[iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 64.130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Ik heb vanochtend deze skin besteld. http://www.mp3shop.nl/pro...ar-case-ipod-classic.html

iemand ervaring mee? Mn Classic draait nu nog de firmware waarmee ie verstuurd is, is het nodig om te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:57:
Ik heb vanochtend deze skin besteld. http://www.mp3shop.nl/pro...ar-case-ipod-classic.html

iemand ervaring mee? Mn Classic draait nu nog de firmware waarmee ie verstuurd is, is het nodig om te upgraden?
ik ga denk ik ook deze case kopen. laat even weten wat je ervan vind!
Daarnaast kun je als ik het goed gezien had gewoon terug naar een vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sangroid schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:02:
[...]

Gisteren die connector gekocht, maar het werkt niet. :(

Erg verwarrend allemaal, op de site van Apple (NL) staat dat je iPod software versie 1.1 moet hebben, en dat het werkt op iPod's met een kleurendisplay. Dus niet, he...
Dat staat volgens mij zelfs in de handleiding. Is geen softwarematige beperking, in de cameraconnector zit gewoon geen Apple identificatie chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

johnnyv.nl schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:08:
[...]

Dat staat volgens mij zelfs in de handleiding. Is geen softwarematige beperking, in de cameraconnector zit gewoon geen Apple identificatie chip.
Volgens mij staat dat niet in de handleiding (net gekeken), alleen de connector wordt er niet in besproken.

En gelukkig doet MediaMarkt niet moeilijk over terugbrengen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Anoniem: 149192 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:10:
Ik heb twee vragen

-Is het mogelijke bepaalde bestanden video´s en foto´s te verbergen, of is er een mogelijk ze te beveiligen met wachtwoord?

pr0n kijken op je iPod :+ ?

-En nog een vraag over itunes, als ik de muziek van mijn pc verwijder maar wel op mijn Ipod wil laten staan, dan moet ik itunes niet meer mijn ipod laten synchroniseren, anders wordt ook alles van mijn Ipod verwijderd? Zijn hier bepaalde trucjes voor?

helaas de enige oplossing is het niet synchroniseren met je aajpot

En over Mediamonkey, heb het nog niet geprobeerd in combinatie met mijn ipod, maar wel als muziekmanager op PC; werkt perfect:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stef-o schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:13:
[...]
ik ga denk ik ook deze case kopen. laat even weten wat je ervan vind!
Daarnaast kun je als ik het goed gezien had gewoon terug naar een vorige versie.
Prima. Krijg hem hopelijk morgen binnen, als de postbode mn vriendin niet misloopt, dus zal misschien morgenavond een eerste indruk posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:31:
[...]

Prima. Krijg hem hopelijk morgen binnen, als de postbode mn vriendin niet misloopt, dus zal misschien morgenavond een eerste indruk posten.
Zal ik vanavond ook even mijn bevindingen posten :) hij is nu onderweg naar mijn huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ipod classic update 1.1.1 is gereleased (mocht ook wel na zo'n tijd). Volgens mensen van de apple boards, ilounge en head-fi is het hissing probleem opgelost. Nou ben ik een beetje sceptisch hierover aangezien er op ilounge wordt gezegd dat de headphonejack waarschijnlijk helemaal uitstaat als de ipod in sleep zit en niemand heeft een multimeter aan de ipod gehangen als hij aan is.
Maar goed, verder is het 0-volume-toch-geluid probleem niet opgelost, geen snelheid verbeteringen, het greatest hits probleem is niet weg, en de clickwheel gevoeligheid is hetzelfde. Fijn om te weten dat de mensen van apple bijna een maand nodig hebben om een simpele bug die zij erin hebben gevoegd weer te verwijderen. Volgens mij is er bij Apple intern echt iets goed mis. Je zou haast gaan denken dat ze het gewoon expres doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stef-o schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:54:
[...]

Zal ik vanavond ook even mijn bevindingen posten :) hij is nu onderweg naar mijn huis :)
Hahaha top! Ik ben bang dat ik de postbode ga mislopen, dus ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280

rockmanz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:07:
Ipod classic update 1.1.1 is gereleased (mocht ook wel na zo'n tijd). Volgens mensen van de apple boards, ilounge en head-fi is het hissing probleem opgelost. Nou ben ik een beetje sceptisch hierover aangezien er op ilounge wordt gezegd dat de headphonejack waarschijnlijk helemaal uitstaat als de ipod in sleep zit en niemand heeft een multimeter aan de ipod gehangen als hij aan is.
Maar goed, verder is het 0-volume-toch-geluid probleem niet opgelost, geen snelheid verbeteringen, het greatest hits probleem is niet weg, en de clickwheel gevoeligheid is hetzelfde. Fijn om te weten dat de mensen van apple bijna een maand nodig hebben om een simpele bug die zij erin hebben gevoegd weer te verwijderen. Volgens mij is er bij Apple intern echt iets goed mis. Je zou haast gaan denken dat ze het gewoon expres doen.
Ik denk dat ik em dan nog maar even op 1.03 houd..
Dat clickwheel vind ik nog wel het grootste probleem! =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 202280 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat ik em dan nog maar even op 1.03 houd..
Dat clickwheel vind ik nog wel het grootste probleem! =(
Wat is er mis met de gevoeligheid van het clickwheel dan ? Ik heb er geen problemen mee.

Net 1.1.1 er opgezet en inderdaad geen his meer :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250660

ik vraag me ook af wat er mis was/is met dat clickwheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsjah, het enige wat ik kan bedenken is dat het clickwheel een stuk minder gevoelig is dan bij andere iPods. Ik had hiervoor een old school mini en dat clickwheel was veeeeel gevoeliger. Soms reageert die Classic gewoon niet echt snel op dat clickwheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Het viel me trouwens net ook op dat de "tik" weg is, als ik m'n Classic uitzet (standby). Bij 1.0.3 en 1.1 was dat nog wel zo. Wel mooi dat ze dit hebben weten te fixen :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:15
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:57:

Griffin iClear:
Ik heb hem zelf een dag in gebruik. Ik heb hem gekocht bij de Xando in Zwolle voor 15 euro. Je krijgt echt alleen een vooorkantje en een achterkantje. Het achterkantje is NIET transparant, dus de achterkannt iis geen spiegelte meer. Ook is mijn achterkant naar binnen gebogen waardoor die dus tegen de iPod aangedrukt zit. Dit geeft zo'n vlekje met een diameter van 4 mm. Ik weet niet of dit ernstig is, anders hoor ik het wel van jullie he? Er komt dus ook geen reinigingsdoekje bij de skin, dus je moet echt een heel zacht doekje gebruiken om dat hoesje stofvrij te maken.

Als je je hoesje er eenmaal om hebt gedaan, is deze er erg moeilijk af te halen, bovendien is het klickwheel niet beschermd en de opening bij de hold-knop vind ik wat te klein. De opening aan de onderkant van de iPod is daarintegen weer loeigroot en beslaat dus eigenlijk de gehele onderkant. Ik heb verder niks hoeven aanpassen aan de instellingen van mijn scherm (helderheid 20%) om alles goed te zien. Ik vind het zelf wel een fijn hoesje, maar ik vind hetwel jammer dat de achterkant nu geen spiegel meer is. Verder wordt het design in tegenstelling tot andere hoesjes niet verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD1800 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:02:
[...]

Griffin iClear:
Ik heb hem zelf een dag in gebruik. Ik heb hem gekocht bij de Xando in Zwolle voor 15 euro. Je krijgt echt alleen een vooorkantje en een achterkantje. Het achterkantje is NIET transparant, dus de achterkannt iis geen spiegelte meer. Ook is mijn achterkant naar binnen gebogen waardoor die dus tegen de iPod aangedrukt zit. Dit geeft zo'n vlekje met een diameter van 4 mm. Ik weet niet of dit ernstig is, anders hoor ik het wel van jullie he? Er komt dus ook geen reinigingsdoekje bij de skin, dus je moet echt een heel zacht doekje gebruiken om dat hoesje stofvrij te maken.

