Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 14:23
Mmm ja, ben momenteel al bezig met taggen enzo, heb het al die jaren ontweken, ik vrees dat ik er toch eens aan zal moeten gaan geloven. :P Ik heb verder bijna niet naar die iPod gekeken nog; is het mogelijk om eerst een genre te selecteren, dan een artiest, en dan een album af te spelen? Want dan zou ik dmv een beetje slim taggen alsnog mn eigen mappen structuur behouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Als je Genres selecteerd in het muziek menu dan krijg je alle genres die je op de iPod hebt. Vervolgens kan je dan het genre selecteren waarbij alle artiesten onder elkaar komen te staan en een optie om alle albums in dat genre te bekijken. Als je dan de artiest selecteerd krijg je alle albums van die artiest en de mogelijkheid om alle liedjes van de desbetreffende artiest af te spelen.

Dus ja met slim taggen kan je zeker tot op zekere hoggte je eigen mappen structuur kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 14:23
Ah, kijk, dat gaat wel werken! Dan nu nog uitvogelen hoe ik die tags allemaal goed ga krijgen :P Momenteel zien mijn mappen er zo uit:

Genre-->Artiest-->Album-->Alle losse tracks

Nu moet ik er dus voor zorgen dat elke mp3 als Artiest tag de naam van de Artiest map krijgt (dus de naam van de map die boven de map ligt waar de MP3 in zit), en als Album tag de naam van de Album map (wat dus de naam van de map is waar de MP3 in zit). Misschien een beetje off topic, maar weet iemand welk programma dit kan, zodat alles in 1 keer gelijk goed getagged wordt? Ben momenteel bezig met Tag & Rename maar heb nog niet gevonden of die dit ook kan, volgens mij niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270020

Heb net ook een iPod Classic aangeschaft. Heb meteen maar een Griffin hard-shell case meegenomen. Gekocht bij de A Mac in Den Bosch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anoniem: 270020 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:23:
Heb net ook een iPod Classic aangeschaft. Heb meteen maar een Griffin hard-shell case meegenomen. Gekocht bij de A Mac in Den Bosch. :)
Ja, da's net zo makkelijk. :P Die achterkant van een iPod classic krast namelijk als de ziekte, evenals die van m'n iPod touch. Zelf heb ik overigens geen iPod classic, maar m'n vader wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syltheboy schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Ja, da's net zo makkelijk. :P Die achterkant van een iPod classic krast namelijk als de ziekte, evenals die van m'n iPod touch. Zelf heb ik overigens geen iPod classic, maar m'n vader wel. :)
Sterker nog. Na een dagje gebruiken had ik al een krasje op mijn "shield". Kun je nagaan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
Ik maak me daar niet zo druk over; de iPod is een gebruiksvoorwerp, met of zonder krasjes speelt hij m'n muziek ook wel af. Ik kijk echter wel uit dat ik geen krasjes op de interne harde schijf krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
smeerbartje schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:59:
Ik maak me daar niet zo druk over; de iPod is een gebruiksvoorwerp, met of zonder krasjes speelt hij m'n muziek ook wel af. Ik kijk echter wel uit dat ik geen krasjes op de interne harde schijf krijg.....
Eensch...

Het is imo ook zo zonde als je een mooi product hebt en dan stop je em in zo'n afgrijselijk hoesje... :X En dan wordt hij er ook nog een stuk dikker op.

[ Voor 5% gewijzigd door Vanitas op 12-07-2009 12:24 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 11:14
Vanitas schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:24:
[...]

Eensch...

Het is imo ook zo zonde als je een mooi product hebt en dan stop je em in zo'n afgrijselijk hoesje... :X En dan wordt hij er ook nog een stuk dikker op.
En is het niet zo dat als die geliefde glimmende achterkant met een hoesje wil beschermen tegen krassen je diezelfde achterkant dus niet meer kunt zien? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:37:
[...]

En is het niet zo dat als die geliefde glimmende achterkant met een hoesje wil beschermen tegen krassen je diezelfde achterkant dus niet meer kunt zien? 8)
Haha, ja da's waar. :P Een hoesje is vaak mooier dan een achterkant die vol met krassen zit en als je hem zat bent, dan kun je hem makkelijker verkopen. Een Invisible Shield is vooralsnog het mooiste natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanitas schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:24:
[...]

Eensch...

DRAFTER86 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:37:
[...]

Voor de goede orde: het is een doorzichtige. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Mijn scrollwieltje doet het niet erg goed, hij werkt erg stroef en selecteren gaat vaak lastig. Als ik het vergelijk met een andere iPod Classic waarbij die wél goed werkt is het een wereld van verschil. Ik heb mijn iPod nu 2 maanden en begin het wel een beetje zat te worden eigenlijk. Kan ik hem gewoon naar de Apple Store brengen? (Heb em bij de Mediamarkt gekocht) En wat gaat er dan mee gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Laatst online: 24-01 04:26
Ik krijg gewoon een nieuwe! Wat een heldenservice :)

Ben em wel 8 tot 10 werkdagen kwijt, maar dan gewoon een gloednieuwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263799

heeft iemand ervaring met het maken van opnames met de 120GB.dus bv vergaderingen met de nieuwe koptelefoon met ingebouwde mike of opnames op een andere manier..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:48
Hi

Voor mijn vakantie heb ik mijzelf getractreerd op een Ipod Classic 120 G7. Op mijn vakantieadres nu blijkt het volume in veel gevallen ontoerijkend te zijn. Voluit kan ik gewoon oarticiperen in een gesprek. Terwijl de Ipod Nano van mijn vrouw je trommelvliezen eruit blaast. De limit onder opties staat maximaal. Na wat googelen lijk ik het slachtoffer te zijn geworden van de EU cap volume limit. Nu sta ik hier niet negatief tegenover omdat ik bij mijn vorige (luidere) MP3 speler in de tram de muziek van iemand anders door mijn muziek hoor. Die zijn hun oren even aan het verpesten. Ik vind de limit echter te laag. De gevonden oplossingen werken op mijn classic echter niet. Iemand de gouden tip. Ik heb firmware 2.1 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Daar heb je programma'tjes voor die de cap eraf halen. (GoPod bijvoorbeerd => Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Even een mededeling. :P Bij dixons is de iPod classic nu 200 euro. ;)

Edit: De zilveren is inmiddels uitverkocht. ;) Ik had er misschien wel eentje willen hebben, want de zilveren past het beste bij m'n iMac. Ik kan er ook altijd nog voor kiezen om de 80 GB iPod classic van m'n vader over te nemen.

[ Voor 114% gewijzigd door syltheboy op 08-08-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ken. schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:37:
Daar heb je programma'tjes voor die de cap eraf halen. (GoPod bijvoorbeerd => Google)
Het betreffende GoPod programma is nergens meer te vinden, alle download hits in Google verwijzen naar 1 site die niet meer actief is. Iemand een sugestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
pandit schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:21:
[...]

