Het losse topic was prima
. Het is niet de bedoeling om te crossposten.
[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 12-08-2008 23:12 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 12-08-2008 23:12 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 17-08-2008 14:51 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
https://f1nerd.nl
Verwijderd
Waarom hannessen als het programma het zelf ook kan? Goede tip. Helaas loopt het iTunes topic niet echt storm.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 11:18 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Album Artist invullen (50 cent bijvoorbeeld, of "Various Artists") en dan je lijst sorteren op "Album by Artist" door meerdere keren op die kolom te klikken. Werk prima.Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:59:
Ok, ik heb iTunes nu aardig onder de knie maar gister avond na uren lang MP3's opruimen (bestanden netjes maken, tags en album art toevoegen) ging ik aan de sleep in iTunes.
...Maar wat gebeurt er nu...?
Als ik een album heb met verschillende artiesten namen, dan maakt iTunes daar een apart album van.
Voorbeeld.
Een CD van 50 Cent waar in de Artist tag waar hier en daar niet alleen 50 Cent staat maar ook tags met 50 Cent Feat. Eminem.
Vervolgens maakt iTunes er twee albums van terwijl het in feite maar een album is.
Zo heb ik ook een CD van Ratatat waar elke track een andere artiest bevat.
Je snapt het al.
Er staan in feite 11 dubbele CD's in mijn Coverflow / database.
Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?
Omdat ik niet echt tijd had om deze iTunes BS uit te zoeken zo vlak voor het slapen gaan heb ik niet gekeken of dit te fixen is.
Mijn MP3 tags weer opnieuw taggen met een omweg om iTunes / iPod maar een plezier te doen is niet acceptabel.
Ik hoop dus dat er een oplossing is en welke dit is.
(Zit te hopen op een simpel vinkje ergens... please? For once?)
iTunes...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Thanks, werkt inderdaad heel mooi.Daedalus schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:05:
[...]
Album Artist invullen (50 cent bijvoorbeeld, of "Various Artists") en dan je lijst sorteren op "Album by Artist" door meerdere keren op die kolom te klikken. Werk prima.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 20:49 ]
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 22:05 ]
Wat doorgaans helpt is tijdelijk als Album Artist "50 Cent 2" invullen, vinkje weghalen bij "Part Of Compilation", OK drukken, en vervolgens weer Album Artist "50 Cent", en Part Of Compilation aanvinken, OK. Dan herschrijft hij die tags en zit het wel goed.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:33:
[...]
Dit met een uitzondering: namelijk het album "24 Shots" van 50 Cent.
Bij dit album kan ik bij Album Artist "50 Cent" invullen of "Various Artists", maar de iPod blijft eigenwijs "50 Cent" aangeven.
Echter staat deze wel achteraan de coverflow bij de rest van "Various Artists".
Weird...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik vind het nog steeds niet zo heel logisch eigenlijk. Het lijkt mij persoonlijk handiger het via mijn manier te doen, zet er anders maar een extra vinkje bij 'Delete all applications' oid...Red Nalie schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:09:
De logica erachter is dat je iPhone een extensie is van je iTunes. Dus jij bepaald wat erop je iPhone terecht komt. Als jij uitvinkt dat je bepaalde onderdelen wil syncen verstaat iTunes dat dus dat je die troep er niet meer op wilt.
Als je er even over nadenkt is het op zich best logisch. Neemt niet weg dat het echt onmogelijk onhandig is en onpraktisch, maar 'op zich' best logisch.
[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 29-08-2008 14:33 ]
[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 29-08-2008 14:52 ]
PSN: Sluuz
Verwijderd
Weergave>Toon dubbele ?UltraSub schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:16:
Dubbele entries wel, heb ik ergens in een van de menus gezien. Kun je eigenlijk niet overheen kijken volgens mij
Sorry, weet even niet meer uit mijn hoofd waar precies..
Verwijderd
If it aint fixed, it's broken.
Idem, alles voelt iets soepeler aan!Bakkert schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:47:
iTunes 8 heeft me al in 2 opzichten verrast:
- Coverflow gaat soepeler
- Snellere verbinding met Airtunes!
[ Voor 35% gewijzigd door Tomino op 09-09-2008 21:15 ]
Als je heel je libr helemaal netjes hebt welRnB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:19:
Ik vind die nieuwe weergave van mijn library echt geweldig!
