Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:35

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://my-destiny.nl/priv/itunes/header.png

Introductie
Welkom in het vierde deel van de vernieuwde reeks topics over muziekbeheerprogramma iTunes. We schrijven 09-09-09. Voor Apple een prima gelegenheid om iTunes 9 voor de gehele wereld ter download beschikking te stellen. Omdat de topicstart van het oude iTunes-topic gebaseerd was op iTunes 7 en slechts zo hier en daar aangepast was naar nieuwe features van iTunes 8, is het nu twee delen later wel weer eens tijd om hem compleet om te gooien. In de topicstart zal ik de features die iTunes 9 met zich meebrengt beschrijven, alsmede de belangrijkste features die iTunes voor de introductie van versie 9 ook al kende.
Een korte beschrijving
iTunes is een muziekbeheerprogramma, ontworpen door Apple. De software kan uitstekend, en als enige, overweg met de iPhone, iPod en iPad. Heb je één van deze twee, dan kun je niet om iTunes heen. Muziek, video's, tv-shows, podcasts, foto's: alles wat in je iTunes-bibliotheek staat kun je ook op je iPhone, iPod of iPad zetten en er weer afhalen.

iTunes werkt op ID3-tags van je nummers. Kloppen deze niet, dan zal iTunes ook niet lekker werken. Als je ID3-tags de 100% goed naderen is iTunes een stuk handiger in het gebruik. Als je een grote bibliotheek hebt zal het misschien veel werk zijn om het allemaal goed te zetten, maar uiteindelijk zul je er veel profijt van hebben, zeker als je een iPhone, iPod of iPad hebt aangezien die ook op dezelfde tags werken. Gebruik eventueel een programma als Tag & Rename om de boel te optimaliseren.

iTunes features
Laten we beginnen bij het begin: de bibliotheek. In het linkerframe zie je bovenaan, onder het kopje 'Bibliotheek' een paar labels, zoals "muziek" en "video's". Dit is redelijk vanzelfsprekend: onder muziek vind je alle muziek die in de bibliotheek staat, onder video's staan de toegevoegde video's. Zo heb je nog een aantal labels, maar ik denk niet dat dat verdere uitleg behoeft. Het enige dat ik nog even toe wil lichten zijn de podcasts. In dat venster kun je podcasts beluisteren, verwijderen en nieuwe afleveringen downloaden. Onderaan het venster vind je de knoppen om het naar eigen wensen in te stellen. Een abonnement nemen op een nieuwe podcast (rustig aan, abonnementen zijn gratis!) ga je in het menu naar Geavanceerd en klik je op 'Abonneren op podcast'.
Genius
Genius is een feature die in iTunes 8 is geïntroduceerd en bij een door de gebruiker geselecteerd nummer een ander nummer kan zoeken 'that goes great with it'. Speel een nummer af, en klik dan rechtsonder op Afbeeldingslocatie: http://my-destiny.nl/priv/itunes/genius.png
iTunes zoekt nu automatisch bijpassende nummers en zet dit allemaal in een afspeellijst. Met de knoppen bovenin het Genius-venster kun je de lijst vernieuwen, de grootte van de lijst bepalen en als je de afspeellijst wel wat vindt, deze opslaan.

Apple zou Apple niet zijn als ze ook Genius beschikbaar stellen voor bijpassende nummers die je nog niet hebt, maar rechtstreeks uit de iTunes Store kunt kopen. Klik rechtsonder op Afbeeldingslocatie: http://my-destiny.nl/priv/itunes/geniusbar.png om de Genius-sidebar te activeren en iTunes je suggesties geeft voor muziek uit de iTunes Store die je misschien wel wat vindt. Iets verderop meer over de iTunes Store.
Afspeellijsten
Even naar beneden in het linkerframe vind je de afspeellijsten. Er zijn twee soorten afspeellijsten: 'slimme' afspeellijsten en 'gewone'. De gewone afspeellijsten spreken redelijk voor zich: sleep een nummer naar de afspeellijst en hij staat in die afspeellijst. Klik in het linkervenster op een lijst om die in het rechtervenster te openen en dubbelklik op een nummer in de afspeellijst om de afspeellijst af te spelen. Om een nieuwe afspeellijst te maken kun je naar Bestand gaan en dan kiezen voor 'Nieuwe afspeellijst'. Je kunt ook linksonder in iTunes op Afbeeldingslocatie: http://my-destiny.nl/priv/itunes/newplaylist.png klikken.

Slimme afspeellijsten zitten iets anders in elkaar. Deze zijn bedoeld om afspeellijsten op te bouwen volgens bepaalde regels. Denk hierbij bijvoorbeeld aan "alle nummers uit de jaren '90" of "alles uit het genre 'rock', maar niets van artiest 'x' of nummers waarvan de titel 'roll' bevat en die langer zijn dan 4:21". De mogelijkheden zijn hierbij eindeloos en dat maakt slimme afspeellijsten heel handig. Nog enkele voorbeelden:
  • Een afspeellijst genaamd 'forgotten favorites': nummers die je veel hebt afgespeeld (of een hoge rating hebt gegeven), maar de laatste drie maanden helemaal niet.
  • Best Of: maak een afspeellijst met bijvoorbeeld tien of vijftien nummers van één artiest die als rating vijf sterren hebben, gesorteerd op meest afgespeeld.
  • De nieuwste podcasts bij elkaar: zet podcasts op 'true', aantal keer afgespeeld 0, gesorteerd op datum toegevoegd
Zoals ik al zei, de mogelijkheden zijn eindeloos. Kijk voor handige en grappige suggesties op smartplaylists.com. Bij het gebruik van slimme afspeellijsten is het heel belangrijk dat de tags allemaal goed ingevuld staan. Als dat niet het geval is, gaat iTunes verkeerd selecteren wat de afspeellijst niet ten goede komt.

Tip: houd shift ingedrukt en het icoontje voor een nieuwe afspeellijst verandert in een 'sterretje' - een handige manier om snel een nieuwe slimme afspeellijst te maken.
iTunes je bibliotheek laten beheren
iTunes is niet alleen een media player, maar ook een beheerprogramma. Als je eenmaal de stap hebt durven zetten om iTunes je gehele muziekbibliotheek te laten beheren en alles in te laten delen naar hoe iTunes dat wil, ga je in het menu naar 'bewerken' en dan 'voorkeuren' en vervolgens klik je op tabblad 'geavanceerd'.

Bovenaan zie je nu de locatie van de iTunes Music-map. Hierin staat, als je iTunes je bibliotheek niet laat beheren, alleen de gedownloade podcasts, de bibliotheekinformatie (een verwijzing naar alle nummers en hun tags) en in de iTunes Store gekochte muziek. Als je nu 'Laat iTunes mijn muziek beheren' aanvinkt, dan gaat iTunes de muziek beheren in die map. Je muziek wordt ingedeeld in mappen (volgens het formaat <artiest>/<albumnaam>/<track>) en de bestandsnaam wordt gebaseerd op de titel van het nummer en eventueel het tracknummer. Als je dan ook nog 'kopieer nieuwe nummers naar de map iTunes Music' aanzet, ben je helemaal klaar.