Het betreffende GoPod programma is nergens meer te vinden, alle download hits in Google verwijzen naar 1 site die niet meer actief is. Iemand een sugestie?
Ik kon hem nog wel ergens vinden, hoor! :P Ik weet niet of het werkt, maar hier is hij in ieder geval te downloaden: 'http://download.chip.eu/n...134c988d237&dl_type=dl_hs.' ;) Op m'n iPod nano 4G werkte het overigens niet.

Edit: Ik heb het net even uitgetest bij de 80 GB iPod classic 6G en de 8 GB iPhone 2G van m'n vader, maar dit werkte helaas ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 10-08-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
syltheboy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:47:
[...]

Ik kon hem nog wel ergens vinden, hoor! :P Ik weet niet of het werkt, maar hier is hij in ieder geval te downloaden: 'http://download.chip.eu/n...134c988d237&dl_type=dl_hs.' ;) Op m'n iPod nano 4G werkte het overigens niet.

Edit: Ik heb het net even uitgetest bij de 80 GB iPod classic 6G en de 8 GB iPhone 2G van m'n vader, maar dit werkte helaas ook niet.
Bedankt voor de link, Ik krijg hier helaas alleen de melding "Ipod not detected". Itunes ziet de Ipod wel. zal wel niet werken vrees ik :-)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 19:49
ik zoek een MP3-spelert die mijn hele collectie (54GB) kan herbergen en de enige (betaalbare) is dus de Classic. Maar: ik heb toevallig een map met de Radio Top 2000 liedjes. Een maat van mij zette deze op zijn eigen iPod, en de artiesten kwamen dus allemaal in de lijst met artiesten voor (logisch). Maar dat wil ik helemaal niet; dan wordt die lijst ellenlang met artiesten die ik soms helemaal niet ken...

Is er een handige manier om dit lekker te ordenen (behalve de artiest van elk liedje veranderen naar Top 2000, want dan zie ik de oorspronkelijke artiest niet, mocht ik dat willen)...?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

maarud schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:16:
ik zoek een MP3-spelert die mijn hele collectie (54GB) kan herbergen en de enige (betaalbare) is dus de Classic. Maar: ik heb toevallig een map met de Radio Top 2000 liedjes. Een maat van mij zette deze op zijn eigen iPod, en de artiesten kwamen dus allemaal in de lijst met artiesten voor (logisch). Maar dat wil ik helemaal niet; dan wordt die lijst ellenlang met artiesten die ik soms helemaal niet ken...

Is er een handige manier om dit lekker te ordenen (behalve de artiest van elk liedje veranderen naar Top 2000, want dan zie ik de oorspronkelijke artiest niet, mocht ik dat willen)...?
Zet de hele handel bij mekaar in een playlist, selecteer alles, right click, get info, noem de album-artiest "Various Artists" en zet op het tabblad options "Part of a compilation" aan. Dan heb je alles in 1 compilatie-album en de artiesten hierin worden niet in de lijst met artiesten opgenomen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• maarud
  • Laatst online: 03-05 19:49
domi235 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:19:
[...]

Zet de hele handel bij mekaar in een playlist, selecteer alles, right click, get info, noem de album-artiest "Various Artists" en zet op het tabblad options "Part of a compilation" aan. Dan heb je alles in 1 compilatie-album en de artiesten hierin worden niet in de lijst met artiesten opgenomen :)
en als ik het goed begrijp, wordt dan bij het afspelen van het liedje ook de originele artiest getoond? Dat is gaaf :)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 15:30
pandit schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:43:
Hi

Voor mijn vakantie heb ik mijzelf getractreerd op een Ipod Classic 120 G7. Op mijn vakantieadres nu blijkt het volume in veel gevallen ontoerijkend te zijn. Voluit kan ik gewoon oarticiperen in een gesprek. Terwijl de Ipod Nano van mijn vrouw je trommelvliezen eruit blaast. De limit onder opties staat maximaal. Na wat googelen lijk ik het slachtoffer te zijn geworden van de EU cap volume limit. Nu sta ik hier niet negatief tegenover omdat ik bij mijn vorige (luidere) MP3 speler in de tram de muziek van iemand anders door mijn muziek hoor. Die zijn hun oren even aan het verpesten. Ik vind de limit echter te laag. De gevonden oplossingen werken op mijn classic echter niet. Iemand de gouden tip. Ik heb firmware 2.1 draaien.
Ik zou toch echt de oplossing zoeken in een andere hoofdtelefoon. Ik heb nu in-ears en heb zelf de volume-cap ingesteld op ongeveer de helft. Nu weet ik niet hoe laag de nieuwe volume limiet is, maar dit is natuurlijk niet voor niets!

[ Voor 12% gewijzigd door d33n op 13-08-2009 08:57 ]

• smeerbartje
domi235 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:19:
[...]

Maar kun je nu nog wel zoeken naar een bepaalde artiest uit die 'verzameling'?

• syltheboy
  • Niet online
pandit schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor de link, Ik krijg hier helaas alleen de melding "Ipod not detected". Itunes ziet de Ipod wel. zal wel niet werken vrees ik :-)
Die melding kreeg ik ook! ;)

• domi235

domi235

Magic!

maarud schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 01:17:
[...]

en als ik het goed begrijp, wordt dan bij het afspelen van het liedje ook de originele artiest getoond? Dat is gaaf :)
Ja natuurlijk, iTunes maakt onderscheid tussen artiest en album-artiest.
smeerbartje schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:02:
[...]

Maar kun je nu nog wel zoeken naar een bepaalde artiest uit die 'verzameling'?
Jup, het is enkel om de "rotzooi" uit je artists menu te filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
domi235 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Ja natuurlijk, iTunes maakt onderscheid tussen artiest en album-artiest.

[...]

Jup, het is enkel om de "rotzooi" uit je artists menu te filteren :)
Dit werkt helaas niet bij mij. Wel in iTunes zelf, maar niet op mijn Classic 120 gb. (en ja, ik heb gesynchroniseerd :)). Wat ik heb gedaan: de volledige playlist 'Top 2000' aangevinkt 'Part of compilation' en als artist ingevuld 'Various Artists'. Dus eigenlijk precies wat je zei... helaas zie ik alle artiesten nog steeds terug op m'n iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

smeerbartje schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Dit werkt helaas niet bij mij. Wel in iTunes zelf, maar niet op mijn Classic 120 gb. (en ja, ik heb gesynchroniseerd :)). Wat ik heb gedaan: de volledige playlist 'Top 2000' aangevinkt 'Part of compilation' en als artist ingevuld 'Various Artists'. Dus eigenlijk precies wat je zei... helaas zie ik alle artiesten nog steeds terug op m'n iPod.
Kijk even voor de zekerheid na dat alle andere opties ook gelijk zijn binnen de compilatie. Hierbij kun je denken aan dezelfde albumnaam etc. Je kunt het checken door even te sorteren op album, en daarna evencovers te laten zien in iTunes. Wanneer je 1 cover ziet voor het geheel is het OK, anders staat er toch ergens nog wat scheef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
domi235 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:43:
[...]

