• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:25
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a1JIeXjUivx4Quj4TL2TET2O/full.png
Welkom in het nieuwe deel van de iPod nano 4G ervaringen en discussie topic!

Dinsdag 9 September was er zoals vanouds weer een iPod event. De rumors waren hevig en bleken waar ; er kwam een nieuwe iPod nano. De 4e Generatie iPod Nano is weer zoals eerder , langwerpig. Verder is de nieuwe iPod nano voorzien van een accelerometer net zoals in de iPhone. Een erg leuke feature is de shake feature. Schudden voor een ander nummer. :+ Naast de nieuwe features is de nano ook voorzien van een nieuwe aluminium behuizing en heeft de iPod een nieuwe interface.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2lpbbOkd4LbrwP5dgTANCgU0/full.png

De iPod nano is er in 2 verschillende versies namelijk de 8 GB en de 16 GB uitvoering. De 8 GB heeft ruimte genoeg voor 2000 nummers of 8 uur video. De 16 GB heeft ruimte voor 4000 nummers of 16 uur video. En met een batterij die 24 uur meegaat met muziek of 4 uur met video, kun je even vooruit.

De behuizing van de iPod nano is een gebogen ontwerp van aluminium en glas. Daarnaast is de nieuwe nano er in 9 kleuren , waarvan we de meeste al kennen van de iPod nano 2G.

Aangezien de iPod nano een accelerometer heeft kun je hem 90 graden kantelen en kun je op dezelfde manier als de iPhone door je covers heen scrollen of een film kijken. Natuurlijk wel met het clickwheel in plaats van een touchscreen.

Een andere nieuwe feature van de iPod nano is de shake feature. Zolang je de toetsenblokering van de iPod af hebt , en je schudt de iPod wordt er een andere track afgespeeld. Shake to shuffle dus. Zodra je hem weer blokkeert kan het niet meer.

De nieuwe Genius-functie zoekt naar de nummers in je bibliotheek die perfect bij elkaar passen en stelt een Genius-afspeellijst voor je samen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tVEtYZFB751bGqkhjmVEaFDl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J34K4eoJRyA5aOgpuTMItYMG/full.png

Specs
Opslag8 GB
(2000 nummers of 8 uur video)
16 GB
(4000 nummers of 16 uur video)
Prijs€139.-€189.-
Kleur
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/24v8w8x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/24v8w8x.jpg
Baterij
24 uur muziek ; 4 uur video
24 uur muziek ; 4 uur video
DisplayLcd-display van 2-inch (diagonaal) met blauwwitte led-verlichting
Resolutie van 320 x 240 pixels bij 204 pixels per inch.
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Video-ondersteuningH.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen
90,7 mm x 38,7 mm x 6,2 mm
90,7 mm x 38,7 mm x 6,2 mm
Gewicht
36,8 gram
36,8 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter, beknopte handleiding

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/15zilpy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vBGhUo4xeRtN8azXMMnQYSQg/full.png

Net als de vorige generatie is er nu ook weer een iPod nano (PRODUCT) RED. Deze iPod is exclusief verkrijgbaar bij de Apple store. Naast de opvallende rode kleur en het logo achterop steun je met de aankoop van een (PRODUCT) RED ook het goede doel. Een deel van de opbrengst van elke verkochte (PRODUCT) RED gaat rechtstreeks naar het Wereldfonds ter bestrijding van hiv/aids in Afrika.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RPzZPeCt8hVb03WnCCDjr6el/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ankQQQaQwb9K8SmGTdQ6SaO/full.png

De iPod nano is net zoals de andere iPods verkrijgbaar bij de meeste elektronica zaken zoals de Dixons. Natuurlijk ook bij de Premium Reseller en de Apple store zelf. Zoals eerder aangegeven is de (PRODUCT) RED alleen verkrijgbaar bij de Apple store.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QhFJjUsJY0M7eGuCghHAZUEC/full.jpg

Toestemming van Hoedje.

[ Voor 4% gewijzigd door carfreak02 op 12-09-2008 17:15 ]

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Blijf het een mooi dingetje vinden, en dat voor de prijs.
Enige wat me minder lijkt is dat je hem moet kantelen om coverflow fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mooi dingetje, heb alleen al een zwarte 80 GB iPod Classic (pas een half jaar). Denk dat deze ook wel weer een tijdje mee gaat, dus misschien over een half jaartje eens kijken of ik m'n Classic kan slijten voor een iPod Touch (die kost immers ook ongelofelijk weinig). Waarom geen iPod Nano? De ruimte is jammer, dat is het enige. De iPod Touch heeft hetzelfde, maar daar krijg je in principe nog wel een heel OS erbij ook, dus dat zou dan wel een meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Paps neemt er waarschijnlijk eentje mee uit de States! Maar waren gister in de Apple Store San Francisco nog niet te krijgen! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag ook nog eens in de lokale multimediawinkel binnengestapt, maar helaas...

Het zal dus écht volgende week pas op voorraad komen. Kan ieg niet wachten.

Kantelen voor coverflow vind ik niet zo een probleem, volgens mij gaat dat vrij natuurlijk. En je wil vaak ook niet steeds coverflow gebruiken (zeker niet op dat kleinere scherm), maar de traditionele lijst (zoals op de 2G) en dat werkt natuurlijk beter in portrait position. Lekker veel overzicht. Ook met de Touch moet je toch kantelen om coverflow te gebruiken? Ipv een tab te gebruiken voor ander soort view, gewoon kantelen... Voor mij goed genoeg.

Dankzij het grotere scherm kan je net zoveel titels op het scherm weergeven als de nano 2G, maar dan wel met meer metadata. (meer tags, albumnaam, mini cover...) Overzichtelijker dus, en nog gemakkelijker en vlotter om te browsen.

Zit alleen nog te twijfelen tussen 8 en 16 GB. 16 GB flashgeheugen voor die prijs is wel een mooie deal natuurlijk, en 16 GB muziek is al best wat. Maar omdat ik toch vaak sync is 8 GB eigenlijk genoeg. En ik wil er dit keer ook een dock bij. Wordt zoveel leuker als ik de iPod gewoon gemakkelijk aan de pc kan klikken (ipv telkens het kabeltje er bij te halen, en aan twee kanten te connecten). Imo kan de iPod ervaring niet volledig zijn zonder dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Volgens een huisgenoot van me hadden ze vanmiddag al een aantal kleurtjes bij de Apple winkel in Tilburg.

Ik begin hem steeds mooier te vinden. Vooral de groene zou ik best aan mijn iPod verzameling toe willen voegen... Nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Klopt, innovators heeft ze op voorraad, tevens ook de Saturn in Tilburg. Een van de eerste winkels van Nederland die ze op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ben ook benieuwd hoe die er in het echt uitziet, vast wel weer erg nice...

Trouwens complimenten voor de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Zo die van mij is onderweg en kan elk moment bezorgd worden(silver 8GB)

als ik em heb zal ik even mn ervaringen delen

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
in de Applestore in Mechelen hebben ze al enkele iPod Nano's op voorraad.

De zwarte en de grijze. Gisteren al even mee kunnen spelen.

Mijn eerste bevindingen zijn:

- lekker dun, hij voelt zelfs bijna breekbaar aan. Zeker omdat die randen zo smal worden. Je kan het vergelijken met de Macbook Air moest je deze al vast gehad hebben. Je verwacht het veel zwaarder, het voelt fragiel aan in het begin, maar je weet dat je een stevig toestel vast hebt.

- Kleur en vorm is fantastisch, het zwart is echt een mooi zwart en de grijze iPod heeft een mooi contrast met het zwarte clickwheel en de zwarte omlijsting van het scherm. Doet me echt denken aan de iMac.

- Scherm is helder, duidelijk en een fantastische resolutie. Alles is zichtbaar, tot het laatste detail. Prachtig !

- Nieuwe extra's: kantelen voor coverflow werkt vlot en zonder haperen. Genius is vergelijkbaar met de iTunes Genius. Shake to Shuffle is een leuk extratje indien je je ipod standaard niet in shuffle zet.

- Grootte: op enkele millimeters na even groot als de Nano 2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Toch vraag ik me af of de shake functie in de praktijk gebruikt gaat worden. Als ik naar mijn iPod luister en ik wil een ander nummer druk ik simpelweg op >>|, zelfs wanneer hij in mijn jas/broek zit zonder hem eruit te halen. Voor de shake functie zou ik hem dus uit mijn jas/broek moeten halen, lopen schudden, en vervolgens weer in mijn jas/broek stoppen.

Aan de andere kant, het is een kleine moeite om hem te schudden ipv op de knopjes te drukken. Ik zie het dan ook als typische Apple-gadget functie zonder echt een toegevoegde waarde.

Zoals ik het zie moeten functies effectief en efficiënt werken, daarom vind ik coverflow ook een BS functie, een nummer zoeken/selecteren adhv een plaatje kost je (mij althans) 10x meer tijd ipv hem simpelweg op artist/album te zoeken.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Bij de MediaMarkt zijn de nieuwe Nano's vanaf vandaag verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/my.php?image=mhjq8.jpg

Overigens kost de nieuwe Nano bij Modern.nl 125 euro (inc. verzendkosten). Op dit moment hebben ze alleen de Blue, Pink, Purple en Silver uitvoering op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vacuumcleaner schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:29:
Zoals ik het zie moeten functies effectief en efficiënt werken, daarom vind ik coverflow ook een BS functie, een nummer zoeken/selecteren adhv een plaatje kost je (mij althans) 10x meer tijd ipv hem simpelweg op artist/album te zoeken.
Coverflow vind ik toch echt wel een handige feature. Als ik in mijn lijst van muziek kijk zegt me dat niet altijd heel erg veel, ik kom vaak op dezelfde albums terecht. Ik ben meer visueel ingesteld. Als ik coverflow bekijk krijg ik meer inzicht in wat ik op m'n iPod heb staan en ben ik veel sneller geneigd goede muziek te kiezen die ik normaal niet zo snel aan zou zetten.
Ja, het is een vaag iets, maar het werkt wel :).