Als je je hoesje er eenmaal om hebt gedaan, is deze er erg moeilijk af te halen, bovendien is het klickwheel niet beschermd en de opening bij de hold-knop vind ik wat te klein. De opening aan de onderkant van de iPod is daarintegen weer loeigroot en beslaat dus eigenlijk de gehele onderkant. Ik heb verder niks hoeven aanpassen aan de instellingen van mijn scherm (helderheid 20%) om alles goed te zien. Ik vind het zelf wel een fijn hoesje, maar ik vind hetwel jammer dat de achterkant nu geen spiegel meer is. Verder wordt het design in tegenstelling tot andere hoesjes niet verpest.
Ik heb hem ook net binnengekregen en om mn Classic gedaan. Ik vind het een prima hoesje, precies wat ik zocht. Dat het achterkantje niet transparant is vind ik geen probleem, ik wil dat mooie glimmende achterkantje juist beschermen en dat ik mezelf niet kan zien in de achterkant van mn iPod vind ik geen probleem. Bij mij komt de achterkant van het hoesje ook een piepklein beetje tegen de achterkant van de iPod, maar dit lijkt me geen groot probleem, het drukt er niet hard tegenaan en er schuift niets, dus krassen zal het niet maken denk ik.

Dat het clickwheel niet beschermd is vind ik ook niet erg. Ik heb eerdere hoesjes gehad die het clickwheel vrijwel ontoegankelijk maakten en het clickwheel is het makkelijkst schoon te maken van de hele iPod. Dat de onderkant helemaal open is vind ik ook wel jammer, dit zal ongetwijfeld zijn voor het aansluiten op een dock, maar aangezien ik die niet gebruik zal dit slechts een stofopening zijn, wat wel jammer is. De openingen voor de hold knop en de koptelefoon vind ik prima.

Ook vind ik inderdaad dat het hoesje de iPod niet verschrikkelijk verpest, er komt nauwelijks volume bij en het originele iPod design is nog steeds de blikvanger. Ideaal hoesje, precies wat ik zocht. Nu durf ik ten minste mn iPod overal neer te leggen. Tevreden klant hierzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik heb me vandaag de nieuwe iPod Classic aangekocht en heb mezelf suf gezocht om deze onder Vista Ultimate te kunnen installeren (x64).

Mss zijn er andere mensen die in de toekomst ook dot probleem hebben, maar hier is de oplossing.
Ga eerst naar je Control Panel > Administrative Tools > Computer Management
Daar ga je naar de Device Manager, waar je iPod zal vermeld staan met een geel uitroepteken voor
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3051361181248802/www.info.apple.com/images/kbase/305136/305136_2.jpg
Verwijder deze regel

Ga naar vcolgende site:
http://www.infdump.com/do.../5.1.2600.0/download.html
Download het bestand (USBSTOR.INF), en plaats het in je c:\Windows\Inf folder.

Ga terug naar je computer Management > Device Manager en "Scan for Changes". Hierna zal je iPod wel correct gevonden worden, zonder dat er gevraagd wordt naar andere drivers.

Misschien is dit iets voor de startpost, want op internet zijn er blijkbaar veel mensen met problemen met de combinatie: Vista Ultimate en iPod ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Anoniem: 136075 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:19:
[...]

Dat het clickwheel niet beschermd is vind ik ook niet erg. Ik heb eerdere hoesjes gehad die het clickwheel vrijwel ontoegankelijk maakten en het clickwheel is het makkelijkst schoon te maken van de hele iPod. Dat de onderkant helemaal open is vind ik ook wel jammer, dit zal ongetwijfeld zijn voor het aansluiten op een dock, maar aangezien ik die niet gebruik zal dit slechts een stofopening zijn, wat wel jammer is. De openingen voor de hold knop en de koptelefoon vind ik prima.

Ook vind ik inderdaad dat het hoesje de iPod niet verschrikkelijk verpest, er komt nauwelijks volume bij en het originele iPod design is nog steeds de blikvanger. Ideaal hoesje, precies wat ik zocht. Nu durf ik ten minste mn iPod overal neer te leggen. Tevreden klant hierzo!
Voor het dock die onderkant zo groot laten lijkt me niet zo. Ik hheb hier het dock an Apple staan en daar past de iPod amper in zonder cradle (met dus helemaal niet). En leg je iPod maar niet over al neer hoor :P wie weet wie hem mee zou nemen.

Nu moet ik nog goede oordopjes vinden en is het allemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Ik heb de Griffin iClear binnen. ben het eens met bovenstaande reacties. bij mij heb ik 2 plekjes op de achterkant zitten. Aangezien je meestal naar de voorkant kijkt, lijkt me dit niet echt storend. Geen probleem met clickwheel en dock opening. De hold button is inderdaad wat lastig te bereiken, maar dat is niet superstorend als je deze maar af en toe moet omzetten.

Het scherm wordt niet dof oid door de iClear, wat ik naast de bescherming toch wel het belangrijkste vind. Als je een hardcase oplossing zoekt voor je classic vind ik dit toch echt een aanrader!

@amd1800:

ik heb deze oordopjes erbij en vind ze superfijn!

http://www.mp3shop.nl/pro...creative-ep630-black.html

[ Voor 10% gewijzigd door steffex op 07-02-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
ik zit nu te luisteren naar van die oordopjes die ook in je gehoorbuis zitten. Dit hoor je toch een stuk beter. Het ademen enzo valt wel meer op.

@stef-o: Ik zoek wel even een paar reviews op over je koptelefoon. Hij lijkt btw wel heel erg op op een senheisser cX400 qua uiterlijk.Bedankt voor de tip in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door AMD1800 op 07-02-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250660 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:03:
ik vraag me ook af wat er mis was/is met dat clickwheel?
Soms moet ik een halve ronde maken voordat ie reageert.
Zeker in het menu is dat irritant, dan maak ik een halve ronde om 1 regel naar boven te gaan..
En dan gaat ie er net 1 te veel omhoog >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Hetzelfde persoon van head-fi dat de dc offset bij 1.1 had gemeten heeft nu ook gekeken naar 1.1.1 en zegt dat deze een offset van 0.2mv is (bij 1.1 was dit 500). Het is dus veilig om 1.1.1 te installeren.

Edit: het kan zijn dat ik weer paranoide ben maar de snelheid is volgens mij weer iets verbetert, merk onder normale omstandigheden nauwelijks lag als ik door menu's heen zoef (merk het alleen als ik als een kip zonder kop ga klikken). Eindelijk wordt de classic zoals ik ervan verwachten kan, nog even een aantal dingen fixen als de clickwheel en het verschillend-albumnaam-toch-dezelfde-lijst bug en dan heeft apple eindelijk een redelijke firmware.

[ Voor 52% gewijzigd door rockmanz op 07-02-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
@amd1800: ja hij lijkt er inderdaad op. Ik stel geen superhoge eisen aan oordopjes, zolang het geluid maar niet superslecht is. Ik ben er wel over te spreken, helemaal voor die 29euro.

Wist niet dat de firmware zoveel kon uitmaken voor een ipod, misschien moet ik dit maar eens wat beter in de gaten gaan houden.

offtopic:
nu nog software vinden voor het beheren van de id3 tags, want mijn coverflow is mijlen lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 21:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 12:55
En bedankt ! Meteen besteld ! De recenties die erbij staan zijn ook allemaal top
En hopen dat ze beter klinken maar vooral prettiger zitten dan die witte ontbijtborden van iPod zelf.

[ Voor 39% gewijzigd door LessRam op 08-02-2008 12:37 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Een nieuwe bug ontdekt in 1.11.
Als Shuffle uit staan in het menu dan moet de optie "Shuffle nrs." in het hoofdmenu zich daar niet van aantrekken.
Dat doet het dus niet hé, hij speelt (d) ze dan gewoon achter elkaar af.
Waarom heet het anders Shuffle nrs. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2024
Dat probleem heb ik niet, bij mij staat shuffle uit maar als ik in hoofdmenu shuffle nummers doe, dan gaat die gewoon random en komt dat shuffle icoontje er ook te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Inmiddels heb ik ook de Ipod Classic binnen! Wat een topapparaat zeg.

Voordat ik al m'n liedjes op de Ipod laad, wil ik ze eerst allemaal netjes retaggen. Dat doe ik met 'Tag Runner' die er in slaagt om ook veel lyrics te kopiëren in de id-3 tag.

Ik vraag me alleen af of die tijdens het afspelen van het nummer ook daadwerkelijk te lezen zijn. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ja. Die zijn tijdens het afspelen gewoon mee te lezen. (Moet je natuurlijk wel naar de lyrics toegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
thebill schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:32:
Inmiddels heb ik ook de Ipod Classic binnen! Wat een topapparaat zeg.
Wat overdreven enthousiast wat mij betreft. Vooralsnog beviel mijn iPod 5G beter dan de Classic, enige pluspunt voor mij is dat ik nu 160 GB ipv 60 GB heb.
Maar ik verbeeld me toch echt dat de geluidskwaliteit van de 5G stukken beter was dan dat van de Classic (beide met Shure SE210 oordoppen, dus daar kan het toch niet aan liggen).