Kijk even voor de zekerheid na dat alle andere opties ook gelijk zijn binnen de compilatie. Hierbij kun je denken aan dezelfde albumnaam etc. Je kunt het checken door even te sorteren op album, en daarna evencovers te laten zien in iTunes. Wanneer je 1 cover ziet voor het geheel is het OK, anders staat er toch ergens nog wat scheef :)
In iTunes staat het goed (zie ik ze niet tussen de artists en 1 icoon in cover view), echter op de iPod classic zelf is het niet goed. Ik heb NA de wijzigingen gesynchroniseerd en de complete top2000 is opnieuw op de iPod gezet volgens mij (synchro duurde erg lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 16:57
Weet niet of ik in het goede topic zit, maar we proberen het gewoon. Er zit een beetje spoed achter... ;)

Wil 2e hands een iPod Classic 80GB kopen, de eigenaar meldt:

"Ik heb hier een Ipod classic 80 gb zwart liggen, deze wil ik graag kwijt omdat ik er vrij weinig meer mee doe(Hij heeft teveel gb en wil een shuffle). De ipod is nu een dik jaar oud. De kabel om de ipod aan de pc aan te sluiten is aanwezig maar oordopjes zou ik zelf kopen. Wanneer jij een serieus bod doet kunnen we kijken of we het eens worden. De ipod is wel gebruikt en achterkant is wel wat bekrast met licht deukje. Verder is het beeldscherm nog wel goed etc."

Ik heb weinig tot geen ervaring met 2e hands spullen en vind bieden altijd lastig. Ga zondag voor een half jaar naar het buitenland en mijn eigen iPod Classic 30GB heeft het begeven, moet dus wel snel een andere.

Hebben jullie tips voor een goed startbod? Op marktplaats is het tussen de 100 en 150 eu als vraagprijs. Bedankt voor de hulp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Barns schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:37:Hebben jullie tips voor een goed startbod? Op marktplaats is het tussen de 100 en 150 eu als vraagprijs. Bedankt voor de hulp! ;)
Je zou een bod van 75 euro uit kunnen brengen, maar dan heb je hem waarschijnlijk niet zondag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03 20:11
Klein vraagje,
Ik heb dus een Ipod Classic 80gb. Die is stuk gegaan, dus heb ik die naar Icenter gebracht voor reparatie. Was net buiten me garantie dus owhke. Kijken wat de kosten zijn, en nu krijg ik dus een reparatie-offerte met een bedrag van 482 euro erop. Ik bellen en dit blijkt dus te kloppen. Heeft iemand anders dit ook gehad? Voor dat geld koop ik dus ook gewoon 2 nieuwe. Is apple echt zo slecht in hun support buiten de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De (advies)reparatieprijs van Apple voor een iPod classic 80 GB is 140,90 euro. Die 482 euro die iCenter er voor vraagt lijkt me wel erg aan de hoge kant. Ze zouden eventueel onderzoekskosten hebben doorberekend, maar dan is het nog steeds veel geld.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03 20:11
Ja ik heb dus gebeld. En daar zeggen ze dat de schade zo is dat hij vervangen moet worden en dan rekenen ze die prijzen. De onderzoekskosten moet ik ook zowieso betalen net zoals de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269413

Heren,

Ik heb de ipod classic 120 gb en heb ook last van het lage volume. Aangezien ik hem gebruik om in de auto over de autoradio te spelen is het extra lasig. Ik stuur zo het geluid veels te zacht in.

Wie kan mij vertellen welke ipod met veel gb ruimte (minimaal 60) geen eucap heeft op het volume.

Ik ben aan het overwegen om die tweedehands te kopen en de 120 classic te verkopen.

mvg.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 269413 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:20:
Heren,

Ik heb de ipod classic 120 gb en heb ook last van het lage volume. Aangezien ik hem gebruik om in de auto over de autoradio te spelen is het extra lasig. Ik stuur zo het geluid veels te zacht in.

Wie kan mij vertellen welke ipod met veel gb ruimte (minimaal 60) geen eucap heeft op het volume.

Ik ben aan het overwegen om die tweedehands te kopen en de 120 classic te verkopen.

mvg.

Peter
Je weet zeker dat die optie niet aanstaat in het menu van de classic zelf? Ik heb namelijk nergens last van met m'n classic 120..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet het zeker......al veel over gevonden op internet en er is geen oplossing voorhanden. Bij normaal gebruik geen probleem maar insturen als geluidsbron is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Anoniem: 269413 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:04:
ik weet het zeker......al veel over gevonden op internet en er is geen oplossing voorhanden. Bij normaal gebruik geen probleem maar insturen als geluidsbron is lastig.
Ik neem aan dat je hem via een soort van aux in op je autoradio aansluit? Bij de meeste radio's kun je namelijk het volume van deze aux in apart instellen, kijk maar eens in je manual van de radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

domi235 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

Ik neem aan dat je hem via een soort van aux in op je autoradio aansluit? Bij de meeste radio's kun je namelijk het volume van deze aux in apart instellen, kijk maar eens in je manual van de radio :)
Gaat niet lukken, gaat om een comand systeem in een mercedes, valt niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar je gebruikt dus niet de 'koptelefoon'-uitgang, maar de uitgang aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik wel de koptelefoon uitgang en dan met het volume op maximaal

• smeerbartje
Anoniem: 269413 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:04:
ik gebruik wel de koptelefoon uitgang en dan met het volume op maximaal
Echt heel vreemd en verontrustend. Als het volume dermate laag is dat je het ding niet fatsoenlijk kunt gebruiken, dan zou ik Apple eens gaan bellen voor een oplossing. Nogmaals, mijn classic 120 heeft dit niet (op de koptelefoon aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316627

Heren, ik sta op het punt om een classic aan te schaffen, en nu zag ik dat er waarschijnlijk 9 september een update wordt gepresenteerd (jaarlijks apple event) + een mogelijke price cut voor de oudere modellen. Mijn vraag is, hoe lang duurt het doorgaans voodat deze price cut in de oudere modellen plaats vindt? Is dit direct, de volgende week, wanneer de nieuwe binnen zijn, of ... ? ik ga namelijk 16 september langdurig op reis :) ..