Voordat je dit alles aanzet moet je eerst even zorgen dat al je muziek naar de map iTunes Music gekopieerd wordt. Doe dit niet zelf! iTunes zal de verwijzingen niet meer kennen (immers, de bestanden zijn weg) en je muziek kan niet meer afgespeeld worden. Doe het via het menu Bestand - Bibliotheek - Bibliotheek organiseren. Nu onderhoudt iTunes je gehele bibliotheek en zorgt dat bestanden automatisch in de goede mappen geplaatst worden.
iPod/iPhone/iPad synchoniseren
Een belangrijk onderdeel van iTunes is het synchroniseren van je iPhoad met de bibliotheek. Het is de enige manier om jouw muziek, video's, podcasts, foto's en alles wat er maar te synchroniseren valt op je iPhoad te krijgen, dus het is handig om hier het hoe en wat van te weten. Als je je iPhoad aan je computer koppelt, komt er in iTunes onder 'devices' (Nederlands "apparaten") een nieuw apparaat tevoorschijn. Klik hierop en je krijgt een overzicht te zien van je iPhoad. De naam van je iPhoad, de capaciteit, firmwareversie en serienummer staan bovenaan. Daaronder staan, afhankelijk van welk model iPhoad je hebt, enkele opties voor het syncen van je iPhoad. Helemaal onderaan staan een schemaatje van het gebruik van de ruimte op je iPod. Bovenaan vind je een aantal tabs die ook weer verschillen per iPhoad. Je kunt kiezen of muziek en zoja welke muziek er gesynct moet worden. Hetzelfde geldt voor video's en foto's als de iPod het weergeven ervan ondersteunt. Op een iPad, iPhone en iPod touch kun je ook de homescreens aanpassen en selecteren welke apps er gesynchroniseerd moeten worden, en welke overige informatie (mailaccounts, bookmarks, kalenders, notities, contacten enz.
iTunes Store
Op het Apple Event van 9 september 2009 maakte Apple wat cijfers kenbaar over de iTunes Store. Zo zijn er bijvoorbeeld 8,5 miljard nummers verkocht en zijn er 100.000.000 accounts wereldwijd. Waarom het zo populair is ? Omdat je met een simpele muisklik een nummer kunt kopen, welke na het downloaden meteen in je bibliotheek staat. Je kunt zoeken in het balkje rechtsboven, maar ook browsen op genre of in top charts. Een onderdeel van de music store is de App Store, maar dat wordt besproken in [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2.

De prijs van nummers varieert: er zijn nummers van €0,69, €0,99 en €1,29. Uiteraard zijn de nummers die jij wilt altijd alleen maar €1,29, maar voor het idee heeft Apple ook goedkopere nummers in de store gezet :P

Betalen kan op twee manieren. Je kunt een credit card koppelen aan je iTunes-account, of een Click&Buy-account maken en deze aan je iTunes-account koppelen. Als je voor de tweede optie gaat, dan wordt (als je rekening inmiddels geverifieerd is) het geld automatisch van je rekening afgeschreven.

Met een account in de iTunes Store kun je ook automatisch album art op laten halen door iTunes. Als de albumtag in je nummers klopt en het album is te koop in iTunes, dan wordt als je dat aanzet automatisch de albumcover in het nummer gezet. (Let op: dit is alleen te zien in iTunes, niet in eventuele andere muziekprogramma's!)

Nieuw in iTunes 9
iTunes 9 kende weer een aantal verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger iTunes 8. Naast de kleine tweaks zijn er ook wat grotere updates aangebracht, genoeg voor Apple om het meteen maar iTunes 9 te noemen. Voor de eindgebruiker zijn het geen wereldschokkende updates, meer een leuke toevoeging.

iTunes LP
Het welbekende boekje met extra's dat altijd bij een CD zat, kent een digitale versie in de vorm van iTunes LP. Download bepaalde albums en je krijgt een mooi ontworpen, interactief boekje in digitale vorm erbij. Voorbeelden van de inhoud van het 'boekje' zijn lyrics, notities, live optredens, foto's en ander bonusmateriaal. Voor de die-hard fan leuk, voor iemand die de muziek wel aardig vindt heeft het niet echt veel toegevoegde waarde.

Afbeeldingslocatie: http://my-destiny.nl/priv/itunes/homesharing.pngHome Sharing
Home Sharing (of de uitstekende Nederlandse vertaling "Thuisdeling") maakt het gemakklijker om muziek, video's, podcasts, en de rest van je bibliotheek te delen over het thuisnetwerk. Je kunt tussen maximaal vijf computers in het netwerk alles delen, muziek uit andere bibliotheken (automatisch) importeren en automatisch nieuwe aankopen in de iTunes Store in alle bibliotheken zetten.

Genius Mixes
De nieuwe feature 'Genius mixes' zoekt in je bibliotheek naar nummers die bij elkaar passen, en maakt automatisch muziekmixen op basis van die nummers. Je moet het zien als een soort radiokanalen met één muziekstijl, en zonder reclame. Een uitstekende manier om muziek die je al een tijd niet afgespeeld had opnieuw te ontdekken, of om nummers tegen te komen waarvan je dacht 'staat dat in míjn bibliotheek ?'. iTunes 9.1 biedt ook de mogelijkheid je Genius mixen een naam te geven.

Geavanceerd synchroniseren
In iTunes 9 is het mogelijk om flexibeler te synchroniseren met je iPod, iPad of iPhone. Apps synchroniseren met je iPad, iPod touch of iPhone is een stuk verbeterd: homescreens kun je nu met wat simpel slepen indelen in iTunes. Apps wel of niet syncen, naar een homescreens slepen of binnen een homescreen de volgorde veranderen is nu allemaal mogelijk. Deze homescreens worden daarna automatisch gesynchroniseerd met je device.
Afbeeldingslocatie: http://my-destiny.nl/priv/itunes/sync.png

Tot slot
Naast de wat grotere uitbreidingen, zijn er ook nog wat kleinere dingen aangepast. De iTunes Store heeft een facelift gekregen en daarmee ook meteen een verlanglijst, integratie met socialnetworking-sites zoals Twitter en Facebook, ringtones uit de iTunes Store downloaden. Ten slotte zijn de slimme afspeellijsten nog wat uitgebreid.

FAQ
Hoe zet ik muziek van mijn iPad, iPod touch of iPhone naar iTunes, met behoud van mijn bibliotheekgegevens :?
Als het je niet zoveel uitmaakt dat je iTunes-data verloren gaat (zoals aantal keer afgespeeld, datum toegevoegd e.d.) zijn er genoeg programma's te vinden die dat doen. Het is echter een stuk moeilijker om een programma te vinden die je bibliotheek terug zet, in plaats van alleen je muziek kopieert. Copytrans is waarschijnlijk je beste en goedkoopste optie.

De Amerikaanse iTunes Store heeft veel interessantere dingen, kan ik niet... :?
Jawel, je kunt wel. Zie http://forums.mactalk.com...-itunes-account-free.html voor uitgebreide informatie.

Hoe maak ik een tweede bibliotheek aan :?
In Windows: houd shift ingedrukt terwijl je iTunes opent. Je krijgt nu de vraag of je een nieuwe bibliotheek wilt maken, of een al bestaande bibliotheek wilt zoeken.
Op een Mac: houd ALT/option ingedrukt.

Om album-art te downloaden moet je een account hebben bij de iTunes-store, maar om me te registreren moet ik een creditcardnummer opgeven. Wordt er geld afgeschreven :?
Nee, er wordt niks van je rekening afgeschreven. Er wordt € 0,01 bijgeschreven om je account-gegevens te controleren.
Als je even goed kijkt zal je ook bij een van de knopjes "Click&Buy" zien staan. Mocht je geen creditcard hebben maar toch muziek willen kopen of album-art op willen halen, ga dan voor die optie. Bij Click&Buy kun je aan account aan maken wat gelinkt is aan je bankrekening, alle aankopen van iTunes worden dan automatisch afgeschreven. Ter verificatie krijg je ook €0,01 op je rekening gestort met als betalingskenmerk een code, deze code moet je weer bij je Click&Buy account invoeren zodat je account niet verloopt.

Ik wil mijn computer formatteren of de map waarin mijn muziek staat verplaatsen. Hoe zorg ik dat iTunes mijn muziek blijft kennen :?
Apple heeft een stappenplan geschreven om dit te bereiken. Klikkerdeklik.

Ik krijg nergens Genius Mixen te zien :?
Update je Genius-informatie en er komt links onder 'Genius' een nieuwe optie.

Ik heb een album waarop allemaal singles staan van verschillende artiesten, maar die is niet mooi gegroepeerd :?
Maak van al die nummers even een verzameling door ze allemaal te selecteren, rechtermuisknop -> Info en zet 'Verzameling' op Ja.

