Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269413

Heren,

Ik heb de ipod classic 120 gb en heb ook last van het lage volume. Aangezien ik hem gebruik om in de auto over de autoradio te spelen is het extra lasig. Ik stuur zo het geluid veels te zacht in.

Wie kan mij vertellen welke ipod met veel gb ruimte (minimaal 60) geen eucap heeft op het volume.

Ik ben aan het overwegen om die tweedehands te kopen en de 120 classic te verkopen.

mvg.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 21:06
Anoniem: 269413 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:20:
Heren,

Ik heb de ipod classic 120 gb en heb ook last van het lage volume. Aangezien ik hem gebruik om in de auto over de autoradio te spelen is het extra lasig. Ik stuur zo het geluid veels te zacht in.

Wie kan mij vertellen welke ipod met veel gb ruimte (minimaal 60) geen eucap heeft op het volume.

Ik ben aan het overwegen om die tweedehands te kopen en de 120 classic te verkopen.

mvg.

Peter
Je weet zeker dat die optie niet aanstaat in het menu van de classic zelf? Ik heb namelijk nergens last van met m'n classic 120..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet het zeker......al veel over gevonden op internet en er is geen oplossing voorhanden. Bij normaal gebruik geen probleem maar insturen als geluidsbron is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Anoniem: 269413 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:04:
ik weet het zeker......al veel over gevonden op internet en er is geen oplossing voorhanden. Bij normaal gebruik geen probleem maar insturen als geluidsbron is lastig.
Ik neem aan dat je hem via een soort van aux in op je autoradio aansluit? Bij de meeste radio's kun je namelijk het volume van deze aux in apart instellen, kijk maar eens in je manual van de radio :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

domi235 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

Ik neem aan dat je hem via een soort van aux in op je autoradio aansluit? Bij de meeste radio's kun je namelijk het volume van deze aux in apart instellen, kijk maar eens in je manual van de radio :)
Gaat niet lukken, gaat om een comand systeem in een mercedes, valt niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar je gebruikt dus niet de 'koptelefoon'-uitgang, maar de uitgang aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik wel de koptelefoon uitgang en dan met het volume op maximaal

• smeerbartje
Anoniem: 269413 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:04:
ik gebruik wel de koptelefoon uitgang en dan met het volume op maximaal
Echt heel vreemd en verontrustend. Als het volume dermate laag is dat je het ding niet fatsoenlijk kunt gebruiken, dan zou ik Apple eens gaan bellen voor een oplossing. Nogmaals, mijn classic 120 heeft dit niet (op de koptelefoon aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316627

Heren, ik sta op het punt om een classic aan te schaffen, en nu zag ik dat er waarschijnlijk 9 september een update wordt gepresenteerd (jaarlijks apple event) + een mogelijke price cut voor de oudere modellen. Mijn vraag is, hoe lang duurt het doorgaans voodat deze price cut in de oudere modellen plaats vindt? Is dit direct, de volgende week, wanneer de nieuwe binnen zijn, of ... ? ik ga namelijk 16 september langdurig op reis :) ..

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Ik ben nu een tijdje een trotse bezitter van een Ipod classic 120gig. prima apparaat, doet het goed, films of trailers kijken gaat er geweldig op maar ik heb een probleem. Soms heeft mijn ipod last van "lag" of registreerd hij mijn vinger niet. Als ik een liedje aan het luisteren ben en ik wil hem harder zetten registreerd hij dit regelmatig niet. Dan moet ik eerst een knop indrukken (dus middelse, vorige, volgende, menu en pause/play) en daarna registreert hij mijn vinger wel met het harder/zachter zetten.
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is of dat ik dit als enige heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 243552 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:54:
Ik ben nu een tijdje een trotse bezitter van een Ipod classic 120gig. prima apparaat, doet het goed, films of trailers kijken gaat er geweldig op maar ik heb een probleem. Soms heeft mijn ipod last van "lag" of registreerd hij mijn vinger niet. Als ik een liedje aan het luisteren ben en ik wil hem harder zetten registreerd hij dit regelmatig niet. Dan moet ik eerst een knop indrukken (dus middelse, vorige, volgende, menu en pause/play) en daarna registreert hij mijn vinger wel met het harder/zachter zetten.
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is of dat ik dit als enige heb?
Heb ik ooit ook een keer gehad; na een 'reset' was het voorbij (je behoudt je muziek).

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
Tis dus uiteindelijk een upgrade geworden naar 160gb. Bizar veel ruimte eigenlijk, dat krijg ik de eerst komende jaren niet vol. Ben ook wel benieuwd of er nog kleine dingen aan veranderd zijn.

Iemand al besteld? Ik moet eerst m'n 80gb nog kwijtraken op marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
A.s. maandag komt de nieuwe Classic uit (wist een medewerker van de MediaMarkt mij te vertellen); iemand enig idee wat de vernieuwingen zijn?

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Van alle berichten die ik heb gelezen begrijp ik dat het alleen om een capacity bump gaat. Waarschijnlijk gebruiken ze een nieuwe HDD met 1 platter van 160GB.

Anoniem: 318807

Mijn eerste bericht hier op tweakers en helaas omdat ik met een probleem geconfronteerd word. Mijn ipod die nog maar sinds juli in mijn bezit is krijg ik niet meer opgestart. Ik heb al een reset geprobeerd door menu en middelste knop samen in te drukken maar helaas helpt dit deze maal niet. Eigenlijk heb ik reeds vanaf ik deze gekregen heb talrijke vastlopers gehad die gelukkig met een dergelijke reset op te lossen waren. Nu echter lukt dit niet. Het scherm blijft gewoon zwart. Mijn pc ziet wel nog dat er een apple device aangesloten wordt maar verder heb ik hier ook geen reactie meer. Is er nog iets wat ik zelf kan proberen en komen dergelijke problemen vaker voor met deze ipod of heb ik gewoon pech gehad? Aangezien ik deze gekregen heb, heb ik hiervan ook geen aankoopfactuur, volstaat dan het serienummer om de garantie te bepalen? Hij heeft steeds in deftige bescherming gezeten en is nooit gevallen ofzo trouwens.

• smeerbartje
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden op internet. Stel ik download een album via Itunes, krijg ik dan één of ander exotisch formaat (wma/itunes/etc) of krijg ik netjes 'openbare' MP3 files? Ik wil namelijk met mijn gekochte album niet gebonden zijn aan Itunes; wie kan mij hier meer over vertellen?

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat is iTunes Plus?

iTunes Plus is de nieuwe standaard op iTunes. iTunes Plus-downloads zijn muzieknummers en -video's die verkrijgbaar zijn in onze hoogwaardige 256 kbps AAC-audiocodering (twee keer de audiokwaliteit van uw eerder gekochte beschermde muziek) en zonder DRM (Digital Rights Management). iTunes Plus-muziek kan onbeperkt op een cd worden gebrand, naar elk AAC-compatibel apparaat (zoals een iPod, iPhone of Apple TV) worden gesynchroniseerd en op elke Mac- of Windows-computer in uw bezit worden afgespeeld."
en
"Kan ik nog altijd muziek kopen die met 128 kbps is gecodeerd en met DRM (Digital Rights Management) is beschermd?

