Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187292

Ik heb gister de ipod 120Gb gekocht met een ipod AV-cable. Dat is een cable met een wit rood (audio) en een geel stekkertje (tv out) om films op tv te kunnen kijken. Aan de andere kant zit een stekkertje die je in je headphone moet steken. Bij mij werkt deze helaas niet. Als ik de kabels aansluit blijft er in beeld staan "tv-uitvoer ingeschakeld, sluit een videoaccessoire aan" Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

Anoniem: 187292 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:49:
Ik heb gister de ipod 120Gb gekocht met een ipod AV-cable. Dat is een cable met een wit rood (audio) en een geel stekkertje (tv out) om films op tv te kunnen kijken. Aan de andere kant zit een stekkertje die je in je headphone moet steken. Bij mij werkt deze helaas niet. Als ik de kabels aansluit blijft er in beeld staan "tv-uitvoer ingeschakeld, sluit een videoaccessoire aan" Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen???
Die kabel is niet geschikt voor de iPod classic, maar voor oudere modellen.
In dit schema kun je zien wat wel en niet werkt op je nieuwe iPod.
Slordig dat ze in de winkel waar je het hebt gekocht dit niet meteen gemeld hebben.
Die AV kabels zijn niet echt gratis :|
Zelf had ik 2 van die kabels en die heb ik met aanschaf van mijn (1e gen.) iPhone vervangen voor deze.
De kabels die ik nu heb (deze dus) doen het ook perfect op mijn 120 GB iPod classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het nog gelukt met je kabel?
Blijft zo stil hier...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:14
Anoniem: 189953 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:29:
Is het nog gelukt met je kabel?
Blijft zo stil hier...... :|
Ik ben eigenlijk op zoek naar informatie over die Apple Dock. Wie gebruikt dat ding? En hoe is het geluid wat eruit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds vorige week het universal dock van Apple.
Ik wilde er al e.e.a. over schrijven hier, dus dit is een mooie gelegenheid :)

Het geluid is prima, klinkt lekker en helder (wel aangesloten op goede installatie)
Beeld is ook prima te doen op een 36' scherm. Natuurlijk geen DVD kwaliteit, maar is goed naar te kijken.
(Filmbestanden van ongeveer 1 tot 1,5 Gb per film)

Wat me echter echt tegenvalt is de bediening.
Er zit een remote bij, maar helaas zijn de functies zeer beperkt :( .
Enige wat je kunt bedienen ermee is met video: pauze - play - volume,
met muziek play - pauze - vorig/volgend numer en volume.
De menu knop werkt gewoon niet |:(
Je kunt niet door afspeel-lijsten, albums, artiesten of wat dan ook bladeren.
Ik heb nog een oud Trust dock staan, hiermee kan ik alles, maar dan ook alles bedienen met de AB.
Helaas werkt de video out hiervan niet met de nieuwste generaties iPod (of iPhone).
Ook de geluidskwaliteit is duidelijk wat minder dan van de originele Apple dock,
maar ALLES WERKT TENMINSTE!

Hoewel hij verder prima bevalt valt dat me echt heel zwaar tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 189953 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:24:
Ik heb sinds vorige week het universal dock van Apple.
Ik wilde er al e.e.a. over schrijven hier, dus dit is een mooie gelegenheid :)

Het geluid is prima, klinkt lekker en helder (wel aangesloten op goede installatie)
Beeld is ook prima te doen op een 36' scherm. Natuurlijk geen DVD kwaliteit, maar is goed naar te kijken.
(Filmbestanden van ongeveer 1 tot 1,5 Gb per film)

Wat me echter echt tegenvalt is de bediening.
Er zit een remote bij, maar helaas zijn de functies zeer beperkt :( .
Enige wat je kunt bedienen ermee is met video: pauze - play - volume,
met muziek play - pauze - vorig/volgend numer en volume.
De menu knop werkt gewoon niet |:(
Je kunt niet door afspeel-lijsten, albums, artiesten of wat dan ook bladeren.
Ik heb nog een oud Trust dock staan, hiermee kan ik alles, maar dan ook alles bedienen met de AB.
Helaas werkt de video out hiervan niet met de nieuwste generaties iPod (of iPhone).
Ook de geluidskwaliteit is duidelijk wat minder dan van de originele Apple dock,
maar ALLES WERKT TENMINSTE!

Hoewel hij verder prima bevalt valt dat me echt heel zwaar tegen!
Dank je voor je informatie!! Geeft de Ipod ook beeld als je muziek afspeelt of is het dan gewoon zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iPod geeft geen beeld bij afspelen op externe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 189953 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:22:
iPod geeft geen beeld bij afspelen op externe monitor.
Ok thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:58
Ik ben opzoek naar een lader voor in de auto voor mijn Ipod Classic. Ik vroeg me af .. Is de connector van de classic compatible met de Ipod 5th generation spelers ?

Ik zit aan deze lader te denken, kost niet veel:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ikzelf heb deze nog liggen:

Afbeeldingslocatie: http://nijmegen.lommers.org/public/USB.charger.jpg

Kan iemand me vertellen of ik deze kan gebruiken om mijn Ipod Classic op te laden in de auto? Ik wil gewoon het standaard meegeleverde kabeltje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 14:30

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Da's gewoon en USB-lader? Dan zou die gewoon moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet kunnen, mist een USB plug met voldoende spanning.
Ik weet (uit ervaring) dat een "aldi/lidl oplader van 5,= niet voldoende power levert.
Zelf heb ik een Philips lader (met originele iPod kabel) en dat gaat prima.
Ik kan daarmee mijn iPod video, iPod classic en zelfs iPhone (oud en nieuw) gewoon laden.
Deze ziet er niet anders uit dan de afgebeelde, alleen is de Philips wit.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 02-02-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 189953 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:53:
Moet kunnen, mist een USB plug met voldoende spanning.
Ik weet (uit ervaring) dat een "aldi/lidl oplader van 5,= niet voldoende power levert.
Zelf heb ik een Philips lader (met originele iPod kabel) en dat gaat prima.
Ik kan daarmee mijn iPod video, iPod classic en zelfs iPhone (oud en nieuw) gewoon laden.
Deze ziet er niet anders uit dan de afgebeelde, alleen is de Philips wit.
Dank voor je antwoord, maar is het niet zo dat USB == USB?? M.a.w. het voltage van elke USB aansluiting is gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278417

Ik ben ook van plan om een goede MP3 speler aan te gaan schaffen. Nu kan ik de 160GB iPod classic krijgen voor 219 euro (229 voor de zwarte). Dit omdat ik graag veel muziek er op kwijt wil kunnen. O.A. als Back-Up, maar het lijkt me ook gewoon geweldig om altijd al je muziek bij je te hebben. :9
Nu werk ik alleen elke zaterdag bij de TNT en dan moet ik dus veel lopen. Nu zit er in die Classic een nomale HD. En mijn vraag is nu: Gaat die dan niet snel stuk? Ik heb geen zin om 200+ euro uit te geven aan iets wat het na een half jaar niet meer doet.... Als je loopt wordt dat ding natuurlijk flink door elkaar gerammeld, maar kan dit kwaad?