Nummers die allemaal van één artiest zijn worden los weergegeven of ik heb een probleem wat hier erg op lijkt :?
Dit heeft meestal twee oorzaken: óf je album-artiest staat (verkeerd) ingevuld, óf de sortering is (verkeerd) ingevuld. Haal beide velden leeg en het lost je probleem vrijwel zeker op. Wil je de velden toch gevuld hebben, dan kan een oplossing zijn om het bij alle nummers van dat album (correct) in te vullen.

Wanneer ik iTunes voor het eerst opstart en muziek toevoeg, gaat hij dat allemaal indexeren. Wat wil dat zeggen :?
Om de muziek gapless af te kunnen spelen moet iTunes de nummers analyseren en vervolgens de info opslaan. Dit kan even duren, maar dit hoeft alleen de eerste keer.

Ik durf het aan, waar download ik iTunes :?
De laatste versie, iTunes 9.1 is hier te vinden.

Tot slot
Ik heb geprobeerd hier de belangrijkste features van iTunes te beschrijven. Vind je dat er iets belangrijks mist, of heb je suggesties, dan sta ik daar uiteraard altijd voor open.

Vorige topics
- [iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3
- [iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan

Relevante topics
- [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 22
- [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 7
- [iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5
- [iPod nano 4G] Discussies en ervaringen
- [iPod nano 5G] Ervaringen & Discussies
- [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2
- [iPod classic 2G] Discussies en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352610

Scott schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:03:
[...]

Je hebt neem ik aan de nieuwste versie van iTunes ? En heb je het al op een andere PC geprobeerd ?

Overigens: [iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 4
Ja, ik heb de nieuwste versie rechtstreeks van de Apple website gedownload. Ik heb het nog niet geprobeerd op een andere PC, maar de Ipod wordt prima herkent door de PC. Itunes zeg alleen: De aangesloten Ipod kan niet worden geïdentificeerd. Sluit hem opnieuw aan en probeer het nogmaals. Blijft het probleem zich voordoen .. bladiebladiebla .....

Het probleem lijkt me dus bij Itunes te liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 352610 op 05-06-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:10

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ik heb men laptop opnieuw moeten installeren en dus moest ik iTunes opnieuw downloaden. Ik heb alleen het idee dat men connectie met iTunes en men iPhone is nu anders...

Ik heb gewoon ingelogd met mijn account maar hij laat niet mijn gedownloade apps zien. Was er nog iets wat ik moest doen?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06
ThE_OwNeR schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:51:
Ik heb men laptop opnieuw moeten installeren en dus moest ik iTunes opnieuw downloaden. Ik heb alleen het idee dat men connectie met iTunes en men iPhone is nu anders...

Ik heb gewoon ingelogd met mijn account maar hij laat niet mijn gedownloade apps zien. Was er nog iets wat ik moest doen?
Doordat je een frisse installatie hebt gedaan is je iTunes library nu leeg, vandaar dat je niks meer terug kan vinden. Heb je een export gedaan van je oude iTunes library? Zo niet..heb je toevallig voor de herinstallatie een backup gemaakt van je laptop? Zo ja, dan kan je je oude library importeren binnen je nieuwe iTunes omgeving. Dan heb je alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Als ik nieuwe muziek naar Itunes dan analyseert hij automatisch geluidsniveau. En past het aan zoals mp3gain denk ik. Maar slaat hij dat op in de mp3 of ergens anders. Want ik weet niet zeker hoe het ziet met het geluidsniveau als je die mp3 van itunes naar mijn mp3speler verplaats

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 11:10

MonkeySleeve

It's just Monkey business

bvsteyn schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:10:
[...]

Doordat je een frisse installatie hebt gedaan is je iTunes library nu leeg, vandaar dat je niks meer terug kan vinden. Heb je een export gedaan van je oude iTunes library? Zo niet..heb je toevallig voor de herinstallatie een backup gemaakt van je laptop? Zo ja, dan kan je je oude library importeren binnen je nieuwe iTunes omgeving. Dan heb je alles weer terug.
Met library bedoel je muziek enzo?

Doelde meer of je geen overzicht van al je gedownloaden bestanden(die je in iTunes gekocht hebt) kunt zien :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

ThE_OwNeR schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:17:
[...]

Met library bedoel je muziek enzo?

Doelde meer of je geen overzicht van al je gedownloaden bestanden(die je in iTunes gekocht hebt) kunt zien :)
In de playlist purchased (groene mapje). Anders een smart-playlist met als bitrate 256 kbps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Beste Mensen,

ik brandde geregeld CD's met verschillende tracks van een grote varieteit aan DJ's. Aangezien ik draai houd ik een mooie CDmap bij, met daarbij behorende tracklists. Voorheen gebruikte ik Winamp om mijn CD daarin te zetten, en dan via een optie in winamp een html playlist uit te laten draaien in mijn internet browsen. Deze kopieer ik dan naar Word om zo voor een maximum van 4CD's op één A4 te laten printen. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen op mijn mac? iTunes had ook een ingebouwde functie om een afspeellijst te maken, met bijbehorende printbare playlist. Of heeft iemand een beter alternatief.

Graag hoor ik van jullie

groetjes,
reAaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 09-07 21:28
Is het in iTunes mogelijk een lijst uit te printen van alle contacten + telefoonnummers (en andere contactgegevens) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

daanNL schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:23:
Is het in iTunes mogelijk een lijst uit te printen van alle contacten + telefoonnummers (en andere contactgegevens) ??
Gezien het feit dat iTunes een muziek/video/televisieserieprogramma is, lijkt me dat een beetje een overbodige vraag. iTunes zorgt dan wel voor synchronisatie van die gegevens met je iPhoad, het is niet het programma waarin je die gegevens kan openen. Om het uit te printen moet je in je adresboekprogramma zijn, voor Mac is dat Adresboek of Entourage, voor Windows is het je Adresboek, Outlook of Outlook Express. Wellicht dat je daar andere software voor gebruikt, dan moet je het daar zoeken. In iTunes zal je het in ieder geval nooit vinden.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb sinds ik mijn macbook heb m'n muziek collectie op een externe harde schijf staan. geen probleem zou je zeggen..

elke keer als ik m'n itunes opnieuw opstart als hij van de externe hardeschijf is afgeweest (ik quit itunes altijd voordat ik em eject) krijg ik weer een blanko scherm voor me neus en kan ik weer 150GB aan muziek toevoegen.

hoe voorkom ik dit?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
niemand?

[ Voor 84% gewijzigd door Horizons op 22-06-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
Echt niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Google: itunes music on external drive

In de eerste hit staat je antwoord, anders nog iets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
Ja.

Ik gebruik itunes nu ook als vaste media speler. en omdat mijn library 150GB is, en m'n iPod maar 8GB kan houden moet ik alles aan en uit vinken.

alleen als ik muziek af speel die ik niet op m'n ipod wil hebben skipt hij niet naar het volgende nummer totdat ik de hele rits aanvink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Maak een smart playlist aan en zet de grote op 7GB en sync die met je iPod. Geen gezeur met aan/uit vinken. Je kunt natuurlijk ook handmatig alles toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Horizons schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:22:
[...]

Ja.

Ik gebruik itunes nu ook als vaste media speler. en omdat mijn library 150GB is, en m'n iPod maar 8GB kan houden moet ik alles aan en uit vinken.

alleen als ik muziek af speel die ik niet op m'n ipod wil hebben skipt hij niet naar het volgende nummer totdat ik de hele rits aanvink.
Dat aanvinken gebruik ik nooit. Maak een afspeellijst aan zou ik zeggen en laat alleen die lijst syncen met je iPod. (edit: zie hierboven idd, handmatig)

[ Voor 3% gewijzigd door stefan_el op 28-06-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
Good Fella schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:24:
Maak een smart playlist aan en zet de grote op 7GB en sync die met je iPod. Geen gezeur met aan/uit vinken. Je kunt natuurlijk ook handmatig alles toevoegen.
Ik heb een aparte playlist met meuk die in naar m'n ipod wil, maar als ik alles aangevinkt laat probeert hij alsnog alles te syncen.

het gaat hier om een iPod Nano van 8GB, die vierkante. (derde generatie)

edit; je was me te snel af. even gegoogled naar 1 playlist syncen en als het goed is werkt alles nu

bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Horizons op 28-06-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Horizons schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:34:
[...]