Muziek in de Store die beschikbaar is in iTunes Plus is niet meer beschikbaar als 128 kbps en met DRM."
bron: linkje
Zolang je kennelijk apparaten hebt die aac ondersteunen hoef je niks te converteren. Dit is handig als je bijvoorbeeld een wii hebt welke wel aac aan kan maar geen mp3 8)7

Anoniem: 318807 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:43:
Is er nog iets wat ik zelf kan proberen en komen dergelijke problemen vaker voor met deze ipod of heb ik gewoon pech gehad? Aangezien ik deze gekregen heb, heb ik hiervan ook geen aankoopfactuur, volstaat dan het serienummer om de garantie te bepalen? Hij heeft steeds in deftige bescherming gezeten en is nooit gevallen ofzo trouwens.
Aangezien hier geen antwoorden kwamen heb ik mijn ipod in een apple center binnengedaan en vandaag een nieuwe gekregen. Ik had dus gewoon pech met de harde schijf wellicht. Het serienummer is voldoende om de garantie te bepalen en in tegenstelling tot wat ik hier ergens elders al gelezen heb heeft een gravering geen enkel effect op de garantie. Er werd me enkel gevraagd of ik graag opnieuw dezelfde gravering had op mijn nieuwe ipod. Hopelijk heb ik met deze meer succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
De nieuwe Classic 160 gb heeft gisteren een firmware update gekregen waardoor deze ook de Genius Mixes kan afspelen. Mijn Classic 120 gb heeft deze update niet gekregen; zou deze nog komen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

smeerbartje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:10:
De nieuwe Classic 160 gb heeft gisteren een firmware update gekregen waardoor deze ook de Genius Mixes kan afspelen. Mijn Classic 120 gb heeft deze update niet gekregen; zou deze nog komen denken jullie?
Lijkt me niet, in het kader van marketing enzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
domi235 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Lijkt me niet, in het kader van marketing enzo :(
Ik had ook al zo'n flauw vermoeden... maar misschien dat Apple toch een beetje mee wil werken? Ik heb m'n classic nu een half jaar ofzo, het zou toch van de zotte zijn dat deze -relatief eenvoudige- update niet geldt voor 'oude' modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb nu 3 weken een Ipod Classic 160gb (nieuwste versie 2009).
Wat blijkt nu:
Hij heeft wel een capaciteit van 160gb, maar kan niets eens overweg met +-40gb...

Cover flow openen gaat nog wel, maar uit de coverflow een album en nummer kiezen, en dan uit dat nummer willen gaan duurt soms een eeuwigheid.
Hij blijft echt regelmatig hangen. En ook de harddisk spin down klinkt redelijk luid.

Gisteren naar de winkel gedaan, ze zien dat hij niet goed werkt en brengen de papieren in orde om hem op te sturen.
Ik ben nog niet goed thuis of krijg al een telefoon dat hij wel werkt, zij hebben er een 60 songs op gezet.

Feit is: Hoe minder songs hoe beter hij werkt. Maar als de ipod niet overweg kan met grote hoeveelheden data, breng je zoiets toch niet uit?

Echter, ik lees bijzonder weinig problemen dat hij zo traag is als hier.
Het is idd een hard disk ipv flash, kan dus trager zijn, maar soms moet ik tot 1 minuut wachten eer ik verder kan werken... :(
Mvg,
Hans

//EDIT//
Updates en herstellen heb ik reeds geprobeerd.
Opnieuw syncen, met minder nummers ook -> Dan werkt hij beter.
Kleiner maken van mp3 ook al eens geprobeerd (nog kleinere cover art en 128bpm) -> Geen success
Syncen met andere software ook geen verschil (bv winamp)

[ Voor 12% gewijzigd door hanzer op 16-10-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
hanzer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:35:
Ik heb nu 3 weken een Ipod Classic 160gb (nieuwste versie 2009).
Wat blijkt nu:
Hij heeft wel een capaciteit van 160gb, maar kan niets eens overweg met +-40gb...

Cover flow openen gaat nog wel, maar uit de coverflow een album en nummer kiezen, en dan uit dat nummer willen gaan duurt soms een eeuwigheid.
Hij blijft echt regelmatig hangen. En ook de harddisk spin down klinkt redelijk luid.

Gisteren naar de winkel gedaan, ze zien dat hij niet goed werkt en brengen de papieren in orde om hem op te sturen.
Ik ben nog niet goed thuis of krijg al een telefoon dat hij wel werkt, zij hebben er een 60 songs op gezet.

Feit is: Hoe minder songs hoe beter hij werkt. Maar als de ipod niet overweg kan met grote hoeveelheden data, breng je zoiets toch niet uit?

Echter, ik lees bijzonder weinig problemen dat hij zo traag is als hier.
Het is idd een hard disk ipv flash, kan dus trager zijn, maar soms moet ik tot 1 minuut wachten eer ik verder kan werken... :(
Mvg,
Hans

//EDIT//
Updates en herstellen heb ik reeds geprobeerd.
Opnieuw syncen, met minder nummers ook -> Dan werkt hij beter.
Kleiner maken van mp3 ook al eens geprobeerd (nog kleinere cover art en 128bpm) -> Geen success
Syncen met andere software ook geen verschil (bv winamp)
Serieus: laat je niet naaien. Je classic is kapot. Ik heb een classic 120 gevuld met 80 gb aan muziek (inclusief GROTE cover arts). Tevens heb ik bijna AL mijn muziek op minimaal 192 kbit geript, dus er is echt iets mis met je ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Dacht ik wel. Maar raar is dat hij relatief normaal werkt als er maar enkele gb opstaat.
Thx voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
hanzer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:28:
Dacht ik wel. Maar raar is dat hij relatief normaal werkt als er maar enkele gb opstaat.
Thx voor de reply!
Misschien iets met het geheugen ofzo waardoor het dingetje traag wordt als hij veel moet rekenen? IK weet het niet, maar het is niet goed. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Net terug van de store.
Ze willen hem uiteindelijk niet opsturen, want hij werkt met de 53 liedjes dat zij erop gezet hebben normaal....

Heb nu dus weer de half werkende ipod in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
hanzer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:40:
Net terug van de store.
Ze willen hem uiteindelijk niet opsturen, want hij werkt met de 53 liedjes dat zij erop gezet hebben normaal....

Heb nu dus weer de half werkende ipod in huis.
Probeer het dan direct via Apple: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Bedankt!
Ik ga vandaag nog wat testen, en dan na het weekend eens zien wat ik ga doen.

