[iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 64.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik ben toch al niet zo'n fan van Apple... en nu had ik pas mijn iPod ge-update en na een aantal dagen weigert mijn iPod Classic 80GB aan te gaan.

Beetje jammer! Als de reset niet werkt, dan is Apple's oplossing: laat de batterij leeglopen

Fantastisch... Not! Nu kan ik dus nog 24 uur wachten voordat ik weet of ie weer aan wilt... *fingers crossed* Harde schijf spint wel continu nu, dus hopelijk is die iPod snel leeg!

Geen idee of dit met de laatste update te maken heeft, maar voorheen had ik geen problemen, beetje zonde dat ik hem toch dan ge-update heb! (tja, altijd even wachten of er bugs of iets zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
xahmol schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:37:
Enige wat je echt niet moet doen is nepspul, want daarmee kun je een strafblad krijgen. En een strafblad kan je carrière redelijk onmogelijk maken (in mijn functie zou het redelijk einde oefening zijn bij elke volgende sollicitatie, antecedentenonderzoek is standaard).
Volgens mij valt dit wel mee als je het niet allemaal meesjouwt om door te verkopen. Als alle nepartikelen tot een strafblad zouden leiden kon niemand meer op vakantie. :+ Volgens mij heeft iedereen die naar een ver land is geweest wel eens (allicht perongeluk) een nepversie van een merk polo, tas of shirt gekocht. Soms kun je het nauwelijks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

xahmol schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:37:
Enige wat je echt niet moet doen is nepspul, want daarmee kun je een strafblad krijgen. En een strafblad kan je carrière redelijk onmogelijk maken (in mijn functie zou het redelijk einde oefening zijn bij elke volgende sollicitatie, antecedentenonderzoek is standaard).
Maar je weet toch dat ze iets van 4 nepartiekelen gedogen. DVD's of shirtjes om het even, heb je meer bij je dan wordt allen in beslag genomen en krijg je een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:16
frusciflea schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:51:
Ik ben toch al niet zo'n fan van Apple... en nu had ik pas mijn iPod ge-update en na een aantal dagen weigert mijn iPod Classic 80GB aan te gaan.

Beetje jammer! Als de reset niet werkt, dan is Apple's oplossing: laat de batterij leeglopen

Fantastisch... Not! Nu kan ik dus nog 24 uur wachten voordat ik weet of ie weer aan wilt... *fingers crossed* Harde schijf spint wel continu nu, dus hopelijk is die iPod snel leeg!

Geen idee of dit met de laatste update te maken heeft, maar voorheen had ik geen problemen, beetje zonde dat ik hem toch dan ge-update heb! (tja, altijd even wachten of er bugs of iets zijn)
Zoiets heb ik ook een keer gehad. Dan ging mijn iPod uit met een enorme klik door de hardeschijf, weer aan, weer uit en ga zo maar door. Uiteindelijk was ie toch een keertje gewoon uitgebleven zonder de batterij leeg te laten lopen. Echt heel vaag, maar mijn iPod doet het gelukkig nog.
Anoniem: 250660 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:43:
Iemand al nieuws van de nieuwe firmware 1.1.2?
Zie mijn post een aantal posts hierboven. Ik heb m zelf al geinstalleerd en hij doet het nog gewoon. Ik heb nog niet iets slechts gemerkt, maar ik heb m ook nog niet zo vaak aangehad sinds die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250660

Gisteren nieuwe firmware geïnstalleerd en ik heb vandaag ook de eerste keer gehad dat mijn iPod blokkeerde en ik de Menu en selecteerknop moest blijven induwen. Of het nu toeval is of aan die update ligt, weet ik niet, maar bon...

Op andere fora heb ik gelezen dat de Coverflow sneller zou moeten gaan, maar daarvan heb ik niet echt iets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb 1.1.2 nu runnen, merk geen enkel verschil ten goede of slechte.

Oh, en wat dat wachten tot de batterij op is betreft: erg irri inderdaad, been there, overigens bij al mijn vorige iPods, dus das niet typisch iets van de nieuwe firmware. Heb iig niet het idee dat het vaker voorkomt nu, komt gelukkig niet veel voor.

Wanneer niet gewoon een aan/uit knop op die iPod..... heb ook nog wel eens ruzie om die iPod uit te krijgen en uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 256611 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:39:
Mijn computer is vandaag kapot gegaan, en mijn ipod is normaal daar op aan gesloten. Heb ik nu een probleem met mijn films en nummer op mijn ipod als ik hem op een andere pc wil gaan 'beheren'?
Probeer eens een applicatie als Yamipod voor het terug halen van je muziek/films naar je PC.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

Is er eigenlijk iemand die coverflow serieus gebruikt?

zelf was dit het eerste dat ik uit de menu's liet halen... Als ik een cd wil opzetten, 1 van de honderden, dan wil ik die gewoon meteen vinden, niet langs een batterijslurpende overdreven grafische show...

Zelf vind ik de zoekfunctie nog niet zo overzichtelijk eigenlijk...
Als ik bvb james holden intik, dan verschijnen zijn albums en als je er dan op klikt, krijg je soms een nummer van bvb Moby te horen... doesn't make sense :s

Iemand enig idee hoe die search nu echt goed werkt of kent iemand een geillustreerde guide? Want het is wss poepsimpel, maar ik denk toch niet dat ik iets verkeerd doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
108886 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:58:
Is er eigenlijk iemand die coverflow serieus gebruikt?

zelf was dit het eerste dat ik uit de menu's liet halen... Als ik een cd wil opzetten, 1 van de honderden, dan wil ik die gewoon meteen vinden, niet langs een batterijslurpende overdreven grafische show...

Zelf vind ik de zoekfunctie nog niet zo overzichtelijk eigenlijk...
Als ik bvb james holden intik, dan verschijnen zijn albums en als je er dan op klikt, krijg je soms een nummer van bvb Moby te horen... doesn't make sense :s

Iemand enig idee hoe die search nu echt goed werkt of kent iemand een geillustreerde guide? Want het is wss poepsimpel, maar ik denk toch niet dat ik iets verkeerd doe
Coverflow is leuk om te laten zien aan je vrienden maar zelfs dan weiger ik het te doen, werkt veel te traag :/ En wat search betreft, klik je wel het goede aan? Je kan aan de icoontjes zien wat het resultaat is, zanger is een zanger, een muzieknoot is een nummer en een album een album. Bij mij werkt dit gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoi :)

Ik heb een half jaar een Creative ZEN 4GB in gebruik. Het is een mooie speler, maar hij heeft een paar nadelen.

1. 4GB is te klein. Ik merk dat ik gewoon een muziekstuk wil kiezen, en ik erger me eraan als het niet toevallig erop is geshuffled.
2. Het inladen van muziek is erg traag. 4GB volladen kost 45 minuten.
3. Geen sync van ratings, playcounts, etc...
4. Winamp kan de ZEN niet goed behandelen; soms hangt de ZEN, of flipt WinAmp.

Ik heb de iPod altijd vermeden vanwege twee dingen:
1. iTunes. Dit was in mijn ogen altijd een baggerprogramma, maar de laatste versies zijn zo te zien zeer goed, al zij het wel wat traag in het gebruik van de GUI. Ik heb het hier geïnstalleerd, en hoewel het denk ik niet mijn favoriete mediaspeler gaat worden vanwege het formaat en de trage GUI, heb ik er geen aversie meer tegen. (In elk geval, niet tegen 7.6.)
2. De "Apple is heilig, en iedereen aapt Apple maar na"-instelling van veel mensen, maar deze is gelukkig de laatste tijd sterk aan het afnemen.

Gezien WinAmp tegenwoordig de iPod zeer goed ondersteunt met behulp van ml_ipod, een plugin die ondertussen erg volwassen is geworden, is er een voor mij zeer mooie beheeroptie bijgekomen, aangezien WinAmp nog steeds de speler van mijn keuze is. (Ik vind het in elk geval erg prettig dat de bibliotheekindeling van iTunes gelijk is aan die van WinAmp.)

Kort gezegd: ik heb een classic 80GB besteld, die morgen zou moeten binnenkomen, als aanvulling op de ZEN, die ik exclusief als MP3-speler voor tijdens het fitness ga gebruiken. Over de Classic heb ik wel nog een paar vraagjes.

1. Op het moment heb ik 2500 perfect getagde MP3's. Verzamelalbums zijn getagged met een album artist zijnde "Various". De ZEN geeft verzamelalbums goed weer. MediaPlayer ook, en WinAmp ook. Na het importeren van de muziek wordt alles ook correct in iTunes weergegeven, ook in de CoverFlow. (Die ik overigens niet handig vind, maar ok.) Mag ik ervan uitgaan dat het ook goed zal gaan op de iPod? Zo ja, zou ik een vinkje moeten zetten bij "Compilation", in de ID3-Tags? Omdat alles nu al goed gaat, lijkt me dat niet nodig. (Is "Compilation" een Apple-only tag? Ik ben die nog niet eerder tegengekomen.)

2.Moet Gapless playback zijn aangevinkt? Winamp speelt een live-CD al gapless af, en de iAudio D2 die ik had deed dat ook. Wederom, is Gapless Playback een Apple-only tag?