En die shake functie? Hmm tsja :D Sowieso is het een leuke gadget inderdaad :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
lbuysers schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:07:
Bij de MediaMarkt zijn de nieuwe Nano's vanaf vandaag verkrijgbaar.

[afbeelding]

Overigens kost de nieuwe Nano bij Modern.nl 125 euro (inc. verzendkosten). Op dit moment hebben ze alleen de Blue, Pink, Purple en Silver uitvoering op voorraad.
Maar daar weegt hij ook wel 368 gram :+

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
vacuumcleaner schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:32:
[...]

Maar daar weegt hij ook wel 368 gram :+
Ik had het gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Datafeest schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:25:
[...]

Coverflow vind ik toch echt wel een handige feature. Als ik in mijn lijst van muziek kijk zegt me dat niet altijd heel erg veel, ik kom vaak op dezelfde albums terecht. Ik ben meer visueel ingesteld. Als ik coverflow bekijk krijg ik meer inzicht in wat ik op m'n iPod heb staan en ben ik veel sneller geneigd goede muziek te kiezen die ik normaal niet zo snel aan zou zetten.
Ja, het is een vaag iets, maar het werkt wel :).

En die shake functie? Hmm tsja :D Sowieso is het een leuke gadget inderdaad :+
Dit vind ik interessant; waar kijk je dan bijvoorbeeld naar als je naar je nummers kijkt? Individuele nummers, artiesten, albums, genre? Heb je meer verzamel albums of albums van artiesten? Als ik een bepaald nummer opzoek in coverflow dan zie ik vaak +/- 15x hetzelfde plaatje van de cover van het album, wat bij mij een behoorlijke overkill geeft. Daarentegen, als ik via het iPod menu muziek --> album/artiest selecteer ben ik snel bij het gewenste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Ben ik nu de enige die hem niet mooi vind?
Ik heb net 2 weken mijn iPod nano 3G.

Ik vond dat apple net zo'n strakke designs had, komen ze nu met dit ding :+
Desalniettemin ziet hij er speels uit, en ik denk ook wel dat ze een beetje richten op een doelgroep die deze kleuren/vormen graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
rGz schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:42:

Desalniettemin ziet hij er speels uit, en ik denk ook wel dat ze een beetje richten op een doelgroep die deze kleuren/vormen graag zien.
De iPod Nano 3G was niet zo goed ontvangen als zijn twee voorgaande generaties, dat heeft Apple er toe doen besluiten om terug te gaan naar het slankere model.
In the interview with CNBC's Jim Goldman Tuesday following his presentation of new iPods, Jobs acknowledged that the third-generation iPod nano "fatboy" released last year wasn't as well received as the two models that preceded it, which prompted the player's return to a more vertical form-factor this year.

"It was very clear to us that customers preferred the vertical form-factor for their iPods. That was the first- and second-generation," he said. "The third-generation we went to a squarish design so we could fit in a really high-res screen. And we managed to do both in this [fourth-generation iPod nano]."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

vacuumcleaner schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:13:
[...]

Dit vind ik interessant; waar kijk je dan bijvoorbeeld naar als je naar je nummers kijkt? Individuele nummers, artiesten, albums, genre? Heb je meer verzamel albums of albums van artiesten? Als ik een bepaald nummer opzoek in coverflow dan zie ik vaak +/- 15x hetzelfde plaatje van de cover van het album, wat bij mij een behoorlijke overkill geeft. Daarentegen, als ik via het iPod menu muziek --> album/artiest selecteer ben ik snel bij het gewenste nummer.
Ik heb dat ook wel, ik heb m'n muziek in principe gesorteerd per album, thumbnail view en in het formaat "%artist [%year] %albumtitle", en dan zorgen dat de tags ook allemaal kloppen. Dan bereik ik met coverview hetzelfde als ik thuis heb: een soort digitale boekenplank van m'n CD's waaruit ik gewoon een heel album kan kiezen en die opzetten.

Het visuele aspect helpt hier zeker bij, het is dan meer dan een random mp3 maar je kunt het associeren met het plaatje, en het heeft zo z'n voordelen dat de albums hierdoor automatisch chronologisch geordend staan, ik associeer muziek namelijk ook heel erg met tijd :)

Ik ben te lui voor playlists, die maak ik dan weer on the fly op m'n iPod zelf :X

[ Voor 11% gewijzigd door Vyo op 12-09-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit iedereen toch weer te zeuren over coverflow en shake to shuffle :X Shake to shuffle is gewoon een spielerei, leuk om even aan iemand te tonen of zo, that's it. En in je broekzak kan je het niet gebruiken, maar voor in de trein kan het prima. Het gebeurt me vaak dat ik non-shuffle muziek aan het luisteren ben, en toch opeens het album of de playlist beu ben. En daar sta ik dan, mag ik weer twee keer om 'menu' drukken, naar beneden scrollen, en shuffle activeren. Nu: shake, klaar. (op momenten dat je de iPod uiteraard normaal vast kan houden.)

Coverflow werkt bij mij op iTunes ook prima. Ik zie echt niet tien verschillende covers door elkaar op één artiest. Ik sorteer namelijk per album, en coverflow ziet er bij mij dan ook net zo uit als op de demo filmpjes. Uiteraard heb je niet van ieder nummer een cover, maar mijn volledige albums zijn wel zorgvuldig getagged.

Wat doe ik dan? Elk volledig album geef in in de grouping tag een attribuut mee ("volledig" of zo) Maak dan een smart playlist: grouping => volledig, en je hebt een coverflow view zoals wordt getoond in filmpjes. Bij 'music' heb ik gewoon listview op staan.

En net zoals de persoon hierboven ben ik ook eerder visueel ingesteld. Ik ken m'n covers en luister vaak naar albums, op die manier is coverflow een verademing. En waarom is het een probleem als het 10 seconden duurt? Intussen ben je iets anders aan het luisteren en kan je rustig door je albums bladeren naar wat je vervolgens wil luisteren, of kan je irl ook door een cd kast met 300 cd's bladeren in 1 seconde? It's all about the feel.

Wat is niet snap is het volgende: als de feature volgens jullie BS is, dan gebruik je 'em toch niet? Maar realiseer je wel dat sommige mensen wel het product kunnen gebruiken zoals het bedoeld is, of wél met iTunes kunnen werken. Ik raad iedereen dan ook aan eerst eens de moeite te doen om iTunes wat beter te leren kennen en dan pas ranten.

Ik twijfel of de nano nu al zal beschikbaar zijn in de winkel hier, maar ik zal straks toch maar eens kijken. Ik begin een voorkeur te krijgen voor die oranje... :X Oranje, ofwel grijs of zwart (eerder klassiek). Ik weet het niet, grijs en zwart is tijdloos en altijd sjiek. Ik weet nu al dat ik daar volgende week lang zal twijfelen :) Denk toch dat het 8 GB wordt, dan heb ik voor 179 euro iPod+dock, maar dan ook bijna een 16 GB zonder dock :X Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31
rGz schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:42:

Mijn Nano 1G is afgeschreven, vorige maand is het beeldscherm kapot gegaan voor de één of ander bizarre reden. Ik heb moedwillig gewacht op de nieuwe Nano omdat hij a) nieuw is en b) omdat de 3G zo afschuwelijk lelijk is dat ik me zelfs zou schamen als hij gewoon in mijn broek zat.

Deze middag is UPS langs geweest met mijn nieuwe iPod :D

Afbeeldingslocatie: http://www.substruction.com/dump/ipodnano.jpg

Hij ligt goed in de hand en is lekker licht.De Shake functie werkt goed en ik zal deze waarschijnlijk veel gebruiken, ook coverflow lijkt me intuitief. Overigens bedraagd de actueel beschikbare ruimte 7,42GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Er zijn al aardig wat reviews van de 4G inmiddels *O* (misschien wat voor de TS?):

http://www.macworld.com/a...stlook.html?lsrc=rss_main
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2330093,00.asp
http://www.ilounge.com/in...urth-generation-8gb-16gb/ (aanrader)
http://neutrondawn.wordpr...9/11/ipod-nano-4g-review/
http://reviews.cnet.com/m...4505-6490_7-33247196.html
http://gizmodo.com/5047578/ipod-nano-review

Irritant is wel dat de meeste reviews (op die van ilounge na misschien) weinig meer doen dan constateren dat hij veel op de 3G lijkt maar nu langwerpig is, en vervolgens de nieuwe functies gaan ophemelen. :O

Kritische beoordelingen en vergelijkingen met concurrerende merken/modellen is er helaas niet echt bij, dus als iemand wel zulke reviews kan vinden of zelf persoonlijke ervaring heeft met de 4G en hem kan vergelijken met andere spelers houd ik me aanbevolen.

Sowieso vind ik het opvallend dat de Ipods bijna als product op zich worden gezien en nauwelijks worden vergeleken met concurrenten. Omdat ik zelf opzoek ben naar een nieuwe mp3speler zat ik een beetje rond te kijken en had ik bijvoorbeeld de Creative Zen gevonden.
Die heeft ten opzicht van de Nano bijvoorbeeld een ingebouwde FM radio en microfoon, een half inch groter scherm en de 8GB versie kost iets van €90 kost tegenover €140 voor de Nano (om over de prijzen van een aparte radio etc. van Apple nog maar te zwijgen :X) maar toch hoor je bijna niemand erover. Beetje apart.

Om positief af te sluiten ( :P ) is de audiochip van de 4G vernieuwd (waarop bij eerdere versies van de Nano nogal eens kritiek was), en daardoor schijnt de geluidskwaliteit nu een stukje beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Zag er vandaag al iemand op school mee lopen, een mooi dingetje. overweeg zelf om deze te kopen ter vervanging van mn iPod Touch.