Ben ik hier de enige in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
xahmol schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Wat overdreven enthousiast wat mij betreft. Vooralsnog beviel mijn iPod 5G beter dan de Classic, enige pluspunt voor mij is dat ik nu 160 GB ipv 60 GB heb.
Maar ik verbeeld me toch echt dat de geluidskwaliteit van de 5G stukken beter was dan dat van de Classic (beide met Shure SE210 oordoppen, dus daar kan het toch niet aan liggen).

Ben ik hier de enige in?
Wat overdreven negatief wat mij betreft. :+

Ik heb geen 5G iPod gehad dus de geluidkwaliteit kan ik niet vergelijken, maar ik ben tevreden hoe de classic klinkt. Hij heeft meer dan genoeg ruimte en de manier van bedienen is erg handig. Het enige wat met tegenvalt is de snelheid van coverflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Tuurlijk ben ik ook super enthousiast over mijn Classic. Ik koop hem niet als een brood in 2 minuten. Voor de aanschaf eerst goed verdiepen, testen e.d. om er achter te komen dat ik heb wilde. En zoals ik hem nu hem, perfect ding, zonder problemen en een mooi geluid met de juiste headset.

Tuurlijk lees ik ook over de problemen. Maar alleen mensen met problemen posten over het algemeen. Van de veel grotere groep mensen zonder problemen lees je zelden een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
LessRam schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:52:
Tuurlijk ben ik ook super enthousiast over mijn Classic. Ik koop hem niet als een brood in 2 minuten. Voor de aanschaf eerst goed verdiepen, testen e.d. om er achter te komen dat ik heb wilde. En zoals ik hem nu hem, perfect ding, zonder problemen en een mooi geluid met de juiste headset.

Tuurlijk lees ik ook over de problemen. Maar alleen mensen met problemen posten over het algemeen. Van de veel grotere groep mensen zonder problemen lees je zelden een mailtje.
De meeste mensen weten waarschijnlijk met de classic nog geen eens dat ze een "probleem" hebben. Harde schijf battery drain, hissing etc. kunnen de me meeste mensen niet eens doorhebben, hun boeit het niet zolang er maar geluid uit komt. En als de ipod vastloopt als er teveel nummers opstaan (dit was bij de eerste firmwares zo) drukken ze op restore en gaan ze weer verder. Het enige waar de consument zich druk over maakt is dat we geen apple wit meer hebben maar apple metallic zilver (elke keer als ik in de apple store kom hoor ik deze klacht wel ergens uit een hoek komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
rockmanz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:22:
[...]
Het enige waar de consument zich druk over maakt is dat we geen apple wit meer hebben maar apple metallic zilver (elke keer als ik in de apple store kom hoor ik deze klacht wel ergens uit een hoek komen).
Nou dat heb ik nog nooit gehoord. Dat Apple wit is al wel een beste tijd oud. In het begin toen Apple wit populair maakte was dat anders. Nu is het veel meer gebruikt, veel andere producenten gebruiken het nu ook. IMO maakt Apple dan ook de juiste stap om steeds meer van wit af te gaan. Dat zie je met de nieuwe iMac, de MacBook Pro en de zojuist geintroduceerde MacBook Air. Allemaal gemaakt van aluminium. Dan is het logisch dat ze de rest van de producten ook gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
rockmanz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:22:
[...]

De meeste mensen weten waarschijnlijk met de classic nog geen eens dat ze een "probleem" hebben. Harde schijf battery drain, hissing etc. kunnen de me meeste mensen niet eens doorhebben, hun boeit het niet zolang er maar geluid uit komt. En als de ipod vastloopt als er teveel nummers opstaan (dit was bij de eerste firmwares zo) drukken ze op restore en gaan ze weer verder.
Waarom zou iemand zich daar ook druk om maken als die van hem deze problemen niet heeft ?
Echt 95% van de gebruikers zal nooit over deze problemen horen en ze ook nooit tegenkomen.

"Er bestaan vast ook wel BMW's uit de 7 serie met accu problemen".

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 10-02-2008 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
LessRam schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:49:
[...]

Waarom zou iemand zich daar ook druk om maken als die van hem deze problemen niet heeft ?
Echt 95% van de gebruikers zal nooit over deze problemen horen en ze ook nooit tegenkomen.

"Er bestaan vast ook wel BMW's uit de 7 serie met accu problemen".
Nou gaf ik net voorbeelden van foute firmware, ofwel het komt op elke classic voor. De enige firmwares die niet echt problemen geven zijn 1.0.3 en 1.1.1. Maar wat jij zegt klopt (en daar doelde ik ook op met mijn post) 95% hoort niet over problemen en zal zich aan die problemen niet ergeren. De gemiddelde consument heeft niet 100gb aan muziek waardoor hij vastloopt, bij ipod buds hoor je pas bij max volume dat er hissing was en zo kan je wel doorgaan.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het apple geen zak uitmaakt wat het doet. Zij weten toch wel dat mensen ipods (classics) blijven kopen omdat er simpelweg geen concurrentie is (vind jij maar eens een 160 of 80 gig speler voor onder de €350).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Enige wat ik wilde aangeven is dat ik de iPods nog steeds de beste MP3 spelers vind, maar dat de Classic wat mij betreft de eerste keer is dat een nieuwe iPod niet op alle fronten beter is als de vorige serie. En dat valt tegen ja, zeker als het de geluidskwaliteitsbetreft (dat lijkt me toch wel het allerbelangrijkste van zo'n ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:15
xahmol schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:03:
Enige wat ik wilde aangeven is dat ik de iPods nog steeds de beste MP3 spelers vind, maar dat de Classic wat mij betreft de eerste keer is dat een nieuwe iPod niet op alle fronten beter is als de vorige serie. En dat valt tegen ja, zeker als het de geluidskwaliteitsbetreft (dat lijkt me toch wel het allerbelangrijkste van zo'n ding).
Ik denk dat je hier zeker een punt hebt. Ik ben ook voor de classic 160g gegaan omdat het de enige speler is met 160 gig en een ontzettend lange batterij tijd, voor die prijs. En dat de (geluids)kwaliteit hier en daar te wensen overlaat, wist ik van te voren al. Maar apple weet mensen ondanks dit over te halen door het gat in de markt, net op het juiste moment, net iets eerder aan te bieden. Ik heb een jaar gezocht naar een audio apparaat, met meer dan 100gig met een flinke batterij tijd. Het was er niet, totdat de apple classic 160gig uitkwam.

Ik heb em nu een maandje, en ik vind het apparaat zeker niet ideaal. (Laadtijden covers, soms op zwart gaan van foto's als je ze bekijkt, draaiwiel dat soms even niet werkt. En ik lees dat mensen nog allerlei andere problemen hebben). En toch ben ik er blij mee :9

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Mielmania schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:31:
[...]
Ik heb em nu een maandje, en ik vind het apparaat zeker niet ideaal. (Laadtijden covers, soms op zwart gaan van foto's als je ze bekijkt, draaiwiel dat soms even niet werkt. En ik lees dat mensen nog allerlei andere problemen hebben). En toch ben ik er blij mee :9
De laadtijd van de covers.... tja als je snel erdoorheen scrollt, blijven er een paar leeg, maar storend... nee. Als ik in de buurt kom van waar ik wil wezen scrol ik al iets langzamer en worden wel alle covers getoont.

Foto's heb ik geen ervaring mee, maar is dat geen fout van de JPEG compressie / compatibiliteit?

Draaiwiel... haperd bij mij alleen sinds ik er een silicon bescherming omheen heb. Kaal zonder protector draait ie zeer soepel.

Een ander probleem (in Europa) schijnt het volume te zijn. Nou ik zal dan wel een US versie hebben. Want als ik hem voluit zet (Dus bij algemene instellingen, en bij de track zelf) staat ie, met in-ear-plugs, zo hard dat ik hem een verdieping lager nog kan horen. Als ik de koptelefoon op heb, heb ik het volume hooguit op 1/4 van de lijn staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
LessRam schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:55:
[...]
Foto's heb ik geen ervaring mee, maar is dat geen fout van de JPEG compressie / compatibiliteit?
Het probleem van de foto's los je op door:
1) aan te geven in iTunes dat je de albumillustraties NIET wilt weergeven op je iPod en
2) daarna het vinkje weer terug te zetten. iTunes gaat dan alle albumart in het juiste formaat zetten en alle covers worden nu wel zichtbaar.