Ik heb een aparte playlist met meuk die in naar m'n ipod wil, maar als ik alles aangevinkt laat probeert hij alsnog alles te syncen.

het gaat hier om een iPod Nano van 8GB, die vierkante. (derde generatie)
bij - apparaten: iPod nano van XXX - alleen laten syncen met die betreffende map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-07 12:51
Hier ook een probleem met mijn iPod Classic 120 gb. Ik heb in Itunes heel wat albums en compilaties, onder andere de bekende Top 2000. Voor zover ik weet zijn alle MP3s correct getagged. Dus als ik in itunes zoek naar 'Rolling', dan krijg ik o.a. netjes de artiest Rolling Stones die met enkele nummers in de top 2000 staat. So far so good, echter als ik op de Classic zoek naar 'Rolling', dan krijg ik geen resultaten. De nummers staan wel op de classic, maar als ik naar "artiesten" ga, dan staat hier ook geen Rolling Stones tussen.

Iemand enig idee waarom dit is?

[edit]
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de 'search' functie op de Classic enkel door de titels zoekt en NIET door de artiest-tag bij COMPILATIES. Hoe kun je dit veranderen?

[ Voor 13% gewijzigd door smeerbartje op 28-06-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 20:31
Ik probeer al een tijdje een smart playlist te maken dat alleen mijn losse nummers laat zien. Ik heb netjes alle albums een naam + cover gegeven en daarbij gebruik gemaakt van de tag verzameling of aaneensluitend album. Nu kan ik bij het aanmaken van een smart playlist wel kiezen voor verzameling, maar niet voor aaneensluitend album.
Heeft iemand een idee hoe ik dus een playlist maken waar alle losse nummers die dus geen onderdeel uitmaken van een album in komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
smeerbartje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:50:
Hier ook een probleem met mijn iPod Classic 120 gb. Ik heb in Itunes heel wat albums en compilaties, onder andere de bekende Top 2000. Voor zover ik weet zijn alle MP3s correct getagged. Dus als ik in itunes zoek naar 'Rolling', dan krijg ik o.a. netjes de artiest Rolling Stones die met enkele nummers in de top 2000 staat. So far so good, echter als ik op de Classic zoek naar 'Rolling', dan krijg ik geen resultaten. De nummers staan wel op de classic, maar als ik naar "artiesten" ga, dan staat hier ook geen Rolling Stones tussen.

Iemand enig idee waarom dit is?

[edit]
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de 'search' functie op de Classic enkel door de titels zoekt en NIET door de artiest-tag bij COMPILATIES. Hoe kun je dit veranderen?
Hmz, bekend probleem dus. Niemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Laatst online: 13:40
Ik wil graag als Itunes naar het volgend nummer gaat een popup met daarin de albumcover en verder informatie van dat nummer. Winamp had er gewoon een plugin voor maar het zal ook vast wel met Itunes lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 21:21
Darkzell schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:54:
Ik wil graag als Itunes naar het volgend nummer gaat een popup met daarin de albumcover en verder informatie van dat nummer. Winamp had er gewoon een plugin voor maar het zal ook vast wel met Itunes lukken.
Zoek eens naar Growl met de iTunes plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Laatst online: 13:40
Is dat er ook voor Windows want het lijkt voornamelijk een Mac programma te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 18:10
In welk formaat zijn iTunes aankopen eigenlijk? Ik ben vooral benieuwd naar of ze lossless zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
iTunes aankopen zijn in 'unprotected AAC (.m4a) @ 256 kbit/s', naar mijn weten is het niet helemaal lossless maar gaat er een kleine hoeveelheid data verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:23
Darkzell schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:54:
Is dat er ook voor Windows want het lijkt voornamelijk een Mac programma te zijn?
Growl is inderdaad een OSX programma, één die zo geniaal is dat het er standaard in had moeten zitten _/-\o_

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Xental schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:29:
iTunes aankopen zijn in 'unprotected AAC (.m4a) @ 256 kbit/s', naar mijn weten is het niet helemaal lossless maar gaat er een kleine hoeveelheid data verloren.
Ze zijn helemaal niet lossless, en niet "niet helemaal". AAC is gewoon net als MP3 een lossy compressiemethode waarin een aanzienlijk deel van de informatie wordt weggefilterd, ter vergelijking, een gemiddelde track in Apple Lossless formaat heeft een bitrate van 800-900kbps.

Dat je het verschil vaak niet kunt horen is een ander verhaal, ik vind AAC uit de iTunes Store persoonlijk wel prima, ik hoor het verschil niet op de apparaten waarop ik ze afspeel. Van rippen naar lossless ben ik ook al lang afgestapt, dat kost zo veel schijfruimte (30MB per nummer :o )

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

gomaster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:15:
Ik probeer al een tijdje een smart playlist te maken dat alleen mijn losse nummers laat zien. Ik heb netjes alle albums een naam + cover gegeven en daarbij gebruik gemaakt van de tag verzameling of aaneensluitend album. Nu kan ik bij het aanmaken van een smart playlist wel kiezen voor verzameling, maar niet voor aaneensluitend album.
Heeft iemand een idee hoe ik dus een playlist maken waar alle losse nummers die dus geen onderdeel uitmaken van een album in komen te staan?
Ja, maak een playlist "albums" waarin je alle nummers die deel uitmaken van een album. Maak dan een andere playlist "losse nummers" en selecteer daar "Playlist is not albums".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZe NL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 20:36
Weet iemand hoe je zelf de functie SD-HD aan zelf geconverteerde films kan toevoegen, ik heb nu overal een HD en een SD versie van, maar zou het graag in een covertje willen.
Ik gebruik trouwens windows, op een mac zou ik weten hoe het moet, alleen ik heb helaas (nog) geen mac.

[ Voor 23% gewijzigd door oZe NL op 13-07-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:58
Kreeg net een melding met een update naar 9.2.1. Nu heb ik opeens een engelstalige iTunes...

EDIT: en nu staat alles weer gewoon in het nederlands...

[ Voor 27% gewijzigd door Unbreukable op 20-07-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 20:31
Canaria schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:25:
[...]

Ja, maak een playlist "albums" waarin je alle nummers die deel uitmaken van een album. Maak dan een andere playlist "losse nummers" en selecteer daar "Playlist is not albums".
Thanks! Zo simpel dat ik er zelf niet kon komen ;)
Zie de reply nu pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 12:01

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Na de 9.2.1 update werken mijn beide Airtunes Airports niet meer. Krijg foutmelding -15000. Op Google alleen maar oude post gevonden waarbij het probleem met een update is verholpen. Kwam ook berichten over een probleem met de firewall tegen. Ook dit heeft niet geholpen. Iemand dit probleem eerder tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

oZe NL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:36:
Weet iemand hoe je zelf de functie SD-HD aan zelf geconverteerde films kan toevoegen, ik heb nu overal een HD en een SD versie van, maar zou het graag in een covertje willen.
Ik gebruik trouwens windows, op een mac zou ik weten hoe het moet, alleen ik heb helaas (nog) geen mac.
Hoe moet dat op een Mac dan? Want ik ben daar ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil mijn itunes library verplaatsen naar mijn 2e schijf. mijn audio staat op mijn NAS, niet gecopierd. kan ik gewoon change itunes doen en dan consolidate oid? of neemt hij alles mee van mijn nas?

verder heb ik een iphone en ipad. heeft dat nog gevolgen? lijkt me niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

paQ

na een herstel van mijn laptop heb ik de nieuwe itunes geinstalleerd.
Als ik in mijn iphone op programmas klik, dan zie ik mijn iphone schermen zoals ze zijn. echter als ik op programma's synchroniseren klik, dan krijg ik een vraag of ik het zeker weet, omdat de bibliotheek dan overgezet wordt naar de iphone. aangezien er nog niets in de bibliotheek staat, verdwijnen dan ook meteen alle icoontjes in mijn iphoneschermen. :?
Als ik in het menu kies voor de optie programma's overzetten naar de bibliotheek dan krijg ik foutmeldingen.
Stom genoeg had ik het vinkje bij die melding aangezet dus ik kan niet meer achterhalen wat die melding was.

