Oke bedanktsmeerbartje schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:31:
[...]
Je moet je gewoon aanleren dat je elk nieuw album dat je in iTunes pleurt voorziet van goede tags en een album cover... dan komt alles goed! Uitzetten doe ik nooit, maar het kan door de play-knop ingedrukt te houden voor een paar seconden.
Weet iemand of er al geruchten zijn richting een nieuw model ipod classic? (met 250/320gb hopelijk!)
Want ik wil graag een classic gaan kopen maar als er binnenkort vermoedelijk een nieuwe versie aan zit te komen dan wacht ik liever even uiteraard.
Want ik wil graag een classic gaan kopen maar als er binnenkort vermoedelijk een nieuwe versie aan zit te komen dan wacht ik liever even uiteraard.
Tja, wij kunnen ook alleen maar de geruchten volgen: http://buyersguide.macrumors.com/#iPod_classicElayZ schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:44:
Weet iemand of er al geruchten zijn richting een nieuw model ipod classic? (met 250/320gb hopelijk!)
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Idem. Maar volgens bovenstaande site kunnen we maar beter even wachten denk 'k.ElayZ schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:44:
Mijn oude Sony NW-A3000 begint nu toch echt wel de geest te geven met een batterijduur van maar een uur meer

Zoals je op die site kunt zien wordt de iPod altijd in september vernieuwd. Aangezien het dit jaar niet gebeurd is denk ik dat de Ipod Classic waarschijnlijk niet meer wordt geupdate, helaas.
Sinds een week in bezit van een Classic. Eerste iPod ever overigens. Mooi ding, veel GB's maar drie dingen die negatief opvallen;
- Traagheid clickwheel; De gevoeligheid van het clickwheel lijkt niet goed te zijn waardoor het navigeren door het menu soms wat onhandig is. Daardoor is het lastig om 'precies' te navigeren waardoor je af en toe een regel overslaat.
- Een tweede, veel vervelender, gevolg vd traagheid vh clickwheel is dat het haast onmogelijk is om door het alfabet te scrollen bij een lange lijst albums of artiesten. Ervaren meer gebruikers dit zo??
- Traagheid laden albumhoezen; Het duurt enkele seconden voordat de albumhoezen geladen worden. Had ik niet verwacht.
1. één woord: gewenning. als je er mee weg bent wil je niet anders
2. zelfde
3. heb zelf een 5G, en geen last van. geen idee hoe het komt
2. zelfde
3. heb zelf een 5G, en geen last van. geen idee hoe het komt
Ik was van het weekend bij een icentre en daar viel me ook op dat het clickwheel opmerkelijk slecht reageerde. Ik heb zelf een iPod nano en wilde vanwege de beperkte opslagruimte een classic kopen. Op de nano heb ik dit probleem niet en op mijn vroeger iPod (4gen) had ik hier ook geen last van.hendriku schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:40:
Sinds een week in bezit van een Classic. Eerste iPod ever overigens. Mooi ding, veel GB's maar drie dingen die negatief opvallen;
- Traagheid clickwheel; De gevoeligheid van het clickwheel lijkt niet goed te zijn waardoor het navigeren door het menu soms wat onhandig is. Daardoor is het lastig om 'precies' te navigeren waardoor je af en toe een regel overslaat.
- Een tweede, veel vervelender, gevolg vd traagheid vh clickwheel is dat het haast onmogelijk is om door het alfabet te scrollen bij een lange lijst albums of artiesten. Ervaren meer gebruikers dit zo??
- Traagheid laden albumhoezen; Het duurt enkele seconden voordat de albumhoezen geladen worden. Had ik niet verwacht.
Is dit probleem bij alle iPod classics of lag het aan het demo model?
Anoniem: 293046
Zojuist mijn ipod classic binnengekregen vanuit het icentre.
Mocht 2 weken wachten op mijn eerste apple product, maar hij is er.
Het eerste wat direct opviel was toch wel de lag in het clickwheel!
Verder is het ding nu aan het syncen, maar wilde laten weten dat het niet aan het demo model lag.