Ook voor de coverflow heb ik een oplossing. Als je in het veld "Sort album artist" in iTunes dezelfde artiest invult bij een verzamelalbum, dan komt het wel netjes in je coverflow bij hetzelfde album te staan (en dus niet 1 albumart voor iedere artiest). Compilatie flag hoef je dan niet te gebruiken.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik heb ook erg veel last van een niet reagerend clickwheel, soms duurt het zo lang dat het backlight weer uitschakelt (10 seconden dacht ik) :S

Ik ben van plan hem terug te brengen, maar denk dat ik dan over 3 weken een iPod krijg die precies hetzelfde heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whut?! schreef op maandag 11 februari 2008 @ 01:10:
Ik heb ook erg veel last van een niet reagerend clickwheel, soms duurt het zo lang dat het backlight weer uitschakelt (10 seconden dacht ik) :S

Ik ben van plan hem terug te brengen, maar denk dat ik dan over 3 weken een iPod krijg die precies hetzelfde heeft...
Ik zit er ook aan te denken om em terug te brengen..
Mijn clickwheel irriteerd me gewoon, en verder is ie af en toe na een dagje stand by te staan gewoon leeg :S
Ook word ik er gek van dat ik om de dag dat ding moet resetten om em aan te krijgen, heeft iedereen dat, of alleen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 202280 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:56:
[...]
Mijn clickwheel irriteerd me gewoon, en verder is ie af en toe na een dagje stand by te staan gewoon leeg :S
Ook word ik er gek van dat ik om de dag dat ding moet resetten om em aan te krijgen, heeft iedereen dat, of alleen ik?
Volgens mij heb jij een probleem geval. Ik heb de iPod van het weekend meer dan 20 uur spelend gehad (om de nieuwe koptelefoon in te werken) en nog is de batterij niet leeg (wel zo goed als).
En resetten ??? Ik zou niet eens weten hoe dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Anoniem: 202280 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:56:
[...]

Ik zou hem terugbrengen als ik jou was. Een Lithium-ion baterij hoort niet na een dag niks te doen leeg te zijn. Mijn classic had ik een keer een week lang gebruikt zonder hem aan het stroomnet te hangen.Wel even checken of je niet 1.0.2 erop heb staan want die wilde wel eens problemen geven met de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
rockmanz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:02:
[...]

Ik zou hem terugbrengen als ik jou was. Een Lithium-ion baterij hoort niet na een dag niks te doen leeg te zijn. Mijn classic had ik een keer een week lang gebruikt zonder hem aan het stroomnet te hangen.Wel even checken of je niet 1.0.2 erop heb staan want die wilde wel eens problemen geven met de batterijduur.
Ook van firmware 1.1 (dus niet 1.1.1) was het bekend dat je batterij leegliep in standby. Heeft dus niets met de accu te maken, wel met het feit dat de iPod niet goed afsloot met FW 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
warrie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Het probleem van de foto's los je op door:
1) aan te geven in iTunes dat je de albumillustraties NIET wilt weergeven op je iPod en
2) daarna het vinkje weer terug te zetten. iTunes gaat dan alle albumart in het juiste formaat zetten en alle covers worden nu wel zichtbaar.

Ook voor de coverflow heb ik een oplossing. Als je in het veld "Sort album artist" in iTunes dezelfde artiest invult bij een verzamelalbum, dan komt het wel netjes in je coverflow bij hetzelfde album te staan (en dus niet 1 albumart voor iedere artiest). Compilatie flag hoef je dan niet te gebruiken.
Probleem met de foto's waar hij op doelt is volgens mij niet de cover art, maar de gewone foto's. Ook bij mij waren die allemaal zwart.

Bij mij is dit probleem simpel opgelost: de laatste versie van iTunes installen.Nadat ik iTunes 7.6 geinstalleerd heb begon ik eerst te vloeken, want dat ding begon alle foto's opnieuw te synchen (en omdat het 20GB aan foto's was duurt dat even), maar ze doen het nu wel en daarvoor niet. Iets anders dan iTunes 7.6 installen heb ik echt niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 20:36
Ik ben van plan om vanavond 1.1.1 op mijn ipod classic te installeren. Maar ik zou graag willen weten of iemand nog vervelende dingen met deze versie heeft gehad.

Ik was van 1.0.3 naar 1.1 gegaan, maar werd gek van dat gehis, dus heb met veel moeite 1.0.3 er weer op gekregen.

Voor ik naar 1.1.1 update wil ik er wel zeker van zijn dat ik niet weer een uur bezig ben om terug naa 1.0.3 te gaan:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb 1.1.1 en ik heb nergens problemen mee gehad, maar ik heb sowieso geen problemen met 1.1 zelf gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
DaSaN schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:51:
Ik ben van plan om vanavond 1.1.1 op mijn ipod classic te installeren. Maar ik zou graag willen weten of iemand nog vervelende dingen met deze versie heeft gehad.

Ik was van 1.0.3 naar 1.1 gegaan, maar werd gek van dat gehis, dus heb met veel moeite 1.0.3 er weer op gekregen.

Voor ik naar 1.1.1 update wil ik er wel zeker van zijn dat ik niet weer een uur bezig ben om terug naa 1.0.3 te gaan:-)
Ik heb 1.1.1 er opgezet. En ik heb nergens problemen mee gehad. Het gehis is helemaal weg, dat is imo de grootste verbetering in vergelijking met 1.0.3 (ja deze heeft ook gehis) en 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Heb nu (na de positieve berichten hier) sinds gisteren ook 1.1.1 er op staan, nog geen issues tegen gekomen.

Zie ook het officiële Apple forum:
In vergelijking met 1.03:
The menu response seems snappier as does Coverflow. The hissing issue reported with 1.1 has been resolved. There have been some reports that turning the volume up during quiet passages or while paused generates some clicking sounds - though I noticed this in 1.1 (very much so) and to a lesser extent in 1.03. My opinion on the last is that the noise is somewhere in between the two.

Should you take the plunge? There is nothing terrible about the new firmware, so I don't think you'll be sorry. But then, aside from better menu response, there is nothing overwhelmingly good about it either.

[ Voor 77% gewijzigd door xahmol op 11-02-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 20:31
Heeft er iemand ervaring met microfoons die je aansluit op je ipod ? Ik zou dit willen gaan gebruiken om hoorcolleges op mijn universiteit op te nemen... Iemand zo een ding ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik heb nou een dock voor m'n iPod Classic. Heel erg handig. 'S middags als ik thuis ben dan klik ik m'n iPod even erin om alles te syncen van wat ik geluisterd heb. Of als ik er wat nieuwe muziek op wil zetten. Hierbij gaat hij elke keer weer opladen, maar omdat hij er praktisch elke dag wel in zit laadt hij nooit veel op, zegmaar maximaal 10%.

Is het nou slecht om em elke keer zo weinig op te laden? Of kan ik em gewoon beter even syncen en dan weer uithalen? Ik heb al een tijdje op de Apple site lopen zoeken. Maar het is me nou niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46
Vanitas schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:52:
Ik heb nou een dock voor m'n iPod Classic. Heel erg handig. 'S middags als ik thuis ben dan klik ik m'n iPod even erin om alles te syncen van wat ik geluisterd heb. Of als ik er wat nieuwe muziek op wil zetten. Hierbij gaat hij elke keer weer opladen, maar omdat hij er praktisch elke dag wel in zit laadt hij nooit veel op, zegmaar maximaal 10%.

Is het nou slecht om em elke keer zo weinig op te laden? Of kan ik em gewoon beter even syncen en dan weer uithalen? Ik heb al een tijdje op de Apple site lopen zoeken. Maar het is me nou niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen in deze situatie.
Bij mij hangt hij ook altijd aan de PC als ik hem niet in mijn zak heb zitten. Ik denk niet dat het nog veel kwaad kan met de huidige batterijen :-) Maar daar ben ik absoluut niet zeker van eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

TheVMaster

Moderator WOS
bartgabriels schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:25:
Ik heb me vandaag de nieuwe iPod Classic aangekocht en heb mezelf suf gezocht om deze onder Vista Ultimate te kunnen installeren (x64).