[ Voor 13% gewijzigd door NickvdB op 12-09-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ter vervanging van je touch ???? Dat is wel heel apart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had beter moeten weten maar ben daarnet nog eens de multimediashop binnengewandeld, maar helaas... :z

Er was wel iemand bezig de prijsplaatjes bij de oude modellen te verwijderen dus wie weet écht wel na het weekend. Ik weet dat ik zeur, maar ik kan er niet op wachten :p

En tja, terwijl ik toch daar was eens rondgekeken naar de concurrentie. D'r zit hier en daar wel iets tussen wat interessant is. En ze zijn idd niet slecht of zo, dat zal je me niet horen zeggen. Maar geen enkele geeft mij het gevoel wat ik bij een iPod heb.

Er was een touchscreen samsung mp3 speler (YP nogwat) die niet erg duur was (wel maar 2 GB, voor 120 euro. Voor 100 euro meer heb je 8 GB in een touch) Werkt allemaal goed en een 3" scherm ipv 3.5" (net iets handiger dus en minder groot of zwaar). De interface zuigt wel hard, saai en ouderwets. Een dergelijk groot scherm werkt wel erg goed met video moet ik zeggen, maar de Touch heeft met al z'n apps oneindig veel meer mogelijkheden (om over de games nog maar te zwijgen)

Anderzijds had je ook twee creatives met een 2.2" schermpje en 8 GB flash (te vergelijken dus met de nano 4G), beiden geprijsd aan 139 euro... :') Ja hoor, "andere merken bieden zoveel meer voor zoveel minder" (en nee, ik koop niet online, de iPod ligt daar in dezelfde winkel aan de normale apple prijzen, zoals altijd met apple producten). Zelfs 20 euro goedkoper zou nog niet genoeg zijn om me te overhalen (tientje per jaar)

Wat er verder nog lang kijk ik zelfs niet naar (mpman en andere witte producten, en archos spelers die qua ontwerp uit een slechte sci fi film uit de jaren '80 zouden kunnen komen. Groot, onhandig, dik... Totaal voorbijgestreefd als apparaat (over de specs zeg ik niets, maar dat is dan ook irrelevant met zo een apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag 2 bestelt, hopenlijk maandag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Mijne is ook binnen, hij voelt echt degelijk aan. * deCube is blij. O+

De licht omstandigheden zijn niet super (en eigenlijk niet eens goed).

Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/got/nano_4g_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/got/nano_4g_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/got/nano_4g_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/got/nano_4g_4.jpg

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3135/2850583577_9a1862f5eb_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3056/2850583961_848aa60e48_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2851416640_21237764d3_o.jpg

Vandaag ook ontvangen. Nu maar eens synchroniseren.

[ Voor 12% gewijzigd door carfreak02 op 12-09-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:31:
Ik had beter moeten weten maar ben daarnet nog eens de multimediashop binnengewandeld, maar helaas... :z

Er was wel iemand bezig de prijsplaatjes bij de oude modellen te verwijderen dus wie weet écht wel na het weekend. Ik weet dat ik zeur, maar ik kan er niet op wachten :p
Toevallig net bij de Dixons in Rotterdam binnengewandeld, daar hadden ze hem al liggen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Maverick schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:04:
[...]

Toevallig net bij de Dixons in Rotterdam binnengewandeld, daar hadden ze hem al liggen.
Officieel heeft Dixons hem pas morgen in het assortiment, net als de MediaMarkt trouwens. Aangezien ze meestal op vrijdag nieuwe vracht binnenkrijgen is het dus niet vreemd dat een geliefd product als de iPod iets eerder in de schappen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
carfreak02 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag ook ontvangen. Nu maar eens synchroniseren.
Wat ligt daar eigenlijk naast? Een iphone of een ipod touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 00:06
Dat is de 1ste generatie iPhone.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Heb m van de week besteld, zwarte versie 16gb. helaas duurt die levertijd wat langer dan de 8gb versie :( volgens apple store pas op 26 september.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vanmiddag lag er een pakketje op me te wachten :*) :9~

Wat een geweldig apparaatje is het toch, zelfs video afspelen is goed te doen.

Alleen als ik 4 keer shake to shuffle uitvoer achter elkaar (nadat hij het volgende lied is gaan spelen) crasht ie spontaan en herstart hij. Iemand anders ervaring mee of problemen.
Niet dat het echt veel boeit want het is meer een functie van "Hey kijk wat ik kan".

• Blaxje
  • Laatst online: 21-12-2024
Liquid schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:32:
[...]

Wat ligt daar eigenlijk naast? Een iphone of een ipod touch?
Oude iPhone (2,5G :P)
Jongens, wat ziet die Nano er goed uit zeg! Die groene is ook errug mooi. :9~

Verwijderd

Mooi ding en veel kleuren!
Maar ik vind wel dat hij snel is uitgekomen hoor mijn 3rd gen nano (RED) heb ik pas sinds maart dit jaar en nu ben ik alweer verouderd :') . Het scherm is nu wel staand ipv liggend dus dat kan wel een nadeel zijn. Ach ik weet niet of ik mijn 3rd gen weg ga doen en deze ga kopen. Moeilijke keuze...

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:21:
Wat zit iedereen toch weer te zeuren over coverflow en shake to shuffle :X Shake to shuffle is gewoon een spielerei, leuk om even aan iemand te tonen of zo, that's it. En in je broekzak kan je het niet gebruiken, maar voor in de trein kan het prima. Het gebeurt me vaak dat ik non-shuffle muziek aan het luisteren ben, en toch opeens het album of de playlist beu ben. En daar sta ik dan, mag ik weer twee keer om 'menu' drukken, naar beneden scrollen, en shuffle activeren. Nu: shake, klaar. (op momenten dat je de iPod uiteraard normaal vast kan houden.)

Je kan menu ook gewoon ingedrukt houden om terug te gaan naar het hoofdmenu, scheelt weer tijd ;)

Coverflow werkt bij mij op iTunes ook prima. Ik zie echt niet tien verschillende covers door elkaar op één artiest. Ik sorteer namelijk per album, en coverflow ziet er bij mij dan ook net zo uit als op de demo filmpjes. Uiteraard heb je niet van ieder nummer een cover, maar mijn volledige albums zijn wel zorgvuldig getagged.

Ik selecteer op nummer ipv op album omdat ik van mening ben dat op geen enkel album alleen goede nummers staan. Dan zie je dus een X aantal keer dezelfde cover voorbij komen wat ik verwarrend vind. Jij vind het klaarblijkelijk leuk om plaatjes te zien, ik vind het prettiger als ik asap mijn muziek te horen krijg.

Wat doe ik dan? Elk volledig album geef in in de grouping tag een attribuut mee ("volledig" of zo) Maak dan een smart playlist: grouping => volledig, en je hebt een coverflow view zoals wordt getoond in filmpjes. Bij 'music' heb ik gewoon listview op staan.

En net zoals de persoon hierboven ben ik ook eerder visueel ingesteld. Ik ken m'n covers en luister vaak naar albums, op die manier is coverflow een verademing. En waarom is het een probleem als het 10 seconden duurt? Intussen ben je iets anders aan het luisteren en kan je rustig door je albums bladeren naar wat je vervolgens wil luisteren, of kan je irl ook door een cd kast met 300 cd's bladeren in 1 seconde? It's all about the feel.

Dit is dus gewoon subjectief, het zal mij het één en het ander roesten hoe de cover eruit ziet, ik wil musica

Wat is niet snap is het volgende: als de feature volgens jullie BS is, dan gebruik je 'em toch niet? Maar realiseer je wel dat sommige mensen wel het product kunnen gebruiken zoals het bedoeld is, of wél met iTunes kunnen werken. Ik raad iedereen dan ook aan eerst eens de moeite te doen om iTunes wat beter te leren kennen en dan pas ranten.

Laat ik het anders stellen, voor mij zijn het beide BS functies. Ik ga efficiëntie en effectiviteit, een coverflow of een shakefunctie dragen daar niet specifiek aan bij, zij zijn meer leuke bijkomstigheden. Natuurlijk hoef ik het niet te gebruiken maar wat ik wel fijn zou vinden is als Apple met functies komt die niet enkel leuk zijn maar ook efficiënt en effectief.

Ik twijfel of de nano nu al zal beschikbaar zijn in de winkel hier, maar ik zal straks toch maar eens kijken. Ik begin een voorkeur te krijgen voor die oranje... :X Oranje, ofwel grijs of zwart (eerder klassiek). Ik weet het niet, grijs en zwart is tijdloos en altijd sjiek. Ik weet nu al dat ik daar volgende week lang zal twijfelen :) Denk toch dat het 8 GB wordt, dan heb ik voor 179 euro iPod+dock, maar dan ook bijna een 16 GB zonder dock :X Keuzes keuzes...

Ik ga zelf ook voor grijs, naast deze en de zwarte kleur zijn de overige kleuren redelijke "trend-gevoelig" Wit, zwart en grijs zijn basiskleuren die niet snel "uit" zullen raken.

• Flying
Kleuren van een iPod vind ik nou niet bepaald trend-gevoelig. Maar als je toch die baan op wil dan kan ik je nu zeggen dat de kleuren waar je mee weg komt paars, rood en zwart zijn. Als je het trend-gebeuren iets volgt dan weet je waarschijnlijk ook dat wit het nieuwe grijs is (en grijs als kleur atm niet trendy is ;)).

