Volgens mij wel. Ik kan me herinneren dat ik andere vragen kreeg toen ik artiesten toevoegde met meer info zoals albumnamen en jaartallen. Of het 100% zo is weet ik niet, dat kun je volgens mij makkelijk uitvinden door het te proberen.
Leuk en aardig maar even kort samengevat komt het erop neer dat ze gewoon gevoellig zijn voor alles.wielhelm schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:13:
Het continu opladen van litium ion is juist niet verstandig. het capaciteits verlies is vele malen hoger bij een volledig geladen accu.
Wikipedia: Lithium-ion-accu
Je mag ze niet constant volgeladen hebben, je mag ze niet helemaal leeg spelen en ook niet in warme gebieden gebruiken als hij vol is want dan verliest hij kracht..
Kort samengevat, lithium-ion verliest altijd kracht, hoe dan ook.
Ik heb sinds kort ook een Ipod Classic. Nu heb ik al een paar podcasts (zoals LOST en Jiskefet) gedownload via Itunes en afgespeeld op mijn Ipod, dit gaat allemaal prima. Alleen zijn er een paar podcasts, zoals die van Nova en Eenvandaag die ik wel naar mijn Itunes kan downloaden maar die niet op mijn Ipod komen te staan als ik mijn Ipod synchroniseer.
Meer mensen die hier last van hebben of doe ik iets verkeerd?
Meer mensen die hier last van hebben of doe ik iets verkeerd?
Anoniem: 123662
Major vraag: Hoe lossen jullie het op om losse tracks te organiseren in de ipod? In MediaMonkey kan ik hier nog wel regels voor verzinnen maar zodra ik Sync met de pod, dan gooit ie het gewoon over en heb ik dus een hoop artists in de lijst.
Allereerst instellen dat je iPod niet meteen automatisch je muziek library overgooit. Stel hem op handmatig in.Anoniem: 123662 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:15:
Major vraag: Hoe lossen jullie het op om losse tracks te organiseren in de ipod? In MediaMonkey kan ik hier nog wel regels voor verzinnen maar zodra ik Sync met de pod, dan gooit ie het gewoon over en heb ik dus een hoop artists in de lijst.
Daarnaast, kan je ze toch ook bewerken? Zodat dezelfde artiesten ook dezelfde naam hebben.
En als je echt te veel artiesten hebt met maar 1 nummer dan zou ik er een compilatie van maken. Selecteer alle nummers en geef ze een albumnaam als 'Losse nummers' (hoeft niet per se dacht ik). Dan rechterklik op allemaal en kiezen dat dit een compilatie is, dan wordt ze bij elkaar gezet d8 ik op je iPod.
Hmm, die laatste gaat denk ik wel werken ja. Die eerste tip lijkt namelijk op iTunes en dat gebruik ik niet. Ik zal vandeweek eens gaan prutsen met mijn losse trackjes.FerdiV schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:47:
[...]
Allereerst instellen dat je iPod niet meteen automatisch je muziek library overgooit. Stel hem op handmatig in.
Daarnaast, kan je ze toch ook bewerken? Zodat dezelfde artiesten ook dezelfde naam hebben.
En als je echt te veel artiesten hebt met maar 1 nummer dan zou ik er een compilatie van maken. Selecteer alle nummers en geef ze een albumnaam als 'Losse nummers' (hoeft niet per se dacht ik). Dan rechterklik op allemaal en kiezen dat dit een compilatie is, dan wordt ze bij elkaar gezet d8 ik op je iPod.
Anoniem: 250660
Albumtitel is niet nodig, als je compilatie aanvinkt, dan verschijnt het bij Onbekende AlbumsAnoniem: 123662 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:29:
[...]
Hmm, die laatste gaat denk ik wel werken ja. Die eerste tip lijkt namelijk op iTunes en dat gebruik ik niet. Ik zal vandeweek eens gaan prutsen met mijn losse trackjes.
Omdat ik itunes niet gebruik, heb ik niet zoiets als een compilatievinkje. Maar ik ga met albumtitels werken. Dit werkt zo ie zo overzichtelijker. Nu hopen dat daardoor de artist view ook opgeruimd raakt.Anoniem: 250660 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:22:
[...]
Albumtitel is niet nodig, als je compilatie aanvinkt, dan verschijnt het bij Onbekende Albums
Even terugrapporteren, dat het als een trein werkt. Mijn iPod Artist lijst begint eindelijk een beetje overzichtelijk te worden
.
Anoniem: 249091
Probleem: Je kent het wel, wanneer je op je iPod in een lijst snel aan het scrollen bent, geeft hij de beginletter om aan te geven waar je je in de lijst bevind. Hij hoort dus, bijvoorbeeld, een 'P' aan te geven wanneer je bij de albums bent die beginnen met een P.
Nou weet ik niet of ik de enige ben, als ik een album (of artiest etc...) zoek d.m.v. snel scrollen, en ik wil iets met de P zoeken, dan scroll ik tot de letter P, maar wanneer ik het Clickwheel los laat, staat mij bij albums met de M!
En dit doet hij dus bij elke lijst: artiesten/albums etc. Nooit klopt de letter in het grijze vakje wanneer je snel scrolt met de daadwerkelijke plaats in de lijst als je het Clickwheel loslaat!
Was dit een beetje te begrijpen?
Softwareprobleem, of terugsturen...
Nou weet ik niet of ik de enige ben, als ik een album (of artiest etc...) zoek d.m.v. snel scrollen, en ik wil iets met de P zoeken, dan scroll ik tot de letter P, maar wanneer ik het Clickwheel los laat, staat mij bij albums met de M!
En dit doet hij dus bij elke lijst: artiesten/albums etc. Nooit klopt de letter in het grijze vakje wanneer je snel scrolt met de daadwerkelijke plaats in de lijst als je het Clickwheel loslaat!
Was dit een beetje te begrijpen?
Ik had hetzelfde probleem, dan wel met een apple 5.5G, maar ik denk dat het op dezefde manier is op te lossen: Gewoon je ipod herstellen en alles werkt weer prima.Anoniem: 249091 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:40:
Probleem: Je kent het wel, wanneer je op je iPod in een lijst snel aan het scrollen bent, geeft hij de beginletter om aan te geven waar je je in de lijst bevind. Hij hoort dus, bijvoorbeeld, een 'P' aan te geven wanneer je bij de albums bent die beginnen met een P.
Was dit een beetje te begrijpen?Softwareprobleem, of terugsturen...
De oorzaak bij mij was waarschijnlijk dat ik alle muziek handmatig van mijn ipod heb gehaald (door de map met muziek in mijn ipod te kopieren, je krijgt dan allemaal leuke namen zoal: KLDN etc, en deze map heb ik later weer terug gezet. Na het terugzetten had ik hetzelfde probleem. Een andere oorzaak kon zijn, het gebruik van Floola.
Hopelijk kun je het probleem oplossen met een herstel van je ipod (firmware) en ik ben benieuwd of je kan vinden wat bij jou de oorzaak was
Anoniem: 249091
Zojuist mijn iPod reset, en alles functioneerde weer naar behorenMartensupport schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:10:
[...]
Hopelijk kun je het probleem oplossen met een herstel van je ipod (firmware) en ik ben benieuwd of je kan vinden wat bij jou de oorzaak was

Edit: bericht waar ik op reageerde is kennelijk gedelete of verplaatst.
[ Voor 86% gewijzigd door xahmol op 24-06-2008 13:53 ]
I stand corrected
Zelfs dankbaar voor de afsplitsing
Zelfs dankbaar voor de afsplitsing
[ Voor 207% gewijzigd door LessRam op 24-06-2008 15:19 ]
Don't rely on their truth alone
LessRam, kijk een in de topiclisting van Apple Talk: \[iGain/MP3 gain] Ervaringen met volume aanpassen?. Alsjeblieft 
MyReact is handig om bij te houden waar je hebt gereageerd
MyReact is handig om bij te houden waar je hebt gereageerd
[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 24-06-2008 15:14 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb nu een lastig probleempje.
Alle muziek die ik beluister, beluister ik op volume van ongeveer 80%. Maar sommige liedjes of soms zelfs hele albums zijn véél luider, waardoor ik het op 30% moet zetten om hetzelfde geluidsniveau te bereiken.
Als ik bij Instellingen Geluidsniveau controleren aanvink, gebeurt er niets, de niveau's blijven enorm verschillen.
Dit doet vaak pijn aan mijn oren kan je wel verstaan als er opeens een nieuw liedje begint dat super luid staat dan het voorgaande....
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ook draai ik soms aan het volume, maar verlaagt het volume effectief pas na 30% of minder dus tussen de 30% - 80% van het balkje gebeurt er niets als je daartussen scrollt. Ook iemand een idee hoe dit komt?