kan ik gewoon syncen zonder programma verlies?

edit:
vaag
ik heb de computer opnieuw gemachtigd en nu haalt ie de progs over naar de bibliotheek.
nu zijn 2 van de 5 pc's gemachtigd. (tis er echt maar 1)

edit2:
grrr :(
de hele volgorde van schermen gaat finaal door de war zodra ik wil synchroniseren.
sommige apps zijn ook gewoon standaar uitgeschakeld en moet ik de hele bende dus opnieuw indelen.
er moet hier toch omheen te komen zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 25-07-2010 14:10 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
paQ schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:56:
na een herstel van mijn laptop heb ik de nieuwe itunes geinstalleerd.
Als ik in mijn iphone op programmas klik, dan zie ik mijn iphone schermen zoals ze zijn. echter als ik op programma's synchroniseren klik, dan krijg ik een vraag of ik het zeker weet, omdat de bibliotheek dan overgezet wordt naar de iphone. aangezien er nog niets in de bibliotheek staat, verdwijnen dan ook meteen alle icoontjes in mijn iphoneschermen. :?
Als ik in het menu kies voor de optie programma's overzetten naar de bibliotheek dan krijg ik foutmeldingen.
Stom genoeg had ik het vinkje bij die melding aangezet dus ik kan niet meer achterhalen wat die melding was.

kan ik gewoon syncen zonder programma verlies?

edit:
vaag
ik heb de computer opnieuw gemachtigd en nu haalt ie de progs over naar de bibliotheek.
nu zijn 2 van de 5 pc's gemachtigd. (tis er echt maar 1)

edit2:
grrr :(
de hele volgorde van schermen gaat finaal door de war zodra ik wil synchroniseren.
sommige apps zijn ook gewoon standaar uitgeschakeld en moet ik de hele bende dus opnieuw indelen.
er moet hier toch omheen te komen zijn?
voor dit soort tests zou ik graag een 2e itunes + 2e pc/ma oid willen hebben, puur voor testzaken. syncen moet 100% goed gaan, geen zin in veel tijdverlies enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 13-07 19:44

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Grrrr...wordt helemaal gek van dat iTunes. Kon ik een paar weken geleden iTunes (en dus ook mijn iPhone) niet updaten, vanwege allerlei onduidelijke problemen met de update-functie, heb ik mijn PC helemaal opnieuw schoon ge-installeerd, laatste iTunes erop (v9.2.0.61). Ach ja, was een paar dagen werk, maar goed, ben dan ook niet in loondienst van Steve Jobs :-(((

Inmiddels een iPad gekocht, werkte lekker. Staat er een update voor iTunes naar v9.2.1, dus vol vertrouwen "updaten maar". En ja hoor: weer vliegen de foutmeldingen over het scherm.
- iTunes en Quicktime hebben een ongeldige handtekening en wordt niet geinstalleerd (....)
- Er hebben zich fouten voorgedaan tijdens de installatie van de updates.(je meent het). Als het probleem zich blijft voordoen, kiest u Extra's > Downloaden zonder te installeren en probeert u de updates handmatig te installeren (gaat niets boven handwerk, zeg maar)

Dus: updates gedownload, en installatie gestart. En ja hoor, volgende foutmelding:
- De installatie van Quicktime is niet geslaagd. Quicktime is vereis voor iTunes

Ja, en dan?? Zeer verhelderend allemaal...

Zijn er meer die dit probleem hebben (gehad), en hoe opgelost? :9~

Sys specs:
- Windows 7-64 bit
- iPad 64GB Wifi 3G
En ja: heb het geprobeerd met firewall en antivirus uitgeschakeld; overige programma's waren afgesloten.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Update 02/08/2010
Bij het installeren van een heel ander programma waar Microsoft .Net Framework 4 voor nodig was, bemerkte die installer dat dit (nog) niet was geinstalleerd op mijn computer, en vroeg of hij het mocht downloaden en installeren. Dit heb ik bevestigd. Nadat dit was geinstalleerd, heb ik nogmaals de iTunes update geprobeerd, en jawel hoor: het lukte nu wel!!

Zat dus in het missende Microsoft .Net Framework 4....
Wellicht heeft iemand hier ook nog wat aan.

[ Voor 23% gewijzigd door wvexeltweakers op 02-08-2010 14:32 . Reden: sys specs ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 13-07 18:10
Kan ik eigenlijk al mn muziek in iTunes streamen naar m'n PS3? Voorheen gebruikte ik PS3 Media Server, maar ik wil eigenlijk liever met m'n PS3 kunnen browsen zoals in iTunes, dus dmv tags ipv mappen...is dit al mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
waar slaat de ipad zijn backup precies op? volgens apple in de mobilesync map bij library/application support. dus niet, kan daar niks vinden?? misschien omdat ik de library verplaatst heb naar een 2e schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik heb toch regelmatig problemen met albumillustraties... Ik kom er net achter dat diverse albums in iTunes WEL illustraties hebben en op m'n iPod niet. Maar ook het omgekeerde is waar! Heel apart. Nu kan ik wel alsnog de plaatjes van iTunes naar de iPod krijgen, maar andersom gaat niet: als ik op de iPod zelf browse zie ik toch echt een cover, maar als ik via iTunes het plaatje uit het mp3 bestand probeer te kopieren staat er vrolijk dat er geen plaatje is... Ik snap het niet helemaal... Die plaatjes worden toch in de mp3 gebakken? Of werkt het op de iPod weer anders dan in iTunes? Je zou toch verwachten dat wat je in iTunes ziet, dat je dat dan ook na het kopieren op je iPod ziet... Beetje vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Hallo allemaal,

Ik ben net de trotse eigenaar van een MacBook Pro. Nu heb ik dus ook de nieuwe versie van Itunes. Is er een manier om de muziek die ik al op m'n iPhone had staan over te zetten naar iTunes? Ik krijg het maar niet voor elkaar behalve de originele aankopen vanuit de iTunesstore.
Graag jullie reacties en suggesties.

Groeten Tristal

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Laatst online: 01-07-2023
Als ik normaal in Firefox via de Apple-trailersite een HD trailer wil zien, opent er een apart Quicktime-scherm waarin de trailer laadt en afspeelt. Maar sinds kort crasht Quicktime als het scherm zich opent met de mededeling 'QuickTime Player werkt niet meer'.

Ik gebruik de nieuwste versies van Firefox, Quicktime en Windows 7 64. Ik heb QUicktime en Firefox al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Woodpecker schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:27:
Als ik normaal in Firefox via de Apple-trailersite een HD trailer wil zien, opent er een apart Quicktime-scherm waarin de trailer laadt en afspeelt. Maar sinds kort crasht Quicktime als het scherm zich opent met de mededeling 'QuickTime Player werkt niet meer'.

Ik gebruik de nieuwste versies van Firefox, Quicktime en Windows 7 64. Ik heb QUicktime en Firefox al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.

Iemand bekend met dit probleem?
Ik denk dat dit niet echt in het goede draadje staat :P

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 23:05
Ik heb een nieuwe e-mail aangemaakt (@me.com adres) en ook gelijk een nieuwe iTunes account gekoppeld aan dit adres (mijn oude gmail iTunes account omzetten naar een @me.com adres ging niet).

Nu wil ik het liefst met één account werken.

Alleen heb ik de afgelopen 2 jaar een flink aantal betaalde apps aangeschaft met mijn oude account.

Hoe gaat iTunes/iPhone hiermee om? Kan je ze nog wel updaten aangezien je onder een nieuwe account zit en iTunes ziet dat deze account de app niet heeft aangeschaft.