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Ik ben nu een tijdje een trotse bezitter van een Ipod classic 120gig. prima apparaat, doet het goed, films of trailers kijken gaat er geweldig op maar ik heb een probleem. Soms heeft mijn ipod last van "lag" of registreerd hij mijn vinger niet. Als ik een liedje aan het luisteren ben en ik wil hem harder zetten registreerd hij dit regelmatig niet. Dan moet ik eerst een knop indrukken (dus middelse, vorige, volgende, menu en pause/play) en daarna registreert hij mijn vinger wel met het harder/zachter zetten.
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is of dat ik dit als enige heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 243552 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:54:
Ik ben nu een tijdje een trotse bezitter van een Ipod classic 120gig. prima apparaat, doet het goed, films of trailers kijken gaat er geweldig op maar ik heb een probleem. Soms heeft mijn ipod last van "lag" of registreerd hij mijn vinger niet. Als ik een liedje aan het luisteren ben en ik wil hem harder zetten registreerd hij dit regelmatig niet. Dan moet ik eerst een knop indrukken (dus middelse, vorige, volgende, menu en pause/play) en daarna registreert hij mijn vinger wel met het harder/zachter zetten.
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is of dat ik dit als enige heb?
Heb ik ooit ook een keer gehad; na een 'reset' was het voorbij (je behoudt je muziek).

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 17:02
Tis dus uiteindelijk een upgrade geworden naar 160gb. Bizar veel ruimte eigenlijk, dat krijg ik de eerst komende jaren niet vol. Ben ook wel benieuwd of er nog kleine dingen aan veranderd zijn.

Iemand al besteld? Ik moet eerst m'n 80gb nog kwijtraken op marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
A.s. maandag komt de nieuwe Classic uit (wist een medewerker van de MediaMarkt mij te vertellen); iemand enig idee wat de vernieuwingen zijn?

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 23:38
Van alle berichten die ik heb gelezen begrijp ik dat het alleen om een capacity bump gaat. Waarschijnlijk gebruiken ze een nieuwe HDD met 1 platter van 160GB.

Anoniem: 318807

Mijn eerste bericht hier op tweakers en helaas omdat ik met een probleem geconfronteerd word. Mijn ipod die nog maar sinds juli in mijn bezit is krijg ik niet meer opgestart. Ik heb al een reset geprobeerd door menu en middelste knop samen in te drukken maar helaas helpt dit deze maal niet. Eigenlijk heb ik reeds vanaf ik deze gekregen heb talrijke vastlopers gehad die gelukkig met een dergelijke reset op te lossen waren. Nu echter lukt dit niet. Het scherm blijft gewoon zwart. Mijn pc ziet wel nog dat er een apple device aangesloten wordt maar verder heb ik hier ook geen reactie meer. Is er nog iets wat ik zelf kan proberen en komen dergelijke problemen vaker voor met deze ipod of heb ik gewoon pech gehad? Aangezien ik deze gekregen heb, heb ik hiervan ook geen aankoopfactuur, volstaat dan het serienummer om de garantie te bepalen? Hij heeft steeds in deftige bescherming gezeten en is nooit gevallen ofzo trouwens.

• smeerbartje
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden op internet. Stel ik download een album via Itunes, krijg ik dan één of ander exotisch formaat (wma/itunes/etc) of krijg ik netjes 'openbare' MP3 files? Ik wil namelijk met mijn gekochte album niet gebonden zijn aan Itunes; wie kan mij hier meer over vertellen?

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat is iTunes Plus?

iTunes Plus is de nieuwe standaard op iTunes. iTunes Plus-downloads zijn muzieknummers en -video's die verkrijgbaar zijn in onze hoogwaardige 256 kbps AAC-audiocodering (twee keer de audiokwaliteit van uw eerder gekochte beschermde muziek) en zonder DRM (Digital Rights Management). iTunes Plus-muziek kan onbeperkt op een cd worden gebrand, naar elk AAC-compatibel apparaat (zoals een iPod, iPhone of Apple TV) worden gesynchroniseerd en op elke Mac- of Windows-computer in uw bezit worden afgespeeld."
en
"Kan ik nog altijd muziek kopen die met 128 kbps is gecodeerd en met DRM (Digital Rights Management) is beschermd?

Muziek in de Store die beschikbaar is in iTunes Plus is niet meer beschikbaar als 128 kbps en met DRM."
bron: linkje
Zolang je kennelijk apparaten hebt die aac ondersteunen hoef je niks te converteren. Dit is handig als je bijvoorbeeld een wii hebt welke wel aac aan kan maar geen mp3 8)7

Anoniem: 318807 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:43:
Is er nog iets wat ik zelf kan proberen en komen dergelijke problemen vaker voor met deze ipod of heb ik gewoon pech gehad? Aangezien ik deze gekregen heb, heb ik hiervan ook geen aankoopfactuur, volstaat dan het serienummer om de garantie te bepalen? Hij heeft steeds in deftige bescherming gezeten en is nooit gevallen ofzo trouwens.
Aangezien hier geen antwoorden kwamen heb ik mijn ipod in een apple center binnengedaan en vandaag een nieuwe gekregen. Ik had dus gewoon pech met de harde schijf wellicht. Het serienummer is voldoende om de garantie te bepalen en in tegenstelling tot wat ik hier ergens elders al gelezen heb heeft een gravering geen enkel effect op de garantie. Er werd me enkel gevraagd of ik graag opnieuw dezelfde gravering had op mijn nieuwe ipod. Hopelijk heb ik met deze meer succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
De nieuwe Classic 160 gb heeft gisteren een firmware update gekregen waardoor deze ook de Genius Mixes kan afspelen. Mijn Classic 120 gb heeft deze update niet gekregen; zou deze nog komen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

smeerbartje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:10:
De nieuwe Classic 160 gb heeft gisteren een firmware update gekregen waardoor deze ook de Genius Mixes kan afspelen. Mijn Classic 120 gb heeft deze update niet gekregen; zou deze nog komen denken jullie?
Lijkt me niet, in het kader van marketing enzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
domi235 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Lijkt me niet, in het kader van marketing enzo :(
Ik had ook al zo'n flauw vermoeden... maar misschien dat Apple toch een beetje mee wil werken? Ik heb m'n classic nu een half jaar ofzo, het zou toch van de zotte zijn dat deze -relatief eenvoudige- update niet geldt voor 'oude' modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb nu 3 weken een Ipod Classic 160gb (nieuwste versie 2009).
Wat blijkt nu:
Hij heeft wel een capaciteit van 160gb, maar kan niets eens overweg met +-40gb...

Cover flow openen gaat nog wel, maar uit de coverflow een album en nummer kiezen, en dan uit dat nummer willen gaan duurt soms een eeuwigheid.
Hij blijft echt regelmatig hangen. En ook de harddisk spin down klinkt redelijk luid.

Gisteren naar de winkel gedaan, ze zien dat hij niet goed werkt en brengen de papieren in orde om hem op te sturen.
Ik ben nog niet goed thuis of krijg al een telefoon dat hij wel werkt, zij hebben er een 60 songs op gezet.

Feit is: Hoe minder songs hoe beter hij werkt. Maar als de ipod niet overweg kan met grote hoeveelheden data, breng je zoiets toch niet uit?

