[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het losse topic was prima :). Het is niet de bedoeling om te crossposten.

[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 12-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 08:25
Ik vind dat http://dougscripts.com/itunes/ wel even vermeld mag worden in de op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van de iPod Classic.
Er zijn vele alternatieven naast iTunes maar wilde deze toch een eerlijke kans geven.
Vanaf het moment dat ik het op Vista geinstalleerd heb, is het ruzie geblazen met dit gigantische rampen pakket.
Nog nooit in mijn hele leven heb ik zo'n belachelijke interface meegemaakt.

Goed... nu dit van mijn borst is kan ik melden dat ik het een en ander zelf al heb weten uit te vissen, maar dat ik met een situatie nog behoorlijk dwards blijft doen.
De vraag luidt als volgt: waarom is Apple so debiel geweest om "Music Videos" weg te halen en dit in een zogenaamde Smart Playlist te veranderen?
Wat ik ook probeer... ik krijg de muziek videos NIET onder de Muziek Videos lijst op mijn iPod.
Alles staat in Movies en dat is dus bruut irritant.

Het hele derde deel heb ik al doorgelezen en aan het begin vroeg iemand hier ook iets over.
Echter heb ik niks aan die zogenaamde Apple Scripts, want ik draai dus Vista en geen Mac Os.
Hoe kan ik zonder scripts of stomme poespas gewoon simpelweg mijn muziek videos onder Music Videos krijgen?
Ik bedoel, we leven nu anno 2008 en daarnaast schijnt Apple's sterke punt gebruikersvriendelijkheid te zijn.
Je begrijpt natuurlijk dat ik behalve perplex sta dat dit niet het geval is (met iTunes) ook vrij gefrustreerd ben dat ik hier nu al uren mijn kop over aan het breken ben.

De documentatie in iTunes zelf is ruk en de pagina op Apple's website die aangeeft wat er met de Music Video source is gebeurt helpt dus ook niet.

Edit: de enige oplossing is dus echt 1 voor 1 bijwerken om de videokind van "Movies" naar "Music Video. Zucht...

[ Voor 3% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 17-08-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:49
hmm, op zoek naar het grote itunes topic, was dat helaas gesloten...
Het grote iTunes topic
Op mac valt er heel wat aan itunes te tweaken dmv scripts. Misschien nog eens proberen een groot topic te maken?

De tip die ik hier ga brengen is waarschijnlijk ook bruikbaar onder windows:

Start itunes op met de alt-key, en je kan een andere itunes bibliotheek kiezen, ga nu over het netwerk, en daar kies je de library van iemand anders!
Nu kun je gewoon de liedjes kopieren van iemand anders, zelfs al is shared lib niet aangezet. Uiteraard moet die persoon wel de map delen met de muziek en de lib.

*Ik was op zoek om liedjes uit de shared lib te kopieren, maar tools zoals blue coconut, en getTunes deden het niet... Nu iets gevonden wat perfect gaat!

In de toekomst ga ik zien om alle muziek op een externe harde schijf te bewaren. De voornaamste kopieer je dan naar je computer, nieuwe syncroniseer je met de HD. De HD kan ik misschien ook via de router op het netwerk zetten, dat zou nog makkelijker zijn (anders een NAS)

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:49
Een tool voor iedere itunes gebruiker:
http://deusty.com/software/download_mojo.php

Share je lib over internet!

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ok, ik heb iTunes nu aardig onder de knie maar gister avond na uren lang MP3's opruimen (bestanden netjes maken, tags en album art toevoegen) ging ik aan de sleep in iTunes.

...Maar wat gebeurt er nu...?

Als ik een album heb met verschillende artiesten namen, dan maakt iTunes daar een apart album van.

Voorbeeld.

Een CD van 50 Cent waar in de Artist tag waar hier en daar niet alleen 50 Cent staat maar ook tags met 50 Cent Feat. Eminem.
Vervolgens maakt iTunes er twee albums van terwijl het in feite maar een album is.
Zo heb ik ook een CD van Ratatat waar elke track een andere artiest bevat.
Je snapt het al.
Er staan in feite 11 dubbele CD's in mijn Coverflow / database.

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?

Omdat ik niet echt tijd had om deze iTunes BS uit te zoeken zo vlak voor het slapen gaan heb ik niet gekeken of dit te fixen is.
Mijn MP3 tags weer opnieuw taggen met een omweg om iTunes / iPod maar een plezier te doen is niet acceptabel.
Ik hoop dus dat er een oplossing is en welke dit is.
(Zit te hopen op een simpel vinkje ergens... please? For once?)

iTunes... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

alle nummers in 1 album selecteren en dan ' compilation' yes aanvinken?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:52

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hannessen als het programma het zelf ook kan? Goede tip. Helaas loopt het iTunes topic niet echt storm.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb een paar berichten uit het topic over het importeren van nummers uit een gedeelde iTunes bibliotheek hier naar toe verplaats, waardoor de volgorde niet helemaal meer klopt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:59:
Ok, ik heb iTunes nu aardig onder de knie maar gister avond na uren lang MP3's opruimen (bestanden netjes maken, tags en album art toevoegen) ging ik aan de sleep in iTunes.

...Maar wat gebeurt er nu...?

Als ik een album heb met verschillende artiesten namen, dan maakt iTunes daar een apart album van.

Voorbeeld.

Een CD van 50 Cent waar in de Artist tag waar hier en daar niet alleen 50 Cent staat maar ook tags met 50 Cent Feat. Eminem.
Vervolgens maakt iTunes er twee albums van terwijl het in feite maar een album is.
Zo heb ik ook een CD van Ratatat waar elke track een andere artiest bevat.
Je snapt het al.
Er staan in feite 11 dubbele CD's in mijn Coverflow / database.

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?

Omdat ik niet echt tijd had om deze iTunes BS uit te zoeken zo vlak voor het slapen gaan heb ik niet gekeken of dit te fixen is.
Mijn MP3 tags weer opnieuw taggen met een omweg om iTunes / iPod maar een plezier te doen is niet acceptabel.
Ik hoop dus dat er een oplossing is en welke dit is.
(Zit te hopen op een simpel vinkje ergens... please? For once?)

iTunes... :/
Album Artist invullen (50 cent bijvoorbeeld, of "Various Artists") en dan je lijst sorteren op "Album by Artist" door meerdere keren op die kolom te klikken. Werk prima.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Ik heb een iPod en een iPhone en gebruik al een hele tijd iTunes.
Veel van mijn songs hebben een rating en nog een aantal iTunes-only stuff.