[ Voor 0% gewijzigd door Flying op 13-09-2008 14:20 . Reden: typo ]

• BlueKeenan
  • Niet online
Flying schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:50:
Kleuren van een iPod vind ik nou niet bepaald trend-gevoelig. Maar als je toch die baan op wil dan kan ik je nu zeggen dat de kleuren waar je mee weg komt paars, rood en zwart zijn. Als je het trend-gebeuren iets volgt dan weet je waarschijnlijk ook dat wit het nieuwe grijs is (en grijs als kleur atm niet trendy is ;)).
Ik ben ook echt zo rijk dat ik gewoon alle kleuren koop en draag wat in is en bij mijn kleding past. 8)7

• carfreak02
Nu een dagje in bezit.

Eerst wat opvalt dat het synchroniseren opvallend snel gaat , dit heb ik nog niet eerder met één van mijn eerdere 13 iPods meegemaakt. Helaas moet je nog steeds 'loskoppelen' in iTunes , een tegenvaller omdat je bij de iPhone/iPod touch 'm niet hoeft los te koppelen. Weer even wennen dus. Tot zover het synchroniseren.

Dan het afspelen. Het menu ziet er goed uit en werkt prima. Een stuk beter als het halve menu bij de nano 3G. De coverflow functie is exact hetzelfde als bij de iPhone , en de iPod hoeft de plaatjes niet te laden want die zijn direct beschikbaar. Ook een verbetering tegenover de oude nano.
Ik merk ook dat de geluidskwaliteit erop vooruit is gegaan , de muziek klinkt beter dan bijvoorbeeld een oudere nano. Video kijken is wel even wennen als je het grote scherm van de iPhone gewend bent maar het is wel erg scherp vanwege de PPI. De leukste feature is toch wel de shake functie. Even shaken en de iPod gaat op shuffle. De functie werkt alleen als de hold knop eraf is en het scherm aan is en kan ook uitgezet worden in het menu van de iPod.

De behuizing van de iPod nano voelt stevig aan. De iPod ligt goed in de hand , wat opvalt is dat er nu glas gebruikt wordt voor het scherm en niet plastic zoals eerder het geval was. Wat de krassen ten goede komt. De hold knop mag wel wat beter vast want als je 'm gaat 'shaken' dan rammelt de hold knop. :+ . De vorm is ook weer zoals vanouds en past een stuk beter als de vierkante nano. Je voelt niets van de iPod in je broekzak.

Het enige wat ik eigenlijk mis is een iPod nano dock. Het universal dock is wel leuk een aardig alleen niet echt mooi.

Conclusie : De nieuwe iPod nano is geniaal. _/-\o_

• Flying
BlueKeenan schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:41:
[...]

Ik ben ook echt zo rijk dat ik gewoon alle kleuren koop en draag wat in is en bij mijn kleding past. 8)7
Wat nu exact mijn punt is. Kies het kleurtje dat je mooi vindt en wees blij. Groen had mijn voorkeur.
carfreak02 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:48:
Het enige wat ik eigenlijk mis is een iPod nano dock. Het universal dock is wel leuk een aardig alleen niet echt mooi.
Ik heb de iPod Nano 1G Dock en de 4G past er niet in. Het universele dock heeft helaas 3-4 weken levertijd dus heb ik deze niet besteld. Moet eerlijk toegeven dat ik deze keer de universele wil want wat moet ik nu aanvangen met dat oude dock?

• lbuysers
Vanmiddag heb ik bij de MediaMarkt een zwarte Nano gekocht, 8GB uiteraard. De prijs die ik er voor betaald heb is 129 euro. Hij ligt uitstekend in de hand, de coverflow is stukken beter dan die van de 3G en ook de beeldkwaliteit is er op vooruit gegaan. De geluidskwaliteit is uitstekend, ik gebruik niet de standaard oordopjes, maar Westone UM2 in-ear-monitors.

Verwijderd

lbuysers schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:53:
Vanmiddag heb ik bij de MediaMarkt een zwarte Nano gekocht, 8GB uiteraard. De prijs die ik er voor betaald heb is 129 euro. Hij ligt uitstekend in de hand, de coverflow is stukken beter dan die van de 3G en ook de beeldkwaliteit is er op vooruit gegaan. De geluidskwaliteit is uitstekend, ik gebruik niet de standaard oordopjes, maar Westone UM2 in-ear-monitors.
Coverflow is beter-> In welke zin?
Beeldkwaliteit is beter-> Waarom , hoezo?
Geluidkwaliteit is beter->Waarom dan?

Nogal kromme info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje...

Bij m'n nano 2G kan ik 'enable disk use' in iTunes nooit aanvinken. (2 Gb nano). 'Enable disk use' zou toch moeten toelaten dat de iPod gebruikt wordt als een extern usb opslag volume?

Lukt dit probleemloos bij de 4G, want in dat geval heb ik er die 50 euro voor 8 GB extra wel voor over. Heb ik er meteen een usb opslagvolume bij (wat altijd handig is). Een stickje zal hier los ook wel 40 euro voor 8 GB kosten.

Hopelijk is hij zo snel mogelijk op voorraad :| Morgen nog maar eens rondkijken. Stiekem ben ik toch geïnteresseerd in de oranje (of geel), maar het zal wel terug grijs of zwart worden, saai als ik ben :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:45:
Vraagje...

Bij m'n nano 2G kan ik 'enable disk use' in iTunes nooit aanvinken. (2 Gb nano). 'Enable disk use' zou toch moeten toelaten dat de iPod gebruikt wordt als een extern usb opslag volume?

Lukt dit probleemloos bij de 4G, want in dat geval heb ik er die 50 euro voor 8 GB extra wel voor over. Heb ik er meteen een usb opslagvolume bij (wat altijd handig is). Een stickje zal hier los ook wel 40 euro voor 8 GB kosten.

Hopelijk is hij zo snel mogelijk op voorraad :| Morgen nog maar eens rondkijken. Stiekem ben ik toch geïnteresseerd in de oranje (of geel), maar het zal wel terug grijs of zwart worden, saai als ik ben :p
Werkt uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb die van mij ook besteld, het is de rode (8GB) geworden.
Heb hem via de Apple Store besteld, die rode kan alleen maar via de Apple Store.

Zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen plaatsen, ik zal hem uitsluitend gebruiken om te sporten. Vond mn iPhone daar toch iets te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar daar heb je toch wel steeds Itunes voor nodig? Echt handig voor vervanging van een usbstick lijkt het me in dat geval niet :P

Als het goed is zou vanaf afgelopen zaterdag de 4G Nano ook in de mediamarkt op voorraad moeten zijn. Ik ga de kleuren maar even in het echt checken, sommige kleuren lijken nogal afhankelijk van de belichting. Vooral de paarse ziet er soms als een soort van diep blauw uit (=goed imo) en andere keren is ie weer echt paars (=fout, beetje verkeerde signaal in de trein etc :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Twist schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:04:
[...]

Maar daar heb je toch wel steeds Itunes voor nodig? Echt handig voor vervanging van een usbstick lijkt het me in dat geval niet :P

Als het goed is zou vanaf afgelopen zaterdag de 4G Nano ook in de mediamarkt op voorraad moeten zijn. Ik ga de kleuren maar even in het echt checken, sommige kleuren lijken nogal afhankelijk van de belichting. Vooral de paarse ziet er soms als een soort van diep blauw uit (=goed imo) en andere keren is ie weer echt paars (=fout, beetje verkeerde signaal in de trein etc :P)
iTunes nodig ? Nee hoor. Je zet het vinkje neer in iTunes en dan kun je hem gewoon als USB stick gebruiken zonder iTunes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carfreak02 schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:22:
[...]

iTunes nodig ? Nee hoor. Je zet het vinkje neer in iTunes en dan kun je hem gewoon als USB stick gebruiken zonder iTunes. ;)
Dat bedoel ik idd. Altijd handiger dan mijn notebookschijfje. Ik heb vaak niet zoveel ruimte nodig (werkstukken syncen bvb) maar een iPod heb ik altijd bij, m'n notebookschijfje vaak niet.

Enige nadeel (dat bij beide opties overeind blijft) is dat ik steeds het kabeltje moet meenemen, maar dit wordt m'n tweede iPod, dus dan heb ik ook twee kabeltjes, kan er eentje in m'n tas blijven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sowieso hoort dit ook te werken met een iPod nano 2G :)

Misschien een tip voor mensen die hun iPod willen gebruiken als usb stick, maar vergeten zijn om het vinkje te zetten: je kunt je iPod in "disk mode" zetten door eerst de iPod te resetten (menu + center) en als de iPod opstart play/pause + center ingedrukt te houden. Dit werkt met elke iPod (met uitzondering van de Shuffle, iPhone en iPod touch). Om weer uit de disk mode te komen moet je je iPod weer resetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Twist schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:08:
Kritische beoordelingen en vergelijkingen met concurrerende merken/modellen is er helaas niet echt bij, dus als iemand wel zulke reviews kan vinden of zelf persoonlijke ervaring heeft met de 4G en hem kan vergelijken met andere spelers houd ik me aanbevolen.

Sowieso vind ik het opvallend dat de Ipods bijna als product op zich worden gezien en nauwelijks worden vergeleken met concurrenten.
Daar is dan ook een simpel antwoord op: er is geen concurrent voor de iPod. De iPod was en is bedoeld als een stukje hardware waarop je je gehele (of in het geval van de Nano: een gedeelte) van je iTunes library mee kunt nemen voor onderweg omdat het nogal lastig is om een hele computer mee te slepen voor alleen muziek (ook al is een Macbook een handzaam ding). Het is dus een verlengstuk van iTunes en daarvan zijn er simpelweg geen andere stukken hardware die datzelfde doen. Het wordt dus als apart product gezien omdat het dat ook is en dat willen mensen nog wel vaak vergeten of niet snappen.

