/images/Apple%20Univ.%20Dock%20Adapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke, geen output mogelijkheden dus. Daarvoer moet je dus die doch hebben met remote. Zijn er verder nog mooie alternatieven? Wat hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

ybysaia schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:34:
Jongens en meisjes!!

Even helemaal off-topic. .......
Nu heb ik eindelijk een website gevonden waar wordt uitgelegd hoe je dit zelf voor elkaar kunt krijgen!!
Link naar de tutorial!

Je hebt er wel een aantal programmaatjes voor nodig, maar je hoeft ze niet te installeren. Een van die programma's heet Dumpster en die kun je krijgen op de developers website van Apple. Daar moet je voor inloggen.
Omdat niet iedereen dat even leuk vindt heb ik het maar even gehost op mijn persoonlijke webspace. Hier. Er zitten een aantal andere programmaatjes bij, maar die heb je niet nodig.

Ik ben het op dit moment aan het testen dus heb nog niet zelf ervaren of het werkt.
Veel plezier ermee iig.

HET WERKT!!! :D :D Hier een link naar het filmpje als bewijs en om jullie te laten zien hoe ondertiteling er überhaupt uit ziet op een iPod. Ik ben blij!!! :*) :*) :D
haha, Fantastisch, is even kijken

[ Voor 14% gewijzigd door Batsies op 09-12-2008 21:00 ]

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb sinds kort ook een ipod classic 120 gb. Mooi ding! Welke accessoires gebruiken jullie? Wat is de beste manier om hem aan te sluiten op mijn versterker (analoog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb hem nu ook binnen, mooi zwart :)

Een uurtje met itunes aan het kloten geweest en toen maar de plugin voor Winamp geinstalleerd, daarin houd ik toch mijn muziekcollectie bij dus dat is gewoon het handigst. iTunes vind ik gewoon een poepprogramma.
Ik heb ook maar een mooie cover besteld, ook mooi zwart :)

Iemand nog tips?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 10:48
Voor het aansluiten op stereo apparatuur raad ik aan: de Apple video kabels (als geld geen rol speelt), anders raad ik de Nyko Stereo Link aan (via ebay wel te verkrijgen). Ik gebruik beide manieren hier thuis, en ze werken beide precies hetzelfde (zelfde volume).

• alex3305
Inmiddels is helaas mijn headphone aansluiting kapot gegaan :(. Ik heb nog maar geluid aan één kant en dat is ook niet helemaal fris meer. Morgen dus eens even terug naar de winkel, wel jammer, want nu moet ik mijn iPodje waarschijnlijk een week of twee missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
gelukkie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:39:
Voor het aansluiten op stereo apparatuur raad ik aan: de Apple video kabels (als geld geen rol speelt), anders raad ik de Nyko Stereo Link aan (via ebay wel te verkrijgen). Ik gebruik beide manieren hier thuis, en ze werken beide precies hetzelfde (zelfde volume).
Misschien stomme vraag, maar als ik puur geluid over mijn versterker wil laten gaan, waarom zou ik dan een speciale kabel kopen als het ook met de 4 mm naar 2x tulp kan (de koptelefoonaansluiting)? Ik weet dat er dan een versterkt signaal uitkomt, maar is de kwaliteit van het geluid met de speciale kabel zo veel beter??

[ Voor 2% gewijzigd door smeerbartje op 18-12-2008 11:16 . Reden: duidelijk maken ]

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:40:
[...]

Misschien stomme vraag, maar als ik puur geluid over mijn versterker wil laten gaan, waarom zou ik dan een speciale kabel kopen als het ook met de 4 mm naar 2x tulp kan (de koptelefoonaansluiting)? Ik weet dat er dan een versterkt signaal uitkomt, maar is de kwaliteit van het geluid met de speciale kabel zo veel beter??
Ik heb gewoon zo'n goedkope 3,5 mm naar 2x tulp kabel (verguld) van de Action. Was maar €0,79 en hij doet z'n werk perfect. Ik heb hem aangesloten m'n het Apple Universal Dock en Home Cinema Set (Pioneer) met Technics speakers en het klinkt echt prima. Ik snap dan ook niet waarom mensen zoveel geld uitgeven aan een kabeltje, terwijl het veel goedkoper kan. Voor die €0,79 kun je in ieder geval geen miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoe denken andere mensen hierover? Wat is het voordeel van een audio-kabel op de dunne, brede aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