3. Vraagje over iTunes. Winamp heeft een lijst met stukken die op dit moment aan het spelen zijn, of op het punt staan gespeeld te worden, de zogenaamde playlist editor. Heef iTunes dit ook? Dit mis ik eigenlijk best serieus.

4. Laatste vraag: de keyboard shortkeys van iTunes lijken niet globaal te werken zoals die van WinAmp. Klopt dat, en kan dat aangepast worden?

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vragen :)

edit: Ja, ik weet dat een flashgebaseerde speler betrouwbaarder zal zijn dan een met een harde schijf. Ik wil echter graag een speler met minstens 64GB aan opslag (omdat dat het volume is dat ik aan muziek heb als ik klaar ben met rippen), en die zijn met flashgeheugen niet te krijgen voor deze prijs, en tevens moeten dan vaak nog vage oplossingen als niet in de bibliotheek geïntegreerde SD-kaartjes worden gebruikt. Als dit apparaat hier een jaar of 2-3 mee gaat koop ik tegen die tijd wel een nieuw apparaat met 64-128GB aan flash :)

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 10-05-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

The_DoubleU

Tweaker in München

Katsunami schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:02:
2. De "Apple is heilig, en iedereen aapt Apple maar na"-instelling van veel mensen, maar deze is gelukkig de laatste tijd sterk aan het afnemen.
Non argument, als de iPod voor jouw de juiste keuze is dan maakt het toch niet uit hoe mensen denken over Apple.
1. Op het moment heb ik 2500 perfect getagde MP3's. Verzamelalbums zijn getagged met een album artist zijnde "Various". De ZEN geeft verzamelalbums goed weer. MediaPlayer ook, en WinAmp ook. Na het importeren van de muziek wordt alles ook correct in iTunes weergegeven, ook in de CoverFlow. (Die ik overigens niet handig vind, maar ok.) Mag ik ervan uitgaan dat het ook goed zal gaan op de iPod? Zo ja, zou ik een vinkje moeten zetten bij "Compilation", in de ID3-Tags? Omdat alles nu al goed gaat, lijkt me dat niet nodig. (Is "Compilation" een Apple-only tag? Ik ben die nog niet eerder tegengekomen.)
iTunes heeft 2 velden, Artiest en Album Artiest. Neem bijvoorbeeld een album van Aphex Twin, 26 Mixes for Cash.
In het artiest veld heb ik daar de artiest staan die het nummer heeft geschreven.
In het album artiest veld staat Aphex Twin.
Als ik Compilatie niet aan vink, dan staat iedere nummer onder artiest.
Als je Various gebruikt als artiest, dan staan ze allemaal onder Various maar dat is eigenlijk niet correct.
2.Moet Gapless playback zijn aangevinkt? Winamp speelt een live-CD al gapless af, en de iAudio D2 die ik had deed dat ook. Wederom, is Gapless Playback een Apple-only tag?
De classic speelt volgens mij altijd Gapless ook al is het niet aan gezet in iTunes. Maar kwaad kan het volgens mij niet.
3. Vraagje over iTunes. Winamp heeft een lijst met stukken die op dit moment aan het spelen zijn, of op het punt staan gespeeld te worden, de zogenaamde playlist editor. Heef iTunes dit ook? Dit mis ik eigenlijk best serieus.
Party Shuffle komt volgens mij het dichtst in de buurt. Deze speelt random muziek af van je hele collectie of van een playlist.
Zelf heb ik album shuffle aan staan, dus 1 hele cd wordt afgespeeld dan random een andere. Ik selecteer alleen dan een genre.
4. Laatste vraag: de keyboard shortkeys van iTunes lijken niet globaal te werken zoals die van WinAmp. Klopt dat, en kan dat aangepast worden?
Gebruik geen windows, maar zullen vast wel tooltjes / instellingen voor zijn.
Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vragen :)
Graag gedaan :)
edit: Ja, ik weet dat een flashgebaseerde speler betrouwbaarder zal zijn dan een met een harde schijf. Ik wil echter graag een speler met minstens 64GB aan opslag (omdat dat het volume is dat ik aan muziek heb als ik klaar ben met rippen), en die zijn met flashgeheugen niet te krijgen voor deze prijs, en tevens moeten dan vaak nog vage oplossingen als niet in de bibliotheek geïntegreerde SD-kaartjes worden gebruikt. Als dit apparaat hier een jaar of 2-3 mee gaat koop ik tegen die tijd wel een nieuw apparaat met 64-128GB aan flash :)
Ik heb zelf een generatie 5,5 - 80GB. Nog nooit echt problemen mee gehad.
2 keer een vastloper dat met midden knop + menu indrukken weer opgelost is. En gebruik hem elke dag nu voor meer dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: ik heb eergisteren een album geripped en heb het op mijn iPod gezet. Maar nu zit ik met een probleem, na x-aantal seconden/minuten verspringt het liedje naar het volgende (enkel bij dat album) zodat een liedje nooit volledig afspeelt en dat is wel irritant.

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
The_DoubleU schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:37:
Non argument, als de iPod voor jouw de juiste keuze is dan maakt het toch niet uit hoe mensen denken over Apple.
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik leerde Apple eigenlijk pas goed kennen in de 2001-2004 iPod-hausse, waarin sommige mensen een extremistische "I use Apple, or die"-instelling hanteerden en ik wilde daarmee niet geassocieerd worden. En andere MP3-spelers vond ik niet goed genoeg en goede oordopjes te duur :P Daarom heb ik jarenlang geen MP3-speler gehad hoewel ik er eigenlijk een wilde hebben :P Misschien enigszins stupide, maar OK. Wat dat betreft kan ik nogal koppig zijn. De hoofdreden om eigenlijk nooit een iPod te kopen was iTunes, wat destijds in mijn ogen zwaar crap was. Versie 7.6.2 lijkt wel in orde te zijn al zij het wat langzaam :)

Vanaf 2006 heb ik echter verscheidene MP3-spelers en oordopjes gehad. Die laatste is eindelijk gesettled (Shure SE210, moge die snel terugkomen van een garantieclaim...) en als MP3-speler ben ik uitgekomen bij de Classic omdat hij biedt wat ik hebben wil. Eerlijk gezegd, als ik een ZEN had gehad met 80GB flash, dan had ik de Classic niet gekocht :) Het punt is puur dat het de goedkoopste MP3-speler is met dergelijke hoeveelheden opslag.
iTunes heeft 2 velden, Artiest en Album Artiest. Neem bijvoorbeeld een album van Aphex Twin, 26 Mixes for Cash.
In het artiest veld heb ik daar de artiest staan die het nummer heeft geschreven.
In het album artiest veld staat Aphex Twin.
Als ik Compilatie niet aan vink, dan staat iedere nummer onder artiest.
Als je Various gebruikt als artiest, dan staan ze allemaal onder Various maar dat is eigenlijk niet correct
Ik weet hoe het werkt, maar dat is niet wat ik bedoel. De ZEN, en alle programma's die ik gebruik, geven verzamelalbums al goed weer. Niet dat het héél lastig is om effe in iTunes de betreffende albums te selecteren en de tag aan te zetten, maar OK.

Volgens mij doe je het niet helemaal correct, als ik dat mag zeggen.

Degene die het nummer heeft geschreven, is de Composer.
De uitvoerende artiest hoort in het veld Artist te staan.
Album Artist wordt gebruikt dan bij verzamel-CD's op Various gezet (of welke andere waarde dan ook, als het maar ingevuld is.)

Ik heb het zo ingedeeld, als voorbeeld:

Album: Celtic Spirits 1
Artist: <de zanger/band per stuk>
Album Artist: Various
Composer: Leeg

Album: Classical Hits by Beethoven
Artist: <uitvoerende orkest>
Album Artist: Various
Composer: Beethoven

Album: Adiemus I
Artist: Adiemus
Album Artist: Karl Jenkins (de oprichter van Adiemus)
Composer: Leeg

Dit werkt goed in alle programma's en in de ZEN :)
De classic speelt volgens mij altijd Gapless ook al is het niet aan gezet in iTunes. Maar kwaad kan het volgens mij niet.
Ik zal het wel even proberen.
Party Shuffle komt volgens mij het dichtst in de buurt. Deze speelt random muziek af van je hele collectie of van een playlist.
Zelf heb ik album shuffle aan staan, dus 1 hele cd wordt afgespeeld dan random een andere. Ik selecteer alleen dan een genre.
Dat is niet wat ik bedoel. Zie de screenshot :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dr/winamp.jpg

Het gaat hier om de afspeellijst aan de rechterkant, boven de albumart. Heeft iTunes dit ook?
Gebruik geen windows, maar zullen vast wel tooltjes / instellingen voor zijn.
Ach ja, indien mogelijk beheer ik de iPod toch met Winamp, omdat ik daarmee ook normaal muziek luister en gewoon al 10 jaar ofzo aan dat programma hang. iTunes staat er dan alleen maar op om dingen te taggen die Winamp niet kan (volgens mij) zoals compilations, en om de firmware te updaten.