Heb er hier ook last van.
edit:
Iemand misschien nog een tip wat betreft hoesjes of sleeves?
In het begin probeer ik nieuw spul altijd een beetje netjes te houden
.
Mocht 2 weken wachten op mijn eerste apple product, maar hij is er.
Het eerste wat direct opviel was toch wel de lag in het clickwheel!
Verder is het ding nu aan het syncen, maar wilde laten weten dat het niet aan het demo model lag.
Heb er hier ook last van.
edit:
Iemand misschien nog een tip wat betreft hoesjes of sleeves?
In het begin probeer ik nieuw spul altijd een beetje netjes te houden
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 293046 op 24-11-2010 17:33 ]
Nog iemand ideeën?!Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:14:
Ik gebruik mijn Classic tegenwoordig eigenlijk alleen maar in zijn Apple Universal Dock om muziek via de line out en de versterker af te spelen. Werkt heel goed, ware het niet dat het schermpje van de iPod niet goed leesbaar is vanaf mijn zitpositie. Dus is het zoeken van liedjes mbv de remote heel erg tricky.
Echter toen de iPod Hi-Fi werd geintroduceerd in 2006 was het mogelijk om bepaalde settings speciaal voor het dock te hebben. Deze Speaker settings gingen over backlight, cover art display en een soort equalizer. Zie de FAQ: http://support.apple.com/kb/HT1640#faq7
Ik vermoed echter dat deze settings verwijderd zijn bij nieuwere firmwares, omdat ik ze niet kan vinden.
Iemand ideeen hoe ik de cover art en de backlight aan kan laten gedurende het afspelen van muziek terwijl hij gedockt is?
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Klopt het dat de hardeschijf van de ipod classic 160gb zo overduidelijk hoorbaar is?
Ik heb een geregelde "ptsjieeeew" uit het apparaat, soms ook hoorbaar via de headphones.
klinkt een beetje hetzelfde als een externe hardeschijf die je te weinig voeding geeft, als je het mij vraagt.
Ding is net nieuw en heeft misschien een uurtje aangestaan tot nu toe. volle accu en nog nooit gevallen.
Hoort dit of is er iets defect?
Ik heb een geregelde "ptsjieeeew" uit het apparaat, soms ook hoorbaar via de headphones.
klinkt een beetje hetzelfde als een externe hardeschijf die je te weinig voeding geeft, als je het mij vraagt.
Ding is net nieuw en heeft misschien een uurtje aangestaan tot nu toe. volle accu en nog nooit gevallen.
Hoort dit of is er iets defect?
Dat heb ik ook wel ja. Plus af en toe geklik. Plus (uiteraard) ook een traag werkend clickwheel (al zat iPod's gehad dus gewenning is het niet), plus trage coverflow (dat vind ik wel logisch voor een HD-based device).
Maar vind de clickwheel van m'n laatste Nano ook stukken minder fijn dan de modellen die ik ervoor had. Zal dus eerder een chronisch probleem zijn. Weet niet of het is gekomen sinds ze van leverancier zijn gewisseld.
Maar vind de clickwheel van m'n laatste Nano ook stukken minder fijn dan de modellen die ik ervoor had. Zal dus eerder een chronisch probleem zijn. Weet niet of het is gekomen sinds ze van leverancier zijn gewisseld.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 26-11-2010 16:56 ]
Nickname does not reflect reality
Oke, naja "goed" om te horen. Was al bang dat mijn eerste apple product direct een defecte zou zijn.
Het clickwheel, een paar posts hierboven verkondigde ik ook nog dat er lag in zat maar, of ik ben er al aan gewend geraakt of het heeft er nooit echt ingezeten.
Zal misschien nog even duren voor ik er echt een mening over kan geven. Echt hinderlijk vind ik het niet, maar ik heb dan ook niks om mee te vergelijken.
Een stuk fijner dan mijn cowon i7 dat sowieso!
Cover flow is inderdaad wel wat traagjes!
Het clickwheel, een paar posts hierboven verkondigde ik ook nog dat er lag in zat maar, of ik ben er al aan gewend geraakt of het heeft er nooit echt ingezeten.