Nu heb ik een nieuwe computer aangeschaft en zou mijn iPhone graag van hieraf beheren.
Nu kan ik wel een backup maken enzo en mijn purchases overzetten, maar ik zou ook graag mijn muziek icm deze ratings behouden.

Is er een mogelijkheid om dit te doen? De iTunes library 'rebuilden' is natuurlijk geen optie, want dan verlies ik alle rating en playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Daedalus schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:05:
[...]
Album Artist invullen (50 cent bijvoorbeeld, of "Various Artists") en dan je lijst sorteren op "Album by Artist" door meerdere keren op die kolom te klikken. Werk prima.
Thanks, werkt inderdaad heel mooi.
Alleen...
Het maakt niet uit wat ik bij Album Artist invul: op de iPod zet hij het alsnog onder Various Artists.
Dit met een uitzondering: namelijk het album "24 Shots" van 50 Cent.
Bij dit album kan ik bij Album Artist "50 Cent" invullen of "Various Artists", maar de iPod blijft eigenwijs "50 Cent" aangeven.
Echter staat deze wel achteraan de coverflow bij de rest van "Various Artists".
Weird... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil via iTunes met Click&Buy een app kopen. Nu ben ik op dit punt aangekomen
Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb316/Ramonaapje/clickandwait.png

Het probleem is nu dat wanneer ik op 'ga door' klik er niks gebeurd. Hij loopt niet vast ofzo, maar er gebeurd of opent gewoon niks. Ik heb wel al een account bij Click and Buy...
Wie kan me helpen?

Ik heb inmiddels na wat proberen de oplossing gevonden.
Ik had Firefox als standaard voor internet, nadat ik dat had veranderd naar IE deed de link het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets heel doms:

Ik zoef net naar de 'J', ik druk per ongeluk op delete en druk op een andere letter. Ik heb dus een nummer verwijderd, maar ik weet niet welke!

Kan ik ergens zien, terminal of script, welk nummer ik zojuist gedeleted heb?

Gelukkig kon ik gewoon alle nummers weer opnieuw importeren, zonder schade. Dat is dus een oplossing. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:33:
[...]
Dit met een uitzondering: namelijk het album "24 Shots" van 50 Cent.
Bij dit album kan ik bij Album Artist "50 Cent" invullen of "Various Artists", maar de iPod blijft eigenwijs "50 Cent" aangeven.
Echter staat deze wel achteraan de coverflow bij de rest van "Various Artists".
Weird... :?
Wat doorgaans helpt is tijdelijk als Album Artist "50 Cent 2" invullen, vinkje weghalen bij "Part Of Compilation", OK drukken, en vervolgens weer Album Artist "50 Cent", en Part Of Compilation aanvinken, OK. Dan herschrijft hij die tags en zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Um.. heb klein probleempje.
Ik heb middels een redeem code een rits tracks gedownload (voor nop), maar vind het he-le-maal niks. Wil ze weg hebben uit mijn Music library, én uit mijn purchases. Hoe kom ik er definitief vanaf? Want als ik check purchases doe krijg ik de zooi dan niet weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
Hmm, is het normaal dat ENKEL itunes bij een schone start in het begin soms 80% van je cpu trekt, met dalingen naar 50%. Pas na een aantal minuten komt het weer op 0 uit..

Echt, gewoon boven de 50%, lijkt me toch niet normaal?
Zit op een AMD4400+ X2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ Tomino: Dat komt waarschijnlijk door de geluidsanalyse die iTunes toepast op je bibliotheek. Dit kan je in de settings uitzetten.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

echt 1 ding wat ik maar niet kan begrijpen aan iTunes en syncen met mijn iPhone;

soms wil ik echt alleen PUUR even snel een podcastje syncen. Dus niet al mn contacts, apps, als daar niets aan veranderd is (en al was dat, zou ik het nog niet willen/kunnen als ik daar ff de tijd niet voor heb).

Waarom zegt ie dan dat als ik een vinkje uitzet bij bv apps dat als ik dat uitvink, dat alles op mn iPhone er niet meer opstaat. Logischerwijs zou dat vinkje uitzetten alleen moeten betekenen dat je deze even NIET wil syncen, en derhalve, wil laten zoals het nu even is???

:{

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik denk dat die dan syncet met niks en dan dus verwijderd...
Logica in iTunes is soms bij mij ook ver te zoeken hoor...

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
De logica erachter is dat je iPhone een extensie is van je iTunes. Dus jij bepaald wat erop je iPhone terecht komt. Als jij uitvinkt dat je bepaalde onderdelen wil syncen verstaat iTunes dat dus dat je die troep er niet meer op wilt.

Als je er even over nadenkt is het op zich best logisch. Neemt niet weg dat het echt onmogelijk onhandig is en onpraktisch, maar 'op zich' best logisch ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook games via itunes gratis op je ipod nano plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Red Nalie schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:09:
De logica erachter is dat je iPhone een extensie is van je iTunes. Dus jij bepaald wat erop je iPhone terecht komt. Als jij uitvinkt dat je bepaalde onderdelen wil syncen verstaat iTunes dat dus dat je die troep er niet meer op wilt.

Als je er even over nadenkt is het op zich best logisch. Neemt niet weg dat het echt onmogelijk onhandig is en onpraktisch, maar 'op zich' best logisch ;).
Ik vind het nog steeds niet zo heel logisch eigenlijk. Het lijkt mij persoonlijk handiger het via mijn manier te doen, zet er anders maar een extra vinkje bij 'Delete all applications' oid...

Maar goed, ik heb helaas geen goed betaalde functie bij Apple om dat er door te drukken.

het is toch niet normaal dat als je maar ff 1 ding wil syncen, dat je dan gelijk maar je HELE iPhone, alles moet syncen, wat echt behoorlijk wat tijd kan duren (zelfs al is er dus geen ene zak veranderd aan de rest van je gegevens! hoezo nutteloos??). Met m'n iPod had ik dat probleem dan weer niet...

/rant

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 29-08-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03

RnB

Hm apart, bij mij duurt het helemaal niet zo lang. Ik laat gewoon alles aangevinkt en synchroniseer alles, dan is het enige wat ie doet de nieuwe dingen erop zetten (en eventueel wat dingen verwijderen) en een reservekopie maken en that's it, duurt niet langer dan het zou moeten duren.
Het duurt zelfs langer als ik dingen uit ga vinken, aangezien ie dan idd dingen gaat verwijderen.