Echter, ik lees bijzonder weinig problemen dat hij zo traag is als hier.
Het is idd een hard disk ipv flash, kan dus trager zijn, maar soms moet ik tot 1 minuut wachten eer ik verder kan werken... :(
Mvg,
Hans

//EDIT//
Updates en herstellen heb ik reeds geprobeerd.
Opnieuw syncen, met minder nummers ook -> Dan werkt hij beter.
Kleiner maken van mp3 ook al eens geprobeerd (nog kleinere cover art en 128bpm) -> Geen success
Syncen met andere software ook geen verschil (bv winamp)

[ Voor 12% gewijzigd door hanzer op 16-10-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
hanzer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:35:
Ik heb nu 3 weken een Ipod Classic 160gb (nieuwste versie 2009).
Wat blijkt nu:
Hij heeft wel een capaciteit van 160gb, maar kan niets eens overweg met +-40gb...

Cover flow openen gaat nog wel, maar uit de coverflow een album en nummer kiezen, en dan uit dat nummer willen gaan duurt soms een eeuwigheid.
Hij blijft echt regelmatig hangen. En ook de harddisk spin down klinkt redelijk luid.

Gisteren naar de winkel gedaan, ze zien dat hij niet goed werkt en brengen de papieren in orde om hem op te sturen.
Ik ben nog niet goed thuis of krijg al een telefoon dat hij wel werkt, zij hebben er een 60 songs op gezet.

Feit is: Hoe minder songs hoe beter hij werkt. Maar als de ipod niet overweg kan met grote hoeveelheden data, breng je zoiets toch niet uit?

Echter, ik lees bijzonder weinig problemen dat hij zo traag is als hier.
Het is idd een hard disk ipv flash, kan dus trager zijn, maar soms moet ik tot 1 minuut wachten eer ik verder kan werken... :(
Mvg,
Hans

//EDIT//
Updates en herstellen heb ik reeds geprobeerd.
Opnieuw syncen, met minder nummers ook -> Dan werkt hij beter.
Kleiner maken van mp3 ook al eens geprobeerd (nog kleinere cover art en 128bpm) -> Geen success
Syncen met andere software ook geen verschil (bv winamp)
toon volledige bericht
Serieus: laat je niet naaien. Je classic is kapot. Ik heb een classic 120 gevuld met 80 gb aan muziek (inclusief GROTE cover arts). Tevens heb ik bijna AL mijn muziek op minimaal 192 kbit geript, dus er is echt iets mis met je ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Dacht ik wel. Maar raar is dat hij relatief normaal werkt als er maar enkele gb opstaat.
Thx voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
hanzer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:28:
Dacht ik wel. Maar raar is dat hij relatief normaal werkt als er maar enkele gb opstaat.
Thx voor de reply!
Misschien iets met het geheugen ofzo waardoor het dingetje traag wordt als hij veel moet rekenen? IK weet het niet, maar het is niet goed. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Net terug van de store.
Ze willen hem uiteindelijk niet opsturen, want hij werkt met de 53 liedjes dat zij erop gezet hebben normaal....

Heb nu dus weer de half werkende ipod in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
hanzer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:40:
Net terug van de store.
Ze willen hem uiteindelijk niet opsturen, want hij werkt met de 53 liedjes dat zij erop gezet hebben normaal....

Heb nu dus weer de half werkende ipod in huis.
Probeer het dan direct via Apple: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Bedankt!
Ik ga vandaag nog wat testen, en dan na het weekend eens zien wat ik ga doen.

Mvg,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:38
hanzer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:06:
Bedankt!
Ik ga vandaag nog wat testen, en dan na het weekend eens zien wat ik ga doen.

Mvg,
Hans
Sterkte ermee. Ik heb sinds 2 weken (als ik goed kan rekenen) ook de iPod Classic 160 gig.
Ik heb nergens problemen mee, ik heb nu bijna 120 gig opstaan. Ja hij is wel langzaam, voornamelijk in vergelijking met de Nano maar dat heb ik ervoor over; omdat ik nu meer opslagruimte heb.
Als ik coverflow open duurt het ongeveer 15 sec voordat hij alles heeft geladen.

Waarschijnlijk heb jij dus een iPod met een kapotte hardeschijf; want het verhaal klinkt een beetje als mijn gevallen externe hardeschijf terwijl die aanstond. En als ik op die hardeschijf ruim 450 gig (hij is van 500 gig) zet, dan zit hij te zeuren met dat hij steeds uitvalt. Komt waarschijnlijk door net defecte sectoren die aangeroepen wordt.
Ik denk dus dat bij jou hetzelfde probleem is.

offtopic: "groeten" doen wij hier niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattizz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 14:12
Hoi

Ik heb een ipod classic 80gb. Ik heb hier nooit problemen mee gehad totdat de muziek laatst begon te "stotteren". Dit is echter niet bij elk nummer het geval en als de nummer afspeel in itunes doen ze het gewoon goed. Het komt zowel lopend als stil zittend voor.
Heeft iemand hier ooit last van gehad?
Via google kon ikzelf niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hiep hoi; afgelopen week een iPod Classic 160GB gekregen van m'n vriendin, voor m'n verjaardag en het feit dat we 9 jaar samen zijn. Ik heb hiervoor verschillende iPods gehad (o.a. de eerste generatie iPod mini en sinds vorig jaar de shuffle), maar dit is toch wel dé iPod. Erg plat en erg mooi, ben d'r erg blij mee :)

Nou kan ik bijna al m'n muziek meenemen. Ga dit topic zeker even volgen :)
Mattizz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:07:
Hoi

Ik heb een ipod classic 80gb. Ik heb hier nooit problemen mee gehad totdat de muziek laatst begon te "stotteren". Dit is echter niet bij elk nummer het geval en als de nummer afspeel in itunes doen ze het gewoon goed. Het komt zowel lopend als stil zittend voor.
Heeft iemand hier ooit last van gehad?
Via google kon ikzelf niks vinden.
Heb je al een reset geprobeerd (Menu plus middelste button)? En anders even herstellen vanuit iTunes, moet je alleen wel je muziek opnieuw overpompen...

[ Voor 43% gewijzigd door Spacecowboy op 08-11-2009 11:47 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattizz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 14:12
Veel plezier met je ipod ;)

Het probleem is ondertussen verholpen, ik heb 'm gereset, alle bestanden er nieuw opgezet en de backlight lager gezet. Nu is het over maar wat nou precies de oplossing was weet ik ook niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Laatst online: 03-05 19:52
*blaast een dikke stoflaag van dit topic af*

Maanden geleden heb ik hier eens een vraag gesteld over de geluidskwaliteit van de huidige generatie Ipod's nadat ik de 30gb Ipod 5G van een maat van me vergeleken had met mijn Creative Zen Vision :M, met als resultaat dat ik de Ipod maar vlak en iel vond klinken. In de tussentijd toch constant met een schuin oog naar de Ipod classic blijven kijken, aangezien podcasts, lossless bestandsformaten en gapless afspelen toch wel erg verleidelijk waren. M'n muziekverzameling is de laatste maanden van zo'n 25 gb aan mp3's naar een dikke 90gb aan zowel flac, als mp3-bestanden gegroeid, waardoor 'm'n ZVM toch wel krap in z'n jasje kwam te zitten. Op headfi verschenen best wel positieve reacties op de geluidskwaliteit van de huidige generatie Ipod classic en afgelopen maandag heb ik de knoop uiteindelijk doorgehakt en een 160 gb classic gekocht. Netjes al m'n flac's naar Apple lossless en videobestanden naar MP4-formaat geconverteerd en vervolgens m'n Sennheiser IE8 aan de Ipod gehangen...

