Is het mogelijk om een deel van je muziek uit je Bibliotheek te verwijderen, maar als je de volgende x synct dat dan niet alle nummers van je ipod afzijn? maar alleen de nmmrs die je toevoegt in iTunes erbij komen op je iPod en niks eraf gaat.
Er zit er in iedergeval 1 in Arnhem.Anoniem: 202280 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:26:
Als je een post boven jou leest kun je zien dat dat geen probleem is.
Ik vraag me wel af waar er een apple store te vinden is in nederland..
Don't rely on their truth alone
Anoniem: 234413
Ok, dan kan je zelf liedjes van en naar je iPod slepen, oid?master007 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:44:
Handmatig synchroniseren.
Alleen NAAR je ipod slepen. met itunes is het onmogelijk om muziek vanaf je ipod terug te zetten op een pc: daar heb je andere software voor nodig.Anoniem: 234413 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:54:
[...]
Ok, dan kan je zelf liedjes van en naar je iPod slepen, oid?
overigens betekent synchroniseren dat de data op 2 verschillende toestellen (hier een pc en een ipod) aan elkaar gelijk wordt gemaakt. Het is daarom ook niet mogelijk om slechts delen van je bibliotheek met je ipod te synchroniseren, simpelweg omdat het dan per definitie geen synchroniseren is, vanwege het feit dat de data op beide toestellen nog steeds niet hetzelfde is. Snap je het nog;)
icentre.nlAnoniem: 202280 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:26:
Als je een post boven jou leest kun je zien dat dat geen probleem is.
Ik vraag me wel af waar er een apple store te vinden is in nederland..
Er zit er eentje praktisch als je amsterdam centraal uitloopt en eentje op de grote markt Haarlem.
Dan heb je nog Alkmaar en Uitgeest maar daar ben ik nog niet geweest.
Ik weet niet hoe het bij andere apple store's zit maar bij die in Haarlem is de technische dienst er alleen op dinsdag en zaterdag. Als je je ipod inlevert op andere dagen dan moet je extra wachten en kan je zelf niet je probleem uitleggen (hier heb ik problemen mee gehad omdat de vent niet snapte wat hij met de ipod moest).
En ik denk trouwens dat je je kassabonnetje thuis kan laten. Apple geeft 1 jaar wereldwijde garantie op elke ipod en ze kunnen op internet zien wanneer hij aangesloten is (de eerste keer dat je hem gebruikte) en volgens mij ook wanneer hij is geproduceerd. Het kassabonnetje hoef je alleen te bewaren als je ipod jonger is dan zij beweren. En een classic is nog niet langer dan een jaar uit dus je garantie krijg je zowieso.
Ja ik snap het wel, wil ook alleen dat alle liedjes die er nu opstaan op blijven staan. Haal ze toch nooit van me ipod naar mn mac dus...80gig raakt niet zo snel volDaSaN schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:13:
[...]
Alleen NAAR je ipod slepen. met itunes is het onmogelijk om muziek vanaf je ipod terug te zetten op een pc: daar heb je andere software voor nodig.
overigens betekent synchroniseren dat de data op 2 verschillende toestellen (hier een pc en een ipod) aan elkaar gelijk wordt gemaakt. Het is daarom ook niet mogelijk om slechts delen van je bibliotheek met je ipod te synchroniseren, simpelweg omdat het dan per definitie geen synchroniseren is, vanwege het feit dat de data op beide toestellen nog steeds niet hetzelfde is. Snap je het nog;)
Dankje voor de reacties
Als je ipod op manual staat kan je gewoon drag and droppen (volgens mij kan je dit dan op elke computer doen). Tenzij je ze verwijdert van je ipod zullen ze er dus gewoon op blijven staan.Anoniem: 234413 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:43:
[...]
Ja ik snap het wel, wil ook alleen dat alle liedjes die er nu opstaan op blijven staan. Haal ze toch nooit van me ipod naar mn mac dus...80gig raakt niet zo snel vol
Dankje voor de reacties
Oh oke!rockmanz schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:17:
[...]
Als je ipod op manual staat kan je gewoon drag and droppen (volgens mij kan je dit dan op elke computer doen). Tenzij je ze verwijdert van je ipod zullen ze er dus gewoon op blijven staan.
Naja het verhaal is ene btje erachter dat de muziek op mn mac een beetje teveel ruimte inneemt en dus een deel uit itunes wil halen maar als ik mn ipod sync dat dan niet alle nummers wegzijn op mn ipod, maar alleen nieuwe nummers erbij zet.
Anoniem: 234413 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:13:
[...]
Oh oke!
Naja het verhaal is ene btje erachter dat de muziek op mn mac een beetje teveel ruimte inneemt en dus een deel uit itunes wil halen maar als ik mn ipod sync dat dan niet alle nummers wegzijn op mn ipod, maar alleen nieuwe nummers erbij zet.

Ik heb ook een externe HD dus daar heb sowieso alle muziek op.rockmanz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:51:
[...]
Ik zou toch echt overwegen om je muziek ook op je computer te laten of hier een extra schijf voor aanschaffen. Als je ipod het namelijk begeeft kan je je muziek niet meer terugkrijgen. Meerdere malen heb ik muziek opnieuw op mijn ipod moeten zetten (of door een reparatie ofwel door een restore terug naar een oudere firmware). Ik heb in mijn computer een 160gb schijf zitten waar ik nu alles op gooi voor mijn 160gb ipod
Iemand al de nieuwste firmware? 1.1.1???
Pas een maand geleden ofzo...?RealRico schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:54:
Iemand al de nieuwste firmware? 1.1.1???

Lees maar eens terug in het topic.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
OJA, hahaVanitas schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:58:
[...]
Pas een maand geleden ofzo...?
Lees maar eens terug in het topic.
Heb 'm al 'n tijdje niet gebruikt...
Ofja, wel gebruikt, maar niet meer aan iTunes gehangen.
Anoniem: 51026
Mijn iPod heeft zoiets mafs! Vanochtend met werken speelde die iedere keer 3 nummers af, om vervolgens de rest van de CD/Playlist die dan aan staat te skippen, tot ik weer handmatig een ander nummer aanzet. Na het liedje gaat die dan dus wel wel naar de volgende, maar hij speelt niks af. Hij blijft er even bij hangen en dan gaat die weer naar de volgende. Zo te hele CD af tot die klaar is. En nu zie ik net dat het nu helemaal mis is. Hetzelfde gebeurd nu al bij het eerste liedje wat ik selecteer.
Heeft iemand een idee wat hier aan te doen is? Ik heb hem al gerest via het settings menu, hielp niks. Ik heb hem al weer even geupdate via iTunes, sindsdien doet ook het eerste liedje het niet meer. Valt er nog iets aan te doen? Ik ben zwaar afhankelijk van me iPod!
Heeft iemand een idee wat hier aan te doen is? Ik heb hem al gerest via het settings menu, hielp niks. Ik heb hem al weer even geupdate via iTunes, sindsdien doet ook het eerste liedje het niet meer. Valt er nog iets aan te doen? Ik ben zwaar afhankelijk van me iPod!