Mvg,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:07
hanzer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:06:
Bedankt!
Ik ga vandaag nog wat testen, en dan na het weekend eens zien wat ik ga doen.

Mvg,
Hans
Sterkte ermee. Ik heb sinds 2 weken (als ik goed kan rekenen) ook de iPod Classic 160 gig.
Ik heb nergens problemen mee, ik heb nu bijna 120 gig opstaan. Ja hij is wel langzaam, voornamelijk in vergelijking met de Nano maar dat heb ik ervoor over; omdat ik nu meer opslagruimte heb.
Als ik coverflow open duurt het ongeveer 15 sec voordat hij alles heeft geladen.

Waarschijnlijk heb jij dus een iPod met een kapotte hardeschijf; want het verhaal klinkt een beetje als mijn gevallen externe hardeschijf terwijl die aanstond. En als ik op die hardeschijf ruim 450 gig (hij is van 500 gig) zet, dan zit hij te zeuren met dat hij steeds uitvalt. Komt waarschijnlijk door net defecte sectoren die aangeroepen wordt.
Ik denk dus dat bij jou hetzelfde probleem is.

offtopic: "groeten" doen wij hier niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattizz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:53
Hoi

Ik heb een ipod classic 80gb. Ik heb hier nooit problemen mee gehad totdat de muziek laatst begon te "stotteren". Dit is echter niet bij elk nummer het geval en als de nummer afspeel in itunes doen ze het gewoon goed. Het komt zowel lopend als stil zittend voor.
Heeft iemand hier ooit last van gehad?
Via google kon ikzelf niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hiep hoi; afgelopen week een iPod Classic 160GB gekregen van m'n vriendin, voor m'n verjaardag en het feit dat we 9 jaar samen zijn. Ik heb hiervoor verschillende iPods gehad (o.a. de eerste generatie iPod mini en sinds vorig jaar de shuffle), maar dit is toch wel dé iPod. Erg plat en erg mooi, ben d'r erg blij mee :)

Nou kan ik bijna al m'n muziek meenemen. Ga dit topic zeker even volgen :)
Mattizz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:07:
Hoi

Ik heb een ipod classic 80gb. Ik heb hier nooit problemen mee gehad totdat de muziek laatst begon te "stotteren". Dit is echter niet bij elk nummer het geval en als de nummer afspeel in itunes doen ze het gewoon goed. Het komt zowel lopend als stil zittend voor.
Heeft iemand hier ooit last van gehad?
Via google kon ikzelf niks vinden.
Heb je al een reset geprobeerd (Menu plus middelste button)? En anders even herstellen vanuit iTunes, moet je alleen wel je muziek opnieuw overpompen...

[ Voor 43% gewijzigd door Spacecowboy op 08-11-2009 11:47 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattizz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:53
Veel plezier met je ipod ;)

Het probleem is ondertussen verholpen, ik heb 'm gereset, alle bestanden er nieuw opgezet en de backlight lager gezet. Nu is het over maar wat nou precies de oplossing was weet ik ook niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Laatst online: 20:56
*blaast een dikke stoflaag van dit topic af*

Maanden geleden heb ik hier eens een vraag gesteld over de geluidskwaliteit van de huidige generatie Ipod's nadat ik de 30gb Ipod 5G van een maat van me vergeleken had met mijn Creative Zen Vision :M, met als resultaat dat ik de Ipod maar vlak en iel vond klinken. In de tussentijd toch constant met een schuin oog naar de Ipod classic blijven kijken, aangezien podcasts, lossless bestandsformaten en gapless afspelen toch wel erg verleidelijk waren. M'n muziekverzameling is de laatste maanden van zo'n 25 gb aan mp3's naar een dikke 90gb aan zowel flac, als mp3-bestanden gegroeid, waardoor 'm'n ZVM toch wel krap in z'n jasje kwam te zitten. Op headfi verschenen best wel positieve reacties op de geluidskwaliteit van de huidige generatie Ipod classic en afgelopen maandag heb ik de knoop uiteindelijk doorgehakt en een 160 gb classic gekocht. Netjes al m'n flac's naar Apple lossless en videobestanden naar MP4-formaat geconverteerd en vervolgens m'n Sennheiser IE8 aan de Ipod gehangen...

Ik kan maar één ding zeggen; ik ben absoluut tevreden! Blijkbaar heeft men bij Apple nu ook ingezien dat een DMP behalve een hip uiterlijk ook een goeie geluidkwaliteit moet hebben, want ik ben serieus onder de indruk! Natuurlijk heb je bijv. niet de gigantische berg aan eq-mogelijkheden van de gemiddelde Iaudio, maar hij legt het absoluut niet af tegenover m'n ZVM. Zeker in combinatie met albums in lossless-formaat heb ik totaal niks te klagen. Ik ben geen audiofiel, maar hecht wel absoluut waarde aan een goeie geluidskwaliteit. (in combinatie met een grote opslagcapaciteit)

Één nadeel; dit kon wel eens de laatste DMP met een harde schijf (en daaruit resulterende gigantische opslagcapaciteit) zijn. ;( Hopelijk is Apple zo slim om de volgende generatie classic van een SSD te voorzien, want ik vermoed dat er meer mensen zijn als mij; die geen flashy touchscreen DMP willen hebben, maar gewoon een apparaat met een gigantische opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21
@dddddaaf: Mooi dat je er zo gelukkig mee bent joh. Ik vind het zelf ook ideaal dat er zo veel op past. Ik heb nog wel de 80GB versie van de 1e generatie classic, dus die begint toch wel wat krap te worden met een 40 GB aan muziek (waar ik niks van weg ga gooien) en alle seizoenen van family guy erop. Daarnaast gebruik ik ook nog een paar GB voor de opslag van bestanden.

Ik hoop ook dat ze door gaan met dit apparaat. Lijkt me qua markt zeker mogelijk aangezien dit de enige speler is die een dergelijke opslagruimte biedt. Qua vraag heb ik wat twijfels, omdat toch veel mensen gaan voor de spelers die meer functies hebben, maar met wat redesign en nieuwe functionaliteiten moet er toch nog een keer een nieuw leven in worden geblazen.

Ik moet wel zeggen dat Apple het goed voor elkaar heeft, als ze met een speler met een ongeveer gelijk design nog steeds een 'neem ik aan''goed verkopend product hebben. Dit is nu de 2e generatie classic en er zijn ook ik weet niet hoeveel generaties iPod Video's geweest. Volgens mij is dit de 7e generatie. Dat is dus 7 keer een uitmelkfase van een product, terwijl dat doorgaans maar 1 keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

dddddaaf schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:59:
*blaast een dikke stoflaag van dit topic af*

Maanden geleden heb ik hier eens een vraag gesteld over de geluidskwaliteit van de huidige generatie Ipod's nadat ik de 30gb Ipod 5G van een maat van me vergeleken had met mijn Creative Zen Vision :M, met als resultaat dat ik de Ipod maar vlak en iel vond klinken.
He, dat is grappig, ik heb eigenlijk precies dezelfde speler (60GB-versie) en dezelfde ervaring gehad als jij. Alleen vind ik het geluid van de Zen toch nog iets beter dan de iPod....