Zal misschien nog even duren voor ik er echt een mening over kan geven. Echt hinderlijk vind ik het niet, maar ik heb dan ook niks om mee te vergelijken.
Een stuk fijner dan mijn cowon i7 dat sowieso!
Cover flow is inderdaad wel wat traagjes!
Vandaag een ipod Classic gekocht bij de Saturn voor 175,- koopje lijkt mij.
ook voor 45,- zo'n Dexim docking station gekocht om hem op mijn home audio aan te sluiten
voornamelijk voor gebruik in de auto, kga em via een ipod interface aansluiten op de radio... nu maar eens beginnen met rippen... denk dat ik al mijn cd's ga omzetten in 320kbps mp3... kheb nogal een high-end versterker dus slechte kwaliteit mp3 gaat dan opvallen. Of zou 320 wat overdreven zijn?
voornamelijk voor gebruik in de auto, kga em via een ipod interface aansluiten op de radio... nu maar eens beginnen met rippen... denk dat ik al mijn cd's ga omzetten in 320kbps mp3... kheb nogal een high-end versterker dus slechte kwaliteit mp3 gaat dan opvallen. Of zou 320 wat overdreven zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2010 19:26 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Was dit een aanbieding? Bij welk filiaal of is dit bij alle filialen?Chaoss schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:19:
Vandaag een ipod Classic gekocht bij de Saturn voor 175,- koopje lijkt mij.ook voor 45,- zo'n Dexim docking station gekocht om hem op mijn home audio aan te sluiten
de 160gb versie neem ik aan?
Cons:::BB4E
yes 160GB
idd een aanbieding tm vandaag... geen idee voor welke filialen kheb em in Groningen gekocht..
normale prijs was 205,- maar er ging voor elke 100 die je aanschaft bij de Saturn 15,- af, dus op die ipod was het 30,- korting.
idd een aanbieding tm vandaag... geen idee voor welke filialen kheb em in Groningen gekocht..
normale prijs was 205,- maar er ging voor elke 100 die je aanschaft bij de Saturn 15,- af, dus op die ipod was het 30,- korting.
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 28-11-2010 16:38 ]
Aah k thnx voor de info
Deze week ipod mania bij de mediamarkt kwam net op de reclame, ben benieuwd
Deze week ipod mania bij de mediamarkt kwam net op de reclame, ben benieuwd
http://www.mediamarkt.nl/...odmania_nov/ipodmania.pdf
30euro voordeel op de ipod classic.
Ben benieuwd voor welke prijs deze bij de mediamarkt ligt (219 of 229 --- 189 of 199 wordt het dan)
edit:
http://www.mediamarkt.nl/...55107.html?display=online
215euro, maar of ze hier het ''voordeel'' al hebben doorgevoerd weet ik niet.
30euro voordeel op de ipod classic.
Ben benieuwd voor welke prijs deze bij de mediamarkt ligt (219 of 229 --- 189 of 199 wordt het dan)
edit:
http://www.mediamarkt.nl/...55107.html?display=online
215euro, maar of ze hier het ''voordeel'' al hebben doorgevoerd weet ik niet.
[ Voor 32% gewijzigd door shameblaster op 28-11-2010 19:23 ]
185,- staat er nu
das iig wel goedkoop. de standaard prijs bij de saturn was 205,-
bevalt verder goed, dat draaiwiel is ff wennen 1 map/regel/album verder is alstig je scrolt vaak te ver. Itunes is na wat gewenning ook wel mee te werken
bevalt verder goed, dat draaiwiel is ff wennen 1 map/regel/album verder is alstig je scrolt vaak te ver. Itunes is na wat gewenning ook wel mee te werken
[ Voor 49% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2010 13:22 ]
Deze week een nieuwe Classic gekocht en erg tevreden mee 
Het clickwheel werkt beter dan verwacht. Af en toe is er inderdaad vertraging door de harde schijf, maar dit is niet storend.
Ik heb alleen het volgende probleem ondervonden: als ik de iPod aansluit op mijn computer om te synchroniseren loopt hij af en toe vast. Ik moet hem dan resetten door de menu + center knop ingedrukt te houden. Daarna doet hij het weer en synchroniseert hij perfect.