Ik zit nu al weken te kijken op de Apple site waar ik nieuwe oortjes kan bestellen voor m'n iPod. De linker doet namelijk alleen nog maar hoge tonen, erg vervelend. Een andere set oortjes doet het wel goed. Maar waar kan ik deze bestellen?
Heeft iemand een link?
Ben geen mac-persoon, dus ik snap de logica van die site niet zo...
Klopt het, als ik merk, dat ze dolgraag willen bij Apple dat je een nieuwe koopt? En niet zo heel veel support geven op een oude? Ik moet wel weer zeggen dat ik 't een heldhaftig apparaatje vind
Heeft iemand een link?
Klopt het, als ik merk, dat ze dolgraag willen bij Apple dat je een nieuwe koopt? En niet zo heel veel support geven op een oude? Ik moet wel weer zeggen dat ik 't een heldhaftig apparaatje vind
Hier: Online Service Assistantdavidsmit schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:28:
Ik zit nu al weken te kijken op de Apple site waar ik nieuwe oortjes kan bestellen voor m'n iPod. De linker doet namelijk alleen nog maar hoge tonen, erg vervelend. Een andere set oortjes doet het wel goed. Maar waar kan ik deze bestellen?
Heeft iemand een link?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Vandaag voor het eerst een videopodcast gedownload, en gesynchroniseerd naar mijn ipod. Echter kan ik de video op mijn ipod alleen vinden bij onlangs toegevoegde videos! Niet bij podcasts, films, tv series of muziekvideos. In Itunes staat de video wel netjes bij podcasts, waar gaat het fout, wat doe ik fout, of waar zijn ze dan te vinden op mijn ipod?
Anoniem: 255193
Ik heb me vorige week een ipod classic 80gig gekocht.
Nu keek ik maandag naar een stukje film van 25 minuten toen ik op de bus zat. En heb daarna nog wat muziek geluisterd. Tot mijn grote verbazing was ik al bijna 1/4 van de batterij kwijt, terwijl je volgens apple tot 5uur video kan kijken. En volgens mij keek ik met standaardinstellingen.
Hoe komt dit, doe ik iets verkeerd ofzo. Ik zou toch graag makkelijk 2 films bekijken als ik op de bus zit tijdens een reis
Nu keek ik maandag naar een stukje film van 25 minuten toen ik op de bus zat. En heb daarna nog wat muziek geluisterd. Tot mijn grote verbazing was ik al bijna 1/4 van de batterij kwijt, terwijl je volgens apple tot 5uur video kan kijken. En volgens mij keek ik met standaardinstellingen.
Hoe komt dit, doe ik iets verkeerd ofzo. Ik zou toch graag makkelijk 2 films bekijken als ik op de bus zit tijdens een reis
Volgens mij is de 5 uur voorspelling met backlight op minimal, en standaard is op half/medium, dus alst goed is had je dat wel kunnen verwachten
Heb vanmorgen nog eens half uurtje film gekeken. Helderheid op het laagste en nu is bijna niks af.
Maar ik heb hem deze keer ook opgeladen in het stopcontact met zo'n power adapter. Anders deed ik dat aan de bovenkant van mijn pc in een usb poort.
Heb nog een vraagje: gaat de batterij sneller leeg zijn als ik met een koptelefoon luister? (ik verwacht van wel)
Maar ik heb hem deze keer ook opgeladen in het stopcontact met zo'n power adapter. Anders deed ik dat aan de bovenkant van mijn pc in een usb poort.
Heb nog een vraagje: gaat de batterij sneller leeg zijn als ik met een koptelefoon luister? (ik verwacht van wel)
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 255193 op 12-03-2008 17:12 ]
Als je de volume op hetzelfde niveau laat zou er geen probleem moeten zijn. Een koptelefoon heeft meestal wel wat meer sap nodig dan oordopjes. Ik zelf ben van een ep630 (zat meestal rond 1/4-1/3 op de volume balk) naar een open koptelefoon (alessandro ms1, heerlijke koptelefoonAnoniem: 255193 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:35:
Heb vanmorgen nog eens half uurtje film gekeken. Helderheid op het laagste en nu is bijna niks af.

die batterijduur maakt voor mij enorm veel uit want ik wil naar films kijken op de bus 
Als ik de volumebalk op het midden zet en met ipod oortjes luister dan hoor ik bijna niks
Als ik de volumebalk op het midden zet en met ipod oortjes luister dan hoor ik bijna niks
Let op dat er bij die 5 uur van uit wordt gegaan dat er bepaalde videoformaten en bitsnelheden worden gebruikt als standaard. Daarnaast was de batterij-indicator altijd een beetje onnauwkeurig (bij onder andere de 5G). Als je iets intensiefs met de batterij doet, bijvoorbeeld video kijken of surfen, dan lijkt het alsof de batterij heel snel opgaat. Als je daarna weer rustig alleen een muziekje opzet geeft hij weer een hoger energielevel aan.
Probeer is in-ear dopjes. Niet alleen een veel beter geluid, ook minder volume nodig omdat omgevingsgeluid beter wordt geblokt.Anoniem: 255193 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:55:
die batterijduur maakt voor mij enorm veel uit want ik wil naar films kijken op de bus
Als ik jou was zou ik even een battery test doen met een van je films (even in een playlist zetten oid) en kijken hoelang hij mee gaat (volledig opgeladen natuurlijk). Zet je volume dan op 3/4 en brightness hoe je hem zou willen hebben. Als het goed is heb je dan een redelijke indicatie hoelang hij mee gaat op de stand die jij het lekkerst vind.Anoniem: 255193 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:55:
Anoniem: 202280
Met een goede koptelefoon moet het ook lukken hoor.xahmol schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:32:
[...]
Probeer is in-ear dopjes. Niet alleen een veel beter geluid, ook minder volume nodig omdat omgevingsgeluid beter wordt geblokt.
Als ie het geluid goed tegenhoud enz...
Koptelefoons met grote schelpen kunnen het geluid (afhankelijk van het model) goed tegenhouden ja, maar persoonlijk vind ik zo'n groot ding erg onpraktisch.Anoniem: 202280 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:57:
[...]
Met een goede koptelefoon moet het ook lukken hoor.
Als ie het geluid goed tegenhoud enz...
Alle standaard meegeleverde doppen bij MP3 spelers en ook de iPod oortjes isoleren echter amper en geven bovendien matig geluid.
In-ears vind ik zelf (maar dat is uiteraard persoonlijk) de ultime combi van comfort en geluidskwaliteit. Bovendien isoleren in-ears nier alleen beter, omdat het signaal dichter bij de trommelvliezen zit is ook minder volume nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 13-03-2008 14:23 ]
Met die gedachte had ik de apple in-ear oordopjes gehaald. Die standaard oordopjes zitten me echt goed, dus ik had verwacht dat de in-ear oordopjes ook wel fijn zouden zitten.xahmol schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:17:
[...]
In-ears vind ik zelf (maar dat is uiteraard persoonlijk) de ultime combi van comfort en geluidskwaliteit. Bovendien isoleren in-ears nier alleen beter, omdat het signaal dichter bij de trommelvliezen zit is ook minder volume nodig.
