Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga donderdag een nano halen voor mn vader zn verjaardag., nu maar hopen dat ie zijn "kado" wil ruilen met mijn ipod touch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:56

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Zo, met de verjaardag van onze jongste gisteren is iPod (Nano Red) #3 hier in huis gekomen: kan-ie mooi de Classic van pa en de Nano 3G van ma gezelschap gaan houden. Oudste dochter is met een Creative Zen een buitenbeentje, maar daar wordt aan gewerkt.

Waar ik wel jaloers op ben is de case die we bij die Zen hebben gekocht: een silicon case met 'wire management', een slimme oplossing om die rottige oordopjes op te bergen. Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=53350&dimensionid=1&shopid=1

Bestaat zoiets ook voor de iPod Nano 4G?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eisbaer schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:47:
Ik wil een dock kopen van mijn nano 4G. De dock van de iPhone 3G werkt goed is al aangegeven in dit topic. Iemand ervaring met de iPod nano dock? Die was oorspronkelijk voor de nano 2G maar het lijkt me dat-ie ook gewoon zou moeten werken met de nano 4G.
Werken zou wel moeten lukken, maar hij past er simpelweg niet in omdat de connector net op een andere plaats zit het scheelt maar iets maar net te veel. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-08 12:21
Ik heb um vandaag binnen gekregen :*) , geweldig apparaat!
Het scherm is echt heel helder/duidelijk, film kijken gaat makkelijk! 8)
De schudfunctie vind ik niet echt functioneel, omdat deze een willekeurig nummer afspeelt uit je hele muziekcollectie en niet alleen uit je huidige afspeellijst en je moet zo hard schudden, dat het er echt idioot uit ziet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
ik denk er ook eentje te gaan kopen, ik heb nu een Ipod Nano 2G, en ik mis de 2 functies cover flow en videos wel heel erg. Ik heb hier nog een Apple Ipod Radio Remote liggen. Weet iemand of deze ook op deze versie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:30

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:37:
[...]Werken zou wel moeten lukken, maar hij past er simpelweg niet in omdat de connector net op een andere plaats zit het scheelt maar iets maar net te veel. :P
Dan wordt het de iPhone 3G dock. Alleen even kijken waar ze hem hebben. Ik heb niet zo veel zin om de verzendkosten van de applestore te betalen.

[edit] Eentje besteld via ebay voor 8 dollar. We zullen zien wat het is.

[ Voor 8% gewijzigd door eisbaer op 31-10-2008 21:45 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Weet iemand zo waar je voor weinig en snelle levertijd scherm covers kan krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:16:
Weet iemand zo waar je voor weinig en snelle levertijd scherm covers kan krijgen?!
Mss is dit iets voor jou: Invisible Shield heb het zelf op mijn Zen en mijn vriend heeft het op zijn iPhone. Niet lelijk want je merkt er bijna niets van. Krasvrij, je kan er zo hard op krassen met sleutels als je wil, er komen geen krassen op. Blijft zolang vast zitten tot je hem eraf haalt, zit er dus heel stevig op. Niet moeilijk aan te brengen en met de kortingen valt de prijs ook goed mee.
Hopelijk ben je hier iets mee. Ik vind het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Vandaag een nano 4G gehaald. Ervaring tot nu toe is dat het geluid van de 4G beter is dan dat van de 3G. Wat me wel tegenvalt is de beeldkwaliteit. Het beeld van de 3G is duidelijke scherper met beter contrast. Van de week ga ik terug met de 4G. Misschien is het exemplarisch.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Het beeld van mijne is toch echt haarscherp; ik kijk er regelmatig series met ondertiteling zonder problemen op.
Je kan het contrast ook instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Contrast? Ik kan alleen de brightness instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Hierbij het verschil. Hetzelfde filmpje (aflevering van mash).
De kleur groen is nauwelijks aanwezig bij de 4G. Het lijkt er op dat het contrast niet goed ingesteld staat.
Links de 3G. Recht de 4G.

Afbeeldingslocatie: http://fotodump.eisbaer.name/verschil3Gen4G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
eisbaer schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:01:
Contrast? Ik kan alleen de brightness instellen.
Je hebt gelijk, alleen de brightness kan je instellen... ik verwissel die twee altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:36:
Ik wil binnekort de 16GB bestellen in het rood.
Nu zit ik te kijken welke inscriptie ik erop laat zetten.

Iemand die weet of je ook een artiestennaam erop mag laten zetten?

Edit:
Limited edition
No. 1 of 1
Is ook wel lache :)
Heb donderdag avond een rode besteld zonder inscriptie.
Vrijdag binnengekregen.

Heb vanmiddag de Creative Ep-830 gehaald.
Ik las ergens dat je deze eerst in moet laten spelen?
Er komt nu iig al erg goed geluid uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of je het overgaan naar coverflow wanneer je de ipod kanteld, kunt uitzetten?
Ik houd er namelijk nogal van om makkelijk nummers te skippen wanneer ik op de fiets zit met mijn ipod in mijn zak, nu gaat hij de hele tijd over naar coverflow, waardoor je het volume ook niet meer kunt aanpassen, wat echt super irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Coverflow uitzetten is op dit moment niet mogelijk. Beste wat je kunt doen is feedback sturen naar apple. Als er genoeg reacties zijn komt die optie er misschien.
http://www.apple.com/feedback/ipodnano.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Pap3rclip schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:42:
[...]
Je hebt gelijk, alleen de brightness kan je instellen... ik verwissel die twee altijd.
Ik heb ondertussen meer reacties gevonden die overeen komen met mijn bevindingen. Het filmbeeld op de 3G is scherper en heeft de juiste contrast. Op de 4G lijkt het net of er een waas overheen ligt.
Als je de podcast van jiskefet download (bijv 3 brallende ballen in een boot) dan is het rode gedeelte van het jiskefet logo op de 4G oranje.

Zou apple nog met een firmware update komen die dit aanpakt of gaan ze er van uit dat de nano toch voornamelijk gebruikt wordt voor audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 23:19

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Ik wil ten eerste even melden dat de Ipod Nano 4G echt een geweldig apparaat is! Ik geniet er elke dag van.