Het probleem deed zich vaak voor in het begin toen ik nog een universal dock gebruikte. Toen ik deze niet meer gebruikte deed het probleem zich niet langer voor tot vandaag (1x).
Ik gebruik een Macbook van bijna 2 jaar oud, voorzien van Snow Leopard en alle laatste updates. iTunes heb ik opnieuw geinstalleerd en ik heb een nieuwe library aangemaakt. Verder heb ik de iPod 2x gerestored en blijkbaar heeft dat ook niet geholpen. Ook op google kon ik niks nuttigs vinden.
Mijn vraag is: is mijn iPod nu al stuk? Buiten dit kleine(?) probleem werkt mijn iPod namelijk perfect, maar ik neem aan dat dit niet normaal is?
Het clickwheel werkt beter dan verwacht. Af en toe is er inderdaad vertraging door de harde schijf, maar dit is niet storend.
Ik heb alleen het volgende probleem ondervonden: als ik de iPod aansluit op mijn computer om te synchroniseren loopt hij af en toe vast. Ik moet hem dan resetten door de menu + center knop ingedrukt te houden. Daarna doet hij het weer en synchroniseert hij perfect.
Het probleem deed zich vaak voor in het begin toen ik nog een universal dock gebruikte. Toen ik deze niet meer gebruikte deed het probleem zich niet langer voor tot vandaag (1x).
Ik gebruik een Macbook van bijna 2 jaar oud, voorzien van Snow Leopard en alle laatste updates. iTunes heb ik opnieuw geinstalleerd en ik heb een nieuwe library aangemaakt. Verder heb ik de iPod 2x gerestored en blijkbaar heeft dat ook niet geholpen. Ook op google kon ik niks nuttigs vinden.
Mijn vraag is: is mijn iPod nu al stuk? Buiten dit kleine(?) probleem werkt mijn iPod namelijk perfect, maar ik neem aan dat dit niet normaal is?
Iemand? Ik heb het probleem namelijk nog steeds...MyNameIs schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:07:
Deze week een nieuwe Classic gekocht en erg tevreden mee
kzou eens bellen met de helpdesk.
ik sync met een windows vista pc, kan me geen vastlopers herinneren
ik sync met een windows vista pc, kan me geen vastlopers herinneren
Weet iemand waarom er nergens een ipod classic meer te krijgen is ?
Ik ben al een paar weken op zoek, maar vang overal bot.
Bij bijv. iCentre staan ze al 3 weken in bestelling, het personeel heeft geen idee wanneer ze weer krijgen geleverd. Ze weten ook niet waarom Apple niet levert.
Op de Apple website staat dat ze leverbaar zijn, maar het schijnt dat ze toch niet worden afgezonden. Daarom bestel ik 'm daar niet. Ben je mooi je geld al kwijt, en kan je gaan zitten wachten tot het meneer Apple behaagt er eentje af te sturen !
Er zijn ook websites van webshops waar ze de ipod classic van de website hebben gehaald. Voorbeeld: Dixons, BCC.
Is de ipod classic uitgefaseerd, of komt er een nieuw model uit ?
Ik zou er erg graag en op redelijk korte termijn, eentje wil aanschaffen.
Online bestellen durf ik nu dus niet, want zoals eerder gezegd, je geld wordt meteen afgeschreven en je moet dan maar afwachten wanneer je krijgt geleverd.
Bij bijv. iCentre staan ze al 3 weken in bestelling, het personeel heeft geen idee wanneer ze weer krijgen geleverd. Ze weten ook niet waarom Apple niet levert.
Op de Apple website staat dat ze leverbaar zijn, maar het schijnt dat ze toch niet worden afgezonden. Daarom bestel ik 'm daar niet. Ben je mooi je geld al kwijt, en kan je gaan zitten wachten tot het meneer Apple behaagt er eentje af te sturen !
Er zijn ook websites van webshops waar ze de ipod classic van de website hebben gehaald. Voorbeeld: Dixons, BCC.
Is de ipod classic uitgefaseerd, of komt er een nieuw model uit ?
Online bestellen durf ik nu dus niet, want zoals eerder gezegd, je geld wordt meteen afgeschreven en je moet dan maar afwachten wanneer je krijgt geleverd.
Heb je al gebeld met Apple?Xander1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:40:
Of wellicht is een tweedehands via marktplaats ook een optie.
Was mij ook al opgevallen dat de iPod classic bijzonder slecht leverbaar is. Had hem bij Wehkamp in bestelling staan. De levertijd was volgens hen een week, maar na drie week toch maar gecancelled.Xander1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:40:
[...]
De Apple website heeft hem inderdaad nog wel voorradig en ik kan bevestigen dat ze wel degelijk leveren. Die van mij in het weekend besteld en gisteren binnen gekregen. Ook kun je bij de Apple website met een creditcard betalen. Deze wordt volgens de website pas afgeschreven als ze de iPod daadwerkelijk versturen.
AppleRumour over de toekomst van de iPod Classic.
Misschien komt er dus een model met een nieuwe hardeschijf en misschien ook niet. Het is dus iig niet zo dat de iPod Classic er uit gaat.
Misschien komt er dus een model met een nieuwe hardeschijf en misschien ook niet. Het is dus iig niet zo dat de iPod Classic er uit gaat.
Weet niet waar je woont, maar ik heb vanmiddag semi impulsief de iPod Classic gekocht bij Correct in Rotterdam, en daar leken ze er nog genoeg op voorraad te hebben..En ze zijn redelijk scherp met de prijs, 229,-Xander1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:40:
..
Ik wilde er al langer één, maar had de aankoop telkens uitgesteld. Ook nog lang getwijfeld tussen de Classic en de Touch. Totdat ik vanmorgen vond dat het er maar eens van moest komen. Meteen ook de YDS-12 meegenomen om de iPod direct aan te sluiten op mijn Yamaha versterker.
Na een middagje prutsen ben ik helemaal blij. De iPod zal ik veel in de trein gebruiken, en daar heb ik hem dus ook specifiek voor gekocht. Maar de YDS-12 is ook een fijn apparaat, en een echte toevoeging op mijn media inrichting thuis.
OSD op je TV, trackname in het led display van de versterker en volledig te bedienen met mijn Logitech Harmony. Denk dat mijn CD speler nu niet vaak meer aan zal staan...
Anoniem: 379471
In de beginpost wordt er wel enkel gesproken over de nieuwste generatie, maar ik ga er van uit dat de oudere modellen ook nog wel in dit topic mogen? Ik zit zelf met een oldtimer; de iPod classic met 32Gb geheugen,denk dat ie al ongeveer een 7 jaar oud is. Muziek afspelen gat nog perfect, alleen doet hij soms zat gek bij het opstarten en blijft ie een tijdje happeren (soms tot 10 lang niet reageren): Je hoort dan duidelijk geluid vglm een HDD die hard draait. Nog iemand dat probleem?
eens leegmaken en alles er terug opzetten kan dit verhelpen! (bij mij toch)
Anoniem: 379471
Bedankt voor het antwoord, ik zal het proberen zodra ik terug thuis ben van vakantie.diamondback schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:10:
eens leegmaken en alles er terug opzetten kan dit verhelpen! (bij mij toch)
Ik heb er ook een gekocht met de huidige iPod mania, ben er heel blij mee! Werkt goed en snel, ondanks dat er een harde schijf in zit in plaats van flashgeheugen.
Mijn Ipod laad niet meer op, is het mogelijk om hier een nieuwe batterij in te plaatsen?
Er zijn diverse bedrijven die ipods kunnen repareren, bijv. deze. Kijk even of jouw model er tussenstaat en wat de mogelijkheden zijn voor jouw model.geldermalsen schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:00:
Mijn Ipod laad niet meer op, is het mogelijk om hier een nieuwe batterij in te plaatsen?
Anoniem: 176172
Ik had ook problemen met de batterij maar na vervanging door een reparateur weer helemaal OK, 35 euro en ik kan er weer een hele tijd mee afspelen
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.