Mss zijn er andere mensen die in de toekomst ook dot probleem hebben, maar hier is de oplossing.
Ga eerst naar je Control Panel > Administrative Tools > Computer Management
Daar ga je naar de Device Manager, waar je iPod zal vermeld staan met een geel uitroepteken voor
[afbeelding]
Verwijder deze regel

Ga naar vcolgende site:
http://www.infdump.com/do.../5.1.2600.0/download.html
Download het bestand (USBSTOR.INF), en plaats het in je c:\Windows\Inf folder.

Ga terug naar je computer Management > Device Manager en "Scan for Changes". Hierna zal je iPod wel correct gevonden worden, zonder dat er gevraagd wordt naar andere drivers.

Misschien is dit iets voor de startpost, want op internet zijn er blijkbaar veel mensen met problemen met de combinatie: Vista Ultimate en iPod ...
Hmm...gelukkig heb ik hier geen problemen met de iPod Classic i.c.m. Windows Vista Ultimate x64 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Vanitas schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:52:

Het is een lithium-ion batterij, dus het beste wat je kunt doen is zo veel mogelijk opladen en zo min mogelijk helemaal leeg laten lopen. Dus als je in de buurt bent van je computer hang de iPod eraan en laat de iPod zo lang mogelijk eraan zitten :).
U kunt de iPod loskoppelen en gebruiken voordat de batterij volledig is opgeladen. Ook hoeft u niet te wachten tot de batterij helemaal leeg is voordat u hem weer oplaadt. Lithium-ion batterijen, zoals die in de iPod, hebben geen last van de geheugeneffecten van oplaadbare nikkel-batterijen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
TheVMaster schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:36:
[...]

Hmm...gelukkig heb ik hier geen problemen met de iPod Classic i.c.m. Windows Vista Ultimate x64 :+
Het zal waarschijnlijk afhangen van de updates die je geinstalleerd hebt ... Het probleem is dat in nieuwe verse installaties de USBSTOR.INF niet in de juiste folder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:18

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Het continu opladen van litium ion is juist niet verstandig. het capaciteits verlies is vele malen hoger bij een volledig geladen accu.

Wikipedia: Lithium-ion-accu

[ Voor 15% gewijzigd door wielhelm op 13-02-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205622

Hier dan een Ipod Classic gebruiker die nooit, maar ook nooit problemen heeft gehad met het apparaat. Hiervoor had ik een Ipod Video 30GB. Na de introductie van de Ipod Classic meteen overgestapt, de Ipod Video had ik meer dan een jaar in gebruik, ik merkte wel dat de batterij minder presteerde. Dit verwacht ik ook wel na meer dan een jaar met de Ipod Classic. Maar dit kan haast ook niet anders na elke dag intensief gebruik. Tevens gebruik de Ipod Classic als oplagmiddel. Werkt prima, zou niet meer zonder kunnen.

En op bovenstaande reacties... natuurlijk reageren mensen zonder problemen minder frequent dan gebruikers met problemen. Dit is bij alle productsoorten/diensten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
wielhelm schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:13:
Het continu opladen van litium ion is juist niet verstandig. het capaciteits verlies is vele malen hoger bij een volledig geladen accu.

Wikipedia: Lithium-ion-accu
Dat is waar als je de iPod classic niet zou gebruiken ;)

Het tabelletje van de Wikipedia pagina waar jij naar refereert komt van de website van de battery university. Hier wat quotes van dezelfde pagina als de tabel, overigens is het interessant om de hele pagina te lezen:
A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.
en
Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory. (In this respect, lithium-ion differs from nickel-based batteries.) Short battery life in a laptop is mainly cause by heat rather than charge / discharge patterns.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-03 17:20
LessRam schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:49:
[...]

Het is eerder zo dat 80% (20/80 regel) gebruikers niet doorhebben dat ze tegen een bekend probleem aanlopen.
Ze denken gewoon "Ik zal wel iets fout hebben gedaan" of nog erger "Dat doet hij wel vaker" en dat was het dan.

Hier geld ook weer de 20/80 regel, maar 20 procent van de mensen die beseffen dat ze tegen een probleem aanlopen melden zich ook.

Dus je kan er van uit gaan dat als 1 persoon zich meld, er minimaal 5 personen zijn die het probleem onderkennen, en er dan 25 personen zijn die regelmatig (bewust en onbewust) tegen een probleem aanlopen.

Dus als zich hier op het forum 10 personen melden met een probleem kan je er van uit gaan dat er nog 240 andere personen zijn met een vergelijkbaar probleem.

Daarom is het in alle industriën belangrijk om iedere klacht serieus te nemen. En niet pas als er ruchtbaarheid aan gegeven wordt door de media. (Dan schuift de 20/80 vaak naar 40/60 of zelfs 50/50).

Want al snel geld de wet van de grote getallen, als apple 500 klachten binnen krijgt, hebben er 12.500 consumenten een probleem.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Hoedje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:51:
[...]

Dat is waar als je de iPod classic niet zou gebruiken ;)

Het tabelletje van de Wikipedia pagina waar jij naar refereert komt van de website van de battery university. Hier wat quotes van dezelfde pagina als de tabel, overigens is het interessant om de hele pagina te lezen:

[...]

en

[...]
Ah thnx :D Goed om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

heb vandaag een iPod Classic 80GB Black gekocht, en ben zeer tevreden. Al mijn muziek staat er al op, een paar films en wat foto's.

Maar ik heb toch enkele opmerkingen:

- is het normaal dat de iPod soms zo kraakt, de harde schijf die zo een krakend geluid heeft
- hoe kan ik via iTunes mijn artiesten sorteren, zodat ik niet met zo'n hele lijst heb zitten van "featuring"?
Nu is het zo bijv. van:

50 Cent feat. Tony Yayo - title
50 Cent feat. Tony Yayo, Justin Timberlake - title
50 Cent feat. G-Unit, Snoop Dogg - title
50 Cent feat. Eminem, Snoop Dogg, Dr. Dre - title

En dit heb ik voor vele artiesten zo, wat een lange lijst vormt... Ik heb al gehoord van de featuring gewoon in de track title te zetten, maar dat vind ik niet zo mooi.

Is er geen mogelijkheid dit goed te doen via artiestsortering of zoiets?

Alvast bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- is het normaal dat de iPod soms zo kraakt, de harde schijf die zo een krakend geluid heeft
Bij mij wel.. :S
Is de harde schijf denk ik,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 250660 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:12:
50 Cent feat. Tony Yayo - title
50 Cent feat. Tony Yayo, Justin Timberlake - title
50 Cent feat. G-Unit, Snoop Dogg - title
50 Cent feat. Eminem, Snoop Dogg, Dr. Dre - title
Al eerder gezegt: het veld Album Artists goed invullen met een goede MP3 tagger of in iTunes zelf.

• rockmanz
  • Niet online
Had vorige week twee objecten, waaronder screen protectors, besteld bij dealextreme. Gisteren kreeg ik een pakketje binnen met alleen de screen protectors en er zat een briefje bij dat de rest opgestuurd zal worden als het binnen is. Dit vind ik erg netjes gedaan terwijl ik niks voor shipping heb moeten betalen. Maar nu naar de screen protector, hij is zeker het geld waard. Het kostte mij iets van $1.60 dacht ik maar de protector is van redelijk tot goede kwaliteit. Het scherm is uitstekend zichtbaar, je ziet alleen kleurvervormingen onder grote hoeken. Het voelt goed aan en was makkelijk (mijn mening) aan te brengen. Ik heb wel twee airbubbles maar ervaring heeft mij geleerd dat die makkelijk weg te vegen zijn. Ik had ooit voor mijn pda van dell screen protectors gekocht voor 20 euro maar deze ipod protectors zijn een stuk beter voor bijna twintig maal zo weinig. De clickwheel protector heb ik nog niet aangebracht en ben ik ook niet van plan. De achterkant heb ik wel aangebracht en het enige minpuntje is dat deze wel iets groter had gemogen. Al met al kan ik zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat.

xahmol schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:57:
[...]

Al eerder gezegt: het veld Album Artists goed invullen met een goede MP3 tagger of in iTunes zelf.
Heb ik al geprobeerd, maar werkt niet! :( Andere oplossing?

• bartgabriels
Anoniem: 250660 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:21:
[...]

Heb ik al geprobeerd, maar werkt niet! :( Andere oplossing?
Bij mij doet die het goed via MusicBrainz Picard. Zo worden groepen met "The Red Hot Chili Peppers" ook gecatalogeerd onder de R, worden alle "Featuring" groepen gecatalogeerd onder de eigenlijke artiest. Ik denk echt dat je iets fout doet. "Avril Lavigne" onder de L, ...