B.v.d.! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 278417 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:28:
Ik ben ook van plan om een goede MP3 speler aan te gaan schaffen. Nu kan ik de 160GB iPod classic krijgen voor 219 euro (229 voor de zwarte). Dit omdat ik graag veel muziek er op kwijt wil kunnen. O.A. als Back-Up, maar het lijkt me ook gewoon geweldig om altijd al je muziek bij je te hebben. :9
Nu werk ik alleen elke zaterdag bij de TNT en dan moet ik dus veel lopen. Nu zit er in die Classic een nomale HD. En mijn vraag is nu: Gaat die dan niet snel stuk? Ik heb geen zin om 200+ euro uit te geven aan iets wat het na een half jaar niet meer doet.... Als je loopt wordt dat ding natuurlijk flink door elkaar gerammeld, maar kan dit kwaad?

B.v.d.! 8)
Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Kun je ook hardlopen (lees: joggen) met een Ipod Classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 21:22
smeerbartje schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:10:
[...]

Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Kun je ook hardlopen (lees: joggen) met een Ipod Classic?
De iPod classic maakt gebruikt van caching zodat hij elke keer een liedje (meer geloof ik zelfs) compleet in cache laad en vervolgens de schijf in parkeerstand zet (anders zou de accu ook niet zo lang meegaan als hij constant zou lezen ;)).
In principe zou het kunnen, een HDD is gevoeliger voor directe klappen dan golfbewegingen, maar ik zou het toch niet echt aanraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
smeerbartje schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:10:
[...]

Ik zou dan eerder proberen een flashspelertje van 20 euro met 2 gb oid te kopen. Dingen gaan niet snel kapot en 2gb is genoeg voor hard te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278417

Fiber- schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:23:
[...]
In principe zou het kunnen, een HDD is gevoeliger voor directe klappen dan golfbewegingen, maar ik zou het toch niet echt aanraden..
Maar gewoon lopen is wel goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
Anoniem: 278417 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:44:
[...]

Maar gewoon lopen is wel goed te doen?
Volgens mij schud je speler niet zo hard dan, dus het zou best moeten kunnen. Heb het zelf ook een aantal keer gedaan, maar als hij een keer een flinke klap krijgt terwijl hij aan het lezen is heb je wel eens kans op een headcrash in je HDD (iPods hebben geen motion sensor).
In theorie zou hij kapot kunnen gaan, maar ik heb het nog nooit met een HDD speler meegemaakt dat hij gecrasht is, dus het is een beetje of je het risico wil nemen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber- op 02-02-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ smeerbartje;
In theorie heb je gelijk, maar de praktijk wijst anders uit ;)
Anders zou de iPhone 3G op moeten laden aan mijn Harman Kardon "Drive & Play", net als de iPhone 1eGen.
Toch laad de een op en de ander niet. Ook heeft de iPod USB lader van de oude iPod's een andere output spanning dan de nieuwe die nu verkrijgbaar zijn. (vroeger groot model, nu kleiner behuisd).
En zoals ik schreef over de USB sigaretten plug voor in de auto, ik spreek uit ervaring :) .

@ de discussie over joggen met HDD muziek speler;
Zelf durf ik het niet. Hoewel ze een hoop kunnen hebben ken ik wel degelijk mensen waarbij de HDD gecrashed is door bewegingen welke afgeraden worden (zoals joggen etc..)
Hoewel de Classsic natuurlijk het summum is om je collectie mee te nemen zou ik voor joggen toch een Nano aanbevelen met flash geheugen, maarTNT bezorgen kan geen kwaad lijkt me.
Het prijsverschil is niet heel groot, Nano 16Gb kost 189,= tegen de 219,= voor de 160Gb Classic,
waardoor de verleiding voor een Classic natuurlijk heel groot is.
Niet gezegd dat de HDD stuk zal gaan, maar het wordt wel degelijk afgeraden.
Aan de andere kant neem ik mijn Classic bijna altijd mee, lopen, auto, trein, etc.. maar joggen durf ik niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 03-02-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke, duidelijk. Ik heb nog wel even een andere vraag over mijn Classic 120. Ik heb de volledige Top 2000 van Radio 2 erop gezet, maar nu verschijnt het album ontzettend vaak onder "Albums". Dit wil ik niet, de map "Top 2000" moet hier maar één keer verschijnen.

Ik heb geprobeerd om alle nummers te selecteren en te markeren als "onderdeel van verzameling". Nu verschijnt de map netjes één keer, maar nu zie ik alle artiesten niet meer terug onder "artiesen". Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

smeerbartje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:54:
Oke, duidelijk. Ik heb nog wel even een andere vraag over mijn Classic 120. Ik heb de volledige Top 2000 van Radio 2 erop gezet, maar nu verschijnt het album ontzettend vaak onder "Albums". Dit wil ik niet, de map "Top 2000" moet hier maar één keer verschijnen.

Ik heb geprobeerd om alle nummers te selecteren en te markeren als "onderdeel van verzameling". Nu verschijnt de map netjes één keer, maar nu zie ik alle artiesten niet meer terug onder "artiesten". Wat doe ik verkeerd?
Niks. Artiesten in een verzameling komen niet voor in lijst 'artiesten'.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smeerbartje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:54:

Ik heb geprobeerd om alle nummers te selecteren en te markeren als "onderdeel van verzameling". Nu verschijnt de map netjes één keer, maar nu zie ik alle artiesten niet meer terug onder "artiesen". Wat doe ik verkeerd?
Wel blijven lezen he ;)
Op de vorige pagina heb ik precies dezelfde vraag gepost en er zijn verschillende antwoorden langs gekomen.
Hoewel ik er inmiddels aan gewend ben vind ik dit ook jammer, zeg maar gemiste kans van Apple.
Overigens als je een track afspeelt uit je T2000 zie je wel de artiest in beeld staan.
Ook in de zoek functie komt je track naar voren, ook al laat hij de artiest niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 189953 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Wel blijven lezen he ;)
Op de vorige pagina heb ik precies dezelfde vraag gepost en er zijn verschillende antwoorden langs gekomen.
Hoewel ik er inmiddels aan gewend ben vind ik dit ook jammer, zeg maar gemiste kans van Apple.
Overigens als je een track afspeelt uit je T2000 zie je wel de artiest in beeld staan.
Ook in de zoek functie komt je track naar voren, ook al laat hij de artiest niet zien.
Sorry, ik zag het inderdaad ook.. sterker nog, ik heb er destijds zelf op gereageerd :D. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en markeer de top 2000 NIET als "verzamel cd". Ik wil de afzonderlijke artiesten namelijk gewoon als "artiest" kunnen benaderen. De cover functie gebruik ikzelf niet veel, maar ik vind het zo jammer dat dit laatste puntje niet opgelost kan worden. Voor de rest echt 'n topding, die classic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 19:32
over het gebruik van de ipod tijdens het joggen. Dat weet ik niet, maar zelf gebruik ik m al tijden tijdens het reclame bezorgen. Hiervoor heb ik jaren gebruik gemaakt van andere hdd-mp3 spelers en ook hiermee nooit problemen gehad. Joggen is natuurlijk een stuk "heftiger", en dat zou ik dus niet aandurven met een hdd-mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

En ik heb al 3 HDD-spelers gebruikt voor dagelijks 20km fietsen, dat ze kapot gingen had daar verder niets mee te maken ;)

Nu de 120gb iPod

[ Voor 7% gewijzigd door DonMetal op 10-02-2009 22:01 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105149

Ik heb sinds december de iPod classic 120 Gb en ik ben best tevreden, maar ik vraag me af: kan de iPod slecht tegen vrieskou?