Ik heb ook de classic 160GB, maar dan van de vorige batch 160GB spelers, tussendoor hebben ze hem nog in een 120GB uitvoering gehad.

Goed, ja, het geluid van de iPod is zeker acceptabel, het enige wat mij opviel is dat je MP3's _wel_ van een goede kwaliteit moeten zijn, op de Zen Vision kon ik nog best luisteren naar een 192Kbps MP3 (of zelfs nog 128Kbps), maar dat is op een iPod echt vreselijk om naar te luisteren (met Shure SE210-K's). Hierdoor ben ik driftig op zoek gegaan (en nog steeds ermee bezig) om alles op 320Kbps te krijgen.

Is een "hell of a job", omdat ik erg veel op een lagere bitrate had in verband met de opslagruimte van mijn voorgaande spelers (allemaal Creative, begonnen met de Zen Touch, 20 GB). Maar dat probleem heb jij niet, geloof ik, omdat je sowieso alles redelijk lossless had. ;)

Ik koos ook voor een iPod, 160GB opslag en een batterijduur van +/- 24 uur, daar kon de Zen Vision niet tegenop... :'( Maar als Creative nog eens wat leuks op de markt brengt...., sja, ik vond ook het menu prettiger werken op de Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Iemand hier al problemen ondervonden?

nieuws: 'Nieuwe versie iTunes laat iPod Classic crashen'

Welk percentage heeft er ongeveer last van? Ik denk dat ik anders nog even wacht met updaten, even kijken wat Apple gaat zeggen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Spacecowboy schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:50:

Welk percentage heeft er ongeveer last van? Ik denk dat ik anders nog even wacht met updaten, even kijken wat Apple gaat zeggen.
Nee helemaal geen last van, niet met 9.0.0, nog 9.0.2 en ik sync ongeveer 2 x in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
domi235 schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:09:
[...]

Nee helemaal geen last van, niet met 9.0.0, nog 9.0.2 en ik sync ongeveer 2 x in de week.
Same here. Ook laatst een Update geïnstalleerd voor de iPod classic (voor Genius functie). Geen enkel probleem hier. Ik werk trouwens op een Mac, wellicht dat problemen zich alleen afspelen bij de PC-versie van iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Die nieuwe Classic 160 gb heeft een fantastische functie: Genius Mixes. Mijn Classic 120 kan deze mixes (die overigens wel in Itunes beschikbaar zijn) niet afspelen; iemand enig idee of we een firmware update kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Emile schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:20:
[...]

Same here. Ook laatst een Update geïnstalleerd voor de iPod classic (voor Genius functie). Geen enkel probleem hier. Ik werk trouwens op een Mac, wellicht dat problemen zich alleen afspelen bij de PC-versie van iTunes?
Dat kan ik niet opmaken uit het artikel. Ik zit zelf ook op een Mac. Straks misschien dan toch maar even upgraden, en dan zie ik het wel. Duurt alleen weer even voordat ik die 160GB dan weer heb volgeblaft.

'll keep you posted.
smeerbartje schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:31:
Die nieuwe Classic 160 gb heeft een fantastische functie: Genius Mixes. Mijn Classic 120 kan deze mixes (die overigens wel in Itunes beschikbaar zijn) niet afspelen; iemand enig idee of we een firmware update kunnen verwachten?
Hebben die dan niet dezelfde firmware? Dacht dat het identieke spelers waren, waar alleen de schijfgrootte verschilde...

[ Voor 29% gewijzigd door Spacecowboy op 29-11-2009 15:06 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
smeerbartje schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:31:
Waarschijnlijk niet. In theorie is het gewoon mogelijk, maar Apple wilt het niet beschikbaar maken voor de oude classic. Ik zou er iig niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spacecowboy schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:50:

Lijkt verdacht veel op probleem dat ik had (zie enkele posts geleden), alhoewel er reeds wel enkele problemen waren met de ipod. Maar ik denk dat ik toen wel net was overgeschakeld op de nieuwste versie van itunes. Nu echter geen problemen, maar wel slechts 1-maal aan pc gehangen sinds ik nieuwe heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318807 op 29-11-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:15

nielsvv

100% Afol

Ik heb op dit moment een muziek collectie van +- 120gb staan op een externe hd. Dit is nogal moeilijk bereikbaar en daarom zou ik me een ipod classic 160gb willen aanschaffen. Deze wil ik dan aansluiten op een dock zodat heel de kamer kan genieten van de muziek. Echter heb ik wel nog enkele vragen welke ik via de zoekfunctie of de manual van de ipod niet kon terug vinden.

* Hoeveel gb heb je effectief tot je bechikking bij de 160gb versie?

* Al mijn muziek staat mooi geordend in mapjes als volgt A/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
B/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
Als ik deze gehele collectie wil importeren in iTunes, blijft dan alles zoals het origineel bestaan? Dus ik wil niet dat iTunes de bestandsnaam gaat wijzigen etc. De id3Tags mogen wel bewerkt worden door iTunes.

* Als ik een album toevoeg op mijn HD, en nadien mijn ipod aansluit op mijn pc, zorgt iTunes er dan voor dat deze album op mijn ipod terecht komt?

Alvast bedankt

Niels

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
nielsvv schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:36:
Ik heb op dit moment een muziek collectie van +- 120gb staan op een externe hd. Dit is nogal moeilijk bereikbaar en daarom zou ik me een ipod classic 160gb willen aanschaffen. Deze wil ik dan aansluiten op een dock zodat heel de kamer kan genieten van de muziek. Echter heb ik wel nog enkele vragen welke ik via de zoekfunctie of de manual van de ipod niet kon terug vinden.

* Hoeveel gb heb je effectief tot je bechikking bij de 160gb versie?
148,4GB
* Al mijn muziek staat mooi geordend in mapjes als volgt A/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
B/Artiestnaam/Albumnaam/Liedje - lala.mp3
Als ik deze gehele collectie wil importeren in iTunes, blijft dan alles zoals het origineel bestaan? Dus ik wil niet dat iTunes de bestandsnaam gaat wijzigen etc. De id3Tags mogen wel bewerkt worden door iTunes.
iTunes kopieert het naar een eigen folder, je originele bestanden worden dus niet veranderd.
* Als ik een album toevoeg op mijn HD, en nadien mijn ipod aansluit op mijn pc, zorgt iTunes er dan voor dat deze album op mijn ipod terecht komt?
Als je 'm in iTunes importeert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

[quote]Emile schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:46:

[...]

iTunes kopieert het naar een eigen folder, je originele bestanden worden dus niet veranderd.