[ Voor 3% gewijzigd door bartgabriels op 14-02-2008 18:02 ]

bartgabriels schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:59:
[...]

Bij mij doet die het goed via MusicBrainz Picard. Zo worden groepen met "The Red Hot Chili Peppers" ook gecatalogeerd onder de R, worden alle "Featuring" groepen gecatalogeerd onder de eigenlijke artiest. Ik denk echt dat je iets fout doet. "Avril Lavigne" onder de L, ...
Als ik bij albumartiest de hoofdartiest invul, gebeurt er niets. Als ik bij "sorteren" bij albumartiest de hoofdartiest invul, dan verschijnt de artiest verschillende keren op mijn iPod... bv.

Kanye West
Kanye West feat. Dhemme
Kanye West

zo dus... dus ik weet niet wat ik verkeerd doe? Of is dit mss een bug (kzit nog op 1.0.3)

• xahmol
Anoniem: 250660 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:10:
[...]

Als ik bij albumartiest de hoofdartiest invul, gebeurt er niets. Als ik bij "sorteren" bij albumartiest de hoofdartiest invul, dan verschijnt de artiest verschillende keren op mijn iPod... bv.

Kanye West
Kanye West feat. Dhemme
Kanye West

zo dus... dus ik weet niet wat ik verkeerd doe? Of is dit mss een bug (kzit nog op 1.0.3)
Ok, wacht, als je sorteert op artiest gebeurt dit idd op je iPod. Sorteer zelf altijd op album, dan gaat het stukken beter.
Excuus, was kennelijk iets te kort door te bocht in mijn eerste antwoord. Zoek echt bijna nooit op artiest, altijd per album.

Wat natuurlijk wel werkt is gewoon met een goede tool alle artiest velden gewoon op de hoofdartiest zetten. Raak je natuurlijk wel de info over de verschillende artiesten per nummer mee kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 14-02-2008 20:29 ]

• bartgabriels
xahmol schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:28:
[...]

Ok, wacht, als je sorteert op artiest gebeurt dit idd op je iPod. Sorteer zelf altijd op album, dan gaat het stukken beter.
Excuus, was kennelijk iets te kort door te bocht in mijn eerste antwoord. Zoek echt bijna nooit op artiest, altijd per album.

Wat natuurlijk wel werkt is gewoon met een goede tool alle artiest velden gewoon op de hoofdartiest zetten. Raak je natuurlijk wel de info over de verschillende artiesten per nummer mee kwijt.
Nee, zelfs dat werkt via iTunes

Als ik het goed begrijp, is het dit dat je wilt:
Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/45497/2001352947457839560_rs.jpg

Enkel de artist "Brian Adams" in je iTunes Artiestenlijst, ook wanneer hij samen zingt met iemand (Bryan Adams, Rod Stewart & Sting in dit geval).

• AMD1800
Als je precies dezelfde artiest twee keer in de artiestenlijst van je iPod hebt staan, moet je die liedjes gewoon allemaal selecteren en de hoofdartiesten/of albumartiest opnieuw intypen, zodat alles het zelfde is.

Zelf heb ik de featuring artiesten gewoon in de titel gezet. Het is misschien een beetje raar, maar anders krijg je idd zon lange lijst

@ Hierboven: Ik denk ook dat ie dat wilt :P

[ Voor 6% gewijzigd door AMD1800 op 14-02-2008 20:47 ]

bartgabriels schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:44:
[...]

Nee, zelfs dat werkt via iTunes

Als ik het goed begrijp, is het dit dat je wilt:

Enkel de artist "Brian Adams" in je iTunes Artiestenlijst, ook wanneer hij samen zingt met iemand (Bryan Adams, Rod Stewart & Sting in dit geval).
Ja dat is gelukt in iTunes, maar op mijn iPod blijft het nog steeds de lijst vol staan met "artiest feat. artiest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Nog even over de discussie die ik een paar dagen geleden (onbewust) startte: Is de Ipod een geweldig apparaat of niet? Ik vind van wel. Reden 1: Het apparaat is zó klein en er kan zóveel muziek muziek in. Reden 2: Het scherm is ten opzichte van het apparaatje groot, helder en scherp. Reden 3: Eenmaal geïnstalleerd is er op een snelle wijze door de muziek en video's die erop staan te bladeren. Kortom, tien jaar geleden zou niemand je geloofd hebben als je zou beweren dat zoiets zou kunnen bestaan. Dit is innovatie. Innovatie waar ik als consument op gewacht heb. En in zo'n proces worden er foutjes gemaakt, maar als die afgezet worden tegen de drie genoemde voordelen dan vervagen die minpuntjes als letters op een lcd-scherm in de zon. Ik vind het echt een prachtig apparaat, de Classic.

Ik heb er nog wel een vraag over. Is het namelijk mogelijk televisie-uitzendingen van uitzendinggemist.nl op m'n Classic te laden? En zo ja, hoe zou ik dat kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Even snel uit mijn hoofd: proberen de wmv van Uitzendinggemist te openen met kladblok: daar de stream uit kopieren, openen met VLC mediaplayer en dan de stream capturen...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
thebill schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:33:
Nog even over de discussie die ik een paar dagen geleden (onbewust) startte: Is de Ipod een geweldig apparaat of niet? Ik vind van wel. Reden 1: Het apparaat is zó klein en er kan zóveel muziek muziek in. Reden 2: Het scherm is ten opzichte van het apparaatje groot, helder en scherp. Reden 3: Eenmaal geïnstalleerd is er op een snelle wijze door de muziek en video's die erop staan te bladeren. Kortom, tien jaar geleden zou niemand je geloofd hebben als je zou beweren dat zoiets zou kunnen bestaan. Dit is innovatie. Innovatie waar ik als consument op gewacht heb. En in zo'n proces worden er foutjes gemaakt, maar als die afgezet worden tegen de drie genoemde voordelen dan vervagen die minpuntjes als letters op een lcd-scherm in de zon. Ik vind het echt een prachtig apparaat, de Classic.
Ha, ik zij ook dat ik de iPod in general een topding vond. Alleen de Classic lijkt op sommige aspecten een stap terug tov de 5G. Alleen die 160GB tov mijn oude 60 GB is natuurlijk een enorm grote plus.
Heb nog steeds het issue dat over de koptelefoonuitgang het geluid OK is (hoewel ook daar mijn 5G volgens mij beter klonk), maar over de dock uitgang via een iPod remote heb ik soms gewoon echt storing (en had dat op mijn 5G nooit. En ja, die remote is de originele Apple FM remote). Aan mijn koptelefoon ligt het ook niet: heb dezelfde koptelefoon voor mijn 5G en Classic gebruikt, een Shure SE210.

En die storing irriteerd nogal zoals je begrijpt.

Daarnaast het issue dat Apple in al zijn producten de laatste tijd wel erg veel bugs heeft, ze beginnen bijna op Microsoft te lijken. Komt misschien omdat Apple op de MP3 markt bijna een MS achtig monopolie heeft.

Dus ja, de iPod is geweldig, maar de Classic is niet de beste iPod IMHO.

Oh: en wat die 10 jaar geleden betreft: de allereerste Mp3 spelers begonnen toen ongeveer te komen.

Mijn eerste Mp3 speler was een Creative Nomad Jukebox in 2000, die eerder was dan de iPod (2001).

Dus harddisk MP3 spelers lopen toch al weer even mee. Niet dat er niet veel gebeurd is sindsdien: maar in 2000 had ik je dus nog wel geloofd als je de iPod Classic had voorspeld. 5 jaar daarvoor wellicht nog niet ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door xahmol op 15-02-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
xahmol schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:04:
[...]

Daarnaast het issue dat Apple in al zijn producten de laatste tijd wel erg veel bugs heeft, ze beginnen bijna op Microsoft te lijken.
Nou, dat valt ook allemaal wel weer mee. Die his bug was inderdaad vervelend, maar dat hebben ze opgelost, en verder heb ik ook helemaal geen problemen met m'n iPod. Ook bevalt mij de kwaliteit van Apple producten erg goed. Ik heb een MBP SR, iPod Classic en een Wireless Mighty Mouse en die functioneren super. Ook is leopard als OS heel erg fijn en snel.