Wie heeft ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07:35

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik heb een Nederlands en een Amerikaans account. Vind het zelf niet echt handig, maar het werkt wel. Elke keer als je up wil daten moet je inloggen met dat andere account en dan werkt het gewoon wel. Zolang je je iPhone machtigt voor beide accounts werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 12:57
Ik hoop dat jullie mij hierbij kan helpen. Ik word er werkelijk op het moment gek van. Dit is de eerste keer dat ik iTunes gebruik.

Ik heb een hoop apps gedownload en wat muziek aan mijn bibliotheek toegevoegd in iTunes. Vandaag kwam ik achter de directory waar deze files opgeslagen werden, namelijk /My Documents/My Music/iTunes/iTunes Media. Nu wil ik al die apps van C:/ naar D:/ plaatsen, maar dat wilt niet echt lukken.
Als eerst heb ik in iTunes de locatie veranderd (Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd > Locatie map iTunes Media). Daarna ff iTunes afgesloten en vervolgens heb ik alle files van de C:/ drive verplaatst (/My Documents/My Music/iTunes/iTunes Media) naar de map in D:/.
Nadat ik iTunes weer opgestart had herkent iTunes mijn bibliotheek en apps niet! In plaats van de bestanden op D:/ lezen, heeft iTunes weer een nieuwe map aangemaakt in de standaard C:/ drive met een (schone) bibliotheek en zonder apps.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (Bibliotheek + Apps van directory veranderen)

Heb het zelf opgelost... toch bedankt...

[ Voor 3% gewijzigd door Amps op 11-08-2010 17:07 ]

• Paul Roos
  • Laatst online: 06-07-2020
Amps schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:58:
Ik hoop dat jullie mij hierbij kan helpen. Ik word er werkelijk op het moment gek van. Dit is de eerste keer dat ik iTunes gebruik.

Ik heb een hoop apps gedownload en wat muziek aan mijn bibliotheek toegevoegd in iTunes. Vandaag kwam ik achter de directory waar deze files opgeslagen werden, namelijk /My Documents/My Music/iTunes/iTunes Media. Nu wil ik al die apps van C:/ naar D:/ plaatsen, maar dat wilt niet echt lukken.
Als eerst heb ik in iTunes de locatie veranderd (Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd > Locatie map iTunes Media). Daarna ff iTunes afgesloten en vervolgens heb ik alle files van de C:/ drive verplaatst (/My Documents/My Music/iTunes/iTunes Media) naar de map in D:/.
Nadat ik iTunes weer opgestart had herkent iTunes mijn bibliotheek en apps niet! In plaats van de bestanden op D:/ lezen, heeft iTunes weer een nieuwe map aangemaakt in de standaard C:/ drive met een (schone) bibliotheek en zonder apps.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (Bibliotheek + Apps van directory veranderen)

Heb het zelf opgelost... toch bedankt...
Kun je ook even vertellen hoe je het hebt opgelost, want ik zit met hetzelfde probleem.
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik zoek hier nu al heel lang achter en nog altijd niets gevonden. Hopen dat jullie me kunnen helpen. Google wilt niet :(.
Mijn vraag:
Kan ik er voor zorgen dat Itunes mijn muziek sneller laat zien als "afgespeeld" bijvoorbeeld bij de 2de minuut ofzo? Nu moet ik da echt helemaal afgespeeld hebben en ik heb helaas de neiging om snel naar het volgende nummer te gaan op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb in de iTunes Store geen optie voor 'Movies' en 'TV Shows', zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/itunes/whats-on/images/whatson_movies20100406.jpg
En uitgelegd op deze pagina.

Doe ik iets fout?
Of ebben jullie dat ook? Is het alleen in de VS mogelijk ofzo?
Ik zou namelijk erg graag video's van liveconcerten willen downloaden.

EDIT:
Hmmm. Op de Nederlandse pagina staat het indd niet. Waarom hebben wij het niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Jo-re-mi op 21-08-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Dat werkt niet in Nederland, puur omdat ze waarschijnlijk geen licentie overeenkomsten hebben om hier die content te mogen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Puur een rechtenkwestie. We lopen helaas in Nederland jaren achter op het gebied van digitale distributie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
xeeder schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:28:
Ik zoek hier nu al heel lang achter en nog altijd niets gevonden. Hopen dat jullie me kunnen helpen. Google wilt niet :(.
Mijn vraag:
Kan ik er voor zorgen dat Itunes mijn muziek sneller laat zien als "afgespeeld" bijvoorbeeld bij de 2de minuut ofzo? Nu moet ik da echt helemaal afgespeeld hebben en ik heb helaas de neiging om snel naar het volgende nummer te gaan op het einde.
Zou ik ook wel willen weten; nu wordt het nummer als 'beluisterd' gemarkeerd als de laatste twee seconden zijn afgespeeld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Anoniem: 107960 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:44:
Dat werkt niet in Nederland, puur omdat ze waarschijnlijk geen licentie overeenkomsten hebben om hier die content te mogen verkopen.
Is dat op een of ander manier te ontwijken door het downloaden van een US-versie van iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Jo-re-mi schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:57:
[...]

Is dat op een of ander manier te ontwijken door het downloaden van een US-versie van iTunes?
Nee, simpeler door een US-account aan te maken. Het enige wat je nodig hebt is een Amerikaans adres en een tweede e-mailadres. Dat doe je door onderin de iTunes Store op het vlaggetje te klikken, dan de Amerikaanse Store te selecteren en daar een gratis item (maakt niet uit wat) te downloaden. Je krijgt dan de gelegenheid om een account maken, selecteer bij betaalopties vooralsnog even "none". Zodra je US account actief is, kun je ook Amerikaanse iTunes vouchers invoeren, onder andere te koop via ebay, waarmee je aankopen kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik gebruik sinds kort iTunes enkel voor mijn iPhone 4 en heb er navigatie-apps op staan wat totaal ongeveer 4,5 GB is. Dit zorgt er ook voor dat ik die navigatie-apps in het archief moet houden van iTunes, want zodra ik ze verwijder uit iTunes gaat hij bij de volgende sync, het ook van de iPhone verwijderen. (logisch ja) Ik vind het totaal niet noodzakelijk om die navigatie-apps nogmaals te bewaren in het archief van iTunes (laptop hdd is niet super groot). Is er een mogelijkheid om die apps te excluden met een sync? Ik wil ze dus wel op mijn iPhone, maar niet meer in iTunes. Want ik kan ze altijd weer uit de Apps store downloaden, als het mis gaat 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
Om de zoveel dagen is iTunes al mijn instellingen vergeten en doet alsof hij voor het eerst is geïnstalleerd. Iemand een oplossing voor dit zeer irritante probleem? (Windows 7 64-versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Woodpecker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:46:
Om de zoveel dagen is iTunes al mijn instellingen vergeten en doet alsof hij voor het eerst is geïnstalleerd. Iemand een oplossing voor dit zeer irritante probleem? (Windows 7 64-versie)
"opnieuw installeren" is hier wel een heel slecht advies ;)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
smeerbartje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:36:
[...]

"opnieuw installeren" is hier wel een heel slecht advies ;)....
Sja, eentje die ik al een stuk of vier keer heb toegepast :P , maar zonder resultaat. Er is ook geen pijl op te trekken wanneer hij zijn instellingen vergeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Woodpecker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:33:
[...]

Sja, eentje die ik al een stuk of vier keer heb toegepast :P , maar zonder resultaat. Er is ook geen pijl op te trekken wanneer hij zijn instellingen vergeet...
Ik doe maar een paar wilde gokken, maar kan het te maken hebben met de restore-points functie van Windows? Het wordt de iTunes directory of je personal folder misschien verwijderd door een of ander procesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zit te vechten met iTunes, maar kom er niet uit. Had al een iPod Touch en synchroniseren daarmee gaat prima. Nu heb ik er ook een iPad bij en zodra ik die aansluit wil hij alle apps die ik op de Touch heb ook op de iPad zetten. Ik wil echter de iPad heel anders ingedeeld hebben dan de Touch.

Nu kan ik alle synchronisatie opties gaan uitvinken, maar vraag me af of dit dan ook meteen voor de iPod Touch geldt. Ik ben met zoeken nog wel op de mogelijkheid een nieuwe library aan te maken voor de iPad, maar zie daar weer geen optie om alles wat er al op staat te synchroniseren met iTunes.