Alle muziek die ik beluister, beluister ik op volume van ongeveer 80%. Maar sommige liedjes of soms zelfs hele albums zijn véél luider, waardoor ik het op 30% moet zetten om hetzelfde geluidsniveau te bereiken.
Als ik bij Instellingen Geluidsniveau controleren aanvink, gebeurt er niets, de niveau's blijven enorm verschillen.
Dit doet vaak pijn aan mijn oren kan je wel verstaan als er opeens een nieuw liedje begint dat super luid staat dan het voorgaande....
Ook draai ik soms aan het volume, maar verlaagt het volume effectief pas na 30% of minder dus tussen de 30% - 80% van het balkje gebeurt er niets als je daartussen scrollt. Ook iemand een idee hoe dit komt?
Tja, dit is dus exact waarom LessRam en ik MP3Gain overwegen, zie ook deze inmiddels afgesplitste thread: \[iGain/MP3 gain] Ervaringen met volume aanpassen?Anoniem: 250660 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:35:
Grappig dat je daar nu net nu mee komt. Toeval of geinspireerd?
nee echt toevalligxahmol schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:04:
[...]
Tja, dit is dus exact waarom LessRam en ik MP3Gain overwegen, zie ook deze inmiddels afgesplitste thread: \[iGain/MP3 gain] Ervaringen met volume aanpassen?
Grappig dat je daar nu net nu mee komt. Toeval of geinspireerd?
Anoniem: 202280
Volgens mij moet je dan in iTunes de luidheid van de nummers apart veranderen..Anoniem: 250660 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:35:
ja dat heb ik nu eens geprobeerd, straks iPod nog eens inpluggen en straks eens beluisteren dan.Anoniem: 202280 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:43:
[...]
Volgens mij moet je dan in iTunes de luidheid van de nummers apart veranderen..
Zijn er ook goede voicerecorders te krijgen voor deze iPod?
Ik kan niets moois vinden, of ik weet niet zeker of ze compatibel zijn met de classic.
Ik kan niets moois vinden, of ik weet niet zeker of ze compatibel zijn met de classic.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Argh, ik weet dat het ooit ergens gepost is ma ik weet niet meer waar..
Ik heb nu 20 afleveringen van Family guy op mijn ipod staan, maar deze staan bij films en niet bij TV series..
Hoe verander/voorkom ik dit?
Ik heb nu 20 afleveringen van Family guy op mijn ipod staan, maar deze staan bij films en niet bij TV series..
D
Door bij de info van je files TV Show te selecteren, en niet Movie of Music Video.Anoniem: 202280 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:17:
Argh, ik weet dat het ooit ergens gepost is ma ik weet niet meer waar..
De mediamarkt heeft nu ipodmania.
dat betekend 50 euro af bij aanschaf van een classic.
Heeft iemand enig idee hoeveel hij normaal kost bij de mediamarkt?
Aangezien er nergens prijzen te vinden zijn.
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
Ga maar uit van de standaard prijs want zo goedkoop is de Mediamarkt ook niet. Dus vanaf 229 en dan 50 euro er af.Mirwits schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:30:
De mediamarkt heeft nu ipodmania.
Ik neem aan dat de standaard prijs voor de 160 gig 329 is? Dan is hij namelijk 279 en net zo duur als in verschillende webshops. Of is hij ergens voor 229 te krijgen?Legoblokje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:48:
[...]
Ga maar uit van de standaard prijs want zo goedkoop is de Mediamarkt ook niet. Dus vanaf 229 en dan 50 euro er af.
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
Ik kan alleen kiezen uit genre en dergelijke, maar die optie kan ik toch echt niet vindenbaquelappe schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:11:
D
[...]
Door bij de info van je files TV Show te selecteren, en niet Movie of Music Video.
De prijzen van iPods liggen namelijk normaliter overal (vrijwel) gelijk. Een iPod classic kost normaliter evenveel bij de Dixons, de Mediamarkt of in de AppleStore. Nu geeft de Mediamarkt een korting waarmee ze dus daadwerkelijk goedkoper zijn dan de rest van de markt.Legoblokje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:48:
[...]
Ga maar uit van de standaard prijs want zo goedkoop is de Mediamarkt ook niet. Dus vanaf 229 en dan 50 euro er af.
Ben het wel met je eens dat de Mediamakrt over het algemeen helemaal niet zo goedkoop is, maar dat is nu in het geval van de iPods dus wel het geval.
[ Voor 5% gewijzigd door argro op 04-07-2008 12:23 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Andere winkels gaan gewoon mee hoor. BCC heeft zijn prijzen al aangepast. Vandaag een 80gb classic gekocht.
Nu alleen nog iets ter bescherming zoeken en een oplader, die werkt, maar niet voor 30 euro.
Niet zo'n rubberbuts geval. Ik vind hem best mooi, maar zo'n felgroen ding eromheen maakt hem niet beter. Zat te denken aan zo'n folie, maar wederom, niet voor 30 euro.
edit:
Is er in iTunes een mogelijkheid om een map in de gaten te houden voor updates? Ik heb mijn muziek namelijk in een map muziek staan en daarin onderverdeeld per album (en een map met losse mp3's). Kan hem natuurlijk steeds handmattig opnieuw toevoegen (neem aan dat aanpassingen die ik heb gedaan dan niet verloren zijn?). Of zit er een optie in iTunes (zoals ook in winamp) dat hij bijvoorbeeld bij startup check of er nieuwe bestanden zijn en deze toevoegt?
Nu alleen nog iets ter bescherming zoeken en een oplader, die werkt, maar niet voor 30 euro.
Niet zo'n rubberbuts geval. Ik vind hem best mooi, maar zo'n felgroen ding eromheen maakt hem niet beter. Zat te denken aan zo'n folie, maar wederom, niet voor 30 euro.
edit:
Is er in iTunes een mogelijkheid om een map in de gaten te houden voor updates? Ik heb mijn muziek namelijk in een map muziek staan en daarin onderverdeeld per album (en een map met losse mp3's). Kan hem natuurlijk steeds handmattig opnieuw toevoegen (neem aan dat aanpassingen die ik heb gedaan dan niet verloren zijn?). Of zit er een optie in iTunes (zoals ook in winamp) dat hij bijvoorbeeld bij startup check of er nieuwe bestanden zijn en deze toevoegt?
[ Voor 38% gewijzigd door Dreadramon op 05-07-2008 23:43 ]
Ja, het heet dan synchroniseren.
Je moet de liedjes dan wel aan de itunes bibliotheek toevoegen, dacht ik, voordat hij ze automatisch op de ipod zet.
Je moet de liedjes dan wel aan de itunes bibliotheek toevoegen, dacht ik, voordat hij ze automatisch op de ipod zet.
Ik bedoel eigenlijk dat de bibliotheek in iTunes automatisch 'synchroniseert' met de map waar ik al mijn muziek heb staan. (Dat is dus niet die aparte iTunes muziek map, maar in mijn geval D:\Muziek).
Stel ik rip morgen een nieuwe cd. Deze komt dan te staan in D:\Muziek\Albumnaam. Is het mogelijk dat deze nummer dan ook automatisch in de bibliotheek komen(en daarna door synchroniseren ook op de iPod).
Stel ik rip morgen een nieuwe cd. Deze komt dan te staan in D:\Muziek\Albumnaam. Is het mogelijk dat deze nummer dan ook automatisch in de bibliotheek komen(en daarna door synchroniseren ook op de iPod).
Ik kan ook niet zorgen dat als ik die map steeds opnieuw toevoeg, dat ie overslaat wat ie al heeft?
Als je je muziekmap altijd opnieuw toevoegt, slaat hij inderdaad over wat je al hebt (maar verwijdert geen dode links naar nummers, zoals Winamp dat wel doet). Je kunt ook de map van je nieuwe CD toevoegen.
Anoniem: 262981
Is dat nu nog verkrijgbaar? Anders ga ik direct eentje halen hoorMirwits schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:17:
[...]
Ik neem aan dat de standaard prijs voor de 160 gig 329 is? Dan is hij namelijk 279 en net zo duur als in verschillende webshops. Of is hij ergens voor 229 te krijgen?
Bij voorbaat dank.
Edit: Damn, zie net dat het maar tot gisteren was

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 262981 op 07-07-2008 14:35 ]
Mijn vader gaat binnenkort naar Amerika. Ik zit te twijfelen of ik aan hem zal vragen om een iPod Classic 80gb voor mij mee te nemen. Maar nou zat ik met twee vraagjes:
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze iPod icm Linux (aangezien ik Ubuntu als primair OS gebruik) ? Gewoon wereldwijde garantie heb ik inmiddels al gevonden.
- Als mijn iPod stukgaat hier in Nederland, heb ik dan recht op garantie aangezien ik hem in de US heb gekocht?
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze iPod icm Linux (aangezien ik Ubuntu als primair OS gebruik) ? Gewoon wereldwijde garantie heb ik inmiddels al gevonden.
- Als mijn iPod stukgaat hier in Nederland, heb ik dan recht op garantie aangezien ik hem in de US heb gekocht?
[ Voor 8% gewijzigd door monnick op 14-07-2008 00:29 ]
Gezien de wereldwijde garantie wordt hij dan gewoon in nederland gemaakt- Als mijn iPod stukgaat hier in Nederland, heb ik dan recht op garantie aangezien ik hem in de US heb gekocht?
Ik heb zelf geen ervaring, maar even googlen op itunes + linux leverde dit op:- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze iPod icm Linux (aangezien ik Ubuntu als primair OS gebruik) ?
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=1567
Ik zou het zeker doen! De dollar staat er mooi voor waardoor je gewoon 33% korting krijgt op alleen al de valuta!
Anoniem: 256611
Ik heb nu een tijdje mijn ipod 80G, maar nu plots reageert de menu knop, afspeelknop en de vooruit/terugspoel knoppen niet meer... ik kan nog wel door het menu 'draaien' maar geen optie meer kiezen. De ipod is volledig opgeladen, wat nu te doen????
Anoniem: 205622
Alleen in 2006 is er een update geweest van de 5de generatie.., zie de eerder aangegeven link http://buyersguide.macrumors.com/ Maar ik denk dat dit jaar geen nieuwe introducie zal plaatsvinden aangezien de Ipod Touch toch al een opvolger is, en nu is de Iphone 3G er ook nog. Op de buyersguide geven ze wel een 'don't buy' aan! Als Mediamarkt de prijzen droppen van de Ipods komt er 'meestal' een nieuwe versie aan zolang ik me kan herinneren.Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:57:
zijn er ook al geruchten voor een upgraden van de ipod classic, wil er graag een halen maar ga er vanuit dat er toch wel een update aan zit te komen.
Hopelijk gaan ze ook nog es een ipod classic met touchscreen maken
Mijn Classic is namelijk net gestolen en wil natuurlijk weer een nieuwe Classic halen. Ik wacht nog even met een nieuwe, ondertussen maar vermaken met de 3G.
Heb je geprobeerd om je ipod te resetten? Dit kan door het hold knopje op hold en hem er meteen weer af te schuiven en daarna de play button zo'n 10 seconden ingedrukt te houden. Dit hoeft niet meteen te werken, maar mij lukt het meestal binnen 5 keer proberen. Als je dit gedaan hebt, maar het helpt niet zou ik naar de apple store gaan gezien er natuurlijk nog garantie op zit.Anoniem: 256611 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:45:
Ik heb nu een tijdje mijn ipod 80G, maar nu plots reageert de menu knop, afspeelknop en de vooruit/terugspoel knoppen niet meer... ik kan nog wel door het menu 'draaien' maar geen optie meer kiezen. De ipod is volledig opgeladen, wat nu te doen????
Een vraag over het opladen van de iPod, dit gaat automatisch als je de iPod aan de USB hangt, maar als ik muziek aan het sorteren ben en wat wil testen doe ik dit soms 2 a 3x per half uur. Lijkt mij dat dit niet zo goed is voor de batterij als deze maar 1% leeg is en ik deze meteen weer laad. Zo help ik volgens mij binnen no-time mijn iPod om zeep. Is het ook mogelijk ergens het USB opladen uit te schakelen? (bij mijn PSP kan dit, ideaal om je batterij eens leeg te laten en weer te herladen).
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
heb ik ook wel eens, maar dan meestal dat de ipod gewoon niets meer afspeeld. Even resetten (ik geloof menu en OK button ingedrukt houden) en dan doet ie t wel weerAnoniem: 256611 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:45:
Heeft er iemand ervaring met de Crumpler case voor de iPod ?
http://www.mp3shop.nl/pro...classic-brown-orange.html
zoals die.
zoals die.
Dat kan met de iTunes Library Updater. Is een extern programmaatje wat je wel zelf moet uitvoeren, het gaat niet automatisch.Dreadramon schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:48:
edit:
Is er in iTunes een mogelijkheid om een map in de gaten te houden voor updates?
Geen ervaring mee helaas, maar als je op zoek bent naar een (ERG) goedkope hoes voor je ipod moet je eens hier kijken: http://www.dealextreme.com/products.dx/category.201Dauthi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:25:
Heeft er iemand ervaring met de Crumpler case voor de iPod ?
zoals die.
Toen ik er een kocht was ie 3 dollar (2 euro) en gratis verzendkosten =3
en ook ik heb sidns deze week de classic 80Gb gehaald.
voor nét 200 euro bij de media markt in rotterdam, de verleiding was groot om een touch te nemen, maar bij een classic heb je toch meer Gb voor je geld
en hij bevalt goed, ik luister opvallend veel podcasts, in het begin dacht ik er niet zoveel gebruik van te maken, maar vind het tot nu toe echt leuk, vooral vodcasts van Jiskefet zijn vermakelijk.
maar over een jaar loopt me GSM abbo af, en wellicht dat ik dan 's ga kijken voor een iPhone.
maar goed, ik vroeg me alleen af of er een ipod dock voor de auto in de handel is.
en wat ik daarmee bedoel is het volgende..
ik heb een autoradio (Sony cdx-GT44IP) met een geintregreerde ipod aansluiting, kwestie van het kabeltje aan de ipod klikken en klaar
maar dan ligt de ipod zo ongeveer uit het zicht in een bakje in het dashboard, ik heb die liever in een dock zitten, nu kan ik natuurlijk een houder nemen waarin je bijv. ook een PDA kan doen.
maar ik wil die aansluitingen graag al in het dock hebben zitten, dus ipod erin klikken en klaar.
en dat het kabeltje vanaf de radio al in de dock zit
ik leg het misschien wat rottig uit, maar hoop dat jullie het snappen
met zoeken kom ik niet echt ver, dus probeer ik het hier maar
een plaatje ter verduideliking, dit is dan een GSM, maar wil er dan zoiets voor de iPod hebben.
voor nét 200 euro bij de media markt in rotterdam, de verleiding was groot om een touch te nemen, maar bij een classic heb je toch meer Gb voor je geld
en hij bevalt goed, ik luister opvallend veel podcasts, in het begin dacht ik er niet zoveel gebruik van te maken, maar vind het tot nu toe echt leuk, vooral vodcasts van Jiskefet zijn vermakelijk.
maar over een jaar loopt me GSM abbo af, en wellicht dat ik dan 's ga kijken voor een iPhone.
maar goed, ik vroeg me alleen af of er een ipod dock voor de auto in de handel is.
en wat ik daarmee bedoel is het volgende..
ik heb een autoradio (Sony cdx-GT44IP) met een geintregreerde ipod aansluiting, kwestie van het kabeltje aan de ipod klikken en klaar
maar dan ligt de ipod zo ongeveer uit het zicht in een bakje in het dashboard, ik heb die liever in een dock zitten, nu kan ik natuurlijk een houder nemen waarin je bijv. ook een PDA kan doen.
maar ik wil die aansluitingen graag al in het dock hebben zitten, dus ipod erin klikken en klaar.
en dat het kabeltje vanaf de radio al in de dock zit
ik leg het misschien wat rottig uit, maar hoop dat jullie het snappen
met zoeken kom ik niet echt ver, dus probeer ik het hier maar
een plaatje ter verduideliking, dit is dan een GSM, maar wil er dan zoiets voor de iPod hebben.

Anoniem: 197061
Mijn Ipod 80gig werd wat traag, dus heb ik besloten om hem te formatteren en te voorzien van verse software (1.1.2).
Echter heb ik nu problemen erbij gekregen namelijk:
- af en toe zeer traag bij afspelen van muziek. Soort van freeze van 30 seconden, waarna ik pas weer volume kan regelen etc.
- Spelletjes zoals trivia quiz en dat spel met dat balletje doen het helemaal niet meer, zodra ik ze opstart krijg ik al snel een freeze.
Verder gebeurt het wel vaker dat mijn ipod spontaan blijft hangen als ik muziek luister en tegelijkertijd in de menu's ga browsen.
Dit alles is gewoon te verhelpen met een reset (menu+enter 5 seconden), maar het gebeurt nu wel erg vaak.
Wat te doen? Opnieuw formatteren? Andere versie software?
Echter heb ik nu problemen erbij gekregen namelijk:
- af en toe zeer traag bij afspelen van muziek. Soort van freeze van 30 seconden, waarna ik pas weer volume kan regelen etc.
- Spelletjes zoals trivia quiz en dat spel met dat balletje doen het helemaal niet meer, zodra ik ze opstart krijg ik al snel een freeze.
Verder gebeurt het wel vaker dat mijn ipod spontaan blijft hangen als ik muziek luister en tegelijkertijd in de menu's ga browsen.
Dit alles is gewoon te verhelpen met een reset (menu+enter 5 seconden), maar het gebeurt nu wel erg vaak.
Wat te doen? Opnieuw formatteren? Andere versie software?
kan deze speler goed overweg met grote schokken en veel heen en weer geslinger?
aangezien het een HDD speler betreft gok ik van niet? of zie ik dat verkeerd?
de MM heeft namelijk de 80GB versie voor 180 euro in de aanbieding
De speler kan goed overweg met grote schokken, of in ieder geval als jehet in je broekzak houden van de iPod onder het fietsen hieronder verstaat. Hij slaat dan niet over en het is ook niet zo dat ik nou heel zacht fiets.
De speler blootstellen aan schokken kan op den duur wel voor schade zorgen. Als je van plan bent wilde dingen met het ding te doen kun je waarschijnlijk beter voor een flashspeler gaan.
dat dacht ik dus alRoD schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:03:
De speler blootstellen aan schokken kan op den duur wel voor schade zorgen. Als je van plan bent wilde dingen met het ding te doen kun je waarschijnlijk beter voor een flashspeler gaan.
Super bedankt voor de tip! Net even de trein gepakt naar Den Haag en daar een zwarte iPod Classic 80Gb gehaald.mschol schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:39:
kan deze speler goed overweg met grote schokken en veel heen en weer geslinger?
De witte waren overigens uitverkocht, maar aangezien ik een zwarte wilde (past mooier bij mijn Creative EP-630 oortjes
Nu uitzoeken welk programma ik onder Linux het beste kan gebruiken om muziek / foto's en filmpjes op mijn iPod te laden.
En moet ik er gewoon even aan wennen of werkt het scrollwheel soms niet helemaal lekker?
Ik heb dezelfde doppen, ook zwart, maar ben toch voor de zilveren versie gegaan (160gb)... Om nou de speler aan te passen op m'n doppen vind ik onnodig, en je kan ze trouwens ook in het wit krijgen (A)monnick schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:32:
[...]
Super bedankt voor de tip! Net even de trein gepakt naar Den Haag en daar een zwarte iPod Classic 80Gb gehaald.
De witte waren overigens uitverkocht, maar aangezien ik een zwarte wilde (past mooier bij mijn Creative EP-630 oortjes) was dat geen probleem.
Nu uitzoeken welk programma ik onder Linux het beste kan gebruiken om muziek / foto's en filmpjes op mijn iPod te laden.
En moet ik er gewoon even aan wennen of werkt het scrollwheel soms niet helemaal lekker?
En dat dat scrollwiel niet helemaal lekker loopt heb ik ook (of ik moet nog wennen, bij m'n vorige speler ( Creative Zen Vision:M 60gb) hoefde ik heel weinig druk uit te oefenen om te scrollen)...
Gister m'n iPod trouwens binnen gekregen, en vandaag met dat album art aan de slag gegaan... wat een kl*te werk! veel albums download ie niet automatisch
Zo, ik heb een aantal uurtjes met mijn eerste iPod doorgebracht.
Ten eerste vind ik het design echt heel netjes. Verder werken de menu's erg goed, soepel, makkelijk, gewoon zoals het hoort. Ook muziek afspelen, doorspoelen, zoeken en zo werkt erg fijn; veel fijner dan bij mijn Creative Zen Touch.
Ik heb echter ook al een aantal nadelen / problemen ontdekt.
Ten eerste vind ik iTunes echt heel brak. Synchroniseren wil ik niet, ik wil alle muziek handmatig naar mijn iPod slepen, maar dat wil niet altijd helemaal lukken. Of althans, muziek geeft niet zo veel problemen maar foto's en video's gaan lastig tot niet.
Foto's overzetten naar mijn iPod is inmiddels gewerkt maar alleen na gegoogeld te hebben, zelf kwam ik er niet uit terwijl ik echt geen computer leek ben. Het overzetten van de foto's duurde lang en ik kan geen albums aanmaken of hernoemen. Alles werkt met de mapnaam waarin de foto's staan. (kan dit misschien op een andere manier?)
Verder heb ik net een divx'je omgezet met een speciale iPod converter (naam kwijt), vervolgens kreeg ik de video's met geen mogelijkheid op mijn iPod (nog steeds niet gelukt....
) Simpelweg slepen werkt niet en ook bij het kopje Video's van mijn iPod wil het niet werken. Tot mijn grote ergernis werd mijn hele iPod geformatteerd nadat ik een video wilde overzetten naar mijn iPod, geen idee hoe dat kwam maar wel ergerlijk. Dus, welke video converter gebruiken jullie en hoe zetten jullie alles over?
EDIT: Na een .mp4 bestand gedownload te hebben speciaal voor de iPod werkte het wel. De converter die ik gebruikte was kennelijk brak en spuwde verkeerde bestanden uit. Daarom blijft mijn bovenstaande vraag staan, welke converter gebruiken jullie voor divx --> mp4 (voor iPod) ?
Dan punt drie, een enorm slechte zaak als je het mij vraagt. Ik wil namelijk alle covers van Apple downloaden maar daarvoor heb je een iStore account nodig. En jawelhoor, ze eisen een creditcard nummer / mastercard welke ik beide niet heb. Betekend dit einde verhaal voor mij qua albumarts?
Verder gebruik ik als primair OS Ubuntu 8.04, daarvoor is de iPod ondersteuning maar matigjes (en dat zal op andere Linux distro's bepaald niet beter zijn). Muziek overzetten gaat nog wel goed met bijvoorbeeld Rhythmbox of Songbird. Maar foto's en video's hoef je niet te proberen onder Linux (of heeft iemand een goede tip voor mij, want ik heb niks (werkends) kunnen vinden.
)
Ongetwijfeld zal er al vaak over geklaagd zijn maar ik vind het een schandaal dat Apple geen fatsoenlijke lader of simpel hoesje meeleverd met de iPod. Pure geldklopperij aangezien die dingen €30 of meer kosten. En wat is dat lijpe witte bakje dat je bij de iPod krijgt?
En nog een laatste puntje. Het menu van de iPod is al 2x eventjes vastgelopen, het herstelde vrij snel uit zich zelf maar was wel even schrikken als je iPod pas 2 uur in gebruik hebt. Verder werkte het doorspoelen bij een lange trance-set niet, bij kleine mp3'tjes werkte dit wel gewoon.
Zo, dat waren al mijn negatieve punten. Het klinkt misschien alsof ik totaal niet tevreden ben maar dat is niet waar. Ik ben heel erg tevreden met deze iPod, muziek afspelen gaat erg fijn. Hij is lekker klein en licht en het scherm is prachtig!
Ten eerste vind ik het design echt heel netjes. Verder werken de menu's erg goed, soepel, makkelijk, gewoon zoals het hoort. Ook muziek afspelen, doorspoelen, zoeken en zo werkt erg fijn; veel fijner dan bij mijn Creative Zen Touch.
Ik heb echter ook al een aantal nadelen / problemen ontdekt.
Ten eerste vind ik iTunes echt heel brak. Synchroniseren wil ik niet, ik wil alle muziek handmatig naar mijn iPod slepen, maar dat wil niet altijd helemaal lukken. Of althans, muziek geeft niet zo veel problemen maar foto's en video's gaan lastig tot niet.
Foto's overzetten naar mijn iPod is inmiddels gewerkt maar alleen na gegoogeld te hebben, zelf kwam ik er niet uit terwijl ik echt geen computer leek ben. Het overzetten van de foto's duurde lang en ik kan geen albums aanmaken of hernoemen. Alles werkt met de mapnaam waarin de foto's staan. (kan dit misschien op een andere manier?)
Verder heb ik net een divx'je omgezet met een speciale iPod converter (naam kwijt), vervolgens kreeg ik de video's met geen mogelijkheid op mijn iPod (nog steeds niet gelukt....
EDIT: Na een .mp4 bestand gedownload te hebben speciaal voor de iPod werkte het wel. De converter die ik gebruikte was kennelijk brak en spuwde verkeerde bestanden uit. Daarom blijft mijn bovenstaande vraag staan, welke converter gebruiken jullie voor divx --> mp4 (voor iPod) ?
Dan punt drie, een enorm slechte zaak als je het mij vraagt. Ik wil namelijk alle covers van Apple downloaden maar daarvoor heb je een iStore account nodig. En jawelhoor, ze eisen een creditcard nummer / mastercard welke ik beide niet heb. Betekend dit einde verhaal voor mij qua albumarts?
Verder gebruik ik als primair OS Ubuntu 8.04, daarvoor is de iPod ondersteuning maar matigjes (en dat zal op andere Linux distro's bepaald niet beter zijn). Muziek overzetten gaat nog wel goed met bijvoorbeeld Rhythmbox of Songbird. Maar foto's en video's hoef je niet te proberen onder Linux (of heeft iemand een goede tip voor mij, want ik heb niks (werkends) kunnen vinden.
Ongetwijfeld zal er al vaak over geklaagd zijn maar ik vind het een schandaal dat Apple geen fatsoenlijke lader of simpel hoesje meeleverd met de iPod. Pure geldklopperij aangezien die dingen €30 of meer kosten. En wat is dat lijpe witte bakje dat je bij de iPod krijgt?
En nog een laatste puntje. Het menu van de iPod is al 2x eventjes vastgelopen, het herstelde vrij snel uit zich zelf maar was wel even schrikken als je iPod pas 2 uur in gebruik hebt. Verder werkte het doorspoelen bij een lange trance-set niet, bij kleine mp3'tjes werkte dit wel gewoon.
Zo, dat waren al mijn negatieve punten. Het klinkt misschien alsof ik totaal niet tevreden ben maar dat is niet waar. Ik ben heel erg tevreden met deze iPod, muziek afspelen gaat erg fijn. Hij is lekker klein en licht en het scherm is prachtig!
[ Voor 4% gewijzigd door monnick op 27-07-2008 23:15 ]
Je kan gewoon een store account met je bank of giro rekening openen. Heel handig, 95% van alle albumart kan iTunes dan zelf vinden
Dat witte bakje past in een universele dock. Is voor elke ipod anders
[ Voor 21% gewijzigd door R-O-Y op 28-07-2008 07:12 ]
Anoniem: 49627
Als je muziek smaak niet verder gaat dan hetgeen bij tmf en 538 wordt gedraaid dan heb je inderdaad 95% van de albumart pakken. Echter als je muziek smaak iets verder dan dat gaat dan heb je vrij weinig aan die featureR-O-Y schreef op maandag 28 juli 2008 @ 07:11:
Heel handig, 95% van alle albumart kan iTunes dan zelf vinden
Album art zelf toevoegen in iTunes is heel makkelijk. Cover zoeken via Google Images en in iTunes op het album gaan staan, informatie laten zien en het plaatje in het cover vakje slepen. Of dubbelklikken op dat vakje en het bestand selecteren dat het plaatje voor stelt.
Heb volgens mij een kleine bug ontdekt in mijn iPod. Heb de klok op 24 uur staan, maar als het schermpje van de iPod op standby gaat zie ik ineens weer de AM/PM klok.
Niet echt spannend, maar vind het wel irritant aflezen als je 24 uurs klokken gewend bent.
Heb volgens mij een kleine bug ontdekt in mijn iPod. Heb de klok op 24 uur staan, maar als het schermpje van de iPod op standby gaat zie ik ineens weer de AM/PM klok.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Iemand al geruchten gehoord over een update van de Classic range dit jaar?
Heb nml mijn iPod (dom dom dom) in de huurauto laten liggen in Lissabon afgelopen zaterdag vlak voor de terugvlucht van mijn vakantie. Probeer hem natuurlijk via Avis nog wel terug te krijgen, maar heb daar niet heel veel hoop op.
Ben dus bang dat ik aan een nieuwe iPod moet, maar het is zo ontzettend zonde als je net een nieuwe iPod hebt gekocht als de nieuwe nog betere modellen aangekondigt worden.
Nieuwe modellen worden toch meestal zo in augustus/september aangekondigt?
(gelukkig heb ik mijn oude iPod 5G nog niet verpatst, die zou het nog wel moeten doen, dus desnoods doe ik het daar wel een maandje mee. Dan maar de helft ipv de hele collectie op zak).
Heb nml mijn iPod (dom dom dom) in de huurauto laten liggen in Lissabon afgelopen zaterdag vlak voor de terugvlucht van mijn vakantie. Probeer hem natuurlijk via Avis nog wel terug te krijgen, maar heb daar niet heel veel hoop op.
Ben dus bang dat ik aan een nieuwe iPod moet, maar het is zo ontzettend zonde als je net een nieuwe iPod hebt gekocht als de nieuwe nog betere modellen aangekondigt worden.
Nieuwe modellen worden toch meestal zo in augustus/september aangekondigt?
(gelukkig heb ik mijn oude iPod 5G nog niet verpatst, die zou het nog wel moeten doen, dus desnoods doe ik het daar wel een maandje mee. Dan maar de helft ipv de hele collectie op zak).
Met permissie, maar de iTunes music store is tegenwoordig aardig sterk in indie music en kleine labels. Juist voor muziek die niet in de top 40 staat is de ITMS vaak een erg belangrijk afzetkanaal. Dus deze opmerking zullen we maar plaatsen in de categorie 'goh, hij weet niet beter'.Anoniem: 49627 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 07:51:
[...]Echter als je muziek smaak iets verder dan dat gaat dan heb je vrij weinig aan die feature
Het kan natuurlijk wel goed zijn dat jouw muzieksmaak net een niche dekt die iTunes idd niet verkoopt.
Overigens gebruik ik deze functie om andere redenen niet:
- ik weiger te betalen voor DRM gemankeerde muziek waar ik niet het formaat kan kiezen (wil geen AAC). Kopen via ITMS doe ik dus ook nooit;
- ik blijf iTunes een redelijk drama pakket vinden waar ik het liefst zo min mogelijk in doe;
- ik heb niet alleen album hoezen voor mijn iPod nodig maar ook voor mijn Windows Media Center. En helaas doet WMC niets met de iTunes albumhoezen (korte uitleg: de iPod gebruikt art embedded in de MP3s, WMC/WMP gebruikt jpg bestanden in de folder maar niet in de MP3s zelf). Ik gebruik daarom software die de album hoezen voor zowel WMC, Windows Mediaplayer en de iPod goed zet (AV Art Fixer, eigenlijk bedoeld voor WMC/WMP, maar met de laatste versies doet hij waarempel ook meteen de iPod hoezen goed)
[ Voor 4% gewijzigd door xahmol op 28-07-2008 12:09 ]
Je kan ook een programma gebruiken als MP3Tag en die albumhoezen er zelf bijdoen. Het grote voordeel hiervan is, is dat de albumart in de IDx-tag komt, waardoor het overal gebruikt kan worden.
Dat itt die iTunes functie, dan blijft het idd beperkt tot iTunes.
Dat itt die iTunes functie, dan blijft het idd beperkt tot iTunes.
@xhamol: WMP gebruikt ook de embedded artwork in het mp3-tag
Bij Vista is het zelfs zo dat de MediaCenter de hoesjes niet goed weergeeft als je geen embedded artwork hebt. Dan zie je alleen bij het eerste nummer een hoesje.
Ik gebruik idd een extern tag programma voor mp3, omdat nog steeds veel muziek echt waardeloos getagged is. Begrijp niet hoe die mensen hun muziek op orde houden.
Ik gebruik idd een extern tag programma voor mp3, omdat nog steeds veel muziek echt waardeloos getagged is. Begrijp niet hoe die mensen hun muziek op orde houden.
Bedankt voor de tip! Dat werkt inderdaad erg goed. Ik zoek de albumhoezen op Amazon (daar staat bijna alles in zelfde formaat e.d.) en dan sleep ik ze naar iTunes. Ben dat nu aan het doen voor al mijn muziek, zit nu bij de H, duurt wel eventjes met meer dan 3000 nummers.Joepv schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:50:
Album art zelf toevoegen in iTunes is heel makkelijk. Cover zoeken via Google Images en in iTunes op het album gaan staan, informatie laten zien en het plaatje in het cover vakje slepen. Of dubbelklikken op dat vakje en het bestand selecteren dat het plaatje voor stelt.
Ik heb ook nog even geprobeerd om een iTunes Store account te maken zonder VISA of mastercard maar dat lukt me toch echt niet.
OK, ter volledigheid: mijn Windows Media Center draait nog XP. En die doet alleen iets met folder.jpg bestanden. Vista Media Center zou ik niet weten.Joepv schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:49:
@xhamol: WMP gebruikt ook de embedded artwork in het mp3-tagBij Vista is het zelfs zo dat de MediaCenter de hoesjes niet goed weergeeft als je geen embedded artwork hebt. Dan zie je alleen bij het eerste nummer een hoesje.
Maar met die AV Art Fixer worden de albumhoezen automatisch zowel in de IDx tag als in de folder.jpg gezet.
[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 28-07-2008 12:55 ]
Ik ga binnenkort ook een iPod Classic kopen.
Hiervoor heb ik hard getwijfeld of ik al dan niet een Touch of een Classic ging kopen. Maar ik heb uiteindelijk voor de Classic gekozen.