Heb alleen een bug gevonden en een irritatie, maar mss moet ik even geduld hebben tot morgen;
de bug is een verkeerde vertaling van Free bij mijn iPod Touch, ipv Vrij staat er namelijk Gratis.![]()
En de irritatie gaat over 2.1, ik krijg de melding dat ie te downloaden is en of ik dat dus wil doen, maar als ik dat doe, krijg ik een melding dat de source niet te vinden is.
Voor de rest blijft het mijn favoriete media player.Voor muziek that is..
[ Voor 13% gewijzigd door Plankton op 09-09-2008 21:38 ]
Mja, ik heb losse nummers als groepering: singlesDreamvoid schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:51:
Groepeer alle losse nummers in 1 (of meer) albums. Als je per se de originele Album tag wilt behouden dan moet je die eerst naar de Comments tag verplaatsen (itunes scriptje, of een andere tagger).
[ Voor 18% gewijzigd door risp op 09-09-2008 22:28 ]
[ Voor 77% gewijzigd door UltraSub op 09-09-2008 22:51 ]
Is er ook een tip onder windows, want ik vind die pijltjes irritant.risp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:25:
Heb nu ook versie 8 geinstalleerd. Eerste indruk is wel oke alleen lukt het me niet meer om de pijltjes naast de titel en artiest weg te halen. Kijk ik ergens overheen? In versie 7 stond dit volgens mij bij preferences en dan general.
Verder vind ik de list view nog het fijnst. Echter het genre gebruik ik nooit. Het venster bovenin met genre, artiest en album. Versie 7 kun je genre uitzetten maar nu vind ik deze optie niet meer terug.
Edit ik zie net dat je de pijltjes kan verwijderen met het volgende commando:
defaults write com.apple.iTunes show-store-arrow-links -bool FALSE
Blijkbaar gaat het niet meer via de preferences
[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 09-09-2008 22:46 ]
[ Voor 41% gewijzigd door lowfi op 09-09-2008 23:00 ]
http://www.apple.com/itunes/overview/ en dan op de downloadlink klikken?UltraSub schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:36:
Um, hoe komen jullie allemaal aan iTunes 8?
Als ik check for update doe, krijg ik 7.7.1 is the latest version..
/edit
never mind, heppum al...
/edit 2
Godver, ik de 64 bits gedowned, gooi mijn ouwe iTunes er af, reboot, installeer de nieuwe, start hem, 7.7.1???
/edit 3
Nou zeg, ik heb nu zowel de 64 als de 32 bits versie opnieuw gedownload van de apple site.
Beide installers geven aan dat ze 7.7.1.11 zijn.. Ik geloof ik word gek, iedereen installeert hier 8 en ik kan hem niet vinden![]()
Oh ja, en ik download hem hier: http://www.apple.com/itunes/download/
leoaq.fm // Jeune Loop
[ Voor 25% gewijzigd door Cocytus op 09-09-2008 23:17 ]
Neem het knopje helemaal links.Cocytus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:10:
Even voor mijn informatie; is de 'klassieke' libraryweergave nog beschikbaar of niet? Ik heb het dan over een overzicht zonder enige albumhoesjes. Dat was eerst de knop die helemaal links zat onder 'weergave', maar nu is dat zo te zien de weergave die eerst onder de middelste knop zat, namelijk per album met hoesje aan de linkerkant, nummers aan de rechterkant. De middelste is nu zo te zien een nieuwe, namelijk thumbnails van de hoesjes. En de rechter is coverflow gebleven..
Ja, klein driehoekje links naast "Artwork" collapsed de album covers.Cocytus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:10:
Even voor mijn informatie; is de 'klassieke' libraryweergave nog beschikbaar of niet? Ik heb het dan over een overzicht zonder enige albumhoesjes. Dat was eerst de knop die helemaal links zat onder 'weergave', maar nu is dat zo te zien de weergave die eerst onder de middelste knop zat, namelijk per album met hoesje aan de linkerkant, nummers aan de rechterkant.
Zoef
I am the great Cornholio!
Tof zeg. Doen die graphics nog iemand ergens aan denken?The - DDD schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:56:
Tiep in de nieuwe visualiser eens een vraagteken...
Leuk pielen, minder opties dan de vorige visualisatie...