[...]

Kopieert iTunes dan enkel de liedjes waarbij ik de tags bewerk? Of de gehele collectie? Want heb op mijn pc maar 10gb meer vrij.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
nielsvv schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:07:
[quote]Emile schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:46:

[...]

[...]

Kopieert iTunes dan enkel de liedjes waarbij ik de tags bewerk? Of de gehele collectie? Want heb op mijn pc maar 10gb meer vrij.
Je kunt itunes vertellen wat hij moet doen
1. De hele brondata kopieren naar de itunes directory. Ofwel in jouw geval heb je je muziek dus twee keer op de schijf staan. Wil je niet.
2. Itunes de muziek NIET laten kopieren en de originele brondata intect laten, inclusief bestandsnamen e.d. De tags worden volgens mij wel aangepast, maar dat weet ik niet zeker.

Itunes kent een aparte directory 'automatically add to itunes'. Alles wat hier in wordt opgeslagen wordt toegevoegd aan de library.

Ik ben het met je eens: nieuwe muziek toevoegen aan itunes is redelijk slecht geregeld. Het liefst had ik gewoon native vanuit Itunes een tooltje zodat een directory (de itunes directory bijvoorbeeld) continu gescand wordt op veranderingen. Dit is tot op heden niet geimplementeerd, waarom mag Joost weten.

[ Voor 13% gewijzigd door smeerbartje op 15-02-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Als ik in iTunes een album afbeelding invoeg. Word deze dan ingebrand in de id3Tag? Als ik dus met men gehele collectie op mijn externe HD naar een andere pc ga, en speel een liedje af met bv windows mediaplayer, krijg ik dan dezelfde afbeelding te zien?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
nielsvv schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:32:
Als ik in iTunes een album afbeelding invoeg. Word deze dan ingebrand in de id3Tag? Als ik dus met men gehele collectie op mijn externe HD naar een andere pc ga, en speel een liedje af met bv windows mediaplayer, krijg ik dan dezelfde afbeelding te zien?
Als je itunes vertelt om zelf albumart te laten zoeken zal het niet ingevoegd worden. Daarentegen als je zelf een aantal nummers selecteert en in het albumvakje een albumart sleept wordt hij wel ingevoegd. Zie dit linkje om het probleem en de oplossing te combineren. Dit zal je wel voor elk album moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Ok, bedankt. Het begint er allemaal heel netjes uit te zien.

Had nog een vraag. Als ik in iTunes ergens bv een schrijffoutje zie staan in de tag en pas dit aan. Word dan de eerst volgende keer dat ik hem terug met men ipod sync, dit dan ook aangepast op mijn ipod?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

nielsvv schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:35:
Ok, bedankt. Het begint er allemaal heel netjes uit te zien.

Had nog een vraag. Als ik in iTunes ergens bv een schrijffoutje zie staan in de tag en pas dit aan. Word dan de eerst volgende keer dat ik hem terug met men ipod sync, dit dan ook aangepast op mijn ipod?
Yep.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

ik was laatst in een apple store om de ipod classic uit te proberen omdat ik graag al mijn muziek eens met me mee wil kunnen dragen (ong 50gb bestaande uit veel live-sets van langer dan een uur).
Ik vond deze ipod erg traag reageren op mijn input, in tegenstelling tot de iPod nano.
Met name het teruggaan met behulp van de menu-knop en het selecteren van het muziek/video menu ging heel langzaam.
Toen ik de verkoper vroeg of dit altijd zo was scheet hij bijna in zijn broek en durfde geen antwoord te geven en ging snel iemand anders helpen.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is hoe (jullie) iPod classic reageert als hij goed gevuld is met muziek en/of film. Lag de traagheid aan dit unieke exemplaar of is dat bij elke classic het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik gebruik de 120 gb versie en heb geen last van traagheid. Er staat ca. 60 gb aan muziek op. Wel is het zo dat als de harde schijf in 'sleep' modus staat, het even duurt voordat het zaakje weer op gang is... maar dat is alleen maar goed vind ik, anders is je accu snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:41
Ik vind m'n (80GB) Classic ook merkbaar langzamer dan m'n Nano. Soms denk ik wel eens "ehhh doen we nog wat?!" en dan begint alsnog het nummer te spelen dat ik wilde ;) We hebben het dan niet over seconden hè, maar misschien één seconde vertraging of zo. Al met al peanuts natuurlijk, maar zoals gezegd merkbaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:07
Anoniem: 274892 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:46:
ik was laatst in een apple store om de ipod classic uit te proberen omdat ik graag al mijn muziek eens met me mee wil kunnen dragen (ong 50gb bestaande uit veel live-sets van langer dan een uur).
Ik vond deze ipod erg traag reageren op mijn input, in tegenstelling tot de iPod nano.
Met name het teruggaan met behulp van de menu-knop en het selecteren van het muziek/video menu ging heel langzaam.
Toen ik de verkoper vroeg of dit altijd zo was scheet hij bijna in zijn broek en durfde geen antwoord te geven en ging snel iemand anders helpen.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is hoe (jullie) iPod classic reageert als hij goed gevuld is met muziek en/of film. Lag de traagheid aan dit unieke exemplaar of is dat bij elke classic het geval?
Ja ik heb dat ook.
Mijn zus heeft een Nano, helemaal vol. Ik heb een iPod Classic 160 gig, voor de helft vol.

De Classic is duidelijk langzamer dan de Nano, maar dat komt omdat de classic met een hardeschijf werkt en Nano met Flash-geheugen.
Het is een overweging dat je zelf moet nemen; wil je snelheid maar minder meenemen: Nano, wil je alles meekunnen nemen Classic.

Ik wilde mijn volledige muziekcollectie meenemen, dus zat ik zowiezo al aan de Classic; daarnaast dat hij trager is vind ik niet zo erg. Wat ik ook prettig vind van de classic is dat hij toch net groter is dan de Nano (qua oppervlakte). De Nano vind ik net té klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-02 19:20
Beste Tweakers :)

Ik vanmiddag een Ipod classic 80gb zwart gekregen van een vriend, omdat hij toch stuk is.

Nu wil ik jullie vragen wat ik nu het beste kan doen, want ik heb geen idee wat er mee is..
De kabels heb ik nog niet, die vraag ik even aan hem of ik koop een nieuwe ( wat is de prijs van een nieuwe? 20 euro heb ik ze gezien en dat is wel duur :( ).