Dit trouwens met een iPod Touch.

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 29-08-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37

The_DoubleU

Tweaker in München

Heb een 80GB iPod (5e generatie) en daar staat nu 55 GB aan muziek op.
Syncen zonder dat er wat veranderd (behalve play count) is nog geen halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb in iTunes 7.7.1 als ik mijn iPhone 3G aansluit een probleem. Bij het kopje info -> agenda's synchroniseren is 1 agenda ineens verdwenen. Er staat nu in iTunes dus alleen 1 standaard agenda. De andere agenda kan ik dus niet meer synchen nu. Kan ik ergens wat plist files deleten ofzo dat ie opnieuw de agenda's uit iCal gaat halen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
Ik heb een raar probleem met iTunes.

Situatie:
iMac met iTunes 7.7 en alle muziek op een externe HD (WD MyBook Home 1TB). Wanneer ik een nummer start in iTunes hapert het nummer. Niet hele grote haperingen, maar net van die kleine blipjes dat het irritant is. Het vreemde is, dat wanneer ik in de Finder naar het bestand ga (of een andere mp3) en op spatie druk (preview), dan speelt het nummer wel normaal af. Het ligt dus niet aan de connectie van de externe HD.

Het moet dus iets in iTunes zijn wat hiervoor zorgt. Het vreemde is dat ik helemaal niets heb veranderd, ook geen extra plugins ofzo. Het enige wat meedraait is Last.fm, maar dat draaide ook al toen het nog wel goed werkte.

Iemand dit eerder gehad?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Leuk draadje dit, veel info, maar toch heb ik een itunes vraag.

Mijn muziek collectie laat ik niet door itunes beheren, maar staat ergens via een samba share.
Tijd geleden heb ik alles toegevoegd aan itunes, perfect. Daarna ben ik de tags gaan updaten, bv van alle losse nummers de album tag weggehaald, maar nu blijft de album tag in itunes terug komen, terwijl deze wel weg is uit de id3 tag, zowel bij versie 1 als 2.

Ik heb al geprobeerd om alle files in itunes te selecteren en dan Get Info en ok... en om mijn xml file weg te halen en opnieuw te importeren, maar nog steeds staat de tag er....
Nu wil ik niet de files opnieuw toevoegen, dan verlies ik volgens mij de ratings and play count info.

Heeft iemand een oplossing? Jammer dat library update functie er niet in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25
Weet iemand of je iTunes kan laten zoeken naar missing files, of dubbele entry's? Ik heb bijvoorbeeld aan aantal albums van mijn pc verwijdert. Maar dat doet iTunes niet automagisch. Moet het dus altijd 2x doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dubbele entries wel, heb ik ergens in een van de menus gezien. Kun je eigenlijk niet overheen kijken volgens mij ;)
Sorry, weet even niet meer uit mijn hoofd waar precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:16:
Dubbele entries wel, heb ik ergens in een van de menus gezien. Kun je eigenlijk niet overheen kijken volgens mij ;)
Sorry, weet even niet meer uit mijn hoofd waar precies..
Weergave>Toon dubbele ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Okay got it, handig. Ben benieuwd naar de nieuwe versie morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een interview serie naar mijn itunes bieb gesleept. alles ging goed maar na een paar tracks waren de interviews niet meer op volgorde. alles liep door elkaar heen. ik heb niet echt veel verstand van hoe ze deze volgorde aanhouden maar het is dus niet goed gegaan... kan iemand mij helpen? (wil gewoon de interview afluisteren :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien tijd voor een iTunes 8 topic?;)
http://www.engadget.com/2...k-event-in-san-francisco/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

iTunes 8 heeft me al in 2 opzichten verrast:

- Coverflow gaat soepeler
- Snellere verbinding met Airtunes!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Bakkert schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:47:
iTunes 8 heeft me al in 2 opzichten verrast:

- Coverflow gaat soepeler
- Snellere verbinding met Airtunes!
Idem, alles voelt iets soepeler aan!

Echter, mijn sneltoetsen op mijn toetsenbord doen het niet meer!! Erg lastig.

Iemand die een oplossing weet voor het volgende:

Ik heb een grote libr. op mijn computer. Echter mijn zus met haar eigen pc wil graag ook uit mijn library muziek op haar ipod zetten. ( gedeelde libr ofc :+ )
Bestaat er een programmaatje dat dat kan, of een instelling in itunes? Dat ze uit mijn libr. muziek kan slepen naar haar eigen ipod. Zelfs al duurt dat langer..?

[ Voor 35% gewijzigd door Tomino op 09-09-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Mijn Itunes is al gecrashed voordat ik een nummertje kon spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik vind die nieuwe weergave van mijn library echt geweldig!
Heb alleen een bug gevonden en een irritatie, maar mss moet ik even geduld hebben tot morgen;
de bug is een verkeerde vertaling van Free bij mijn iPod Touch, ipv Vrij staat er namelijk Gratis. :P
En de irritatie gaat over 2.1, ik krijg de melding dat ie te downloaden is en of ik dat dus wil doen, maar als ik dat doe, krijg ik een melding dat de source niet te vinden is.

Voor de rest blijft het mijn favoriete media player. :) Voor muziek that is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
RnB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:19:
Ik vind die nieuwe weergave van mijn library echt geweldig!
Heb alleen een bug gevonden en een irritatie, maar mss moet ik even geduld hebben tot morgen;
de bug is een verkeerde vertaling van Free bij mijn iPod Touch, ipv Vrij staat er namelijk Gratis. :P
En de irritatie gaat over 2.1, ik krijg de melding dat ie te downloaden is en of ik dat dus wil doen, maar als ik dat doe, krijg ik een melding dat de source niet te vinden is.