Zoef
Vaag, bij mij staat er gewoon vrij... @ Mac OS X 10.5 en iTunes 8.0MetaFrame schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:34:
Een klein foutje in de vertaling:
[afbeelding]
Gratis ipv vrij/vrije ruimte
Vista 32bit hier.Mikey NL schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:01:
[...]
Vaag, bij mij staat er gewoon vrij... @ Mac OS X 10.5 en iTunes 8.0
I am the great Cornholio!
Dan kom je op dezelfde download link uit.leokennis schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:06:
[...]
http://www.apple.com/itunes/overview/ en dan op de downloadlink klikken?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Het werkt opzich wel aardig, al komen er bij soms wat vreemde nummers tussendoor. Bijvoorbeeld bij een Genius playlist van Coldplay - Viva la vida staat Timbaland - Apologize tussen. Vind ik ergens niet helemaal lekker. En bij Armin van Buuren - Imagine stond Era - Ameno er tussen. Die combinatie vind ik niet je van het.Krisp schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:51:
Werkt Genius goed, of zijn de suggesties ook nog slecht?
The_DoubleU schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:25:
[...]
Neem het knopje helemaal links.
Dan krijg je een lijst met album covers. Boven de albums staat een pijltje <
Click - weg artwork.
Click - en weer terug.
Ah, bedanktZpottr schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:28:
[...]
Ja, klein driehoekje links naast "Artwork" collapsed de album covers.
[/late to the party]
Bij mij staat er ook gratis @ XP 32bit, iTunes 8.0.0.35.
[ Voor 41% gewijzigd door Cocytus op 10-09-2008 16:28 ]
Denk eerder dat het aan het tijdstip lag, want ik heb gister 8.0 gewoon met Chrome kunnen downloaden.UltraSub schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:48:
[...]
Dan kom je op dezelfde download link uit.
Maarrr... Ik had alles geprobeerd met Google Chrome als browser. Nu net met IE7 gedownload, en wat denk je? Geen 7.7.1.11, maar nu download tie mooi 8.0.0.35.
Dus dames en heren, het gaat mis als je Chrome gebruikt (zoals daar nog wel meer mis mee gaat)
Hier werkt het nog wel, alleen mijn media toetsen werken dan niet weer op mn toboNickvdB schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:36:
Onder windows werkt de optie van huidig nummer tonen in Windows Live Messenger niet meer. Iemand anders opgevallen?
[ Voor 28% gewijzigd door LtMarx op 10-09-2008 19:10 ]
[ Voor 81% gewijzigd door LtMarx op 10-09-2008 19:10 ]
Als je die pijltjes naar bestanden uit je eigen library laat verwijzen zijn ze wel handig.... of uit natuurlijkrob1n schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:14:
Doe even op de huidige pagina command+f naar het woord "pijltjes"...
defaults write com.apple.iTunes show-store-arrow-links -bool FALSE
Verwijderd
iTunes Plus nummers zijn DRM vrij, alle andere zouden wel over DRM beschikken. Daarnaast heb je bij de iTunes Plus nummers ook 256kbit AAC's, de gewone nummers zijn 128kbit.Pierz schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:29:
Zit er nog steeds DRM op nummers die je via iTunes koopt?
Verwijderd
Met iTunes kan het voor zover ik weet niet. Maar met een programma als Tag&Rename lukt dat best aardig. Daarnaast voor cd's die ook via de store beschikbaar zijn, kan iTunes de albumart wel voor je ophalen.Noxa schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:44:
Kan ik iTunes automagisch album art jpegjes uit folders toe laten voegen.
Heb namelijk wel een aantal albums waarvan hij niet een album illustratie kan vinden. Nu doe ik dat handmatig toevoegen. Maar automagisch is natuurlijk altijd beter.
Je bent de beste!! Ik heb de potentie van Tag and Rename onderschat. Echt super!Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:18:
[...]
Met iTunes kan het voor zover ik weet niet. Maar met een programma als Tag&Rename lukt dat best aardig. Daarnaast voor cd's die ook via de store beschikbaar zijn, kan iTunes de albumart wel voor je ophalen.