Bedankt voor het beantwoorden. Ik heb de iPod binnen. Ik ga er eens wat muziek op fietsen en luisteren met mijn (tijdelijke) CX300 :)

Edit: Ik heb hier een USB-hub liggen om dingen in te steken zoals een USB-stick of mijn monitorcalibrator. De ontvanger van de muis zit er permanent in. Kan iemand mij vertellen waarom mijn hele bak spontaan eruit klapt en reboot zodra ik de iPod erop aansluit? De computer sluit niet af, of geeft geen blue screen, hij klapt eruit alsof de stroom uit- en aan gaat.

Als de iPod op zijn eigen USB-poort wordt aangesloten werkt het echter wel goed... vage zooi.

[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 10-05-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt zo'n quick playlist of zo? Je kan gemakkelijk in iTunes je eigen playlist maken en iTunes synchroniseert die automatisch naar je iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk :P

Op de screenshot hierboven zie je rechts welke muziekstukken Winamp op dit moment aan het afspelen is. Ik weet wel hoe playlists werken (;)), maar ik had graag een stukje venster waar ik muziek in kan gooien waarna de muziek die speelt ook naast de library wordt weergeven, zoals hierboven :) iTunes heeft dat volgens mij niet.

Tevens, op de ZEN kon ik een selectie samenstellen, bijvoorbeeld door een genre te kiezen, en dan op "Add" te drukken, en zo voor meerdere onderdelen. Ook kon ik door een paar keer op de Center-knop te drukken een overzicht krijgen van alle muziek in de huidige selectie of playlist. Heeft de iPod deze beide functies niet? Ik kan slechts één album of één genre kiezen om te spelen en dan begint hij direct; ik kan er geen additionele muziek/genres/albums meer aan toevoegen. (Niet kunnen vinden in elk geval; misschien kijk ik eroverheen.)

Als laatste: de eerste keer heb ik een sync gedaan met Winamp, wat volgens Winamp goed ging. Alle muziek, cover art, en al zat ook inderdada in de iPod, maar als ik een muziekstuk selecteerde om te spelen, gebeurde er niks... en na 10 seconden rebootte het ding vanzelf. (Gaat goed hier...) Ik heb maar eens gerestored met iTunes, en wat losse stukken erop gezet. Nu nog maar weer eens syncen met Winamp.

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 10-05-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

The_DoubleU

Tweaker in München

@Katsunami
Over de Tags. Bij verzamel CD's heb je gelijk dan is de album artiest Various de juiste keuze.
Om het voorbeeld van Aphex Twin nog eens te nemen. De CD bevat remixes gemaakt door Aphex Twin. Dus album artiest is Aphex Twin, maar Artiest is degene die het nummer gemaakt heeft waar een remix van gemaakt is. In dit soort situaties zet ik altijd compilatie aan.
Album: 26 mixes for cash
Artist: NIN
Album Artist: Aphex Twin
Composer: Trent Reznor

Over je USB hub trekt die wel genoeg stroom?

Screenshot kan ik niet zien, dus geen idee wat je bedoelt.
Wel is het mogelijk om een on-the-go playlist te maken op je iPod. Je moet de middelste knop ingedrukt houden en een nummer, album, artiest wordt toegevoegd.

Als ik na Genre ga dan heb ik All en de verschillende genres.
Dan All en de verschillende artiesten
Dan All en de verschillende albums van die artiest
Als je dat niet hebt lijkt me dat het syncen via winamp niet goed gaat.

Gebruik iTunes voor syncen en Winamp voor het afspelen op je PC. Best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
The_DoubleU schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:00:
@Katsunami
Over de Tags. Bij verzamel CD's heb je gelijk dan is de album artiest Various de juiste keuze.
Om het voorbeeld van Aphex Twin nog eens te nemen. De CD bevat remixes gemaakt door Aphex Twin. Dus album artiest is Aphex Twin, maar Artiest is degene die het nummer gemaakt heeft waar een remix van gemaakt is. In dit soort situaties zet ik altijd compilatie aan.
Album: 26 mixes for cash
Artist: NIN
Album Artist: Aphex Twin
Composer: Trent Reznor
Ah, ik begrijp het :) Album Artist is dan ingevuld, dan zou het goed moeten werken. Hier werkt coverflow correct, geen dubbele albums. "Compilation" is alleen maar nodig om een album in het menu "Compilations" te krijgen zo te zien. Ach ja, als het maar werkt zoals je het prettig vindt :)
Over je USB hub trekt die wel genoeg stroom?
Ja, dat is in orde. Mijn complete Lide30 scanner heeft jarenlang op een USB-poort gehangen. Dat ding had niet eens een adapter. Ik wijt het rebootprobleem van de computer aan de hub, want het werkt wel als de iPod direct wordt aangesloten.

Het rebootprobleem van de iPod zelf na de eerste sync vind ik erg vaag. Hij speelde geen muziek, maar rebootte na ongeveer 10 seconden na de selectie van een nummer :/ Ik heb in iTunes een restore gedaan en geresynched met WinAmp, en nu werkt het wel goed.
Screenshot kan ik niet zien, dus geen idee wat je bedoelt.
Ik ga mijn webhost eens mailen. De ene helft van de wereld kan mijn screenshots en foto's niet zien en de andere helft wel. Vage zooi.

Kom op, iemand moet hier toch wel de Winamp playlist editor kennen? :P
Wel is het mogelijk om een on-the-go playlist te maken op je iPod. Je moet de middelste knop ingedrukt houden en een nummer, album, artiest wordt toegevoegd.
Ik had het al gevonden, bedankt voor de bevestiging. De ZEN heeft een "standaard" On-the-Go :P Alles wat je selecteert komt er automatisch in. Even de centerknop vasthouden hier dus :)
Gebruik iTunes voor syncen en Winamp voor het afspelen op je PC. Best of both worlds.
Dat synct de playcount en ratings niet goed, en dat is iets dat ik juist wel graag wil, en miste op de ZEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Nee, iTunes heeft geen Active Playlist. Hij speelt af wat je in je scherm open hebt staan. Dus als ik zoek naar een bepaalde artiest, in de zoekresultaten de bovenste aanklik, gaat hij automatisch de rest in de zoekresultaten ook afspelen. De extra laag van een active playlist zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
OK, dank je wel. Ik blijf nog even doorprutsen met ml_ipod onder Winamp :)

Het lijkt goed te werken, maar gisteren had ik plotseling het "0 songs, 0 artists"-probleem, ondanks dat Winamp alles gewoon kon zien. De fix op de site van ml_ipod werkte niet, dus heb ik het ding hersteld met iTunes. Even in de gaten houden; misschien kan ik een ml_ipod-bug rapporteren.

Syncen gaat overigens vrij snel, met 12-14 MB/s :)

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 11-05-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Gare zooi. ml_ipod 3.05 maakt de database van de iPod (1.1.2) corrupt, dus dit gebruiken is geen optie. Het heeft wel gewerkt met versie 1.1.1.

Wat me is opgevallen, is dat indien ml_ipod werkt, Coverflow er goed uitziet. Albums met meerdere artiesten worden goed weergegeven als "Album Artist" op "Various" (of wat dan ook) is ingesteld. Voor iTunes is dat niet genoeg: Coverflow op de iPod is nog steeds een puinzooi. Coverflow in iTunes ziet er echter WEL goed uit. Welke mafketel bedenkt overigens dat Coverflow op artiest gesorteerd moet zijn? Je bent toch op zoek naar een ALBUM?! Als gewoon alle muziek met dezelfde waarde in de Album Tag gepakt zou worden met een sortering op Album, dan zou het altijd werken. Kan dat niet zo ingesteld worden ergens?

Ik ga maar eens testen met pmp_ipod, WinAmps eigen plugin. Met die types heb ik echter ook ervaring... de Creative plugin laat de ZEN vastlopen en het gebruikt achterlijk veel geheugen.

We zien wel waar we uiteindelijk op uitkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Ik meen dat pmp_ipod vrij goed bijblijft met nieuwe firmware versies, waardoor databasecorruptie minder zou moeten optreden, zeker de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
pmp_ipod ondersteunt dingen die ik wel wil hebben niet, zoals smart playlists, en hij synct ratings ook niet, zo te zien.