Ik liet vanavond de hond uit, iPod aan, lekker muziekje erbij. Maar ineens hield die ermee op, terwijl ik hem op slot had gezet. Raar! Hij bleek op pauze te staan en ging ook uit zichzelf weer verder met spelen. Op een ander ogenblik deed hij weer hetzelfde, maar moest ik op play drukken om hem verder te laten spelen (dus eerst van slot af halen, dan play). Weer een ander ogenblik sprong hij midden in het ene nummer over naar een ander nummer op hetzelfde album.

Ik vraag me af of dit een bekend probleem is? En is er een oplossing?

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 105149 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:23:
Ik heb sinds december de iPod classic 120 Gb en ik ben best tevreden, maar ik vraag me af: kan de iPod slecht tegen vrieskou?

Ik liet vanavond de hond uit, iPod aan, lekker muziekje erbij. Maar ineens hield die ermee op, terwijl ik hem op slot had gezet. Raar! Hij bleek op pauze te staan en ging ook uit zichzelf weer verder met spelen. Op een ander ogenblik deed hij weer hetzelfde, maar moest ik op play drukken om hem verder te laten spelen (dus eerst van slot af halen, dan play). Weer een ander ogenblik sprong hij midden in het ene nummer over naar een ander nummer op hetzelfde album.

Ik vraag me af of dit een bekend probleem is? En is er een oplossing?

;(
http://www.tuaw.com/2006/...er-care-loving-your-ipod/

Misschien zegt dit wat? Maar dat gaat over batterijduur. Hoe ver was de batterij leeg?

Er staat iets van mij bij dat mijn videocamera ook zoiets had. Ik ging dan op de skipiste filmen, maar omdat het zo koud was, dacht de videocamera dat de batterij leeg was. Daarom ging hij telkens uit. Op het moment dat ik beneden was en ik binnen was, pakte ik dezelfde batterij en kon ik gewoon nog een uur filmen. Misschien dat dit hier ook speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105149

Ik vermoed inderdaad dat het ook door de kou komt, en ik weet dat het handig is de iPod een beetje warm te houden. Maar ik weet niet wat het effect is op mijn iPod, dus ik vraag me af of dit het is. De batterij was nog voor meer dan driekwart vol, maar misschien raakte die wat in de war, net als jouw videocamera?

Hoop maar dat het iets incidenteels is, in ieder geval... :X

Hoe dan ook: gisternacht tijdens het hond uitlaten deed ie het weer fantastisch en vandaag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 105149 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:12:
Ik vermoed inderdaad dat het ook door de kou komt, en ik weet dat het handig is de iPod een beetje warm te houden. Maar ik weet niet wat het effect is op mijn iPod, dus ik vraag me af of dit het is. De batterij was nog voor meer dan driekwart vol, maar misschien raakte die wat in de war, net als jouw videocamera?

Hoop maar dat het iets incidenteels is, in ieder geval... :X

Hoe dan ook: gisternacht tijdens het hond uitlaten deed ie het weer fantastisch en vandaag ook.
Misschien toch zon sokje (dealextreme oid) kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232404

Wat is de nieuwste firmwire voor de classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 232404 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:02:
Wat is de nieuwste firmwire voor de classic?
Modelnumber: MB565
Version: 2.0.1 PC

Tenminste, dat geeft de Ipod aan in het scherm "about".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33
'Heeft de Europese versie van de Classic een volume cap t.o.v. de Amerikaanse versie? Daar wordt op Ebay nl. nogal mee geschermd maar ik weet niet of dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

musicfreak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 03:17:
'Heeft de Europese versie van de Classic een volume cap t.o.v. de Amerikaanse versie? Daar wordt op Ebay nl. nogal mee geschermd maar ik weet niet of dat waar is.
Merk ik op die van mij niks van.. Wanneer je in settings de volume limiter helemaal open zet, wil ik niet op vol volume de dopjes in mijn oren stoppen :P

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
musicfreak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 03:17:
Lijkt me stug, je kunt wel zelf het maximale volume instellen, en dat is vrij hoog, ben het met de persoon hierboven ook eens, als je IEM's of gewone dopjes gebruikt zou ik ze niet in mn oren durven stoppen op maximaal volume (als je ze niet opblaast). Grote koptelefoon is natuurlijk een ander verhaal, maar dan heb je sowieso een kleine amp nodig voor meer volume (alhoewel ik het uit de ipod zelf ook al voldoende vind).

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber- op 04-03-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-04 20:45
Ik lees hier dat mensen problemen hebben met het opladen van de iPod via usb laders. Ik had hier ook last van met een oudere lader en dit was op te lossen door het aanschaffen van dit kabeltje: http://www.boxwave.com/pr...chargingadapter/index.htm

Kabeltje kost me iets van 4 euro inclusief verzendkosten en werkt perfect met de oude lader. Het opladen van mijn iPod classic gaat nu gewoon perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
BloodDragon schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:31:
Ik lees hier dat mensen problemen hebben met het opladen van de iPod via usb laders. Ik had hier ook last van met een oudere lader en dit was op te lossen door het aanschaffen van dit kabeltje: http://www.boxwave.com/pr...chargingadapter/index.htm

Kabeltje kost me iets van 4 euro inclusief verzendkosten en werkt perfect met de oude lader. Het opladen van mijn iPod classic gaat nu gewoon perfect :)
Thanks, hoe kun je zien of je Ipod oplaadt? Ik heb nog deze oplader, maar heb hem nog niet gebruikt. Stel ik gebruik het originele kabeltje van de Ipod Classic en ik steek hem in de lader; wat moet er dan op het scherm verschijnen waardoor ik kan controleren of de Ipod laadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ALs goed is:
Rechtsboven het batterij-icoontje komt stekkertje in te staan ofzoiets.
Als iPod niet speelt dan verschijnt er op scherm na een tijdje ook groot dat batterij icoon op scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
kaassouffle schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:26:
ALs goed is:
Rechtsboven het batterij-icoontje komt stekkertje in te staan ofzoiets.
Als iPod niet speelt dan verschijnt er op scherm na een tijdje ook groot dat batterij icoon op scherm.
Klopt en die batterij icon verschijnt direct als je de iPod uit zet (play knop lang ingedrukt houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
BloodDragon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:18:
[...]