Voor de rest blijft het mijn favoriete media player. :) Voor muziek that is..
Als je heel je libr helemaal netjes hebt wel :+
Heb een Shuffle, dus ik hoef niet alles op orde te hebben.. En verder staat mn itunes altijd op shuffle.
Maar, wel gaaf. Zou het bijna helemaal gaan schikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
Ik vind de nieuwe library lay-out prachtig maar door het hoge aantal (soms obscure) losse nummers heb ik veel artiesten/liedjes zonder albumhoesje (ligt niet zozeer aan het niet netjes taggen mijn muziekdatabase). Ziet er niet erg netjes uit. Is daar iets van een oplossing voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Plankton op 09-09-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Groepeer alle losse nummers in 1 (of meer) albums. Als je per se de originele Album tag wilt behouden dan moet je die eerst naar de Comments tag verplaatsen (itunes scriptje, of een andere tagger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Kleine gallery, check ook de meest nuttige nieuwe feature: nieuwe visualisations :P

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/a1.c23.th.png
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/a2.th.png
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/a3.a40.th.png
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/a4.th.png
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/a5.387.th.png
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/a6.th.png

[ Voor 75% gewijzigd door sjaakaq op 09-09-2008 22:13 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
Dreamvoid schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:51:
Groepeer alle losse nummers in 1 (of meer) albums. Als je per se de originele Album tag wilt behouden dan moet je die eerst naar de Comments tag verplaatsen (itunes scriptje, of een andere tagger).
Mja, ik heb losse nummers als groepering: singles
Dan twee playlistjes: eentje met de singles en de andere allesbehalve singles (dus dat wordt dan een lijst met albums). Maar dan mis ik nu de albumcovertjes zoals in de library.

Heb niet het idee dat Airtunes nummers sneller afspeelt. Voor mijn gevoel zelfs trager, maar dat komt omdat ik er nu op let waarschijnlijk.

Genius werkt wel aardig. Heb bijvoorbeeld Berlin - Take My Breath Away gegeniust en er komt inderdaad een lijst met 25 verschrikkelijke jaren 80 ballads. Drs.P herkent ie dan weer niet. En die sidebar had niet gehoeven, hoe kan die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:18
Even op het knopje drukken

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080909-fm4gh67knf1u8j1a4cygx3jsj4.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Tales op 09-09-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Niet online
Heb nu ook versie 8 geinstalleerd. Eerste indruk is wel oke alleen lukt het me niet meer om de pijltjes naast de titel en artiest weg te halen. Kijk ik ergens overheen? In versie 7 stond dit volgens mij bij preferences en dan general.

Verder vind ik de list view nog het fijnst. Echter het genre gebruik ik nooit. Het venster bovenin met genre, artiest en album. Versie 7 kun je genre uitzetten maar nu vind ik deze optie niet meer terug.

Edit ik zie net dat je de pijltjes kan verwijderen met het volgende commando:

defaults write com.apple.iTunes show-store-arrow-links -bool FALSE

Blijkbaar gaat het niet meer via de preferences

[ Voor 18% gewijzigd door risp op 09-09-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 14:02
Waarom zit dit topic eigenlijk niet in de catogerie Apple Software en Diensten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Um, hoe komen jullie allemaal aan iTunes 8?
Als ik check for update doe, krijg ik 7.7.1 is the latest version.. :?

/edit
never mind, heppum al... 8)7

/edit 2
Godver, ik de 64 bits gedowned, gooi mijn ouwe iTunes er af, reboot, installeer de nieuwe, start hem, 7.7.1???

/edit 3
Nou zeg, ik heb nu zowel de 64 als de 32 bits versie opnieuw gedownload van de apple site.
Beide installers geven aan dat ze 7.7.1.11 zijn.. Ik geloof ik word gek, iedereen installeert hier 8 en ik kan hem niet vinden :(
Oh ja, en ik download hem hier: http://www.apple.com/itunes/download/

[ Voor 77% gewijzigd door UltraSub op 09-09-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
risp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:25:
Heb nu ook versie 8 geinstalleerd. Eerste indruk is wel oke alleen lukt het me niet meer om de pijltjes naast de titel en artiest weg te halen. Kijk ik ergens overheen? In versie 7 stond dit volgens mij bij preferences en dan general.

Verder vind ik de list view nog het fijnst. Echter het genre gebruik ik nooit. Het venster bovenin met genre, artiest en album. Versie 7 kun je genre uitzetten maar nu vind ik deze optie niet meer terug.

Edit ik zie net dat je de pijltjes kan verwijderen met het volgende commando:

Blijkbaar gaat het niet meer via de preferences
Is er ook een tip onder windows, want ik vind die pijltjes irritant.

Update:

Als je de store uitschakelt in de instellingen dan zijn die pijltjes weg. Wel is dan de hele store uitgeschakeld.

[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 09-09-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:17
Ik laat die pijltjes gewoon verwijzen naar lokale files :)

[ Voor 41% gewijzigd door lowfi op 09-09-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

UltraSub schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:36:
Um, hoe komen jullie allemaal aan iTunes 8?
Als ik check for update doe, krijg ik 7.7.1 is the latest version.. :?

/edit
never mind, heppum al... 8)7

/edit 2
Godver, ik de 64 bits gedowned, gooi mijn ouwe iTunes er af, reboot, installeer de nieuwe, start hem, 7.7.1???

/edit 3
Nou zeg, ik heb nu zowel de 64 als de 32 bits versie opnieuw gedownload van de apple site.
Beide installers geven aan dat ze 7.7.1.11 zijn.. Ik geloof ik word gek, iedereen installeert hier 8 en ik kan hem niet vinden :(
Oh ja, en ik download hem hier: http://www.apple.com/itunes/download/
http://www.apple.com/itunes/overview/ en dan op de downloadlink klikken?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even voor mijn informatie; is de 'klassieke' libraryweergave nog beschikbaar of niet? Ik heb het dan over een overzicht zonder enige albumhoesjes. Dat was eerst de knop die helemaal links zat onder 'weergave', maar nu is dat zo te zien de weergave die eerst onder de middelste knop zat, namelijk per album met hoesje aan de linkerkant, nummers aan de rechterkant. De middelste is nu zo te zien een nieuwe, namelijk thumbnails van de hoesjes. En de rechter is coverflow gebleven..

Losse nummers onder één album weergeven vind ik geen optie. Ik heb een flink aantal albums waar weinig nummers opstaan (ondere andere livesets, EP's, etc.) en dan is het een verspilling van schermruimte. Bovendien kost de weergave met hoesjes veel meer resources; scrollen door de lijst gaat een stuk minder snel.