Ik heb die iPod niet alléén gekocht voor de grote opslagruimte. Winamp claimde dat MTP-apparaten ook dingen als playcount, rating, en last played attributen konden synchroniseren. Mijn ZEN heeft die mogelijkheden, maar Winamp synct het niet. (En de Creative software is een nog groter gedrocht dan iTunes ooit is geweest.) Ik vrees dat ik op iTunes ga uitkomen voor het syncen, maar gelukkig is het tegenwoordig werkbaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 11-05-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 19:52
iemand hier al de Orb client geprobeert? ik heb hem geinstalleerd en het werkt perfect. lekker elk beschikbaar radiostation luisteren dat een stream op internet beschikbaar heeft. *luisterd naar 538 op het schoolnetwerk* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:23
Ik gebruik m'n iPod Classic nu al enige tijd zonder al teveel problemen. Het enige waar ik me nogal aan stoor is de tijd dat het scherm verlicht blijft. Ik weet dat dat heel makkelijk in te stellen is, standaard staat dat op 10 seconden. Ik zet hem continu op 5 seconden, maar die instellingen worden niet opgeslagen. Als ik hem later namelijk weer aanzet staat dat namelijk gewoon weer op 10 seconden. Is dit normaal? En zijn hier oplossingen voor?
Het is niet zo'n groot probleem, maar soms is het wel storend. Vooral als je 's avonds in bed nog even wat muziek luistert, wat ik af en toe wel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-06 23:14
cornelixnootje1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Ook mooi om je moeder het risico te laten lopen. :)

Zelf meenemen is denk ik wel te doen bij mp3 spelers aangezien de meeste binnen de 175 euro vallen denk ik niet dat de Douane daar moeilijk over doet. Mocht ze toch een boete krijgen heb je in ieder geval binnenkort moederdag om het weer goed te maken. :+
Tis prima gelukt vanuit Las Vegas naar Chicago -> Londen -> NL, ik kan vanaf nu ook meepraten.
Ik heb hier een Classic 160gb.
Brasher schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:00:
Ik gebruik m'n iPod Classic nu al enige tijd zonder al teveel problemen. Het enige waar ik me nogal aan stoor is de tijd dat het scherm verlicht blijft. Ik weet dat dat heel makkelijk in te stellen is, standaard staat dat op 10 seconden. Ik zet hem continu op 5 seconden, maar die instellingen worden niet opgeslagen. Als ik hem later namelijk weer aanzet staat dat namelijk gewoon weer op 10 seconden. Is dit normaal? En zijn hier oplossingen voor?
Het is niet zo'n groot probleem, maar soms is het wel storend. Vooral als je 's avonds in bed nog even wat muziek luistert, wat ik af en toe wel doe.
Pas je op dat je niet inslaap valt en je zelf keelt? ;)

[ Voor 40% gewijzigd door blup op 17-05-2008 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Brasher: heb je met iTunes de firmware al geüpdate naar 1.1.2? Ik heb hier geen probleem met het uitgaan van het scherm; die instelling wordt netjes opgeslagen.

Heeft iemand hier de brushed iPod mod gedaan? Ik heb dit gisteren uitgevoerd en ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet; veel beter dan de spiegelende achterkant.

- Geen krassen meer, en krast veel minder snel
- Geen spiegeling meer. (Ik ben niet zo iemand die met een zakspiegeltje rondloopt)
- Trekt geen/veel minder vingerafdrukken aan
- Ziet er in mijn ogen veel relaxter uit :)

(En ik ben niet iemand die Apple's ontwerpen en producten als dermate heilig beschouwt dat het heiligschennis is om ze te modden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Katsunami schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:12:
Brasher: heb je met iTunes de firmware al geüpdate naar 1.1.2? Ik heb hier geen probleem met het uitgaan van het scherm; die instelling wordt netjes opgeslagen.

Heeft iemand hier de brushed iPod mod gedaan? Ik heb dit gisteren uitgevoerd en ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet; veel beter dan de spiegelende achterkant.

- Geen krassen meer, en krast veel minder snel
- Geen spiegeling meer. (Ik ben niet zo iemand die met een zakspiegeltje rondloopt)
- Trekt geen/veel minder vingerafdrukken aan
- Ziet er in mijn ogen veel relaxter uit :)

(En ik ben niet iemand die Apple's ontwerpen en producten als dermate heilig beschouwt dat het heiligschennis is om ze te modden :P)
wow ! das eigenlijk wel slim weet je dat ! elke keer dat gezeur met die spiegelende achterkant qua krasjes (:P).... echt wel stoer (h). ga het zelf alleen niet doen, heb een iPhone al een jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik kwam zelf al op het idee om de verchroming van de achterkant af te schuren. (Ik HAAT spiegelende zooi, waaronder ook schermen... jammer genoeg zijn matte schermen blijkbaar taboe in laptops tegenwoordig :/)

Toen ben ik gaan zoeken naar dingen zoals "Sanding iPod", "Brushing iPod", en dergelijke om te zien of iemand dat al had gedaan, en zo ja, met welk materiaal. Natuurlijk zou ik ook graag het resultaat even van tevoren zien :P Hierboven het resultaat van de zoektocht... en het werkt perfect :)

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 17-05-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252362

Ik ga het zelf ook doen, ook al zit mijn Classic al vol met krasjes op de achterkant. Slechter kan het toch niet worden. En ik vind die spiegelende achterkant echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mijn Classic had al 3 krassen nadat ik hem even op een houten tafel had gelegd, zodat ik even wat te drinken kon pakken om daarna het ding van muziek te voorzien. Na 2 dagen gewoon in mijn broekzak gezeten te hebben zag de achterkant er al uit alsof de iPod 2 jaar oud was. De voorkant was (en is) nog steeds puntgaaf. Ik vind de boterzachte verchroming van de iPods eigenlijk best belabberd. Een stuur van een fiets dat is verchroomd krast toch ook niet (zo) snel?

Daarnaast vind ik de donkergrijze geborstelde look veel mooier :P

(Gebruik wel een zwaar en dik boek, of iets anders, om de spons langsaf te laten gaan, zodat de groeven die je krijgt van het schuren mooi recht blijven, anders zal het er niet goed uitzien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50
Sinds een paar maandjes ben ik in het bezit van een Classic 80. Vind hem helemaal super! Vooral de accuduur vind ik echt ontzettend lang. Kwam van een iPod Mini 6Gb, dus was ook wel een aardige vooruitgang ;)

Maar ik heb nog steeds geen knap beschermhoesje kunnen vinden. Vervoer me iPodje nog nog in een washandje d:)b Ben al even bij de Media Markt geweest, daar hebben ze echt onwijs veel verschillende hoesje, maar allemaal van die graflelijke hoesje die gemaakt zijn om je iPod permanent in te doen. Daarbij komt ook dat bij sommige hoesjes je iPod ook nog eens 2x zo dik word. Eigenlijk ben ik op zoek naar een alternatief van een origineel lederen Apple iPod hoesje. Steld verder weinig voor, maar wel precies wat ik zoek.

Dit is het hoesje wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1073/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA399_lm.jpg
[klik om naar Apple store te gaan]

Probleem alleen is dat bovenstaand hoesje 99 euro kost! Nou, in geen 99 jaar dat ik dat voor een hoesje ga uitgeven! 8)7

Mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan helpen aan een vergelijkbaar hoesje, uiteraard voor een betere prijs ;)
carfreak02 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:55:
Specs
Opslag80 GB
(20000 nummers of 100 uur video)
160 GB
(40000 nummers of 200 uur video)
Prijs€249.-€349.-
Kleur
Baterij
30 uur muziek ; 5 uur video
40 uur muziek ; 8 uur video
DisplayLCD-kleurenscherm van 2,5 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie: 320 x 240 pixels, beeldpunten per inch: 163
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Video-ondersteuningH.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen
103,5 x 61,8 x 10,5 mm
103,5 x 61,8 x 13,5 mm
Gewicht
140 gram
162 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter, beknopte handleiding
Klein detail, maar de prijzen in inmiddels wat gezakt, misschien wel zo netjes om deze even te updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Stevig ding die Classic...

Ik had hem gisteren op mijn nachtkastje gelegd, maar BOVENOP het boek dat er al op lag. (Dat doe ik normaal nooit. Nachtkastje is niet zo klein.) Meestal luister ik nog wat muziek (tracks een rating geven voor een uurtje :P) of ik ga lezen. Deze keer, lezen, dus ik pak het boek.

* KLABAM! *

?! |:(

Njaaaaaaargg :( gvd $%^#%&^*&%%()^*(_^(*)_^()@@#$ :(

Ik dacht al, die is geen lang leven beschoren. (val vanaf ongeveer 60cm op een parketvloer.) Ik verwachtte minstens op zoek te moeten naar een 1.8 inch HDD... in het beste geval. Wat blijkt echter? De Classic is met de schrik vrijgekomen zo te zien. Hij stond uit en op HOLD, dus de HDD draaide niet. Het scherm en de rest werkt ook nog allemaal en er zit zelfs nergens een krasje op of een deukje in.

Ik heb hem vandaag volledig geformatteerd (erg traag, maar OK; te verwachten met zo'n 80GB mini-HDD), en een volledige checkdisk laten doen. Daarna nog een HDD-testprogrammaatje eroverheen, harde schijf volgeschreven, teruggelezen, data vergeleken met een progje en weer volledig geformatteerd. Nergens fouten. Toen heb ik het ding hersteld in iTunes, en hem weer gesynced. Alles lijkt in orde te zijn. 10/10 voor bouwkwaliteit. (Al is 60cm misschien niet het meest extreem. Als hij vanaf een meter hoog uit mijn handen op het beton zou vallen, heeft-ie het waarschijnlijk gehad.)