Klopt en die batterij icon verschijnt direct als je de iPod uit zet (play knop lang ingedrukt houden).
Okay, thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23
De radio remote add-on is niet meer te koop op de apple store, wat voor alternatief zou ik hiervoor kunnen nemen? Wil een ipod classis 120gb voor mn vriendin aanschaffen, echter moet er wel radio bij zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
sharkzor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:00:
De radio remote add-on is niet meer te koop op de apple store, wat voor alternatief zou ik hiervoor kunnen nemen? Wil een ipod classis 120gb voor mn vriendin aanschaffen, echter moet er wel radio bij zitten...
Ik zou zeggen, kijk op marktplaats/ebay voor een Apple Radio Remote, daar is hij echt nog wel te krijgen en blijft gewoon een goede accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

sharkzor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:00:
Bij Machouse http://www.machouse.nl/in...1536&groep=110-50&cat=110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-04 14:20

pcprutser

No message

*vloeker de vloek* Tijdens de reisweek met school in Praag is mijn iPod Classic 1st gen 160gb gaan bokken.
Eerst kwamen er allerlei kleine puntjes in het scherm (lijken dode pixels), en even later lijken deze met elkaar verbonden te zijn. Ze zijn dus uitgegroeid tot horizontale strepen in het scherm!

Ik heb het bescherm folie (invisible shield) er al afgehaald, en het zit dus echt in het scherm, een reset heeft niet geholpen en ook een herstel heeft niet mogen baten...

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik ga in elk geval contact zoeken met de shop waar ik hem vandaan heb!

-Edit-
Ik ben op de apple support site ff bezig, om te kijken of het buiten de winkel om kan. Maar daar lees ik dus, dat je een andere, gebruikte/gereviseerde iPod terug krijgt!
Ga ik vervolgens verder, dan staat het probleem dus wel omschreven:
'Beeldscherm: problemen met horizontale of verticale strepen'
Het probleem is dus bekend. Maar ik wil geen gebruikte of gereviseerde iPod terug!

[ Voor 25% gewijzigd door pcprutser op 27-03-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
Zijn er hier nog mensen die last hebben van de brakke EQ van de iPod Classic?
Ik heb een 120GB en ik merk dat hij bij elke preset zo'n beetje distorted klinkt, alsof hij clipt.
Heb dezelfde presets geprobeerd (Rock vooral) met een iPod van een vriend, en die deed hetzelfde met Shure SE110 en E3C IEM's.
Baal er ergens wel van dat de EQ dus zo brak is, maar mijn vraag is of meer mensen dit opgevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pcprutser schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:03:
....... Maar daar lees ik dus, dat je een andere, gebruikte/gereviseerde iPod terug krijgt!
Maar ik wil geen gebruikte of gereviseerde iPod terug!
Dus..., je zou een compleet werkend, als nieuw uitziend apparaat terug krijgen als vervanging van een apparaat maar daar neem je geen genoegen mee omdat je "weet" dat hij refurbisched is 8)7

Ik werk niet bij Apple, heb er ook geen connecties o.i.d., maar ik zou zeggen: dan houd je je eigen toch gewoon?
Als je nu een bekrast model met stukjes er af en 200 dode pixels terug zou krijgen ben ik het met je eens,
maar er komt gewoon een als nieuw uitziend apparaat in de plaats, ik zou mijn handen dicht knijpen.
Als je het niet weet zal je het ook niet zien. Ik hoop voor je dat het binnen garantie valt.
Ik denk dat als het lukt zo'n vervanging te krijgen, je er anders over praat als je hem in je handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik sta op het punt om de Apple Universal Dock aan te schaffen, maar ik kan nergens vinden HOE de aansluitingen eruit zien? Mijn versterker accepteert alleen maar 2x tulp. Biedt de dock dit standaard? En kan (naast de 2x tulp) er ook een kabeltje naar mijn televisie voor de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

smeerbartje schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:39:
Ik sta op het punt om de Apple Universal Dock aan te schaffen, maar ik kan nergens vinden HOE de aansluitingen eruit zien? Mijn versterker accepteert alleen maar 2x tulp. Biedt de dock dit standaard? En kan (naast de 2x tulp) er ook een kabeltje naar mijn televisie voor de foto's?
Voor foto's en video zal je een AV-pakketje moeten kopen bij Apple. Voor het geluid, het is gewoon een line-out zoals bij alle andere docks van Apple. Dus je zal dit verloopkabeltje moeten aanschaffen. In tegenstelling tot andere docks kan je met de remote wel het geluid regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op de Apple site kijkt zie je ook de achterkant van het dock.
Je ziet een Jack uitgang en een dock-connector uitgang.
Je kunt heel simpel een kabeltje gebruiken zoals hierboven wordt genoemd,
gewoon een koptelefoon(3,5 Jack)-->tulp kabel die overal verkrijgbaar zijn.
Het beste klinkt het echter als je de dock uitgang gebruikt.
Daar heb je bijvoorbeeld deze kabel voor nodig van Apple. Kost iets meer, maar is het zeker waard!
Voordeel is dat je hem direct aan je TV kan aansluiten, handig voor films etc..
Ik gebruik de laatste tijd mijn iPod meer dan mijn DVD speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Nog een kleine vraag: ik heb mijn bibliotheek erg goed geordend. Echter soms heb ik in mijn download-map een paar mp3-bestanden staan die ik even snel wil luiteren. Ik wil dan eigenlijk NIET dat deze worden toegevoegd aan mijn library; kun je dit instellen? Muziek moet pas toegevoegd worden als ik dat ZELF expliciet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Laatst online: 03-04 07:46
Hallo tweakertjes,

Ik had ook een vraagje; ik heb sinds kort mijn eerste autotje en had daar natuurlijk graag muziek in gehad, echter is het een kevertje en zit hier geen radio in. Daarom zou ik graag gewoon zonder radio werken en een ipod classic kopen. Echter weet ik niet hoe ik dit het efficiëntste aansluit. Kunnen jullie me dit uitleggen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09-2024

Onno b

Heilige iRacing data koeien

eSCe schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:06:
Hallo tweakertjes,

Ik had ook een vraagje; ik heb sinds kort mijn eerste autotje en had daar natuurlijk graag muziek in gehad, echter is het een kevertje en zit hier geen radio in. Daarom zou ik graag gewoon zonder radio werken en een ipod classic kopen. Echter weet ik niet hoe ik dit het efficiëntste aansluit. Kunnen jullie me dit uitleggen?

mvg
Zelf heb ik een paar audioengine a5 in de auto staan. High end geluid en de speakers zijn nog actief ook. Ik heb een transformator gekocht om 220V uit je sigarettenaanster te halen.
De audioengine a2 zijn misschien wat beter in te passen in een auto. Als je voor geluidskwaliteit gaat een echte aanrader maar aan de andere kant zit je wel met losse boekenplankspeakers in je wagen... mja je bent een tweakert of niet hè ;)

Een nl-talig reviewtje:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3888

Ben de laatste week druk bzig geweest om (een klein gedeelte) van mijn muziekcollectie itunesproof te maken. Dus taggen taggen en nog een taggen... en nu ik dan toch bezig ben zoek ik alle coverart er ook maar bij in een zo hoog mogelijke resolutie, Heb nu 84GB gehad in een ruime week flink doortaggen en dan ben ik pas op een kwart :o van de muziek die ik beschikbaar wil maken voor mijn aankomende ipod.
Mijn totale muziekcollectie taggen (een dikke 1TB) gaat `m denk ik nooit worden, al begint `t wel een beetje te kriebelen met die machtige coverflow :9~ .
Hopelijk komt er nog snel nieuws voor een aankomende 250GB ipod ofzo want met 120GB moet ik veel keuzes gaan maken.