[ Voor 25% gewijzigd door Cocytus op 09-09-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Cocytus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:10:
Even voor mijn informatie; is de 'klassieke' libraryweergave nog beschikbaar of niet? Ik heb het dan over een overzicht zonder enige albumhoesjes. Dat was eerst de knop die helemaal links zat onder 'weergave', maar nu is dat zo te zien de weergave die eerst onder de middelste knop zat, namelijk per album met hoesje aan de linkerkant, nummers aan de rechterkant. De middelste is nu zo te zien een nieuwe, namelijk thumbnails van de hoesjes. En de rechter is coverflow gebleven..
Neem het knopje helemaal links.
Dan krijg je een lijst met album covers. Boven de albums staat een pijltje <
Click - weg artwork.
Click - en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Cocytus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:10:
Even voor mijn informatie; is de 'klassieke' libraryweergave nog beschikbaar of niet? Ik heb het dan over een overzicht zonder enige albumhoesjes. Dat was eerst de knop die helemaal links zat onder 'weergave', maar nu is dat zo te zien de weergave die eerst onder de middelste knop zat, namelijk per album met hoesje aan de linkerkant, nummers aan de rechterkant.
Ja, klein driehoekje links naast "Artwork" collapsed de album covers.
[/late to the party]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Een klein foutje in de vertaling:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R2jEOHiqWhmQhV7TnfeUW1ow/full.jpg

Gratis ipv vrij/vrije ruimte :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Gratis... wow, dat is een klassieker. Had de 1e versie van Windows XP niet de zelfde vertaalfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Tiep in de nieuwe visualiser eens een vraagteken...

Leuk pielen, minder opties dan de vorige visualisatie...

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

The - DDD schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:56:
Tiep in de nieuwe visualiser eens een vraagteken...

Leuk pielen, minder opties dan de vorige visualisatie...
Tof zeg. Doen die graphics nog iemand ergens aan denken?
They are waiting for you Gordon... in the Test Chamber...

Zoef

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
MetaFrame schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:34:
Een klein foutje in de vertaling:
[afbeelding]

Gratis ipv vrij/vrije ruimte :+
Vaag, bij mij staat er gewoon vrij... @ Mac OS X 10.5 en iTunes 8.0

• HaterFrame
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mikey NL schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:01:
[...]

Vaag, bij mij staat er gewoon vrij... @ Mac OS X 10.5 en iTunes 8.0
Vista 32bit hier.

I am the great Cornholio!

• UltraSub
Dan kom je op dezelfde download link uit.
Maarrr... Ik had alles geprobeerd met Google Chrome als browser. Nu net met IE7 gedownload, en wat denk je? Geen 7.7.1.11, maar nu download tie mooi 8.0.0.35.
Dus dames en heren, het gaat mis als je Chrome gebruikt (zoals daar nog wel meer mis mee gaat ;))

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Genius is eigenlijk best wel traag. Hij zit al ruim een half uur te inventariseren op 43GB aan muziek. Ik weet niet wat hij allemaal wil meesturen? Gelukkig zit ik nu op het universiteitsnetwerk, dan gaat het verzenden van de hele grap in ieder geval wel snel (hoop ik).

Werkt Genius goed, of zijn de suggesties ook nog slecht?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Krisp schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:51:
Werkt Genius goed, of zijn de suggesties ook nog slecht?
Het werkt opzich wel aardig, al komen er bij soms wat vreemde nummers tussendoor. Bijvoorbeeld bij een Genius playlist van Coldplay - Viva la vida staat Timbaland - Apologize tussen. Vind ik ergens niet helemaal lekker. En bij Armin van Buuren - Imagine stond Era - Ameno er tussen. Die combinatie vind ik niet je van het.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
The_DoubleU schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:25:
[...]

Neem het knopje helemaal links.
Dan krijg je een lijst met album covers. Boven de albums staat een pijltje <
Click - weg artwork.
Click - en weer terug.
Zpottr schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:28:
[...]

Ja, klein driehoekje links naast "Artwork" collapsed de album covers.
[/late to the party]
Ah, bedankt :) Heb 'm geïnstalleerd, en inderdaad.
Bij mij staat er ook gratis @ XP 32bit, iTunes 8.0.0.35.

Ben ik trouwens de enige die er last van heeft dat iTunes bepaalde ID3 tags niet pakt? Ontzettend vervelend, ik heb net wat albums overgezet van m'n laptop naar m'n PC en op de laptop staan ze goed in iTunes en op m'n PC niet. In Windows Explorer kan ik wel gewoon de tags goed zien op zowel de laptop als de PC... 8)7 Overigens gaat het daarbij om tags die ik op de laptop met iTunes heb ingevoerd! Je zou toch denken dat iTunes z'n eigen tags wel leest...
Het zijn trouwens altijd dezelfde tags die 'ie niet pakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Cocytus op 10-09-2008 16:28 ]

• RnB

RnB

UltraSub schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:48:
[...]

Dan kom je op dezelfde download link uit.
Maarrr... Ik had alles geprobeerd met Google Chrome als browser. Nu net met IE7 gedownload, en wat denk je? Geen 7.7.1.11, maar nu download tie mooi 8.0.0.35.
Dus dames en heren, het gaat mis als je Chrome gebruikt (zoals daar nog wel meer mis mee gaat ;))
Denk eerder dat het aan het tijdstip lag, want ik heb gister 8.0 gewoon met Chrome kunnen downloaden. ;)

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Zit er nog steeds DRM op nummers die je via iTunes koopt?

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Onder windows werkt de optie van huidig nummer tonen in Windows Live Messenger niet meer. Iemand anders opgevallen?

• lintweaker
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik heb problemen met Genius. De eerste keer kreeg ik bij de EULA een Skandinavische versie te zien ging wel gewoon door. Na enige tijd analyseren:

'Genius results can't be updated right now. The required folder cannot be found'

please try again later

Net nog maar een keer geprobeerd, deze keer een Nederlandstalige EULA maar hij stopt nu direct met dezelfde melding? Anderen hier ook last van?

Mijn muziek collectie staat op een server en wordt automatisch via NFS benaderd (Mac).

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik kan niet anders zeggen dan dat Genius geniaal is!! _/-\o_

Een net nieuwe service, ze zullen nog niet veel gegevens in de databases hebben maar nu al werkt het bijna perfect. Ik kies één nummer en iTunes kiest 24 andere nummers in dezelfde stijl. En dat is geweldig. Ik ben nogal lui en startte meestal altijd dezelfde playlist of koos een album. Nu heb ik veel meer diversiteit.

Soms denk je wel is van, hmm, dit nummer hoort er niet bij, maar dat zijn er maximaal maar 1 of 2 per keer dat je Genius gebruikt. Ik speel nu echt uit heel m'n library in plaats van maar een klein gedeelte :D

Kan niet wachten tot dit ook op m'n iPhone zit :)

• Tomino
NickvdB schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:36:
Onder windows werkt de optie van huidig nummer tonen in Windows Live Messenger niet meer. Iemand anders opgevallen?
Hier werkt het nog wel, alleen mijn media toetsen werken dan niet weer op mn tobo :/

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kan iemand mij vertellen waar de optie gebleven is om die pijltjes achter elk nummer uit te zetten? Deze pijltjes zijn links naar de iTunes store en daar was een optie voor in voorkeuren die ik nergens meer kan vinden.