Nu kan ik mijn record "ik weet niet meer wanneer de laatste keer was dat een breekbaar iets mij is gevallen" wel schrappen. Ik was al een paar jaar onderweg :/

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 20-05-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Criminelis schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:30:
Maar ik heb nog steeds geen knap beschermhoesje kunnen vinden. Eigenlijk ben ik op zoek naar een alternatief van een origineel lederen Apple iPod hoesje. Steld verder weinig voor, maar wel precies wat ik zoek.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan helpen aan een vergelijkbaar hoesje, uiteraard voor een betere prijs ;)
Heb zelf dit hoesje (alleen dan in het zwart, je kunt zelf je kleur kiezen): http://www.vajacases.com/...bap312i&c=4&it=1&s=3&ss=1

Deze is alleen ook niet goedkoop, US$ 75,- plus verzendkosten van US$ 27 naar NL, dus US$ 102. Met de huidige dollarkoers maakt dat zo'n EUR 66. Wel goedkoper als die van de Apple store dus en IMHO mooier en veel handiger. Volledig handwerk, nadeel is wel dat het daardoor even duurt voor je hem hebt (max 15 dagen voor ze hem verzenden en dan de tijd die het kost om vanuit Argentinië naar jouw huis te versturen, dus reken max nog een week), ze werken niet op voorraad.
Je kunt alle opties en kleuren zelf kiezen, en alle knoppen en aansluitingen zijn bereikbaar als de iPod in het hoesje zit.

Maar geen idee wat je budget is. Houd er wel rekening mee dat echt leer natuurlijk geld kost, dus voor een tientje zul je echt geen echt leer hebben,. tenzij je in Turkije op vakantie bent of zo.

[ Voor 26% gewijzigd door xahmol op 20-05-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Voor de Classic80 start de prijs bij $75 van jouw lederen hoesjes.
Voor de Classic160 wordt de prijs opeens VANAF $220........ en dat voor een klein beetje (2mm??) meer leer.....

Ze zijn wel mooi inderdaad.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
xahmol schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:03:
[...]

Heb zelf dit hoesje (alleen dan in het zwart, je kunt zelf je kleur kiezen): http://www.vajacases.com/...bap312i&c=4&it=1&s=3&ss=1

Deze is alleen ook niet goedkoop, US$ 75,- plus verzendkosten van US$ 27 naar NL, dus US$ 102. Met de huidige dollarkoers maakt dat zo'n EUR 66. Wel goedkoper als die van de Apple store dus en IMHO mooier en veel handiger. Volledig handwerk, nadeel is wel dat het daardoor even duurt voor je hem hebt (max 15 dagen voor ze hem verzenden en dan de tijd die het kost om vanuit Argentinië naar jouw huis te versturen, dus reken max nog een week), ze werken niet op voorraad.
Je kunt alle opties en kleuren zelf kiezen, en alle knoppen en aansluitingen zijn bereikbaar als de iPod in het hoesje zit.

Maar geen idee wat je budget is. Houd er wel rekening mee dat echt leer natuurlijk geld kost, dus voor een tientje zul je echt geen echt leer hebben,. tenzij je in Turkije op vakantie bent of zo.
Thx voor je reply, maar eigenlijk is dat niet helemaal wat ik zoek. Dit soort hoesjes hebben ze ook wel bij de Media Markt (zijn dan alleen niet zo mooi als deze). Ik zoek een hoesje waarbij het niet mogelijk is om je iPod te bedienen. Het is voor mij puur en alleen bescherming voor als hij in me zak zit namelijk. Haal veel liever m'n iPod even uit het zakje/hoesje als ik een CD aanzet.

Het originele Apple hoesje bied ook alleen bescherming en is het ook niet mogelijk om je iPod te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
LessRam schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:36:
Voor de Classic80 start de prijs bij $75 van jouw lederen hoesjes.
Voor de Classic160 wordt de prijs opeens VANAF $220........ en dat voor een klein beetje (2mm??) meer leer.....

Ze zijn wel mooi inderdaad.
Je kijkt verkeerd. Je hebt degene met ingelegde Svarovski crystallen te pakken, vandaar de prijs, dat is degene die ze default tonen (lekker handig, is de helft van de klanten meteen weg vanwege de prijs). Scroll maar eens door de designs of gebruik direct deze link (heb zelf ook de 160GB versie):
http://www.vajacases.com/...bap322i&c=4&it=1&s=3&ss=2

Overigens, @Criminelis, kan het je nog vies tegenvallen dat telkens uit het hoesje halen als je een andere CD wilt. Vind ik zelf iig uitermate hinderlijk. Maar goed, smaken verschillen.

Maar dan kun je natuurlijk ook altijd nog voor de iPod sok gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door xahmol op 20-05-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
xahmol schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:56:
[...]
Overigens, @Criminelis, kan het je nog vies tegenvallen dat telkens uit het hoesje halen als je een andere CD wilt. Vind ik zelf iig uitermate hinderlijk. Maar goed, smaken verschillen.

Maar dan kun je natuurlijk ook altijd nog voor de iPod sok gaan...
Ja, misschien heb je gelijk hoor, maar gebruik m'n iPod op me werk en veel op de motor (waar ik hem toch niet kan bedienen tijdens het rijden). Werk ook vrij veel met playlists en die zet ik vaak aan, en dan pas weer uit als ik me iPod niet meer ga gebruiken. Maar nogmaals, misschien heb je gelijk. Scheelt me in ieder geval wel veel geld, want aanbod voor dat soort hoesjes is aanzienlijk groter ;)

Sok is ook optie, maar bied i.m.o weer net iets te weinig bescherming...

[ Voor 23% gewijzigd door Criminelis op 20-05-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Omdat de oordopjes van mijn iPod classic afgestorven zijn, ben ik ff naar de BCC gegaan om een shuffle 1 GB te kopen want daar zitten immers ook oordopjes bij. Redenatie is namelijk: dopjes kosten 30,00 shuffle kost 45,00 = goedkope shuffle van 15,00 euro

Echter heb ik de indruk dat de lengte van de kabel van de oordopjes korter is als bij de iPod classic.
Kan iemand dat bevestigen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Klopt, Shuffle clip je op je trui/overhemd/whatever, classic in je broekzak. Is over na gedacht, scheelt best een stukje kabel. Beetje miskoop misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Overigens kun je voor EUR 30 een stuk betere doppen krijgen dan de standaard Apple doppen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan om voor 30 euro een koptelefoon te kopen. Die Sennheiser HD201 Gaming Edition.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamegear.be/images/sennheiser_201_gaming.jpg

Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 21:46
Of je haalt voor 2 dollar de originele iPod oortjes uit China vandaan, dat kan natuurlijk ook. Ik heb al heel wat mensen blij gemaakt voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:59
Criminelis schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:49:
[...]

Ja, misschien heb je gelijk hoor, maar gebruik m'n iPod op me werk en veel op de motor (waar ik hem toch niet kan bedienen tijdens het rijden). Werk ook vrij veel met playlists en die zet ik vaak aan, en dan pas weer uit als ik me iPod niet meer ga gebruiken. Maar nogmaals, misschien heb je gelijk. Scheelt me in ieder geval wel veel geld, want aanbod voor dat soort hoesjes is aanzienlijk groter ;)

Sok is ook optie, maar bied i.m.o weer net iets te weinig bescherming...
ik heb nu een belkin hoesje, enigste nadeel is misschien dat er een klitteband aansluiting op zit. Een 80gb versie zit er een beetje losser in(niet hinderlijk vind ik, hij valt er niet uit ofzo), en een 160gig zal er wel goed in zitten.

http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 250660 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:49:
Ik ben van plan om voor 30 euro een koptelefoon te kopen. Die Sennheiser HD201 Gaming Edition.

[afbeelding]

Iemand ervaring ermee?
Ik heb deze een keer op mijn hoofd gehad (mediamarkt geloof ik). De geluidskwaliteit was matig en hij zat zelf niet echt lekker, maar dat kan komen omdat ik foamies gewend ben en niet plastic rond mn oren. Wat je wel kan doen is even naar de mediamarkt lopen en hem zelf proberen. Even een tip: kijk ook even naar de px100, deze kost 10 euro meer, is niet closed maar levert waarschijnlijk wel beter geluid voor het geld. Bovendien is deze ook in ipod wit verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks ;) ga ik zeker eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262916

Werkt Gear4 BluEye op de ipod classic 160GB; weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Katsunami schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:04:

Ik had hem gisteren op mijn nachtkastje gelegd, maar BOVENOP het boek dat er al op lag. (Dat doe ik normaal nooit. Nachtkastje is niet zo klein.) Meestal luister ik nog wat muziek (tracks een rating geven voor een uurtje :P) of ik ga lezen. Deze keer, lezen, dus ik pak het boek.

* KLABAM! *

Ik dacht al, die is geen lang leven beschoren. (val vanaf ongeveer 60cm op een parketvloer.) Ik verwachtte minstens op zoek te moeten naar een 1.8 inch HDD... in het beste geval. Wat blijkt echter? De Classic is met de schrik vrijgekomen zo te zien. Hij stond uit en op HOLD, dus de HDD draaide niet. Het scherm en de rest werkt ook nog allemaal en er zit zelfs nergens een krasje op of een deukje in.

Ik heb hem vandaag volledig geformatteerd (erg traag, maar OK; te verwachten met zo'n 80GB mini-HDD), en een volledige checkdisk laten doen. Daarna nog een HDD-testprogrammaatje eroverheen, harde schijf volgeschreven, teruggelezen, data vergeleken met een progje en weer volledig geformatteerd. Nergens fouten. Toen heb ik het ding hersteld in iTunes, en hem weer gesynced. Alles lijkt in orde te zijn. 10/10 voor bouwkwaliteit. (Al is 60cm misschien niet het meest extreem. Als hij vanaf een meter hoog uit mijn handen op het beton zou vallen, heeft-ie het waarschijnlijk gehad.)