Ik kan maar één ding zeggen; ik ben absoluut tevreden! Blijkbaar heeft men bij Apple nu ook ingezien dat een DMP behalve een hip uiterlijk ook een goeie geluidkwaliteit moet hebben, want ik ben serieus onder de indruk! Natuurlijk heb je bijv. niet de gigantische berg aan eq-mogelijkheden van de gemiddelde Iaudio, maar hij legt het absoluut niet af tegenover m'n ZVM. Zeker in combinatie met albums in lossless-formaat heb ik totaal niks te klagen. Ik ben geen audiofiel, maar hecht wel absoluut waarde aan een goeie geluidskwaliteit. (in combinatie met een grote opslagcapaciteit)

Één nadeel; dit kon wel eens de laatste DMP met een harde schijf (en daaruit resulterende gigantische opslagcapaciteit) zijn. ;( Hopelijk is Apple zo slim om de volgende generatie classic van een SSD te voorzien, want ik vermoed dat er meer mensen zijn als mij; die geen flashy touchscreen DMP willen hebben, maar gewoon een apparaat met een gigantische opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:32
@dddddaaf: Mooi dat je er zo gelukkig mee bent joh. Ik vind het zelf ook ideaal dat er zo veel op past. Ik heb nog wel de 80GB versie van de 1e generatie classic, dus die begint toch wel wat krap te worden met een 40 GB aan muziek (waar ik niks van weg ga gooien) en alle seizoenen van family guy erop. Daarnaast gebruik ik ook nog een paar GB voor de opslag van bestanden.

Ik hoop ook dat ze door gaan met dit apparaat. Lijkt me qua markt zeker mogelijk aangezien dit de enige speler is die een dergelijke opslagruimte biedt. Qua vraag heb ik wat twijfels, omdat toch veel mensen gaan voor de spelers die meer functies hebben, maar met wat redesign en nieuwe functionaliteiten moet er toch nog een keer een nieuw leven in worden geblazen.

Ik moet wel zeggen dat Apple het goed voor elkaar heeft, als ze met een speler met een ongeveer gelijk design nog steeds een 'neem ik aan''goed verkopend product hebben. Dit is nu de 2e generatie classic en er zijn ook ik weet niet hoeveel generaties iPod Video's geweest. Volgens mij is dit de 7e generatie. Dat is dus 7 keer een uitmelkfase van een product, terwijl dat doorgaans maar 1 keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

dddddaaf schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:59:
*blaast een dikke stoflaag van dit topic af*

Maanden geleden heb ik hier eens een vraag gesteld over de geluidskwaliteit van de huidige generatie Ipod's nadat ik de 30gb Ipod 5G van een maat van me vergeleken had met mijn Creative Zen Vision :M, met als resultaat dat ik de Ipod maar vlak en iel vond klinken.
He, dat is grappig, ik heb eigenlijk precies dezelfde speler (60GB-versie) en dezelfde ervaring gehad als jij. Alleen vind ik het geluid van de Zen toch nog iets beter dan de iPod....

Ik heb ook de classic 160GB, maar dan van de vorige batch 160GB spelers, tussendoor hebben ze hem nog in een 120GB uitvoering gehad.

Goed, ja, het geluid van de iPod is zeker acceptabel, het enige wat mij opviel is dat je MP3's _wel_ van een goede kwaliteit moeten zijn, op de Zen Vision kon ik nog best luisteren naar een 192Kbps MP3 (of zelfs nog 128Kbps), maar dat is op een iPod echt vreselijk om naar te luisteren (met Shure SE210-K's). Hierdoor ben ik driftig op zoek gegaan (en nog steeds ermee bezig) om alles op 320Kbps te krijgen.

Is een "hell of a job", omdat ik erg veel op een lagere bitrate had in verband met de opslagruimte van mijn voorgaande spelers (allemaal Creative, begonnen met de Zen Touch, 20 GB). Maar dat probleem heb jij niet, geloof ik, omdat je sowieso alles redelijk lossless had. ;)

Ik koos ook voor een iPod, 160GB opslag en een batterijduur van +/- 24 uur, daar kon de Zen Vision niet tegenop... :'( Maar als Creative nog eens wat leuks op de markt brengt...., sja, ik vond ook het menu prettiger werken op de Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Iemand hier al problemen ondervonden?

nieuws: 'Nieuwe versie iTunes laat iPod Classic crashen'

Welk percentage heeft er ongeveer last van? Ik denk dat ik anders nog even wacht met updaten, even kijken wat Apple gaat zeggen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Spacecowboy schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:50:

Welk percentage heeft er ongeveer last van? Ik denk dat ik anders nog even wacht met updaten, even kijken wat Apple gaat zeggen.
Nee helemaal geen last van, niet met 9.0.0, nog 9.0.2 en ik sync ongeveer 2 x in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
domi235 schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:09:
[...]

Nee helemaal geen last van, niet met 9.0.0, nog 9.0.2 en ik sync ongeveer 2 x in de week.
Same here. Ook laatst een Update geïnstalleerd voor de iPod classic (voor Genius functie). Geen enkel probleem hier. Ik werk trouwens op een Mac, wellicht dat problemen zich alleen afspelen bij de PC-versie van iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Die nieuwe Classic 160 gb heeft een fantastische functie: Genius Mixes. Mijn Classic 120 kan deze mixes (die overigens wel in Itunes beschikbaar zijn) niet afspelen; iemand enig idee of we een firmware update kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Emile schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:20:
[...]

Same here. Ook laatst een Update geïnstalleerd voor de iPod classic (voor Genius functie). Geen enkel probleem hier. Ik werk trouwens op een Mac, wellicht dat problemen zich alleen afspelen bij de PC-versie van iTunes?
Dat kan ik niet opmaken uit het artikel. Ik zit zelf ook op een Mac. Straks misschien dan toch maar even upgraden, en dan zie ik het wel. Duurt alleen weer even voordat ik die 160GB dan weer heb volgeblaft.