Maar nee, wat een bagger product. Dit dingen blijven met geen mogelijk in m'n oren zitten en als ze niet goed blijven zitten dan klinken ze kut. Ze vallen gewoon als ik m'n hoofd beweeg. Zitten ze goed (aka. ik blijf ze in m'n oren drukken) dan klinken ze ook weer goed. Ik vind het nog steeds lastig te bevatten dat Apple zo'n slecht product op de markt heeft gezet...
Deze gaan dus op marktplaats, en dan komen er wel andere in-ear dopjes. Want met de standaard iPod dopjes hoor ik niks in de bus, of ik moet em super hard zetten, maar dat wil ik niet.
Maar eens zoeken naar wat anders
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Heb zelf de Shure SE210, maar dat is een iets ander budget (heb zelf EUR 149,- betaald) dan gratis meegeleverd.
Maar hoor ook goeie berichten over de Sennheiser CX300 of de Creative EP-630, die zijn stukken goedkoper.
Pasvorm van in-ears is overigens hyperpersoonlijk. De meeste in-ears leveren verschillende maten sleaves mee, kijk wat jou het beste bevalt. Te kleine sleaves sluiten niet af en vallen uit je oor, te grote krijg je niet in je oor. Heb zelf kennelijk kleine oorkanalen want altijd de kleinste sleave nodig.
Kortom: heb je de Apple geprobeerd met alle maten meegeleverde sleaves? Wat jij had (uitvallen bij bewegen hoofd) kan nml ook een verkeerde maat sleave zijn. Probeer eerst dat eens voor je wat anders koopt (als je dat tenminste nog niet gedaan had).
[ Voor 44% gewijzigd door xahmol op 14-03-2008 15:05 ]
De prijzen kunnen geupdate in de Startpost. Zelf heb ik de Classic voor 199,- gekregen bij Mediamarkt. (80gb)
Maar de officiele prijs is 229, en 329.
Anoniem: 146068
Sinds kort ook de trotse eigenaar van een 80 gig Classic
Heb er laatst een Apple Radio Remote bij gekocht, alles werkt alleen het geluid is mono
Wel RDS maar geen stereo ? Is dat normaal of issie stuk of mogelijk matige ontvangst ? Kon ook op het internet nergens iets vinden of die wel of niet stereo is... Iemand ervaring ermee ?

Heb vandaag een 80GB classic binnengekregen, ben er over het algemeen wel tevreden over. Geluid is niet super, de besturing (clickwheel) werkt niet helemaal 100%. Maar verder tis wel een lief dingetje, kan ik eindelijk eens al m'n muziek tegelijk meeslepen.
Er staat nu firmware versie 1.1 op, heb er nog geen problemen mee gehad op het clickwheel na. Volgens mij is dat nog steeds niet opgelost met 1.1.1, ik werk zelf onder Debian (linux). Updaten van de firmware is dus een beetje lastig en omslachtig omdat ik dan een pc met Windows of OS X moet zien te vinden.
Moet je bij een update al je muziek er weer opnieuw opzetten? Daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, transcoden van ~60GB aan audio in flac is geen pretje.
Hulde aan Amarok trouwens, werkt echt perfect, zodra ik m'n ipod aan m'n pc hang synct ie automatisch met last.fm en z'n eigen db, ik hoefde nieteens wat in te stellen!
Er staat nu firmware versie 1.1 op, heb er nog geen problemen mee gehad op het clickwheel na. Volgens mij is dat nog steeds niet opgelost met 1.1.1, ik werk zelf onder Debian (linux). Updaten van de firmware is dus een beetje lastig en omslachtig omdat ik dan een pc met Windows of OS X moet zien te vinden.
Moet je bij een update al je muziek er weer opnieuw opzetten? Daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, transcoden van ~60GB aan audio in flac is geen pretje.

Hulde aan Amarok trouwens, werkt echt perfect, zodra ik m'n ipod aan m'n pc hang synct ie automatisch met last.fm en z'n eigen db, ik hoefde nieteens wat in te stellen!
Ik zou wel updaten, ivm risico voor je oordopjes. (Of was dat nou die daarvoor weer?)Larsie schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:07:
Heb vandaag een 80GB classic binnengekregen, ben er over het algemeen wel tevreden over. Geluid is niet super, de besturing (clickwheel) werkt niet helemaal 100%. Maar verder tis wel een lief dingetje, kan ik eindelijk eens al m'n muziek tegelijk meeslepen.
Moet je bij een update al je muziek er weer opnieuw opzetten? Daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, transcoden van ~60GB aan audio in flac is geen pretje.![]()
En nee, je hoeft er niets opnieuw op te zetten.
Ik vind het geluid trouwens opmerkelijk goed.
Nee, die hissing bug is gefixt in 1.1.1 en het is dan ook erg aan te raden om te updaten.cornelixnootje1 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:10:
[...]
Ik zou wel updaten, ivm risico voor je oordopjes. (Of was dat nou die daarvoor weer?)
Niet nee, maar ja dus.Vanitas schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:04:
[...]
Nee, die hissing bug is gefixt in 1.1.1 en het is dan ook erg aan te raden om te updaten.
Beste ipod gebruikers
Vroeger heb ik eens een Ipod 30gb gehad, de laatste met zwartwit scherm zegmaar
hier was ik altijd perfect tevreden over, en ook met Itunes kan ik perfect overweg
Nu krijg ik binnenkort een auto met Blu&me. Deze bied keurig ondersteuning via USB voor ipod/mp3
Daarom wou ik een 160gig Classic kopen en al mijn muziek hier op planten,
maar nu is mijn vraag, zijn er toevallig nieuwe ipod's in opkomst ? (met veel opslag)
ik volg het ipod nieuws niet echt, maar kan zo 123 ook weinig vinden,
Niet dat ik straks een classic koop en er net een nieuwe komt een weekje later
Vroeger heb ik eens een Ipod 30gb gehad, de laatste met zwartwit scherm zegmaar
hier was ik altijd perfect tevreden over, en ook met Itunes kan ik perfect overweg
Nu krijg ik binnenkort een auto met Blu&me. Deze bied keurig ondersteuning via USB voor ipod/mp3
Daarom wou ik een 160gig Classic kopen en al mijn muziek hier op planten,
maar nu is mijn vraag, zijn er toevallig nieuwe ipod's in opkomst ? (met veel opslag)
ik volg het ipod nieuws niet echt, maar kan zo 123 ook weinig vinden,
Niet dat ik straks een classic koop en er net een nieuwe komt een weekje later
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Anoniem: 250660
Ik denk persoonlijk dat nieuwe iPod's pas ten vroegste volgend jaar zouden komen. Misschien dat er nog een upgrade komt van de harde schijf of zo, maar toch... Ik denk dat ze zich meer richten op de opvolger van de iPod Touch en de Nano's, die allemaal Flash-geheugen hebben.
De Classic is de enige die nog met een harde schijf werkt... Flash is the future!
De Classic is de enige die nog met een harde schijf werkt... Flash is the future!
Je weet dat bij Apple nooit.
