Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy83 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:45:
Ik heb gister voor kerst een Nano 4G gekocht voor mijn vriendin, maar nu kreeg ik in de apple store te horen dat de radio remote hier niet op werkte, maar het is toch alleen het laad gedeelte wat ze anders hebben gemaakt of niet? Ik wilde er nog een radio remote bij doen.
Niets aan de hand. De (oude) radio remote werkt normaal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:08:
[...]

Niets aan de hand. De (oude) radio remote werkt normaal bij mij.
Dan moet hij wel snel zijn, want donderdag is het al kerst en hij wilde hem vorige week eigenlijk al kopen. ;) Maar ja, nu kan het nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40

jmk

Ik ga er ook een kopen. Vooral omdat mijn oude iPod mini nu wel heel erg begint te stotteren(HDD slijtage) in sommige liedjes. Het was een fantastische speler, ik zal hem missen. Je moet afscheid durven nemen ;)

Ook kicken dat de N_G4 dan 8 GB is, kleurenscherm, en lichter, mooier.
Movies afspelen is ook leuk! Misschien bevalt dat wel heel goed, wie weet...

Vraagje: Mijn iPod mini bungelt aan mijn nek, aan het lusje van mijn koptelefoon. Dat vind ik ideaal. Het lijkt me ook beter om slijtage tegen te gaan bij de mini-jack. Maar er zit zeker geen ruimte in de nano G4 om dat lusje in te doen?
Een jacket kopen vind ik zonde van het geld, en ook niet ideaal

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik begrijp niet precies wat voor lusje van je koptelefoon je bedoelt, maar bij de 4G is er geen plaats waar je een lusje in zou kunnen strikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook een houder kopen voor om je pols.... laatst van een vriend om gehad, zit best goed. Kun je halen bij diverse winkels zoals dixons, dynabyte, etc.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb deze koptelefoon: Sennheiser MXL51

De koptelefoon draag ik om mn nek. Mijn iPod mini bungelt nu op borsthoogte aan mijn nek, handig om te wisselen van nummer. Voordeel is ook: ik hoef de iPod niet in mijn zak te doen, waardoor de stekker minder snel slijt, hij hangt namelijk helemaal vrij, er is niet tegenaan gedrukt.

Voor mijn iPod mini heb in een jacket gekocht, daaraan kon ik dan de koptelefoon bevestigen.

De iPod Nano is gewoon te mooi om in een jasje te stoppen!
En die dingen zijn duur! Ik vind bijna alle accessoires van Apple's te duur, niet redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
jmk schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:33:En die dingen zijn duur! Ik vind bijna alle accessoires van Apple's te duur, niet redelijk.
Ja, dat vind ik ook! ;) Maar ja, als je accessoies voor je iPod koopt moet je niet naar een Apple Premium Reseller gaan want die hebben hele hoge prijzen. Ik kocht daar vorig jaar bijvoorbeeld de Belkin Leather Sleeve voor m'n iPod touch en die was al 35 euro! 8)7

En dat terwijl je hem nu bij: http://www.bol.com/ Kan kopen voor slechts 9 euro, wat maar een fractie van de prijs is. Nu gebruik ik hem al lang niet meer, omdat ik in de tussentijd een veel mooier hoesje had gezien: 'Griffin Reflect' die ik nu naar volle tevredenheid gebruik en die was 20 euro. :P

Beide hoesjes komen overigens wel van een Apple Premium Reseller vandaan, maar het tweede hoesje was toen afgeprijsd van 30 naar 20 euro dus Apple hoeft eigenlijk niet duur te zijn met accessoires. Maar ja, over het algemeen zijn ze er inderdaad wel duur mee. ;)

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Mijn broertje heeft laatst de ipod nano van m'n moeder laten vallen, waardoor nu het glas uit het scherm is gesprongen. Moeder natuurlijk boos enz.:P. Maarja, het scherm doet het nog perfect. Het enige probleem is dat het afdekglaasje er gewoon uit is gesprongen en daarna meteen gebroken is. Bij de Apple store werd hem verteld dat vervangen duurder is dan een nieuwe, en dat het uiteraard niet onder garantie valt (wat opzich wel logisch is, alhoewel het ook niet goed is als het frontje er zo uitspringt).

Anyway, heb wat rondgezocht, maar niet echt een andere oplossing gevonden dan een hoesje met ingebouwd beschermglaasje kopen. Zo hiermee verdergaan gaat ook niet werken aangezien het scherm zelf nogal kwetsbaar is. Mijn vraag is of jullie misschien nog een winkel oid weten waar vervangede frontjes worden verkocht?

Macbook Pro, 640 WD extern

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43
sjolmers schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:40:
Is het mogelijk om met de shake functie alleen nummers uit een album te shuffelen? Ik heb al vanalles geprobeerd: playlist maken, via artiesten en via albums en coverflow, maar als ik schud, dan krijg ik een nummer uit een willekeurig album....
Doet hij hier idd ook, terwijl 'next' met album shuffle wel gewoon een random ander nummer uit een album pakt, en song shuffle een andere uit de playlist. Lijkt me wel een bug oid.

• syltheboy
  • Niet online
Clox schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:55:
Mijn broertje heeft laatst de ipod nano van m'n moeder laten vallen, waardoor nu het glas uit het scherm is gesprongen. Moeder natuurlijk boos enz.:P. Maarja, het scherm doet het nog perfect. Het enige probleem is dat het afdekglaasje er gewoon uit is gesprongen en daarna meteen gebroken is. Bij de Apple store werd hem verteld dat vervangen duurder is dan een nieuwe, en dat het uiteraard niet onder garantie valt (wat opzich wel logisch is, alhoewel het ook niet goed is als het frontje er zo uitspringt).

Anyway, heb wat rondgezocht, maar niet echt een andere oplossing gevonden dan een hoesje met ingebouwd beschermglaasje kopen. Zo hiermee verdergaan gaat ook niet werken aangezien het scherm zelf nogal kwetsbaar is. Mijn vraag is of jullie misschien nog een winkel oid weten waar vervangede frontjes worden verkocht?
Tja, het is natuurlijk niet slim om zo'n iPod te laten vallen maar het ging waarschijnlijk per ongeluk en je broertje kon er verder ook niets aan doen. Ik begrijp ook niet waarom het frontje van zo'n duur apparaat er bij het minste of geringste uit kan springen, want hij moet toch wel een beetje tegen een stootje kunnen lijkt mij. Maar ja, da's blijkbaar niet het geval.

Hier kun je in ieder geval onderdelen bestellen of hem laten repareren: http://www.ipodrepair.nl/nl/order_parts.html Of hier kun je voor niet al te veel geld een displayvenster bestellen: http://www.sparkelectroni...o_4G_Display_venster.html

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 25-12-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Zoals ik al zei ben ik op zoek naar een goedkope oplossing op het lusje van mijn nekkoort koptelefoon te bevestigen aan de iPod Nano G4.

Hier een gevonden! Staat alleen bij dat hij geschikt is voor G1 en G2 iPod Nano's...

Zou dat werken met G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
jmk schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:31:
Zoals ik al zei ben ik op zoek naar een goedkope oplossing op het lusje van mijn nekkoort koptelefoon te bevestigen aan de iPod Nano G4.

Hier een gevonden! Staat alleen bij dat hij geschikt is voor G1 en G2 iPod Nano's...

Zou dat werken met G4?
Nee, dat gaat helaas niet werken met G4 aangezien het scherm toch een stuk groter is als dat van 1G en 2G. De verhoudingen van een G4 zijn ook totaal anders, dus het gaat jammer genoeg niet werken.

Edit: Ik ben trouwens nog op zoek naar Invisible Shield voor m'n 8gb iPod nano 4g. Ook wil ik er een bestellen voor de toekomstige 8gb iPod nano 4g van m'n zusje. Nou weet ik dat ze hier zijn te bestellen: 'http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php' maar ik heb er geen zin in om ze vanuit Amerika naar Nederland te laten komen, want straks krijg ik ze niet binnen. Ik vertrouw het opzich wel, maar wil ze liever in Nederland bestellen. Overigens heb ik alleen nog maar Maestro, maar daarmee kun je ze niet bestellen in Amerika.

[ Voor 32% gewijzigd door syltheboy op 04-01-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb mijn iPod sinds gisteren binnen, mooi ding!

Ik heb alles een beetje geprobeerd, en het werkt uitermate goed moet ik zeggen.

Ik wilde Genius ook eens proberen, maar dan moet je een account aanmaken, en creditcard gegevens invullen?? Heel vreemd dat ze dat zo hebben gedaan bij Apple, dan maar geen Genius!
(voel me wel een beetje genaaid met die reclame voor Genius, en dan "Wat is je kaartnummer?")

Edit:Je kan een gratis ClickandBuy account aanmaken. Je moet dan wel alles van jezelf vertellen inclusief bankrekeningnummer, maar je hoeft uiteindelijk niets te betalen.

Werkt best aardig die Genius, normaal luister ik 1 of 2 albums van 1 artiest, dit zorgt voor wat meer afwisseling.

[ Voor 26% gewijzigd door jmk op 05-01-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:26:
Ik heb mijn iPod sinds gisteren binnen, mooi ding!

Ik heb alles een beetje geprobeerd, en het werkt uitermate goed moet ik zeggen.

Ik wilde Genius ook eens proberen, maar dan moet je een account aanmaken, en creditcard gegevens invullen?? Heel vreemd dat ze dat zo hebben gedaan bij Apple, dan maar geen Genius!
(voel me wel een beetje genaaid met die reclame voor Genius, en dan "Wat is je kaartnummer?")
Dat heb je nodig om een applestore account aan te maken, omdat alles via de store gebeurt (songs adviseren op basis van uw eigen library gebeurt natuurlijk via de store)

Je hebt geen cc gegevens nodig. Gewoon in de plaatselijke supermarkt een prepaid iTunes kaartje kopen (10 euro, of is het 15) , de code invullen en je hebt een store account. Heb ik ook zo gedaan, heel gemakkelijk en geen cc geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

syltheboy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:04:
[...]
Edit: Ik ben trouwens nog op zoek naar Invisible Shield voor m'n 8gb iPod nano 4g. Ook wil ik er een bestellen voor de toekomstige 8gb iPod nano 4g van m'n zusje. Nou weet ik dat ze hier zijn te bestellen: 'http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php' maar ik heb er geen zin in om ze vanuit Amerika naar Nederland te laten komen, want straks krijg ik ze niet binnen. Ik vertrouw het opzich wel, maar wil ze liever in Nederland bestellen. Overigens heb ik alleen nog maar Maestro, maar daarmee kun je ze niet bestellen in Amerika.
Ik heb zo'n Zagg ding besteld op ebay, bij Zagg: lange link
Hier kun je ook met PAyPal betalen. Ben je direct ook verzekerd voor eventueel verlies in de post.

[ Voor 10% gewijzigd door sjolmers op 05-01-2009 17:20 . Reden: betere link toegevoegd ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:58:
[...]

Dat heb je nodig om een applestore account aan te maken, omdat alles via de store gebeurt (songs adviseren op basis van uw eigen library gebeurt natuurlijk via de store)

Je hebt geen cc gegevens nodig. Gewoon in de plaatselijke supermarkt een prepaid iTunes kaartje kopen (10 euro, of is het 15) , de code invullen en je hebt een store account. Heb ik ook zo gedaan, heel gemakkelijk en geen cc geneuzel.
Of gewoon aanvinken dat je geen betalingsgegevens wilt geven, nog veel makkelijker :) Create an iTunes App Store account without a credit card.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
sjolmers schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:18:
[...]

Ik heb zo'n Zagg ding besteld op ebay, bij Zagg: lange link
Hier kun je ook met PAyPal betalen. Ben je direct ook verzekerd voor eventueel verlies in de post.
Uhm, wat houdt PAyPal precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb vandaag voor het eerst mn iPod Nano G4 mee naar mn werk genomen.

Ik vind het leuk om in de trein een filmpje te kijken (20 minuten) en dat is best goed te doen met de nano!
De video is echt heel scherp voor zo'n klein schermpje, en het is heel relaxed kijken. Vloeiend beeld.
Ik keek eerst op mn laptop, dan moet je op een goede plaats gaan zitten, maar zo'n kleintje kan je overal zitten. Lekker True Blood kijken :)
Ook handig dat je zo kan opstaan, en niet eerst je laptop hoeft af te sluiten. Afspeelpositie onthouden is echt zo'n klein maar goed doordacht ding van Apple.

Verder is het geluid echt kraakhelder, zeker vergeleken met mijn iPod mini. Ben helemaal blij met mijn aankoop.

iTunes werkt goed, alleen nogal langzaam, de coverflow op mijn P4 3.0 Ghz gaat langzamer dan op mijn iPod :/ Ook was op een juiste manier toevoegen van covers een tikkeltje irritant. Soms moest ik "wis aantal malen afgespeeld" kiezen bij albums om de cover te laten zien in iTunes. Zie je geen covers in iTunes, zie je ze ook niet op je iPod en andersom/vice versa. Uiteindelijk lukte alles.
Ik heb ook het gevoel dat synchroniseren sneller gaat dan bij mijn oude iPod mini.

Update: Net een DRM-free mp4 album gedownload van de iTunes Store! Je kan de mp4 bestanden gewoon met een stick kopieren naar bijvoorbeeld je laptop, en daar met foobar2000 omzetten naar WAV. Als er staat iTunes plus, is het DRM-free :)

[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 07-01-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf bespeurt net een dode pixel op z'n nano 16gb :X
Ik heb de apple site afgezocht maar kan niks over dode pixels vinden.
Iemand enig idee hoe apple daarmee omgaat? Het betreft een iPod die aangeschaft is via apple.nl. Met inscriptie.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Wat is jullie ervaring met krassen in het alu en scherm? De 3th gen nano's die ik mijn handen heb gehad zagen er telkens al slecht uit. Ik wil binnenkort een rode 8Gb gaan kopen en afhankelijk van de antwoorden er alvast een invisible shield bij bestellen. Als die dingen echt zo onzichtbaar zijn is het misschien wel de moeite waard.
(en nee, niet om hem voor meer te kunnen verpatsen, gewoon omdat ik mijn spullen graag mooi houd :))

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Godric schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:13:
Wat is jullie ervaring met krassen in het alu en scherm? De 3th gen nano's die ik mijn handen heb gehad zagen er telkens al slecht uit. Ik wil binnenkort een rode 8Gb gaan kopen en afhankelijk van de antwoorden er alvast een invisible shield bij bestellen. Als die dingen echt zo onzichtbaar zijn is het misschien wel de moeite waard.
(en nee, niet om hem voor meer te kunnen verpatsen, gewoon omdat ik mijn spullen graag mooi houd :))
Zelf heb ik ook een rode 4th generation 8gb iPod nano en volgens mij vallen de krassen wel mee. Ik heb hem nu zo'n anderhalve maand in bezit en heb nog geen krassen ontdekt (zowel op het alluminium als op het schermpje). Een vriend van me kocht er 3 weken later ook een, maar toen hij hem liet zien zaten er al aardig wat krassen op het scherm.

Op het alluminium valt dat wel mee en er zullen nauwelijks krassen op komen. Maar ja, als ik op pad ga en hem in m'n broekzak doe dan heb ik er altijd zo'n doorzichtig hoesje (Griffin iClear) omheen dus dan kunnen er ook geen krassen op komen.

Hoogstens op het clickwheel, maar ik heb hem altijd in m'n broekzak zitten waar ik verder nog niks in heb gestopt. Thuis gebruik ik hem gewoon zonder hoesje, omdat ik dat er wat mooier uit vind zien. Ik leg hem nooit zo los op tafel, maar leg hem op een doekje of tisue. Een hoesje of Invisible Shield is inderdaad wel handig en geeft wat meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Ik doe hem ook altijd rechts in de broekzak samen met gsm (D600). Heb hem 1 keer perongeluk links gedaan bij de sleutels en toen ik hem thuis eruitpakte: dikke kras net tussen het clickwheel en het scherm op het aluminium dus, krast echt heel snel en daar komt bij dat je het wel hard ziet op een zwarte nano 4g.
Op het scherm enkele oppervlakkige gebruikskrasjes alleen.
Ik ben dus over het algemeen niet te spreken over het aluminium (rechtsvanboven is het zelfs een stuk 'afgeplooid', geen idee hoe het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Pap3rclip schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:05:
Ik doe hem ook altijd rechts in de broekzak samen met gsm (D600). Heb hem 1 keer perongeluk links gedaan bij de sleutels en toen ik hem thuis eruitpakte: dikke kras net tussen het clickwheel en het scherm op het aluminium dus, krast echt heel snel en daar komt bij dat je het wel hard ziet op een zwarte nano 4g.
Op het scherm enkele oppervlakkige gebruikskrasjes alleen.
Ik ben dus over het algemeen niet te spreken over het aluminium (rechtsvanboven is het zelfs een stuk 'afgeplooid', geen idee hoe het kan.
Tja, da's op zich wel zonde van zo'n mooie iPod. Maar ja, als je hem bij je sleutels in je zak doet dan vraag je er gewoon om. Het kan natuurlijk wel een keer gebeuren dat je je vergist, maar mij is het me in ieder geval nog niet overkomen. Ik heb m'n iPod sinds 5 december vorig jaar en hij ziet er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Zo gaat er nog iemand één voor valentijns dag kopen? :P

Die mail krijg je ieder jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
FerdiV schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:37:
Zo gaat er nog iemand één voor valentijns dag kopen? :P

Die mail krijg je ieder jaar.
Haha, nee. Dat wordt me toch net iets te duur. :9 Ik en m'n zusje hebben er wel een, maar ik ga er niet eentje geven aan iemand die ik leuk vind. Ik bedoel, voor hetzelfde geld vind ze mij niet leuk. Dan ben je die iPod mooi kwijt en je bent +/- 150 euro armer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
syltheboy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:13:
[...]

Haha, nee. Dat wordt me toch net iets te duur. :9 Ik en m'n zusje hebben er wel een, maar ik ga er niet eentje geven aan iemand die ik leuk vind. Ik bedoel, voor hetzelfde geld vind ze mij niet leuk. Dan ben je die iPod mooi kwijt en je bent +/- 150 euro armer. :P
Haha, klopt. Er is nu zelfs een mail voor de Touch 8)7

Maar goed, ik zou het zo doen maar is een beetje overdreven denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me iets af: is het eigenlijk mogelijk om zelf ook programma's/spellen voor de iPod nano te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:05:
Ik vraag me iets af: is het eigenlijk mogelijk om zelf ook programma's/spellen voor de iPod nano te maken?
Nee, ik denk het niet. Misschien wel, maar ik heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn vriendin heeft op haar werk een blauwe 8GB gekregen. Ik was lichtelijk jaloers. Ik werk zelf nog met een aftandse 4GB Ipod Mini en die lijkt wel een stone-age baksteen naast die nano :)

Hippe feautures allemaal! Voordeel (voor mijn vriendin vooral) is dat op mijn Macbook iTunes en al allemaal goed ingeregeld is dus zelfs zij komt er nu uit.

Mooi speeltje en ik ga het topic in de gaten houden.
Waar ik niet uitkom is trouwens avi's en jpg's fatsoenlijk op de mini te zetten. Ik kan via itunes jpgs met photosync eropzetten maar dat gaat vrij lomp per mapje. Ik wil gewoon met de hand kiezen en slepen. Videos lukt me helemaal niet. Moet zeker nog converteren en dan in de itunes library zetten. We gaan eens lekker uitvinden. Oh ja, ook mooi: Hij kwam vrij karig met headphones en usb-lader en dat was het. Ik heb nog een berg accesoires voor de Mini en die passen ook allemaal!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik was er ook nog niet helemaal achter in het begin, maar video's importeren in de bibliotheek alleen is niet genoeg. Je moet ook op de iPod gaan staan links, en tabblad video's kiezen. Daar selecteren of je alle(of een gedeelte) wilt syncen met je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon je video's van uit de iTunes library slepen naar je iPod. (als je automatisch syncen uit hebt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb zo'n universal dock aangeschaft.
Nu valt me alleen op de de MENU-button van de remote niet werkt.
Ik dacht dat het dezelfde MENU-button was als op de Nano 4G toch?
Weet iemand hoe dat zit?
De rest van de buttons werken wel goed.

Het is erg irritant omdat als ik terug naar het menu wil of een 'stap naar boven' in mijn muzieklijst dan kan dat alleen op de ipod zelf en niet met de remote

[ Voor 25% gewijzigd door ZakHooi op 14-02-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de handleiding van de dock eens door. Daar staat héél duidelijk in dat de menu knop geen effect heeft op iPods. Die knop is namelijk voor Apple laptops/computers bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:15:
Lees de handleiding van de dock eens door. Daar staat héél duidelijk in dat de menu knop geen effect heeft op iPods. Die knop is namelijk voor Apple laptops/computers bedoeld.
ik zag het idd staan maar hoe ga ik dan met de remote 1 stap naar boven in mijn muziekdirectory (zoals met de menutoets op de ipod).
Op deze manier ben je verplicht in je huidige directory te blijven als je de remote gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat idd niet.
quote: handleiding
You can't use the remote to choose a different playlist. Use the iPod or iPhone controls instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Hoe ga ik dan met de remote 1 stap naar boven in mijn muziekdirectory (zoals met de menutoets op de ipod).
Op deze manier ben je verplicht in je huidige directory te blijven als je de remote gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zoals sanderev hierbove zegt. De iPod zelf gebruiken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb gister een Ipod Nano 8Gb gekocht nadat ik mijn Zen Vision:M had verkocht.
Dit deed ik niet omdat ik ontevreden was over eerder genoemde speler maar omdat de ipod
beter bij mijn macbook past en beter werkt met itunes.
Qua geluidskwaliteit ben ik er zwaar op achteruit gegaan. Ik ben echt teleurgesteld in het geluid
van de Ipod. Hip Hop klink gewoon niet, welke EQ ik ook instel. Ik heb een Sennheiser PMX200
koptelefoon die ik ook gebruikte op de creative mp3 speler. De bas kraakt als een gek, en de EQ ' dance' klinkt al helemaal nergens naar. Ruis, krakende tonen. Oke misschien ben ik een zeikerd, ik wordt zelfs wakker van een piepende oplader van mijn macbook die niemand anders hoort. Maar dit vind ik wel even
een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ik ben inmiddels in het bezit van een grijze nano 8Gb. Hij bevalt me erg goed. Het gebruik van de accelerometer om gebruik te maken van de coverflow is even wennen, maar werkt dan wel erg goed. En de genius functie vind ik heerlijk. Tevreden gebruiker dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Godric schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:16:
Ik ben inmiddels in het bezit van een grijze nano 8Gb. Hij bevalt me erg goed. Het gebruik van de accelerometer om gebruik te maken van de coverflow is even wennen, maar werkt dan wel erg goed. En de genius functie vind ik heerlijk. Tevreden gebruiker dus :)
Ik heb dat coverflow op m'n rode nano 8Gb maar uitgezet, want ik vond het zo irritant. Nu doe ik het wel eens handmatig, zonder dat ik gebruik hoef te maken van de accelerometer. Hij is ook veel gevoeliger als bij m'n touch 16Gb, want daar heb ik er niet zo veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ik vond het zo'n coole feature dat uitzetten voor mij geen optie was. Inmiddels heb ik de feeling goed te pakken en gebruik ik eigenlijk alleen de coverflow door te draaien. Zo zoek ik nummers op en verder is de selectieknop mijn hulp. Drie keer klikken Genius, vijf keer klikken shuffle, ideaal.

Het shake to shuffle zet ik denk ik wel nog uit, als ik hem in mijn zak laat vallen dan wil hij nog wel eens shuffelen, en dat is niet de bedoeling.

Ook heb ik besloten geen invisible shield aan te schaffen. Na het zoeken van foto's en het bekijken van een shield op een telefoon van een collega vond ik het 'invisible' behoorlijk tegenvallen. Een eigen vakje in mijn tas en opletten met hoe ik hem neerleg is dus de oplossing geworden, hopelijk blijft ie werken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godric schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:34:
Het shake to shuffle zet ik denk ik wel nog uit, als ik hem in mijn zak laat vallen dan wil hij nog wel eens shuffelen, en dat is niet de bedoeling.
Vergrendel de iPod voor je 'm in je zak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:54:
Vorige week zo'n ding gehaald, m'n eerste iPod. Voor dat ik em aan schafte een paar dagen gestoeid met iTunes om te kijken of het me allemaal een beetje beviel. Moet eerlijk zeggen dat me dat allemaal heel erg meegevallen is. Het syncen werkt perfect en dat Genius is ook een mooi systeem. De presentatie is natuurlijk ongeevenaard, duidelijk de reden dat Apple zo'n onaantastbare status heeft op dit gebied. Alleen viel me nadat ik muziek overgezet had op dat uit het linker oordopje meer geluid komt dan de rechter. Eerst dacht ik dat het aan de pauper kwaliteit van de meegeleverde koptelefoon lag, maar na wat testen met andere headsets kom ik tot de conclusie dat het aan het ding zelf moet liggen. Ik begin me er nu ook aan te storen want door het verschil lijkt het alsof ik maar van een kant geluid door krijg. Als ik in die jack loer lijkt het ook alsof er zo'n connector wat zit weggeschoven ofzo. Maar hoe zit het met de garantie op die dingen, krijg ik een nieuwe als ik er maandag mee terug naar de Mediamarkt ga of wordt dat ding eerst naar Apple opgestuurd en moet ik er een paar weken op gaan wachten (zoiets meen ik me te herinneren van vrienden die problemen hadden met iPods).
Ik heb net hetzelfde probleem. Heb je het nog kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal :) Ik ben nieuw hier, en ik had een vraag. Ik twijfel ZEER bij het kopen van een Ipod. Allereerst is er de Ipod Touch, wat een geweldig ding lijkt me dat. Ben bij de Mediamarkt geweest en heb hem ff uitgeprobeerd, werkte allemaal prima. Maar ik heb 1 groot probleem: Itunes. Het synchen van de nummers betekent dat ie dus van ELKE mp3 een aac formaat aanmaakt, als ik het goed heb? Dat betekent dat ik dubbel zo veel schijfruimte nodig ga hebben op mn pc, omdat elk nummer in feite gekopieerd wordt. Sowieso wil ik heel graag een Ipod die ik gewoon in de pc kan doen en dat hij dan aangeeft: verwisselbare schijf. Op die manier kan ik het 'drag and drop' systeem toepassen zoals ik dat gewend ben bij een niet-Ipod-mp3 speler.
Dan is er ook nog de 4G Nano. Ook een mooi ding, alleen ben ik zelf niet zo'n fan van het clickwheel. Kwestie van mee om leren gaan? Nu is mijn vraag dus: kun je met de 4G Nano of met de Ipod Touch Itunes zien te omzeilen? Op een makkelijke manier het liefst? Ik heb hier wat dingen doorgelezen, en sommigen zeggen dat het gewoon een vinkje is dat je in Itunes neer moet zetten om het apparaat als verwisselbare schijf naar voren te laten komen. Maar moet ik dan perse wel synchen, of kan ik gewoon drag and drop doen met mn mp3 collectie? En zo ja, geldt dat voor de Nano EN de Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:05:Maar ik heb 1 groot probleem: Itunes. Het synchen van de nummers betekent dat ie dus van ELKE mp3 een aac formaat aanmaakt, als ik het goed heb?
Je hebt het niet goed.

Het is wel zo dat het mp3-bestand een andere filename krijgt op de iPod, maar die krijg je nooit onder ogen. Een iPod heeft enerzijds de audiofiles en anderzijds een database met meta-informatie over die bestanden. Dit bevordert snel zoeken en op meerdere manier ordenen.

Overigens heeft de iPod wel een verwisselbare schijf-mogelijkheid. Alleen is de inhoud vanaf de iPod zelf niet te benaderen. Usb-stick idee dus.

Het clickwheel went snel en is een grote hulp bij scrollen door een grote hoeveelheid items. Wel is het naar mijn mening jammer dat het volume niet direct met knoppen te veranderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:17:
[...]

Overigens heeft de iPod wel een verwisselbare schijf-mogelijkheid. Alleen is de inhoud vanaf de iPod zelf niet te benaderen. Usb-stick idee dus.
Oke, dat scheelt alweer een hoop twijfel. Die mogelijkheid is er OOK voor de Touch? En hoe moet ik dat dan doen, als ik hem vandaag nog in huis zou halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere iPod kan dat (geloof ik), stel het in in iTunes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:34:
Iedere iPod kan dat (geloof ik), stel het in in iTunes ;)
Volgens mij kunnen juist de iPod Touch en de iPhone dat niet.

Maarrrr... wanneer deze typen gejailbreaked zijn kunnen ze dat wel, en nog wel meer.

Hoe? Ff zoeken op internet.
Bijvoorbeeld: http://www.iphoniacs.com/...isk-mode-200711121949.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Cubix op 27-02-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:39:
[...]

Volgens mij kunnen juist de iPod Touch en de iPhone dat niet.

Maarrrr... wanneer deze typen gejailbreaked zijn kunnen ze dat wel, en nog wel meer.

Hoe? Ff zoeken op internet.
Bijvoorbeeld: http://www.iphoniacs.com/...isk-mode-200711121949.htm
Okay, dankje;) Ik heb eigenlijk voor mezelf een uurtje geleden besloten dat ik toch de Nano wil gaan kopen. Teveel gedoe met de Touch, die extra functies kunnen me eigenlijk weinig schelen enzo. Maar toch blijf ik zitten met Itunes. Simpele vraag: kan de Nano 4G een mp3 afspelen? Oftewel: kan ik het apparaat dus (als ik die functie in Itunes aanvink) in mn USB stoppen, en dan gewoon drag en droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Pin me er niet op vast, maar volgens mij kan je je mp3-bestanden niet gewoon droppen via verwisselbare schijf, je zal het toch moeten doen via iTunes. De verwisselbare schijf-optie is om je iPod dus gewoon als USB-stick te gebruiken en zoals Cubix al zei, de bestanden die je er op deze manier opzet zijn niet te benaderen via je iPod zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:18:
[...]

Okay, dankje;) Ik heb eigenlijk voor mezelf een uurtje geleden besloten dat ik toch de Nano wil gaan kopen. Teveel gedoe met de Touch, die extra functies kunnen me eigenlijk weinig schelen enzo. Maar toch blijf ik zitten met Itunes. Simpele vraag: kan de Nano 4G een mp3 afspelen? Oftewel: kan ik het apparaat dus (als ik die functie in Itunes aanvink) in mn USB stoppen, en dan gewoon drag en droppen?
Heb je ooit al met iTunes gewerkt? In ieder geval, het werkt heerlijk, mijn mening ;) . Je MP3-tjes kan je gewoon toevoegen in iTunes en zodra je je iPod aansluit begint je iPod op te laden, synchroniseren, en eventueel muziek die je had klaar gezet om op je iPod te zetten doet iTunes gewoon. Ik vind het relaxed werken, sommige niet.

En een iPod Nano kan gewoon een MP3 afspelen, maar dat had je gewoon kunnen vinden op de Apple site of natuurlijk Google.

Edit: net als SChief zegt dus..... :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dan denk ik genoeg te weten. Volgens mij is Itunes gewoon een kwestie van wennen en leren gebruiken ;) Dus dat ga ik dan maar doen, ik word ook steeds verliefder op het uiterlijk van de Nano, blijft een mooi ding om vast te houden... Dank jullie voor al de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Gewoon een beetje aanvullende info :) :

iTunes is echt geen crime kan ik zeggen. En als jij gewoon geen zin hebt om al je liedjes in je mediatheek van iTunes te gaan zetten doe je het gewoon zo:

1. Sluit je iPod aan (USB-kabel meegeleverd)
2. Open iTunes
3. Open via Windows Explorer je map waar je muziek in staat.
4. Selecteer die muziek.
5. Sleep het naar iTunes, aan de linkerkant, waar je naam van je iPod staat.

Zo komt ie niet eens in je mediatheek van iTunes, maar gaat ie direct door naar je iPod. :) Let op: Dit werkt niet met video's, die moeten eerst geconverteerd worden. :)

Coverflow is een leuke feature op de Nano, maar je moet dan wel al je nummers hebben voorzien van een albumcover. En om de zoekfunctie op je iPod goed te kunnen gebruiken, moeten al je nummers de gegevens (naam, artist, album, jaar, genre etc..) dmv een ID3-tag worden voorzien (meeste zijn al gedaan). Mocht je dit niet hebben, veel succes ermee, wat een rotwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik bekijk alle nieuwe albums eerst even met Tag&Rename. Als er geen covers bij zitten haalt ie het zo op van Amazon. En anders is Google je vriend.

Ik vind: Als je een iPod hebt met graphics, moet je het ook met ieder album laten zien. Geeft gewoon een heel mooi uiterlijk, ook bij het afspelen.

Het grootste voordeel van de Nano v3 vind ik de batterij. Zeker in verhouding met de iPod mini een genot.
Je moet met dit apparaat niet te veel spellen spelen, dan is de batterij zo leeg. Kaarten is wel leuk trouwens.

Ik heb nog geen programma gevonden om SD-kwaliteit AVI omzet naar iPod formaat met de volgende funties:
1 Crop(bijsnijden) van de randen zodat ik full-screen met 100% AR kan kijken op mijn iPod. Graag voorbeeld ala "printvoorbeeld" weergeven in het programma(geen pre)
2 srt subs "inbakken"
3 100% goede encoding. Kom te vaak programma's tegen die verminkt beeld geven terwijl de originele AVI in bijvoorbeeld VLC-player goed beeld geeft.
4 Alles in 1 oplossing. Batch convert.

Ik heb gezien dat QT-Pro heel goed moet zijn. Die moet ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel automatisch syncen uitzetten, dan kan je precies bepalen wat er op je iPod staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn aankoop gedaan, een prachtige Ipod Nano, donkerpaars, 8 GB. Ben er nu al helemaal weg van, dat clickwheel bleek echt een ontzettend handig ding. Ik ga gewoon aan de slag met Itunes, eens kijken hoe ver ik kom ;) Zo moeilijk kan het toch niet zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gemaakt voor alle groepen van de bevolking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 20:27

ManTra

mooh?

Ik heb sinds gister een 8GB 4g nanootje in mijn handen. Mooi dingetje :)

Nu heb ik via iTunes een mooie bibliotheek erop gezet. Alle mp3's zijn correct getagged via ID3 en coverart embedden etc. is correct gedaan. In de originele dirs staan M3U's en een folder jpg. De MP3's staan op mijn NAS.

Het gekke is alleen wanneer ik in het "now playing" scherm zit, of via coverflow in de nummer selectie kom, dat ik bij de title van een nummer ook de artiest ervoor heb staan.

Het meest vreemde vind ik dan nog dat 2 of 3 nummers dit dan niet hebben en netjes alleen de title van het nummer tonen en niet de artiest-prefix hebben (wat ook niet logisch is want de arties staat al vermeld bij het album).

Is dit een bugje met syncen ofzo of is dit zo standaard. Kan ik dit fixen?

Update: Las iets over M3U's welke je songtitle lijst in de war brengen, ga dit vanavond even testen.

[ Voor 11% gewijzigd door ManTra op 03-03-2009 14:58 . Reden: m3u info toegevoegd ]

blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 20:27

ManTra

mooh?

Okay, found it. :P

Wat blijkt dat wanneer je M3U playlists in de folder hebt staan en je sleept de hele folder of alle MP3's, incluis de M3U, naar je itunes? iTunes zet dan dus de title zoals hij deze (fout) vindt uit de M3U als title van de song in de Database.

Hoe heb ik dit gefixed? Alle albums geselecteerd de M3U's van mijn NAS verwijderd. vervolgens heb ik in iTunes alle albums geselecteerd en de songs afgespeeld/doorheen "ge-next". Op dat moment leest iTunes blijkbaar de title tag van de ID3 weer in en negeert de playlist.

blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Gisteren ook eentje binnen gekregen, heel leuk toestelletje en wat is hij klein! (Na mijn iPod Classic en iPhone 3G)
Nu zou ik in iTunes ook graag de coverflow wat in orde zetten, hoe nemen jullie dit aan?
Ik had tot nu toe de gewoonte om een collectie nummers in een zelfgemaakt album te zetten, hier zal ik dus moeten van afstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
jmk schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:31:

Zou dat werken met G4?
Ik ben hier ook naar op zoek, maar tot nu toe niets gevonden.
Mijn idee was om gewoon een neckstrap earphone te kopen en via de mini jack de iPod rond mijn nek te hangen, gezien hij zo licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb voor mijn neckcord koptelefoontjes een jumpsuit gekocht. 25 euro. Meteen daar mn iPod gekocht om extra verzendkosten uit te sparen. lange zoektocht trouwens was dat, komt omdat het internet volgespamt is met reclame zonder echte relevantie.

Het is niet duidelijk te lezen op de website, maar het neckcord-lusje doe je aan een ringetje dat bij de jumpsuit is geleverd. Dat ringetje gaat dan weer door 2 gaatjes in het rubberen gedeelte van de jumpsuit.

De kleur van mijn (paarse) iPod is iets lichter geworden, ik vind hem mooi.

Ik zou heb niet zo aan de minijack ingang laten hangen. Dan hangt je iPod vervelend laag en niet veilig.

EDIT: het is een Jumpsuit, foutje.

[ Voor 13% gewijzigd door jmk op 09-03-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
jmk schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:29:
Ik heb voor mijn neckcord koptelefoontjes een jumpsuit gekocht. 25 euro. Meteen daar mn iPod gekocht om extra verzendkosten uit te sparen. lange zoektocht trouwens was dat, komt omdat het internet volgespamt is met reclame zonder echte relevantie.

Het is niet duidelijk te lezen op de website, maar het neckcord-lusje doe je aan een ringetje dat bij de jumpsuit is geleverd. Dat ringetje gaat dan weer door 2 gaatjes in het rubberen gedeelte van de jumpsuit.

De kleur van mijn (paarse) iPod is iets lichter geworden, ik vind hem mooi.

Ik zou heb niet zo aan de minijack ingang laten hangen. Dan hangt je iPod vervelend laag en niet veilig.

EDIT: het is een Jumpsuit, foutje.
Spijtig dat hij niet meer leverbaar is. Dit is inderdaad ook wat ik zoek. Vooral om tijdens het sporten mijn iPod een plaatsje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05
Ik de apple store kan ik nergens meer de sport armband van nike voor de Ipod nano 3G vinden.
De nike sport armband voor de 4G staat er nog wel.

Iemand enig idee hoe je hier nog aan kan komen?
Jammer dat ze de accessoires voor andere modellen zo laten vallen wanneer er een nieuwe generatie uitkomt.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ik heb hier al een iPod Touch V2 16GB, maar die is me toch iets te duur, bekrasbaar en groot om mee te nemen sporten..
Nu wil ik een 8GB (4GB is ook mogelijk, maar voor 20 euro meer heb ik liever 8) nano kopen, oranje of zwart.(wat vinden jullie mooier?)
Maar ik wil er graag zo goedkoop mogelijkeen aanschaffen, en liever niet via Ebay of Marktplaats.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Bij bol.com is een iPod Nano 10 euro goedkoper :+

Kleur zou je zelf moeten bepalen, dat kan ik niet voor je bepalen...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:17:
Hoi!

Ik heb hier al een iPod Touch V2 16GB, maar die is me toch iets te duur, bekrasbaar en groot om mee te nemen sporten..
Nu wil ik een 8GB (4GB is ook mogelijk, maar voor 20 euro meer heb ik liever 8) nano kopen, oranje of zwart.(wat vinden jullie mooier?)
Maar ik wil er graag zo goedkoop mogelijkeen aanschaffen, en liever niet via Ebay of Marktplaats.
Iemand tips?
Kijk 'ns bovenaan deze pagina ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:17:oranje of zwart.(wat vinden jullie mooier?)
Zelf zat ik te twijfelen tussen zilver, zwart, blauw en rood en ben uiteindelijk toch voor de rode gegaan. Als ik tussen oranje en zwart moest kiezen, dan zal ik toch voor de zwarte gaan. Ik heb de oranje gezien bij iemand van school en vond de kleur op zich niet onaardig, maar zelf zal ik hem niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb vandaag voor het eerst MediaCoder gebruikt om een video bestand te maken van een standaard SD AVI.

Erg geslaagd!
+subtitles worden ingebakken
+snel
+kleine output bestanden, toch best goede kwaliteit.(115Mb voor 41 minuten video, origineel 350MB DivX)
+crop to fit, verhoudingen worden bewaard
+makkelijk in te stellen mbv wizard(werkt via je browser) Erg veel mogelijkheden om het goed te doen, zoals je wilt.

SUPER heb ik gebruikt, maar vooral de mogelijkheid van subtitles en een alles in 1 oplossing geeft dit programma wel de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
de ipod 4de genaratie 8GB is bij de media markt in arnhem €109 ik heb hem gelijk gekocht zo goedkoop heb ik hem nog nooit gezien.
ben er echt blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
JCRags schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:46:
de ipod 4de genaratie 8GB is bij de media markt in arnhem €109 ik heb hem gelijk gekocht zo goedkoop heb ik hem nog nooit gezien.
ben er echt blij mee
Ja, da's zeker goedkoop! :P 4 maanden geleden betaalde ik namelijk nog 100 euro voor een rode 8GB iPod nano 4G bij iemand van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ben er echt blij mee
Ik wel, €105,- een keertje. Toen heb ik em ook gehaald. :)

Voor de rest ben ik wel tevreden over de Nano. Opmerkingen:
- Geen shake-to-shuffle per album
- Bij zweterige handen begint het clickwheel een eigen leven te lijden. Dit is overigens niet een specifiek Nano probleem, maar bij alle iPods heb ik hier last van. Vervelend.

iTunes:

- Bij het upgraden naar de nieuwe iTunes werd m'n Nano niet meer gezien. Alles er af halen: iTunes, Apple Software updater, Quicktime etc.. Toen weer naar de oude versie gegaan die goed werkt. Alleen werkt m'n bibliotheek-bestand niet meer nu. :+ Maar goed, dat ligt aan iTunes en niet aan de Nano. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
ben er echt blij mee
Dat was denk ik de 4GB. Die is nu ook in de aanbieding voor 109, terwijl de 8GB nu 139,00 kost in Arnhem (vorige week in de aanbieding voor 129,00).

Dus voor 109 kan haast niet de 8GB geweest zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

jdiezrequejo schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:03:
Iemand enig idee hoe je hier nog aan kan komen?
Jammer dat ze de accessoires voor andere modellen zo laten vallen wanneer er een nieuwe generatie uitkomt.
Ik zou even kijken op ebay... hij wordt niet veel meer verkocht maar daar zal je hem wel kunnen vinden.
Verder kan je kijken in hardloopwinkels en bij perry(sport).

Ik vind hem overigens geen 30 euro waard. Hij scheurt vrij snel in op de plek waar je je nano in de armband moet doen. Daarnaast is na een half uur hardlopen het plastic beslagen, toch apart voor een product waarmee je sport en dus zweet (en dus verwacht dat het daar wel op berekend zou zijn). Maar ik heb hem dan ook wel wat goedkoper kunnen vinden.
Ik hoop voor de 4G bezitters dat nike zijn armband heeft verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu ook al een paar maandjes, voor zover nog maar paar keer een systeem crash erop gehad. Was simpel op te lossen door hem gewoon te resetten (hold aan en uit, en dan menu en center button ingedrukt houden). Vind het alleen irritant dat ik soms niet het geluid eff zachter kan zetten als hij in mijn zak zit als hij op zijn zij is gedraaid (Cover Flow). Daarbij heb ik ook niet heel veel cover art, dus het ziet er niet zo vrolijk uit, ach, je kan niet alles hebben hea? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:18:Daarbij heb ik ook niet heel veel cover art, dus het ziet er niet zo vrolijk uit, ach, je kan niet alles hebben hea? ;)
Nee, inderdaad! ;) Bij mij heeft alles maar dan ook alles cover art, maar dat heeft me natuurlijk wel veel tijd gekost. Bij elk nieuw album die ik op m'n iPod touch en iPod nano zet, voeg ik automatisch cover art toe. Dat vind ik namelijk wat netter staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ga morgen een ipod nano 4g kopen!!
ik weet alleen nog niet in welke kleur (blauw of groen ) ?
als ik hem dan heb gekocht, moet ik hem dan eerst opladen of moet ik eerst de batterij helemaal opgebruiken ?
Ik kijk hier zo naar uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:20:
als ik hem dan heb gekocht, moet ik hem dan eerst opladen of moet ik eerst de batterij helemaal opgebruiken ?
Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik voor de blauwe gaan. :P Zelf zat ik te twijfelen tussen de blauwe, rode, zilveren en zwarte, maar ben uiteindelijk toch voor de rode gegaan. :) Maar ja, da's natuurlijk persoonlijk. Koop gewoon de kleur die jij mooi vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:20:
Laat 'm eerst maar een aantal uurtjes opladen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Vandaag iets vaags...

Leanard Cohen ging steeds uit. Dus ik in de supermarkt steeds op play drukken, koptelefoonstekker controleren. Hij ging steeds uit met een klik(ruis)
De batterij gaf hij ongeveer 60% aan. Ik had mn iPod 4 dagen niet gebruikt, wat heel lang is voor mijn doen.

Wat bleek nou: als er in het beeld stond pauze (") dat speelde hij af, en als er stond play (>) dan pauzeerde hij.

Na een reset(middelste en bovenste knop ingedrukt, appeltje verschijnt, ff wachten) deed hij weer normaal, maar sprong de batterij naar de (echte) 15%.

Dit kleine apparaatje kan natuurlijk zoveel dat er altijd iets mis kan gaan, waarschijnlijk een firmwarefoutje. Hopelijk komt dit niet vaker voor dit jaar, anders is wordt echt weer zo'n RMA waar ze "bij de fabriek" ook niets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch een blauwe gekocht !!
Hij is veel kleiner dan hij lijkt op foto's ^^

Het ligt goed in de hand egt de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:10:
Ik heb toch een blauwe gekocht !!
Hij is veel kleiner dan hij lijkt op foto's ^^

Het ligt goed in de hand egt de max
Goed zo! ;) Blauw is natuurlijk veel mooier dan groen. :P Hij is inderdaad veel kleiner dan hij lijkt op foto's. :9 Nou, veel plezier ermee! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Sinds een paar dagen ook in het bezit van een iPOD Nano (8GB) en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een geweldig apparaat vindt! Enige waar ik wel nog mee zit is de Coverflow, met name met compilatie cd's is dit een drama; je krijgt de coverart meerdere keren te zien (per artiest). Album Artist heb ik op 'Various' gezet, maar dit schijnt niet te helpen. Zet je in iTunes de weergave op Coverart, dan gaat het wel goed.