'll keep you posted.
smeerbartje schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:31:
Die nieuwe Classic 160 gb heeft een fantastische functie: Genius Mixes. Mijn Classic 120 kan deze mixes (die overigens wel in Itunes beschikbaar zijn) niet afspelen; iemand enig idee of we een firmware update kunnen verwachten?
Hebben die dan niet dezelfde firmware? Dacht dat het identieke spelers waren, waar alleen de schijfgrootte verschilde...

[ Voor 29% gewijzigd door Spacecowboy op 29-11-2009 15:06 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
smeerbartje schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:31:
Waarschijnlijk niet. In theorie is het gewoon mogelijk, maar Apple wilt het niet beschikbaar maken voor de oude classic. Ik zou er iig niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spacecowboy schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:50:

Lijkt verdacht veel op probleem dat ik had (zie enkele posts geleden), alhoewel er reeds wel enkele problemen waren met de ipod. Maar ik denk dat ik toen wel net was overgeschakeld op de nieuwste versie van itunes. Nu echter geen problemen, maar wel slechts 1-maal aan pc gehangen sinds ik nieuwe heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318807 op 29-11-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Laatst online: 18-04 09:48

nielsvv

100% Afol

Ik heb op dit moment een muziek collectie van +- 120gb staan op een externe hd. Dit is nogal moeilijk bereikbaar en daarom zou ik me een ipod classic 160gb willen aanschaffen. Deze wil ik dan aansluiten op een dock zodat heel de kamer kan genieten van de muziek. Echter heb ik wel nog enkele vragen welke ik via de zoekfunctie of de manual van de ipod niet kon terug vinden.

* Hoeveel gb heb je effectief tot je bechikking bij de 160gb versie?

* Al mijn muziek staat mooi geordend in mapjes als volgt A/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
B/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
Als ik deze gehele collectie wil importeren in iTunes, blijft dan alles zoals het origineel bestaan? Dus ik wil niet dat iTunes de bestandsnaam gaat wijzigen etc. De id3Tags mogen wel bewerkt worden door iTunes.

* Als ik een album toevoeg op mijn HD, en nadien mijn ipod aansluit op mijn pc, zorgt iTunes er dan voor dat deze album op mijn ipod terecht komt?

Alvast bedankt

Niels

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
nielsvv schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:36:
Ik heb op dit moment een muziek collectie van +- 120gb staan op een externe hd. Dit is nogal moeilijk bereikbaar en daarom zou ik me een ipod classic 160gb willen aanschaffen. Deze wil ik dan aansluiten op een dock zodat heel de kamer kan genieten van de muziek. Echter heb ik wel nog enkele vragen welke ik via de zoekfunctie of de manual van de ipod niet kon terug vinden.

* Hoeveel gb heb je effectief tot je bechikking bij de 160gb versie?
148,4GB
* Al mijn muziek staat mooi geordend in mapjes als volgt A/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
B/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
Als ik deze gehele collectie wil importeren in iTunes, blijft dan alles zoals het origineel bestaan? Dus ik wil niet dat iTunes de bestandsnaam gaat wijzigen etc. De id3Tags mogen wel bewerkt worden door iTunes.
iTunes kopieert het naar een eigen folder, je originele bestanden worden dus niet veranderd.
* Als ik een album toevoeg op mijn HD, en nadien mijn ipod aansluit op mijn pc, zorgt iTunes er dan voor dat deze album op mijn ipod terecht komt?
Als je 'm in iTunes importeert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

[quote]Emile schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:46:

[...]

iTunes kopieert het naar een eigen folder, je originele bestanden worden dus niet veranderd.

[...]

Kopieert iTunes dan enkel de liedjes waarbij ik de tags bewerk? Of de gehele collectie? Want heb op mijn pc maar 10gb meer vrij.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
nielsvv schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:07:
[quote]Emile schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:46:

[...]

[...]

Kopieert iTunes dan enkel de liedjes waarbij ik de tags bewerk? Of de gehele collectie? Want heb op mijn pc maar 10gb meer vrij.
Je kunt itunes vertellen wat hij moet doen
1. De hele brondata kopieren naar de itunes directory. Ofwel in jouw geval heb je je muziek dus twee keer op de schijf staan. Wil je niet.
2. Itunes de muziek NIET laten kopieren en de originele brondata intect laten, inclusief bestandsnamen e.d. De tags worden volgens mij wel aangepast, maar dat weet ik niet zeker.

Itunes kent een aparte directory 'automatically add to itunes'. Alles wat hier in wordt opgeslagen wordt toegevoegd aan de library.

Ik ben het met je eens: nieuwe muziek toevoegen aan itunes is redelijk slecht geregeld. Het liefst had ik gewoon native vanuit Itunes een tooltje zodat een directory (de itunes directory bijvoorbeeld) continu gescand wordt op veranderingen. Dit is tot op heden niet geimplementeerd, waarom mag Joost weten.

[ Voor 13% gewijzigd door smeerbartje op 15-02-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Als ik in iTunes een album afbeelding invoeg. Word deze dan ingebrand in de id3Tag? Als ik dus met men gehele collectie op mijn externe HD naar een andere pc ga, en speel een liedje af met bv windows mediaplayer, krijg ik dan dezelfde afbeelding te zien?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
nielsvv schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:32:
Als ik in iTunes een album afbeelding invoeg. Word deze dan ingebrand in de id3Tag? Als ik dus met men gehele collectie op mijn externe HD naar een andere pc ga, en speel een liedje af met bv windows mediaplayer, krijg ik dan dezelfde afbeelding te zien?
Als je itunes vertelt om zelf albumart te laten zoeken zal het niet ingevoegd worden. Daarentegen als je zelf een aantal nummers selecteert en in het albumvakje een albumart sleept wordt hij wel ingevoegd. Zie dit linkje om het probleem en de oplossing te combineren. Dit zal je wel voor elk album moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Ok, bedankt. Het begint er allemaal heel netjes uit te zien.

Had nog een vraag. Als ik in iTunes ergens bv een schrijffoutje zie staan in de tag en pas dit aan. Word dan de eerst volgende keer dat ik hem terug met men ipod sync, dit dan ook aangepast op mijn ipod?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

nielsvv schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:35:
Ok, bedankt. Het begint er allemaal heel netjes uit te zien.