So basically, what you want to do is this:
1) Shutdown iTunes
2) Backup your prefs file:
VISTA::
C:\Users\(youruser)\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iTunesPrefs.xml
OR
XP:
C:\Documents and Settings\(your username)\Application Data\Apple Computer\iTunes\iTunesPrefs.xml
3) Edit the file in a real text editor that understands UNIX linefeeds (notepad++, ultraedit, vi, etc) and paste the following lines below the <dict> line under <key>User Preferences</key>:
<key>show-store-arrow-links</key>
<data>
AA==
</data>
4) Start iTunes and you should be set.
Hmm, wat jij nu beschrijft zou niet moeten kunnen volgens mij.The_DoubleU schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:39:
Ben gisteren bezig geweest om eindelijk mijn album art compleet te krijgen.
Dit deed ik dan door een album te selecteren, command + I en dan een plaatje van het album toevoegen met drag & drop.
Na het syncen zie ik dat nu heel veel ruimte wordt ingenomen door "other".
Ik ben nu bang dat elk nummer een copy heeft van de album art.
Terwijl album art via iTunes store volgens mij een link is naar 1 plaatje.
Weet iemand een manier/programma zo dat ik maar 1 afbeelding per album krijg en niet elk nummer een afbeelding bewaard?
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Dat zeg ik toch.UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:56:
[...]
Hmm, wat jij nu beschrijft zou niet moeten kunnen volgens mij.
Als je zelf albumart middels "Get Info" toevoegt aan een mp3, dan wordt die albumart embedded in de mp3 zelf. Die wordt dus een tikkie groter. Ik heb dit voor ál mijn mp3's gedaan, en alle eventueel downloaded art gecleared. Ik heb niet veel other. Denk dat het bij jou iets anders is!
Wat dit ook staaft: laatst mijn library's opgeschoond. Nergens meer plaatjes aanwezig. Niet ingelogged in de iTunes store. Na een import, voila, alle albumart wordt getoond. Lijkt mij bewezen dat ze gewoon embedded worden in de tag. Ook WMP laat de albumart zien als ik zo'n mp3 speel. En nergens is nog "fysieke" art aanwezig.
Ik vroeg me idd al af hoe Genius zou werken op offline devices. Ben wel benieuwd welke criteria Genius gebruikt om nummers te laten 'matchen'. Zou het algoritme zelf een nummer 'onderzoeken', of komen de gegevens toch vanuit de cloud?Lt. Marx schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:56:
Even wat zitten spelen met genius playlists. Op het moment dat je er 1 creëert wordt er geen verbinding gemaakt met het internet. De genius waardes worden dus ingebakken in je eigen library.
Als je een nieuwe bibliotheek maakt met 24 gelijksoortige nummers. Deze opstuurt naar genius, vervolgens 1 nummer toevoegt en dan met een willekeurig nummer een genius playlist bouwt dan krijg ik maar 24 nummers te zien. Die 25e doet niet mee omdat hij nog niet gescanned is. Deze genius waardes worden waarschijnlijk meegescreven op ipod touches (en straks misschien ook iphones?) zodat er geen internet verbinding nodig is op je iphone/ipod om een genius playlists te maken.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Indirect zei je dat niet!The_DoubleU schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:16:
[...]
Dat zeg ik toch.
Als ik zelf albumart toevoeg komt het in de file zelf. Dus voor een album met 10 nummers heb ik dus 10x hetzelfde plaatje.
Het plaatje bewaren in de file zelf is ook de beste oplossing.Als je albumart ophaalt via iTunes store (get album artwork) dan krijg je maar 1 plaatje en in de file en/of iTunes database komt een link naar dat plaatje.
Nu zoek ik dus een programma die dit ook kan voor albums die niet in iTunes store staan. Ik wil dus geen embedded albumart in mijn nummers hebben.
De programma's die ik gevonden heb bewaren het plaatje ook in de file.
Het is natuurlijk je eigen keus, maar dat nummers marginaal veel groter worden ben ik niet met je eens. iTunes slaat de album art toch al in de eigen files op (1 x per album op verschillende formaten). Als je het gaat embedden in de MP3's dan komen er al gauw honderden kb's per MP3 bij, dit is natuurlijk afhankelijk van de grote van het plaatje dat je toevoegt. Als je een beetje grote bibliotheek hebt, dan kan dat aardig aantikkenUltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:58:
Het plaatje bewaren in de file zelf is ook de beste oplossing.