Nu kan ik mijn record "ik weet niet meer wanneer de laatste keer was dat een breekbaar iets mij is gevallen" wel schrappen. Ik was al een paar jaar onderweg :/
Met welk programma test jij de harddisk van die Classic. Mijn speler hangt namelijk elke keer als er 1.3GB naartoe gekopieerd is :( Ik wil wel eens weten waarom dat zo is. Heb wel sinds kort firmware 1.1.2. Hebben andere mensen daar ook gezeur mee? Via google kom ik alleen positieve ervaringen tegen :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:01

Nyana

Who?!

Katsunami schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:04:

* KLABAM! *

Hij kan wel tegen een stootje. 60 cm is niks. ook al zou ie draaien. Ben met de mijne ook erg voorzichtig. Is een keer op t kurk gevallen van 1.5 meter. en een keer op tegels van een meter ong. geen krasjes ofzow verder. Niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
R-O-Y schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:47:

Met welk programma test jij de harddisk van die Classic. Mijn speler hangt namelijk elke keer als er 1.3GB naartoe gekopieerd is :( Ik wil wel eens weten waarom dat zo is. Heb wel sinds kort firmware 1.1.2. Hebben andere mensen daar ook gezeur mee? Via google kom ik alleen positieve ervaringen tegen :+
Ik heb de iPod getest met:

- Volledige formattering
- chkdsk /x /r (in een commandprompt)
- En daarna helemaal volgeschreven met een groot archief (iPod in Disk Mode), en dat vergelijken met het origineel, met een MD5-check. Er zijn een miljard programma's (of meer) die dit kunnen :)
- Archief teruggelezen, en weer een MD5-check
- Volledig geformatteerd

Tot nu toe werkt alles nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Ik had zojuist al een vers topic geopend. Mijn schijfje in de ipod is waarschijnlijk gewoon niet meer goed. Ik heb 4700 reallocs en 128 pending sectors. Ga morgen even naar de winkel met het apparaat. Heb dat ding tenslotte pas 8 maanden oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 262916 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:36:
Werkt Gear4 BluEye op de ipod classic 160GB; weet iemand dat?
Bij mij werkt hij prima. Heb wel het idee dat de geluidskwaliteit alleen iets minder is dan zonder de BluEye.
Wel even de laatste firmware downloaden, alleen met de meest recente firmware werkt de BluEye op de Classic.
Firmware is hier te downloaden (kies downloads in het menu en dan de iPod Classic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280

Anoniem: 250660 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:49:

[afbeelding]

Iemand ervaring ermee?
Ik weet niet of er verschil is tussen de HD201 en HD201 gaming edition, maar ik heb de HD201 gehad.
GEWELDIGE KOPTELEFOON! Geluidskwaliteit was dus echt wel goed voor de 20 euro die ik ervoor betaald heb! (is 10 tot 20 euro nu). Hij zat echt ongelooflijk lekker helemaal geen problemen mee gehad! Maar na een tijdje stierf hij en heb ik een skullcandy gekocht. (Die zag er gewoon vet uit)

Toch mis ik de HD201 qua comfort nog al eens! Mja.. ik vind hem wel echt lelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10
Kan trouwens elke thirdparty USB-AC adapter gebruikt worden voor de classic ? Wil de classic namelijk deze week gaan kopen, maar ik vind 30 euro voor een oplader een beetje overdreven als je ook van die standaard adapters hebt waar je een USB-kabel in kan pluggen.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
dapluiz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:48:
Kan trouwens elke thirdparty USB-AC adapter gebruikt worden voor de classic ? Wil de classic namelijk deze week gaan kopen, maar ik vind 30 euro voor een oplader een beetje overdreven als je ook van die standaard adapters hebt waar je een USB-kabel in kan pluggen.
Is hier al eerder aan de orde geweest: mixed results. Kennelijk moet er een bepaalde Apple chip in de lader zitten voor de Classic, anders doet hij het gewoon niet. Terwijl hij het op eerdere iPods prima deed.

De officiële Apple lader werk (uiteraard) altijd, bij de rest is het afwachten: sommige werken niet, sommigen weer wel als ik ervaringen in dit topic mag geloven. Zou persoonlijk er alleen één kopen die niet officieel Apple is als je hem kan ruilen en/of er opstaat dat de garanderen dat hij ook op de Classic werkt (let wel: het is niet voldoende dat ze zeggen dat hij met de iPod werkt, 3rd party laders die het met oudere iPods prima deden doen het dus vaak niet met de Classic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, lekker handig ja :) Maar dan ga ik wel even kijken komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Ik heb gewoon een USB lader van de conrad. Kost 5 euro dacht ik. Werkt ook prima. Het is echt belachelijk wat apple voor kabeltjes vraagt 8)7 200 euro voor een 80GB speler vind ik niet zo duur. Maar 30 euro voor een usb-kabel, of 50 euro voor een AV-kabel vind ik allemaal best veel geld. Maarja, daarom koop ik dat ook niet :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door R-O-Y op 28-05-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
De Mac store in groningen verkoopt ook die 5 euro kabels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262916

Dank je
xahmol schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:37:
[...]

Bij mij werkt hij prima. Heb wel het idee dat de geluidskwaliteit alleen iets minder is dan zonder de BluEye.
Wel even de laatste firmware downloaden, alleen met de meest recente firmware werkt de BluEye op de Classic.
Firmware is hier te downloaden (kies downloads in het menu en dan de iPod Classic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de HD201 gekocht, maar ik heb hem nog niet genoeg gebruikt om een mening over te geven. Qua comfort en design ben ik toch al zeker content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nou, de ipod is binnen :D
Wel ff een verschil met de 4e generatie die ik heb gehad met monochroom scherm, wat een mooi scherm dan ineens :)
Nu nog op zoek naar een AC-adapter die het doet met de classic. Ze hadden genoeg van die adapters liggen waar je usb-kabel in past, maar dat zal waarschijnlijk niet werken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Is het trouwens standaard dat video-files die ik toevoeg ook onder het audio gedeelte te vinden zijn ?
Ik had er namelijk gisteren via winamp 1tje toegevoegd en toen zag ik ze onder beide onderdelen ..
Verder jammer dat mediamonkey geen video's ondersteund. Hele tijd bezig geweest om mijn muziek netjes erin te zetten met covers, gesynced naar me ipod en toen ik met video's wilde spelen kwma ik er pas achter dat dat dus niet kon ..
Ook kan ik op mijn vista installatie geen itunes installeren ... Heel vaag.
Maar het is zeker niet mogelijk om Mediamonkey voor het audio en winamp voor het video-gedeelte te gebruiken ? Tenminste volgens mij zag winamp gisteren niet de nummers die ik er via mediamonkey opgezet had ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dapluiz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:33:
Nou, de ipod is binnen :D
Wel ff een verschil met de 4e generatie die ik heb gehad met monochroom scherm, wat een mooi scherm dan ineens :)
Nu nog op zoek naar een AC-adapter die het doet met de classic. Ze hadden genoeg van die adapters liggen waar je usb-kabel in past, maar dat zal waarschijnlijk niet werken ..
Ik had nog zo'n adapter liggen met USB ingang en werkt nog perfect. Het werkt zelfs beter als met mijn vorige MP3 (een Philips) want die reageerde niet altijd op het contact ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Super irritant ....
Iemand ervaring met de melding "De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd"

Die krijg ik namelijk elke keer als ik itunes probeer te installeren ..

Ja al op google gezocht, maar de oplossingen daar werkte tot nu toe niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb er gratis een oplader bij gekregen tijdens een actie van BOL.com. Omdat ik het ding dagelijks update, hangt hij eigenlijk altijd aan de computer, dus ik heb de lader niet eens uitgepakt. Als iemand er interesse in heeft, zoek ik wel even op welke lader dat is. (En als BOL.com hem ook los verkoopt, kijk ik wel even naar de pagina :P) Ik ga ervan uit dat die lader getest is en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280