Stomme vraag misschien maar genius is afhankelijk van de cloud. Betekend dit dan je genius op je iPod touch/iphone niet kan gebruiken als je geen data verbinding hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door LtMarx op 10-09-2008 19:10 ]

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

sorry edit knop even vergeten 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door LtMarx op 10-09-2008 19:10 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Doe even op de huidige pagina command+f naar het woord "pijltjes"...

• Noxa
Kan ik iTunes automagisch album art jpegjes uit folders toe laten voegen.

Heb namelijk wel een aantal albums waarvan hij niet een album illustratie kan vinden. Nu doe ik dat handmatig toevoegen. Maar automagisch is natuurlijk altijd beter.

• lowfi
  • Laatst online: 17:17
rob1n schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:14:
Doe even op de huidige pagina command+f naar het woord "pijltjes"...

Als je die pijltjes naar bestanden uit je eigen library laat verwijzen zijn ze wel handig.... of uit natuurlijk ;)

Verwijderd

Pierz schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:29:
Zit er nog steeds DRM op nummers die je via iTunes koopt?
iTunes Plus nummers zijn DRM vrij, alle andere zouden wel over DRM beschikken. Daarnaast heb je bij de iTunes Plus nummers ook 256kbit AAC's, de gewone nummers zijn 128kbit.

Dus ja, er zit nog steeds DRM op, maar niet op alle nummers. Dit wordt veroorzaakt door de labels die kunnen kiezen of ze een nummer DRM vrij aanbieden of niet.

Verwijderd

Noxa schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:44:
Kan ik iTunes automagisch album art jpegjes uit folders toe laten voegen.

Heb namelijk wel een aantal albums waarvan hij niet een album illustratie kan vinden. Nu doe ik dat handmatig toevoegen. Maar automagisch is natuurlijk altijd beter.
Met iTunes kan het voor zover ik weet niet. Maar met een programma als Tag&Rename lukt dat best aardig. Daarnaast voor cd's die ook via de store beschikbaar zijn, kan iTunes de albumart wel voor je ophalen.

• Noxa
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:18:
[...]

Met iTunes kan het voor zover ik weet niet. Maar met een programma als Tag&Rename lukt dat best aardig. Daarnaast voor cd's die ook via de store beschikbaar zijn, kan iTunes de albumart wel voor je ophalen.
Je bent de beste!! Ik heb de potentie van Tag and Rename onderschat. Echt super!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Pijltjes weghalen zonder de hele store uit te zetten:
So basically, what you want to do is this:

1) Shutdown iTunes

2) Backup your prefs file:

VISTA::
C:\Users\(youruser)\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iTunesPrefs.xml

OR

XP:
C:\Documents and Settings\(your username)\Application Data\Apple Computer\iTunes\iTunesPrefs.xml

3) Edit the file in a real text editor that understands UNIX linefeeds (notepad++, ultraedit, vi, etc) and paste the following lines below the <dict> line under <key>User Preferences</key>:

<key>show-store-arrow-links</key>
<data>
AA==
</data>

4) Start iTunes and you should be set.

• UltraSub
Man, wat een verademing.. Die scroll lag is gewoon opgelost. Heerlijk.

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik krijg elke keer de melding dat mijn PC niet gemachtigd is om mijn programma's uit de Apple store te syncen als ik mijn Iphone aan Itunes hang. Als ik dan de machtiging van de PC intrek (waaruit toch blijkt dat ie gemachtigd is...) en de PC weer een machtiging geef dan gaat het wel goed.

Iemand een idee hoe dit kan?

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ben gisteren bezig geweest om eindelijk mijn album art compleet te krijgen.
Dit deed ik dan door een album te selecteren, command + I en dan een plaatje van het album toevoegen met drag & drop.
Na het syncen zie ik dat nu heel veel ruimte wordt ingenomen door "other".
Ik ben nu bang dat elk nummer een copy heeft van de album art.

Terwijl album art via iTunes store volgens mij een link is naar 1 plaatje.

Weet iemand een manier/programma zo dat ik maar 1 afbeelding per album krijg en niet elk nummer een afbeelding bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Weet niet of dit de juiste plek is, maar mocht je een account hebben voor de amerikaanse store (trucje is meerdere malen langsgekomen) dan kun je gratis een paar HD tv shows downloaden (iTunes 8 eigenlijk).

Zie http://www.9to5mac.com/itunes-8-free-hd-content voor meer info welke et zijn.

Je hebt er niet heel veel aan, maar kan je wel zien wat een verschil HD is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
The_DoubleU schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:39:
Ben gisteren bezig geweest om eindelijk mijn album art compleet te krijgen.
Dit deed ik dan door een album te selecteren, command + I en dan een plaatje van het album toevoegen met drag & drop.
Na het syncen zie ik dat nu heel veel ruimte wordt ingenomen door "other".
Ik ben nu bang dat elk nummer een copy heeft van de album art.

Terwijl album art via iTunes store volgens mij een link is naar 1 plaatje.

Weet iemand een manier/programma zo dat ik maar 1 afbeelding per album krijg en niet elk nummer een afbeelding bewaard?
Hmm, wat jij nu beschrijft zou niet moeten kunnen volgens mij.
Als je zelf albumart middels "Get Info" toevoegt aan een mp3, dan wordt die albumart embedded in de mp3 zelf. Die wordt dus een tikkie groter. Ik heb dit voor ál mijn mp3's gedaan, en alle eventueel downloaded art gecleared. Ik heb niet veel other. Denk dat het bij jou iets anders is!
Wat dit ook staaft: laatst mijn library's opgeschoond. Nergens meer plaatjes aanwezig. Niet ingelogged in de iTunes store. Na een import, voila, alle albumart wordt getoond. Lijkt mij bewezen dat ze gewoon embedded worden in de tag. Ook WMP laat de albumart zien als ik zo'n mp3 speel. En nergens is nog "fysieke" art aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Even wat zitten spelen met genius playlists. Op het moment dat je er 1 creëert wordt er geen verbinding gemaakt met het internet. De genius waardes worden dus ingebakken in je eigen library.