Ik ben bereid hem te laten repareren, omdat het vast een leuk ding is :)

Maar welke stappen kan ik uitvoeren om te kijken waar het aan ligt?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 08:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stroom eraanhangen, reset uitvoeren en kijken wat er in beeld komt. Daarna verder zoeken met de diverse repair guides online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-02 19:20
Ik vrees dat de hardeschijf kapot is. Nu wil ik eigenlijk meteen een 160 gig erin zetten.. Is dat mogelijk? Of moet er dan een ander moederbord of firmware op? ( laatste lijkt me geen probleem )

Dan natuurlijk ook even een 160gig achterkant bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353831

hoi,

ik zoek een ipod aan te kopen. Classic 160gb.
heb toch 3 vraagjes.
1. zit er een geluidsbeperking op de nieuwe ipods? en zo ja, kan deze eraf worden gehaald?
2. wat is in godsnaam een dockadapter?
3. Wat moet ik nog bijkopen? heb gehoord dat er standard geen adapter bijzit, dus als ik op reis ga, is het voldoende als ik de apple usd power adapter bijkoop van 25€, en kan ik dan om het even waar mijn ipod opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:12
Zijn er nu eig ook apps te koop voor de Classic I-pods? Ik zou vooral apps voor het maken van muziek...akkoorden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 13:10
Krijgt de volgende classic iets meer van functionalitei? En weet iemand wanneer die komt(nu september?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363598

Hoe is de compabiliteit van Winamp met iPods? Ik wil namelijk misschien van iTunes switchen naar Winamp omdat ik een beetje genoeg begin te krijgen van iTunes. Zijn er geen problemen met iPods icm Winamp en hoe gaat het syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik gebruik mijn Classic tegenwoordig eigenlijk alleen maar in zijn Apple Universal Dock om muziek via de line out en de versterker af te spelen. Werkt heel goed, ware het niet dat het schermpje van de iPod niet goed leesbaar is vanaf mijn zitpositie. Dus is het zoeken van liedjes mbv de remote heel erg tricky.
Echter toen de iPod Hi-Fi werd geintroduceerd in 2006 was het mogelijk om bepaalde settings speciaal voor het dock te hebben. Deze Speaker settings gingen over backlight, cover art display en een soort equalizer. Zie de FAQ: http://support.apple.com/kb/HT1640#faq7
Ik vermoed echter dat deze settings verwijderd zijn bij nieuwere firmwares, omdat ik ze niet kan vinden.

Iemand ideeen hoe ik de cover art en de backlight aan kan laten gedurende het afspelen van muziek terwijl hij gedockt is?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Niemand?

Anoniem: 207968

Gisteren is mijn bestelde iPod classic binnengekomen :)
Ik moet er nog wat handigheid in krijgen maar het is sowieso al wat rommelig gezien de tags ed van sommige files.
Jammer is dat(gaat echt om 10% vd files ofzo)
Heeft iemand tips?
Wat gebruiken jullie meestal om door je muziek te browsen? Er zijn zoveel manieren :o
Moet ook nog uitvinden hoe ie uitgaat ipv slaapstand bv

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 09-09-2010 09:01 ]

• smeerbartje
Anoniem: 207968 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:46:
Gisteren is mijn bestelde iPod classic binnengekomen :)
Ik moet er nog wat handigheid in krijgen maar het is sowieso al wat rommelig gezien de tags ed van sommige files.
Jammer is dat(gaat echt om 10% vd files ofzo)
Heeft iemand tips?
Wat gebruiken jullie meestal om door je muziek te browsen? Er zijn zoveel manieren :o
Moet ook nog uitvinden hoe ie uitgaat ipv slaapstand bv
Je moet je gewoon aanleren dat je elk nieuw album dat je in iTunes pleurt voorziet van goede tags en een album cover... dan komt alles goed! Uitzetten doe ik nooit, maar het kan door de play-knop ingedrukt te houden voor een paar seconden.

Anoniem: 207968

smeerbartje schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:31:
[...]

Je moet je gewoon aanleren dat je elk nieuw album dat je in iTunes pleurt voorziet van goede tags en een album cover... dan komt alles goed! Uitzetten doe ik nooit, maar het kan door de play-knop ingedrukt te houden voor een paar seconden.
Oke bedankt :) het is even doorhebben hoe iTunes werkt.

Anoniem: 128940

Ik gebruik MP3tagger daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
Weet iemand of er al geruchten zijn richting een nieuw model ipod classic? (met 250/320gb hopelijk!)

Want ik wil graag een classic gaan kopen maar als er binnenkort vermoedelijk een nieuwe versie aan zit te komen dan wacht ik liever even uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

ElayZ schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:44:
Weet iemand of er al geruchten zijn richting een nieuw model ipod classic? (met 250/320gb hopelijk!)

Want ik wil graag een classic gaan kopen maar als er binnenkort vermoedelijk een nieuwe versie aan zit te komen dan wacht ik liever even uiteraard.
Tja, wij kunnen ook alleen maar de geruchten volgen: http://buyersguide.macrumors.com/#iPod_classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 14:16
ElayZ schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:44:

Idem. Maar volgens bovenstaande site kunnen we maar beter even wachten denk 'k. :)
Mijn oude Sony NW-A3000 begint nu toch echt wel de geest te geven met een batterijduur van maar een uur meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
Zoals je op die site kunt zien wordt de iPod altijd in september vernieuwd. Aangezien het dit jaar niet gebeurd is denk ik dat de Ipod Classic waarschijnlijk niet meer wordt geupdate, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
Sinds een week in bezit van een Classic. Eerste iPod ever overigens. Mooi ding, veel GB's maar drie dingen die negatief opvallen;
  1. Traagheid clickwheel; De gevoeligheid van het clickwheel lijkt niet goed te zijn waardoor het navigeren door het menu soms wat onhandig is. Daardoor is het lastig om 'precies' te navigeren waardoor je af en toe een regel overslaat.
  2. Een tweede, veel vervelender, gevolg vd traagheid vh clickwheel is dat het haast onmogelijk is om door het alfabet te scrollen bij een lange lijst albums of artiesten. Ervaren meer gebruikers dit zo??
  3. Traagheid laden albumhoezen; Het duurt enkele seconden voordat de albumhoezen geladen worden. Had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
1. één woord: gewenning. als je er mee weg bent wil je niet anders
2. zelfde
3. heb zelf een 5G, en geen last van. geen idee hoe het komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 22:03
hendriku schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:40:
Sinds een week in bezit van een Classic. Eerste iPod ever overigens. Mooi ding, veel GB's maar drie dingen die negatief opvallen;
  1. Traagheid clickwheel; De gevoeligheid van het clickwheel lijkt niet goed te zijn waardoor het navigeren door het menu soms wat onhandig is. Daardoor is het lastig om 'precies' te navigeren waardoor je af en toe een regel overslaat.
  2. Een tweede, veel vervelender, gevolg vd traagheid vh clickwheel is dat het haast onmogelijk is om door het alfabet te scrollen bij een lange lijst albums of artiesten. Ervaren meer gebruikers dit zo??
  3. Traagheid laden albumhoezen; Het duurt enkele seconden voordat de albumhoezen geladen worden. Had ik niet verwacht.
Ik was van het weekend bij een icentre en daar viel me ook op dat het clickwheel opmerkelijk slecht reageerde. Ik heb zelf een iPod nano en wilde vanwege de beperkte opslagruimte een classic kopen. Op de nano heb ik dit probleem niet en op mijn vroeger iPod (4gen) had ik hier ook geen last van.
Is dit probleem bij alle iPod classics of lag het aan het demo model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

Zojuist mijn ipod classic binnengekregen vanuit het icentre.
Mocht 2 weken wachten op mijn eerste apple product, maar hij is er.