Wel wil ik hem graag goed beschermen en ik vroeg mij af of er iemand is die een fm ontvangen voor radio op zijn iPod 4g heeft zitten die goed werkt. Op het web zijn er veel, maar ik ben ook geïntresseerd in ervaringen van mensen uit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Weer wat ontdekt. Als je het volume volledig terugdraait staat het niet op nul. Je blijft de muziek gewoon horen. Wat zou daar de logica achter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een poging ondernomen om een review te schrijven van mijn nano :)
Vind het echt een leuke mp3 speler. Met z'n geringe afmetingen schuift hij echt in elke zak waarna je vergeet dat ie er zit 8)
Review is te lezen op http://www.gsmtest.be/?p=65#more-65 Ik sta open voor alle tips/commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

eisbaer schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:02:
Weer wat ontdekt. Als je het volume volledig terugdraait staat het niet op nul. Je blijft de muziek gewoon horen. Wat zou daar de logica achter zijn.
anders zijn er van die mensen die terug komen met hun nano omdat er geen geluid uit komt :D :9

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Haha het schijnt inderdaad zo te zijn dat het volume niet volledig naar nul kan omdat je dan hoort dat hij nog aan staat. Bij vorige modellen was het alleen wel zo dat dat laagste volume nog net hoorbaar was, waar het nu nog behoorlijk luid is. Puntje voor de volgende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb nu een iPod Nano 4GB van de 3e generatie en die gebruik ik met 2 JBL-dockings:
- JBL Onstage Micro Black Portable iPod Docking Device: hiermee kan ik wel de muziek van de Nano afspelen, maar niet synchroniseren met de PC;
- JBL Onstage III Black Portable iPod Docking Device: hiermee kan ik zowel de muziek van de Nano afspelen als syncen met de PC.

Iemand ervaring met een van deze 2 in combinatie met de iPod Nano van de 4e generatie?
Kun je er mee syncen en afspelen?
:?

Update: ik heb de iPod Nano 4e generatie inmiddels uit kunnen proberen. Voor de geinteresseerden: op allebei de JBL's speelt de 4e generatie Nano af, en met allebei kan er worden gesynct met de PC.
;)

[ Voor 17% gewijzigd door wvexeltweakers op 12-11-2008 16:08 . Reden: Ervaringen ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Ik heb een Philips amplifier/box/dock/whatever gekocht voor de Nano 4g van m'n vriendin, maar helaas wil de Nano niet opladen. Het scherm geeft de melding "opladen via firewire wordt niet ondersteund", wat BS is want via het meegeleverde kabeltje wordt er wel degelijk opgeladen. Nu claimt de doos van de Philips-gadget (en de verkoper van de doos met inhoud) dat het opladen van "iPod" mogelijk is. Gaat dit gewoon niet werken en ga ik nu lekker Philips en/of de verkoper aanklagen of is er een andere manier om het werkend te krijgen?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• carfreak02
  • Laatst online: 12-09 19:25
Apple has released Software Version 1.0.3 for the fourth-generation iPod nano. According to the company, the update adds support for Apple’s new In-Ear Headphones and Earphones with Remote and Mic, a setting to turn off Cover Flow when rotating, and a Cover Flow menu item in the Music menu. Other changes include fixes for instability issues with the Nike + iPod Sport Kit, problems with album art and photos distorting after playing a slideshow and waking from sleep, respectively, and other general bug fixes. Software Version 1.0.3 for the fourth-generation iPod nano is available now via the Update feature in iTunes.
Eindelijk kun je Coverflow uitschakelen. :)

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:01
Shabbaman schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:49:
Ik heb een Philips amplifier/box/dock/whatever gekocht voor de Nano 4g van m'n vriendin, maar helaas wil de Nano niet opladen. Het scherm geeft de melding "opladen via firewire wordt niet ondersteund", wat BS is want via het meegeleverde kabeltje wordt er wel degelijk opgeladen. Nu claimt de doos van de Philips-gadget (en de verkoper van de doos met inhoud) dat het opladen van "iPod" mogelijk is. Gaat dit gewoon niet werken en ga ik nu lekker Philips en/of de verkoper aanklagen of is er een andere manier om het werkend te krijgen?
Terugbrengen zonder opgaaf van reden mag toch vaak binnen een aantal dagen? Daarnaast heb je ook een goede reden om te ruilen, de functie die wordt beschreven werkt niet op jouw iPod. Verder is er ergens in dit topic iemand anders geweest die hetzelfde probleem had met zijn iPod aansluiten in de auto. Volgens mij wordt het op een hardwarematig niveau niet meer ondersteund en is de kans dat het alsnog gaat werken met firmware upgrades vrij klein. Een nieuw apparaat lijkt me de enige optie.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

carfreak02 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:36:
[...]Eindelijk kun je Coverflow uitschakelen. :)
Werkt prettig nu. Toch prettig dat de kritiek serieus genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:05

FlashBang

Hoi.

carfreak02 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:36:
[...]

Eindelijk kun je Coverflow uitschakelen. :)
Hoera! Erg prettig inderdaad dat er naar de kritiek geluisterd word, dit was het enige puntje waar ik nog een probleem mee had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Shabbaman schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:49:
Hmm... Toch geen SBD8000, want die staat vandaag staat op iBood voor net geen 60 euro en ik wilde deze eigenlijk wel kopen voor de iPod Nano 4G van mijn vriendin....

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik heb net een nieuwe iPOD gehaald, mijne was overleden.
De Nano maar nu zit er (denk) een houder in, alleen hoe moet ik hem daar in stoppen?

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Dat houdertje is een dockadapter voor een Universal Dock.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik dacht ook al zoiets kan toch nooit blijven staan 8)7

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ralph Smeets schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:23:
[...]