Had nog een vraag. Als ik in iTunes ergens bv een schrijffoutje zie staan in de tag en pas dit aan. Word dan de eerst volgende keer dat ik hem terug met men ipod sync, dit dan ook aangepast op mijn ipod?
Yep.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

ik was laatst in een apple store om de ipod classic uit te proberen omdat ik graag al mijn muziek eens met me mee wil kunnen dragen (ong 50gb bestaande uit veel live-sets van langer dan een uur).
Ik vond deze ipod erg traag reageren op mijn input, in tegenstelling tot de iPod nano.
Met name het teruggaan met behulp van de menu-knop en het selecteren van het muziek/video menu ging heel langzaam.
Toen ik de verkoper vroeg of dit altijd zo was scheet hij bijna in zijn broek en durfde geen antwoord te geven en ging snel iemand anders helpen.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is hoe (jullie) iPod classic reageert als hij goed gevuld is met muziek en/of film. Lag de traagheid aan dit unieke exemplaar of is dat bij elke classic het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik gebruik de 120 gb versie en heb geen last van traagheid. Er staat ca. 60 gb aan muziek op. Wel is het zo dat als de harde schijf in 'sleep' modus staat, het even duurt voordat het zaakje weer op gang is... maar dat is alleen maar goed vind ik, anders is je accu snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 08:38
Ik vind m'n (80GB) Classic ook merkbaar langzamer dan m'n Nano. Soms denk ik wel eens "ehhh doen we nog wat?!" en dan begint alsnog het nummer te spelen dat ik wilde ;) We hebben het dan niet over seconden hè, maar misschien één seconde vertraging of zo. Al met al peanuts natuurlijk, maar zoals gezegd merkbaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:38
Anoniem: 274892 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:46:
ik was laatst in een apple store om de ipod classic uit te proberen omdat ik graag al mijn muziek eens met me mee wil kunnen dragen (ong 50gb bestaande uit veel live-sets van langer dan een uur).
Ik vond deze ipod erg traag reageren op mijn input, in tegenstelling tot de iPod nano.
Met name het teruggaan met behulp van de menu-knop en het selecteren van het muziek/video menu ging heel langzaam.
Toen ik de verkoper vroeg of dit altijd zo was scheet hij bijna in zijn broek en durfde geen antwoord te geven en ging snel iemand anders helpen.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is hoe (jullie) iPod classic reageert als hij goed gevuld is met muziek en/of film. Lag de traagheid aan dit unieke exemplaar of is dat bij elke classic het geval?
Ja ik heb dat ook.
Mijn zus heeft een Nano, helemaal vol. Ik heb een iPod Classic 160 gig, voor de helft vol.

De Classic is duidelijk langzamer dan de Nano, maar dat komt omdat de classic met een hardeschijf werkt en Nano met Flash-geheugen.
Het is een overweging dat je zelf moet nemen; wil je snelheid maar minder meenemen: Nano, wil je alles meekunnen nemen Classic.

Ik wilde mijn volledige muziekcollectie meenemen, dus zat ik zowiezo al aan de Classic; daarnaast dat hij trager is vind ik niet zo erg. Wat ik ook prettig vind van de classic is dat hij toch net groter is dan de Nano (qua oppervlakte). De Nano vind ik net té klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-02 19:20
Beste Tweakers :)

Ik vanmiddag een Ipod classic 80gb zwart gekregen van een vriend, omdat hij toch stuk is.

Nu wil ik jullie vragen wat ik nu het beste kan doen, want ik heb geen idee wat er mee is..
De kabels heb ik nog niet, die vraag ik even aan hem of ik koop een nieuwe ( wat is de prijs van een nieuwe? 20 euro heb ik ze gezien en dat is wel duur :( ).

Ik ben bereid hem te laten repareren, omdat het vast een leuk ding is :)

Maar welke stappen kan ik uitvoeren om te kijken waar het aan ligt?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 01:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stroom eraanhangen, reset uitvoeren en kijken wat er in beeld komt. Daarna verder zoeken met de diverse repair guides online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-02 19:20
Ik vrees dat de hardeschijf kapot is. Nu wil ik eigenlijk meteen een 160 gig erin zetten.. Is dat mogelijk? Of moet er dan een ander moederbord of firmware op? ( laatste lijkt me geen probleem )

Dan natuurlijk ook even een 160gig achterkant bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353831

hoi,

ik zoek een ipod aan te kopen. Classic 160gb.
heb toch 3 vraagjes.
1. zit er een geluidsbeperking op de nieuwe ipods? en zo ja, kan deze eraf worden gehaald?
2. wat is in godsnaam een dockadapter?
3. Wat moet ik nog bijkopen? heb gehoord dat er standard geen adapter bijzit, dus als ik op reis ga, is het voldoende als ik de apple usd power adapter bijkoop van 25€, en kan ik dan om het even waar mijn ipod opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:43
Zijn er nu eig ook apps te koop voor de Classic I-pods? Ik zou vooral apps voor het maken van muziek...akkoorden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Laatst online: 01-04 20:19
Krijgt de volgende classic iets meer van functionalitei? En weet iemand wanneer die komt(nu september?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363598

Hoe is de compabiliteit van Winamp met iPods? Ik wil namelijk misschien van iTunes switchen naar Winamp omdat ik een beetje genoeg begin te krijgen van iTunes. Zijn er geen problemen met iPods icm Winamp en hoe gaat het syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik gebruik mijn Classic tegenwoordig eigenlijk alleen maar in zijn Apple Universal Dock om muziek via de line out en de versterker af te spelen. Werkt heel goed, ware het niet dat het schermpje van de iPod niet goed leesbaar is vanaf mijn zitpositie. Dus is het zoeken van liedjes mbv de remote heel erg tricky.
Echter toen de iPod Hi-Fi werd geintroduceerd in 2006 was het mogelijk om bepaalde settings speciaal voor het dock te hebben. Deze Speaker settings gingen over backlight, cover art display en een soort equalizer. Zie de FAQ: http://support.apple.com/kb/HT1640#faq7
Ik vermoed echter dat deze settings verwijderd zijn bij nieuwere firmwares, omdat ik ze niet kan vinden.

Iemand ideeen hoe ik de cover art en de backlight aan kan laten gedurende het afspelen van muziek terwijl hij gedockt is?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Niemand?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Anoniem: 207968

Gisteren is mijn bestelde iPod classic binnengekomen :)
Ik moet er nog wat handigheid in krijgen maar het is sowieso al wat rommelig gezien de tags ed van sommige files.
Jammer is dat(gaat echt om 10% vd files ofzo)
Heeft iemand tips?
Wat gebruiken jullie meestal om door je muziek te browsen? Er zijn zoveel manieren :o
Moet ook nog uitvinden hoe ie uitgaat ipv slaapstand bv

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 09-09-2010 09:01 ]

• smeerbartje
Anoniem: 207968 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:46:
Gisteren is mijn bestelde iPod classic binnengekomen :)
Ik moet er nog wat handigheid in krijgen maar het is sowieso al wat rommelig gezien de tags ed van sommige files.
Jammer is dat(gaat echt om 10% vd files ofzo)
Heeft iemand tips?
Wat gebruiken jullie meestal om door je muziek te browsen? Er zijn zoveel manieren :o
Moet ook nog uitvinden hoe ie uitgaat ipv slaapstand bv
Je moet je gewoon aanleren dat je elk nieuw album dat je in iTunes pleurt voorziet van goede tags en een album cover... dan komt alles goed! Uitzetten doe ik nooit, maar het kan door de play-knop ingedrukt te houden voor een paar seconden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.