dapluiz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:00:
Is het trouwens standaard dat video-files die ik toevoeg ook onder het audio gedeelte te vinden zijn ?
Ik had er namelijk gisteren via winamp 1tje toegevoegd en toen zag ik ze onder beide onderdelen ..
Verder jammer dat mediamonkey geen video's ondersteund. Hele tijd bezig geweest om mijn muziek netjes erin te zetten met covers, gesynced naar me ipod en toen ik met video's wilde spelen kwma ik er pas achter dat dat dus niet kon ..
Ook kan ik op mijn vista installatie geen itunes installeren ... Heel vaag.
Maar het is zeker niet mogelijk om Mediamonkey voor het audio en winamp voor het video-gedeelte te gebruiken ? Tenminste volgens mij zag winamp gisteren niet de nummers die ik er via mediamonkey opgezet had ...
viel mij ook al op ja.
De videoclip die ik erin heb gezet is ook te vinden tussen de muziek :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nou, was Vista toch weer even zat, dus nu XP er weer op staan :)
Itunes wilde nu wel installeren en je kan zeggen wat je wil, maar toch werkt dat ook best aardig :) Denk dat ik het voorlopig maar even bij Itunes hou, even me ipodje volproppen voor de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Welk programma is er trouwens goed voor het omzetten van avi's inclusief srt's ?
Ik heb die gratis Videora gedaan, die ondersteund wel ondertitels maar werkt niet in batch (of niet wat ik gezien heb) en Imtoo werkt wel in batch maar doet voor zover ik kan zien geen ondertitels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, nu dus terecht gekomen bij Total Video Converter en die lijkt nog best goed te werken. Batch verwerking en ondersteuning voor ondertiteling en het beeld ziet er goed uit :)
Ook nu voor het eerst via Itunes naar podcast gekeken en dat is eigenlijk makkelijker als los downloaden :P Vooral al die video podcasts zijn nu wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ik overweeg om de Ipod Classic 160gb te kopen voordat ik op vakantie ga. Ik wil hem dan ook als imagetank gebruiken voor mijn Canon 40d. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maniac schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:06:
Ik overweeg om de Ipod Classic 160gb te kopen voordat ik op vakantie ga. Ik wil hem dan ook als imagetank gebruiken voor mijn Canon 40d. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe?
Foto's direct vanuit de camera op de iPod classic zetten is niet mogelijk. Voorheen was er de iPod Camera Connector, maar die is niet meer compatible met de laatste generatie iPod's. De enige manier om foto's op de iPod op te slaan, is via een computer.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Daedalus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:28:
[...]
Foto's direct vanuit de camera op de iPod classic zetten is niet mogelijk. Voorheen was er de iPod Camera Connector, maar die is niet meer compatible met de laatste generatie iPod's. De enige manier om foto's op de iPod op te slaan, is via een computer.
Hmmmm dat is erg jammer. Dan heb ik er natuurlijk niet echt veel aan. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord. Denk dat ik dan toch voor een ander merk moet gaan. Sorry Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Maniac schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:32:
[...]

Hmmmm dat is erg jammer. Dan heb ik er natuurlijk niet echt veel aan. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord. Denk dat ik dan toch voor een ander merk moet gaan. Sorry Apple!
Tsja, zoveel keus is er niet met een harde schijf boven de 100GB. Alleen de Archos spelers gaan zo ver en die vind ik er zo ontzettend goedkoop en knullig uitzien.

Heb jaren Creative gehad, maar toen mijn Zen Xtra 60GB overleed en Creative geen 60 GB spelers meer in het assortiment had ben ik naar Apple geswitched, eerst de 5G 60GB, nu de Classic 160GB.

Overigens: is gewoon een grotere geheugenkaart voor je camera niet een betere optie? Heb nu een 16GB CF kaart in mijn camera, schiet alles in RAW, maar heb weinig behoefte meer voor een image tank want die ene kaart is voor mij iig prima voldoende om de hele vakantie door te komen. En grotere kaarten zijn al weer aangekondigd, zag laatst alweer een 32GB CF kaart.

Of wil je per sé onderweg al een backup?

[ Voor 4% gewijzigd door xahmol op 04-06-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

xahmol schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:31:
[...]
Overigens: is gewoon een grotere geheugenkaart voor je camera niet een betere optie? Heb nu een 16GB CF kaart in mijn camera, schiet alles in RAW, maar heb weinig behoefte meer voor een image tank want die ene kaart is voor mij iig prima voldoende om de hele vakantie door te komen. En grotere kaarten zijn al weer aangekondigd, zag laatst alweer een 32GB CF kaart.

Of wil je per sé onderweg al een backup?
Ik wil inderdaad het liefst onderweg al backup maken. Ook wil ik mijn kaartje leeg kunnen maken. Ik ga op een vakantie waar ik zeker weet dat ik bijzonder veel foto's ga maken. Ik zou misschien voor een andere MP3 speler kijken, maar ben niet echt gecharmeerd van de andere merken.

Wel zag ik de volgende oplossing, iemand daar ervaring mee? Zal het werken op de 160GB versie?

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=159393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 14:06
zijn er ook al geruchten voor een upgraden van de ipod classic, wil er graag een halen maar ga er vanuit dat er toch wel een update aan zit te komen.

Hopelijk gaan ze ook nog es een ipod classic met touchscreen maken

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:57:
zijn er ook al geruchten voor een upgraden van de ipod classic, wil er graag een halen maar ga er vanuit dat er toch wel een update aan zit te komen.

Hopelijk gaan ze ook nog es een ipod classic met touchscreen maken
touchscreen? laat me niet lachen... dat is al de iPod Touch hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 250660 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:26:
[...]

ja was ook meer wishful thinking, maar eh de ipod touch is echt een nutteloos apparaat voor mij te weinig geheugen voor te veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:17:
[...]

ja was ook meer wishful thinking, maar eh de ipod touch is echt een nutteloos apparaat voor mij te weinig geheugen voor te veel geld...
dat is waar... gewoon een iPhone zonder de Phone :p en voor al die functies heb je internet nodig en dat vind je niet overal in België... of je moet mega veel betalen

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 250660 op 08-06-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Maniac schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:12:
[...]

Ik wil inderdaad het liefst onderweg al backup maken. Ook wil ik mijn kaartje leeg kunnen maken. Ik ga op een vakantie waar ik zeker weet dat ik bijzonder veel foto's ga maken. Ik zou misschien voor een andere MP3 speler kijken, maar ben niet echt gecharmeerd van de andere merken.

Wel zag ik de volgende oplossing, iemand daar ervaring mee? Zal het werken op de 160GB versie?

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=159393
Staat bij Belkin niet onder de iPod Classic compatible producten, zie http://www.belkin.com/uk/ipod/classic/. Ga er dus maar van uit dat het NIET werkt.

Wat je eventueel natuurlijk zou kunnen doen is kijken of je nog ergens een tweedehands iPod 5G 80GB op de kop kan tikken. Daar werken beide accessoires wel op.

(en bijzonder veel foto's? Moeten er dan wel HEEL veel zijn. Op mijn Sony Alpha 350 gaan op een 16 Gigabyte compactflash kaart 800 foto's in RAW 14 megapixel.
Jouw Canon 40D is 10 megapixel, dus dan zouden er nog meer op moeten kunnen.
En zoals gezegd, de 32 Gigabyte kaarten zijn al verkrijgbaar.
Ga je echt op vakantie meer dan 1600 foto's maken? Zo ja heb ik niets gezegd, maar tjemig, dacht dat ik veel foto's maakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 250660 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:26:
[...]

yep. Zodra die betaalbaar is met 64 128 of 256gb is de classic overbodig. Geef het een jaartje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 16:44
Een jaartje? 64GB in binnen een jaar lijkt me nog best kunnen. 128GB lijkt me niet en 256GB is er zeker nog niet binnen een jaar. De iPod zou dan veel te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Laatst online: 24-06 03:43
Mijn ipod ( 80 gb versie) heeft problemen met opladen, hij laadt niet meer op via de pc en via de CD-IB100 iPod in mijn auto. Ik heb gisteravond het via 230 v geprobeert en vanochtend was hij nog nauwelijks gevuld ( 1 streepje.)

Volgens mij zijn de problemen onstaan na een softwareupdate een paar weken geleden ( weet even niet welke versie er nu opzit daar ik nu op mijn werk zit en de ipod niet bij me hebt).

Zou kunnen dat het aan de accu ligt maar ik wil dus eerst kijken of het niet aan die update ligt en wil derhalve de software downgraden.

Nu mijn vragen ter eerste kan je de software downgraden en hoe gaat dit met een ipod.
Ten tweede waar haal ik dan de firmware vandaan.

Ik heb gezoekt via de zoekmachine onder downgrade(n) maar ik kon niets vinden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:17:
[...]

Mmm ik heb zelf een iPod Touch (16GB) en kan zeggen dat ik het zeker GEEN nutteloos 'apparaat' vind. Ik gebruik de agenda de gehele dag en die werkt echt super handig in connectie met mijn Macs. Ook gebruik ik de Mail. Als ik in huis loop komt er tussen mijn muziek door even een geluidje als er een email is binnengekomen, super handig! Daarnaast gebruik ik YouTube en Safari ook echt vaak, als ik in mijn bed lig of tijdens het ontbijt nog even wat op het internet moet zoeken.

Verder gebruik ik natuurlijk de muziek, foto's en videos.

Een nutteloos apparaat is het dus zeker niet. Als jij hem alleen voor de muziek zou gebruiken, dan ben je eerder een nutteloze gebruiker.

Ben nu wel van plan mijn iPod te verkopen omdat ik de nieuwe iPhone wil. Vond hem eerst te duur voor te weinig. Ik bel zelf erg weinig en dan heb je al een dure iPhone met maar 8 GB :S

Vind de GPS en snellere verbinding wel erg handig, ook kan ik nu mijn telefoon vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ideaal: iPhone Touch met 160GB, incl. video-out, min.5MP foto goede huis-tuin-keuken kwaliteit, WiFi, iPod functies, agenda functies, en navigatie (GPS-ontvangst), digitenne, ingebouwd.
Dit alles voor rond de 600-750 Euro.....