Ik denk dat ze de classic nog een jaar verkopen, tot dat de touch net zoveel opslagruimte heeft. (Is nu al 32gb, en er komt vast een 64,128 en 256 variant) En daarna denk ik niet dat er nog een "nieuwe classic" komt. Draaiende harde schijven hebben toch een beetje hun laatste tijd gehad.
De vorige "classic" was de 5.5 en het duurde vrij lang tot deze was geupgrade naar de huidige classic.
Maar als je echt zoveel muziek hebt is een PC voor je in auto wellicht een idee?
Ik denk dat ze de classic nog een jaar verkopen, tot dat de touch net zoveel opslagruimte heeft. (Is nu al 32gb, en er komt vast een 64,128 en 256 variant) En daarna denk ik niet dat er nog een "nieuwe classic" komt. Draaiende harde schijven hebben toch een beetje hun laatste tijd gehad.
De vorige "classic" was de 5.5 en het duurde vrij lang tot deze was geupgrade naar de huidige classic.
Maar als je echt zoveel muziek hebt is een PC voor je in auto wellicht een idee?
Nou heb alleen een usb ingang en wil heel af en toe me muziek wel eens nodig hebben als ik zonder auto op pad ga
daarom dacht ik aan de classic,
Ipod touch vind ik persoonlijk voor waar ik hem voor ga gebruiken niet zo,
Allenmaal leuk en aardig dat internet enz, maar voor mij is zo een classic toch gewoon een mp3 speler, zo zal er ook nooit een film op bekeken worden,
Hoelang is de huidige classic er eigenlijk ?
daarom dacht ik aan de classic,
Ipod touch vind ik persoonlijk voor waar ik hem voor ga gebruiken niet zo,
Allenmaal leuk en aardig dat internet enz, maar voor mij is zo een classic toch gewoon een mp3 speler, zo zal er ook nooit een film op bekeken worden,
Hoelang is de huidige classic er eigenlijk ?
Nee, niet ja. Mijn nee was als reactie op:
Aangezien de hissing bug pas in 1.1.1 is opgelost(Of was dat nou die daarvoor weer?)
Ja, duidelijk he

Wikipedia: iPod
Dat had je toch ook zelf wel kunnen vinden.
ik ben niet zo wiki verslaafd, maar deze pagina is best handigVanitas schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:53:
Wikipedia: iPod
Dat had je toch ook zelf wel kunnen vinden.
Ja, ik heb vroeger ook nog veel info gezocht over de iPod, maar nooit gedacht aan die Wiki
Ik ben van plan portable speakers te kopen voor mijn iPod Classic. Ik vroeg me af of iemand deze speakers had:
Logitech mm50 (50 euro)
Logitech mm50 (50 euro)

Anoniem: 239600
Volgens mij heeft mijn vriendin dezelfde in het wit. Werkt prima met mijn classic, alleen de afstandsbediening is niet zo goed bestand tegen een wasbeurtje
Ik ga waarschijnlijk over 2 weken een iPod Classic 80GB zwart kopen, maar ik heb nog 2 vragen:
1. Ik hoor veel over krassen, meestal gaat het dan over de achterkant,maar hoe zit het met het scherm en de (zwarte) voorkant?
2. Hoelang duurt het vullen van ~30GB aan films en muziek?
1. Ik hoor veel over krassen, meestal gaat het dan over de achterkant,maar hoe zit het met het scherm en de (zwarte) voorkant?
Anoniem: 220294
Als je hem gewoon in een hoesje doet dan heb je waarschijnlijk nergens last van. Ik heb zelf iPod Video 80gb, standaard dunne zwarte hoesje eromheen, heb hem nu een halfjaar en alleen wat kleine krasjes op de achterkant. Maarja, dat zie je ook direct. Vullen van 30 gb aan muziek: ben je wel een uurtje of twee zoet mee.
Ik heb ze ook en vind ze perfect! Bass een beetje heersend. Maar zeker niet slecht! Ik gebruik een z-2300 als hoofd speakers, maar als ik daar geen zin in heb, gebruik ik deze, en dat is nog best vaak. Ik luister ongeveer per dag een uur naar deze.Anoniem: 250660 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:34:
Ik ben van plan portable speakers te kopen voor mijn iPod Classic. Ik vroeg me af of iemand deze speakers had:
Logitech mm50 (50 euro)
[afbeelding]
1. ik heb meteen een silicon case gekocht (1 euro) tegen deze krassen. Mijn scherm zelf is wel nog steeds onbeschermd en zit dagelijks in mijn broekzak maar nog geen enkel krasje te bespeuren. Ik ben nog steeds op zoek naar beschermende folie die je over het scherm en de achterkant kan plakken, zodat die lelijke silicon case eraf kan...Phyth0n schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:47:
Ik ga waarschijnlijk over 2 weken een iPod Classic 80GB zwart kopen, maar ik heb nog 2 vragen:
2. Goh, ik heb gisteren een aflevering van Heroes erop gezet, en dat is 230 mb. En het stond erop in 5 minuten... You do the maths
Dat optimaliseren kan je toch uitschakelen?
Idd, dat foto's erop zetten kost echt eeuwen vergeleken met de zelfde hoeveelheid gigabyte aan muziek of video.Anoniem: 250660 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:52:
[...]
2. Goh, ik heb gisteren een aflevering van Heroes erop gezet, en dat is 230 mb. En het stond erop in 5 minuten... You do the mathshet is raar maar foto's erop zetten duurt langer dan een film, zeker omdat hij dat allemaal zit te optimaliseren en zo...
En dat optimaliseren kun je dacht ik niet uitzetten, wat je kan kiezen of hij naast de geoptimaliseerde versie ook de full res foto's kopieerd dacht ik.
Ja full res, maar dan moet je harde schijf activeren en duurt het wss nog langer voor al die grote foto'sxahmol schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:29:
[...]
Idd, dat foto's erop zetten kost echt eeuwen vergeleken met de zelfde hoeveelheid gigabyte aan muziek of video.
En dat optimaliseren kun je dacht ik niet uitzetten, wat je kan kiezen of hij naast de geoptimaliseerde versie ook de full res foto's kopieerd dacht ik.
Over die eerste vraag: ze hebben in veel winkels van die plastic foliedingen voor je ipod, zodat er ook geen krassen op komen. Wel een aanrader als je niet wilt dat het design van de iPod naar de knoppen gaat.Phyth0n schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:47:
In veel winkels? In de welke dan? Ik heb er geen gevonden in de Fnac, Free Record Shop en Switch (official Apple resellers)AMD1800 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:44:
[...]
Over die eerste vraag: ze hebben in veel winkels van die plastic foliedingen voor je ipod, zodat er ook geen krassen op komen. Wel een aanrader als je niet wilt dat het design van de iPod naar de knoppen gaat.
Buiten de winkels heb je ook nog internet shops....
[ Voor 173% gewijzigd door LessRam op 29-03-2008 22:44 ]
tja, die folies maken je ipod eigenlijk preventief lelijk. Ik zou gewoon een "echt" hoesje kopen, of ermee leren leven dat je ipod krasjes krijgt.