Ben nu wat guides aan `t lezen om coverflow ook mogelijk te maken voor een bepaalde tag zoals bv voor een genre of artiest. Moet ik dat echt in de hoek van de afspeellijsten zoeken? Want op zich vind ik het tag browse systeem echt geniaal werken. Na de keuze voor een selectie van een genre of artiest naar coverflow zou echt een geweldige toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 22:58

PnD

like in Pinda ^_^

Fiber- schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:00:
[...]

Lijkt me stug, je kunt wel zelf het maximale volume instellen, en dat is vrij hoog, ben het met de persoon hierboven ook eens, als je IEM's of gewone dopjes gebruikt zou ik ze niet in mn oren durven stoppen op maximaal volume (als je ze niet opblaast). Grote koptelefoon is natuurlijk een ander verhaal, maar dan heb je sowieso een kleine amp nodig voor meer volume (alhoewel ik het uit de ipod zelf ook al voldoende vind).
Het lijkt er wel op of ik een USA model heb. Ik heb de volumelimiet op max. staan en nog de originele dopjes.
Als ik hem voluit zet is het geluid nog helder en doen mijn oren niet zeer.

Andere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 30-04 16:00
Onno b schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:00:
[...]
Hopelijk komt er nog snel nieuws voor een aankomende 250GB ipod ofzo want met 120GB moet ik veel keuzes gaan maken.
Daar begin ik nu ook last van te krijgen met m'n 80gb. Er staat een maand aan non-stop muziek op maar toch wil ik eigenlijk alles altijd bij de hand hebben, je weet nooit wanneer je een bepaald nummer nodig hebt ;)

Denken jullie dat er bij de update die in september waarschijnlijk komt nog iets spectaculairs met de classic gaat gebeuren, of gewoon weer een grotere HDD? Zou dat aan de ene kant wel jammer vinden, Apple lijkt zich te focussen op de touch, terwijl iets als wifi op de classic me ook wel tof lijkt.

Aan de andere kant, die classic doet gewoon wat ie moet doen. Heb m 2 maanden mishandeld tijdens het backpacken en gebruik hem al 1,5 jaar elke dag op de fiets, and still going strong! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Nieuwe oortjes binnen, maar vindt het volume nog steeds niet echt hard, kan het met gemak op max. zetten en blaas dan echt niks op (en ja ik heb goede oren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21
Zijn er ook mensen die, voor hun Ipod classic, een Creative Zen Vision :M hebben gehad? Gapless playback en podcasts op de Ipod spreken me nl. wel aan, maar ik ben (een beetje) huiverig voor de geluidskwaliteit. Ik heb eens de 30 gb Ipod (laatste model vóór dat de naam 'classic' ingevoerd werd) van een maat beluisterd met mijn eigen oordopjes (toen Shure SE110, inmiddels Sennheiser IE8) en ik vond het geluid maar tegen vallen; "iel" zoals iemand hier ooit eens in zijn review omschreef.

M.a.w. hoe verhoudt de Ipod classic zich qua geluidskwaliteit tegenover de Zen Vision :M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:38
dddddaaf schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:23:
Zijn er ook mensen die, voor hun Ipod classic, een Creative Zen Vision :M hebben gehad? Gapless playback en podcasts op de Ipod spreken me nl. wel aan, maar ik ben (een beetje) huiverig voor de geluidskwaliteit. Ik heb eens de 30 gb Ipod (laatste model vóór dat de naam 'classic' ingevoerd werd) van een maat beluisterd met mijn eigen oordopjes (toen Shure SE110, inmiddels Sennheiser IE8) en ik vond het geluid maar tegen vallen; "iel" zoals iemand hier ooit eens in zijn review omschreef.

M.a.w. hoe verhoudt de Ipod classic zich qua geluidskwaliteit tegenover de Zen Vision :M?
De geluidskwaliteit van vrijwel alle a-merk spelers is tegenwoordig prima. Dat de iPod slechte geluidskwaliteit heeft is een beetje een urban myth. Het wordt vaak aangehaald door anti-iPod mensen (bij gebrek aan een beter woord :P), maar het wordt i.i.g. niet door objectieve testen bevestigd. Daarnaast is gapless playback ook wel fijn en dat hebben veel concurrenten niet. Het enige probleem is dat je het geluidsbeeld wel mooi moet vinden.

De iPods hebben een vrij neutraal geluid, terwijl de meeste spelers wat bassiger zijn. Dat kan je omschrijven als iel, maar dat is denk ik te kort door de bocht. Nu is Apple overigens de afgelopen jaren ook wat meer nadruk op de bass gaan leggen. Maar het is nog steeds redelijk neutraal, terwijl een hoop mensen meer houden van een wat bassiger geluid. Daar komt bij dat het vrijwel niet is aan te passen. De equalizer kent alleen maar presets. Daarbij is de kwaliteit van de equalizer hoogstens redelijk te noemen. Kortom, je moet houden van het geluid van de iPod want je kan er eigenlijk niets aan aanpassen.

Overigens zullen je oordopjes daarbij een goede aanvulling zijn, want die hebben van nature al meer bass dan de Shure's die je daarvoor had. Dus dat combineert dan mooi met de wat neutralere iPod.