Hmm... Toch geen SBD8000, want die staat vandaag staat op iBood voor net geen 60 euro en ik wilde deze eigenlijk wel kopen voor de iPod Nano 4G van mijn vriendin....
Volgens mij is dat 'm wel ja. Het geluid is wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Ik heb ook gisteren mijn iPod Nano 16gb zwart ontvangen. 174euro geleverd.
Ik had een iPod classic 30gb maar vond het wel leuk om eigenlijk zo'n kleine nano te hebben. Ik had op mijn classic ook maar 15gb muziek staan dus dat past nu ook precies op mijn nano.
Ik vind vooral de nieuwe interface met album art erg gaaf en geeft net ff wat meer. De coverflow is leuk maar in de praktijk volgens mij niet echt handig. Zelfde geld voor de shake-to-shuffle functie, leuk om even te laten zien aan iemand maar het is veel makkelijker om even op 'next' te drukken.
Scherm is erg scherp, video kwaliteit nog niet naar gekeken.
Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

>> Signature?

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
kan iemand mij vertellen of deze ipod de volgende functies heeft:

de snelheid van het forwarden instellen .. ik luister veel livesets en zou dan graag snel 15 minuten verder willen 'spoelen'

is het mogelijk om bookmarks te maken?

• Makkie80
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Amien90 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:02:
kan iemand mij vertellen of deze ipod de volgende functies heeft:

de snelheid van het forwarden instellen .. ik luister veel livesets en zou dan graag snel 15 minuten verder willen 'spoelen'

is het mogelijk om bookmarks te maken?
Forwarden gaat echt supermakkelijk, als je één keer op de center-button drukt kun je scrollen binnen het nummer, naarmate je langer/sneller draait gaat het forwarden ook steeds sneller, je kunt dus vlot preces naar het punt scrollen waar jij naartoe wilt!

Bookmarks weet ik zo niet.. heb em nu niet bij de hand...

Verwijderd

Makkie80 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:05:
[...]

Forwarden gaat echt supermakkelijk, als je één keer op de center-button drukt kun je scrollen binnen het nummer, naarmate je langer/sneller draait gaat het forwarden ook steeds sneller, je kunt dus vlot preces naar het punt scrollen waar jij naartoe wilt!

Bookmarks weet ik zo niet.. heb em nu niet bij de hand...
Kan je je muziek niet toevoegen aan een speciale 'on the go' playlist? Op de iPod zelf dan. Ik gebruik het zelf nooit maar ik meen me toch zoiets te herinneren. Op de Nano 4G kan het meteen denk ik, gewoon center button en add to on the go (denk ik, pin me er niet op vast). Op de 2G moest je de center button even ingedrukt houden.

Geen idee wat hij bedoelt met 'bookmarks', maar ik stel me voor dat op die manier aan die behoefte kan voldaan worden (goede liedjes in een playlist verzamelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
met bookmarks bedoel ik een mark zodat ik direct naar een bepaald punt in het nummer gaan. handig als ik veel livesets luister en niet elke keer vanaf 0 wil beginnen maar vanaf een bepaalde lekker punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Weet iemand of er binnenkort nog kans is op een mooie kerstaanbieding bij deze of gene?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amien90 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 07:57:
met bookmarks bedoel ik een mark zodat ik direct naar een bepaald punt in het nummer gaan. handig als ik veel livesets luister en niet elke keer vanaf 0 wil beginnen maar vanaf een bepaalde lekker punt.
Dat kan niet, maar zoals gezegd is doorspoelen wel vrij makkelijk. ('draaien' tot je er bent. Je moet dan wel onthouden op welk tijdstip je steeds wil terechtkomen... ;) )

Wat je ook kan doen is je livesets terug opsplitsen in de afzonderlijke nummers en 'gapless playback' gebruiken. Klinkt alsof het één nummer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Momenteel heb ik nog de 16gb iPod touch 1g, maar denk erover om er een 8gb iPod nano 4g bij te nemen.Ik zit er ook aan te denken om m'n huidige iPod weg te doen en een 16gb iPod touch 2g aan te schaffen. Ik heb hem nu ruim 11 maanden in bezit en hij staat al een week op marktplaats.

Iemand wilde er al 175 euro voor geven, dus die komt hem ergens volgende week ophalen. We moeten alleen nog een afspraak maken met een exacte datum en tijd.

Misschien kan ik in plaats van een 16gb iPod touch 2g beter een 16gb iPod nano 4g nemen, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Simpel zat. Luister je voornamelijk muziek dan zou ik voor de 16GB nano gaan. Kijk je ook filmpjes dan zou ik voor de iPod Touch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
eisbaer schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:52:
Simpel zat. Luister je voornamelijk muziek dan zou ik voor de 16GB nano gaan. Kijk je ook filmpjes dan zou ik voor de iPod Touch gaan.
Tja, op m'n 16gb iPod touch 1g kijk ik ook wel eens filmpjes via YouTube en dat kan niet met een 16gb iPod nano 4g. Verder ben ik niet van plan er films op te gaan zetten, want dat doe ik nu ook niet op m'n touch. Wel download ik wel eens filmjes via MxTube die van YouTube afkomen, zodat ik ze later gewoon terug kan zien zonder er een internet verbinding voor nodig te hebben. Dus eigenlijk is het wel een beetje zonde om m'n touch weg te doen en in plaats daarvan een nano te nemen. Wel zou ik er graag een 8gb iPod nano 4g bij willen hebben voor alleen muziek, maar da's misschien een beetje nutteloos. Ik wil ook gaan sparen voor een 24 inch iMac, dus misschien kan ik daar beter m'n geld in steken.

Edit: Nadat m'n 16gb iPod touch 1g één week op marktplaats stond heb ik de advertentie toch maar weer verwijderd. Ik krijg als kerstcadeau namelijk een splinternieuwe rode 8gb iPod nano 4g, want ik wilde een nano voor erbij. Morgen kan ik hem als het goed is voor 100 euro op komen halen bij iemand op marktplaats. Dat vind ik een mooi bedrag voor eentje die nog nooit is gebruikt. Ik koop er geen hoesje bij, omdat de nano van zichzelf al behoorlijk krasbestendig is aangezien de nieuwe geen chromen achterkant meer heeft.