Dan heb jij de verkeerde folies gezien.... Bij mij zitten ze er op. 1 op het scherm, 1 op het clickwheel en 1 op de achterkant, en je ziet ze zo goed als niet zitten ! Hierdoor blijft het design van de iPod behouden. Een "echt" hoesje vind ik juist lelijk. Ik had eerst een lederen hoesje, later een siliconen hoesje. Maar vond het zo jammer dat je dan de iPod niet meer ziet.cornelixnootje1 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:49:
tja, die folies maken je ipod eigenlijk preventief lelijk. Ik zou gewoon een "echt" hoesje kopen, of ermee leren leven dat je ipod krasjes krijgt.
Yup idem... waar heb jij je folie gekocht?LessRam schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:34:
[...]
Dan heb jij de verkeerde folies gezien.... Bij mij zitten ze er op. 1 op het scherm, 1 op het clickwheel en 1 op de achterkant, en je ziet ze zo goed als niet zitten ! Hierdoor blijft het design van de iPod behouden. Een "echt" hoesje vind ik juist lelijk. Ik had eerst een lederen hoesje, later een siliconen hoesje. Maar vond het zo jammer dat je dan de iPod niet meer ziet.
Ik ben anders van plan folie te kopen bij Belkin voor maar 8 euro, dus...
http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=395782
Iemand enig idee of deze goed zouden zijn? Maar voor zover ik zie is dit enkel voor de voorkant van de iPod... ik zoek echt specifiek naar folie's voor de achterkant (+ voorkant is ook goed)
Ik krijg binnenkort een auto met Blu&me, daar wou ik graag mijn ipod aan gaan hangen,
maar Blu&me pakt geen nummers die door auteursrechten zijn beschermd,
Gekochte Itunes nummer zijn dit wel zover ik weet, maar zijn de nummers die ik in me Itunes lijst importeer (iets minder legaal gedownload zeg maar) dat ook ?
(zet itunes er een soort beveiliging overheen toevallig ?)
Gekochte Itunes nummer zijn dit wel zover ik weet, maar zijn de nummers die ik in me Itunes lijst importeer (iets minder legaal gedownload zeg maar) dat ook ?
Hangt er helemaal van af wat je exact hebt gedownload en hoe ze op je iPod staan. Als je je muziek als MP3 download en op je iPod als MP3s zet (dus zonder de optie om ze naar AAC te converten) lijkt het mij erg knap als ze er beveiliging inkrijgen, het MP3 formaat kent geen enkele beveiliging.Donstil schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:31:
Ik krijg binnenkort een auto met Blu&me, daar wou ik graag mijn ipod aan gaan hangen,
Dat is natuurlijk anders met andere formaten, al kan ik me niet voorstellen dat dat het geval kan zijn omdat andere formaten die wel beveligd zijn en niet via iTunes komen hoogstwaarchijnlijk WMA bestanden zijn en die speelt een iPod niet/importeerd iTunes niet.
Maar ik ken de Blu&me niet, dus zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt me erg erg sterk dat die aan een MP3 kan herkennen of die door auteursrechten bescherm is.
Overigens: minder legaal downloaden van muziek bestaat in Nederland niet. Downloaden van muziek is ALTIJD volledig legaal. Alleen uploaden niet
Overigens komt 95% van mijn muziek op mijn iPod (totaal nu 90 gigabyte) van gewoon ouderwets gekochte CDs. Call me old fashioned, maar vind alleen zo'n download maar niets, als ik geld moet betalen wil ik wel iets tastbaars. Los daarvan heb ik al iets te veel meegemaakt dat die sporadische muziek downloads waar ik voor betaald heb natuurlijk niet meer werkten of spoorloos verdwenen waren bij overgang naar een nieuwe PC en/of iPod. Natuurlijk kun je ze backuppen, maar op de een of andere manier vergeet ik dat altijd of gaat het fout. Verdorie die pokergame voor de iPod nu al drie keer gekocht en laatst weer foetsie (ligt ongetwijfeld aan mijn stommigheid, maar met MP3s heb ik dat dus nooit). Doe ik dus niet meer.
Uit principe betaal ik dus nooit meer voor downloads met DRM (bij fysieke media vind ik dit nog iets anders omdat ik daar altijd de originele disc nog heb).
Zijn er remote's met lcd beschikbaar voor de ipod classic?
zoiets als dit:
zoiets als dit:

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Even inkloppen op google verricht wonderen. http://www.google.nl/sear...remote+&btnG=Zoeken&meta=
Ik heb zo even snel gekeken en de Logic3 remote komt in de eerste results erg vaak voor, misschien is dat wat je zoekt? In-Line remote heet het systeem wat je zoekt.
Ik heb zo even snel gekeken en de Logic3 remote komt in de eerste results erg vaak voor, misschien is dat wat je zoekt? In-Line remote heet het systeem wat je zoekt.
hmm, me google skills slacken een beetje blijkbaar
Maar dat logic3 ding klinkt niet echt als iets positiefs, zie reviews hier:
http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=129812
http://www.amazon.com/Log...emote-Black/dp/B000FVAZFO
Maar dat logic3 ding klinkt niet echt als iets positiefs, zie reviews hier:
http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=129812
http://www.amazon.com/Log...emote-Black/dp/B000FVAZFO
[ Voor 22% gewijzigd door mind_ op 09-04-2008 01:47 ]
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Dit is de folie welke ik gebruik.
link naar marktplaats
link naar marktplaats
Anoniem: 205622
zelf heb ik The Invisible Shield, deze is zowieso op Ebay te verkrijgen en anders bij het bedrijf zelf.LessRam schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:46:
Dit is de folie welke ik gebruik.
link naar marktplaats
Het voordeel
- gehele ipod beschermt tegen krassen, zelfs de zijkanten waar de hierbovengenoemde niet beschermen
- op de folie zelf komen ook geen krassen, je kan rustig je Ipod tussen de sleutels doen, geen probleem
- lange garantie
- deze hoef je niet te verwisselen na een tijd, de bovengenoemde moet je toch na een tijdje vervangen door een nieuwe folie
Nadeel
- duurder dan de bovengenoemde folie; rond de 30 euro totaal inclusief verzending
Die van jou zal best beter zijn. Maar mijn hemel 30 euro voor een stukje plastic.... dan koop ik liever de mijne om de 2 jaar nieuw. kan ik 6x2 jaar (30euro), is 12 jaar mee vooruit dan, en dan is de iPod ook wel op.
En wat dat krassen betreft, ik heb een dergelijk folie van ook op de TomTom zitten en die zit er al 2 jaar op, nog geen krasje op te vinden.
Maar inderdaad voor die 5 euro zijn de zijkanten niet beschermd.
Beiden beschermen, die van jou perfect voor 30 Euro
Mijn 3-delige beschermd prima voor 5 euro
En wat dat krassen betreft, ik heb een dergelijk folie van ook op de TomTom zitten en die zit er al 2 jaar op, nog geen krasje op te vinden.
Maar inderdaad voor die 5 euro zijn de zijkanten niet beschermd.