TomTom de deur uit (GPS),
Foto toestel de deur uit (FOTO),
Nokia N70 de deur uit (BELLEN+AGENDA)
iPod Classic 160 naar "de kinderen" (MP3)

Klinkt utopisch, is het nu ook nog. Maar kijk naar alle bestaande aparaten.... het zou mogelijk moeten zijn. En dan ook nog bug vrij (klinkt wel erg onrealistisch gezien de huidige Apple aparaten), en ik sta 2 dagen voor de release al in de rij om hem te kopen.

(Mag ik even weg dromen....) :z :z :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ben zelf echt super tevreden met mijn 80Gb classicje. Moet echt moeite doen om hem vol te krijgen :P Luxe-probleem ;-)

Hoef me over een paar weken in het vliegtuig ook niet te vervelen, aangezien het filmpjes kijken beter gaat dan ik dacht op het kleine scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258427

ik heb een vraagje:

ik heb een lichtnetadapter van een oude gestorven goedkope mp3speler, en die gebruik ik om mijn ipod op te laden.
output 5V & 400 mA, dus hij zou gewoon moeten werken. (iPod = 5-30V max 1A)
hij laadt ook op, alleen hij geeft bij het opladen niet het bliksemschichtje cq stekkerje in het batterijicoontje dat ik wel zie als ik m aan mn computer hang.

klopt er iets niet hier? ik heb geen idee. kan de adapter kwaad oid?
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

dapluiz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:44:
Ben zelf echt super tevreden met mijn 80Gb classicje. Moet echt moeite doen om hem vol te krijgen :P Luxe-probleem ;-)

Hoef me over een paar weken in het vliegtuig ook niet te vervelen, aangezien het filmpjes kijken beter gaat dan ik dacht op het kleine scherm :)
*gasp*

Net vorige week met de MM aanbieding mijn allereerste Apple ever gekocht, de 160Gb.
95.9GB Used, 52.9GB Free, alleen muziek... tellen kunnen ze gelukkig ook in de appelwereld niet :). De samenwerking met mijn mediaplayer/library MediaMonkey is echt perfect dus ik hoeft gelukkig geen iTunes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Omdat ik m nog niet vol heb gekregen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dapluiz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:44:
[...]

Omdat ik m nog niet vol heb gekregen ? :P
Nah, alleen moeite doen om hem vol te krijgen? 50Gb in mijn geval zou ik ook nog wel vol krijgen maar dan moet ik gewoon allerlei films erop gaan proppen en al mijn foto's (15-20Gb geloof ik), dan istie zo vol. Tis iig belangrijk dat je erop hebt waarvoor je hem gekocht hebt, in mijn geval eigenlijk alleen voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 123662 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:23:
[...]
95.9GB Used, 52.9GB Free, alleen muziek... tellen kunnen ze gelukkig ook in de appelwereld niet :).
Als we toch aan het opscheppen zijn: 103GB in gebruik, 45,5 GB free, ook alleen muziek.

Dat niet kunnen tellen valt overigens wel mee: zoals bijna iedereen, rondt Apple de Gigabytes waarmee ze adverteren af op 1 miljard bytes. In het echt op je computer is een Gigabyte natuurlijk 1024 (kilo) maal 1024 (mega) maal 1024 (giga) bytes. Alleen dat kost je al 11 Gigabyte (reken maar uit).
Daarnaast nog overhead veroorzaakt door de blokgrootte van de schijf (geen idee wat de blokgrootte van de iPod is, maar stel die is 100 kilobyte. Een bestand(sdeel) van 10 kilobyte gebruikt dan nog steeds 100 kilobyte op de schijf).
Dan nog wat ruimte voor het filesysteem en index.

En dat verklaart dan waarom de Gigabyte used plus de Gigabyte vrij nooit sluit met het geadverteerde aantal Gigabytes. Let maar eens op: staat er ergens in de kleine lettertjes ook altijd bij.

[ Voor 3% gewijzigd door xahmol op 09-06-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Tja had hiervoor een 20 gig ipodje en die was wel vol, dus geef me tijd ;)
Tis meer dat ik niet echt een muziek collectie op me pc had staan, maar nu ben ik druk bezig :)
En idd, ik gooi er ook genoeg video's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xahmol schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:11:
[...]

Als we toch aan het opscheppen zijn: 103GB in gebruik, 45,5 GB free, ook alleen muziek.

Dat niet kunnen tellen valt overigens wel mee: zoals bijna iedereen, rondt Apple de Gigabytes waarmee ze adverteren af op 1 miljard bytes. In het echt op je computer is een Gigabyte natuurlijk 1024 (kilo) maal 1024 (mega) maal 1024 (giga) bytes. Alleen dat kost je al 11 Gigabyte (reken maar uit).
Daarnaast nog overhead veroorzaakt door de blokgrootte van de schijf (geen idee wat de blokgrootte van de iPod is, maar stel die is 100 kilobyte. Een bestand(sdeel) van 10 kilobyte gebruikt dan nog steeds 100 kilobyte op de schijf).
Dan nog wat ruimte voor het filesysteem en index.

En dat verklaart dan waarom de Gigabyte used plus de Gigabyte vrij nooit sluit met het geadverteerde aantal Gigabytes. Let maar eens op: staat er ergens in de kleine lettertjes ook altijd bij.
Och, de mijne wordt nog voller. Ik heb nog niet al mijn cd's geripped dus. Dat kost veel tijd, omdat ik alles in flac rip en daarna met mediamonkey (als 320bit mp3) op de ipod laat zetten.

Maar jouw verhaal ken ik natuurlijk wel. Tis hetzelfde ge-eikel als de HD die ik 2 weken geleden kocht. 750GB maar na installatie was er lang geen 750GB meer te bekennen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm geen ipod update (geen imac update, geen mac mini update, helemaal niks....) het laatste jaar vraag ik me af waar apple mee bezig is?

woehoe een iphone 3g met techniek die er een jaar geleden al in had moeten zitten en dan nog lopen ze achter... sorry voor het sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:31:
hmm geen ipod update (geen imac update, geen mac mini update, helemaal niks....) het laatste jaar vraag ik me af waar apple mee bezig is?
Ook weer niet zo gek aangezien Apple zelf de iPhone als opvolger van de iPod ziet. Waarom de iPod dan nog verder ontwikkelen als de Classic voor de mensen (zoals ik) die per se veel ruimte willen hebben nog prima voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Waarom zou ik een nieuwe update iPod willen hebben?
Ik heb 160GB, met 800CD's erop (4 maand werk aan gehad om al die CD's te rippen en te ordenen met de juiste tags). Nog ruimte genoeg over voor zo'n 400 toekomstige CD's. En alles wat ik wil kan ik ermee, de hoezen zien, de lyrics mee lezen..... Ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen van mijn "woonkamer jukebox".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LessRam schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:29:
Waarom zou ik een nieuwe update iPod willen hebben?
Ik heb 160GB, met 800CD's erop (4 maand werk aan gehad om al die CD's te rippen en te ordenen met de juiste tags). Nog ruimte genoeg over voor zo'n 400 toekomstige CD's. En alles wat ik wil kan ik ermee, de hoezen zien, de lyrics mee lezen..... Ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen van mijn "woonkamer jukebox".
Dat jij tevreden bent betekent niet dat Apple als bedrijf geen nieuwe iPods meer uit hoeft te brengen. Stilstaan is toch niet zo bevorderlijk voor je marktaandeel.

Overigens denk ik niet dat Apple van plan is om maar niks meer aan PMD's te doen. Lang niet iedereen wil een "logge en dure" (alles is relatief natuurlijk) telefoon/PDA als muziekspeler. Wat dat betreft zul je dus een breder assortiment (blijven) aan moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nou omdat de ipod er al redelijk lang is en ik sinds een tweetal maanden een ipod wil kopen. Maar omdat ik al 2x pech heb gehad met updates na aanschaf heb ik besloten te wachten op de eerstvolgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 16:03
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:01:
nou omdat de ipod er al redelijk lang is en ik sinds een tweetal maanden een ipod wil kopen. Maar omdat ik al 2x pech heb gehad met updates na aanschaf heb ik besloten te wachten op de eerstvolgende update.
Wacht dan gewoon rustig af :) . De iPods worden de laatste paar jaar meestal in het najaar (eind september - begin november) geupdate, maar dat had je hier ook wel kunnen vinden: http://buyersguide.macrumors.com/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Aangezien ik in de Nano topic nog gen antwoord krijg besloot ik deze vraag ook maar hier te posten. De Nano heeft immers dezelfde software.

Heb een vraag over de Music Quiz op de iPod Nano (of Classic, lijkt mij hetzelfde...). Op de oudere generaties had je het al, maar ik hoorde dus het nu geüpdatet was. Ook wordt er nu soms naar het jaartal van het nummer en dergelijke gevraagd...

Goed ik wil de Music Quiz dus ergens anders voor gaan gebruiken waarbij ik alleen maar wil dat er gevraagd wordt welk nummer het is. Kan dat ook? Of is het misschien op te lossen door dan geen jaartal bij de nummers te zetten in iTunes?

Is er iemand die hier een antwoord op heeft?

Anders zal ik het met een oudere generatie iPod moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nergens op mijn iPod een mogelijkheid gevonden om het soort vragen aan te passen... of misschien heb ik er gewoon overgekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
"Of is het misschien op te lossen door dan geen jaartal bij de nummers te zetten in iTunes?"

Weet iemand dat?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.