smeerbartje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 07:49:
Hoe denken andere mensen hierover? Wat is het voordeel van een audio-kabel op de dunne, brede aansluiting?
Het geluidsniveau van de koptelefoon is vaak te laag om direct op een versterker aan te sluiten. Je moet daardoor het volume op de versterker helemaal voluit zetten om wat te kunnen horen. Als je de iPod via de dock connector aansluit op een versterker heb je dit probleem niet. Je kunt hiervoor of een Apple Universal Dock gebruiken of de Apple Composite / Component AV kabels of vergelijkbare producten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar dat Universl Dock systeempje heeft ook gewoon een versterkte output volgens mij (ook zo'n 4 mm koptelefoonaansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

smeerbartje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:29:
Maar dat Universl Dock systeempje heeft ook gewoon een versterkte output volgens mij (ook zo'n 4 mm koptelefoonaansluiting)
Zoals ik al zei kun je de dock connector gebruiken via het Apple Universal Dock. De 3.5 mm uitgang die daar op zit is gewoon doorgelust vanuit de dock connector. Het dock zelf doet niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Daedalus schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:37:
[...]
Zoals ik al zei kun je de dock connector gebruiken via het Apple Universal Dock. De 3.5 mm uitgang die daar op zit is gewoon doorgelust vanuit de dock connector. Het dock zelf doet niets bijzonders.
Oke, maar als je daar nu een oversterkte koptelefoon insteekt, wat hoor je dan? M.a.w. welk signaal komt er uit het dock station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 10:48
Vergelijk het met een oude discman, die had een line-out en een heaphone. Zodra je je koptelefoon in de line-out deed, had je een veel lager geluidsniveau. Het heeft volgens mij met impedantie te maken.

De headphone uitgang geeft een laag signaal en gaat storen/ oversturen op maximaal volume. De line-out heeft een vast volume (met andere impedantie), dit zorgt ervoor dat het geluidsniveau hoger is en er geen oversturing optreedt. Daarnaast kun je bij gebruik van de line-out het volume op 0 zetten, en spaar je nog wat batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
gelukkie schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:50:
Vergelijk het met een oude discman, die had een line-out en een heaphone. Zodra je je koptelefoon in de line-out deed, had je een veel lager geluidsniveau. Het heeft volgens mij met impedantie te maken.

De headphone uitgang geeft een laag signaal en gaat storen/ oversturen op maximaal volume. De line-out heeft een vast volume (met andere impedantie), dit zorgt ervoor dat het geluidsniveau hoger is en er geen oversturing optreedt. Daarnaast kun je bij gebruik van de line-out het volume op 0 zetten, en spaar je nog wat batterij.
Oke duidelijk, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

Zo, na een 40 Gb iPod (4e gen) ,40 Gb iPod photo (4e gen kleur), 60 Gb iPod video (5e gen.) en een 2Gb iPod nano (1e gen) nu ook een 120 Gb iPod classic :)
(nee, niet erbij, steeds doorverkopen en bijleggen voor een nieuwe, alleen de nano heb ik nog erbij).

Nu merk ik dat er wel e.e.a veranderd is of sommige dingen kan ik (nog) niet vinden.
Zo vindt ik het heel storend dat je de "klik" nu alleen uit of via speaker&koptelefoon kan instellen.
Op al mijn voorgaande iPod's kon ik 4 opties doen, namelijk: uit, speaker, koptelefoon, beide.
Nu heb ik deze altijd op alleen speaker staan,
omdat ik nog wel eens met een 3,5mm/2xtulp kabel hem ergens aan hang.
Nu vindt ik bij het scrollen het geluid wel fijn, maar niet door mijn muziek heen :s
Is er een oplossing voor om dit alleen via speaker te laten gaan?

Verder merk ik iets naars bij coverflow.
Op zich een fijne functie, ik ben nogal visueel ingesteld
en kijk in mijn CD collectie ook naar de cover en niet naar de naam.
In iTunes heb ik verzamel CD's keurig getaged met "album artiest"
waardoor er keurig 1 afbeelding wordt weergegeven.
Als ik dit nu naar mijn iPod zet staat de cover er 20 x in, bij iedere artiest opnieuw :(
Nu heb ik dit opgelost door bij die CD's aan te vinken "deel van verzameling"
Hierdoor staat het album keurig 1 x in de lijst, maar bij artiesten staat dan "verzamelingen".
Ook in de lijst met artiesten worden ze niet meer afzonderlijk genoemd |:(
Alleen als ik een track afspeel staat de uitvoerende artiest er wel gewoon bij weergegeven.
Met de zoekfunctie geeft hij dan wel het album weer waar de artiest opstaat.
Kortom, lekker omslachtig.
Is er een manier om coverflow weer te geven op album naam i.p.v. artiest?
Ik heb de optie nog niet kunnen vinden, maar misschien kijk ik er overheen.