Beiden beschermen, die van jou perfect voor 30 Euro
Mijn 3-delige beschermd prima voor 5 euro
Bedankt voor je reactie, mijn muziek is veel mp3 en wat cd;s die ik ooit eens gekocht heb,xahmol schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:01:
[...]
Hangt er helemaal van af wat je exact hebt gedownload en hoe ze op je iPod staan. Als je je muziek als MP3 download en op je iPod als MP3s zet (dus zonder de optie om ze naar AAC te converten) lijkt het mij erg knap als ze er beveiliging inkrijgen, het MP3 formaat kent geen enkele beveiliging.
Dat is natuurlijk anders met andere formaten, al kan ik me niet voorstellen dat dat het geval kan zijn omdat andere formaten die wel beveligd zijn en niet via iTunes komen hoogstwaarchijnlijk WMA bestanden zijn en die speelt een iPod niet/importeerd iTunes niet.
Maar ik ken de Blu&me niet, dus zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt me erg erg sterk dat die aan een MP3 kan herkennen of die door auteursrechten bescherm is.
Overigens: minder legaal downloaden van muziek bestaat in Nederland niet. Downloaden van muziek is ALTIJD volledig legaal. Alleen uploaden nietMinder legaal downloaden van muziek kan dus niet in NL, hooguit ben je illegaal aan het uploaden omdat je P2P programma niet kan downen zonder ook te uppen.
Overigens komt 95% van mijn muziek op mijn iPod (totaal nu 90 gigabyte) van gewoon ouderwets gekochte CDs. Call me old fashioned, maar vind alleen zo'n download maar niets, als ik geld moet betalen wil ik wel iets tastbaars. Los daarvan heb ik al iets te veel meegemaakt dat die sporadische muziek downloads waar ik voor betaald heb natuurlijk niet meer werkten of spoorloos verdwenen waren bij overgang naar een nieuwe PC en/of iPod. Natuurlijk kun je ze backuppen, maar op de een of andere manier vergeet ik dat altijd of gaat het fout. Verdorie die pokergame voor de iPod nu al drie keer gekocht en laatst weer foetsie (ligt ongetwijfeld aan mijn stommigheid, maar met MP3s heb ik dat dus nooit). Doe ik dus niet meer.
Uit principe betaal ik dus nooit meer voor downloads met DRM (bij fysieke media vind ik dit nog iets anders omdat ik daar altijd de originele disc nog heb).
Me Ipod 160gig is inmiddels onderweg vanuit de states en lig bij de grens op inklaring te wachten.
Scheelde iets meer dan 100euro met die dollar van nu, wat best de moeite is. (blijft 85,00 winst over als ik btw moet betalen)
Denk je echt dat het maar 15€ BTW is?????Donstil schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:40:
[...]
Me Ipod 160gig is inmiddels onderweg vanuit de states en lig bij de grens op inklaring te wachten.
Scheelde iets meer dan 100euro met die dollar van nu, wat best de moeite is. (blijft 85,00 winst over als ik btw moet betalen)
Inklaringskosten zijn ongeveer 30%
Dan zou jouw pakket maar 45 euro zijn...
Uitgaande van een prijs van 319 euro in Nederland en de 100 euro prijsverschil welke je vernoemd, kostte hij dus 219 euro in de VS. Dan kom je toch eerder in de buurt van 70 euro inklaringskosten.
En houd je 30 euro winst over.
Nog niet slecht, er van uitgaande dat Apple wereldwijd garantie geeft en je daar dus geen problemen mee zult hebben........
Apple Store US iPod Classic 160GB = $349 = 220 Euro (hier nog 100 Euro verschil ja)
12 % douanerechten en 19 % BTW
douane rechten is dus 26,40
BTW is dus 41,80
220 + 26,40 + 41,80 = 288,20 Euro
319 - 288 = een besparing van 31 euro
En dan heb ik de verzendkosten nog niet eens meegerekend want ook die moeten er nog bij en worden meegerekend in de BTW kosten !!
Al met al....is het de vraag of die geringe besparing je de moeite is van het invoeren. Mijnsinziens alleen als het pakket door de douane over het hoofd wordt gezien.
[ Voor 24% gewijzigd door LessRam op 10-04-2008 08:24 ]
Een niet onbelangrijke ommissie, want de 19% BTW én de 12% inklaringsrechten gaan ook gewoon over de verzendkosten. Stel de verzendkosten zijn een dollar of 25 kun je daarvoor dus al gauw weer 10 euro bij de totale kosten tellen.LessRam schreef op donderdag 10 april 2008 @ 07:25:
[...]
En dan heb ik de verzendkosten nog niet eens meegerekend want ook die moeten er nog bij en worden meegerekend in de BTW kosten !!
Verder: je betaald eerst de 12% invoerrechten, dan gaat de 19% BTW over het bedrag inclusief de invoerrechten. Je betaald die BTW dus ook over de 12%.
Dus de som wordt volgens mij:
iPod: 220 euro
Verzendkosten: geen idee, aanname 25 euro
Totale invoerwaarde: 245 euro
12% invoerrechten: 29,40 euro
Basis voor BTW: 274,40 euro
BTW 19% 52,14 euro
Totaal betaald: 326,54 euro
En dus 10 euro DUURDER dan in NL. En als je pech hebt en het bv via Fedex komt: Fedex en andere koeriers rekenen ook nog administratiekosten voor het inklaren en voorschieten van de douanelasten. Komt er nog een bedrag bij, weet even niet meer hoeveel dat was.
Ik heb zelf in het verleden wel eens uit de VS geïmporteerd en was eigenlijk altijd uiteindelijk meer kwijt dan de prijs in Nederland. De dollar staat nu extreem laag, dus wellicht dat je nu winst hebt als ik mij in de verzendkosten vergis, maar voor mij weegt dit niet op tegen alle fuss. Maar goed, het is je goed recht hier anders over te denken en je kunt natuurlijk mazzel hebben dat je pakje NIET bij de douane er uit gehaald wordt.
Weet je hoe het pakje verzonden is? Als het via UPS, Fedex of een dergelijke koerier komt is controle bijna 100%, zeker nu. Ook aangifte als 'gift' helpt dan niet. Als het via US Postal Services komt kun je mazzel hebben, zeker als de verzender het als 'gift' heeft verstuurd (niet veel winkeliers doen dat omdat ze daarmee wel douane fraude plegen. En dat is iig in de VS geen onbenulligheid, daar kan gewoon gevangenis op staan).
Mijn conclusie was iig dat importeren uit de VS alleen zin heeft:
- als het boeken of CDs zijn, hierover wordt alleen BTW, geen invoerrechten geheven. Over textiel en elektronica zitten wel invoerrechten, 12% geloof ik idd.
- als het zaken zijn die in Nederland (nog) niet te krijgen zijn en je dus de meerprijs op de koop toeneemt;
- als het software betreft (nooit douanerechten, soms BTW);
- als je zelf naar de VS op reis gaat. Dan is de grens van vrije invoer 175 euro (een iPod is dan nog steeds een probleem overigens) en de pakkans is véél kleiner.
[ Voor 23% gewijzigd door xahmol op 10-04-2008 12:05 ]
Vergeet ook niet dat de prijzen in de US zonder US-BTW zijn. Vaak 7%.