Iemand hier al iets op gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja: in iTunes voordat je gaat synchen moet je je album dan aangeven dat die nummers 1 aaneensluietnd album vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 02-09 13:32
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:23:
Ja: in iTunes voordat je gaat synchen moet je je album dan aangeven dat die nummers 1 aaneensluietnd album vormen.
Klopt niet helemaal wat je zegt, maar je hebt me wel in de goede richting geholpen; wat ik heb gedaan is de nummers van de betreffende cd allemaal geselecteerd, rechter muisknop->Info, tabblad Opties en vervolgens bij "Deel van verzameling" JA geselecteerd.

Dit lijkt nu goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
Ik heb vandaag een ipod gekocht bij een zaakje hier in de buurt (119,00). Nu merk ik dat het scroolwheel niet 100% super is. Het is heeeeeeeeeeeeeel iestjes hapering, hij loopt niet 100% lekker en hoor heel soms ook een tikje als ik scroll?

Is dat normaal? Ik heb er al muziek op staan (en dus uit de verpakking gehaald) maar erger me er toch een klein beetje aan. Weet ook niet of ik het nog terug kan brengen (eenmanszaakje) maar mij oude Ipod Mini was wel wat beter.

Het is geen groot probleem, maar misschien komt het bij alle nano's voor?

[ Voor 5% gewijzigd door MaStar op 17-04-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mawi schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:04:
[...]

Klopt niet helemaal wat je zegt, maar je hebt me wel in de goede richting geholpen; wat ik heb gedaan is de nummers van de betreffende cd allemaal geselecteerd, rechter muisknop->Info, tabblad Opties en vervolgens bij "Deel van verzameling" JA geselecteerd.

Dit lijkt nu goed te werken.
Beide werken ;) Alleen kan je met deel van verzameling meerdere albums samenvoegen. Als je ze een aaneensluitend album maakt, voegt hij ze ook samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
Nou ik heb maar een ipod nano 4g gekocht. Koop later nog wel een Iphone.

Heb nog nooit een ipod product gehad. Het valt me allemaal reuze mee. Enige wat ik irritant vind is dat ik volume niet in elk menu kan regelen. Moet eerst kennelijk helemaal naar dat nummer navigeren. Zou het een dikke minpunt vinden. Hopelijk volgende generatie volumeknoppen of iets anders bedenken.

Ook vraag ik me af hoe ik terwijl het aangesloten op computer is gebruik kan maken van Ipod nano. Het is me 1 keer gelukt maar vraag me niet hoe. Vooralsnog zie ik alleen connected eject before disconnecting.

Merk overigens geen problemen met scroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je iPod gebruiken nadat je "eject" gedaan hebt, de synchronisatie applicatie (op je iPod) zal dan afsluiten.

Volume aanpassen kan met een radio-remote of een koptelefoon met ingebouwde volume regelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

BlackShadow schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:56:
[...]

Spijtig dat hij niet meer leverbaar is. Dit is inderdaad ook wat ik zoek. Vooral om tijdens het sporten mijn iPod een plaatsje te geven.
Heb je al zoiets kunnen vinden, zodat je makkelijk, veilig en goedkooop je iPod aan je neckcord-lusje kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week is de 8Gb versie slechts 111 euro bij de MM Amsterdam, leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 07:22:
Deze week is de 8Gb versie slechts 111 euro bij de MM Amsterdam, leuke prijs.
Ja, da's zeker een leuke prijs maar niet bijzonder. :) Bij Amac zijn ze namelijk 119 euro en da's maar 8 euro meer. ;)

Edit: Bij Media Markt is de 8Gb versie trouwens aanstaande vrijdag tussen twaalf en drie uur 's middags maar 100 euro. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door syltheboy op 29-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.mediamarkt.nl/specials/langstedag/
Vandaag de 8GB bij de MM voor 99 euro tussen 12:00 en 15:00
Ik ga er wel een ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bierkameel schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:44:
http://www.mediamarkt.nl/specials/langstedag/
Vandaag de 8GB bij de MM voor 99 euro tussen 12:00 en 15:00
Ik ga er wel een ophalen :)
Haha, dat zei ik 5 dagen geleden al. :P Heb je hem afgelopen vrijdag nou wel of niet gekocht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk speakertje voor de Nano, helaas wel 40 euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/07/elecom-soundblock-speakers.jpg

en een grappige nano-iphone...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/07/iphone-nano-kirf.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:18:
Leuk speakertje voor de Nano, helaas wel 40 euro:

[afbeelding
Zo'n soort speakertje heb ik ongeveer één jaar geleden bij iemand voor € 9,50 bij iemand gekocht. Om precies te zijn hier: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/etak/?menu=category&categoryID=201331 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
omdat mijn oude iRiver H320 gejat is, heb ik een Nano gekocht. (past ook goed bij mijn iMac ;) )
ik mis eigenlijk twee opties die ik wel op mijn iRiver had:
  1. kan ik tijdens het afspelen een nummer in de wachtlijst plaatsen? dus tijdens afspelen zoek ik een ander nummer, die dan pas afgespeeld wordt op het moment dat het eerste nummer is afgelopen.
  2. De iPod staat altijd op shuffle-->all. Soms kom ik een artiest tegen, waarvan ik dan een ander nummer wil beluisteren. Ik zoek dit nummer dan op via middelste knop lang ingedrukt houden --> bladeren in artiest --> nummer selecteren. Helaas ben ik dan mijn shuffle--> all kwijt, en worden alleen de nummers van die artiest afgespeeld.
Beide opties mis ik erg vaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

1 kan je volgens mij afvangen door de add-to-go playlist te gebruiken. Gewoon even middelste knop ingedrukt houden. 2 klinkt ook wel logisch toch, of zet de iRiver dan het nummer ergens midden in je playlist ertussen.

Wat ikzelf helemaal gaaf vind is de Genius functie. Wel eerst even activeren via iTunes. Daarna bij een lekker nummertje even middelste knop indrukken, genius starten en je hebt gelijk een playlist van 25 gelijksoortige nummers.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
107mb schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:54:

• De iPod staat altijd op shuffle-->all. Soms kom ik een artiest tegen, waarvan ik dan een ander nummer wil beluisteren. Ik zoek dit nummer dan op via middelste knop lang ingedrukt houden --> bladeren in artiest --> nummer selecteren. Helaas ben ik dan mijn shuffle--> all kwijt, en worden alleen de nummers van die artiest afgespeeld.

Het is inderdaad irritant dat hij in het album blijft steken (of playlist).
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd... Maar volgens mij is het dan een kwestie van *even schudden* en hij shuffled er weer op los. :P

Ik geef toe, het is wel weer een extra handeling... maar toch...

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik een Nano 2G van ongeveer 4 jaar oud. Zal ik i.c.m. Creative in ear oordopjes het verschil gaan horen tussen een nieuwe nano en mijn oude?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.