Verder ben ik net als bij alle voorgaande modellen weer helemaal blij met mijn nieuwe speeltje 8)
Ik hoop dat jullie tips hebben om deze laatste 2 puntjes ook op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand een oplossing voor mijn kleine probleempjes? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 189953 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:11:
Niemand een oplossing voor mijn kleine probleempjes? ;(
Geen oplossing, wel dezelfde problemen met het op de Ipod meerdere malen weergevan van "best of" cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Coverflow anders sorteren kan volgens mij niet op iPod..
Dat artiesten van verzamelcd's niet in artiesten lijst staan vind ik meestal handig (en soms irritant).
Ik heb aardig wat verzamelcd's, en als alle artiesten met 1 nummer er in staan.. kan ik de 'echt leuke' artiesten minder goed vinden. Maar ja als ik dan een keer een artiest op een verzamelalbum zoek.. pff ;)
smeerbartje schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:36:
[...]

Geen oplossing, wel dezelfde problemen met het op de Ipod meerdere malen weergevan van "best of" cd's.
Zijn dat verzamelcd's? of juist niet?
Ik had wat cd's van verschillende artiesten, maar alle zelfde titel: 'best of'.. Dat vond de iPod niet zo leuk. Heb nu alle albums andere naam gegeven (jaartal achter 'best of' toevoegen.. of iets anders).

[ Voor 39% gewijzigd door kaassouffle op 07-01-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor de feedback :)

Helaas, ik moet er gewoon aan wennen dus.
Nu vindt ik het probleempje met coverflow het minst belangrijk hoor,
de "klik" niet meer alleen over de speaker vindt ik veel storender.

@ smeerbartje:
Je kunt (in iTunes) de CD taggen als verzameling (laatste tabblad bij info),
dan komt de cover dus maar 1 keer voor.

@ kaassouffle:
Is het niet makkelijker om de artiest achter "best of.." te zetten?
Met een jaartal weet je nog niet meteen wie het is.
Ik heb al mijn best of's op die manier getagged, werkt prima.
(ook makkelijk als een ander wil bladeren in je verzameling,
zelf weet je doorgaans dat "best of 1973" bij b.v. de Beatles hoort ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 07-01-2009 23:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik zat eens te kijken op internet voor de 120gb iPod classic en zag dat deze bij RAF al voor 200 euro te krijgen is: http://www.raf.nl/webshop...322_346&products_id=16107. Da's behoorlijk goedkoop, want ik heb laatst nog een 8gb iPod nano 4g voor 100 euro gekocht. Als ik had geweten dat hij zo goedkoop was dan had ik hem waarschijnlijk wel genomen, maar voor de mensen die overwegen er een aan te schaffen is het zeker de moeite waard. Ach ja, ik neem m'n iPod ook nog wel eens mee naar school en dan wil ik wel dat hij klein is zodat ik er niets van merk dat hij in m'n broekzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is zeker goedkoop.
Ik heb hem 2 weken geleden met moeite meegekregen voor 209,= bij RAF.
Dit omdat de hij bij BCC voor die prijs op de site stond.
In de winkels van BCC staat hij wel gewoon voor 229,= trouwens,
maar als je er om vraagt krijg je hem natuurlijk voor de webshop prijs.
Ze hadden geen witte op voorraad, daarom bij RAF gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 189953 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:30:Ze hadden geen witte op voorraad, daarom bij RAF gehaald :)
Ik vind een zwarte juist mooier dan een witte, maar da's persoonlijk. De een vindt wit mooier, en de ander vindt zwart mooier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Hoe zit het eigenlijk met TV Shows en iPod? Kan je daar een beetje een overzichtelijk geheel van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:42
tomtom137 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:02:
Wanneer gaan ze eindelijk eens fixen dat als je terwijl je je On-The-Go playlist afspeelt en daarna nog een nummer toevoegt dat de playlist niet crasht na het laatste nummer van je oorspronkelijke On-The-Go list (dus voordat je 'm ging afspelen)? Irriteer me er mateloos aan! (Classic 80GB)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, nogal knullige bug...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.