Die kun je wellicht wel terug krijgen, maar ik weet niet hoeveel gedoe dat is.
edit: inklaringskosten is een vast bedrag: http://www.tntpostpakkets...tvangen/inklaringskosten/ (klik op "wat zijn de kosten")
Die kun je wellicht wel terug krijgen, maar ik weet niet hoeveel gedoe dat is.
edit: inklaringskosten is een vast bedrag: http://www.tntpostpakkets...tvangen/inklaringskosten/ (klik op "wat zijn de kosten")
[ Voor 34% gewijzigd door cornelixnootje1 op 10-04-2008 13:00 ]
Dank! Voor de zekerheid: die inklaringskosten zijn de kosten voor TNT voor de administratie van het inklaren, dit is dus niet de 12% douanerechten.cornelixnootje1 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:56:
Dat is bij TNT dus nog eens EUR 16,75 extra (andere koeriers kunnen andere bedragen hebben) boven op het totaal wat ik eerder aangaf. Totaal dus 326,54 plus 16,75=343,29. En dat op een iPod die je voor 220 euro hebt gekocht
[ Voor 16% gewijzigd door xahmol op 10-04-2008 14:27 ]
Kijk gewoon op marktplaats. Daar heb je nog in sealverpakking iPod Classics voor ook heel weinig geld.
Dat bestaat niet. Simpel sommetje vraag/aanbod. Dus dat zijn of oplichters, of mensen die geen idee hebben wat ze verkopen.FerdiV schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:25:
Kijk gewoon op marktplaats. Daar heb je nog in sealverpakking iPod Classics voor ook heel weinig geld.
Misschien mijn taal verkeerd? Is dat wat je bedoeld? Ik wilde alleen even zeggen dat je daar nog verpakte iPods vindt voor een aanzienlijke lagere prijs. Zoek maar eens.cornelixnootje1 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:58:
[...]
Dat bestaat niet. Simpel sommetje vraag/aanbod. Dus dat zijn of oplichters, of mensen die geen idee hebben wat ze verkopen.
Ik vindt er nog verpakte Classics voor zo'n 170 euro. Voor de 80GB dan he...
[ Voor 8% gewijzigd door FerdiV op 10-04-2008 20:40 ]
Tja, de meesten (170 euro voor een nieuwe die normaal 230 is vind ik verdacht) lijken mij toch echt oplichters.FerdiV schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:36:
[...]
Misschien mijn taal verkeerd? Is dat wat je bedoeld? Ik wilde alleen even zeggen dat je daar nog verpakte iPods vindt voor een aanzienlijke lagere prijs. Zoek maar eens.
Verder is het natuurlijk heel simpel, als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat ook. En 60 euro korting voor niets, dat is wat te mooi om waar te zijn. Tenzij er duidelijk een bonnetje bij zit en je bij die persoon kunt afspreken. Maar meestal haken ze dan af.
Je kan natuurlijk een keer geluk hebben, maar als er echt een betrouwbare levendige handel van gloednieuwe iPods voor veel minder geld op MP zou zijn, ging er niemand meer naar de Apple store. Sterker nog, dan zouden er ook winkels zijn die het voor dat geld verkopen. Das 1-havo economie.
Maargoed, wellicht is 60 euro korting helemaal niet zo verdacht en zie ik spoken.
Er is nog al het een en ander verranderd vanaf 01/01/08 zie ik
Dat betekend dat ik in het ergste geval 315euro kwijt ben voor me ipod
250euro inc zending plus 19% btw en daar weer 16euro inklaring op (alles boven 25euro heeft een vast bedrag inklaring)
Had ik even niet goed bekeken, had ik hem beter bij de media markt kunnen halen voor 320euro
Maargoed garantie is hetzelfde en duurder is die niet, dus dan is het allang goed.
Wel balen trouwens, me iPhone komt uit de states en moest ik maar 75euro voor betalen aan de ups meneer.
en me macbook zelfs helemaal niets
Ach je kan niet altijd geluk hebben
250euro inc zending plus 19% btw en daar weer 16euro inklaring op (alles boven 25euro heeft een vast bedrag inklaring)
Had ik even niet goed bekeken, had ik hem beter bij de media markt kunnen halen voor 320euro
Maargoed garantie is hetzelfde en duurder is die niet, dus dan is het allang goed.
Wel balen trouwens, me iPhone komt uit de states en moest ik maar 75euro voor betalen aan de ups meneer.
en me macbook zelfs helemaal niets
Ach je kan niet altijd geluk hebben
[ Voor 74% gewijzigd door Donstil op 12-04-2008 00:18 ]
Heb je geluk gehad, ik heb vaak genoeg van mensen gehoord dat ze 2 keer belasting moesten betalen voor een product uit hetbuitenland (en nog allemaal onzin erbij)
In totaal waren ze meer dan het dubbele kwijt voor dat "o zo goedkope" ding.
In totaal waren ze meer dan het dubbele kwijt voor dat "o zo goedkope" ding.
Volgens mij vergeet je die 12% nog? Of is die er niet meer? Die 16 euro kwam altijd nog boven de 12%Donstil schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:08:
Er is nog al het een en ander verranderd vanaf 01/01/08 zie ik
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Daedalus schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:56:
[modbreak]Discussies over het importeren van goederen passen beter in het Shopping Forum. Dit topic is bedoeld voor delen van ervaringen met en discussies over de iPod classic. Zullen we weer ontopic gaan?[/]
Nee die 12% is weer voor andere dingen had ik begrepen,xahmol schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:54:
[...]
Volgens mij vergeet je die 12% nog? Of is die er niet meer? Die 16 euro kwam altijd nog boven de 12%
Alle pakketten boven de 25euro hebben 16euro inklarings kosten (en eventueel btw) volgens de TNT website
Mensen die een ipod classic zouden willen importeren gaan vast ook in dit topic kijken lijkt me,Daedalus schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:56:
[modbreak]Discussies over het importeren van goederen passen beter in het Shopping Forum. Dit topic is bedoeld voor delen van ervaringen met en discussies over de iPod classic. Zullen we weer ontopic gaan?[/]
maargoed we gaan ontopic verder
Was dit een actie of is dit de normale prijs bij de mediamarkt nu?cornelixnootje1 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:31:
De prijzen kunnen geupdate in de Startpost. Zelf heb ik de Classic voor 199,- gekregen bij Mediamarkt. (80gb)
Normale prijs (mediamarkt hengelo) was 212. Maar met een beetje laagste prijs garantie bluf kreeg ik hem voor 199.Yohost! schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:12:
[...]
Was dit een actie of is dit de normale prijs bij de mediamarkt nu?
Ik heb sinds vandaag een iPod classic
, maar hoort het dat je af en toe de hardeschijf zachtjes hoor opspinnen(als ik een film start bijvoorbeeld), het is niet dat ik met mijn oor tegen de ipod aanzit maar op 30cm afstand hoor ik het wel als het stil is.