Het eerste wat direct opviel was toch wel de lag in het clickwheel!
Verder is het ding nu aan het syncen, maar wilde laten weten dat het niet aan het demo model lag.
Heb er hier ook last van.

edit:
Iemand misschien nog een tip wat betreft hoesjes of sleeves?
In het begin probeer ik nieuw spul altijd een beetje netjes te houden :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 293046 op 24-11-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:14:
Ik gebruik mijn Classic tegenwoordig eigenlijk alleen maar in zijn Apple Universal Dock om muziek via de line out en de versterker af te spelen. Werkt heel goed, ware het niet dat het schermpje van de iPod niet goed leesbaar is vanaf mijn zitpositie. Dus is het zoeken van liedjes mbv de remote heel erg tricky.
Echter toen de iPod Hi-Fi werd geintroduceerd in 2006 was het mogelijk om bepaalde settings speciaal voor het dock te hebben. Deze Speaker settings gingen over backlight, cover art display en een soort equalizer. Zie de FAQ: http://support.apple.com/kb/HT1640#faq7
Ik vermoed echter dat deze settings verwijderd zijn bij nieuwere firmwares, omdat ik ze niet kan vinden.

Iemand ideeen hoe ik de cover art en de backlight aan kan laten gedurende het afspelen van muziek terwijl hij gedockt is?
Nog iemand ideeën?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat de hardeschijf van de ipod classic 160gb zo overduidelijk hoorbaar is?
Ik heb een geregelde "ptsjieeeew" uit het apparaat, soms ook hoorbaar via de headphones.
klinkt een beetje hetzelfde als een externe hardeschijf die je te weinig voeding geeft, als je het mij vraagt.

Ding is net nieuw en heeft misschien een uurtje aangestaan tot nu toe. volle accu en nog nooit gevallen.
Hoort dit of is er iets defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 17:41
Dat heb ik ook wel ja. Plus af en toe geklik. Plus (uiteraard) ook een traag werkend clickwheel (al zat iPod's gehad dus gewenning is het niet), plus trage coverflow (dat vind ik wel logisch voor een HD-based device).

Maar vind de clickwheel van m'n laatste Nano ook stukken minder fijn dan de modellen die ik ervoor had. Zal dus eerder een chronisch probleem zijn. Weet niet of het is gekomen sinds ze van leverancier zijn gewisseld.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 26-11-2010 16:56 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, naja "goed" om te horen. Was al bang dat mijn eerste apple product direct een defecte zou zijn.
Het clickwheel, een paar posts hierboven verkondigde ik ook nog dat er lag in zat maar, of ik ben er al aan gewend geraakt of het heeft er nooit echt ingezeten.
Zal misschien nog even duren voor ik er echt een mening over kan geven. Echt hinderlijk vind ik het niet, maar ik heb dan ook niks om mee te vergelijken.
Een stuk fijner dan mijn cowon i7 dat sowieso!

Cover flow is inderdaad wel wat traagjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag een ipod Classic gekocht bij de Saturn voor 175,- koopje lijkt mij. :D ook voor 45,- zo'n Dexim docking station gekocht om hem op mijn home audio aan te sluiten

voornamelijk voor gebruik in de auto, kga em via een ipod interface aansluiten op de radio... nu maar eens beginnen met rippen... denk dat ik al mijn cd's ga omzetten in 320kbps mp3... kheb nogal een high-end versterker dus slechte kwaliteit mp3 gaat dan opvallen. Of zou 320 wat overdreven zijn? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2010 19:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Chaoss schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:19:
Vandaag een ipod Classic gekocht bij de Saturn voor 175,- koopje lijkt mij. :D ook voor 45,- zo'n Dexim docking station gekocht om hem op mijn home audio aan te sluiten

voornamelijk voor gebruik in de auto, kga em via een ipod interface aansluiten op de radio... nu maar eens beginnen met rippen... denk dat ik al mijn cd's ga omzetten in 320kbps mp3... kheb nogal een high-end versterker dus slechte kwaliteit mp3 gaat dan opvallen. Of zou 320 wat overdreven zijn? :P
Was dit een aanbieding? Bij welk filiaal of is dit bij alle filialen?
de 160gb versie neem ik aan?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

yes 160GB

idd een aanbieding tm vandaag... geen idee voor welke filialen kheb em in Groningen gekocht..

normale prijs was 205,- maar er ging voor elke 100 die je aanschaft bij de Saturn 15,- af, dus op die ipod was het 30,- korting. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 28-11-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Aah k thnx voor de info

Deze week ipod mania bij de mediamarkt kwam net op de reclame, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

http://www.mediamarkt.nl/...odmania_nov/ipodmania.pdf

30euro voordeel op de ipod classic.
Ben benieuwd voor welke prijs deze bij de mediamarkt ligt (219 of 229 --- 189 of 199 wordt het dan)

edit:

http://www.mediamarkt.nl/...55107.html?display=online
215euro, maar of ze hier het ''voordeel'' al hebben doorgevoerd weet ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door shameblaster op 28-11-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

185,- staat er nu :) das iig wel goedkoop. de standaard prijs bij de saturn was 205,-

bevalt verder goed, dat draaiwiel is ff wennen 1 map/regel/album verder is alstig je scrolt vaak te ver. Itunes is na wat gewenning ook wel mee te werken :P

[ Voor 49% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Deze week een nieuwe Classic gekocht en erg tevreden mee :)
Het clickwheel werkt beter dan verwacht. Af en toe is er inderdaad vertraging door de harde schijf, maar dit is niet storend.

Ik heb alleen het volgende probleem ondervonden: als ik de iPod aansluit op mijn computer om te synchroniseren loopt hij af en toe vast. Ik moet hem dan resetten door de menu + center knop ingedrukt te houden. Daarna doet hij het weer en synchroniseert hij perfect.
Het probleem deed zich vaak voor in het begin toen ik nog een universal dock gebruikte. Toen ik deze niet meer gebruikte deed het probleem zich niet langer voor tot vandaag (1x).
Ik gebruik een Macbook van bijna 2 jaar oud, voorzien van Snow Leopard en alle laatste updates. iTunes heb ik opnieuw geinstalleerd en ik heb een nieuwe library aangemaakt. Verder heb ik de iPod 2x gerestored en blijkbaar heeft dat ook niet geholpen. Ook op google kon ik niks nuttigs vinden.