En aangezien iets als een iPod een gadget is horen daar natuurlijk functies als shake to shuffle bij :)
Ik vind het alleen jammer dat ze dit dan weer niet hebben doorgevoerd in de 2.1 update voor de iPhone, ook dat is eigenlijk wel iets wat je onder de gadgets mag/zou scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:02:
Sowieso hoort dit ook te werken met een iPod nano 2G :)
I'm so dumb... :$ :N Het vinkje stond idd aan, en als ik de iPod aan m'n pc koppelde had ik inderdaad al eens dat volume gezien (staan een paar mapjes in zoals contacts en calendar en zo)

Ik dacht gewoon dat ik daar verder niets mee kon doen. :X

Ik heb ooit eens een presentatie gezien waarbij men een slider gebruikte om de hoeveelheid 'mass storage' aan te geven, een aangezien ik de slider nooit had gezien ging ik er van uit dat de functie niet beschikbaar was. Maar het werkt dus anders, weer iets bijgeleerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ondanks dat ik toch vrij rap heb besteld (die zelfde avond nog) staat mijn 16GB nano nu voor 24 - 30 september om te leveren.. Kan dat ook komen door de gravering die ik erin heb laten zetten?

Afijn ik kijk er wel ontzettend naar uit. Ik ga deze ook gebruiken als extern schijfje voor project documenten. Ik heb al een iTouch, van 8GB, maar die wordt te klein met dit soort dingen. Dus ja, ik koop een Nano ter vervanging van de Touch :P

Ik zie trouwens nog niet veel Red Nano's in de reviews..

Edit: Apple had trouwens een 4th Gen 4GB voor mij in bestelling gezet! :P :P kreeg ik een belletje dat de order zou worden omgezet. hehe

[ Voor 12% gewijzigd door Beta op 15-09-2008 12:03 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Beta schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:01:
Ondanks dat ik toch vrij rap heb besteld (die zelfde avond nog) staat mijn 16GB nano nu voor 24 - 30 september om te leveren.. Kan dat ook komen door de gravering die ik erin heb laten zetten?

Afijn ik kijk er wel ontzettend naar uit. Ik ga deze ook gebruiken als extern schijfje voor project documenten. Ik heb al een iTouch, van 8GB, maar die wordt te klein met dit soort dingen. Dus ja, ik koop een Nano ter vervanging van de Touch :P

Ik zie trouwens nog niet veel Red Nano's in de reviews..

Edit: Apple had trouwens een 4th Gen 4GB voor mij in bestelling gezet! :P :P kreeg ik een belletje dat de order zou worden omgezet. hehe
De 16GB is zowiezo nog niet direct leverbaar, de 8GB is binnen 24 uur leverbaar (mits je geen ups bezorger hebt die je huisnummer niet kan vinden).

Nog steeds niemand met het probleem dat de iPod crasht na 4x shake-to-shuffle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:18:
[...]Ik heb ooit eens een presentatie gezien waarbij men een slider gebruikte om de hoeveelheid 'mass storage' aan te geven, een aangezien ik de slider nooit had gezien ging ik er van uit dat de functie niet beschikbaar was. Maar het werkt dus anders, weer iets bijgeleerd! :)
Die slider krijg je bij een iPod shuffle, waar je de verdeling moet kiezen tussen muziek en opslag.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
ppl schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:04:
[...]

Daar is dan ook een simpel antwoord op: er is geen concurrent voor de iPod. De iPod was en is bedoeld als een stukje hardware waarop je je gehele (of in het geval van de Nano: een gedeelte) van je iTunes library mee kunt nemen voor onderweg omdat het nogal lastig is om een hele computer mee te slepen voor alleen muziek (ook al is een Macbook een handzaam ding). Het is dus een verlengstuk van iTunes en daarvan zijn er simpelweg geen andere stukken hardware die datzelfde doen. Het wordt dus als apart product gezien omdat het dat ook is en dat willen mensen nog wel vaak vergeten of niet snappen.

[...]
Natuurlijk is er wel concurrentie. De iPod is bedoeld als draagbare mediaspeler en daar zijn er zat andere van. Dat de iPod met met iTunes werkt verandert daar niks aan, dat maakt het geen verlengstuk van iTunes maar gewoon een draagbare mediaspeler.

[ Voor 12% gewijzigd door Vihaio op 15-09-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De demo-modellen zijn eindelijk op voorraad, ze liggen al op display. Helaas nog geen iPods om te kopen, maar ik hoop dat het niet lang meer zal duren.

Het geeft me nog wat tijd omdat ik toch twijfel over een 8 GB Touch. (die echter wel nog nergens te zien is hier)

Voor wie nog graag een 3G nano zou willen (met landscape scherm), in de mediawinkel hier hebben ze die afgeprijsd wegen EOL. De 8GB 3G hebben nu dezelfde prijs als de 8 GB 4G nano (139 euro)

Voor wie enkel 'een iPod' wil en zich er verder niet in verdiept maakt het verder niet uit natuurlijk, en is het op zich best netjes.

Het viel me trouwens ook op hoe haarscherp dat schermpje is! Ergens was er tekst te zien (iets van 'no music available' of zo) wat redelijk klein was maar wel haarscherp zichtbaar. QVGA op een 2" schermpje, dat merk je wel natuurlijk.
Spijtig dat het 4:3 is en niet echt widescreen, zodat je altijd nog wel wat verliest bij het kijken naar een serie bvb. (ook al zal je dat op dat schermpje niet vaak doen, toch wil je dat misschien af en toe wel eens doen)

Ik denk dat het toch geen pretje is om voor apple iPods te verkopen. No way natuurlijk dat ze hun update plannen zullen meedelen, laat staan aan een plaatselijke Belgische mediaketen. Dus de shops vernemen het nagenoeg op hetzelfde moment als het grote publiek. Dan zit je daar met 40 onverkochte iPods in stock die niemand uiteraard nog wil (tenzij ze niet op de hoogte zijn van de update)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:46:
Ik denk dat het toch geen pretje is om voor apple iPods te verkopen. No way natuurlijk dat ze hun update plannen zullen meedelen, laat staan aan een plaatselijke Belgische mediaketen. Dus de shops vernemen het nagenoeg op hetzelfde moment als het grote publiek. Dan zit je daar met 40 onverkochte iPods in stock die niemand uiteraard nog wil (tenzij ze niet op de hoogte zijn van de update)
Geloof mij, de nano's en touches waren al weken slecht leverbaar. Retailers wisten wel degelijk dat de update eraan zat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

liggen ze al ergens in de winkel? wil er straks na school 1 gaan halen eigenlijk :D

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:28:
[...]

Geloof mij, de nano's en touches waren al weken slecht leverbaar. Retailers wisten wel degelijk dat de update eraan zat te komen.
Dat misschien wel, neemt niet weg dat ze alsnog een overstock kunnen hebben. De bediende daarnet meldde me ook dat apple altijd heel vaag is wat betreft leveringen of wanneer en hoeveel er beschikbaar is. Zo kon hij me niet zeggen wanneer precies de nieuwe iPods binnenkomen en vlot leverbaar zouden zijn. De eerste iPods gaan altijd via apple.be zelf, en na enkele weken worden de shops bevoorraad.

Maar goed, daarnet lagen er nog een paar zwarte, 8 GB. Geen touch. What to do... :X Ik wil er zo snel mogelijk ééntje, maar ik wil misschien toch wel een touch. En anderzijds zou ik liever een grijze hebben, maar die waren nog niet op voorraad. (met uitzondering van de plaatselijke apple retailer, maar die medewerkers zijn daar zó enorm onvriendelijk, bot en arrogant dat ik gewoon weiger daar een iPod te kopen, ook al wil ik een grijze. Zit daar één of andere fancy yupnerd op je neer te kijken bij een paar eenvoudige vragen...)

edit 1: Nu ik er over denk, ik ga toch maar die zwarte halen denk ik. De Touch kan later nog komen. Over een kwartiertje heb ik een nieuwe nano ;) eindelijk...

edit 2: et voila: een zwarte nano... Erg tevreden, wat een subliem apparaatje is het toch. Ligt super in de hand, nog beter dan de vorige... :)

En twijfelen tov de Touch hoeft toch niet echt, want ik wil ze eigenlijk beide :) Maar de Touch zal nu wel even moeten wachten. Gadgetbudget is niet oneindig ;)

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0922/IMG_2026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0581/IMG_2038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0941/IMG_2033.jpg

O+ Ik blijf de nano's echt prachtig vinden. De nano 3G vond ik nooit echt het oorspronkelijke 'nano' gevoel overbrengen. Die heb ik dan ook niet gekocht. Nu terug candybar formaat zoals het hoort, en hij is beter dan ooit. De resolutie van het schermpje is geweldig. Ik hoop alleen dat het geanodiseerde zwart niet al te makkelijk slijt na verloop van tijd. Bij een grijze alu nano stelt zich dat probleem niet, want krasjes die eventueel de coating beschadigen blijven grijs (in dat geval de kleur van de iPod zelf). Ach ja, die grijze 2G vanop de foto heeft eens een kwartiertje in een wasmachine doorgebracht en werkt nog steeds prima! Ik heb er alle vertrouwen in...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

heb inmiddels de grijze gehaald :D
erg mooi dingetje inderdaad

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
master007 schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:53:
[...]

Natuurlijk is er wel concurrentie. De iPod is bedoeld als draagbare mediaspeler en daar zijn er zat andere van. Dat de iPod met met iTunes werkt verandert daar niks aan, dat maakt het geen verlengstuk van iTunes maar gewoon een draagbare mediaspeler.
Goed, sluit jij je iPod dan maar eens aan op een computer zonder iTunes...wil ik wel eens zien hoe jij dan netzoals de rest zonder iTunes of wat voor software dan ook daar je media op krijgt en kan afspelen... lukt niet he?