Ik heb nog een klein vraagje:
Heeft er al iemand geprobeerd de iPod Classic in een iPod sok te stoppen?
Ik heb er hier enkele liggen van in het iPod Mini tijdperk en vind ze wel leutig om te gebruiken.
Hiervoor heb ik hard getwijfeld of ik al dan niet een Touch of een Classic ging kopen. Maar ik heb uiteindelijk voor de Classic gekozen.
Ik heb er hier enkele liggen van in het iPod Mini tijdperk en vind ze wel leutig om te gebruiken.
Sinds ik gisteren een zwarte iPod classic 80 gb heb aangeschaft ben ik vandaag even opzoek gegaan naar een simpel, goedkoop maar effectief hoesje. Ik denk dat ik zo'n siliconen hoesje waarbij de iPod nog wel bedienbaar is het fijnste vind.
Kunnen jullie mij een hoesje aanraden van een fatsoenlijke prijs (dus niet van die hoesjes van 30 euro
). Wat vertellen over ervaringen is ook meer dan welkom, welk soort hoesjes werken juist wel fijn en welke weer niet. 
EDIT: zelf vond ik net dit (klikken) hele goedkope hoesje op Ebay. Maarja, is dat wat? Beschermd het voldoende, hoe degelijk is het.....?
EDIT: Na even dit deeltje doorgespit te hebben zag ik dat een aantal mensen het volgende hoesje besteld hebben: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9498. Zijn er inmiddels al mensen die mij kunnen vertellen of dit hoesje goed is?
Kunnen jullie mij een hoesje aanraden van een fatsoenlijke prijs (dus niet van die hoesjes van 30 euro

EDIT: zelf vond ik net dit (klikken) hele goedkope hoesje op Ebay. Maarja, is dat wat? Beschermd het voldoende, hoe degelijk is het.....?

EDIT: Na even dit deeltje doorgespit te hebben zag ik dat een aantal mensen het volgende hoesje besteld hebben: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9498. Zijn er inmiddels al mensen die mij kunnen vertellen of dit hoesje goed is?
[ Voor 41% gewijzigd door monnick op 28-07-2008 17:53 ]
Die eerste is gewoon zo'n rubberen beschermhoes/comdoom, werkt meestal goed maar is nogal dik.
Die 2e heb je ook voor PSP's zijn wel mooie dingen... en voor €2,31 kun je hem altijd bestellen, zonder dat hij je de kop kost
Ik heb zelf de invisible shield voor de classic besteld, voor nog geen 14 euro! Als het shield me om de een of andere reden niet bevalt, neem ik dat 'goedkope ding', mits het anderen natuurlijk enigsins bevalt
Die 2e heb je ook voor PSP's zijn wel mooie dingen... en voor €2,31 kun je hem altijd bestellen, zonder dat hij je de kop kost
Ik heb zelf de invisible shield voor de classic besteld, voor nog geen 14 euro! Als het shield me om de een of andere reden niet bevalt, neem ik dat 'goedkope ding', mits het anderen natuurlijk enigsins bevalt
Anoniem: 49627
Permission deniedxahmol schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:07:
Met permissie, maar de iTunes music store is tegenwoordig aardig sterk in indie music en kleine labels. Juist voor muziek die niet in de top 40 staat is de ITMS vaak een erg belangrijk afzetkanaal. Dus deze opmerking zullen we maar plaatsen in de categorie 'goh, hij weet niet beter'.
Platen (vinyl) vallen sowieso af. Van de meeste lang lopende albums (cd) zijn enkel de laatste beschikbaar.
Echter, het is je vast ontgaan maar: mijn punt was niet zozeer of er nou wel of niet veel te verkrijgen is via de iTunes store (lekker boeien, als je er blij mee bent dan is dat alleen maar meegenomen), mijn punt was dat het nogal smaak afhankelijk is in hoeverre iTunes je helpen kan.
Ja, ik gebruik zo'n sok. Heb er al leuke reacties op gehadthomasvdw schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:36:
Ik ga binnenkort ook een iPod Classic kopen.
Alleen in de auto vind ik de sok lastig (met FM transmitter), omdat ik de iPod dan steeds uit de sok moet halen om van muziek te wisselen (en hoe meer muziek ik bij me heb, hoe meer ik wissel)
werkt die transmitter bij jou een beetje? ik heb die kensington van mij teruggebracht.Joepv schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:22:
[...]
Ja, ik gebruik zo'n sok. Heb er al leuke reacties op gehadToen ik ze kocht vertelden ze me dat de sokken alleen voor de mini waren, maar na eigen onderzoek op Internet heeft Apple maar 1 soort sok voor alle iPods. Dus gewoon gekocht en de Classic past er perfect in, je duwt te sok uit elkaar.
Alleen in de auto vind ik de sok lastig (met FM transmitter), omdat ik de iPod dan steeds uit de sok moet halen om van muziek te wisselen (en hoe meer muziek ik bij me heb, hoe meer ik wissel)
wat een ellende
heb nu een sony radio gekocht met directe ipod aansluiting en dat werk toppie.
overigens heb ik de fout gemaakt om itunes mijn muziek te beheren
137 gig aan muziek compleet overhoop, de zorgvuldig opgebouwde mappenstructuur in de verkenner is helemaal weg.
jaren opspaar werk
gelukkig zijjn de IDtags in orde.. anders kon ik overnieuw beginnen.
Gisteren wilde ik via een artiest een album opzoeken (was de naam van het album vergeten) maar tot mijn verbazing kwam de artiest niet in de lijst voor, dat terwijl ik zeker wist dat het betreffende album op mijn iPod staat. Na enig tijd zoeken het album gevonden en wanneer je het afspeelt staat de naam van de artiest gewoon in het scherm. De naam van de artiest staat echter niet in de lijst met artiesten. Na eens goed gekeken te hebben viel mij op dat de lijst met artiesten op de iPod wel erg kort was, er bleken nog veel meer artiesten niet in de lijst te staan. In iTunes staan alle artiesten wel gewoon genoemd. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Compilaties aanstaan? Dan slaat hij geloof ik alle artiesten in een compilatie/verzamelalbum over in het artiestenoverzicht
Dank je wel! Dat is inderdaad de oplossing!lh-Online.nl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:22:
Compilaties aanstaan? Dan slaat hij geloof ik alle artiesten in een compilatie/verzamelalbum over in het artiestenoverzicht
Redelijk. Heb de Line-X transmitter. Op sommige stukken heb ik ook storing, maar heb een geïntegreerde radio en ben zo ontzettend blij dat ik van het frontje-eraf-erop zetten af ben dat ik een beetje storing af en toe voor lief neem . Ben van plan eens een iPod FMtransmitter bij DealExtreme te laten komen, deze prik je op de iPod (geen externe voeding nodig) en die hebben het hele FM bereik
En als ik goed muziek wil luisteren druk ik de (originele) CD in de speler
Ik loop een beetje vast met het converteren van mijn films en videoclips voor mijn iPod:
Als ik een .avi bestand wil importeren in iTunes wil die niet (op zich logisch), en zodra ik met 'super' wil converteren krijg ik ook een foutmelding (waarom weet ik nog steeds niet
), en met 'Jodix Free iPod Video Converter' krijg ik als eerste frame een groen wazig beeld, dat eerste frame laat mijn iPod zien als ik in het hoofdmenu sta (met films geselecteerd) en dan zie je hem ingezoomd 'scrollen' over die afbeelding, geen mooi gezicht! Dus dat moet anders kunnen.. Iemand ideeën?
Ook wil ik denk ik in de loop van de tijd een docking station, maar deze zal wel aan een aantal eisen voldoen, tot nu toe ben ik dicht in de buurt gekomen, maar niet dichtbij genoeg
De eisen:
iPod Classic moet passen (duh)
iPod moet opladen als hij in het station staat (doen de meeste ook)
Station moet FM radio hebben
Station moet aangesloten kunnen worden op de pc om de iPod te kunnen syncen (nog niet tegen gekomen, maar dat moet toch kunnen
Bijkomende wensen:
Station moet evt zowel op netstroom als op batterijen kunnen werken
Moet te bedienen zijn met afstandsbediening
Klein scherm zou ook nog leuk zijn..
Nou weet ik dat ik eisen stel, maar aangezien de iPod geen FM transmitter aanboord heeft wil ik het toch wel graag in het station hebben
Als ik een .avi bestand wil importeren in iTunes wil die niet (op zich logisch), en zodra ik met 'super' wil converteren krijg ik ook een foutmelding (waarom weet ik nog steeds niet
Ook wil ik denk ik in de loop van de tijd een docking station, maar deze zal wel aan een aantal eisen voldoen, tot nu toe ben ik dicht in de buurt gekomen, maar niet dichtbij genoeg
De eisen:
iPod Classic moet passen (duh)
iPod moet opladen als hij in het station staat (doen de meeste ook)
Station moet FM radio hebben
Station moet aangesloten kunnen worden op de pc om de iPod te kunnen syncen (nog niet tegen gekomen, maar dat moet toch kunnen
Bijkomende wensen:
Station moet evt zowel op netstroom als op batterijen kunnen werken
Moet te bedienen zijn met afstandsbediening
Klein scherm zou ook nog leuk zijn..