*knip* Daar hebben we V&A voor

[ Voor 39% gewijzigd door Daedalus op 25-11-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Inmiddels heb ik m'n rode 8gb iPod nano 4g al opgehaald, maar mag hem helaas pas met kerst gebruiken. ;( Ik heb natuurlijk wel even gekeken of hij helemaal in orde was, want wilde zeker weten dat hij nooit is gebruikt. Hij had hem alleen uit het doosje gehaald om te kijken of alles wel werkte. Hij is ook nog gewoon krasvrij, dus eigenlijk heb (krijg) ik een splinternieuwe. Ik kon ook wel voor een zwarte, zilveren of blauwe gaan maar heb uiteindelijk toch voor de rode gekozen. Van m'n oma krijg ik waarschijnlijk nog vakantiegeld voor in de kerstvakantie, dus daarvan kan ik natuurlijk ook een hoesje kopen. Ik wil wel dat hij transparant is, want anders had ik net zo goed een andere kleur kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

De dock voor mijn nano 4g is vandaag binnen gekomen. Werkt perfect. De apple dock vind ik te duur voor wat het is dus ik heb er 1 via ebay besteld. Hij synct, laadt op, heeft een line out en er zit een afstandbediening bij. 15 euro inclusief verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

eisbaer schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:12:
De dock voor mijn nano 4g is vandaag binnen gekomen. Werkt perfect. De apple dock vind ik te duur voor wat het is dus ik heb er 1 via ebay besteld. Hij synct, laadt op, heeft een line out en er zit een afstandbediening bij. 15 euro inclusief verzendkosten :)
Welke heb je gekocht dan?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Oh, da's op zich wel een handige dock en dat voor zo weinig geld. Zelf heb ik het Apple Universal Dock bij iemand op marktplaats voor 20 euro gekocht. Dat valt dan ook nog wel mee. Haha, ik heb hem nog niet uitgetest met m'n rode 8gb iPod nano 4g omdat ik deze helaas pas met kerst mag gebruiken. Het is een kerstcadeau, dus vandaar. Ach ja, tot die tijd gebruik ik m'n iPod touch en met kerst heb ik ze allebei tot m'n beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:28:
[...]

Oh, da's op zich wel een handige dock en dat voor zo weinig geld. Zelf heb ik het Apple Universal Dock bij iemand op marktplaats voor 20 euro gekocht. Dat valt dan ook nog wel mee. Haha, ik heb hem nog niet uitgetest met m'n rode 8gb iPod nano 4g omdat ik deze helaas pas met kerst mag gebruiken. Het is een kerstcadeau, dus vandaar. Ach ja, tot die tijd gebruik ik m'n iPod touch en met kerst heb ik ze allebei tot m'n beschikking.
Wat is de meerwaarde van je Nano als je toch een Touch hebt? Grootte? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:16:
[...]

Wat is de meerwaarde van je Nano als je toch een Touch hebt? Grootte? :P
Nou, ik vond het gewoon leuk om er een nano bij te hebben voor alleen muziek. Ook de grootte en prijs speelde daarbij een rol. M'n touch neem ik niet zo snel mee naar school, omdat deze meer dan 3 keer zo duur was en eigenlijk te groot is. De nano zou ik waarschijnlijk wel gewoon mee naar school nemen, maar dan moet ik er natuurlijk eerst wel een transparant hoesje bij hebben. Ik ben vooral bang dat het schermpje kapot zal gaan als ik hem mee zou nemen, daarom wil ik er een hoesje bij die ook het scherm beschermt.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik vraag me toch af wat de jeugd van tegenwoordig uitspookt op school. Sinds ik in een grijs verleden heb ontdekt dat walkmans/telefoons/whatever en sleutels in dezelfde broekzak niet goed samengaan heb ik echt nooit ergens krassen op. En ik heb nog wel twee linkerhanden, voor iemand met dexterity level 20 moet dat toch makkelijk te doen zijn.

Verwijderd

Snap het ook niet echt goed. Zowel op m'n oude 2G nano als op de 4G nano geen enkele kras.

Ik zou zo'n siliconenhoesje echt niet verdragen rond m'n apparaten, het zijn toch gebruiksvoorwerpen? 8)7

Sowieso, iPod rechterbroekzak, sleutels en muntjes aan de andere kant. Probleem opgelost, dat ding zal echt niet uit zichzelf krassen door contact met textiel of zo, zeker de alu nano's niet.

Voor mij geen hoesjes hoor, zelfs al zou dat gebruikssporen betekenen (wat niet eens zo is) Ik vind mensen die met hoesjes komen aanzetten (en invisible skins en wat voor troep dan ook) nogal neurotisch, ofwel cheap omdat het betekent dat ze op het eind van de rit nog 20 euro willen vangen voor hun iPod in tweedehands... :|

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 18:31
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:49:
ofwel cheap omdat het betekent dat ze op het eind van de rit nog 20 euro willen vangen voor hun iPod in tweedehands... :|
Excuseer maar gaan we hier alle mensen die voor een apparaat een beschermhoes gebruiken over dezelfde kam scheren? Mijn GSM zit altijd in een hoesje en ik ben echt niet van plan om dat ding tweedehands te verkopen, ik wil gewoon dat het ding krasvrij blijft.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Als je 'm in je zak hebt dan moet je er gewoon geen scherpe dingen bij doen zoals sleutels. Dan kun je 'm best krasvrij houden. In mijn rugtas zit-ie in een zo'n zakje van een zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ik heb sinds een week of twee een nieuwe Nano (8GB Zilver). Sinds vandaag, na het opladen via het stopcontact met een originele Apple-oplader, ben ik er achter gekomen dat de iPod kraakt als ie aan staat. :S Het is geen hard geluid, het lijkt op het geluid wat sommige adapters hebben als je die in het stopcontact steekt. Een soort tikjes, geratel ofzo.

Ik heb het idee dat het aan de accu ligt, dat die 'lekt'. Heeft iemand dit probleem ooit eerder gehad? Zo ja, wat was de oplossing?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
eisbaer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:47:
Als je 'm in je zak hebt dan moet je er gewoon geen scherpe dingen bij doen zoals sleutels. Dan kun je 'm best krasvrij houden. In mijn rugtas zit-ie in een zo'n zakje van een zonnebril.
Dit klopt niet helemaal. Mijn nano zit alleen in mijn zak met iPhone en vertoont toch krassen. Niet dat het uitmaakt, maar zo krasbestendig is 'ie nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carfreak02 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 02:08:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Mijn nano zit alleen in mijn zak met iPhone en vertoont toch krassen. Niet dat het uitmaakt, maar zo sterk is 'ie nu ook weer niet.
Dan zit die dus niet alleen in die zak he... 8)7 De iPhone heeft een soort metaal-keramische achterkant, wat denk je dat metaal tegen metaal gaat doen, vooral dan met de schermpjes.

En omgekeerd, de 'scherpe' kantjes van een alu nano met het scherm van de iPhone.

Ik blijf er bij, ik gebruik m'n nano 4G nu al sinds hij uit is (september zeker?) en 0,0 beschading, en ik doe er niet overdreven voorzichtig mee. Wel gewoon bedachtzaam....
Flying schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:50:
Excuseer maar gaan we hier alle mensen die voor een apparaat een beschermhoes gebruiken over dezelfde kam scheren?
Tja, blijkbaar. Dat is mijn mening, ik hoéf niet genuanceerd te zijn. Maar omdat het toch niemand iets kan schelen wie wat met z'n iPod doet, heeft het verder ook geen belang ;)

Vraag me toch af hoe dat wieltje nog reageert onder een laag silicone. Want dat reageert toch echt gewoon op druk, geen klikken, en aangezien die hoesjes meestal nogal 'trekken' over de iPod, wat registreert dat ding dan allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb gisteren mijn iPod nano zwart 8 gig 4G bij Dixons gekocht voor 120 euro

Kreeg er een Belkin Leather Sleeve voor·iPod nano·4G van 29,95 en een Apple USB Power Adapter erbij van 24,95 euro

Hierbij moest ik wel 2000 airmail inleveren.

Ben tot nu toe zeer tevreden.

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik ging gisteren na school even naar de stad om alvast kerst inkopen te doen en heb gelijk ook de Griffin iClear gehaald voor m'n rode 8gb iPod nano 4g die ik met kerst krijg van m'n ouders. Van m'n zus heb ik het hoesje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 02:17:
[...]

Dan zit die dus niet alleen in die zak he... 8)7 De iPhone heeft een soort metaal-keramische achterkant, wat denk je dat metaal tegen metaal gaat doen, vooral dan met de schermpjes.

En omgekeerd, de 'scherpe' kantjes van een alu nano met het scherm van de iPhone.

Ik blijf er bij, ik gebruik m'n nano 4G nu al sinds hij uit is (september zeker?) en 0,0 beschading, en ik doe er niet overdreven voorzichtig mee. Wel gewoon bedachtzaam....
Je moet wel lezen wat ik zeg. Hoor je mij zeggen dat hij alleen in mijn zak zit? Nee alleen met de iPhone .. en besides de schermen krassen niet , het aluminium wel. Het rare is ook nog dat het aluminium niet krast van de iPhone maar het aluminium van de nano wél.

Misschien is er voor de Belgische iPod wel een betere kwaliteit aluminium gebruikt .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Vandaag kreeg ik een mailtje van mediamarkt van het zogenaamde 'kadogala' en zag daar dat ze de 4gb iPod nano 4g voor 88 euro verkopen. Ik zag gisteren ook al de reclame op televisie. Da's niet verkeerd, lijkt me. Maar ja, afgelopen maandag heb ik al een rode 8gb iPod nano 4g voor 100 euro gehaald en 4gb is voor mij echt te weinig. :)

M'n zusje heeft een zilveren 4gb iPod nano 3g, maar ik vind de nieuwe veel mooier om te zien. Ik zei tegen haar: 'Je kunt hem ook verkopen en de nieuwe nano terug kopen,' maar dat wilde ze niet. Maar ja, zoveel verschil zit er natuurlijk niet in. Je hebt dan wel weer een splinternieuwe en je kan zelf de kleur uitkiezen, dus dat zijn de voordelen. De huidige iPod van m'n zusje komt namelijk van marktplaats af, maar ik wilde een rode iPod en zag hem toevallig hier op tweakers.net staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

CdD schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:59:
Ik heb sinds een week of twee een nieuwe Nano (8GB Zilver). Sinds vandaag, na het opladen via het stopcontact met een originele Apple-oplader, ben ik er achter gekomen dat de iPod kraakt als ie aan staat. :S Het is geen hard geluid, het lijkt op het geluid wat sommige adapters hebben als je die in het stopcontact steekt. Een soort tikjes, geratel ofzo.

Ik heb het idee dat het aan de accu ligt, dat die 'lekt'. Heeft iemand dit probleem ooit eerder gehad? Zo ja, wat was de oplossing?
kick :$

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Het lijkt me dat het aan de lader ligt. Kraakt je iPod ook als je hem oplaadt via de usb plug in je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

eisbaer schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:25:
[...]

Het lijkt me dat het aan de lader ligt. Kraakt je iPod ook als je hem oplaadt via de usb plug in je pc?
[..] ben ik er achter gekomen dat de iPod kraakt als ie aan staat [..]

Dus als de iPod aanstaat, dus zonder usb-kabel, oplader en/of oordopjes erin. Het geluid komt dus echt uit de iPod zelf. :S Het knettert heel zacht, het lijkt een beetje op het inschenken van cola (knisperen van koolzuur).

[ Voor 15% gewijzigd door CdD op 30-11-2008 00:23 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

CdD schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:22:
[...]

[..] ben ik er achter gekomen dat de iPod kraakt als ie aan staat [..]

Dus als de iPod aanstaat, dus zonder usb-kabel, oplader en/of oordopjes erin. Het geluid komt dus echt uit de iPod zelf. :S Het knettert heel zacht, het lijkt een beetje op het inschenken van cola (knisperen van koolzuur).
Je kunt je iPod ook aan hebben terwijl ie laadt hoor.
Hoe dan ook. Met mijn 3 iPods heb ik dat nog niet meegemaakt dus het lijkt me een slecht exemplaar. Als je nog garantie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
eisbaer schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:21:
[...]

Je kunt je iPod ook aan hebben terwijl ie laadt hoor.
Hoe dan ook. Met mijn 3 iPods heb ik dat nog niet meegemaakt dus het lijkt me een slecht exemplaar. Als je nog garantie hebt...
Volgens mij heeft CdD gewoon nog garantie op zijn/haar iPod nano 4g aangezien hij pas in september dit jaar is uitgekomen. Hij/zij zou er dus nog minimaal 10 maanden garantie op hebben. Als ik CdD was zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel of gewoon via apple een nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

syltheboy schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:16:
[...]

Volgens mij heeft CdD gewoon nog garantie op zijn/haar iPod nano 4g aangezien hij pas in september dit jaar is uitgekomen. Hij/zij zou er dus nog minimaal 10 maanden garantie op hebben. Als ik CdD was zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel of gewoon via apple een nieuwe eisen.
Morgen indd even Apple bellen. Dit probleem valt onder garantie lijkt mij. Ik heb iig nog iets van 10 maanden garantie indd, moet wel goed komen lijkt me. Super apparaatje is het!

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
eisbaer schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:12:
Ik heb zelf een Apple dock (ik geloof voor de iPod classic maar de iPhone paste er ook in) gekocht voor 9.95$ gekocht op de Hong Kong eBay daar staan er echt heel veel, volgens mij is het een officiele of een hele goede namaak, staat er bij jou ook een apple logo op de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:52:
[...]

Ik heb zelf een Apple dock (ik geloof voor de iPod classic maar de iPhone paste er ook in) gekocht voor 9.95$ gekocht op de Hong Kong eBay daar staan er echt heel veel, volgens mij is het een officiele of een hele goede namaak, staat er bij jou ook een apple logo op de onderkant?
Haha, m'n vader heeft volgens mij ook een dock uit Hong Kong voor z'n iPhone waar ook een apple logo op de onderkant staat. Ik weet het niet precies, want hij heeft hem bij iemand op marktplaats gekocht. Ik weet wel dat het geen echte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Al een andere koptelefoon geprobeerd?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

BillSpaarbank schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:21:
[...]

Al een andere koptelefoon geprobeerd?
Het geluid komt uit de iPod zelf, dit heeft dus niks te maken met oordopjes.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
CdD schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:21:
[...]

Het geluid komt uit de iPod zelf, dit heeft dus niks te maken met oordopjes.
Ahh, dan had ik het verkeerd begrepen. Als ik mijn oor tegen de iPod zelf leg hoor ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

BillSpaarbank schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:42:
[...]

Ahh, dan had ik het verkeerd begrepen. Als ik mijn oor tegen de iPod zelf leg hoor ik het ook.
Sirrieus? In welke mate hoor je het gekraak of geknisper dan? Is het storend? Bij mij soms namelijk wel, dan hoor ik het heel zacht als ik de iPod 30cm van m'n oor af heb. Bovendien heb ik een beetje het idee dat de batterij niet lang meegaat.

Ik heb net trouwens iFactors gebeld, zij vertelde mij dat het normaal zou kúnnen zijn. Morgen even langs de winkel.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Dutch_Razor schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:52:
[...]Ik heb zelf een Apple dock (ik geloof voor de iPod classic maar de iPhone paste er ook in) gekocht voor 9.95$ gekocht op de Hong Kong eBay daar staan er echt heel veel, volgens mij is het een officiele of een hele goede namaak, staat er bij jou ook een apple logo op de onderkant?
Nee. Er zit een rubberlaagje tegen het schuiven op de onderkant geplakt. Pure imitatie natuurlijk maar het werkt perfect. Ik gebruik zelfs die afstandbediening nog :) De fm transmittor heb ik nog niet geprobeerd maar die boeit ook eigenlijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
CdD schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:10:
[...]

Sirrieus? In welke mate hoor je het gekraak of geknisper dan? Is het storend? Bij mij soms namelijk wel, dan hoor ik het heel zacht als ik de iPod 30cm van m'n oor af heb. Bovendien heb ik een beetje het idee dat de batterij niet lang meegaat.

Ik heb net trouwens iFactors gebeld, zij vertelde mij dat het normaal zou kúnnen zijn. Morgen even langs de winkel.
Het is meer een zacht gebrom en gezoem. Hij lijkt het alleen te doen als de verlichting van de display aan staat. Op 30 cm afstand hoor ik het niet. Het is meer als ik hem tegen mijn oor aan houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:24:
[...]

Het is meer een zacht gebrom en gezoem. Hij lijkt het alleen te doen als de verlichting van de display aan staat. Op 30 cm afstand hoor ik het niet. Het is meer als ik hem tegen mijn oor aan houd.
Haha, hoe vaak zit iemand met z'n iPod nano 4g tegen z'n oor?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

syltheboy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:18:
[...]

Het gaat erom dat die geluiden wat mij betreft er niet horen te zijn.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
CdD schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:36:
[...]

Het gaat erom dat die geluiden wat mij betreft er niet horen te zijn.
Ja, da's waar. Een iPod met flashgeheugen hoort gewoon stil te zijn en als dat niet zo is moet je er gewoon mee teruggaan. Ik heb vorige week maandag ook een iPod nano 4g (rode 8gb) gehaald, maar mag hem helaas pas aanstaande vrijdag (met sinterklaas) gebruiken. :'( Maar ja, 3 dagen is nog wel vol te houden. 8)

Ik krijg hem namelijk van m'n ouders en ze wilden hem eigenlijk pas met kerst geven, maar omdat ik al een hoop cadeaus heb gekocht doen we het met sinterklaas. Van m'n zusje krijg ik de Griffin iClear (hoesje) en van m'n ouders dus de iPod nano. Ik heb ook een hoop voor ze gekocht, hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm12
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:04
lukt het jullie nog om een itunes store account aan te maken? ik wil graag de genius functie gaan gebruiken maar hiervoor heb je dus dat account nodig.
wanneer ik een nieuw account opgeef gebruik ik die optie zonder creditcard oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

syltheboy schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:54:
[...]
Ik krijg als kerstcadeau namelijk een splinternieuwe rode 8gb iPod nano 4g,
syltheboy schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:34:
Inmiddels heb ik m'n rode 8gb iPod nano 4g al opgehaald, maar mag hem helaas pas met kerst gebruiken. ;( Ik heb natuurlijk wel even gekeken of hij helemaal in orde was, want wilde zeker weten dat hij nooit is gebruikt. Hij had hem alleen uit het doosje gehaald om te kijken of alles wel werkte. Hij is ook nog gewoon krasvrij, dus eigenlijk heb (krijg) ik een splinternieuwe. Ik kon ook wel voor een zwarte, zilveren of blauwe gaan maar heb uiteindelijk toch voor de rode gekozen.
syltheboy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:28:
[...]
Haha, ik heb hem nog niet uitgetest met m'n rode 8gb iPod nano 4g omdat ik deze helaas pas met kerst mag gebruiken. Het is een kerstcadeau, dus vandaar. Ach ja, tot die tijd gebruik ik m'n iPod touch en met kerst heb ik ze allebei tot m'n beschikking.
syltheboy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:46:
Ik ging gisteren na school even naar de stad om alvast kerst inkopen te doen en heb gelijk ook de Griffin iClear gehaald voor m'n rode 8gb iPod nano 4g die ik met kerst krijg van m'n ouders.
syltheboy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:42:
Maar ja, afgelopen maandag heb ik al een rode 8gb iPod nano 4g voor 100 euro gehaald

ik wilde een rode iPod en zag hem toevallig hier op tweakers.net staan. :P
Right, hij is rood en je krijgt 'm met kerst/sinterklaas. Now we f*king know! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ramquin schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:06:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Right, hij is rood en je krijgt 'm met kerst/sinterklaas. Now we f*king know! :P
Haha, sorry dat ik het er steeds over heb maar kan gewoon niet wachten totdat het zover is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
syltheboy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:18:
[...]

Haha, dude, dat was naar aanleiding van een vraag hier. Typisch gevalletje, meten is weten. Meestal gebruik ik de oordopjes. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, gisteren kreeg ik dan eindelijk m'n rode 8gb iPod nano 4g en ben er echt superblij mee. Ik heb er al ruim 4gb aan muziek opgezet, dus ik kan er nog iets minder dan de helft opzetten voordat hij vol zit. Ik heb ook een 16gb iPod touch 1g, maar heb er ook muziek opstaan die ik zelden luister dus wat dat betreft is 8gb voor mij ruim voldoende.

Maar ja, op een touch heb je meer ruimte nodig vanwege de vele applicaties die ervoor verkrijgbaar zijn en je zet er natuurlijk eerder films op, omdat de grootte van het scherm een stuk comfortabeler is om naar te kijken. De nano heb ik overigens gekregen voor alleen muziek, maar de touch gebruik ik ook voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 11:26
M'n 3.5 weken oude iPod nano die ik bij m'n MBP had besteld voor 14 euro is er inmiddels al mee opgehouden. Zaterdag was ik op de fiets naar een podcast aan het luisteren toen ineens het geluid wegviel. Nog niet meteen gekeken, want was inmiddels er toch al bijna. Toen ik keek zag ik dat hij nog wel op die Podcast stond maar als ik weer op play drukte deed hij niks. Toen wilde ik maar muziek proberen te luisteren maar ineens kwam het Apple logo in beeld gevolgd door de taalkeuze. Daarna stonden alleen de foto's er nog op, alle muziek was weg. Als ik keek bij het geheugengebruik stond nu wel ineens de 5.5 GB muziek bij 'overig'.

De volgende dag de Ipod aangesloten op de Macbook om alles er maar weer opnieuw op te zetten. Nu kreeg ik meteen de foutmelding 'The disk 'iPod' was not repairable. It is being made available to you with limited functionalty.' In Itunes kwam de iPod er ook niet bij te staan, hij werd alleen maar herkend als harde schijf.

Net Apple gebeld en nog wat dingen geprobeerd maar volgens Apple lijkt het op een hardware probleem. Nu word ik binnen 48 uur gebeld door TPG om een afspraak te maken om 'm op te laten halen en krijg ik een nieuwe... Toch raar dat ie al zo snel kapot gaat. Sowieso is het een raar probleem. Ik had nog op internet gezocht maar daar kwam ik eigenlijk niemand tegen die dit ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Amazon las ik dat het niet mogelijk is om de nieuwe Nano op te laden via geluidssystemen als Altec Lansing of JBL (dit kan wel met mijn nano 2G) Is dat zo? Kun je wel de reguliere opladers gebruiken als het witte kabeltje in de pc of stopcontact? Verder las ik dat men niet echt tevreden is over de accelerometer en de schudfunctie, die beiden te gevoelig zouden zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:01:
Op Amazon las ik dat het niet mogelijk is om de nieuwe Nano op te laden via geluidssystemen als Altec Lansing of JBL (dit kan wel met mijn nano 2G) Is dat zo? [..]
Nee, klopt niet. Laadt gewoon op via geluidssystemen. Pas nog geprobeerd bij tig speakers in de MediaMarkt.
[..] Kun je wel de reguliere opladers gebruiken als het witte kabeltje in de pc of stopcontact? Verder las ik dat men niet echt tevreden is over de accelerometer en de schudfunctie, die beiden te gevoelig zouden zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast dank.
Accelerometer doet het prima, schudfunctie is grappig, maar beetje overdreven; ik gebruik die functie niet.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:01:
Op Amazon las ik dat het niet mogelijk is om de nieuwe Nano op te laden via geluidssystemen als Altec Lansing of JBL (dit kan wel met mijn nano 2G) Is dat zo? Kun je wel de reguliere opladers gebruiken als het witte kabeltje in de pc of stopcontact? Verder las ik dat men niet echt tevreden is over de accelerometer en de schudfunctie, die beiden te gevoelig zouden zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast dank.
Er zijn wel degelijk diverse problemen gemeld met het opladen via (oude) geluidssystemen, blijkbaar ging dit vroeger via firewire en voor de Ipod Nano 4G werkt het alleen nog maar via USB. De nieuwe Nano is dus niet downwards compatible met de wat oudere randapparatuur. Erg jammer natuurlijk als je al het één en ander in huis hebt qua randapparatuur.

Zie ook dit topic op het discussie platform van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dat kan ik uit persoonlijke ervaring bevestigen, zoals ik al eerder in dit topic meldde. Philips heeft de 4g ook niet op de compatibility-list staan van de betreffende dock, maar omdat de 4g na release van de dock is uitgekomen zou dit volgens Philips een reden zijn om de dock te retourneren. Helaas moet ik daar dan nog wel de mediamarkt van overtuigen... en heb ik geen dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Dat verklaart gelijk waarom mijn Griffin AirDock doorbrandde en m'n iPod stuk maakte. Inmiddels nieuwe iPod en gemaakt dmv firmware update. Raar. Had het betreffende dock van eBay USA besteld, maar daar krijg je een Amerikaanse stekker bij. Toen een USB-lader gekocht die compatible is en waar de hertzen, voltages en amperes binnen het bereik vallen. Zet me iPod Nano 4G erin en boem allebei kapot.

Jammer, maar helaas, mooiste dock welke goed betaalbaar is naar mijn mening (was €32 incl. verzendkosten :( )

Afbeeldingslocatie: http://oneapiprod.synnex.com/image_technote/I190265117.jpg

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hm, dat weet ik niet. Er zit namelijk wel een beveiliging in, op het scherm is de mededeling "opladen door firewire niet ondersteund".

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
Hey,

Ik heb sinds kort een Nike+ kit en hij werkt prima (de sensor zelf). Alleen als ik mijn iPod aan mijn computer link stuurt hij geen informatie naar Nike+. In de guide staat dat ik de eerste keer een popup krijg bij de Nike+ tab waar ik mijn Nike+ details kan invullen, zodat iTunes met mijn persoonlijke pagina kan syncen, ik heb echter nog nooit deze popup gehad en kan dus wel op sync drukken maar er gebeurd niets op mijn Nike+ pagina. (wat natuurlijk niet gek is want hij heeft mijn persoonlijke details niet)

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb gister voor kerst een Nano 4G gekocht voor mijn vriendin, maar nu kreeg ik in de apple store te horen dat de radio remote hier niet op werkte, maar het is toch alleen het laad gedeelte wat ze anders hebben gemaakt of niet? Ik wilde er nog een radio remote bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:18:
Hm, dat weet ik niet. Er zit namelijk wel een beveiliging in, op het scherm is de mededeling "opladen door firewire niet ondersteund".
Ja, lijkt me ook! :P Zelf heb ik ook een iPod nano van de 4e generatie en had nog oude iPod speakers. Ik zette hem erin en ik kreeg de mededeling "opladen door firewire niet ondersteund". Ik weet ook niet of ik hem erin kan laten staan, want voor het zelfde geld gaat m'n nano kapot en dat wil ik natuurlijk niet.

Nadat ik die mededeling kreeg heb ik hem er dan ook niet meer ingezet. Ik heb ten slotte nog andere iPod speakers (Logitech Audiostation) en het Apple Universal Dock, waarbij ik die mededeling niet krijg. Ook bij de iPod speakers van m'n zusje (Logitech Pure-Fi Anywhere) kwam die niet tevoorschijn.

Maar die Griffin AirDock is zeker mooi. Ik vind hem zelfs nog mooier als het Apple Universal Dock die ik heb. Maar ja, het moet natuurlijk wel werken. Want op een kapotte iPod zit je natuurlijk ook niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

syltheboy schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:44:
[...]
Maar die Griffin AirDock is zeker mooi. Ik vind hem zelfs nog mooier als het Apple Universal Dock die ik heb. Maar ja, het moet natuurlijk wel werken. Want op een kapotte iPod zit je natuurlijk ook niet te wachten.
Inderdaad :) Was eerst altijd sceptisch over aankopen op eBay en betalen met PayPal, maar heb de kapotte AirDock teruggestuurd naar de USA en ze houden me bij elke activiteit netjes op de hoogte.
Ook laatst V-Moda Bass Freq oordopjes besteld op eBay voor 22 euro incl. verzendkosten. Binnen 3(!) dagen binnen vanuit de USA en kreeg een origineel product waar ik zeer tevreden over ben. Paar dagen later zag ik ze in de Apple-store voor € 54. :+ Let wel op dat je bij een trusted seller koopt met een goede feedback. Het kan je echt veel geld schelen!

Iemand toevallig ervaringen met de Philips AJ300D i.c.m iPod Nano 4th Gen?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51fDC3Q4iLL._SL500_AA280_.jpg + Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/IPod_Nano_4G_black.jpg/225px-IPod_Nano_4G_black.jpg

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
willy83 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:45:
Ik heb gister voor kerst een Nano 4G gekocht voor mijn vriendin, maar nu kreeg ik in de apple store te horen dat de radio remote hier niet op werkte, maar het is toch alleen het laad gedeelte wat ze anders hebben gemaakt of niet? Ik wilde er nog een radio remote bij doen.
Iemand, wil hem deze week dan nog kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

willy83 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:51:
[...]

Iemand, wil hem deze week dan nog kopen O-)
http://store.apple.com/us/product/MA070G/D - zou OK moeten zijn.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Laatst online: 09-09 21:40
Vandaag ook een gehad voor (letterlijk) kerst :) Wat een leuk ding! Vooral dat shaken om te shuffelen haha.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ligt het aan mij of kan ik de equalizer niet meer terug vinden in de nano 4g?
Die is er toch niet uitgesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:45:
Hmm, ligt het aan mij of kan ik de equalizer niet meer terug vinden in de nano 4g?
Die is er toch niet uitgesloopt?
Die is er niet uitgesloopt... :)

Instellingen > Afspelen > EQ

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Is het mogelijk om met de shake functie alleen nummers uit een album te shuffelen? Ik heb al vanalles geprobeerd: playlist maken, via artiesten en via albums en coverflow, maar als ik schud, dan krijg ik een nummer uit een willekeurig album....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.