Daarnaast lees je voor 90% posts van mensen die over iets niet tevreden zijn. Als ik tevreden ben over m'n iPod ga ik ook niet om de week hier een post maken van over hoe goed m'n iPod wel niet is. Hierdoor krijg je wel een eenzijdig beeld, wat niet een accuraat beeld is van de werkelijkheid.
Komt misschien omdat Apple op de MP3 markt bijna een MS achtig monopolie heeft.
De iPod mag dan een heel populair product zijn. Maar een monopolie vind ik het nou ook weer niet. Als ik zo om me heen kijk (trein / school) dan zie _veel_ meer andere mp3 spelers dan iPods. Wat opzich niet zo vreemd is, want niet iedereen wilt zoveel geld aan een mp3 speler uitgeven. Je kan immers ook een mp3speler van 20 euro bij de MM halen, en die speelt je liedjes ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanitas schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:20:

De iPod mag dan een heel populair product zijn. Maar een monopolie vind ik het nou ook weer niet. Als ik zo om me heen kijk (trein / school) dan zie _veel_ meer andere mp3 spelers dan iPods. Wat opzich niet zo vreemd is, want niet iedereen wilt zoveel geld aan een mp3 speler uitgeven. Je kan immers ook een mp3speler van 20 euro bij de MM halen, en die speelt je liedjes ook af.
Ja dat is wel waar, veel iPods zie je niet, of het is nog zo'n oude Mini of Nano. Je betaalt wel meer geld, maar je krijgt natuurlijk een kwaliteitsproduct in de plaats hé. ;) Die mp3's van een wit merk hebben geen maandelijkse updates denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 250660 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:11:
[...]Die mp3's van een wit merk hebben geen maandelijkse updates denk ik. :P
En maandelijkse updates zijn een teken van kwaliteit ????
In Utopia komen er nooit updates, want de kwaliteit is dusdanig de ie al perfect bugfree is. In dat opzicht zijn "maandelijkse updates" dus een zwakte verschijnsel.

En wit merk.... euhmmmm welk merk is ook alweer bekend vanwege "wit" ??? :-)

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 16-02-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 250660 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:11:
[...]

Ja dat is wel waar, veel iPods zie je niet, of het is nog zo'n oude Mini of Nano. Je betaalt wel meer geld, maar je krijgt natuurlijk een kwaliteitsproduct in de plaats hé. ;) Die mp3's van een wit merk hebben geen maandelijkse updates denk ik. :P
Tja kwaliteitsproduct, ik denk niet dat alle consumenten daar zo op letten. "Ze spelen beide muziek af, waarom zou ik dan 2x meer betalen voor iets wat hetzelfde kan?"
LessRam schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:14:
[...]

En maandelijkse updates zijn een teken van kwaliteit ????
In Utopia komen er nooit updates, want de kwaliteit is dusdanig de ie al perfect bugfree is. In dat opzicht zijn "maandelijkse updates" dus een zwakte verschijnsel.

En wit merk.... euhmmmm welk merk is ook alweer bekend vanwege "wit" ??? :-)
Utopieën bestaan niet, net als bugvrije software. Dat apple met updates komt is dus zeker een pluspunt. Waar de "andere bedrijven" je laten zitten met wat je hebt, steekt apple er tijd en moeite in om de fouten weg te werken en mogelijk functionaliteit toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een iPod gekocht voor deze redenen:

- een iPod is gewoon cool momenteel
- je weet zeker dat er vele gebruikers zijn, bij wie je eventueel je vragen kan stellen
- je hebt updates die eventuele problemen oplossen
- snelle garantie
- de beste mp3 in zijn categorie voor zover ik weet, enkel Creative die nog meeloopt in dezelfde klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 250660 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:01:
??? Super argument......
- de beste mp3 in zijn categorie voor zover ik weet, enkel Creative die nog meeloopt in dezelfde klasse
iRiver
iAudio
zijn qua geluidskwaliteit net een stapje hoger.

Enige reden waarom ik de iPod heb is de ruimte.... eindelijk al mijn CD's in 1 klein apparaat, met de coverart en lyrics in een scherm. Meer heb ik niet nodig.
De geluidskwaliteit is prima, en het uiterlijk is ook prima.

Maar een iPod kopen omdat ie cool is????? Ik vind hem alles but cool. Meer "mainstream", risicoloos, de GGD. Door de prijs wat exclusief, maar hier in NL heeft "iedereen" poen zat, dus die exclusiviteit is ver te zoeken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
LessRam schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:46:

Maar een iPod kopen omdat ie cool is????? Ik vind hem alles but cool. Meer "mainstream", risicoloos, de GGD.
Euh... juist... :?
Door de prijs wat exclusief, maar hier in NL heeft "iedereen" poen zat, dus die exclusiviteit is ver te zoeken hier.
Wat maakt het nou uit of iets exclusief is of niet? "Ow nee, ik ken iemand die ook een iPod heeft, nou laat ik em dan maar niet meer halen." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Vanitas schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:12:
[...
Wat maakt het nou uit of iets exclusief is of niet?
Jij snapt hem niet...!! Dat was precies mijn punt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Laat ik vooropstellen: ik ben op zich prima tevreden met mijn iPod (voor ik hier te negatief klink).

Alleen:
- exclusief? Laat me niet lachen. Iedereen heeft zo'n ding. Een iRiver of Cowon is pas exlusief.
- cool? Kennelijk another Apple marketing victim.
- goede service? Mwa, heb beter gezien. Creative service was in mijn ervaring ook prima.
- goede kwaliteit? Sorry, maar de geluidskwaliteit van bijna alle concurrenten is toch echt beter. Daarnaast spelen sommige concurrenten ook nog meer formaten af, zoals FLAC en OGG.

Waarom ik dan wel een iPod koop? Voor mij het doorslaggevende argument: schijfruimte. De enige speler met vergelijkbare ruimte zijn de Archos spelers, maar die zien er zo vreselijk blikkerig, goedkoop en knullig uit...
En de interface van de iPod is wel superieur... al is het weer absoluut r*k dat je verplicht wordt de Windows Crash Kampioen nr. 1, genaamd iTunes, te gebruiken.

Overigens: wat die software bugs van Apple lately betreft: lees de diverse Apple forums maar. Brickende iPhones, een aan alle kanten lek Leopard, Apple heeft nog nooit zoveel noodfixes moeten uitbrengen als de laatste paar maanden.

[ Voor 17% gewijzigd door xahmol op 17-02-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Beetje Apple in twijfel trekken? Mag dat wel? (Mods???) >:)

Als ik aan een iPod denk dan denk ik aan dit:

-Een prachtig design
-Mooie interface
-Geweldige bediening
-Lekker dun
-Voelt vertrouwd om dat Apple ze heeft gemaakt en ik heb ook een iMac die fantastisch is!
-Geweldig overzicht van je muziekcollectie als muziekliefhebber, vooral met iTunes :)

Verder moeten jullie nog wel onthouden dat er 4 verschillende iPods zijn. De ene met meer ruimte, de andere meer functies, de andere nog compacter etc...

[ Voor 9% gewijzigd door FerdiV op 17-02-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
xahmol schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:25:
En de interface van de iPod is wel superieur... al is het weer absoluut r*k dat je verplicht wordt de Windows Crash Kampioen nr. 1, genaamd iTunes, te gebruiken.
Misschien had je geen Windows systeem moeten nemen voordat je Apple de schuld geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
xahmol schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:25:

Geen last van blijkbaar ... Ik vond het jammer dat ik mijn Winamp niet kon gebruike (nuja, in theorie gaat het wel) in het begin, maar ben nu helemaal verslingerd aan iTunes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
FerdiV schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:38:
[...]

Misschien had je geen Windows systeem moeten nemen voordat je Apple de schuld geeft?
Tja, Windows draait bij mij verder enorm stabiel en met Floola is de iPod updaten ook geen probleem. Alleen voor FW upgrades kun je niet om iTunes heen.

Maar goed: de software die Creative bij leverde was pas echt dramatisch. Gelukkig kun je daar gewoon vanuit Windows Explorer muziek naar de speler slepen, dus die Creative software had je compleet niet nodig. Helaas werkt dat bij iPod niet.

Maar eens met:
- design is top: klein, gelikt, met enorme opslagcapaciteit;
- GUI is top.