Daarom zou ik je willen aanraden om je Sennheiser mee te nemen naar een Apple Reseller, Mediamarkt of andere winkel in de buurt waar je even kan luisteren. Dan kun je snel genoeg bepalen of het je bevalt of niet...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 14:23
Weet iemand toevallig wat de iPod Classic kost bij de/een mediamarkt? Komende dagen is het ''iPod Mania!!!!!1'' daar (http://www.mediamarkt.nl/specials/ipodmania/), met 30 korting op de iPod Classic, maar aangezien ik niet weet hoe duur hij daar is is het alsnog weinig informatie. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 13:22
De laatste keer dat ik heb gekeken koste hij bij MM 210 euro als ik me niet vergis, dan zal dat nu 180 euro zijn.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Redax schreef op donderdag 23 april 2009 @ 02:04:
De laatste keer dat ik heb gekeken koste hij bij MM 210 euro als ik me niet vergis, dan zal dat nu 180 euro zijn.
Bij Dixons is dat vandaag ook, en mijn ervaring leert dat de service bij dixons heel wat beter is dan die van de mediamarkt. Maar goed dat is mijn mening en mogen jullie ieder voor jezelf bepalen natuurlijk ;)
http://www.dixons.nl/De_o...top_home_appleipodclassic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb hem afgelopen vrijdag voor 220 bij de MM gekocht, kan dus vandaag nog mijn 30 euro korting ophalen...190 kost ie dus bij de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Aight, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Ik heb hem zojuist bij MM Cruquius gekocht, daar was ie normaal gesproken €209,- Kon hem dus meenemen voor €179,- ! Mooie deal lijkt me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
kthxbye schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:18:
Ik heb hem zojuist bij MM Cruquius gekocht, daar was ie normaal gesproken €209,- Kon hem dus meenemen voor €179,- ! Mooie deal lijkt me! :)
Mediamarkt heeft toch wisselende prijzen per filiaal? Dus het is niet zeker dat deze bij MM Zoetermeer net zo duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smeerbartje schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:01:
Nog een kleine vraag: ik heb mijn bibliotheek erg goed geordend. Echter soms heb ik in mijn download-map een paar mp3-bestanden staan die ik even snel wil luiteren. Ik wil dan eigenlijk NIET dat deze worden toegevoegd aan mijn library; kun je dit instellen? Muziek moet pas toegevoegd worden als ik dat ZELF expliciet doe.
Mac neem ik aan?
Ik heb het heel simpel opgelost, op een mp3 bestandje rechtsklikken en dan eigenschappen kiezen.
Hier in aangeven dat je QuickTime als standaard programma wilt gebruiken.
Dit heeft geen invloed op je iTunes bib of iets dergelijks.
Het enige dat je nu hebt bereikt is dat als je dubbel klikt op een mp3-tje, dat Q-time opent i.p.v. iTunes.
Onder windows kun je Winamp installen en deze als standaard speler zetten.
Hierbij weer hetzelfde, geen invloed op je iTunes bib, maar mp3 opent dan standaard in Winamp.
Ik werdt er ook gek van dat als je snel even nieuwe muziek wilt afspelen, nog niet wetende of je het wel wilt houden, het standaard in iTunes erbij wordt gezet. Moet je weer zoeken en weggooien, dubbel dubbel werk ;)
Hoedje schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:37:
De geluidskwaliteit van vrijwel alle a-merk spelers is tegenwoordig prima. Dat de iPod slechte geluidskwaliteit heeft is een beetje een urban myth. Het wordt vaak aangehaald door anti-iPod mensen (bij gebrek aan een beter woord :P), maar het wordt i.i.g. niet door objectieve testen bevestigd.
Zal ik dan de objective Apple liefhebber zijn? >:)
Ik moet helaas toch toegeven dat de iPod doorgaans iets minder klinkt dan andere muziekspelers.
Zelf gebruik ik de iPod vaak niet met koptelefoon, maar meer als "jukebox" aan mijn HiFi of in de auto.
Hiervoor gebruik ik dan ook altijd de connector uitgang, omdat het geluid daaruit vele malen beter is dan de 3,5 jack poort.
Als ik een koptelefoon gebruik is het of mijn B&O (klein en makkelijk) of mijn IXOS M.O.S. (groot en beter),
deze trekken een hoop recht wat de iPod mist in het geluid. De EQ gebruik ik niet, doet meer afbreuk dan goed (helaas).
Maar, dit gezegd hebbende wil ik, met name voor het gebruiksgemak, mijn iPod zeker niet inruilen voor een andere.
Ook benadruk ik nog maar een keer waar ik mee begon, de iPod klinkt IETS minder dan andere spelers.
Ik laat hem er zeker niet voor liggen, meer plussen dan minnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
kthxbye schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:18:
Ja, 179 euro is inderdaad een mooie prijs! ;) Maar ja, ik heb nu al een 16 GB iPod touch 1G en een 8 GB iPod nano 4G. Zoveel muziek heb ik nou ook weer niet. Ik had eigenlijk beter voor een 80 GB iPod classic kunnen gaan in plaats van een 16 GB iPod touch 1G en dan een 8 of 16 GB iPod nano 4G voor onderweg. Nu heb ik de 8 GB iPod nano 4G voor onderweg. Ik zit er nog aan te denken om m'n 16 GB iPod touch 1G te ruilen tegen de 80 GB iPod classic van m'n vader. M'n vader wil dan 25 euro bijbetalen. Is dit een goede deal?

[ Voor 30% gewijzigd door syltheboy op 25-04-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Ik wil wellicht een IPod kopen maar is dat Itunes dan veprlicht? Ik heb namelijk geen zin om weer mijn hele muziekcollectie om te zetten. Is de Ipod daarnaast ook met drag and drop via verkenner te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178522

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:29:
Is de Ipod daarnaast ook met drag and drop via verkenner te bedienen?
nee.
alleen voor files die je niet via je ipod gaat afspelen (gewoon opslag)
en met welk programma heb je je muziek collectie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:58
Anoniem: 178522 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:41:
[...]

nee.
Fout. Met Winamp bij gebruik van de ml_iPod plugin is een iPod ook prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Anoniem: 178522 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:41:
[...]

nee.
Hmm heb in feite alleen maar de CD's geript in Mediaplayer en gebruik voor de rest geen programma's om mijn muziekcollectie te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:06:
[...]

Hmm heb in feite alleen maar de CD's geript in Mediaplayer en gebruik voor de rest geen programma's om mijn muziekcollectie te managen.
Heb vorige week een ipod classic gekocht en ben druk om al mijn muziek te voorzien van de juiste tags. Zit al dik over de 200GB die ik nu getagged heb (incl opzoeken van albumart) en ben er nu een ruime anderhalve week druk mee. Maar dan ben ik wel een beetje perfectionistisch bezig omdat ik ook gelijk alle individuele nummers van de juiste trackname voorzie. Met tag&rename ben je echt zo door je muziekcollectie heen als je alleen de basic tags zet (album, artiest, jaar, genre (eventueel albumart)).Ikzelf Heb (nog maar) 800GB te gaan :P

Ik was altijd anti itunes, maar eenmaal aan de slag met `t programma ben je echt zo om hoor ;) vooral de mogelijkheid om nummers te voorzien van een rating vind ik echt een meerwaarde! En als je je ipod aansluit synchroniseerd itunes de gegeven ratings met je bibliotheek op je pc :*)

Ik heb vele mp3 spelers gehad waarvan ik de DAC (geluidskwaliteit) van de samsung spelers altijd het beste vond. Maar de Ipod klinkt simpelweg geweldig! icm vmoda in ear dopjes heb ik ook echt niks te klagen over de bass weergave van de ipod. Al met al is de ipod mijn beste aankoop geweest in 2009 zover.