Mijn vraag is: is mijn iPod nu al stuk? Buiten dit kleine(?) probleem werkt mijn iPod namelijk perfect, maar ik neem aan dat dit niet normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
MyNameIs schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:07:
Deze week een nieuwe Classic gekocht en erg tevreden mee :)
Het clickwheel werkt beter dan verwacht. Af en toe is er inderdaad vertraging door de harde schijf, maar dit is niet storend.

Ik heb alleen het volgende probleem ondervonden: als ik de iPod aansluit op mijn computer om te synchroniseren loopt hij af en toe vast. Ik moet hem dan resetten door de menu + center knop ingedrukt te houden. Daarna doet hij het weer en synchroniseert hij perfect.
Het probleem deed zich vaak voor in het begin toen ik nog een universal dock gebruikte. Toen ik deze niet meer gebruikte deed het probleem zich niet langer voor tot vandaag (1x).
Ik gebruik een Macbook van bijna 2 jaar oud, voorzien van Snow Leopard en alle laatste updates. iTunes heb ik opnieuw geinstalleerd en ik heb een nieuwe library aangemaakt. Verder heb ik de iPod 2x gerestored en blijkbaar heeft dat ook niet geholpen. Ook op google kon ik niks nuttigs vinden.

Mijn vraag is: is mijn iPod nu al stuk? Buiten dit kleine(?) probleem werkt mijn iPod namelijk perfect, maar ik neem aan dat dit niet normaal is?
Iemand? Ik heb het probleem namelijk nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kzou eens bellen met de helpdesk.

ik sync met een windows vista pc, kan me geen vastlopers herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand waarom er nergens een ipod classic meer te krijgen is ?
Ik ben al een paar weken op zoek, maar vang overal bot.
Bij bijv. iCentre staan ze al 3 weken in bestelling, het personeel heeft geen idee wanneer ze weer krijgen geleverd. Ze weten ook niet waarom Apple niet levert.

Op de Apple website staat dat ze leverbaar zijn, maar het schijnt dat ze toch niet worden afgezonden. Daarom bestel ik 'm daar niet. Ben je mooi je geld al kwijt, en kan je gaan zitten wachten tot het meneer Apple behaagt er eentje af te sturen !
Er zijn ook websites van webshops waar ze de ipod classic van de website hebben gehaald. Voorbeeld: Dixons, BCC.

Is de ipod classic uitgefaseerd, of komt er een nieuw model uit ?

Ik zou er erg graag en op redelijk korte termijn, eentje wil aanschaffen.
Online bestellen durf ik nu dus niet, want zoals eerder gezegd, je geld wordt meteen afgeschreven en je moet dan maar afwachten wanneer je krijgt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Xander1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:40:
Ik zou er erg graag en op redelijk korte termijn, eentje wil aanschaffen.
Online bestellen durf ik nu dus niet, want zoals eerder gezegd, je geld wordt meteen afgeschreven en je moet dan maar afwachten wanneer je krijgt geleverd.
Heb je al gebeld met Apple?

Of wellicht is een tweedehands via marktplaats ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
[...]

Op de Apple website staat dat ze leverbaar zijn, maar het schijnt dat ze toch niet worden afgezonden. Daarom bestel ik 'm daar niet. Ben je mooi je geld al kwijt, en kan je gaan zitten wachten tot het meneer Apple behaagt er eentje af te sturen !
Was mij ook al opgevallen dat de iPod classic bijzonder slecht leverbaar is. Had hem bij Wehkamp in bestelling staan. De levertijd was volgens hen een week, maar na drie week toch maar gecancelled. :|

De Apple website heeft hem inderdaad nog wel voorradig en ik kan bevestigen dat ze wel degelijk leveren. Die van mij in het weekend besteld en gisteren binnen gekregen. Ook kun je bij de Apple website met een creditcard betalen. Deze wordt volgens de website pas afgeschreven als ze de iPod daadwerkelijk versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21
AppleRumour over de toekomst van de iPod Classic.

Misschien komt er dus een model met een nieuwe hardeschijf en misschien ook niet. Het is dus iig niet zo dat de iPod Classic er uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52

FreakNL

Well do ya punk?

..
Weet niet waar je woont, maar ik heb vanmiddag semi impulsief de iPod Classic gekocht bij Correct in Rotterdam, en daar leken ze er nog genoeg op voorraad te hebben..En ze zijn redelijk scherp met de prijs, 229,-

Ik wilde er al langer één, maar had de aankoop telkens uitgesteld. Ook nog lang getwijfeld tussen de Classic en de Touch. Totdat ik vanmorgen vond dat het er maar eens van moest komen. Meteen ook de YDS-12 meegenomen om de iPod direct aan te sluiten op mijn Yamaha versterker.

Na een middagje prutsen ben ik helemaal blij. De iPod zal ik veel in de trein gebruiken, en daar heb ik hem dus ook specifiek voor gekocht. Maar de YDS-12 is ook een fijn apparaat, en een echte toevoeging op mijn media inrichting thuis.

OSD op je TV, trackname in het led display van de versterker en volledig te bedienen met mijn Logitech Harmony. Denk dat mijn CD speler nu niet vaak meer aan zal staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379471

In de beginpost wordt er wel enkel gesproken over de nieuwste generatie, maar ik ga er van uit dat de oudere modellen ook nog wel in dit topic mogen? Ik zit zelf met een oldtimer; de iPod classic met 32Gb geheugen,denk dat ie al ongeveer een 7 jaar oud is. Muziek afspelen gat nog perfect, alleen doet hij soms zat gek bij het opstarten en blijft ie een tijdje happeren (soms tot 10 lang niet reageren): Je hoort dan duidelijk geluid vglm een HDD die hard draait. Nog iemand dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
eens leegmaken en alles er terug opzetten kan dit verhelpen! (bij mij toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379471

diamondback schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:10:
eens leegmaken en alles er terug opzetten kan dit verhelpen! (bij mij toch)
Bedankt voor het antwoord, ik zal het proberen zodra ik terug thuis ben van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik heb er ook een gekocht met de huidige iPod mania, ben er heel blij mee! Werkt goed en snel, ondanks dat er een harde schijf in zit in plaats van flashgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:54
Mijn Ipod laad niet meer op, is het mogelijk om hier een nieuwe batterij in te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:17
geldermalsen schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:00:
Mijn Ipod laad niet meer op, is het mogelijk om hier een nieuwe batterij in te plaatsen?
Er zijn diverse bedrijven die ipods kunnen repareren, bijv. deze. Kijk even of jouw model er tussenstaat en wat de mogelijkheden zijn voor jouw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Ik had ook problemen met de batterij maar na vervanging door een reparateur weer helemaal OK, 35 euro en ik kan er weer een hele tijd mee afspelen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.