Dat is dan ook de reden waarom een iPod anders is dan de rest. Het is geen verlengstuk van iTunes, het breidt de functionaliteit namelijk niet uit en vult ook niets aan. De iPod is gewoon een manier om je iTunes library een stuk portabeler te maken. Meer niet. Er is geen enkel apparaat op de markt die exact hetzelfde doet. De rest is namelijk allemaal zodanig ingericht dat het gewoon een usb stick is waar je media naartoe sleept en dat speelt het dan af. Veelal heb je er aardig uitgebreide opties op zitten om je media te organiseren en af te spelen. Het is dus geen loze claim van Apple maar eentje die door software en hardware wordt onderbouwd.

Mensen zeiken niet voor niets dat je bij de iPod alleen maar dat iTunes kunt gebruiken om er media op te zetten ;)

Als je puur kijkt naar het af kunnen spelen van muziek dan maak je het wel heel erg algemeen en kun je ook dingen als headsets daaronder schuiven en headsets zijn nou niet bepaald mediaspelers zoals we die doorgaans bedoelen.

• Maverick
ppl schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:33:
[...]

Goed, sluit jij je iPod dan maar eens aan op een computer zonder iTunes...wil ik wel eens zien hoe jij dan netzoals de rest zonder iTunes of wat voor software dan ook daar je media op krijgt en kan afspelen... lukt niet he?

Dat is dan ook de reden waarom een iPod anders is dan de rest. Het is geen verlengstuk van iTunes, het breidt de functionaliteit namelijk niet uit en vult ook niets aan. De iPod is gewoon een manier om je iTunes library een stuk portabeler te maken. Meer niet. Er is geen enkel apparaat op de markt die exact hetzelfde doet. De rest is namelijk allemaal zodanig ingericht dat het gewoon een usb stick is waar je media naartoe sleept en dat speelt het dan af. Veelal heb je er aardig uitgebreide opties op zitten om je media te organiseren en af te spelen. Het is dus geen loze claim van Apple maar eentje die door software en hardware wordt onderbouwd.

Mensen zeiken niet voor niets dat je bij de iPod alleen maar dat iTunes kunt gebruiken om er media op te zetten ;)

Als je puur kijkt naar het af kunnen spelen van muziek dan maak je het wel heel erg algemeen en kun je ook dingen als headsets daaronder schuiven en headsets zijn nou niet bepaald mediaspelers zoals we die doorgaans bedoelen.
Komop zeg, wat een gezeik. De iPod is gewoon een mp3 speler klaar. Onzin dat hij niet in een hokje zou passen. Dat hij better (of slechter, ligt er natuurlijk aan wie je het vraagt, iedereen heeft recht op zijn eigen mening) is dan alle anderen dat kun je beweren maar doe nu niet alsof het "zoveel meer dan een mp3 speler". De enige die dat gelooft is de marketing afdeling van Apple.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
De discussie over in welk hokje de iPod past heeft weinig te maken met (specifiek) de iPod nano. Dus voer de discussie ergens anders of hou er over op.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Sluit ik net mn Nano aan bij iTunes, vraagt itunes of ik de nieuwe soft ware wil installeren... Versie 1.0.2. iemand al ervaring mee?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Sephone
  • Laatst online: 25-07-2023

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Verwijderd

Daar geloof ik niets van... Overal ter wereld begint het bij 8 GB, het is ook zo aangekondigd op de event, en dan zouden er ineens 4 GB's opduiken? Waarschijnlijk een box misprint en zit er toch gewoon een 8 GB in. Voor die 20 euro verschil denk ik niet dat ze drie verschillende modellen op de markt zullen brengen, maar ik kan me vergissen. Ik zou in elk geval niet twijfelen en voor die luttele 20 euro gewoon 8 GB nemen.

Het is ook logische evolutie. Ongeveer elk jaar een verdubbeling van de minimumopslag van de nano lijn. 2G: 2 Gb, 3G: 4 Gb, 4G, 8 Gb (beetje verwarrend met al die G's ;) )

Anyway, m'n 4G nano dan! O+ O+ Nooit verwacht dat het nog zoveel beter kon dan m'n geliefde 2G nano, but iPods never cease to amaze me! En het is niet één specifiek punt wat ze geweldig maakt, maar het geheel. Zowel de hardware als de software. En goed, misschien zijn alle losse puntjes op papier 'industry standard', maar het gaat over de manier waarop alles is uitgevoerd en samengebracht.

Iedereen zeurt maar over hoe de iPods toch maar 'gewoon een mp3 speler is', maar ik vind ze toch vrij cutting edge hoor.

• Waar vind je een behuizing zoals die van de nano? Geanodiseerd aluminium, naadloos... Geen voegjes, geen 'gekraak', geen cheap gevoel in je hand. Gewoon netjes afgewerkt.
De matzwarte afwerking is trouwens :9~

Alhoewel ze dezelfde vorm hebben als de 2G nano liggen ze nog zoveel aangenamer in de hand door de iets scherpere en dunnere randen. Ik weet niet goed waarmee ik het moet vergelijken. En ze zijn zodanig dun en licht dat het lijkt alsof je gewoon een 'schermpje' vast hebt.

• Qua geluid zijn ze prima, dat trendgevoelige gezeur is niet aan mij besteed. Gisteren in absolute stilte in m'n bed van de iPod gebruik gemaakt, en dat luistert prima. Einde discussie wat mij betreft. En op alle andere punten komt de concurrentie nog zwaar te kort.

• De visuele presentatie van de menu's. Tja, wat valt daarover te zeggen, dat is gewoon 'af'. Een plezier om door je media te browsen. Video's, podcasts, coverflow, allemaal met een preview of cover. Ook de videopreviews staan er gewoon ogenblikkelijk op. Niet laden of wat dan ook. Het voordeel van werken met een database he.
Ongeziene podcasts aangeduid met een bolletje. Ik vind alles snel, makkelijk en bruikbaar terug.

• Hoge resolutie van het schermpje! Ook al is het maar 2", de hoge resolutie merk je echt wel. Alle tekst is haarfijn, de interface is scherp, kleine lettertjes makkelijk leesbaar. Ook de video op native res ziet er echt wel scherp uit, waardoor het niet echt een probleem is om op dat kleine schermpje video te kijken. Integendeel, het verbaast me nog hoe bruikbaar het is. Gisteren weeds, simpsons en enkele podcasts gekeken, ging prima! Videocontrols zijn simpel en goed. En zolang de video in de correcte codec staat, speelt het allemaal feilloos af (wat niet met alle pmd's zo evident is)

Ondanks dat ik dus weer een nano heb gekocht, is de upgrade significant genoeg om van nieuwe features te kunnen genieten en gebruik te maken. Video, podcasts (meer opslag), gebruik als usbstick (meer opslag)... Waardoor het die 140 euro meer dan waard is. Meer zelfs, voor zoveel moois (zeker als iPod fan) is 140 euro echt een schijntje.

Ik heb, voordat ik deze kocht, toch maar eens naar de concurrentie gekeken (je bent het jezelf verplicht, je bent tweaker of je bent het niet). Muv misschien één player helemaal niets interessant gevonden die me hetzelfde kan bieden. En al helemaal niet veel goedkoper zoals vaak beweerd wordt. Stel dat je de creative 8 GB Zen <nogwat> als concurrent wil beschouwen. Die kostte in de winkel maar ik m'n iPod kocht nét evenveel (139 euro). Tja... :O En ook verder is er geen vergelijking mogelijk, hoe sync ik gemakkelijk de grote hoeveelheid aangeboden content op internet naar de creative? Podcasts zijn de standaard. De behuizing van die creatives zijn een lachertje. Gammel plastiek met gammele knopjes op en dubbel zo dik. Tja... :z Wat mij betreft lopen iPods toch nét een stapje voor op de rest (als je ze enkel als player beschouwt, en dat over de hele lijn, nano, classic en touch), icm iTunes is er geen vergelijking mogelijk.
En dan vragen ze zich af waarom ze zo populair zijn, alsof het enkel gebakken lucht is. Er zit ook substantieel kwaliteit achter. 8)7

En hiermee wil ik afsluiten: daarom is het dus een plezier om iPods te kopen. Ik leg graag die 140 euro op tafel, want je weet wat je kan verwachten, je wéét dat je niet ontchoogeld wordt, en wat je er voor terugkrijgt. (in mijn geval dan toch) Altijd een gegarandeerd goed gevoel :) en dan mag het wat mij betreft wat duurder zijn, dat maakt me dan toch niet meer uit. Zelfs indien ze dubbel zo duur waren, bleef ik ze kopen ;)

Verwijderd

http://www.engadget.com/p...on-store-shelves/1041571/

Lijkt toch wel aardig 4GB te zijn en anders heb je een mooie goedkope 8gb

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:32:
http://www.engadget.com/p...on-store-shelves/1041571/

Lijkt toch wel aardig 4GB te zijn en anders heb je een mooie goedkope 8gb
In dat geval, i stand corrected ;) Ik blijf er bij dat je voor die 20 euro verschil beter de 8 Gb kan nemen, maar dit heeft ook voordelen. Dan kan ik later met minder schuldgevoel een ander kleurtje er bij kopen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:36:
[...]

In dat geval, i stand corrected ;) Ik blijf er bij dat je voor die 20 euro verschil beter de 8 Gb kan nemen, maar dit heeft ook voordelen. Dan kan ik later met minder schuldgevoel een ander kleurtje er bij kopen ;)
Kan me ook niet echt voortstellen waarom je voor een 4bg zou gaan. En misschien is het wel chinese nep 8)

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:42

• Sephone
  • Laatst online: 25-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=22166
Toch echt 4 gig.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Waarom zou je voor een 10'tje minder de helft aan opslagcapaciteit willen missen?

Ik zie de logica niet.

[ Voor 22% gewijzigd door loewie1984 op 17-09-2008 15:53 ]

discogs

• Cubix
  • Niet online
loewie-643- schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:52:
Waarom zou je voor een 10'tje minder de helft aan opslagcapaciteit willen missen?