Dus de vraag is hoe kan ik beide apparaten op verschillende manieren syncen? Werk met de Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-07 22:05
Je bent aan het aan- of uitvinken met betrekking tot het apparaat dat is aangesloten. Als je dus je iPad hebt aangesloten dan heeft alles daar betrekking op.

Ik heb het ook zo voor mijn iPod touch en het shuffeltje van mijn moeder, kan gewoon verschillende dingen aanvinken.

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Net mn iphone 4 binnen en wil gelijk mn al gedownloadde apps etc erop zetten, maar het lukt niet.

Er staat:
"Het programma: 'naam' is niet op de iphone iphone van 'naam' geinstalleerd, omdat u er geen bevoegdheid voor hebt op deze computer.
Om deze computer te machtigen blabla..."

Nu heb ik dus de computer op die manier al gemachtigd maar ik krijg nog steeds bovenstaand bericht.

Ik heb nu nog een tijdelijk nummer en mn normale nummer is dus nog niet geactiveerd. kan dit er mee te maken hebben?

muziek kan er wel gewoon opgezet worden..

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 26-08-2010 18:49 ]

Anoniem: 355867

ik wil me iPhone registreren maar er wordt om een telefoonnummer gevraagd. Over een week heb ik echter een ander nummer. kan ik dit later dan nog aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Kan iemand me helpen? (zie 2 posts hierboven).
Het probleem zit m dus in t machtigen. Als k m'n iPhone aansluit en ik wil de Apps syncen komt er een popup die verteld dat ik de computer moet machtigen terwijl ik dat al gedaan heb. ?? Ja ik ben nog iPhone-noob |:( maar zou fijn zijn als iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Even alle computer de machtiging ontnemen en nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Good Fella schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:16:
Even alle computer de machtiging ontnemen en nogmaals proberen.
Net geprobeerd, maar werkte niet helaas.

Ik had de machtiging ontnomen van mn computer (de enige die gemachtigd was) en toen de iphone weer aangesloten. Toen er gevraagd werd of ik de computer wilde machtigen heb ik dat gedaan en meteen daarna kwam er nog een popup die zei: "Je hebt deze computer reeds gemachtigd."
Toen klikte ik "ok" en kwam er weer een popup die vroeg of ik de computer wilde machtigen. ??
:? Dus eerst vraagt itunes om een machtiging, dan zegt itunes dat hij al gemachtigd is en dan zegt itunes weer dat ik moet machtigen... een oneindige cyclus dus :?

what's wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
iemand?

EDIT:
Als ik in itunes op Herstellen klik staat er:
"Itunes kan geen verbinding tot stand brengen met de server voor iPhone-software-updates, omdat u niet bent verbonden met het internet.

Controleer of de internetverbinding actief is en probeer het opnieuw."

Ik zit gewoon op de wifi thuis en heb dus een internet verbinding, maar itunes zegt van niet???
Mn contract gaat 27sept pas in en heb nu nog een tijdelijk nummer (die overigens "geen service" vermeld). ligt het daaraan? Misschien omdat ik geen data verbinding van de iphone zelf heb?

[ Voor 97% gewijzigd door Scirocco op 28-08-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 13-07 12:57
Paul Roos schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:52:
[...]

Kun je ook even vertellen hoe je het hebt opgelost, want ik zit met hetzelfde probleem.
Bij voorbaat dank
Sorry voor de late reactie. Ik kom niet zo vaak bij de 4i gedeelte van tweakers :)

Programma's toevoegen wilde wel, alleen de muziekbibliotheek heb ik handmatig alles weer erin moeten zetten.

Ga in iTunes naar Bestand > Map aan bibliotheek toevoegen. En selecteer dan de map waar de apps in staan in je nieuwe locatie (Mobile Applications).

Best simpel en logisch als je weet hoe het moet.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Scirocco schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:22:
[...]

Net geprobeerd, maar werkte niet helaas.

Ik had de machtiging ontnomen van mn computer (de enige die gemachtigd was) en toen de iphone weer aangesloten. Toen er gevraagd werd of ik de computer wilde machtigen heb ik dat gedaan en meteen daarna kwam er nog een popup die zei: "Je hebt deze computer reeds gemachtigd."
Toen klikte ik "ok" en kwam er weer een popup die vroeg of ik de computer wilde machtigen. ??
:? Dus eerst vraagt itunes om een machtiging, dan zegt itunes dat hij al gemachtigd is en dan zegt itunes weer dat ik moet machtigen... een oneindige cyclus dus :?

what's wrong?
Niemand? :?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

iTunes 10 ervaringen?
Ik vind de nieuwe 'lijst view' erg wennen!
De albumnaam komt nu naast de afbeelding.. maakt de eerste kolom erg breed. Omdat er geen witregels meer zijn.. laat hij bij albums met maar 4 nummers geen plaatje zien !?

edit:
(Ow wacht een menu-optie: 'toon altijd afbeelding')

[ Voor 11% gewijzigd door kaassouffle op 02-09-2010 10:20 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:28
ik vind het nieuwe icoontje echt lelijk, iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen naar de oude onder windows?

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:58
kaassouffle schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:17:
iTunes 10 ervaringen?
Ik vind de nieuwe 'lijst view' erg wennen!
De albumnaam komt nu naast de afbeelding.. maakt de eerste kolom erg breed. Omdat er geen witregels meer zijn.. laat hij bij albums met maar 4 nummers geen plaatje zien !?

edit:
(Ow wacht een menu-optie: 'toon altijd afbeelding')
Het had mooier geweest zo:

Album Titel
Artiest
***** (beoordeling)
AFBEELDING

Inderdaad, volgens mij alleen bij 5 tracks en meer dacht ik dat er gisteren gezegd werd. (EDIT: behalve als je de album afbeelding klein maakt, dan geeft itunes het wel weer bij albums met 3 nummers.)

Wat ook jammer is is dat er nog steeds geen afbeelding in zit wanneer je in raster view op genre sorteert bij alle genres...

[ Voor 23% gewijzigd door Unbreukable op 02-09-2010 12:14 ]

• maartend
  • Laatst online: 08:41
Nu nog even wachten op de Lite version.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:08
Nog vrij weinig mensen actief op Ping...niemand van mijn Facebook contacten gebruikt Ping...mweh

PSN: Sluuz

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05
code:
1
defaults write com.apple.iTunes full-window -1

hoppa

gewoon zoals het hoort

[ Voor 9% gewijzigd door lowfi op 02-09-2010 18:17 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:55
Wel al paar bugs opgemerkt in itunes 10...zo kwam er een venster tevoorschijn welke iets over itunes video wilde vertellen: page not found

Verder paar keer gehad dat een venster van itunes achter itunes verdween en alleen zichtbaar te krijgen was door itunes te verkleinen.

Gekste vond ik nog...ik heb mijn itunes media map op mijn D schijf staan..daar gaan alle nieuwe podcast's enzo heen. Op mijn C schijf heb ik ook nog een itunes music waar wat muziek staat. In itunes 9 had ik de map itunes media op D staan..alleen na de update stond deze weer op C. Podcast's gingen dus niet naar de D maar naar de C schijf.
Op een andere pc is dit wel gewoon D gebleven, enige verschil daar: op C staat geen media in de itunes map.

Heb ook net na de installatie nog complete pc freeze gehad, maar weet niet of dit door itunes alleen komt. Ik drukte op play en vervolgens liep itunes en daarna vista vast.

[ Voor 12% gewijzigd door gelukkie op 02-09-2010 18:58 ]

• smeerbartje
lowfi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:17:
code:
1

hoppa

gewoon zoals het hoort
Wat doet dit?