Nou weet ik dat ik eisen stel, maar aangezien de iPod geen FM transmitter aanboord heeft wil ik het toch wel graag in het station hebben

[ Voor 13% gewijzigd door pcprutser op 30-07-2008 20:54 . Reden: te snel op versturen geklikt :| ]
Heb voor mijn vakantie een Belkin iPod FM transmitter gekocht die je inderdaad in je dock connector steekt en waar je zelf elke frequentie kan kiezen die je wil. De frequentie 108.0 werkte iig in Portugal uitstekend (heb alleen helaas ook de FM transmitter met mijn iPod in de huurauto in Portugal laten liggen).Joepv schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:21:
[...]
Ben van plan eens een iPod FMtransmitter bij DealExtreme te laten komen, deze prik je op de iPod (geen externe voeding nodig) en die hebben het hele FM bereik
Anoniem: 264539
Hmm, apple blijft een beetje achter.
Nogsteeds geen FLAC/Vorbis support. Iemand een idee of apple dit ooit nog op gaat lossen met een firmware update oid?
Nogsteeds geen FLAC/Vorbis support. Iemand een idee of apple dit ooit nog op gaat lossen met een firmware update oid?
Vrees dat je lang kan wachten: is niet in het belang van Apple om dit op te pakken. In de eerste plaats is het alleen voor een erg kleine niche überhaupt van belang, ten tweede kopen zelfs veel van de mensen die in deze niche geïnteresseerd zijn toch wel een iPod omdat de concurrentie baggerproducten maakt (leuk in specs, maar zo goed als altijd dramatisch in usability, GUI en design en ja, ik heb ervaring, heb lange tijd stug geweigerd Apple te kopen tot ik het echt zat werd met de Creatives, Cowons, etc van deze wereld), ten derde promoten ze liever AAC Lossless. Denk dat als je hadden gedacht dat ze er mee wegkwamen zelfs geen MP3 support hadden ingebouwd, maar kennelijk ging dat Apple toch wat te ver.Anoniem: 264539 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:23:
Hmm, apple blijft een beetje achter.
[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 31-07-2008 10:15 ]
Ik heb ook lang geweigerd om een iPod te kopen (betalen voor de naam ed.), ik heb met mijn creative toch wat problemen met de tag's waardoor ik moeilijk kan zoeken op artiest, album enzo (terwijl de tags allemaal goed zijn!) en het maken van een afspeellijst kost wat moeite, en als je niet kan zoeken, ga je voor elk album een lijst maken, en als je een keer alles opnieuw erop gooit moet je weer handmatig diezelfde lijsten maken..
Maar ik ben uiteindelijk toch overstag! en ik weet zeker dat zodra ik het invisible shield erop heb zitten dat hij me uitstekend gaat bevallen!
Maar ik ben uiteindelijk toch overstag! en ik weet zeker dat zodra ik het invisible shield erop heb zitten dat hij me uitstekend gaat bevallen!
Och, ik ben geen Apple fan en heb op mijn PC mijn eigen CD's allemaal in FLAC geript. Ik gebruik MediaMonkey om het naar de iPod te syncen. Deze zet het dan netjes voor mij om in het gewenste formaat (in dit geval 320bit cbr mp3). Mijn muziekverzameling zou zonder deze compressie toch al niet meer passen op de 160 classic dus dat is op zich niet zo erg en ik denk niet dat het verschil op die kleine koptelefoontjes nou echt te horen is.
Ik re-encode al mijn FLAC, EAC-images naar Apple lossless. Voor de rest netjes 320 kbs mp3.
Ben trouwens na jaren tegenstribbelen ook over op de iPod. Buiten dat ik het vreemd vind dat zo'n duur apparaat zo snel bekrast werkt de software in dit apparaat echt perfect. Eindelijk goed met tags de muziek selecteren en beheren.
Ben trouwens na jaren tegenstribbelen ook over op de iPod. Buiten dat ik het vreemd vind dat zo'n duur apparaat zo snel bekrast werkt de software in dit apparaat echt perfect. Eindelijk goed met tags de muziek selecteren en beheren.
die kensington van mij had ook een groot bereik over de FM band, maar vond het echt een drama.
misschien was de zender te zwak? omdat de antenne achterop de auto zit op het dak, en ik zit voorin de auto (duh
) en de antennekabel is wellicht afgeschermd vanwege storingen?
misschien was de zender te zwak? omdat de antenne achterop de auto zit op het dak, en ik zit voorin de auto (duh
Anoniem: 239600
Foto's weet ik niet, maar videos kan je met Amarok erop zetten. Het vergt wel even wat instelling, want Amarok herkent de ipod niet automatisch, maar het is wel mogelijk! (Muziek kan hier ook mee)monnick schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:10:[....]
Verder gebruik ik als primair OS Ubuntu 8.04, daarvoor is de iPod ondersteuning maar matigjes (en dat zal op andere Linux distro's bepaald niet beter zijn). Muziek overzetten gaat nog wel goed met bijvoorbeeld Rhythmbox of Songbird. Maar foto's en video's hoef je niet te proberen onder Linux (of heeft iemand een goede tip voor mij, want ik heb niks (werkends) kunnen vinden.)
[....]
Na jaren met een creative aan de slag te zijn geweest, ook maar overstag gegaan voor een iPod.
Moet zeggen dat hij tot nu toe prima bevalt. Heb hem nu net een week in mijn bezit. Heb er gelijk zo'n clearskin hoes bijgekocht om heb te beschermen tegen krassen e.d.
Het werken met iTunes heeft me wel even wat frustraties bezorgd
maar dit komt meer omdat ik eerder gewend was aan het klik en sleep gebeuren. M'n hele mp3 bibliotheek staat nu in iTunes, wel ff druk mee geweest.
Ben in het bezit van een zwarte iPod Classic 160gb. Hij is afkomstig uit amerika, mijn ma ging er naar toe op vakantie.. Dan is het wel interessant om hem mee te laten nemen
Moet zeggen dat hij tot nu toe prima bevalt. Heb hem nu net een week in mijn bezit. Heb er gelijk zo'n clearskin hoes bijgekocht om heb te beschermen tegen krassen e.d.
Het werken met iTunes heeft me wel even wat frustraties bezorgd
Ben in het bezit van een zwarte iPod Classic 160gb. Hij is afkomstig uit amerika, mijn ma ging er naar toe op vakantie.. Dan is het wel interessant om hem mee te laten nemen
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik mijn films en videoclips fatsoenlijk kan converteren
mischien dat in het grote iTunes topic meer info boven komt drijven...
Probeer Videora iPod classic converter en als dat niet werkt kan het in iTunes zelf via het contextmenu.pcprutser schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:20:
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik mijn films en videoclips fatsoenlijk kan converterenmischien dat in het grote iTunes topic meer info boven komt drijven...
leoaq.fm // Jeune Loop
tnx! ik ga het ff proberen
Als de tags van jouw muziek kloppen dan vind iTunes de albumart wel. Ik heb nu 80gig in iTunes staan en voor vrijwel alles is de albumart te vinden. Voor sommige dingen niet, bvb "young lust" van aerosmith wordt niet gevonden. Andere dingen waarvan ik verwacht dat het toch wel redelijk bekende muziek is wordt ook niet gevonden. Voor ongeveer 300 albums vind iTunes het spul zelf, echt wel relaxt vind ikAnoniem: 49627 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 07:51:
[...]
Als je muziek smaak niet verder gaat dan hetgeen bij tmf en 538 wordt gedraaid dan heb je inderdaad 95% van de albumart pakken. Echter als je muziek smaak iets verder dan dat gaat dan heb je vrij weinig aan die feature
Ik heb echt niet alleen maar tmf muziek, in tegendeel
[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 04-08-2008 00:09 ]
Ik heb een aantal FM-transmitters geprobeerd. Dure van 80 Euro en goedkope bij dealextreme voor 8 euro. Het werkt, maar daar is het ook mee gezegd. Rijdend door Nederland is er geen frequentie te vinden die helemaal vrij van storingen blijft. (En op bruggen stoort ie helemaal omdat daar radio zenders helemaal sterk zijn want de brug werkt als giga antenne) Regelmatig moet je een andere frequentie nemen, wat moeilijk gaat zonder eerst een parkeerplaats te zoeken, dus zet je de iPod maar weer uit.
In Frankrijk was het iets beter, maar ook daar kwamen er regelmatig zenders doorheen. Soms heeeeel licht maar het blijft een storende factor zo'n lichte ruis op de achtergrond.
De zenders zijn allemaal niet krachtig genoeg, iets sterker en het probleem is opgelost. Ik ben er dit jaar mee naar zuid-frankrijk gereden en het bleef een genot je eigen muziek te blijven horen, maar ik ben steeds meer geneigd mijn ingebouwde radio eruit te slopen en een radio met iPod aansluiting te laten inbouwen. (Jammer van de boordcomputer display die nu nog mooi volume en radio info weergeeft).
Anderzijds... het lijkt me toch ook niet moeilijk een headphone plug aan te sluiten op de ongebruikte CD-wisselaar aansluiting van de ingebouwde radio..... En dan via de headphone aansluiting de iPod aan te sluiten?
In Frankrijk was het iets beter, maar ook daar kwamen er regelmatig zenders doorheen. Soms heeeeel licht maar het blijft een storende factor zo'n lichte ruis op de achtergrond.
De zenders zijn allemaal niet krachtig genoeg, iets sterker en het probleem is opgelost. Ik ben er dit jaar mee naar zuid-frankrijk gereden en het bleef een genot je eigen muziek te blijven horen, maar ik ben steeds meer geneigd mijn ingebouwde radio eruit te slopen en een radio met iPod aansluiting te laten inbouwen. (Jammer van de boordcomputer display die nu nog mooi volume en radio info weergeeft).
Anderzijds... het lijkt me toch ook niet moeilijk een headphone plug aan te sluiten op de ongebruikte CD-wisselaar aansluiting van de ingebouwde radio..... En dan via de headphone aansluiting de iPod aan te sluiten?
Don't rely on their truth alone
Heeft je radio niet gewoon een line-in? Bijvoorbeeld stiekem in de achterkant verborgen. Ik zou zelf echt nooit gaan kloten met die transmitters. Draadloos hoeft van mij alleen als het niet anders kan. In je huiskamer gebruik je toch ook een kabel naar je versterker neem ik aan. Daar ga je ook geen fm-transmitter installeren
Een autoradio met line-in is ook echt niet meer zo duur. Als jij bereidt bent 80E voor een transmitter uit te geven kun je vast ook wel een leuke radio halen
Een autoradio met line-in is ook echt niet meer zo duur. Als jij bereidt bent 80E voor een transmitter uit te geven kun je vast ook wel een leuke radio halen
Bij mij in de auto is het probleem dat ik een geïntegreerde radio heb met de informatie op een appart schermpje in het dashboard. Als ik nu een iPod enabled radio koop kan ik ook de knoppen op het stuur niet meer gebruiken en moet ik weer gaan rommelen met frontjes.
Punt is dat je op vakantie in huurauto's niet zoveel aan het kopen van een autoradio met line-in hebt. Ik heb hem dus puur daarvoor gekocht (en helaas in de huurauto laten liggen, maar dat is een ander verhaal).R-O-Y schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 01:25:
En onze auto thuis is niet heel veel meer dan een veredelde boodschappenwagen met af en toe familiebezoek, in stad verder doe ik alles per fiets en we doen beiden woon/werk per OV. Kortom: voor een auto die je eigenlijk amper voor lange stukken gebruikt is een dure autoradio toch een aardige drempel. Als ik dagelijks in de auto zou zitten was hij er allang geweest.
Oh, en flauw puntje: mijn Belkin was 49,95, dus iets goedkoper als die 80 euro van jou.
[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 06-08-2008 13:07 ]
Anoniem: 167955
Gisteren heb ik een Ipod gekocht en meteen natuurlijk geupdate en de laatste versie van Itunes geinstalleerd.
Nu heb ik een probleem met het de sync functie. Hij doet namelijk niks.
Ik heb het grootste gedeelte van mijn collectie ingeladen in de library waar ik ze ook goed kan afspelen. Wanneer ik automatisch laat syncen gebeurd er echter niks. de ipod zegt dat hij bezig is net zoals Itunes. Na 4 uur was de status niet veranderd. ik besloot de pc af te sluiten en te kijken wat er gebeurd was. er was geen enkele kb bij de ipod bijgeschreven.
als ik selecteer dat ik de ipod handmatig wil syncen kan ik gewoon de bestanden slepen van mijn library naar de ipod. dat is geen enkel probleem.
Ik gebruik Windows vista, Itunes 7.6 en de nieuwste firmware voor mijn ipod classic 160gb. De mp3'tjes die ik probeer te syncen staan op een NAS server en zijn als netwerk map gemount.
heeft iemand hier een oplossing voor? ik heb al gezocht op internet maar kon geen goed antwoord vinden.
Nu heb ik een probleem met het de sync functie. Hij doet namelijk niks.
Ik heb het grootste gedeelte van mijn collectie ingeladen in de library waar ik ze ook goed kan afspelen. Wanneer ik automatisch laat syncen gebeurd er echter niks. de ipod zegt dat hij bezig is net zoals Itunes. Na 4 uur was de status niet veranderd. ik besloot de pc af te sluiten en te kijken wat er gebeurd was. er was geen enkele kb bij de ipod bijgeschreven.
als ik selecteer dat ik de ipod handmatig wil syncen kan ik gewoon de bestanden slepen van mijn library naar de ipod. dat is geen enkel probleem.
Ik gebruik Windows vista, Itunes 7.6 en de nieuwste firmware voor mijn ipod classic 160gb. De mp3'tjes die ik probeer te syncen staan op een NAS server en zijn als netwerk map gemount.
heeft iemand hier een oplossing voor? ik heb al gezocht op internet maar kon geen goed antwoord vinden.
Kleine vraag: wat heeft het toevoegen van sterren / ratings aan je nummer eigenlijk voor nut, of is het niks meer dan je 'leuk' een aantal sterren in beeld hebt? 
En kan iemand mij verder nog een leuke tip geven wat betreft een leuke video-podcast?
En kan iemand mij verder nog een leuke tip geven wat betreft een leuke video-podcast?
Anoniem: 252362
Dan weet je voor jezelf welke nummers je het leukst vind. Beetje overbodig en ik gebruik het ook niet, maar als je honderden nummers van 1 artiest hebt is het misschien wel handig om te zien welke nummers jij het best vind.monnick schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:40:
Kleine vraag: wat heeft het toevoegen van sterren / ratings aan je nummer eigenlijk voor nut, of is het niks meer dan je 'leuk' een aantal sterren in beeld hebt?
Leuke videopodcast is die van Jiskefet, eens in de zoveel tijd een leuk fimpje. Soms nieuw, soms uit de ouwe doos, maar altijd goed. Hij staat op dit moment volgens mij zelfs op nummer 1 in de iTunes store.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 252362 op 09-08-2008 21:54 ]
Ik wil de Classic graag op mijn TV aansluiten, maar weet ioemand het verschil tussen de Apple component-AV-kabel of de composite-AV-kabel ??
Zo ja, welke moet ik hebben???
Wat voor in- en uitgang zit er op de kabel van een dockingstation met remote?
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL
Zo ja, welke moet ik hebben???
Wat voor in- en uitgang zit er op de kabel van een dockingstation met remote?
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL
[ Voor 29% gewijzigd door ForrestX op 12-08-2008 17:07 ]
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]
Ik vind zelf de Dirty Jobs en Deadliest Catch video podcasts wel leukmonnick schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:40:
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik wilde zojuist mijn ipod formateren en was daar mee bezig, alleen liep mijn pc op een gegeven moment vast en na het opstarten herkent hij mijn ipod niet meer. NIet als hdd of als ipod. Normaal als ik de USB-stekker loskoppel krijg ik een melding, nu helemaal niets. Ik heb al geprobeerd om de ipod handmatig te resetten dmv de menu+functieknop ingedrukt te houden, maar dat werkt niet. Iemand een idee hoe ik mijn ipod alsnog helemaal leeg kan maken, want ik denk dat hij nu half geformateerd is waardoor hij niets kan.
PSN ID Binloading_nl
Heb ik ook ooit gehad, heb 'm toen teruggebracht en een nieuwe gekregen.steefje schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:38:
Ik wilde zojuist mijn ipod formateren en was daar mee bezig, alleen liep mijn pc op een gegeven moment vast en na het opstarten herkent hij mijn ipod niet meer. NIet als hdd of als ipod. Normaal als ik de USB-stekker loskoppel krijg ik een melding, nu helemaal niets. Ik heb al geprobeerd om de ipod handmatig te resetten dmv de menu+functieknop ingedrukt te houden, maar dat werkt niet. Iemand een idee hoe ik mijn ipod alsnog helemaal leeg kan maken, want ik denk dat hij nu half geformateerd is waardoor hij niets kan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.