Ik zie de logica niet.
Verkoop technisch zou het misschien wel van pas kunnen komen.

Mensen worden gelokt door het lage bedrag (119,-) en zien dat het maar twee tientjes duurder is om de opslagcapaciteit te verdubbelen, terwijl ze misschien niet getriggerd werden bij de prijs van de 8gb.

• carfreak02
Aangezien ik nog op zoek was naar een dock voor mijn nano en niet het lompe universal dock wilde , heb ik het iPhone 3G dock aangeschaft. De nano stond perfect in mijn iPhone 2G dock en dus ook in het 3G dock. Daarnaast scheelt het ook de helft in prijs. :+

[ Voor 9% gewijzigd door carfreak02 op 20-12-2008 14:30 ]

• innuendo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 09:00
Ik heb er ook eentje gehaald! En inderdaad, geweldig apparaatje.

Wel valt het me op dat als ik het 'clickwheel' gebruik (previous / forward / menu), deze kraakt bij het indrukken. Is me tot nu toe nooit overkomen bij de vorige nano's. Zijn er meer mensen die dit hebben? Is dit gewoon? Of erger ik me weer te snel aan die dingen...

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:52
innuendo schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:16:
Ik heb er ook eentje gehaald! En inderdaad, geweldig apparaatje.

Wel valt het me op dat als ik het 'clickwheel' gebruik (previous / forward / menu), deze kraakt bij het indrukken. Is me tot nu toe nooit overkomen bij de vorige nano's. Zijn er meer mensen die dit hebben? Is dit gewoon? Of erger ik me weer te snel aan die dingen...
Gister een zilveren 8GB gehaald en idd een beetje gekraak als je op 'menu' drukt.
Vandaag intensief gebruikt, en het gekraak is afgenomen, ik voel het alleen nog een beetje, alsof er iets teveel speling onder de menu toets zit.

Verwijderd

Mmm, deze zijn wel heel verleidelijk. Ik zit alleen met 1 vraag die ik maar niet echt beantwoord kan krijgen. Kan ik hem ook zonder iTunes gebruiken? Ik draai Linux en wil graag m'n MP3tjes erheen kopieeren vanuit bijvoorbeeld Rhythmbox. Of gewoon old-school de MP3tjes kopieren naar een schijf (zoals een normale USB stick). Is dit gewoon mogelijk? Of moet het met alle geweld met iTunes?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:53:
Mmm, deze zijn wel heel verleidelijk. Ik zit alleen met 1 vraag die ik maar niet echt beantwoord kan krijgen. Kan ik hem ook zonder iTunes gebruiken? Ik draai Linux en wil graag m'n MP3tjes erheen kopieeren vanuit bijvoorbeeld Rhythmbox. Of gewoon old-school de MP3tjes kopieren naar een schijf (zoals een normale USB stick). Is dit gewoon mogelijk? Of moet het met alle geweld met iTunes?
Hoe het met linux zit weet ik niet (ik gebruik het niet) Er zijn alleszins third party apps die muziek op een iPod kunnen zetten (reverse engineering waarschijnlijk)

Kopiëren naar schijf is in geen geval mogelijk. Dat is idd old-skool, en volkomen nutteloos als je het mij vraagt, maar die discussie ga ik verder niet op in. Zie het zo, het belangrijke op een iPod is de database (met extra 'parameters') Die database wordt meegegeven op het moment dat de iPod gesynced wordt met iTunes. Zo telt de playcount bvb verder, of je nu in iTunes of op de iPod luistert, aangeven of een podcast nog niet bekeken is of niet (als je hem hebt bekeken op de iPod staat hij ook als 'bekeken' in iTunes), gemakkelijk indexeren van nummers met coverart voor optimale weergave, enz enz...

Dat 'kraken' heb ik ook gemerkt ja. Vooral ter hoogte van 'menu' en een beetje links en rechts daarvan. Alsof er iets onder zit. Bij m'n vorige had ik het idd ook niet. Het stoorde me in het begin ook wel, maar nu ik weet dat het geen gevolgen heeft voor de levensduur of werking van het apparaat maakt het me minder uit. Zeker nu ik zie dat anderen het ook hebben. (en meestal hoor ik het niet omdat ik oortjes in heb).

Volgens mij komt het omdat ze een plat scrollwiel in een lichtjes gebogen iPod hebben geplaatst. Ik kan geen andere verklaring bedenken.

Heb ik al gezegd dat podcasts super zijn! :) Ik heb meer podcasts op m'n iPod staan dan eigen muziek. En zo mis ik eigenlijk ook de radio functie niet, want de betere radioprogramma's worden vaak als podcast aangeboden. Zo kan je luisteren wanneer je wil, pauzeren en verdergaan. (ook als je het programma zou gemist hebben) Ideaal (beetje vreemde ervaring in het begin, maar het werkt wel)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 22:18 ]

Verwijderd

Heb de zwarte gekocht 8GB, wat een vét ding _/-\o_

Alleen heb ik laatst alle album covers in mijn iTunes library gezet (monnikenwerk), en nu synchroniseert iTunes niet alle covers naar mijn iPod nano :'( wie weet een oplossing voor dit probleem??

Verwijderd

Onder het tabje 'music' in het iPod menu is er een vakje dat je kan aanvinken: sync album covers. (of iets dergelijks, m'n iPod hangt nu niet aan de pc)

Misschien staat het niet aan? Of bedoel je dat sommige covers wel en andere niet op de iPod verschijnen?

Verwijderd

Ja sommige wel, andere niet (terwijl deze wel in iTunes zichtbaar zijn...

Heb nu sommige covers vervangen door andere en die doen het wel, maar dat zie ik dus pas nadat ik mijn iPod gesynchroniseerd heb... Ik kan dus eerst alles naar mn iPod synchen en dan kan ik pas zien of de covers goed zijn :/

Alle covers zijn gewoon .jpg's dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:11:
Ja sommige wel, andere niet (terwijl deze wel in iTunes zichtbaar zijn...

Heb nu sommige covers vervangen door andere en die doen het wel, maar dat zie ik dus pas nadat ik mijn iPod gesynchroniseerd heb... Ik kan dus eerst alles naar mn iPod synchen en dan kan ik pas zien of de covers goed zijn :/

Alle covers zijn gewoon .jpg's dus daar ligt het niet aan.
En allemaal in de mp3 tag zelf geplaatst? Vreemd dan...

Verwijderd

Er is zelfs één album die in de lijstweergave wel weergegeven word, en in de coverflow niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gtkPod. Ziet er in Ubuntu (Debian based) zo uit.
Je moet inderdaad met alle geweld werken met de database van de iPod. Handmatig mp3 erop zetten werkt niet, de iPod 'ziet' ze dan niet. In de database van de iPod worden alle mp3-tjes opgeslagen als andere bestanden, bijvoorbeeld "34.mp3" in een onoverzichtelijk mappenstructuur. Het fijne weet ik hier niet vanaf, maar ik heb zelf gtkPod met plezier gebruikt totdat ik eindelijk op OSX over kon stappen :9~ en ik gewoon iTunes kon gebruiken.
Edit: check deze site maar eens (er zijn er meer over dit onderwerp) wordt je niet echt blij van.
http://aplus.rs/ipod/ipod-shuffle-file-structure/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb ook mijn zwarte 8Gb versie binnen. Wat een heerlijk apparaatje. Lekker slank en licht. Prachtig scherm en leuke spelletjes. Thuis gelijk maar even vullen met muziekjes :)

Wat me wel opvalt is dat er best al veel stofjes onder het glas zitten. Maar ja, het is een mp3-speler en geen TV maar jammer is het wel. Ben benieuwd hoe dat over een paar maanden is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mezelf maar eens te quoten:
Voor degenen die het nog weten willen: Ik heb gister een iPod nano van 8GB gekocht en er inmiddels al wat mee gespeeld. Rhytyhmbox ziet de iPod wel, je kunt er liedjes heen slepen, maar vervolgens kun je ze niet afspelen op je iPod. Het kopieren duurde ook veeeeel te lang. De iPod ziet ze gewoon niet. Rare bug (heeft de 4G een andere manier van opslaan dan de 3G of ouder?)

Gtkpod lijkt het ook niet te doen

Daarna met Songbird aan de slag geweest. En dat ging beter. Liedjes er heen slepen werkt en ze staan er zo op. Vervolgens zijn ze ook af te spelen op de iPod. Twee dingen die mij opvielen aan songbird was dat Album covers nog niet ondersteund worden en dat ik op wonderbaarlijke wijze sommige MP3tjes niet naar mn iPod kan slepen. Hoe dat komt ben ik nog niet over uit...., maar het meeste werkt.

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Bah er zit een pixel continu op rood aan de linkerkant van mijn ipod schermpje, zag het in de eerste week niet. Kan ik hem terugsturen het is geen dode pixel?

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 08:29:
Bah er zit een pixel continu op rood aan de linkerkant van mijn ipod schermpje, zag het in de eerste week niet. Kan ik hem terugsturen het is geen dode pixel?
Dat is wel een dode pixels. Pixels kunnen helemaal dood zijn (dan zijn ze zwart) of een of meerdere subpixels (hoe noem je die krengen) kunnen dood zijn. Ik weet niet wat voor een garanties Apple geeft, maar vaak hoor je bij tft schermen en laptops enzo dat je met 1 dooie pixel gewoon pech hebt

Verwijderd

Vorige week zo'n ding gehaald, m'n eerste iPod. Voor dat ik em aan schafte een paar dagen gestoeid met iTunes om te kijken of het me allemaal een beetje beviel. Moet eerlijk zeggen dat me dat allemaal heel erg meegevallen is. Het syncen werkt perfect en dat Genius is ook een mooi systeem. De presentatie is natuurlijk ongeevenaard, duidelijk de reden dat Apple zo'n onaantastbare status heeft op dit gebied. Alleen viel me nadat ik muziek overgezet had op dat uit het linker oordopje meer geluid komt dan de rechter. Eerst dacht ik dat het aan de pauper kwaliteit van de meegeleverde koptelefoon lag, maar na wat testen met andere headsets kom ik tot de conclusie dat het aan het ding zelf moet liggen. Ik begin me er nu ook aan te storen want door het verschil lijkt het alsof ik maar van een kant geluid door krijg. Als ik in die jack loer lijkt het ook alsof er zo'n connector wat zit weggeschoven ofzo. Maar hoe zit het met de garantie op die dingen, krijg ik een nieuwe als ik er maandag mee terug naar de Mediamarkt ga of wordt dat ding eerst naar Apple opgestuurd en moet ik er een paar weken op gaan wachten (zoiets meen ik me te herinneren van vrienden die problemen hadden met iPods).