Anoniem: 363598

Ik ben blij dat deze iTunes in Windows niet meer het oerlelijke Tahoma font gebruikt. :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:04
Weet iemand meer over Album art structuur? Zit op een nieuwe pc en het exporteren van de ene naar andere pc is prima gelukt ( ratings/playlists etc) allemaal over .Enkel de Albumart niet.
Kan je simpelweg kopieren en alles overschrijven op de pc waar nog geen art staat?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Als je liever vierkant nieuw iTunes icoon hebt: http://iconfactory.com/freeware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 13-07 15:39
Brm-G schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:32:
ik vind het nieuwe icoontje echt lelijk, iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen naar de oude onder windows?
Icoontje is wel in de lijn van icoontjes die Apple voert voor zijn overige programma's zoals iLife, iWork e.d.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-07 19:59

pcprutser

No message

ligt het aan mij of doet de iTunes/DAAP server van freeNAS het niet meer met iTunes10? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 08:41
Lite version is ook beschikbaar.
[url="Kullik"] http://www.ajuaonline.com/custom-installers/[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:30

JaQ

pcprutser schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:19:
ligt het aan mij of doet de iTunes/DAAP server van freeNAS het niet meer met iTunes10? :s
Dat ligt niet aan jou. Ik heb er met een Networkspace 2 ook last van :(

Hopelijk komt er snel een fix.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
Woodpecker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:46:
Ik ben erachter gekomen dat het alleen gebeurt als mijn Windows onverwachts afsluit (heb soms last van een BSOD) of 'hangt'. Is er een mogelijkheid om de instellingen ergens op te slaan zodat ik niet steeds opnieuw mijn voorkeuren met betrekking tot bijvoorbeeld importeren van cd's hoef in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Gisteren iTunes 10 eens geinstalleerd, viel me meteen op dat die trafficlights naar beneden stonden, eerste reactie was wtf :D maar gelukkig heb je:
code:
1

de kleurtjes van de iconen vind ik wel clean, maar iets saai?
en de volumeslider vind ik niet passen bij de rest van de layout :(
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/zk5st3.jpg

Wat ik dan wel meteen echt goed vind is die lijstweergave met artwork erin. Is echt nice & overzichtelijk

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2yxkokz.jpg
http://i52.tinypic.com/2yxkokz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben erg te spreken over iTunes 10:

+ Overzichtelijker
+ Grijze iconen in de sidebar
+ Sneller (Mac OS X 10.6.4)
+ Icoon (in tegenstelling tot anderen)
+ Trafficlights-iconen (minder hoge balk bovenin)

Kortom, het kan altijd beter en nog overzichtelijker, minder opties etc, maar het is beter dan voorgangers!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Versie 10 en nogsteeds een gedrocht van een stuk software :r Ik start na installatie op en elke keer dat ik 'm start krijg ik non-stop de beachball te zien en het houdt maar niet. Info over wat ie aan het doen is, wat wel weer een of andere waardeloze scan zal zijn, geeft ie niet. Hoe lang het gaat duren? Geen idee. Of er ooit een einde aan komt? Geen idee. Elke versie van iTunes draait weer even brak met een muziekcollectie van enige betekenis :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:30
Exirion schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:17:
Versie 10 en nogsteeds een gedrocht van een stuk software :r Ik start na installatie op en elke keer dat ik 'm start krijg ik non-stop de beachball te zien en het houdt maar niet. Info over wat ie aan het doen is, wat wel weer een of andere waardeloze scan zal zijn, geeft ie niet. Hoe lang het gaat duren? Geen idee. Of er ooit een einde aan komt? Geen idee. Elke versie van iTunes draait weer even brak met een muziekcollectie van enige betekenis :{
Hier start die gewoon snel op. Alleen als ik heel erg snel door alle muziek heen scroll gaat die lichtelijk haperen. Heb ongeveer 13k nummers nu op een C2D 27" iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:17:
Kan me hier niet in vinden, heb je een verouderde configuratie?

Ik probeerde net zoeken en dat gaat supersnel, sneller dan voorgangers, lijkt een beetje op Spotlight nu.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

Exirion

Gadgetfetisjist

THE_BASE schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:24:
Kan me hier niet in vinden, heb je een verouderde configuratie?

Ik probeerde net zoeken en dat gaat supersnel, sneller dan voorgangers, lijkt een beetje op Spotlight nu.
Een iMac van nog geen 3 jaar oud met 4GB RAM... Na een nachtje draaien lijkt het opgelost. Het zal wel weer die nutteloze en vreselijk irritante gapless playback determination scan geweest zijn. Dat je dat nog altijd niet kunt uitzetten |:( Bovendien is het zo brak geimplementeerd dat heel iTunes hangt en hij niet laat zien wat ie aan het doen is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 13:48

marapuru

db.

De icons zijn erg lelijk. Vond het eerder altijd wel leuk kleurrijk en nu zit ik tegen een soort chromen interface aan te kijken. Maargoed smaken verschillen. iTunes 10 start bij mij wel lekker snel op, heb ongeveer 7000 nummers in mijn library staan die ie vanaf een externe schijf moet laden. (of zit de namen library in de Mac zelf opgeslagen?) Binnen 2 seconden is het programma opgestart en heb ik de track gevonden die ik wil beluisteren.

Wat mij betreft (na een kwartier gebruiken) een prima stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:59:
[...]

Een iMac van nog geen 3 jaar oud met 4GB RAM... Na een nachtje draaien lijkt het opgelost. Het zal wel weer die nutteloze en vreselijk irritante gapless playback determination scan geweest zijn. Dat je dat nog altijd niet kunt uitzetten |:( Bovendien is het zo brak geimplementeerd dat heel iTunes hangt en hij niet laat zien wat ie aan het doen is.
Zelfde configuratie hier, totaal geen problemen mee gehad, wellicht is je bibliotheek gewoon erg groot.

Als er iets steeds hangt is het Safari wel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mrmali schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:51:
De icons zijn erg lelijk. Vond het eerder altijd wel leuk kleurrijk en nu zit ik tegen een soort chromen interface aan te kijken.
Ik heb zo'n lichtelijk vermoeden dat dit een voorproefje is van OS X 10.7 ;-)

Ik denk dat ze het gaan doortrekken als de reacties van het iTunes UI goed zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door THE_BASE op 04-09-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

Jammer dat de Ping functie alleen nummers laat zien die je gekocht hebt, ik heb één nummer via iTunes en koop normaal gewoon CD's om lossless te rippen... nutteloze functie nu |:(

buiten het feit dat dit in feite precies hetzelfde is als bijvoorbeeld Last.FM

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 04-09-2010 17:30 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 13:48

marapuru

db.

THE_BASE schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:17:
[...]

Ik heb zo'n lichtelijk vermoeden dat dit een voorproefje is van OS X 10.7 ;-)

Ik denk dat ze het gaan doortrekken als de reacties van het iTunes UI goed zijn.
Hmm, waar kan ik stemmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Anoniem: 147672 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:42:
Gisteren iTunes 10 eens geinstalleerd, viel me meteen op dat die trafficlights naar beneden stonden, eerste reactie was wtf :D maar gelukkig heb je:
code:
1

de kleurtjes van de iconen vind ik wel clean, maar iets saai?
en de volumeslider vind ik niet passen bij de rest van de layout :(
[afbeelding]

Wat ik dan wel meteen echt goed vind is die lijstweergave met artwork erin. Is echt nice & overzichtelijk

[afbeelding]
http://i52.tinypic.com/2yxkokz.jpg
Erg conservatief als je dingen weer gaat aanpassen zoals ze eerst waren. Wen eens aan de veranderingen, die lui doen dat echt niet voor niks.

Maar bij jou zie ik dat album covers altijd worden weergegeven. Bij mij is dat niet zo als het album uit 4 of minder nummers bestaat. Hoe heb je dat kunnen aanpassen? :S

Hieronder is te zien hoe dit bij mij is weergegeven. Je ziet een album van 4 nummers waarvan de cover niet is weergegeven. Als bewijs heb ik een nummer aangeklikt en zie je wel dat de cover wordt weergegeven in de ruimte links onderaan.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/zjwhue.png

EDIT: Heb het al gevonden, staat onder het menu View, en dan Always Show Artwork.

[ Voor 18% gewijzigd door FerdiV op 04-09-2010 19:00 ]

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.