- Je mp3 wordt marginaal groter
Mijns inziens begrijp je het gemak van embedded album art niet helemaal, en zoek jij net de moeilijkheden op. Er zijn geen nadelen, alleen maar voordelen aan embedded! Maar goed..
Ik denk niet dat het aan de servers van Apple ligt, ik heb het nu inmiddels al 3 keer geupdate en het werkt prima. Je bent iig niet de enige: http://discussions.apple....threadID=1701547&tstart=0.lintweaker schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:00:
Hmm, nog steeds een puinhoop hier dat Genius. Stap 1 lukt nu wel, bij stap 2 (verzenden info naar Apple) krijg ik error 4010
Ook fijn om iedere keer bij het opstarten van iTunes en het Genius proberen mijn wachtwoord in te moeten vullen en de EULA accepteren...ik vermoed dat het gewoon veel te druk is op de Apple servers.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bedankt voor de uitleg. Mijn fout te denken dat een embedded plaatje de other size vergroot.UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:58:
Het plaatje bewaren in de file zelf is ook de beste oplossing.
Zoals ik al zei;
- Het beinvloedt niet het "other" gebruik waar jij zo van schrok. Dat is iets anders bij jou (apps mss?)
- Je mp3 wordt marginaal groter
- Je hebt nooit meer missing links, of locatie gezeur als je database verplaatst wordt of zo.
- Geen losse bestanden/meuk
- Andere progs dan iTunes kunnen ook gebruik maken van je werk, zij lezen ook de id3 tag uit, met plaatje dus
- Bij een import in iTunes hoef je niet alle album art te downloaden, die zit gewoon in de mp3's, en zal door iTunes worden gescanned, en gezien.
Mijns inziens begrijp je het gemak van embedded album art niet helemaal, en zoek jij net de moeilijkheden op. Er zijn geen nadelen, alleen maar voordelen aan embedded! Maar goed..
Mja, marginaal, inderdaad, als ik een plaatje van 100 KB heb, dan zal mijn mp3 misschien met 150 KB groeien. Maar dat is toch niet zó schrikbarend? Ik begrijp dat dat op duizenden nummers wel aan tikt, maar dat is inderdaad persoonlijk, ik kan niet wakker liggen van een extra GB op 40 GB of zo..Hoedje schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:43:
[...]
Het is natuurlijk je eigen keus, maar dat nummers marginaal veel groter worden ben ik niet met je eens. iTunes slaat de album art toch al in de eigen files op (1 x per album op verschillende formaten). Als je het gaat embedden in de MP3's dan komen er al gauw honderden kb's per MP3 bij, dit is natuurlijk afhankelijk van de grote van het plaatje dat je toevoegt. Als je een beetje grote bibliotheek hebt, dan kan dat aardig aantikken
Hier ook een gestaag groeiende other, weet ook niet precies waar dat vandaan komt.The_DoubleU schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:54:
[...]
Bedankt voor de uitleg. Mijn fout te denken dat een embedded plaatje de other size vergroot.
Ik zal dan eens gaan kijken waarom other dan zo groot is.
Ik heb 1,3 GB aan other. En 56GB aan muziek. en maar 5Gb video. en geen applicaties.
Ja er zijn wel wat voordelen aan embedded maar ik heb liever de vrije ruimte, ieder zijn ding.
Verwijderd
Zou die groeiende other niet de dumpfiles zijn, die aangemaakt worden tijdens een crash? Of andere tijdelijke bestanden. Ik kan me ook voorstellen, dat dit de Genius database zou kunnen zijn. En de gegevens in je contactpersonen, je agenda. Dat soort dingen zal wel onder other vallen lijkt mij.UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:44:
[...]
Mja, marginaal, inderdaad, als ik een plaatje van 100 KB heb, dan zal mijn mp3 misschien met 150 KB groeien. Maar dat is toch niet zó schrikbarend? Ik begrijp dat dat op duizenden nummers wel aan tikt, maar dat is inderdaad persoonlijk, ik kan niet wakker liggen van een extra GB op 40 GB of zo..
Dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen..
[...]
Hier ook een gestaag groeiende other, weet ook niet precies waar dat vandaan komt.
Ik heb al een hele tijd niks meer toegevoegd/verwijderd op mijn iPhone (ook geen apps of zo), en toch groeit otherMail misschien, denk ik dan?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq