Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik leerde Apple eigenlijk pas goed kennen in de 2001-2004 iPod-hausse, waarin sommige mensen een extremistische "I use Apple, or die"-instelling hanteerden en ik wilde daarmee niet geassocieerd worden. En andere MP3-spelers vond ik niet goed genoeg en goede oordopjes te duur

Daarom heb ik jarenlang geen MP3-speler gehad hoewel ik er eigenlijk een wilde hebben

Misschien enigszins stupide, maar OK. Wat dat betreft kan ik nogal koppig zijn. De hoofdreden om eigenlijk nooit een iPod te kopen was iTunes, wat destijds in mijn ogen zwaar crap was. Versie 7.6.2 lijkt wel in orde te zijn al zij het wat langzaam
Vanaf 2006 heb ik echter verscheidene MP3-spelers en oordopjes gehad. Die laatste is eindelijk gesettled (Shure SE210, moge die snel terugkomen van een garantieclaim...) en als MP3-speler ben ik uitgekomen bij de Classic omdat hij biedt wat ik hebben wil. Eerlijk gezegd, als ik een ZEN had gehad met 80GB flash, dan had ik de Classic niet gekocht

Het punt is puur dat het de goedkoopste MP3-speler is met dergelijke hoeveelheden opslag.
iTunes heeft 2 velden, Artiest en Album Artiest. Neem bijvoorbeeld een album van Aphex Twin, 26 Mixes for Cash.
In het artiest veld heb ik daar de artiest staan die het nummer heeft geschreven.
In het album artiest veld staat Aphex Twin.
Als ik Compilatie niet aan vink, dan staat iedere nummer onder artiest.
Als je Various gebruikt als artiest, dan staan ze allemaal onder Various maar dat is eigenlijk niet correct
Ik weet hoe het werkt, maar dat is niet wat ik bedoel. De ZEN, en alle programma's die ik gebruik, geven verzamelalbums al goed weer. Niet dat het héél lastig is om effe in iTunes de betreffende albums te selecteren en de tag aan te zetten, maar OK.
Volgens mij doe je het niet helemaal correct, als ik dat mag zeggen.
Degene die het nummer heeft geschreven, is de Composer.
De uitvoerende artiest hoort in het veld Artist te staan.
Album Artist wordt gebruikt dan bij verzamel-CD's op Various gezet (of welke andere waarde dan ook, als het maar ingevuld is.)
Ik heb het zo ingedeeld, als voorbeeld:
Album: Celtic Spirits 1
Artist: <de zanger/band per stuk>
Album Artist: Various
Composer: Leeg
Album: Classical Hits by Beethoven
Artist: <uitvoerende orkest>
Album Artist: Various
Composer: Beethoven
Album: Adiemus I
Artist: Adiemus
Album Artist: Karl Jenkins (de oprichter van Adiemus)
Composer: Leeg
Dit werkt goed in alle programma's en in de ZEN

De classic speelt volgens mij altijd Gapless ook al is het niet aan gezet in iTunes. Maar kwaad kan het volgens mij niet.
Ik zal het wel even proberen.
Party Shuffle komt volgens mij het dichtst in de buurt. Deze speelt random muziek af van je hele collectie of van een playlist.
Zelf heb ik album shuffle aan staan, dus 1 hele cd wordt afgespeeld dan random een andere. Ik selecteer alleen dan een genre.
Dat is niet wat ik bedoel. Zie de screenshot
Het gaat hier om de afspeellijst aan de rechterkant, boven de albumart. Heeft iTunes dit ook?
Gebruik geen windows, maar zullen vast wel tooltjes / instellingen voor zijn.
Ach ja, indien mogelijk beheer ik de iPod toch met Winamp, omdat ik daarmee ook normaal muziek luister en gewoon al 10 jaar ofzo aan dat programma hang. iTunes staat er dan alleen maar op om dingen te taggen die Winamp niet kan (volgens mij) zoals compilations, en om de firmware te updaten.
Bedankt voor het beantwoorden. Ik heb de iPod binnen. Ik ga er eens wat muziek op fietsen en luisteren met mijn (tijdelijke) CX300
Edit: Ik heb hier een USB-hub liggen om dingen in te steken zoals een USB-stick of mijn monitorcalibrator. De ontvanger van de muis zit er permanent in. Kan iemand mij vertellen waarom mijn hele bak spontaan eruit klapt en reboot zodra ik de iPod erop aansluit? De computer sluit niet af, of geeft geen blue screen, hij klapt eruit alsof de stroom uit- en aan gaat.
Als de iPod op zijn eigen USB-poort wordt aangesloten werkt het echter wel goed... vage zooi.
[
Voor 15% gewijzigd door
Katsunami op 10-05-2008 22:34
]