Ik zal binnenkort (als ik eraan denk en tijd heb :9) nog wel wat meer over mijn ervaring met mijn nieuwe speler posten. Tot op heden enkel lof over deze speler van apple _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onno b schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:09:
Heb vorige week een ipod classic gekocht en ben druk om al mijn muziek te voorzien van de juiste tags. Zit al dik over de 200GB die ik nu getagged heb (incl opzoeken van albumart) en ben er nu een ruime anderhalve week druk mee. Maar dan ben ik wel een beetje perfectionistisch bezig omdat ik ook gelijk alle individuele nummers van de juiste trackname voorzie. Met tag&rename ben je echt zo door je muziekcollectie heen als je alleen de basic tags zet (album, artiest, jaar, genre (eventueel albumart)).Ikzelf Heb (nog maar) 800GB te gaan.
WOW! Naast het gegeven dat 1TB wel erg veel muziek is, vindt ik dat je heel snel gaat!
Ik ben er destijds veel en veel (maar dan ook heel veel) langer mee bezig geweest!!
(ook heel perfectionistisch, dat wel. Incl. extra gegevens, componist (waar mogelijk) etc..)

Klein rekensommetje:
In goede kwaliteit staan er ongeveer 10 CD's per Gb.
10 seconden per track besteden moet kunnen=ongeveer 2 minuten per album (per 12 nr's, anders langer).
Dus, 10 x album per Gb = 2000 albums op 200Gb.
2 minuten per album = dus 2000 x 2 min. = 4000 minuten/60 = 67 uur werk in 1,5 week!
Zeg 11 dagen, dus dat is 6 uur per dag!!!!! (zonder koffie, plassen of wat dan ook ;) ).
Ik zeg nogmaals HULDE!!!! Zo veel tijd heb ik niet, en zo snel ben ik zeker niet.

Al zou je 2 x zo snel gaan als ik beschrijf (10 sec/track) dan nog ben ik uitgegaan van 10 albums per Gb.
De meeste muziek heb ik slechts in 320 kbps MP3 staan, dus dat zijn 12 tot 14 albums met ongeveer 16 tracks per album. Ik zou dus de dubbele tijd bezig zijn met dezelfde getallen als hierboven 8)7
En ik gebruik ook Tag&Rename (omdat er op de Mac nog niet zo'n fijn progje bestaat)
Voor het gemak heb ik het opzoeken van moeilijke album-art nog even niet meegeteld in de tijd.

Dude, of je hebt echt geen 200Gb getagged, of je kunt de term "perfectionistisch" weglaten ;)
(of bedoelde je anderhalve maand i.p.v. week, dan heb ik niets gezegd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Ik vind het ook erg knap :) Heb op dit moment ong. 110 gig muziek die ik opnieuw aan het taggen ben en aan het voorzien van hi-res albumart. Daarnaast heb ik nog iets van 100 gig wat nog helemaal ongetagged is (en ik blijf ondertussen ook flink downloaden) én ik ga mijn CD-collectie nog rippen en archiveren. Ben er dus echt wel een tijd mee bezig.

Ik ben zeker al een maand bezig en ben pas bij de album-letter F in mijn library :) Maar ik doe het ook af en toe (ong. 2 keer per week 2 uurtjes) ofzo. Dus het gaat sowieso nog duren, maar ik heb straks wel een eindresultaat waarmee ik dik tevreden kan zijn, doe echt alles hééél erg precies.

Bijv.: een track die een andere artiest featured moet zijn (feat. Artiest), remixen onder [blabla Remix], en verder de correcte trackinformatie van discogs.com.

Ik gebruik Tag&Rename en heb zojuist een plugin ontdekt voor Foobar. Die ga ik binnenkort eens uitproberen, omdat deze de informatie van discogs kan ophalen en verwerken in de id3tags.

http://fb2k.org/show.php?id=169

Voor het renamen en toevoegen van albumart zal ik echter Tag&Rename blijven gebruiken, maar het kan veel werk besparen omdat ik dus niet alle tracktitles opnieuw hoef in te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

bla heel veel getyped alles weg :z

[ Voor 96% gewijzigd door Onno b op 04-05-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onno b schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:07:
bla heel veel getyped alles weg :z
Je bent toch niet boos???
Zo was het niet bedoeld hoor, meer mijn verbazing vs. realistisch blijven.

Zit ik er ver naast? of heb je je muziek bijna compleet en goed staan,
en moet je alleen nog ff puntjes op de i zetten met T&R, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Maar zoals je schreef titels toevoegen etc.. is het gewoon onmogelijk in die korte tijd,
tenzij je er een dagtaak van maakt (het is immers ook vakantie tijd).

Zelf zoek ik bij de albums cover art van (ongeveer) 500 X 500.
De cover voeg ik in het mapje erbij, als je in verkenner (windows) de weergave op thumbnail zet kun je makkelijk door je verzameling heen wandelen. Zoekt lekker en staat netjes :+
Doorgaans merk ik dat het zoeken van de cover art de meeste tijd kost.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 04-05-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Serieus? Ik gebruik daar eigenlijk gewoon Google Image search voor i.c.m. Last FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

tot en met vanavond 24:00 de iPod 120 GB bij modern voor 185 inc verzend. Goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Anoniem: 189953 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:22:
[...]

Je bent toch niet boos???
Zo was het niet bedoeld hoor, meer mijn verbazing vs. realistisch blijven.

Zit ik er ver naast? of heb je je muziek bijna compleet en goed staan,
en moet je alleen nog ff puntjes op de i zetten met T&R, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Maar zoals je schreef titels toevoegen etc.. is het gewoon onmogelijk in die korte tijd,
tenzij je er een dagtaak van maakt (het is immers ook vakantie tijd).

Zelf zoek ik bij de albums cover art van (ongeveer) 500 X 500.
De cover voeg ik in het mapje erbij, als je in verkenner (windows) de weergave op thumbnail zet kun je makkelijk door je verzameling heen wandelen. Zoekt lekker en staat netjes :+
Doorgaans merk ik dat het zoeken van de cover art de meeste tijd kost.
Haha nee joh ben zeker niet boos :) Ik had heel wat uitgelegd en toen drukte ik op vorige in IE dus was alles weg :o .
Ik had ooit al eens al mijn muziek super gesorteerd qua mapstructuur vandaar dat het taggen niet zoveel voorstelde. Ook veel cover art en bestandsnamen stonden allemaal al goed. Dus driekwart was eigenlijk knippen/plakken/opslaan en ging vrij snel dus.
T&R heeft trouwens hele leuke functies om tags om te hevelen naar de bestandsnaam en andersom. Dit scheelt heel erg in tijd. Ik moet zeggen dat sinds mijn ipod vol zit ik ook veel minder tijd beteed aan het taggen. Kan motivatie gewoon bijna niet meer vinden om het klusje af te gaan maken.
Straks na de mooie dagen heb ik weer tijd zat voor zulk soort klusjes >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Onno b op 26-05-2009 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb net deze classico aangeschaft!