Ja, sommige oude mp3 spelers lieten de harde schijf constant spinnen, maar de ipod zet de gegevens in het flash geheugen en dat bespaart batterij. Sterker nog, hij zet ook de volgende muziek nummers in het geheugen. Luister maar eens en druk 4x next, pas bij de laatste spint hij weer op!
Ja is bij mij ook, meestal als ik hem opstart, coverflow doe of een video ga bekijken, dan is het precies alsof hij laadt maar dat duurt maar zo'n seconde. Geeft wel een raar gevoel als je dat dan zo in je hand hebt
Weten jullie waar ik in Amerika een Ipod Classic 80GB kan bestellen (eventueel met gravering)?
Ik wil dat nu doen omdat de koers lekker laag ligt, alleen de Apple Store in Amerika gaat geen producten naar Nederland versturen omdat we hier ook een Apple Store hebben..
Iemand suggesties?
Ik wil dat nu doen omdat de koers lekker laag ligt, alleen de Apple Store in Amerika gaat geen producten naar Nederland versturen omdat we hier ook een Apple Store hebben..
Iemand suggesties?
Zoek eens rond, dan kom je erachter dat je nogal wat vergeet:Bartaz schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:18:
Weten jullie waar in Amerika een Ipod Classic 80GB kan bestellen (eventueel met gravering)?
Iemand suggesties?
- btw VS
- verzendkosten
- btw bij douane in NL
- evt inklaringskosten NL douane
- etc
Kortom: je kan hem net zo goed hier kopen.
edit: sorry, niet rondkijken, maar een aantal posts boven je kijken
[ Voor 5% gewijzigd door cornelixnootje1 op 21-04-2008 16:20 ]
Tjemig.... lezen kost veel tijd hé? Nee liever het antwoord meteen in je schoot.Bartaz schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:18:
Weten jullie waar ik in Amerika een Ipod Classic 80GB kan bestellen (eventueel met gravering)?
Iemand suggesties?
Een paar postings boven je wordt uit de doeken gedaan dat je mogelijk uiteindelijk duurder uitkomt.
Anoniem: 222815
hm, m'n ipod classic (80gb zilver) speelt alleen nog maar geluid uit 1 kanaal (links), ik neem aan dat dit onder garantie valt, helaas zit ik nu in Canada en ga ik straks 6 weken op reis (juist wanneer je dat kreng nodig hebt!)
Weet iemand hoe makkelijk het is om zoiets te fixen als ik bv. op 1 dag in Vancouver de apple store binnenloop en bv. twee dagen later m'n ipod op kan halen?
Weet iemand hoe makkelijk het is om zoiets te fixen als ik bv. op 1 dag in Vancouver de apple store binnenloop en bv. twee dagen later m'n ipod op kan halen?
In nederland varieert het. Het is bij mij voorgekomen dat ik een refurb binnen 2 dagen had maar het heeft een andere keer twee weken geduurt. Je kan altijd de winkel binnen lopen en vragen of je binnen 2 dagen een refurb kan krijgen, nooit geschoten altijd misAnoniem: 222815 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:32:
hm, m'n ipod classic (80gb zilver) speelt alleen nog maar geluid uit 1 kanaal (links), ik neem aan dat dit onder garantie valt, helaas zit ik nu in Canada en ga ik straks 6 weken op reis (juist wanneer je dat kreng nodig hebt!)
Anoniem: 256611
Mijn computer is vandaag kapot gegaan, en mijn ipod is normaal daar op aan gesloten. Heb ik nu een probleem met mijn films en nummer op mijn ipod als ik hem op een andere pc wil gaan 'beheren'?
Ik vroeg me even af of iemand firmware 1.1.2 voor de classic al heeft geinstalleerd? En dan is de vraag natuurlijk of er bugs inzitten ofzoiets.
Alvast bedankt
Ik denk dat het gewoon een GO is http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=227515
Alvast bedankt
Ik denk dat het gewoon een GO is http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=227515
[ Voor 23% gewijzigd door AMD1800 op 01-05-2008 11:38 ]
Tja, als je dezelfde muziek niet op de andere pc hebt raak je alles kwijt bij het synchroniseren. Het beste kun je gewoon voor handmatig beheren kiezen. Zo blijft de oude muziek en blijven de films erop staan en kun je er nieuwe bij doen..Anoniem: 256611 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:39:
Mijn computer is vandaag kapot gegaan, en mijn ipod is normaal daar op aan gesloten. Heb ik nu een probleem met mijn films en nummer op mijn ipod als ik hem op een andere pc wil gaan 'beheren'?
Mischien een tip, ik heb mijne (80GB) bij Komplett gekocht. Voor 197,- totaal 205 met verzending. http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343249
Mn ma neemt er een 160gb mee vanuit vegas voor $369 wat neerkomt op op €220. Ik vind het de gok zeker waard, Ding kost hier gewoon 300+... Ze komt binnekort terug, ik ben benieuwd..cornelixnootje1 schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:19:
[...]
Zoek eens rond, dan kom je erachter dat je nogal wat vergeet:
- btw VS
- verzendkosten
- btw bij douane in NL
- evt inklaringskosten NL douane
- etc
Kortom: je kan hem net zo goed hier kopen.
edit: sorry, niet rondkijken, maar een aantal posts boven je kijken
Ook mooi om je moeder het risico te laten lopen.blup schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:32:
[...]
Mn ma neemt er een 160gb mee vanuit vegas voor $369 wat neerkomt op op €220. Ik vind het de gok zeker waard, Ding kost hier gewoon 300+... Ze komt binnekort terug, ik ben benieuwd..
Zelf meenemen is denk ik wel te doen bij mp3 spelers aangezien de meeste binnen de 175 euro vallen denk ik niet dat de Douane daar moeilijk over doet. Mocht ze toch een boete krijgen heb je in ieder geval binnenkort moederdag om het weer goed te maken.
Een beetje MP3 speler valt helaas echt wel boven de 175 euro.
Ben overigens zelf net uit New York terug: controle op Schiphol is echt heel steeksproefgewijs. Zelf geen probleem, kans dat je er door komt is dus vrij groot, alleen als je gepakt wordt is het prijzig omdat je dan over alles ook nog eens 50% boete vanwege niet correcte aangifte betaald.
Enige wat je echt niet moet doen is nepspul, want daarmee kun je een strafblad krijgen. En een strafblad kan je carrière redelijk onmogelijk maken (in mijn functie zou het redelijk einde oefening zijn bij elke volgende sollicitatie, antecedentenonderzoek is standaard).
Ben overigens zelf net uit New York terug: controle op Schiphol is echt heel steeksproefgewijs. Zelf geen probleem, kans dat je er door komt is dus vrij groot, alleen als je gepakt wordt is het prijzig omdat je dan over alles ook nog eens 50% boete vanwege niet correcte aangifte betaald.
Enige wat je echt niet moet doen is nepspul, want daarmee kun je een strafblad krijgen. En een strafblad kan je carrière redelijk onmogelijk maken (in mijn functie zou het redelijk einde oefening zijn bij elke volgende sollicitatie, antecedentenonderzoek is standaard).
[ Voor 27% gewijzigd door xahmol op 05-05-2008 22:39 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.