Verwijderd

iPods zijn een stuk eenvoudiger dan de iPhone op dat gebied. Het zijn gewoon apparaatjes.

Als garantie echt opgaat hoor je normaalgezien een andere mee te krijgen. Je hebt immers enkel iets te maken met de locatie waar je de iPod hebt gekocht en de medewerkers daar. Hoe zij dat dan intern en achteraf willen regelen moeten ze zelf weten. Ik zou daar in ieder geval op aansturen en met minder geen genoegen nemen.

(met een iPhone lukt dat bvb niet omwille van registraties waar ik het fijne niet van weet. Je moet in iTunes de iPhone activeren, en dan wordt je naam aan de EMEI gekoppeld of zo, vandaar dat een vervanging daar veel langer duurt).

En sowieso, een iPod gaan ze echt niet herstellen denk ik, is meer moeite en gedoe dan wat het waard is, dus je krijgt gewoon een nieuwe mee. In het uiterste geval gaan alle kapotte iPods op een hoop om gerecycleerd te worden, maar herstellen? Lijkt me niet.

Anyway, mooi om te horen dat je tevreden bent, maar laat je niet al te zeer beïnvloeden door deze kortstondige negatieve ervaring ;) Kan overal gebeuren, gevalletje pech.

• Hercul3s
  • Laatst online: 18:01
Ik heb op het moment nog een rode iPod Nano (8Gb) 2G die nog perfect werkt, alleen is de ruimte 'op'. Nu ga ik wss de nieuwe Nano 16Gb Rood kopen, de kleur is net even anders en vrij uniek (heb ik gemerkt met mijn 2G) en ze zijn het perfecte formaat! In de Apple store even gestoeid met de nieuwe Nano en wat me opviel was dat het clickwheel minder vloeiend scrollt dan op mijn huidige nano. Ook de nieuwe normale iPods vind ik minder reageren dan mijn 2G.

Een vriend zei hetzelfde over zijn oude iPod zonder kleurenscherm, dat de clickwheel vloeiender scrollde dan zijn nieuwe 80Gb.

Iemand dezelfde ervaring of is het gewoon een illusie?

Verwijderd

Wel, ik moet zeggen dat ik vaak hetzelfde voel met m'n nano 4G tov m'n 2G. Met de 2G scrollt hij foutloos en heb ik er totaal geen moeite mee. Met m'n 4G gaat het idd soms wat moeizamer. Ik vroeg me af of het aan mezelf lag of het apparaat er iets minder vlot in was.

Vooral rechtsom gaat voor mijn gevoel iets minder vlot (wil vaak niet 'vertrekken'). Ik blijf vermoeden dat het ligt aan de gebogen vorm van de speler icm een vlak scrollwiel.

Ach ja, misschien is het maar gewenning, ik ervaar het niet als superstorend in elk geval. Wat soms ook gebeurt is dat ik niet goed 'op' het scrollwiel schuif omdat het wiel en de speler beide zwart zijn :p Nog een reden dat ik liever geen 3G kocht, want daar is het scrollwiel wel erg smal...

Wat betreft jouw ruimte die 'op' is met 8 GB, misschien is het tijd om een andere gewoonte te hanteren bij het gebruik van de iPod en iTunes? Ik heb nu zelf 8 GB, heb al massa's videopodcasts, verschillende animeafleveringen en simpsons gesynced, en ik zit nog niet aan de helft.

8 GB is dus voor mij meer dan genoeg, het ding is, je kan toch niet alles tegelijk zien of horen, dus je hoeft maar een deeltje van wat je hebt mee te nemen. Vooral door het gemakkelijke syncen van iTunes geen enkel probleem.

Maar als je 16 GB verkiest kan dat natuurlijk ook :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 15:01 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Net de 4GB (4G) gekocht bij Dixons, voor degenen die zich afvragen waarom ik niet voor 20 euro meer de 8GB heb gekocht: Ik wil hem alleen onderweg (lopend) gebruiken en dan is 4GB voor mij genoeg.

Ik heb al een iPhone maar vanwege beperkte compatibiliteit met mijn accessoires (Nike iPod rugzak, radio remote) wilde ik toch weer een nano hebben, die heb ik destijds veel te snel weggedaan. Een shuffle zou hiervoor niet voldoen.

Maargoed, wat ik wou zeggen, uit de keynote begreep ik dat de nano nu een glazen laag over het scherm heen zou hebben. Dat zou erg prettig zijn ivm krasbestendigheid. Maar als ik de mijne voel, dan voelt hij erg plastic aan. Zou de 4GB misschien nog een plastic scherm hebben? Volgens Apple bestaat die immers helemaal niet dus hij hoeft ook niet per se aan hun specificaties te voldoen.

Verder over het scrollen gesproken, ik vind in elk geval de coverflow (3d album covers) veel soepeler lopen dan op mijn vorige (3G) nano.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 20-09-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:15:

Maargoed, wat ik wou zeggen, uit de keynote begreep ik dat de nano nu een glazen laag over het scherm heen zou hebben. Dat zou erg prettig zijn ivm krasbestendigheid. Maar als ik de mijne voel, dan voelt hij erg plastic aan. Zou de 4GB misschien nog een plastic scherm hebben? Volgens Apple bestaat die immers helemaal niet dus hij hoeft ook niet per se aan hun specificaties te voldoen.
8Gb voelt net zo plastic aan :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ik heb er ook ééntje gekocht, leuk apparaatje, maar ben nieuw met apple en itunes.
Kun je op dit ding ook complete films zetten? Ik ben van plan om zo'n kabel van ipod (via de brede aansluiting) naar 3x tulp te kopen en daarmee mijn 7inch scherm in de auto te voeden zodat ik films kan kijken op mijn scherm in de auto.

Gaat dit werken?

Link naar de kabels:
http://cgi.ebay.com/AV-TV...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

of

http://cgi.ebay.com/AV-TV...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

of deze: hier heeft ie ook een usb aan het einde, dus gelijkertijd ookk nog laden lijkt me
http://cgi.ebay.com/AV-Vi...ViewItem#ebayphotohosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welk scherm je hebt, en of het de aansluitingen heeft van de AV iPod kabel, maar waarom zou het niet werken? (dat moet je zelf even uitzoeken)

Voor het afspelen van video moeten de video's in een bepaald formaat op de iPod staan (H264, MPEG4, of AVC wat, voor zover ik begrepen heb 3 keer dezelfde codec is) Er is genoeg software die deze conversie kan maken, maar dat hoort eigenlijk niet in dit topic. In PMD is een topic voor wat betreft video coderen. De programma's SUPER en MediaCoder werken het best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ja, er kan 3x tulp in. Ben me ff iets gaan verdiepen in kabels en programma's.
1 Super goed/makkelijk programma gevonden: ipodme v1.1

Kom ik er net op de apple site achter dat 2 posts hierboven en dan de 3e link hetzelfde is als de echte ipod kabel:
http://store.apple.com/nl...e=MTY1NDA0OQ&mco=NTIyODA3
Dus een goede deal lijkt me.

Nog wat later kwam ik deze set tegen! Ook origineel apple? Gezien de doosjes? Weet iemand hier meer van?
http://cgi.ebay.com/ws/eB...geName=ADME:X:AAQ:US:1123
Denk dat ik deze maar ga bestellen, en proberen dit alles in de auto te bouwen zodat ik hem in de dock plaats, mijn ipod scherm op mijn dvd scherm krijg en tegelijkertijd ook nog eens bijlaad! En dan naast de auto staan om het volume te regelen met de afstandsbediening. (omdat het kan) haha.
Dan kan de cd map ook weg 8)

[ Voor 6% gewijzigd door josss9 op 21-09-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Nou, de kogel is door de kerk.
Vandaag mijn eerste ipod ooit aangeschaft, de nano 8Gb.
Hij is superdun, ik zou hem iig niet in mijn kontzak meenemen.

Wat me wel opvalt/tegenvalt is dat er geen assecoires met de launch van de 4th gen. zijn meegekomen. Dat het al niet bij het apparaat is inbegrepen is al jammer genoeg.
Ik bedoel, met zo'n iel apparaatje wil je wel een fatsoenlijke hoes/armhoes bij hebben.

Hoe voorkom ik nu beschadiging en krassen? Ja, door hem altijd vast te houden ipv in de jaszak.......

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZakHooi schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:16:
Nou, de kogel is door de kerk.
Vandaag mijn eerste ipod ooit aangeschaft, de nano 8Gb.
Hij is superdun, ik zou hem iig niet in mijn kontzak meenemen.

Wat me wel opvalt/tegenvalt is dat er geen assecoires met de launch van de 4th gen. zijn meegekomen. Dat het al niet bij het apparaat is inbegrepen is al jammer genoeg.
Ik bedoel, met zo'n iel apparaatje wil je wel een fatsoenlijke hoes/armhoes bij hebben.

Hoe voorkom ik nu beschadiging en krassen? Ja, door hem altijd vast te houden ipv in de jaszak.......

Iemand tips?
InivisbleShield O+
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.