Ook gelijk maar een sillicone en plastic cover ervoor besteld via Ebay/Dealextreme, voor die 2x 3/4 euro kan ik me daar geen buil aan vallen.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Meer mensen last van het feit dat het "scrollen" soms wat vertraging heeft ?
En zou het mogelijk zijn de firmware van de iPod 5th gen op de Classic te flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Kaspers schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:59:
Meer mensen last van het feit dat het "scrollen" soms wat vertraging heeft ?
En zou het mogelijk zijn de firmware van de iPod 5th gen op de Classic te flashen ?
Tja wat betreft die traagheid, de hdd die in de classic zit is gewoon trager dan flash geheugen in de nano's etc. Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-04 13:28

Kwastie

Awesomeness

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een iPod Classic :9

Klopt het dat je een 'tik' hoort nadat een nummer/filmpje geladen is van de hdd? Dit geluid hoor ik als de hdd van de iPod klaar is met laden van een nummer. (Het down-spinnen?). Mijn iPod nano (g1) heeft dat geluid lang zo hard niet. :X

Maar mischien komt het wel omdat het de hdd gewoon groter is. (Physiek groter) Dus daarom een harde geluid.

Ik vind CoverFlow wel een beetje langzaam. :'( Maar voor de rest is hij super.

[ Voor 9% gewijzigd door Kwastie op 20-06-2009 11:21 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Je Nano heeft geen HDD, dus een tik daar lijkt mij zéér sterk. De enige series die een HDD hebben zijn de iPod "Classic" (dus de 1G tot aan de huidige 6G) en de beide generaties van de Mini's. En mijn Classic (160GB) heeft het tikken ook hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hij heeft een classic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

..die hij vergelijkt met een nano, dus goed dat me_mrtn dat even aanstipt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
kaassouffle schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:10:
[...]

..die hij vergelijkt met een nano, dus goed dat me_mrtn dat even aanstipt. :P
Oeps, niet goed gelezen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Misschien was mijn post niet helemaal duidelijk. :P

Maar wat ik wou zeggen is dat mijn oude iPod nano (1e Generatie) minder lawaai maakt dan mijn nieuwe iPod classic. Maar waarschijnlijk komt het omdat er een andere hdd in zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Kwastie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:12:
Misschien was mijn post niet helemaal duidelijk. :P

Maar wat ik wou zeggen is dat mijn oude iPod nano (1e Generatie) minder lawaai maakt dan mijn nieuwe iPod classic. Maar waarschijnlijk komt het omdat er een andere hdd in zit :P
Zoals ik al zei bevat de Nano geen HDD, maar flashgeheugen. En dat maakt geen geluid. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

me_mrtn schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:29:
[...]

Zoals ik al zei bevat de Nano geen HDD, maar flashgeheugen. En dat maakt geen geluid. :>
Ik dacht namelijk dat de iPod nano (1e gen) een kleine hdd had maar ik heb het opgezocht en bleek dus idd flash geheugen te zijn :P En dat is natuurlijk de reden dat het geen geluid maakt. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Kwastie op 20-06-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Anoniem: 87302 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:02:
tot en met vanavond 24:00 de iPod 120 GB bij modern voor 185 inc verzend. Goede prijs.
Ai, jammer dat ik dit nu pas lees. Heeft iemand toevallig nog andere tips voor iPod Classic koopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

bij de MM deze week geloof ik 30 eurie korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Mmm idd, je hebt gelijk. Voor de geïnteresseerden:

http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17614&langId=-11

Binnekort ff bellen hoe duur de iPod overal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lekker dat ze expres die prijzen niet op de site zetten :X

Ik heb een iPod 'video' 5G. Deze is vervelend aan het doen: volume switcht van zacht naar keihard en vice versa, terwijl hij stil voor me op tafel ligt. Het clickwheel reageert niet lekker meer, en hij is over het algemeen vrij traag. Verder doet hij wel nog gewoon wat hij moet doen: muziek afspelen.

Aan de reacties op de eerste pagina te zien verschilt er vrij weinig namelijk. (m.u.v. coverflow als speerpunt.)
Heeft het voor mij nut om te upgraden naar een nieuwe iPod classic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ken. schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:59:
Lekker dat ze expres die prijzen niet op de site zetten :X

Ik heb een iPod 'video' 5G. Deze is vervelend aan het doen: volume switcht van zacht naar keihard en vice versa, terwijl hij stil voor me op tafel ligt. Het clickwheel reageert niet lekker meer, en hij is over het algemeen vrij traag. Verder doet hij wel nog gewoon wat hij moet doen: muziek afspelen.

Aan de reacties op de eerste pagina te zien verschilt er vrij weinig namelijk. (m.u.v. coverflow als speerpunt.)
Heeft het voor mij nut om te upgraden naar een nieuwe iPod classic ?
Betere accu, coverflow en nog wel meer dingen. ;) Als je gaat upgraden naar een nieuwe iPod classic dan heb je in ieder geval niet meer dat het volume switcht van zacht naar keihard en dat het clickwheel niet lekker meer reageerd. Daarbij komt ook nog dat je er een stuk meer muziek op kwijt kan t.o.v. een iPod video. :P Dus je gaat er in ieder geval altijd op vooruit! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 03-07-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik gebruik die cover view echt nooit! Is toch hartstikke onhandig met een collectie van ca 80 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen idee, het lijkt mij juist wel geinig. Maar dat ligt denk ik ook aan de responstijd van het scrollen.

En thanks syltheboy :P
't Is eigenlijk ook een hands down beslissing. Ik wacht denk ik wel nog even tot mijn huidige iPod het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ok, ik heb eindelijk een iPod Classic (170 eu, best netjes dacht ik zo), maar ik heb nu al het gevoel dat ik iTunes echt intens ga haten. Is er geen manier om gewoon een mappenstructuur op je ipod te zetten, en dan gewoon daar doorheen te browsen, net als bij alle andere MP3 spelers? Heb namelijk nogal veel labels en vinylreleases in mn mp3 collectie, en dat vertaalt niet zo goed naar de structuur die iTunes vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
B.A.L. schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:15:
Ok, ik heb eindelijk een iPod Classic (170 eu, best netjes dacht ik zo), maar ik heb nu al het gevoel dat ik iTunes echt intens ga haten. Is er geen manier om gewoon een mappenstructuur op je ipod te zetten, en dan gewoon daar doorheen te browsen, net als bij alle andere MP3 spelers? Heb namelijk nogal veel labels en vinylreleases in mn mp3 collectie, en dat vertaalt niet zo goed naar de structuur die iTunes vereist.
Was het leven maar zo mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Is daar geen enkele manier voor? :| Ik kwam een app genaamd Rockbox tegen maar die werkt niet op iPod Classic, en kwam allerlei iTunes alternatieven tegen (WinAmp, Mediamonkey, Sharepod, ...) maar geen idee of je daarmee mappenstructuur kunt behouden. Ben eventueel bereid Ubuntu te gaan gebruiken als die wel nuttige apps heeft. Weet iemand hoe ik gewoon een mappenstructuur op de iPod classic kan zetten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Volgens mij kan je geen mappen structuur op je iPod classic zetten. Heeft verder volgens mij ook weinig met iTunes te maken en is gewoon hoe het menu van iPod in elkaar zit. Wordt dus denk ik je muziek gewoon van de juiste labels voorzien. Verder vind ik persoonlijk de structuur van Artiest/Album/Genre enzo wel een vrij duidelijk systeem.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.