Alleen (en dan houd ik er ook over op): ik heb geen zin om hier mee te doen met het evangelie van Apple zoals op Applefora wel eens gebeurd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 17-02-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

als ik een steentje mag bijdragen in een negatievere toon

ik hou van m'n classic, maar toch:

*belachelijk krasgevoelig en voor vingerafdrukken, zowel scherm-als achterkant, tegenover 5G is de voorkant-case wel een serieuze verbetering,
*iTunes dat je strot wordt ingeduwd, gelukkig ben ik fervent winamp+ml_iPod gebruiker :-D
*mindere geluidskwaliteit en veel te dure (apple) accessoires (thank god for ebay!)
*alleen .mp4, hoewel het een goed formaat is, brengt het wel probemen (tijd) met zich mee aangezien alles in .avi wordt gereleased op het net.
*geen custom equalizer en bvb srs-wow had ook wel gemogen voor mij.
*foto's en filmpjes hadden er voor mijn part ook Niet-iTunes/winamp-gewijs in mogen worden gesleept. Gewoon een folder voorzien of zo ipv het hele gedoe via iTunes. en dan kon je je foto's en filmpjes ook makkelijker doorgeven.
*knalwitte oortjes (flauw van mij). Ik loop er niet graag mee rond, niet alleen voor de dieven aantrekkelijk maar ook ben je indirect, of je het wilt of niet een hype-man, de oortjes zijn ook niet super.... ik heb me 15€ Sony's aangeschaft met een volumeregelaartje... :*) erg goede bassen + geen verlichting (=batterij) nodig noch geklungel om het volume aan te passen.

mja, maar dit zijn allemaal maar kleine minpuntjes tegenover een heel goed apparaat waar ik supercontent van ben... de positieve lijst zou minstens 3x zo lang zijn! TOPapparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Hier nog nooit gecrashed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apple-accessoires zijn inderdaad duur, maar je hebt goekope alternatieven: een groothandel kan je allerlei producten kopen van König, gewoon alles wat Apple heeft, maar zo een beetje namaak (werkt perfect) en is véél goedkoper.

Draadloze afstandsbediening (oké, tis mss niet zo mooi, maar wel slechts 10 euro ipv 30 euro)
Afbeeldingslocatie: http://caraudiosecurity.com/shop/images/var/thumbs/KONIG-IPOD-REMOTE-CONTROL_tw240_th120.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 250660 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:10:
Apple-accessoires zijn inderdaad duur, maar je hebt goekope alternatieven: een groothandel kan je allerlei producten kopen van König, gewoon alles wat Apple heeft, maar zo een beetje namaak (werkt perfect) en is véél goedkoper.

Draadloze afstandsbediening (oké, tis mss niet zo mooi, maar wel slechts 10 euro ipv 30 euro)
[afbeelding]
Werkt het ook perfect met de Classic (vraag het omdat veel 3rd party stuff niet meer werkt door check op Apple chip)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 250660 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:10:

[afbeelding]
Aan de aansluiting te zien van de ontvanger, gaat deze niet passen op een classic (die extra connector naast het koptelefoon pinnetje zie niet op een classic). Daarnaast mag design ook wel wat kosten. Nee doe mij die van Apple zelf dan maar, als dit het alternatief zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
LessRam schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:11:
[...]
Aan de aansluiting te zien van de ontvanger, gaat deze niet passen op een classic (die extra connector naast het koptelefoon pinnetje zie niet op een classic). Daarnaast mag design ook wel wat kosten. Nee doe mij die van Apple zelf dan maar, als dit het alternatief zou zijn.
Oh, ja, had ik nog niet eens gezien, die remotes met plug naast de headphone werken al niet sinds de iPod een dock connector heeft (geloof sinds de iPod 3G of zo, maar in ieder geval al heel lang). Vandaar dat ze zo goedkoop zijn.

Ben het er overigens ook mee eens dat ze er niet uit zien, maar smaken verschllen. Alleen wel vreemd als je eerst zegt dat je een Apple koopt voor het coole design ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
xahmol schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Oh, ja, had ik nog niet eens gezien, die remotes met plug naast de headphone werken al niet sinds de iPod een dock connector heeft (geloof sinds de iPod 3G of zo, maar in ieder geval al heel lang). Vandaar dat ze zo goedkoop zijn.

Ben het er overigens ook mee eens dat ze er niet uit zien, maar smaken verschllen. Alleen wel vreemd als je eerst zegt dat je een Apple koopt voor het coole design ;-)
Heh?????
Waar heb ik dat gezegd ???

Ik heb dit gezegd; (Dus juist zeggende dat het een "super argument" is om hem te kopen omdat ie momenteel cool is ZIE DE CYNISCH BEDOELDE VRAAGTEKENS ERVOOR
quote:
Dequal schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:01:

??? Super argument......

Enige reden waarom ik de iPod heb is de ruimte.... eindelijk al mijn CD's in 1 klein apparaat, met de coverart en lyrics in een scherm. Meer heb ik niet nodig.
De geluidskwaliteit is prima, en het uiterlijk is ook prima.

Maar een iPod kopen omdat ie cool is????? Ik vind hem alles but cool. Meer "mainstream", risicoloos, de GGD. Door de prijs wat exclusief, maar hier in NL heeft "iedereen" poen zat, dus die exclusiviteit is ver te zoeken hier.
Ik vind het design van apple mooi. Lekker strak.
Maar om nu iets te kopen omdat het cool is ???? Het image dat een product heeft, heeft me nog nooit over kunnen halen iets te kopen. Daarom heb ik geen spijkerbroeken van GapStar, Levi's etc. Puur image building ! Iets is goed of niet goed. En of daar nu Shure op staat of AudioSonic, als het mij bevalt ga ik ervoor.
(Psssttt... ik heb wel broeken van GapStar.... kostten nieuw 10 euro in een dump winkel. Merkte buiten pas dat het GS was :-) waren vast modellen van 2 jaar geleden die niet verkochten, bijkomend voordeel van mijn broekenmaat 30/31, die verkopen niet zo denderend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
LessRam schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:07:
[...]

Heh?????
Waar heb ik dat gezegd ???

Ik heb dit gezegd; (Dus juist zeggende dat het een "super argument" is om hem te kopen omdat ie momenteel cool is ZIE DE CYNISCH BEDOELDE VRAAGTEKENS ERVOOR
Sorry, teruglezend idd verkeerd geformuleerd, opmerking was richting Desqual die eerst zegt dat één van de redenen voor het kopen van een iPod het design is en dan met deze accessoires komt. Vind dat wat typisch, maar iedereen zijn eigen smaak ;)
Ergo: ben het op alle fronten helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:15
Twee vragen en ook een kleine kick omdat dit topic wel wat meer mag leven!

Ik heb nu ongeveer 1,5 maand me ipodje.
Ik kreeg vandaag alleen iets super vaags.
Een beeld dat er zwaar aan deed denken dat hij gecrashed was.
bovenin wit/blauw met een overloop naar onder zwart.
Hij gaf wel een soort apple logotje. Maar het zag er behoorlijk uit alsof alles ik op het beeld was gaan staan. Ik wou er een fototje van maken, maar toen was het al weer weg.

Het enige wat ik heb gedaan(bedenk ik me net pas), was hem dichtbij mijn portable speakertjes houden. Kan dit hierdoor komen?

En ik heb em in Amerika laten halen, maar die mafkees is de bon verloren.
Moet ik een bon hebben als ik aanspraak wil maken op de garantie?
De apple site herkende de serial number van me Ipod wel en zei dat ik tot 12 jan, 2009 garantie had.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt het altijd proberen.. Zo oud is de classic nog niet dusja.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-04 17:23
Werkt hij wel gewoon weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Mielmania schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:18:
Twee vragen en ook een kleine kick omdat dit topic wel wat meer mag leven!

Ik heb nu ongeveer 1,5 maand me ipodje.
Ik kreeg vandaag alleen iets super vaags.
Een beeld dat er zwaar aan deed denken dat hij gecrashed was.
bovenin wit/blauw met een overloop naar onder zwart.
Hij gaf wel een soort apple logotje. Maar het zag er behoorlijk uit alsof alles ik op het beeld was gaan staan. Ik wou er een fototje van maken, maar toen was het al weer weg.

Het enige wat ik heb gedaan(bedenk ik me net pas), was hem dichtbij mijn portable speakertjes houden. Kan dit hierdoor komen?

En ik heb em in Amerika laten halen, maar die mafkees is de bon verloren.
Moet ik een bon hebben als ik aanspraak wil maken op de garantie?
De apple site herkende de serial number van me Ipod wel en zei dat ik tot 12 jan, 2009 garantie had.
Apple geeft wereldwijd garantie dus je kan gewoon een willekeurige apple winkel binnen lopen en zeggen, hij moet gerepareerd worden. Bonnetjes zijn in ieder geval bij mij nooit nodig geweest (en ik ben er al 4 keer iets komen afbrengen).
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.