Als je een nieuwe bibliotheek maakt met 24 gelijksoortige nummers. Deze opstuurt naar genius, vervolgens 1 nummer toevoegt en dan met een willekeurig nummer een genius playlist bouwt dan krijg ik maar 24 nummers te zien. Die 25e doet niet mee omdat hij nog niet gescanned is. Deze genius waardes worden waarschijnlijk meegescreven op ipod touches (en straks misschien ook iphones?) zodat er geen internet verbinding nodig is op je iphone/ipod om een genius playlists te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Mijn airtunes werkt helemaal niet meer sinds de upgrade naar versie 8 :(

Ik krijg de bekende melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de airport express. In het verleden heb ik de firewall opties gewijzigd, echter weet ik niet meer wat de default instellingen zijn, iemand?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
hoe zit dat met accounts aanmaken? ik krijg helemaal niks geen email binnen (2 email adressen geprobeerd) wil graag wat apps op me iTouch zetten (apps die niet in de installer V4 staan :@)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:56:
[...]
Hmm, wat jij nu beschrijft zou niet moeten kunnen volgens mij.
Als je zelf albumart middels "Get Info" toevoegt aan een mp3, dan wordt die albumart embedded in de mp3 zelf. Die wordt dus een tikkie groter. Ik heb dit voor ál mijn mp3's gedaan, en alle eventueel downloaded art gecleared. Ik heb niet veel other. Denk dat het bij jou iets anders is!
Wat dit ook staaft: laatst mijn library's opgeschoond. Nergens meer plaatjes aanwezig. Niet ingelogged in de iTunes store. Na een import, voila, alle albumart wordt getoond. Lijkt mij bewezen dat ze gewoon embedded worden in de tag. Ook WMP laat de albumart zien als ik zo'n mp3 speel. En nergens is nog "fysieke" art aanwezig.
Dat zeg ik toch.
Als ik zelf albumart toevoeg komt het in de file zelf. Dus voor een album met 10 nummers heb ik dus 10x hetzelfde plaatje.

Als je albumart ophaalt via iTunes store (get album artwork) dan krijg je maar 1 plaatje en in de file en/of iTunes database komt een link naar dat plaatje.

Nu zoek ik dus een programma die dit ook kan voor albums die niet in iTunes store staan. Ik wil dus geen embedded albumart in mijn nummers hebben.
De programma's die ik gevonden heb bewaren het plaatje ook in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
ik heb ze gewoon in de mp3, maar was het niet dat er een plaatje moest staan van front.jpg of folder.jpg? als je die in de map van het album hebt staan, dan je libary scanned en dan kopieert naar je ipod? of heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lt. Marx schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:56:
Even wat zitten spelen met genius playlists. Op het moment dat je er 1 creëert wordt er geen verbinding gemaakt met het internet. De genius waardes worden dus ingebakken in je eigen library.

Als je een nieuwe bibliotheek maakt met 24 gelijksoortige nummers. Deze opstuurt naar genius, vervolgens 1 nummer toevoegt en dan met een willekeurig nummer een genius playlist bouwt dan krijg ik maar 24 nummers te zien. Die 25e doet niet mee omdat hij nog niet gescanned is. Deze genius waardes worden waarschijnlijk meegescreven op ipod touches (en straks misschien ook iphones?) zodat er geen internet verbinding nodig is op je iphone/ipod om een genius playlists te maken.
Ik vroeg me idd al af hoe Genius zou werken op offline devices. Ben wel benieuwd welke criteria Genius gebruikt om nummers te laten 'matchen'. Zou het algoritme zelf een nummer 'onderzoeken', of komen de gegevens toch vanuit de cloud?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
The_DoubleU schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:16:
[...]

Dat zeg ik toch.
Als ik zelf albumart toevoeg komt het in de file zelf. Dus voor een album met 10 nummers heb ik dus 10x hetzelfde plaatje.
Indirect zei je dat niet!
Je had het er over dat alle plaatjes per nummer apart werden opgeslagen, en daardoor je "other" gebruik hoog was. En het staat dus los van je "other" gebruik, dat is wat ik bedoelde te verduidelijken. Alleen het betreffende nummer wordt een tikje groter (is echt 3x niks).
Als je albumart ophaalt via iTunes store (get album artwork) dan krijg je maar 1 plaatje en in de file en/of iTunes database komt een link naar dat plaatje.

Nu zoek ik dus een programma die dit ook kan voor albums die niet in iTunes store staan. Ik wil dus geen embedded albumart in mijn nummers hebben.
De programma's die ik gevonden heb bewaren het plaatje ook in de file.
Het plaatje bewaren in de file zelf is ook de beste oplossing.
Zoals ik al zei;
- Het beinvloedt niet het "other" gebruik waar jij zo van schrok. Dat is iets anders bij jou (apps mss?)
- Je mp3 wordt marginaal groter
- Je hebt nooit meer missing links, of locatie gezeur als je database verplaatst wordt of zo.
- Geen losse bestanden/meuk
- Andere progs dan iTunes kunnen ook gebruik maken van je werk, zij lezen ook de id3 tag uit, met plaatje dus
- Bij een import in iTunes hoef je niet alle album art te downloaden, die zit gewoon in de mp3's, en zal door iTunes worden gescanned, en gezien.

Mijns inziens begrijp je het gemak van embedded album art niet helemaal, en zoek jij net de moeilijkheden op. Er zijn geen nadelen, alleen maar voordelen aan embedded! Maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Laatst online: 15-08 14:59
Hmm, nog steeds een puinhoop hier dat Genius. Stap 1 lukt nu wel, bij stap 2 (verzenden info naar Apple) krijg ik error 4010 :(

Ook fijn om iedere keer bij het opstarten van iTunes en het Genius proberen mijn wachtwoord in te moeten vullen en de EULA accepteren...ik vermoed dat het gewoon veel te druk is op de Apple servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:58:
Mijns inziens begrijp je het gemak van embedded album art niet helemaal, en zoek jij net de moeilijkheden op. Er zijn geen nadelen, alleen maar voordelen aan embedded! Maar goed..
Het is natuurlijk je eigen keus, maar dat nummers marginaal veel groter worden ben ik niet met je eens. iTunes slaat de album art toch al in de eigen files op (1 x per album op verschillende formaten). Als je het gaat embedden in de MP3's dan komen er al gauw honderden kb's per MP3 bij, dit is natuurlijk afhankelijk van de grote van het plaatje dat je toevoegt. Als je een beetje grote bibliotheek hebt, dan kan dat aardig aantikken :)
lintweaker schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:00:
Hmm, nog steeds een puinhoop hier dat Genius. Stap 1 lukt nu wel, bij stap 2 (verzenden info naar Apple) krijg ik error 4010 :(

Ook fijn om iedere keer bij het opstarten van iTunes en het Genius proberen mijn wachtwoord in te moeten vullen en de EULA accepteren...ik vermoed dat het gewoon veel te druk is op de Apple servers.
Ik denk niet dat het aan de servers van Apple ligt, ik heb het nu inmiddels al 3 keer geupdate en het werkt prima. Je bent iig niet de enige: http://discussions.apple....threadID=1701547&tstart=0.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:58:
Zoals ik al zei;
- Het beinvloedt niet het "other" gebruik waar jij zo van schrok. Dat is iets anders bij jou (apps mss?)
- Je hebt nooit meer missing links, of locatie gezeur als je database verplaatst wordt of zo.
- Geen losse bestanden/meuk
- Andere progs dan iTunes kunnen ook gebruik maken van je werk, zij lezen ook de id3 tag uit, met plaatje dus
- Bij een import in iTunes hoef je niet alle album art te downloaden, die zit gewoon in de mp3's, en zal door iTunes worden gescanned, en gezien.

Bedankt voor de uitleg. Mijn fout te denken dat een embedded plaatje de other size vergroot.
Ik zal dan eens gaan kijken waarom other dan zo groot is.
Ik heb 1,3 GB aan other. En 56GB aan muziek. en maar 5Gb video. en geen applicaties.

Ja er zijn wel wat voordelen aan embedded maar ik heb liever de vrije ruimte, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
nogal patserig van apple om je eigen product Genius te noemen, maar ik moet toegeven het werkt heerlijk, petje af

(nu wordt het toch echt tijd om osx op m'n dell te krijgen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoedje schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:43:
[...]

Het is natuurlijk je eigen keus, maar dat nummers marginaal veel groter worden ben ik niet met je eens. iTunes slaat de album art toch al in de eigen files op (1 x per album op verschillende formaten). Als je het gaat embedden in de MP3's dan komen er al gauw honderden kb's per MP3 bij, dit is natuurlijk afhankelijk van de grote van het plaatje dat je toevoegt. Als je een beetje grote bibliotheek hebt, dan kan dat aardig aantikken :)
Mja, marginaal, inderdaad, als ik een plaatje van 100 KB heb, dan zal mijn mp3 misschien met 150 KB groeien. Maar dat is toch niet zó schrikbarend? Ik begrijp dat dat op duizenden nummers wel aan tikt, maar dat is inderdaad persoonlijk, ik kan niet wakker liggen van een extra GB op 40 GB of zo..
Dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen..
The_DoubleU schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:54:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Mijn fout te denken dat een embedded plaatje de other size vergroot.
Ik zal dan eens gaan kijken waarom other dan zo groot is.
Ik heb 1,3 GB aan other. En 56GB aan muziek. en maar 5Gb video. en geen applicaties.

Ja er zijn wel wat voordelen aan embedded maar ik heb liever de vrije ruimte, ieder zijn ding.
Hier ook een gestaag groeiende other, weet ook niet precies waar dat vandaan komt.
Ik heb al een hele tijd niks meer toegevoegd/verwijderd op mijn iPhone (ook geen apps of zo), en toch groeit other :? Mail misschien, denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:44:
[...]

Mja, marginaal, inderdaad, als ik een plaatje van 100 KB heb, dan zal mijn mp3 misschien met 150 KB groeien. Maar dat is toch niet zó schrikbarend? Ik begrijp dat dat op duizenden nummers wel aan tikt, maar dat is inderdaad persoonlijk, ik kan niet wakker liggen van een extra GB op 40 GB of zo..
Dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen..

[...]

Hier ook een gestaag groeiende other, weet ook niet precies waar dat vandaan komt.
Ik heb al een hele tijd niks meer toegevoegd/verwijderd op mijn iPhone (ook geen apps of zo), en toch groeit other :? Mail misschien, denk ik dan?
Zou die groeiende other niet de dumpfiles zijn, die aangemaakt worden tijdens een crash? Of andere tijdelijke bestanden. Ik kan me ook voorstellen, dat dit de Genius database zou kunnen zijn. En de gegevens in je contactpersonen, je agenda. Dat soort dingen zal wel onder other vallen lijkt mij.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Mensen, Ik heb zelf nog een probleem met Itunes 8.

Ik heb hem gewoon gedownload met de Apple Updater.

maar als ik nu App store wil kijken zie ik alles wit. geen iconen of iets :S
Als ik daarvandaan kom,en ik klik op een nummer om te luistere, dan flipt ie helemaal.

Ik heb Windows XP

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Paar opmerkingen over iTunes 8:

Ik dacht eerste dat Cover Flow sneller wat geworden, maar het valt wel mee. Duurt in ieder geval nogsteeds behoorlijk lang voordat ie bij is met het laden van de Cover Art. Bij de nieuwe views is het nog veel erger. Elke keer dat ik een album/artist open en terugga naar het overzicht moet alles weer opnieuw geladen worden. Zelfde geldt bij het scrollen. En dit is met slechts 40GB (200 artists, 500 albums). Ik wil niet weten hoe traag dit wordt als ik alles heb ingeladen. Test Apple zelf met 5 albums ofzo? Ik snap echt niet waarom die coverart niet gewoon gecached kan worden.

Verder zou 't wel prettig zijn als er duidelijker wordt aangegeven wat je aan 't afspelen bent (album/artist) in de grote lijst. Nu staat er een klein icoontje onder de cover, maar dat valt natuurlijk totaal niet op bij (redelijk) drukke cover art.

Ook gaat het scrollen in Windows met veel te grote sprongen. Ik moet het verticaal scrollen erg laag instellen, wil ik niet een volledig scherm aan icons (standaard grootte) overslaan. En dan is het scrollen in de browser weer niet goed. De verhouding klopt in ieder geval niet echt.

Maar de Genius optie is wel grappig. Op wat vage matches na maakt het best goede playlists.

Verwijderd

Ik heb sinds kort een MacBook en het eerste wat ik wou doen is mijn muziek van een externe harde schijf in iTunes importeren. iTunes kopieert die echter altijd nog eens naar de map iTunes Music, terwijl ik mijn muziek enkel op m'n externe schijf wil hebben om zo plaats uit te sparen op de HDD van de MacBook. In Windows kon dit wel nog...

Heeft iemand daar een oplossing voor, want ik heb geen instelling gevonden waar ik kan uitvinken dat alles naar iTunes Music wordt gekopieerd.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.